Pieter Heerma wil een Nederlandse DEA….. Oei!!

Pieter Heerma, CDA Tweede Kamerlid en fractievoorzitter van het CDA in die Kamer, wil een Nederlandse DEA om het ‘drugsprobleem’ aan te pakken…… Heerma is tegen elk gebruik van drugs, althans dat zegt hij, zelfs cannabis mag wat hem betreft worden verboden. Je snapt het al, Heerma is bepaald niet tegen het gebruik van alcohol en het zou me totaal niet verbazen als hij zelfs tegen een totaalverbod is op reclames voor deze dodelijke harddrug…….

Heerma kan weten dat het gebruik van de harddrug alcohol werkelijk het grootste probleem is, dagelijks sterven gemiddeld 12 mensen per dag aan het (veelal) langdurig gebruik van deze harddrug en dat cijfer is al een aantal jaren oud en zal intussen ongetwijfeld hoger liggen. (zelfs in de hoogtij dagen van het heroïne gebruik in Nederland, werd dit cijfer van gemiddeld 12 doden per dag door die harddrug niet geëvenaard….) Om nog maar te zwijgen over de doden en gewonden die vallen door een verslaafde alcoholgebruiker of door alcoholgebruik (zoals verkeersdoden en doden door fysiek geweld)

Nederland heeft de wereld laten zien dat gedogen (en zelfs legaliseren) van drugs en druggebruik de maatschappij helpt en ervoor zorgt dat er hier veel minder mensen verslaafd zijn geraakt aan de gevaarlijke harddrug heroïne en dat er zelfs een kleine teruggang is te zien in het gebruik van cannabis. Aan deze zaken heeft Heerma schijt, verbieden die troep is zijn devies (en van veel andere hypocriete CDA’ers….)…. Terwijl als algemeen bekend kan worden geacht dat verbod van drugs alleen de misdaad stimuleert……. (over politie-inzet gesproken…)

Volgens Heerma is Nederland als Afghanistan en Colombia een narcostaat, waar de oliebol maar niet wil begrijpen dat Nederland als bij de gewone handel een speciale functie vervult door onze ligging en infrastructuur (en er dus ook meer drugssmokkel en drugsproductie is te vinden)…… Bovendien alsof er in Azië geen landen zijn waar enorme hoeveelheden XTC e.d. worden geproduceerd, zelfs in de VS worden (ook in verhouding) meer drugs geproduceerd dan in ons land…..

Trouwens te zot voor woorden dat Heerma Afghanistan durft te noemen: zijn premier, de gemuteerde Zeelandse CDA kleibint Balkenende en CDA lobbyist voor het militair-industrieel complex de Hoop Scheffer, boden bij de Witte Huis dienstingang om 7.00 u. ‘s ochtends met de pet in de zwetende hand de Nederlandse steun aan voor de illegale oorlog die de VS tegen dat land begon in 2001……. Toen de VS haar illegale oorlog tegen Afghanistan begon lag de opiumproductie voor het grootste deel op haar gat, nu na 18 jaar oorlogvoeren en een enorm aantal vermoorde Afghaanse burgers (vooral door het westen vermoord) is de opiumproductie van Afghanistan groter dan ooit……. Aangezien Nederland mee heeft gewerkt aan deze oorlog (nogmaals ‘met dank’ aan het CDA), is Nederland mede verantwoordelijk voor de enorme opiumproductie in Afghanistan!! (opium is de grondstof voor morfine en heroïne)

Terug naar Nederland en het pleidooi van volksverlakker Heerma: alsof de politie niets te doen heeft en alsof we een overschot hebben aan politieagenten, zo kan je  de woorden van Heerma interpreteren…… Bovendien is de DEA nu juist een enorm probleem, daar deze organisatie in het verleden meermaals is betrapt op de invoer van en de verspreiding onder dealers van enorme hoeveelheden cocaïne en zelfs heroïne……. (met een innige samenwerking tussen de DEA en de CIA) Hoe succesvol is de DEA als je nagaat dat opperschoft Nixon al in de 70er jaren de oorlog verklaarde aan drugs (War on Drugs) en je ziet dat het drugsgebruik sinds die tijd alleen maar is gestegen en dat met cijfers die in verhouding tot het drugsgebruik in Nederland, enorm zijn te noemen…….

Nee, echt een geweldig idee, een Nederlandse DEA…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Heerma heeft de pers weer eens ‘lekker stoer’ gehaald en daar was het deze volksverlakker met name om te doen….

De Bundeswehr massamoord op 142 Afghanen >> 4 september 2009

Het is vandaag 10 jaar gelden dat een (Duitse) Fliegerleitoffizier met de ‘aanduiding’ Red Baron 20 het bevel gaf aan 2 VS straaljagers de aanval in te zetten op 2 gestolen tankwagens met benzine die op de zandbanken van een rivier in Kunduz vast kwamen te zitten.

De bemanning van de tankwagens, beide Talibanstrijders met enkele bijrijders lieten de benzine uit de wagens lopen, in de hoop de wagens alsnog los te kunnen krijgen. Daarop kwamen zo’n 500 dorpsbewoners om de benzine op te vangen, mensen voor wie 10 liter benzine destijds een maandinkomen vertegenwoordigde. De dorpsbewoners werden door de Taliban gewaarschuwd, daar zij een luchtaanval van NAVO troepen vreesden, echter zonder resultaat……

De piloten van de straaljagers zagen een groot aantal mensen (waaronder kinderen) in de buurt van de tankwagens en vroegen ‘Red Baron 20’ of ze niet beter eerst een duikvlucht konden maken om burgers te verjagen. Echter deze ‘Red Baron’ gaf het bevel de aanval in te zetten en de rest is een zeer akelige geschiedenis: 142 mensen (waaronder een aantal kinderen) kwamen om het leven en volgens de Taliban bevonden zich geen Talibanstrijders onder de slachtoffers, echter het Duitse commando blijft volhouden dat zich een groot aantal Talibanstrijders onder de slachtoffers bevond…….

De Duitse regering besloot later per slachtoffer € 5.000,– uit te keren, echter het Duitse leger blijft op haar standpunt staan dat de aanval gerechtvaardigd was, een Duitse generaal moest n.a.v. deze enorme oorlogsmisdaad terugtreden en werd uit het leger ontslagen……

Das streng geheime Bomben Video von der Bundeswehr: Die Bombennacht von Kunduz (Afghanistan) 4.9.2009

Deze gebeurtenis valt onder een enorm aantal oorlogsmisdaden door NAVO troepen begaan in Afghanistan, een land dat de VS, NAVO-partner en opperbevelhebber van die NAVO, illegaal aanviel in 2001. Zo werden meerdere bruiloften en begrafenissen gebombardeerd door vooral VS straaljagers, dit nog naast het bombarderen van een paar ziekenhuizen door dezelfde NAVO-partner en opperbevelhebber, zoals het bombardement van meer dan een uur op een ziekenhuis van Artsen Zonder Grenzen (MSF)*, dit ondanks meerdere noodoproepen uit het ziekenhuis aan het commandocentrum te stoppen daar burgers, patiënten en medisch personeel het slachtoffer waren geworden…… Degenen die probeerden te vluchten werden vermoord door een zwaarbewapende helikopter van de VS…. De VS stelde doodleuk dat zich Talibanstrijders in het ziekenhuis bevonden en dat men daarom doorging met deze laffe en gruwelijke aanval, voor die bewering kon het VS commando achteraf geen bewijs leveren…….

En dan vindt men het vreemd dat steeds meer Afghanen terugverlangen naar de tijd onder de Taliban, immers toen waren zij, ondanks de religieuze terreur, bewaard voor bloedbaden en massamoorden zoals hierboven beschreven…….

De Nederlandse bijdragen aan die oorlog bestonden in totaal uit 3 missies, één in Uruzgan, één in Kunduz (het opleiden van de toekomstige religieuze politie) en een langdurige F16 missie die nog lang na de terugtrekking van de laatste Nederlandse grondtroepen, actief bleef in Afghanistan, terwijl de regering het volk wilde laten geloven dat Nederland was gestopt met de missies in Afghanistan……. 3 missies tegen miljarden aan belastinggeld, 3 missies die in feite zinloos zijn geweest, de scholen die Nederland in Uruzgan bouwde zijn of vernietigd, of worden voor andere doeleinden gebruikt, of zijn madrassa´s geworden, waar alleen jongens worden toegelaten…..

