Zijlstra (VVD) ‘succesvolle’ vluchtelingenopvang in de regio wordt onder Rutte 3 verder uitgebouwd………..

Hoorde vanmiddag zijne VVD kwaadaardigheid Zijlstra op BNR (na 14.30 u.) spreken over het vluchtelingenbeleid. Gevraagd naar het vluchtelingenbeleid van Rutte 3, stelde Zijlstra dat het bestaande (‘succesvolle’) beleid van opvang in de regio wordt voortgezet…….

Een ‘uiterst succesvol beleid’, neem de vluchtelingen in Turkije: zij worden opgevangen in provisorische gevangenissen, waar het nog steeds aan alles ontbreekt……. Tevens dient vermeld te worden dat dit geldt voor de mensen die het lukt om Turkije in te komen, daar het Turkse leger en de reguliere grensbewaking zelfs schieten op vluchtelingen, die van de andere kant de Turkse grens naderen………

Vluchtelingen uit Afghanistan worden nu overal teruggestuurd, daar de EU vorig jaar heeft besloten, dat dit land veilig is, voor de teruggestuurde vluchtelingen ontvangt Kabul maar liefst 1 miljard euro…..

Dat terugsturen van vluchtelingen is, als de ‘Turkije-deal’ volkomen in tegenspraak met het VN Vluchtelingenverdrag…….

Over dat terugsturen van Afghaanse vluchtelingen gesproken: uit onderzoek blijkt dat velen van hen na terugkomst worden gevangengezet, gemarteld of zelfs worden vermoord…….Veel van deze vluchtelingen zijn geheel van de kaart verdwenen en toch blijven onze regering en de EU stellen, dat Afghanistan veilig is, hoeveel strijd daar ook werd en wordt geleverd…….

Vluchtelingen op de Middellandse Zee worden teruggebracht naar de haven waar ze vandaan komen, of wacht even, onderknuppel Zijlstra noemde ‘veilige havens…….’ Waar hij even later aan toevoegde, dat de vluchtelingen teruggebracht worden naar het land vanwaar ze de oversteek hebben ondernomen……. Daar hebben ze vrijwillig voor gekozen, zo probeerde deze onderknuppel enigszins ernstig te zeggen….. Als je ziet hoe vluchtelingen worden behandeld in Libië, kan je onmogelijk zeggen dat dit land veilig is, zo worden mensen ook in Libië in provisorische gevangenissen opgesloten, gemarteld, verkracht, als slaven verkocht en niet zelden vermoord……. Terwijl uit dat land het grootste deel van de vluchtelingen komt…… Ach maakt ‘t uit, je zegt gewoon tegen het Nederlandse volk ‘dat het veilig is in Libië en Turkije……..’

Uiteraard kon zijne schofterigheid Zijlstra het niet laten, nog even vluchtelingenorganisaties (ngo’s), die mensen uit zee halen te criminaliseren. De ploert merkte op, dat deze ngo’s al voor het strand mensen meenemen en hen met een schip overzetten naar bijvoorbeeld Italië……. Dat zou zeker in Libië een ‘prettige wedstrijd’ zijn, daar een westerling in dat land zijn/haar leven niet zeker is, m.a.w. een smerige leugen, gebaseerd op een lulverhaal van een tijd geleden, een verhaal waar geen stuiver bewijs voor is geleverd……….

Dan nog even die ‘vrijwillige keus’ voor een land, waarvandaan de vluchtelingen de oversteek wagen: ook dat is alweer een smerige leugen van Zijlstra, immers het overgrote deel van de vluchtelingen wordt door anderen vervoerd richting bijvoorbeeld Libië. Waar die mensen geen idee hebben naar welk land ze worden getransporteerd, velen van hen hebben zelfs geen aardrijkskundige/geografische kennis, laat staan dat ze weten welke landen aan de Middellandse Zee liggen…… Zijlstra doet net of deze mensen een vrolijke schoolreis maken richting Europa, terwijl deze mensen zijn overgeleverd aan de mensensmokkelaars die hen vaak onder onmenselijke omstandigheden richting Middellandse Zee vervoeren (veelal door een flink aantal landen)……….

Hoe kunnen de ChristenUnie, D66 en het CDA voor een dergelijk inhumaan beleid tekenen??? Dom van mij, daar dit onzalige en inhumane plan al een tijd stinkend lag te broeden in de hersenen van een aantal ‘christelijke’ CDA’ers (o.a. Omtzigt, van Haersma Buma en de Lange), waar de ‘Christen’Unie en D66 al 5 jaar lang onder Rutte 2 hebben laten zien, geen bezwaar te hebben tegen een smerig vluchtelingenbeleid dat in strijd is met de mensenrechten en het VN Vluchtelingenverdrag…… Anders kan ik het niet zien, als je een dergelijk inhumaan kabinet zo lang steunt…………

We kunnen onze oren weer van ons hoofd schamen als Nederlanders, jezus!!

Zie ook: ‘Rutte
3: vertrouwen in de toekomst met het uitdragen van Nederlandse
waarden…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Zijlstra zonder enige ervaring minister van Buitenlandse Zaken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Halbe Zijlstra (VVD min. BuZa) voert constructief gesprek met Turkse collega en over mensenrechten spreekt men ‘natuurlijk’ niet……

       en: ‘Rutte 3 blijft gewelddadige fascistische apartheidsstaat Israël steunen!

       en: ‘Pechtold liegt de oren van z’n kop over de Rutte 3 onderhandelingen……..

       en: ‘Van Haersma Buma (CDA) ‘heeft er moeite mee’ dat Pechtold niet met de CU wil……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Taco Dibbits (dir. Rijksmuseum) voor verplicht schoolbezoek aan zijn museum…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Rutte 3 regeerakkoord: een aantal losse flodders op een rij, zoals >> ‘iedereen gaat erop vooruit…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Brekend nieuws: ‘Rutte 3 drones’ gaan burgers coachen en corrigeren!!‘ (voor de leut)

Google, de volgende ‘die advertentieruimte verkocht aan Putin zelf……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Op BNR gistermiddag (rond 16.38 u.) het bericht dat na Facebook, nu ook Google heeft toegegeven, advertentieruimte te hebben verkocht aan de Russen, u weet wel het Russische ‘fake kantoor’ dat in directe verbinding zou staan met Putin zelf……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ofwel: Google is onder druk gezet door één of meerdere van de geheime diensten in de VS en probeert haar hachje te redden met zo’n flut bewering, of Google denkt veel klanten kwijt te raken als ze niet mee janken in het koor van democraten die het niet kunnen verkroppen dat Hillary Clinton het, in een door haar vals geleidde verkiezingscampagne, heeft verloren van het beest Trump……

Het gaat hier, als eerder met Facebook (houdt u vast) om het enorme bedrag van $ 100,000 dollar……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het totale bedrag dat aan deze verkiezingen in de VS is uitgegeven, bedraagt naar schattingen 5,8 miljard dollar……. Is er dan werkelijk nog één imbeciel die denkt dat beambten van Putin niet weten om welke kapitalen het gaat in de VS presidentsverkiezingen en werkelijk denken daarin het verschil te kunnen maken met $ 100,000 dollar, of van mijn part met $ 10 miljoen dollar aan advertenties? Als Putin zelf zo dom zou zijn, waren we al in een derde wereldoorlog beland………… Iets dat met een figuur als Trump of Hillary Clinton op de plek van Putin wel was gebeurd……….

Nogmaals: als er één ‘land’ is dat: -willekeurig elk ander land hackt, -zich bemoeit met verkiezingen in andere landen, -landen middels economische en/of militaire druk tot zaken dwingt, -opstanden en coups organiseert in andere landen, -zelfs de ene illegale oorlog na de andere begint, is het de VS wel!! En deze walgelijke terreur wordt gesteund door de westerse regeringen en samenwerking met de reguliere westerse (massa-) media………

Zoals intussen algemeen bekend mag worden geacht, werkt ook onze regering mee aan deze terreur (die ook nog eens vluchtelingenstromen opgang brengt en terreur op de EU straten heeft uitgelokt)…….. Sterker nog ook u en ik doen daar indirect aan mee, daar wij zelfs extra bloeden voor de gevolgen van de illegale oorlogen* die de VS in het Midden-Oosten, Afghanistan en Afrika voert en voor het meedoen van Nederland aan die oorlogen, oorlogen die gekenmerkt worden door enorme oorlogsmisdaden (alleen het beginnen van een illegale oorlog is al een gigantische oorlogsmisdaad…)…….

