Samsom the musical: ‘opkomst en ondergang van een narcist’

De volgende prent komt van ‘Links_huftertje‘, verder commentaar overbodig:

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘Links_huftertje’.

Martin van Rijn: (uitgekleed) zorgstelsel blijft bestaan dankzij kostenbeheersing……. ha! ha! ha! ha! ha!

Ja, hij durft wel hè, PvdA opperhufter Martin ‘die vrouw’ van Rijn, toen hij gisteren in Buitenhof parmantig met PvdA lobbyist Witteman sprak. Ik viel midden in het gesprek, daar ik de planten water geven een stuk belangrijker vindt, dan het afhankelijke actualiteitenprogramma Buitenhof.

Het begon voor mij meteen ‘goed’, Van Rijn durfde keihard te zeggen, dat het zorgstelsel in stand blijft, door ‘kostenbeheersing……’ ha! ha! ha! ha! ha! Hetzelfde zorgstelsel dat hij samen met VVD stoephoer Schippers voor een fiks eind naar de verdommenis heeft geholpen, juist met ‘die kostenbeheersing’ (lees onbeschofte bezuinigingen)…….. Dus je bezuinigt de zorg* voor een fiks eind naar de kloten en dan stel je glashard dat de zorg ‘er prima voorstaat’ en dat dit te danken is aan die ‘kostenbeheersing’ (nogmaals lees: onbeschofte bezuinigingen)……

Van Rijn vindt termen als ‘kaalslag’ in de kritiek op z’n wanbeleid demagogisch……. Ongelofelijk weer, waar haalt hij het gore lef vandaan??!!! Van Rijn stelde 4 jaar te laat, dat hij voor ouderen in de verdrukking het onderscheid wil maken (in aanloop van de verkiezingen….)….. Met andere woorden: ach er zijn helaas ‘wat gevallen waar het niet helemaal goed gaat, maar daar ga ik iets aan doen……’ Dit terwijl de meeste van die, wel degelijk grote groep ouderen, in de verdrukking is gekomen door het inhumane schoftenbeleid van Schippers, van Rijn en de rest van het waardeloze Rutte 2 afbraakkabinet………

Van Rijn heeft fiks op z’n kloten gehad voor onder meer de grote ellende in verzorgingstehuizen, waar onder zijn beheer een flink aantal schandalen naar buiten werden gebracht……. Volgens de PvdA oplichter gaat het nu prima in verzorgingstehuizen, u snapt ‘t: natuurlijk door het beleid van van Rijn…….. ha! ha! ha! ha! ha!

En ja hoor, daar kwam van Rijn weer op de proppen met een voorbeeld: de familie van ‘een vrouw’ die een paar jaar geleden werd opgenomen in zo’n verzorgingstehuis, hoefde niet bij het personeel aan te komen met verhalen over wat belangrijk was in het leven van hun moeder…… Dat is nu helemaal veranderd aldus, de volksverlakker……… Die ‘vrouw’, uiteraard weer z’n moeder…….

De ploert heeft zich een paar jaar geleden nogal laatdunkend over z’n moeder uitgelaten en zich daarmee schaamteloos als schoft gepresenteerd aan het Nederlandse volk….. Voor veel mensen zou zoiets genoeg zijn om afscheid te nemen van de politiek, maar niet van Rijn, hij gaat gewoon op dezelfde uitermate onbeschofte manier door…..

Van Rijn durfde te stellen dat ‘we de zorg nu per individu bekijken’, daar geen mens hetzelfde is en we rekening houden met persoonlijke behoeften…….. Eerst zorg je dat er voor velen geen zorg meer is, of amper overblijft en dan stel je, dat je rekening gaat houden met de persoonlijke omstandigheden….. Het ergst is wel, dat juist door die ‘persoonlijke benadering’ van totaal incapabele (gemeente) ambtenaren, velen hun zorg verloren. Voor dat laatste is van Rijn door echte deskundigen meermaals gewaarschuwd, maar keer op keer bagatelliseerde van Rijn de kritiek en gooide het o.a. op kinderziekten dan wel aanloopproblemen…..

