Duitsland besloot een paar dagen terug dat het nu maar eens afgelopen moest zijn met de uitzendingen van RT DE (Deutsch) en kwam met het kul argument dat de uitzendlicentie van de ‘Russische staatszender RT niet in orde was, waar men aan toevoegde dat RT complottheorieën steunt, daar men een paar COVID-vaccinatieweigeraars had laten horen op de zender. Als RT werkelijk anti-vaccinatie zou zijn geweest was de zender ook in Rusland in grote problemen gekomen……
Rusland heeft als reactie volkomen terecht de licentie van de Duitse staatszender Deutsche Welle (DW) ingetrokken. (men spreekt wel vaak over Russische staatszenders, echter het westen heeft er zelf ook een flink aantal, waar de reguliere westerse media al lang niets meer te maken hebben met onafhankelijke journalistiek!!
Moskou: het kantoor van DW. Foto EPA.
Was niet van plan dit bericht vandaag al te posten, echter de nieuwsuitzending van 13.00 u. op WDR 5 vanmiddag maakte me zo pissig dat het bericht er vandaag nog uit moet. Men durfde letterlijk te zeggen dat de persvrijheid een knuppel tussen de benen had gekregen in Rusland, dit vanwege het intrekken van de Deutsche Welle uitzendlicentie……. In dit onderdeel ook het kul verhaal dat RT DE complottheorieën zou steunen door te spreken met COVID-vaccinatieweigeraars……
Wat is een democratie waard als men tegenstanders van een bepaald beleid niet mag laten horen en dan gaat het in dit geval ook nog eens om een uiterst schunnig beleid, waarmee grondrechten, burgerrechten en mensenrechten worden geschonden!! Je kan overigens gerust stellen dat ook de persvrijheid in Nederland zwaar geweld wordt aangedaan door de reguliere media daar ze weigeren te spreken met COVID-vaccinatieweigeraars en als men al over deze weigeraars spreekt, is dat in zeer negatieve vorm: wappies en dergelijke vernederende termen…… Ofwel ook hier wordt simpelweg zelfcensuur toegepast, ach het is niet eens zelfcensuur maar propaganda, zo overtuigd is men van alle kulverhalen die worden opgehangen door de overheid en bepaalde ‘wetenschappers’, terwijl men veel cijfers achterhoudt…. Dat er iets goed mis was en is, kan je al zien aan het van de hak op de tak COVID-beleid dat Rutte 3 voerde en Rutte 4 voert in ons land……
Voorts horen censuur en propaganda thuis in een dictatuur en niet in onze zogenaamde democratie!!
Het voorgaande terwijl men bijvoorbeeld kan weten dat het gros van de maatregelen werden en worden genomen vanwege de schunnige bezuinigingen op de zorg in ons land door de kabinetten Balkenende en die van aartsleugenaar en VVD premier Rutte….. Bij het aantreden van Rutte 1 hadden we nog 2.200 IC bedden dat was bij de uitbraak van het Coronavirus teruggebracht naar 1.100, uiteraard ook het beschikbare personeel voor die bedden werd aan de kant gezet…… In 2016 waarschuwden de AIVD en MIVD Rutte 2 en daarmee Rutte 3 voor het feit dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, en dat vanwege….. >> een tekort aan IC bedden en personeel voor die bedden!!! Daarna hebben deze 2 kabinetten nog verder bezuinigd op de zorg en zorgverzekeraars toestemming gegeven ziekenhuizen te sluiten, dan wel in samenspraak met die verzekeraars hebben besloten deze te sluiten…..
Meer dan schandelijk dan ook dat het demissionaire kabinet Rutte 3 een paar maanden geleden besloot niet in te zetten op een uitbreiding van het aantal IC bedden, verpleegkundigen en intensivisten, nee met Rutte 4 gaat men door met bezuinigen op de zorg…… Je moet dan ook wel debiel zijn als je ooit nog op de VVD, CDA, D66, ChristenUnie, PvdA (deze partij heeft in Rutte 2 fors mee bezuinigd op de zorg) en PVV stemt (ja ja de laatste ofwel fascistische PVV heeft in Rutte 1 als gedoogpartner ook ingestemd met bezuinigingen op de zorg!!!)…. Een stem voor die partijen is er één tegen jezelf en je geliefden, buren en vrienden!!
Terug naar het onderwerp, de hypocriete verontwaardiging in Duitsland vanwege het sluiten van DW in Rusland: Vandaag postte ik een bericht over de ‘Oekraïne crisis’, waarin aandacht voor de smerige door de CIA ingegeven leugen, die het ministerie van BuZa in dat land openbaar maakte, als zou Rusland een false flag video maken om te laten zien dat Oekraïne en westerse troepen mensen in Oost-Oekraïne vermoorden om zo een legitimatie te creëren om dat deel van het land binnen te vallen….*
Een bewering waar zoals gewoonlijk met dergelijke berichten uit de VS geen flinter aan bewijs voor wordt geleverd, nee men moet de uiterst betrouwbare informatie ‘uit kwetsbare bron’ maar geloven, terwijl de VS en dan m.n. haar geheime diensten (28 stuks!! ha! ha!) bekend staan om het ongelofelijk vaak liegen, brengen van nepnieuws, andere desinformatie en daarmee manipulatie van westerse volkeren, daar de reguliere westerse media keer op keer mee gaan in deze CIA/NSA leugens en ze uitdragen als waarheid……
Wat echter wel waar is, maar waar de westerse media niet eens over willen berichten is het feit dat de dorpen en steden van de zich afgescheiden staatjes in Oost-Oekraïne al vanaf 2014 worden gebombardeerd door de neonazi-bataljons van het Oekraïense leger…… Deze bataljons hebben lak aan wapenstilstanden en voorwaarden daartoe, zoals het terugtrekken van zware wapens uit het gebied…… Ofwel: wat de VS als Russische false flag video opvoerde gebeurt al jaren in Oost-Oekraïne en wat dat betreft is het een wonder dat Rusland niet al lang is opgetreden in dat afgescheiden deel van Oekraïne, ondanks dat men Rusland daar wel van beschuldigde…… (als er daadwerkelijk Russische troepen in Oost-Oekraïne aanwezig waren geweest, had het Russische leger de meer dan laffe en oorlogsmisdadige neonazi’s al lang op de vlucht gejaagd…..)
Over het verzwijgen door de westerse reguliere media van deze neonazi-oorlogsmisdaden gesproken: ook Deutsche Welle heeft daar niet over bericht en doet dat nog steeds niet….. Wel heeft Deutsche Welle, als de andere reguliere westerse media, alle leugens gebracht die de VS gebruikte om zogenaamd gelegitimeerd (illegaal) oorlog te kunnen voeren in het Midden-Oosten, Afghanistan en Afrika…… (oorlogen waarin meer dan 5 miljoen mensen werden vermoord!!!) Ofwel deze door de Duitse staat gefinancierde zender brengt westerse propaganda en dat door een zendgemachtigde uit het land waar opperploert en nazizwijn Goebbels propaganda groot maakte voorafgaand aan en tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII)……
En dan durft men RT De te beschuldigen van complottheorieën en het brengen van fake news (nepnieuws), zonder verder steekhoudende bewijzen voor die beschuldigingen te leveren…….
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
Voorts zie: ‘Pipeline Politics Hits Multipolar Realities: Nord Stream 2 and the Ukraine Crisis‘ Een artikel van CounterPunch, waarin wordt gewezen op het grote belang van de VS om LNG gas te kunnen leveren aan de EU en de gasleveringen uit Rusland via de Nordstream 2 (NS2) pijpleiding te voorkomen…… (dit LNG gas is verkregen middels het uitermate smerige proces van fracken en daarmee is de basis >> schaliegas [dat ook nog eens tot LNG moet worden verwerkt] een veel grotere aanjager van de klimaatverandering dan gewoon aardgas, voorts moet het ook nog eens met smerige schepen naar de EU worden vervoerd…..) Daarbij hebben Oekraïne en Polen belang bij het niet in gebruik nemen van deze pijpleiding daar dit hen de geldelijke vergoedingen van Gazprom zal kosten voor doorvoer van het Russische gas over hun grondgebied naar West-Europa, een doorvoer die ze al een paar keer hebben gefrustreerd….. Het is al zo schandalig dat men keihard liegt dat Rusland gas als politiek drukmiddel gebruikt, daar was en is geen sprake van >> Rusland houdt zich altijd netjes aan de contracten….. Zelfs de prijsverhogingen van gas worden door langdurige contracten met Rusland niet doorgevoerd……En dan nog het volgende: keer op keer wordt er gezegd dat Nederland gas uit Rusland krijgt >> een smerige leugen, Russisch gas in niet geschikt voor de apparatuur die wij gebruiken, er is in Groningen een fabriek in aanbouw waarmee men dit gas geschikt kan maken voor o.a. de Nederlandse industrie, plus apparatuur als CV ketels en gasfornuizen……. Er is maar één land dat de Russische gaslevering als politiek drukmiddel gebruikt en dat is de grootste terreurentiteit ter wereld: de VS!!!! (gesteund door een aantal bips-likkende EU-lidstaten)
Gisteren liet het VS ministerie van buitenlandse zaken weten dat Rusland een video heeft gemaakt, die ingrijpen van Rusland in Oekraïne moet rechtvaardigen…… Je zou zeggen: “Zo de waard is vertrouwt deze diens gasten”, immers als er één land is dat false flag operaties en flagrante leugens gebruikt als legitimatie om illegale oorlogen te beginnen, is het de VS wel!!!