Kortom de militaire missies in Afghanistan waren een waanzinnig succes en dan roept men in de politiek en het leger om nog meer geld voor ‘defensie’ (lees: oorlogsvoering)……

Bron o.a. WDR 5 en Trouw.

* Zie: VS bombardeerde het Artsen zonder Grenzen ziekenhuis in Kunduz niet per ongeluk………. Ofwel: VS terreur op grote schaal, over een lange periode!!‘ en: 

Artsen zonder Grenzen ziekenhuis: tijdens bombardement werden vluchtenden vanaf relatief korte afstand beschoten……. Vergissing??

Zie ook:

Afghanistan: VS en Afghaans leger bombarderen bruiloftsstoet: 40 burgers vermoord

VS wist al een paar weken dat zich op een later te bombarderen doel in Afghanistan (veel) burgers bevonden

BBC met uiterst hypocriete anti-Taliban propaganda

Afghanistan, westerse terreur: in juli 1.400 burgerslachtoffers

Meerderheid van burgerslachtoffers Afghanistan vermoord door de westerse coalitie en het Afghaanse leger

Internationaal Strafhof (ICC) stopt na bedreigingen met onderzoek naar VS oorlogsmisdaden…..

Uruzgan: VS vernietigt militaire basis van bevriend Afghaanse leger in precisie bombardement

Madeline Albright ‘gegrild’ over illegale interventies en sancties van de VS

ICC rechter Flügge stapt op vanwege zware dreigementen uit de VS

NAVO, het grootste militaire verbond maakt zich schuldig aan grootschalige terreur i.p.v. de vrede te bewaren

Afghanistan: VS gaat terreur vergroten

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….

VS bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Kunduz, 9 medewerkers van deze organisatie kwamen om het leven……..
       

VS standrechtelijke executies: voor de zoveelste keer niet-verdachten slachtoffer drone-aanval >> 15 Afghaanse politieagenten vermoord….

Afghaanse oorlog in het 17de jaar: Taliban nu sterker dan eerder sinds de VS de oorlog van 2001 begon

Ten Broeke (VVD) steunt beslissing Trump de illegale oorlog in Afghanistan te laten voortduren en zo meer terreur te creëren……..

Afghanistan: de VS stelt de papaverteelt veilig voor de komende jaren………..

VS test grootste niet-nucleaire bom in testgebied….. Afghanistan!!‘ (o.a. Afghanistan is een testgebied voor de wapenfabrikanten en daaronder versta ik ook de fabrikanten van rollend, varend en vliegend oorlogstuig)

Military-Industrial Complex Stock Prices Surge After Trump’s Afghan War Speech

Luchtmacht VS gooide in augustus meer dan 500 bommen op Afghanistan……….

Trump gaat oorlog in Afghanistan winnen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

6 Reasons Why Trump’s Afghanistan “Policy” Is Not a Deep State Plot

14 Times Trump Warned Against Doing What He Just Did in Afghanistan

Westers imperialisme op retour: VS ‘regime change motor’ loopt vast

Andre
Vltchek schreef op New Eastern Outlook >> NEO (door mij overgenomen
van Information Clearing House) een artikel over het westers
imperialisme dat wat betreft het omverwerpen van regimes steeds minder lijkt te werken. Ondanks alle miljarden die de VS steekt in het omverwerpen van
een regime*, lukt dit niet meer, zie de mislukte agressie, of beter
gezegd terreur tegen Syrië
, Venezuela, Iran en Noord-Korea. Daarnaast
hebben de VS en haar oorlogshond de NAVO China en Rusland in het
vizier, echter daar een verandering van regime bewerkstelligen is
onmogelijk zonder het atoomwapen te gebruiken…….

Zelfs de
sancties die de VS (en veelal de EU-NAVO-lidstaten) tegen voornoemde
landen heeft genomen, zijn niet langer het recept tot verandering van
de regimes in die landen, dit ondanks het overlijden van een enorm
aantal mensen en dan m.n. de ouderen, kinderen en het zwakke deel van
de bevolking…… Zo hebben VS sancties tegen Venezuela intussen al
aan meer dan 40.000 mensen het leven gekost (vermoord door de VS, met hulp van
de EU en dus ook van Nederland….). Een ouder voorbeeld zijn de
sancties die de VS nam tegen Irak, ingesteld tegen het eind van de
jaren 90 in de vorige eeuw, daardoor overleden er 500.000 kinderen,
verantwoordelijk VS minister van BuZa hare kwaadaardigheid en
oorlogsmisdadiger Albright (onder opperschoft Bill Clinton) vindt nog
steeds dat dit ‘offer’ gerechtvaardigd was…….

Vltchek
stelt dat het nog niet is afgelopen wat betreft westers imperialisme,
maar dat e.e.a op z’n retour is, kan je meer dan duidelijk zien, neem Syrië, Iran en niet te vergeten Venezuela…. Dit ondanks alle tamtam, terreursancties en georganiseerde protesten (maar al te vaak uiterst gewelddadig….)
door meestal de CIA met het VS ministerie van BuZa aan de touwen

Mooi
artikel, al denk ik kijkend naar bijvoorbeeld Honduras en Colombia, dat de VS daar de touwtjes behoorlijk strak in handen heeft en al helemaal in een land als Brazilië met de fascistische Trump lakei
Bolsonaro, hetzelfde geldt voor Oekraïne…….. En gezien het enorme aantal militaire bases van de VS over de wereld (meer dan 800!!), die
voor kleine landen een fikse stimulans zijn voor de (veelal tanende) economie, zullen velen
niet durven opstaan tegen deze voor het land voordelige zaak, waarmee inkomsten gegenereerd worden voor zaken als infrastructuur en volksgezondheid
(al verdwijnt er ongelofelijk veel geld in de zakken van corrupte
politici en van ambtenaren, precies het soort figuren waar de VS het van moet hebben……) 

Het nadeel van het voorgaande ondervinden de bevolkingen tegen wie bij demonstraties ook VS militairen kunnen worden ingezet en het niet toestaan door de VS dat regeringen in die landen zich al te zeer gaan afzetten tegen de VS…… Maar toch is een opstand als in Soedan hoopgevend en
ondanks weinig aandacht voor deze opstand in de reguliere westerse
media, zou het volk toch langzaam weer macht op het leger
winnen…….

Vltchek wijst in zijn artikel ook op de reguliere westerse media, waar men voortdurend bezig is om landen als China en Rusland zwart te maken en te demoniseren, waar deze media het blijkbaar normaal vinden dat de VS alleen deze eeuw al meer dan 22,5 miljoen mensen heeft vermoord (veelal met hulp van NAVO-lidstaten, onder militair opperbevel van de VS), alsof dat de normaalste gang van zaken is…….. 

Waar Rusland en China niet eens in de schaduw kunnen staan wat betreft het enorme aantal slachtoffers dat onder VS verantwoordelijkheid is gevallen en dat NB in landen waar de VS niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken had, heeft en zal hebben!! Ondanks dat feit zou je als je de westerse media moet geloven, echt de idee hebben dat Rusland en China dat aantal slachtoffers hebben gemaakt…… Waar die media ook nog eens kilometers aan fake news maakten met propagandaleugens over tegenstanders van de VS en de redenen voor het illegaal oorlogvoeren door de VS……. (wat men gewoon volhoudt, terwijl de bewijzen van tegenovergestelde overweldigend zijn……) 

Suddenly
West is Failing to Overthrow “Regimes”

By
Andre Vltchek

August
22, 2019 “Information
Clearing House
” –  It used to be done regularly
and it worked: The West identified a country as its enemy, unleashed
its professional propaganda against it, then administered a series of
sanctions, starving and murdering children, the elderly and other
vulnerable groups. If the country did not collapse within months or
just couple of years, the bombing would begin. And the nation,
totally shaken, in pain, and in disarray, would collapse like a house
of cards, once the first NATO boots hit its ground.

Such
scenarios were re-enacted, again and again, from Yugoslavia to Iraq.

But
suddenly, something significant has happened. This horrific
lawlessness, this chaos stopped; was deterred.

The
West keeps using the same tactics, it tries to terrorize
independent-minded countries, to frighten people into submission, to
overthrow what it defines as ‘regimes’, but its power, its
monstrously destructive power has all of a sudden become ineffective.

It
hits, and the attacked nation shakes, screams, sheds blood, but keeps
standing, keeps proudly erect.

What
we are experiencing is a great moment in human history. Imperialism
has not yet been defeated, but it is losing its global grip on power.

Now
we have to clearly understand ‘Why?’, so we can continue our
struggle, with even greater determination, with even greater
effectiveness.