Niet alleen in de ouderenzorg, maar ook in de jeugdzorg, de jeugd GGZ en de GGZ in het groot, is het een chaos door de onverantwoorde bezuinigingen, die Schippers en van Rijn doorvoerden…… Mede daardoor is het aantal suïcides fiks gestegen……..

Van Rijn kan zich intussen al lang niet meer verschuilen achter aanloopproblemen of kinderziekten, na overheveling van de zorg, daar is hij, zoals gezegd, uit en te na voor gewaarschuwd door echte deskundigen……. Deze problemen zijn nu al een paar jaar bekend en alsnog verandert er geen bliksem…. Hoe kan je ook zorg waar van aan mankeerde, overhevelen naar de gemeenten en dat ook nog eens met een bezuiniging op het budget??!!!

Of hij nog terug wilde in de politiek na de komende verkiezingen (maart volgend jaar), dat wil van Rijn wel, maar alleen als staatssecretaris of minister….. ha! ha! ha! ha! ha! Wat een schaamteloze, ijskoude, inhumane rotschoft, die van Rijn………

Kortom: het was in Buitenhof weer een mooi ingestudeerd toneelstuk van Witteman en van Rijn, waarmee men het volk zand in de ogen strooide…..

* Neem de thuiszorg voor ouderen: velen hebben te horen gekregen, dat ze daar zelf voor moeten betalen, terwijl ze dat onmogelijk kunnen, deze ouderen vervuilen en vereenzamen…… Door die vervuiling gaat men deze ouderen nog meer mijden, enz. enz……. Van Rijn verschuilt zich wat betreft de thuiszorg achter de gemeenten, terwijl het m.n. zijn grove fout is, dat het zo gigantisch mis kon gaan en dan nog zeggen dat kritiek als kaalslag in de zorg demagogisch gelul is…….

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Rutte getraumatiseerd door uitlekken van miljoenennota door eigen kabinet……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Verbazingwekkend de manier waarop Rutte keer op keer of keihard loopt te liegen, dan wel zaken volkomen verdraaid…….

Gister was ‘t al weer ‘s zover, de disfunctionerende VVD droplul Rutte durfde keihard voor de ‘landelijke microfoon’ te zeggen, dat hij ontzettend geïrriteerd is, dat er stukken uit de miljoenennota ‘naar buiten zijn gelekt…..’

Gelukkig voor de mislukte zakkenwasser, dat hij in die zin de woorden ‘naar de pers of media’ niet gebruikte, daar het dan al helemaal overduidelijk zou zijn geweest dat het kabinet de stukken zelf heeft laten lekken naar de pers, lees: RTL. Immers er zijn vooral positieve zaken uitgelekt, behalve dan een achterlijke bezuiniging op de kosten vergoedingen voor studies, hoewel er ook meer geld naar onderwijs zou gaan…… ‘Toevallig ook’ dat de stukken altijd op de redactie van RTL terechtkomen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Dat een premier zo openlijk het volk durft voor te liegen, alsof we in de 19de eeuw zijn beland, jezus!!

Tel dat nog eens op bij zijn uitlatingen over ‘Turken’ in Nederland, die maar ‘op moeten pleuren’ als ze het niet naar hun zin hebben, waarbij Rutte in feite hetzelfde heeft gezegd, als de valswitte haatprofeet Wilders, alsof de tegenstellingen in dit land al niet veel te groot zijn……… Opgeteld kan je dan ook voor de zoveelste keer concluderen, dat Rutte totaal ongeschikt is als premier (en minister), een premier die zou moeten proberen het land te verenigen, i.p.v. populair haat zaaien tegen een minderheid…….

