DeBeurs.nl
bracht afgelopen maandag het bericht dat 4 chauffeurs
van Uber een zaak beginnen tegen dit bedrijf dat de belastingen in EU
landen ontduikt in ons land, vandaar ook dat de zaak dient voor de
Nederlandse rechter.
De
chauffeurs stellen dat ze ten onrechte van frauduleus gedrag worden
beschuldigd en dat Uber middels algoritmes besluit wie zich schuldig
hebben gemaakt aan dergelijk gedrag, zonder daar met een bewijs voor
te komen…….
De
chauffeurs wijzen op Britse en EU privacywetgeving die bescherming
bieden tegen oneerlijke geautomatiseerde besluitvorming…..
Uber was
niet bereikbaar voor de redactie van DeBeurs, maar tegen de NOS zou
het bedrijf ontkend hebben dat het algoritmes gebruikt om fraude aan
te tonen…….
Een paar
zaken zijn echter wel duidelijk als Uber zeker had geweten (dus met
bewijs) dat deze chauffeurs zich schuldig hadden gemaakt aan
frauduleus gedrag, de chauffeurs zich niet op deze manier zouden
hebben geweerd tegen hun ontslag….. Ten tweede is dit de zoveelste
keer dat Uber negatief in de media komt……. Bovendien ontduikt Uber zoals gezegdde belasting in belastingparadijzen als Nederland, ook al is deze manier van doen wettelijk toegestaan, het blijft wat mij betreft smerige fraude!!
Een
‘lekker bedrijf’ dat Uber……….
Rechtszaak
tegen Uber vanwege ‘ontslag via algoritmes’
Gepubliceerd op 26
oktober 2020 09:12
AMSTERDAM (AFN) – Drie Britse en
een Portugese chauffeur van taxidienst Uber zijn een rechtszaak tegen
het bedrijf begonnen. Ze beschuldigen Uber ervan dat het met
gebruik van algoritmes wordt bepaald wie er ontslagen wordt.
De zaak dient in Nederland, omdat
het Europese hoofdkantoor van het bedrijf zich hier bevindt. De vier
chauffeurs, twee in Londen, één in Birmingham en één in Lissabon,
hadden zich volgens de systemen van Uber schuldig gemaakt aan
frauduleus gedrag en werden zonder recht op beroep de laan
uitgestuurd. Ze ontkennen de fraude en wijzen op de Britse en
Europese privacywetten, die individuen bescherming geeft tegen
“oneerlijke geautomatiseerde besluitvorming”.
Uber was niet direct bereikbaar
voor een reactie. Tegen de NOS ontkent de onderneming dat algoritmes
bepalen wie er wordt ontslagen.
=================================
Voor meer berichten over/met Uber, belastingparadijs en/of belastingontduiking (daar versta ik ook belastingontwijking onder) klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.
Kreeg afgelopen woensdag een mail van Animal Rights waarin de
organisatie vertelt over Albert Heijn en Delhaize die vlees van
mishandelde varkens verkopen (al moet ik jammer genoeg zeggen dat dit in alle winkels het geval is, immers waar varkens en andere dieren intensief worden gehouden, worden deze
dieren mishandeld in de stallen, daarna worden ze vrachtwagens ingeschopt, gepord met elektrische schokken en gesleept, om ze daarna
bij de slachthuizen nogmaals vreselijk te mishandelen tot de dood erop volgt…..) Delhaize zou inmiddels het vlees van die slachterij niet meer inkopen.
Vlees en
zuivel consumeren is slecht voor je lichaam en de alternatieven zijn
tegenwoordig een stuk lekkerder, waarbij het feit ook nog eens
meetelt dat er geen dieren voor worden mishandeld, zodat je nooit meer als je vlees eet het nare gevoel krijgt dat er iets niet klopt…. (een gevoel dat veel vleeseters kennen)
Bovendien: als je
vlees eet ben je zonder meer schuldig aan zware dierenmishandeling,
ik kan het niet anders zien…..
Door in de hieronder opgenomen tekst op één van de links te klikken (of op deze link) krijg je o.a. een petitie te zien die vraagt of je wil tekenen voor het verankeren in de grondwet van dierenrechten, lees en teken de petitie ajb en zegt het voort!! (Let op! als je op de pagina komt, zie je boven het deel waar je je gegevens kan invullen voor de petitie aan het adres van Albert Heijn, een foto met tekst of je wil tekenen voor het verankeren in de grondwet van dierenrechten, echter om die te tekenen moet je op de foto klikken [doe dat ook ajb], ofwel de gegevens die je onder die foto invult zijn wel degelijk voor AH)
Albert Heijn verkoopt horrorvlees
ITALIAANSE
VLEESWAREN VAN MISHANDELDE VARKENS
Onze Italiaanse collega’s van Essere Animali
brachten in september gruwelijke
beelden naar buiten van een varkenshouderij.
De undercoveronderzoeker legde vast hoe varkens geweld wordt
aangedaan op een ‘boerderij’. Het bedrijf dat zich schuldig maakt
aan de illegale
praktijken levert aan
vleeswarenmerk Fratelli
Beretta. Producten van
dit merk liggen in
de schappen bij Albert Heijn
en het Belgische Delhaize.
Op de undercoverbeelden is onder
andere te zien dat bij een varken de
tanden worden getrokken
met een tang zonder
verdoving én zonder
nabehandeling. Deze praktijk is niet alleen pijnlijk, maar ook
illegaal. Verder zien we gewonde
en zieke varkens die
aan hun lot worden overgelaten in gangpaden. De noodslachting
verloopt niet volgens de wetgeving. Varkens worden getrapt en aan hun
oren meegesleurd. De
lijst van gruwelijkheden houdt maar niet op.
Vijf
miljoen Italianen zagen de beelden op TV
en Fratelli Beretta
kreeg vele honderden opmerkingen op hun social media kanalen. Ondanks
dat weigerde ze
om maar enige reactie te geven en
publiekelijk afstand te nemen. Uit onze navraag bij Albert
Heijn blijkt dat ze
het nog gaan uitzoeken.
