Ecuadoraanse president wil een verdubbeling van oliewinning en mijnbouw in Amazonegebied wat ten koste gaat van de oorspronkelijke bevolking

De ploertenstreken van ultrarechtse rotzakken als Bolsonaro en de Ecuadoraanse president Guillermo Lasso kennen werkelijk geen grenzen meer, de eerste beloofde al bij zijn onterechte overwinning van de presidentsverkiezingen in Brazilië* dat wat hem betreft het hele Braziliaanse Amazonewoud platgegooid mag worden voor economisch gewin….. Lasso volgt zijn grote voorbeeld Bolsonaro en heeft onlangs laten weten dat hij een meer dan verdubbeling wenst op het winnen van olie en op de exploitatie van mijnbouw in het Amazonewoud…..

Het voorgaande ondanks dat oliewinning en mijnbouw al grote gebieden van de oorspronkelijke volkeren (‘indianen’) zo zwaar hebben vervuild dat ze onbewoonbaar zijn geworden….. Voorts heeft het personeel van mijnbouwfirma’s en oliemaatschappijen lak aan de oorspronkelijke bevolking en wel op zo’n manier dat ze deze mensen zelfs vermoorden…… Met economische ontwikkeling van het gebied dat tot de oorspronkelijke volkeren behoort, wordt in feite de genocide op deze volkeren voortgezet, een genocide die begon toen de eerste witte Europeanen voet op het gebied van deze volkeren hebben gezet……

Voorts worden de woorden van Bolsonaro en Lasso door psychopaten zo begrepen dat ze delen van het oerwoud platbranden om daar ‘economisch activiteiten’ te ontwikkelen, zoals bijvoorbeeld de teelt van soja voor de enorme Nederlandse veestapel…….Dan wel kapt men grote delen van het woud om het illegaal verkregen hout te verkopen, ‘met een beetje geluk’ hangen ze daar zelfs een label aan wat aangeeft dat dit hout duurzaam is gekapt…….. Dat laatste is toch al een gotspe, de wereld heeft juist bossen nodig en het aanplanten van nieuwe bomen vergt weer een paar decennia voordat de nieuwe aanplant behoorlijke hoeveelheden CO2 kan opslaan, kortom als met palmolie (waarvoor ook oerwoud wordt verbrand) kan houtkap nooit en te nimmer duurzaam zijn!!! (vergeet daarbij niet dat het verbranden van hout als biomassa in steenkoolcentrales en biomassacentrales nog een fractie vuiler is dan het verbranden van alleen steenkool……)

Kortom met economische ontwikkeling van het Amazonewoud worden niet alleen de oorspronkelijke volkeren bedreigd in hun voortbestaan, maar wordt ook de klimaatverandering op een enorme manier aangejaagd, waarmee zelfs het voortbestaan van de gehele mensheid groot gevaar loopt……

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door! (er staat dat je dan aan de beweging deelneemt, echter het is niet meer en minder dan een petitie) Het moet eindelijk afgelopen zijn met het
vernielen van oerwoud, waar het Amazonewoud al zo is aangetast dat het
bij tijd en wijle netto veel meer CO2 uitstoot dan het op kan nemen……. (als de bosbranden weer eens een hoogtepunt bereiken, wat jaar in jaar uit gebeurt…..)

Urgent Update on Threats to Indigenous Rights in the Amazon

We’re writing with an urgent update.

In a series of recent decrees, Ecuador’s right wing President Guillermo Lasso pledged to double down on mining and to increase oil production by 500,000 barrels per day. These
decrees would expand operations across Indigenous territories, and
further escalate the intensifying global climate crisis.

 

As the Indigenous movement faces this very concrete, hostile threat,
the path becomes increasingly clear, and increasingly urgent– Ecuador’s
Constitutional Court must guarantee Indigenous peoples’ right to Free, Prior, and Informed Consent (FPIC).

 

In this new animated video*,
we explain FPIC, and why it is so critical to Indigenous peoples, to
our planet, and to the question of who decides the future of the Amazon.

Watch the Video

Recognition
of the right to FPIC would set a national precedent that could stop the
government in their tracks, and inspire a domino effect across the
globe. This would guarantee Indigenous peoples’ rights to decide on all
matters affecting their culture, territories, and resources– and
ultimately, our shared planet.

 

Join the movement by signing the letter from Indigenous peoples to Ecuador’s Constitutional Court, and consider making a donation to ensure that our Indigenous partners have the on the ground resources that they need for the battle ahead.

Join the Movement

We’ll be in touch again soon to share more on how to support the fight!

The Amazon Frontlines Team

*The video was created in partnership with
Alianza Ceibo, CONCONAWEP, A’i Kofán Community of Sinangoe, CONFENIAE,
CONAIE, and COICA.

The Amazon rainforest is our home, and our home is keeping us all alive!  And yet, your world is destroying it.

What we are asking you for is very simple:  For you to listen to
us, to respect us and to recognize that we, Indigenous Peoples, have the
right to decide what happens in our home.

We have made our decision– we must defend our home, the Amazon. Will you protect our right to decide?

==================================

* Bolsonaro won de verkiezingen in 2018 daar de presidentskandidaat van de sociaaldemocratische Partido dos Trabalhadores, Lula da Silva, na een smerig spel waarin de CIA weer eens de spin in het web was, onterecht in de gevangenis belandde….. Intussen is hij vrijgesproken van alle tegen hem ingebrachte beschuldigingen. Bolsonaro is een fascist en heersers met zo’n achtergrond zijn favoriet bij de geheime diensten van de VS waarbij de CIA zelfs zorgt dat deze fascisten aan de macht komen…… De CIA is zelfs verantwoordelijk voor een groot aantal staatsgrepen waarbij zij fascisten als ‘president’ (lees: juntaleider) installeerden…… En dan durven oorlogsmisdadigers Joe Biden en zijn minister van Buitenlandse zaken Blinken met droge ogen te beweren dat de VS zich nooit met verkiezingen dan wel met staatsgrepen elders bemoeit……. 

——————————–

Zie ook: ‘Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!(!!!!) Ja ja, waar de banken van een klein land al niet groot in kunnen zijn…….

Nog zo’n schoftenbank: Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud‘ (!!!!

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

De
concentratie van CO2 in de atmosfeer passeert voor het eerst in de
wetenschappelijk beschreven geschiedenis de grens van 420 ppm

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

A demonstrator holds a poster that reads 'State of Climate Emergency' behind Indigenous people during a protest in Paris, France, on December 12, 2015 [Etienne Laurent/EPA]

 

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag
‘ (16 oktober 2019)

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……‘ (!!!!)

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ In september 2021 werd bekend gemaakt dat een record aantal milieuactivisten werd vermoord in 2020, 227 in totaal waarbij de meeste moorden plaatsvonden in landen als Colombia en Brazilië…….

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Ecuadoraans natuurgebied wordt geofferd aan zwaar vervuilende mijnbouw‘ (8 juni 2017)

Mijnbouw in Ecuador is een relatief recent fenomeen‘ (een artikel van Catapa.be)

Chevron krijgt van de rechter toestemming straffeloos het milieu te vervuilen en verzet daartegen is strafbaar……..‘ (9 maart 2014)

Sigarettenfabrikant Marlboro koopt de Britse fabriek die daar de nummer één astma inhaler produceert

Ongelofelijk maar waar:

Rachael Swindon  @Rachael_Swindon

Today’s just saying.

Image

10:58 AM · Sep 17, 2021Twitter for iPhone

193 Retweets

10 Quote Tweets

449 Likes

John Thomas

@DomeLord

Replying to@Rachael_Swindon

It’s a bit like the banksters role in things…

 Image

11:08 AM · Sep 17, 2021Twitter Web App

5 Retweets

13 Likes

=========================

Ongelofelijk en waar haalt Marlboro het gore lef vandaan? Nu moet Marlboro nog de meeste aandelen in longkankertherapieën kopen, ach wellicht heeft dat bedrijf die al aangeschaft……. 

ChristenUnie staatssecretaris Blokhuis, de gesel van de Antillen, heeft de tabaksprijs in een paar jaar tijd met meer dan 40% verhoogd (!!!) en ondanks dat godsvermogen voor tabaksproducten wordt de kwaliteit van de tabak steeds slechter en verhoogt de tabaksmaffia ook nog eens zelf de prijs >> tja de gebruikers zijn verslaafd dus die kopen toch wel….. 

Vergeet niet dat een verslaving een ziekte is waar velen niet vanaf kunnen komen, echter dat interesseert ChristenUnie oplichter Blokhuis niet, nee deze kwezel gelooft de leugen  dat prijsverhogingen het aantal gestopte rokers omhoog brengt, terwijl dat een leugen is die al eens is doorgeprikt door wetenschappers, trouwens al je de winstcijfers ziet die de tabaksfabrikanten maken, weet je al dat e.e.a. niet klopt en dat is nog zacht uitgedrukt!!

Blokhuis gaf tegen waarschuwingen van derden in ook nog eens een paar miljoen euro aan belastinggeld weg aan een fundi-christengroep die zich inzet voor ongewild zwangere vrouwen…… Een eis van de SGP voor het steunen van Rutte 2, moet je gvd nagaan!! (mede verantwoordelijken: VVD en PvdA!!)

Blokhuis buit het arme deel van de bevolking uit met deze belachelijk hoge tabaksprijs…. Degenen die door deze prijs verder in de armoede belanden hebben dan al
helemaal geen stimulans meer om te stoppen met roken, immers om dat te
kunnen moet je verder zo min mogelijk zorgen hebben…..

De prijsverhogingen van tabak stimuleren alleen maar de misdaad, immers hoe duurder de tabak hoe meer de georganiseerde misdaad verdient aan de smokkel van sigaretten en tabak, immers waar
illegaal aanbod van tabak bestaat (fiks onder de prijs die je in de
winkel betaalt) wordt deze zeker door het arme deel van de bevolking
gevonden……. Belachelijk genoeg wordt dit feit door anti-rookactivisten, zoals Wanda de Kanter ontkend, terwijl het meer dan duidelijk is dat dit wel het geval is….. (er worden bij tijd en wijle zelfs illegale sigarettenfabrieken ontmanteld en wat er wordt binnen gesmokkeld middels zeecontainers is al lang niet meer te schatten, het aantal containers dat wordt overgeslagen in bijvoorbeeld de Rotterdamse havens is zo enorm groot dat deze eenvoudigweg maar voor een beperkt deel zijn te controleren…..)

Dezelfde schoft Blokhuis wenst voorts niets te doen aan ongezond voedsel terwijl de kankers die daardoor worden veroorzaakt intussen die van het roken overtreffen…… Wat een smerige christelijke hypocriet, maar ja je weet het: niemand zo hypocriet als een (fundi) christen!!

Trouwens een goede reactie onder het eerste hierboven weergegeven Twitterbericht over de centrale banken, deze verdienen inderdaad altijd aan oorlog, wie de oorlog ook wint, al moet opgemerkt worden dat dit ook voor een groot deel van de andere banken geldt en zelfs een klein deel van de pensioenfondsen belegt in wapens en daarmee in oorlogsvoering!!

Zie ook: ‘British American Tobacco verhoogt de te verwachten omzetgroei, ofwel: het aantal rokers is weer gestegen

Paul Blokhuis
(staatssecretaris ‘Volksgezondheid’ ChristenUnie) acht een suikertaks
niet wenselijk en ach dat daar doden door vallen: so what?

Verkiezingslobby voedingsindustrie zorgt ervoor dat politieke partijen blijvend de economie boven volksgezondheid stellen‘ Door vooral de aandacht op roken te vestigen en daar maatregelen op te
nemen, moet het volk geloven dat het ChristenUnie staatssecretaris van
Volksgezondheid Blokhuis en de rest van Rutte 3 ernst is als het gaat om
de volksgezondheid…. (en zie de links in dat bericht!!)

Sluipmoordenaar: verbranding van fossiele brandstoffen heeft in 2018 wereldwijd de dood veroorzaakt van 8.7 miljoen mensen

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen‘ 

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Wat kost roken de Nederlands maatschappij? Het levert geld op!

Wanda de Kanter (longarts) wil naast de e-sigaret ook alcohol en autorijden verbieden‘ (maar niet heus….)

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof‘ (buitenlandse longartsen wel te verstaan…..)

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….‘ Hoe ongelofelijk dom en naïef moet je zijn??!!!

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ Alleen zware vergiftiging middels auto- en scooter-uitstoot is toegestaan wat KWF betreft….

Dierenmishandeling op grote schaal: NVWA nog steeds in de fout: ernstig zieke dieren geëxporteerd naar buitenlandse slachthuizen

Weer blijkt dat de woorden van ChristenUnie minister Schouten geen fluit waard zijn, na beloften dat ze verscherpt toezicht zou instellen op transport van dieren, nadat bleek dat de NVWA haar werk niet deed*, blijkt dat het toezicht van de NVWA op transporten naar slachthuizen in het buitenland waardeloos is….. (en let wel: als je vlees eet ben je in feite mede verantwoordelijk voor zware dierenmishandeling!!)