Overigens is de VVD als partij al totaal ongeschikt voor die rol, daar deze partij in feite alleen de belangen dient van de welgestelden (die op z’n zachtst gezegd fiks zijn vertegenwoordigd in de partij) en de (echte) ondernemers, Schippers gaf daar afgelopen week nog een extra bewijs voor, met haar voor het grootste deel gestolen lezing over onze ‘superieure cultuur…’ ha! ha! ha! ha! U weet wel een cultuur van liegen, bedriegen, frauderen, uitbuiten, stelen en oplichten, gecombineerd het te grabbel gooien van de volksgezondheid…….

Zoals gezegd: buiten meer geld voor onderwijs, zou er nog een bezuiniging op de rol staan, waar werd gesteld dat PvdA leeghoofd Bussemaker zou willen beknibbelen op de subsidie voor studie van werkenden…… Bussemaker weigerde heel ‘principieel’ in te gaan op deze zaken, nadat haar erom werd gevraagd door de pers…… ha!! ha! ha! ha! ha! Alsof ze niet zelf deze stukken heeft laten lekken…….

Mocht dit inderdaad zo zijn, deze bezuiniging (het werd op Radio1 en BNR gemeld, maar kan e.e.a. niet terugvinden op het net), zou dit een zoveelste tyfusstreek van Rutte 2 en dan m.n. Bussemaker zijn. Het hele jaar door hebben de ploerten van Rutte 2 het over ‘een leven lang leren’, maar als het puntje bij paaltje komt, maakt het geteisem in Den Haag studeren naast werken, alleen maar moeilijker………. Het zou me alweer niet verbazen mensen!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Rutte propageerde misdaad in Silicon Valley!!

Oké ik weet ‘t: Rutte is een grijnzende, neoliberale leeghoofdhufter, maar toch lazerde ik afgelopen maandag uit m’n stoel, toen ik op BNR (na het nieuws van 9.00 u.) hoorde, dat Rutte in Silicon Valley een groot aantal bedrijven erop heeft gewezen, dat ze in Nederland gunstige afspraken kunnen maken met de belastingdienst……..

Bedrijven waaronder Microsoft, Apple en Douglas kregen van Rutte het advies om contact op te nemen met de Nederlandse belastingdienst en hun voorwaarden voor ‘vestiging’ in Nederland op te geven aan die dienst…… ‘Vestiging?’ Nou ja, van een brievenbusfirma…….

Terwijl de onderlaag het vel over de oren wordt getrokken (waaronder een groot aantal ouderen), belooft Rutte rijke bedrijven dus groot financieel voordeel in Nederland middels ‘belastingontwijking…..’ Terwijl dezelfde onderlaag voor het grootste deel godbetert 37% belasting betaalt….. ‘Belastingontwijking’: lees belastingontduiking, een grote misdaad, gelegaliseerd met uitermate kromme wetgeving!! M.a.w.: Rutte propageert misdaad……

Gisteren was Apple in het nieuws, daar de EU heeft besloten, dat de constructie waarmee dit bedrijf zich in Ierland vestigde, niet klopt. Dit tegen het zere been van Apple en Ierland……. Apple betaalt per miljard euro jaarlijkse omzet, houdt u vast: € 500,– aan belasting…… Het bedrijf heeft mede op deze manier zo’n slordige 230 miljard euro bij elkaar gegraaid……..

Ook werd gisteren bekend gemaakt, dat zwartspaarders een zaak van de belastingdienst tegen hen, zo lang rekken, dat ze op tijd het geld elders (zwart) kunnen onderbrengen, dat is te zeggen, als ze al gecontroleerd worden door die dienst….. Zoals hier al vaker opgemerkt, personeel van de belastingdienst heeft al een aantal malen geklaagd, dat ze zelfs bij grote verdenking van fraude door welgestelden, geen onderzoek mogen instellen, daar het teveel tijd zou kosten……..