Delhaize nam onmiddellijk contact op met de vleeswarenfabrikant.
Beretta’s verklaring is dat de beelden uit 2018 zijn en dat ze alle
banden met deze varkensfabriek verbroken hebben.
PS De
Europese Unie geeft miljoenen uit aan de promotie van varkensvlees. Wij
bieden tegenwicht aan deze propaganda.
Help mee en deel onze beelden met de hashtag #porktober.
PPS
Ons lespakket is genomineerd voor de Vegan Awards als ‘beste vegan
initiatief’. Je kan stemmen via
deze link.
‘NVWA en de jacht op tabakswinkels‘
(met aandacht voor het feit dat de NVWA veel te weinig inspecties
uitvoert voor de dieren in de intensieve martelveehouderij en de
transporten met deze arme dieren)
De
verhalen over manipulatie door Rusland, China en Iran van de presidentsverkiezingen in de VS,
die volgende week dinsdag plaatsvinden, buitelen over elkaar heen, alsof de ambtenaren
van de inlichtingendiensten een strijd uitvechten wie de meest
geloofwaardige leugen kan brengen…… De afgelopen 10 dagen kwamen er
maar liefst 3 van deze leugens voorbij rollen……(‘geheel toevallig ook dat de 3 genoemden landen door de VS als hun vijanden, ja zelfs als de as van kwaad zijn aangemerkt…’)
De
reguliere westerse media vinden het allemaal prachtig al moet ik
zeggen dat de belangstelling voor die leugens bij die media afneemt,
blijkbaar heeft men wel door dat de verhalen wel wat erg sterk worden
aangezet….. In 2016 hadden we het meer dan lullige sprookje
Russiagate, waar de Democraten 4 jaar lang over door zijn blijven
zeuren, ondanks dat deze leugen op meerdere manieren werd
doorgeprikt, blijft men deze leugen ook in de internationale westerse media herhalen……
Als
de journalisten van die media eindelijk eens de moeite zouden nemen
om Wikileaks door te spitten, hadden ze bijvoorbeeld geweten dat de
VS leugens de wereld inhelpt, zoals die over het manipuleren van verkiezingen en deze toeschrijft aan
Russische/Iraanse/Chinese trollenfabrieken of trollenboerderijen
(benieuwd wat de volgende vergelijking wordt), terwijl ze de servers
van die landen gebruiken om aan te tonen dat die landen dit hebben
gedaan, e.e.a staat beschreven in de Vault 8 documenten op
Wikileaks….. Zo kan de VS een ander land met enorme leugens
demoniseren, terwijl de geheime diensten als de CIA zelf het e.e.a.
op touw hebben gezet, dit soort handelingen noemt men ook wel ‘false
flag operaties…..’
Hieronder
een bedel-artikel van Common Dreams waarin wordt beschreven hoe de staat
Texas werkelijk de verkiezingen manipuleert….. Zo heeft de Texaanse gouverneur
Greg Abbott mensen verboden om via de post te stemmen, daarop heeft men
stembussen op diverse plaatsen gezet zodat men daar de stemmen kwijt
kan. Ook daar heeft de Republikeinse gouverneur een eind aan gemaakt,
per county van Texas mag nog maar 1 zo’n bus staan, terwijl één van
die counties groter is dan de staat Oregon, ofwel veel kiezers zullen daar vanwege de afstand geen gebruik van kunnen maken (counties zou je hier moeten schrijven als ‘county’s’)…… Mensen die op
de dag van stemming de zaken in stembureaus controleren zullen daar
worden dwarsgezeten door ‘echte observators’ van Trump….. (alsof psychopaat Trump en zijn fascistische bendes de meest vertrouwenswaardige figuren op de wereld zijn…. ha! ha! ha! ha! ha!)
Het
voorgaande bestaat uit maar een paar voorbeelden waarop de
verkiezingen worden gemanipuleerd in de VS (men kan al een paar weken
stemmen) en nog zullen worden gemanipuleerd, niet door Rusland, China of
Iran, maar door de VS zelf!! Overigens zal het voor de meerderheid van het VS volk niet uitmaken wie er wint, immers de
Democraten beloven veel, maar lobbyen in de praktijk voor het grote
bedrijfsleven (waarbij de farmaceutische industrie nog apart moet worden genoemd), de financiële maffia (banken en verzekeringsmaatschappijen) en het militair-industrieel
complex en nee, de belangen van deze bedrijven en diensten komen voor verreweg het grootste
deel niet overeen met die van dat (meer en meer verarmde) volksdeel…….
De totaal belachelijke tekst die de staat Texas heeft losgelaten op de bevolking, ook hier weer waarschuwingen voor ‘aanvallen’ van derden en men het volk voorhoudt alleen de officiële websites van de Texas overheid te vertrouwen…… ha! ha! ha! ha!
We’re
seeing jaw dropping voter suppression
Texas
is one of the key battleground states that could determine not just
the outcome of the presidential election, but also control of the
U.S. Senate and House of Representatives.
And
Texas Republicans are doing everything they can to make it more
difficult for people to vote, especially voters in heavily populated
urban areas.
First,
Texas refused to allow voters concerned about COVID-19 to cast their
ballots by mail, one of the only states to do so. Then, when local
elected officials started setting up ballot drop boxes for early
voters, Governor Abbott restricted those drop boxes to one per
county—despite the fact that the biggest county in Texas is larger
than the state of Connecticut and the most populous county has more
people than 25 states.
As
the Harris County Clerk said, “They are doing everything they can
to keep people from voting.”
But
that’s not all. In recent years, Texas has reduced the number of
polling places by more than 50%. Governor Abbott has invited true
Trump “observers” into ballot counting rooms to intimidate ballot
counters. And between now and the end of this election, there will
undoubtedly be more dirty tricks.
But
voting rights groups are fighting back, and so are we.
From now until the end of this election, we will watchdog and call
out every instance of voter suppression. More important, we will tell
you, our readers, what you can do about it: join the volunteer
opportunities, protests, and voting rights organizations working to
protect the results.