Uiteraard zijn de zogenaamde boeren (lees: dierenbeulen) die hun dieren zo naar de slacht brengen mede hoofdverantwoordelijk voor het enorme leed dat ze veroorzaken >> schoftentuig!!

De dierenactiegroep Ongehoord heeft e.e.a. nog eens op een rij gezet

Hier een persbericht van Ongehoord over deze zaak gevolgd door een meer uitgebreide versie, waarin een paar foto’s afwijken van welke ik heb overgenomen, dit daar die foto’s niet zijn over te nemen:

NVWA nog steeds in de fout: ernstig zieke dieren geëxporteerd naar buitenlandse slachthuizen

mail@ongehoord.info

Amsterdam, 23-09-2021

PERSBERICHT 

Uit documenten die onderzoeksgroep
Ongehoord vandaag naar buiten brengt, blijkt dat de Nederlandse Voedsel-
en Warenautoriteit (NVWA) nog steeds de regels niet naleeft bij de
export van dieren. Zieke en gewonde dieren mogen niet op transport gezet
worden. Toch kwamen bij Vlaamse slachthuizen het afgelopen anderhalf
jaar koeien aan met opgezwollen uiers en pootproblemen. Bijna honderd
varkens hadden gezwellen, abcessen, ontstekingen en andere ernstige
aandoeningen. De recente beloftes van minister Schouten over verscherpt
toezicht lijken hiermee ongeloofwaardig.

Op 3 september jl. kondigde demissionair
minister Carola Schouten opnieuw versterkt toezicht aan bij
veetransporten. Bij runderen zou volgens Schouten al sinds april 2021
het scherpere toezicht gelden. Toch blijkt uit de documenten van de
Vlaamse inspectie dat in mei en juni nog zieke koeien op transport naar België gingen.

Al in 2019 kwamen de problemen met export
van zieke dieren aan het licht door onderzoek van RTL-nieuws. Eind 2019
voerde minister Schouten strengere keuringen in bij de NVWA en het “vier-ogen-principe”. Dit houdt
in dat de keuringen niet door één, maar door twee inspecteurs worden
uitgevoerd. Die maatregelen blijken geen effect gehad te hebben.

NVWA blind voor ernstige welzijnsproblemen

De
foto’s en verslagen die Ongehoord vandaag publiceert liegen er niet om.
Bij de runderen stelden Vlaamse dierenartsen duidelijk zichtbare
pootproblemen vast. Dieren waren niet meer in staat om pijnloos te lopen
of konden niet meer rechtop staan. Ook werden melkkoeien opgemerkt met
abnormaal gezwollenuiers waar de
melk uitdrupte. Een koe had een groot abces op de kop, waarvan de huid
deels was afgestorven. Ook haar oog was aangetast. Een andere koe was te
zwak om het transport te overleven, de dierenarts vond het dier dood in
de vrachtwagen. Een hoogzwangere koe moest 3 uur op transport, ze is
bevallen in de wachtruimte van het slachthuis. Het kalfje werd gedood en
afgevoerd, de moeder werd geslacht voor vleesproductie.

Meerdere varkens werden aangevoerd met pootproblemen waardoor
de dieren kreupel liepen. Als oorzaken werden genoemd: artritis,
ontstekingen, abcessen en een heupfractuur. Sommige varkens hadden
extreem grote navelbreuken, een uitstulping van de darmen. De huid kan
daardoor over de grond slepen, met wonden en afstervende huid tot
gevolg. Een groot aantal dieren had matige tot zeer ernstige wonden door
staart- en oorbijten. Een zeug wiens baarmoeder door de vagina naar
buiten stulpte, had een transporttijd van vijf uur moeten doorstaan.

 

Niet transportwaardig, wel geschikt voor humane consumptie

Volgens dierenwelzijnswetgeving moeten
dieren met ernstige gezondheidsproblemen geëuthanaseerd worden op de
boerderij, om ze vervolgens af te voeren naar een destructiebedrijf.
Euthanasie en destructie kosten de veehouder geld, maar ongeschikte
dieren toch naar een slachthuis transporteren levert juist geld op.
Slechte stukken zoals navelbreuken en abcessen worden na het slachten
weggesneden, de rest van het karkas wordt gebruikt voor humane
consumptie. Alleen kadavers van dieren met aandoeningen die gevaar
opleveren voor de volksgezondheid, worden volledig afgekeurd en
vernietigd.

Beschamende vertoning

In 2020 kwam Ongehoord al met beelden
waarop NVWA-dierenartsen varkens sloegen in een slachthuis. Een
toezichthouder van een kippenslachter in Friesland hielp zelf bij de
werkzaamheden van de slachter. Onderzoeksgroep Ongehoord noemt het
NVWA-toezicht op landbouwdieren een beschamende vertoning.

De documenten van de Vlaamse inspectiedienst maken pijnlijk duidelijk dat de belangen van de industrie
zwaarder doorwegen dan het dierenwelzijn. Johan Boonstra, woordvoerder
Ongehoord: “Als je de foto’s bekijkt, weet je dat NVWA-dierenartsen
moedwillig zieke dieren goedkeuren. Varkens met voetbalgrote
navelbreuken en abcessen of een koe met een bloederige wond aan het oog,
dat zijn dingen die je niet over het hoofd ziet.”

[einde persbericht]

Meer informatie:

Perswoordvoerder Johan Boonstra 06-41828627

Alle gepubliceerde documenten en foto’s zijn te downloaden op ongehoord.info/pers

Verdere uitleg op ongehoord.info/onderzoek/nvwa-nog-steeds-in-de-fout

Hier die verdere uitleg:

Ernstig zieke dieren geëxporteerd naar buitenlandse slachthuizen

Uit documenten die onderzoeksgroep Ongehoord vandaag naar buiten brengt, blijkt dat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) nog steeds
de regels niet naleeft bij de export van dieren. Zieke en gewonde dieren
mogen niet op transport gezet worden. Toch kwamen bij Vlaamse
slachthuizen het afgelopen anderhalf jaar koeien aan met opgezwollen
uiers en pootproblemen. Bijna honderd varkens hadden gezwellen,
abcessen, ontstekingen en andere ernstige aandoeningen. De recente
beloftes van minister Schouten over verscherpt toezicht lijken hiermee
ongeloofwaardig.

Maatregelen halen niets uit

Op 3 september jl. kondigde demissionair minister Carola Schouten opnieuw versterkt toezicht aan bij veetransporten: NVWA-dierenartsen moeten voortaan Europese richtlijnen volgen bij de exportkeuring. Deze
richtlijnen bevatten gedetailleerde beschrijvingen en foto’s van
gezondheidsproblemen bij runderen en varkens. De richtlijnen zijn
bedoeld om de transportwaardigheid van dieren correct te beoordelen.
1
2

Volgens
Schouten worden de nieuwe toezichtsregels al sinds april 2021 toegepast
bij het keuren van runderen. Toch blijkt uit de documenten van de
Vlaamse inspectie dat in mei en juni nog zieke koeien op transport naar
België gingen.

In 2019 kwamen ook al problemen met export van
zieke dieren aan het licht door onderzoek van RTL-nieuws. Eind 2019
voerde minister Schouten strengere keuringen in bij de NVWA en het “vier-ogen-principe”. Dit houdt in dat de keuringen niet door één, maar door twee inspecteurs worden uitgevoerd. 3 Ook die maatregelen lijken geen enkel effect gehad te hebben.

NVWA blind voor ernstige welzijnsproblemen

De
foto’s en verslagen die Ongehoord vandaag publiceert liegen er niet om.
Bij de runderen stelden Vlaamse dierenartsen duidelijk zichtbare
pootproblemen vast. Dieren waren niet meer in staat om pijnloos te lopen
of konden niet meer rechtop staan (foto 1). Bij een koe waren de
achterpoten met een touw aan elkaar gebonden, omdat het dier anders
‘openglijdende achterpoten’ had. Volgens dierenwelzijnsvoorschriften
mogen dieren die niet zelfstandig en pijnloos kunnen lopen, niet
getransporteerd worden.

Ook werden melkkoeien opgemerkt met
pijnlijk gezwollen uiers waar de melk uitdrupte, het resultaat van de
hoge productie-eisen waaraan de dieren moeten voldoen in de
zuivelindustrie (foto 2).

Een koe had een groot abces op de kop,
waarvan de huid deels was afgestorven. Ook haar oog was aangetast (foto
3). Een andere koe was te zwak om het transport te overleven, de
dierenarts vond het dier dood in de vrachtwagen. Een hoogzwangere koe
moest 3 uur op transport, ze is bevallen in de wachtruimte van het
slachthuis. Het kalfje werd gedood en afgevoerd, de moeder werd geslacht
voor vleesproductie.

 

Foto 1 Arme dier kan niet meer lopen

 

 

Foto 2 Gezwollen uier

 

Foto 3 Abces aan kop en oog 

 

 

Foto 4 Gezwel aan bil/poot

Ernstig zieke dieren geëxporteerd naar buitenlandse slachthuizen

Uit documenten die onderzoeksgroep Ongehoord vandaag naar buiten brengt, blijkt dat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) nog steeds
de regels niet naleeft bij de export van dieren. Zieke en gewonde dieren
mogen niet op transport gezet worden. Toch kwamen bij Vlaamse
slachthuizen het afgelopen anderhalf jaar koeien aan met opgezwollen
uiers en pootproblemen. Bijna honderd varkens hadden gezwellen,
abcessen, ontstekingen en andere ernstige aandoeningen. De recente
beloftes van minister Schouten over verscherpt toezicht lijken hiermee
ongeloofwaardig.

Maatregelen halen niets uit

Op 3 september jl. kondigde demissionair minister Carola Schouten opnieuw versterkt toezicht aan bij veetransporten: NVWA-dierenartsen moeten voortaan Europese richtlijnen volgen bij de exportkeuring. Deze
richtlijnen bevatten gedetailleerde beschrijvingen en foto’s van
gezondheidsproblemen bij runderen en varkens. De richtlijnen zijn
bedoeld om de transportwaardigheid van dieren correct te beoordelen.
1
2

Volgens
Schouten worden de nieuwe toezichtsregels al sinds april 2021 toegepast
bij het keuren van runderen. Toch blijkt uit de documenten van de
Vlaamse inspectie dat in mei en juni nog zieke koeien op transport naar
België gingen.

In 2019 kwamen ook al problemen met export van
zieke dieren aan het licht door onderzoek van RTL-nieuws. Eind 2019
voerde minister Schouten strengere keuringen in bij de NVWA en het “vier-ogen-principe”. Dit houdt in dat de keuringen niet door één, maar door twee inspecteurs worden uitgevoerd. 3 Ook die maatregelen lijken geen enkel effect gehad te hebben.

Meerdere
varkens werden aangevoerd met pootproblemen waardoor de dieren kreupel
liepen. Als oorzaken werden genoemd: een heupfractuur, artritis,
ontstekingen en abcessen (foto 4). Sommige varkens hadden extreem grote
navelbreuken, een uitstulping van de darmen. De huid kan daardoor over
de grond slepen, met wonden en afstervende huid tot gevolg (foto 5). Een
groot aantal dieren had matige tot zeer ernstige wonden door staart- en
oorbijten (foto 6). Een zeug wiens baarmoeder door de vagina naar
buiten stulpte, had een transporttijd van vijf uur moeten doorstaan
(foto 7).

                                                                         Foto 5 Navelbreuk 

 

 

                                                                                Foto 6 Staartbijtwond

 

                                                                              Foto 7 Ersntige prolaps

Niet transportwaardig, wel geschikt voor humane consumptie

Volgens
dierenwelzijnswetgeving moeten dieren met ernstige gezondheidsproblemen
geëuthanaseerd worden op de boerderij, om ze vervolgens af te voeren
naar een destructiebedrijf. Euthanasie en destructie brengen kosten mee
die veehouders liever niet maken. Door ongeschikte dieren toch naar een
slachthuis te transporteren, verdient de veehouder geld. Slechte stukken
zoals navelbreuken en abcessen worden na het slachten weggesneden, de
rest van het karkas wordt gebruikt voor humane consumptie. Alleen
kadavers van dieren met aandoeningen die gevaar opleveren voor de
volksgezondheid, worden volledig afgekeurd en vernietigd.

Beschamende vertoning

In 2020 kwam Ongehoord al met beelden waarop NVWA-dierenartsen varkens sloegen in een slachthuis. 4 Een toezichthouder van een kippenslachter in Friesland hielp zelf bij de werkzaamheden van de slachter. 5 Onderzoeksgroep Ongehoord noemt het NVWA-toezicht op landbouwdieren een beschamende vertoning.