Ondanks het ‘tijdgebrek’ valt er een groot aantal ontslagen bij de belastingdienst….. Kortom de kans dat welgestelde zwartspaarders worden gepakt, is vrijwel nihil…… In totaal wordt er jaarlijks zo’n kleine 20 miljard aan Nederlandse belasting ontdoken door welgestelde ‘Nederlanders…..’

De grote Nederlandse bedrijven ontduiken door constructies, zoals door Rutte gepropageerd in Silicon Valley, jaarlijks voor 30 miljard aan Nederlandse belasting………

Dit alles, terwijl meer dan 4 miljoen mensen tegen-, op- of onder de armoedegrens leven in dit land en geloof me, dat is drie keer in armoede leven, i.t.t. wat het CBS en de regering u op de mouw proberen te spelden!!

Om over de enorme inhumane, neoliberale bezuinigingen elders nog maar te zwijgen…….

Rutte zou strafrechtelijk vervolgd moeten worden!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt, dit geldt niet voor het label: ‘Silicon Valley’.

Canadese beschaving anno 2016: soepkeuken……..

Hoorde gistermiddag (in het nieuws van 16.00 u. CET) op het Canadese Radio Nova Scotia (onderdeel BBC….), dat er in de plaats Bridgewater, in de provincie Nova Scotia, een vaste ‘soep keuken’ wordt ingericht……

In deze plaats van nog geen 8.000 inwoners (….), is oud-verpleger Vicky Sovie, lid van de ‘Souls Harbour Rescue Mission, al een aantal jaren werkzaam voor de allerarmsten. In de buurt van Bridgewater, waar de enige voedselbank van de regio is gevestigd, deelde ze vanuit haar busje warme maaltijden uit, dat deed ze vorig jaar aan 7.000 personen…….

Soul's Harbour Bridgewater will open Monday, July 11, at 136 Pleasant Street

Soul’s
Harbour Bridgewater will open Monday, July 11, at 136 Pleasant Street
(Stephanie vanKampen/CBC)

Is het godverdomme niet godgeklaagd, dat in een rijk land als Canada, de armoede zo groot is, dat zelfs in een redelijk dun bewoond gebied, 7.000 mensen afhankelijk zijn van de bedeling wat betreft hun warme maaltijden……… Lullig genoeg genoeg alleen 4 dagen per week….

Volgens Sovie gaan ook in haar regio kinderen met honger naar school (zoals in Groot-Brittannië en VS..)…….

Schaam je Canada en pet af voor Vicky Sovie!!

Overigens is dit verschijnsel in de VS, het land ‘van hoop en glorie’ heel normaal en ook in Nederland vind je soepkeukens, waar je vaak psychiatrische patiënten vindt, die vanwege bezuinigingen op de psychische zorg door Rutte 1 en 2, niet meer werden begeleid en zo op straat zijn beland……..

Nogmaals: beschaving anno 2016…….

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘soepkeuken’.

Hier de link naar het geschreven bericht, op de webpagina van CBC News/ Radio Nova Scotia (dom genoeg staat daar geen link naar het uitgezonden programma).

Zelfdodingen in 2015 gestegen naar 5 per dag……. Alweer een ‘geweldige prestatie’ van Rutte 2!!

Het CBS meldde gisteren dat het aantal zelfdodingen vanaf 2007 is toegenomen met 36%, van 1.353 in 2007 tot 1871 in 2015, dat waren er in 2015 gemiddeld 5 per dag…….. BNR bracht dit nieuws gistermorgen onder de noemer ‘zelfmoord’, alsof het zo moeilijk is het woord zelfdoding te gebruiken…….. Mensen ik kan daar ongelofelijk pissig om worden, het is een extra schop na, voor de nabestaanden, alsof hen een zware misdadiger is ontvallen………

