Afgelopen dinsdag was ‘zelfmoord specialist’ Mokkenstorm van 113Online te horen op BNR. Stemde af rond 9.43 u. op BNR af en hoorde deze mislukte zakjesplakker een ‘anti-zelfmoord’* plan uitleggen.
Mokkenstorm wil dat de huisarts ook wordt ingeschakeld voor het opsporen van zelfdoding neigingen…….. Alsof door alle bezuinigingen de huisarts al niet veel teveel op de plaats van de psychiater zit en zelfs antidepressiva aan kinderen voorschrijft (geen gelul!)
Hare kwaadaardigheid Schippers stelde onlangs dat bij depressiviteit de buurvrouw ook een goede therapeut is………
Mokkenstorm en zijn 113Online worden betaald en gesubsidieerd door de overheid, vandaar dat Mokkenstorm niet doet wat hij echt zou moeten doen: de regering en Schippers in het bijzonder openlijk aan de paal nagelen, vanwege de enorme bezuinigingen op de GGZ. Persoonlijk ken ik een iemand die autistisch is en al bijna een jaar met psychische klachten rondloopt, deze persoon is in 2018 aan de beurt voor speciaal op autisten toegespitste therapie……….. Excuseer: GODGLOEIENDEGODVERDOMME!!!
Als Mokkenstorm nog een greintje eer en moreel besef in z’n donder heeft, stapt hij per direct op!!
* Zelfmoord is een schandelijke term die regelrecht is overgenomen van christelijke scherpslijpers die suïcide, of zelfdoding als een doodzonde zien…….. Schunnig dat zelfs onbenul Mokkenstorm, NB voorzitter van een platform dat zelfdoding moet tegengaan, deze belachelijke term bezigt…… Nabestaanden krijgen hiermee te verstaan, dat hun geliefde niet alleen dood is, maar daarbij een grote misdaad beging…… Te achterlijk voor woorden!!
Zie ook: ‘Pesten en pesters!‘ Een bericht van Aleke’s Blog! Ook hierin een ‘mooie rol’ van Mokkenstorm, die eerder durfde te stellen, dat kinderen zich niet suïcideren vanwege pesten….. Terwijl de feiten voor zich spreken, waar haalt de schoft het vandaan??? .
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.
Vreemd genoeg vond ik zojuist, uren later dit bericht weer als concept terug, terwijl het was gepubliceerd. Aanvullingen die ik aan het klad had toegevoegd, waren verwijderd, zoals een groot aantal labels……
Gisteren een ‘discussie’ op Radio1 (na 15.30 u.) over het schieten, of nesten verstoren van roofvogels door jagers in Friesland, dit n.a.v. de zeearend die onlangs werd doodgeschoten in die provincie*. Er was een woordvoerder van de Friese tak van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging (KNJV) in de studio, ik meen ene Titus Sybesma, maar kan me vergissen, de naam was niet goed te verstaan in de uitzending en in de begeleidende tekst op de webpagina van Radio1, werden geen namen genoemd..
Deze figuur stelde vast, dat alleen de provincie Friesland al 1.600 jagers telt……. Dat zijn ‘vrijwilligers’, aldus de psychopaat die stelde dat deze vrijwilligers gepassioneerd zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! Nou zeg maar, gefascineerd door het laffe vermoorden van dieren die niets terug kunnen doen…..
Volgens deze jager genieten hij en zijn mede-moordenaars juist van een roofvogel als de zeearend. De hufter begon nog te vertellen, hoeveel hagelinslagen de vogel had opgelopen, waar hij op twee kwam, alsof dit niet de doodsoorzaak kon zijn geweest.
De jager stelde dat hij en zijn mededaders nu natuurlijk niet op vogels schieten, vanwege de vogelgriep, iets dat hij nog eens bevestigde met de woorden: “Absoluut niet”. Op de webpagina van zijn vereniging staat echter duidelijk te lezen, dat jagen gewoon doorgang kan vinden, ondanks de vogelgriep…….
Letterlijk staat op de webpagina van de KNJV te lezen: ‘Amersfoort – Op woensdagavond 9 november besloot staatssecretaris Van Dam van Economische Zaken een ophokgebod voor pluimvee in te stellen. De reden daarvoor is dat er bij Monnickendam dode watervogels zijn gevonden die de ernstige variant (H5N8) van vogelgriep zouden kunnen hebben. Er is geen jachtverbod ingesteld‘.
Er was ook een jurist te horen, die met kritiek kwam op de jagers (hoewel??). De jager stelde, dat er geen bewijzen zijn, dat de jagers roofvogels neerschieten of hun nesten verstoren, dan wel de roofvogels vergiftigen….. Al sloot hij niet uit, dat er in het verleden wel eens iets gepasseerd kan zijn……… Terwijl uit onderzoeken telkens weer blijkt, dat m.n de jagers graag roofvogels schieten, daar men roofvogels als ongewenste concurrenten ziet………
Allemaal onzin, aldus de jager, die de jurist uitdaagde met bewijzen te komen……. Alsof het vinden van een roofvogel met hagel in het lichaam al niet voldoende bewijs is……. Om het tegendeel te bewijzen, had deze flapdrol zegge en schrijve één voorbeeld, waar een jager vanwege het afschieten van een roofvogel, afgelopen januari werd vrijgesproken door de rechter…….. De reden voor die vrijspraak werd niet genoemd, maar gegarandeerd dat dit bij gebrek aan bewijs is, zelfs al zou de vogel vol met hagel hebben gezeten…….. Bewijs maar eens van wie de hagelpatroon was, waarmee werd geschoten, hetzelfde geldt uiteraard bij vergiftiging van vogels……..
