Anti-COVID-lockdown demonstratie: Amsterdam en politie probeerden demonstranten te provoceren tot het gebruiken van geweld

Het volgende bericht komt van Nine For News, daarin doet een fotograaf diens beklag en verwondering van de gebeurtenissen gisteren in Amsterdam tijdens de demonstratie tegen Coronamaatregelen als de lockdown. Volgens deze fotograaf, Guus Schoonewille, heeft hij gisteren wel iets heel bijzonders meegemaakt. 

Eerst werden de demonstranten door de politie toegelaten op het Museumplein en nadat duizenden demonstranten zich op dat plein bevonden werden de demonstranten gesommeerd het plein te verlaten, waarbij men de mensen de kant op liet lopen van de Van Baerlestraat, waar zich intussen ME bevond en de demonstranten zich vastliepen…. Vervolgens kwamen er steeds meer ME-busjes, agenten, marechaussee, honden en een waterkanon de Van Baerlestraat in….. Het verhaal van Schoonewille geeft aan dat hij uitgaat van opzet de boel te provoceren…….

Journalist Annelies Strikkers was al even verbaasd en is er zeker van dat het bestuur van Amsterdam en dan m.n. ‘GroenLinks’ burgemeester Halsema en de politie de boel wilden laten escaleren, zeker gezien het feit dat er pallets met gebroken bakstenen klaar stonden……. Ook het feit dat een aantal politieagenten half in burger was, verbaasde een persoon die reageerde op het hieronder opgenomen Twitterbericht….. 

Fijn dat een paar journalisten wakker zijn geworden en eindelijk zien wat krakers en anderen al in de 70er, 80er en 90er jaren van de vorige eeuw meemaakten: het met opzet aanzetten tot geweld en dan losgaan op de demonstranten….. Overigens ook bij eerdere demonstraties van mensen die zich verzetten tegen de Coronamaatregelen provoceerde de politie de demonstranten en was het juist ME personeel en gewone agenten die begonnen met het geweld….. 

Schande ook dat de politie nog steeds gebruik maakt van honden, dit is niet alleen pure dierenmishandeling, maar tevens een teken van zwaar onvermogen, je zet in een democratie geen dieren in tegen mensen >> meer dan schandalig!!

Onder het artikel van Nine For News, een bericht van de NOS over die demonstratie, let op het verschil in berichtgeving, alsof het de taak van de ‘onafhankelijke zendgemachtigde ‘NOS’ is om gemeente Amsterdam en de politie uit de wind te houden >> walgelijk!!

 

Fotograaf maakt iets ‘heel bijzonders’ mee op Museumplein: ‘Ik ben echt flabbergasted, hierover niets in de media’

Fotograaf en cameraman Guus Schoonewille laat weten dat hij vandaag iets heel bijzonders heeft meegemaakt op het Museumplein in Amsterdam.
Hij zag het volgende gebeuren: om 12.00 uur vormde de politie een
cirkel om het Museumplein terwijl duizenden mensen werden toegelaten op
het plein.

Om 12.45 uur vorderde de politie de menigte het plein te verlaten via
de Van Baerlestraat. Daar had de politie ondertussen de ME neergezet.
De menigte liep zich vervolgens vast op de ME en kon geen kant op, aldus
Schoonewille. Daarna kwamen steeds meer ME-busjes, agenten,
marechaussee, honden en een spuitwagen de Van Baerlestraat in.

Overal pallets met gebroken bakstenen

“Ik kan echt niet begrijpen wat ik vandaag gezien heb,” schrijft Schoonewille op LinkedIn.
“De politie dwingt de massa regelrecht in de ME-linies. Ik ben echt
flabbergasted. Hierover niets in de media. Moest dit escaleren?”

“Ik ben er 100 procent van overtuigd dat de ME, politie en Romeo’s
vandaag op deze manier hebben geprobeerd de situatie te laten
escaleren,” zegt journalist Annelies Strikkers, die ook van de partij
was. “Samen met de pallets gebroken bakstenen die overal lagen. Gelukkig
trapten de demonstranten hier niet in.”

Ze deelde onderstaande beelden op Twitter. “Nu staat er een keer op
beeld wat ik al vele keren heb gezien bij een coronaprotest, de
politie/Romeo’s proberen de boel te escaleren en beginnen ook vaak met
het geweld,” schrijft Strikkers.

Loppis

@Loppis7

Uit het niets..
Amsterdam, 02-01-22

3:36 PM · Jan 2, 2022Twitter for Android

1,377 Retweets

498 Quote Tweets

2,130 Likes

 

Antoine

@Anpe68

Replying to

@Loppis7

Het is overduidelijk de “politie” in spijkerbroeken die hier aanvallen!

@POL_Amsterdam

. Dit is in opdracht van #FemkeHalsema.

4:12 PM · Jan 2, 2022Twitter for Android

56 Retweets

234 Likes

Huisarts Frank Peeters reageert: “Benieuwd wat de factcheckers hierover gaan vertellen.”

===============================

Hier een artikel van de NOS site over de demonstratie in Amsterdam (de vet gemaakte delen van zinnen zijn van mijn hand):

Dertig aanhoudingen bij demonstratie Museumplein, vier agenten raakten gewond

Bij de ontruiming van het Museumplein kwam het tot een botsing met de politie

Novum RegioFoto

NOS Nieuws Binnenland

De
politie heeft vandaag bij de demonstratie tegen de coronamaatregelen in
Amsterdam dertig mensen aangehouden. Ze worden verdacht van het
verstoren van de openbare orde, het overtreden van de Wet op de
identificatieplicht, verboden wapenbezit, belediging en niet voldoen aan
een bevel of vordering. Bij confrontaties met demonstranten raakten
vier agenten gewond. Dat schrijft de politie in een persbericht.

Het is nog onbekend hoeveel demonstranten gewond zijn geraakt. Eerder vandaag werd er gesproken over minstens twee gewonden.

Ondanks het demonstratieverbod en de aanwijzing als veiligheidsrisicogebied
stroomde het Museumplein rond 12.30 uur vol, zegt de politie. Er is
toen een noodbevel uitgevaardigd met de opdracht het plein te verlaten.

Volgens
de politie is eerst geprobeerd om met waarschuwen het plein leeg te
krijgen
.
Toen dat niet lukte, werd de ME ingezet en hebben agenten
geweld moeten gebruiken.

Politie treedt op tijdens demonstratie in Amsterdam
foto: Mizzle Media
(het inzetten van honden tegen mensen is ronduit fascistisch en hoort thuis in dictaturen!!)

Het ging volgens de politie mis toen
de demonstranten een blokkade van de politie bij de Paulus Potterstraat
wilden doorbreken. Dat is ook de plek waar de agenten gewond raakten en
een politiehond werd ingezet. De agenten maken het naar omstandigheden
goed
en de verdachten konden worden aangehouden, aldus de politie.

Op deze beelden is te zien hoe de demonstranten de blokkade probeerden te doorbreken: zie voor die video het origineel. 

Het
stadsbestuur, de politie en het Openbaar Ministerie hadden de
demonstratie verboden, omdat er signalen waren dat mensen met wapens
naar het Museumplein wilden komen en bereid waren geweld te gebruiken
.

Ondanks
het verbod waren er volgens de gemeente op een zeker moment 10.000
demonstranten op het Museumplein. Nadat het gebied was vrijgemaakt, trok
een deel naar het Westerpark waar een manifestatie van Forum voor
Democratie bezig was. De partij had toestemming voor de manifestatie
onder de voorwaarde dat er maximaal 2000 mensen zouden komen en de
anderhalvemetermaatregel werd nageleefd.

Volgens
de gemeente werd het maximaal toegestane aantal aanwezigen in het park
overschreden. Toen een van de organisatoren van het Museumplein-protest
op het FvD-podium mensen opriep om terug te keren naar het Museumplein,
gaven velen daaraan gehoor.

De politie liet die groep voor zover bekend ongemoeid.

=================================

De politie heeft in eerste instantie de demonstranten toegelaten tot het museumplein en toen dat voor een fiks deel volstond heeft de politie de menigte gesommeerd het plein te verlaten, ofwel de zaak is anders verlopen dan de NOS doet voorkomen, anders gezegd hier is sprake van fake news (nepnieuws) en manipulatie van de lezer door de NOS……

Niets over het feit dat de demonstranten geen kant op konden en dat de politie toen begon met geweld tegen de demonstranten……

Op een video still op de NOS site zie je politieagenten iemand op de grond vasthouden terwijl je achterkant van benen in spijkerbroeken ziet, waarom heeft de NOS niet de hele foto getoond?? Hoogstwaarschijnlijk daar je dan zou zien hoe de werkelijkheid er ‘iets anders’ uitzag dan men wil laten voorkomen en dat die benen tot politieagenten behoren……. Overigens is in de video duidelijk te zien dat deze figuren zonder reden met de lange lat inslaan op demonstranten……. En ondanks dat verhaalt de NOS over het gebeuren door het vrijpleiten en het verdedigen van het stadsbestuur en het door agenten gebruikte geweld, die dit als eerste hebben ingezet en gebruikt……. Logisch dat mensen verontwaardigd en boos reageren als ze zonder reden met grof geweld worden aangevallen door de politie….. Hoe moeilijk kan het voor de NOS nieuwsredactie zijn om een video te bekijken??!!! 

Ondanks dat het NOS artikel rond 20.30 u. gisteravond werd geplaatst had de nieuwsredactie van dat orgaan buiten het gegeven dat 2 demonstranten gewond zijn geraakt, geen idee hoeveel demonstranten er in totaal gewond raakten door het politiegeweld, wel wist de NOS te melden dat 4 agenten gewond raakten en het naar omstandigheden goed maken >> alsof ze op de intensive care liggen…… (als deze agenten in het ziekenhuis zouden liggen, had men dit zeker gebracht in het artikel……) En dan vindt men het vreemd en misdadig dat verslaggevers nogal eens worden belaagd…….

Vraag me af wat de politie onder wapens verstaat die zouden zijn meegenomen en wat de belangrijkste reden was om de demonstratie te verbieden, wedden dat men daaronder ook vuurwerk verstaat?? Andere ‘wapens’ had de gemeente Amsterdam al klaargezet: pallets met gebroken bakstenen…. Ofwel: Halsema had wapens laten plaatsen en zegt dan doodleuk dat men weet dat demonstranten ‘wapens’ mee zullen nemen en verbiedt vervolgens de demonstratie!!! Schande!!!

‘Kan me gezien de berichtgeving niet aan de idee onttrekken dat de NOS in het geheel geen verslaggevers ter plekke had…..’

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Zie ook: ‘Haagse politie oefent
schunnig en fascistisch geweld uit op demonstranten tegen COVID-19
maatregelen >> burgemeester van Zanen moet aftreden!
‘ Een demonstratie die op 14 maart 2021 plaatsvond op het Malieveld, Den Haag.

Buitenlandse journalisten geschrokken door extreem politiegeweld op Malieveld: ‘Zo ziet fascisme eruit!’‘ Ook in dat bericht video’s met zinloos maar uiterst agressief politiegeweld, zoals een video waarop o.a. te zien is hoe een agent in burger een demonstrant voor een rijdende politiebus duwt…..

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

————————————-

Aangaande verdere schendingen van burger- en mensenrechten, plus schending van de grondwet zie: COVID-19: Geert Mak (broodschrijver) vindt Nederlander anarchistisch en pleit voor verplichte vaccinatie‘ (!!!!)

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts

New Emails Reveal Evidence of Government Efforts to Suppress Free Speech‘ Dit artikel gaat over de machinaties van Fauci en Dr. Francis Collins, waar de laatste het opstappende hoofd is van de National Institutes of Health (NIH).

COVID-19: een bedankje voor het sluiten van de planeet voor een variant van een virus dat een 99,7% kans op overleven heeft 

COVID-19: het bewijs voor Fauci’s oorlog tegen de wetenschap‘ Zie wat dat betreft ook: 

Great Barrington Declaration tegen overmatige en zelfs gevaarlijke Coronamaatregelen

Wapenindustrie, censuur en COVID-19: een recept voor het kelen van de democratie 

Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik‘ (dit nog buiten de ellende rond COVID-vaccins)  

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (!!!!) (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)
 

COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties‘ (!!!!)

Burgerrechten waaronder privacy aangetast door ‘strijd’ tegen het Coronavirus

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’ 

Politie schiet 13 jarige jongen dood bij handhaven avondklok i.v.m. Coronavirus

Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën

Coronavirus: een officier van justitie die terug wil naar normaal en censuur op Linkedin na vragen van een bezorgde burger

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’. (intussen wel ingevoerd…..)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag‘ Met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting  

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app‘ Die gelukkig wel is geneuveld, al kan men zonder wetgeving de burger toch al volgen middels diens smartphone……

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ Zie ook de video’s in dat bericht, waarvan er intussen 2 zijn gecensureerd, je wilt als overheid natuurlijk niet dat het volk de waarheid kent……

————————————–

Wat betreft COVID-19 zie: ‘COVID-19: negentig procent van de mensen met omikron is volledig gevaccineerd, ofwel er is sprake van een gevaccineerden pandemie

COVID-19: gevaccineerden kunnen even besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden en toch wordt de laatste groep straks uitgesloten‘ En wordt in een aantal landen al uitgesloten van het maatschappelijk leven….. (straks ook in Duitsland….)

Coronavirus: belangrijke punten en vragen van een leek over de grote tegenstrijdigheden aangaande het virus en het vaccin

COVID-19 vaccin ontwikkeld in Texas: patentvrij voor de wereld

COVID-19 ‘booster’:
Israël gaat over op een tweede ‘boostervaccinatie’ vanwege de
omikronvariant, terwijl men in het westen stelt dat de eerste booster
voldoende beschermt tegen die variant

COVID-19: The Lancet met kritiek op figuren die durven te spreken over ‘de pandemie van de ongevaccineerden’

COVID-19 en ‘de zegeningen’ van het mondmasker voor de natuur en oceanen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-19: internist, cardioloog en epidemioloog wijst op gevaar van vaccins‘ (!!!!)

COVID-19: de nieuwe apartheid in de VS: gekleurden wegzetten als onverantwoorde vaccinweigeraars…..‘ (!!!!)