Westerse reguliere media weten dondersgoed dat het in de wereld helpen van dergelijke leugens, die overigens zonder bewijs en zonder de naam van degenen die e.e.a. zouden hebben gezien en ‘openbaar’ hebben gemaakt, een specialiteit is van de VS en toch herhalen ze telkens weer dergelijke flutverhalen, ook al wordt daar telkens bij vertelt dat namen en feiten geheim moeten blijven……
Deze westerse media hebben meermaals de illegale oorlogen van de VS gesteund en zelfs gepropagandeerd, ook al waren de ‘legitimaties’ van de VS daarvoor gebaseerd op leugens en fake news (nepnieuws), wat uiteindelijk altijd aan het licht komt zoals ook de recente geschiedenis van de laatste 20 jaar aantoont….. Het ontbrak deze media zelfs aan het fatsoen om achteraf dan toch te melden dat men fout zat en daarmee de zaak te rectificeren, integendeel maar al te vaak houdt men deze leugens levend door ze te blijven herhalen…….
Zo bezien kan je niet anders concluderen dan dat de reguliere westerse (massa-) media zich schuldig maken aan het brengen van propaganda, fake news en manipulatie van het publiek (ik weet ‘t: een beetje dubbelop maar het kan niet genoeg gezegd worden, zeker als je bedenkt dat de westerse reguliere media het publiek daar dagelijks mee overspoelen, wat je zelfs moet zien als een vorm van hersenspoelen!!)
Zie wat het voorgaande betreft ook de ophef in Duitsland nadat de uitzendlicentie van de Duitse zender ‘Deutsche Welle’ werd ingetrokken door Rusland, dit nadat Duitsland nota bene RT Duitsland verder uitzenden verbood door de licentie in te trekken >> wellicht later nog een apart bericht over die meer dan belachelijke zaak.
Nog even over de kop op dit bericht: uiteraard nepnieuws, hoewel Hollywood zoveel ongelofelijke (leugen) propaganda brengt in een groot aantal films en tv series dat velen in de VS werkelijk denken dat Rusland, China, Iran en anderen klaar zijn om de VS binnen dan wel aan te vallen…….
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Het hieronder weergegeven artikel werd geschreven door Caitlin Johnstone.
The
western media are blaring headlines today about a “revelation” by the
US government which does not actually reveal anything because it
contains nothing but empty narrative fluff.
“U.S. reveals Russian plot to use fake video as pretense for Ukraine invasion,” reads a headline from CBS News.
“US reveals Russia may plan to create fake pretext for Ukraine invasion,” claims another from The Hill.
The
claim is that the Russian government is plotting to fabricate a false
flag operation using a graphic video with crisis actors in order to
manufacture a pretense for a full-scale military invasion. State
Department Spokesman Ned Price and AP reporter Matt Lee had an exchange about this claim at a Thursday press conference that you simply must watch if you haven’t already.
Please watch this video in which journalist Matt Lee accuses State Dept. spokesman Ned Price of veering into “Alex Jones territory” by making the claim that Russia plans to stage a “false flag” attack with “crisis actors” — Price then sneeringly calls Lee a Russian propagandist
Lee pointed out
that claims about false flags and crisis actors were “getting into Alex
Jones territory” and asked for the evidence for these extraordinary
claims, which one would think is reasonable since extraordinary claims
are generally considered to require extraordinary evidence. Price said
that the evidence is “intelligence information that we have
declassified,” and when Lee asked where the declassified information was
Price looked at him like he just asked the stupidest question in the
world and said “I just delivered it.”
The
exchange goes on to reveal that Price really did mean that the
completely unverified government assertion he’d just regurgitated is the evidence for the claim being made, meaning the evidence of the government assertion is that assertion itself.
Refusing
to relent, Lee kept hammering the point that a completely
unsubstantiated assertion is not the same as evidence especially given
all the government assertions that have proved not to be true over the
years.
“Matt,
you said yourself you’ve been in this business for quite a long time,”
Price replied. “You know that when we make information, intelligence
information public, we do so in a way that protects sensitive sources
and methods.”
Ahh,
so the evidence is secret. It’s top secret evidence, to protect
“sensitive sources and methods”. It sure is convenient how all the
evidence of immensely consequential claims made by a government with an
extensive history of lying is always far too sensitive for the public to
be permitted to scrutinize.
Secret, Invisible Evidence Of Russian Hacking Is Not Actually Evidence
“We can’t share the evidence with you because the evidence is classified. It’s secret evidence. The evidence is invisible.”
caitlinjohnstone.substack.com
Secret, Invisible Evidence Of Russian Hacking Is Not Actually Evidence
The Communist Party of China has been covertly sending arms to extremist Antifa militants in the United States in preparation for the civil war which is expected to take place after Joe Biden…
“You
also know that we do so, we declassify information only when we’re
confident in that information,” Price continued. “If you doubt the
credibility of the U.S. government, of the British government of other
governments and wanna, you know, find solace in information that the
Russians are putting out, that’s for you do to.”
So if you doubt the credibility of governments with a very well-documented history
of lying about exactly this sort of thing, you’re at best a useful
idiot of Vladimir Putin and at worst a Kremlin operative yourself.
Yep, sounds legit. That’s definitely the sort of thing government officials say when they feel like they’re being truthful.
NSA whistleblower Edward Snowden tweeted
about the exchange, “This is wild. The State Department’s spokesman
can’t comprehend why the Associated Press feels the need to distinguish
between a claim and a fact, and becomes visibly offended—and then
angered—by the suggestion that his claims may require evidence to be
accepted as credible.”
Wild
indeed. Assertions are not evidence. A government declassifying itself
making an unsubstantiated assertion is not “declassifying” anything.This is not the sort of behavior anyone would accept from anyone else,
except perhaps a televangelist or a cult leader, but it’s already being
treated as truth by US and British politicians.
Caitlin Johnstone
@caitoz
“Declassifying” yourself making a claim is not declassifying anything. Assertions are not evidence. It’s bat shit insane how the US government will claim it is “declassifying” information that amounts to nothing more than US government assertions and people just accept that.
Quote Tweet
Rep. Elissa Slotkin
@RepSlotkin
·
The administration has declassified intelligence on the Russians’ plan to film a fake Ukrainian attack on their forces, complete with a staged set, actors, even fake bodies — all to justify an invasion. Just insane behavior.
If
I got on here for example and began drumming up publicity with claims
that I have evidence that extraterrestrials are visiting this planet,
and then after racking up millions of views and lots of publicity my
evidence turned out to be a video clip of me saying “Extraterrestrials
have been visiting this planet,” I would be called a liar, a scammer,
and a clickbait grifter, and rightly so. I could then claim that I can’t
provide any further evidence beyond my own assertion without
compromising my sensitive sources and methods, but I’d still quite
rightly be called a liar, a scammer, and a clickbait grifter.
But
if I’m the most powerful institution in the world and have an extensive
history of lying about exactly the sort of claim I just made, that’s
considered fine and normal within the mainstream western orthodoxy.
Wild. Just wild.
_______________________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.
Israël was afgelopen dinsdag om het zachtjes te zeggen ‘not amused’ toen Amnesty International als spuit elf liet weten dat de behandeling door Israël van het verdrukte Palestijnse volk moet worden aangemerkt als apartheid….. Het was zo ongeveer de hele nadenkende wereld al lang bekend dat Israël een apartheidsstaat is en daarbij ook nog een een fascistische apartheidsstaat, dit vanwege de natiestaat-wet die in 2018 werd aangenomen in de Knesset…..* (een overduidelijke fascistische wet, ook al ontkent Israël dat)
Maar goed, toch positief dat Amnesty eindelijk over de brug komt, nu nog erkennen dat Israël etnische zuiveringen doorvoert en in feite een langzame genocide uitvoert op de Palestijnen, daar Israël keer op keer enorme massamoorden aanricht onder de Palestijnen, vooral in het getto dat Gazastrook wordt genoemd…….. (een getto dat zonder meer is te vergelijken met het getto van Warschau tijdens de Tweede Wereldoorlog >> WOII, al zaten daar Joden gevangen, zoals je waarschijnlijk wel wist)
Volgens Israël is de erkenning van Amnesty dat haar staat een apartheidsstaat is, niets anders dan een antisemitische beschuldiging…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als deze kritiek antisemitisch is dan zou je kunnen stellen dat elke kritiek op willekeurig welk land dan ook antisemitisch is als dat land een minderheid zo vervolgt als Israël met de Palestijnen doet…. (bovendien zijn de Palestijnen als andere arabieren Semieten……) Daarom ook is het van het grootste belang om Israël ook als fascistische staat aan te merken, daar vervolging van minderheden nu juist wel uitermate fascistisch is!!! (om over de al genoemde etnische zuivering van en genocide op Palestijnen nog maar te zwijgen, beiden horen thuis in een fascistische dictatuur….)
Hier een Twitterbericht dat ik vandaag tegenkwam en waarin wordt verteld en getoond dat Israël al weer een waterbron van de Palestijnse bevolking op de West Bank heeft vernield, let wel; dit is een misdaad tegen de menselijkheid!!! Zo maakt Israël de Palestijnen het leven onmogelijk en hoopt daarmee Palestijnen te verdrijven uit hun moederland: Palestina!!! (en eenmaal het land uit, krijgen deze Palestijnen van Israël nooit meer toestemming hun moederland te betreden……)
PALESTINE ONLINE
@OnlinePalEng
Stealing the land was not enough, they’re also stealing Palestinians’ essence of life!!
The Israeli occupation forces demolished the main water well in Khalit Al-Dabia village which makes it almost impossible for Palestinians there to get water
Het bovenstaande is nog maar één van de vele voorbeelden waarop Israël het Palestijnse volk verdrukt, bovendien stond deze waterbron op de illegaal door Israël bezette West Bank…… Zie ook het kaartje dat hierboven als eerste afbeelding is weergegeven en waarop te zien is dat de Palestijnen al zijn beroofd van 60% van dit illegaal door de fascistische apartheidsstaat Israël bezette gebied……
Te treurig voor woorden dat de westerse wereld weg blijft kijken van het schunnige en barbaarse Israëlische geweld en daarbij deze fascistische staat zelfs blijft steunen, terwijl diezelfde wereld volkomen (hypocriet) op de kop zou staan als Rusland of Wit-Rusland hetzelfde zouden flikken als Israël…… WALGELIJK!!!!