In 2013 meldde Vroege Vogels, dat er meermaals jagers zijn aangehouden, voor het schieten en vergiftigen van roofvogels en bijvoorbeeld dassen, waarbij één van de daders, een jachtopziener toegaf roofvogels te hebben vergiftigd, dit om de wildstand te verhogen en de weidevogels te beschermen……
Destijds werd al gesproken over bezuinigingen op de toezichthouders, zoals BOA’s (buitengewoon opsporingsambtenaar) en milieuteams, naast een andere wijze van rechercheren, waardoor er veel minder kadavers van vogels worden opgestuurd……..
De jurist, Pauline Verheij, stelde op een gegeven moment, alsof ze bang was voor de jager, dat ze niets tegen jagers heeft, waar ze het woord ‘integendeel’ aan toevoegde……….. Met zo’n jurist hebben de vogels en te schieten zoogdieren, geen vijanden nodig……..
1.600 jagers in één provincie, is vragen om problemen, 1.600 psychopaten, die het leuk vinden om dieren dood te schieten, zoals een zo’n plork al eens toegaf voor de radiomicrofoon……….**
Ja lekker ventje hè, die jager? Jezus en dan durven te zeggen dat je namen en rugnummers wil zien…….Alsof jagers intussen allang niet geleerd hebben, dat je je sporen moet wissen……..
De VS coup tegen de democratisch gekozen Braziliaanse regering Dilma Rousseff is gelukt. Nu draait de corrupte misdadiger Temer het volk voor 20 jaar de duimschroeven aan…….. Neoliberalisme in optima forma, de financiële maffia is dik tevreden! Intussen zijn een aantal van de regeringsleden van Temer gepakt op corruptie en andere fraude, dat blijkt geen reden tot afzetting te zijn……….
Het volgende interview gepubliceerd op The Real News Network, van 15 december 2016, vond ik op Information Clearing House (ICH), onder de volgende tekst:
Brazilian
President Temer Signs Constitutional Amendment Imposing 20 Years of
Austerity
Rousseff
was ousted to shift economic policy towards neoliberalism, and now
Temer is rewarding the banks and financial investors for backing the
legislative coup, says SOAS Professor Alfredo Saad-Filho
Hier het interview van 15 december jl. in schrift:
SHARMINI
PERIES: It’s The Real News Network. I’m Sharmini Peries, coming to
you from Baltimore. On Thursday, Brazil’s President, Michel Temer,
signed a constitutional amendment that will limit fiscal spending
over the next 20 years. The measure is highly controversial and has
sparked protests throughout the country over the last few weeks.
Critics say that the amendment commits Brazil to austerity for the
next 20 years by limiting spending regardless of population or GDP
growth. Spending increases are only connected to inflation growth.
According to a recent poll, only 24% of the population supported and
60% are opposed to it. Many also view President Temer as being
illegitimate since he came into office through a legislative coup.
That was when Workers Party President Dilma Rousseff was ousted on
accusations of having committed administrative irregularities.
Joining
us now from London to discuss this is Alfredo Saad-Filho. Alfredo is
a Professor of Political Economy at the School of Oriental and
African Studies, the University of London, and was a Senior Economic
Affairs Officer at the United Nations Conference on Trade and
Development. Alfredo, thank you so much for joining us today.
ALFREDO
SAAD-FILHO: Thank you very much for having me.
SHARMINI
PERIES: Alfredo, let’s start by giving us some detail of the
constitutional amendment that Brazil is now implementing, that’s been
approved after being afloat for a few weeks now. What will it do?
ALFREDO
SAAD-FILHO: This constitutional amendment, as you explained in your
introduction, limits government spending in all areas by the Federal
Executive, by the Legislature and the judicial system to spending
this current year plus the rate of inflation for the next 20 years.
This is what it is intended to do: the idea is to limit the
government deficit and to provide credibility to economic policy in
Brazil.
SHARMINI
PERIES: Now, there’s been some controversy or reports that this is
also about social spending, that it freezes social spending
regardless of GDP growth. Is that the case, and what impact will it
have if it is?
ALFREDO
SAAD-FILHO: This is exactly what it does. Social spending is the area
of the government budget that has been growing the fastest because
Brazil is a country that is aging very rapidly. Population growth has
stalled for the last 20 years or so, so the population is getting
older, and demands on the social security system have been
increasing. Which is also a peculiarity of the Brazilian
Constitution, that it is very progressive in the social realm. It has
a very… a good social charter providing education, universal
education, providing a universal health system. And this is
incompatible with the now liberal economic policies that this
administration is trying to implement. And in the attempt to break
this impasse, the government has blamed the fiscal deficit on social
spending and tried to limit the spending of the government as a whole
as a way to stall the growth, suspend the growth, of public education
and public health in Brazil.
SHARMINI
PERIES: Now, why would the Temer government, who is in a very tenuous
position as far as popularity is concerned, particularly given that
he was not elected — and a measure being introduced here and passed
now is also very unpopular — why would he be throwing himself into
such a vulnerability as far as what’s happening on the streets and so
on, if he is looking like he wants to remain the president here?
ALFREDO
SAAD-FILHO: Because this is what they were trying to achieve by
removing President Rousseff from office: trying to shift economic
policy in Brazil towards neo-liberalism. You will notice that what is
not included in the ceiling for fiscal spending is the interest that
is paid on the domestic public debt. So the banks are protected —
the financial investors are protected — but the retirees, but the
people who have illnesses, but the children in the public school
system, they are not protected, and their services will be limited,
so that the government should have enough money to pay the banks.
This is exactly what is happening in Brazil at the moment, which is a
political priority and President Temer is paying those who supported
him.
SHARMINI
PERIES: And the other question is why was this done through a
constitutional amendment, rather than a piece of legislation?
ALFREDO
SAAD-FILHO: Because the public expenditure in health and education
and the public pensions paid by the State, they are all set in the
Constitution. So you would need something of that legal status in
order to limit those outlays.
