D-Day herdenking een hypocriete vertoning met ‘fascistische tranen’

Voor de D-Day herdenking, de herdenking van de landingen in Normandië op 6 juni 1944, hebben een flink aantal politici ‘zich de tranen uit de keel gesproken’ over de jongens die vielen voor de strijd tegen het fascisme…..

Tegelijkertijd voeren een aantal van deze politici, zoals Trump, May en Macron een politiek beleid dat het fascisme de wind in de zeilen geeft, neem de taal die ze gebruiken t.a.v. vluchtelingen, die door hen al lang niet meer zo worden aangeduid…..

Die vluchtelingen (of asielzoekers, dan wel immigranten zoals deze politici deze mensen het liefst noemen) hebben hun geboortegrond, huis en haard ontvlucht vanwege de grootschalige westerse terreur, die hun moeder/vaderland in vuur en vlam heeft gezet….. Anders gezegd: de politici die met ‘zoveel emotie spreken’ over D-Day, zorgen ten eerste elders voor dood en verderf, zoals nazi-Duitsland dat tijdens WOII deed…. Ten tweede: deze politici hebben met hun agressieve buitenlandpolitiek (zeg maar gerust terreurpolitiek) bestaande uit o.a. het voeren van illegale oorlogen, grote stromen vluchtelingen op gang gebracht en doen vervolgens in eigen land dapper mee aan het haatzaaien tegen en angstzaaien voor diezelfde vluchtelingen, waarmee ze de fascistische partijen de wind in de zeilen hebben gegeven en geven……

E.e.a. kan ik niet anders zien dan als fascistisch handelen en dan wordt de bevrijding van dat fascisme vandaag uiterst hypocriet herdacht door dit in feite fascistische geteisem……..

Vergeet niet dat ook voor WOII men een ‘vluchtelingenprobleem’ had, zo werden Joden, Roma, Sinti, homo’s en politieke vluchtelingen veelal teruggestuurd over de grens met nazi-Duitsland, waar hen de dood wachtte…. (ook Nederland deed daar dapper aan mee….)

Naast dit alles onderhouden de westerse landen vriendschappelijke banden met landen die zonder meer als fascistisch kunnen worden aangeduid, zoals: Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Israël, Egypte, de Filipijnen, Birma, India en diverse landen in Latijns-Amerika……

Tot slot nog dit: in Denemarken maken de ‘sociaaldemocraten’ het helemaal bont: deze partij heeft de verkiezingen gewonnen door een nog straffer vluchtelingen- en vreemdelingenbeleid te propageren dan de fascisten daar al deden…… Ofwel deze partij is daarmee verworden tot een fascistische partij…… Denemarken, het zoveelste EU land dat door fascisten zal worden geregeerd….. (overigens ook in Zweden en Noorwegen zijn de fascisten groot…..)

EU verkiezingen: 62% van de Nederlanders willen actie tegen Rusland en 53% wil banken redden

Op BNR vanmorgen aandacht voor een onderzoek i.h.k.v. de EU verkiezingen, waar één van de uitkomsten zou zijn dat 53% van de Nederlanders voor het redden van banken is….. ha! ha! ha! ha! ha!

Je kan wel raden op welke vragen ‘de Nederlander’ antwoordt, dat banken gered moeten worden: wilt u dat uw bank wordt gered, of dat deze failliet gaat in een volgende bankencrisis en u naar uw centen kan fluiten (een bankencrisis waarheen de banken al weer hard op weg zijn, met uitbreidingen in het buitenland >> ‘too big to fail’, het maken van ondoorzichtige financiële producten en met het opkopen van hele pakketten slechte leningen….)

Of wat dacht je van: wilt u dat de banken worden gered, of dat de Nederlandse economie geheel naar de knoppen gaat (het maakt niet uit wat je aan onzin vragen stelt, als je maar zorgt dat de uitkomst die je wilt hebben, in dit geval het redden van banken, veilig wordt gesteld…)… Voorts zou je kunnen stellen dat met het failliet gaan van banken er geen investeringen in het bedrijfsleven worden gedaan en  daarmee de ‘heilige economische groei’ in het gedrang komt……

Het onderzoek werd gedaan door Jan Kleinnijenhuis van de Vrije Universiteit Amsterdam en onderzoeksbureau Ipsos en werd ingegeven daar men in Nederland zo negatief zou zijn over de politiek en dan vooral die in de EU…… Ook in Trouw vandaag aandacht voor dit zoveelste gestoken onderzoek

Met belachelijke vragen mensen een antwoord ontfutselen en dan stellen dat de Nederlander lang niet zo anti-EU is, als vaak wordt gezegd…..

Een andere meer dan belachelijke uitkomst: 62% van de Nederlanders wil een sterke en daadkrachtige EU dat optreedt tegen Rusland….. Uiteraard heeft men in de vraag nog gerefereerd aan de zogenaamde annexatie van De Krim door Rusland en het vechten van Russische militairen in het oosten van Oekraïne, beiden keiharde leugens, waarmee men het volk bang maakt en waarmee de schreeuw om meer geld voor leger en geheime diensten ‘wordt gelegitimeerd….’ Terwijl tegelijkertijd Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Italië al meer dan 3 keer zoveel uitgeven aan defensie uh oorlogsvoering, dan Rusland, waar Frankrijk en GB ook nog eens staten zijn met kernwapens…..

Uit de woordkeuze in het voorgaande kon je al opmaken dat de EU landen in NAVO verband onevenredig veel agressiever zijn dan Rusland, daar deze NAVO-lidstaten de grootschalige terreur van de VS helpen uitoefenen, zoals de illegale oorlogen tegen Afghanistan, Irak (meer dan 1,5 miljoen vermoorde Irakezen en nog is de oorlog daar niet over….), Libië en Syrië…… Overigens de opstand en coup in Oekraïne werden gekocht door Hillary Clinton, destijds minister van BuZa onder Obama…. Deze grap kostte de belastingbetaler in de VS maar liefst 4 miljard dollar….. Door ingrijpen van de VS is de economie van Oekraïne in het slop geraakt en heeft de Porosjenko junta het land leeggestolen en een groot aantal burgers vermoord……..

