Jesse Klaver (GL) hoopt niet dat Rutte 2 valt voor de volgende verkiezingen……….. AUW!!!

De totaal over een beschimmelde paardendrol getilde ladelichter Klaver, van ‘oppositiepartij’ GroenLinks, uh: AsgrauwRechts, liet afgelopen zaterdagmiddag in Kots kamerbreed (Radio1) weten, niet te hopen, dat Rutte 2 voor de verkiezingen van 15 maart 2017 zal vallen……….

Is ‘t godverdomme niet om te janken, alsof we een topkabinet hebben, dat zelfs een links beleid voert, i.p.v. het inhumane en uiterst asociale neoliberale beleid, dat we van dag tot dag over ons heen krijgen…….

Als Rutte 2 een kabinet was geweest, dat alleen op de winkel had gepast, hadden we er nu veel beter voor gestaan………. Dat het nu iets beter gaat, heeft niets met het beleid van Rutte 2 te maken, maar alles met de Duitse economie, die zoals gewoonlijk de Nederlandse op sleeptouw heeft……..

Rutte 2 heeft de zwaksten gepakt: gehandicapten, GGZ patiënten, ouderen en bijstandgerechtigden….. Waar wat de laatste groep betreft bij opgemerkt moet worden, dat die groep voor het grootste deel in de bijstand belandde, door het meer dan waardeloze beleid van Rutte 2……..

Wat betreft het milieu: onder Rutte 2 werd de maximum snelheid op 80 kilometer zones (ook langs woonwijken) verhoogd naar 100 km/u. en nu is al op meer dan 60% van de wegen de snelheid van 120 naar 130 km/u. verhoogd……… Dit terwijl onze luchtkwaliteit bijna onderaan bungelt, vergeleken met andere EU landen…… Onder Rutte 2 zijn er 3 nieuwe kolencentrales bijgekomen en wordt fossiele brandstof verbranding nog steeds gesubsidieerd………

GroenLinks bestaat o.a. uit het oude PSP, de Pacifistisch Socialistische Partij, je zou dus denken dat de aanschaf van de JSF* en alle buitenlandse oorlogsavonturen GL een doorn in het oog zouden zijn……. Zelfs de aanschaf van 4 nieuwe totaal overbodige onderzeeërs, die geen 2 miljard (volgens VVD leeghoofd Hennis-Plasschaert), maar 4 miljard gaan kosten, is geen reden voor Klaver, om dit klote kabinet per direct naar huis te wensen……

Om nog maar te zwijgen over de enorme kapitalen die in ‘terrorisme bestrijding’ worden gestoken, waarmee o.a. onze vrijheden en privacy ernstig onder vuur komen te liggen, sterker nog: deze zaken zijn al geschaad, door het waardeloze beleid van Rutte 2……… Terrorisme bestrijden doe je door de oorzaak aan te pakken: als eerste stoppen met de steun voor de enorme terreur van de VS, met de NAVO aan de hand, in landen waar het westen niets te zoeken heeft…….. Blijkbaar argumenten aan de dovemansoren van Klaver, die voor één millimeter macht, net als de SP, desnoods alle idealen en principes overboord kiepert……..

Dan nog wat ‘prestaties’ van Rutte 2:

  • Het aantal mensen dat in armoede leeft, is onder Rutte 2 gestegen tot boven de 4 miljoen!! Deze mensen leven tegen-, op- of onder de armoedegrens en leven derhalve in armoede…… Onder die 4 miljoen mensen, bevinden zich naar schatting 600.000 kinderen…….
  • Het aantal ouderen dat vervult en vereenzaamt is het laatste jaar gigantisch gestegen, door de asociale bezuinigingen op de thuiszorg onder Rutte 2…… 
  • Het aantal werklozen is onder Rutte 2 tot boven de 1 miljoen gestegen! Die 1 miljoen is het echte cijfer, inclusief de bijstandsgerechtigden, maar ook met werklozen, die geen uitkering krijgen, daar hun partner 10 cent teveel verdient…. 
  • Het aantal faillissementen onder Rutte 2 heeft alle Nederlandse records gebroken…… 
  • Nog zo’n ‘geweldig’ record: het aantal huisuitzettingen onder Rutte 2……..
  • Tot slot nog het aantal suïcides, ook dat is tot ongekende hoogte gestegen onder Rutte 2, o.a. door de inhumane en uiterst schofterige bezuinigingen op de GGZ door hare VVD kwaadaardigheid Schippers……

Alle reden om als ‘linkse en groene partij’ te hopen, dat het schoftenkabinet Rutte 2 de rit uitzit…….

Ongelofelijk……..

* De peperdure JSF mag naar de huidige maatstaven niet eens straaljager genoemd worden >> rennen, klimmen en wenden, gaat niet snel genoeg met het onding, terwijl de stealth technologie van het toestel al door de Russen is gekraakt (deze zaken waren al bekend, voor Rutte 2 besliste dit toestel aan te schaffen…)………

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Schippers ‘spreekt zorg uit’: Inspectie voor de Gezondheidszorg doet werk niet………

Een onvervalst staaltje ‘kafkaiaanse politiek’: Schippers sprak afgelopen vrijdag haar ongerustheid uit, over de ‘zwijgcontracten’ die ziekenhuizen en andere zorginstellingen afsluiten met patiënten of hun nabestaanden, nadat onder hun verantwoording enorme medische missers werden gemaakt.

Aanleiding is het overlijden van een 21 jarige jongeman in het Tergooiziekenhuis, dit na enorme inschattingsfouten gemaakt in dat ziekenhuis. Schippers zei geschokt te zijn van dit bericht, terwijl dit min of meer al publiek geheim was……. Schippers wil maatregelen nemen, zodat deze ‘zwijgcontracten’ verboden zijn……….