Maar nee, Rusland ‘is de kwaaie pier…………’

* Niet alleen de kosten voor de vluchtelingenstromen en de terreur in EU landen, maar ook onze privacy wordt opgeofferd in ‘de strijd tegen terreur’, terwijl na elke gepleegde aanslag blijkt, dat de geheime diensten (en vaak ook de politie) de dader(s) al in het oog hielden (althans dat was de bedoeling….)……

Zie
ook: 
Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media


       en:  ‘Publicly
Available Evidence Doesn’t Support Russian Gov Hacking of 2016
Election


       en:
Democraten
VS kochten informatie over Trump >> Forgetting the ‘Dirty
Dossier’ on Trump


       en:
Russia
Is Trolling the Shit out of Hillary Clinton and the Mainstream
Media


       en:
CIA
chef Pompeo waarschuwt voor complot van WikiLeaks om de VS op alle
mogelijke manieren neer te halen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!


       en:
Russische
‘hacks’ door deskundigen nogmaals als fake news doorgeprikt >>
Intel Vets Challenge ‘Russia Hack’ Evidence


 
     
en:
Rusland
krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en
Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

        en:
Russiagate,
of: hoe de media u belazeren met verhalen over Russische bemoeienis
met de VS presidentsverkiezingen……..
‘ 


       en: ‘Pompeo (CIA opperhoofd met koperen fluit): heeft alle aanwijzingen dat Rusland de midterm verkiezingen zal manipuleren……

Middendorp (ex-koperen-fluit-drager van krijgsmacht) neemt ontslag en leest politiek nog eens de les………

Topgraaier van de krijgsmacht, Middendorp diende zijn ontslag in nadat VVD sufferd Hennis-Plasschaert niet anders kon dan haar ontslag indienen*.

‘Uiteraard’ kon Middendorp de gelegenheid niet voorbij laten gaan, zonder de politiek de les te lezen, iets waar legerofficieren verre van moeten blijven, een zaak waar ook deze plork zich nooit aan heeft gehouden…….

Terwijl Middendorp net als Hennis-Plasschaert geen greep kreeg op de krijgsmacht, gezien de enorme verspillingen van geld, fraude gevallen en ga nog maar even door, dacht hij wel het recht te hebben te gaan lopen zeiken over de bezuinigingen op Defensie………. En dat door de topgraaier van een krijgsmacht die ook wegens inefficiëntie kapitalen over de balk heeft gegooid…….

Verder dient niet vergeten te worden dat de militaire missies in het buitenland veelal buiten de begroting van Defensie vallen, missies o.a. in twee oorlogen die de VS illegaal is gestart….. Oh nu vergeet ik Afghanistan, of is daar nu echt de laatste Nederlandse militair vertrokken??

Benieuwd wanneer Middendorp kan gaan ‘cashen’ voor zijn jarenlange lobbywerk t.b.v. het militair-industrieel complex, dit zal minstens nog een paar jaar op zich laten wachten, anders zou het teveel opvallen……

Overigens: de volgende hoge militair die in het openbaar de politiek de les durft te lezen, zou strafrechtelijk vervolgd moeten worden!!

* Hennis-Plasschaert was eigenlijk al lang onhoudbaar, immers dat het een zooitje is op Defensie, was al geruime tijd bekend: inefficiëntie, geld over de balk gooien en meerdere fraude zaken. Ze heeft in haar tijd als ‘minister van Defensie geen orde op zaken weten te stellen……. Al moet ik toegeven, dat het me alles meeviel dat ze nog wat heeft bezuinigd op het ministerie van Illegale Oorlogen en dat ze niet meteen knipte toen de VS om hulp vroeg in Irak en Syrië. Wat niet wegneemt dat ze een wanbeleid heeft gevoerd, neem alleen al de beslissing voor de JSF, een toestel dat naar de huidige maatstaven geen straaljager genoemd kan worden, daar het niet snel genoeg klimt, wendt en rent……. Het toestel kan zich op dat gebied nog net meten met de 70er jaren straaljager A-10 Thunderbolt……… Het stealth systeem van de JSF is al gekraakt door de Russen en de Chinezen (de laatsten hebben zelfs blauwdrukken van de JSF weten te bemachtigen!). Ook Hennis-Plasschaert zal voor die beslissing t.z.t. worden beloond door Lockheed-Martin…….

Hier nog een lachwekkende afbeelding van het ministerie ‘van Defensie’ over de strijd tegen IS, u weet wel de terreurgroep die haar bestaan wist te vestigen door de illegale oorlog van de VS tegen Irak in 2003. Daarnaast heeft de VS terroristen van IS (en Al Qaida) vervoert en laten vervoeren vanuit Libië naar Syrië. Bovendien heeft de VS terreurgroep IS minstens 2 keer zelf wapens geleverd en heeft de rest van de bewapening overgelaten aan kantoren van de VS in Oost-Europa (EU landen….), waar het gros van de wapens voor IS (en Al Qaida) werden gefabriceerd en vanwaar deze voor een groot deel werden geleverd…………

Infographic strijd tegen ISIS

ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

VS bombardeert Raqqa plat en nog steeds kijkt de wereld stilzwijgend toe……..

Het volgende bericht is eigenlijk een vervolg op een eerder bericht op dit blog*, maar is te belangrijk om niet nog eens te noemen, zeker als je ziet om hoeveel burgerslachtoffers het in deze berichtgeving gaat en de reguliere media en politiek er het zwijgen toe blijven doen, maar wel de smerige leugens van de VS en haar coalitiegenoten blijven herhalen als feiten…..

De VS heeft het grootste deel van de Syrische stad Raqqa in puin gelegd, elke acht minuten wordt er vanuit de lucht munitie afgeworpen, dan wel afgevuurd (raketten) op de stad…….. Anti-Media bracht gisteren een artikel van Darius Shahtahmasebi, die o.a. Airwars citeerde, deze organisatie stelt dat er in Augustus minstens 433 burgers in Raqqa werden vermoord middels VS ‘precisiebombardementen…..’

Uiteraard is een groot deel van de slachtoffers vrouw en kind, je weet wel, waarbij getroffen kinderen in het westen onder aanvoering van de VS tot hysterische reacties leiden als men daar het reguliere Syrische leger en de Russen van beschuldigt…….. Terwijl de basis van deze berichten bestaat uit valse berichten (‘fake news’) van terreurorganisatie ‘White Helmets’, of andere terreurorganisaties in Syrië, die spreken over getroffen kinderen bij acties van het reguliere Syrische leger en/of de Russen…….

Blijkbaar kan de VS zoveel (kinder) slachtoffers maken als het wil, het westen kijkt stilzwijgend goedkeurend toe……… Bij de bevrijding van Aleppo door hetzelfde Syrische leger en de Russen, stopten deze legers 2 maanden voor de uiteindelijke bevrijding met bombarderen van Oost-Aleppo…… Let wel: bij de bevrijding van de bevolking van de vreselijke terreur waarin zij leefden, ook onder terreur van de door het westen gesteunde ‘gematigde rebellen…….’ (lees: psychopathische: moordenaars, verkrachters en martelbeulen) Dit stoppen met bombarderen, om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te vermijden, haalde de reguliere westerse media niet en het besluit kreeg al helemaal geen goedkeurend commentaar van die (‘onafhankelijke’) media of van het overgrote deel van de westerse politici…….

In West-Mosul bleef de VS tot het eind doorgaan met bombarderen, ook al hadden de VN en een aantal landen de VS meermaals om verzocht daarmee te stoppen……… Het totale aantal vermoorde burgerslachtoffers in West-Mosul, alleen al met die bombardementen, zullen we waarschijnlijk nooit weten, zeker nadat het Iraakse leger begon met het bulldozeren van gebouwen en huizenblokken, waarin zich nog de stoffelijke resten bevonden van gebruikers en/of bewoners……. Schattingen van het aantal burgerdoden in West-Mosul lopen uiteen van 10.000 tot dik 20.000………

Nu heeft de VS dus het grootste deel van Raqqa platgegooid en alweer een groot aantal burgers vermoord……. De VS-coalitie (maar vooral de VS zelf) gooide maar liefst 5.775 bommen op Raqqa, dat was een stijging van maar liefst 92% t.o.v. juli 2017……. De VS liet in augustus maar liefst 10 keer zoveel stuks munitie vanuit de lucht neerdalen op Raqqa (een gebied van 40 vierkante kilometer), dan in de maand augustus op heel Afghanistan, hoewel de VS bombardementen daar een record vormden gemeten over de laatste 5 jaar…….. Het zal je dan ook niet verbazen dat intussen 75% van Raqqa in puin ligt……..