Met het belachelijke cliché dat de EU de reden is dat er na WOII geen oorlog in Europa werd en wordt gevoerd (destijds ging het niet eens om de EU, maar de EEG), maakt men de mensen in de EU met haat- en angstzaaierij klaar voor een vernietigende oorlog tegen Rusland…… Wat een ongelofelijke schoft moet je zijn als je dergelijke desinformatie in de vorm van een gestoken onderzoek over het volk uitstort…….

Als je dergelijke haat- en angstzaaierij, plus gestoken onderzoeken en alle andere leugens over de noodzaak van de EU zat bent, stem dan op de PvdD of op de SP, beiden partijen die tegen een verdere vergroting van de EU en de macht van de EU zijn, partijen die zelfs de macht van de EU willen inperken….

Voor meer berichten over de EU verkiezingen, klik op dat label, direct onder dit bericht.

VS commando school publiceert een boek hoe regeringen omver te werpen

Eerder
doken folders van de VS op over hoe Nicaraguanen de boel in eigen
land kunnen saboteren*, om daarmee onvrede onder de rest van het volk
te kweken en een opstand te forceren en zo de zittende,
democratische gekozen regering ten val te brengen……

Nu heeft
de school voor special forces (commando’s die ook voor de CIA geheime
missies uitvoeren) een boek uitgebracht dat is geschreven aan de hand van militaire acties, o.a. gericht op het
omverwerpen van regeringen die de VS niet welgevallig waren…….

De
periode waarover in het boek wordt gesproken loopt van 1941 tot 2003,
waarin 47 zaken worden besproken, die wel of niet zijn gelukt. Vreemd
genoeg worden in het boek niet de vele staatsgrepen genoemd waarbij
de VS ‘rechtmatige verzetsbewegingen’ steunde…. ‘Rechtmatige
verzetsbewegingen’, die veelal door de CIA op poten werden gezet en
waarbij werd gezorgd voor militaire training en de levering van
wapens en ander oorlogstuig, een gang van zaken die zich o.a. in
Venezuela heeft voltrokken en nog steeds voltrekt……

In het
boek wordt ook de groeiende onrust in het Midden-Oosten genoemd, die
te wijten zouden zijn aan handelingen van de Sovjet-Unie…… ha!
ha! ha! ha! ha! De brutaliteit!! De VS heeft de lont in kruitvat
Midden-Oosten aangestoken en dat al in de 80er jaren** met leveringen
van onderdelen voor gifgas aan Saddam Hoessein en iets buiten dat gebied, de bewapening en training (door de CIA) van de Taliban in Afghanistan….. Intussen heeft de
VS in het Midden-Oosten, alleen deze eeuw al, meer dan 2 miljoen
moslims vermoord: kinderen, vrouwen, ouden van dagen en mannen…..

Middels het uitoefenen van grootschalige terreur (in illegale oorlogen) hebben de VS en de NAVO (onder militair opperbevel van de VS)
zelfs terreur op de straten van de EU gecreëerd en hebben ze de
fascisten de wind in de zeilen gegeven door de enorme
vluchtelingenstromen die opgang kwamen en nog steeds komen door de
illegale oorlogen van de VS tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië………

Beste
bezoeker, moet zeggen dat ik blij ben met het nieuwe boek van de
special forces, daar het eens te meer een bewijs is voor de
grootschalige terreur die de VS in een groot deel van de wereld
uitoefent, een zaak die nooit wordt genoemd door de reguliere westerse (massa-) media……

In het
volgende artikel van Jason Ditz, eerder gepubliceerd op ANTIWAR en door mij overgenomen van Anti-Media ook een link naar een
PDF voor het terreurboek van de special forces:

US
Special Forces School Publishes New Book on Overthrowing Governments

Afbeeldingsresultaat voor US Special Forces School Publishes New Book on Overthrowing Governments

May
11, 2019 at 7:57 pm

Written
by 
Jason
Ditz

(ANTIWAR.COM— US
Special Operations Command can now be said to have literally written
the book on US-imposed regime change, with the book “
Support
to Resistance: Strategic Purpose and Effectiveness

released this week by their official school.

The
official study covers 47 distinct cases of US special forces trying
to intervene in various countries from 1941-2003. It did not include
some of the more famous US-backed coups, as the study said they did
not involve “
legitimate
resistance movements.

This
meant a few pages covering each incident, attempts to sort them into
various categories, and determinations if they were successful or
failures. Overwhelmingly, they determined their own interventions
were successful.

Apparently
anticipating the problems in years to come, the study also addressed
mounting unrest across the Middle East in its early portion, and
waved this away by arguing that it was generally the fault of the
Soviet Union, and would’ve happened no matter what the US did.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo

===================================

*  Hier de link naar het PDF met een CIA sabotage handleiding. Niet nodig te vermelden dat deze handleiding ook werd en wordt gebruikt voor andere terreuracties van de VS in Latijns-Amerika…. Neem wat dit betreft alleen al de sabotage eerder dit jaar van de Venezolaanse elektriciteitscentrale, al is die waarschijnlijk geregisseerd en uitgevoerd door de CIA zelf……

** In feite zelfs eerder dan de 80er jaren van de vorige eeuw, als je de enorme (m.n. militaire) steun van de VS voor de illegaal gestichte staat Israël in ogenschouw neemt, Israël dat zelf oorlogen uitlokte, dan wel gebruik maakte van false flag operaties om zo de enorme terreur van het Israëlische leger in het buitenland te kunnen legitimeren……

Internationaal Strafhof (ICC) stopt na bedreigingen met onderzoek naar VS oorlogsmisdaden…..