Te zot voor woorden! Alle medische missers in ziekenhuizen en zorginstellingen moeten gemeld worden aan de Nederlandse Zorgautoriteit. Me dunkt een dikke overtreding, als zo’n ziekenhuis of instelling dan nabestaanden of oud-patiënten een zwijgplicht oplegt, in feite ook nog eens een vorm van chantage!!!

Schippers zegt dat ze gaat kijken of de wet moet worden aangepast, dat zal een week of vijf duren, terwijl zoals gezegd, de medische fouten doorgegeven moeten worden….. Met andere woorden: de wet hoeft niet te  worden aangepast!! Waaraan toegevoegd kan worden, dat chantage simpelweg onder het strafrecht veroordeeld wordt!!

Daarnaast werd en wordt hier ten overvloede nog eens duidelijk, dat de inspecties in Nederland onbeschoft ver zijn ‘terugbezuinigd’, immers de Inspectie voor de Volksgezondheid had hier allang bovenop moeten zitten…….

Schippers draagt de verantwoording en ook hier blijkt ten overvloede nog eens, dat de door de pers zo bejubelde VVD kwaadaardigheid Schippers, zwaar disfunctioneert!!!!!

Het gore lef, waarmee Schippers haar hypocriete verontwaardiging durfde uit te spreken, terwijl ze zelf verantwoordelijk is en het kabinet waar ze deel van uitmaakt, nog meer bezuinigde op de inspectie………

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft, dit geldt niet voor het label ‘zwijgcontract’.

VNG roept halleluja: de overheveling van de zorg naar gemeenten is een succes……….. AUW!!!!

Gisteren kwam de VNG met de mededeling dat de overheveling van de zorg naar de gemeenten een succes is…….. Volgens de VNG houden een aantal gemeenten zelfs geld over……..

Niets over de totaal falende jeugdzorg, dat was al een puinhoop, maar dat is zo mogelijk een nog grotere ramp geworden onder regie van de gemeenten. Of wat dacht u van het feit dat ouderen vereenzamen en vervuilen, daar ze simpelweg de thuishulp niet kunnen betalen…… Let wel: terwijl die ouderen daar hun leven lang belasting voor betaalden!!

Dan zijn er nog de GGZ patiënten, die deels aan hun lot worden overgelaten, wat intussen al een fiks aantal suïcides moet hebben ‘opgeleverd…..’ Ach, dat was eigenlijk al voor de overheveling aan de hand, als gevolg van de uiterst onbeschofte en inhumane bezuinigingen op de GGZ door hare VVD kwaadaardigheid Schippers….. ‘Mooi voordeel’: bewijs maar eens dat een psychiatrisch patiënt zich het leven benam vanwege de bezuinigingen……… Terwijl Schippers dondersgoed weet, dat psychiatrisch patiënten vaak al moeilijk te motiveren zijn, hun therapie te volgen en/of hun medicatie te nemen….. Dat wetende en dan alsnog juist voor die zaken hogere eigen bijdragen invoeren, of zelfs delen van de psychiatrische zorg wegbezuinigen, is ronduit inhumaan en uiterst kwaadaardig!!

Nee, echt een succes, die overheveling!! Ik wed, dat de gemeenten die geld uitspaarden op zorg waar mensen niet zonder kunnen, geen grote aantallen werklozen binnen de grenzen hebben. Werklozen die als gevolg van de smerige bezuinigingen op de thuiszorg aan de kant zijn komen te staan, ‘leveren’ toch echt hogere kosten op voor de gemeenten waar zij wonen…….. Hoewel het ook mogelijk is, dat men die twee zaken volkomen gescheiden ziet en niet 1 plus 1 optelt……..

De inhumane PvdA schoft Martin ‘die vrouw’ van Rijn, werd op BNR gistermiddag nog naar een reactie gevraagd en hoewel hij zichzelf niet op de borst wilde kloppen, was hij ‘gematigd’ positief over het VNG bericht…….. Helaas voor u: u moet het verder zonder commentaar op deze disfunctionerende klootzak stellen, ik kan de smerige oplichter van Rijn niet langer dan een seconde of dertig aanhoren, voor ik met pijlspoed naar de plee moet, om daar hevig te kotsen…….. Zoals gewoonlijk: van wat deze lul er (uiterst zenuwachtig) uitkraamde, lusten de honden geen droog brood……..

Godverdomme wat een ploert!!!

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft (zie vooral de berichten met van Rijn en Schippers).

Schippers’ beleid werpt vruchten af: laagbetaalden hebben slecht gebit!! Een ‘prestatie’ van formaat!

Het meer dan achterlijk, inhumaan schoftenbeleid van hare VVD kwaadaardigheid Schippers werpt de nodige vruchten af. Naast een fiks aantal psychiatrisch patiënten dat zich het leven benam, vanwege de bezuinigingen op de GGZ*, werd gisteren door het CBS bekend gemaakt, dat de laagopgeleiden en laagbetaalden (dat zijn veelal laag opgeleiden) een slecht gebit hebben……..

Schippers haalde de tandzorg uit het basispakket, zie de gevolgen…… Overigens een ontzettend domme streek, daar een slecht gebit vaak gepaard gaat met een ontsteking en die kan zorgen dat er fikse schade wordt aangericht aan het hart en andere organen als de lever, schade die uiteindelijk zelfs tot de dood kan leiden……

Als mensen met een slecht gebit, door die staat van hun gebit in de fysieke problemen komen, zijn de kosten voor de maatschappij vele malen hoger (‘van een kale kip kan je niet plukken..’), dan de bezuinigingen op de tandzorg hebben opgeleverd  en opleveren……… Ach, het credo bij misdadigers partij VVD is sinds jaar en dag: ‘wie dan leeft, wie dan zorgt….’ Terwijl Schippers haar vuilbek vol heeft met de uit de pan rijzende zorgkosten……..