First
of all, by now we know that the West cannot fight. It can spend
trillions on ‘defense’, it can build nuclear bombs, ‘smart
missiles’ and strategic warplanes. But it is too cowardly, too
spoiled to risk the lives of its soldiers. It either kills remotely,
or by using regional mercenaries. Whenever it becomes clear that the
presence of its troops would be required, it backs up.

Secondly,
it, the West, is totally horrified of the fact that there are now two
super-powerful countries – China and Russia – which are unwilling
to abandon their allies. Washington and London do all they can to
smear Russia and to intimidate China. Russia is being provoked
continuously: by propaganda, by military bases, sanctions and by new
and newer bizarre mass media inventions that depict it as the villain
in all imaginable circumstances. China has been provoked practically
and insanely, ‘on all fronts’ – from Taiwan, Hong Kong, Tibet
and the so-called ‘Uyghur Issue’, to trade.

Any
strategy that could weaken these two countries, is applied. Yet,
Russia and China do not crumble. They do not surrender. And they do
not abandon their friends. Instead, they are building great railroads
in Africa and Asia, they educate people from almost all poor and
desperate countries, and stand by those who are being terrorized by
both North America and Europe.

Thirdly,
all the countries in the world are now clearly aware of what would
happen to them, if they give up and get ‘liberated’ by the
Western empire. Iraq, Honduras, Indonesia, Libya and Afghanistan, are
the ‘best’ examples. Submitting themselves to the West, countries
can only expect misery, absolute collapse and the ruthless extraction
of their resources. The poorest country in Asia – Afghanistan –
has totally collapsed under NATO occupation.

The
suffering and pain of the Afghan and Iraqi people is very well known
to the citizens of Iran and Venezuela. They are not giving up,
because no matter how tough their life is under sanctions and the
West-administered terror, they are well-aware of the fact that things
could get worse, much worse, if their countries were to be occupied
and governed by the Washington and London-injected maniacs.

And
everyone knows the fate of the people living in Palestine or Gollan
Heights, places which have been overrun by the closest ally of the
West in the Middle East, Israel.

Of
course, there are other reasons why the West cannot get any of its
adversaries to kneel.

One
is – that the toughest ones are left. Russia, Cuba, China, North
Korea (DPRK), Iran, Syria and Venezuela are not going to run away
from the battlefield. These are the most determined nations on earth.
These are the countries that have already lost thousands, millions,
even tens of millions of their people, in the fight against Western
imperialism and colonialism.

If
one is following the latest attacks of the West carefully, the
scenario is pathetic, almost grotesque: Washington and often the EU,
too, are trying hard; they are hitting, they are spending billions of
dollars, using the local mercenaries (or call it ‘local
opposition’), and then they quickly withdraw after wretched but
anticipated defeat. So far, Venezuela has survived. Syria survived.
Iran survived. China is fighting horrible Western-backed subversions,
but it is proudly surviving. Russia is standing tall.

This
is a tremendous moment in human history. For the first time, Western
imperialism is being not only defeated, but fully unveiled and
humiliated. Many are now laughing at it, openly.

But
we should not celebrate, yet. We should understand what and why this
is happening, and then continue fighting. There are many, many
battles ahead us. But we are on the right track.

Let
them try. We know how to fight. We know how to prevail. We have
already fought fascism, in many of its forms. We know what freedom
is. Their ‘freedom’ is not our freedom. Their ‘liberty’ is
not our liberty. What they call ‘democracy’ is not how we want
our people to rule and to be ruled. Let them go away; we, our people,
do not want them!

They
cannot overthrow our systems, because they are, precisely 
our
systems
!
Systems that we want, that our people want; systems we are ready to
fight and die for!


Andre
Vltchek is a philosopher, novelist, filmmaker and investigative
journalist. He has covered wars and conflicts in dozens of countries.
View his books 
here.
Watch 
Rwanda
Gambit
,
his groundbreaking documentary about Rwanda and DRCongo and his
film/dialogue with Noam Chomsky 
On
Western Terrorism”
.
Vltchek presently resides in East Asia and the Middle East, and
continues to work around the world. He can be reached through
his 
website and
his 
Twitter.
His 
Patreon


First
published by NEO – New Eastern Outlook

========================================

Zo trok de VS 4 miljard uit voor de opstand en daaropvolgende coup in Oekraïne……

Afghanistan, westerse terreur: in juli 1.400 burgerslachtoffers

Afgelopen week het bericht dat juli dit jaar 1.400 burgers werden vermoord bij vooral westerse terreur, dit onder leiding van de grootste terreurentiteit op onze aarde: de VS……..

Intussen deporteert Nederland nog steeds gevluchte Afghanen naar oorlogsgebied Afghanistan, daar Nederland op basis van ambtsberichten geleverd door Buitenlandse Zaken stelt dat Afghanistan ‘veilig is’ voor gedeporteerde Afghanen…… Reizen naar/in Afghanistan wordt door hetzelfde ministerie afgeraden omdat het land onveilig is……. (hoe is het gggvd mogelijk!!) Verantwoordelijk minister, zijne VVD kwaadaardigheid Blok, is daarmee hoofdverantwoordelijk voor het leed dat deze Afghanen na thuiskomst wordt aangedaan……. (een ander punt is de vrouwenonderdrukking in Afghanistan >> hoe kan je vrouwen terugsturen naar een land waar ze totaal geen rechten hebben en om het minst geringste worden vermoord…??!!!)

Zie ook:

Afghanistan: VS en Afghaans leger bombarderen bruiloftsstoet: 40 burgers vermoord

VS wist al een paar weken dat zich op een later te bombarderen doel in Afghanistan (veel) burgers bevonden

BBC met uiterst hypocriete anti-Taliban propaganda

De Bundeswehr massamoord op 142 Afghanen >> 4 september 2009

Meerderheid van burgerslachtoffers Afghanistan vermoord door de westerse coalitie en het Afghaanse leger

Internationaal Strafhof (ICC) stopt na bedreigingen met onderzoek naar VS oorlogsmisdaden…..

Uruzgan: VS vernietigt militaire basis van bevriend Afghaanse leger in precisie bombardement

Madeline Albright ‘gegrild’ over illegale interventies en sancties van de VS

ICC rechter Flügge stapt op vanwege zware dreigementen uit de VS

NAVO, het grootste militaire verbond maakt zich schuldig aan grootschalige terreur i.p.v. de vrede te bewaren

Afghanistan: VS gaat terreur vergroten

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….

VS bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Kunduz, 9 medewerkers van deze organisatie kwamen om het leven……..
       

VS bombardeerde het Artsen zonder Grenzen ziekenhuis in Kunduz niet per ongeluk………. Ofwel: VS terreur op grote schaal, over een lange periode!!

Artsen zonder Grenzen ziekenhuis: tijdens bombardement werden vluchtenden vanaf relatief korte afstand beschoten……. Vergissing??

VS standrechtelijke executies: voor de zoveelste keer niet-verdachten slachtoffer drone-aanval >> 15 Afghaanse politieagenten vermoord….

Afghaanse oorlog in het 17de jaar: Taliban nu sterker dan eerder sinds de VS de oorlog van 2001 begon

Ten Broeke (VVD) steunt beslissing Trump de illegale oorlog in Afghanistan te laten voortduren en zo meer terreur te creëren……..

Afghanistan: de VS stelt de papaverteelt veilig voor de komende jaren………..

VS test grootste niet-nucleaire bom in testgebied….. Afghanistan!!‘ (o.a. Afghanistan is een testgebied voor de wapenfabrikanten en daaronder versta ik ook de fabrikanten van rollend, varend en vliegend oorlogstuig)

Military-Industrial Complex Stock Prices Surge After Trump’s Afghan War Speech

Luchtmacht VS gooide in augustus meer dan 500 bommen op Afghanistan……….

Trump gaat oorlog in Afghanistan winnen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

6 Reasons Why Trump’s Afghanistan “Policy” Is Not a Deep State Plot

14 Times Trump Warned Against Doing What He Just Did in Afghanistan

Voor nog meer berichten n.a.v. de illegale oorlog die de VS en haar NAVO partners voeren in Afghanistan, klik op het label Afghanistan, direct onder dit bericht.

Meerderheid van burgerslachtoffers Afghanistan vermoord door de westerse coalitie en het Afghaanse leger

Een VN
missie die Afghanistan bezocht heeft na onderzoek geconcludeerd dat
de meerderheid van de burgerslachtoffers die de eerste helft van dit jaar omkwamen, werden vermoord door de
westerse terreurcoalitie (NAVO troepen onder opperbevel van de VS) en het
Afghaanse leger.