Ongelofelijk
maar alweer waar: het Internationaal Strafhof (ICC) heeft het onderzoek
stopgezet naar oorlogsmisdaden door de VS begaan in Afghanistan. De
reden daarvoor zijn dreigementen en acties door de Trump administratie tegen het ICC, zoals een
inreisverbod voor een ieder die meewerkt aan het onderzoek, bijvoorbeeld advocaten van slachtoffers…….

Hoe
is het mogelijk dat de rest van de wereld en (vooral) Nederland na de
dreigementen van de VS niet onmiddellijk zwaar protest hebben
aangetekend??? Nederland dat zich ten onrechte keer op keer voordoet
als het land van het internationale recht…

Domme
vraag van mij, uiteraard geven andere landen hier geen commentaar op,
daar een groot deel van de westerse landen in NAVO-verband heeft
meegedaan aan de illegale oorlog van de VS tegen in feite de
bevolking van Afghanistan……

Met
deze beslissing van het ICC heeft dit strafhof haar eigen nek
omgedraaid, al stond de geloofwaardigheid van het ICC al sterk onder
druk na de eenzijdige vervolging van o.a. de oorlogsmisdaden begaan
in voormalig Joegoslavië…….. 


In voormalig Joegoslavië werden vooral Serven hard aangepakt, waar tegelijkertijd de VS en NAVO zelfs zonder onderzoek wegkwamen met een
fiks aantal grote oorlogsmisdaden……. Iets dat het ICC eigenlijk altijd deed als het om westerse oorlogsmisdaden ging, totdat het ICC besloot de
VS te onderzoeken op oorlogsmisdaden in Afghanistan, iets dat nu dus is
teruggedraaid…. Ongelofelijk!!


Benieuwd hoe het staat met het ICC onderzoek naar oorlogsmisdaden door Israël begaan tegen het door haar vervolgde Palestijnse volk. Of is dat onderzoek na dreigementen uit de VS en Israël ook stopgezet?? 


Het volgende artikel is geschreven door Ian Cobain, werd eerder geplaatst op Middel East Eye (MEE) en door mij overgenomen van Anti-Media:

ICC
Decides Against Afghanistan War Crimes Investigation After US
Opposition

April
12, 2019 at 2:46 pm

Written
by 
Middle
East Eye

(MEE) — The
International Criminal Court (ICC) at The Hague has decided against
opening a formal investigation into war crimes committed in
Afghanistan after the United States made clear that it would never
co-operate.

In
a decision that is likely to seriously undermine the future stature
of the court, it announced that it would not be proceeding –
despite believing that war crimes were committed and that they fell
within its jurisdiction.


US
soldiers patrol the streets of Kabul (AFP)


The
announcement by the court’s Pre-Trial Chamber came a week
after the US revoked the entry visa of the senior ICC prosecutor,
Fatou Bensouda.

Previously,
US National Security Advisor John Bolton had made clear that his
government would not only refuse to co-operate, but would seize the
assets of Bensouda and her ICC colleagues and even prosecute them in
the US criminal courts.

‘“We
will let the ICC die on its own,” Bolton said last year. “After
all, for all intents and purposes, the ICC is already dead to us.”

Human
Rights Watch condemned the decision, calling it “a devastating blow
for victims who have suffered grave crimes without redress”.

Had
the court decided to proceed with a formal investigation, it would
have examined the actions of the Taliban and Afghan government as
well as the United States.

In
a statement, the court said: “The Chamber believes that,
notwithstanding the fact all the relevant requirements are met as
regards both jurisdiction and admissibility, the current
circumstances of the situation in Afghanistan are such as to make the
prospects for a successful investigation and prosecution extremely
limited.

Accordingly,
it is unlikely that pursuing an investigation would result in meeting
the objectives listed by the victims favouring the investigation.

Thus
the Chamber concluded that an investigation into the situation in
Afghanistan at this stage would not serve the interests of justice
and rejected the Prosecutor’s request for authorization to
investigate.”

The
US has not ratified the Rome Statute, the piece of international law
that established the ICC in 2002 in order to prosecute genocide,
crimes against humanity, war crimes and crimes of state aggression.

Afghanistan
has ratified the statute, however, meaning the court has jurisdiction
over crimes committed as a consequence of the war in that country
since 1 May 2003.

In
a preliminary report in 2017, Bensouda said there was a reasonable
basis to believe that US forces personnel and CIA officers had been
involved in the war crimes of torture and rape, and that the crimes
committed at the agency’s so-called black sites in countries
including Poland, Lithuania and Romania, had been “committed with
particular cruelty.”

The
evidence that the CIA and US forces had committed war crimes in
Afghanistan includes the 2014 US Senate Intelligence Committee
report, which drew upon the CIA’s own records to document human
rights abuses that the agency committed in a global network of secret
prisons; reports by the International Committee of the Red Cross; and
findings by the European Court of Human Rights.

In
the past, some African observers have accused the court of abandoning
the pursuit of global justice in favour of the pursuit only of
African leaders, and the failure to investigate the war in
Afghanistan may provoke renewed calls for an African Union walkout.

Many
African Union countries have expressed support for ousted Sudanese
president Omar al-Bashir, who continued to travel widely in Africa
and the Middle East despite being the subject of an ICC arrest
warrant issued in 2009.

Sima
Samar, the chair of Afghanistan’s Independent Human Rights
Commission, said the decision was a disappointment for victims.

She
told the Associated Press that it risked emboldening the perpetrators
of crimes in Afghanistan, who were “at least a little fearful” of
facing justice.

With
this decision, people will lose hope of getting justice and they
might take revenge, fueling conflict in the country,” she said.