SHARMINI
PERIES: All right, then the people are protesting on the streets.
What do you think the short-term and the long-term effects of this
measure will be on Brazilians?
ALFREDO
SAAD-FILHO: In the long term, evidently it’s a decline of the size of
the State. You will notice the absurdity. The education budget is 33
billion reals at the moment. The health budget is 94 billion reals.
The total fiscal deficit is 170 billion reals. But the government
provides in subsidy each year 200 billion reals. So subsidies for
large companies, subsidies for entrepreneurs are fine. The payment of
the interest on the domestic debt of the government, that is about 7%
of GDP — that is fine. But education and health, they have to be
limited.
So
this is the reason why there has been a lot of resistance against
this particular measure. And President Temer, whose popularity is now
stuck in single digits — he is less popular than President Rousseff
was at the end of her administration — President Temer is trying to
present this constitutional amendment as a political victory. But it
may well be that this is really the end of his administration.
SHARMINI
PERIES: Well, how is it that a very unpopular president with an
unpopular Congress, with a very unpopular constitutional amendment,
gets it all through? I guess he’s putting his political life on the
line here because of the investigations that have also been underway
and there’s been some determination on all of that. So it doesn’t
look like he’s actually going to be able to even run in the next
election. Would you explain all of that to us?
ALFREDO
SAAD-FILHO: He cannot run in the next presidential elections that are
scheduled for 2018 because he has been judged guilty in a case of
corruption, and therefore rendered ineligible. So, one of the many
paradoxes of the political situation in Brazil at the moment is that
the current president cannot run for his own office in the future. It
is absurd.
Now,
President Temer is in a very tenuous position, but he does have a
majority support in Congress, which is a very unpopular Congress,
with a large number of members of Congress being accused of
corruption and other misdemeanors. Now, even though the political
system is highly unpopular, the President is there to deliver
something that was promised when he was leading the conspiracy to
overthrow President Rousseff. This is what he is trying to do, and
any hesitation on his part will lead to — almost inevitably lead to
— his removal from office.
Now,
notice the date: if President Temer is removed from office or forced
to resign before the 31st of December — this year — then there will
be direct elections for a president in Brazil. If he resigns or is
forced to step down next year, then there will not be direct
elections and Congress will elect someone indirectly to complete the
administration until 2018. So there is a race going on. This
administration is extremely fragile, and if the president steps down,
there will be elections, but my bet is that he will not step down
right now. He will wait at least until the end of the month, try to
coast until the beginning of the next year, so that Congress will be
able to elect someone that they trust, while in elections you do not
know what you’re going to get.
SHARMINI
PERIES: Right. Alfredo, there is a large number of legislative and
Senate lawmakers that are being investigated at the moment for their
corruption, or accusations of corruption and so on, and in an article
in The Globe and Mail a few months ago, they put this number at a
very high rate — over 360 people in the Legislative Branch being
investigated. This pits a really peculiar situation in terms of
governance in Brazil with the courts and the legal system against the
Legislative Branch. What do we make of this and what can we expect in
the next few months?
ALFREDO
SAAD-FILHO: Corruption is the way in which the Brazilian political
system works. The law says that financing for political campaigns and
political parties has to follow a particular route, but that route is
insufficient to support very expensive campaigns that have been
taking place in the country recently. So a lot of the funding for
politicians and for candidates has to go through illegal channels.
This is absolutely well-known in the country. It has always been
well-known, but it has become a major political issue right now.
The
judicial system has been pursuing a number of leads of corruption,
but it is very, very important not to have any illusions about what
is going on. This is a dispute between groups, between cliques, to
see which one is the most prominent power in the Republic — and at
the moment the most prominent power is the judiciary. There are no
controls essentially over the judiciary in Brazil. It is divided
within itself. Every day there are newspaper headlines about fights
between members of the Supreme Court and between judges at the lower
level than the Supreme Court itself. And they fight between
themselves, they fight with the lawmakers, particularly in the Senate
at the moment, and they all try to push President Temer to do their
bidding. It is an extremely confusing, chaotic, even political
situation where we see, at the same time, the disintegration of
democracy in the country, and the collapse of the Constitution. It
does not look good, and I suspect that the Brazilian Constitution
will not survive for very long.
SHARMINI
PERIES: All right. Alfredo, I thank you so much for joining us today,
and we’ll be following this over the next few months, and I hope you
join us again very soon. Thank you.
ALFREDO
SAAD-FILHO: Thank you so much.
SHARMINI
PERIES: And thank you for joining us on The Real News Network.
Alfredo
Saad-Filhois
Professor of Political Economy at the School of Oriental and African
Studies (SOAS), University of London, and was a senior economic
affairs officer at the United Nations Conference on Trade and
Development. He has degrees in Economics from the Universities of
Brasilia (Brazil) and London (SOAS), and has taught in universities
and research institutions in Brazil, Canada, Japan, Mozambique,
Switzerland and the UK. His research interests include the political
economy of development, industrial policy, neoliberalism, democracy,
alternative economic policies, Latin American political and economic
development, and inflation and stabilisation.
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, zoals die met Rousseff en Temer, klik op de betreffende labels, die u onder dit bericht terg kan vinden, dit geldt niet voor de labels, Saad-Filho en Peries.