Gistermiddag op Radio1, o.a. een tandarts van het Erasmus MC, die het verhaal bevestigde, dat veel van de patiënten die hem bezoeken met een slecht gebit, zich onttrekken aan de jaarlijkse controles van de tandarts, puur en alleen vanwege de kosten………

Vergeet bij dit alles niet, dat Schippers en andere leden van het incapabele kabinet Rutte 2 (beter: Rotte 2) weigeren de levensmiddelenindustrie weigeren te verplichten het suiker gebruik aan banden te leggen en bijvoorbeeld over te stappen op Stevia (dat kan diabetes voorkomen en stabiliseert ook nog eens bestaande diabetes!).

Ongelofelijk mensen, en dan durven klotenklappers als de ‘politiek commentator’ van AVROTROS, Boonman te beweren, dat Schippers een goede minister is…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Overigens kan je door de publicatie van het CBS  stellen, dat de klassenmaatschappij tegenwoordig goed is af te lezen aan de conditie van het gebit…… Kronen zijn voor laagbetaalden al helemaal niet meer te betalen…… Alsof we in 1916 leven i.p.v. 2016 en dat in een puissant rijk land……

Ronduit schandalig!!

Opvallend was de terechte aandacht voor dit onderwerp gisteren in de media, terwijl dit onderwerp en de conclusies de laatste jaren een aantal keren naar buiten werden gebracht, zonder enige ophef in diezelfde media.

* ‘Lekker makkelijk’, bewijs maar eens dat een psychiatrisch patiënt zich suïcideerde als gevolg van het feit, dat hij/zij moest opdraaien voor de verhoogde eigen bijdragen. Psychiatrisch patiënten moeten in veel gevallen al extra worden gemotiveerd therapieën te volgen en/of hun medicijnen te nemen. Als je dan eigen bijdragen gaat invoeren, is de som 1 + 1 = 2 snel gemaakt……….

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt.

Paul Tang: politici hebben een berg boter op het hoofd en de PvdA heeft zorg voor ouderen……… ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA EU grofgraaier Tang is goed in het uit de wind houden van de PvdA en de EU politiek op financieel gebied. Vandaar dat hij afgelopen zaterdag in Kots Kamerbreed (Radio1) stelde dat het verlagen van de rente, al jaren een trend is……. ha! ha! ha! ha! ha! Alsof het godverdomme een natuurverschijnsel is en niet een meer dan achterlijk instrument, dat keer op keer niet blijkt te werken……..

Uiteraard wenst Tang niet dat Dijsselbloem kritiek krijgt op zijn meer dan waardeloze financiële beleid. Dezelfde Dijsselbloem die als een betrapte kleuter niets wenste te zeggen op de nieuwste onzinnige renteverlaging van Draghi, anders dan de dooddoener ‘we moeten de resultaten afwachten….’ Resultaten (positieve resultaten, bedoelde hij) die zoals hij drommels goed weet, uit zullen blijven, zoals dit tot nu toe het ‘resultaat’ was, na dezelfde ingrepen……..

Wat betreft het commentaar op Draghi door o.a politici op de zoveelste rentverlaging, durfde Tang te zeggen, dat die politici zelf een berg boter op het hoofd hebben…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waar haalt hij het lef vandaan? PvdA politici hebben geen berg boter op hun hoofd, maar een hele Himalaya aan boter!!!

Tang durfde het te hebben over de zekerheden van ouderen, mensen die voor het overgrote deel keihard hebben moeten werken, die tijden hebben meegemaakt, dat ze voor het hogere doel een minimaal salaris kregen (in verhouding zelfs een stuk lager, dan het huidige minimumloon). Mensen die hun leven lang trouw hebben betaald voor sociale voorzieningen, voorzieningen die intussen voor een fiks deel zijn afgebroken en met het jaar verder worden uitgekleed door op macht en geld bewuste miezerige politici. Dezelfde politici die met het grootste gemak vanavond nog miljarden aan belastinggeld reserveren voor een bank, die middels wanbeleid en diefstal van de klanten, aan de grond is geraakt…….

De zekerheid die ouderen dachten te hebben op de sociale voorzieningen waar zij trouw voor betaalden, werd door figuren als PvdA oplichters van Rijn, Dijsselbloem en Asscher (+ steun van Tang), ten grave gedragen….. Tot verbijstering van vele ouderen, durfde dat geteisem dit te doen met valse beschuldigingen aan het adres van die ouderen, die door hen in feite werden afgeschilderd als egoïstische graaiers, die alleen oog hebben voor zaken als hun pensioen, of hun thuiszorg en geen rekening wensen te houden met jongere generaties………….

Alsof de PvdA onder Kok niet allemachtig blij was met de gespaarde kapitalen voor de pensioenen en daarna miljarden heeft gestolen uit de door o.a. die ouderen opgebouwde pensioenpot. Hetzelfde PvdA kabinet Kok, dat de pensioenfondsen toestemming gaf met nog grotere bedragen aan gespaarde pensioengelden te gokken op de beurs……. Als men zou onderzoeken wat dit beleggen door alle jaren heen ‘heeft opgeleverd’, moet het wel erg gek gaan, als de balans niet een fiks aantal miljarden negatief uitslaat!!! Als ik me niet vergis, stond ook PvdA grofgraaier Wouter ‘Shell’ Bos een verhoging van het gokken met pensioengelden toe, toen hij minister van Financiën was, in Balkenende 4………

Door de renteverlagingen van Draghi, worden de pensioenfondsen onevenredig hard getroffen, daar hoor je Tang niet over…….