De
documenten van de Vlaamse inspectiedienst maken pijnlijk duidelijk dat
de belangen van de industrie zwaarder doorwegen dan het dierenwelzijn.
Johan Boonstra, woordvoerder Ongehoord: “Als je de foto’s bekijkt, weet je dat NVWA-dierenartsen
moedwillig zieke dieren goedkeuren. Varkens met voetbalgrote
navelbreuken en abcessen of een koe met een bloederige wond aan het oog,
dat zijn dingen die je niet over het hoofd ziet.”

Bronnen

  1. https://www.tweedekamer.nl/… 
  2. https://www.vee-logistiek.n…
  3. https://www.rtlnieuws.nl/ni…
  4. https://www.ongehoord.info/…
  5. https://www.ongehoord.i nfo/…

 ========================================

* Zie: ‘NVWA zet zieke dieren op transport, terwijl het haar taak is dit tegen te gaan‘ en zie wat de NVWA betreft ook:

Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (!!!!) Met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws.

———————————-

Omstreden slachthuis waar dieren voor hun dood werden gemarteld mag weer open: er bestaat geen gerechtigheid

In 2020 waren 575.000 ‘kippen’ al dood voor aankomst bij slachthuis, aldus NVWA…… Ook hier had de NVWA dus al voor het transport moeten ingrijpen……

Rechter’ beslist in
voordeel ‘boeren’: ernstig dierenleed middels zware dierenmishandeling
van moederkoe en kalf zou niet bestaan
‘ (in dit bericht nog geen censuur)

Zuivel moet van het menu aldus Dier&Recht
Zo is melk bedoeld voor kalveren, de moeder moet in haar korte leven
jaarlijks een kalf werpen, om een zo hoog mogelijk productie te
garanderen en als deze na 5  jaar terugloopt wordt ze vermoord…..
Moeders (van mensen) weten wat het is om een kind ter wereld te brengen
en veronderstel dat dit jaar na jaar zou door zou moeten gaan…… 

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen‘ Moet je nagaan…….

Albert Heijn belazert
de kluit met ‘scharrel-varkensvlees’: het Beter Leven keurmerk is niets
anders dan misdadige oplichting van klanten

‘In 2020 waren 575.000 ‘kippen’ al dood voor aankomst bij slachthuis, aldus NVWA…..‘ (en zie de links in dat bericht!!) zie wat betreft de hypocriete NVWA ook:

Coronacrisis:
zware dierenmishandeling ‘tijdelijk’ gelegaliseerd en praktisch geen
controle op voedselveiligheid door lobby voedselindustrie
‘ 

Doodzieke ‘kalverindustrie’ op de been gehouden met grote hoeveelheden antibiotica‘ (!!!!)

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ (en zie de links naar andere berichten over de inhumane intensieve veehouderij!!

Wopke Hoekstra (CDA minister) wil diefstal van huurders gefaseerd afbouwen……..Met
aandacht voor het feit dat het CDA de grote promotor is van de
intensieve martelveehouderij; opvallend ook dat de ChristenUnie en de
SGP daar hetzelfde in staan, terwijl het om de ‘schepping’ van hun god
gaat: ChristenUnie kwaadaardigheid Carola Schouten, de minister van
Dierenmishandeling, heeft in de afgelopen jaren niets gedaan aan de
enorme dierenmishandeling in de intensieve veehouderij, sterker nog:
onder haar beleid is deze doodsindustrie met meer dan 80 miljoen dieren
toegenomen…..

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen’

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Varkenshouder: MRSA bacterie is ongevaarlijk, maar ik zorg wel dat ik en mijn gezin vrij zijn van MRSA………..

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..
‘ (!!!!)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ (!!!!)

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland‘ Waarbij deze dieren ernstig worden mishandeld, voorts in dit bericht een door YouTube gecensureerde
video, hetzelfde geldt voor een paar foto’s en daarvoor is Google
verantwoordelijk >> zover gaat de
lobby
voor de inhumane en
barbaarse intensieve veehouderij…. De gebruikers van kadaver en zuivel
mogen de enorme ellende en ernstig dierenleed vooral niet zien!!!

Dierenmishandeling:
Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het
zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt‘ 

‘Beter leven ster promotie’ door Vroege Vogels voor melk en andere zuivel………‘ (!!!!)

Kalveren die te licht zijn, worden doodgespoten……. Beschaafde omgang met dieren anno 2016…..‘ (door ‘dierenartsen’ lenen zich voor deze schunnige zaak…..) Zie wat dat betreft ook het rapport onder de volgende link: ‘Euthanasie
van lichte kalveren
‘ (!!!!

Ormel (CDA 2de Kamer) spreekt schande van de dierenactivisten in megastal Boxtel‘ (CDA opperschoft Ormel is ‘dierenarts….’) (22 mei 2019)

Hysterie over actie in Boxtelse hel voor varkens‘ (14 mei 2019)

Dierenmishandeling:
‘Kallemooi’ >> dierenactivisten gearresteerd, terwijl zware
dierenmishandeling ongemoeid wordt gelaten….

Haat tegen dierenactivisten op de radio en een hufter die dieren de nek omdraait……….‘ (20 augustus 2014)

Heerema: meeuwenoverlast? Uitmoorden dat tuig!

Dijksma: kippen zijn nu eenmaal agressieve dieren…….‘ (over
het kappen van kippensnavels >> Dijksma was in 2013 ten tijde van
dit bericht, PvdA staatssecretaris Economische Zaken en ging vooral
over landbouw, volgens Wikipedia ging er wat betreft dierenbescherming
‘een andere wind waaien’ met Dijksma…. ha! ha! ha! Ja een stinkende
wind waarbij ze dierenmishandeling nog langer liet bestaan en zelfs
heeft gepromoot!!!
)

Florida heeft in een jaar tijd 38.000 kinderen geterroriseerd en laten opsluiten in psychiatrische instellingen

Een bericht waarvan je de haren bij wijze van spreken rechtop gaan staan: in Florida zijn in een jaar tijd 38.000 kinderen uit de klas gehaald door de politie en met handboeien afgevoerd naar psychiatrische instellingen, een terreur die zich jaar na jaar herhaalt in deze VS staat……

Eén en ander wordt middels wetgeving afgedwongen, de zogenaamde Florida Mental Health Act (FmHA), ook bekend als de Baker Act. Deze wet wordt vooral gebruikt om autistische, geestelijk gehandicapten en zwarte kinderen te terroriseren en hen te onderwerpen…… 

Zo’n kind dat verder normaal gedrag vertoont hoeft maar even op kinderlijke wijze van streek te zijn of de autoriteiten worden ingeschakeld, waarbij politieagenten worden ingezet die totaal niet weten hoe ze met deze kinderen moeten omgaan, hen uit de klas trekken, hen boeien en afvoeren naar een psychiatrische instelling…. Deze wantoestand blijft bestaan terwijl men uiteraard zo’n kind naar huis zou moeten sturen, dan wel de ouders of verzorgers moeten inschakelen…..

Nee deze kinderen die emotioneel zijn door de ontstane situatie worden door incapabele agenten uit de klas gesleept en opgesloten in psychiatrische instellingen, waar ze dagen en zelfs langer dan een week kunnen worden vastgehouden zonder dat de ouders dan wel verzorgers hun kinderen te zien of te spreken krijgen….

Uiteraard lopen deze kinderen een trauma op door de gang van zaken en als ze niet al psychische zorg kregen, hebben ze die zorg wel nodig na dit inhumane barbaarse overheidsingrijpen……. Ongelofelijk!!

De VS het land van de onmetelijke mogelijkheden…. In negatieve zin wel te verstaan…..*  

De volgende petitie van het Care2 team kunnen wij niet tekenen, echter de tekst vond ik meer dan belangrijk genoeg om weer te geven, zeker als je bedenkt dat de VS andere landen regelmatig de les leest als het gaat om mensen- of kinderrechten, terwijl deze rechten in de VS maar voor een minderheid worden geëerbiedigd en zeker voor gekleurde en arme witte mensen op grote schaal worden geschonden….. 

Niet voor niets is de VS het land met verreweg de grootste gevangenispopulatie, waarbij de gekleurde bevolking onevenredig vaak gevangen zit en de gevangenen ook nog eens slavenarbeid mogen verrichten en als ze dat weigeren diverse ‘vrijheden’ verliezen….. Deze gevangenissen, anders dan de federale gevangenissen, zijn beursgenoteerd en hebben dus een continue toevoer van gevangenen nodig, waaraan de politie maar al te graag meewerkt….. (klik op het label ‘BLM’ >> Black Lives Matter, direct onder dit bericht, voor meer artikelen over etnische profileren en het vermoorden van vooral gekleurden door de politie in de VS….)

In just one year in Florida, nearly 40,000 children were terrorized

            


38,000 little children were handcuffed and dragged into psychiatric facilities in Florida, without families’ consent

 

Sign Now

Every year, approximately 38,000 children in just one state — Florida —
are hauled away to mental facilities. This is due to the erroneously
named “Florida Mental Health Act,” also known as the Baker Act, which is
now routinely on autistic, disabled, and Black children to essentially terrorize them into submission. In many cases, a child is at school and displays normal levels of childish emotional reactivity, becoming upset for a moment. Instead of sending the kiddo home or calling their caregivers for help, school officials often call the police instead. This frequently happens with children as young as 5 years old.

Once “Baker Acted,” children endure a whirlwind of trauma and confusion.
The police who show up do not have any specific training in mental
health, psychiatry, autism, or disabilities, yet they restrain the
youth, put them in handcuffs, drag them out of their classroom away from
their peers, and involuntarily lock them up in a psychiatric facility. Without their families’ consent. Children are often at these locations for multiple days, even up to a week — and during that time, for th emost part, they are not allowed to talk to or see their parents.

Isolated, disoriented, and treated as criminals, these children endure
lasting scars. Medical experts in Florida and the U.S. agree that this
practice is harmful to children, and is in no way necessary or
beneficial. Yet Florida authorities don’t seem to care much. It’s
time for Florida lawmakers to repeal this antiquated and disturbing law
now! Sign the petition to demand an end to the Baker Act.

Thank you for all that you do,

Miranda

The Care2 Petitions Team

P.S. Autistic and Black 5-year-olds are locked up without their caregivers’ permission. Sign the petition to repeal this dangerous law.

==============================

* Nog een voorbeeld van de ‘onmetelijke mogelijkheden’ in de VS: de Haïtianen die onder een brug in Texas verblijven >> deze vluchtelingen worden na een tocht richting VS, die veelal jaren heeft geduurd, met paarden en zwepen opgedreven naar plekken vanwaar men hen met bussen naar een vliegveld brengt en vandaar deporteert naar Haïti…… Het land waar verreweg de meeste van deze vluchtelingen geen thuis noch familie hebben en ze in een land komen dat door geweld wordt geteisterd, geweld niet zelden georganiseerd door de VS, zoals de aanslag op de Haïtiaanse president een paar maanden geleden…… Schunnig!!

Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%

Een bericht van Dimitri Georganas dat ik overnam van Linkedin en waar ik nog aan toe wil voegen dat in het onder het schrijven van Georganas opgenomen artikel van de Lancet wordt gesproken over afnemende effectiviteit van het vaccin, waarbij er wordt gewezen op de vaccins van Pfizer-BioNtech en AstraZeneca, al is sinds de publicatie op 15 juli jl. bekend geworden dat ook de effectiviteit van de andere vaccins afneemt. Hier het schrijven van Georganas (de vetgemaakte tekst in zijn schrijven is van mijn hand):

Hoe verzin je het als
parlement om van een ziekte waarvan je kort geleden de Groep A status
hebt bevestigd, nu een ministerieel besluit goed te keuren met een
beleid dat een eventuele uitbraak van deze Groep A besmettelijke ziekte
onder de gevaccineerde populatie volledig onder de radar houdt?
Een
tirade:

Het is volstrekt onbegrijpelijk dat het OMT uitgaat van
een vaste effectiviteit van vaccinatie als risicobeperkende factor tegen
besmetting en verspreiding van COVID19, terwijl overal staat
gepubliceerd dat de antilichamen die de vaccins voortbrengen snel
afnemen en dientengevolge na enige tijd nauwelijks nog tegen besmetting
en transmissie beschermen
. https://lnkd.in/dCwd7aZW

Daar
komt bij dat varianten blijven muteren en dat de vaccin-voortgebrachte,
tanende antilichamen (voor een virus uit 2019) daar steeds minder vat
op hebben, of zelfs de infectie kunnen verergeren https://lnkd.in/d_jUPHFJ

Geef
het tanen van de antilichamen en het muteren van het virus genoeg tijd
en je hebt een uitbraak te pakken onder de gevaccineerde populatie. Een
uitbraak die in Israël duidelijk zichtbaar is omdat iedereen getest werd,
maar in Nederland door het niet testen van gevaccineerden onder de radar
zal blijven.
https://t.me/dimgrr/131

In
de niet-gevaccineerde groep die steeds wél moet testen wordt die
uitbraak wél zichtbaar en omdat Nederland ook de vaccinstatus niet
bijhoudt van mensen die worden opgenomen, kan elke ziekenhuisopname
straks de niet-gevaccineerden in de schoenen worden geschoven
.