COVID-19:
medewerkster pathologisch instituut Duitsland: noodsituatie is niet te
danken aan het virus en gevaccineerden die na hun dood worden meegeteld
als ongevaccineerd

Kapitalisme
is een zekere garantie op crises en op het niet of nauwelijks serieus
nemen van klimaatverandering: de grootste crisis ooi
t’ (ook met aandacht voor de Coronacrisis)

COVID-19: 2G is geen oplossing, de verwachtingen zijn te hoog gespannen

Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%‘ Flapdrol Hugo de Jonge heeft bekend gemaakt dat hij de effectiviteit na verloop van tijd zal laten uitzoeken……

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk…

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling te groot was en ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)…. Zie wat het aanpassen van definities ook het meer recente bericht:
COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha!
 

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus: alarmerend aantal dodelijke slachtoffers mRNA vaccins

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren‘ (!!!!)

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

(!!!!)  Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden en worden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest en nog is aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht)

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

——————————————

Over de betrouwbaarheid van de farmaceuten (en hun vaccins) zie: COVID-19 vaccin ontwikkeld in Texas: patentvrij voor de wereld
Deze link zit al in de links hierboven, maar past zeker ook in dit
blok, vandaar een dubbele weergave. (al vergis ik me nogal eens met
onterechte dubbele weergaven)

COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten‘(!!!!)

Coronabeslommeringen
van ‘vreemde’ maatregelen in Schotland tot een pleidooi door
Universiteit van Oxford (NB medemaker AstraZeneca vaccin) ongevaccineerden
uit te sluiten van het maatschappelijk leven
‘ 

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië‘ (!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….
 

COVID-19:
AstraZeneca schendt belofte geen winst te maken op door publiek
gesubsidieerd vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen
‘ 
 

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit? (!!!!) en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

COVID-vaccin slachtoffers openen website na censuur van media die imago van vaccinmakers belangrijker achten dan volksgezondheid‘ (en zie de links in dat bericht!!) (!!!!)

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus
‘ (universiteit van Oxford heeft het vaccin gemaakt met AstraZeneca…….) 

 

Hier nog een apart blok voor het farmaceutische maffia lid Pfizer: Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccinEen CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is……. Israël waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten vaccineren…..

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’
Een lid van de farmaceutische maffia die anderen aanwijst als
misdadigers….. ha! ha! ha! 

COVID-19: FDA vraagt
om volledig rapport over toelating van het Pfizer vaccin tot 2076 geheim
te houden >> klokkenluider ontslagen
‘ (!!!!) Ook die zaak
wekt ‘veel vertrouwen’ bij de bevolking, vertrouwen in het vaccin, de
Biden administratie en overheidsinstanties als de FDA……. Zoveel
vertrouwen als het volgende: 

Image

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….‘ (een bericht van 9 juli jl……)

Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vac
cinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……

‘A creamy heist’: in Canada werd op eerste kerstdag voor $ 200.000 aan boter gestolen

Op eerste kerstdag hebben dieven van een terrein  2 trekkers en daarmee van hetzelfde terrein 2 trailers afgeladen met boter gestolen, de waarde was 200.000 Canadese dollars…. Eén en ander gebeurde in Trenton, een plaats die is gelegen tussen Ottowa en Toronto in de ‘provincie’ Ontario.

OPP is looking for a black SUv connected with the theft of $200,000 worth of butter from a truck yard in Trenton Christmas Day.Een beeld van beveiligingscamera’s bij het terrein waar de trucks en trailers werden gestolen >> deze suffe bak bracht de 4 dieven naar het terrein 

Na een paar dagen werden de trucks met trailers gevonden, de trailers werden uiteraard leeg aangetroffen (waar laat je zoveel boter, dat toch gekoeld moet worden, al is het in dat gebied wel wat kouder dan hier…..). Jammer voor de ‘helers’ (consumenten) maar boter is uiterst ongezond voor het lichaam, al is dat bij  de meeste mensen niet bekend.  

Benieuwd of de dieven verkleed waren als kerstman.

CBC Radio1 bracht dit bericht op 30 december jl. in het nieuws van 5.00 u., waar men dit ‘a creamy heist’ noemde >> je begrijpt ‘t al: daarna je kon me opvegen.

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

Trudeau (premier Canada) laat ware gezicht zien: psychopathisch fascistische praat gericht tegen ongevaccineerden

Ongelofelijk, maar kreeg zojuist een bericht van NineForNews onder ogen over de Canadese premier Trudeau. Deze enorme ploert had het gore lef om gevaccineerden op te zetten tegen ongevaccineerden met de opmerking dat ze racisten en vrouwenhaters zijn……. Waar haalt hij de onzin vandaan??

Laat de lamlendige hufter Trudeau maar eens wat doen tegen het grote aantal gevaccineerde racisten en vrouwenhaters in Canada die vrouwen en meisjes van de oorspronkelijke bevolking verkrachten en vermoorden!!! Dit is al jaren bekend en nog steeds gaat dit racistische geweld door, je zou zelfs kunnen stellen dat Trudeau dit wel prima vindt immers deze klootzak is al meer dan 6 jaar premier en er is op dat gebied amper of niets bereikt, de oorspronkelijke volkeren zijn zo radeloos dat ze zelf proberen e.e.a. te voorkomen…….

Overigens laat ook de Canadese politie zich regelmatig zien als racistisch in haar optreden…..

Gelukkig krijgt ploert Trudeau aardig wat tegenwind en zelfs Maxime Bernier, leider van de nationalistisch populistische partij ‘People’s Party of Canada’ (PPC), noemde Trudeau (volkomen terecht) een fascistische psychopaat. Al is dat dan wel weer een vreemde uitspraak van iemand die een fascistoïde partij leidt….

Of je nu wel of niet bent gevaccineerd, iedereen zou zich moeten verzetten tegen dergelijk demonisering en zaaien van tweespalt in de maatschappij die onherroepelijk zullen leiden tot fascistisch geweld tegen een minderheid!!! (en waar dat toe kan leiden hebben we in de vorige eeuw voorafgaande en tijdens het nazi-Duitse bewind gezien…….)

On
the top right hand side of the page on my blog (with this article)
you can choose for a translation in the language of your choice,
first choose ‘Engels’ (English) so you can recognise your own
language (the Google translation is first in Dutch, a language most
people don’t understand, while on the other hand most people
recognise there language translated in English)

premierFoto: Justin Trudeau (Ministry of the Presidency. Government of Spain)

Canadese premier wekt woede met uitspraken over ongevaccineerden: ‘Fascistische psychopaat’

De Canadese premier Justin Trudeau hield eerder deze week een tirade.
Hij noemde ongevaccineerden ‘racisten’ en ‘vrouwenhaters’. Trudeau
vroeg zich af of de samenleving deze mensen moet ‘tolereren’.

“We gaan een einde maken aan deze pandemie
door middel van vaccinatie,” zei Trudeau in het Frans. “Iedereen kent
wel mensen die twijfelen en wij doen ons best om hen te overtuigen. Er
zijn echter ook mensen die er fel op tegen zijn.”

“Zij geloven niet in wetenschap en zijn vaak vrouwonvriendelijk en racistisch,” citeert de Western Standard Trudeau, die beweerde dat het om een ‘hele kleine groep’ gaat.

Marianne Zwagerman

@mariannezw

Maar dat is geweldig nieuws! Het vaccin werkt ook tegen racisme! Waarom horen we dat nu pas?

Waarom horen we dat nu pas?

 

From

Leon van Galen 

7:47 PM · Jan 1, 2022Twitter for iPhone

367 Retweets

57 Quote Tweets

1,475 Likes

(mijn excuus bij publicatie is e.e.a. verdwenen, voor de ondertiteling van de Franstalige video klik op deze link je belandt daarmee dan wel op het Twitteraccount van Marianne Zwagerman)

Kritische reacties

Als leider en als land moeten wij een keuze maken: tolereren we deze
mensen? Meer dan 80 procent van de inwoners van Quebec heeft de prik
gehaald. Zij zijn natuurlijk niet het probleem, aldus de premier.

Het regent kritische reacties op de uitspraken van Trudeau. Maxime
Bernier, leider van de People’s Party of Canada, noemde hem een
‘fascistische psychopaat’.

[Information Liberation]

==============================

Voor meer berichten over de Canadese opperploert Trudeau: klik op het label met zijn naam direct onder dit bericht.

COVID-19: negentig procent van de mensen met omikron is volledig gevaccineerd, ofwel er is sprake van een gevaccineerden pandemie

Weer blijkt dat gevaccineerden en zelfs mensen die al een boostervaccinatie kregen, amper beschermd zijn tegen de omikronvariant van het Coronavirus….. Intussen zijn er al 3 cruiseschepen waar de volledig gevaccineerde bemanning en gasten een besmetting met de omikronvariant hebben opgelopen….

Gelukkig voor de gevaccineerden is de omikronvariant veel minder ernstig dan de voorgaande varianten.

Je kan het (nog) niet als feit stellen, maar je zou warempel denken dat juist gevaccineerden meer kans lopen om de omikronvariant op te lopen dan ongevaccineerden, zeker als je ziet dat het percentage van ongevaccineerden volkomen achterloopt op dat van gevaccineerden……. In Duitsland waar zelfs meer dan 95% van de gevaccineerden worden meegerekend als besmet met omikron is slechts 4,42% ongevaccineerd……. Dit terwijl in Duitsland iets minder dan 80% van de bevolking volledig is gevaccineerd, ofwel gezien alle demonisering van ongevaccineerden, is het wel behoorlijk vreemd dat van de laatste groep slecht 4,42% besmet zou zijn met de omikronvariant, immers bijna 80% van de Duitse bevolking zou zoals gezegd gevaccineerd zijn en daardoor beter beschermd zijn tegen het virus (waar iets meer dan 20% niet gevaccineerd is, daaronder rekent men daar overigens ook kinderen, mensen die veel minder goed beschermd zouden zijn tegen een besmetting met het virus, zoals men bijna dag in dag uit van overheidswege laat weten)…… Vandaar ook dat NineForNews spreekt over ‘de pandemie van de gevaccineerden……’ 

Eén ding is zeker: de verhalen dat ongevaccineerden een gevaar zijn voor de gevaccineerden is alweer doorgeprikt als een smerige leugen, immers hoe zou in Duitsland 4,42% van de bevolking 95% van de gevaccineerden hebben kinnen besmetten….. Daarvoor zou je enorme evenementen moeten organiseren waar ongevaccineerden de gevaccineerden zouden moeten hebben besmet en als je dat gelooft ben je pas echt een complotdenker!! (overigens ook dit verhaal dat ongevaccineerden een gevaar zouden vormen voor gevaccineerden is niets anders dan een complottheorie, het is dan ook veel logischer dat de gevaccineerden een gevaar vormen voor de ongevaccineerden en dat is geen theorie, maar de ‘naakte waarheid’, immers de gevaccineerden kunnen even besmettelijk zijn dan ongevaccineerden* en ook hier is het een feit dat het overgrote deel van de bevolking is gevaccineerd….. (gevaccineerden zouden amper doorhebben als ze daadwerkelijk zijn besmet met het virus en kunnen daardoor logischerwijs anderen veel makkelijker besmetten…….)

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

 

Het volgende bericht komt van NineForNews:

gevaccineerd Foto: Roque de Sá/Agência Senado CC BY 2.0

‘Pandemie van de gevaccineerden’: 90% van de mensen met omikron is volledig ingeënt

Het Deense RIVM laat weten dat negen op de 10 (89,7 procent) mensen met omikron
‘volledig gevaccineerd’ zijn of hun eerste booster hebben gehad. Iets
meer dan driekwart van de Deense bevolking (77,9 procent) is volledig
gevaccineerd.

In Duitsland ligt het percentage zelfs nog iets hoger. Van alle
Duitsers met omikron is bijna 96 procent volledig gevaccineerd, schrijft
Welt-verslaggever Tim Röhn op Twitter.

Disclose.tv

@disclosetv

JUST IN – Robert Koch Institute report released today states that 95.58% of the #Omicron cases in Germany are fully vaccinated (28% of those had a “booster”), 4.42% are unvaccinated.

4:59 PM · Dec 30, 2021Twitter Web App

17.5K Retweets

3,962 Quote Tweets

33.4K Likes

Saillant detail: Robert Malone, uitvinder van de mRNA-techniek, werd van Twitter gegooid nadat persbureau AP had geschreven dat hij mensen ‘misleidt’ door te zeggen dat de vaccins niet beschermen tegen de omikronvariant.

We zouden toch ‘volledig beschermd zijn’ na vaccinatie?!

“Pandemie van de gevaccineerden,” schrijft voormalig beurscommentator Willem Middelkoop op social media.

Waarop Kamerlid Pepijn van Houwelingen (FVD) reageert: “En in
Nederland is dat echt niet anders! Vandaar dat we motie na motie en
verzoek na verzoek hebben ingediend bij de regering en het RIVM voor de
ruwe data op ziekenhuisniveau. Niets gekregen! Waarom? Omdat we, aldus
De Jonge, hem maar moeten vertrouwen. Natuurlijk!”

Willem Middelkoop

@wmiddelkoop

Hé huGO .. we zouden toch ‘volledig beschermd zijn’ na vaccinatie?!

Afbeelding

Willem Middelkoop

@wmiddelkoop

Ouwe #prikpooier

 

Image

6:11 p.m. · 31 dec. 2021

359 Antwoorden

===========================================

* Zie: COVID-19: gevaccineerden kunnen even besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden en toch wordt de laatste groep straks uitgesloten

Coronavirus: een officier van justitie die terug wil naar normaal en censuur op Linkedin na vragen van een bezorgde burger

Coronavirus: belangrijke punten en vragen van een leek over de grote tegenstrijdigheden aangaande het virus en het vaccin

——————————————

Zie ook: ‘COVID-19 vaccin ontwikkeld in Texas: patentvrij voor de wereld

COVID-19: Geert Mak (broodschrijver) vindt Nederlander anarchistisch en pleit voor verplichte vaccinatie‘ (!!!!)

 

COVID-19: het bewijs voor Fauci’s oorlog tegen de wetenschap‘ Zie wat dat betreft ook: ‘Great Barrington Declaration tegen overmatige en zelfs gevaarlijke Coronamaatregelen

 

COVID-19 ‘booster’:
Israël gaat over op een tweede ‘boostervaccinatie’ vanwege de
omikronvariant, terwijl men in het westen stelt dat de eerste booster
voldoende beschermt tegen die variant

 

New Emails Reveal Evidence of Government Efforts to Suppress Free Speech‘ Ook dit artikel gaat over de machinaties van Fauci en Dr. Francis Collins, het opstappende hoofd van de National Institutes of Health (NIH).