Tang, durfde net als de laaghartige PvdA schoft Samsom zijn familie te betrekken in z’n achterlijke pleidooi, in dit geval zijn moeder van 79…… Waarschijnlijk denkt Tang dat men allang het debacle met de moeder van Martin ‘die vrouw’ van Rijn is vergeten en het noemen van zijn eigen moeder het klootjesvolk wel zal aanspreken…….

Ondertussen vervuilen en vereenzamen ouderen in onze maatschappij en dat in een puissant rijk land. Oude mensen kunnen hun thuiszorg niet meer betalen, na de zoveelste verhoging van de eigen bijdrage……. De meeste ouderen hebben een mager pensioen, in tegenstelling wat politici u proberen wijs te maken….. Deze ouderen hebben het geld eenvoudig niet om thuishulp of bezigheidstherapie (voor bijvoorbeeld een dementerende partner) uit eigen zak te betalen….. De ook door de PvdA zo geprezen ‘participatiemaatschappij’ zal hen aan de reet roesten. Immers zij hebben hun leven lang alle belasting betaald, die er te betalen was, zoals gezegd ook voor de zorg op de oude dag. Die mensen zijn na een leven lang werken echt niet van plan bij buren of kinderen te gaan bedelen om hulp……… Overigens ben ik ervan overtuigd dat dit wel degelijk bekend is bij de ‘dames/heren’ politici, deze ploerten weten donders goed dat ouderen niet gaan demonstreren, of op andere manier actie ondernemen. Staken kunnen die ouderen al helemaal niet, zoals u zult begrijpen……..

Beste lezer, moet u nagaan, dan schreef ik hier niet eens over het afknijpen van andere zwakke groepen door de PvdA, zoals de gehandicapten (onder regie van PvdA leeghoofd en hufter Klijnsma), of de hulp van de PvdA met de enorme bezuinigingen op de GGZ….. Door die bezuinigingen heeft een fiks aantal psychiatrisch patiënten zich het leven benomen, een ander deel van deze patiënten zwerft nu rond op de Nederlandse straten, waardoor de politie klaagt over het enorm aantal uren politie-inzet op deze groep mensen……..

Intussen draait Tang de boel om en liegt keihard, dat de PvdA zo begaan is met bijvoorbeeld ouderen…….

Zie ook: ‘Samsom getroffen door bliksem, is blij dat TSN failliet is………… AUW!!!

        en: ‘Paul Tang, ‘Linksom!’ of rechtsom, ‘t blijft een neoliberale lobbyist!!‘ (met in dat bericht nog meer links naar Tang, of klick op het labe met zijn naam, onder dit bericht)

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die onder dit bericht terug kan vinden.

CBS meldt 31.000 daklozen in ons puissant rijke land………. Lang leve Rutte 2!!

Het CBS meldde vanmorgen (BNR na het nieuws van 8.00 u.) dat er meer en meer mensen dakloos worden, intussen zijn dat er 31.000….. Het CBS vertelde er niet bij, dat een groot aantal mensen door familie of vrienden worden opgevangen, deze mensen worden niet als dakloos meegerekend door het CBS…. Daarmee kan je zonder meer stellen, dat het aantal daklozen bijna dubbel zoveel moet zijn, dus rond de 60.000….. Ach ja, het CBS is niet voor niets een lobbyorgaan voor de zittende inhumane, neoliberale regering Rutte 2……

Het CBS stelt dat de reden voor dakloos worden, het verliezen van een baan is, waarna de huur niet meer betaald kan worden………. Inderdaad: de huren zijn de laatste 10 jaar tot belachelijke hoogte gestegen en er hoeft maar iets mis te gaan, of men kan niet meer betalen, zeker als je in de vrije sector woont…….

Het CBS stelt dat de stijging van het aantal daklozen vooral te zien was in 2009 en 2010……. Waarom heeft het CBS dit niet veel eerder aan de grote klok gehangen?? Volgens het CBS, dat zoals gezegd Rutte 1 en 2 uit de wind moet houden, zegt dit dat deze daklozen al in de financiële problemen zaten voor de crisis die in 2008 begon………. Excuseer: godverdomme!!! Alsof niet juist de kabinetten Rutte hebben gezorgd voor een groot aantal records, hier een paar van deze waanzinnige prestaties:

  • De armoede is gestegen tot boven de 4 miljoen mensen (waaronder > dan 600.000 kinderen), dit is het echte cijfer en betreft mensen die tegen-, op- of onder de armoedegrens moeten leven (waarvan een flink aantal mensen zelfs een zwaar onderbetaalde baan hebben).
  • De werkloosheid is gestegen tot boven de één miljoen werklozen, alweer het echte cijfer, dus inclusief de bijstandsgerechtigden en mensen die geen cent krijgen, daar hun partner 10 cent teveel verdient…….
  • Het aantal huisuitzettingen is tot giga hoogte gestegen, wat onder meer uit dit bericht blijkt, al krijgen zoals gezegd velen onderdak bij familie of vrienden. Voorts krijgen gezinnen meestal (terecht) uitermate snel een ander huis. Dat geeft nog eens de onzin van huisuitzettingen aan, het kost de belastingbetalers jaarlijks een godsvermogen……… 
  • Het aantal suïcides is tot niet eerder geziene hoogte gestegen, niet alleen door de crisis, maar ook door de uiterst onbeschofte en inhumane bezuinigingen op de GGZ door hare VVD kwaadaardigheid Schippers…….
  • Het aantal faillissementen was ook nooit zo hoog, dan onder Rutte 2…… Dat is bovendien, net als herhuisvesting van de hiervoor genoemde gezinnen en de werkloosheid, een aanslag op onze belastingpot……..