In het megasuffe Mediaforum op Radio1, zag men tijd voor een paar onderwerpen, die niets met sport te maken hadden, dus sprak men daar over zelfdodingen (dat viel me bepaald niet tegen!). Helaas zat ook Bert Vuijsje aan de studiotafel, deze lamlul van WNL wilde even gezegd hebben, dat zelfdodingen maar al te vaak wraaknemingen zijn (men ‘zocht’ in dit forum naar de oorzaak), zo van: “Nu kunnen jullie huilen….!” Hij was blijkbaar wel erg ingenomen met z’n opmerking, dus herhaalde hij deze nog een paar keer, waarbij hij de laatste keer stelde, dat wanneer je nooit aandacht hebt gekregen, je die in ieder geval wel krijgt als je van een flat springt…….. Godverdomme wat een tyfusschoft!!

Mokkenstorm, de grofgraaier van 113 Online was vanaf 13.09 u. te horen bij BNR. Deze hufter, die NB (en godbetert) als hulpverlener werkt voor mensen met suïcidale gedachten, blijft zelfdoding gewoon zelfmoord noemen……. De hufter stelde dat het aantal ‘zelfmoorden’ weliswaar is gestegen, maar dat deze nu stagneert, iets dat hij even later weersprak…….

Volgens Mokkenstorm heeft e.e.a. duidelijk met de crisis te maken. Mokkenstorm verwoorde dat héééél interessant, door te zeggen dat de crisis, de stresstest was voor de economie en de zorg…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zoals gezegd, kwam Mokkenstorm tegen het eind van het gesprek terug op de aantallen zelfdodingen (‘zelfmoorden’) en op dat moment stelde de klootzak, dat deze wel degelijk stijgen, ondanks dat Mokkenstorm toevoegend stelde, dat we de ‘zelfmoorden’ onder controle krijgen….. Ik zal niet lachen, dat is ongepast bij dit onderwerp, maar jezus, wat een top-idioot!!!!

Uiteraard is de crisis mede schuldig aan het aantal suïcides, maar als eerste moet tocht echt naar de GGZ gekeken en gewezen worden. Al jaren is de GGZ zwaar onder-begroot gezien de totale zorgbegroting. Hare VVD kwaadaardigheid Schippers heeft die bezuinigingen nog verder opgeschroefd en eigen bijdragen ingevoerd en verhoogd.

Als onderdeel is daardoor ook op de begeleiding van psychiatrisch patiënten bezuinigd* en wat velen, zelfs de politie, voorspelden is dus gebeurd: een groot aantal verwarde mensen op straat, naast een groot aantal suïcides (die met betere zorg voor een fiks deel voorkomen hadden kunnen worden)….. Je kan rustig stellen, dat Schippers (en de rest van het waardeloze kabinet Rutte) tot de neus in het bloed staat………

Het moment van bezuinigingen op deze zorg is ook een totaal verkeerde, niet alleen door de crisis, maar ook doordat de maatschappij steeds harder wordt, prestaties gaan ver voor op geluk en als je werkloos bent, moet je je scheel solliciteren, ook al zijn er geen vacatures en men daar depressief van wordt………

Daarnaast zijn de uitkeringen dermate laag, dat een groot deel van de Nederlanders er niet van rond kan komen, tel dat op bij zaken, zoals die hiervoor zijn genoemd en je hebt een giftige mix, die heel makkelijk tot zelfdoding kan leiden…… Ongelofelijk dat Mokkenstorm voor de zoveelste keer niets zei over de bezuinigingen op de GGZ……. Ach ja: wiens brood men eet, diens woord men spreekt……….

We moeten lekker doorgaan met deze inhumane, asociale, neoliberale prestatiemaatschappij, dan zullen we het aantal zelfdodingen nog veel verder zien stijgen………..

Mokkenstorm? Die moet als de donder ontslagen worden: geen vergoeding en geen WW, dat heeft hij dubbel en dwars verdiend!!!

* Vergeet niet dat veel psychiatrisch patiënten geneigd zijn hun medicatie te laten staan, als deze mensen niet meer begeleid worden, zullen ze hun medicatie laten staan…..