Alweer heeft Post NL een (nog hoger) overname bod van Bpost afgewezen. Gisteren werd aanvankelijk gesteld, dat Post NL zelf niet in staat was in te gaan op dit bod, maar dat ‘gerucht’ werd schielijk teruggetrokken door de grofgraaileiding van Post NL. Logisch, dat zou een eerder argument tegen die overname door Post NL onderuit halen, immers o.a. oplichter Verhagen, de topgraaier van Post NL, stelde eerder dat Bpost een staatsbedrijf is, en dat er daarom geen sprake van overname kon zijn……. Met het stellen, dat het kabinet Rutte 2 tegen overname zou zijn, had Post NL in feite gesteld, dat Post NL nog steeds een staatsbedrijf is….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Toevallig stelde Post NL wel, zelfs de postzegel niet te kunnen verhogen, zonder toestemming van de overheid…….. Post NL krijgt jaarlijks toestemming van de minister van Economische Zaken, VVD Obersturmbannführer Kamp, om de postzegel in prijs te verhogen. Wel zo zot, dat wanneer Post NL geen verhoging van de postzegel aankondigt, het bedrijf een seintje krijgt van het ministerie, met de aanmaning de prijs in een bepaald jaar nog te verhogen, zoals een paar maanden geleden gebeurde (zodat Post NL niet vergeet de postzegel te verhogen en dan geld zou mislopen….)………
De leiding van Post NL stelde dat het bedrijf gezond is en het bedrijf ook in de toekomst goed te kunnen leiden……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, alleen moet je dan wel het woord ‘Post’ uit de naam verwijderen, daar de echte postmarkt met behulp van Kamp de nek wodt omgedraaid!!
Oplichter Verhagen durfde zelfs de kranten erbij te halen en te stellen, dat deze geen advertenties of diensten van Post NL meer zouden aannemen, als het bedrijf in Belgische handen zou komen…….. ha! ha! ha! ha! ha! Ongelofelijk, dergelijke overduidelijke lulkoek hoor je maar zelden!!
Henk Kamp stelde (Radio1 rond 9.10 u. gistermorgen) op zijn arrogante klote-toontje, dat hij geen commentaar wenste te leveren, daar hij op dat moment bezig was de bevolking zand in de ogen te strooien over zijn waardeloze milieubeleid…….
Daar kwam dezefde dag in de middag verandering in, bij BNR stelde Kamp blij te zijn met de beslissing van Post NL niet op het overname voorstel van Bpost in te gaan, dat is volgens hem een goed bericht voor de werkgelegenheid……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter! Juist bij Bpost zou de werkgelegenheid voor postbezorgers in uitstekende handen zijn!!
Bpost voert geen uitstervingsbeleid wat betreft de postbezorging, maar is juist innovatief op postgebied, het heeft zelfs extra taken toegevoegd aan de postbezorging!! Ongeveer een jaar geleden zocht dit bedrijf zelfs postbodes in Nederland. Ja u las het goed: ‘postbodes’, dus niet de postbezorgers die Post NL nog over heeft, bezorgers die alleen in deeltijd werken en daarmee in verhouding tot een volledige baan, net iets meer verdienen dan het minimumloon. Terwijl de Belgische postbodes een voltijds, fatsoenlijk salaris verdienen!!
Hare PvdA leeghoofdigheid Mei Li Vos ziet na de verkiezingen van volgend jaar een dik betaald staatssecretarisschapje wel zitten, dus maakte zij gistermiddag ook ‘wereldkundig’, blij te zijn dat Post NL in Nederlandse handen blijft…… Overigens was zij niet de enige politicus die dit opmerkte en ook de FNV maakte zo’n aantekening, waar allen (zoals gezegd) het belang van Post NL in Nederlandse handen en de werkgelegenheid benadrukten…….
Als je het geteisem hoort, zou je denken, dat de postbezorging al deze figuren aan het hart gaat, vreemd dan dat ze nooit commentaar leveren, als Post NL weer bekend maakt de postzegel in prijs te verhogen en/of de service verder in te perken…….* Terwijl diezelfde figuren moeten (kunnen) begrijpen, dat daarmee nog minder mensen gebruik zullen maken van brievenpost…… Nogmaals: juist Bpost is de garantie op het voorbestaan van de postmarkt!!
Bpost was zelfs bereid allerlei garanties te geven op het in stand houden van de postmarkt, terwijl Verhagen van Post NL keer op keer als het over de post gaat, laat weten, dat de post het slecht doet en daar nog meer op moet worden beknibbeld……… Een volle dochter van Post NL, Netwerk VSP buit kinderen uit , middels de verspreiding van reclamedrukwerk, een taak die de postbezorgers ook prima zouden kunnen doen (tegen een fatsoenlijk salaris en een normaal vast dienstverband…)………
* Zo is de postbezorging al teruggebracht tot 4 dagen in de week: Post NL kreeg een paar jaar gelden toestemming de postbezorging met 1 dag terug te brengen, maar onofficieel is dat al teruggebracht tot 4 dagen in de week, let u maar eens op de postbezorging in uw buurt! Voorts zijn bijna alle postkantoren verkocht, ooit ons aller eigendom en voor de overdracht aan TNT Post nog even op onze kosten gerenoveerd……. De opbrengst voor die kantoren? Die is verdwenen in de zak van de aandeelhouders!! Het aantal brievenbussen is sterk teruggebracht waardoor vooral ouderen en anderen die slecht ter been zijn, werden en worden getroffen…….. Maar oh oh, wat gaat de postbezorging de politici en de FNV aan het hart…….
Afgelopen zaterdag in Argos (weer) aandacht voor de enorme toename van het aantal verwarde personen. De Nationale politie wenst te stoppen met het oppakken van verwarde personen, zoals men dit nu al in Amsterdam doet. In die stad rukt een ambulance uit met gespecialiseerd personeel*, als er een melding is van een verwarde persoon, die het ‘dagelijkse leven verstoort’. Dit keer was de Argos-microfoon gericht op Nijmegen.