Dan durven een groot aantal figuren, inclusief de reguliere media, te stellen, dat het kabinet Rutte 2 haar werk goed doet…….. ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘Schippers GGZ beleid: 5 mensen benemen zich per dag het leven in ons ‘geweldige’ land……..

        en: ‘Schippers en van Rijn: Zelfdoding Enige Uitweg Uit Onaflosbare Schulden? Ons Neoliberale Inhumane Kabinet…….

       en: ‘Zelfdodingen in 2015 gestegen naar 5 per dag……. Alweer een ‘geweldige prestatie’ van Rutte 2!!

      en: ‘Huisuitzettingen: 25 per dag (minstens)!!!

      en: ‘Schippers wil actie tegen verwarde personen……… AUW!!!

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels die u onder dit bericht terugvindt.

113 Online: Mokkenstorm zoekt de media weer eens met ‘zelfmoord…..’

Werkelijk ongelofelijk: gistermorgen was 113 Online grofgraaier Mokkenstorm weer eens op Radio1 te horen, met een pleidooi voor veel meer geld om z’n eigen toko uit te breiden, waarbij hij minstens 10 keer het meer dan achterlijke en uiterst onbeschofte woord ‘zelfmoord’ liet vallen……. Deze meer dan waanzinnige klotenklapper snapt nog steeds niet, dat het geen misdaad is, als je jezelf het leven beneemt……. De schoft zal wel katholiek zijn (volgens de kwaadaardige reli-sprookjesvertellers is suïcide een misdaad…), maar wat doet die mislukte testikellikker dan op zo’n belangrijke positie????!!!!!!

Ploert Mokkenstorm heeft de hoop dat de maatregelen, die dit jaar door hare gitzwarte VVD kwaadaardigheid Schippers werden genomen, voor een daling zullen zorgen van het aantal zelfdodingen (‘zelfmoorden..’)……… De waanzinnige was goed te spreken over de miljoenen die Schippers in een wetenschappelijk onderzoek naar suïcides heeft gestoken…… Nog beter te spreken was de drollenpoetser over het door VVD groothufter Schippers beloofde geld voor de hulpverlening, zoals zijn ‘113 Online’, een organisatie die hoofdzakelijk bemenst wordt met vrijwilligers…… U snapt natuurlijk wel, dat meer geld naar 113 Online betekent, dat Mokkenstorm zich het komend jaar een fikse loonsverhoging kan veroorloven……..

Hufter Mokkenstorm stelde dat hij met dit geld ook de provincies in kan, om daar ’emotionele vangrails’te plaatsen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Mokkenstorm heeft met geen woord gerept over het meer dan inhumane schoftenbeleid van Rutte 2 en dan m.n. Schippers, die alleen al met haar enorme bezuinigingen op de GGZ heeft gezorgd voor een enorm aantal zelfmoorden, die ze nu, zoals gezegd, godbetert wetenschappelijk laat onderzoeken…. Excuseer: GODGLOEIENDEGODVERDOMME!!!

Aan het voorgaande kan nog worden toegevoegd, zoals ik al even aanstipte, dat het desastreuze beleid van Rutte 1 en 2, de oorzaak is, dat velen in diepe financiële ellende zijn beland, waardoor hun relatie op de klippen liep. Ook in die groep benamen een flink aantal mensen zich het leven……. Uiteraard hoor je over deze (in feite) moedwillig veroorzaakte financiële ellende, al helemaal geen woord van Mokkenstorm

Schoft Mokkenstorm meende dat hij nog wel wat mocht zeggen over de suïcide van Aboutalebs zus, waar hij aangaf, dat de makers van een documentaire terecht dit onderdeel niet uit de documentaire knipten, waar Aboutaleb wel om had verzocht…….

Mokkenstorm was helemaal blij, dat ProRail topman Eringa, het voor elkaar kreeg, dat er na een suïcide op het spoor niet eerst een uitvoerig onderzoek wordt ingesteld, maar dat de trein weer snel door mag rijden……. Leuk voor degenen, die straks door anderen onder een trein worden geduwd……

Mag die Mokkenstorm a.u.b. met pijlspoed een trap onder z’n vieze reet krijgen, hup de straat op, zonder het recht op een vergoeding dan wel WW???!!!

Zie ook: ‘Schippers wil actie tegen verwarde personen……… AUW!!!

        en: ‘Commissie Hoekstra verklaart verwarde mensen de oorlog, van der Steur steekt de ‘helpende hand’ toe……..

       en: ‘Schippers en van Rijn: Zelfdoding Enige Uitweg Uit Onaflosbare Schulden? Ons Neoliberale Inhumane Kabinet…….

       en: ‘CBS meldt 31.000 daklozen in ons puissant rijke land………. Lang leve Rutte 2!!

       en: ‘Zelfdodingen in 2015 gestegen naar 5 per dag……. Alweer een ‘geweldige prestatie’ van Rutte 2!!

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt.

Nog een kleine toevoeging op 3 januari 2016: met dat ‘zelfmoord’ schoffeert Mokkenstorm ook nog eens de nabestaanden van vertwijfelden, die zich het leven benamen, schande!!

Klijnsma: ‘kinderen moeten niet in armoede opgroeien…..’ OEI!!!