Update op 1 december 2020: ook hier zijn alle afbeeldingen, ook met tekst verwijderd door Google, en de post op het Facebook account van Marjolein Jansen is verwijderd……!!!! Censuur hoort in een dictatuur, dit is een schande van formaat!!!
Het volgende schrijven (deel 5) heb ik overgenomen van een Facebook post gemaakt door Marjolein Jansen:
Hierbij dient opgemerkt te worden, dat er in huishoudens, maximaal 3 extra personen aanwezig mogen zijn, een regel die duidelijk vooral is gericht op studenten en andere jongeren, die een éénpersoonshuishouden hebben. Mensen die de overheid (Rutte c.s.) eerder al durfde te beschuldigen van het verspreiden van het (griep) Coronavirus
(aan het bovenstaande moet nog toegevoegd worden dat er voor de A-lijst een meldingsplicht geldt voor huisartsen, Ap)
Dan nog over de gegeven adviezen van topleugenaar en VVD premier Rutte, CDA minister-prutser de Jonge en CDA minister en opperhufter Grapperhaus, die tijdens de eerste en tweede golf elkaar tegenspraken/spreken, neem de adviezen aangaande het aantal mensen dat wel of niet bij elkaar mag zijn……… (overigens dan zijn er ook nog tegenstrijdigheden tussen wat Rutte c.s. en wat het RIVM of de rest van het Outbreak Management Team [OMT] stellen….)
Zoals eerder op deze pek ‘verzucht’ het aantal doden is amper gestegen, gezien het staatje op basis van RIVM gegevens, waarbij niet vergeten moet worden dat de PCR test minstens voor de helft vals positieve besmettingen weergeeft, ofwel het is maar zeer de vraag of een aantal weergegeven doden werkelijk is overleden aan COVID-19………
============================================
Voor de eerste 4 bewerkte berichten n.a.v. het Facebookbericht van Marjolein Jansen, zie: ‘Coronavirus: mondmasker onzin‘
Zie bijpassende links (die overigens ook in de hierboven weergegeven berichten kunnen terugkomen, zo kan een bericht over mondmaskers ook tegenstrijdigheden in het beleid aantonen): ‘De behandeling van het griepvirus vs. het Coronavirus‘ (als we een griepepidemie zouden behandelen als die met het Coronavirus, zouden er veel meer mensen sterven……)
‘Coronavirus: in tijden van crises moet het kabinet totale openheid geven‘ (door openheid kweek je draagkracht, althans als je vindt dat draconische maatregelen nodig zijn en juist dat doen de verantwoordelijken in Rutte 3 niet; en zie de links in dat bericht naar oudere artikelen over het virus)
Vorige week zaterdag was het precies 10 jaar geleden dat Wikileaks de door
Chelsea Manning gelekte documenten publiceerde over de illegale oorlog van de VS
tegen Irak. Op die dag kon de wereld zien hoe smerig en
groot de VS terreur was (en deels nog is) die op het volk van Irak werd
uitgeoefend…….. Een oorlog die in 2003 begon en in feite nog
steeds gaande is, vandaar ook dat er niet 1 miljoen mensen zijn
omgekomen door die terreur (zoals in het artikel hieronder wordt gesteld), maar eerder 2 miljoen Irakezen het leven
hebben gelaten……. Ofwel die mensen zijn vermoord door
de 2 grootste verantwoordelijken destijds: VS president George W. Bush en de Briste premier Tony Blair en dat met hulp van een
aantal andere NAVO-lidstaten, waaronder Nederland…..
Oorlogsmisdaden,
misdaden tegen de menselijkheid en grove mensenrechtenschendingen
begaan in Irak staan sinds die tijd tot ieders beschikking. Totaal onbegrijpelijk dan ook dat de reguliere westerse (massa-) media niet
de 2 grootste verantwoordelijke terroristen in deze, George W. Bush
en Tony Blair aan de spreekwoordelijke paal hebben genageld, maar
klokkenluider Chelsea Manning en de boodschapper:
onderzoeksjournalist Julian Assange…… Alsof die 2
verantwoordelijk zijn voor dat enorme aantal doden en niet de 2
eerder genoemde bloedige rotschoften……
De
reguliere westerse media hebben in deze de VS gevolgd, waar men
keihard loog dat Assange en Manning mensen in gevaar hebben gebracht
met hun openbaringen, terwijl diezelfde VS een enorm dossier aan
leugens heeft opgebouwd, zoals de leugen dat Irak
massavernietigingswapens zou hebben en daar de VS en Groot-Brittannië
mee zou willen aanvallen (als je dat weer in ogenschouw neemt snap je
zelfs niet dat er ook maar één persoon met een goed stel werkende
hersenen deze baarlijke en meer dan belachelijke nonsens heeft
geloofd…)…. Ook deze leugen werd door de westerse media uit en te
na verdedigd, zelfs de NRC bij monde van de ‘beste journalist van de
20ste eeuw’, Henk Hofland droeg deze leugen ‘met passie’ uit……
Ondanks dat iedereen al jaren weet dat e.e.a een enorme leugen is, heeft geen
mediaorgaan een rectificatie geplaatst voor de enorme diarree aan
leugens die men voorafgaand aan en tijdens die oorlog heeft gebracht (en nog brengt),
integendeel deze leugen wordt verzwegen en men doet in die media nog steeds of die oorlog
gerechtvaardigd en onvermijdelijk was….. (de Nederlandse verantwoordelijke CDA oorlogsmisdadiger de Hoop Scheffer mag zelfs les geven aan een universiteit….)
Met
de openbaringen in Wikileaks is zelfs niet 1 persoon in gevaar
gebracht en toch worden Manning en Assange gedemoniseerd in die
westerse media, waar men Assange zelfs durft uit te maken voor
charlatan……. Als er 1 journalist is die de afgelopen 10 jaar de
ene na de andere persprijs zou hebben moeten ontvangen is het Assange
wel!!