Dit schrijven heeft niets met antisemitisme van doen, ik nagel elk fascistisch land aan de paal dat als Israël zo omgaat met minderheden!!!
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
De hysterie in het westen over de Russische troepen aan de grens met Oekraïne kent geen grenzen meer, puur op basis van aannames, vooral gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners, is men in oorlogsstemming, jaagt men de westerse bevolking angst aan voor die oorlog en doet daarbij handelingen die in Rusland alleen maar meer woede opwekken, dit gecombineerd met angst voor de NAVO, niet vreemd als je bedenkt dat zich al NAVO-troepen in Oekraïne bevinden (‘militaire instructeurs’, intussen bijvoorbeeld zelfs een groot aantal militairen uit Canada) en dat er bijna het jaarrond militaire oefeningen van de NAVO plaatsvinden langs de Russische grens waarbij men zelfs oefent op het binnenvallen van Rusland…..*
Hoorde vanmorgen in het Radio1 nieuws van 9.30 u. dat VVD aartsleugenaar-premier Rutte en CDA opperhufter Hoekstra een krans hebben gelegd in Kiev bij het monument voor de gevallen militairen in Oost-Oekraïne, terwijl dat voor het overgrote deel bataljons zijn die bestaan uit neonazi’s……. (nu nog een krans leggen op de Duitse grafvelden waar SS’ers begraven liggen…..) Vergeet niet dat de zich afgescheiden staatjes in Oost-Oekraïne al vanaf 2014 worden bestookt door deze neonazi’s, die zich niets aantrekken van de wapenstilstanden die voor het gebied werden afgesproken, ook weigeren ze zwaar militair materieel terug te trekken zoals afgesproken in die wapenstilstanden, materieel waarmee ze o.a. dorpen en steden bombarderen…….
De leugens gaan zover dat men stelt dat zich Russische troepen in Oost-Oekraïne ophouden…… ha! ha! ha! ha! Waarom zou Rusland dan nog troepen samentrekken voor de grens met dat gebied??!!! Als het Russische leger daadwerkelijk al vanaf 2014 aanwezig zou zijn geweest in dat gebied, had men de neonazi’s er al lang uit geknikkerd……
Op 25 januari jl. meldde een correspondent van BBC World Service dat de bewoners van Oekraïne al gewoon zijn aan de ‘agressie’ van Rusland en de vele cyberaanvallen van Rusland tegen hun land….. De wereld op de kop als je bedenkt dat er vooral veel cyberaanvallen worden uitgevoerd vanuit Oekraïne, die men in het westen onbeschoft toeschrijft aan etnische Russen…… (die hun leven niet zeker zijn in Oekraïne…..) Voorts is het juist Oekraïne dat zwaar geweld gebruikt tegen de voormalige landgenoten in Oost-Oekraïne…..
Verder stelt men dat Rusland De Krim heeft geannexeerd, een leugen van jewelste >> het volk van De Krim, inclusief de oorspronkelijke bewoners, besloot zich in een referendum met grote meerderheid af te scheiden van Oekraïne en aan te sluiten bij Rusland (in een door internationale waarnemers als eerlijk en goed beoordeeld verlopen referendum!!) Het voorgaande na de door de VS georganiseerde en geregisseerde coup tegen de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj. De bewoners van De Krim wensten zich (als die in Oost-Oekraïne) volkomen terecht niet te onderwerpen aan de door de VS geïnstalleerde zwaar corrupte neonazi (en juntaleider) Porosjenko en zijn bende misdadigers…… Toch blijft men in het westen spreken van de Russische annexatie van De Krim…… (terwijl iedere zich respecterende journalist op de hoogte zou moeten zijn van de waarheid….)
De Britse claim onlangs dat Rusland al een nieuwe regering voor Oekraïne zou hebben samengesteld is door de werkelijkheid gelogenstraft, een claim die overigens zonder enig bewijs werd gedaan, ondanks dat houdt men deze leugen in leven door deze simpelweg te blijven herhalen, niet alleen door westerse politici maar ook door de reguliere westerse (massa-) media….. Door deze herhalingen gelooft het grootste deel van de westerse bevolking deze smerige leugen….. Hetzelfde geldt voor de claim dat Rusland een false flag operatie zou voorbereiden om zo een excuus te hebben om Oekraïne binnen te vallen**, ook hier geen flinter aan bewijs of zelfs maar de naam/namen van degene(n) die deze leugen de wereld in hebben geholpen…..
In Canada is men al helemaal de weg kwijt en durft men op o.a. de zogenaamd onafhankelijke zendgemachtigde CBC te stellen dat het truckersprotest tegen de belachelijke COVID maatregelen is georganiseerd door Rusland…. ha! ha! ha! ha! ha!
Het westen doet naar haar bevolking toe alsof Rusland niet wil overleggen en eisen zou neerleggen die niet redelijk zouden zijn, maar over het VS raketschild in Polen en Roemenië lult men allang niet meer, een raketschild zogenaamd tegen inkomende Iraanse raketten (Iran dat niet beschuldigd kan worden van het aanvallen van andere landen, in tegenstelling tot de VS en haar oorlogshond NAVO….)…… De raketten van dat schild kunnen dan ook in mum van tijd worden omgebouwd tot aanvalsraketten met meerdere (al aanwezige) kernkoppen en zijn daarbij met hun reikwijdte een grove schending van het INF-verdrag……
Kortom Rusland heeft bij wijze van spreken voor haar deur een raketschild waarmee de VS meerdere (miljoenen-) steden kan platleggen…… De VS beschuldigt Rusland ervan het INF-verdrag te hebben geschonden met nieuwe raketten, echter weigerde meermaals in te gaan op een verzoek van Rusland deze raketten te komen inspecteren en te zien dat ze geen schending van dat verdrag vormen…… Rusland zou moeten proberen een raketschild te installeren op Cuba, in Mexico en Canada, op zeker dat bij het voltooien de Derde Wereldoorlog (WOIII) een feit zou zijn…
Rusland zou geen wil hebben tot overleg, terwijl de VS en haar NAVO-partners Oekraïne volproppen met wapens (zo heeft de VS in een paar weken tijd meer dan 100 ton wapens geleverd aan dat land, waarbij de andere NAVO-partners hetzelfde doen en om de EU regels te ontduiken stuurt men troepen en straaljagers naar de buurlanden van Oekraïne…… Voorts heeft de NAVO een groot aantal oorlogsschepen verzameld in de Oostzee en de Zwarte Zee…… Dit nog naast het al eerder aangehaalde feit dat zich in de buurlanden van Oekraïne en in de Baltische Staten een groot aantal NAVO-troepen bevindt, terwijl er in Oekraïne zoals gezegd Canadese en andere NAVO-troepen aanwezig zijn die zogenaamd zouden bestaan uit ‘wapeninstructeurs……’
Waar haalt men in de VS en de rest van het westen het gore lef vandaan om Rusland te beschuldigen van het frustreren van overleg, terwijl alle handelingen van de VS en het westen zijn gericht op oorlogsvoering…… De Oekraïense president Zelensky liet vorige week weten dat Rusland niet van zins is om Oekraïne binnen te vallen, een opmerking die hem duur kwam te staan door zware kritiek in eigen land en daarbuiten, vandaar ook dat hij zijn verontschuldigingen heeft aangeboden voor die opmerking….. Ach, Zelensky is in feite een marionet van de neonazi’s, wat al snel na zijn aantreden duidelijk werd >> tijdens de verkiezingen liet hij nog weten weer vriendschappelijke banden Rusland te willen aangaan, echter na zijn overwinning werd dat ‘programma’ snel in de versnipperaar vernietigd, ook toen onder druk van de neonazi’s……
Als je het waagt om tegen de westerse leugens in te gaan wordt je door de politiek en media daar uitgemaakt voor een Russische agent of trol….. Precies de gang van zaken in een dictatuur waar mensen het wagen op te staan tegen de heerser en het op te nemen voor burger- en mensenrechten en zich uit te spreken tegen leugens die tot een oorlog kunnen leiden……
Het artikel dat hieronder is opgenomen is van Caitlin Johnstone, die zich flink pissig maakt over de westerse leugens, waarvoor geen enkel bewijs wordt geleverd…..
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Despite the British government’s evidence-free claim that Russia was planning to install a puppet regime in Ukraine being debunked within hours and then shown to be a US intelligence claim dishonestly packaged as a British one days later, mass media outlets still to this day repeat the allegation like it’s a real thing. Despite the entirely unevidenced US government claim
that Russia was plotting to stage a false flag attack in eastern
Ukraine failing to prove true in subsequent weeks, US Senator Bob
Menendez went on CNN over the weekend and declared that this false flag which never actually, physically happened was grounds to sanction Russia effective immediately.
The
US political/media class is just saying whatever it wants about what
Russia is doing and planning to do with no regard for facts or evidence. Nothing is too cartoonishly hysterical; in fact the more clickbaity and attention-grabbing
the better. They feel free to scattergun these outlandish claims willy
nilly all over our information ecosystem because five years of Russia
hysteria have taught them that they will suffer exactly zero
professional consequences when they are proven wrong, and that they will
in fact see their stars rise as a reward for advancing the interests of
the US empire.
It’s
interesting how in all the talk about “media literacy” over the last
few years and the push to teach the public to distinguish between real
news and fake news, the overwhelming majority of the mainstream public
has remained blissfully unaware that it’s actually bad practice to
swallow unevidenced assertions by western government officials about
countries the US doesn’t like. Despite this government’s extensive and thoroughly documented history
of lying to us about exactly this sort of thing over and over again for
generation after generation, it’s still considered perfectly normal and
acceptable to just deep throat whatever it tells us to believe without
the slightest twinge of gag reflex.