Het
OMT verwijst steeds naar een hoge vaccineffectiviteit die vaak onder
ideale omstandigheden is vastgesteld, zich baserend op incidentele
artikelen met minimale bewijswaarde die selectief bij elkaar worden
gescharreld. Wat zo’n artikel waard is lees je hier. https://lnkd.in/dXTi-hRQ

De
praktijk? Het Israëlische Ministerie van Volksgezondheid houdt de
actuele effectiviteit bij en komt in de laatste uitbraak op een 39%
effectiviteit tegen besmettingen met de prevalerende Delta variant. De
effectiviteit tegen symptomatische covid19 is gedaald naar 41%
. (Dia 7 https://lnkd.in/dXa5PJr9 )

Israël is niet genoemd in het #coronadebat.
De massale uitbraak onder gevaccineerden is onvermeld gebleven
. Want
wat ik hier allemaal zeg, zou het nu aangenomen besluit volledig
onderuit schoffelen.

Dus nogmaals …hoe krijg je het als
parlement voor elkaar om bij een ziekte van welke je kort geleden de
Groep A status hebt bevestigd, nu een ministerieel besluit goed te
keuren dat er toe leidt dat een eventuele uitbraak van deze Groep A
besmettelijke ziekte onder de gevaccineerde populatie volledig onder de
radar wordt gehouden en misschien zelfs wordt gestimuleerd? https://lnkd.in/d6zu9yNp

(Hier het Lancet artikel waarop Georganas doelt, het lijkt om 2 publicaties te gaan, echter het gaat om de publicatie van 15 juli 2021, die dan ook is weergegeven):

Correspondence|
Volume 398, ISSUE 10298
, P385-387, July 31, 2021

Spike-antibody waning after second dose of BNT162b2 or ChAdOx1

Published:July 15, 2021DOI:https://doi.org/10.1016/S0140-6736(21)01642-1

Vaccines based on the spike glycoprotein
of SARS-CoV-2 are being rolled out globally to control transmission and
limit morbidity and mortality due to COVID-19. Current evidence
indicates strong immunogenicity and high short-term efficacy for
BNT162b2 (Pfizer–BioNTech) and ChAdOx1 nCoV-19 (Oxford–AstraZeneca). , Both vaccines are delivered through a prime-boost strategy, and many
countries, including the UK, have used dose intervals longer than 3–4
weeks, expecting to maximise first-dose coverage and immunogenicity.
With continued high global incidence, and potential for more
transmissible SARS-CoV-2 variants, data on longer-term vaccine efficacy
and antibody dynamics in infection-naive individuals are essential for
clarifying the need for further booster doses.

To
identify early indications of waning antibody levels to the spike
protein (S-antibody) after complete two-dose vaccination, we did a
cross-sectional analysis of fully vaccinated adults (aged ≥18 years) who
submitted capillary blood samples for Virus Watch, a longitudinal
community cohort study in England and Wales.
The study received ethical approval from the Hampstead NHS Health
Research Authority Ethics Committee (20/HRA/2320). Sera were tested
using Elecsys Anti-SARS-CoV-2 S and N electro-chemiluminescent
immunoassays (Roche Diagnostics, Basel, Switzerland); the S assay
targets total antibodies to the S1 subunit of the spike protein (range
0·4–25 000 units per mL [U/mL]), whereas the N assay targets total
antibodies to the full-length nucleocapsid protein, which we took as a
proxy for previous SARS-CoV-2 infection (specificity 99·8% [99·3–100]).
Serological results were linked with demographic and clinical
information collected at enrolment and with weekly self-reported
vaccination status.

605
adults submitted a valid sample on June 14–15, 2021. 321 (53%) of 605
participants were women, and the median age was 63 years (IQR 58–67). Of
605 participants, 186 (31%) were categorised as clinically vulnerable,
117 (19%) as clinically extremely vulnerable, and 302 (50%) as not
clinically vulnerable (additional participant characteristics and
definitions of clinical vulnerability are available in the appendix).
Participants contributed a single sample, taken 14–154 days after their
second vaccine dose (median 42 days [IQR 30–53]). 197 (33%) of 605
samples were from BNT162b2 vaccinees and 405 (67%) samples were from
ChAdOx1 vaccinees; vaccine type was missing for three (<1%)
participants. The median interval between first and second doses was 77
days (IQR 70–78).

 

Participants with
previous infection (N-seropositive; n=47) had a median S-antibody level
of 9091 U/mL (IQR 3143 to 16 135), with 2·5-fold lower median levels for
ChAdOx1 (median 5179 [IQR 2432·5 to 9513·5]) than BNT162b2 (median
13 025 [9091 to ≥25 000]). N-seronegative individuals had seven-fold
lower average S-antibody levels than N-seropositive individuals (median
1257 U/mL [616 to 3526]) and six-fold lower median levels were seen
after ChAdOx1 (median 864 [IQR 481 to 1395]) compared to BNT162b2
(median 5311 [3133 to 8829]) within this infection-naive group.

 

We
examined the distribution of S-antibody levels for confirmed
N-seronegative samples 14–20 days, 21–41 days, 42–55 days, 56–69 days,
and 70 days or more after second vaccination to infer the general trend
in antibody levels with time, stratified by vaccine type, with p values
derived from non-parametric tests for trend. We excluded two individuals
with shorter dose intervals of 21–28 days (and assumed those missing
first dose date had a longer dose interval) as this has been
demonstrated (in part, through preliminary data) to be less immunogenic
than longer intervals for both ChAdOx1 and BNT162b2,, giving a total of 552 individuals included in the analysis.

 

A significant trend of declining S-antibody levels was seen with time for both ChAdOx1 (p<0·001) and BNT162b2 (p<0·001; figure; appendix),
with levels reducing by about five-fold for ChAdOx1, and by about
two-fold for BNT162b2, between 21–41 days and 70 days or more after the
second dose. This trend remained consistent when results were stratified
by sex, age, and clinical vulnerability (appendix).
For BNT162b2, S-antibody levels reduced from a median of 7506 U/mL (IQR
4925–11 950) at 21–41 days, to 3320 U/mL (1566–4433) at 70 or more
days. For ChAdOx1, S-antibody levels reduced from a median of 1201 U/mL
(IQR 609–1865) at 0–20 days to 190 U/mL (67–644) at 70 or more days.

 

FigureLevels
of antibody against the spike glycoprotein of SARS-CoV-2 (S-antibody)
at defined timepoints after second dose of vaccination (with extended
dose intervals) in individuals with no previous infection, stratified by
vaccine type

Across
both vaccine types, women had higher initial S-antibody levels than men
at 21–42 days after complete vaccination; also ending with higher
levels at 70 days or more (appendix).
Similarly, those aged 18–64 years had higher levels at 21–42 days
compared to those aged 65 years and older, with correspondingly higher
levels at 70 or more days (appendix).

For
BNT162b2 vaccinees, some disparity was noted by clinical vulnerability
status in peak antibody levels at 21–41 days, although this pattern was
not observed with ChAdOx1 (appendix).
At 70 days or more, the pattern of disparities was different, with
higher antibody levels in vulnerable groups for BNT162b2 and the reverse
for ChAdOx1. These data suggest substantial underlying heterogeneity
within clinical vulnerability groupings and are also limited by small
numbers in the clinically extremely vulnerable strata. However, the
trend for declining S-antibody levels with time remains consistent, and
the low levels in clinically vulnerable ChAdOx1 vaccinees at 70 days or
more might be cause for concern.

 

Our
data suggest waning of S-antibody levels in infection-naive individuals
over a 3–10-week period after a second dose of either ChAdOx1 or
BNT162b2. These data are consistent with the decline in Spike-antibody
and neutralising antibody levels observed after infection, although
memory B-cell populations appear to be maintained.,
As such, the clinical implications of waning antibody levels
post-vaccination are not yet clear, and it remains crucial to establish
S-antibody thresholds associated with protection against clinical
outcomes.

 

Although trends were
consistent after stratification by key variables that are likely to
affect the immune response, there might be residual confounding due to
age and dosing interval as small numbers precluded more precise strata.
These findings are also limited by the cross-sectional nature of the
data. This analysis should be repeated with a larger number of
participants to allow better adjustment for potential confounding, and
with longitudinal follow-up of antibody dynamics in individuals over
6–12 months to establish plateau levels, or time to seroreversion.

 

Higher
antibody levels are possibly associated with greater protection against
variants that can partially evade immunity, which could explain the
observed higher efficacy (partly preliminary) of BNT162b2 compared to
ChAdOx1 against the Delta variant (B.1.617.2).,
Disparity in peak antibody levels between vaccine types, and to a
lesser extent between population groups, might therefore be important if
antibody levels in some groups drop below (as yet undefined) thresholds
of protection earlier than in others. There is, however, accumulating
evidence suggesting the importance of T-cell-mediated immunity,
particularly in individuals with weak or absent antibody responses, so it is possible that T-cell responses compensate to some extent as antibody responses wane.

 

In
the context of recent advice in support of booster vaccinations from
the UK’s Joint Committee on Vaccination and Immunisation,
and given the potentially rapid S-antibody decline suggested by these
data, heterologous regimens, which preliminary data suggest elicit
stronger antibody and T-cell responses,,
might provide more durable immunity and greater protection against
emerging variants. However, the ultimate effect of different dose
intervals and various heterologous combinations on clinical outcomes
remain important unanswered questions. Principally, the ethical basis
for universal booster dose deployment in high-income settings should be
carefully considered in the context of widening global vaccine
inequities. Data on disparities in peak antibody levels and rates of
decline might therefore inform targeted and equitable booster
deployment.

 

ACH
serves on the UK New and Emerging Respiratory Virus Threats Advisory
Group. All other authors declare no competing interests. The research
costs for the study have been supported by the Medical Research Council
Grant awarded to University College London. The study also received
US$15 000 of Facebook advertising credit to support a pilot social media
recruitment campaign on Aug 18, 2020. Virus Watch received funding via
the UK Government Department of Health and Social Care’s Vaccine
Evaluation Programme to provide monthly Thriva antibody tests to adult
participants. This work was supported by the Wellcome Trust through a
Wellcome Clinical Research Career Development Fellowship to RWA. Author
contributions and members of the Virus Watch Collaborative are listed in
the appendix.

 

  1. 1.
    • Polack FP
    • Thomas SJ
    • Kitchin N
    • et al.

    Safety and efficacy of the BNT162b2 mRNA Covid-19 vaccine.

    N Engl J Med. 2020; 383: 2603-2615

    View
    in Article

  2. 2.
    • Voysey M
    • Clemens SAC
    • Madhi SA
    • et al.

    Safety
    and efficacy of the ChAdOx1 nCoV-19 vaccine (AZD1222) against
    SARS-CoV-2: an interim analysis of four randomised controlled trials in
    Brazil, South Africa, and the UK.

    Lancet. 2021; 397: 99-111

    View
    in Article

  3. 3.
    • Lopez Bernal J
    • Andrews N
    • Gower C
    • et al.

    Effectiveness
    of the Pfizer-BioNTech and Oxford-AstraZeneca vaccines on covid-19
    related symptoms, hospital admissions, and mortality in older adults in
    England: test negative case-control study.

    BMJ. 2021; 13: 373

    View
    in Article

  4. 4.
    • Hayward A
    • Fragaszy E
    • Kovar J
    • et al.

    Risk
    factors, symptom reporting, healthcare-seeking behaviour and adherence
    to public health guidance: protocol for Virus Watch, a prospective
    community cohort study.

    BMJ Open. 2021; 11e048042

    View
    in Article

  5. 5.
    • The National SARS-CoV-2 Serology Assay Evaluation Group

    Performance characteristics of five immunoassays for SARS-CoV-2: a head-to-head benchmark comparison.

    Lancet Infect Dis. 2020; 20: 1390-1400

    View
    in Article

  6. 6.
    • Voysey M
    • Costa Clemens SA
    • Madhi SA
    • et al.

    Single-dose
    administration and the influence of the timing of the booster dose on
    immunogenicity and efficacy of ChAdOx1 nCoV-19 (AZD1222) vaccine: a
    pooled analysis of four randomised trials.

    Lancet. 2021; 397: 881-891

    View
    in Article

  7. 7.
    • Parry H
    • Tut G
    • Faustini S

    BNT162b2
    vaccination in people over 80 years of age induces strong humoral
    immune responses with cross neutralisation of P.1 Brazilian variant.

    SSRN. 2021; (published online March 31.) (preprint).

    https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3816840

    View
    in Article

  8. 8.
    • Wheatley AK
    • Juno JA
    • Wang JJ
    • et al.

    Evolution of immune responses to SARS-CoV-2 in mild-moderate COVID-19.

    Nat Commun. 2021; 12: 1-11

    View
    in Article

  9. 9.
    • Gaebler C
    • Wang Z
    • Lorenzi JCC
    • et al.

    Evolution of antibody immunity to SARS-CoV-2.