Vergeet voorts niet dat het bombarderen van woonwijken een ernstige oorlogsmisdaad is, iets wat bijna niemand nog schijnt te deren……

Wanneer gaat men de VS eindelijk aanklagen bij het Internationaal Strafhof in Den Haag voor haar gruwelijke en grote oorlogsmisdaden die het her en der aanricht….?

The
US Is Bombing Raqqa Into Complete Devastation — at Least 433
Civilians Killed

October
3, 2017 at 12:58 pm

Written
by 
Darius
Shahtahmasebi

(ANTIMEDIA)  The
United States has been bombing the Syrian city of Raqqa into complete
devastation at the rate of at least one air-delivered munition every
8 minutes, according to
 monitoring
group
 Airwars.
The organization found that in August, there was a sharp increase in
the number of bombs dropped by the U.S.-led coalition. This resulted
in at least 433 civilian deaths in that month alone.

From Airwars
monthly report:


Raqqa
bore the brunt of this dramatic hike in munitions released. The
Coalition reported that a record 5,775 bombs and missiles were fired
in support of operations to capture the city – a 92% increase
[from] July.  This figure is 5% higher than the peak munitions
fired on West Mosul back in March, to date the deadliest month for
civilian harm tracked by Airwars across the entire war. Those 5,775
munitions fired at Raqqa were also more than ten times the declared
number of munitions released by US aircraft in all of Afghanistan
during 
August –
which
was itself at a five-year high.”

This
is also the rate at which
 the
U.S. was bombing Mosul
 in
Iraq before Donald Trump took office, and yet the media continues to
remain mostly silent on the topic. It is especially quiet now, even
though Raqqa is less than half the size of West Mosul.
As 
Airwars explains:

Moreover,
those record Coalition munitions were fired into a small geographic
area. Raqqa covers approximately 40 square kilometers – less than
half the size of West Mosul. It was reported that some 2,000
ISIS fighters still remained in Raqqa city by 
August
6th
,
who were using as many as 20,0000 civilians as involuntary human
shields.”

Airwars also
explained that even though the coalition continues to use the term
“coalition,” so as to promote the idea of a team-effort being
involved, it is the United States that continues to conduct nearly
100 hundred percent of the bombing. For example, the United Kingdom
delivered only eight strikes in Iraq during the month of August and
31 strikes in Syria (mostly aimed at Raqqa). France delivered 16
strikes in Raqqa for the same period.

More
than 75 percent of Raqqa has now allegedly
 been
destroyed by the bombing
.
This is a territory the United States does not even have the 
legal
justification
 to
bomb in the first place, yet it continues to do so unabated.

Russia’s
contribution to the Syrian conflict as of late barely received a
passing mention in 
Airwars’ report.
While no one would deny that Russian-delivered bombs are just as
deadly as American-delivered bombs, the point is that the media
refuses to cover America’s illegal aggression in Syria in the same
way it has 
relentlessly
covered
 Russia’s
bombardment of Aleppo last year – even though Russia’s air
campaign appears to have 
more
legitimacy
 than
the coalition does.

The
coalition has made much of its precision munitions and that has
played a role in reducing harm on civilian populations,”
 Chris
Woods, director of Airwars,
told Al
Jazeera
. “I
think, though, that with these major assaults on urban areas, we are
seeing the limits of precision warfare.”

Woods
added:

The
coalition likes to claim that this is the most precise warfare in
history. Precision tells you where the bomb goes, not what happens
there after it’s landed. So when the coalition is dropping these
bombs on heavily populated areas, it often has a devastating effect.”

Meanwhile,
having successfully destroyed much of Raqqa, the Syrian Democratic
Forces (SDF) reportedly essentially abandoned their campaign in Raqqa
and 
turned
their eye to Deir ez-Zor
,
an oil-rich region in Syria. This particular arena pits the
U.S.-backed forces directly against the Iranian and Russian backed
forces, which is nothing short of a recipe 
for
a complete disaster
.

Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

============================

* Zie: ‘VS vermoordde met bombardementen in augustus 433 burgers in Raqqa………. Westerse media alweer stil…….

Zie ook: ‘Raqqa >> BBC World Service en ‘onafhankelijke journalistiek’: ‘Er zijn veel burgers omgekomen bij de strijd in de straten in Raqqa……..’

        en: ‘Raqqa door VS platgebombardeerd >> reguliere (massa-) media in de VS zijn er trots op……

        en: ‘Groot Brittannie gooit meer dan 3.400 bommen af, die niet 1 slachtoffer zouden hebben gemaakt……

        en: ‘Mosul verwoest door VS……...

        en: ‘US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

        en: ‘Mosul, stad van lijken: vele honderden doden onder het puin

        en: ‘VS bombardementen op Raqqa moorden hele families uit……….

        en: ‘VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ 

        en: ‘VS weigert op het VN verzoek in te gaan tot het stoppen met bombardementen op burgerdoelen in Raqqa……….

        en: ‘Raqqa, een strijd als om West-Mosul, echter met geheel andere media aandacht……….


        en: ‘Bombarderen was een probleem in Mosul, maar niet bij het nieuwe Iraakse/VS offensief…….


        en: ‘Amnesty International: bombardementen op Raqqa van VS coalitie hebben honderden burgers gedood…….


        en: ‘Kinderen in Irak vermoord middels VS terreur…….


        en: ‘Mosul ‘zal met precisie ontdaan worden van de terroristen, inclusief een minimum aan burgerslachtoffers…….’‘ (een ongelofelijk en ongeloofwaardige belofte….)

      en: ‘Hennis-Plasschaert hoopte nog zo, dat IS de bevolking van Mosul niet als schild zou gebruiken……..


       en: ‘
Honderden burgerslachtoffers in Mosul door VS bombardementen, ofwel grootschalige terreur……

      en: ‘Mass Media Siege: Comparing Coverage Of Mosul and Aleppo‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

     en: ‘After Mosul’s “Liberation,” Horror of US Siege Continues to Unfold‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

    en: ‘Mosul (bijna) bevrijd: ‘een positief verslag’ van de BBC

    en:  ‘Mosul ‘bevrijd’ en BBC anti-Assad propaganda……….

    en: ‘Mosul is ‘bevrijd’ zo stelt de VS, daar zijn echter wel wat aanmerkingen op te maken………

Afghanistan, aantal burgerdoden door oorlog wordt angstvallig verzwegen in de westerse massamedia

Het volgende artikel van Adam Johnson, o.a. geplaatst op Anti-Media, ligt alweer vanaf 24 augustus jl. op de berg concepten die ik heb liggen.

Johnson betoogt terecht in zijn schrijven dat de reguliere (massa-) media in de VS wel aandacht hebben voor het feit dat de VS voorlopig niet van zins is Afghanistan te verlaten, maar geen woord vuil maakt aan het aantal burgerslachtoffers, die werden vermoord met VS geweld. Uiteraard wel aandacht voor het sturen van meer VS troepen naar dit land, dat al meer dan 15 jaar zucht onder de terreur van de VS en een aantal van haar NAVO partners………

Waar ik nog aan toe zou willen voegen, dat er bij diezelfde media amper aandacht is voor het mislukken van deze oorlog, een zaak die men al vanaf 2006 kon waarnemen, ook in deze wel aandacht van diezelfde media voor de ‘successen’ die de VS coalitie maakt, successen als het uitschakelen van een Taliban-kopstuk, het uitschakelen van Taliban-strijders, of het mislukken van een Taliban-aanslag………..

Johnson betoogt voorts in zijn artikel, dat de massamedia in de VS het liefst geen aandacht schenken aan het aantal VS militairen dat omkwam in Afghanistan, of wat de enorme kosten voor de belastingbetaler zijn van deze illegale oorlog…….