By Ian
Cobain
 Republished
with permission / 
Middle
East Eye
 / Report
a typo

==================================

Zie ook:

Afghanistan: VS en Afghaans leger bombarderen bruiloftsstoet: 40 burgers vermoord‘ (en zie de links in dat bericht naar ander schrijven over de oorlog in Afghanistan)

VS wist al een paar weken dat zich op een later te bombarderen doel in Afghanistan (veel) burgers bevonden

BBC met uiterst hypocriete anti-Taliban propaganda

Trump spreekt veto uit over beëindiging genocide in Jemen en maakt zich daarmee tot hoofdverantwoordelijke voor die genocide

De Bundeswehr massamoord op 142 Afghanen >> 4 september 2009

Hier nog een paar voorbeelden van VS terreur:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018)

Julian Assange gearresteerd, een flagrante schending van de persvrijheid!

Code
Pink is afgelopen vrijdag een petitie gestart voor Julian Assange, die de Britse regering in feite heeft ontvoerd uit de Ecuadoraanse ambassade*. In de petitie wordt gevraagd Julian Assange niet uit te leveren aan de VS (of te vervolgen voor het zogenaamd schenden van de
borgstelling na zijn eerdere arrestatie
, terwijl de
beschuldiging daarvoor als onzin is afgedaan door het Zweedse
OM…….)

Caitlin Johnstone ⏳@caitoz

Ecuador: We need to surrender a journalist for telling the truth… I mean asylum conditions violation.

UK: We need to arrest a journalist for telling the truth… I mean bail violation.

US: We need to extradite a journalist for telling the truth… I mean cyber crime conspiracy.


763

12:42 AM – Apr 13, 2019

Twitter Ads info and privacy

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door! Als Julian Assange wordt
veroordeeld voor het doen van zijn werk als journalist, is het hek
van de dam en zal een ieder worden opgepakt die de waarheid over schunnige misdaden en
manipulaties van de VS en de rest van het westen openbaar maakt….. Daarmee zal de persvrijheid voorgoed de nek
worden omgedraaid…..

Persvrijheid
van de alternatieve media, die in tegenstelling tot de reguliere
westerse media wel de waarheid vertelden en vertellen en zich niet een paar jaar
lang de keel schor schreeuwden met bijvoorbeeld Russiagate leugens, of
om een ander voorbeeld te noemen: de oorlogshitserij in die media in
aanloop naar en tijdens de illegale oorlog tegen Irak……. (die in
feite nog steeds voortduurt, na meer dan 15 jaar en 1,5 miljoen
vermoorde Irakezen op het geweten van de VS en een aantal NAVO
lidstaten, waaronder Nederland….)

Diezelfde reguliere media roepen nu om het hardst dat Assange geen journalist is en dat zijn arrestatie volkomen terecht is……*

Ook ongelofelijk is het feit dat divers reguliere mediaorganen keer op keer melden dat Assange uitlevering aan Zweden wil voorkomen, terwijl de Zweedse justitie zoals gezegd de beschuldiging van verkrachting door Assange heeft laten vallen……..

Assange moet onmiddellijk vrijgelaten worden, zegt het voort!

Let op bij het invullen van de petitie: zet op het formulier bij ‘zip code or full adres’: je adres, postcode, stad en vervolgens: Netherlands (je telefoonnummer behoef je niet in te vullen). Je kan ook tekenen via Roots Action, waar gevraagd wordt naar het land waar je woont, waarvoor je ‘Netherlands’ onder het menu kan aanklikken.

Free Julian Assange

They
just arrested my friend Julian Assange

Yesterday
we woke up to the terrible news: at the behest of the U.S, the U.K.
has taken 
Wikileaks
founder Julian Assange
 into
custody and any day now may 
extradite him
to the U.S. to stand trial for the “crime” of truth-telling.

Wikileaks
burst onto the scene in 2007 with the release of the “standard
operating procedures” 
(a.k.a.
torture)
 taking
place at Guantanamo Bay prison camp. They followed that up by
exposing the secret drone strikes, civilian casualties, and war
crimes the U.S. military was committing in Iraq, Afghanistan, and
Yemen.

The
fate of Julian Assange is now in the hands of the United
Kingdom. 
Will
you join us in asking British Prime Minister Theresa May to use her
influence as prime minister to tell the U.K. court not to extradite
Julian and to release him immediately?

Freedom
of the press is perhaps the most essential feature of a democracy and
it under siege. 

Between the arrest of Assange, reimprisonment of
whistleblower 
Chelsea
Manning
,
and persecution of other whistleblowers and journalists — we are in
real and immediate danger of 
losing
our cherished First Amendment.

The
U.S. government says Julian is charged with hacking computers. 
But
make no mistake about it: his actual crime is having exposed vital
information the U.S. wanted to keep secret.

In
2010, Wikileaks exposed Saudi requests for the U.S. to “cut off the
head of the [Iranian] snake.” In 2011 they revealed conversations
between Israel and the U.S. in which 
Israel
admitted “we don’t do Gandhi very well” — meaning
non-violence is not part of their playbook.


Upon
Julian’s arrest, U.K. Labor party leader Jeremy Corbyn
tweeted:
 “The
extradition of Julian Assange to the U.S. for exposing evidence of
atrocities in Iraq and Afghanistan should be opposed by the British
government.” 
We
agree and are calling on Prime Minister Theresa May: Don’t
extradite Julian Assange. Release him immediately and ensure his safe
passage home to Australia.

In
solidarity with Julian, Chelsea, and all the other journalists and
whistleblowers being persecuted.