COVID-19: The Lancet met kritiek op figuren die durven te spreken over ‘de pandemie van de ongevaccineerden’

COVID-19 en ‘de zegeningen’ van het mondmasker voor de natuur en oceanen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-19: internist, cardioloog en epidemioloog wijst op gevaar van vaccins‘ (!!!!)

Wapenindustrie, censuur en COVID-19: een recept voor het kelen van de democratie

COVID-19: de nieuwe apartheid in de VS: gekleurden wegzetten als onverantwoorde vaccinweigeraars…..

COVID-19:
medewerkster pathologisch instituut Duitsland: noodsituatie is niet te
danken aan het virus en gevaccineerden die na hun dood worden meegeteld
als ongevaccineerd

COVID-19: een bedankje voor het sluiten van de planeet voor een variant van een virus dat een 99,7% kans op overleven heeft

Kapitalisme
is een zekere garantie op crises en op het niet of nauwelijks serieus
nemen van klimaatverandering: de grootste crisis ooi
t’ (ook met aandacht voor de Coronacrisis)

COVID-19: 2G is geen oplossing, de verwachtingen zijn te hoog gespannen

Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%‘ Flapdrol Hugo de Jonge heeft bekend gemaakt dat hij de effectiviteit na verloop van tijd zal laten uitzoeken……

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk…
‘ 

COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties‘ (!!!!)

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk….

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts

COVID-19: AstraZeneca
schendt belofte geen winst te maken op door publiek gesubsidieerd
vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen

Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik‘ (dit nog buiten de ellende rond COVID-vaccins) 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling te groot was en ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)…. Zie wat het aanpassen van definities ook het meer recente bericht:
COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha!

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (!!!!) (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië‘ (!!!!)

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus: alarmerend aantal dodelijke slachtoffers mRNA vaccins

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

(!!!!)  Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden en worden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest en nog is aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

——————————————

Over de betrouwbaarheid van de farmaceuten (en hun vaccins) zie: COVID-19 vaccin ontwikkeld in Texas: patentvrij voor de wereld‘ Deze link zit al in de links hierboven, maar past zeker ook in dit blok, vandaar een dubbele weergave. (al vergis ik me nogal eens met onterechte dubbele weergaven)

COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten‘(!!!!)

Coronabeslommeringen
van ‘vreemde’ maatregelen in Schotland tot een pleidooi door
Universiteit van Oxford (NB medemaker AstraZeneca vaccin) ongevaccineerden
uit te sluiten van het maatschappelijk leven

COVID-19:
AstraZeneca schendt belofte geen winst te maken op door publiek
gesubsidieerd vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit? (!!!!) en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

COVID-vaccin slachtoffers openen website na censuur van media die imago van vaccinmakers belangrijker achten dan volksgezondheid‘ (en zie de links in dat bericht!!) (!!!!)

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus
‘ (universiteit van Oxford heeft het vaccin gemaakt met AstraZeneca…….) 

 

Hier nog een apart blok voor het farmaceutische maffia lid Pfizer: Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccinEen CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is……. Israël waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten vaccineren…..

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’
Een lid van de farmaceutische maffia die anderen aanwijst als
misdadigers….. ha! ha! ha! 

COVID-19: FDA vraagt
om volledig rapport over toelating van het Pfizer vaccin tot 2076 geheim
te houden >> klokkenluider ontslagen
‘ (!!!!) Ook die zaak
wekt ‘veel vertrouwen’ bij de bevolking, vertrouwen in het vaccin, de
Biden administratie en overheidsinstanties als de FDA……. Zoveel
vertrouwen als het volgende: 

Image

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….‘ (een bericht van 9 juli jl……)

Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vac
cinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……

De laatste wapenrace van de mens: VN faalt in bereiken van een overeenkomst voor een verbod op gewapende autonoom werkende robots

Allereerst
wil ik iedereen een gelukkig en Coronavrij 2022 wensen, al is dat
laatste jammerlijk genoeg nu al onmogelijk en ondanks de milde
variatie van het virus (omikron) ziet het er niet naar uit dat de
lockdown voortijdig zal worden opgeheven, sterker nog: ‘als het
even meezit’ krijgen we later zelfs een vaccinatieplicht, de ultieme
schending van de grondwet (artikel 11) en van mensen-
en kinderrechten…… Verder hoop ik dat de oorlogsgekke VS zich eindelijk eens helemaal terugtrekt in het eigen (gestolen) land, al is dat een wens die lullig genoeg zo onmogelijk is als het feit dat pasen en pinksteren nooit op dezelfde dag zullen vallen en te vrezen is dat de VS zal doorgaan met haar onverantwoorde en uiterst gevaarlijke spel tegen China en Rusland…… Iets wat de reguliere westerse media aan de vieze neoliberale reet zal roesten en die er daarom amper of helemaal geen aandacht aan besteden, nee daarvoor moet je op de sociale media zijn, waar de alternatieve media uit en te na waarschuwen voor oorlog daar deze zal uitlopen op een Derde Wereldoorlog (WOIII) gevoerd met kernwapens, daarvoor waarschuwen die media met feiten, alleen daarom al wordt er steeds meer gecensureerd op de sociale media en te vrezen is dat dit ook dit jaar weer een grotere vlucht zal nemen….. (niet in de laatste plaats ook daar de reguliere media al jaren roepen om censuur op die media…..)  

Gezien het voorgaande dan ook aandacht voor warbots (oorlogsrobots), die al een paar decennia af en aan onderwerp van discussie zijn en waarvoor een groot aantal wetenschappers waarschuwt. niet vreemd als je nagaat dat men robots ontwikkelt die voorzien zijn van kunstmatige intelligentie, gebouwd om mensen autonoom, dus zonder inmenging van de eigenaar, in grote getale te vermoorden…… De VN is het orgaan om tot een internationaal verbod van deze robots te komen, echter de VN faalt keer op keer om een dergelijk verbod in te stellen, niet vreemd als je bedenkt dat autoritaire geleide staten, waaronder je in deze zeker ook de VS moet rekenen, weigeren om tot een dergelijk verbod te komen…. 

Eens in de 5 jaar houdt de VN een conferentie over autonome en andere wapens die men niet zou moeten gebruiken tijdens oorlogsvoering en ondanks dat er in 1997 een verbod kwam op landmijnen (al hebben slechts 122 landen dat verdrag getekend en vandaar ook dat ze nog steeds worden gebruikt), een verbod op boobytraps en op ‘brandstichtende wapens’, zoals witte fosfor en napalm. Wapens die echter nog steeds worden gebruikt (ook door Israël tegen de Palestijnen, terwijl dat verdrukte volk een vijand is voor Israël, die zich bij wijze van spreken met pijl en boog moet verdedigen tegen haar bijna modernste oorlogsmachine ter wereld [ >> Israël]….)…. Wapens die zelfs worden gemaakt en geëxporteerd door landen die het verdrag wel hebben getekend…….

Niet vreemd ook dat de VS tegen een verbod is op autonoom opererende wapens als warbots, daar de wapenindustrie opgeteld de grootste industrie van het land is en je weet het waarschijnlijk wel: niet de president en diens administratie zijn de werkelijke machthebbers in dat land, maar de grote bedrijven, de financiële wereld van de VS en de superrijken, zij hebben de ene na de andere administratie in hun zak, waarbij het grote aantal geheime diensten van de VS de boel in het gareel houdt, uiteraard gesteund door een zwaar gemilitariseerde politiemacht…… De VS alleen heeft vanaf 2016 tot 2020 maar liefst 18 miljard dollar in de ontwikkeling van die autonoom werkende robotwapens gestoken…..

De eerste doden door dergelijke autonoom opererende warbots zouden in Libië zijn gevallen, daarbij werden autonoom werkende drones van Turkse makelij gebruikt…….  

Een ander groot gevaar van dit soort wapens is dat ze kunnen blijven werken zelfs als er ‘tactische wapens’ worden gebruikt (wapens voor gebruik op het slagveld of in steden waar men opstandelingen of het reguliere leger van een land moeilijk of niet kan bestrijden) zoals chemische, biologische, radiologische en nucleaire wapens…..* 

Tel bij het voorgaande op dat de VS al onder ‘Nobelprijs voor de Vrede winnaar’ president en  oorlogsmisdadiger Obama, heeft laten weten dat de VS zich het recht voorbehoudt om kernwapens in te zetten bij een aanval, of een preventieve oorlog tegen een land…… Voorheen was het kernwapen een afschrikkingswapen, ofwel een wapen dat pas als vergelding zou worden ingezet mocht de VS worden aangevallen met dergelijke wapens…… De VS liet destijds weten dat ook een hack tegen de infrastructuur van de VS door een vijandige staat genoeg zou kunnen zijn om toe te slaan met kernwapens….. 

Nadat de VS deze stap zette heeft hare kwaadaardigheid May, destijds premier van Groot-Brittannië, hetzelfde laten weten, zonder dat dit tot werkelijke ophef leidde in de reguliere westerse (massa-) media en bij politici in andere westerse landen, echter toen Rusland een paar maanden later hetzelfde liet weten, waar je kan stellen dat Rusland in feite niet anders kon, waren de hypocriete rapen gaar in diezelfde westerse media en politiek…….  

Deze stap van de VS, GB en Rusland heeft er al voor gezorgd dat de situatie nu vergeleken met bijvoorbeeld de jaren 80 van de vorige eeuw, toen men hier kruisraketten wilde plaatsen, een heel stuk instabieler en daarmee veel gevaarlijker is, terwijl destijds miljoenen mensen in westerse landen de straat opgingen tegen die kruisraketten, is het nu oorverdovend stil, waar de reden om nu de straat op te gaan tegen kernwapens en de verandering van beleid voor gebruik van die wapens, een veel grotere noodzaak is….. Ook dit is te danken aan de reguliere westerse media die nu in handen zijn van spuugrijke figuren (oligarchen) die er alle baat bij hebben dat de wapenfabrieken (in de breedste zin van het woord) overuren draaien en daarmee hun belangen behartigen daar ze grote aandelenportefeuilles bezitten in die wapenindustrie…..

Dat laatste geldt overigens ook voor oliemaatschappijen en de grote farmaceuten, waar je je bij het berichten over de Coronacrisis moet afvragen waarom die media nooit met werkelijke kritiek komen bijvoorbeeld over ‘het nut’ van maatregelen of zich afvragen waarom de grote farmaceuten van de landen waar hun vaccin wordt verspreid eisen dat ze niet vervolgd mogen worden voor ernstige bijwerkingen op de korte, de middellange en lange termijn……. Alsof men een auto zou kopen waarbij je eerst moet tekenen de maker niet te vervolgen voor ernstige gebreken die tot een dodelijk ongeval kunnen leiden….. Hetzelfde geldt voor de ‘boostercampagne’, deze is geheel ingegeven door de lobby van de farmaceuten en van universiteiten die samenwerken met farmaceuten….. Niet voor niets dat deze farmaceuten zich helemaal scheel verdienen aan de vaccins en daarbij de aandeelhouders van vette dividenden kunnen voorzien…. 

James Dowes, de schrijver van het hieronder opgenomen Common Dreams artikel, gaat nog in op de wetten die zijn opgesteld voor oorlogsvoering, moet zeggen dat ik het geloof daarin al lang en breed achter me heb gelaten, zeker daar alleen bepaalde landen en bestuurders worden aangepakt….. Neem  die Dowes aanhaalt: deze man werd onterecht veroordeeld en dat voor zaken die vergeleken met de vreselijke oorlogsmisdaden van de VS en haar NAVO partners nog niet in de schaduw kunnen staan (en dan heb ik het niet over Srebrenica, waarvoor Milosevic overigens niet verantwoordelijk was), echter de kans dat de VS of andere NAVO-lidstaten zich zullen moeten verantwoorden voor het Internationaal Strafhof is nog minder groot dan dat pasen, pinksteren en kerst op één dag zullen vallen….

Voorts best een verhelderend artikel van Dowes. Daaronder heb ik nog een artikel opgenomen over ‘wardogs’, autonome robots die van wapens zijn voorzien. dat is tevens een petitie die wij niet kunnen tekenen (maar heb je familie of vrienden in de VS >> geeft het ajb door!!). Ook dat artikel met een inleiding van mijn hand.

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

 

killer_robotsA
robot distributes promotional literature calling for a ban on fully
autonomous weapons in Parliament Square on April 23, 2013 in London,
England. The ‘Campaign to Stop Killer Robots’ is calling for a
pre-emptive ban on lethal robot weapons that could attack targets
without human intervention. (Photo: Oli Scarff/Getty Images)

Humanity’s Final Arms Race: UN Fails to Agree on ‘Killer Robot’ Ban

The world should not repeat the catastrophic mistakes of the nuclear arms race. It should not sleepwalk into dystopia.

James Dawes

 by The Conversation

Autonomous weapon systems—commonly known as killer robots—may have killed human beings for the first time ever last year, according to a recent United Nations Security Council report on the Libyan civil war.
History could well identify this as the starting point of the next
major arms race, one that has the potential to be humanity’s final one.

The United Nations Convention on Certain Conventional Weapons debated the question of banning autonomous weapons at its once-every-five-years review meeting in Geneva Dec. 13-17, 2021, but didn’t reach consensus on a ban.
Established in 1983, the convention has been updated regularly to
restrict some of the world’s cruelest conventional weapons, including
land mines, booby traps and incendiary weapons.

Autonomous weapon systems are robots with lethal weapons that can
operate independently, selecting and attacking targets without a human
weighing in on those decisions. Militaries around the world are investing heavily in autonomous weapons research and development. The U.S. alone budgeted US$18 billion for autonomous weapons between 2016 and 2020.

Meanwhile, human rights and humanitarian organizations
are racing to establish regulations and prohibitions on such weapons
development. Without such checks, foreign policy experts warn that
disruptive autonomous weapons technologies will dangerously destabilize
current nuclear strategies, both because they could radically change
perceptions of strategic dominance, increasing the risk of preemptive attacks, and because they could be combined with chemical, biological, radiological and nuclear weapons themselves.

As a specialist in human rights with a focus on the weaponization of artificial intelligence,
I find that autonomous weapons make the unsteady balances and
fragmented safeguards of the nuclear world—for example, the U.S.
president’s minimally constrained authority to launch a strike—more
unsteady and more fragmented. Given the pace of research and
development in autonomous weapons, the U.N. meeting might have been the
last chance to head off an arms race.