    Nature. 2021; 591: 639-644

    View
    in Article

  10. 10.
    • Bernal JL
    • Andrews N
    • Gower C
    • et al.

    Effectiveness of COVID-19 vaccines against the B.1.617.2 variant.

    medRxiv. 2021; (published online May 24 (preprint).)

    View
    in Article

  11. 11.
    • Sheikh A
    • McMenamin J
    • Taylor B
    • Robertson C
    • on behalf of Public Health Scotland and the EAVE II Collaborators

    SARS-CoV-2 Delta VOC in Scotland: demographics, risk of hospital admission, and vaccine effectiveness.

    Lancet. 2021; 397: 2461-2462

    View
    in Article

  12. 12.
    • Wyllie D
    • Jones HE
    • Mulchandani R
    • et al.

    SARS-CoV-2
    responsive T cell numbers and anti-Spike IgG levels are both associated
    with protection from COVID-19: a prospective cohort study in
    keyworkers.

    medRxiv. 2020; (published online Nov 4.) (preprint).

    https://doi.org/10.1101/2020.11.02.20222778

    View
    in Article

  13. 13.
    • Joint Committee on Vaccination and Immunisation
    • Department of Health and Social Care

    JCVI interim advice on a potential coronavirus (COVID-19) booster vaccine programme for winter 2021 to 2022.

    https://www.gov.uk/government/publications/jcvi-interim-advice-on-a-potential-coronavirus-covid-19-booster-vaccine-programme-for-winter-2021-to-2022

    Date: June 30, 2021

    Date accessed: July 6, 2021

    View
    in Article

  14. 14.
    • Hillus D
    • Schwarz T
    • Tober-lau P
    • et al.

    Safety,
    reactogenicity, and immunogenicity of homologous and heterologous
    prime-boost immunisation with ChAdOx1-nCoV19 and BNT162b2: a prospective
    cohort study.

    medRxiv. 2021; (published online June 2.) (preprint).

    https://doi.org/10.1101/2021.05.19.21257334

    View
    in Article

  15. 15.
    • Barros-Martins J
    • Ramos GM
    • Dopfer-Jablonka A
    • et al.

    Humoral
    and cellular immune response against SARS-CoV-2 variants following
    heterologous and homologous ChAdOx1 nCoV-19 / BNT162b2 vaccination.

    medRxiv. 2021; (published online June 3.) (preprint).

    https://doi.org/10.1101/2021.06.01.21258172

    View
    in Article

Supplementary Material

 ======================================

 Zie ook: ‘Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar

Besmette gevaccineerden houden ‘gewoon’ toegang tot openbare gelegenheden

Coronavirus: geen epidemiologische basis voor een Coronapaspoort‘ (!!!!)

Schaf het Coronatoegangsbewijs af

Coronavirus: belangrijke punten en vragen van een leek over de grote tegenstrijdigheden aangaande het virus en het vaccin

Coronavirus: Duits parlement wil dat niet gevaccineerden financieel worden gechanteerd: geen uitkering bij ziekte of quarantaine‘ (en reken maar dat men ook hier dergelijke maatregelen zal invoeren!!)

Coronavirus: Shell overweegt verplichte vaccinatie werknemers niet om gezondheidsredenen maar puur winstgedreven

COVID-19 booster goed voor de aandelen en dat is nog maar het begin aldus Money & Markets‘ en zie wat dat betreft ook:

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….
Terwijl dit bedrijf als andere vaccinmakers, minstens 1 miljard dollar
aan subsidie kreeg voor de ontwikkeling van het vaccin…..
 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (ook van belang gezien de internationale schreeuw om maatregelen tegen ongevaccineerden….)

Coronavirus: een officier van justitie die terug wil naar normaal en censuur op Linkedin na vragen van een bezorgde burger

COVID-19:
Gezondheidsraad houdt zich niet aan de regels van de Raad van Europa:
discriminatie van niet-gevaccineerden is verboden
‘ (!!!!)

Coronavirus: paniek over de Deltavariant is onterecht en zwaar overdreven‘ (!!!!)
De
bezuinigingen op de gezondheidszorg zijn de
reden voor de
Coronamaatregelen, die werden immers genomen daar er te weinig
ziekenhuisbedden, IC bedden en verpleegkundigen waren. Zoals eerder in
dit blog al gemeld: het aantal
verpleegkundigen is als de IC- en andere ziekenhuisbedden sterk teruggelopen door wanbeleid van
de afbraakkabinetten Rutte 1, 2 en 3, bij aantreden van Rutte 1 waren er
nog 2.200 IC bedden, dit was tot de uitbraak van het virus in 2020
bezuinigd tot 1.100 bedden……. De AIVD en MIVD waarschuwden in 2016 Rutte 2 en daarmee
Rutte 3 juist voor de tekorten aan IC bedden, vepleegkundigen
en specialisten, mocht er een pandemie uitbreken…… Dus als je sterk
bent
benadeeld door de Coronamaatregelen, weet je wie hiervoor
verantwoordelijk zijn!! Het demissionaire kabinet Rutte 3 en de partijen
die dit kabinet vertegenwoordigen hebben onlangs schunnig genoeg
besloten dat er geen
extra IC bedden bijkomen, hetzelfde geldt voor intensivisten en
verpleegkundigen….. Zie: ‘
Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie
(!!!!) Zie wat dat
bericht betreft ook:

Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn‘ De video die oorspronkelijk in het artikel was te zien is
gecensureerd, tja je wilt natuurlijk niet dat de bevolking begrijpt
hoezeer men werd en wordt belazerd……

Met COVID-19 besmette zorgmedewerkers mogen ondanks symptomen gewoon doorwerken…….

Coronavirus: Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze lopen…..‘ (ha! ha! ha! ha! ha!) (en zie de reactie onder dat bericht)

COVID-19 vaccins en
de bijwerkingen ‘die zijn te verwaarlozen’: een les van Pierre Capel,
emeritus hoogleraar besmettingsleer en immunologie

COVID-19: gezonde mensen maken elkaar niet ziek

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Astra
Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig
voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch
wel, uhhhh…..

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge
Het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden….. Weet je
nog: CDA ‘minister’ de Jonge en dansen met Janssen….? (ongelofelijk
dat deze zwaar disfunctionerende blunderkont nog steeds ministertje van
Volksgezondheid mag spelen!! Wat overigens ook geldt voor VVD premier
Rutte en CDA minister Grapperhaus, waar de laatste bewezen zelf niet
gelooft in Coronamaatregelen!!)

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!) 

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!) Dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest
moet maar zien……

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!
(intussen 9 september 2020 spreekt men al over een derde en wellicht
vierde injectie, met jaarlijkse herhalingen als bij de griepprik…..)

——————————————–

Wat betreft het vertrouwen van de farmaceuten in het vaccin: Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ Van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen op de korte, de middellange en lange termijn; dit geldt voor alle in het westen
geproduceerde vaccins……

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

——————————————– 

Aangaande schending van burger- en mensenrechten door Coronamaatregelen zie ook: ‘Duterte
(president Filipijnen) laat overtreders Coronalockdown vermoorden door
politie, de hoogste tijd voor sancties tegen deze bloedige fascist en
zijn regering
‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. naar
meer artikelen over schending van burger- en mensenrechten door
Coronamaatregelen, ook in ons land!!
)

——————————————-

Het
grote aantal mensen dat kampt met
psychische problemen door de Coronacrisis, heeft een fikse toename laten
zien t.o.v.
vorig jaar en toen was al sprake van een toename vergeleken met 2019
(dat
geldt overigens ook voor
kinderen….)…. Benieuwd ook hoeveel mensen
zijn overleden doordat de ‘gewone zorg’ werd afgeschaald in
ziekenhuizen, in feite ook slachtoffers van het virus, maar dan vanwege
de maatregelen en het onbeschoft bezuinigen op de zorg door de
kabinetten Rutte 1, 2
en 3…… Zo zijn er onder deze kabinetten maar liefst 1.100 IC bedden
wegbezuinigd, van 2.200 van de 1.100…… (al hoorde ik afgelopen week
[het was bij de toevoeging van deze tekst 15 september 2021] dat er feitelijk nog maar 900 IC bedden
zijn in ons land…..) Schandelijk genoeg wensen de regeringspartijen
van het
demissionaire kabinet geen extra IC bedden te creëren en gaat men gewoon
door met het bezuinigen op de zorg, terwijl de mensen- en burgerrechten
schendende Coronamaatregelen juist
werden genomen daar er te weinig IC bedden, ziekenhuisbedden en
verpleegkundigen waren…….. Overigens zijn die regeringspartijen tegen het aantrekken van extra verpleegkundig personeel en
intensivisten…. Zie de al eerder weergegeven link: Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie
‘ (een schande van enorme proporties!!)

——————————————

Wat betreft de PCR test (‘de beste test’ die zou worden gebruikt): PCR test in VS meer en meer onder vuur, ook de FDA en CDC willen ermee stoppen‘ En zie de volgende links over deze test en die op antilichamen:

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (een artikel van Mario Ortiz Buijsse)

Killing
off the PCR Test would go a long way to “solving” the “casedemic” and
offer Biden and his pals a positive talking point for voters

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘ 

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(
!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

—————————

Dan nog wat informatie over de griepprik: ‘De farmaceuten en de griepprik
(28 november 2010) Onder andere over een onderzoek waaruit blijkt dat
de griepprik waardeloos is, dit onderzoek is daarna verboden daar het
onethisch zou zijn…… ‘Onethisch’ daar men een groep wel met het
griepvaccin heeft ingeënt en een andere groep een placebo toediende…..
Uiteraard vooral ‘onethisch’ daar de uitkomst negatief was voor de grote
farmaceuten die zich scheel verdienen aan de griepvaccins en voor de
politici-lobbyisten die zich als volksvertegenwoordiger vooral inzetten
voor dit soort (grote) bedrijven, al gaf men deze reden niet op toen men stelde dat
het onderzoek ‘onethisch’ was…… SCHANDE!!! (!!!!)

Zie wat de Spaanse Griep betreft: ‘Vaccinatie tegen Spaanse Griep: miljoenen doden

Russische verkiezingen: een uitgelezen moment om het land en haar president verder te demoniseren

Als je het nieuws een beetje volgt kan het je onmogelijk ontgaan zijn dat de Russische verkiezingen hebben plaatsgevonden, degenen die bijvoorbeeld regelmatig naar de nationale nieuwszenders BNR en Radio1 luisteren hebben de afgelopen weken een hele berg anti-Russische propaganda over zich heen gekregen, niet één keer met een positief bericht over Rusland (wat overigens ook in de ons omringende landen het geval was)…… Alsof niet de VS maar Rusland de afgelopen 20 jaar op basis van leugens de ene na de andere oorlog begon, dit daar men op  dezelfde radiozenders en in de reguliere media over het algemeen vooral positief bericht over de VS en haar president Joe Biden die zich al voor zijn aantreden als oorlogsmisdadiger heeft getoond vanwege zijn vicepresidentschap onder ‘vredesduif’ Obama…..

Foto Reuters overgenomen van gekleurd bericht op AD: ‘Poetin wint Russische verkiezingen, ‘ontsierd door onregelmatigheden’

Afgelopen vrijdag was NOS correspondent Iris de Graaf te horen op Radio1 (na 8.30 u.), zij bracht een partij anti-Russische propaganda waar je koud van wordt….. Volgens de Graaf is de belangrijkste oppositiepartij, die van de corrupte fascist Navalny, uitgeschakeld door Putin… Echter als je nagaat dat de aanhang van Navalny voornamelijk uit neonazi’s bestaat is dit niet zo vreemd, vergeet niet dat Hitler Duitsland 20 miljoen Russen heeft vermoord…… En dan de belangrijkste oppositiepartij? Een oppositiepartij die bij de voorlaatste verkiezingen (met deelname van Navalny) niet verder kwam dan 2 of 3 zetels…… Het is als met de demonstraties tegen het vastzetten van Navalny waarbij een aantal van de westerse media spraken over honderdduizenden deelnemers, terwijl het er in werkelijkheid in totaal amper 20.000 waren en dat op een bevolking van 144 miljoen mensen, ofwel niet eens 1 procent van de bevolking…..