Hetzelfde geldt voor de oorzaak van deze oorlog, het in feite illegaal binnenvallen van een soeverein land door de VS, een enorme terreurdaad die uiteraard niet zo wordt verwoord door diezelfde media (als het voorgaande, geldt dit ook voor de verdere westerse massamedia)…… Alsof de VS met een nobel voornemen de bijna grootste oorlogsmisdaad begon die te bedenken is, een illegale inval (ofwel oorlog) in een land waar het niets te zoeken had of heeft……..

De Taliban moesten niets hebben van Al Qaida, bovendien is het intussen duidelijk, dat Osama Bin Laden, zogenaamd het brein achter de 911 aanslagen, zich niet eens in Afghanistan bevond…… Daarnaast is het intussen wel duidelijk, dat de aanslagen van 911 grotendeels in de VS zijn uitgebroed……..

Door deze illegale oorlog van de VS tegen Afghanistan, zijn intussen meer dan 31.000 Afghanen vermoord, waaraan Nederland mede schuld is…………

Hetzelfde kan overigens over Jemen worden gesteld, ook hier amper aandacht voor het enorme aantal burgerslachtoffers, al moet gezegd worden, dat daar enige verandering is te bespeuren*.

Mainstream
Media Reporting on Afghanistan Escalation Conveniently Omits Dead
Civilians

s

August
24, 2017 at 8:49 am

Written
by 
Anti-Media
News Desk

(FAIR) — As
President Donald Trump tries to make the case for staying
indefinitely in Afghanistan, the stakes for those actually living
there are rarely broached by US corporate media.

In
dozens of write-ups, recaps and reports on Trump’s “major”
Afghan War speech, almost no outlets took time out to note the plight
or condition of the people the US is nominally there to save. The 
New
York Times
 (8/21/178/22/17), Washington
Post
 (8/21/17), Chicago
Tribune
 (8/22/17), CNN (8/21/178/21/17), NBC
News
 (8/21/17), ABC
News 
(8/21/17)
and 
CBS
News 
(8/21/17),
among others, didn’t mention the Afghan death toll at all in their
summary of events in the region.

Almost
all, however, reserved airtime and column inches to mention the
number of US soldiers and cost to the US treasury—presumably the
only moral metric that matters. One notable exception was Ali Velshi
at 
MSNBC (8/21/17),
who did mention live on air how many Afghans were killed in the first
half of 2017—a scope curiously limited to the term of the current
Republican president, but an improvement on silence nonetheless.

US
media also continued their 
rich
tradition
 of
not blaming the US or Trump for the war—instead laying
responsibility at the feet of some unknown geopolitical dark matter
that has forced the US to occupy Afghanistan permanently. The US
isn’t waging ongoing war in the Central Asian country; it is simply
“stuck,” according to the 
AP (8/21/17)
and the 
Washington
Post
’s Karen
Tumulty
.
Trump isn’t continuing the occupation; according to the 
Sacramento
Bee
 (8/21/17);
he “Keeps US Stuck in Afghanistan Quagmire.” The US doesn’t
seek further war and occupation, but to “break free from the
quagmire,” the 
Chicago
Tribune
(8/22/17)
spells out.* Bush, Obama and Trump didn’t make a deliberate choice
to bomb Afghanistan, according to 
PBS’s
Judy Woodruff (
8/21/17);
 attacking the country just became “the burden of three
presidents.” War was consistently depicted as being thrust upon the
US government by forces outside of its control.

The
number of Afghan civilians killed during the 16-year US military
occupation is well over 31,000, 
according
to researchers
 at
Brown University. The average American couldn’t possibly know this
fact, since it’s almost never mentioned when weighing the
cost/benefit ratio of further military occupation and bombing.

Just
as the thousands killed in Yemen by US-backed Saudi bombing 
don’t
inform coverage
 of
the famine there, the causal effect of US military action on poor,
faceless brown people is never clearly laid out. The US bombs and, on
a totally separate note, people are dying. That the United States may
be causing the suffering, and could choose to stop doing so, is never
really considered, much less argued in any meaningful way.

*The Chicago
Tribune
 editorial does
mention civilian deaths, referring to a 
2016
UN report
,
but the paper attributes them solely to “ambushes and suicide bomb
attacks” by insurgent forces, whereas the UN holds the US and the
US-backed government responsible for nearly a quarter of the carnage
there. The 
Tribune also
misstates the UN civilian death toll more than threefold, confusing
deaths with casualties (which include injuries).

By Adam
Johnson
 / Creative
Commons
 / FAIR.org / Report
a typo

===========================================

* Zie: ‘Jemen: VN
zet zwakke commissie in voor onderzoek naar ‘oorlogsmisdaden’,
terwijl er een genocide plaatsvindt……..

VS met SS vergelding na aanslag op ‘mad dog’ Mattis

Gisteren bracht ANTIWAR het bericht dat de VS met ‘een SS vergelding’ heeft gereageerd op een aanslag tegen ‘mad dog’ Mattis en ja ‘dat kost nu eenmaal burgerslachtoffers…….’ U zal begrijpen dat het bericht waarin het aantal vermoorde burgerslachtoffers wordt genoemd, door het Pentagon zal worden afgedaan als ‘fake news…..’ 

Het VS oppercommando in Afghanistan heeft dan ook geen behoefte om zelf het aantal vermoorde Afghanen te noemen…….. Bij een bezoek aan Afghanistan van psychopaat Mattis, werden er raketten afgevuurd op het vliegveld van Kabul. De VS reageerde o.a. met het zelf afschieten van raketten en zoals je wellicht weet, beweert de VS uiterst zorgvuldig geweld te gebruiken, om zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken, zoals bij ‘precisie bombardementen’, waarbij echter keer op keer veel van die slachtoffers omkomen…….*

Bij de wraakactie, die zo uit een SS handboek zou kunnen komen, ‘ging er iets mis’ en werden er burgers getroffen……. Uiteraard ging er niets mis, de raket deed het en maakte slachtoffers, zoals de bedoeling was bij het afschieten van dit wapen…… Als je ziet dat de VS alleen deze eeuw al meer dan 2 miljoen moorden in het Midden-Oosten (inclusief Afghanistan en Libië) heeft begaan, kan je niet anders concluderen dan dat er voortdurend van alles ‘mis gaat’, als het om de inzet van het VS leger gaat…….. Een leger dat je beter als terreurorganisatie kan aanmerken en wel veruit de grootste en modernste terreurorganisatie op onze aarde…..

Voor de vorm maakte het VS oppercommando in Afghanistan bekend begaan te zijn met de nabestaanden en overlevenden, waarbij een onderzoek werd beloofd naar ‘het misgaan’ van deze wraakactie……….. (het is niet gepast te lachen na deze bedrieglijke taal van de VS, dit na het zoveelste bloedbad onder Afghanen, anders zou je je daadwerkelijk doodlachen….)

US
Airstrike Killed Civilians in Response to the Rockets That Targeted
Mattis

Afbeeldingsresultaat voor US Airstrike Killed Civilians in Response to the Rockets That Targeted Mattis

September
28, 2017 at 10:32 am

Written
by 
Jason
Ditz

US
officials claim the missile malfunctioned.

(ANTIWAR.COM) — Following
a
 series
of militant rocket attacks against the Kabul airport,
 an
apparent attempt to target Defense Secretary James Mattis, the US
responded with an airstrike to support a military operation against
those responsible.

As
is so often the case with US airstrikes,
 it
didn’t go to plan,
and
instead of hitting the militants, officials say the missile
“malfunctioned” and hit civilians. They’re so far refusing to
confirm exactly how many civilian casualties there were.

A
statement was issued expressing deep regret for “harm to
non-combatants,” and promising an investigation into the
malfunctioning missile. This is, of course, hardly the first time a
US airstrike in Afghanistan hit civilians.

It’s
not clear why the US carried out an airstrike in the densely
populated city in support of an ongoing operation, as the reports
from the Afghan government suggested they had the situation well in
hand.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo

==================================

* De VS durft bijvoorbeeld over haar bombardementen op Raqqa te melden, dat het nog nooit zo voorzichtig en precies heeft gebombardeerd…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Vandaar het grote aantal burgerslachtoffers…….