Lethal errors and black boxes

I
see four primary dangers with autonomous weapons. The first is the
problem of misidentification. When selecting a target, will autonomous
weapons be able to distinguish between hostile soldiers and 12-year-olds
playing with toy guns? Between civilians fleeing a conflict site and
insurgents making a tactical retreat?

The
problem here is not that machines will make such errors and humans
won’t. It’s that the difference between human error and algorithmic
error is like the difference between mailing a letter and tweeting. The
scale, scope and speed of killer robot systems—ruled by one targeting
algorithm, deployed across an entire continent—could make
misidentifications by individual humans like a recent U.S. drone strike in Afghanistan seem like mere rounding errors by comparison.

Autonomous weapons expert Paul Scharre uses the metaphor of the runaway gun
to explain the difference. A runaway gun is a defective machine gun
that continues to fire after a trigger is released. The gun continues to
fire until ammunition is depleted because, so to speak, the gun does
not know it is making an error. Runaway guns are extremely dangerous,
but fortunately they have human operators who can break the ammunition
link or try to point the weapon in a safe direction. Autonomous weapons,
by definition, have no such safeguard.

Importantly, weaponized AI
need not even be defective to produce the runaway gun effect. As
multiple studies on algorithmic errors across industries have shown, the
very best algorithms—operating as designed—can generate internally correct outcomes that nonetheless spread terrible errors rapidly across populations.

For example, a neural net designed for use in Pittsburgh hospitals identified asthma as a risk-reducer in pneumonia cases; image recognition software used by Google identified Black people as gorillas; and a machine-learning tool used by Amazon to rank job candidates systematically assigned negative scores to women.

The
problem is not just that when AI systems err, they err in bulk. It is
that when they err, their makers often don’t know why they did and,
therefore, how to correct them. The black box problem of AI makes it almost impossible to imagine morally responsible development of autonomous weapons systems.

The proliferation problems

The
next two dangers are the problems of low-end and high-end
proliferation. Let’s start with the low end. The militaries developing
autonomous weapons now are proceeding on the assumption that they will
be able to contain and control the use of autonomous weapons. But if the history of weapons technology has taught the world anything, it’s this: Weapons spread.

Market
pressures could result in the creation and widespread sale of what can
be thought of as the autonomous weapon equivalent of the Kalashnikov assault rifle:
killer robots that are cheap, effective and almost impossible to
contain as they circulate around the globe. “Kalashnikov” autonomous
weapons could get into the hands of people outside of government
control, including international and domestic terrorists.

https://images.theconversation.com/files/423428/original/file-20210927-17-1kqlqer.jpg?ixlib=rb-1.1.0&q=45&auto=format&w=1000&fit=clipThe
Kargu-2, made by a Turkish defense contractor, is a cross between a
quadcopter drone and a bomb. It has artificial intelligence for
finding and tracking targets, and might have been used autonomously
in the Libyan civil war to attack people. Ministry
of Defense of Ukraine
, CC
BY

High-end
proliferation is just as bad, however. Nations could compete to develop
increasingly devastating versions of autonomous weapons, including ones
capable of mounting chemical, biological, radiological and nuclear arms. The moral dangers of escalating weapon lethality would be amplified by escalating weapon use.

High-end
autonomous weapons are likely to lead to more frequent wars because
they will decrease two of the primary forces that have historically
prevented and shortened wars: concern for civilians abroad and concern
for one’s own soldiers. The weapons are likely to be equipped with
expensive ethical governors designed to minimize collateral damage, using what U.N. Special Rapporteur Agnes Callamard has called the “myth of a surgical strike
to quell moral protests. Autonomous weapons will also reduce both the
need for and risk to one’s own soldiers, dramatically altering the cost-benefit analysis that nations undergo while launching and maintaining wars.

Asymmetric
wars—that is, wars waged on the soil of nations that lack competing
technology—are likely to become more common. Think about the global
instability caused by Soviet and U.S. military interventions during the
Cold War, from the first proxy war to the blowback experienced around the world today. Multiply that by every country currently aiming for high-end autonomous weapons.

Undermining the laws of war

Finally,
autonomous weapons will undermine humanity’s final stopgap against war
crimes and atrocities: the international laws of war. These laws,
codified in treaties reaching as far back as the 1864 Geneva Convention,
are the international thin blue line separating war with honor from
massacre. They are premised on the idea that people can be held
accountable for their actions even during wartime, that the right to
kill other soldiers during combat does not give the right to murder
civilians. A prominent example of someone held to account is Slobodan Milosevic,
former president of the Federal Republic of Yugoslavia, who was
indicted on charges of crimes against humanity and war crimes by the
U.N.’s International Criminal Tribunal for the Former Yugoslavia.

But
how can autonomous weapons be held accountable? Who is to blame for a
robot that commits war crimes? Who would be put on trial? The weapon?
The soldier? The soldier’s commanders? The corporation that made the
weapon? Nongovernmental organizations and experts in international law
worry that autonomous weapons will lead to a serious accountability gap.

To hold a soldier criminally responsible
for deploying an autonomous weapon that commits war crimes, prosecutors
would need to prove both actus reus and mens rea, Latin terms
describing a guilty act and a guilty mind. This would be difficult as a
matter of law, and possibly unjust as a matter of morality, given that
autonomous weapons are inherently unpredictable. I believe the distance
separating the soldier from the independent decisions made by autonomous
weapons in rapidly evolving environments is simply too great.

The
legal and moral challenge is not made easier by shifting the blame up
the chain of command or back to the site of production. In a world
without regulations that mandate meaningful human control
of autonomous weapons, there will be war crimes with no war criminals
to hold accountable. The structure of the laws of war, along with their
deterrent value, will be significantly weakened.

A new global arms race

Imagine
a world in which militaries, insurgent groups and international and
domestic terrorists can deploy theoretically unlimited lethal force at
theoretically zero risk at times and places of their choosing, with no
resulting legal accountability. It is a world where the sort of
unavoidable algorithmic errors that plague even tech giants like Amazon and Google can now lead to the elimination of whole cities.

In
my view, the world should not repeat the catastrophic mistakes of the
nuclear arms race. It should not sleepwalk into dystopia.

This is an updated version of an article originally published on September 29, 2021.


This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

James-Dawes-Headshot

James Dawes

James
Dawes conducts research in human rights. He is the author of The Novel
of Human Rights (Harvard University Press, 2018); Evil Men (Harvard
University Press, 2013), winner of the International Human Rights Book
Award; That the World May Know: Bearing Witness to Atrocity (Harvard
University Press, 2007), Independent Publisher Book Award Finalist; and
The Language of War (Harvard University Press, 2002).

=========================================

Robothonden met vuurwapens, alsof oorlogen al niet dodelijk genoeg zijn…... 

Alsof oorlogen al niet dodelijk genoeg zijn, heeft een wapenfabrikant
uit de VS robothonden uitgerust met vuurwapens, om het nog erger te
maken is men tegelijkertijd doende om bestaande bewapende robots te
voorzien van kunstmatige intelligentie zodat ze autonoom kunnen beslissen om mensen te vermoorden…..

Als deze stap is
volbracht, dus robots die zonder menselijke controle een militaire
operatie kunnen uitvoeren, krijgen we te maken met machines die ons niet
als mens zien, maar als doelwit, of als object dat verdedigd dient te
worden….. Al laat de huidige oorlogsvoering al zien dat het laatste
zeer onwaarschijnlijk is, daar men met het grootste gemak grote groepen
burgers uitschakelt die nergens schuldig aan zijn en dan later stelt dat dit nu eenmaal onvermijdelijk
is in een oorlog, je weet wel de heel smerige Engelse term: ‘collateral
damage’ (bijkomende schade)…….. 

Zo heeft de VS met de nu nog door mensen bestuurde drones al vele duizenden mensen vermoord, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers burgers waren die niet eens werden verdacht.….. Of men stelt doodleuk dat er sprake
was van een vergissing, wat ook gebeurde toen de VS een Afghaans ziekenhuis van
Artsen zonder Grenzen (MSF) meer dan een uur lang onder vuur nam en
iedereen die probeerde te vluchten neerschoot, terwijl de top van dat ziekenhuis het VS commandocentrum meermaals heeft gesmeekt te stoppen met die aanval…..De VS maakte zich daarbij voor de zoveelste keer schuldig aan een ernnstige oorlogsmisdaad en een misdaad tegen de menselijkheid!! (kortom grootschalige terreur!!)

Robotisering
van oorlog is de garantie op grote aantallen barbaarse oorlogsmisdaden,
zoveel is zeker!!! (de films die zijn gemaakt over robotmilitairen laten
een werkelijkheid zien waar geen mens ooit in terecht wil komen, zelfs
de makers van deze gewapende robots niet, daar ze dondersgoed weten wat
het gevolg is tijdens een oorlog…..) In feite zou men, zoals in mijn eerdere schrijven al besproken, een universeel verbod
moeten uitgevaardigen op het fabriceren van zelfdenkende gewapende
robots en zelfs op het militaire gebruik van drones, daar dit in feite vliegende robots zijn en
ondanks dat ze nu nog worden bediend door mensen, hebben deze robots,
vooral die van het VS terreurleger, zoals gezegd al vele duizenden doden gemaakt,
waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht (en het
zonder proces vermoorden van verdachten wordt internationaal terecht
als een enorme misdaad gezien; belachelijk genoeg ziet men dit niet in de rest van het
westen als de VS de dader is……) 

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

 

The Implications of Robot Dogs Were Already Eerie Enough. Now, They’re Being Equipped With Guns

Image taken from a YouTube video from The Independent.

The Association of the United
States Army’s annual conference this year featured a new product that
was straight out of a dystopian movie — militarized
quadrupedal robots with guns attached to them. As if our current weapons
of war aren’t massively destructive enough, corporations are testing out weaponizing their robotic dogs and discussing potential military contracts for their use.

 

Sign now to demand Congress pass comprehensive
legislation that makes it illegal to arm robot dogs!

 

Machines do not see us as people, making arming them even more dangerous than giving a gun to a human.
Luckily, other well-known robotics corporations — including Boston
Dynamics — have strict policies against the weaponization of the
machines they produce. But we can’t rely on the benevolence of massively
profitable companies, hoping that they will happen to do the right
thing. The government must act before this equipment is developed en masse.
Sign to tell Congress to act now and pass comprehensive legislation to make arming robots with weapons illegal!

 

Thank you,

Kelsey

Care2 Petitions Team

P.S. We cannot allow this rapidly growing robotics industry to continue production with so little regulation. Sign
the petition.
 

 

   
 Sign Now 
 
 

 

———————————–

Hier de tekst bij de petitie:

The
Association of the United States Army’s annual conference this year
featured a new product that was straight out of a dystopian movie —
militarized quadrupedal
robots with guns attached to them. As if our current weapons of war aren’t massively destructive enough, corporations are testing out weaponizing their robotic dogs and discussing potential military contracts for their use.

Sign now to demand Congress pass comprehensive legislation that makes it illegal to arm robot dogs!

Machines do not see us as people, making arming them even more dangerous than giving a gun to a human. We
know that unchecked technological development has the potential to
replicate our worst human social trends, with coders sounding the
alarm
on how facial recognition software is racist and A.I. able to learn
dangerous conspiracy theories. On top of that, war is already a
dehumanizing act – putting robots in charge without a human conscience
has the potential to make killing even easier.
 

Luckily, other well-known robotics
corporations — including Boston Dynamics — have strict policies
against the weaponization of the machines they produce.
But we can’t rely on the benevolence of massively profitable companies, hoping that they will happen to do the right thing. The government must act before this equipment is developed en masse. 

We cannot allow this rapidly growing robotics industry to continue production with so little regulation. Sign to tell Congress to act now and pass comprehensive legislation to make arming robots with weapons illegal!

======================================

* Radiologische wapens zijn bijvoorbeeld vuile bommen die wel zorgen
voor verspreiding van radioactiviteit, echter zonder van een
kernexplosie gebruik te maken…… Tactische kernwapens zijn wapens die
o.a. de VS heeft maar die een beperkt gebied kunnen vernietigen, zoals een slagveld…..

————————————

Zie ook: ‘Gewetenloze en/of onnadenkende wetenschappers werken mee aan warbots, het fabriceren van dodelijke virussen en totale controle van de bevolking

Verbied verdere ontwikkeling van moordrobotten‘ (robots….) Een artikel van IPS Nieuwsagentschap, o.a. met de volgende cartoon:

Coronavirus: militaire laboratoria werken aan biologische wapens als virussen >> waarom heeft niemand daar commentaar op?‘ En dat ondanks de Coronacrisis……

VS zet een nieuwe stap richting gerobotiseerde oorlog: een onbemande hybride tank

40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

Eric Prince (oprichter Blackwater en oorlogsmisdadiger) wil oorlog in Afghanistan privatiseren…..

Pentagon
bezig met kunstmatige intelligentie te integreren in autonome
gevechtssystemen, ofwel Skynet (van de film Terminator) in
aanbouw……….

Australië op weg naar (fascistische) politiestaat: vrijheid van meningsuiting op de mestvaalt……….

‘Amerika’ en de werking van politiek en kapitalisme

Google stopt samenwerking met leger na protest personeel, echter pas in 2019……..

Google medewerkers protesteren tegen hulp t.b.v. ontwikkeling AI voor drone moorden…..‘    

Google helpt AI drone-terreur vanwege PTSS bij dronepiloten…..‘ 

Google helpt Pentagon met ontwikkeling van kunstmatige intelligentie, of anders gezegd met moord en uitwerking van 1984…….

Mirjam Sterk (CDA en PAX…) oorlog robots in handen van Assad zijn een grote bedreiging……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!’ Als de vorige voorzitter van PAX Christie, oorlogshitser Mient Jan Faber, zou ze het liefst Syrië laten platbombarderen……. 

—————————————-

Minstens zo griezelig: ‘De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Google, Apple en Microsoft in partnerschap om politiewerk te vervangen door kunstmatige intelligentie en algoritmes

Marcel Worring (hoogleraar UvA) robots vormen geen gevaar voor werkgelegenheid of mens………‘ (ongelofelijk ook!!)

Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat

COVID-19 vaccin ontwikkeld in Texas: patentvrij voor de wereld

Hoe je ook denkt over vaccinatie tegen COVID-19, was het, is het en blijft het een schande dat de grote farmaceuten, die miljarden aan subsidie kregen voor het ontwikkelen van een vaccin tegen het Coronavrirus, zich nu geheel en al scheel verdienen aan de met belastinggeld gesubsidieerde vaccins en weigeren hun patent vrij te geven voor de arme landen op de wereld…. Weet je nog: ‘samen met z’n allen’ tegen het virus…. ha! ha! ha!     