So
this is just a quick, friendly reminder while all this Ukraine stuff is
happening that the burden of proof is always on the party making the
claim, and that any claim that has been presented without evidence may
be dismissed without evidence. This applies to individuals, and it most
certainly applies to untrustworthy governments as well.
John McEvoy
@jmcevoy_2
When the corporate media pushes for war, one of its main weapons is propaganda by omission.
In the case of Ukraine, it omits history of NATO expansion, the US role in the 2014 coup, and the integration of neo-Nazis into the Ukrainian military.
fair.org
What You Should Really Know About Ukraine
Media echoed the view that the US should have an active role in Ukrainian politics and enforce its perspective through military threats.
The epistemological razor “What can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence” is generally attributed to Christopher Hitchens, who ironically has a rather significant history
of failing to follow his own advice when it comes to claims made by
western government agencies. But that’s precisely when it is most
important to take Hitchens’s razor to heart: not when you’re arguing
with someone about whether or not God exists, but when a very
consequential claim is being made by the most powerful people on our
planet.
Anything
that’s been asserted without evidence may be dismissed without
evidence. It’s true of arguments, it’s true of government claims, and
it’s especially true of claims coming from governments that we know for a
fact make false claims all the time.
Hitchens’s
razor. It slices. It dices. It wins arguments. It keeps the news man
from turning your brain into clam chowder. Use it, and use it often.
_____________________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.
Weer een olielek in het Ecuadoraanse Amazonewoud op de oevers van de Coca Rivier…… Weer zijn de 27.000 oorspronkelijke bewoners van het gebied de klos, het leefgebied van het Kichwa volk is zwaar vervuild, met een rivier waaruit ze geen water kunnen gebruiken, laat staan dat ze nog kunnen vissen……
De Ecuadoraanse regering en het staatsoliebedrijf OCP zijn de hoofdverantwoordelijken, zij hebben niet geluisterd naar waarschuwingen dat een nieuw lek was te verwachten na die van april 2020…… Erger nog: deze neoliberale flutregering liegt zelfs over het laatste olielek en stelt dat de rivier en het gebied verder geen vervuiling te wachten staat door dit nieuwe lek, men zou het lek onder controle hebben…. Terwijl drones al hebben laten zien dat de rivier vervuild is met olie…… (zie de foto hierboven)
Hier de pijpleiding die in 2020 zorgde voor een enorme olievervuiling. Eerder al zorgde een olievervuiling door Chevron voor grote schade aan wateren en woud, het ging destijds om 18 miljard gallon gitige olie afval dat het bedrijf weg had laten lopen in het Amazonewoud……. (1 gallon is iets meer dan 3,78 liter…….)
Chevron weigerde destijds een schadevergoeding te betalen die een Ecuadoraanse rechter het bedrijf had opgelegd….. Chevron verloor zowaar een rechtszaak in de VS tegen deze uitspraak…. (de brutaliteit voor zo’n puissant rijk bedrijf om dan te weigeren een schadevergoeding te betalen >> te schunnig voor woorden!!)
Schandelijk genoeg heeft Chevron deze zaak uiteindelijk toch gewonnen en die overwinning gaat zover dat critici vervolgd kunnen worden als ze stellen dat Chevron de door haar veroorzaakte olievervuiling moet opruimen (wat volgens deskundigen de grootste olievervuilingen ooit is, de eerste grote vervuiling in deze zaak werd veroorzaakt door Texaco, een oliebedrijf dat in 2001 wed overgenomen door Chevron)
Er loopt nu een zaak voor het Ecuadoraanse hooggerechtshof, daar een lagere ‘rechter’ de zaak van de oorspronkelijke bevolking, milieugroepen en mensenrechtenorganisaties niet ontvankelijk verklaarde…. De Kichwa en deze organisaties stellen dat er maatregelen moeten worden genomen, die toekomstige olievervuiling moeten voorkomen.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Breaking! Huge Oil Spill in Ecuador Take Action Now
This weekend, a massive oil spill burst in Ecuador on the banks of the Coca River, as the OCP Ecuador pipeline ruptured for the second time in two years.
Over
27,000 Kichwa living downriver who are still suffering impacts of the
major April 2020 oil spill off the same pipeline now face another
environmental disaster. Their demands to President Lasso’s
government and an urgent lawsuit in the courts fell on deaf ears, and
now their worst fears have become a reality.
Indigenous and Human Rights groups WARNED that a new spill was imminent.
OCP, the owner of the pipeline, and the Ecuadorian state are
responsible for this travesty, putting oil and profit over the lives of
the Kichwa, and the fragile Amazonian river ecosystems.
Clear evidence shows that OCP Ecuador lied and knowingly endangered Kichwa communities downriver after last week’s spill
by stating in its official communication that the spill occurred “in a
zone in which the tube is not directly exposed to rivers, and the flow
of oil has been controlled.” Our team captured drone images clearly
showing the crude oil flowing into the river. We must end the impunity!
After
the lower court judge threw out their lawsuit seeking justice and
urgent measures to prevent future spills after the massive April 2020
oil spill, the Kichwa brought their case before Ecuador’s highest court.
The case is still pending before Ecuador’s Constitutional Court. We need you to tell the nine justices that we CANNOT WAIT ANY LONGER! We must act NOW to prevent future devastation in the Amazon.
Take action today by signing the letter to Ecuador’s Constitutional Court in support of Kichwa communities’ appeal for justice. The Amazon cannot wait.
For justice,
Kate Horner
Acting Executive Director
Amazon Frontlines
———————————-
Hier de tekst bij de petitie, voor de begeleidende video zie het origineel:
On January, 28th,
2022, for the second time in two years, a huge oil spill in occurred in
the Ecuadorian Amazon on the banks of the Coca river, as the OCP
pipeline ruptured again. Over 27,000 Kichwa living downriver still
suffering impacts of massive April 2020 oil spill now face another
environmental disaster. Their demands to President Lasso’s government
and an urgent lawsuit in the courts fell on deaf ears last year, and now
their worst fears have become a reality.
After the lower court judge threw out their lawsuit seeking justice
and urgent measures to prevent future spills after the massive April
2020, the Kichwa brought their case before Ecuador’s highest court. The
case is still pending before the Constitutional Court and we need you to
tell the nine justices that we CANNOT WAIT ANY LONGER!
To the Honorable Justices of the Constitutional (Supreme) Court of Ecuador:
We, concerned citizens of the world, write
to express our profound interest in a decision of global consequence
that stands before your court. Your ruling in the appeal of a lower
court decision to dismiss a lawsuit brought by Indigenous and human
rights organizations for damages caused by Ecuador’s oil spill on April
7, 2020 will directly impact the lives of 27,000 Indigenous people
living along the banks of the Coca and Napo rivers. Additionally, with
this ruling, you have the opportunity to uphold the Rights of Nature and
to protect the Amazon rainforest, which every human being on earth
depends on to maintain a stable and life-sustaining climate.
We therefore submit this Amicus Curiae or
“friends of the court” letter to urge a just and lawful outcome. At
least 15,800 barrels (664,000 gallons) of crude oil and other pollutants
spilled into Amazon rivers and tributaries as a result of the rupture
of the Trans-Ecuadorian Oil Pipeline System (SOTE) and the Heavy Crude
Oil Pipeline (OCP), and yet the Ecuadorian government and oil companies
have thus far evaded adequate remediation, remedies for affected
peoples, and precautions to avoid another spill. This was an entirely
avoidable catastrophe— one that is likely to occur again if justice is
not served in this appeal.
Evidence shows that the government and oil
companies were well-advised that increased soil erosion along the
riverbanks could cause a pipeline rupture. There was no alert system in
place to warn downriver communities about contamination from the spill,
nor were they consulted on the companies’ remediation plan. In the
middle of a global pandemic and national lockdown, affected communities
were provided with woefully inadequate emergency food and water rations,
and five months later there is still visible contamination along the
riverbanks.
In de VS en elders is er nogal wat ergernis ontstaan over de eis van Neil Young en Joni Mitchell aan Spotify om Joe Rogan van haar platform te censureren….. Ik was altijd liefhebber van Neil Youngs en Joni Mitchells muziek, maar met de eis van deze twee, in deze zaak ronduit sufferds, kan ik het niet eens zijn…..
Op deze p[lek heb ik al vaker gezegd dat censuur niet thuishoort in een democratie, zoals ook het demoniseren van minderheden daar niet thuishoort >> censuur hoort thuis in een dictatuur!! Als je denkt dat je mensen tot zwijgen moet brengen omdat hun mening je niet aanstaat bedenk dan altijd dat censuur zich uiteindelijk ook tegen jezelf zal keren…….
Als men de discussie niet kan winnen is censuur van wat de tegenpartij zegt het meest zwakke bod dat je kan bedenken, blijkbaar zijn jouw argumenten dan te zwak om iedereen te overtuigen……
Een komiek met de naam Adam Carolla (ken deze persoon niet en weet niet waar deze verder voor staat) sloeg de spijker op de kop toen hem op het ultrarechtse Fox News door opperhufter Sean Hannity werd gevraagd of men niet beter simpelweg kan stoppen met luisteren naar de podcast van Joe Rogan als men zich daaraan ergert, waarop Carolla volkomen terecht antwoordde dat men heeft gekozen dat er maar één weg is als het gaat om COVID-19 en als je je buiten die weg begeeft moet je (blijkbaar) worden uitgesloten……
Carolla stelde verder dat het ironisch is dat figuren als artiesten die zich altijd tegen de gevestigde orde hebben opgesteld nu pleiten voor de kromme redeneringen van de gevestigde orde….. (en op een schandelijke manier!!)
