Dier&Recht spreekt over een succes, vervoer van kalveren, ofwel dierenmishandeling mag niet langer dan 8 uur aaneengesloten

Kreeg
eergisteren een mail van Frederieke Schouten (Dier& Recht), hierin
spreekt ze van een succes behaald met een petitie tegen langeafstandstransporten met kalveren, daar
hare inhumane christenboer en godbetert minister Carola Schouten heeft beloofd zich binnen
de EU in te zetten voor een eind aan deze transporten……

Ten
eerste is een belofte van ChristenUnie minister Carola Schouten geen fluit waard (een christen waardig!), ten tweede is het maar de vraag of ze dit in de
EU voor elkaar krijgt, laat ik het antwoord maar geven: dat gaat niet
gebeuren!! Daarmee zal ook Schouten zo’n verbod niet invoeren voor Nederland…….

Nu
vraagt Schouten een petitie te tekenen om de Europese Commissie te bewegen
zo’n verbod in te stellen, echter daarmee geven Dier&Recht en de ondertekenaars aan
dat ze het blijkbaar normaal vinden dat deze jonge dieren 8 uur per
dag aaneengesloten mogen worden vervoerd……. Deze dieren horen bij de moeder en
niet in een stinkende vrachtwagen, waar de arme dieren een trauma
oplopen en voor een groot deel geen water kunnen drinken, laat staan dat ze kunnen eten (en dan nog hopen dat zo’n vrachtwagen niet kantelt onderweg, wat nogal eens gebeurt…..)

Hiermee legaliseert Dier&Recht het vervoer van kalveren voor 8 uur aaneengesloten…. Als deze organisatie zich in de toekomst zal verzetten tegen die 8 uur, zullen ze met de eigen woorden om de oren worden geslagen (bij wijze van spreken)….. Ofwel op dit gebied heeft Dier&Recht haar zeggenschap weggegeven aan de dierenbeulen die deze arme dieren vervoeren, als in een politiek compromis, zelfs zonder dat hen gevraagd werd te onderhandelen!! (hoe dom wil je het hebben….??)

Geen
legitimatie voor het martelen van dieren, teken deze petitie niet en
blijf je inzetten tegen het martelen van dieren in dit land, waar 500
miljoen dieren per jaar worden groot en doodgemarteld!!

Weg met
de doodsindustrie die men vleessector (of intensieve veeteelt) noemt!!

(onder
het schrijven van Dier&Recht, mijn reactie aan Schouten)

Succes: ook minister Schouten wil einde aan langeafstandstransporten voor kalveren

Frederieke
Schouten, Dier&Recht <info@dierenrecht.nl>

Kalvertransport


Eerder
dit jaar vroegen we om de
brandbrief
te ondertekenen voor minister Schouten over de ernstige misstanden
rond de import van jonge kalfjes. Die brandbrief bleef niet zonder
succes: minister Schouten liet recent weten dat ze de duur van de
transporten met jonge kalfjes wil beperken tot maximaal 8 uur. Zo
hebben we met steun een mooi succes geboekt voor de
kalveren!

Het is fantastisch nieuws dat minister
Schouten gehoor geeft aan onze oproep

en belooft zich in te zetten voor een einde aan de helse transporten.
Afgelopen week sprak de minister met andere landbouwministers over de
vraag hoe de Europese Commissie het dierenwelzijn kan garanderen
tijdens transporten. De minister pleit nu voor een aanpassing van de
Europese Transportverordening zodat transporten die langer duren dan
acht uur worden afgeschaft voor kalveren en slachtdieren. Omdat
de Europese Commissie de Transportverordening binnenkort gaat
vernieuwen, is dit een uitstekende kans om voorgoed een einde te
maken aan de langeafstandstransporten!

Help jij ook mee? Roep
de Europese Commissie op om transporten langer dan 8 uur te
verbieden! 
Teken
nu de petitie.

————————————–

Mail van mij aan Schouten:

Geachte
mevrouw Schouten,

hoe kunt
u van een succes spreken? 8 uur is nog veel te lang voor deze arme
jonge dieren,

daarmee
geeft Dier&Recht deze inhumane minister ook nog eens een
pluim…..

Zal de
petitie dan ook niet tekenen, hoe zou ik een petitie kunnen tekenen
waarmee een

martelgang
van 8 uur voor deze jonge dieren wordt gelegitimeerd…… Deze
dieren horen bij de moeder
en na een half jaar zou vervoer van deze dieren niet langer dan 2 uur
mogen duren!!

Schande!!

Willem
Wachtmeester,

Den Haag

———————————

En dan hier het antwoord dat ik gisteren ontving:

Geachte meneer Wachtmeester,

U heeft helemaal gelijk. Wij zijn ook tegen het levend vervoeren van dieren, jong en oud.

Toch is dit een stap in de goeie richting en zullen we het vieren als een succes.

Met vriendelijke groet,

Puck van der Wiel

Junior-campaigner en kynoloog

————————————————-

(nogmaals:) Ja en dan later niet zeuren als Dier&Recht actie voert tegen het vervoer van kalveren met een maximale tijdsduur van 8.00 u. Immers de kans is dan levensgroot dat Dier&Recht te horen krijgt dat het zelf eerder akkoord ging met die 8 uur…… Dier&Recht heeft zich op deze manier voor eeuwig ongeloofwaardig en belachelijk gemaakt!!! (ook al zal ik zeker petities van Dier&Recht blijven overnemen, althans als die wel een normale strekking hebben, dus niet een ‘politiek compromis’ als in onderhavig geval, maar een dikke vette nee of stop!! (Dan nog dit: Frederieke Schouten zal toch geen familie zijn van minister Carola Schouten..???)

Zie ook:

Dierenbeulen van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië 

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……
(
en zie de links in dat bericht)
Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..
 

Derving is winstgevend!
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!)

56.000 schapen zullen levend worden geroosterd

Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende

Stikstof: de feiten op een rij‘ (zie ook de links in dat bericht)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘ 

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland

Coronavirus: 2 miljoen kippen vermoord in de VS terwijl mensen daar honger lijden

Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling

Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
 

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft 

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord     

Jullie zijn gegijzeld, buiten loeien de sirenes en hangen helikopters in de lucht, maar ik wil niet dramatiseren, aldus FVD’er Theo Hiddema…… ha! ha! ha! ha! ha!

“Jullie
zijn gegijzeld, buiten hangen helikopters in de lucht en loeien de
sirenes, maar ik wil de boel niet dramatiseren”, aldus advocaat
en fascist Hiddema die een gehoor van Forum voor Democratie (FVD)
toesprak, nadat hij van de politie toestemming kreeg de zaal weer te mogen betreden……
 

Een
fascistische gebedskring van FVD werd woensdagavond ‘akelig
opgeschrikt’ door ingrijpen van de politie. ‘Er zouden buiten uiterst
gevaarlijke en duistere figuren hebben rondgeslopen, waarop de hele
politiemacht van Nederland op de been werd gebracht om dit vreselijke
onheil dat over Nederland hing te keren……..’

Ruben L. Oppenheimer 🏴‍☠️ on Twitter: "Vandaag werkdag 1 van Kamerlid  Hiddema. Als hij er over 1460 dagen nóg zit, eet ik het 'louche-vonnis' op.  #TK17… " 

Na
een kort onderzoek bleek het waarschijnlijk om een paar opgeschoten
pubers te gaan, die met geld van pa en ma een patatje gingen
scoren….. Grote kans dat ze ook nog een zwarte hoodie aanhadden en
dat zal alle alarmbellen hebben doen rinkelen in ‘Groot-Lutjebroek…….’
 

Voor
meer berichten over FVD, Hiddema, Baudet (de ‘piano fascist’ voorman
van FVD) en/of Wilders (de leider van de andere Nederlandse fascisten
van zijn [dubbel] ondemocratische beweging), klik op het
desbetreffende label, direct onder dit berich

‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend…..’ ha! ha! ha! ha!

Vanmorgen in Standpunt NL de stelling: ‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend’, dit dat na onderzoek blijkt dat het aantal bedreigingen (en beledigingen, Ap) tegen politici uit de klauwen loopt……. 

Vind je het gek dat het aantal bedreigingen en beledigingen aan het adres van politici steeds verder groeit? Liegen en bedriegen is het motto in Den Haag en dat al heel lang, zo lang dat de reguliere media in ons land er niet eens meer van opkijken, men stelt in de media doodleuk dat dit bij het politieke vak hoort……. (echt mensen, deze woorden heb ik al zo vaak aangehoord dat ik er doodziek van word, wat bij mij altijd eindigt met een fiks aantal vloeken) terwijl diezelfde media klagen over de sociale media……

En dan het regeringsbeleid, zoals het waanzinnige beleid op het Coronavirus, de media stellen dat het kabinet het prima doet, terwijl dat allesbehalve waar is…. Sterker nog: die media laten feiten links liggen als een heel dikke waarschuwing van de AIVD over een pandemie in 2016, een waarschuwing waarin de AIVD onder meer stelde dat Nederland te weinig IC-bedden had…… Als die media deze waarschuwing eens zou vergelijken ‘met de acties die daarop zijn genomen door VVD hufter-premier Rutte en zijn dievenbende’ (niet één actie!!), zouden ze heel wat minder lovend zijn, terwijl ze sinds de uitbraak van het virus als verdediging aanvoeren dat er in dit soort gevallen nu eenmaal altijd fouten worden gemaakt vanwege het gebrek aan ervaring met pandemieën…….  