Een klein team bestaande uit onderzoekers van het Texas Children’s Hospital (TCH VS), het Baylor College uit Houston en de Indiase farmaceut Biological E Limited hebben het Cobervax virus ontwikkeld, dat in India al is toegestaan voor gebruik (veel te snel, ‘maar goed…’). 

Ongelofelijk dat een dergelijk relatief klein team een patentvrij vaccin heeft kunnen ontwikkelen waarop dus geen cent winst zal worden gemaakt, terwijl de grote farmaceuten, die al verantwoordelijk zijn voor jaarlijks honderdduizenden doden, enorme kapitalen verdienen op die vaccins en weigeren het patent vrij te geven…… Deze famraceuten zijn verantwoordelijk voor zoveel doden, daar deze overleden mensen in landen wonen waar de geneesmiddelen van die farmaceuten veel te duur zijn en waar die landen deze medicijnen, zoals de COVID-vaccins, niet mogen namaken (vaccins waarvan het maar de vraag is hoe geneeskrachtig ze zijn, al is dat zeker niet voor lange tijd >> heb je al een boostervaccinatie achter de rug? Komend jaar zal je je minstens nog 2 keer moeten laten inenten met een ‘booster vaccin……’ “Booster, booster, booster….” ha! ha! ha! ha!

Ik kan het niet anders zien dan dat de grote westerse farmaceuten schuldig zijn aan massamoord, immers deze farmaceuten hebben geld genoeg om arme landen voor een appel en ei geneesmiddelen te leveren, medicijnen waar ze in de meeste gevallen al enorm veel geld op hebben verdiend….. Het Internationaal Strafhof (ICC) zou een strafrechtelijk onderzoek moeten beginnen tegen de top van die farmaceuten!! (en de ex-toppen van die smeerpijp bedrijven)

Nogmaals hoe je ook denkt over deze vaccins, is het bemoedigend te zien dat een relatief klein team er in slaagt een vaccin te ontwikkelen waarvan ieder land de receptuur gratis mag gebruiken en waarbij de grote farmaceuten nogmaals worden neergezet als smerige machtsmisbruikers en grofgraaiers die denken de hele wereld hun wil op te kunnen leggen!!! (niet voor niets ook dat deze farmaceuten voor alle beperkende Coronamaatregelen zijn en als eerste met het advies kwamen voor boostervaccinaties…..)

Bij plaatsing vergeten: Reken maar dat de grote farmaceuten pissig zijn, immers een deel van hun walgelijke verdienmodel, de ontwikkelingslanden, glipt ze door de handen…. ha! ha! ha! ha!

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Het volgende artikel geschreven door Brett Wilkins, werd eerder geplaatst op Common Dreams

Hotez Bottazzi

Texas researchers Maria Elena Bottazzi and Peter Hotez led development
of the Cobervax patent-free Covid-19 vaccine. (Photo: Texas Medical
Center)

Texas Team Applauded for Giving What Big Pharma Refuses: A Patent-Free Vaccine to the World

“We’re not trying to make money. We just want to see people get vaccinated.”

 

Brett Wilkins

A small team of
Texas researchers is being hailed for developing an unpatented Covid-19
vaccine to share with the world without personal profit, with some
advocates asking, if they can do it, why can’t Big Pharma?

“If we had even a fraction of the support that Moderna had, who knows, maybe the world would be vaccinated by now.”

Dubbed
“the World’s Covid vaccine,” the inoculation—formally called
Cobervax—is an open-source alternative to Big Pharma’s patent-protected
vaccines. Instead of being produced for profit, this shot could
ultimately be manufactured around the world and made cheaply available
to all without governmental or private legal retribution.

Common Dreams reported
this week that Cobervax—developed jointly by Texas Children’s Hospital,
Houston’s Baylor College, and the Indian pharmaceutical company
Biological E. Limited—was authorized
for emergency use in India amid a surge in infections driven by the
highly contagious Omicron variant. Texas Children’s Hospital says the new vaccine is at least 90% effective against the SARS-CoV-2 virus, and 80% or more effective against its Delta variant.

“We’re not trying to make money,” Peter Hotez, who led the Texas Children’s Hospital team, told The Washington Post. “We just want to see people get vaccinated.”

Nick Dearden

@nickdearden75

‘The ambition is to create a low-cost, open-source alternative to expensive vaccines… If we had even a fraction of the support that Moderna had, who knows, maybe the world would be vaccinated by now’ #peoplesvaccine

 

washingtonpost.com

A new coronavirus vaccine heading to India was developed by a small team in Texas. They expect…

The ambition is to create a low-cost, open-source alternative to expensive and limited supply mRNA vaccines for developing and under-vaccinated countries.

5:42 PM · Dec 30, 2021Twitter for iPhone

20 Retweets

3 Quote Tweets

30 Likes

According to the Post,
“Biological E. has ambitious plans to produce more than one billion
doses of the vaccine in 2022.” And while Hotez and Maria Elena Bottazzi
at Baylor won’t personally profit from vaccine they were instrumental in
developing, the Post reports Baylor will take a fee.

Hotez
said the Hyderabad-based pharma firm has about 150 million Cobervax
doses ready to distribute, with 300 million more doses pre-ordered by
the Indian government. The company hopes to ramp up production to 100
million monthly doses in order to better serve a nation in which only
around 40% of the population are fully vaccinated.

Peter Maybarduk, director of the consumer advocacy group Public Citizen, said
Thursday that “Texas Children’s Hospital’s commitment to sharing
technology is a challenge to the pharma giants and the false narrative
that vaccine production and medical innovation thrive through secrecy
and exclusivity.”

“If Texas Children’s Hospital can do it,” he asked, “why can’t Pfizer and Moderna?”

Peter Maybarduk

@Maybarduk

If a children’s hospital can help global manufacturers make Covid vaccines, why can’t Moderna and Pfizer?

“The team is working with manufacturers like Biological E to ensure they have know-how … they are in talks to share the vaccine with WHO’s #ctap technology access pool.”

Quote Tweet

Adam Taylor

@mradamtaylor

·

A new coronavirus vaccine heading to India was developed by a small team in Texas. They expect nothing in return. washingtonpost.com/world/2021/12/

5:40 PM · Dec 30, 2021Twitter for iPhone

33 Retweets

1 Quote Tweet

55 Likes

The Post continued:

Unlike
the vaccines of big-name manufacturers such as Pfizer-BioNTech and
Moderna, the Texas Children’s Hospital vaccine… is being shared
patent-free… The ambition is to create a low-cost, open-source
alternative to expensive and limited-supply mRNA vaccines for developing
and under-vaccinated countries. And it won’t stop at India: Hotez and
Bottazzi are talking to other manufacturers around the world and have
consulted with the World Health Organization (WHO) to see how they can share
the vaccine globally.

If everything goes to plan, manufacturers
all around the world could produce their own versions of the Texas
Children’s Hospital vaccine, which uses older recombinant protein
technology that many manufacturers already have experience with, rather
than newer and potentially more complicated technology. Some advocates
hope it could be a model for how vaccines should be developed and shared
globally during a pandemic.

“This vaccine can be
made locally all over the world, and we’ve now technology-transferred
our Texas Children’s vaccine to producers in India, Indonesia,
Bangladesh, [and] Botswana,” Hotez tweeted Tuesday. “Our Texas Children’s Center does not plan to make money on this, it’s a gift to the world.”

While Big Pharma corporations took billions of dollars in public funding to help develop vaccines from which they then reaped enormous profits while often charging
exorbitant prices, Hotez and Battazzi created Cobervax with $7 million,
mostly from private investors. One of these, Austin vodka distiller
Tito’s, contributed $1 million to the effort.

“If we had even a
fraction of the support that Moderna had, who knows, maybe the world
would be vaccinated by now,” Hotez told the Post. “We wouldn’t be having a discussion about Omicron.”


Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.

 

======================================

 

Zie ook: ‘COVID-19: Geert Mak vindt Nederlander anarchistisch en pleit voor verplichte vaccinatie

 

COVID-19: het bewijs voor Fauci’s oorlog tegen de wetenschap‘ Zie wat dat betreft ook: ‘Great Barrington Declaration tegen overmatige en zelfs gevaarlijke Coronamaatregelen

 

COVID-19 ‘booster’:
Israël gaat over op een tweede ‘boostervaccinatie’ vanwege de
omikronvariant, terwijl men in het westen stelt dat de eerste booster
voldoende beschermt tegen die variant

 

New Emails Reveal Evidence of Government Efforts to Suppress Free Speech‘ Ook dit artikel gaat over de machinaties van Fauci en Dr. Francis Collins, het opstappende hoofd van de National Institutes of Health (NIH).

COVID-19: The Lancet met kritiek op figuren die durven te spreken over ‘de pandemie van de ongevaccineerden’

COVID-19 en ‘de zegeningen’ van het mondmasker voor de natuur en oceanen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-19: internist, cardioloog en epidemioloog wijst op gevaar van vaccins

Wapenindustrie, censuur en COVID-19: een recept voor het kelen van de democratie

Coronavirus: geen epidemiologische basis voor een Coronapaspoort

COVID-19: de nieuwe apartheid in de VS: gekleurden wegzetten als onverantwoorde vaccinweigeraars…..

COVID-19:
medewerkster pathologisch instituut Duitsland: noodsituatie is niet te
danken aan het virus en gevaccineerden die na hun dood worden meegeteld
als ongevaccineerd

COVID-19: een bedankje voor het sluiten van de planeet voor een variant van een virus dat een 99,7% kans op overleven heeft

Kapitalisme
is een zekere garantie op crises en op het niet of nauwelijks serieus
nemen van klimaatverandering: de grootste crisis ooi
t’ (ook met aandacht voor de Coronacrisis)

COVID-19: 2G is geen oplossing, de verwachtingen zijn te hoog gespannen

Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%‘ Flapdrol Hugo de Jonge heeft bekend gemaakt dat hij de effectiviteit na verloop van tijd zal laten uitzoeken……

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk…
‘ 

COVID-19: FDA vraagt
om volledig rapport over toelating van het Pfizer vaccin tot 2076 geheim
te houden >> klokkenluider ontslagen
‘ (!!!!) Ook die zaak
wekt ‘veel vertrouwen’ bij de bevolking, vertrouwen in het vaccin, de
Biden administratie en overheidsinstanties als de FDA……. Zoveel
vertrouwen als het volgende:

 Image

COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties‘ (!!!!)

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk….

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts‘ (!!!!)

COVID-19: AstraZeneca
schendt belofte geen winst te maken op door publiek gesubsidieerd
vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen
‘ (!!!!)

Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik‘ (dit nog buiten de ellende rond COVID-vaccins) 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus
‘ (!!!!)

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaat, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling te groot was en ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)…. Zie wat het aanpassen van definities ook het meer recente bericht:
COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha!

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (!!!!) (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië‘ (!!!!)

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus: alarmerend aantal dodelijke slachtoffers mRNA vaccins

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie
(!!!!) Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals avondklok
en lockdown  werden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest en
aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten…… Terwijl de komende
gedeeltelijke lockdown wordt ingegeven door een tekort aan
verpleegkundigen >> ook hier zijn de hoofdverantwoordelijken:
Rutte 2 en Rutte 3!!!

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit? en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd en wordt verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

———————————–

Over de betrouwbaarheid van de farmaceuten (en hun vaccins) zie: ‘COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten

Coronabeslommeringen
van ‘vreemde’ maatregelen in Schotland tot een pleidooi door
Universiteit van Oxford (NB medemaker AstraZeneca vaccin) ongevaccineerden
uit te sluiten van het maatschappelijk leven

COVID-19:
AstraZeneca schendt belofte geen winst te maken op door publiek
gesubsidieerd vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen

COVID-vaccin slachtoffers openen website na censuur van media die imago van vaccinmakers belangrijker achten dan volksgezondheid‘ (en zie de links in dat bericht!!) (!!!!)

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus
‘ (universiteit van Oxford heeft het vaccin gemaakt met AstraZeneca…….)

Hier nog wat links naar berichten die speciaal betrekking hebben op de betrouwbaarheid van farmaceut PfizerPfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccinEen CEO die zonder blikken of blozen aangeeft wat je bent als gevaccineerde……. Israël waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten vaccineren…..

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’
Een lid van de farmaceutische maffia die anderen aanwijst als
misdadigers….. ha! ha! ha!

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….‘ (een bericht van 9 juli jl……)

Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen. ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vac
cinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……

———————————

Zie wat betreft de PCR test o.a. de volgende links naar berichten over deze test: ‘PCR test in VS meer en meer onder vuur, ook de FDA en CDC willen ermee stoppen

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test‘ Hier een video met Kary Mullis, de uitvinder van de PCR test:

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ Een artikel van Mario Ortiz Buijsse

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die
het virus onder de leden hebben
gehad(
!!!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

DGB doet de valse ‘CO2 compensaties’ waarmee smerige bedrijven zich duurzaam verklaren

Dutch Green Business Group (DGB) is een aan de beurs genoteerd bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het verhandelen van ‘geverifieerde emissiereducties;  ( >> VER’s). Naar eigen zeggen is DGB in  Nederland de grootste projectontwikkelaar in verhandelbare VER’s, waarbij elke ‘geverifieerde’ (als goed beoordeelde) emissiereductie credit staat voor één ton CO2 reductie……

Te zot voor woorden natuurlijk dat deze zaak wordt uitgevoerd door een aan de beurs genoteerd bedrijf, wat in feite maar een paar doelen heeft: goed zorgen voor het bestuur en zoveel mogelijk verdienen voor de aandeelhouders, die voor hetzelfde geld ook nog eens investeren in oliemaatschappijen….. 

Begrijp al helemaal geen snars van de prijs die DGB voor de uitstoot van 1 ton CO2 berekent, in het artikel van DeBeurs.nl dat hieronder is opgenomen, spreekt men over de prijs per ton CO2 van € 8,84 terwijl een VER gelijkstaat aan een ton CO2 uitstoot is de prijs dan € 9,37 per VER, echter dat was het bepaald nog niet: het Europese emissiehandelssysteem rekende in november nog rond de € 75,– per ton CO2!!!* (voor uitleg over VER’s zie het artikel na het hieronder opgenomen artikel van DeBeurs.nl)

Gezien het prijsverschil is het ‘wel te begrijpen’** dat bedrijven zich liever compenseren via de DGB!!