(Code Pink team:) Ann,
Ariel, Carley, Caroline, Jodie, Kelly, Kelsey, Kirsten, Lily, Maya,
Mark, Medea, Nancy, Paki, Ryan, Sarah, Tighe, Ursula and Zena

=============================================

*
Zie: 
Arrestatie Julian Assange: een aanfluiting voor internationale regels en een enorme aanval op onafhankelijke journalistiek‘ (zie ook de links hier direct onder weergegeven)

Zie ook:

Julian Assanges vervolging is de genadeklap voor klokkenluiders en (echte) journalisten‘ 

VN heeft eerder de ‘detentie’ van Assange al als onwettig verklaard

Assange’s ‘Conspiracy’ to Expose War Crimes Has Already Been Punished

Assange Held at “Britain’s Guantanamo Bay” as UN Urges Fair Trial

The Arrest of Julian Assange is an Existential Threat to Journalism

Julian Assange, valse beschuldigingen, Big Brother en VS steun voor terrorisme

Westerse massamedia lopen aan de leiband van plutocraten, de neoliberale politiek en geheime diensten

Russiagate en Assange: The Guardian wordt nu zelfs door collega’s voor zot uitgemaakt

The Guardian: ondanks een enorme misser (fake news) gaat men door met de valse beschuldigingen t.a.v. Assange……

WikiLeaks belooft The Guardian 1 miljoen dollar als het haar leugens i.z. Assange en Russiagate kan bewijzen…….

Julian Assange gedemoniseerd door media die hem zouden moeten steunen, waren ze bevolkt geweest door echte journalisten……..

WikiLeaks toont aan dat VS en GB een gezamenlijke gewelddadige en bedrieglijke buitenlandpolitiek voeren

De prijs op het hoofd van Julian Assange: 1 miljard dollar…..

Assange kan niet voor spionage worden vervolgd, immers hij is journalist >> aldus Daniel Ellsberg (Pentagon Papers) in een video

Westerse bevolkingen worden bespeeld door regeringen, massamedia, grote bedrijven, financiële instellingen en geheime diensten……

Media tonen ware gezicht door weigering Julian Assange te verdedigen

Assange is journalist en zou alleen daarom al niet mogen worden vervolgd, een artikel o.a. voor de huidige ‘journalisten’ van de reguliere media en de gebruikers van die media

WhiteHouse: US, Ecuador Coordinating About Future Of Assange Asylum‘ 

Stop de isolatie van Julian Assange!’

JulianAssange (Wikileaks) haalt hypocriete Britse regering onderuit voorwijzen op belang van vrije en onafhankelijke media

Volkskrant en Nieuwsuur Fake News over ‘Russische hacks…..’

VS waarschuwde regering van Zweden voor Wikileaks in aanloop verkiezingen, Assange ‘moest en zou hangen’, ofwel de zoveelste VS manipulatie van verkiezingen elders……

Facebook Removes Page of Ecuador’s Former President on Same Day as Assange’s Arrest

While US Media Play Along, Critics Warn Assange Indictment an ‘Obvious’ Ploy With Deeper Dangers

Mensen dat was het voor deze dag, morgen meer berichten, maak er als het even mogelijk is en ondanks de meer dan schandalige arrestatie van Assange, een mooie dag van.

NAVO oprichting 4 april 1949 >> de geboorte van een monsterlijke terreurorganisatie

Gisteren was het 70 jaar geleden dat de VS de geboorte van de NAVO volbracht, een bondgenootschap dat vanaf het begin gedoemd was grootschalig geweld uit te oefenen en dat in landen waar we niets te zoeken hebben…..

Zonder de NAVO was het Warschaupact niet ontstaan en zou zelfs de Koude Oorlog hoogstwaarschijnlijk nooit tot ontwikkeling zijn gekomen……

De NAVO was het vehikel waarmee de VS de zeggenschap kreeg over de legers van de afzonderlijke lidstaten, immers dat ‘bondgenootschap’ stond altijd onder militair opperbevel van de VS…… De functie van secretaris-generaal wordt door de VS gegund aan ander NAVO partners, echter deze functie stelt niets voor en is alleen bedoeld om het geweld, beter gezegd terreur van de VS politiek en militair te steunen en te propageren………

Gezien dat opperbevel van de VS is het niet vreemd dat de NAVO grootschalig oorlogsmisdaden beging in Servië, Afghanistan, Irak, Libië en Syrië, e.e.a. mogelijk gemaakt met onder andere ons belastinggeld…. (waar die westerse terreur nog immer voortduurt in landen als Afghanistan, Irak en Syrië……)

Terreurorganisatie NAVO geeft in totaal meer dan 7 keer zoveel uit aan oorlogstuig dan Rusland en China samen…… Alleen in de EU geven NAVO-lidstaten Frankrijk, GB, Duitsland en Italië jaarlijks al 3 keer zoveel uit aan datzelfde oorlogstuig dan Rusland….. Ondanks deze gegevens schreeuwen de VS en de NAVO-top dat de NAVO-lidstaten te weinig uitgeven aan oorlogstuig…..

Om nog eens aan te geven hoeveel geld er wordt verspild door de NAVO, niet alleen aan illegale oorlogen, provocatieve illegale militaire oefeningen aan de grens met Rusland (bijna het hele jaar door…), maar ook aan zaken als het hoofdkwartier van de NAVO in Brussel…… Dat hoofdkwartier heeft ‘maar liefst’ 1,1 miljard euro gekost (!!!), (alweer) ook middels ons belastinggeld betaald….. Het NAVO hoofdkwartier is een foeilelijk, onfunctioneel en peperduur ‘design’ kantoor:

Weg met de NAVO, liever nog vandaag dan morgen!

Voor berichten over de NAVO, klik op dat label, direct onder dit bericht. Let
wel: na een aantal berichten volgt het laatst gelezen bericht telkens
weer, dan onder dat (laatst gelezen) bericht even opnieuw op het
NAVO label klikken, enz. enz.