Hoe zouden de mensen over dit kabinet denken die te maken hadden met de toeslag voor kinderopvang en die volkomen onterecht een gigantisch bedrag terug moesten betalen aan de belastingdienst, mensen die voor het overgrote deel nog steeds niet zijn geholpen, mensen die zwaar in de financiële problemen kwamen door die onterechte enorme naheffing, mensen van wie het huwelijk dan wel het samenleven op de klippen liep door alle problemen door die naheffing, mensen die door de ellende die deze naheffing veroorzaakte ziek werden en hun baan zijn kwijtgeraakt, mensen die hun huis uit werden gezet daar ze geen stuiver meer hadden na te zijn bestolen door de belastingdienst…… Nogmaals: denkt men nu echt dat deze mensen niet ongelofelijk hebben lopen kankeren op de verantwoordelijken en wellicht een bedreiging hebben verstuurd aan de verantwoordelijken???

Voor het Mediaforum na 10.00 u. op Radio1 was Tom Kleijn aanwezig, een ‘journalist’ verbonden aan het KRO-NCRV programma Brandpunt, hij stelde in Standpunt NL dat ook deze mensen, die van de toeslag voor kinderopvang, geen beledigingen mogen laten horen aan het adres van de verantwoordelijke politici, waar hij bedreigingen door deze mensen aan hetzelfde adres al helemaal uit den boze vindt en dat op een moment waarop deze mensen met de kop tegen de ambtelijke muur lopen……. Hoop dat deze hufter hetzelfde overkomt en dan het liefst dubbel zo erg, benieuwd wat hij dan zal zeggen over de verantwoordelijke politici…… Nee Kleijn vond het nodig om de sociale media nog even te demoniseren, daar zou men de boel ophitsen……

Tom Kleijn - Brainwash

Griezel en ‘journalist’ Kleijn
 

Of wat dacht je van de mensen die een zware boete kregen voor het niet genoeg afstand bewaren volgens de Coronaregels, waardoor ze tevens een strafblad aan de broek hebben gekregen en die nu hebben gezien dat de verantwoordelijke CDA minister Grapperhaus en zijn VVD staatssecretaris Broekers-Knol ermee weg zijn gekomen, denk je nu echt dat deze mensen niet ongelofelijk hebben lopen schelden en sommigen van hen in een onbewaakt moment een bedreiging hebben verstuurd, hoe dom dat ook is?? (trouwens de meeste bedreigingen worden op zo’n moment verstuurd, waarna degenen die dit deden spijt hebben van deze actie)

Nog zo één: hare D66 (beter: D666) kwaadaardigheid en minister Ollongren en de hoogste huurverhoging in 6 jaar tijd…..* Dit tijdens de Coronacrisis en dit ook nog eens nadat de Eerste Kamer haar middels een motie maande de huren dit jaar te bevriezen, juist vanwege de Coronacrisis….. Een huurverhoging die is gebaseerd op de prijsstijging van 2019, een prijsstijging die nagenoeg gelijk is aan de huurverhoging in…. 2019!!!! Het is ongelofelijk hoe mak de huurders daarop reageren, terwijl ze op een heel smerige manier dubbel worden gepakt door hare D66 trol Ollongren en dat jaar in jaar uit…. Dit terwijl iedereen kan weten dat huurders, meestal met een ‘kleine portemonnee’, 10% meer voor een dak boven het hoofd betalen dan kopers en dat voor een in de meeste gevallen niet geïsoleerd huis, zelfs zonder dubbel glas, zodat ze ook nog eens de hoogste gasrekening moeten betalen……  

Om nog maar te zwijgen over Wilders die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en haatzaait tegen minderheden, zozeer dat het een wonder is dat er niet al lang een fiks aantal Marokkanen is vermoord in ons land (immers in de achterban van Wilders zitten heel wat gewelddadige psychopaten….) …. Nee, de media nemen het zelfs in deze op voor Wilders, zo sprak men vanmorgen in Standpunt NL schande over het grote aantal bedreigingen aan het adres van Wilders….. Reken maar dat hij blij is met die bedreigingen, sterker nog: als dit zou stoppen is hij in staat om anderen te vragen hem ajb anoniem te  bedreigen, goed voor de peilingen!! 

Tot slot kan ik nog wijzen op de totaal inhumane manier waarop ChristenUnie minister Schouten omgaat met dieren……: ‘Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……‘ (en zie de links in dat bericht) Hetzelfde geldt voor haar partijcollega staatssecretaris Blokhuis die liever de levensmiddelenindustrie steunt die kinderen vergiftigen met veel te veel suiker: ‘Paul Blokhuis (staatssecretaris ‘Volksgezondheid’ ChristenUnie) acht een suikertaks niet wenselijk en ach dat daar doden door vallen: so what?

Respect voor politici? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als kerst, pasen en pinksteren op één dag vallen!!

* Zie: ‘Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt de hoogste stijging van de huren in 6 jaar tijd volkomen terecht

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

DeBeurs.nl
kwam afgelopen donderdag met het nieuws dat Shell positief is
over de LNG markt. Hoe is het mogelijk dat een bedrijf behorend tot de
grootste op het gebied van gaswinning, positief is over de
LNG markt?? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Een LNG
terminal op de Tweede Maasvlakte*, vooral gerealiseerd voor de enorm
vervuilende en zwaar gesubsidieerde schaliegaswinning in de VS……**
Een terminal die moest tegengaan dat we gas inkopen van Rusland, dat via de Nord Stream 2 pijpleiding voorkomt dat er grote transportkosten worden
gemaakt en de enorme vervuiling voorkomt die LNG tankertransport nu eenmaal met zich meebrengt…..

Het
Nederlandse beleid is er dan ook niet voor niets op gericht de
huishoudens van het gas te halen, terwijl dat veel
schoner is dan olie- of steenkoolverbranding voor de productie van elektriciteit…..*** Het beleid is er
inderdaad vooral op gericht om te voorkomen dat we straks met Russisch
gas ons huis verwarmen….. Elektrisch koken is voor het gros van de
gevallen pure onzin, immers eer dat we dat kunnen doen op wind en
zonne-energie zijn we beland op een punt dat veel verder in de toekomst ligt dan het
voorziene jaar 2030…. Er zijn enorme vertragingen in het
realiseren van windparken op zee en grootschalige zonne-energie projecten stuiten op grote weerstand van plaatselijke bevolkingen…… Kortom het zal nog jaren zo zijn
dat we van gas elektriciteit maken waarop de huishoudens dan gaan
koken, een belachelijke verspilling t.o.v. direct op gas koken….. (tenzij je een goedwerkende inductiekookplaat hebt, die werkt met alle pannen en niet alleen met de peperdure varianten)

Reken
maar dat de top van Shell elke keer met champagne proost als
Rusland weer eens over de hekel wordt gehaald, zoals vorige week woensdag toen de
Duitse bonskanselier Merkel met de beschuldigende vinger
naar Rusland wees, toen men met de beschuldiging kwam dat Navalny
is vergiftigd met novitsjok (Navalny wordt nu door het westen belachelijk genoeg tot oppositieleider
gebombardeerd)……. Merkel stelde dat
ze zal overleggen over sancties tegen Rusland….. Gezien alle
onterecht opgelegde sancties tegen Rusland, blijft er weinig anders
over dan het al bijna gereed zijnde Nord Stream 2 (NS2) project af te
blazen, je weet wel de gaspijpleiding van Rusland door de Oostzee
naar Duitsland…….

Tja dat laatste was natuurlijk ook koren op de Shell-molen, immers met het schrappen van NS2 is de weg vrij voor het peperdure LNG uit de VS, waar wij met z’n allen de hoofdprijs voor zullen betalen, terwijl we zoals gezegd al hebben moeten dokken voor de LNG terminal op de Tweede Maasvlakte……. Overigens heeft Shell een aandeel in de gaswinning in Qatar en ook dat gas zou als LNG met tankers naar Europa worden vervoerd……

‘Shell
positief over vooruitzichten lng-markt’

Gepubliceerd op 3 september 2020 08:40

AMSTERDAM (AFN) – Shell heeft de
indruk dat de markt voor vloeibaar gemaakt aardgas (lng) dit jaar nog
steeds groeit. Dat zeggen analisten van RBC Capital Markets in een
notitie na een bijeenkomst met Maarten Wetselaar, de directeur van
Integrated Gas & New Energies van Shell. Daarmee blijft het olie-
en gasconcern behoorlijk positief over de vooruitzichten voor de
markt.

Hoewel de vraag naar gas in de loop
van de tijd “met opkomende concurrentie van andere bronnen te
maken heeft, verwacht Shell niet dat deze tot 2040 wezenlijk zullen
zijn”. Shell zou verder kansen zien in de overschakeling van
kolen naar gas in diverse landen, met name in Azië. Ook leek de
onderneming in de bijeenkomst “optimistischer” over een
mogelijke deelname aan de uitbreidingen op het vlak van lng in Qatar
dan in eerdere gesprekken met analisten.

RBC hanteert een outperform-advies
voor Shell. Het aandeel Shell sloot woensdag op 12,26 euro

===============================

*   Deze LNG terminal is vooral gesubsidieerd met overheidsgeld, opgebracht door de
belastingbetaler, immers de Gasunie is de grootste initiatiefnemer van
deze terminal en de Gasunie is van de Nederlandse staat…… Kortom wij hebben een terminal betaald die door de grote oliemaatschappijen
als Shell zal worden gebruikt en die daar grote winsten mee zullen boeken, ach ja deze ‘nooddruftige’ maatschappijen kunnen dat ‘uiteraard’ niet zelf bekostigen…… (beter is: ‘nood-ruftige maatschappijen’ gezien de stank die deze maatschappijen veroorzaken in havengebieden en door de stank van de auto-uitlaatgassen) En dan te bedenken dat het afbraakkabinet Rutte 3 de fossiele brandstofindustrie jaarlijks een bedrag van 8,3 miljard euro als subsidie geeft…… Alweer geld opgebracht door ons, de belastingbetalers……

**  Er wordt ook al rekening gehouden met toekomstige gasleveringen uit Israël, dat zich het Leviathan-gasveld heeft toegeëigend, dit gas zou via een pijpleiding worden vervoerd naar de EU……… 

*** Schandalig genoeg staan de Nederlandse gascentrales al vele jaren uitgeschakeld, dit om in plaats daarvan het uitermate goedkope, maar zwaar vervuilende steenkool te gebruiken….. Het besluit om 4 nieuwe kolencentrales te bouwen werd door Balkenende 4 genomen (CDA en PvdA)….. Dit daar de VS en Australië massaal steenkool dumpten en dumpen op de wereldmarkt en dat tegen afbraakprijzen…….