Zie ook: ‘Schippers GGZ beleid: 5 mensen benemen zich per dag het leven in ons ‘geweldige’ land……..

       en: ‘Schippers en van Rijn: Zelfdoding Enige Uitweg Uit Onaflosbare Schulden? Ons Neoliberale Inhumane Kabinet…….

       en: ‘CBS meldt 31.000 daklozen in ons puissant rijke land………. Lang leve Rutte 2!!

       en: ‘Huisuitzettingen: 25 per dag (minstens)!!!

       en: ‘Schippers wil actie tegen verwarde personen……… AUW!!!

       en: ‘Commissie Hoekstra verklaart verwarde mensen de oorlog, van der Steur steekt de ‘helpende hand’ toe……..

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Basisbaan i.p.v. basisinkomen, ofwel een heel smerige neoliberaal plan…….

Viel afgelopen zaterdag toen ik m’n radio aanzette en afstemde op Radio1, waar de Kots Nieuwsshow bezig was, met m’n nog half slapende neus in uiterst ranzige neoliberale boter.

Aan het woord was (godbetert) prof. dr. Joop Schippers*, arbeids- en emancipatie-economie aan de Universiteit van Utrecht. Deze opperschoft pleitte voor een basisbaan, i.p.v. een basisinkomen.

Schippers stelde dat dit banen moeten zijn, die met het minimumloon worden betaald, dat vindt de ‘professor’ een ruim inkomen, waarvan hijzelf al jaren moet zien rond te komen……..

Van het minimumloon is niet fatsoenlijk rond te komen en mensen die tegen dit achterlijk lage salaris moeten werken, leven in armoede…… Veel van deze mensen proberen er daarom een tweede baan bij te zoeken. Vergeet daarnaast niet dat ‘minimumloners’ zonder uitzondering in een huurwoning leven, waarvan de huren de laatste 15 jaar gigantisch zijn gestegen, als betrof het een investering in de oude dag, zoals dat voor een aantal kopers geldt…….

Het ‘mooiste’ moet nog komen mensen: Schippers noemde banen waarin deze mensen aan het werk zouden kunnen worden geet, bijvoorbeeld in de zorg, want daar komen ze, volgens Schippers, handen tekort…… ha! ha! ha! ha! ha! Ja, eerst een groot aantal mensen in de zorg ontslaan, dan wel gedwongen zzp’er maken (uiteraard tegen een veel lager inkomen en zo min mogelijk rechten) en dan de ontslagen zorgwerkers tegen een lager loon weer aannemen, maar dat was al praktijk…….

Dat kan beter dacht Schippers: dus nu pleit hij ervoor de krachten die werkloos zijn geworden aan te nemen in de baan, die ze eerder betaald vervulden, maar dan meteen tegen het minimumloon!!! Schippers stelde daarbij, dat veel van die werkloos geworden zorgwerkers affiniteit met het werk hebben, wat wil je nog meer??!!!!

Leeghoofd en hakkelende hufter presentator de Bie verzuchtte: “Je snapt niet dat dit niet allang is ingevoerd…” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Is het niet godgeklaagd, dat deze neoliberale onmens Schippers les mag geven???!!! Ongelofelijk!! Eerder was deze inhumane ploert al ingenomen met de versoepeling van het ontslagrecht, klik voor dat bericht op zijn naam, onder dit bericht.

* Om ook eens de Nederlandse taal te vervuilen met Engels, wat betreft de naam van deze ‘professor’: ‘what’s in a name?’

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft, dit geldt niet voor het label ‘basisbaan’.

DuPont schuldig aan ziekte werknemers…… Arbeidsinspectie schiet zwaar tekort: te vaak onbeschermd werken met gevaarlijke stoffen…..