PvdA, GroenLinks en D66 tegen bindend referendum, weg met de democratie!

De PvdA, ‘GroenLinks’ en D666 hebben hun steun voor een bindend referendum ingetrokken. Dat zit zo: deze ‘democratische partijen’ waren wel voor een bindend referendum, echter alleen als ze weten dat de uitslag van te voren positief voor hen uitpakt…… Tja, dat weet je natuurlijk niet………

De leugens over Oekraïne werden door een fiks deel van de bevolking niet geslikt en zo viel het Oekraïne-referendum negatief uit voor de partijen, die blindelings alle leugens slikten van de fascistische junta o.l.v. de ongelofelijk corrupte neonazi-vriend Porosjenko en zijn vrienden in de VS, die hem middels een door de VS georganiseerde opstand, met een daarop aansluitende staatsgreep aan de macht hebben gebracht………….. 

Maar nee, het voorgaande wordt niet geloofd door de voornoemde partijen, ook al liggen de bewijzen daarvoor hoog opgetast……..

Vandaar dat het referendum zo onverwacht verkeerd uitpakte voor de partijen, waaronder GL van ‘jessias’ (jasses zou beter zijn) Klaver, u weet wel, die met vernieuwende politiek zou komen, maar nu tegen een verdere democratisering is……….

Vanmorgen in Standpunt NL, o.a. de oude VVD psychopaat Wiegel, uiteraard een fel tegenstander van welk referendum dan ook. Politici moeten niet toegeven aan partijdiscipline en zouden daarmee de bevolking de garantie kunnen geven, dat hun belang te allen tijde wordt behartigd……. Zoals u begrijpt, is volgens Wiegel een referendum daarmee overbodig gemaakt……

Nee, niet toegeven aan partijdiscipline, maar eigen verantwoordelijkheid nemen, aldus Wiegel, zelfs als je daarmee het grootste deel van  de bevolking tegen je krijgt…….. Dat moet je dan wel uitleggen, aldus het orakel uit Vledder…….. Politiek is voor moedige mensen, zo vervolgde hij……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja en dan vooral moedig de  belangen van bedrijven behartigen en schijt hebben aan het klootjesvolk……

Nu dacht ik toch echt, dat er ook bij de VVD ten tijde van Wiegel een fikse partijdiscipline bestond, ‘maar goed’: eens een oplichter……….

Een inbeller merkte op, dat een referendum onverantwoord is geworden, doordat de meeste burgers bewust dom worden gehouden door de media en door de enorme berg aan reclameleugens die mensen dagelijks over zich heen krijgen…… De neoliberale presentator Kockelman zei daarop tegen deze man, dat hij toch ook andere media kan volgen op het internet…… Alsof deze afhankelijke koekenbakker niet weet, dat de mensen die hij en z’n collega’s dagelijks voorliegen, deze leugens echt niet zullen controleren op waarheid via de sociale media………… Echter het is meer dan dat: ook het onderwijs systeem maakt de jeugd niet wegwijs in de politiek en de media, sterker nog: veel leugens in de media, worden later gewoon opgenomen in geschiedenisboeken, m.a.w. ook het onderwijs is verantwoordelijk voor het dom houden van mensen…….

Moet zeggen, dat ik met de hierboven aangehaalde inbeller deels wel gelijk heeft, echter je zou voor en na de invoering van een bindend referendum, de bevolking moeten leren hoe ze de media moeten lezen, leer ze waar een andere kijk op het nieuws te vinden is en ze zich een ander beeld kunnen vormen van een onderwerp, dan de voorgekauwde berichtgeving in de afhankelijke media, die er alleen is, om de bestaande status quo te bewaren……..

Daarover gesproken: ook als er geen bindend referendum komt, zal men de burger wegwijs moeten maken in de media en ophouden over ‘fake news’ (nepnieuws) dat nu juist vooral van de reguliere media komt, neem de berichtgeving van deze media over de illegale oorlogen van de VS tegen Afghanistan, Irak, Libië en nu weet tegen Syrië……………. Als deze ‘heropvoeding’ wat betreft het nieuws en de media in het algemeen niet gebeurt, zal de het fascisme in de EU steeds verder groeien, ofwel een heropstanding van het fascisme van voor WOII……. De reguliere media doen na de verkiezingen in Nederland, GB, Frankrijk en afgelopen weekeinde in Duitsland, alsof de fascistische partijen zijn afgestraft, dit daar ze niet onmiddellijk de grootste partij werden, echter die fascistische partijen, zoals de PVV van de valswitte Venlose haatprofeet Wilders, worden langzaam maar zeker steeds groter en dat zelfs met fikse percentages……..

Nogmaals: het is een schande dat de PvdA, GroenLinks en D66 nu tegen uitbreiding van de democratie zijn, dit daar de uitkomst van een paar referenda hen niet goed uitkomt……… Dat tweede referendum was overigens de Brexit in GB……

Macron, de Franse president, gaf gisteren nog eens aan waarom we af moeten van de EU, met zijn lulpraatje, voor meer macht aan de EU en een EU interventiemacht……. Schoft Macron stond overigens ook aan de wieg van de bankencrisis die in 2008 tot volle uitbarsting kwam……. Zoals u begrijpt hebben vooral het grootkapitaal, met de bankenmaffia voorop, het grootste belang bij een machtige EU, waar de soevereiniteit van de afzonderlijke landen en de rechten van de burgers zijn weggespeeld…..

VS gaat moorden middels drones opvoeren……….

Twee berichten van Anti-Media, één van ANTIWAR en één  van Common Dreams, de eerste van 16 september jl. en de tweede van 22 september jl., die één gezamenlijk onderwerp hebben: de uitbreiding van het aantal aanvallen middels drones op verdachten. Dat ‘verdachten’ geeft al aan waar het hier om draait: standrechtelijke executies, waar geen rechter aan te pas is gekomen, ofwel terreuraanslagen, waarbij godbetert meer dan 90% van de vermoorde slachtoffers niet eens verdacht was, m.n. vrouwen en kinderen……..

Zoals Jason Ditz bericht: de CIA wil autoriteit van Trump om op eigen houtje drone-aanvallen uit te voeren in Afghanistan en zal die waarschijnlijk krijgen, nog ‘een klein geluk’ dat het Pentagon tegen deze macht voor de CIA is, daar men vreest dat dit het werk van de militairen in Afghanistan nog verder zal bemoeilijken……

Zowel het Pentagon als de CIA hebben een aanzienlijke voorraad drones opgebouwd en willen meer bevoegdheid deze in te zetten, zoals in Afghanistan…… Tja, je hebt ‘wat’ drones en daar wil je ‘uiteraard’ mee kunnen moorden (voorheen moest men eerst toestemming vragen aan de president, zoals eerder bij ‘vredesduif’ Obama, die een groot aantal van deze moorden goedkeurde).

Zoals gezegd, de verwachting is dat de enorme ploert en CIA directeur Pompeo toestemming zal krijgen van Trump…….

Het tweede bericht is van Jake Johnson en hij bericht over het voornemen van Trump om alle beperkingen op het gebruik van drones te schrappen……… Daarmee zal het hek geheel van de dam zijn en zal het aantal dodelijke burgerslachtoffers (moorden) enorm zal toenemen……..

Zeke Johnson, directeur van Amnesty Internationaal in de VS, stelde in de New York Times dat de beperkingen op drone-aanslagen, zoals die tot nu toe gelden, al een aanfluiting waren voor de mensenrechten, maar dat met het nieuwe voornemen van Trump, het aantal moorden enorm zal stijgen……. Tja, het militair-industrieel complex, dat winsten maakt die nooit eerder gezien zijn, heeft belang bij deze moorden, daar die het terrorisme zullen doen toenemen, ook in de EU. Hierbij moet wel worden aangetekend, dat zoals gewoonlijk VS terreur, met hulp van oorlogshond NAVO, de oorzaak is van alle terreur in de EU, VS en NAVO terreur die tevens enorme vluchtelingenstromen op gang brachten………

Tot nu toe werd o.a. door Obama gesteld, dat de te vermoorden personen, een directe ‘bedreiging’ vormden voor de VS (ha! ha! ha! ha! De enige echte bedreiging voor de VS is de VS zelf!!). Met het voornemen van Trump (reken maar dat hij tekent!) zullen ook mensen worden vermoord, die geen bedreiging vormen voor de VS…….. Reken maar dat in het vervolg figuren als Assange en Snowden (vergeet niet: ex-CIA!) in het vervolg hun ‘klokken luiden’ niet zullen overleven…….