In het artikel op DeBeurs.nl spreekt men over het eerste investeringsproject van DGB met een ‘internationaal energiebedrijf’, blijkbaar wil dat bedrijf niet in één adem genoemd worden met DHB, me dunkt een teken aan de wand….

Deze vorm van vergroening slaat werkelijk nergens op daar er in feite geen vermindering plaatsvindt van de CO2 uitstoot, nee men plant bomen aan, terwijl die pas over meer dan 20 jaar werkelijk een substantiële hoeveelheid CO2 opnemen….*** Vergeet daarbij niet dat door de wereldwijde luchtvervuiling jaarlijks 8,3 miljoen mensen om het leven komen, niet een paar maanden eerder maar jaren eerder en dat meestal na een akelig ziekbed….. (zo komen in Nederland jaarlijks rond de 18.000 mensen om het leven alleen door langdurige inademing van auto-uitstoot, let wel het echte cijfer en niet de gepimpte cijfers van de lamme milieuorganisatie Milieudefensie en overheidsorganen als het RIVM****)

Conclusie van dit alles: DGB is een greenwash lobbyorgaan voor het bedrijfsleven dat te lamlendig is om werkelijk iets aan de uitstoot van CO2 (en eventuele andere broeikasgassen) te doen en heeft daar nog een verdienmodel van gemaakt ook!!!

DGB ziet momentum aanhouden

Door ABM Financial News
op 30 december 2021 08:52
| Views: 1.295

(ABM FN-Dow Jones) Dutch Green Business Group heeft in het vierde kwartaal geprofiteerd van een aanhoudend momentum. Dit maakte de onderneming met een notering in Amsterdam donderdagochtend bekend.

DGB heeft nu meer dan 13 miljoen ton geverifieerde emissiereducties
(VER’s) in haar projectenpijplijn en is daarmee naar eigen zeggen de
grootste projectontwikkelaar van verhandelbare VER’s in Nederland. Elke
geverifieerde emissiereductie credit vertegenwoordigt één ton
CO2-reductie.

“De prijzen voor CO2-compensatie stegen dit jaar en de vooruitzichten
blijven uitzonderlijk optimistisch met een steeds groeiend aantal
toezeggingen van bedrijven om netto nul te stellen en de vraag naar
koolstofneutrale grondstoffen”, aldus CEO Melissa Lindsay van Emstream
die transacties voor DGB faciliteert.

In het vierde kwartaal ondertekende DGB overeenkomsten voor 128.000
ton geverifieerde emissiereductie tegen een gemiddelde prijs van 8,84 euro per ton. De totale bindende afnameovereenkomsten voor 2021 bedragen 136,841 tegen een gemiddelde prijs van 9,37 euro per VER.

In het vierde kwartaal tekende DGB haar eerste grote koopovereenkomst voor VER’s ter waarde van 1,1 miljoen euro
met een internationaal energiebedrijf. De VER’s zijn allemaal
gegenereerd uit het investeringsproject voor herbebossing van DGB in
Sierra Leone, aldus DGB.

Bron: ABM Financial News

—————————————-

Hier een uitleg over wat ‘geverifieerde emissiereducties’ of VER’s zijn:

Vrijwillige emissiereductie

Vrijwillige emissiereducties of geverifieerde emissiereducties (VER’s) zijn een soort CO2-compensatie die wordt uitgewisseld op de vrijwillige of vrij verkrijgbare markt voor CO2-credits . [1] Geverifieerde emissiereducties worden meestal gecertificeerd via een vrijwillig certificeringsproces. [2]

Geverifieerde emissiereducties worden meestal gecreëerd door projecten die buiten het Kyoto-protocol zijn geverifieerd . Eén VER staat gelijk aan 1 ton CO2-uitstoot. [3]
Via deze regelingen compenseren industrieën en individuen vrijwillig
hun uitstoot of leveren ze een extra bijdrage aan het verminderen van
klimaatverandering.

VER’s kunnen worden ontwikkeld en berekend in
overeenstemming met een van de verschillende VER-normen. Deze bevatten
regels die bepalen hoe emissiereducties worden gemeten. Normen bieden
zekerheid voor kopers van VER’s. [4] Alle VER’s moeten minimaal worden geverifieerd door een onafhankelijke derde partij. [5]

Zie ook

Referenties

  1. ^
    Hamilton, Katherine; Sjardin, Milo; Peters-Stanley en Molly; Marcello,
    Thomas (2010-06-14). Bruggen bouwen: stand van de vrijwillige
    koolstofmarkten 2010 (pdf) . Ecosystem Marketplace & Bloomberg New Energy Finance . Ontvangen 2010-10-18 . Credits
    die specifiek voor de OTC-markt zijn ingekocht, worden in het algemeen
    vaak Verified (of Voluntary) Emission Reductions (VER’s) genoemd (p 9)
  2. ^ “Geverifieerde emissiereducties” . Eerste klimaat. 2010 . Ontvangen 2010-10-18 . Een
    VER-project heeft zijn BKG-emissiereducties gecertificeerd volgens een
    vrijwillig certificeringsproces. VER’s (Verified Emission Reductions)
    kunnen worden verhandeld op de zogenaamde vrijwillige koolstofmarkt
  3. ^ “VER – Geverifieerde emissiereductie” . Woordenlijst . Ierland: EcoSecurities Group plc . Ontvangen 2010-10-19 .
  4. ^ “Ontwikkelen
    van vrijwillige marktprojecten om geverifieerde emissiereducties
    (VER’s) – VER-projecten te produceren” . EcoSecurities Group plc . Ontvangen 2010-10-19 .
  5. ^ “Bronnen
    van VER’s, soorten VER, verandering in landgebruik, opslag van
    koolstofafvang, biobrandstoffen, bosbouw, bebossing” . CDM-update . Ontvangen 2010-10-19 .

====================================

*    Zie: ‘Wat zou de prijs van een ton CO2 moeten zijn om impact te hebben?‘ (van carbonkiller.org) en zie wat dat betreft ook:

Duitsland stelt CO2 belasting op € 25,– in plaats van € 10,– >> heibel in de deelstaten

————————————–

**   Te begrijpen? Natuurlijk is dat niet te begrijpen, immers ook de eigenaren/CEO’s van bedrijven zullen niet blij zijn als de wereld ten ondergaat aan de klimaatverandering, daar dan ook hun ‘verdienmodel’ is vernietigd……. Echter dat soort figuren behoort tot de groep gewetenloze psychopaten die alleen uit zijn op winst en macht, waarbij ze schijt hebben aan wat de gevolgen van hun handelen op (korte) termijn zullen zijn, zelfs als daar mensen bij omkomen, zoals nu al het geval is met luchtverontreiniging >> in mijn schrijven hierboven al gemeld: wereldwijd 8,3 miljoen dodelijke slachtoffers per jaar!! Voorts zijn er nog de mensen die omkomen bij weergerelateerde rampen die worden veroorzaakt door het aanjagen van de klimaatverandering, rampen die steeds vaker optreden en daarbij in hevigheid toenemen…… (zelfs al zouden morgen alle mooie milieuplannen daadwerkelijk worden uitgevoerd, zullen de rampen voorlopig blijven toenemen in aantal en hevigheid…..)

————————————–

***  Zie:  Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje

 ‘Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland in verhouding zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren…..)

Voor berichten o.a. over de valse bewering dat houtverbranding duurzaam is (nog een fractie vuiler dan steenkoolverbranding) en dat daarvoor miljarden aan subsidie worden gegeven >> zie het laatste blok met links hieronder.

—————————————-

**** Zie o.a.: ‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens
(!!!!) Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het om mensen die nooit gerookt hebben, ofwel ook onder de rokers
kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van
auto’s….. Uit dat bericht blijkt inderdaad dat men jaren eerder overlijdt dan de door Milieudefensie berekende 13 maanden…… 

—————————————-

Zie verder: ‘Nigel Farage (fascistische ex-politicus) lid raad van advies DGB Group, de voormalige Verenigde Nederlandse Compagnie NV

Dutch Green Business Group investeert in greenwashing: het afkopen van zware CO2 vervuiling

En terzijde:  ‘Duitsland stelt CO2 belasting op € 25,– in plaats van € 10,– >> heibel in de deelstaten

—————————————

Hier links naar berichten over de leugen dat houtverbranding duurzaam is, een leugen die o.a. PvdA oplichter Timmermans (vicevoorzitter Europese Commissie) blijft herhalen, je weet wel dezelfde Timmermans met z’n meer dan valse ‘Green Deal’: ‘Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’‘ (en zie de links in dat bericht)

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

EU subsidie voor duurzame energie gaat voor 60% naar niet duurzame energieopwekking met hout en groente

Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De laatste woudreuzen van Canada dreigen te worden gekapt

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer berichten over de Australische bosbranden)

Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over de
klimaatverandering en andere gevaren die de luchtvervuiling
veroorzaakt)

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Bulgarije: boswachters worden vermoord door illegale houthakkers‘ 

Boris Johnson (Britse premier) liegt keihard dat de branden in Amazonegebied hem aan het hart gaan

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Niet
eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch
gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….

Seger van Voorst tot Voorst vindt overheidsbemoeienis bij natuurbeheer belachelijk……

COVID-19: Geert Mak vindt Nederlander anarchistisch en pleit voor verplichte vaccinatie

Broodschrijver en druiloor de luxe Geert Mak was afgelopen maandag ‘De spraakmaker van de dag’ in het wezenloze Radio1 programma Spraakmakers van KRO-NCRV. Hier liet deze sukkel weten dat Nederlanders anarchistisch zijn, dit vanwege het verzet tegen Coronamaatregelen dan wel het niet volgen van die regels…… 

Met zééééér interessante stem stelde kwezel Mak dat het onvermijdelijk is dat mensen in bepaalde beroepen verplicht gevaccineerd moeten worden, je weet wel de opmaat naar een verplichte vaccinatie van de gehele bevolking zoals we deze riedel al eerder hebben gezien in meerdere buitenlanden waarna men besloot of zal besluiten een vaccinatieplicht voor de gehele bevolking in te stellen, zie respectievelijk Oostenrijk, Frankrijk en Duitsland…… Verplichte vaccinatie gaat in tegen de grondwet (artikel 11), is voorts een zware schending van mensenrechten, plus een misdaad tegen het recht op de (individuele) menselijke integriteit!!! (kan ja nagaan wat een schoft Mak eigenlijk is!!)

Mak, grootlobbyist voor de EU, de NAVO en de westerse wapenindustrie, hier te zien als halfblind paard (en die vergelijking is ook nog eens een belediging voor deze wonderlijk mooie dieren)

Mak heeft zo vaak gewezen op de democratie als enige vorm van bestuur die eerlijk zou zijn, blijkbaar moet dat dan wel voldoen aan de eis van Mak om als het zo uitkomt de grondwet, burgerrechten en  mensenrechten buiten spel te zetten, zeg maar zoals men in een dictatuur omgaat met de bevolking……

Hoorde van Mak ook nog even over de net overleden Desmond Tutu en FW de Klerk, deze 2 zouden volgens Mak een lange burgeroorlog hebben voorkomen in Zuid-Afrika, alsof Nelson Mandela verder geen rol heeft gespeeld en de westerse anti-apartheidsactivisten de westerse politiek niet zover kregen om het land te isoleren en te boycotten, dit op zo’n manier dat de Klerk niet anders kon dan de apartheid af te schaffen….. Volgens Mak laat e.e.a. ook nog eens de belangrijke rol van religieuze leiders en kerken zien….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Volgens de site van Radio 1, die Mak voorts aanwijst als journalist (ha! ha! ha!), zou Mak zich grote zorgen maken over de tijd waarin we leven, zorgen hoe Nederland wordt bestuurd en de gevaren uit het buitenland (Mak gelooft alles wat de CIA en NSA bij elkaar liegen over Rusland en China en tja daarom loopt het hem dun door de broek)…..

Maar het zou Mak niet zijn als hij niet nog even doorreutelde en zo stelde hij hoop te hebben in de jeugd van Europa >> ach ja hij heeft Greta Thunberg natuurlijk gehoord/gezien en probeert ook wat jonge zieltjes voor zijn schrijverij te winnen….. ‘Toevallig’ wist Mak ook dat de Europese Commissie het jaar 2022 heeft uitgeroepen tot ‘Het jaar van de Jeugd…..’ ha! ha! ha! ha! Dat hebben PvdA oplichter Timmermans en zijn baas von der Leyen mooi bekokstooft zo kan men wat van de agressie tegen EU politici uit de lucht halen, bovendien wilde Timmermans eerder al dat kinderen van 16 mogen stemmen, daarvoor sprong hij als een kikker door z’n kantoor in een promovideo voor de EU verkiezingen waarmee hij het voorzitterschap wilde winnen, thorzijdank is ‘m dat niet gelukt, jezus wat een enorme zak!! (vuilnisman kan die zak ajb mee??!!!)…. Tja kinderen van 16 jaar kan je nog mooi plooien, intimideren en manipuleren waardoor Timmermans meer stemmen kan trekken…… Zoals Mak kinderen wil trekken voor z’n gemankeerde schrijfsels, blijkbaar lopen voor deze hufter de leescijfers terug……

Timmermans die zich tiener waant en zich als zodanig voordoet, gelukkig hebben de jongste kiezers daardoor heen geprikt en niet op hem gestemd.

En Mak? Gewoon een enorme zakkenwasser!! (die niet eens begrijpt wat anarchisme werkelijk is)

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

Zie wat Mak betreft ook: ‘Geert Mak: de
Coronacrisis zorgt voor nationalisme, angst voor verandering en de roep
om een sterke man….. Zandzakken uit Jorwerd voor de deur!

Geert Mak ‘In Europa’ met ‘Grote Verwachtingen’ die niet waar worden gemaakt en vooral opvallend weinig inzicht‘ Zie de links in dat bericht naar artikelen over de smerige omgang van de EU met de Catalaanse wil tot onafhankelijkheid en het nog smeriger spel van de Spaanse regering!! (de link hier direct onder is er één van)

Geert Mak over Catalonië: de Catalanen slaan aperte nonsens uit…….. Hoor wie het zegt… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

NOS brengt doelbewust anti-Russische propaganda‘ Mak maakt deel uit van de ‘Raad van Advies’ die de denktank van grootleugenaar en anti-Rusland oorlogshitser Hubert Smeets ter zijde staat, je weet wel ‘Raam op Rusland’ een denktank die de belangen van de NAVO, de VS en westerse wapenindustrie behartigt………

Geert Mak: ‘de mensen moeten niet denken, laat de grote kladderatsch maar komen……’‘ Mak stond achter Killary Clinton die aangaf zonder meer een nucleaire oorlog te willen beginnen tegen Rusland, dus het kernwapen niet langer als afschrikkingswapen te willen gebruiken….. Ze stelde zelfs dat het hacken van VS overheidssites daar genoeg reden voor was….  En zie wat dat betreft ook: ‘Obama dreigt Putin met nucleaire oorlog, ofwel WOIII, dat was wel een Nobelprijs waard!!