Volgens de Graaf hadden veel mediaorganen in Rusland kritiek op de verkiezingen, vreemd daar men anders altijd stelt dat kritiek in de media niet wordt toegestaan in dat land, zoals bijvoorbeeld fantast Hubert Smeets wel 100 keer heeft gemeld de afgelopen 10 jaar….. Smeets, je weet wel van Raam op Rusland (RoR, gesubsidieerd met ons belastinggeld!!), waarvan ook de grootlobbyist voor het internationaal-militair complex (en Lockheed Martin in het bijzonder) Dick Berlijn deel uitmaakt, hetzelfde geldt voor CDA oorlogshitser Ben Knapen……

Hoe is het mogelijk dat iedereen die zoveel kritiek heeft op Rusland zo gunstig gestemd is als het gaat om de grootste terreurentiteit ter wereld, de VS, het land waar miljoenen mensen het simpelweg onmogelijk wordt gemaakt om te stemmen, een land ook waar de grote bedrijven de volgende president al in de zak hebben voor deze wordt gekozen, dit door enorme kapitalen aan schenkingen te doen aan de beide presidentskandidaten, dus zowel aan de Democraten als de Republikeinen….. Men zegt daar ver weg wel eens wat over in de reguliere westerse media, maar vooral niet met al te negatieve woorden (zoals dat wel gebeurt als het over Rusland gaat) en wordt de VS in diezelfde westerse media en politiek nog steeds gepropageerd als het grootste democratische land ter wereld…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De berichten van de reguliere westerse media rollen over elkaar heen als het gaat om onregelmatigheden bij de Russische verkiezingen, waarbij men het online stemmen al direct als belachelijk neerzet die op zeker zouden worden gemanipuleerd, dit zonder enig onderzoek….. Duizenden klachten berichtte WDR 5 gistermiddag en ook op Radio1 sprak men over een enorm aantal klachten, terwijl er 4.000 zijn geteld en dat door een niet onafhankelijk instituut….. 

De verkiezingswinst voor de partij van Putin, Verenigd Rusland, wordt voorgesteld als een belachelijk grote overwinning die wel door manipulatie voor elkaar moet zijn gekregen, terwijl de partij rond de 50% van de stemmen heeft, normaal zegt men dit als een partij 80% of meer van de stemmen haalt, bovendien toont dit ten overvloede nog eens aan dat de partij van Navalny allesbehalve de grootste dan wel belangrijkste oppositiepartij is….. 

Op WDR 5 gistermiddag nog even over de economische situatie in Rusland, waarbij men opmerkte dat het land er slecht voorstaat en dat de roebel fiks in waarde is gedaald, niets over het feit dat Rusland een fikse berg in feite illegale sancties aan de broek heeft, dit nog buiten het feit dat de geldpersen in Rusland ongeveer op één tiende van de snelheid draaien, vergeleken met de meeste westerse landen en al helemaal vergeleken met de VS dat in feite al lang failliet had moeten zijn gezien de enorme staatsschuld, waar men in het westen zo min mogelijk over spreekt….. Het is dat de dollar nog steeds de belangrijkste internationale betalingsmunt is, dit mede door het monopolie van het SWIFT betalingssysteem, anders was dat land al lang aan de bedelstaf beland…..

Daarover gesproken: men verwijt Poetin dat deze de oligarchen de handen boven het hoofd houdt, totdat er weer 1 gevangen wordt genomen, echter dat de grote bedrijven en de oligarchen in de VS amper of geen belasting betalen wordt gezien de berichtgeving als  normaal gezien…… In de VS zijn 60 miljoen mensen afhankelijk van voedselbonnen, het aantal daklozen in de VS is al lang niet meer te tellen en dat er dagelijks minstens 10 miljoen kinderen met honger naar school gaan: kom daar maar eens voor in Rusland!!

Gistermorgen was Hubert Smeets te gast op Radio1 daar liet hij vlak na 9.30 u. al weten dat Nord Stream 2 (NS2) de omstreden gaspijpleiding van Rusland naar Duitsland een politiek drukmiddel is van Putin….. ha! ha! ha! ha! De vuile fantast!! Het is algemeen bekend dat Rusland zich heel netjes aan de door haar ondertekende contracten houdt en daar niets aan politiek bij misbruikt, zoals de VS en andere westerse landen wel doen als ze een land weer eens sancties opleggen…….* Vergeet niet dat deze pijpleiding juist is aangelegd omdat Oekraïne en Polen de Russische gasleveringen die over hun land gingen politiek hebben misbruikt, Oekraïne heeft zelfs illegaal gas afgetapt…… Heb m’n radio daarna het raam uit gekegeld, wat een enorme oplichter die Smeets, een grootlobbyist van de NAVO en de VS in het bijzonder, ook hij zou goed op de loonlijst van wapenfabrikanten kunnen staan…… Voor meer berichten met Hubert Smeets, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht. (oh ja, Smeets werd door presentator Plag aangekondigd als ‘Ruslandkenner en journalist…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!)

Zie ook: ‘Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering

Veronderstel
dat er een terreurgroep zou zijn die in bezit was van: drones,
kruisraketten, kernkoppen, straaljagers, vliegdekschepen en bases over
de hele wereld

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….‘  

Novitsjok vergiftiging Skripals’: officiële Britse documenten tonen aan dat de bloedstalen zijn gemanipuleerd

Rusland en China liggen tegenwoordig aan de Noordzee althans als het gaat om cyberaanvallen en phishing 

Navalny slachtoffer? Assange is het echte slachtoffer!!‘ 

Navalny wordt geprezen terwijl Assange wordt gemarteld

Obama beambten hebben gelogen over het verblijf van Edward Snowden in Rusland 

Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland

NOS brengt doelbewust anti-Russische propaganda

Laura Starink heeft een ‘fantastisch’ boek geschreven over Rusland en Oekraïne, ‘fantastisch’ in de zin van fantasie……….‘ (Starink is ook medewerker van RoR)

Malaysia Airlines MH 17, of sensatie Radio1………..‘ Voor veel meer berichten over MH17 dat middels leugens in de schoenen van Rusland is geschoven, klik op dat label direct onder dit bericht.

9/11: geen media aandacht voor de kalmte tijdens de chaos

Brasscheck TV heeft eerder al gewezen op de rustige manier waarop veel mensen met elkaar omgingen na de aanslagen op de Twin Towers op 11 september 2001. Zoals de burgers die met een vloot aan bootjes mensen van Manhattan haalden, niet gepland maar spontaan door deze burgers in gang gezet. 

Hetzelfde moet je concluderen als je bedenkt dat 90% van de mensen aanwezig in de torens deze hebben weten te ontsnappen, met grote paniek die de reguliere media suggereerden was dit onmogelijk geweest. Daarover gesproken: nog steeds wordt deze suggestie volgehouden en men heeft in die media geen belang bij kalmte onder de mensen die uit die torens wisten te komen, niet zo vreemd als je bedenkt dat men in de reguliere westerse media uit is op zoveel mogelijk sensatie en nee die sensatie ontbreekt als je ziet hoe kalm een groot aantal mensen hebben gereageerd en elkaar hebben geholpen en bijvoorbeeld niet hebben gevochten om de torens uit te komen….

Professor Kathleen Tierney, leider van Disaster Research Center van de University
of Delaware
deed onderzoek naar deze zaak en komt tot heel andere conclusies dan de reguliere media waar je dergelijke conclusies niet kan vinden, ze heeft e.e.a. gerapporteerd op de jaarlijkse bijeenkomst van de American Sociological Association (ASA).

Bemoedigend te zien dat de mens in basis toch vooral een sociaal wezen is dat niet alleen voor zichzelf, het gezin, familie, vrienden, bekenden en buren zorgt, maar ook voor totaal vreemden (dat was overigens ook te zien bij de overstromingen eerder dit jaar in Duitsland). Daarentegen is het triest te zien dat de overheid dit soort zaken steeds meer van bovenaf wil organiseren en dat welhaast op militaire manier, alsof we dat nodig hebben in situaties waarbij men paniek verwacht, ook al laat het verleden zien dat dit meestal niet het geval is, daarmee lopen zelfs spontane acties van burgers gevaar de kop te worden ingedrukt……. Je zou zelfs kunnen stellen dat men daarmee juist paniek uitlokt…… Wellicht was dat laatste ook de bedoeling in geval van 9/11, dit door haat en angst te zaaien tegen/voor de daders en daarmee de weg vrij te maken voor oorlog zoals na die aanslagen gebeurde, waar het gemanipuleerde volk zich vervolgens voor het grootste deel achter heeft geschaard…….

Media ignored 9/11calm amid chaos

The story you were never told

 

Original video produced by BrasscheckTV.com and narrated by Goodman Green

Click here to support Brasscheck

Script by Andrew Greeley

Reprinted by special permission

On Sept. 11 last year, up to 1 million people were evacuated from
Lower Manhattan by water “in an emergent network of private and publicly
owned watercraft–a previously unplanned activity.” It was an American
Dunkirk, as the epic rescue of the British army at Dunkirk in 1940 by an
armada of a similar craft.

Yet you most likely never saw this astonishing event, reported last
month by Professor Kathleen Tierney at the annual meeting of the
American Sociological Association (ASA), on television and never read about it
in the print media. It would have made for spectacular TV imagery; yet,
as an example of calm and sensible and spontaneous action, it did not
fit the media image of panic, an image that will doubtless be re-enacted
next week.

Tierney, director of the Disaster Research Center at the University
of Delaware, argued that the reaction of people at the World Trade
Center was what one might have expected from the research literature of
the last 50 years on behavior in disaster situations. ”Social bonds
remained intact and the sense of responsibility to others–family
members, friends, fellow workers, neighbors, and even total strangers
remains strong. . . . People sought information from one another, made
inquiries and spoke with loved ones via cell phones, engaged in
collective decision-making and helped one another to safety. When the
towers were evacuated, the evacuation was carried out in a calm and
orderly manner.”

There is growing research literature that Tierney cites that leaves
little doubt about this description. (See also Lee Clarke’s article in
the current issue of the new sociological journal Contexts.) Many will
not believe that the scenario could possibly be true. Doesn’t everyone
know that there is panic in disaster situations? Don’t people become
frightened, selfish, and flee in headlong panic?

The answer is no, they don’t. The proof that this was not true on
Sept. 11 is to be found in the fact that 90 percent of the people in the
World Trade Center (WTC) escaped–which would have been impossible had people
panicked. Most people are cool under such pressure. Their old social
networks do not dissolve, and new social networks emerge. The paradigm
of humankind as a mob simply isn’t true. We are social animals, and even
when terribly frightened we remain social animals.

Note that most of the positive social behavior that saved so many
lives was not organized by any formal agency, much less by any
command-and-control mechanism. People saved themselves. Other people
converged from all over the city to help. As Tierney says, “The response
to the Sept. 11 tragedy was so effective precisely because it was not
centrally directed and controlled. Instead, it was flexible, adaptive
and focused on handling problems as they emerged.”

In some sense, Sept. 11 was a victory over the terrorists. Socially
responsible free Americans prevented the loss from being much worse.
Yet, the response of the planning agencies has been to establish more
and more elaborate command-and-control structures, which will force a
population that is not about to panic into panic behavior.

Says Tierney: “When Sept. 11 demonstrated the enormous resilience in
our civil society, why is disaster response now being characterized in
militaristic terms?” Perhaps because those who are determined to control
everything don’t understand that even in military situations, it’s the
second lieutenants and the sergeants who win battles, as, for example,
in the Omaha Beach chaos at Normandy.

Generals sitting in faraway bunkers cannot control battles. Neither
can bureaucrats be far from the scene of the tragedy, no matter how
elaborate their plans are.

The media got the story all wrong because the panic paradigm is still
pervasive and because no one in the media had read the
disaster-research literature. They thus reinforced the propensity of
those running the country not to trust the good sense and social concern
of ordinary folk. Rather, they want to control everything with such
ditsy ideas as the proposed Homeland Security Department (DHS). That plan
would take union and civil service protections away from government
workers and accomplish little else.

You can count on it: In the orgy of self-pity in which the media will
engage next week, no one will pay any attention to why there was no
panic in the evacuation, much less to the American Dunkirk at the lower
end of Manhattan. Nor will anyone argue that the only kind of formal
plan that will work in similar situations is one that is sensitive to
and ready to integrate with the powerful social propensity of the human
species.

====================================

Zie ook: ‘9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS wordt aangevallen door landen die het haat op een manier die alleen de CIA ‘kan zien’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Samenzweringstheorie paniek wordt juist gevoed door ‘tegenstanders’ daarvan

Voor meer berichten over 911, senatie tv, sensatie radio en de zogenaamd onafhankelijke journalistiek, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.

On
the right hand side of this page you can choose for a translation in
the language of your choice, first choose ‘Engels’ (English) so
you can recognise your own language (the Google tranlation is first
in Dutch, a language most people can’t read, while most people
recognize there language translated in English).

Nigel Farage (ex-fascistische politicus) lid raad van advies DGB Group, de voormalige Verenigde Nederlandse Compagnie NV

Een bericht van DeBeurs.nl deed me vanmorgen van m’n stoel donderen: Nigel Farage, de voormalige leider van de Britse fascistenpartij UKIP is lid van de raad van advies voor de Dutch Green Business Group (DGB), een lobbyorganisatie voor landbouw en veeteelt…..  (DGB is een voortzetting van de Verenigde Nederlandse Compagnie NV >> blijkbaar deed dit teveel aan de terreurorganisatie Verenigde Oostindische Compagnie [VOC] denken….)

Volgens het bericht heeft Farage een belang genomen in DGB, een belang voor 1 miljoen opties. De  algemene vergadering van aandeelhouders heeft dit belang goedgekeurd.   