Zie ook:

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen‘ 

Willem Alexander opent expositie: Museum Boerhaave moet eindelijk de sponsoring door Shell stoppen!!‘ 

Shell krijgt plek op top 30 lijst van Royal Bank Canada (RBC)‘ 

Shell gaf advies klimaatresolutie te verwerpen‘ 

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen voor de gevolgen van de klimaatverandering voor Australië en het smerige beleid van de regering daar)

Absolute noodzaak volgens Michael Moore, Jeff Gibbs en Greta Thunberg: het redden van mens, dier, natuur en aarde, voor het echt te laat is

Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven
‘ 

Shell, ExxonMobil en andere oliemaatschappijen gaan 180 miljard dollar investeren in plasticproductie………

Bas Heijne weet, geenszins ‘onbehagelijk’, niet wat te denken van de klimaatverandering……. OEI!!!

ExxonMobil vervolgd voor ‘misleiding…’ Nou zeg maar het op grote schaal bedonderen van de kluit!!

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….

Exxon lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon over klimaatverandering…….‘ (ongelofelijk ook…..)

Paul Blokhuis (staatssecretaris ‘Volksgezondheid’ ChristenUnie) acht een suikertaks niet wenselijk en ach dat daar doden door vallen: so what?

ChristenUnie oplichter Blokhuis, NB van de ChristenUnie (CU), heeft laten weten dat een suikertaks nu niet wenselijk is……. (Blokhuis is zoals gezegd van de CU, dan verwacht je toch altijd wat meer ethisch en moreel besef, ook al blijkt dat telkens weer ten onrechte, neem ook hare kwaadaardig Carola Schouten van de CU, die de schepping van haar god, de dieren, op grote schaal laat martelen) 

Suiker heeft er onder andere voor gezorgd dat de helft van de Nederlanders te zwaar is, met alle gevolgen van dien, zoals hartverlammingen…… Bovendien blijkt dat kinderen tussen de 4 en 8 jaar, de ‘Suikermaxdag’ dit jaar al haalden op 8 juli jl. De ‘Suikermaxdag’ is ingevoerd door foodwatch en geeft de dag aan dat je over je jaarlijkse te consumeren maximum hoeveelheid suiker heengaat…….

Niet alleen hartverlammingen maar ook een enorm aantal gevallen van suikerziekte (diabetes) en kanker zijn het gevolg zijn van een te grote suikerinname……. Toch laat Blokhuis, die zo dapper doet over een zaak als roken, zich inpakken door de lobby van de levensmiddelenindustrie en de suikermaffia……. Iets waarvoor hij NB werd gewaarschuwd door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)….* Vraag me dan ook af of Blokhuis niet meer belangen behartigt, zoals wellicht die van familie/kennissen in deze industrie of familie/kennissen die aandelen hebben in die industrie…….

Blokhuis zorgt er met zijn wanbeleid voor dat de winsten op peil blijven van de grote bedrijven die zich met voeding en frisdrank bezighouden en die veel te veel suiker gebruiken in hun producten, daarmee is hij tevens verantwoordelijk voor een overbelasting van de gezondheidszorg door obesitas gerelateerde klachten…. (zoals kanker en diabetes, al behoef je voor de laatste aandoening niet dik te zijn) Als gevolg daarvan zorgt Blokhuis ervoor dat de kosten van de gezondheidszorg blijven stijgen, kosten waarvoor we met z’n allen mogen lappen, geld dat gaat naar de grote uitnemers van die zorg, de zorgverzekeraars……. Daarnaast gaat er zoals je weet natuurlijk altijd geld van de door ons betaalde inkomstenbelasting naar Volksgezondheid…….. 

Volgens Blokhuis zetten de bedrijven al stappen in het verminderen van de hoeveelheid suiker in hun producten, terwijl het RIVM, toch een overheidsinstantie, stelt dat dit wel heel kleine stapjes zijn, als het waardeloze RIVM dat zegt weet je dat die industrie over 2 echte stappen minstens 10 jaar zal doen…….. (en dan nog zal te veel suiker deel uitmaken van het voedsel- en drankgebruik van velen……)

Het ergst van al is wel dat onderzoek heeft uitgewezen dat een suikertaks wel degelijk helpt, de consumptie van producten met suiker als frisdrank loopt dan fiks terug, dit heeft Blokhuis zelf toegegeven!! (en toch doet hij niets…..)

Het hele zogenaamde ‘Preventieakkoord’ slaat dan ook nergens op, het zijn vooral afspraken gemaakt met de industrie, waardoor  de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) en het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) zelfs dreigen dat wanneer Blokhuis toch een suikertaks zou hebben ingevoerd ze de afspraken in het Preventieakkoord naast zich neer zouden hebben gelegd en verder naar eigen inzicht hebben gehandeld….. Anders gezegd ze doen dan helemaal geen ene moer meer, terwijl dit geteisem weet dat ze mensen in de ellende storten, ja zelfs de dood in jagen…….Wat een inhumane rotschoft moet je zijn om alleen al iets dergelijks te denken??!!!

Eén ding is zeker: de zogenaamde ongerustheid van Blokhuis over het roken, zijn uitermate hypocriet, het interesseert hem geen bliksem dat mensen vroegtijdig overlijden door roken, sterker nog: door het verhogen van de tabaksprijs zorgt deze christelijke kwezel ervoor dat mensen intensiever gaan roken, immers elke sigaret begint een fikse waarde in geld te vertegenwoordigen, dus rook je deze zo intensief mogelijk op, genieten tot de laatste trek……. Blokhuis haalt daarmee alsnog een kapitaal aan accijns binnen, dat was meer dan 6 jaar geleden al 12 miljard op jaarbasis, vreemd genoeg komt cijfergoochelinstituut CBS niet met nieuwe metingen na 2011…… Eén ding is zeker, nooit werd er in Nederland zoveel illegale tabak gerookt dan de laatste jaren en dat zal met elke prijsverhoging nog verder stijgen…….. (ping ping kassa voor de georganiseerde misdaad!!)

‘Mooi nog te lezen’ dat het CDA (nog een heel foute christelijke partij) alweer de oren laat hangen naar de lobby van suikerfabrikant Cosun en LTO en de suikertaks uit het verkiezingsprogramma heeft gehaald…. Ach ja, het CDA heeft lak aan de volksgezondheid, de grootste bevestiging daarvoor is wel de omgang van destijds CDA ministers Klink en Verburg met hun aanpak van de q-koorts, waardoor een groot aantal mensen om het leven is gekomen en een nog veel groter aantal mensen voor de rest van hun leven met een zware chronische ziekte kwamen te zitten…… Je kan zonder meer zeggen dat de doden zijn vermoord door dit kwaadaardige stel…. Klink is momenteel verbonden aan de Vrije Universiteit en maakt deel uit van de raad van bestuur van uitbuiter en zorgverzekeraar VGZ……. Ongelofelijk!!! (dat zegt overigens veel over de Vrije Universiteit en VGZ….)

Lees en teken ajb de petitie van foodwatch en zegt het voort!!

Suikertaks:
nu, niet straks!

Het
Ministerie wil “op dit moment” nog geen suikertaks en
zwicht hiermee voor de lobby van de voedingsindustrie. Hoe lang
moeten we nog wachten?! Maak het Ministerie duidelijk dat we NU een
suikertaks willen!

Snel aan je suikermax als je dit eet en drinkt

foodwatch
Nederland | Frank Lindner <frank@foodwatch.nl>

De
Wereldgezondheidsorganisatie adviseert voor je gezondheid niet meer
dan maximaal 10% van de calorieën die je per dag binnenkrijgt, te
halen uit vrije suikers. En liever nog 5%. In deze zes producten
zit zoveel suiker dat vooral kinderen makkelijk over die
adviesgrens gaan.

Kleine
kinderen overschrijden nu al hun jaarmaximum aan suikers!

Kinderen
in de leeftijd tussen 4 en 8 jaar eten de meeste vrije suikers van
alle Nederlanders. Hun ‘Suikermaxdag’ valt dan ook het vroegst.
Vandaag,
op 8 juli, hebben deze kinderen gemiddeld al de hoeveelheid vrije
suikers gegeten en gedronken die overeenkomt met wat de
Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) adviseert voor één heel jaar!

Suikermaxdag
is vorig jaar voor het eerst door foodwatch in het leven geroepen
,
naar analogie van de internationaal bekende ‘Earth Overshoot Day’.
Op deze dag willen we mensen bewust maken van het probleem van de
overconsumptie van suiker en het gebrek aan politieke wil om het
probleem serieus aan te pakken. Ondanks (zwakke) akkoorden en
beloften om producten te verbeteren en gezonder te maken, consumeren
heel veel mensen iedere dag nog veel te veel suiker.

Negen
op de tien jongeren (7-18 jaar) en zes op de tien volwassenen (19-69
jaar) overschrijdt de norm van de WHO – die oproept om maximaal 10%
van de dagelijkse calorieconsumptie uit vrije suikers te halen.

De
overvloed aan suikers krijgen mensen volgens de meest actuele
Voedselconsumptiepeiling van het RIVM vooral binnen door het nuttigen
van niet-alcoholische dranken (frisdrank en sap, 32%), suiker en
snoepgoed (25%), koek en gebak (17%) en zuivel (12%). Samen goed voor
86% van de consumptie van vrije suikers.