Het
rapport geeft o.a. aan dat veel slachtoffers vallen bij militaire
acties tegen opstandelingen als de Taliban en andere islamitische
strijdgroepen…… Opstandelingen verschuilen zich onder de
bevolking en blijkbaar heeft het oppercommandio van de VS op die
momenten al helemaal schijt aan burgerslachtoffers…….

In
totaal zou de westerse coalitie en het Afghaanse leger
verantwoordelijk zijn voor de dood (moord) van 717
burgerslachtoffers, waar de Taliban verantwoordelijk zou zijn voor
531 burgers, echter voor het laatste cijfer heeft de Taliban gesteld dat de door haar gemaakte slachtoffers verraders zouden zijn geweest, die samenwerkten met de vijand (dat gebeurde
hier tijdens de nazi-Duitse bezetting in WOII, ook toen werden
verraders geëxecuteerd*)….. Overigens stelt de top van de Taliban dat het VN cijfer niet klopt wat betreft het aantal burgerslachtoffers door haar strijders gemaakt
.

Daarover gesproken: het is de vraag of de rest van de VN cijfers wel kloppen, immers
mensen worden in Afghanistan en andere islamitische landen binnen een dag begraven en hele gebieden in Afghanistan
zijn onbereikbaar voor journalisten, daar ze in handen zijn van de Taliban……. 

Zoals gezegd, de Taliban stelde vast
dat zij niet verantwoordelijk is voor 38% van de vermoorde burgers, zoals de VN stelt en
dat zou heel goed mogelijk zijn, daar de Afghaanse ‘regering’ en de
westerse terreurcoalitie er baat bij hebben om de Taliban zoveel
mogelijk doden in de schoenen te schuiven, in de hoop dat de bevolking die achter de Taliban staat, zich daarvan afkeert……

Lees het
volgende artikel en bedenk dan dat onze ‘geweldige kabinet’ Rutte 3
mensen terugstuurt naar Afghanistan, daar buitenlandse zaken het gore
lef heeft middels een ambtsbericht te stellen dat het land veilig is
voor de bewoners……..** Vergelijk dat eens met het VN cijfer over door de Taliban gemaakte slachtoffers, daar zij verraders zouden zijn…….. Overigens staan ook homo’s en voorvechters van vrouwenrechten op de dodenlijst van de Taliban, voor wie vrouwen niet meer zijn dan broedmachines en huisslaven….  Als Nederland
staatsburger wordt je overigens afgeraden naar Afghanistan te gaan,
vanwege de onveiligheid, ook al volgens een ambtsbericht van
BuZa……. Schandelijk en te zot voor woorden!!

Het hieronder opgenomen artikel werd eerder gepubliceerd op The Canary:

Most
civilian deaths in Afghanistan at hands of coalition and regime
forces, says UN report

The
Canary
   

30th
July 2019

Afbeeldingsresultaat voor Most civilian deaths in Afghanistan at hands of coalition and regime forces, says UN report

More
civilians were killed by Afghan and international coalition forces in
Afghanistan in the first half of this year than by the Taliban and
other militants, the UN mission said in a report.

The
report apparently refers to civilians killed during supposed Afghan
and US military operations against insurgents, such as airstrikes and
night raids on militant hideouts. Insurgents often hide among
civilians.

The
US formally ended its combat mission in Afghanistan in 2014 but still
provides extensive air and other support to Afghan forces.

The
UN report published on Tuesday said 403 civilians were killed by
Afghan forces in the first six months of the year and another 314 by
international forces, a total of 717.

UNAMA News@UNAMAnews

1,366 civilians killed in the conflict in the first half of 2019. Pro-Govt Forces responsible for 717 deaths, Anti-Govt Elements (Taliban, ISKP & others) responsible for 531 deaths.

Read update: http://bit.ly/2YEjW20

View image on Twitter

That
is compared to 531 killed by the Taliban, a Daesh (Isis/Isil)
affiliate, and other militants during the same period.

The
report said 300 of those killed by militants were directly targeted.

The
Taliban have been carrying out near-daily attacks, mainly targeting
security forces.

There
was no immediate comment from the Kabul government or the Afghan
military on the report.

Afbeeldingsresultaat voor Most civilian deaths in Afghanistan at hands of coalition and regime forces, says UN report

Afghan
security personnel and foreign forces secure the site of an attack in
Kabul (Rahmat Gul/AP)

A
NATO official stressed that the alliance is now in a non-combat
mission in Afghanistan that trains, advises and assists the country’s
security forces.

The
official said the “best way to end the suffering of civilians is to
focus on the political settlement of the conflict and to continue all
efforts to reduce violence”.

We
thoroughly investigate every allegation of civilian casualties, and
we train the Afghan security forces to ensure that they take utmost
caution in order not to harm civilians,” said the official.

The
Taliban have rejected calls for a ceasefire as they hold talks with
the US aimed at ending the 18-year war.

A
Daesh affiliate has meanwhile launched attacks targeting security
forces as well as minority Shiites.

Many
people counted as civilians in this report were targeted by the
Taliban because of their links to the intelligence service or because
they cooperated with military operations”

Taliban

Parties
to the conflict may give differing explanations for recent trends,
each designed to justify their own military tactics,” said Richard
Bennett, the human rights chief of the UN Assistance Mission in
Afghanistan, which released the report.

The
situation for ordinary Afghans would be improved, he said, “not
just by abiding by international humanitarian law but also by
reducing the intensity of the fighting”.

The
report said one in three casualties was caused by ground combat and a
fifth were caused by roadside bombs.

Aerial
operations accounted for around 14% of the casualties.

The
Taliban issued a statement saying the part of the UN report blaming
them for 38% of Afghan civilian casualties was not true.

Afbeeldingsresultaat voor Most civilian deaths in Afghanistan at hands of coalition and regime forces, says UN report

Afghan
security forces arrive after a powerful explosion (STR/AP)

Many
people counted as civilians in this report were targeted by the
Taliban because of their links to the intelligence service or because
they cooperated with military operations,” the Taliban said.

Earlier
in the day, the Taliban praised the killing of two US service members
on Monday in southern Kandahar province.

The
Afghan soldier who turned his gun on the Americans was wounded and is
in custody, according to US officials.

The
Taliban called the gunman a “hero” and said the Afghan soldier
had opened fire at the Americans inside a military base in the Shah
Wali Kot district in Kandahar.

The
US military has so far not identified the killed Americans, pending
notification of their families.

Afbeeldingsresultaat voor Most civilian deaths in Afghanistan at hands of coalition and regime forces, says UN report

A
Black Hawk over Kabul (Dan Kitwood/PA)

Even
with the Taliban-US talks under way, there appears to be no end in
sight for the violence.

A
suicide bomber on a motorcycle detonated his explosives at a market
in southern Kandahar province on Tuesday morning, killing at least
three children, said Jamal Naser Barekzai, spokesman for the
provincial police chief.

A
Taliban attack on a checkpoint left three police officers dead in
northern Baghlan province, said Jawed Basharat, spokesman for the
provincial police chief.

Late
on Monday, insurgents targeted a checkpoint in the Kushk Kuhna
district in western Herat province, killing at least 11 Afghan
security forces, said Wakil Ahmad Karokhi, a provincial councillor.

There
was no immediate claim of responsibility for the latest attacks.

TAGS:
AFGHANISTAN
TALIBAN
US
IMPERIALISM

==========================================

*  Nederland weigert zelfs Afghanen toe te laten die hand-en-spandiensten voor het Nederlandse leger hebben verricht……. ‘Waar een klein land al niet groot in kan zijn……’

** Vanmorgen werd bekend gemaakt dat een man die werd uitgezet naar Azerbeidzjan, bij aankomst werd gearresteerd en daarna werd veroordeeld tot 30 dagen gevangenisstraf…. Ook Azerbeidzjan zou veilig zijn volgens BuZa en de IND….. Later meer over deze zaak.

Zie ook:

Afghanistan: VS en Afghaans leger bombarderen bruiloftsstoet: 40 burgers vermoord

VS wist al een paar weken dat zich op een later te bombarderen doel in Afghanistan (veel) burgers bevonden

BBC met uiterst hypocriete anti-Taliban propaganda

De Bundeswehr massamoord op 142 Afghanen >> 4 september 2009

Afghanistan, westerse terreur: in juli 1.400 burgerslachtoffers

Internationaal Strafhof (ICC) stopt na bedreigingen met onderzoek naar VS oorlogsmisdaden…..