Antoinette Laan-Geselschap (VVD 2de Kamer) doet naam eer aan: geen Rode Kuis repatriatie van vrouwen en kinderen van IS strijders

Gistermorgen hoorde ik de rechtse gesel van vluchtelingen, hare VVD kwaadaardigheid Laan-Geselschap op BNR (na 8.30 u.), dit over het aanbod van het Rode Kruis om vrouwen en kinderen van IS strijders op te halen uit gevangenkampen in Syrië…..

Zoals te verwachten was van deze opperschoft: ze is tegen het terughalen (ofwel repatriëren) van vrouwen en kinderen die in Syrische gevangenkampen zitten (veelal in ‘Koerdisch gebied’)…… Nee, zelfs die kinderen wil Laan niet, ze stelde onder meer dat het niet duidelijk is welke nationaliteit de kinderen hebben, dus……..

Of die kinderen nu 1, 2 of 3 jaar oud zijn, hard moet je zijn als vertegenwoordiger van een partij die zich extra wil profileren als anti-vluchtelingen en ‘terrorfighter’ partij, de laatste uiteraard tegen de extreme islam, zodat ze voor beide gevallen stemmen kunnen afsnoepen van de geheel fascistische PVV en FVD………

Vergeet niet dat de kabinetten onder de gore vlag van de VVD (de PvdA, D66 en CU niet vergetend) en die van het CDA, NB hebben meegeholpen aan het in brand steken van het Midden-Oosten, een terreur van een grootte die nog maar zelden is gezien op onze aarde……. Die terreur, waarbij meer dan 2,5 miljoen mensen werden vermoord, is de bron van alle terreur en ellende die de laatste 17 ons ‘West-Europees oog’ is gepasseerd……..

Daarnaast gelooft Laan de immer disfunctionerende AIVD, waar men durfde te stellen dat kinderen van deze vrouwen vanaf hun negende jaar gevaarlijk kunnen zijn, volgens de AIVD zijn ze dat, daar ze zo zijn geïndoctrineerd met het gif van IS…… Het komt er gezien de woorden van de AIVD dan ook op neer dat deze kinderen niet te redden zijn……. (hoe godverdomde gek moet je zijn om dergelijke gevaarlijke en schunnige nonsens de wereld in te sturen??!!!)

Het voorgaande door de AIVD, een organisatie die zegt aanslagen te hebben voorkomen, waarvoor ze overigens geen bewijzen wensen te overleggen, terwijl dezelfde dienst het presteert om bij echt gevaarlijke figuren deze wel in het vizier te hebben, maar daarbij ‘in slaap te vallen…..’

Nee, Laan kent totaal geen compassie met deze vrouwen en hun kinderen, in werkelijkheid is de meerderheid van deze vrouwen zelf als kind vertrokken richting Syrië……. (‘vrouwen’ zelfs van 15 jaar…)

Laan werd pissig toen haar werd voorgehouden dat ze met deze weigering internationale verdragen schendt (mocht e.e.a. tot regeringsbeleid leiden en in de wet worden vastgelegd). Daar was volgens Laan geen sprake van en zij kan het weten, ze is immers van de VVD, maar dat met dergelijke wetgeving de mensenrechten zullen worden geschonden, is meer dan duidelijk!!!

Ach ja, Laan is VVD lid, een misdadigerspartij die zich zoals gezegd meer en meer schikt naar het opkomend fascisme, zo liet Rutte onlangs weten dat hij wil samenwerken met Baudet, de fascistische leider van het ‘Forum voor Democratie’, zie: ‘Rutte zal steun zoeken bij grote en kleine partijen en bijna inslikkend ook bij het FVD‘ (zie ook de links in dat bericht)

‘Brexit: The Uncivil War’, beter zou zijn: ‘Irak: The Uncivil War….’

Er wordt al wekenlang reclame gemaakt voor uitzending van de Britser film: ‘Brexit: The Uncivil War’. Een film waarin men de achtergrond van de Brexit schetst…..

Uiteraard zal men weer met het cliché komen dat de Brexit een product is van fascisten en oude seniele mensen….. (terwijl het maar de vraag is of een nieuw Brexit-referendum niet dezelfde uitslag zal geven…..)

            Afbeeldingsresultaat voor brexit the uncivil war op tv

Beter had men een film gemaakt over de echte onbeschaafde oorlogen waar Groot-Brittannië keer op keer aan meedoet, zoals de illegale oorlogen tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië, waarbij intussen meer dan 2,5 miljoen mensen werden vermoord en waarvoor de opvolgende Britse regeringen wegens oorlogsmisdaden al lang hadden moeten vastzitten……

Illegale en uitermate onbeschaafde oorlogen die de Britse belastingbetaler ook nog eens een enorm kapitaal aan belastinggeld hebben gekost, terwijl er ‘zeer beschaafd’ 4 miljoen kinderen dagelijks met honger naar school gaan, waar ze dan hun ontbijt krijgen……. De opvolgende Britse regeringen, ook Labour, hebben voor deze hulp gekozen en niet de ouders meer geld gegeven zodat ze zelf hun kinderen te eten kunnen geven voor ze naar school gaan, ‘uitermate beschaafd’, zoals je begrijpt…..

Het laatste geldt al helemaal als je nagaat dat die opvolgende ‘beschaafde regeringen’ door wanbeleid een enorm aantal werklozen hebben gecreëerd, waaronder de ouders die hun kinderen zelfs geen ontbijt kunnen geven……..

Uruzgan: VS vernietigt militaire basis van bevriend Afghaanse leger in precisie bombardement

Het is
weer eens zover mensen, de VS vernietigde afgelopen woensdag een
basis van het bevriende Afghaanse leger in Uruzgan……

Tijdens
de strijd van de VS met een ander partner tegen Talibanstrijders,
vergat de VS e.e.a.  te coördineren met de Afghaanse basis, een kleine
basis, waar men dacht onder vuur te komen van de Taliban en men begon
te schieten in de richting van de vermeende aanvallers…. Daarop
werd de VS luchtmacht ingeschakeld met het hierboven beschreven
resultaat…… 6 Afghaanse militairen kwamen om bij de aanval…..