Ik
vind het niet gek dat kinderen verreweg het snelst aan hun suikermax
zitten.

Door slimme marketingtrucs op verpakkingen, jengelzones bij de kassa,
kinderhelden op ooghoogte en het simpelweg vaak niet aanbieden van
gezonde varianten worden ouders – hoe goed ze het ook willen doen –
voor lastige keuzes gesteld.

Ik
zet wat voorbeelden voor je op een rijtje:

Kellogg’s
Honey pops

Volkorengranenringetjes
met honing en verrijkt met vitaminen en ijzer. Klinkt als een gezond
ontbijt? Verre van!
Kinderen
in de leeftijd 4-8 jaar krijgen met 1 portie van 30 gram al 23,1% van
hun maximale dagelijkse suikerinname binnen. 

Suikertaks:
nu, niet straks!

 

Verkade
Sultana bosvruchten

Volgens
producent Verkade:
“dit
krokante tussendoortje is heerlijk, voedzaam en zit boordevol lekkere
bosvruchten, rozijnen en krenten.”

Suiker is echter het tweede i
ngrediënt.Daarom
krijgen kinderen, volwassen vrouwen en mannen met drie Sultanta’s uit
één pakje respectievelijk 37,4%, 26,2%, en 19,4% van hun maximale
dagelijkse suikerinname binnen.

Danone
Af en toetje

Je
moet het Danone nageven: ze snappen kindermarkering als geen ander.
Vrolijke kleuren, chocolade bolletjes, een sprookjesfiguur met grote
ogen. Het appelleert allemaal aan zaken die kinderen moeilijk kunnen
weerstaan. ‘
Af
en toetje’ scoort met 13,6 gram suiker in een mono-verpakking van 120
gram echter 38,7% van de maximaal dagelijks aanbevolen hoeveelheid
suiker voor kinderen. Een gekleurde suikerbom.

AH
Basic Juicy Apple

Vruchtensap
beter dan al die frisdrank en energy drinks? Vergeet het maar. Suiker
is suiker.
En
in de AH Basic juicy apple zit per pakje van 220 ml maar liefst 22
gram suiker.

Voor kinderen is dit 62,9% van hun dagelijkse max. De marketingtruc?
De verpakking stelt: appelsap uit concentraat. Geen woord over het
feit dat vruchtenconcentraat eigenlijk suiker is dat overblijft na
persing, waarbij 30 tot 80 procent van de vitamines en mineralen uit
het fruit verloren gaan.

Mars
Wrigley Twix

Als
we de marketeers mogen geloven dan is Twix een tussendoortje dat
perfect is om te delen met je vrienden en familie.
Mijn
advies zou dan wel zijn om één pakje met twee Twix-repen met je
hele familie te delen, want hierin zit voor mannen 36,3%, voor
vrouwen 49% en voor kinderen maar liefst 70% van het dagelijks
aanbevolen maximum aan vrije suikers.

49 gram suiker per 100 gram product!

Suikerbommen
en kindermarketing

Uit
de selectie van suikerrijke producten voor kinderen die we naar
aanleiding van Suikermaxdag onderzochten, blijkt dat kinderen nog
steeds gelokt worden met kleurrijke en leuke plaatjes, zoals een
vrolijk bijtje bij Kellogg’s en een eenhoorn bij Danone. Dergelijke
‘branded characters’ zijn nog steeds niet verboden. Enkel
‘licensed media characters’ (uit bijvoorbeeld populaire
tekenfilms of games) zijn dat.

Of
de kleurrijke sprookjesfiguren nu licensed zijn of niet, maakt voor
kinderen weinig uit. Kinderen blijven naar de verpakkingen met dieren
en opvallende kleuren grijpen. Met als gevolg drama in de supermarkt
en suikerbommen op hun bord. 

Naast
het stopzetten van kindermarketing, moeten producenten ook gewoon
minder suiker in hun producten stoppen. Helaas komt hier weinig van.

Suikertaks:
nu, niet straks!

 

Wat
foodwatch betreft komt er nu een suikertaks, wetgeving om de hoge
hoeveelheden suiker in producten aan banden te leggen en een einde
aan alle kindermarketing! 

Wat
wil foodwatch?

Wat foodwatch betreft komt er zo
snel mogelijk een suikertaks in Nederland.

We
hebben hiervoor een e-mailactie lopen, teken je mee?
 Daarnaast
willen we snel strenge wetgeving om de hoge hoeveelheden suiker in
producten aan banden te leggen en verplichte productaanpassingen.
Niet over een paar jaar, of als lopend proces, maar nu. En een
einde aan alle kindermarketing!  

E-mail
actie

https://www.foodwatch.org/nl/doe-mee/doe-mee-aan-online-acties/e-mailactie-suikertaks/

TEKEN
MEE VOOR EEN SUIKERTAKS!

Junkfoodbedrijven verdienen goed geld
aan de verkoop van ongezond junkfood. Zelfregulering faalt. Ze doen
wel beloften over gezondere producten maar daar komt al jaren weinig
van terecht.

meer 

Met
vriendelijke groet,

Frank
Lindner,
Campaigner

Deel deze nieuwsbrief op social media


Wat
foodwatch betreft komt er nu een suikertaks, wetgeving om de hoge
hoeveelheden suiker in producten aan banden te leggen en een einde
aan alle kindermarketing!

Met
vriendelijke groet,

Frank
Lindner,
Campaigner
 

P.S.
Foodwatch is 100% afhankelijk van donaties. Wil je bijdragen aan onze
campagnes? Maak
ons werk mogelijk en word donateur!

————————————————————-

Bij elkaar gegrabbeld uit een paar artikelen van foodwatch:

Uit een
uitgebreid
onderzoek van Follow the Money
(juli 2020) op basis van onder
meer interne documenten, blijkt dat de industrie eerder een
suikertaks succesvol uit het preventieakkoord heeft gewerkt. De
industrielobby heeft zelfs zo goed gewerkt, dat het ministerie van
Volksgezondheid een suikertaks nu nog niet wil doorvoeren. Blokhuis:
“Ik kies op dit moment
niet voor deze maatregel omdat ik in het Nationaal Preventieakkoord
andere afspraken heb gemaakt over suikerreductie.”

De
Federatie
Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) dreigde eerder al
:
“Het Preventieakkoord is
een afspraak tussen overheid, bedrijfsleven en
gezondheidsorganisaties waarbij door alle partijen het commitment is
gegeven om zonder wettelijke of fiscale maatregelen de stappen te
zetten die nodig zijn. Mochten er nu desondanks dergelijke
maatregelen genomen worden, dan is dit in strijd met de fundamenten
van het akkoord.”
Het
Centraal
Bureau Levensmiddelen (CBL) windt er ook geen doekjes om
:
“Als
wij belemmerd worden in het uitvoeren van de afspraken die we gemaakt
hebben, doordat er wettelijke maatregelen doorheen kruisen die onze
werkzaamheden op een lager pitje zetten, dan moeten we terug naar
onze achterban en aan hen vragen: is dit nog steeds de afspraak die
we ooit hadden? Als de conclusie is: ‘Nee, want de overheid gaat
verder of wil andere maatregelen nemen’, kan het zijn dat wij
zeggen: ‘Dan heeft dat voor ons dus een ontbindende werking.’ Dat
wil niet zeggen dat wij vervolgens helemaal niks meer doen en gaan
tegenwerken, maar dat is wel de consequentie als de overheid
maatregelen neemt die het preventieakkoord doorkruisen. Als de ander
zich niet aan de spelregels houdt, ben je zelf vrij om je er ook niet
langer aan te houden.”

Doet de industrie
al genoeg?

In de brief richting Tweede Kamer
stelt
Blokhuis
:

“Levensmiddelenproducenten hebben zelf het aanbod gedaan om de via
frisdranken geconsumeerde suikers terug te dringen. Op basis van hun
eigen cijfers, liggen ze hierbij overigens voor op schema
(doelstelling voor 2020 in 2019 behaald).”

Uit onderzoek van het RIVM naar aanleiding van het Akkoord
Verbetering Productsamenstelling
– een zelfreguleringsorgaan van
de voedselindustrie – blijkt een heel ander verhaal. Zowel in 2017
als in 2019 concludeert
het RIVM
 dat er slechts

“kleine stappen worden gezet om de dagelijkse inname van suiker te
verlagen.”

Volgens
wetenschappelijke
studies
zijn zelfregulering en vrijwillige verbintenissen meestal
zwak, geven ze te veel bewegingsruimte, omvatten ze meestal geen
sancties en zijn de meetbare effecten zeer beperkt. Extra maatregelen
als een suikertaks zijn nodig om de suikergehaltes in producten echt
significant naar beneden te halen. Ook Blokhuis bevestigt dit:
“Ik concludeer op basis van het RIVM-onderzoek en het rapport
‘Gezondheidsgerelateerde belastingen’ dat invoeren van een vorm
van belasting op suikerhoudende dranken als aanvullend effect op de
huidige inzet van de Nederlandse frisdranksector zou kunnen
resulteren in verminderde suikerinname via frisdranken.”
 

==========================================================

* Zie (ook tekst van foodwatch): 

WHO waarschuwt
voor lobby

In Europa werkt de suikerlobby er
hard aan om effectief beleid tegen te houden, zo is eerder gebleken
uit onderzoek.
De lobby en zelfregulering houden effectieve maatregelen zoals een
suikertaks tegen. Zo is na een lobby van suikerproducent Cosun en
Land- en Tuinbouworganisatie LTO de suikertaks uit
het verkiezingsprogramma van
het CDA gehaald.