Het cijfergoochelinstituut CBS, liet via van Mulligen weten, dat de armoede niet verder groeit in Nederland. Het aantal mensen dat onder de armoedegrens leeft, blijft stabiel aldus van Mulligen, terwijl het aantal gezinnen dat al 4 jaar onder de armoedegrens leeft, met 12% is gestegen…….. Van Mulligen weet als grofgraaier natuurlijk niet wat armoede is, anders zou hij met heel andere cijfers zijn gekomen. Mensen die tegen-, of op de armoedegrens wonen, leven simpelweg in armoede en komen bij het minste geringste in financiële problemen…. Nee, we hebben als topgraaiers besloten hoe hoog de armoedegrens is, en daaronder kan je pas van armoede spreken…….. ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA rollatorslet en hufter Klijnsma liet op BNR (rond 12.05 u.) weten blij te zijn dat de armoede niet verder stijgt en de negatieve effecten van de crisis afvlakken……. De negatieve effecten van de crisis??? De negatieve effecten van het totale inhumaan wanbeleid gevoerd door Rutte 1 en 2, zal de trut bedoelen!!

Wel was Klijnsma geschrokken (nog net niet hartstikke) van het aantal kinderen dat in armoede moet leven, dat is volgens CBS goochelaars 1 op de 8 kinderen, zo’n 420.000 kinderen, echter het echte cijfer ligt iets lager dan 1 op de 6 kinderen, dus ruim meer dan 600.000 kinderen!!! Ook dit is weer het gevolg van wat de grofgraaiers armoede noemen…… Trouwens dat Klijnsma daarvan schrikt, is het zoveelste bewijs, dat ze totaal incompetent is, het cijfer dat het CBS aanhoudt, 1 op de 8 kinderen, is al een paar jaar hetzelfde!!!

De valse PvdA ploert Klijnsma liet weten, dat ze hoopt, dat alle gemeenten het ‘kindpakket’ omarmen…….. Het kindpakket is een bijzondere bijstand (bij een paar gemeenten) voor kinderen, zodat ze mee kunnen op schoolreis, of kunnen gebruiken voor een fiets, een computer, dan wel zaken als muzieklessen…….. Klijnsma heeft samen met het kabinet een aantal zaken over de muur van de gemeenten gegooid en nu hoopt ze, terwijl ze er zelf geen flikker tegen deed, dat de gemeenten dat wel doen, ze moet haar kop van haar romp schamen!!

Bovendien: kinderen die geholpen worden met zo’n kindpakket, leven nog altijd in een gezin, dat in diepe armoede moet leven (in een puissant rijk land als Nederland)…….. De hartstikke huppelkut Klijnsma begrijpt uiteraard niet, dat deze kinderen een trauma oplopen voor het leven………

Overigens voegde Klijnsma aan de zin, dat ze hoopt dat alle gemeenten het kindpakket overnemen, het volgende toe: ‘een kind mag niet in armoede opgroeien…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als ze dat werkelijk vindt, moet ze onmiddellijk aftreden, daar ze zelf heeft gezorgd, dat dit op grote schaal gebeurt!!

Klik voor meer berichten, n.a.v. het voorgaande op de volgende labels, die u terugvindt onder dit bericht: armoede, bijstand, traumatiserend, kindpakket, bankencrisis, kredietcrisis (dezelfde crisis, die overigens nog steeds voortduurt, immers we zitten nog lang niet op het niveau van voor 2008, welke goochelcijfers men ook gebruikt, om het tegenovergestelde te bewijzen…), CBS, Peter Hein van Mulligen, Klijnsma, bezuiniging en/of regeringsbeleid.

Schippers en van Rijn: Zelfdoding Enige Uitweg Uit Onaflosbare Schulden? Ons Neoliberale Inhumane Kabinet…….

Dit bericht vond ik afgelopen vrijdag op het blog van Stan van Houcke, het gaat om een artikel op De Lange Mars (DLM) van 3 december jl.:

Ons
Neoliberale Kabinet

Zelfdoding
Enige Uitweg Uit Onaflosbare Schulden?

TOPICS:EuthanasieLymeSchuldenZorg

adelien1

POSTED
BY: 
ROB
VELLEKOOP
 03/12/2015

Ondanks
de hulp voor Adelien in 2014 van verontruste burgers die net op tijd
kwam, staat ze eind deze maand op straat. Ze is 32, heeft de
chronische ziekte van Lyme en kan haar huur niet meer betalen. Ze
dreigt haar bittere strijd te verliezen, niet van haar ziekte maar
van het verziekte zorgsysteem. Zij heeft nu nog minder te besteden
dan een jaar geleden voordat donateurs haar hielpen. Van een
Wajong-uitkering moet ze een restschuld bij de bank en bij een
ziektekostenverzekeraar betalen. Na inhoudingen op haar inkomen
houdt ze minder dan de bijstandsnorm over om van rond te komen. Geld
voor medicijnen heeft ze al helemaal niet.

In
maart 2014 is het voor Adelien haar laatste maand dat haar
boodschappen worden betaald uit één of ander potje waarop ze
tijdelijk recht had. Ze weet dan ook niet waar ze volgende maand
voedsel vandaan moet halen. Door haar voedsel allergieën kan ze de
meeste producten van de voedselbank niet verdragen.

blog-Lyme-Disease-symptoms

Dankzij
haar interview in 2014 in de 
Hoogeveensche
Courant
 en
de acties die hier uit voortkomen krijgt ze donateurs voor haar
boodschappen. Dit verlicht de druk enigszins en zij is hiervoor erg
dankbaar. Helaas zijn al deze donateurs in de loop van 2015
afgehaakt door hun eigen persoonlijke omstandigheden.