Deze stad had in 2013 nog zo’n 20 meldingen van verwarde personen (waarvoor de politie moest uitrukken), dat is dit jaar al opgelopen tot 150 meldingen van mensen, die zo verward zijn dat ingrijpen nodig is……
In Nijmegen heeft men intussen een speciale wijkagent ingezet, die contacten onderhoud met mensen, die de categorie verward horen (vaak daklozen en verslaafden aan de harddrug alcohol), verwarde personen die niet zo verward, dat direct ingrijpen nodig is……. Een gotspe natuurlijk, deze mensen zouden opgevangen moeten worden en professioneel moeten worden begeleid, dit om problemen te voorkomen. Het is dan ook niet vreemd, dat Jan Jacobse, de agent die de contacten onderhoudt, stelde, dat situaties waarbij acuut ingrijpen nodig is, amper te voorkomen zijn……
Overigens, als deze verwarde personen een geweldsmisdrijf begaan, worden ze niet eens meegerekend als verward……
Hare VVD kwaadaardigheid Schippers heeft onbeschoft en inhumaan op de psychische zorg bezuinigd. Voor de gevolgen daarvan, een groot aantal verwarde personen op straat, werd Schippers o.a. door een fiks aantal deskundigen, alsmede de politie gewaarschuwd, zelfs al voor ze de bezuinigingen doorvoerde…….
Daarbij komt nog het verdere desastreuze wanbeleid van Rutte 2, mede bewerkstelligd door de hypocrieten in de PvdA, zoals Samsom en Asscher, dat ervoor heeft gezorgd, dat de armoede tot boven de 4 miljoen mensen (inclusief 600.000 kinderen) is gestegen….. Dat zijn de echte cijfers, mensen die tegen-, op-, of onder de armoedegrens moeten leven, dat is 3 keer in armoede leven!! Mensen die door dit waardeloze beleid, de onzekerheid, het verlies van baan en/of huis, ook nog eens psychisch in de problemen komen, waar velen niet uitkomen en dan verward een zwervend bestaan gaan leiden…..
Uiteraard is ook de huidige onmenselijke prestatiedrang verantwoordelijk voor een hele berg psychische ellende…… Waarbij de overheid keer op keer durft te zeggen, dat ‘we’ ons leven lang moeten blijven leren…….
‘Leve’ de inhumane, ijskoude neoliberale maatschappij!!
* Iets dat volgens mij niet ter sprake kwam, ik was aan het werk tijdens de uitzending en heb geen tijd e.e.a. nog eens na te luisteren.
Gisteren was ANBO grofgraaier den Haan te zien in Buitenhof. Had niet anders verwacht, maar volgde e.e.a. toch met stijgende verbazing, toen bleek dat den Haan weer eens het zwaar asociale beleid van Rutte 2 ten aanzien van ouderen bleek te verdedigen…….
Den Haan vertelde, dat ondanks alle (volgens haar onterechte) kritiek op de Nederlandse ouderenzorg, deze de tot de beste ter wereld behoort, zo zou uit onderzoek zijn gebleken…….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja ik lach nu wel, maar toen deze aftandse tyfustrut dit durfde te zeggen, spoot de stoom uit m’n oren, waar haalt ze ‘t lef vandaan.
Vanwege mijn boosheid hoorde ik niet (er vielen een paar ‘niet te zachte termen’) of de trut nog noemde wie dit onderzoek had laten doen en wie het had uitgevoerd. Als dit bijvoorbeeld een onderzoek in opdracht van de overheid is geweest, is het duidelijk wat de uitkomst moest worden……..
In het land van de blinden, is éénoog koning, ook al kan die ‘éénoog’ slecht zien!! Of anders gezegd: als in één ziekenhuis wekelijks 10 doden vallen door slechte zorg en in een ander ziekenhuis, door slecht zorg ‘maar’ 5 doden per week, kan je wel stellen, dat het tweede ziekenhuis een stuk beter is, daar er ‘maar’ 5 doden vallen, maar voorlopig zijn dat er nog steeds 5 teveel!!
Den Haan stelde dat er veel aandacht is voor tehuizen waar het slecht gaat, maar dat er geen aandacht is, voor tehuizen waar het wel goed gaat…… Alsof het gvd normaal is dat er een aantal tehuizen zijn, waar de zorg slecht is; alsof de bewoners nog een heel leven voor zich hebben……… Overigens een dikke vette leugen, zeker wat betreft de radioverslaggeving, praktisch bij elke gesprek over de ouderenzorg werd en wordt er op gewezen, dat er tehuizen zijn waar e.e.a. wel goed verloopt en dat daar lering uit is te trekken…..*
Den Haan is het wel eens met de constateringen van Borst (en Gaemers)**, maar ziet totaal niets in de aangedragen oplossingen, zoals meer geld naar de zorg….. Deze topgraaier van een bond, die zich voor ouderen in zou moeten zetten, durfde te zeggen, dat er eigenlijk al veel te veel geld naar de ouderenzorg gaat………. ha! ha! ha! ha! ha!
U zal na het voorgaande, niet verbaasd zijn, dat en Haan vindt, dat ouderen een veel groter beroep moeten doen op kinderen en verdere familie, vrienden en bekenden……. Dit noemde den Haan zeker 3 keer, kortom den Haan staat geheel achter de meer dan asociale, neoliberale participatiemaatschappij en het afbraakkabinet Rutte 2…
Ons leven lang hebben we betaald voor de zorg op onze oude dag, maar de regering geeft dat geld ‘gewoon weg’ aan andere zaken, zoals een totaal waardeloos straalvliegtuig genaamd de JSF, dat vanwege de eigenschappen, niet eens straaljager genoemd kan worden………
Of wat dacht u van de zinloze militaire missies in Libië, Mali, Irak, Syrië en Afghanistan: miljoenen verslindende operaties, alleen om de rotzooi die de terroristische VS (met de NAVO aan de hand) overal schopt, van een valse gouden rand te voorzien, als een kers op een drol!