Alweer volkomen terecht vroeg Carolla zich af waar de gevestigde orde in het geval van COVID-19 en alle maatregelen daartegen denkt gelijk te hebben, terwijl ze daarbij klagen over desinformatie: Jullie hebben de stranden gesloten, jullie hebben de scholen gesloten, mondmaskers zouden ons allemaal redden (van het virus), het vaccin zou effectief zijn, natuurlijke immuniteit zou niet effectief zijn (en is dat bewezen wel degelijk, Ap), waarin hebben jullie gelijk gehad??
Vervolgens laat Carolla zien dat hij een rechtse komiek is, met de zin dat het ‘slaggemiddelde van Joe Rogan altijd hoger is vergeleken met dat van CNN, doordat CNN ‘ivermectin’ afwees als geneesmiddel tegen COVID en het neerzette als een ontwormingsmiddel voor paarden (wat het deels wel degelijk is).
Verder laat Carolla zien dat hij even kleingeestig is als Neil Young in deze door te stellen dat Neil Young verbannen moet worden van Spotify………
Maar het blijft natuurlijk intriest dat artiesten als Neil Young en Joni Mitchell eisen dat Spotify censuur toepast…… Zij zouden wel de laatsten moeten zijn die dit eisen……..
Onlangs had Caitlin Johnstone een mooie uitspraak over censuur: ‘Speech Is Only Free If Dissenting Voices Get Heard’* ofwel: ‘Spraak kan alleen vrij zijn als afwijkende stemmen ook kunnen worden gehoord’
En nogmaals: dat betekent niet dat je oproepen tot moord, verkrachting en marteling ook toe moet staan, dat hoeft niet eens simpelweg omdat dit al is verboden bij wet (in de meeste landen op onze planeet).
Hey Neil, this isn’t ‘Rockin’ In The Free World, what you want is: Censorship For A World That Is Already Unfree!! (overigens altijd al een vreemde tekst gevonden, daar de VS nu juist altijd al het tegenovergestelde is geweest van een vrije wereld, althans voor de veruit overgrote meerderheid van het volk daar…… [overigens niet dat het hier veel beter is….])
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
“What Have You Guys Been Right About?” Adam Carolla Slams Media Over Joe Rogan Controversy
Comedian
Adam Carolla slammed the media over their demand that Joe Rogan be
censored for pushing “misinformation,” asking them, “What have you guys
been right about?”
Fox News host Sean Hannity asked Carolla why people demanding for
Rogan to be censored couldn’t just choose not to listen to him.
“Basically
we’ve decided there’s one lane you can be in when it comes to COVID and
if you get outside of that lane, you need to be shut down,” the comedian responded.
Carolla
said that it was ironic how traditionally anti-establishment figures
like rockers and artists were now doing the bidding of the
establishment.
Comedian@adamcarolla defends Joe Rogan: “Think about what all these idiots are saying. They’re worried about misinformation … What have you guys been right about? I’d put Joe Rogan’s batting average up against CNN’s batting average any day of the week.”
“Their job is to push back against the man and Neil Young
should know the man isn’t Joe Rogan, the man is Dr. Fauci, the man is
Governor Gavin Newsom, the man is the CDC, the man is the WHO, the man
is Biden,” said Carolla.
“That’s who the man is,
you’re an old rocker, you’re supposed to push back against the man – Joe
Rogan is pushing back against the man and you’re pushing back against
Joe Rogan,” he added.
Carolla then made a mockery of legacy media outlets and shows like The View constantly complaining about COVID “misinformation.”
“What have you guys been right about?” he asked.
“You
closed the beaches down, you closed the schools down, cloth masks were
gonna save us all, the vaccine was gonna be effective, natural immunity
wasn’t effective – what have you been right about?”
The
comedian then asserted that he would be confident in putting Joe
Rogan’s batting average up against CNN’s batting average “any day of the
week,” referring to CNN’s infamous dismissal of Ivermectin as horse
dewormer.
Carolla returned to the issue of Neil Young demanding
his music be removed from Spotify, remarking, “Guys like Neil Young, who
back in the day would have been on the side of natural immunity are now on the side of big pharma and pushing back against natural immunity, so the whole thing is upside down.”
‘COVID-19 vaccin zou het immuunsysteem aantasten…….‘ (!!!!)
Benieuwd ook of de vandaag (het is nu 11 januari 2022 /////) overleden
David Sassoli, voorzitter van het EU parlement, 3 dubbel gevaccineerd
was, daar ook hij een afwijking had aan het immuunsysteem……
Ongelofelijk weer: snoepfabrikanten hebben ‘De Week van Snoep Goed’ ingevoerd, zogenaamd om mensen aan te zetten één van de tweeënvijftig weken verantwoord te laten snoepen……. Of dat ook maar enig verschil zal maken voor de schade aan het gebit en een aantal organen, plus het ontwikkelen van obesitas en diabetes die worden veroorzaakt door overmatig suikergebruik…….. (het is trouwens zo dat een slecht gebit kan zorgen voor een aantal ziekten >> het is dan ook schandalig dat de tandarts uit het basiszorgpakket is gehaald….)
Het kan nog gekker, beste bezoeker: Om de argeloze consument te helpen bij de keus voor het juiste gebruik van snoepgoed tijdens die week (die overigens plaatsvond van 17 t/m 23 januari jl.), hebben de fabrikanten een speciale box ontwikkeld, waar je uiteraard meer voor betaalt dan wanneer je de inhoud zelf bij elkaar koopt, niet alleen dat maar in die box zit ‘goed snoep’ dat bol staat van de suiker…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een oplichters!! Voor de vorm heeft men wat groente en fruit toegevoegd aan de ‘Snoep Goed Box’
Zoals al zo vaak verzucht op deze plek: men maakt zich druk om roken, terwijl de maag- en darmkankers het aantal rokerskankers overtreft, waar de eerst genoemde kankers voor het overgrote deel worden veroorzaakt door fout voedsel, frisdrank, alcohol en bereid voedsel, dit niet alleen door overmatig suikergebruik, zout en foute vetten, maar ook door de consumptie van vlees, dat kankers kan veroorzaken en daarbij zowat elk orgaan kunnen beschadigen, zoals hart, lever en nieren, waarbij ernstige vormen van deze ziekten tot de dood kunnen leiden, echter dat had je waarschijnlijk al begrepen……..
Bij suikergebruik loop je zoals gezegd ook nog het risico diabetes te ontwikkelen….. Daar heeft men in Japan wat op gevonden: de levensmiddelen- en frisdrankfabrikanten heeft men een aantal decennia geleden al verplicht tot het gebruik van stevia i.p.v. suiker, dit heeft geleid tot een grote vermindering in het aantal diabetesgevallen vergeleken met andere landen. Stevia kan bovendien bestaande diabetes stoppen in verdere ontwikkeling!! Verder is het gebruik van stevia goed in de strijd tegen tandbederf en obesitas, teveel kan je er niet van gebruiken, daar dit de smaak van frisdrank, snoep of voedsel verpest.
Rokers zijn verslaafd en wel zo dat men in de wetenschap spreekt van een ziekte en om deze zieken te straffen verhoogt men keer op keer de tabaksaccijns, terwijl al lang bekend is dat dit niet leidt tot een vermindering van het aantal rokers….. Om te bewijzen dat het wel werkt, wijst men op Australië, waar tabak zo duur is dat mensen met een laag inkomen deze niet meer kunnen betalen….. Het is dan ook een publiek geheim in dat land, dat de rokers ongelofelijk veel gesmokkelde sigaretten roken……
In ons land durft longarts de Kanter te stellen dat de georganiseerde misdaad niet profiteert van de stijging in de prijs voor tabak en dat dit zelfs misdaad creëert…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Reken maar dat de ‘kurken eraf gaan’ bij de georganiseerde misdaad als er weer een prijsverhoging wordt aangekondigd!!!
Je kan natuurlijk stellen dat suiker tot een bepaalde hoogte verslavend is, echter je zal nooit de afkickverschijnselen zien die rokers wel krijgen als ze stoppen (ben zelf in de lange tijd waarin ik al rook, 2 keer opgehouden met het roken van sigaretten, één keer vier jaar en een tweede keer één jaar)…… Het is dan ook schandalig dat de verantwoordelijke ministers en staatssecretarissen, plus opperhoofd Rutte, de levensmiddelen-, frisdrank- en snoepfabrikanten niet al lang hebben gedwongen te stoppen met het maken van ongezonde producten, of zelfs maar fout voedsel, frisdrank en snoep fiks in prijs te verhogen, wat men met tabaksverslaafden wel flikt en dat nogmaals met mensen die feitelijk ziek zijn….. (er is zelfs een flink aantal mensen dat genetisch gezien niet kan stoppen met welke verslaving dan ook…..)
Bedenk bij het voorgaande dat een groot deel van de tabaksverslaafden tot de laagste inkomensgroepen behoren en vaak al onder stress leven daar men zelfs met twee banen niet weet hoe men rond moet komen >> bepaald geen motivatie om te stoppen met roken, integendeel…..
Verder gaan er jaarlijks 18.000 mensen jaren eerder dood (na een akelig ziekbed) door het langdurig inademen van auto-uitstoot, let wel het echte cijfer*, reken maar dat zich hier een groot aantal rokende chauffeurs tussen bevindt, echter bij hen wijdt men de kanker zonder meer aan het roken…..
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
Hier de tekst en bedelbrief van foodwatch dat al jaren strijdt voor wettelijke maatregelen, echter keer op keer vergeefs, vergelijk dat eens met de hysterische maatregelen tegen COVID-19….. (als je een centje overhebt….)