Uruzgan: VS vernietigt militaire basis van bevriend Afghaanse leger in precisie bombardement

Madeline Albright ‘gegrild’ over illegale interventies en sancties van de VS

ICC rechter Flügge stapt op vanwege zware dreigementen uit de VS

NAVO, het grootste militaire verbond maakt zich schuldig aan grootschalige terreur i.p.v. de vrede te bewaren

Afghanistan: VS gaat terreur vergroten

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….

VS bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Kunduz, 9 medewerkers van deze organisatie kwamen om het leven……..
       

VS bombardeerde het Artsen zonder Grenzen ziekenhuis in Kunduz niet per ongeluk………. Ofwel: VS terreur op grote schaal, over een lange periode!!

Artsen zonder Grenzen ziekenhuis: tijdens bombardement werden vluchtenden vanaf relatief korte afstand beschoten……. Vergissing??

VS standrechtelijke executies: voor de zoveelste keer niet-verdachten slachtoffer drone-aanval >> 15 Afghaanse politieagenten vermoord….

Afghaanse oorlog in het 17de jaar: Taliban nu sterker dan eerder sinds de VS de oorlog van 2001 begon

Ten Broeke (VVD) steunt beslissing Trump de illegale oorlog in Afghanistan te laten voortduren en zo meer terreur te creëren……..

Afghanistan: de VS stelt de papaverteelt veilig voor de komende jaren………..

VS test grootste niet-nucleaire bom in testgebied….. Afghanistan!!‘ (o.a. Afghanistan is een testgebied voor de wapenfabrikanten en daaronder versta ik ook de fabrikanten van rollend, varend en vliegend oorlogstuig)

Military-Industrial Complex Stock Prices Surge After Trump’s Afghan War Speech

Luchtmacht VS gooide in augustus meer dan 500 bommen op Afghanistan……….

Trump gaat oorlog in Afghanistan winnen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

6 Reasons Why Trump’s Afghanistan “Policy” Is Not a Deep State Plot

14 Times Trump Warned Against Doing What He Just Did in Afghanistan

VS stuurt 500 militairen naar Saoedi-Arabië als inzet tegen ‘Iraanse agressie’

Voor de zoveelste keer gaat de VS meer
troepen naar het Midden-Oosten sturen ‘als antwoord op Iraanse
agressie…’ Dit keer is Saoedi-Arabië aan de beurt waar 500 VS militairen worden gestationeerd, opvallend daar
men na 9/11 besloot VS militairen terug te trekken uit deze
reli-fascistische dictatuur (‘koninkrijk’*). Men trok deze militairen terug daar Osama
bin Laden gezegd zou hebben dat de 9/11 aanslagen werden gepleegd
vanwege de aanwezigheid van VS militairen in ‘het heilige land Saoedi-Arabië….’

De standplaats van de militairen wordt
een militair vliegveld in de buurt van Riyad waar het
plan is raketten te stationeren ter bescherming van die
luchtmachtbasis.

Het doel van de nieuwe troepenopbouw is
wel duidelijk, de VS verwacht oorlog met Iran, waar vooral Israël en
Saoedi-Arabië de VS zullen steunen, beide landen hebben aangegeven
Iran te willen vernietigen…. Het is zelfs mogelijk dat Israël op een verzonnen reden of een false flag operatie bombardementen zal uitvoeren op Iran, een aanval met raketten en/of straaljagers, waarna de VS uiteraard alle steun zal verlenen, zoals het eventueel bijtanken van straaljagers en bommenwerpers tijdens de vlucht…..

Overigens is de VS al maanden bezig haar aanwezigheid in het Midden-Oosten te vergroten en keer op keer zouden vermeende acties van Iran daar de oorzaak voor zijn……. Terwijl het juist de VS is die al sinds 1990 de stabiliteit in het Midden-Oosten ernstig heeft geschaad en nog schaadt….. Sinds het jaar 2000 heeft de VS al meer dan 2,5 miljoen mensen vermoordt in illegale oorlogen (waartoe ik ook de slachtoffers meereken van de massamoorden door de VS en haar oorlogshond NAVO gepleegd in Afghanistan en Libië…)

Het volgende artikel werd geschreven
door Jason Ditz, werd eerder geplaatst op ANTIWAR en door mij
overgenomen van Anti-Media:

US
to Send 500 Ground Troops to Saudi Arabia in Response to Iran

July
18, 2019 at 9:49 pm

Written
by 
Jason
Ditz

(ANTIWAR.COM— After
satellite images showed facilities being prepared for them, US
officials were quoted in the media as saying that there is a plan
to
 send
“up to 500” US ground troops to Saudi Arabia 
in
response to Iran tensions.

Former
Congressman 
Ron
Paul 
commented
on the matter, both saying it accomplishes very little, and warning
that historically having US troops on the Arabian Peninsula has been
a source of anger among Islamists.

Osama
bin Laden specifically attributed his 9/11 attack to the US having
troops in his holy land. 
After
9/11, the US made a point of removing troops from Saudi Arabia, and
now seems to be in the process of sending them back.

The
soldiers will be sent to an area next to the Prince Sultan Airbase
east of the Saudi capital of Riyadh, where there are plans for a
large missile installation to protect the base.

With
officials trying to present this as something to do with Iran, this
is a continuation of a US military buildup across the Middle East
that has been ongoing for months, each if which ends up being
justified by some non-specific Iranian “provocation.”

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo

=================================

* De Saoedische terreurdictatuur met wie ‘ons koningshuis’ vriendschappelijke banden onderhoudt……..

Zie ook:

Israël maakt zich op voor oorlog tegen Iran

Dozen US F-22 Stealth Jets Arrive In Qatar To Counter Iran‘ (een bericht van 28 juni jl. gepubliceerd op Zero Hedge)

Trump vroeg Iran toestemming tot bombarderen onbelangrijke doelen, dit in actie: red mijn gezicht

Groot-Brittannië saboteert de Iran deal en de belofte van de EU de VS sancties te compenseren: Iraanse olietanker werd op verzoek VS overvallen

De VS en niet Iran is een schurkenstaat

VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..

Pompeo (VS minister BuZa): Iran is de grootste sponsor van terrorisme….. Goh, nooit geweten dat Iran subsidie geeft aan het Pentagon

VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt

VS plant een bombardement op een Iraanse kerncentrale, verkennende VS drone neergeschoten

Kapitein Japans schip spreekt Trump administratie tegen over Iraanse kleefbom op zijn tanker

VS heeft stok ‘gevonden’ om oorlog tegen Iran te beginnen: Iran zou tankers hebben aangevallen

Twee olietankers aangevallen in Golf van Oman: VS oorlogsbodem in de buurt

US Continues to Escalate Tensions, Raising Fear of Imminent War With Iran

US Might Send 10,000 More Troops to Middle East

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van terreur die de VS zelf op grote schaal uitoefent

Yemen Be Damned, Pompeo Doubles Down on US Support for Saudi Arabia

Het verborgen motief achter de Israëlische agressie tegen Iran en Syrië

Iraanse protesten allesbehalve compleet spontaan (zoals VS ambassadeur bij de VN Haley durfde te stellen…)….

Protesten Iran opgezet door de VS en Israël

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Lt. General McInerney says Obama helped build ISIS with Weapons from Benghazi

Rex Tillerson (VS BuZA) geeft toe dat de VS een staatsgreep wil uitvoeren in Iran…….. Het is nog ‘iets te rustig’ in dat gebied……..

VS liegt schaamteloos om het westen verder op te zetten tegen Iran……..

VS bewandelt dezelfde weg richting Iran, als die voor de illegale oorlog tegen Irak in 2003, aldus één van de verantwoordelijken voor die oorlog……..

Netanyahu vergelijkt Iran met nazi-Duitsland en stelt dat Iran een bedreiging is voor de wereldvrede….. ha! ha! ha! ha!

Washington uit op oorlog met Iran……

Oliemaatschappijen weigeren n.a.v. VS sancties de jet van Iraanse minister af te tanken

Israël bezig met voorbereiding op meerdere fronten oorlog…….. (met hulp van de VS

John Bolton heeft beloofd dat Iran voor 2019 onder een ander regime zal leven…….

Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

VS rechter gelast Iran miljarden te betalen aan de families van 911 slachtosoennieten zijnffers…..‘ (terwijl 9/11 niet werd uitgevoerd noch werd geregisseerd door Iran, waar ‘de daders’  ook nog eens soennieten zouden zijn en Iran hoofdzakelijk een sjiitisch land is)

Iran moet hangen en Iran-deal moet van tafel……. Israël speelt wolf in schaapskleren

VS ambtenaren: Israël zoekt steun VS voor oorlog tegen Iran…….