Voor
het Internationaal Strafhof (ICC) worden vooral figuren uit Afrika
veroordeeld, terwijl de grootste terreurstaten die de vreselijkste
misdaden hebben begaan, de VS en haar trouwe oorlogshond in de vorm
van NAVO-lidstaten met rust worden gelaten, terwijl die landen deze
eeuw al 2,5 miljoen mensen over de kling hebben gejaagd…… (al zou
het ICC nu wel bezig zijn met onderzoek naar oorlogsmisdaden door de
VS begaan in Afghanistan)
Lees
het relaas van Tommy Sheridan, waarin hij o.a. over de vader van
Julian Assange spreekt die onvermoeid de wereld rondreist om de
waarheid over zijn zoon te vertellen. De westerse media moeten zich
doodschamen dat ze een zo voortreffelijke collega hebben
gedemoniseerd en dat alweer op basis van leugens…… Terecht merkt
Sheridan dan ook op, dat er geen onafhankelijke media zijn, ze zijn
in handen van plutocraten die geen belang hebben bij de waarheid als
het om mensenrechten, misdaden tegen de menselijkheid en
oorlogsmisdaden gaat……. (behalve als deze worden begaan door
staten die men niet mag, waar ook daarover in de dagelijkse
‘werkelijkheid’ keihard wordt gelogen zie de berichtgeving over Iran,
Rusland en China…..) Wat betreft politici die deze westerse terreur
steunden en steunen: deze zouden ook vervolgd moeten worden door het ICC, immers
zij zijn mede verantwoordelijk voor de enorme ellende die het westen
elders heeft aangericht en aanricht……… Echter je snapt het al: dat zal niet gebeuren, zelfs niet als pinksteren, pasen en de kerst op één dag vallen!!
Het volgende artikel van Tommy Sheridan werd eerder geplaatst op Sputnik en werd door mij overgenomen van Wikileaks: (onder het artikel kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, dit neemt wel enkele tientallen seconden in beslag):
On
The 10 Anniversary Of Iraq War Logs: Bush & Blair Should be in
Prison Not Assang
By
Tommy Sheridan
(Blair
is katholiek geworden, zo kon hij via de biecht absolutie krijgen voor
zijn vreselijke oorlogsmisdaden en leugens die tot die misaden hebben
geleid……)
October 24, 2020
“Information
Clearing House”
– Ten years ago today the courage of two individuals changed the way
millions view the world. A US soldier disgusted at the communications
they were reading about their country’s conduct after illegally
invading and occupying the sovereign nation of Iraq in 2003 leaked
thousands of communications confirming US war crimes to Wikileaks.
The
site had been set up in 2006 to precisely shine a light on the dark
manoeuvres of powerful nations. Chelsea Manning risked imprisonment
by exposing war crimes. Julian Assange risked imprisonment by
publishing those leaked files and exposing the lies and heinous
crimes against humanity committed by the United States government and
military.
Yesterday I had the
honour and privilege of interviewing
the father of Julian Assange in Edinburgh for Sputnik radio on
the eve of this tenth anniversary of the release of the Iraq war
logs. John Shipton was articulate and passionate in defence of his
son who has been in enforced incarceration within the Ecuadorian
embassy for seven years and is now locked up in the maximum-security
prison HMP Belmarsh while awaiting the outcome of a rigged
extradition show trial that was conducted in London’s High Court
over five weeks last month.
John sat through that
travesty of justice and witnessed his son’s incredible stoicism and
bravery as a cacophony of manufactured lies was presented as the US
State case to justify forcibly transferring Julian to America to face
charges under the never used 103-year-old law called the Espionage
Act. Given the Niagara Falls of lies and distortions about Julian
Assange promoted and promulgated by the US, UK, Australian and
Swedish governments over the last decade a fair trial in America is
impossible. Julian Assange would inevitably be found guilty in a
biased US courtroom and sentenced to 175 years in a dangerous
high-security prison where his personal safety would never be
guaranteed.
Julian
Assange Exposed Government Crimes Not Government Secrets
The Espionage Act was
introduced in 1917 to deter traitors from revealing government
secrets which endangered the security of America. Julian Assange is
not guilty of exposing US government secrets, he is ‘guilty’ of
exposing US government war crimes. He and Chelsea Manning do not
deserve prison sentences, they deserve awards for performing
essential humanitarian and journalistic duties. They revealed to the
world the brutal truth of US Military behaviour in Iraq, in
Afghanistan and in other sovereign nations targeted for regime
change. The nation which parades across the world with pious lectures
about human rights, the rule of law, and the importance of democracy
is graphically exposed as the biggest abuser of human rights, the
enemy of democracy and serial sponsor of war crimes. Many peoples
suffered from US war crimes and human rights abuses, but the US
denied guilt. Wikileaks exposed both their lies – and their crimes.
After years of denying
civilian casualties in Iraq, the Wikileaks Iraq war logs ten years
ago covering the period 2005-2009 and running into almost 400,000
army field reports revealed the atrocious truth that civilian deaths
constituted more than two-thirds of all recorded casualties in Iraq.
Many thousands of deaths were deliberately not recorded but of those
that were 66,081 of 109,000 deaths were civilians. The Iraq Body
Count Project (IBC) used the published war logs to credibly estimate
civilian deaths as a minimum
of 183,249 to 205,785 while other population and family
interview-based studies estimate the civilian death toll is well over
one million.
Up to one million
unarmed, innocent civilians murdered on the back of a concocted lie
about Weapons of Mass Destruction (WMDs) and Iraq’s readiness to
use them. There was no threat from Iraq’s WMDs as she had none and
there was no link to the terrible 9/11 attacks in America in 2001 as
Iraq had not a single Taliban or al Qaeda operative within its
territory. Iraq was illegally invaded, destroyed and over a million
people were slaughtered on the basis of lies and deceit and the
October 22nd, 2010 Wikileaks document publication revealed the US as
the biggest war criminal on the planet.