Daarover gesproken, wat zullen landen doen, die achter de VS staan, als de VS een dergelijke aanslag in hun land zal plegen…….. Ach, het antwoord is duidelijk: zo’n moord wordt dan afgedaan als een ongeluk en de drone zal op zeker niet uit de lucht worden geschoten, immers als het om de VS gaat, wordt alles toegestaan, ook al weet men, dat de VS in feite de grootste terreurentiteit op aarde is……

Hoe lang laat men de VS nog begaan, voordat deze verenging van terreurstaten voor het Internationaal Strafhof zal worden gedaagd…??!!! En dan durft men de VS nog een democratische rechtsstaat te noemen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Overigens heeft het Pentagon al toestemming om op eigen houtje meer militairen in te zetten in landen waar de VS bezig is met illegale acties of illegale oorlogen….. Dit bleek onlangs nog eens, toen niemand wist hoeveel VS militairen er in Afghanistan vechten……. Zogenaamde deskundigen als BNR rollade Hammelburg, durfden te zeggen dat dit normaal is, daar je altijd troepen hebt die moeten worden afgelost, maar niet meteen weg zijn, als ‘de verse troepen’ zijn gearriveerd…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Trump die intussen schreeuwt als Adolf Hitler en Goebbels, is in feite een marionet geworden voor een militaire junta die in het Witte Huis is getrokken…….

CIA Wants Authority to Conduct Drone Strikes in Afghanistan

September 16, 2017 at 8:33 am

Written by Jason Ditz

The Pentagon fears US troops would face backlash from CIA drone attacks.

(ANTIWAR.COM) — The expansion of US military operations around the drone has coincided with the Pentagon having an increasingly large drone arsenal to carry out unmanned airstrikes around the world. That’s given them an opportunity to massively increase spending on drone warfare.

But the CIA also invested massively in drone warfare, and officials are looking for more opportunities to use those drones from extrajudicial killings. This has led CIA Director Mike Pompeo to press President Trump for authority to conduct drone strikes in Afghanistan.

Military drone strikes are common in Afghanistan, and Pentagon officials aren’t clear what the CIA thinks their drones can do that the existing drones aren’t already doing. On top of that, since the CIA declines comment on their strikes, the Pentagon is worried CIA strikes that kill civilians will lead to blowback against US ground troops.

The CIA doesn’t appear to have good answers for the Pentagon’s concerns, so much as they have a lot of drones they want to get more use out of. Pompeo has bragged that President Trump has been eager to grant him more authority and more resources whenever he’s asked, even though the specifics of what they’re doing and why remains largely secret.

By Jason Ditz / Republished with permission / ANTIWAR.COM / Report a typo

Trump
to Scrap Drone Restrictions

September
22, 2017 at 7:21 am

Written
by 
Jake
Johnson

Human
rights groups argue the move could led to an upsurge in civilian
casualties, which are already soaring under Trump.

(COMMONDREAMS) — President
Donald Trump is 
reportedly gearing
up to roll back even the most limited restrictions on U.S. drone
operations overseas, further opening the door for the expansion of
airstrikes and commando raids into nations like the Philippines and
Nigeria and setting the stage for an upsurge in civilian
casualties—already at 
record
highs
 in
Afghanistan and 
soaring in
Iraq, Syria, and Yemen.

Zeke
Johnson, senior director of programs for Amnesty International USA,
told the 
New
York Times
 in
an interview that while Obama-era restrictions on drone strikes “fell
far short on human rights protections,” any move to water down
drone warfare rules even further would be a “grave mistake.”

The
White House appears to be committed to the move nonetheless,
the 
Times reported on
Thursday, noting that the plan “has quietly taken shape over months
of debate among administration officials and awaits Trump’s
expected signature.”

The Times notes
that at least two rules are on the chopping block:

  • First,
    the targets of kill missions by the military and the CIA, now
    generally limited to high-level militants deemed to pose a
    ‘continuing and imminent threat’ to Americans, would be expanded
    to include foot-soldier jihadists with no special skills or
    leadership roles.”

  • And
    second, proposed drone attacks and raids would no longer undergo
    high-level vetting.”

The
plan, in effect, would deepen American military involvement in
nations considered to be beyond combat zones and allow the U.S.
military—and the CIA, which has for months 
lobbied
for more drone authority
—to
target individuals that are not even deemed national security threats
by the U.S. government.

[D]rone
operators and commanders would face fewer internal hurdles to
launching specific strikes or raids,” the 
Times concluded.

As Common
Dreams
 reported last
month, Trump has repeatedly shown a willingness to bow to endless war
advocates, as he did in his speech outlining the White House
“strategy” for the 16-year-war in Afghanistan. Central to his
address was the 
promise
to lift restrictions on military operations
 and
“expand authority for American forces.”

With
his expected drone rule rollback, Trump appears to be moving closer
to fulfilling this promise.

According
to a recent 
analysis by
the human rights organization Reprieve, the Trump administration’s
more belligerent and less accountable foreign policy is already
having devastating consequences. Trump, the group notes, “has
overseen a projected fivefold increase in drone strikes” in Yemen,
the site of a U.S. assassination campaign that “eclipses all that
came before it in scale and brutality.”

Johnson
of Amnesty International noted in a 
statement late
Thursday that Trump’s ability to expand the use of lethal force
abroad is due to the “legally and morally murky” policies that
were put in place and maintained by his predecessors, and sustained
by a Congress that 
refuses
to debate
 the
merits of the endless “war on terror.”

Thus,
any proposal that “gut[s] already weak human rights protections”
that restrain American forces abroad “would be
unacceptable,
 Johnson
concluded. 
The
Trump administration needs to ensure that its guidance for operations
outside armed conflict comply with human rights law.
 The
administration cannot write itself a blank check to kill with
impunity.

By Jake
Johnson
 / Creative
Commons
 / Common
Dreams
 / Report
a typo

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

Het is 70 jaar gelden dat de CIA met ‘haar heilzame werk’ begon. 70 jaar waarin de CIA:

  • staatsgrepen pleegde, o.a. tegen Iran (destijds Perzië), Congo, Chili en Brazilië. 
  • ‘false flag’ operaties leidde, operaties zogenaamd uitgevoerd door vijanden van de VS, zodat de VS ‘acties’ tegen haar onwelgevallige, veelal democratisch gekozen regimes kon beginnen……. (niet zelden door het voeren van illegale oorlogen)
  • honderden (wellicht nog veel meer) verdachten martelde (en martelt), dit vooral in het buitenland en buitenlandse regimes (veelal niet democratisch gekozen) leerde ‘hoe het best kan worden gemarteld……. 
  • drugsoperaties leidde, zodat men met de opbrengsten geheime missies in het buitenland kon bekostigen……..
  • oud-nazi’s uit de gevangenis houden en hen zelfs naar de VS te brengen om daar hun werk voort te zetten. Voorts leidde de CIA een netwerk van 600 ex-nazi agenten in het door de Sovjet-Unie bezette deel van Duitsland, De dagelijkse leiding van deze nazi’s was in handen van Reinhard Gehlen, voormalig hoofd van de nazi-inlichtingendienst voor de Sovjet-Unie……

Er zijn nog veel meer zaken te noemen, waarvoor ik naar het onderstaande artikel van Anti-Media wil verwijzen

Happy
Birthday CIA: 7 Truly Terrible Things the Agency Has Done in 70 Years

September
18, 2017 at 5:26 pm

Written
by 
Carey
Wedler

(ANTIMEDIA) —
On
Monday, President Trump 
tweeted birthday
wishes to the Air Force and the CIA. Both
became 
official organizations
70 years ago on September 18, 1947, with the implementation of the
National Security Act of 1947.

After
spending years as a wartime intelligence agency called the Office of
Strategic Services, the agency was solidified as a key player in the
federal government’s operations with then-President Harry Truman’s
authorization.