VS, de werelddictator: Iran-deal is van nul en generlei waarde (op basis van leugens en achterklap)…….

Iran houdt zich aan de nucleaire deal dit in tegenstelling tot de VS……..

Israël laat er geen twijfel over bestaan: met het uit de Iran-deal stappen van de VS is definitief de oorlog verklaard aan Iran………

Britse leger heeft kindsoldaten ingezet, onder andere in Irak……

Het Britse ministerie van defensie heeft 5 kindsoldaten ingezet in oorlogsgebied, 3 in Afghanistan en 2 in Irak……. GB heeft in 2000 het ‘Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child’ getekend en daarin staat o.a. vermeld dat er geen kinderen onder de 18 mogen worden ingezet in oorlogsgebied…….

Pompeo blokkeerde onlangs nog de  opname van Saoedi-Arabië op een lijst met landen die kindsoldaten inzetten, ondanks alle bewijzen daarvoor, zoals die in Jemen waar S-A met de hulp van de VS bezig is met een genocide tegen de sjiitische bewoners van dat land…. Ach ja Pompeo, een psychopathische oorlogsmisdadiger……

Beste bezoeker, weet niet wat jij ervan vindt, maar een kind is m.i. op 18 jarige leeftijd nog steeds een kind, het is een schande dat kinderen van 18 kunnen worden ingezet in oorlogsgebied….

Jongeren hebben voor de overgrote meerderheid de idee dat ze onsterfelijk zijn en dat kan leiden tot zeer zware ongelukken, hoe kan je dan deze kinderen inzetten in oorlogsgebied..??!!!

Het is dan ook niet alleen een centenkwestie, immers hoe jonger hoe goedkoper de kindsoldaat, maar ook een kwestie van wie er zo gek is om uitgezonden te willen worden naar oorlogsgebied (waar Nederland NB in veel gevallen de zoveelste illegale oorlog van de VS steunt)……

Iemand van 24 jaar kan pas echt overzien wat het betekent om uitgezonden te worden en te worden ingezet in oorlogsgebied….

Ronduit  schandalig dat in de ronselfilmpjes van Defensie zééééér interessant baantjes getoond worden met veel technologische hoogstandjes, het liefst met wat beelden uit exotische landen erbij, maar waar je nimmer oorlogsgebied ziet, laat staan dat je de gevolgen van oorlog voor de militairen ziet: -ex-kindsoldaten in rolstoelen, -ex-kindsoldaten die voor het leven geestelijk beschadigd zijn door hun oorlogservaringen of erger nog: -de begrafenis van een kindsoldaat…..

Je bent in het leger feitelijk een kindsoldaat tot je 24ste levensjaar!!! Landen die zich daar niet aan houden zouden vervolgd moeten worden…. Echter zoals je begrijpt zal dit pas mogelijk zijn als de hele boel wordt omgevormd met een wereldwijde revolutie en ook dat zal voorlopig jammer genoeg niet gebeuren…… (eerder nog zullen de fascisten in meer en meer landen groot worden…..)

Revealed: British Military Sent Child Soldiers to Iraq

July 1, 2019 at 12:01 pm

Written by Middle East Monitor

(MEMO— The United Kingdom’s Ministry of Defence has revealed through a freedom of information request that the British military sent five soldiers who were under the age of 18 into war zones over the past two decades.

In the blunder that breaks the UK’s commitment to a United Nations (UN) pledge, three 17 year olds were sent to Afghanistan and two more were deployed to Iraq between 2007 and 2010.

After the Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child to prevent the involvement of children in armed conflicts was signed by the UK in 2000 and ratified in 2003, under-18s were forbidden from being deployed to combat zones. The signed treaty was especially important after an incident in the 1970s in which two 17-year-old British soldiers in Belfast were lured away from their camp by women inviting them to a party and then killed by the Irish Republican Army (IRA).

Much of the cases of the British soldiers sent to the conflict zones in Iraq and Afghanistan were due to negligence and incompetence on the part of British army chiefs, with most of the soldiers being just months away from their 18th birthdays. One of the child soldiers was allegedly moved to a “rear location“ once his age was discovered, another was returned to the military base in Germany, and the fifth was sent back to the UK.

On Saturday, the MoD said: “Service personnel under 18 are not to deploy to any operations outside of UK, except where the operation does not involve personnel becoming engaged in, or exposed to, hostilities.”

The revelations by the British MoD come amid a rise in reports of the use of child soldiers by groups and states in Middle Eastern conflicts, including recent allegations that Saudi Arabia has been recruiting and deploying child soldiers in its military campaign in Yemen against the Houthis. Last month, US Secretary of State Mike Pompeo blocked the inclusion of Saudi Arabia on a US list of countries which recruit child soldiers, despite strong evidence presented by experts and rights groups to the contrary.

Creative Commons / Middle East Monitor / Report a typo

Julian Assange: Speciaal VN rapporteur martelen heeft grote twijfels bij onafhankelijkheid rechter

Nils
Melzer, speciaal VN rapporteur martelen (en andere wrede inhumane
behandelingen van gevangenen) heeft moeite met de rechter die over de
uitzetting van Julian Assange gaat, daar zij banden heeft met groepen
die belang hebben bij de uitlevering van Assange aan de VS (zoals je
weet een land waar al lang geen recht meer wordt gedaan)……..

Rechter
Lady
Emma Arbuthnot
zou als elke rechter
onafhankelijk moeten zijn, maar is dat zoals de meeste
rechters niet. In dit geval gaat e.e.a. nog verder: deze rechter
heeft meerdere banden met mensen en groepen die tegen Wikileaks zijn
en zoals je weet Wikileaks is opgezet door Assange……..

Arbuthnot weigert terug te treden en stelt simpelweg dat ze onafhankelijk is…… Elke rechter die echt onafhankelijk is, zou terugtreden nadat dergelijke feiten bekend zouden zijn geworden in een zaak als deze, sterker nog zelfs al bij dit soort beschuldigingen….. Alleen dat is al een teken aan de wand: Assange zal en moet uitgeleverd worden aan de verenging van terreurstaten, aangeduid als VS……

In
het volgende artikel gaat de schrijver, Tom Coburg, dieper in op de
banden van de rechter met derden die haar onafhankelijkheid zonder
meer aantasten. Het artikel verscheen eerder op The Canary:

UN
Rapporteur questions Assange judge’s role as more conflict of
interest evidence emerges

Afbeeldingsresultaat voor UN Rapporteur questions Assange judge’s role as more conflict of interest evidence emerges

Tom
Coburg
   

26th
June 2019

A
search of 
WikiLeaks suggests
one of the judges overseeing 
Julian
Assange
‘s
pre-extradition hearings may be compromised via family and business
links to the UK intelligence and defence establishment. An earlier
article in 
The
Canary 
highlighted some
of those links.


Afbeeldingsresultaat voor UN Rapporteur questions Assange judge’s role as more conflict of interest evidence emerges

Now Nils
Melzer
,
the UN Special Rapporteur on Torture and Other Cruel, Inhuman or
Degrading Treatment or Punishment, has also raised this “conflict
of interest” issue:

Nils Melzer@NilsMelzer

In UK courts is insulted a ‘narcissist‘; jailed for seeking asylum; facing US extradition for journalism; prosecuted by CPS known to have instigated his persecution; under a judge with known conflict of interest; under a Govt having prejudged him. http://bit.ly/2Xjvlna

Assange judge refuses to step down, despite evidence of intelligence and defence links | The Canary

Questions over extradition impartiality

thecanary.co

It
now seems that further evidence from 
WikiLeaks may
add to these concerns. Although the judge – Lady Emma Arbuthnot –
acts independently, there are family links, past and present, to
people and organisations diametrically opposed to the publishing work
of 
WikiLeaks.
For example, some files show family business and intelligence
connections with a secret meeting with Israeli intelligence (Mossad);
a meeting about the UK’s nuclear deterrent; and UK defence spending
for the Afghan conflict.

Direct
family links

The
Canary 
reported that
Baron James Arbuthnot, the 
husband of
the judge – Lady Emma Arbuthnot – is 
member of
the advisory board of the prestigious Royal United Services Institute
for Defence and Security Studies (
RUSI).

He’s
also 
chair of
the advisory board of the UK division of multinational defence and
security systems manufacturer, Thales.