Mensen
die ziek zijn zonder dat hun ziekte erkend wordt, krijgen geen
behandelingen vergoed. Dat geldt ook voor Adelien die de chronische
ziekte van Lyme heeft. Zij was 4 maanden toen ze besmet werd door
een teek. Pas in 2010 kwam ze hier achter door een buitenlandse
test. De uitslagen van de testen worden niet erkend in NL. Zij
krijgt een Wajong uitkering doordat ze de diagnose ‘psychische
aandoening’ en ‘ME/CVS’ heeft gekregen. Toch is ze doodziek.
Het is uiterst belangrijk dat Adelien zo snel mogelijk kan beginnen
met een goede behandeling die de Borrelia bacterie doodt maakt. Het
gaat steeds slechter met haar gezondheid.

Haar
gevecht gaat over de meest elementaire mensenrechten: bed,
medicijnen en brood.

Blijkbaar
heb ik het recht niet om te leven”, zegt ze.

Hoe
kan je leven als je meer uitgaven hebt dan inkomsten plus 100.000
euro schuld en er niemand is om je te helpen? Deze schuld is
ontstaan nadat haar contract niet werd verlengd bij het bedrijf
waarvoor zij werkte. Ze werd weer ziek en daardoor moest ze haar
huis verkopen. Ver beneden de aankoopprijs. Vanaf die periode is de
ellende van Adelien begonnen.

Aan
minister Schippers schrijft Adelien:

Wat
moet ik doen? Het is voor mij de zorgpremie betalen of eten en
medicijnen of een dak boven mijn hoofd. Welke daarvan moet ik
kiezen?” 

Zonder
aangepast voedsel en supplementen kan ze niet leven. Leven zonder
dak boven je hoofd is voor niemand realistisch, dus Adelien besluit
tijdelijk haar zorgpremie niet te betalen. Gevolg: maandelijkse
boete van 153 euro van het Zorginstituut. Zij kan hier niets tegen
doen. Als ze dit geweten had van te voren dan had ze dit niet laten
escaleren. Ze is verkeerd geïnformeerd door het Zorginstituut.
Daardoor komt ze nu elke maand meer dan 600 euro tekort en lopen de
andere schulden ook op. Geen enkele instantie zegt een oplossing te
hebben voor deze situatie. De voornaamste schuldeiser de bank wil
haar schuld kwijtschelden alleen onder voorwaarde dat ze 30.000 euro
zal betalen.

Adelien
is niet iemand die snel opgeeft. Het probleem is alleen hoe moet ze
zichzelf redden als ze zelfs geen geld mag inzamelen?

Er
is ondertussen een website gemaakt waarop staat hoe mensen haar
kunnen helpen. Het moge duidelijk zijn dat ze zonder deze hulp het
niet gaat redden. De website 
Adeliens
Lyme Battle
 wil
haar graag een helpende hand bieden door middel van donaties. Geld
inzamelen heeft negatieve gevolgen voor haar.  Daarom wordt
gevraagd om donaties in de vorm van een product/dienst of cadeaubon
voor bepaalde winkels. De laatste informatie over haar situatie
staat op haar 
Facebook
pagina
.

In
Nederland kwamen in 2014 gemiddeld 5 mensen per dag om door
zelfdoding.

Het
zou toch te zot voor woorden zijn als euthanasie de enige oplossing
is?’
 zegt
Adelien.

Steun
is van harte welkom: 
www.adelienslymebattle.com

Rob
Vellekoop, 3 december 2015

http://delangemars.nl/2015/12/03/zelfdoding-enige-uitweg-uit-onaflosbare-schulden/

Ten overvloede maakt dit artikel nog eens duidelijk, dat het huidige kabinet Rutte 2, van VVD en PvdA, gesteund door D666, ‘Christen’Unie en SGP, met de voorloper Rutte 1 gesteund door het CDA en PVV, beslissingen heeft genomen, waar naast de grote onderlaag, met name de zwaksten keihard worden getroffen. Zoals u hierboven las, de ziekte van Lyme wordt door de overheid niet erkent als chronische ziekte en dat is er nog maar één van een aantal wel degelijk chronische ziekten, die niet worden erkend en waar de patiënten in steeds grotere ellende belanden, niet alleen fysiek en geestelijk, maar ook financieel……

Het is als met de GGZ, waar de patiënten een groot deel van de kosten zelf moeten betalen, godbetert voor patiënten, die vaak al niet gemotiveerd zijn om bijvoorbeeld medicijnen te slikken en/of therapieën te volgen. Voor deze bezuinigingen werden doorgevoerd, die deze patiënten op kosten zouden jagen, werd het Kabinet en dan m.n. hare VVD kwaadaardigheid Schippers gewaarschuwd, dit niet te doen, daar de gevolgen aanmerkelijk meer zouden kosten, dan de ‘opbrengsten’ (van deze bezuiniging). Dit is o.a het gevolg van een grote politie-inzet op verwarde mensen (psychiatrisch patiënten, die door alle maatregelen, niet meer behandeld worden), onder meer de politie zelf heeft de politiek nog gewaarschuwd voor een toenemend aantal ‘verwarde’ mensen (psychiatrische patiënten) op straat (voor de GGZ bezuinigingen werden doorgevoerd). Intussen is duidelijk, dat de politie inderdaad de handen vol heeft aan ‘verwarde mensen’ en dat een groot aantal van deze patiënten zichzelf het leven heeft benomen. Schippers (en haar onderknuppel PvdA oplichter Martin ‘die vrouw’ van Rijn, plus voornoemde partijen staan tot aan de liezen in het bloed!!