Als je oud bent kan je sterven, zoveel is wel duidelijk! Bij de volgende uitspraak ontplofte ik zo ongeveer, de Haan durfde te zeggen dat eenzaamheid en andere geestelijke zaken van ouderen, niets met de overheid te maken hebben………. Excuseer: godgloeiendegodverdomme!! Wat denkt de trut wel: de ouderenzorg naar de kloten bezuinigen, zodat ouderen bij familie, vrienden, of in de buurt moeten bedelen om hulp, daar ze geen hulp kunnen krijgen, o.a. daar ze ‘teveel zouden verdienen’, maar veel te weinig inkomen hebben, om hulp van te bekostigen……..
Deze mensen hebben hun trots en weten dat ze anderen tot last zullen zijn, deze mensen vereenzamen en vervuilen, doordat ze geen hulp krijgen. De godvergeten participatiegedachte zorgt er bij buren en bekenden wel voor, om ouderen te mijden, voor je het weet wordt je gevraagd te helpen in de huishouding…….. Niet voor niets stijgt het aantal euthanasieverzoeken door ouderen de laatste jaren……….
Uiteraard noemde den Haan wat betreft die psychische toestand van ouderen nog eens, dat e.e.a. de verantwoording is van familie, vrienden en bekenden (en de buren niet te vergeten…..)…….. Hoe is ‘t mogelijk mensen??!!!
Den Haan is een ijskoude, inhumane, neoliberale hufter van VVD huize, die de zaak van de ouderen allesbehalve dient!!!
Wat mij nog het meest heeft verbaasd, is het feit, dat den Haan e.e.a. keihard op een landelijke tv zender durft te zeggen, waar haalt ze ‘t gore lef vandaan?? Ik bedoel: welke oudere kan na haar uitlatingen aangehoord te hebben, nog denken, dat den Haan en haar ANBO de zaak van de ouderen dienen??!!!! (en wat betreft den Haan tegen een veel te hoog inkomen!!)
Beste bezoeker: vergeet niet dat de ouderen, die voor een fiks deel in armoede leven, hun leven lang belasting hebben betaald, ook voor de ouderenzorg!!
* Vaak tehuizen met een groot aantal mantelzorgers/vrijwilligers, tehuizen waar de meer welgestelden hun oude dag kunnen sluiten (dus ook nog eens kapitaalkrachtiger…)…..
Ondanks de enorme bezuinigingen in Groot-Brittannië, is de staatsschuld de afgelopen vier jaar onder de ‘conservatieve’ (lees: neoliberale) regering Cameron opgelopen met 600 biljoen pond…… ‘Dit betekent’ dat iedere Brit, inclusief de kinderen, een schuld heeft van 30.000 pond…….
Leve de beschaving, leve het inhumane, ijskoude neoliberalisme! Er moet nog veel meer bezuinigd worden en enorme bakken aan belastinggeld in donkere putten worden gedonderd! (de kans dat dit binnen afzienbare tijd weer nodig zal zijn, om de banken overeind te houden, is bijzonder groot…….)
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden. ‘May’ is de huidige premier, die de taak van Cameron overnam na de Brexit, ook het beleid van May is desastreus voor het grote, arme deel van de bevolking………
Gistermiddag te gast in Buitenhof Hugo Borst en Carin Geamers, om te spreken over het desastreuze beleid van PvdA hufter Martin ‘ die vrouw’ van Rijn en zijn beleid op de verpleeghuiszorg* en de ouderenzorg in het bijzonder. Het manifest van Hugo Borst en Carin Gaemers en de reactie daarop van van Rijn, kwamen uiteraard ter tafel.
Witteman, gisteren de presentator van Buitenhof, is een trouw PvdA lid en lobbyist. Ongelofelijk maar waar: deze overjarige flapdrol presteerde het tot drie keer toe op te nemen voor het waardeloze beleid van van Rijn.
Toen van Rijn aantrad als staatssecretaris, was het al slecht gesteld met o.a. de verpleeghuiszorg, maar desondanks is deze mislukte zakjesplakker doorgegaan met bezuinigen en heeft daarmee deze zorg nog verder het slop ingewerkt.
Ik weet dat een presentator of interviewer, geacht wordt als advocaat van de duivels op te treden, maar het gedrag van Witteman ging echt een aantal stations verder. Hij nam het Borst en Gaemers kwalijk, dat zij geen geduld hebben, immers van Rijn had zich achter het manifest van Borst geschaard met één grote maar: het kost tijd om e.e.a. op de juiste rails te krijgen…….
Kijk dan slaan bij mij de stoppen bijna door: hoe durft van Rijn?? Hij is uit en te na gewaarschuwd voor de gevolgen van zijn waardeloze beleid, een beleid dat hij NB meermaals in de Kamer en de media heeft ‘verdedigd’, ook al spraken de negatieve feiten voor zich, keer op keer beloofde de flapdrol beterschap……. Borst en Gaemers maakten terecht gehakt van het gevoerde beleid, Witteman, duidelijk geïrriteerd, herhaalde daarom tot een paar keer toe de dooddoener, dat e.e.a. nu eenmaal tijd kost……..
Borst en Gaemers maakten terecht de opmerking, dat de mensen die nu lijden onder het wanbeleid van van Rijn, geen tijd hebben, er moet nu ingegrepen worden……. Al vier jaar had van Rijn de tijd om de zaken op orde te krijgen en toch is alles ten kwade gekeerd……. Bovendien heeft het kabinet Rutte 2 laten zien, dat beloofde zaken niet nagekomen worden, dan wel worden uitgevoerd op een manier, waarmee er geen fluit veranderd……..
Heb niet het antwoord van van Rijn gelezen, het antwoord dat hij gaf op het manifest van Borst en Gaemers (anders slaan de stoppen echt door!), maar als ik me niet vergis heeft deze schoft het weer aangedurfd zijn moeder te noemen……. U weet wel, dezelfde moeder, die hij in een interview ‘die vrouw’ durfde te noemen……..