Prior
to his 
elevation to
the House of Lords in October 2015, Arbuthnot was a Tory MP for 28
years. He was also 
chair of
the Defence Select Committee between 2005 and 2014.

The
company you keep

Lord
Arbuthnot is 
listed as
a senior consultant to SC Security. Until 
2017,
he was also a director. His co-directors were Lord Alex Carlile and
former MI6 head Sir John Scarlett, both of whom remain 
active in
the company.

In
October 2013, Carlile 
argued that
the publication of whistleblower 
Edward
Snowden
‘s
revelations about mass surveillance “amounted to a criminal act”.
Carlile also 
oversaw UK
anti-terrorism laws and 
supported the
introduction of the 
‘Snoopers’
Charter’
.

Scarlett
was on a panel of experts that 
oversaw a
report, arguing that the security and intelligence agencies should
retain powers to “collect bulk communications data”, as warned of
by Edward Snowden. And as chair of the government’s 
Joint
Intelligence Committee
 (JIC),
he was 
responsible for
the compilation of the ‘dodgy dossier’ on Saddam Hussein’s WMD
(Weapons of Mass Destruction). This dossier provided an excuse for
the US and its allies to invade Iraq.

Now
more evidence emerges

WikiLeaks’ work
has included 
exposing
war crimes
 committed
during the Iraq War. It also 
provided
assistance
 to
Snowden when trying to escape US authorities.

But
a detailed search of the 
WikiLeaks databases
also reveals numerous files relating to Thales, RUSI, Scarlett,
Carlile and to Lord Arbuthnot himself:

  • WikiLeaks revealed a
    total of 1,980 files about Thales, mostly from the 
    Global
    Intelligence files
    (GIF)
    hacked from 
    Stratfor.

  • On
    RUSI, it 
    revealed 478
    files, with one 2009 classified US cable 
    revealing MoD
    plans to increase spending for the Afghan conflict.

  • It revealed around
    30 files about John Scarlett, 
    including a
    secret US cable on a 2006 meeting with a Mossad chief on Lebanon,
    Syria and Iran.

  • On
    Lord Carlile, it 
    revealed 22
    files, 
    including a
    restricted US Congress report on terrorism.

WikiLeaks search
on James Arbuthnot reveals 62 files (mostly covering the Afghan
conflict). One file that mentions him is a US secret cable on a
meeting of “experts”, 
chaired by
Arbuthnot, on the renewal of the UK strategic nuclear deterrent.

Conflict
of interest

Lady
Arbuthnot 
is presiding
over the initial extradition proceedings of Assange. These 
includedan
application by Assange to cancel his arrest warrant in February 2018.
That application was 
denied and
she followed up with a 
detailed
explanation
 of
her decision.

The
Canary
 contacted
Lady Arbuthnot and Lord Arbuthnot for comment. At the time of
publication, there was no response.

In
April 2019, Liam Walker, a lawyer working with Assange’s legal
team, 
raised the
matter of Lady Arbuthnot’s apparent conflict of interest in a court
hearing presided by Judge Michael
Snow.
Referring to an earlier hearing, presided over by Lady Arbuthnot,
Walker
 told the
judge his client had been:

subjected
to a tribunal that was clearly conflicted in its ability to judge Mr
Assange impartially.

In
an extensive interview with US journalist Chris Hedges, Melzer
referred to that conflict of interest and to a “file” lodged with
the court that provided the details:

But
despite Walker’s objection to the court, Lady
Arbuthnot 
continued to
rule on Assange matters.

As The
Canary
 also emphasised,
hundreds of citizens face similar class bias via the justice system
every single day. Likewise, 
thanks
to cut-backs
,
the prison conditions they experience, including lack of legal aid
and poor access to lawyers and documents, are the norm.

Arguably,
no legal case should be allowed to continue where the potential for
bias by the overseeing judge or magistrate has been identified. And
in this particular case, the evidence of a conflict of interest seems
to be mounting.

Featured
image via 
Wikimedia
– Lonpicman

========================================

Zie ook:

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange

Julian Assange het slachtoffer van de grootste persbreidel in deze eeuw

Julian Assange moet onmiddellijk vrijgelaten worden!‘ 

CNN met nog smeriger lastercampagne tegen Julian Assange


Belangrijk account voor de verdediging Julian Assange geblokkeerd door Twitter

Britse regering weigert RT en Sputnik voor conferentie over persvrijheid….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het westen vervolgt journalist Assange, Rusland laat journalist vrij na onrust over diens gevangenschap‘ (en nog hadden de reguliere media een grote bek over Rusland, media die niet anders hebben gedaan dan collega Assange besmeuren…..)


VN rapport: Assange is gedemoniseerd en psychisch gemarteld


Media wakker geschrokken en ontwaken in Assange nachtmerrie


Julian Assange weer vervolgd wegens ‘verkrachting’, waarvoor het Zweedse OM eerder geen bewijs kon vinden……

Dag van Persvrijheid: Assange wordt zoveel mogelijk uitermate hypocriet gemeden door de pers

Russiagate: VS en buitenlandse geheime diensten hebben de VS presidentsverkiezingen in 2016 gemanipuleerd

Julian Assange (brekend nieuws) veroordeeld tot 50 weken gevangenisstraf……

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ (en zie de links in dat bericht)

Chelsea Manning blijft voor onbepaalde tijd in de gevangenis

Julian Assanges vervolging is de genadeklap voor klokkenluiders en (echte) journalisten‘ (zie ook de iets oudere links in dat bericht)

Julian Assange gedemoniseerd door media die hem zouden moeten steunen, waren ze bevolkt geweest door echte journalisten……..

WikiLeaks toont aan dat VS en GB een gezamenlijke gewelddadige en bedrieglijke buitenlandpolitiek voeren

WhiteHouse: US, Ecuador Coordinating About Future Of Assange Asylum

De prijs op het hoofd van Julian Assange: 1 miljard dollar…..

Assange kan niet voor spionage worden vervolgd, immers hij is journalist >> aldus Daniel Ellsberg (Pentagon Papers) in een video

Assange is journalist en zou alleen daarom al niet mogen worden vervolgd, een artikel o.a. voor de huidige ‘journalisten’ van de reguliere media en de gebruikers van die media

WhiteHouse: US, Ecuador Coordinating About Future Of Assange Asylum‘ 

Stop de isolatie van Julian Assange!’

Australische politie valt kantoor ABC binnen vanwege gelekte documenten

De
westerse politici en de reguliere westerse media hebben al
decennialang veel kritiek op landen waar geen of weinig persvrijheid
bestaat, echter de laatste jaren en eigenlijk al veel langer, grijpen
westerse landen naar het instrument van censuur, vooral als het gaat
over gelekte officiële documenten, die men geheim wilde houden voor
het volk…… Terwijl men de laatste jaren de bek vol heeft van zaken als openheid en transparantie, worden documenten geheim gehouden over
oorlogsmisdaden die zijn begaan door westerse landen……

Het is
uiteraard schunnig dat men oorlogsmisdaden begaan door het eigen
leger onder de pet wenst te houden, waar in een democratie het volk
wel degelijk het recht heeft te weten wat haar overheid uitvreet, of dit nu in eigen land of een buitenland is…… Voorts zou je verwachten dat je in een democratie mee mag praten over waar belastingen voor worden
aangewend, ook of misschien wel juist als het gaat om (peperdure)
oorlogsvoering….

Intussen
kennen westerse democratieën ook censuur, al laat men dit nu nog over
aan bedrijven als Google, Facebook en Twitter….. ‘Laat men over
aan’ zijn in feite niet de juiste woorden, daar westerse politici deze bedrijven onder druk zetten en eisen dat men bepaalde berichten en/of sites blokkeert, of accounts verwijdert…….

Gezien
het voorgaande zijn klokkenluiders van levensbelang voor een
democratie, daar zij misstanden openbaren, misstanden die ten koste
gaan van die democratie…….. Daar houdt het niet mee op: zo
zijn er misstanden die ten koste gaan van de humaniteit (bijvoorbeeld
in het geval van martelen, wat westerse landen liever onder de pet
houden, mocht men zich daaraan beschuldigd hebben, zoals de VS en andere
grote westerse landen als GB en Frankrijk……)

Nu heeft
de Australische politie een inval gedaan bij ABC, daar deze zender
gelekte documenten heeft geopenbaard waaruit blijkt dat Australische
militairen zich in Afghanistan zwaar hebben misdragen…… In plaats
van excuus te maken voor gruwelijke oorlogsmisdaden kiest ook de
Australische overheid ervoor de klokkenluider en ABC te beschuldigen
van een misdaad…..