In
the seventy years since, the CIA has committed a wide variety of
misdeeds, crimes, coups, and violence. Here are seven of the worst
programs they’ve carried out (that are known to the public):

    1.
    Toppling governments around the world
     —
    The CIA is best known for its first coup, Operation Ajax, in 1953,
    in which it ousted the democratically elected leader of Iran,
    Mohammed Mossadegh, reinstating the autocratic Shah, who favored
    western oil interests. That operation, which the CIA now 
    admits to
    waging with British intelligence, ultimately resulted in the 
    1979
    revolution
     and
    subsequent U.S. hostage crisis. Relations between the U.S. and Iran
    remain strained to this day, aptly described by the CIA-coined term
    blowback.”

But
the CIA has had a hand in 
toppling a
number of other democratically elected governments, from Guatemala
(1954) and the Congo (1960) to the Dominican Republic (1961), South
Vietnam (1963), Brazil (1964), and Chile (1973). The CIA has aimed to
install leaders who appease American interests,
often 
empowering oppressive, violent
dictators
.
This is only a partial list of countries where the CIA covertly
attempted to exploit and manipulate sovereign nations’ governments.

  1. Operation
    Paperclip 

    In one of the more bizarre CIA plots, the agency and other
    government departments employed Nazi scientists both within and
    outside the United States to gain an advantage over the
    Soviets. As 
    summarized by NPR:

The
aim [of Operation Paperclip] was to find and preserve German weapons,
including biological and chemical agents, but American scientific
intelligence officers quickly realized the weapons themselves were
not enough.

They
decided the United States needed to bring the Nazi scientists
themselves to the U.S. Thus began a mission to recruit top Nazi
doctors, physicists and chemists — including Wernher von Braun, who
went on to design the rockets that took man to the moon.

They
kept this plot secret, though they 
admitted to
it upon the release of 
Operation
Paperclip: The Secret Intelligence Program That Brought Nazi
Scientists To America
 by
Annie Jacobsen. In a book review, the CIA wrote that “
Henry
Wallace, former vice president and secretary of commerce, believed
the scientists’ ideas could launch new civilian industries and
produce jobs.” 

They
praised the book’s historical accuracy, noting “that the
Launch Operations Center at Cape Canaveral, Florida, was headed by
Kurt Debus, an ardent Nazi
.” They acknowledged that “General
Reinhard Gehlen, former head of Nazi intelligence operations against
the Soviets, was hired by the US Army and later by the CIA to operate
600 ex-Nazi agents in the Soviet zone of occupied Germany
.”

Remarkably,
they noted that Jacobsen “understandably questions the morality
of the decision to hire Nazi SS scientists,
” but praise her for
pointing out that it was done to fight Soviets. They also made sure
to add that the Soviets hired Nazis, too, apparently justifying their
own questionable actions by citing their most loathed enemy.

  1. Operation
    CHAOS
     —
    The FBI is widely known for its 
    COINTELPRO schemes
    to undermine 
    communist
    movements in the 1950s and anti-war, civil rights
    ,
    and 
    black
    power
     movements
    in the 1960s, but the CIA has not been implicated nearly as deeply
    because, technically, the CIA cannot legally engage in domestic
    spying. But that was of little concern to President Lyndon B.
    Johnson as opposition to the Vietnam war grew. According to
    former 
    New
    York Times
     journalist
    and Pulitzer Prize-winner Tim Weiner, as documented in his extensive
    CIA 
    historyLegacy
    of Ashes
    ,
    Johnson instructed then-CIA Director Richard Helms to break the law:

In
October 1967, a handful of CIA analysts joined in the first big
Washington march against the war. The president regarded protesters
as enemies of the state. He was convinced that the peace movement was
controlled and financed by Moscow and Beijing. He wanted proof. He
ordered Richard Helms to produce it.

Helms
reminded the president that the CIA was barred from spying on
Americans. He says Johnson told him: ‘I’m quite aware of that.
What I want for you is to pursue this matter, and to do what is
necessary to track down the foreign communists who are behind this
intolerable interference in our domestic affairs…’

Helms
obeyed. Weiner wrote:

In
a blatant violation of his powers under the law, the director of
central intelligence became a part-time secret police chief. The CIA
undertook a domestic surveillance operation, code-named Chaos. It
went on for almost seven years… Eleven CIA officers grew long hair,
learned the jargon of the New Left, and went off to infiltrate peace
groups in the United States and Europe
.”

According
to Weiner, “the agency compiled a computer index of 300,000
names of American people and organizations, and extensive files on
7,200 citizens. It began working in secret with police departments
all over America
.” Because they could not draw a “clear
distinction” between the new far left and mainstream opposition to
the war, the CIA spied on every major peace organization in the
country. President Johnson also wanted them to prove a connection
between foreign communists and the black power movement. “The
agency tried its best
,” Weiner noted, ultimately noting that
the CIA never found a shred of evidence that linked the leaders
of the American left or the black-power movement to foreign
governments.

  1. Infiltrating
    the media
     — Over the years, the CIA has successfully
    gained influence in the news media, as well as popular media like
    film and television. Its influence over the news began almost
    immediately after the agency was formed. As Weiner explained, CIA
    Director Allen Dulles established firm ties with newspapers:

Dulles
kept in close touch with the men who ran the New York Times, The
Washington Post, and the nation’s leading weekly magazines. He
could pick up the phone and edit a breaking story, make sure an
irritating foreign correspondent was yanked from the field, or hire
the services of men such as Time’s Berlin bureau chief and
Newsweek’s man in Tokyo
.”

He
continued:

It
was second nature for Dulles to plant stories in the press. American
newsrooms were dominated by veterans of the government’s wartime
propaganda branch, the Office of War Information…The men who
responded to the CIA’s call included Henry Luce and his editors at
Time, Life, and Fortune; popular magazines such as Parade, the
Saturday Review, and Reader’s Digest; and the most powerful
executives at CBS News. Dulles built a public-relations and
propaganda machine that came to include more than fifty news
organizations, a dozen publishing houses, and personal pledges of
support from men such as Axel Springer, West Germany’s most
powerful press baron
.”

The
CIA’s influence had not waned by 1977 when journalist Carl
Bernstein 
reported on
publications with CIA agents in their employ, as well as “
more
than 400 American journalists who in the past twenty five years
have secretly carried out assignments for the Central Intelligence
Agency.”

The
CIA has also successfully 
advised
on and influenced
 numerous
television shows, 
such
as
 Homeland and 24 and films like Zero
Dark Thirty 
and Argo,
which push narratives that ultimately favor the agency. According to
Tricia Jenkins, author of 
The
CIA in Hollywood: How the Agency Shapes Film & Television
a
concerted agency effort began in the 1990s to counteract negative
public perceptions of the CIA, but their influence reaches back
decades. In the 1950s, filmmakers produced films 
for the
CIA
,
including the 1954 film adaptation of George Orwell’s 
Animal
Farm
.

Researchers
Tom Secker and Matthew Alford, whose work has been 
published in
the 
American
Journal of Economics and Sociology
,
say their recent Freedom of Information Act requests have shown that
the CIA — along with the military — have 
influenced over
1,800 films and television shows, many of which have nothing to do
with CIA or military themes.

  1. Drug-induced
    Mind control
     –
    In the 1950s, the CIA began experimenting with drugs to determine
    whether they might be useful in extracting information.
    As 
    Smithsonian
    Magazine
     has noted of
    the MKUltra project:

The
project, which continued for more than a decade, was originally
intended to make sure the United States government kept up with
presumed Soviet advances in mind-control technology. It ballooned in
scope and its ultimate result, among other things, was illegal drug
testing on thousands of Americans
.”

Further:

The
intent of the project was to study ‘the use of biological and
chemical materials in altering human behavior,’ 
according
to
 the
official testimony of CIA director Stansfield Turner in 1977. The
project was conducted in extreme secrecy, Turner said, because of
ethical and legal questions surrounding the program and the negative
public response that the CIA anticipated if MKUltra should become
public.

Under
MKUltra, the CIA gave itself the authority to research how drugs
could:’ ‘promote the intoxicating effects of alcohol;’ ‘render
the induction of hypnosis easier;’ ‘enhance the ability of
individuals to withstand privation, torture and coercion;’ produce
amnesia, shock and confusion; and much more. Many of these questions
were investigated using unwitting test subjects, like drug-addicted
prisoners, marginalized sex workers and terminal cancer patients–
‘people who could not fight back,’ 
in
the words of
 Sidney
Gottlieb, the chemist who introduced LSD to the CIA.