Intussen is het zo erg, dat oude mensen, die na een ziekenhuisopname naar een verzorgingshuis of verpleeghuis zouden moeten, daar niet terecht kunnen…… Het wanbeleid van van Rijn heeft wachtlijsten gecreëerd voor die tehuizen, wachtlijsten ……..
Ach ja, eens een inhumane rotschoft……….
En Witteman? Deze grofgraaiende hufter heeft via de VARA intussen zoveel belastinggeld binnen geharkt, dat hij desnoods een verpleger voor 24 uur per dag kan inhuren, mocht hij binnenkort zorg nodig hebben (hij is immers ‘de jongste niet meer…’)…….
Hoorde dat de VVD zich, op het door hen gehouden congres, achter het manifest van Borst en Gaemers heeft gesteld….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als er één partij is die de zorg** voor een fiks deel naar de kloten heeft geholpen, is het de VVD wel!! Ach ja, de verkiezingen komen eraan en fascist Wilders scoort goed bij de ouderen en hun familie……..
Zojuist Willeke Alberti, die op Radio1 durfde te zeggen, dat ze op Rutte stemt, niet vanwege de VVD, maar voor de mens…….. ha! ha! ha! ha! ha! Alberti, de rijke oplichter treedt meestal op voor ouderen in verzorgingshuizen en verpleeghuizen……….
Hier de link naar het manifest, lees en teken het a.u.b., geef het door aan familie, vrienden en bekenden! We betalen ons leven lang belasting voor die zorg, een fikse gespaarde pot, die door de overheid wordt ingepikt, jaarlijks een deel meer….. Over ‘jaarlijks’ gesproken: ook u en uw geliefden worden jaarlijks ouder……..
* ‘In een verpleeghuis krijgt u behandeling, verpleging, zorg en begeleiding in een beschermde woonomgeving. U heeft een beperking waarvoor u uitgebreide zorg, verpleging en/of toezicht nodig heeft. In het verpleeghuis kunt u ook zorg krijgen bij verschillende vormen van dementie, zoals alzheimer. Een verpleeghuis is bedoeld voor intensieve zorg of zware medische behandelingen.
Een verzorgingshuis biedt uitgebreide zorg, ondersteuning en een beschutte woonomgeving, als u door ouderdom of ziekte niet meer zelfstandig kunt wonen, ook niet met hulp van naasten, mantelzorg of thuiszorg‘. Deze definitie heb ik overgenomen van de Zonnehuis groep.
** De zorg: de ouderenzorg (inclusief de thuiszorg), de gehandicaptenzorg, de psychische zorg, de jeugdzorg en verpleeghuiszorg. Dit nog naast het onbetaalbaar maken van de zorgpremie voor velen, het verhogen van het eigen risico en het uitkleden van het basiszorgpakket….. Alles met de hartelijke steun van de PvdA en dan m.n. van van Rijn, onthoudt u dat als u komende maart gaat stemmen!
Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor de labels: Borst en Gaemers.
Een poos terug beloofde de grijnzende incompetente VVD hufter Rutte, nadat hij ‘excuses’ had gemaakt voor zijn verkiezingsleugens, dat hij geen beloften meer zou doen….. Daar kwam vandaag abrupt een eind aan: Rutte beloofde extra geld voor de kiezers van maart a.s., maar ook voor bedrijven, defensie en scholing…. ‘Zeg maar’ zo ongeveer het rijtje van de PvdA (ook al enorme leugenaars) en de PVV……
Iedereen gaat er volgend jaar op vooruit, zo beloofd Rutte dezelfde kiezers…. Weet u nog: in aanloop van de vorige verkiezingen beloofde dezelfde Rutte, dat de werkenden er in 2013 € 1.000,– op vooruit zouden gaan, o.a. voor die leugen bood Rutte onlangs zijn ‘excuus’ aan……..
Ondanks dat Rutte beloofde dat iedereen erop vooruit gaat, vertelde hij er wel bij, dat niets zeker is in de politiek……. ha! ha! ha! ha! ha! Jezus wat een oplichter! Hij had beter kunnen zeggen: ‘Ik beloof u wel veel, maar die beloftes gelden vooral tot aan de verkiezingen in maart 2017!
De VVD is voor normen en waarden, aldus Rutte…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! U weet wel, de normen van de VVD: corruptie; lobby door politici; de onderlaag verder uitkleden, dan mogelijk is; en machtsmisbruik, normen die de VVD als Nederlandse waarden verkoopt!!! U snapt ‘t al: dat bedoelde Rutte niet, nee, hij lulde dapper mee in het PVV ‘haat zaaien tegen minderheden koor’, in de hoop wat PVV kiezers te strikken voor de misdadigers partij VVD………
Rutte stelde dat hij de zorg bij de Nederlanders (over de economie) wil wegnemen……. ha! ha! ha! ha! ha! Fout geformuleerd: Rutte en zijn waardeloze kabinet, hebben de laatste jaren niet anders gedaan dan de letterlijke zorg wegbezuinigen, zoals de thuiszorg voor een fiks deel van de ouderen, terwijl ze deze zorg niet zelf kunnen betalen!!! Gevolg van dat laatste: een groot aantal ouderen vervuilt en vereenzaamt, waarlijk een geweldige prestatie van Rutte 2 en met name van hare VVD kwaadaardigheid Schippers en de levend geworden PvdA wanprestatie Martin ‘die vrouw’ van Rijn……..
Over verzorgingstehuizen durfde Rutte op te merken, dat die makkelijk moeten kunnen draaien, met het geld dat ze krijgen….. De zak schijnt het voorbeeld te hebben, van een paar verzorgingstehuizen, waar dit inderdaad lukt….. Gegarandeerd dat die tehuizen op een groot aantal vrijwilligers draaien, uiteraard weet Rutte dat, maar zo kan hij de schuld voor de onbeschofte bezuinigingen van z’n afbraakkabinet ‘mooi’ afschuiven op de verzorgingstehuizen waar e.e.a volledig spaak loopt…..