Wikileaks
Exposures Reveal US Working With Terrorists Not Against Them
The US and the world
were still reeling from the Wikileaks publication of the Afghanistan
war logs on 25th July 2010 which revealed American complicity in
arbitrary civilian assassinations, systematic torture of
non-combatants and extreme lies to cover up their crimes in
Afghanistan. Wikileaks has continued its crusade to uncover powerful
states and companies who lie and deceive and commit crimes in pursuit
of their objectives in breath-taking displays of hypocrisy. The Syria
leaks illustrate the extent the US and its allies will go to in
pursuit of global domination with clear evidence of funding and
supporting the very Daesh* terrorists and brutes within Syria to
conduct a proxy war against the Assad government despite wholesale
condemnations and declared hatred of such groups publicly. The world
is led to believe the US is at war with Islamic terror groups like
Daesh when in fact they are in
cahoots with allies who are arming them and fighting alongside
them in Syria.
John Shipton should be
enjoying his retirement years but instead, he is campaigning across
the world to raise awareness of his son’s terrible mistreatment by
the UK and US governments and demanding his immediate release. He
highlighted how Julian’s Wikileaks exposures have actually led to
government actions to expel US troops from their soil and thereby
saving lives. Despite empty headlines and accusations to the contrary
not a single individual has ever been harmed as a result of Wikileaks
publications and all the evidence shows Julian Assange worked
assiduously to redact the names of any potential targets in the war
logs while Guardian journalists who revelled in days of high profile
swoops and money spinning books actually betrayed details Julian
desperately worked to keep hidden.
George
Bush and Tony Blair Should be Behind Bars Not Julian Assange
The absence of
bitterness from John’s conversation with me is remarkable and
testimony to his compassion and understanding of world affairs. His
admiration for his son’s courage and strength is huge. Julian
Assange committed no crimes. He is in a prison cell while real war
criminals like George Bush and Tony Blair escape justice. They are
the ones who lied and bullied and bribed and blackmailed the UN to
try and get a second resolution justifying invading Iraq. They
failed.
The invasion and
subsequent occupation were illegal and they should be held
responsible for the one million civilian deaths which resulted. The
fact Chelsea Manning spent seven years behind bars before her
thirty-five-year sentence was commuted by Barack Obama is a disgrace.
She was sentenced again last March because she refused to testify
against Julian Assange. She spent a year in jail between March 2019 –
March 2020. She is the epitome of courage and integrity. Refusing to
turn on Assange revealed her inner strength and dignity.
Julian
Assange is a Victim of Psychological Torture in UK Custody
Julian Assange’s
father drew attention to the numerous investigations of his son’s
incarceration by the United Nations rapporteur on torture and
arbitrary detention. Through visits and detailed assessments
Professor Nils Melzer compiled damning evidence which showed Julian
was indeed a victim of systematic psychological torture for which the
UK bears a heavy responsibility:
“The case
falls into my mandate in three different ways: First, Assange
published proof of systematic torture. But instead of those
responsible for the torture, it is Assange who is being persecuted.
Second, he himself has been ill-treated to the point that he is now
exhibiting symptoms of psychological torture. And third, he is to be
extradited to a country that holds people like him in prison
conditions that Amnesty International has described as torture. In
summary: Julian Assange uncovered torture, has been tortured himself
and could be tortured to death in the United States. And a case like
that isn’t supposed to be part of my area of responsibility? Beyond
that, the case is of symbolic importance and affects every citizen of
a democratic country”
Please read
these words from Professor Nils Melzer over and over again and
acquaint yourself with his various reports. Exactly ten years to the
day after exposing heinous US war crimes, systematic torture and
flagrant breaches of international law it is the man who exposed the
crimes who is behind bars when it should be the organisers,
facilitators and perpetrators of those crimes.
Plague
of Malice
During our interview,
I reminded John Shipton of an incredibly apt phrase he used recently
when interviewed during Julian’s trial in London. He said his son
was subject to a “plague
of malice”. I suggested it should be the title of a book
detailing how Julian has not been criminally prosecuted – he has been
politically persecuted. Persecuted by powerful nations in a vengeful
act of revenge for being exposed by Julian as the practiced
criminals, liars, and murderers they are. Should Julian Assange be
handed over by a British Court to face a life sentence in America for
publishing evidence of US government war crimes it is the death knell
of investigative journalism and the most serious undermining of free
speech and freedom of expression in hundreds of years. The world will
be propelled back to the dark ages of medieval dynasties and the
denial of democratic rights and freedoms should America be allowed to
demand the release of a journalist into their custody for harsh
punishment for doing no more than revealing war crimes. It was the
celebrated author and forensic social commentator George Orwell
who said that journalism
is printing what someone else does not want printed; everything else
is public relations.
But he also advised us that:
In a time of
deceit telling the truth is a revolutionary act.
Please get involved in
the various campaigns and online petitions and support groups
demanding the release of Julian Assange. His state-sponsored
political persecution has no association with justice and everything
to do with spite, revenge, and stark warnings to the rest of us.
Don’t you dare speak the truth or speak out or stand up against
injustices and wicked crimes committed by your governments lest you
face the same personal mauling and destruction of character meted out
to Julian Assange.
The cause of Julian
Assange is the cause of free speech, the rule of law and the right of
the public to know when their governments and the powerful commit
crimes. If they get away with extraditing Assange today it could be
any one of us tomorrow. Say it loud and say it clear – Exposing war
crimes is not a crime – Free Julian Assange.
*Daesh (also known
as ISIS/ISIL/IS/Islamic States) is a terrorist group banned in Russia
and many other countries
You summed it up as well as it
could be. At 75 and a former pilot in the USAF, I am thoroughly
ashamed to call myself an American. Something must be done to secure
the release of Julian Assange. What the hell has happened to us that
we have allowed people to be tortured in our name! The whole world
knows that the British government is a mere puppet of the US State.
Julian is being imprisoned and tortured at the direction of the US
Government. Yes, our nation is, and has been, run for many years by a
government filled with war criminals!
Nu het
duidelijk is dat de bontindustrie uit Nederland verdwijnt*, vinden
Bont voor Dieren en Animal Rights het de hoogste tijd dat ook de
import en verkoop van bont naar resp. in Nederland wordt verboden.