Comeniusprijs na 5 jaar prestigieus volgens Palm en van Rompuy ha! ha! ha! ha! ha!‘ (zeker lezen mensen!!)

———————————-

Zie aangaande Timmermans, de EU en de Europese Commissie: ‘EU lidstaten stemmen voor lang gebruik van bijen- en andere insectendodend landbouwgif, gif dat het hormoonstelsel van de mens schaadt‘ Timmermans heeft in het verleden meermaals gepleit voor langer toestaan van kankerverwekkend landbouwgif, benieuwd wat de tieners daarvan vinden….. (en zie de links in dat bericht!!)

COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..

Timmermans (PvdA, Europese Commissie) na watersnood bezig met greenwashing terwijl de Commissie subsidie geeft aan oliemaatschappijen, de veehouderij en glyfosaat langer zal toestaan

Von der Leyen (voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt‘ (!!!!)

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt‘ (een bericht van 17 januari 2021)

De namen van de grote banken die investeren in de vernietiging van de aarde‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ 

Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Europese
Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid:
een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel
geveegd

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie‘ Alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op
jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit…..
ha! ha! ha! ha! Later bleek dit 17,5 miljard euro aan belastinggeld te zijn, dat aartsleugenaar Rutte met 4,5 miljard beloofde terug te brengen toen hij op COP26 mocht spreken… Blijft er alsnog 13 miljard euro aan subsidie voor de vernietiging van de aarde over, betaald door jou en mij……..

EU verkiezingen: haatzaaien en onterechte stemmingmakerij tegen oudere EU burgers

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws‘ Een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Timmermans had niet bedoeld Turkije te decriminaliseren…….. ha! ha! ha! ha! ha!

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’‘ Met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen >>
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet meedoen aan
initiatieven als Fridays For Future…..

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….‘ Een bericht uit 2015, destijds waren deze 2 PvdA hufters politici bewindslieden in Rutte 2.

Voor meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label direct onder dit bericht.

Laatste bijwerking van dit bericht op 31 december 2021.

Bloody Sunday volkomen verkeerd uitgelegd door VPRO’s OVT en documentaire makers

OVT (Radio1 op zondag van 10.00 tot 12.00 u.) werd afgelopen zondag om 9.00 u. alvast sensationeel aangekondigd door Paul van der Gaag, één van de presentatoren van dit VPRO radioprogramma. Volgens deze druiloor heeft Nederland haar eigen Bloody Sunday, namelijk de dag dat in Roermond 2 Australische toeristen zouden zijn neergeschoten door 2 IRA leden, dit gebeurde op 27 mei 1990. Deze moord was een vreselijke vergissing daar de verantwoordelijke IRA leden in de veronderstelling waren dat de 2 tot het Britse leger behoorden, daar zich een Britse militaire basis net over de Nederlands-Duitse grens bevond….. (vlak bij Roermond)

Tijdens de uitzending bleek het te gaan om een radio documentaire van Frans Pollux, filmproducent Pieter Kuijpers (die over deze zaak al de tv serie ‘The Spectacular’ maakte >> what’s in a name???), verder werkten aan deze docu De Limburger en de VPRO mee (altijd lekker om in je eigen programma reclame voor jezelf te maken, ja toch???). De radio documentaire heeft totaal belachelijk de naam ‘Bloody Sunday’ meegekregen en gaat dus inderdaad over de IRA moorden die zoals gezegd een vergissing bleken te zijn……..

Later werden 4 vermeende IRA leden aangehouden voor deze moord, echter eerst werden er 3 en later ook de vierde, die in eerste instantie was veroordeeld tot 18 jaar cel, daar het bewijs ‘te dun’ was aldus de rechter, terwijl er volgens Palm overtuigend bewijs was dat 2 van hen schuldig waren aan de moorden in Roermond, maar ja Palm ‘heeft dan ook strafrecht gestudeerd en was zelfs rechter’ (niet dus….)…… Jezus wat een sukkel!!! Zeker destijds wilde men IRA leden maar al te graag veroordelen, terwijl Britse oorlogsmisdadigers ongestoord over de grens in Nederland een pint konden drinken of op vakantie konden (en kunnen) gaan

OVT (Onvoltooid Verleden Tijd) is een geschiedenisprogramma, hoe kan je dan in godsnaam Bloody Sunday van 30 januari 1972 (bijna 50 jaar geleden) vergelijken met de 2 moorden in Roermond?? Bij de Bloody Sunday moorden in Noord-Ierland werden 14 mensen vermoord door het Britse leger, waar de moordenaars, Britse militairen, alleen de opmerking kregen dat ze roekeloos waren geweest….. Het Widgery Tribunal dat voor deze zaak werd opgetuigd oordeelde dat de militairen niet schuldig waren aan de koelbloedige moord op 14 mannen en jongens (terwijl het bewijs daarvoor wel overweldigend was), mensen die geweldloos protesteerden voor burgerrechten, maar het feit dat de demonstratie verboden was, was voor de Britse psychopathische militairen, idem het politieapparaat (die zich aan de kant van de protestanten opstelde) blijkbaar genoeg voor een massamoord…… 

Een muurschildering die werd gemaakt naar een foto die tijdens Bloody Sunday werd gemaakt, de kalende man is de rk bisschop Edward Daly, die probeerde om de Britse militairen weg te houden van de hulpverleners die een gewonde jongen naar het ziekenhuis wilden brengen.

Nogmaals hoe kan je de moord op de 2 Australische toeristen vergelijken met de moord in Derry, Noord-Ierland van 50 jaar geleden en dan nog volkomen omgedraaid, immers de 14 mannen en jongens die in Derry werden vermoord behoorden tot de verdrukte katholieke minderheid, voor wie de IRA streed tegen het Britse leger, de politie en de protestantse terreurgroepen?? Het antwoord is simpel om met sensatie ‘spectaculair’ aandacht te trekken voor een documentaire die je zelf mede tot stand hebt gebracht…..

Nooit is er recht gedaan aan de nabestaanden van de 14 vermoorde mannen en jongens……

Als ik me niet vergis was het presentator Jos ‘et cetera, und so weiter’ Palm die stelde dat Gary Adams, de voorman van de politieke tak van de IRA, wist van de aanslag, alsof hij deze mede had gepland, terwijl hij achteraf spijt betoonde dat dit gebeurd was en dat dit nooit meer zou mogen gebeuren, waarbij hij aangaf dat hij zelf ook familie was verloren in de strijd (de strijd in Noord-Ierland van de katholieke minderheid tegen de onderdrukking door de protestante meerderheid, het Britse leger en de politie). Palm was zeker degene die stelde dat de IRA haar werkterrein had verlegd naar het Europese vasteland omdat de aanslagen daar meer impact hadden, terwijl de IRA ook na de aanslag in Roermond aanslagen pleegde in Groot-Brittannië….. Tja het doel van de documentaire is dan ook om de IRA zo zwart mogelijk te maken, zonder aandacht te besteden aan de zeer bloedige Britse onderdrukking van de katholieken in Noord-Ierland…… Men sprak nog net over de Bloody Sunday zoals de hele wereld deze kent, de zojuist genoemde massamoord op 14 mannen al sprak de commentator in dit onderdeel over 14 ongewapende burgers…..*

OVT? Geschiedvervalsing en sensatie zucht en dat van een stel neoliberale schoften die, het zal me niet verbazen, oorlogsmisdadiger Thatcher een tof wijf vinden….. Hare neoliberale kwaadaardigheid Thatcher kwam ook nog voorbij in het IRA verhaal vanwege de aanslag op het Tory congres in Brighton op 12 oktober 1984.

De radiodocumentaire Bloody Sunday wordt in 4 delen uitgezonden in OVT, dit in het programmaonderdeel ‘Het Spoor Terug’. Afgelopen zondag werd het eerste deel uitgezonden, benieuwd wat er nog volgt aan sensatie, geschiedvervalsing en voor het gemak weggelaten geschiedenis…… 

Leuk feitje nog: het begin van de documentaire liep in de soep door een enorme echo, na een paar keer proberen sloeg men een stuk over!! (dat krijg je ervan als je de geschiedenis vervalst!!)

Dit was overigens niet de eerste keer dat de Britten een bloedbad aanrichten onder de katholieke bevolking van Ierland, op 10 juli 1921 namen de Britse militairen en de politie (protestantse Britten) wraak op de katholieken in de (nu) Noord-Ierse stad Belfast, geholpen door de Unionisten (protestantse terreurgroep), richtten ze een massaslachting aan onder de katholieke bevolking, er werden destijds 14 katholieke mensen vermoord, waaronder ook vrouwen en kinderen, voorts was de tol meer dan 100 gewonden (waaronder ook ernstig gewonden) en meer dan 200 huizen en winkels van katholieken werden totaal vernield…… 

Echter ook bij die Bloody Sunday waren de katholieke Ieren het slachtoffer en niet de protestantse bevolking, de politie of het Britse bezettingsleger……

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit

 

*  Voorts sprak deze plork over onze koning-stadhouder Willem de Derde, de massamoordenaar die nadat hij de katholieke koning James II van Engeland had verslagen, de katholieke Ieren te lijf ging en die in feite de grote aanstichter is geweest van de onderdrukking van het katholieke Ierse volk….. (waar deze spreker in de documentaire niet over repte) Trouwens, deze schoft van Oranje was destijds absoluut niet de koning van Nederland, maar van Engeland…. 

** Daarnaast organiseert en regisseert de CIA demonstraties en opstanden in haar niet welgevallige landen, het liefst voorafgaand door illegale sancties van de VS tegen zo’n land, om zo de bevolking ontevreden te maken in de hoop dat opstandige figuren uit zo’n land een staatsgreep plegen, wat de CIA overigens ook bewerkstelligt door het omkopen van de top van het leger van het betreffende land en als zelfs dat niet lukt, verzint de VS wel een reden om zo’n land aan te vallen…..

Zie ook: ‘Oranjemars in Lyon verboden: Radio1 roept op tot burgerlijke ongehoorzaamheid….. Oei!!!‘ Een wel smakelijke vergelijking van voetbalfans met het protestantse geteisem dat jaarlijks Oranjemarsen houdt door katholieke wijken in Noord-Ierland, ter herdenking van de slag aan de Boyne van de hierboven al genoemde Willem III tegen koning James II.

May en de samenwerking met DUP: niet verenigbaar met het Goede Vrijdag-Akkoord!

Easter Rising, de Ierse opstand van 100 jaar geleden

Jos Palm gierend uit de Noord-Ierse bocht……… ha! ha! ha! ha!

Jos Palm dacht dat al-Maliki een soenniet was…… ha! ha! ha! ha! ha!

Heb voor plork Palm nooit een label willen maken, maar als je meer berichten over/met hem wilt lezen, klik dan op het label OVT (hij mist jammerlijk genoeg bijna geen uitzending, zelfs niet als hij op vakantie gaat).

Klimaatrampen van 2021: de kosten zijn bijna 200 miljard dollar

Een studie naar de kosten, die dit jaar werden veroorzaakt door de weergerelateerde rampen als gevolg van de klimaatverandering, geeft aan dat deze zijn opgelopen tot bijna 200 miljard dollar (Engelstalig billion)……. Volgens een milieuactivist zijn de kosten nog veel hoger, zo zijn de 10 grootste rampen van dit jaar alleen ‘al goed’ voor een schade van 170 miljard dollar, echter het gaat hier om cijfers aangeleverd door verzekeringsmaatschappijen en die dekken lang niet alle schade, daar bijvoorbeeld velen (en niet alleen in de armere landen) niet zijn verzekerd tegen de kosten voor weergerelateerde rampen…..

Wat betreft dat laatste: Christian Aid die de studie liet uitvoeren stelt logischerwijs dat de kosten in de rijke landen veel hoger zijn dan in arme landen, zo zijn de eigendommen in de rijke landen een stuk meer waard dan in arme landen en zijn in de rijke landen ook meer mensen en bedrijven verzekerd tegen dergelijke kosten. De weergerelateerde rampen door de klimaatverandering zullen alleen maar verder toenemen, bijna gelijk oplopend met de ernst van die rampen, zoals we de afgelopen 2 decennia al hebben kunnen zien…..

Men spreekt nog wel over doden, in feite nog veel erger dan materiële schade, maar niet over het aantal doden….. Het Rode Kruis heeft al op 6 december jl. aangegeven dat er dit jaar meer dan 300 natuurrampen* hebben plaatsgevonden, rampen die miljoenen mensen hebben getroffen, ook daar geen duidelijkheid over het aantal doden, al is dat uiteraard moeilijk te meten als je spreekt over bijvoorbeeld droogte dan wel juist wateroverlast in arme landen, simpelweg omdat de registratie daar mijlenver achterloopt vergeleken met de rijkere westerse landen…… 

Echter alleen het aantal doden door hittegolven is al enorm, zo vielen in Canada door de daar gemeten hitterecords honderden doden……. Dat land is overigens nauwelijks bijgekomen van een aantal overstromingen door aanhoudende regen, waarbij landverschuivingen tientallen doden vielen…… In Brazilië is het nu wat betreft overstromingen ‘bal’ en ook daarbij zijn een flink aantal doden te betreuren…..

Intussen doet men flink zijn/haar best om de klimaatverandering te bagatelliseren, eergisteren werd op WDR 5 een programma gebracht over Greta Thunberg die zou zijn opgestookt door klimaatactivisten…… Alsof het vreemd is dat tieners zich meer en meer ongerust maken over wat hen in de toekomst staat te wachten, zeker als je ziet dat de door de klimaatverandering veroorzaakte weergerelateerde rampen zich steeds sneller opvolgen en dat deze rampen zoals gezegd een steeds heviger ‘karakter’ tonen. Daarnaast zien tieners dat er ondanks alle klimaattoppen zo goed als niets verandert en de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer blijft stijgen, jaar op jaar….. 