De Wereldgezondheidsorganisatie
(WHO) waarschuwt
over dergelijke lobby:
“…
het is belangrijk om proactief op te treden tegen de argumenten en
inspanningen van de industrie om zich te verzetten tegen de
ontwikkeling en uitvoering van belastingmaatregelen of de effecten
ervan af te zwakken.”

Zie ook:

 ‘Onthullend rapport: Wetenschappers voor de kar van suikerindustrie

Voor meer berichten over de suikertaks, zorgkosten, Preventieakkoord, volksgezondheid en economie (versus economie), obesitas, kanker en/of q-koorts (waar je onder dat bericht kan klikken op de labels Klink en Verburg, die uiteraard voorkomen in berichten over die ziekte) 
 

PS: zat tijdens het maken van dit bericht te luisteren naar een interview met Dieter Meier van Yello op WDR5, ook hij is een grote tegenstander van het ongebreidelde gebruik van suiker in levensmiddelen…. Yello is net met een nieuw album gekomen: ‘Point’ en beste bezoeker alweer: prachtig!!! (hoop niet dat ‘Point’ betekent dat dit het laatste album is)

Dieter Meier – dieser Schweizer weiss, wie man aus Geld Glück macht

Dieter Meier 

Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt de hoogste stijging van de huren in 6 jaar tijd volkomen terecht

Vanmorgen werd bekend gemaakt dat de gemiddelde stijging van de huren voor de sociale sector dit jaar gemiddeld 3% is. Dit is tevens de hoogste stijging van de huren in 6 jaar tijd en dat tijdens de Coronacrisis…. 

Op BNR was vandaag hoogleraar ‘Housing systems’ (ha! ha! ha!) Boelhouwer van de TU Delft te horen over deze zaak (rond 8.40 u.). Deze professor doctor stelde dat deze stijging netjes is daar de inkomens vorig jaar met 2,7% zijn gestegen, ook dit is een gemiddelde, ofwel heel veel huurders hebben of amper een loonsverhoging gehad, dan wel één die niet kan tippen aan 2,7%…… ‘Netjes’ aldus Boelhouwer daar de inflatie vorig jaar 2,6% was….. 

‘Professor doctor’ Boelhouwer vergeet even dat een groot deel van de inflatie is te danken aan de huurverhoging van vorig jaar juli en deze bedroeg voor de sociale sector, dus voor huizen van woningcorporaties gemiddeld……: 2,6%!!!! Anders gezegd, de huurders worden jaar in jaar uit getild door de overheid en de corporaties, ze krijgen een huurverhoging, die voor het grootste deel is gebaseerd op de huurverhoging die ze een jaar eerder betaalden….. Snap niet dat men niet al lang in opstand is gekomen tegen deze smerige manier van besodemieteren!!!! Hoe is het gvd mogelijk???

Het lijkt wel of Boelhouwer werkt voor Ollongren (op het ministerie van Economische Zaken)….

Leiderschap | Minister en vicepremier Kajsa Ollongren wil geen D66-leider  worden - Ollongren

De inhumane D66 oplichter Ollongren
 

Na 13.00 u. vanmiddag was Ollongren zelf te horen op Radio1 en deze kwaadaardige trol had verder geen commentaar op de huurverhoging van 3%, ofwel ondanks dat de Eerste Kamer haar middels een motie heeft gemaand de huren te bevriezen vanwege de Coronacrisis, vindt deze kwaadaardige D66 trol het geen probleem dat de huren dit jaar zelfs meer zijn gestegen dan de laatste 6 jaar…… 

Weer kwam Ollongren met de dooddoener dat ze nog eens zal kijken naar de mensen met kleine inkomens om die tegemoet te komen, bijvoorbeeld via de huurtoeslag…… Ollongren heeft dat al een paar keer eerder beloofd voor 1 juli, de dag waarop de nieuwe huur inging en ondanks dat moet ze nog steeds “kijken of ze wat kan doen” voor deze mensen, die nu dus al meer betalen dan ze kunnen missen……. Kortom het D66 monster liegt ook nog eens!! 

Intussen betalen huurders rond de 10% meer voor een dak boven het hoofd dan kopers en dan hebben die huurders al bijna geen rechten meer over…… Een groot deel van de huurders woont in een niet geïsoleerd huis, waardoor ze ook nog eens de hoofdprijs betalen voor het verwarmen van hun huis…..

Hoe ongelofelijk inhumaan is die Ollongren, ronduit een beest (en dat in de meest negatieve zin van het woord!!)

De zogenaamde scheefwoners zijn helemaal de klos, al hebben zij meer geld te verteren, is het schandalig dat ze met huurverhogingen van meer dan 5% hebben te maken, niet omdat hun huis dat waard is, nee simpelweg omdat ze in een sociale huurwoning zitten….. Het tekort aan sociale huurwoningen wordt deze ‘scheefwoners’ in de schoenen geschoven, terwijl dit tekort is te danken aan wanbeleid en het met opzet veroorzaken van de woningnood…… Door die woningnood betalen kopers achterlijke bedragen voor een huis dat dit bij lange na niet waard is, want de marktwaarde heeft al heel lang niets meer met de echte waarde van dat huis te maken….. (terwijl er regelmatig grote bouwfouten worden gemaakt, waardoor bijvoorbeeld balkons van huizen afdonderen) Mede door wethouders van D66 (en PvdA, CDA, VVD en GroenLinks) is ook de grondprijs tot fabelachtige hoogte gestegen, alsof er gvd goud in de grond zit…… 

Waarom mag een koper wel in het huis blijven wonen dat gezien diens inkomen qua kosten is te verwaarlozen?? (van mij mag dat, geen probleem, maar kap onmiddellijk met deze zwaar ongelijke behandeling, schande!!!)

De met opzet veroorzaakte woningnood werd gerealiseerd door de wethouders van dezelfde zojuist genoemde partijen, hele blokken goede maar te goedkope sociale huurwoningen werden gesloopt en daarvoor in de plaats werden minder huizen teruggebouwd en dat gemengd met koophuizen….. (waar de huren ‘uiteraard’ veel te hoog werden ingezet)

Het is al zo zot dat ministers in het buitenland kopers proberen te lokken voor huurhuizen, waarbij ze grote rendementen beloven, rendementen die huurders op moeten brengen, een schande van giga proporties!!!

En dan na dit alles te bedenken dat Ollongren als haar voorgangers miljarden steelt van de huurders met de meer dan schandalige verhuurdersbelasting!! Dit geld is door de huurders opgebracht en is niet bedoeld voor de patserige gebouwen waarin de woningcorporaties zijn gevestigd, noch voor de achterlijk hoge inkomens die de top van die corporaties ontvangen, noch is dat geld voor de overheid…… Terwijl de huurders in niet geïsoleerde huizen wonen, gaat dat door de overheid gestolen geld geld met miljarden tegelijk naar bedrijven, zoals vanmorgen weer bekend werd gemaakt: een investeringsfonds van 20 miljard voor het bedrijfsleven….. Dat bedrag is nog exclusief de 8,3 miljard die het afbraakkabinet Rutte 3 jaarlijks stort op de rekeningen van de oliemaatschappijen en energiebedrijven, inclusief de kolenstokers……. En dan stelt hufter Ollongren dat de huren niet bevroren kunnen worden…. Hoop dat ze snel een fikse kwaal oploopt en daarna aan de bedelstaf raakt, meer dan verdiend, wat een onmens!!

Hé Boelhouwer, ‘netjes’ die huurverhoging? Je moet je kapot schamen!!

Zie ook:

Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………‘ 

Aantal belastingvrije schenkingen van een ton verdubbeld voor kinderen van rijke ouders, terwijl kinderen uit arme gezinnen hun loon mogen inleveren als paps of mams in de bijstand zit‘ (!!!!)

Cora van Nieuwenhuizen (VVD minister Infrastructuur en Waterstaat) vindt het asociaal als Nederlanders op vakante gaan naar Turkije…… Nu wat ik asociaal vind ‘Cora!!’

Kabinet
Rutte 3 heeft record neergezet: meer dan 10 miljard gestolen van de
huurders, die bovendien de huurverhoging per 1 juli moeten betalen
‘ (!!!!)

Paul Smeulders (GroenLinks Tweede Kamer) wil ‘eerlijke huur’ voor middeninkomens, alsof de lage inkomens niet meer bestaan

Woningcorporaties laat uw menselijk gezicht eindelijk voor één keer zien: bevries de huren!!‘ (ook met aandacht voor ‘scheefwonen’, woningnood en de huizenbubbel)

Belastingontduikers krijgen staatssteun, waar huurders en de grote onderlaag het gelag moeten betalen (een cartoon)‘ 

Gert-Jan Segers (CU 2de Kamer) zegt dat god tegen hem spreekt en ‘neemt het o.a. op voor huurders’ en kopers‘ 

Demonstratie tegen COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’: haatzaaien tegen demonstranten

Men kan er niet over ophouden in Duitsland: de zogenaamde bestorming ‘door neonazi’s van de Reichstag’ (Rijksdag) op zaterdag 29 augustus jl. Luister vaak naar WDR en er gaat werkelijk geen dag voorbij of men moet het weer noemen en dat in combinatie met neonazi’s, alsof het land is ontsnapt aan een fascistische staatsgreep, terwijl het gebouw die dag zelfs was gesloten…….