Groot
gelijk gezien het enorme leed dat dieren wordt aangedaan en dat voor idioten
die denken dat ze nog in de tijd van de jagers verzamelaars leven…….
Vanaf
2021 worden er in Nederland geen dieren meer gefokt voor hun vacht.
Dit betekent echter niet het einde van bont in Nederland. Bont mag
namelijk nog steeds worden geïmporteerd en verkocht. Als we de
bontproductie vanwege ethische en maatschappelijke weerstand in eigen
land verbieden, is het tegenstrijdig om de import en handel van bont
dat in het buitenland op een afschuwelijke manier verkregen is, wel
toe te staan.
Daarom
starten wij samen met Animal Rights een burgerinitiatief waarmee wij
het parlement vragen om een wet die de import, inkoop, verkoop,
doorvoer van bont en producten waarin bont is verwerkt, verbiedt.
Met
het burgerinitiatief kunnen we zorgen dat de omslag naar een volledig
bontvrij Nederland op de agenda van de Tweede Kamer komt. Daarvoor
vragen wij jouw hulp! Om ons burgerinitiatief aan te kunnen bieden,
hebben we 40.000 handtekeningen nodig. Teken daarom nu, samen stoppen
we de bontindustrie!
Met
vriendelijke groet,
PS
Doeltreffend campagnevoeren tegen de bontindustrie kost veel geld.
Wil jij ook een algeheel bontverbod? Doe dan nu een donatie!
*
Het is maar de vraag of dit het eind is van de bontproductie in
Nederland, immers er worden jaarlijks tienduizenden konijnen in
hokjes, te vergelijken met die legbatterijen eerder, gekweekt voor
hun vlees en ik vermoed dat het vacht van deze dieren wel degelijk
wordt gebruikt in de bontindustrie……….
Deze vraag heb ik voorgelegd aan Bont voor Dieren en beleidsmedewerker van BvD, Amy Veenboer, kwam met het volgende antwoord:
Wat
betreft uw vraag het volgende. Konijnenfokkers in Nederland verdienen
hun geld alleen aan het vlees. De vachtjes worden gezien als afval en
ook als zodanig vernietigd. De konijnenvachtjes die soms in
woonwinkels of tuincentra als decoratie worden verkocht, komen veelal
uit Spanje en in mindere mate uit andere Europese landen. Daar is het
een restproduct van de vleesindustrie. Konijnenbont in kleding komt
veelal uit China, maar in mindere mate ook uit bijvoorbeeld
Frankrijk. In dit geval gaat het helaas voornamelijk om konijnen die
speciaal worden gefokt voor hun vacht.
Hier een foto van een legbatterij (al lang verboden in Nederland) en daarna foto’s van ‘vleeskonijnen’ in een zelfde soort behuizing:
Deze konijnfokker, of beter gezegd konijnfucker vindt dat hij en zijn vrouw een duurzaam bedrijf leiden….. ha! ha! ha! ha! ha!
De konijnen van deze dierenbeul met de naam Oonk, mogen af en toe op het draadgaas voor de kooien lopen (ook in de kooi is een soort van raster te zien waarop deze arme dieren moeten leven, alsof dit is te vergelijken met een natuurlijk leven van een konijn in het wild…… Zie: ‘Konijnenhouder Oonk breekt lans voor zijn sector‘ In het artikel vertelt Oonk o.a dat hij in totaal 1.800 voedsters (vrouwtjes konijnen) houdt en die moeten 7 keer per jaar werpen (jongen baren) waarbij ze per keer 10 konijntjes voortbrengen, dat betekent per jaar 110.000 kilo konijnenvlees…… Let wel, de foto hierboven is nog een ‘christelijk plaatje’ vergeleken met hoe andere konijnenfuckers hun dieren houden:
DeGoedeZaak
is een mailactie begonnen voor de (vaste) Kamercommissie Buitenlandse Handel
en Ontwikkelingssamenwerking (Comm. BuHa-Os), een actie waarmee de leden van die
commissie dringend wordt gevraagd actie te ondernemen voor de
vluchtelingen van kamp Moria op Lesbos……
Het is
te gek voor woorden, maar de situatie in het nieuwe kamp Moria (2.0)
is zo mogelijk nog slechter dan die in het door brand verwoeste
kamp….. Zo staat het kamp hoogstwaarschijnlijk op een met lood
vergiftigd terrein, de tenten zijn niet bestand tegen de winterkou,
er is nauwelijks stromend water, het is eten van slechte kwaliteit en
de bewoners hebben nauwelijks toegang tot gedegen
gezondheidszorg….
Vergeet
niet dat deze mensen zoals gezegd voor het overgrote deel zijn
gevlucht voor grootschalige westerse terreur in eigen land zoals Afghanistan,
terwijl die terreur in andere landen ook nog eens verschillende
bevolkingsgroepen tegen elkaar heeft opgezet, zie Irak en
Syrië……*
Lees enteken de petitie ajb, de vluchtelingen hebben geen tijd te verliezen
en de EU-lidstaten moeten nu eindelijk eens verantwoording nemen voor
de illegale oorlogen van de VS waaraan zij middels de NAVO hebben
meegedaan, oorlogen die de vluchtelingenstromen opgang brachten en dezevluchtelingen(mensen) eindelijk ruimhartig opnemen!! (NAVO landen die mee hebben gedaan aan die oorlogen, zoals Nederland en waarbij de legers van die landen ook nog eens een groot aantal mensen hebben
vermoord, landgenoten en familie van de vluchtelingen in kamp Moria
en andere Griekse vluchtelingenkampen……)
Kabinet, fiks de Moriadeal!
Anouk
van DeGoedeZaak info@degoedezaak.org via amazonses.com
Na de verwoestende brand in het
vluchtelingenkamp Moria moesten 13.000 mensen op straat slapen.
Structurele opvang van de slachtoffers door Europese lidstaten,
waaronder Nederland, bleef uit. In plaats daarvan werd een nieuw kamp
gebouwd. En wat blijkt: de
omstandigheden in “Moria 2.0” zijn nog slechter dan in het kamp
daarvoor.