Gistermiddag op Radio1, het verhaal van ex-werknemers van DuPont, die ofwel zwaar ziek werden van het onbeschermd werken met formaldehyde, dan wel daar aan overleden. Een vrouw vertelde dat ze haar ongeboren kind verloor door het werken met formaldehyde. Ze werkte voor DuPont met 20 vrouwen op één afdeling, waar 3 vrouwen in betrekkelijk korte tijd hun kind verloren. Voorts verhalen over werknemers die overleden aan kanker, opgelopen door het werken met formaldehyde….

Atie Verschoor, die werkt voor een expertise centrum van het Rijnstate Ziekenhuis, stelde dat onderzoek heeft uitgewezen, dat op heel veel werkplekken, nog steeds onbeschermd wordt gewerkt met gevaarlijke stoffen zoals formaldehyde…….. Met andere woorden: de arbeidsinspectie schiet na een flink aantal incidenten, nog steeds zwaar tekort…… In het kader van het afbouwen van de regeldruk, die veel te hoog zou zijn, is er vooral onder een paar kabinetten Balkenende (CDA……) onbeschoft gesneden in de inspecties, waaronder de arbeidsinspectie…..

Overigens wist DuPont al in 1980 dat het werken met formaldehyde gevaarlijk is en dat werknemers beschermd moesten worden……. Zoals u al begreep: dat heeft DuPont nagelaten………

De kans dat een bedrijf, waar men werkt met gevaarlijke stoffen, wordt gecontroleerd door de arbeidsinspectie, is eens in de 125 jaar……… Leuk te weten, zeker als je denkt aan een ramp als bij Chemie-Pack………

Klik voor meer berichten n.a.v. het hierbovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dat geldt niet voor de labels: DuPont en A. Verschoor.

Nekklem martelmethode gepropageerd bij Argos………..

Onbegrijpelijk mensen, maar afgelopen zaterdagmiddag in Argos (Radio1), was NB in de herhaling te horen, hoe men met een lam onderzoek het martelen via de nekklem-methode propageerde……… Let wel mensen: in het journalistieke onderzoeksprogramma Argos……….

Aan het woord veelal Wilma Duijst (forensisch arts), die een onderzoek heeft gepleegd naar doodsoorzaken van arrestanten, over een periode van in totaal 10 jaar. Zegge en schrijve 1 geval, zou te wijten zijn aan de nekklem. De rest waren volgens de onderzoeken overlijdens te wijten aan de  fysieke gesteldheid en/of het gebruik van drank* en/of drugs…….

De politie leeft niet in een virtuele wereld en kan er dus vanuit gaan, dat de mensen die zij van de straat moeten halen, daar zij ‘een gevaar’ voor zichzelf dan wel voor anderen zijn, voor een fiks deel drugs (vooral alcohol) hebben gebruikt. Over de andere categorie, verwarde mensen, die ofwel fysieke problemen, dan wel problemen van psychische aard hebben, zo meer.

Twee à drie doden per jaar bij gewelddadige arrestaties is niet veel, aldus Duijst, die de martelmethode nekklem als een veilige arrestatie methode neerzette……..

Wat betreft verwarde mensen op straat: sinds hare VVD ploertigheid Schippers zwaar heeft bezuinigd op de vergoedingen voor de GGZ en een groot deel van de psychiatrische patiënten in feite aan hun lot heeft overgelaten, heeft de politie de handen vol aan verwarde mensen op straat.

Voor deze groepen geldt dat men toch uitermate beheerst dient op te treden, daar het gevaar bestaat, dat deze mensen tijdens hun arrestatie met (grote) lichamelijke letsels te maken krijgen. Gelukkig hebben een aantal politiekorpsen besloten om bij mensen die verward zijn, de GGD in te schakelen, waarbij zoveel mogelijk GGZ personeel wordt ingezet. Overigens kunnen ook mensen met een psychose uitermate agressief en gevaarlijk zijn.