Further,
as Weiner noted:

Under
its auspices, seven prisoners at a federal penitentiary in Kentucky
were kept high on LSD for seventy-seven consecutive days. When the
CIA slipped the same drug to an army civilian employee, Frank Olson,
he leaped out of the window of a New York Hotel.”

Weiner
added that senior CIA officers destroyed “almost all of the
records” of the programs, but that while the “evidence that
remains is fragmentary…it strongly suggests that use of secret
prisons for the forcible drug-induced questioning of suspect agents
went on throughout the 1950s.

Years
later, the CIA would be accused of distributing crack-cocaine into
poor black communities, though this is currently less substantiated
and 
supported mostly
by accounts of those who claim to have been involved.

  1. Brutal
    torture tactics
     —
    More recently, the CIA was 
    exposed for
    sponsoring abusive, disturbing terror tactics against detainees at
    prisons housing terror suspects. An extensive 2014 Senate report
    documented agents committing sexual abuse, forcing detainees to
    stand on broken legs, waterboarding them so severely it sometimes
    led to convulsions, and imposing forced rectal feeding, to name a
    few examples. Ultimately, the agency had very little actionable
    intelligence to show for their torture tactics but 
    lied to
    suggest they did, according to the torture report. Their torture
    tactics 
    led the
    International Criminal Court to suggest the CIA, along with the U.S.
    armed forces, could be guilty of war crimes for their abuses.

    7.
    Arming radicals — The CIA has a long habit of arming
    radical, extremist groups that view the United States as enemies. In
    1979, the CIA set out to support Afghan rebels in their bid to
    defeat the Soviet occupation of the Middle Eastern country. As
    Weiner wrote, in 1979, “Prompted by Zbigniew Brzezinski,
    President Carter signed a covert-action order for the CIA to provide
    the Afghan rebels with medical aid, money, and propaganda.

As
Weiner detailed later in his book:

The
Pakistani intelligence chiefs who doled out the CIA’s guns and
money favored the Afghan factions who proved themselves most capable
in battle. Those factions also happened to be the most committed
Islamists. No one dreamed that the holy warriors could ever turn
their jihad against the United States
.”

Though
some speculate the CIA directly armed Osama bin Laden, that is yet to
be fully proven or admitted. What is clear is that western
media 
revered him
as a valuable fighter against the Soviets, that he 
arrived to
fight in Afghanistan in1980, and that al-Qaeda emerged from the
mujahideen, who were beneficiaries of the CIA’s program. Stanford
University has 
noted that Bin
Laden and Abdullah Azzam, a prominent Palestinian cleric,
established
Al Qaeda from the fighters, financial resources, and training and
recruiting structures left over from the anti-Soviet war
.”
Much of those “structures” were provided by the agency.
Intentionally or not, the CIA helped fuel the rise of the terror
group.

Weiner
noted that as the CIA failed in other countries like Libya, by the
late 1980s “Only the mujahideen, the Afghan holy warriors, were
drawing blood and scenting victory. The CIA’s Afghan operation was
now a $700-million-dollar-a-year-program
” and represented 80%
of the overseas budget of the clandestine services. “The CIA’s
briefing books never answered the question of what would happen when
a militant Islamic army defeated the godless invaders of
Afghanistan
,” though Tom Twetten, “the number two man in
the clandestine service in the summer of 1988
,” was tasked with
figuring out what would happen with the Afghan rebels. “We don’t
have any plan
,” he concluded.

Apparently
failing to learn their lesson, the CIA adopted nearly the exact same
policy in Syria decades later, arming what they called “moderate
rebels” against the Assad regime. Those groups
ultimately 
aligned with
al-Qaeda groups. One CIA-backed faction made headlines last year
for 
beheading a
child (though President Trump cut off the CIA program in June, the
military 
continues to
align with “moderate” groups).

Unsurprisingly,
this list is far from complete. The CIA has engaged in a wide variety
of 
extrajudicial
practice
,
and there are likely countless transgressions we have yet to learn
about.

As
Donald Trump cheers the birthday of an agency he himself
once 
criticized,
it should be abundantly clear that the nation’s covert spy agency
deserves scrutiny and skepticism — not celebration.

Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

===================================

Moet u nagaan, dan durft men nog te spreken over ‘fake news’ en een land als Rusland de schuld voor veel internet ellende te geven en te beschuldigen van agressief gedrag………….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘CIA en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………

        en: ‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..

        en: ‘CIA erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’, die ze NB zelf hebben georganiseerd……..

        en: ‘VS centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland de oorlog………

        en: ‘Al Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (intussen heeft de VS ‘Al Qaida Syrië’ van de zwarte lijst met terreurorganisaties gehaald!!)

       en: ‘CIA valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….

      en: ‘Van Baalen (VVD EU topgraaier) het is moeilijk te zien wie je moet steunen: Al Qaida, Al Qaida of Al Qaida……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

      en: ‘Massamedia VS vergeven van CIA ‘veteranen’, alsof die media nog niet genoeg ‘fake news’ ofwel leugens brengen……..

Luchtmacht VS gooide in augustus meer dan 500 bommen op Afghanistan……….

Al voor het beest Trump eind augustus aankondigde de illegale oorlog in Afghanistan verder te intensiveren, was die oorlog al in een stadium beland waar de VS met bombardementen meer bommen afwierp dan in de voorgaande jaren, voor dit grote aantal afgeworpen bommen in één jaar tijd moeten we zelfs terug naar 2012…….. (destijds onder ‘vredesduif’ en godbetert ‘Nobelprijs voor de Vrede’ winnaar Obama….)

Ondanks alles volgt het grootste deel van het westen blindelings de terreur die de VS over Afghanistan uitstort en dat in een in feite illegale oorlog……. U begrijpt dat dit gebeurd middels de oorlogshond van de VS: de NAVO.

Niet vreemd dat de reguliere westerse (massa-) media de leugens van de VS en de NAVO voor zoete koek slikken en nooit een bericht als het hieronder staande door Jason Ditz geschreven artikel op ANTIWAR zal publiceren………

De VS ‘is goed’ en elke oorlogsmisdaad die deze grootste terreurentiteit op aarde begaat, wordt bedekt met de mantel der liefde…….. Dan durft men nog te spreken over ‘fake news’, ook in die reguliere mediaorganen, waarvan enkelen zelfs ‘fake news’ van de alternatieve media durven te melden, let wel: ‘fake news’ wat dit meestal juist niet is…… Walgelijk!!!

The
US Air Force Dropped More Than 500 Bombs on Afghanistan Last Month

September
13, 2017 at 5:43 am

Written
by 
Jason
Ditz

(ANTIWAR.COM) — Even
before President Trump made his late-August speech announcing the
escalation of the Afghan War, the war has been dramatically
escalating by several metrics. Today, Central Command issued new
figures underscoring that with respect to airstrikes in Afghanistan.

In
the month of August, the US Air Force 
dropped
more than 500 bombs in Afghanistan
,
which officials were quick to note was the single highest month of
bombs dropped in five years, going all the way back to 2012.

It’s
also the biggest of the year, obviously, but 2017 in general has been
a massive escalation, with over 2,000 bombs dropped this year, which
is already more than double the entirety of 2016, with four more
months to go.

US
pilots in Afghanistan have said that they 
expect
an increase in activity throughout the rest of the year
,
with more troops coming to the country, and with more territory
falling to the Taliban, it’s likely that the US will rely
increasingly on airstrikes to try to slow the rate of loss.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo

===========================================

Heb overigens de kop van het artikel veranderd, daar stond in het Engels te lezen, dat de VS in augustus meer dan 500 bombardementen uitvoerde, echter met een aanval kunnen er meerdere bommen worden afgeworpen. Dit doet verder niets af aan de strekking van het verhaal.

Zie ook:

Afghanistan: VS gaat terreur vergroten

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

Afghaanse oorlog in het 17de jaar: Taliban nu sterker dan eerder sinds de VS de oorlog van 2001 begon

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018)

Hier nog een paar voorbeelden van VS terreur:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018)