De inwoners moeten zien te
overleven in erbarmelijke omstandigheden. Uit onderzoek van Oxfam
Novib blijkt dat de tenten totaal niet bestand zijn tegen het
naderende winterweer. In
het nieuwe Moria is er nauwelijks stromend water, is het eten van
slechte kwaliteit en is de toegang tot gezondheidszorg gebrekkig. [1] Daarnaast zijn er
serieuze zorgen dat het kamp op vergiftigde grond staat. [2] Gezinnen
leven op Lesbos in mensonterende omstandigheden.
Ons kabinet mag dan bereid
zijn deze mensen aan hun lot over te laten, maar wij pikken dit niet! Aankomende woensdag
wordt in de Tweede Kamer over het nieuwe Moria-kamp gesproken. Dit is
hét moment om je stem te laten horen. Stuur een (al klaargezette)
mail naar de Kamercommissie van Buitenlandse Handel en
Ontwikkelingssamenwerking om te laten weten dat er een oplossing moet
komen: Lesbos moet
leeg, en Nederland moet een deel van de vluchtelingen opvangen!
De kritiek op de Moriadeal van het
kabinet, waarbij 100 slachtoffers uit Moria werden uitgeruild tegen
het opnemen van 100 andere kwetsbare vluchtelingen, zwelt steeds meer
aan. Vorige week startten bezorgde partijleden een actie om de
coalitie aan te sporen om acute hulp te bieden en met structurele
oplossingen in EU-verband te komen. Inmiddels hebben al bijna 1000
leden van de ChristenUnie, D66, het CDA en de VVD deze oproep
ondersteund! [3]
Met de winter in aantocht
is het nu of nooit als wij een verschil willen maken voor de mensen
van het nieuwe Moria.
Nu het onderwerp deze week op de politieke agenda staat, moeten wij
dus van ons laten horen! Druk van burgers werkt. Na de brand in Moria
op 9 september gingen we massaal de straat op en dwongen we het
kabinet actie te nemen. Samen kunnen wij het kabinet nu weer tot meer
medemenselijkheid bewegen!
Laat
jij de politiek weten dat wij Moria 2.0 niet accepteren?
Terwijl de Nederlandse regering
keer op keer zegt mensenrechten hoog in het vaandel te hebben, leven
er mensen aan de randen van ons continent in mensonterende
omstandigheden. Dit kunnen wij niet langer accepteren. Het is de
hoogste tijd om de Moriadeal te fiksen!
Met strijdbare groet,
Anouk van DeGoedeZaak
PS Het is superbelangrijk dat we de
druk opvoeren. Help ook mee door de oproep te delen op social media.
We hebben alvast afbeeldingen
voor je klaargezet die je kunt gebruiken om de (politieke) druk
op de coalitiepartijen te verhogen.
[1] Lees meer hier
over het rapport van Oxfam Novib.
[2] Lees hier
meer over de zorgen dat de grond onder het nieuwe kamp is vergiftigd
met lood.
[3] Hier
vind je de actie van de bezorgde leden van de ChristenUnie, D66, het
CDA en de VVD.
*
De oorlog in Syrië is voorbereid en geregisseerd door de VS, met
hulp van Groot-Brittannië, Egypte en Saoedi-Arabië…… Het plan
voor die oorlog stamt al uit 2006 en werd door Hillary Clinton als
Minister van BuZa onder Obama in werking gesteld, eerst met een
poging een opstand te ontketenen door de inzet van buitenlandse islamitische
agitatoren, die probeerden het volk op te zetten tegen de Assad
regering….. Toen dat niet lukte hebben de VS en Egypte hele
terreurgroepen en leden van terreurgroepen als ISIS, vanuit Libië via ‘tussenstation’ Irak, bewapend en voorzien van rollend
oorlogstuig overgebracht naar Syrië……..
Voor meer berichten over kamp Moria, Griekenland (dat al zo is getroffen door onbeschofte maatregelen van de EU), vluchtelingen, Hillary Clinton (als Obama een oorlogsmisdadiger van groot formaat) en/of Obama, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.
Het volgende schrijven (deel 4 van een 5 delige serie) heb ik overgenomen van een Facebook post gemaakt door Marjolein Jansen (dit deel over de onzinnige mondmaskers zoals je al in de kop kon lezen):
Update op 30 november 2020: alle afbeeldingen zijn verwijderd door Google en de Facebook post van Marjolein is in haar geheel verwijderd van Facebook!! Dit is zonder meer censuur die thuishoort in een politiestaat!!
Het bevenstaande bericht is intussen niet meer van toepassing: in het ov mag je wel een medisch mondmasker dragen.
Hoe is het mogelijk? Dus het eerdere advies was gebaseerd op een tekort aan maskers….. ha! ha! ha! ha! ha! Dit terwijl het hoofd van het RIVM toch overduidelijk stelde dat deze maskers zinloos zijn!! Jaap van Dissel ‘heeft dus gelogen’, terwijl het bovenstaande de overduidelijke stank heeft van oplichting!! ‘Heeft dus gelogen’ tussen aanhalingstekens, daar van Dissel uiteraard nog steeds gelooft dat deze ondingen geen zin hebben, met andere woorden: van Dissel is te verstaan gegeven zijn mond te houden over ‘het nut’ van mondmaskers……….
============================================
Hier de eerste 3 bewerkte delen uit het Facebookbericht van Marjolein Jansen:
DeBeurs.nl bracht vanmorgen het bericht dat Aegon haar inkoop van eigen
aandelen heeft afgerond….. In totaal kocht Aegon voor 59 miljoen
euro eigen aandelen op…..