Daarmee zijn we terug bij de nekklem als een bijzonder gevaarlijk middel, dat zeker in de hierboven beschreven situaties niet gebruikt zou mogen worden…… Niet voor niets besloot de politie van New York al jaren geleden, de nekklem niet meer te gebruiken, om arrestanten te fixeren…….. Lullig genoeg, kwam men daar na onderzoek op de nekklem martelmethode tot heel andere conclusies en de nekklem werd wel degelijk als grote boosdoener aangewezen bij de dood van verdachten, tijdens hun arrestatie……. ‘Fijn’ dat de redactie van Argos daar geen aandacht aan besteedde…………

Over de conclusie dat niet de nekklem, maar andere factoren de dood veroorzaakten, kan je stellen, dat bijvoorbeeld arrestanten die veel te veel alcohol hebben gedronken, met de nekklem op z’n zachtst gezegd niet beter uit zo’n arrestatie komen……….. Met andere woorden: je kan er donder op zeggen, dat de nekklem in combinatie met alcohol, een uiterst dodelijke martelmethode kan zijn! Mensen die agressief zijn door alcohol of XTC, kunnen heel snel in ademnood komen, daar ze al hun energie in die agressie gebruiken…….. Nog een reden om dan uitermate voorzichtig op te treden en vooral de nekklem niet te gebruiken!

Ongelofelijk te horen hoe kuttekop Duijst een pleidooi hield voor het ‘beter’ trainen van politiepersoneel op een smerige martelmethode, want dat is de nekklem………..

Alsof er godverdomme geen andere methoden zijn, om arrestanten te fixeren, met een groepje agenten (in het geval de nekklem wordt toegepast, zijn er NB altijd meer dan 4 agenten aanwezig….)…… Een arrestant met de handen op de rug geboeid, is al voor een groot deel gefixeerd, beten van een arrestant kunnen dan bijvoorbeeld makkelijk voorkomen worden…….

De dikke uitgezakte kwal van Weezel, die elke onafhankelijkheid als ‘journalist’ (zo durft deze kwijl zichzelf te noemen!) allang heeft verloren (en waarschijnlijk nooit heeft gehad) en die godbetert Argos mag presenteren, was zeer ingenomen met de uitzending, waar de politie van alle blaam werd gezuiverd, nou ja, op één na dan………

* ‘Drank’, bedoeld werd alcohol en dat is een harddrug!! Het overgrote deel van agressieve mensen, die de politie oppakt, hebben overigens een veel te grote dosis van de harddrug alcohol gebruikt.

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘Duijst’. (lees vooral de berichten onder het label nekklem en van Weezel!!).

Zie ook: ‘Nekklem: politie maakte alweer een dodelijk slachtoffer middels deze martelmethode…..

        en: ‘Haagse politie zwaar nalatig bij arrestatie, man overleden………..

        en: ‘Mitch Henriquez en de verstikkende behandeling die hij van de Haagse politie kreeg: rellen in de Schilderswijk…….

       en: ‘Mitch Henriques vermoord middels verstikking…… Zelfs zijn strottenhoofd was gebroken!!

       en: ‘Mitch Henriquez: Bouman gaf moordende agenten baangarantie, ongeacht de uitkomst van onderzoek………

       en: ‘Nekklem: zelfs de dood van Mitch Henriquez is niet genoeg, om deze (dodelijke) marteling te verbieden….. Hoe bedoelt u, dat het ministerie van Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, niet met de nabestaanden meeleeft???!!!

       en: ‘Gerard Bouman (Nationale Politie) wil politiestaat…………..

       en: ‘Van der Steur blijft nekklem en daarmee martelen en moord toestaan, de volgende dode valt onder zijn verantwoordelijkheid!’

       en: ‘Nekklem moet verboden worden, aldus slachtoffer!!

       en: ‘Van Aartsen niet over de dood van Mitch Henriquez en de rol van de Haagse politie daarin………..

       en: ‘Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

       en: ‘Mitch Henriquez, slachtoffer van marteling middels nekklem: of hoe men alweer zwaar onrecht zal ‘rechtspreken…….’