Al gehoord van de ‘Nationale Week van Snoep Goed’? Dit
is een zelfbenoemde actieweek van diverse voedselproducenten, waarbij ze
kinderen en volwassenen aansporen ‘gezond te snoepen’ en ongezonde
tussendoortjes te laten staan. Je denkt wellicht dat het een goed
initiatief is, maar niets is minder waar… In deze nieuwsbrief vertellen we
waarom die snoepfabrikanten boter op hun hoofd hebben!
In het kader van de actieweek hebben fabrikanten de ‘Snoep Goed Box’
gelanceerd. Een box gevuld met ‘gezonde snoepjes en tussendoortjes’. In de praktijk zijn deze bewerkte en voorverpakte snoepjes vooral
erg suikerrijk! Er zat bovendien maar heel weinig verse groente en fruit in
die box. Wij moesten hier hard om lachen, maar eigenlijk is dit
natuurlijk om te huilen!
Kinderen en volwassenen in Nederland consumeren veel te veel suiker. Al halverwege het jaar zien we bij foodwatch keer op keer de eerste Suikermaxdagen verschijnen. Dit zijn data waarop een bepaalde leeftijdscategorie haar jaarhoeveelheid aan suiker al op heeft.
In de nieuwsbrief van de Week van Snoep Goed
prijst men vooral de eigen waar aan als ‘gezonde alternatieven’…
Helaas voor consumenten en fabrikanten,
suiker = suiker. Ook de ogenschijnlijk goedbedoelde ‘gezonde’ snoepjes van
de diverse fabrikanten achter de ‘Week van Snoep Goed’. Deze producten
bestaan uit 40% tot soms haast zelfs 70% suiker. Een snack een
gezond imago verschaffen waarvan het hoofdbestanddeel suikers is, is echt
niet de juiste manier. Dat vinden niet alleen wij, ook het Voedingscentrum en voedingswetenschappers
delen deze overtuiging. En jullie, want afgelopen december ging het Gouden Windei naar de Let’s ‘groentesnoepjes’ van
Nicolette van Dam.
Fabrikanten weten eigenlijk wel wat echt gezond is…
Journalist en programmamaker Teun van de Keuken is het met ons
eens!
Deelnemers aan ‘de Week van Snoep Goed’ die het digitale ‘Snoep Goed
Magazine’ goed hebben gelezen, zagen in hele kleine lettertjes bij
informatie over de Snoep Goed Box: “De voorverpakte
producten uit deze box zijn een verantwoord alternatief. Uiteraard
blijven verse groenten en vers fruit de beste tussendoortjes. Beperk het
eten van deze snacks dus tot maximaal één portie per
dag.”
Terug de beklaagdenbank in
Screenshot van de webshop van FruitFunk op 24-01-2021
Eén van de deelnemende bedrijven achter de Stichting Snoep Goed,
FruitFunk, hebben we in 2020 voor de Reclame Code Commissie gesleept
vanwege het gebruik van Paw
Patrol figuren op hun verpakkingen. De reclamecode verbood
toen al bekende kinderidolen op voedingsmiddelen, bedoeld voor kinderen
tussen 0 en 6 jaar. Maar FruitFunk had toen nog een lopend contract met de
licentiepartner dat mocht worden uitgediend. Ze kwamen ermee weg.
Maar dat zal nu niet meer lukken. Hun contract om Paw Patrol te mogen
gebruiken liep 31 december 2021 af, maar nog steeds staan de bekende
kinderidolen op diverse pakjes snoepgoed. Het is dus tijd om
FruitFunk opnieuw aan te klagen! Bekende kinderidolen horen en mogen niet
op voedselverpakkingen staan!
Foodwatch wil – zoals je wellicht weet – een
verbod op alle vormen van kindermarketing voor producten die buiten de
Schijf van Vijf vallen. We roepen op om de leeftijdsgrens voor
kindermarketing te verhogen van 12 naar 18 jaar. Voorverpakte snoepjes
vol suikers vallen buiten de Schijf van Vijf.
Marketing hiervan, zoals via een initiatief zoals de
‘Snoep Goed Box’, is niet wenselijk. Zeker niet met vrolijke
fantasiefiguren op de verpakkingen en soms ook kinderspeeltjes erbij! Voor ouders is het belangrijk dat ze een weloverwogen keuze kunnen
maken. Snoep dat een onterecht gezond imago aanmeet, maakt die keuze
moeilijker!
DEEL DEZE NIEUWSBRIEF OP SOCIAL MEDIA:
Met vriendelijke groet,
Frank Lindner, Campaigner
=========================================
*‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door langdurige auto-uitstoot inademing en dan
gaat het om mensen die nooit hebben gerookt, ofwel ook onder de rokers
kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van
auto’s….. (zo rookt een flink deel van de beroepschauffeurs….)
‘Hubert Smeets met partijdig commentaar op persronde van de Russische president Putin‘
Oorlogshitser Smeets met commentaar op de gratis gezondheidszorg in
Rusland (ja ja, en ga maar na wat je hier betaalt per jaar, zeker als je
een aantal keren naar de huisarts moet voor klachten die onder het
eigen risico vallen, zoals schandalig genoeg ook de tandzorg voor mensen
vanaf 18 jaar…. Er is een groot aantal arme Nederlanders (mensen die
tegen, op, of onder de armoedegrens moeten leven) dat de zorg mijdt met
alle desastreuze gevolgen van dien, immers te laat naar de huisarts gaan kan
leiden tot een langdurige en peperdure ziekenhuisopname of zelfs de
dood….. Daarover gesproken: dood aan het neoliberalisme van Rutte en z’n (nieuwe) bende oplichters!!! (Rutte 4)
Op 23 januari jl. heeft Caitlin Johnstone een artikel geschreven over een ‘uiterst serieuze openbaring’ afkomstig van de VS en de Britse regering, waarin wordt gewaarschuwd dat Rusland bezig is een actie voor te bereiden die moet leiden tot het installeren van een pro-Russische regering in Oekraïne……
En nee, geen transparantie over deze ‘uiterst serieuze claim’, waarvoor het bewijs geheim moet blijven, een claim waarin men in feite beschrijft dat Rusland een specialiteit van de VS zal gebruiken (al wordt dat laatste uiteraard niet genoemd): een false flag operatie, ofwel je begaat een ernstige misdaad en schuift deze vervolgens in de schoenen van een premier, president of dictator die niet netjes en onderdanig aan de VS leiband wenst te lopen (in dit geval dus aan de [niet bestaande] Russische leiband), daarna staat de weg open om daarop actie te ondernemen zoals het voeren van een illegale oorlog…….
Wat die ‘transparantie’ betreft: ook de namen van degenen die e.e.a in de openbaarheid hebben gebracht zijn niet bekend, vandaar ook dat het hier ‘echt om uiterst serieuze berichtgeving gaat….’ De anonieme bronnen voor dit bericht stellen verder dat men met dit bericht wil voorkomen dat Putin ze zal uitvoeren…… ha! ha! ha! ha! ha!
Volgens de VS zouden Britse spionnen deze informatie boven water hebben gehaald, uiteraard zonder naam of rugnummer te noemen, stelt men verder dat deze spionnen spreken over solide bewijs….. ha! ha! ha! ha! ha! Voorts is het te gek voor woorden dat de reguliere westerse media en politici nog steeds in de leugens geloven die geheime diensten uit de VS of Groot-Brittannië brengen, terwijl het bewijs overweldigend is dat deze diensten keer op keer keihard liegen…. Ach de westerse reguliere media hebben al lang niets meer met onafhankelijke journalistiek te maken, ze brengen zelfs artikelen zonder deze te toetsen op waarheid, welnee de uitlatingen van anonieme personen die geen schijn van bewijs leveren voor hun claims zijn genoeg voor publicatie, alsof ze in en dictatuur de belangen van de heerser dienen……
Wat betreft de westerse politici: het gros van deze leugenachtige en onbetrouwbare hufters, die niets meer met een echte volksvertegenwoordiging te maken hebben, is besmet met het ‘VS-is-de-politie-van-de-wereld-virus’, daarbij buitelen ze over elkaar heen om te laten zien hoe ze achter de agressie van de VS staan, agressie of beter gezegd terreur waarbij alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen werden vermoord (en dat met hulp van andere NAVO-lidstaten, waaronder Nederland…..)
Kortom op een meer dan belachelijke manier, zonder ook maar een schijn van bewijs toe te voegen, wilde men Rusland nog verder demoniseren, al is dat tekenend voor alle haatzaaierij tegen Rusland die we de afgelopen jaren voor onze kiezen hebben gekregen….. Zoals de leugen dat Rusland Oost-Oekraïne zou zijn binnengevallen en De Krim zou hebben geannexeerd, leugens die de laatste maanden bijna elke dag wel worden herhaald in de reguliere westerse media (die zoals gezegd zonder uitzondering afhankelijke journalistiek bedrijven, ofwel die in feite geen journalistiek bedrijven in de zin van dat woord)…..
In 2014 kozen de bewoners van De Krim in een referendum massaal voor aansluiting bij Rusland, ook de oorspronkelijke bewoners kozen voor meer dan 80% voor die aansluiting, een referendum dat door internationale waarnemers als eerlijk en goed werd beoordeeld!!
De bewoners van De Krim wensten dit referendum daar de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj middels een coup werd afgezet en waar de VS de corrupte neonazi Porosjenko installeerden als ‘president’ (lees: juntaleider). Logisch dus dat het volk van De Krim koos voor aansluiting bij Rusland!! De Krim dat bovendien de grootste ijsvrije marinehavens van Rusland herbergt…… De opstand en coup in Oekraïne werd door de VS georganiseerd en geregisseerd, het koste de VS de lieve som van 4 miljard dollar, een bedrag dat VS minister van buitenlandse zaken onder Obama, Killary Clinton, een paar jaar eerder al had vrijgemaakt voor acties van de CIA…… (zoals het organiseren van demonstraties [met de inzet van Oekraïense neonazi’s], het inhuren van moordenaars die op het Maidanplein in Kiev demonstranten en politieagenten hebben vermoord [om deze moorden in de schoenen te schuiven van Janoekovytsj >> ofwel hier was sprake van een false flag operatie], plus het organiseren en regisseren van de coup die de democratisch gekozen president Janoekovytsj ten val bracht……..) Eén en ander was ook voor het overgrote deel van de bewoners in Oost-Oekraïne het signaal om zich af te scheiden van Oekraïne!!!