Eigen
aandelen inkopen tijdens een recessie, die ook nog eens werd
veroorzaakt door een griepepidemie, is uiterst dom en onverantwoord,
immers als het bedrijf veel zal verliezen door deze recessie komt het
voortbestaan van het bedrijf in gevaar….. Neem mensen die
overlijden aan de gevolgen van Corona en een levensverzekering
hebben lopen bij Aegon. Ofwel de kans bestaat dat het bedrijf uiteindelijk
failliet gaat en dat zal de neoliberale regering Rutte 3 niet
toestaan, waarna er maar één mogelijkheid is om het bedrijf voort
te laten bestaan: overheidssteun met ons belastinggeld…… (‘too
big to fail’ >> TBTF, zoals tijdens de bankencrisis diverse banken en
verzekeringsmaatschappijen werden gered met belastinggeld, waar de kabinetten Balkenende 4 plus Rutte 1 en 2 de bevolking beloofden dat dit niet weer zou gebeuren….*)
In
tijden van crises moet je een geldbuffer niet gebruiken om aandelen
in te kopen, daar je die buffer nodig zal hebben om extra verliezen
te dekken. Bovendien is de kans levensgroot dat de aandelen Aegon
juist vanwege de huidige crisis in waarde zullen dalen en kan je
spreken van weggegooid geld dat zoals gezegd juist nodig is om aan
uitkeringen na ‘schade’ te kunnen voldoen…..
Aegon
rondt inkoop aandelen af
Gepubliceerd op 28 oktober 2020 08:37
AMSTERDAM (AFN) – Aegon heeft zijn
in september aangekondigde aandeleninkoopprogramma afgerond. Er is
voor 59 miljoen euro aan aandelen ingekocht. Voor de ruim 24 miljoen
stukken is een kleine 2,46 euro per aandeel betaald.
Het programma was erop gericht om
het verwateringseffect tegen te gaan van het in aandelen uitbetaalde
interim-dividend 2020. De ingekochte aandelen worden aangehouden en
worden ingezet voor toekomstig dividend in aandelen.
Voor meer avonturen met Aegon, klik op dat label, direct onder dit bericht. Het label ‘de beurs’ staat voor de aandelenbeurs, niet op de site DeBeurs.nl. Heb aan de labels ook de namen Bos, Jan Kees de Jager en Dijsselbloem toegevoegd, zij waren de opvolgende ministers van Financiën, van resp. de PvdA, het CDA en de PvdA, die het volk hebben voorgelogen dat banken nooit weer ‘too big to fail’ zouden worden…….. (onthoud die partijen als je volgend jaar maart ter stembus gaat: dus niet op stemmen!!)
Hoorde gisteravond in het Radio1 nieuws van 18.00 u. dat ChristenUnie (CU) schaap van der Graaf per ongeluk voor de motie stemde die PVV fascist Wilders had ingediend en waarin meer salaris wordt geëist voor zorgmedewerkers…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Van der Graafs collega, CU hufter Voordewind dacht e.e.a. recht te kunnen zetten met een beroep op PvdA Kamervoorzitter Arib en uitleg te geven dat van der Graaf werd geacht tegen te stemmen, immers dat is zéééér christelijk, mensen die zich kapotwerken af te schepen met een fooi…… Helaas speculaas, maar Arib had zich aan de regels te houden en daarin staat geen woord Spaans: een uitgebrachte stem blijft geldig!!
Stieneke van der Graaf (CU): gisteren wellicht iets te stoned of aangeschoten*
Het waardeloze en inhumane kabinet Rutte 3 heeft bij herhaling geweigerd de zorgmedewerkers, die een zo belangrijke functie vervullen in de maatschappij, meer salaris te gunnen……. Eerder nog stelde men dat er al een salarisverhoging was afgesproken voor de zorgmedewerkers en dat dit voldoende is….. Moet je nagaan hoeveel het geteisem van dit kabinet zelf verdient en dan het gore lef hebben zulke woorden te gebruiken……
In augustus nog renden de Tweede Kamerfracties van de regeringspartijen als de wiedeweerga de Kamer uit toen het op een stemming aankwam, een stemming met hetzelfde doel: meer salaris voor de zorgmedewerkers….* Een schande van jewelste!!!! Het is overduidelijk dat dit tuig bang was om bekend te komen te staan als onmens die zelfs tijdens de Coronacrisis een verhoging van het salaris van zorgmedewerkers weigeren, een ophoging van het inkomen zodat deze mensen eindelijk een fatsoenlijk salaris verdienen voor al het zware werk dat ze verrichten……
Verder stelt het kabinet dat er nu door de Coronacrisis al helemaal geen geld is voor een salarisverhoging, nee die geven, ze liever aan ambtenaren en het koningshuis (twee groepen die wel een fatsoenlijk salaris verdienen, oh nee, ik vergis me, het koningshuis krijgt een onbeschoft hoge uitkering en die mogen wij met z’n allen betalen!!!!) Wat een schoftentuig mensen, jezus!!! En dan sprak ik nog niet over de vele miljarden die door deze oplichters over de balk werden en worden gegooid voor bedrijven vanwege de algehele Corona-hysterie!!! (en in eerste instantie voor een fiks aantal bedrijven die het niet nodig hadden dan wel bedrijven die voor de Coronacrisis al bezig waren om te vallen)
Het is vrijwel zeker dat het kabinet de motie Wilders niet zal uitvoeren, waar dat nog eens een bevestiging zal zijn voor het feit dat onze ‘democratie’ steeds meer een lachertje is……..
Onthoudt dit mensen als je in maart je stem gaat uitbrengen: niet stemmen op VVD, CDA, D66, ChistenUnie en SGP (de laatste partij van fundi-christenen gedoogt dit afbraakkabinet)……. Als je zo uiterst onbeschoft bent dat je de zwaar onderbetaalde zorgmedewerkers geen fatsoenlijke loonsverhoging gunt, ben je al zeker geen stem waard!!! (en laten we hopen dat we tegen die tijd kunnen spreken over de Coronacrisis die achter ons lig) Zo, heb ik ook weer eens even de verkiezingen gemanipuleerd!!
Speciaal voor van der Graaf die gisteren waarschijnlijk i.p.v. een kop groene thee, per ongeluk een hele bak sterke wiet-thee heeft gedronken (Stieneke het wietblad wijst omhoog, richting jouw god en naar rechts hoef je niet meer dat ben je al):