De DGB Group zou zich bezighouden met het verduurzamen van de agrarische sector, door het voorzien van duurzame energie, certificatie en software….. Je weet wel de geijkte manier om een wel heel smerige sector een valsgroene jas te geven (ook bekend als ‘greenwashing), bijvoorbeeld door het aanplanten van bomen dat een paar jaar geleden al door wetenschappers als pure onzin werd doorgeprikt*, immers er wordt nog steeds meer hout gekapt dan aangeplant**, bovendien eer de nieuw geplante bomen werkelijk belangrijke hoeveelheden CO2 kunnen opnemen ben je al snel 30 jaar verder…..

Voorts kan bijvoorbeeld veeteelt nooit duurzaam zijn, hoeveel sterren je ook op het verpakte kadaver plakt. Ten eerste daar er om bijvoorbeeld 1 kilo vlees te produceren je gemiddeld 5 kilo groente nodig hebt, plus een enorme bak water. Ten tweede hoe kan je een doodsindustrie duurzaam noemen als de dieren ver voor de levensverwachting worden vermoord….. Ten derde hoe kan je massamoord duurzaam noemen?? Om nog maar te zwijgen over het verbranden van bijvoorbeeld het Amazonewoud ten behoeve van sojateelt ten behoeve van de enorme Nederlandse veestapel, die onder het ‘groene kabinet’ Rutte 3 is gegroeid met 100 miljoen dieren tot nu in totaal 600 miljoen dieren…… 

Deze doodsindustrie stoot in de EU meer CO2 uit dan al het autoverkeer in dat gebied en de uitstoot van methaangas is gigantisch (methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2…..) Het voorgaande naast een grote uitstoot van ammoniak, nitraat en stikstof…… Door de enorme veestapel in ons land is Nederland een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering…… Hoe ‘duurzaam’ kan een klein land zijn…??!!!

Ongelofelijk dat dit in Nederland gevestigde en aan de beurs genoteerd bedrijf een fascist als grootadviseur en oplichter heeft aangesteld…… Ach dat toont ten overvloede nog eens aan dat bedrijven totaal geen probleem hebben met fascisten….. 

Voorts toont e.e.a. aan dat Farage schijt heeft aan zijn voormalige achterban, het gewone volk dat alleen maar last heeft van aandeelhouders, politiek lobbyisten en de enorme kosten die de klimaatverandering met zich meebrengen……

Update: Farage meldt belang in DGB

Door ABM Financial News
op 20 september 2021 07:39
| Views: 6.201

Update: Farage meldt belang in DGB
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) Nigel Farage heeft voor het eerst een
belang in DGB Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van
de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 15 september 2021.

Farage meldde een kapitaalbelang van 8,77 procent met eenzelfde stemrecht. Dit belang wordt rechtstreeks potentieel gehouden.

Farage werd eerder dit jaar benoemd tot lid van de raad van advies
van DGB. Als adviseur is het de rol van Farage om introducties met
politici en bedrijfsleiders in het Verenigd Koninkrijk en de rest van de
wereld te vergemakkelijken, zo lichtte DGB de benoeming toe.

Farage was onder meer één van de oprichters van de UK Independence
Party en leidde die partij tussen 2010 en 2016. Later werd hij de leider
van Brexit Party en zat hij tot en met 2020 in het Europees Parlement.

Zondag meldde DGB in een toelichting dat de melding door Farage het
gevolg is van de goedkeuring op de Algemene Vergadering van
Aandeelhouders voor de toekenning van 1 miljoen opties eerder deze week.
Aandeelhouders stemden in met het voorstel om 1 miljoen opties toe te
kennen aan Farage voor zijn rol als voorzitter van de Raad van Advies.

“De aandelenopties hebben een uitoefenprijs van 1,50 euro en zijn pas
uitoefenbaar als de koers van het aandeel DGB 20 euro heeft bereikt.”
De aandelenopties hebben geen vervaldatum.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari
2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt.
Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3
procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de
volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95
procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een
belang.

Bron: ABM Financial News

=============================

*  Zie: ‘Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje

** Zie: ‘Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland in verhouding zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren…..)

——————————-

Zie ook: ‘Dutch Green Business Group investeert in greenwashing: het afkopen van zware CO2 vervuiling

Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’‘ (en zie de links in dat bericht)

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

EU subsidie voor duurzame energie gaat voor 60% naar niet duurzame energieopwekking met hout en groente

Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De laatste woudreuzen van Canada dreigen te worden gekapt

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer berichten over de Australische bosbranden)

Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over de
klimaatverandering en andere gevaren die de luchtvervuiling
veroorzaakt)

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Bulgarije: boswachters worden vermoord door illegale houthakkers‘ 

Boris Johnson (Britse premier) liegt keihard dat de branden in Amazonegebied hem aan het hart gaan

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Niet
eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch
gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….

Seger van Voorst tot Voorst vindt overheidsbemoeienis bij natuurbeheer belachelijk……

———————————-

En terzijde: ‘Houtverbranding nog gevaarlijker dan eerder gedacht, aldus het RIVM: fijnstof uitstoot veel groter‘ (en zie de links in dat bericht!!)

———————————-

Voor meer berichten over Farage, Ukip, fascisten, de klimaatverandering, greenwashing en/of aandeelhouders, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar

Weer een maatregel waarmee men de argwaan voedt tegen alles wat met de overheid te maken heeft: het Coronabewijs blijft geldig ook al is de drager daarvan echt besmettelijk voor anderen, zo meldde Tros Radar wat ik tegenkwam in een Twitterbericht van Dré Oudman (hieronder weergegeven)…… 

Het aantal besmettelijke ongevaccineerden wordt al bijna overtroffen door gevaccineerden die echt besmettelijk zijn….. ‘Leuk ook’ voor ouderen en patiënten in het ziekenhuis die worden verzorgd dan wel verpleegd door gevaccineerde verzorgenden en verpleegkundigen….. ‘Extra voordeel’: gevaccineerden merken veelal niet dat ze het Coronavirus onder de leden hebben, maar zijn minstens zo besmettelijk als ongevaccineerden, die werkelijk besmet zijn met het virus (het aantal positieve testen zegt niets over het werkelijke aantal besmette personen, daar de PCR test voor minstens 60% vals positieve uitslagen geeft…..*)

Hoorde gistermorgen de aftrap van een nieuwe angstcampagne: men waarschuwt dat het aantal griepgevallen het komende griepseizoen wel eens behoorlijk uit de klauwen kan lopen, daar de afgelopen 2 griepseizoenen er amper besmettingen waren…. Gelul daar de griepgevallen die er wel waren werden meegerekend als Coronazieken, wat uiteraard ook geldt voor de griepdoden, die men al helemaal niet heeft getest achteraf (met een wel goede test: middels bloedanalyse…..) Daar de PCR test zoals gezegd meer dan 60% vals positieve uitslagen geeft, werd het overgrote deel van de griepgevallen, die voor een groot deel dezelfde symptomen hebben als Coronapatiënten, meegerekend als Coronagevallen….. 

Dus houd je vast: de komende weken zal men iedereen ‘dringend adviseren’ een griepprik te halen…..** (en wie weet gaat men dat ook optekenen in de Coronapas!!)

dré oudman Retweeted

Radar

@avrotrosradar

Een Nederlands coronabewijs blijft nog altijd geldig als iemand die volledig is gevaccineerd bij de GGD toch positief test op het virus.#Radar

Gevaccineerden houden geldig coronabewijs na positieve test

Gevaccineerden houden geldig coronabewijs na positieve test

Een Nederlands coronabewijs blijft nog altijd geldig als iemand die volledig is gevaccineerd bij de GGD toch positief test op het virus. Anders dan de Belgische overheid, die donderdag aankondigde…

radar.avrotros.nl

4:57 PM · Sep 16, 2021TweetDeck

2 Retweets

1 Like

==================================== 

* Zie: PCR test in VS meer en meer onder vuur, ook de FDA en CDC willen ermee stoppen‘ En zie de volgende links over deze test en die op antilichamen:

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (een artikel van Mario Ortiz Buijsse)

Killing
off the PCR Test would go a long way to “solving” the “casedemic” and
offer Biden and his pals a positive talking point for voters

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘ 

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(
!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

—————————

** Zie o.a.:De farmaceuten en de griepprik
(28 november 2010) Onder andere over een onderzoek waaruit blijkt dat
de griepprik waardeloos is, dit onderzoek is daarna verboden daar het
onethisch zou zijn…… ‘Onethisch’ daar men een groep wel met het
griepvaccin inentte en een andere groep een placebo toediende…..
Uiteraard vooral ‘onethisch’ daar de uitkomst negatief was voor de grote
farmaceuten die zich scheel verdienen aan de griepvaccins en voor de
politici-lobbyisten die zich als volksvertegenwoordiger vooral inzetten
voor dit soort (grote) bedrijven, al gaf men deze reden niet op toen men stelde dat
het onderzoek ‘onethisch’ was…… SCHANDE!!! (!!!!)

———————————————-

Zie ook: Besmette gevaccineerden houden ‘gewoon’ toegang tot openbare gelegenheden

Coronavirus: geen epidemiologische basis voor een Coronapaspoort‘ (!!!!)

Schaf het Coronatoegangsbewijs af

Coronavirus: belangrijke punten en vragen van een leek over de grote tegenstrijdigheden aangaande het virus en het vaccin

Coronavirus: Duits parlement wil dat niet gevaccineerden financieel worden gechanteerd: geen uitkering bij ziekte of quarantaine‘ (en reken maar dat men ook hier dergelijke maatregelen zal invoeren!!)

Coronavirus: Shell overweegt verplichte vaccinatie werknemers niet om gezondheidsredenen maar puur winstgedreven

COVID-19 booster goed voor de aandelen en dat is nog maar het begin aldus Money & Markets‘ en zie wat dat betreft ook:

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….
Terwijl dit bedrijf als andere vaccinmakers, minstens 1 miljard dollar
aan subsidie kreeg voor de ontwikkeling van het vaccin…..
 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (ook van belang gezien de internationale schreeuw om maatregelen tegen ongevaccineerden….)

Coronavirus: een officier van justitie die terug wil naar normaal en censuur op Linkedin na vragen van een bezorgde burger

COVID-19:
Gezondheidsraad houdt zich niet aan de regels van de Raad van Europa:
discriminatie van niet-gevaccineerden is verboden
‘ (!!!!)

Coronavirus: paniek over de Deltavariant is onterecht en zwaar overdreven‘ (!!!!)
De
bezuinigingen op de gezondheidszorg zijn de
reden voor de
Coronamaatregelen, die werden immers genomen daar er te weinig
ziekenhuisbedden, IC bedden en verpleegkundigen waren. Zoals eerder in
dit blog al gemeld: het aantal
verpleegkundigen is als de bedden sterk teruggelopen door wanbeleid van
de afbraakkabinetten Rutte 1, 2 en 3, bij aantreden van Rutte 1 waren er
nog 2.200 IC bedden, dit was tot de uitbraak van het virus in 2020
bezuinigd tot 1.100 bedden……. De AIVD waarschuwde Rutte 2 en daarmee Rutte 3 in 2016 juist voor de tekorten aan IC bedden, vepleegkundigen en specialisten, mocht er een pandemie uitbreken…… Dus als je sterk bent
benadeeld door de Coronamaatregelen, weet je wie hiervoor
verantwoordelijk zijn!! Het demissionaire kabinet Rutte 3 en de partijen
die dit kabinet vertegenwoordigen hebben onlangs schunnig genoeg besloten dat er geen
extra IC bedden bijkomen, hetzelfde geldt voor intensivisten en
verpleegkundigen….. Zie: ‘
Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie
(!!!!) Zie wat dat
bericht betreft ook:

Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn‘ De video die oorspronkelijk in het artikel was te zien is
gecensureerd, tja je wilt natuurlijk niet dat de bevolking begrijpt
hoezeer men werd en wordt belazerd……

Met COVID-19 besmette zorgmedewerkers mogen ondanks symptomen gewoon doorwerken…….

Coronavirus: Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze lopen…..‘ (ha! ha! ha! ha! ha!) (en zie de reactie onder dat bericht)

COVID-19 vaccins en
de bijwerkingen ‘die zijn te verwaarlozen’: een les van Pierre Capel,
emeritus hoogleraar besmettingsleer en immunologie

COVID-19: gezonde mensen maken elkaar niet ziek

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Astra
Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig
voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch
wel, uhhhh…..

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge
Het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden….. Weet je
nog: CDA ‘minister’ de Jonge en dansen met Janssen….? (ongelofelijk
dat deze zwaar disfunctionerende blunderkont nog steeds ministertje van
Volksgezondheid mag spelen!! Wat overigens ook geldt voor VVD premier
Rutte en CDA minister Grapperhaus, waar de laatste bewezen zelf niet
gelooft in Coronamaatregelen!!)

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!) 