Gisteren in Presseclub op WDR5 (daar is ook het vervolg te horen, het deel waarin de luisteraar mag inbellen: Presseclub nachgefragt) ook in dat programma weer aandacht voor de bestorming die geen bestorming was. Al vanaf het begin continu aandacht voor de neonazi’s die de bestorming zouden hebben uitgevoerd….. Hoe men dat weet? Simpel door de meegenomen vlaggen……. Er waren in aanvang van de ‘bestorming’ van de Reichstag amper vlaggen te bekennen, een kleine groep mensen, maximaal 20 (al waren het volgens mij nog minder demonstranten) liep de trappen van de Reichstag op waar 3 politieagenten waren geposteerd, agenten die duidelijk wel zenuwachtig waren, echter de enige agressie die te zien was, kwam van die agenten die met de wapenstok stonden te zwaaien. (immers als men normaal spreekt over bestormen gaat dit toch echt gepaard met geweld……)

Bij de eerste op de trappen zag je zo te zien een paar hippies en andere alternatieve figuren met een gewone Duitse vlag en 1 figuur met een vlag van het Duitse keizerrijk, dit zal wel een neonazi zijn geweest, echter deze droeg geen vlag met een hakenkruis…… Op het laatst, voordat zich meer agenten in grote haast bij hun collega’s hadden gevoegd, kwamen er nog wat neonazi’s aanlopen met een paar ‘ongewenste vlaggen…..’ (ook die zonder hakenkruis)

Echter niet volgens de journalisten die te gast waren in Presseclub, als je hen moest geloven zag het zwart van de vlaggen die niets te wensen overlieten als het gaat om ‘rechtsradicalen’ (neonazi’s)……

German leaders slam extremists who rushed Reichstag steps | News | DW |  30.08.2020

Op dit moment, dus toen er al veel meer agenten waren, zag het nog steeds niet zwart van de foute vlaggen op de trappen van de Rijksdag………   

Opvallend ook een nieuwsprogramma met louter journalisten die het met elkaar eens waren, ‘echt van een onafhankelijk niveau waar je ijskoud van wordt……’

Na het eerste ‘nazi-geweld’ in Presseclub verschoof de aandacht naar de mensen die gewoon tegen de Coronamaatregelen demonstreerden en je raadt het al: ook hier was men het met elkaar eens……. Het stel moest uiteraard de draak steken met deze mensen, immers ‘zij hadden als journalist alles en te na onderzocht en waren tot de conclusie gekomen dat alle maatregelen volkomen terecht werden genomen…’ Welnu beste bezoeker, niets daarvan, men herhaalt simpelweg wat voorlichters van de overheid het volk keer op keer voorhouden en alles wat mis is gegaan sinds pakweg maart dit jaar, is al lang en breed vergeten…….. 

Niets over de kritiek die door artsen werd gegeven, bijvoorbeeld over de onzinnigheid van mondmaskers of de ineffectiviteit van de PCR-testen, waarmee niet eens vastgesteld kan worden of je het virus echt onder de leden hebt…… De beste test is een bloedtest, maar dat vindt men te duur en te arbeids- en tijdsintensief, dus gebruikt men een waardeloze test, die in feite oorzaak is van een groot aantal faillissementen hier en in het buitenland…..

Maar nee, de journalisten weten het zeker, de figuren die tegen de maatregelen zijn hebben het fout en zijn gelovers van samenzweringstheorieën, leugenaars en alu-hoedjesdragers en mensen die doen aan Qerdenken…… (negatief gebruikt als mensen die zich niet om laten praten en overtuigd zijn van hun gelijk) Eén van de journalisten moest nog even de bips likken van de Duitse minister van volksgezondheid door diens woorden te herhalen: wat doen de mensen die tegen de Coronamaatregelen zijn nog in Duitsland….??? (alsof men elders anders omgaat met het virus en alsof je geen kritiek mag leveren op foute overheidsmaatregelen….)

Men stelde in Presseclub dat de meeste van deze demonstranten niet op andere gedachten zijn te brengen, maar dat er zich wellicht mensen tussen die groep bevinden, die men wel op andere gedachten kan brengen….. Het is duidelijk dat men weet dat zich genoeg mensen tussen de demonstranten bevonden die bepaald niet dom zijn, mensen die met feiten komen die men moeilijk of helemaal niet kan ontkennen……. Er werd dan ook gesteld dat niet alle complotdenkers achterdochtig (paranoïde) zijn of idioten en gekken (zo ziet men dus het grootste deel van de mensen die zich keren tegen de belachelijke Coronamaatregelen….)…..  

Een ‘geweldige cliché truc’ werd nog even gebruikt: één van de journalisten zei dat hij de mensen die de Coronamaatregelen zat zijn best begrijpt, ook hij had vraagtekens bij de aanpak van het virus, maar dat we nu eenmaal door moeten pakken (vrij vertaald, Ap)……. Je snapt het al: ‘best begrijpen’ en dan met alle kulredenen komen waarom iedereen zich aan de regels moet houden daar anders de hele boel weer op slot gaat…….. Even vergetend dat veel van de demonstranten hun baan hebben verloren en niet uit de nek kletsen, maar met valide argumenten komen, zoals de onzin van mondmaskers, die je als je deze al wilt dragen, elk uur moet verversen, daar ze anders zelfs het tegenovergestelde kunnen bereiken: een besmetting, zeker daar mensen met een mondmasker minstens 10 keer per uur met de vingers aan het masker zitten te friemelen…… Om over de al genoemde waardeloze PCR-test maar te zwijgen…….

Het ging van kwaad naar erger, de volgende journalist die aan het woord kwam stelde ‘doodleuk’ dat men deze Corona Leugner (ontkenners) niet aan het woord moet laten, nee je moet het gewoon weg censureren, ‘dan bestaat het immers niet meer’ en dat ten overvloede nog eens: zonder één argument tegen de standpunten van deze mensen, welnee het zijn ontkenners en die moeten hun kop houden……. 

Daarna kregen de sociale media nog een veeg uit pan, daar zouden mensen worden opgehitst……. (dezelfde journalisten van de reguliere media die de sociale media beschuldigen van het brengen van fake news, terwijl zij zelf een hele bibliotheek hebben volgeschreven met de verdediging van de leugens die de geheime diensten van de VS hebben gebruikt ter legalisering van de illegale oorlogen die de VS met hulp van de NAVO is begonnen in o.a. het Midden-Oosten…..)

Even later was het hek van de dam en noemde men de tegenstanders zelfs samenzweringstuig…….  

Op één van de bijeenkomsten van tegenstanders tegen de Coronaregels zou men homo’s hebben beledigd en zoals je al zal hebben begrepen, ook dat was als de ‘vele neonazi’s die deelnamen aan de demo in Berlijn’ (nogmaals: grote kul!), het teken ‘dat je op moet passen voor de tegenstanders van de Coronaregels……’

Raakte even in een lachstuip toen ik het nieuws van 13.00 u. hoorde op dezelfde zender, daar kwam het bericht voorbij dat uit onderzoek van o.a. WDR blijkt dat ook mensen die niet besmettelijk zijn in quarantaine moeten blijven…… Dit daar mensen die de ziekte onder de leden hebben gehad positief uit de testen blijven komen…… ha! ha! ha! ha! Ja wat wil je met een niet werkende test?? Gegarandeerd dat wanneer je dit in Duitse discussies aanhaalt je wordt afgemaakt als een ontkenner die het woord moet worden ontnomen……. 

Het is in Duitsland overigens hetzelfde als in Nederland: sinds begin juni is het aantal sterfgevallen ongeveer gelijk aan dat van vorige jaren……. Ofwel het aantal besmettingen is toegenomen zonder dat dit grote aantallen mensen heeft gedood en dan moet je zoals gezegd niet vergeten dat de test niet werkt: al er maar een klein stukje van het Corona DNA wordt gevonden wordt men meegerekend als Coronapatiënt, terwijl dat stukje DNA de rest kan zijn van een gewone verkoudheid, ook een Coronavirus…… 

Het moet gewoon afgelopen zijn met de meer dan belachelijke Coronamaatregelen, neem voorzichtigheid in acht als je omgaat met oude mensen en mensen die chronisch of ernstig ziek zijn, zoals zo velen doen als er een griep rondgaat….. De maatregelen tegen het virus kosten veel te veel geld en zijn onzinnig, de meeste zwakke ouderen en anderen die min of meer zware aandoeningen onder de leden hebben zijn al overleden…….. 

Met de Coronamaatregelen wordt zelfs de gezondheid van velen geschaad, neem de kinderen die in Duitsland op school de hele dag met een masker op moeten zitten, terwijl het ook in de scholen daar veelal ontbreekt aan goede ventilatie, ofwel veel kinderen zullen in de klas telkens weer in slaap sukkelen, door een gebrek aan zuurstof……. Terwijl veel van de maatregelen mensen ook nog eens psychisch treffen, bijvoorbeeld de mensen met een slechte gezondheid en de ouderen, die bang gemaakt amper naar buiten durven te gaan…. En je weet het waarschijnlijk wel: psychische klachten leiden maar al te vaak naar fysieke klachten……..


Zie wat betreft de PCR-test en de test op antilichamen:

Coronavirus: PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen
(in dat bericht zie je een groot aantal links naar artikelen over het
Coronavirus) 

Ook de test op antilichamen klopt niet, dit is een test
voor mensen die het virus onder de leden hebben gehad(!!): ‘COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos‘ 

Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge
‘ (en vergelijk dat ook met de uitlatingen van journalisten in het bericht hierboven over Presseclub….)

————————————————————————— 

Zie ook:

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen 

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni het
aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde is!
)

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Coronavirus: miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen met 30% stijgen‘ 

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ 

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!‘ 

Ab
Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt dat
90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft gehad

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..

Gezondheidsraadadvies: doorgaan met uitrollen G5-netwerk echter met waarschuwing de volksgezondheid in oog te houden….. ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk
maar waar: de Gezondheidsraad stelt dat men door moet gaan met het uitrollen van het G5-netwerk, maar waarschuwt tegelijkertijd dat de overheid de
gevolgen van G5 straling voor de volksgezondheid in de gaten moet houden….. Als de kabinetten Rutte, die van Balkenende, van Kok en die daarvoor iets hebben laten zien is het wel dat de volksgezondheid zwaar onderhorig is aan economisch gewin 

De
Gezondheidsraad stelt dat het niet is aangetoond dat het netwerk
schadelijk is voor de gezondheid, maar dat dit ook niet helemaal is
uit te sluiten…… Voorts stelt deze raad dat het waarschijnlijk is
dat G5 straling samenhangt met veranderingen in elektrische
activiteit in de hersenen
, maar dat niet bekend is of dit gunstig of
ongunstig is voor de gezondheid (ofwel voor de hersenen!) Al zou G5 straling ook andere kankers kunnen veroorzaken.