Overigens is het ook nog eens zo dat de bewoners van De Krim al in 1991 aansluiting wensten bij Rusland, wat de Oekraïense regering destijds heeft afgewezen……. In 2015 en 2019 hebben westerse onderzoekers nog eens gecontroleerd hoe de bevolking van De Krim dacht over de aansluiting bij Rusland en ook toen stelde de overgrote meerderheid dat de aansluiting bij Rusland de juiste keus was!!! De hoogste tijd dat het westen eindelijk accepteert wat de bewoners van De Krim zelf hebben besloten en stoppen met hun leugen dat Rusland De Krim heeft geannexeerd, daar dit duidt op een vijandige overname van land door Rusland en dat is het ten enenmale niet, integendeel!!
De VS had inderdaad verwacht dat Rusland De Krim zou annexeren, juist vanwege de aanwezigheid van de grote Russische marinehavens op De Krim, men had in Washington totaal buiten de bewoners van De Krim gerekend die NB zelf besloten voor aansluiting bij Rusland!! (terwijl men dit had kunnen weten >> de zoveelste zeperd van de CIA!!)
Onbegrijpelijk dan ook gezien het voorgaande dat men in het westen nog steeds gelooft in de berg leugens die men dagelijks over hen uitstort…..
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft een paar dagen geleden laten weten dat Rusland in het geheel niet van plan is om Oekraïne binnen te vallen >> me dunkt: een uitlating uit totaal onverdachte bron….. Terwijl het westen maar blijft doorgaan met het sturen van troepen naar buurlanden van Oekraïne en het land nog verder volproppen met wapens en dan het gore lef hebben te zeggen dat men uit is op een diplomatieke oplossing….. ha! ha! ha! ha! ha! Tja wat wil je, de westerse landen worden geregeerd door totaal onbetrouwbaar geteisem, dat maar wat graag meedoet aan illegale oorlogen en het uitvoeren van massamoorden zoals we de afgelopen 21 jaar ruimschoots aan westerse terreur hebben kunnen zien!!!
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Major
western news publications are running a story about a sinister plot by
the Russian government, and—you may want to sit down for this—the
sources of the report are anonymous, and the evidence for it is secret.
The New York Times reports
that according to anonymous individuals within the US and British
governments, Russia is currently plotting to topple the existing
government of Ukraine in some way using some method and then somehow
install a puppet regime that is sympathetic to Moscow using some sort of
means. What specifically those means and methods might be are not
revealed to us in this very serious news report.
“The
communiqué provided few details about how Russia might go about
imposing a new government on Ukraine, and did not say whether such plans
were contingent on an invasion by Russian troops,” the Paper of Record
informs us. “British officials familiar with the situation, who spoke on
condition of anonymity, said the intent was both to head off the
activation of such plans as well as to put Mr. Putin on notice that this
plot had been exposed.”
Aaron Maté
@aaronjmate
Sounds like Britain has taken what the US actually did to Ukraine in 2014, and rebooted it for Russia. Here’s Obama-Biden official Victoria Nuland & then-US Amb. Geoffrey Pyatt privately deciding to install Arseniy Yatsenyuk (“Yats is the guy”) as Ukraine’s next Prime Minister:
Breaking News: Britain said that Russia had begun developing plans to install a pro-Kremlin leader in Kyiv, as Russian troops threaten Ukraine’s borders. https://nyti.ms/3IK79OX
Now
if you are hoping to be provided with some sort of evidence for these
incendiary claims, I’m afraid I’m going to have to disappoint you,
because get this: the journalists reporting on this story have not seen
any evidence. Apparently they’re just passing on unverified government
assertions made by unknown spies to their readers because they were told
to, which I guess is something journalists can do now?
I know, I know, I was a little surprised when I learned that too. But here it is, straight from the horse’s mouth:
“The
British communiqué provided no evidence to back up its assertion that
Russia was plotting to overthrow the Ukrainian government,” the Times
reports.
You
will be reassured however to learn that despite the actual evidence of
the actual Russian nefariousness being kept invisible to us, anonymous
officials within the US government have reviewed the intelligence
gathered by anonymous British spies for us and concluded on our behalf
that the evidence is solid.
“In
Washington, officials said they believe the British intelligence is
correct. Two officials said it had been collected by British
intelligence services,” The New York Times informs us.
You
see that? These claims about a devious Russian conspiracy have been
confirmed by anonymous government operatives in both the US and
the UK. That’s two separate, completely unconnected governments
independently verifying that these claims are true. That’s called
independent corroboration, gentlesirs. Basically the same as ironclad
proof.
Bryan MacDonald
@27khv
This story – which the British government has handed to media outlets – is so fake that it doesn’t sound remotely credible to anyone who knows anything about Ukraine.
If Russia were to conjure a scheme like this, Moscow would choose someone from the largest opposition party.
Quote Tweet
Natasha Bertrand
@NatashaBertrand
·
Breaking: The UK foreign office said in a statement on Saturday that it has information the Russian government is planning to “install a pro-Russian leader in Kyiv as it considers whether to invade and occupy Ukraine.”
It
does seem a little strange to me, though, that after taking great
license to report anonymous government assertions without evidence The
New York Times seems to take issue with the Russian government making
unevidenced claims.
“Russian
officials have repeatedly denied any intention of launching an attack
against Ukraine, dismissing such accusations as ‘hysteria’ and claiming
without providing evidence that it is the government in Kyiv that is
seeking to escalate tensions,” write the article’s authors.
When
this report came out I was a bit surprised by the way unproven claims
by anonymous government sources are treated as actual news stories for
grown adults to read instead of empty nothing stuff to be ignored and
flushed down our mental toilet tubes, as I’m sure you were too. But I
did a little digging and it turns out that this sort of thing is
actually quite commonplace within western news media institutions, like
when we were told without evidence that the Russians were plotting a false flag operation in Ukraine, or like when we were told without evidence that the Russians are using high-tech ray guns to scramble the brains of US diplomats and spies and it turned out to be baseless, or like when we were told without evidence that the Russians were paying Afghan resistance fighters to kill western occupying troops and it turned out to be false and wrong, or like when we were told without evidence that Russians interfered in the United States election and it monopolized all news reports and political discourse for years, or like when we were told without evidence for years and years that Russia was about to invade Ukraine any minute now and then it kept not happening.
I’m
sure this time is different, though. After all that practice and all
that trial and error, I’m sure our trusted news media institutions have
perfected their craft and are now masters at reporting the truth.
______________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.
‘Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!‘
Deze enorme sufferd was Oost-Europa deskundige van BNR, maar de ene na
de andere blunder zorgde ervoor dat hij die taak moest neerleggen, nu is
hij de ‘EU deskundige’ van datzefde totaal afhankelijke neoliberale
radiostation…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (ook op dat onderwerp
maakte dit pedante leeghoofd intussen al een enorm aantal blunders!!)
Fréderike Geerdink was vanmorgen te horen in de MAX ‘Nieuwsweekend’ (de naam is duidelijk gejat van de BBC radio). Zij kwam om ‘duidelijkheid te geven’ over de ‘aanslag’ (lees: aanval) van ISIS leden op de Ghwayran-gevangenis in de Noordoost-Syrische stad Al Hasakah.
Geen kritiek op wat ze over de gevangenen zei, ze stelde zelfs het beeld bij dat de laatste dagen de ronde deed als zouden kleine kinderen zich ophouden in de gevangenis, het gaat hier om tieners die wel degelijk betrokken zijn geweest bij gevechtshandelingen. Ook stelde ze terecht dat de Koerden, die deze gevangenis bewaken, in hun maag zitten met deze gevangenen, die voor het grootste deel uit het buitenland komen, waarbij ze ook ISIS strijders uit Irak rekende, echter het merendeel zou volgens andere bronnen uit strijders bestaan die uit westerse landen komen en die daar berecht zouden moeten worden. Schandalig dan ook dat landen als Nederland zich verschuilen achter ‘redenen’ (lees: de leugen) als zou het te gevaarlijk zijn om deze mensen op te halen……
De foto op de site van Radio1, het is duidelijk dat men de mensen op deze foto aanmerkt als leden van ISIS, echter die terreurgroep heeft geen vrouwelijke strijders in haar
gelederen, terwijl je er 2 ziet lopen waarvan 1 in camouflage uniform met een wapen…… De titel die e.e.a. meekreeg op de site van Radio1 en die in deze foto
wordt weergegeven: ‘Islamitische Staat krabbelt voorzichtig op…..‘ ha! ha! ha! ha! Over fake news gesproken…..
Volgens Geerdink kunnen de Koerden de gevangenen niet overleveren aan het Syrische bewind daar ze anders zullen worden vermoord, een voorspelling die m.i. nergens op slaat, een verhaal dat vooral in de wereld is geholpen om het bewind Assad te demoniseren en waarvoor ik nooit andere ‘bewijzen’ heb gehoord als ‘van horen zeggen……’ Kijk als de VS mensen martelt is dat blijkbaar normaal en daarvoor zijn een groot aantal voorbeelden met bewijs te vinden, zoals wat er in de Abu Ghraib-gevangenis in Irak gebeurde, voorts zijn in Wikipedia een aantal voorbeelden te vinden en bewijzen (officiële documenten van de VS) voor de illegale gevangenissen van de CIA in het buitenland waar men op de meest verschrikkelijke manieren mensen martelt…..