De echte journalisten die nog werken voor de reguliere media zijn intussen wakker geschrokken, nadat Assange werd besmeurd door die media, zien ze nu dat werkelijk niemand veilig is voor de oprukkende censuur in de zogenaamde democratieën in het westen……

Het voorgaande geeft al aan dat wij ons niet op de borst hoeven te kloppen, ook Nederland houdt officiële documenten over oorlogsvoering onder de pet en reken maar
dat hier hetzelfde zal gebeuren, mocht een klokkenluider van Defensie
documenten openbaren waaruit blijkt dat Nederland zich schuldig heeft
gemaakt aan oorlogsmisdaden, misdaden die de zittende regering niet
geopenbaard wil zien….. 

Nog even dit over het Klokkenluidershuis: de toestanden bij dit huis zijn mede het gevolg van een belachelijke opstelling,
afgedwongen door de politiek, waar klokkenluiders die zich melden bij
dat Klokkenluidershuis
 moeten
tekenen dat ze verder met niemand over de zaak zullen spreken……
Totaal belachelijk 
uiteraard,
immers de meeste klokkenluiders willen nadat ze een zaak al lange tijd voor zich hebben gehouden, deze uit
frustratie in de openbaarheid brengen, logisch dus dat zij geen zin hebben te tekenen dat ze met niemand verder over deze zaak zullen spreken……. 

Daarnaast
is het Klokkenluidershuis een totale sof geworden, na twee jaar is er
nog geen zaak afgerond, waar ik moet opmerken dat het een wonder is
dat er nog mensen zaken aanmelden bij dit ‘huis..’

Het
volgende artikel werd geschreven door Tyler Durden, werd eerder
gepubliceerd op Zero Hedge en werd door mij overgenomen van
Anti-Media:

Australian
Police Raid National Broadcaster Over Leaked Afghan War Crime Stories

June
5, 2019 at 9:46 am

Written
by 
Tyler
Durden

(ZH
Australian federal police officers raided the Sydney headquarters of
the Australian Broadcasting Corporation (ABC) over a series of 
2017
reports
 known
as The Afghan Files, which exposed crimes committed by special forces
in Afghanistan based on hundreds of pages of leaked defense
documents marked AUSTEO (Australian Eyes Only).

The
AFP officers arriving at the ABC on Wednesday. CREDIT:KATE GERAGHTY
(via 
Sydney
Morning Herald
)

The
incident marks Australia’s 
second
such move
 against
journalists in just two days, after police 
raided
the home
 of
a News Corp editor over an April, 2018 Exposé on government
spying.

According
to the police, the raid was “in relation to allegations of
publishing classified material, contrary to provisions of the Crimes
Act 1914,” while the warrant names the authors of the report, Dan
Oakes and Sam Clark, along with ABC news director Gaven Morris.

It
is highly unusual for the national broadcaster to be raided in this
way,” said ABC Managing Director David Anderson in a statement,
adding: “This is a serious development 
and
raises legitimate concerns over freedom of the press
 and
proper public scrutiny of national security and defense matters.”

During
the raid
, ABC staff members were rounded up and asked to assist
in examining their email server to look for “a series of key
words.” Others searched a hard drive, according to ABC executive
director John Lyons – who live-tweeted the raid.

After
four hours, authorities had collected 
more
than 9,200 files 
and
were deciding which ones were allowed to be seized under the warrant, according to
RT
.

John Lyons

@TheLyonsDen

An AFP officer gets out the special AFP sticky tape – “evidence sealing tape” it says on it – and begins sealing bags enclosing USBs.


348

11:52 AM – Jun 5, 2019

John Lyons

@TheLyonsDen

Page one of warrant…


677

6:54 AM – Jun 5, 2019

John Lyons

@TheLyonsDen

Page 2 of warrant…


676

6:56 AM – Jun 5, 2019

Marcus
Strom, president of the Media Entertainment and Arts Alliance trade
union, said over Twitter that the two raids in recent days were “just
outrageous.”

Police
raiding journalists is becoming normalized. It has to stop,” he
added.

The
ABC raid was in relation to a series of broadcasts in 2017 about
alleged misconduct by Australian troops in Afghanistan, the
broadcaster said.

The
raid on the News Corp editor related to a 2018 newspaper report that
said Australian intelligence agencies wanted to carry out
surveillance by accessing people’s emails, bank accounts and text
messages, domestic media reported.

News
Corp called the raid on its employee “outrageous and heavy handed”,
and “a dangerous act of intimidation”. –
New
York Times

In
a statement, New Corp said that it had “the most serious concerns
about the willingness of governments to undermine 
the
Australian public’s right to know about important decisions
governments are making.

By Tyler
Durden
 /
Republished with permission / 
Zero
Hedge
 / Report
a typo

========================================

Zie ook:

Twitter verwijdert accounts vanwege ‘propaganda’, maar werkt zelf met een militair propagandist

Gelekte documenten tonen aan dat Google en Pinterest censuur uitoefenen

Facebook stelt klimaatsceptisch Daily Caller aan als ‘factchecker…’ ha! ha! ha! ha! ha!

Twitter launches tool to report misleading content ahead of Indian & EU elections

Twitter meldpunt voor nepnieuws in aanloop EU verkiezingen

Russiagate geslaagd: geen impeachment van Trump, waar Clinton en haar team na bewezen misdaden vrijuit gaan…..

Facebook: uit gelekte documenten worden de steeds veranderende regels voor censuur op dit platform openbaar gemaakt: Facebook als geheime tak van de VS overheid

NewsGuard, het nieuwste wapen van Big Brother VS tegen de alternatieve media

Netflix censureert aflevering van humoristisch programma, ‘na een geldig verzoek’ op grond van Saoedische wetgeving….

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

Facebook censureert foto’s van verhongerende Jemenitische kinderen als ‘sexual content’

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media

Facebook gebruikte ‘fake news’ beschuldiging om de aandacht voor schandalen af te leiden

Google Maps veegt Palestijns gebied van de kaart

Twitter weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Bolsonaro, de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Facebooks zuivering van de alternatieve (nieuws) media staat nog in de kinderschoenen

Facebook censureert de waarheid over Columbus en de verovering van de Amerika’s…….

Facebook censuur gestuurd door het westers militair-industrieel complex en de NAVO in het bijzonder……….

Zie voorts:

Warren (democratisch presidentskandidaat) toont met hulp van Facebook aan dat dit bedrijf niet hoort te gaan over wat wel en niet is toegestaan‘ (en zie de links in dat bericht, die hier niet zijn vermeld)

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ (en zie de links in dat bericht, die hier niet vermeld staan)

Julian Assange (brekend nieuws) veroordeeld tot 50 weken gevangenisstraf……

Jan Kuitenbrouwer (‘journalist’): Assange is een charlatan en WikiLeaks heeft beelden van de moord op 2 journalisten gemanipuleerd

Julian Assanges vervolging is de genadeklap voor klokkenluiders en (echte) journalisten‘ (en zie de links in dat bericht)

Russiagate haat- en angstcampagne samenzweerders als FBI en Clinton moeten strafrechtelijk worden vervolgd

BBC verslaggever is beschaamd over de 25 jaar die hij voor deze zendgemachtigde heeft gewerkt

BNR ‘denkt’ als één van de vele mediaorganen nog steeds dat Russiagate werkelijk plaats vond

BBC topman waarschuwt dat de BBC haar geloofwaardigheid en reputatie kwijtraakt…… ha! ha! ha! ha! ha!

Geen rectificaties voor meer dan 2 jaar brengen van fake news over het kwaadaardig sprookje Russiagate

Bedrijf dat voor ‘Russische bots’ waarschuwde, heeft een leger met nep-Russische bots

Britse militaire geheime dienst bedient zich van moddergooien en andere manipulaties om Europese en VS politiek te manipuleren, zo blijkt uit gelekte documenten

‘Fake news’: alternatieve media en bloggers in het westen zouden onzin brengen, echter niet als dit soort groepen wat roepen in landen die het westen niet welgevallig zijn

Two More Spiegel Employees Out After Fake News Scandal Expands‘ Ofwel: het zoveelste ‘gevalletje fake news’, gebracht door de reguliere massamedia……..

Voor meer berichten over censuur, klik op het betreffende label direct onder dit bericht. Let
wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens
herhaald, dan onder dat laatst gelezen bericht even opnieuw op het label censuur klikken, enz. enz.