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!) Dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest
moet maar zien……

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!
(intussen 9 september 2020 spreekt men al over een derde en wellicht
vierde injectie, met jaarlijkse herhalingen als bij de griepprik…..)

——————————————–

Wat betreft het vertrouwen van de farmaceuten in het vaccin: Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ Van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen op de korte, de middellange en lange termijn; dit geldt voor alle in het westen
geproduceerde vaccins……

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

——————————————– 

Aangaande schending van burger- en mensenrechten door Coronamaatregelen zie ook: ‘Duterte
(president Filipijnen) laat overtreders Coronalockdown vermoorden door
politie, de hoogste tijd voor sancties tegen deze bloedige fascist en
zijn regering
‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. naar
meer artikelen over schending van burger- en mensenrechten door
Coronamaatregelen, ook in ons land!!
)

——————————————-

Het
grote aantal mensen dat kampt met
psychische problemen door de Coronacrisis, heeft een fikse toename laten
zien t.o.v.
vorig jaar en toen was al sprake van een toename vergeleken met 2019
(dat
geldt overigens ook voor
kinderen….)…. Benieuwd ook hoeveel mensen
zijn overleden doordat de ‘gewone zorg’ werd afgeschaald in
ziekenhuizen, in feite ook slachtoffers van het virus, maar dan vanwege
de maatregelen en het onbeschoft bezuinigen op de zorg door de
kabinetten Rutte 1, 2
en 3…… Zo zijn er onder deze kabinetten maar liefst 1.100 IC bedden
wegbezuinigd, van 2.200 van de 1.100…… (al hoorde ik afgelopen week
[het was bij de toevoeging van deze tekst 15 september 2021] dat er feitelijk nog maar 900 IC bedden
zijn in ons land…..) Schandelijk genoeg wensen de regeringspartijen
van het
demissionaire kabinet geen extra IC bedden te creëren en gaat men gewoon
door met het bezuinigen op de zorg, terwijl de mensen- en burgerrechten
schendende Coronamaatregelen juist
werden genomen daar er te weinig IC bedden, ziekenhuisbedden en
verpleegkundigen waren…….. Overigens zijn die regeringspartijen tegen het aantrekken van extra verpleegkundig personeel en
intensivisten…. Zie de al eerder weergegeven link: Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie
‘ (een schande van enorme proporties!!)

Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering

De VS heeft meer dan 800 militaire bases over de wereld. Deze bases zorgen ten eerste al voor sterke bemoeienis van de VS met de politieke gang van zaken in het land waar ze zich bevinden en ten tweede zouden meerdere onderzoeken al hebben aangetoond dat die bases zelfs een garantie kunnen zijn voor het ‘uitbreken’ van oorlog…. (lees: het beginnen van een oorlog van de VS tegen een land dat niet gehoorzaam aan haar hand wenst te lopen….)

Vergeet bij het voorgaande niet het grote aantal geheime militaire acties van de VS (o.l.v. de CIA) in landen waar de VS niets te zoeken heeft. Veelal worden deze acties voorafgegaan door unilaterale sancties (illegaal >> zonder VN resolutie) tegen zo’n land. Een ‘mooi voorbeeld’ is Venezuela waar de CIA meerdere terreuraanslagen heeft georganiseerd en daadwerkelijk heeft laten uitvoeren…… Eerder dit jaar werd een VS ex-militair berecht in Venezuela, aandacht van de reguliere westerse media daarvoor nul komma nada*, terwijl die media zich telkens weer laten zien als verdediger van VS agressie tegen Venezuela en de leugens die de geheime diensten van deze grootste terreurentiteit brengen, zonder enig onderzoek als waarheid brengen, terwijl men in die media dondersgoed weet dat deze diensten van de VS vooral goed zijn in liegen en bedriegen…..  

Wat betreft het voorgaande is het dan ook bijzonder opvallend at de NAVO 2 militaire bases heeft in Colombia dicht bij de grens met Venezuela en dat in een zogenaamd democratisch land waar de arme bevolking zucht onder de knoet van corrupte politici en doodseskaders bestaand uit leden en ex-leden van politie en leger, die hun moorddadig werk zonder problemen kunnen verrichten…… (de FARC heeft zich dan ook in de maling laten nemen en had nooit een vredesakkoord moeten sluiten met de Colombiaanse regering, tekenend ook dat een aantal ex-FARC leden zijn vermoord door de ultrarechtse doodseskaders, terwijl deze eskaders zouden worden opgerold volgens het verdrag dat de Colombiaanse regering sloot met de FARC…..) Afgelopen week werd voorts bekend gemaakt dat vorig jaar een record aantal milieuactivisten zijn vermoord, waarbij Colombia als één van de belangrijkste voorbeelden werd genoemd, de daders: de doodseskaders die het land ‘rijk is…..’

De VS is intussen doende om haar militaire bases uit te breiden, het gaat hier vooral om de 400 bases die het langs een groot deel van China heeft….. In de Biden administratie heeft men al gesproken over een beperkte nucleaire oorlog tegen China en de VS heeft af en aan delen van haar vloot in de omstreden Zuid-Chinese Zee (ook met marine schepen van andere NAVO-lidstaten…), niets anders dan het tarten van China, zoals de VS en haar NAVO-partners dat ook doen tegen Rusland door bijna het jaarrond militaire oefeningen te houden langs delen van de Russische westgrens……

Door het uitbouwen van militaire bases geeft de VS steeds meer uit aan ‘defensie’ (lees: oorlogsvoering) en houdt daarbij haar NAVO-partners voor dat zij ook meer moeten uitgeven aan defensie….. 

Niet voor niets ook dat de VS, Groot-Brittannië en Australië het militaire pact AUKUS hebben gesloten, waarbij men de Fransen zwaar heeft geschoffeerd doordat Australië nucleair aangedreven onderzeeërs van de VS zal aanschaffen, terwijl dat land al in 2016 een contract had gesloten met Frankrijk voor de aanschaf van diesel en elektrisch aangedreven onderzeeërs……. Dit pact is gesloten om China te dwarsbomen, waarbij men stelt dat China de wereld wil overheersen en om een grote militaire aanwezigheid uit te bouwen in de zeegebieden die grenzen aan de Chinese territoriale wateren…. De Australische regering Morrison (Morrison is een inhumane schoft van de eerste orde) dwarsboomt daarmee de handelsbetrekkingen met China en dat zal ongetwijfeld leiden tot een fikse vergroting van het al grote arme deel van de Australische bevolking……

De schoft John Mearsheimer, een politiek analist uit de VS, heeft al in 2019 de Australische denktank ‘Center for Independent Studies’ >> CIS (en daarmee het volk van Australië) voorgehouden dat men weliswaar kan kiezen voor welvaart en de handelsbetrekkingen met China kan aanhouden, maar dat er geen welvaart zal zijn als je de Chinese overheersing niet overleeft….. Hij ging zelfs zover om China een beest te noemen dat wordt gevoed door Australië…….** Volgens Mearsheimer ben je ofwel voor de VS dan wel tegen de VS, waarbij hij dreigde dat wanneer je de VS als vijand hebt je nog niet jarig bent…….. Ofwel een volledige bedreiging van het Australische volk, waarmee deze opperploert nogmaals aantoont dat we niet bang moeten zijn voor China of Rusland, maar juist voor de VS, dat met haar illegale oorlogen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord…….

World Beyond War maakt reclame voor het boek ‘United States Of War’ van David Vine, waarin deze o.a. concludeert dat het sluiten van militaire bases van de VS zal leiden tot minder oorlogen:

What if you closed all the bases

 

 

World BEYOND War info@worldbeyondwar.org

 

Stunning new research finds that wars are not only often
motivated by the goal (among other goals) of building new military
bases,
but are also driven in significant part by the existence of current
bases.

In his new book, The United States of War, David Vine cites
research by the U.S. Army showing that since the 1950s, a U.S. military
presence has correlated with the U.S. military starting conflicts.

Vine
modifies a line from Field of Dreams to refer not to a baseball
field but to bases: “If you build them, wars will come.”

Vine also
chronicles countless examples of wars begetting bases begetting wars
begetting bases that not only beget yet more wars but also serve to
justify the expense of more weapons and troops to fill the bases, while
simultaneously producing blowback — all of which factors build momentum
toward more wars.

Want fewer wars? Close the bases!

Want a signed copy of David Vine’s book and to discuss it
with him and get all your questions answered in four small-group online
discussions over four weeks?
Sign up for the book club! All the details and the sign-up form are here: Click!

This is our first email promoting this, and 14 of the 18 spots are
already filled. We always have requests to join book clubs after they
are filled. The best time to sign up is now.

======================================

*  Zie: ‘Venezuela: geen westerse media aandacht voor proces tegen een geheim agent van de VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

** Zie: ‘Australië laat zich chanteren door de VS: niet langer ‘het beest China’ voeren‘ 

—————————————

Zie ook: ‘Veronderstel
dat er een terreurgroep zou zijn die in bezit was van: drones,
kruisraketten, kernkoppen, straaljagers, vliegdekschepen en bases over
de hele wereld

De virtuele oorlog van de VS media en politiek tegen Cuba

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld

Coronavirus: Fort Detrick eindelijk als verdachte van oorsprong aangemerkt

BBC met anti-Chinese propaganda over de ontwikkelingshulp die China biedt met de Zijderoute

EU
ministers van Buitenlandse Zaken en de Europese Commissie demoniseren
China vanwege de Zijderoute (BRI) en hulp aan Montenegro…..

Chinese antipropaganda: de ontwikkeling van supersoldaten…… ha! ha! ha! ha!

Rusland en China liggen tegenwoordig aan de Noordzee althans als het gaat om cyberaanvallen en phishing

VS wil op militaire manier ‘het gevaar China’ neutraliseren

Joe Biden: als de NAVO niet bestond moest deze worden uitgevonden….. ha! ha! ha! ha! ha!

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….‘ 

Antony Blinken (VS minister BuZa) leest de wereld de les over persvrijheid terwijl zijn eigen regering deze zwaar geweld aandoet

Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland

Cameratoezicht met gezichtsherkenning geïntroduceerd in Australië
Eén van de berichten die aangeven dat gezichtsherkenningssoftware
onmiddellijk de alternatieve media haalt en dat zou zeker ook gebeuren
als dit in  andere (arme) landen zou worden ingevoerd; overigens
experimenteren ook de politie van de VS en Australië met deze software…. Dat China
deze techniek ontwikkelde en gebruikt was wel groot nieuws in de
reguliere westerse media, waarvoor men China demoniseerde zonder over de experimenten in het westen te spreken……

VS
bespioneert haar EU lakeien en steelt daarbij bedrijfsgeheimen: ach de
VS is een bondgenoot dus waarom zou je je druk maken………

Marietje
Schaake (D66 dir. Cyber Policy Center Stanford University) roert
volkomen lachwekkend de anti-Chinese propaganda trommel

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion

Een gelekt memo uit 2017 geeft aan dat de VS werkelijk mensenrechten misbruikt om landen als China te demoniseren

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN‘ (en zie de links in dat bericht!!)

AIVD onderzoek naar spionage door Huawei, Huib Modderkolk uit de bocht met 5 km/u…. OEF!!!‘ (een bericht van mei 2019…..)

VS waarschuwt Groot-Brittannië het G5 netwerk niet aan te laten leggen door Huawei, maar door VS firma’s‘ zie voorts ook:


‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

VS zend oorlogsschip door de Straat van Taiwan nadat China Trump waarschuwde gereed te zijn voor oorlogsvoering…….

VS zet nucleaire raketten in met ‘minilading’, de weg naar een kernoorlog‘ (en zie de links in dat bericht)

VS: China is een gevaar, terwijl China, uh de VS dat land omsingeld heeft met 400 bases………..
(31 oktober 2016, ofwel nog onder president en oorlogsmisdadiger Obama
en Joe Biden als vicepresident en tevens oorlogsmisdadiger)

———————————

Wat betreft de NAVO in Colombia zie: ‘Colombia: grote protesten tegen afwentelen kosten Coronacrisis op de onderlaag: politie vermoordt minstens 30 mensen‘ Zie ook de links in dat bericht naar artikelen over Bolivia, waar de VS samen met de OAS (Organization of American States) een staatsgreep organiseerde…….

 NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

NAVO naar Zuid-Amerika? Weg met dit agressieve, terroristische bondgenootschap, NU!!!

 ‘9 ‘ex-FARC rebellen’ vermoord door leger Colombia: FARC-EP opgericht

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….

Koenders heeft vrijlating gegijzelde Spoorloos makers in Colombia bewerkstelligt……. AUW!!!

Paus Franciscus in Colombia om vrede te prediken……

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

———————————-

En dan de demonisering van China vanwege het Coronavirus: ‘De FBI zoektocht naar de daders van de Antrax aanvallen in 2001 is belangrijk voor de vraag waar de COVID-19 uitbraak begon‘ (en zie de links in dat bericht)

Voor meer berichten over Venezuela, klik direct onder dit bericht op dat label.