Het is overduidelijk: Rutte 1 en 2 voerde en voert een bewust inhumaan beleid, om het aantal zelfdodingen (en hou eens op met het achterlijke zelfmoord) nog verder op te stuwen. Ach het zijn toch chronisch zieke mensen, die de maatschappij zo goed als niets meer te bieden hebben en in feite alleen maar geld kosten, die patiënten kan je maar beter kwijt dan rijk zijn, ja toch??!!! Het lijkt wel, of je met nazi’s te maken hebt, die redeneerden op dezelfde manier, al wachtten die niet op de zelfdoding door deze mensen……..

Zie ook: ‘Schippers GGZ beleid: 5 mensen benemen zich per dag het leven in ons ‘geweldige’ land……..

        en: ‘CBS meldt 31.000 daklozen in ons puissant rijke land………. Lang leve Rutte 2!!

       en: ‘Zelfdodingen in 2015 gestegen naar 5 per dag……. Alweer een ‘geweldige prestatie’ van Rutte 2!!

      en: ‘Huisuitzettingen: 25 per dag (minstens)!!!

      en: ‘Schippers wil actie tegen verwarde personen……… AUW!!!

Voor meer berichten over/met suïcidede zorg, ziekte van Lyme, GGZ, neoliberalisme, politie-inzet, ziektekosten verzekering, basiszorgpakket en/of Schippers, klik op het desbetreffende label, dat u onder dit bericht vindt.

Asscher over werkstress……………. OEI!!!!

Vanmorgen was de zwaar disfunctionerend PvdA minister van Sociale Zaken, Asscher te horen op Radio1 (rond 9.15 u.). Deze enorme flapdrol liet zich o.a. uit over het enorme aantal mensen, dat met werkstress heeft te maken en daarmee grote kans loopt op een burn-out. Deze week is het ‘de week van de werkstress’, vandaar….. Vorig jaar liet Asscher zich hier ook al over uit en beloofde toen, dat hier aan gewerkt zou worden……… Nou, dat is niet helemaal waar: Asscher lanceerde vorig jaar een campagne om werknemers meer bewust te maken van de risico’s die stress op de werkvloer kan opleveren……… ‘Risico op de werkvloer’: uiteraard heeft die stress weerslag op het persoonlijke leven, waar werknemers niet alleen fysiek ziek van kunnen worden, maar wat ook enorme psychische klachten kan veroorzaken (neem bijvoorbeeld een burn-out, maar ook een grote depressie komt regelmatig voor), kijk dat interesseert Asscher niet……

Asscher had vorig jaar beter een campagne los kunnen laten op de werkgevers, daar het aantal mensen, dat lijdt onder werkstress, weer is gestegen……… Niet alleen de stress bij werknemers, die in dienst zijn bij een werkgever, maar ook de stress bij ‘ondernemers’ zonder personeel, de zzp’ers, is flink gestegen…… Met name die schijnzelfstandigen leven onder grote stress……. Ondanks alle ‘mooie praatjes en zorgen’ die Asscher over deze groep heeft, verkeert het overgrote deel van deze zzp’ers in financiële problemen…… Tel daar de onzekerheid van hun ondernemerschap bij op (wordt het contract straks nog wel verlengd en hoe moet dat met de hypotheek, of de gigantisch hoge huur) en je hebt een enorme aanjager van stress……….

De campagne die Asscher vorig jaar startte, was dus van meet af aan tot mislukken gedoemd, dat blijkt vandaag wel weer. Het zoveelste (overbodige) bewijs van Asschers onvermogen………

Verdere aanjagers van werkstress: meerwerk dat door hetzelfde aantal werknemers moet worden gedaan. Of wat dacht u van de aanpassingen op de WW, die behoorlijk uitgekleed, nog maar van korte duur is. Zoals genoemd bij de zzp’ers, ook de flexibiliteit (lees: werkonzekerheid) van bijvoorbeeld uitzendkrachten, is een aanjager van stress. Daar is volgens Asscher de flexwet voor bedoeld, die vangt de stress op volgens Asscher……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Jammer dan, dat dit ‘niet doordringt’ tot degenen die met daadwerkelijke werkstress te maken hebben en die ten einde raad zijn……

Dan nog de uitermate schunnige bezuinigingen op de zorg, die ervoor zorgt dat werknemers daar onder enorme stress moeten werken, dat blijkt keer op keer uit onderzoeken, terwijl Asscher daar geen bliksem aan doet en als minister vrolijk meewerkt aan de bezuinigingen op deze voor iedereen uiterst belangrijke voorziening…….

Wat betreft het aanpakken van de ontslagvergoeding (niet voor de topgraaiers, maar voor de ‘gewone’ werknemers), een uiterst schandalige gang van zaken, kunnen we nog van enig geluk spreken, daar rechters vaak kiezen voor de rechten van de werknemer en niet voor die van de werkgever!! U  snapt, dat dit bepaald niet de bedoeling was van het klote kabinet Rutte 2….. Benieuwd wanneer de ontslagvergoeding door dit waardeloze afbraakkabinet zal worden aangepast, zodat de werkgevers ten allen tijde aan het langste eind trekken………… De ontslagvergoeding voor de topinkomens is door het grofgraai geteisem zelf al aangepast, als men daar 1 miljoen te weinig vindt, wordt de topgraaier nog een aantal jaren aangehouden als ‘adviseur…’)………..

Asscher, ach ja PvdA en eens een waardeloze oplichter……..

Voor meer berichten over/met burn-out, schijnzelfstandigen, flexwet, flexwerk, ontslagvergoeding, arbeidsvoorwaarden, bonussen (ook vaak een vorm van ontslagvergoeding voor de topinkomens), zzp, schijnzelfstandigen, zorghervorming, thuiszorg, ouderenzorg en/of Asscher, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.