Maar nee, volgens Geerdink is het juist Assad die martelt en moord. Ook verderop in het gesprek gaf Geerdink Assad onder uit de zak, zo zou het Syrische reguliere leger verreweg de meeste slachtoffers hebben gemaakt in de oorlog tegen ISIS en de zogenaamd gematigde rebellen, waar ze de laatsten niet noemde, maar die minstens zo wreed en barbaars tekeergingen….. Uiteraard baseert Geerdink haar uitspraken op de leugens als zou Assad gifgasaanvallen hebben uitgevoerd op zijn eigen bevolking, terwijl die volledig op het conto moeten worden geschreven van ISIS en de andere terreurgroepen, die o.a. over voorraden sarin (zenuwgas) en chlorine beschikten, wat men wist in het westen, echter zonder dat men daar commentaar op leverde, laat staan dat men eiste deze chemische wapens over te dragen……
Voorts hebben de reguliere Syrische troepen in samenwerking met troepen uit Iran en Rusland juist voorzichtigheid proberen te betrachten bij het innemen van door ISIS en andere terreurgroepen bezette dorpen en steden, zo zijn Rusland en Syrië bij de herovering van Aleppo 2 maanden voordat men de stad weer in handen had gestopt met de bombardementen, juist om burgerslachtoffers te voorkomen…… De VS handelde juist volkomen andersom en ging door met bombarderen totdat een stad bevrijd was (wat o.a. gebeurde met Raqqa), ondanks dat de VN de VS meermaals smeekte dit niet te doen, om de tol aan burgerslachtoffers te beperken……
Volgens Geerdink zijn er overal in Syrië slapende cellen van ISIS, in dorpen en steden, terwijl zoals gezegd het overgrote deel van deze terroristen uit het buitenland kwam…. Het is al lang bekend dat Turkije in het door dat land illegaal bezette deel van Syrië ISIS leden beschermt, dat was zelfs één van de redenen waarom Turkije Syrië binnenviel, waarna de deuren van de Koerdische gevangenissen in dat gebied wagenwijd open werden gezet om terroristen vrijuit te laten gaan, dit werd zelfs in een deel van de westerse reguliere media gemeld……
Verder is het al lang bekend dat de VS in het deel van Syrië dat het illegaal bezet houdt, ook al ISIS en andere terroristen beschermd…… Niets van Geerdink daarover of over het feit dat het bedoelde deel van Syrië een belangrijk deel bevat van de Syrische olie en gasvoorraden, waar de VS de gewonnen olie en gas verkoopt aan het buitenland….. Bovendien is hetzelfde gebied voor een fiks deel de graanschuur van Syrië, ook de oogsten daar worden door de VS aan het buitenland verkocht…* Me dunkt een fikse terreurdaad….. Door deze diefstal heeft het Syrische bewind grote moeite om het land weer op te bouwen, waar de VS niet alleen verantwoordelijk is voor de oorlog in Syrië, maar ook een groot deel het land in puin heeft gegooid en daarna de enorme onbeschofte misdaad heeft begaan door het land illegale sancties (zonder een VN resolutie) op te leggen, waar ook andere westerse landen nog steeds aan meedoen (zoals Nederland)……
Had altijd wel bewondering voor Geerdink, haar moed en haar vasthoudendheid, echter met de leugens van de VS en anderen die ze herhaalt, is ze voor mij van haar voetstuk gedonderd….. Jammer…..
Het westen, inclusief Nederland hebben de terreurgroepen in Syrië gesteund (zoals opgemerkt: steun voor ‘gematigde rebellen….’), waarbij de VS niet alleen de oorlog in dat land heeft veroorzaakt, maar zelfs verantwoordelijk is voor het overbrengen van ISIS strijders vanuit Libië (ook grondig in puin gegooid door het westen) naar Syrië, waarbij terreurstaten Egypte en Saoedi-Arabië hebben geholpen…….
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
Brasscheck TV brengt voor de tweede keer een artikel met video’s over de overeenkomsten tussen het ontwikkelen van medicijnen door nazi-farmaceuten en de huidige productie in de VS, het gaat dan met name over het blijkbaar ontbreken van elke ethische norm……
De nazi-farmaceuten ontwikkelden in een hoog tempo medicijnen na deze op vreselijke manier te hebben getest op concentratiekampgevangenen, terwijl uiterst dubieuze figuren als ‘dr.’ Fauci (Fraudski) dat doen in arme landen zoals die in Afrika….. (ook multinational Bayer dat momenteel de wereld onleefbaar maakt met landbouwgif, deed mee aan het testen van medicijnen op concentratiekampgevangenen…..) Totaal gewetenloos laat men mensen daar geloven dat ze gebruik kunnen maken van de modernste medicijnen, terwijl ze worden gebruikt als proefdier, ofwel men probeert die medicijnen uit op mensen, wat al tot vreselijke gevolgen heeft geleid….. Overigens heeft Duitsland dat al ver voor de nazi-tijd gedaan in Namibië, waar Robert Koch totaal gewetenloos medicijnen en zelfs chemische stoffen uit heeft getest op mensen en daarmee honderdduizenden heeft vermoord…. Ja dezelfde Robert Koch naar wie men in Duitsland het Robert Koch Instituut (RKI) heeft genoemd, ondanks dat iedereen die dat wil weten in Duitsland, dit daadwerkelijk kan weten, houdt men de naam van dat instituut onveranderd…. Ongelofelijk!!! (nu nog het ‘Josef Mengele Instituut…..’)
Het voorgaande kan je vlekkeloos overnemen als het gaat om het testen van de Coronavaccins, immers deze gevaccineerden worden gebruikt als proefdier daar de tijd die normaal wordt genomen voor het testen van nieuwe medicijnen niet zelden oplopen tot 10 jaar….. De CEO van Pfizer, topgraaier Bourla, heeft dat zelfs toegegeven toen hij stelde dat Israël vanwege de hoge ‘vaccinatiedichtheid’ en perfect laboratorium is voor het testen van de door hen geleverde vaccins aan dat gestolen land…* Het maakt niet uit hoe vaccins worden geproduceerd: een testperiode van minder dan een jaar of zelfs 3 jaar is simpelweg veel te kort om iets te kunnen zeggen over de bijwerkingen op de middellange en lange termijn…… (dat er fiks wat bijwerkingen waren op de korte termijn is zeker en daarbij ging het zeker ook om ernstige bijwerkingen, in de VS zelfs meer dan bij de meeste andere eerder ontwikkelde vaccins en medicijnen, zoveel dat die andere vaccins en medicijnen zelfs al uit de handel zouden zijn genomen, zoals in de geschiedenis meermaals is gebeurd……)
Niet voor niets ook dat de grote farmaceuten die deze vaccins produceren, van de landen waar hun vaccins worden ingezet, hebben geëist dat zij niet vervolgd mogen worden voor ernstige bijwerkingen van de vaccins op de korte, middellange en lange termijn, ofwel deze farmaceuten vertrouwen hun eigen vaccin niet (en dat is m.i. volkomen terecht!!)……..
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Parallels between Nazi and US medicine
Very similar structures
Make sure you read the text below
No one wants to say it, so I will.
There are specific similarities between Nazi era “medicine” under
Hitler and how US medical testing ethics has “evolved” – especially
under Tony Fauci and his wife Christine Grady.
What is Christine Grady’s job?
NIH. Chief, Bioethics. Head, Section on Human Subjects Research.
Rubber stamper of all of Tony Fauci’s “rushed” drug and vaccine
development campaigns.
Notes to myself for future research.
Some facts:
1. In Hitler’s Germany, the professional group that had the largest percentage of Nazi Party membership was medicine.
2. After the Nazis removed Jewish doctors from their positions in
hospitals and universities, their jobs were taken over by politically
oriented scientists and physician opportunists.
3. Nazi medicine, which included much sadistic human experimentation,
was not the product of a few misguided individuals. It was the norm.
4. Doctors who carried out atrocities were not ostracized. It was the
doctors who upheld the ethics of medicine who were ostracized.
Fauci & Friends have created a medical science system that has shares four very important features of the Nazi system
1. Only researchers who adhere to the ever-shifting Fauci party line – whatever it may be at the time – are employable
2. Accomplished scientists who refuse to go along with the Fauci
agenda of the day have been and continue to be marginalized and
financially driven from the profession
3. There has been a steady erosion in medical ethics especially as it
relates to the testing and use of pharmaceutical products and vaccines.
4. Normal medical practice is suspended and the deliberate
falsification of records, including death certificates, becomes normal
practice.
Example: AZT, a highly toxic substance known to be a carcinogen and
mutagen, was approved via blatant fraud and given to millions including
people with no symptoms based on disagnostic tests of dubious
reliability.
Whereas the Nazi’s used a “sledgehammer” approach, simply compelling
prisoners to undergo poisoning in the name of “science,” Fauci &
Friends take paint to lay the public relations foundation to make their
schemes seem not only reasonable but humanitarian.
They are anything but.
Fauci has essentially used US tax dollars to convert the poor in
Africa into a vast pool of subjects for reckless human experimentation
based on garbage science ultimately for the benefit of pharmaceutical
profits.
Sources:
Doctors from Hell: The Horrific Account of Nazi Experiments on Humans – Vivian Spitz
AIDS, Africa and Racism – Richard and Rosalind Chirimuuta
Hier nog een apart blok voor het farmaceutische maffia lid Pfizer: ‘Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccin‘ (deze link is hierboven al aangegeven als noot) Een CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is……. Israël waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten vaccineren…..
‘Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19‘
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vaccinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……
‘COVID-19 vaccin zou het immuunsysteem aantasten…….‘ (!!!!)
Benieuwd ook of de vandaag (het is nu 11 januari 2022 /////) overleden
David Sassoli, voorzitter van het EU parlement, 3 dubbel gevaccineerd
was, daar ook hij een afwijking had aan het immuunsysteem……