In feite
zegt de Gezondheidsraad hetzelfde over andere kankers, daar het stelt
dat het niet waarschijnlijk is dat G5-straling kan leiden tot
bijvoorbeeld kanker, vruchtbaarheidsproblemen, miskramen of
afwijkingen bij de geboorte, met de aantekening dat dit niet is uit te sluiten…..
Vreemd genoeg spreekt men in het artikel van DeBeurs.nl hieronder niet over hersentumoren, terwijl in hetzelfde artikel (zoals hiervoor al herhaald) wel wordt gesproken over veranderingen in elektrische activiteit in de hersenen……. Verder moet opgemerkt worden dat met het gebruik van de woorden ‘niet helemaal uit te sluiten’ en ‘niet waarschijnlijk’ in feite
wordt gesteld dat het wel degelijk tot de mogelijkheden behoort…… 

Echter
een suf gezegde stelt: bij twijfel niet inhalen.  Daarom zou het G5
netwerk alleen voor bijvoorbeeld de medische wetenschap moeten worden gebruikt, zoals
opereren op afstand (met behulp van een ‘robot’). Weet niet wat jij
ervan vindt, maar wat mij betreft is het internet snel genoeg, zou
niet weten wat het voordeel is als het nog sneller wordt, althans
voor ons, de ‘gewone bevolking’. Uiteraard kunnen de geheime diensten en politie wel veel met een sneller internet, maar dat gaat dan tegelijk ten koste van onze burgerrechten, zoals het al bijna geheel ten grave gedragen recht op privacy……. Met G5 kan men de burger volgen waarheen die ook gaat en dat ook nog eens in de gebouwen waar camera’s hangen…….

Hersentumor incidentie, sterfte, behandeling e.a. cijfers

Eén
ding is zeker sinds 1990 is het aantal hersentumoren gigantisch
gestegen, toevallig een jaar dat gelijkstaat aan de opkomst van de
mobiele telefoon!! Daarom zou je je smartphone nooit direct op je
lichaam moeten dragen en alleen spreken zonder het ding aan het hoofd
te houden >> handsfree is de beste manier van bellen met zo’n
aso ding (asociaal, daar het gebruik van de ‘slimme telefoon’ het contact
tussen vreemden totaal tot het verleden heeft laten behoren: weet je nog
voor de Coronacrisis? Volle treincoupés en
iedereen zit op zo’n ding te pielen en te staren )

Tot slot nog dit: de Gezondheidsraad stelt dat ‘niet bewezen is dat de G5 straling slecht is voor de gezondheid, maar dat dit niet is uit te sluiten’ en even later ‘niet te weten of veranderingen van elektrische activiteit in de herenen gunstig of ongunstig is voor de gezondheid’ >> de verandering van elektrische activiteit in de hersenen veroorzaakt door G5 straling…… Met andere woorden: de Gezondheidsraad stelt tot 2 keer toe dat gebruik van G5 wellicht een gevaar is voor de gezondheid, me dunkt dat dit behoorlijk verontrustend is, neem de verandering van de hersenactiviteit, deze wordt niet veroorzaakt door een therapie of iets dergelijks, maar wel degelijk door straling van het G5 netwerk!! 

Uit eerdere onderzoeken blijkt dat delen van de hersenen worden opgewarmd door straling van mobiele telefoons*, dat feit gecombineerd met de door de Gezondheidsraad genoemde verandering van elektrische activiteit in de hersenen, is wat mij betreft het teken dat G5 straling allesbehalve goed is voor de (volks-) gezondheid!!

Het
volgende artikel komt van DeBeurs.nl:

‘Ga
door met uitrol 5G-netwerk, maar hou gevolgen in de gaten’

Gepubliceerd op 2 september 2020 12:37

DEN HAAG (AFN) – De overheid en de
telecomproviders kunnen doorgaan met het invoeren van een 5G-netwerk
voor snel mobiel internet, maar ze moeten wel in de gaten houden wat
de gevolgen voor de gezondheid van mensen zijn. Het is niet
aangetoond dat de straling van het netwerk schadelijk is, maar het is
ook niet helemaal uit te sluiten, concludeert de Gezondheidsraad na
onderzoek.

Het 5G-netwerk maakt gebruik van
meerdere frequenties. Sommige daarvan worden al gebruikt voor onder
meer wifi-aansluitingen. Dat heeft niet geleid tot gezondheidsschade
en die frequenties kunnen dus gewoon worden gebruikt voor 5G, aldus
de Gezondheidsraad. 

Het adviesorgaan raadt aan om één frequentie
nog niet in gebruik te nemen, omdat de mogelijke risico’s van de
gezondheid daarvan nog niet genoeg zijn onderzocht.

De raad zegt in een rapport dat het
niet waarschijnlijk is dat 5G-straling kan leiden tot bijvoorbeeld
kanker, vruchtbaarheidsproblemen, miskramen of afwijkingen bij de
geboorte. Het is wel waarschijnlijk dat blootstelling aan 5G-straling
samenhangt met “veranderingen in elektrische activiteit in de
hersenen”, maar het is niet bekend “of dat gunstig of
ongunstig is voor de gezondheid”.

============================

* Zie: ‘Smartphones en tablets zijn een groot gevaar voor de gezondheid van o.a. kinderen‘ (zie vooral de videopresentatie in dit bericht!)

Zie ook:

Mobiele telefoons gevaarlijker dan overheden wilden/willen zien en de fabrikanten willen toegeven……‘ (de video in dat bericht is verwijderd door YouTube, ofwel censuur…. tja de invloed en macht van de smartphone lobby op/over de politiek is groot…..)

——————————————————-

Voor berichten over de leugen dat Huawei en daarmee de Chinese overheid kan spioneren via dit G5 netwerk zie:

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ 

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd

VS waarschuwt Groot-Brittannië het G5 netwerk niet aan te laten leggen door Huawei, maar door VS firma’s

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is…….. (!!!!)

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

5G netwerk: VS en NAVO lezen EU de les in Praag

WaPo waarschuwt voor Russische digitale controle over de hersenen van VS burgers

Grapperhaus (CDA minister) zou waarschuwing AIVD over G5 netwerk naast zich neer hebben gelegd: Kees Verhoeven (D66) pissig

GroenLinks wil niet dat Nederland het G5 netwerk van Huawei koopt, een soap met hilarisch domme uitlatingen

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!‘ 

En terzijde:

Hongkongs vrijheid in gevaar, ofwel de vrijheid om te moorden en vernielen….‘ 

Hongkong: Chinese veiligheidswet leidt tot hypocriet westers protest in media en politiek‘ 

Protesten Hongkong krijgen veel media aandacht, terwijl protesten in landen die westers gezind zijn vaak worden genegeerd…..‘ 

Voor meer berichten over het G5 netwerk, klik op dat label direct onder dit bericht, al gaan die berichten zoals de links hierboven over het wel of niet kopen bij het Chinese bedrijf Huawei, of ‘het spioneren’ via dit netwerk, wat zelfs volgens geheime diensten een onzin verhaal is, immers je zal echt een server of individuele computer moeten hacken om dit te kunnen doen, ofwel het netwerk is alleen een virtuele weg om bij andere computers te kunnen komen……. Heb ook het label ‘volksgezondheid en economie’ (versus) toegevoegd, daar overheden zoals gewoonlijk eerder kiezen voor geldelijk gewin dan voor de volksgezondheid…. 

PS: ik gebruik in mijn teksten G5 in plaats van 5G, heb dit van meet af gedaan en zal daarom G5 blijven aanhouden, ook i.v.m. terugvinden van oudere berichten.

Nike, Louis Vuitton, H&M en anderen verbranden nog steeds niet verkochte partijen nieuwe kleding

Dacht
dat e.e.a. al niet meer gebeurde, tot ik afgelopen dinsdagmorgen
een petitie van het Care2 team onder ogen kreeg waarin men van het VS
Congres eist dat men een verbod instelt op het verbranden van
nieuwe kleding……

Schandelijk dat de verderop genoemde bedrijven weigeren deze kleding te doen toekomen
aan arme burgers, terwijl voor de productie van katoen niet alleen arbeiders worden uitgebuit, maar er ook nog eens een enorme plas water nodig
is voor de teelt van katoen (en dat in gebieden waar water schaars is) en gif dat wordt gebruikt
voor die teelt……. (om over gebruik van giftige kleurstoffen nog maar te zwijgen….)

Wat betreft de uitbuiting van arbeiders: er wordt dus kleding verbrand waarvoor die rijke bedrijven westerse arbeidsvoorwaarden (en milieuregels) ontduiken doordat ze de productie hebben verplaatst naar arme landen >> kortom de zwaar uitgebuite arbeiders, niet zelden kinderen, hebben hun slavenarbeid in feite geheel voor jan met de korte achternaam verricht……. (terwijl ze het geld niet hebben om die kleding te kopen…..)

Jammer
dat wij de petitie niet kunnen tekenen, echter deze petitie geeft
nogmaals aan dat grote bedrijven lak hebben aan: -verspilling, -de
klimaatverandering, -het leegtrekken van watervoorraden en -het vergiftigen van enorme gebieden……. 