Bovendien wordt met het aanjagen van de klimaatverandering, een zo grote luchtvervuiling geproduceerd dat daar jaarlijks meer dan 8 miljoen mensen aan overlijden, vergelijk dat eens met de Coronahysterie, die tot nu toe wereldwijd aan 5 miljoen mensen het leven heeft gekost, let wel >> in 2 jaar tijd!! (ofwel in 2 jaar tijd overlijden er meer dan 16 miljoen mensen aan de gevolgen van de luchtvervuiling en toch worden daarvoor géén draconische maatregelen genomen, integendeel…..)

Wat klimaatsceptici nog steeds niet accepteren is het feit dat Exxon, Total en Shell respectievelijk in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen onderzoek al wisten dat de relatief snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de klimaatverandering, maar het rapport over dat onderzoek diep hebben weggestopt in een kluis en daarna ‘wetenschappers’ hebben ingehuurd die de klimaatverandering ontkenden…… Zo heeft de Nederlandse wetenschapper Frits Böttcher zich door Shell, KLM en Akzo Nobel laten betalen om de klimaatverandering te ontkennen…….** Je kan de opvolgende toppen van die oliemaatschappijen dan ook aanklagen voor massamoord!!

Niet vreemd gezien het voorgaande dat het rapport van Christian Aid stelt dat als de wereld niet snel reageert en de uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen (zoals methaangas dat vrijkomt bij oliewinning en dat tevens vrijkomt in de intensieve veehouderij) niet aanzienlijk vermindert, de rampen zich verder zullen verhevigen, waarbij woordvoerder Rachel Mander van die organisatie terecht opmerkt dat de kosten daardoor zover zullen oplopen dat een groot deel van de wereld failliet zal gaan……Data van de Britse verzekeraar Aon geven aan dat 2021 het zesde jaar is van de afgelopen 10 jaar dat de kosten voor deze door de klimaatverandering veroorzaakte rampen de 100 miljard dollar (ons miljard) hebben overstegen…… 2021 is zelfs het vierde van de afgelopen vijf jaar dat deze kosten zo hoog zijn opgelopen……. (en vergeet niet dat de klimaatverandering een steeds groter deel van de zorgkosten ‘zal opeisen….’)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Hurricane Ida damage

Dina
Lewis rescues items from her home (R) after it was destroyed by
Hurricane Ida on August 30, 2021 in Laplace, Louisiana. Ida made
landfall August 29 as a category 4 storm southwest of New Orleans.
(Photo: Scott Olson/Getty Images)

World’s Top 2021 Climate Disasters Cost Nearly $200 Billion: Study

“Climate
change will bankrupt us, and along the way, we will lose so much more
than money,” said one activist in response to the new figures.
 

 

 A new report out Monday shows that 2021 continued the
trend of annual climate devastation worldwide that is costing the global
economy hundreds of billions of dollars as planet-heating emissions
unleash exactly the kind of damage scientists have warned about for
decades.

The new report by Christian Aid—entitled “Counting the Cost 2021: A Year of Climate Breakdown“—analyzed
the 15 “most destructive climate disasters” around the world over the
last twelve months of the year and found that the top 10 events alone,
based mostly on losses documented by insurance claims, came to
approximately $170 billion. With the next five smaller events assessed
by the study not included in that total—and recognizing that the real
costs are much higher overall than those available by insurance figures
alone—the true figure is certainly much higher.

In the United
States, the Texas Winter Storm earlier this year that cost $23 billion
came in as the third most destructive event worldwide in 2021 while the
devastation of Hurricane Ida, totaling $65 billion across numerous
states, took the number one spot. At $43 billion, extreme floods that
hit European nations over the summer collectively represented the
second-most costly disaster of the year.

According to a statement by the group:

Some
of the disasters in 2021 hit rapidly, like Cyclone Yaas, which struck
India and Bangladesh in May and caused losses valued at $3 billion in
just a few days. Other events took months to unfold, like the Paraná
river drought in Latin America, which has seen the river, a vital part
of the region’s economy, at its lowest level in 77 years and impacted
lives and livelihoods in Brazil, Argentina and Paraguay.

Four of
the ten most costly events took place in Asia, with floods and typhoons
costing a combined $24 billion. But the impact of extreme weather was
felt all over the world. Australia suffered floods in March which
displaced 18,000 people and saw damage worth $2.1 billion while floods
in Canada’s British Colombia led to $7.5 billion in damage and 15,000
people having to flee their homes. Insurance and financial loss data on
the recent tornadoes in the U.S. is incomplete, so is not included in
this report but may be included in next year’s study.

Christian
Aid said that while their report focuses on financial costs, typically
higher in richer countries due to higher property values and the
existence of insurance markets, “some of the most devastating extreme
weather events in 2021 hit poorer nations, which have contributed little
to causing climate change.”

Dr. Kat Kramer, the group’s climate
policy lead and author of the report, said dollar signs alone cannot
calculate the losses caused by extreme weather.

“The costs of
climate change have been grave this year, both in terms of eye-watering
financial losses but also in the death and displacement of people around
the world,” Kramer said. “Be it storms and floods in some of the
world’s richest countries or droughts and heatwaves in some of the
poorest, the climate crisis hit hard in 2021.”

Kramer said that
there was some progress made at the recent U.N. climate summit in
Glasgow (COP26), but that the latest findings show “it is clear that the world
is not on track to ensure a safe and prosperous world.”

The
figures for 2021 fall into a steady pattern in which the costs of
extreme weather events and climate destruction continue to climb, just
as climate scientists have long warned.

The
report notes that “unless the world acts rapidly to cut emissions these
kinds of disasters are likely to worsen,” and references data by
U.K.-based insurance giant Aon which show that 2021 is now likely to be
the sixth time over the last decade in which global destruction from
extreme weather events have crossed the $100 billion insured loss
threshold. “All six have happened since 2011,” the report states, “and
2021 will be the fourth in five years.”

Responding to the new
report, Rachel Mander, a member of the Young Christian Climate Network
and who took part in activism related to the COP26 summit in Glasgow,
said: “Climate change will bankrupt us, and along the way, we will lose
so much more than money. To avoid this eventuality we need to take
courageous action—making sure that the burden of costs are distributed
and do not worsen global inequality, while also making activities which
drive climate change more expensive.”


Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.

========================================

*  Zie: ‘10 rampen in 2021 waar je nog nooit van hebt gehoord

————————

** Zie: Frits
Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen
door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

(leuk feit dat Böttcher regelmatig werd geciteerd door
klimaatsceptici, ik dacht ook door Marianne Zwagerman)

Total wist 50 jaar geleden al dat olie en gas tot klimaatverstoring konden leiden, toch zaaide het tot jaren 90 twijfel‘ Een artikel van VRT nieuws, waarbij nog opgemerkt moet worden dat Total zelfs de laatste 10 jaar nog ‘twijfel heeft gezaaid…’

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….‘ (!!!!)


Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

————————————–

Zie voorts: ‘Steven Donziger die het opnam voor Ecuadoraanse Amazonevolkeren tegen Chevron, slachtoffer van VS kromspraak

Kapitalisme is een zekere garantie op crises en op het niet of nauwelijks serieus nemen van klimaatverandering: de grootste crisis ooit

COP26 (nog) geen aandacht voor één van de grootste broeikasgasuitstoters: de intensieve veehouderij

COP26:
gelekte documenten tonen aan dat de fossiele industrie landen en die
van de intensieve veehouderij deze klimaattop willen frustreren

Ja ja, jouw Azijnpisser was een paar dagen geleden (op het moment van publicatie) nog in de
veronderstelling dat de intensieve veehouderij altijd aan bod komt op
klimaattoppen, al is het nu wel zeker dat juist de lobby voor intensieve
veeteelt en de intensieve landbouw deze zaken van de klimaattoppen
hebben weggehouden, een schande van jewelste!! (en dan krijgt die doodsindustrie nog een giga bak EU subsidie ook…..)

COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..
Er blijft dus 13 miljard aan subsidie over, ook voor
oliemaatschappijen!!! (en zie de links in dat bericht naar meer
artikelen over o.a. COP26) 

COP26:
één grote oplichterij om de wereldbevolking zand in de ogen te
strooien, o.a. misbruikt om met de vieze vingers naar Rusland en China
te wijzen

COP26: Canadese ‘ontginning teerzanden’ is een catastrofe voor wild en natuur
Terwijl de Canadese premier Trudeau mooie duurzame praatjes verkoopt en
tegelijkertijd pijpleidingen financiert die de uit de teerzanden
gewonnen olie moeten transporteren, pijpleidingen die gegarandeerd gaan
lekken en dat vaak al in het eerste jaar…. Zie wat dat betreft:The Dakota Access Pipeline Is Already Leaking‘ en verder:List of pipeline accidents in the United States in the 21st century‘ (stuitend!!)

COP26: Waorani leider Nemonte Nenquimo roept de leiders van de wereld op om eindelijk het Amazonegebied te beschermen

COP26: geen lobbyplatform voor bedrijven, als we willen dat deze klimaattop wel lukt

COP26: Nederlandse overheid steunt fossiele industrie met € 17,5 miljard per jaar‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Kortom
wij mogen betalen voor de vernietiging van ons thuis: de aarde en dan
durven de
reguliere media in ons land Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen,
terwijl dit nog maar het spreekwoordelijke topje is van de
ijsberg…….
Over fake news (nepnieuws) gesproken!!

Scott Morrison (premier Australië) en zijn regering proberen de klimaattop COP26 te saboteren‘   

Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (!!!!)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud‘ (!!!!

Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden
(!!!!) En dan durft Shell zich groen te wassen (greenwashing) met spotjes op
de radio, ofwel Shell probeert de vieze oliepoten tevergeefs schoon te
wassen…. Deze olieboring zou intussen (het is nu 28 december 2021) van de baan zijn, echter Shell gaat wel door met diepzeeboringen o.a. voor de kust van Zuid-Afrika, waar het eerst de daar aanwezige walvissen zal gek maken met seismische explosies……

Exxon valt alweer door de ‘duurzame mand’ en andere grootvervuilers die bijzonder smerig bezig met het groenwassen van hun naam

Rutte (VVD premier) ‘belooft’ de wateroverlast slachtoffers te helpen……Wateroverlast
als gevolg van de klimaatverandering, terwijl Rutte en zijn waardeloze
kabinet de oliemaatschappijen jaarlijks steunen met 8,3 miljard euro!!

Intussen blijkt dit 17,5 miljard euro te zijn, zie de derde link in
deze rij (van boven), die begint met: COP26: Nederlandse, enz………..

Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (artikel van AD) (!!!!) Zie de link direct hierboven!!!

Dutch Green Business Group investeert in greenwashing: het afkopen van zware CO2 vervuiling

Top van oliemaatschappijen kunnen ongestoord hun vernietigend werk doen: klimaatactivist veroordeeld tot 8 jaar gevangenisstraf‘ (en zie de links in dat bericht) (!!!!)

‘Net zero’ beloften van bedrijven zijn voor meer dan 95% vals: greenwashing op hoog niveau

Vreedzame klimaatactivisten in Italië veroordeeld tot straffen van 6 maanden tot 3 jaar…….‘ (‘logisch toch dat je wordt gestraft als je de wereld wilt redden??’)

Joe Biden heeft alweer een verkiezingsbelofte gebroken: toch olieboringen in Alaska‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. naar meer schrijven over de gevolgen van de luchtvervuiling voor de volksgezondheid!!)

De
concentratie van CO2 in de atmosfeer passeert voor het eerst in de
wetenschappelijk beschreven geschiedenis de grens van 420 ppm

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt
(dan te bedenken dat Timmermans en von der Leyen afgelopen week [het is
nu 20 juli 2021] hun milieuplan met veel tamtam brachten, de vuile
oplichters!!)

De permafrost ontdooit op grote schaal aldus nieuw onderzoek: een enorme aanjager van de klimaatverandering‘ (en zie de links in dat bericht)

De namen van de grote banken die investeren in de vernietiging van de aarde

60
banks have poured $3.8 trillion into fossil fuel financing that’s
wrecking the climate, violating Indigenous rights, and fueling forest
fires around the world.
‘ 

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika

Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven
‘  

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid

BP’s ‘gang naar duurzaamheid’: gaswinning in West-Afrika‘ (en zie de links in dat bericht!!

Klimaatakkoord een schaamlap, waarmee de burgers worden uitgekleed en de grote vervuilers weer worden ontzien…..

Vanaf 2000 tot 2020 is er elk jaar 267 gigaton ijs van gletsjers gesmolten‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen (!!!!) En ja ‘ons’ koningshuis verdient aan de opwarming van de aarde en
daarmee aan de luchtvervuiling die alleen in Nederland jaarlijks aan
18.000 mensen het leven kost en dat jaren eerder, meestal na een akelig
ziekbed, dezelfde luchtvervuiling die ervoor zorgt dat jaarlijks een
groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten oploopt…… ‘Goed hè dat koningshuis?’

Albert Heijn timmert aan de vals duurzame weg: greenwashing op grote schaal

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘    

Siemens heeft lak aan de klimaatverandering en haar slachtoffers‘ 

Vanaf 2000 tot 2020 is er elk jaar 267 gigaton ijs van gletsjers gesmolten

Australië brandt weer…….’

Oliemaatschappijen in Australië maken misbruik van de Coronacrisis om hun smerige wereldvernietigende agenda door te drukken

Australië
staat in brand terwijl de regering milieuactivisten straft voor het
zich uitspreken tegen de oorzaken van de klimaatverandering
‘ (!!!!) 

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (met de video van 15 minuten)

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen‘ en zie wat dat betreft ook: 

Shell gaf advies klimaatresolutie te verwerpen‘ (!!!!)

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……‘ (!!!!) Vergelijk dat eens met de oversterfte door het Coronavirus of een andere heftige griepgolf…….

 ———————–

Wat betreft gezondheid en luchtvervuiling,
waarvan het armste deel van de bevolking meestal het slachtoffer is,
een zaak waar klimaatsceptici al helemaal geen rekening mee wensen te
houden: ‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door langdurige auto-uitstoot inademing en dan
gaat het om mensen die nooit hebben gerookt, ofwel ook onder de rokers
kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van
auto’s….. (zo rookt een flink deel van de beroepschauffeurs….)

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

De meting van de luchtkwaliteit in de EU wordt eindelijk bijgesteld naar meer gezonde niveaus‘ (was dat maar waar: lees het bericht!!)