Overigens behoorlijk vreemd, deze inzet van Rutte voor de Kamerverkiezingen van 2017, heeft deze mislukte zakjesplakker niets anders te doen?? Alsof hij de president van de VS is………
Rutte bewees ten overvloede weer eens, dat hij een smerige oplichter is!!
Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.
GroenLinks snotaap Klaver was gisteren te gast in Buitenhof. Zette de tv iets te laat aan en op het moment dat ik in het gesprek van Klaver met presentator Hagens ‘viel’, zei Klaver net, dat de rode SP kneus Roemer zowel als PvdA oplichter Samsom goed zijn op links. Het ging duidelijk om het plan dat de de GL sufferd heeft gelanceerd, voor een linkse coalitie, een plan dat de laatste 20 jaar een keer of 500 voorbij kwam……. Samsom die goed zou zijn voor linkse politiek…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hè hè, is dat lachen dan!
U snap ‘t al deze lachstuip hield een minuut of twintig aan en heb daardoor de rest van het ‘geweldige gesprek’ met Klaver, niet kunnen volgen….. Jezus wat een lul! Het geeft ten overvloede nog eens aan, dat Klaver niet eens begrijpt wat linkse politiek is, trouwens zo ongeveer niemand van de GroenLinks politici weet wat dat betekent, vandaar dat ze ook zo vaak in- en mee stemden en stemmen met het afbraakbeleid van Rutte 2!! Op lokaal en regionaal niveau is het zo mogelijk nog slechter gesteld met deze kennis, hetzelfde geldt voor het ‘groene gehalte’ van deze volksverlakkers partij
Alleen al het tekenen voor het meer dan asociale leenstelsel, was het zoveelste teken aan de GroenLinks uh, AsgrauwRechts wand…….
Hier wat zaken waar Samsom verantwoordelijk voor kan worden gesteld en u zal het zien: die ‘man is ongelofelijk links’ en lekker bezig met Rutte 2:
De armoede is opgelopen tot boven de 4 miljoen personen, die tegen-, op- of onder de armoedegrens moeten leven, waaronder 600.000 kinderen, de echte cijfers!
Het aantal faillissementen is nog nooit zo hoog geweest, als tijdens de 4 jaar Rutte 2…. Door de volkomen foute reactie op de crisis, gingen onnodig veel bedrijven failliet……..
Het aantal werklozen is de 1 miljoen al lang gepasseerd, alweer het echte cijfer, dus inclusief de mensen, die na hun WW geen bijstand krijgen, daar hun partner 10 cent teveel verdient en de meer dan 400.000 bijstandsgerechtigden, die feitelijk ook werkloos zijn…… Om nog maar te zwijgen over het grote aantal mensen met een handicap, die thuis zijn komen te zitten, met dank aan PvdA rollatorslet Klijnsma……..
Het aantal huisuitzettingen was nog nooit zo hoog, als onder Rutte 2, alweer een record!!
De huren zijn zo ver gestegen, dat huurders voor een groot deel meer betalen voor hun huis, dan kopers, terwijl hun rechten verder zijn teruggebracht……. Let wel huizen, die voor een flink deel in achterstandswijken staan en die vaak niet eens zijn geïsoleerd met dubbel glas…….
De zorg is voor velen voor een fiks deel wegbezuinigd, inclusief een deel van de GGZ zorg, waardoor o.a. het aantal suïcides tot een record zijn gestegen onder Rutte 2…. De politie kan het aantal verwarde mensen op straat niet meer aan, dankzij de bezuinigingen van VVD schoft Schippers op de GGZ…… Ouderen vervuilen en vereenzamen, daar ze geen hulp meer krijgen en deze onmogelijk zelf kunnen betalen, wat volgens Rutte 2 en Samsom wel moet kunnen (en zij kunnen ‘t weten, ze gaan tenslotte met minimaal 1,5 ton per jaar naar huis…..).
De jongerenzorg en de zorg voor invaliden is door Rutte 2 één grote rotzooi geworden…….
De ouderenzorg en thuiszorg is deels afgebroken, veel ouderen vervuilen en vereenzamen, waar anderen met de handen in het haar zitten, daar er geen plek is voor de demente partner in een verzorgingstehuis….
De zorgpolis en alle aanverwante zaken als eigen bijdrage zijn naar een niveau gestegen, waar velen deze niet meer kunnen betalen, terwijl de farmaceuten en fabrikanten van medische apparatuur recordwinsten maakten……
Rutte 2 heeft miljarden in een diepe donkere put gedonderd voor foute en zinloze militaire missies, dan wel illegale oorlogsvoering (en de gevolgen daarvan, neem de missie in Mali…), terwijl we niet eens een ministerie van Oorlog hebben……
Rutte 2 besloot de waardeloze JSF te kopen, meer dan 4 miljard door het putje, voor een straalvliegtuig, dat naar huidige normen, niet eens een straaljager genoemd kan worden en zich alleen kan meten met een VS straaljager uit de 70er jaren……. Mede met dank aan VVD hufter en Lockheed Martin lobbyist Kroes!
Onder hare PvdA kwaadaardigheid Ploumen, werd de ontwikkelingshulp ‘hervormd’, Nederlandse bedrijven zouden in ontwikkelingslanden veel beter in staat zijn, met dit geld welvaart te creëren…. Iedere imbeciel kon uitrekenen, dat dit niet zou werken en zie daar, Oxfam Novib berichtte op 14 september jl., dat het nieuwe ontwikkelingsbeleid één grote mislukking is, dit blijkt uit onderzoek van deze organisatie…… Uiteraard ontkent hare arrogante hufterigheid Ploumen eenvoudig, dat haar beleid is mislukt…….