Intussen heeft de illegale oorlog van de VS tegen Afghanistan, nu in het 17de
jaar, de VS meer dan 1 biljoen (trillion) dollar gekost, dat
is 45 miljard dollar per jaar…. Het totale bedrag is omgerekend naar de waarde van de
dollar destijds, meer waard dan de Marshallhulp na WOII voor een aantal
Europese landen, waaronder het destijds volledig failliete West-Duitsland, terwijl Afghanistan voor een groot deel in puin ligt en in handen is van de Taliban…..

Vanwege
die waanzinnige kosten eist de VS dat de andere NAVO lidstaten meer uitgeven aan ‘defensie’
(lees: oorlogsvoering), terwijl deze grootste terreurentiteit op aarde, de
ene na de andere illegale oorlog begint…….. (overigens niet in
de laatste plaats om nieuwe wapens van de VS wapenindustrie uit te
proberen in ‘het echt..’)

US
Warplanes Accidentally Obliterate Allied Afghan Military Base

March
15, 2019 at 9:27 am

Written
by 
Tyler
Durden

(ZH) — In
the latest bizarre story to come out of the US “endless war”
in Afghanistan, 
American
warplanes obliterated an allied Afghan military post
 in
an act of “self defense” on Wednesday.

The
incident took place in the tribal Uruzgan province of
south-central Afghanistan and reportedly began when a joint
convoy of US troops and Afghan Special Forces came under fire by
another unit of Afghan ground troops in what 
appears
a major instance of accidental friendly fire
 resulting
in a devastating 
two
dozen total casualties 
on
the Afghan side.


US DoD file photo: coalition jets in operation over Afghanistan

The
incident is under investigation, but US mission spokesman Bob
Purtiman appeared to excuse US actions in 
a
statement on Thursday
: “We
are operating in a complex environment where enemy fighters do not
wear uniforms and use stolen military vehicles to attack government
forces,” he said.

American
forces indicate they came under attack by an unknown entity. US
planes flying overhead then destroyed the Afghan army post (described
by the Pentagon as a “checkpoint”), which 
killed
at least six soldiers
 and
wounded nine others at the small base which housed a total of 17.

The
US side reported no deaths or injuries, though the Pentagon would
likely not release such information until a full investigation is
concluded.

The
US Department of Defense confirmed the incident on Wednesday, which
it described as a mistaken 
example
of the fog of war”
.
Pentagon Spokesperson Sgt. First Class Debra Richardson told 
The
New York Times
:
“The U.S. conducted a precision self-defense airstrike on people
who were firing at a partnered U.S.-Afghan force.”

Ironically
US officials described the aerial bombing of the allied Afghan post
as a “precision airstrike,” per 
the
AP
:

The
soldiers were killed by friendly fire Wednesday in what was 
supposed
to be a precision airstrike
by U.S.
forces supporting Afghan soldiers battling insurgents near the
city of Tarin Kot in Uruzgan province.

It
was the second major incident to cause Afghan casualties following a
prior fight with Taliban: “For the second time in a few days, an
Afghan Army base was destroyed on Wednesday — but this time by
American airstrikes that followed a firefight between the Afghans and
Americans, Afghan officials said,” the 
NYT
report noted
.

Last
year the Pentagon 
acknowledged that war
in Afghanistan is costing American taxpayers
 $45
billion per year
,
with a number of public studies putting the total figure at over $1
trillion since the US war began nearly two decades go.

The “endless
war” 
has
become more expensive, in current dollars, than the Marshall Plan
,
which was the reconstruction effort to rebuild Europe after World War
II.

Tyler
Durden
 /
Republished with permission / 
Zero
Hedge
 / Report
a typo

============================

Ter zijde: toen de VS Afghanistan aanviel in 2001, lag de papaverteelt op de reet door beleid van de Taliban, na ruim 17 jaar oorlog zijn de papaveroogsten groter dan ooit tevoren…….. (van papaver maakt men opium en heroïne)

Zie ook:

BBC met uiterst hypocriete anti-Taliban propaganda

De Bundeswehr massamoord op 142 Afghanen >> 4 september 2009

Afghanistan, westerse terreur: in juli 1.400 burgerslachtoffers

Meerderheid van burgerslachtoffers Afghanistan vermoord door de westerse coalitie en het Afghaanse leger

Internationaal Strafhof (ICC) stopt na bedreigingen met onderzoek naar VS oorlogsmisdaden…..

Uruzgan: VS vernietigt militaire basis van bevriend Afghaanse leger in precisie bombardement

Madeline Albright ‘gegrild’ over illegale interventies en sancties van de VS

ICC rechter Flügge stapt op vanwege zware dreigementen uit de VS

NAVO, het grootste militaire verbond maakt zich schuldig aan grootschalige terreur i.p.v. de vrede te bewaren

Afghanistan: VS gaat terreur vergroten

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….

VS bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Kunduz, 9 medewerkers van deze organisatie kwamen om het leven……..
       

VS bombardeerde het Artsen zonder Grenzen ziekenhuis in Kunduz niet per ongeluk………. Ofwel: VS terreur op grote schaal, over een lange periode!!

Artsen zonder Grenzen ziekenhuis: tijdens bombardement werden vluchtenden vanaf relatief korte afstand beschoten……. Vergissing??

VS standrechtelijke executies: voor de zoveelste keer niet-verdachten slachtoffer drone-aanval >> 15 Afghaanse politieagenten vermoord….