Geeft deze informatie door, het is de hoogste tijd dat men beseft dat
kleding kopen bijdraagt aan de klimaatverandering, verspilling, vergiftiging van enorme gebieden en het misbruiken van gigantische hoeveelheden water, plus niet in de laatste plaats ellende en
uitbuiting voor/van arbeiders die al straatarm zijn……

Laten we
hopen dat ook voor de EU zo’n petitie op poten wordt gezet, tot die tijd zou ik zeggen: boycot deze merken!! Frankrijk gaat ons voor, daar is per 2023 het verbranden van nieuwe kleding door bedrijven verboden….. Per 2023 daar het ‘uiteraard logisch is dat bedrijven nog een paar jaar lang enorme hoeveelheden kleding mogen verbranden, dat kan je niet zo maar van de ene op de andere dag verbieden…’ Belachelijk!! En dan te bedenken dat Franrkijk nog gunstig afsteekt bij de rest van de EU en dus ook bij Nederland, waar het (half christelijke kabinet) Rutte 3 al helemaal geen bliksem doet tegen het verbranden van deze kleding…….

They’d
rather burn millions of unsold clothes than donate them to those in
need

van: The
Care2 Team

  • ontvanger: U.S. Congress

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Picture
a mountain of clothes — all of them new, unworn, and ready to go
home to someone and be loved. And then picture it on fire, set alight
by major fashion retailers to avoid someone seeing their brand as
“cheap” or “basic” because it’s worn by a low
income person.

https://www.thepetitionsite.com/nl/269/411/919/?z00m=32529051&redirectID=3039496860

This is what has been happening all the time,
for years, on the orders of major chains like Louis Vuitton, Nike,
Urban Outfitters, and H&M. Rather than discounting their excess
merchandise or — better yet — donating it to charities or
homeless shelters, these brands are obsessed with making sure they’re
seen as expensive, elite, and in-demand — and cutting deals would
apparently destroy this image.

The real losers in this mayhem
are twofold: people in need, and also the Earth.Sign
the petition to demand that the United States ban these wasteful
fashion bonfires, now!

The
build-up of unsold fashion has never been more intense than it is
right now. During the pandemic, brick-and-mortar stores were mandated
to close for months in order to protect the public from the highly
contagious and rapidly spreading coronavirus. Even now, in September
2020, in-person shopping is still extremely difficult and scary, and
continues to be prohibited in some places.

As a result, sales
are down and fashion houses are facing unprecedented amounts of
unsold clothing. Since the industry already overproduces even in a
healthy year, the amount of warehoused inventory right now is
staggering.

Facing this reality, brands — in theory — have
a lot of options. They could reuse the items in future years. They
could work with non-profits to hand these garments out to those
people who don’t have enough clothing, using this as a positive,
moral opportunity. They could choose to hold a once-in-a-lifetime
“special corona sale,” even though brands like Louis
Vuitton remain expensive through their commitment to not
go on sale
. There are a
million options here.
 

But
the main option, and the one that these fashion houses take every
year, is burning.

Making
giant bonfires out of completely new, faultless clothing, is
incredibly cruel to those who have nothing and downright dangerous
for our environment. Much of the clothing on the market these days is
made with synthetic materials like polyester and viscose, meaning
they’re laden with fossil fuels, plastics, and chemicals. Burning
them launches large amounts of toxins and microplastics into the air,
ground, and water, and that feeds back into our ecosystem, inevitably
ending up in the food that we eat, the water we drink, and then
lodged
in our very own bodies
. This type of pollution also releases
greenhouse gases like carbon dioxide, meaning that it’s actually
accelerating climate
change
. Clothing
incineration actually causes
more pollutio
n than burning either coal or natural gas.

 
https://www.thepetitionsite.com/nl/269/411/919/?z00m=32529051&redirectID=3039496860
 

Luckily,
France is pushing back. The fashion capital of the world recently
decided to ban
all fashion bonfires, starting in 2023. This is an
excellent start, but we can’t stop there. It’s time for more
countries to follow suit. And since the United States is one of the
largest consumerist, capitalist countries in the world, it’s time for
U.S. lawmakers to take a stand.
 

Tell
fashion houses and lawmakers to get their priorities right. Sign the
petition to demand that the U.S. pass a law banning all clothing
designers, manufacturers, and stores from burning excess, unsold
merchandise!

====================================

Voor meer berichten over kinderarbeid, kledingverspilling, uitbuiting, slavenarbeid, slavenlonen (uiteraard overlappend met slavenarbeid, al geeft dit label veel meer berichten, slavenlonen worden immers ook in Nederland en andere westerse dan wel rijke landen betaald), arbeidsvoorwaarden, landbouwgif, textielindustrie en/of brand textielfabriek, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Filipijnse president Duterte vergelijkt zijn terreurbewind tegen ‘drugsverdachten’ met Hitlers Holocaust

Toen
Duterte aantrad als president in 2016 stelde hij dat Hitler 3 miljoen
Joden heeft vermoord, terwijl de Filipijnen 3 miljoen
drugsverslaafden heeft, die hij met alle plezier zou afslachten, zo
eindigde hij zijn vergelijking met nazi-Duitsland….. (het gaat volgens deskundigen overigens om 6 miljoen door de nazi’s vermoordde Joden, al worden daar de laatste jaren vraagtekens bij gezet, maar zelfs als het 3 miljoen Joden zouden zijn, is dat met een normaal gezond verstand nog niet te bevatten: onverdraaglijk dat mensen iets dergelijks kunnen doen……)

De
oorlog tegen drugs die Duterte voert heeft volgens overheidsgegevens
aan 10.000 mensen het leven gekost (ofwel: vermoord en dat niet
zelden gruwelijk….), echter mensenrechtenorganisaties vrezen dat
dit wel eens het drievoudige kan zijn……De lijken verdwijnen veelal in massagraven zonder dat familie en/of vrienden op de hoogte worden gesteld……

De
manier waarop mensen worden gearresteerd is ook al niet om over naar
huis te schrijven: ‘s nachts valt men huizen binnen en sleept men
familieleden weg, die vervolgens meestal nooit
worden teruggezien…..

Er
worden geen processen gevoerd tegen deze mensen, nee eenmaal verdacht
(nogmaals: niet veroordeeld) van drugsgerelateerde misdaad of verslaving en je doodvonnis is getekend……

Volgens
Duterte gaat het om drugsdealers en drugsverslaafden, waar
actiegroepen stellen dat er in heel veel gevallen geen bewijs is voor de verdachtmakingen,
zo gaat het bijvoorbeeld om afrekeningen met vijanden, of concurrenten, ofwel
er wordt volop geklikt zoals dat hier tijdens WOII gebeurde…… Bovendien is een
verslaafde ziek en hoe gestoord moet je zijn om zieke mensen te
vermoorden, ook hier dus een vergelijking met nazi-Duitsland, zo vermoordden de nazi’s bijvoorbeeld chronisch psychisch zieke mensen en
mensen met het syndroom van Down (trisomie-21)……

Hoe is
het in godsnaam mogelijk dat de wereld wegkijkt van wat er op de
Filipijnen gebeurt en is dat land niet al lang onderwerp van
sancties??? Ach neem Jemen, daar wordt een genocide uitgevoerd die al
jaren bezig is en zelfs Nederland levert wapenonderdelen voor die genocide aan de reli-fascistische terreurstaat Saoedi-Arabië, de
hoofdverantwoordelijke voor die genocide…… (waaraan NAVO-partners VS en
Groot-Brittannië militair deelnemen)

De
hoogste tijd dat de Filipijnen worden geboycot zolang de
psychopathische moordenaar Duterte zijn schrikbewind blijft
voeren……. Als eerste moeten Duterte en zijn club moordenaars
worden aangepakt met bevriezingen van hun bankrekeningen in het buitenland en moet hen de toegang worden ontzegd tot de rest van de wereld!! Gelukkig is het Internationaal Strafhof (ICC) al een onderzoek naar de massamoord op de Filipijnen gestart, waarop Duterte de Filipijnen heeft teruggetrokken uit de groep landen die meewerken met het ICC……

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door!!

The
President of the Philippines proudly compared his reign of terror to
the Holocaust

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

De psychopathische moordenaar en president Duterte

“Hitler massacred
three million Jews… there’s three million drug addicts [in the
Philippines]… I’d be happy to slaughter them.”

These are the words of Rodrigo Duterte, President of the Philippines,
shortly after he assumed office in 2016. In the four years since
then, Duterte has thrown himself into making good on this sickening
and genocidal promise. As of this writing,
Duterte’s
so-called “War on Drugs” has claimed the lives of almost
10,000 people — and that’s just according to government sources.

Human rights groups fear the real number could be as high as three
times that. These individuals are murdered without being given a fair
trial, officially charged with a crime, or even arrested.
And
then, in many cases, their corpses are unceremoniously tossed into
mass graves.

Families describe being woken up in
the dead of the night as heavily-armed state agents descend on their
home, pulling a beloved parent, sibling, or cousin out into the
darkness, never to be seen again. The government has alleged that
these extrajudicial killings are warranted because the humans whose
lives they took are supposedly addicted to drugs or involved in the
illegal drug trade. But most of these charges are falsified, and
additionally, drug addiction is a disease — not a crime. Civil
rights groups in the country are begging for international
assistance.
Sign
the petition urging the United Nations Human Rights Council to
investigate these horrific humans rights violations now!

Thank
you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Philippine President Duterte has bragged about orchestrating a new
genocide in his country. It’s
time for the United Nations to get involved before the bodies pile
even higher.

==================================

Voor meer berichten over Duterte, War on Drugs, Jemen, genocide, Holocaust en/of Saoedi-Arabië, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

PS: het valt me nog mee dat Duterte niet al lang heeft gedreigd alle moslims in de Filipijnen om te brengen, immers men voert nog steeds strijd tegen ‘jihadisten’ in gebieden waar de meerderheid van de bevolking moslim is…….