Afghaanse oorlog in het 17de jaar: Taliban nu sterker dan eerder sinds de VS de oorlog van 2001 begon

Ten Broeke (VVD) steunt beslissing Trump de illegale oorlog in Afghanistan te laten voortduren en zo meer terreur te creëren……..

Afghanistan: de VS stelt de papaverteelt veilig voor de komende jaren………..

VS test grootste niet-nucleaire bom in testgebied….. Afghanistan!!‘ (o.a. Afghanistan is een testgebied voor de wapenfabrikanten en daaronder versta ik ook de fabrikanten van rollend, varend en vliegend oorlogstuig)

Military-Industrial Complex Stock Prices Surge After Trump’s Afghan War Speech

Luchtmacht VS gooide in augustus meer dan 500 bommen op Afghanistan……….

Trump gaat oorlog in Afghanistan winnen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

6 Reasons Why Trump’s Afghanistan “Policy” Is Not a Deep State Plot

14 Times Trump Warned Against Doing What He Just Did in Afghanistan

Voor nog meer berichten over Afghanistan, klik op dat label, direct onder dit bericht. Let
wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens
herhaald, dan onder het laatst gelezen bericht even opnieuw op het
gekozen label klikken, enz. enz. 

Christ Church >> fascistische terreuraanslag >> 49 doden……

Terecht veel ophef in de media over de aanslag op twee moskeeën in het Nieuw-Zeelandse Christchurch, waar in een fascistische terreuraanslag 49 mensen werden vermoord (al zouden er nog zwaargewonden op de IC liggen, die wellicht zullen overlijden…..)…..

‘Vreemd genoeg’ noemden de Nederlandse, Duitse, Belgische en Britse landelijke radiozenders het wel een aanslag, maar het woord ‘terreur’ werd gemeden, terwijl daar geen enkele twijfel over kan bestaan….. Ach ja, het gaat om witte (fascistische) figuren en dan mijden die media het woord terreur meestal……

Het fascisme groeit wereldwijd met de dag en daarvoor kan je de reguliere westerse media verantwoordelijk houden….. De berichtgeving over de ‘vluchtelingencrisis’ was ronduit ontluisterend in die media en daarmee werd de fascisten een grote dient bewezen, hetzelfde geldt voor de berichten over terreuraanslagen die in Europa werden gepleegd…..

Zonder dat de reguliere westerse media en politiek hebben gewezen op de grootschalige westerse terreur, o.l.v. de VS in veelal islamitische landen, westerse terreur die ‘islamitische terreur’ op de straten van de EU heeft uitgelokt (je behoefde bepaald niet de intelligentie van Einstein te bezitten om te bedenken dat er wraakacties zouden volgen voor de westerse slachtingen in landen waar dat westen helemaal niets te zoeken heeft….)….. 

Ook in Nederland hebben de media fiks meegedaan aan het belazeren van het volk over westerse terreur, die godbetert werd en wordt verkocht als het brengen van democratie en hulp aan de volkeren, die deze terreur NB over zich heen hebben gekregen middels bombardementen enz…..

Het demoniseren van minderheidsgroepen in Nederland, wordt al jaren gepropageerd in de zogenaamde onafhankelijke media….

Neem Marokkanen die als uitvreters werden en worden weggezet, terwijl zij in dezelfde positie verkeren als de witte bevolking in de achterstandswijken van de 60er en 70er jaren van de vorige eeuw, mensen die destijds ook werden gedemoniseerd, terwijl de kinderen van die mensen, als de jonge Marokkanen van nu, amper of geen kansen hadden op de arbeidsmarkt…….

Terug naar Christchurch: de Australische premier heeft zoals gebruikelijk is in deze gevallen, zijn afschuw over de aanslagen uitgesproken. Onder de daders zou zich een rechts-extremistische (ofwel: fascistische) Australiër bevinden, ene Brenton Tarrant, hij zou de aanslagen ook hebben gepland…. De Australische premier Scott Morrison kan beter eens kijken hoe het mogelijk is dat er uitermate gewelddadige fascisten in Australië leven. Het fascisme in Australië werd en wordt gevoed door de Liberal Party of Australia*, waar deze partij, gesteund door de reguliere media, vluchtelingen afschildert als gelukzoekers die banen van Australische burgers komen inpikken…….

Verder is de behandeling van vluchtelingen door Australië ronduit schandalig….. Waar men ook nog eens fiks angstzaait tegen moslims als potentiële aanslagplegers, zonder (als in de EU) te wijzen op westerse terreur elders, terreur die altijd door Australië wordt gesteund, ook militair……

Laten we hopen dat de politiek en de reguliere media nu eindelijk eens echt actie onderneemt tegen fascisten en welhaast fascistisch geregeerde landen als Hongarije, Polen, Roemenië, Oostenrijk en Italië…… In plaats van zich druk te maken over ‘fake news’ (nepnieuws, dat die media NB zelf brengen), zouden de reguliere westerse media eens de waarheid moeten vertellen over de illegale westerse oorlogen en het groeiende fascisme….. Wat dat laatste betreft: bij elke verkiezing waarin fascisten niet de grootste partij zijn geworden, zijn die media in hosanna stemming, vergetend dat de fascistische partijen bij elke verkiezing groeien, met één uitzondering, Ukip in Groot-Brittannië…… Lullig genoeg moet ik dan nogmaals wijzen op de berichtgeving in de reguliere westerse media, die het fascisme alleen maar voeden…….

* De Liberal Party of Australia is al jaren de regerende rechtse partij en zoals je begrijpt de partij van Morrison en de voormalige premier Turnbull.

Zie ook:

Christchurch aanslag: witte nationalistische terreur >> een uitvoerproduct van de VS

Christchurch terreuraanslag: de normalisatie van anti-moslim terreur en westerse oorlogsvoering in moslimlanden

Christchurch terreuraanslag: maatschappij niet gebaat bij censuur op fascisme

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne