Bas Eickhout vond het benoemingencircus in het EU parlement fascinerend…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

GroenLinks (of Asgrauw Rechts, zo u wilt) EU sufferd Eickhout, was afgelopen zaterdag te gast, om een partijtje mee te ouwehoeren in Kots Kamerbreed. Hier zei hij o.a. dat hij de poppenkast van de benoemingen in Brussel fascinerend vond. Dit terwijl hij daaraan voorafgaand stelde, dat de sociaaldemocraten van de PES en de ‘christendemocraten’ van de EVP, de twee grootste fracties in de EU, de boel wat betreft de verdeling van posten, onderling geregeld hadden……. Heel fascinerend, zo’n volksverlakkers spel ha! ha! ha! ha! Sinds hij tot groenste politicus van het jaar is benoemd, loopt deze kwast, met een stem als een reutelend burlend hert, geheel naast z’n schoenen en weet van verwaandheid niet meer, wat hij twee minuten eerder zei….

Jezus wat een paljas!!!

Voor meer ‘enerverende’ berichten over Eickhout, klik op het label met zijn naam, onder dit bericht.

Bas Eickhout ‘duurzaamste’ politicus van het jaar…….

Eickhout is in de duurzame top 100 van trouw gekozen als nummer 1 dit jaar. Deze halfslachtige GroenLinks politicus, die het energie akkoord verweet halfslachtig te zijn, was juist met die laatste opmerking halfslachtig, hij had het energieakkoord naar de prullenbak moeten verwijzen. Maar nee, ondanks dat het 10 jaar te laat was, volgens Eickhout, is het beter dan niets………. Eickhout verwacht echter meer van de EU, dan van Nederland op het gebied van energieverduurzaming…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, als je vindt dat Nederland niet snel genoeg aanpakt, moet je je verlaten op de uiterst stroperige EU, waar de grootvervuilers tegenwoordig de grootste bek hebben (en meestal de macht….). Bovendien bungelt Nederland ergens onderaan wat betreft de luchtkwaliteit binnen de EU, daar verandert het lamme energieakkoord al helemaal niets aan…..

Eickhout krijgt m.n. de prijs, voor zijn inzet binnen de EU tegen F-gassen in koelsystemen. Deze gassen vervingen eerder de CFK’s, die de ozonlaag aantastten, jammer genoeg zijn deze F-gassen sterke broeikasgassen, ‘vandaar’ dat men nu heeft gekozen voor CO2…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Van de regen in de drup dus….. Immers CO2 zorgt zelf ook voor klimaatverandering…… Ongelofelijk, dat men daar een prijs voor uitlooft, het zou pas een echte prestatie zijn, als men een vervanger voor F-gassen had gevonden, die verder klimaat vriendelijk is.

Niet verwonderlijk dus, dat Eickhout, in een vraaggesprek met Vroege Vogels afgelopen zondag (na de prijsuitreiking opgenomen, als ik mij niet vergis), niets zei over de vervanger van de F-gassen, niet één keer hoorde ik hem CO2 noemen. Logisch want als CO2 in de koelsystemen wordt gebruikt, zal er bij de grootverbruikers jaarlijks minstens 10% CO2 weglekken. Om nog maar te zwijgen, over de grote hoeveelheden, die in de toekomst uit huishoudelijke apparaten als koelkasten zal verdwijnen in de atmosfeer, zoals dat nu het geval is met F gassen…….. Want ondanks alle goed bedoelde inzamelingsacties, verdwijnen er jaarlijks tonnen van die troep uit afgedankte huishoudelijke apparaten in de atmosfeer.

Maar het klinkt leuk hè, duurzaamste, of groenste politicus van het jaar, intussen zijn wij weer eens blij gemaakt met een dode (groene) mus……..

Volksverlakkerij van de bovenste plank!!!

Meer berichten met geweldige keuzes voor de ‘Duurzame top 100’, klik op het label met deze aanduiding, en/of op ‘groenste politicus’, onder dit bericht.

Zie ook: ‘Bas Eickhout: Philips werd benadeeld door het fossiele brandstof slurpende China……… OEI!!!!

Van Ojik: we moeten uiterst voorzichtig te werk gaan in Irak, dus ‘voorzichtig bombarderen’, om geen burgerslachtoffers te maken……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

GroenLinks oplichter van Ojik was vanmiddag op Radio1, bij Argos, in gesprek met namaakjournalist van Weezel. Hier verdedigde van Ojik de steun, die GroenLinks afgelopen donderdag aan de F16 missie naar Irak / Syrië gaf. Van Ojik sprak afgelopen woensdag nog met een aantal prominente GroenLinksers over deze zaak en er was wel tegenstand, maar lang niet zo groot als bij de trainingsmissie voor de religieuze Afghaanse politie in Kunduz. Zoals van Ojik erover sprak, zou je bijna denken, dat hij een congres met alle leden, over deze zaak voerde. Dat bombarderen moet uiterst voorzichtig, zodat je geen burgerslachtoffers maakt, aldus de enorme volksverlakker. Het wezenloze stel, dus zowel van Ojik, als van Weezel hadden het over het bombarderen van de IS olieraffinaderij. De twee zijn zo goed op de hoogte, goed voorbereid dus, dat ze niet eens weten, dat de VS de olievelden, die IS beheert, allang heeft gebombardeerd. De enige doelen die overblijven, zijn de steden waar IS zich ophoudt en daar wil van Ojik niet, of uiterst voorzichtig bombarderen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kees Kalkman, een oude GL prominent, die tegen deze missie is, stelde dat het hem o.a. tegenstaat, dat landen als Saoedi-Arabie, Qatar en Bahrein, allen dictatoriaal geregeerde landen (in S-Arabië onthoofdt men mensen als vorm van doodstraf…..), deel uitmaken van de coalitie tegen IS, terwijl deze landen ook hebben meegeholpen, IS groot te maken*…… Maar dat pareerde van Ojik, door te stellen, dat het belangrijker is, dat landen uit de regio meedoen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waar van Ojik daarna benadrukte, dat Kalkman geen pacifist is……… Wat dat met zijn uitlating te maken heeft weet ik niet, blijkbaar hebben alleen echte pacifisten wat te zeggen in GroenLinks, nadat de partij alle eerdere PSP’ers (de pacifisten in GroenLinks) de partij uit heeft gewerkt………

Over eerdere acties wilde van Ojik niets zeggen, vooral niet over de laatste missie, die volksverlakker en grootgraaier Rosenmöller steunde, in voormalig Joegoslavië; logisch dat van Ojik hier niets over wilde zeggen, immers de reden voor de bombardementen door de NAVO op Kosovo, waren gebaseerd op leugens………

Ondanks dat van Ojik aangaf, twijfels te hebben, bij het nut van bombardementen, stelde hij wel, dat ‘we’ nu niet anders kunnen, “we kunnen niet de andere kant opkijken” en “we moeten nu iets doen, voordat het te laat is”,  aldus deze mislukte schoenenpoetser, die het eigenlijk verder ook niet weet, wat dan weer logisch is, als je over zo’n belangrijke zaak, die al wekenlang in de media is, niet eens de feiten kent……

‘We’ gaan opbouwwerk verrichten in Irak, aldus van Ojik, daar hebben ‘we’ over gesproken in de Kamer, ook al kan er voorlopig geen sprake van opbouwwerk zijn……… ha! ha! ha! ha! ha! Nee, we moeten eerst nog de boel goed platgooien, idioot!!!

Van Ojik had het gore lef, de partijen te noemen waaruit GroenLinks is opgebouwd, althans hij noemde de achterliggende ‘ideologieën’: pacifisten, communisten en christenen, terwijl de vertegenwoordigers van de eerste twee partijen, de PSP en de CPN allang zijn uitgerangeerd……. Van Ojik noemde de PPR niet (tja, wat voor ‘ideologie’ moet je daaraan hangen: macht en geld zoeken op een ‘duurzame manier…??’), terwijl dat m.n. de partij is, die ‘goed’ door GroenLinks wordt vertegenwoordigd….

Jezus wat een oplichter!!!

Eén ding is zeker, met de huidige acties tegen IS, waar Nederland, nu dus ook aan mee gaat doen, zal het conflict in Irak (en Syrië) alleen maar groeien, net als IS………

* Ook Nederland heeft daar goed aan meegeholpen, met de politieke en militaire steun voor de illegale oorlog, die de VS in 2003 tegen Irak begon, een oorlog die meer dan 1 miljoen mensen het leven kostte, over zware, ongebreidelde terreur gesproken………

Zie ook: ‘Hennis-Plasschaert vraagt Kamer om geheimhouding, over wat ze zojuist in de alle openbaarheid vertelde……… ha! ha! ha! ha!

Bas Eickhout: Philips werd benadeeld door het fossiele brandstof slurpende China……… OEI!!!!

Gistermiddag in Buitenhof, meneer bezorgdheid Eickhout zelf, de GroenLinks volksverlakker in de EU. Hij sprak hier over de belofte van de zwaar disfunctionerend minister van Buitenlandse Zaken, PvdA infantiel Timmermans, de komend EU supersecretaresse van Juncker, die beloofde wat aan de regelgeving te doen en voor meer transparantie te zorgen.

Eickhout noemde Philips dat zo’n problemen zou hebben gehad, met het aan de mens brengen van haar spaarlampen in Nederland. Dat kwam door de grote fossiele energie slurper China, dat tegen afbraakprijzen gloeilampen op de Nederlandse markt bracht. Kan me niet herinneren, dat ik GroenLinks eind 80er, of in de 90er jaren heb horen klagen, over de pakketten met gloeilampen, waar je met wat geluk nog één lamp van 25 watt in aantrof, vier van 40 en drie van 60 watt, maar steevast twee ‘bommen’ van 100 watt. Onbenul Eickhout weet het natuurlijk niet (zo’n man kan ‘natuurlijk’ niet alles op zijn vakgebied weten….), maar Philips maakte zelf ook van die gloeilamp pakketten, in Oost-Europa, vaak onder andere naam verkocht in Nederland. Ook produceerde Philips veel zaken in China, het moet wel gek gegaan zijn, als daar geen gloeilampen tussen zaten…….

Dan nog meneer Eickhout: moeten we achteraf blij zijn, met de gigantische hoeveelheid kwik, een zwaar giftige stof, die in het milieu terechtkwam (en terechtkomt), door die vervloekte spaarlampen???? Daar hield niemand rekening mee (hoewel deskundigen, ook die van Philips, dat moeten hebben geweten), als je wilde besparen op elektriciteit en je wilde van je kamer toch een kille, hel verlichte snackkar maken, tja dan bleef er weinig anders over…….. Hoeveel van die lampen bewust en onbewust zijn gebroken, valt niet bij benadering te becijferen. Trouwens meneer Eickhout, waarom heeft u, of uw partij niet continu de media gezocht, om te pleiten voor onmiddellijke stopzetting, van het produceren van deze giflampen, toen de ledverlichting een feit was? Zelfs als daardoor voorraden overbleven (of overblijven), je kon en kan dan tenminste onder gecontroleerde omstandigheden, het kwik verwijderen……. Maar nee, de zo door u geprezen EU, geeft de gifmengers eerst nog jaren de tijd, om hun gif in het milieu te pompen……..

Philips als voorbeeld nemen, hoe totaal onkundig moet je dan zijn, als ‘groene’ parlementariër??!!! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jezus wat een lapzwans!!!!

Klimaatmarsen in Nederland…..

In het kader van de ‘People’s Climate March’ vandaag in Amsterdam en Den Haag een ‘demonstratie’, dit daar komende week een ‘milieutop’ plaatsvindt in New York. Die klimaattop is in feite een voorbereidende vergadering, die de echte klimaattop volgend jaar in Parijs voorafgaat.

Eerlijk gezegd ben ik wat sceptisch over deze mars, in Amsterdam zijn verschillende marsen die uiteindelijk allemaal bij ‘Eye’ (filmmuseum) uitkomen. Eén van die marsen is georganiseerd door ‘GroenLinks’ en als nu één ding zeker is, dan is het wel, dat je aan GroenLinks zo goed als niets hebt, wat betreft het milieu en luchtvervuiling (neem bijvoorbeeld GroenLinks trut Vos, als ex-wethouder en de Probo Koala in het Trafigura schandaal). Als politici van deze partij politieke macht krijgen, zie je het vreemde verschijnsel, dat ze keuzes maken, die bepaald niet in het belang van het milieu zijn*. Dat dit dan op lokaal gebied is, maakt wat mij betreft niet uit, het geeft aan, wat je kan verwachten, als je op deze partij stemt en je denkt, dat het milieu dan in goede handen is……

Afgelopen week was wanpresterend PvdA staatssecretaris Mansveld (#) te horen over de voornoemde klimaattop, zij durfde te vertellen, dat Nederland ambitieus is op klimaatgebied, een flagrante leugen, neem alleen al het totaal tekortschietende lamme energieakkoord van vorig jaar, dat zelfs ondanks, dat het veel te weinig is, ook nog eens wordt ondergraven door het waardeloze beleid, van het disfunctionerende kabinet Rutte 2. De hopeloze VVD hufter Rutte, durfde afgelopen vrijdag zelfs te zeggen, dat niets een nieuwe kerncentrale in Nederland in de weg staat, alsof dit zonder tussen komst van de Kamer even geregeld kan worden. Ongelofelijk dat Samsom niet onmiddellijk aan de rem trok, deze klootzak was van kernenergie tegenstander bij Greenpeace, verworden tot een voorzichtige voorstander omstreeks september 2010, waarna hij op 11 maart 2011, toen de kernramp in Fukushima begon, plotsklaps weer helemaal tegen was…….. 

Ach je moet maar zo denken, dat politici alles misbruiken, om zieltjes voor hun oplichterszaak te winnen, het gaat ten slotte allemaal om macht en centen……..

Als u in staat bent mee te doen, ga dan a.u.b. en ziet u politici van de grote partijen, laat ze weten, wat u van hun bijzonder slechte inzet vindt, met de mond belijden de meeste politici dat ze voor een beter milieu zijn, terwijl deze politici in de praktijk meestal het tegenovergestelde doen!

*    Zie: ‘GroenLinks en PvdA scoren goed op duurzaamheid

(#) Zie: ‘Wilma Mansveld: “Nederland is ambitieus op klimaatgebied….” ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘Sap en Weening weg, nu de rest van de partij nog

Plasterk: ondernemers hebben geen belangstelling voor overheidsdata………

Gisteren werd bekend gemaakt, dat van de overheidsdata, die in het kader van de ‘openheid’ beschikbaar zouden moeten zijn voor de burger, er maar 3% voorhanden is, eenzelfde cijfer als vorig jaar, als ik mij niet vergis. Directeur El Fassed* van de Open State Foundation maakte dit gisteren bekend. Het verweer van de zwaar disfunctionerende PvdA minister Plasterk zou zijn geweest, dat de ondernemers geen belangstelling hebben voor die data, wat bij El Fassed terecht de uitspraak ontlokte, dat je niet kan vragen om data, die je niet kent……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Maar ik moet toegeven, dat dit wel erg moeilijk te begrijpen is voor een ‘wetenschapper’ en een zo ‘geweldige politicus’ als het interessante PvdA hoedje zonder baard, Plasterk………

Deze El Fassed was GroenLinks politicus in de Tweede Kamer en in zijn vorige functie directeur van Oxfam…. Zo zie je maar wat er allemaal aan dik betaalde politieke baantjes voorhanden is….. Maar goed, hij doet nu iets ‘goeds’ moet je maar denken…..

Wat betreft openheid zie ook: ‘Uitgelekte sollicitatie Nationale Ombudsman zorgt voor belachelijke hysterie

Zie ook: ‘Schippers en NZA weigeren bedragen te noemen, die ziekenhuizen berekenen voor behandelingen als operaties……… Maar wel zeiken over de torenhoge zorgkosten, ‘die de pan uitrijzen…..’

Lenie Scholten (GroenLinks!), bezuinigingen in de zorg geen probleem…….. AUW!!!

Nog een oude koede (zie voorlaatste bericht): op 19 maart j.l. durfde Lenie Scholten van GroenLinks, uh AsgrauwRechts Eindhoven, op BNR te zeggen, dat er maar spookverhalen worden verteld over de zorgtaken, die naar de gemeenten worden overgeheveld. ‘Geen probleem er kan flink bezuinigd worden’, aldus de rechtse helleveeg, met andere woorden, het rijk hoeft niet met extra geld voor de zorg over de brug te komen, althans niet met hetzelfde bedrag, dat de landelijke overheid daar zelf aan uitgaf……. ‘Er zijn genoeg vrijwilligers, die bijvoorbeeld boodschappen kunnen doen’, was nog een uitspraak van Scholten. Volgens deze neoliberale hufter, zullen veel mensen niets merken van de veranderingen….. Alleen die uitspraak al, ze vindt het dus niet meer dan normaal, dat er een fikse minderheid overblijft, die wel negatieve gevolgen zal ondervinden van de veranderingen…… Buiten dat: een klein leger aan echte deskundigen heeft intussen al aangegeven, dat deze overheveling van zorg een gigantisch aantal problemen zal scheppen….. Ook volgend jaar zullen indicaties van kracht blijven aldus deze huppelkut, ja dat zal wel, alleen wat je ervoor krijgt, zal per plaats sterk verschillen en zoals het zich laat aanzien, zit daar geen plaats bij, waar de zorg vooruit zal gaan op de huidige situatie, terwijl dat wel de drogreden is, die Rutte 2 aan deze belachelijke overheveling meegaf.

Wat is dit voor een trut, zeker een wit voetje halen bij GL stoephoer van Es, die schoenenpoetsers in Amsterdam, dossier pagina’s wil laten tellen…… Zie wat dat betreft de labels ‘Andrée van Es’, maar ook ‘mantelzorg’ en ‘verplichte tewerkstelling’, onder dit bericht.

De hoogste tijd, dat GroenLinks voorgoed naar de geschiedenisboeken verdwijnt!!!

Zie ook: ‘GroenLinks wethouder Scholten verdedigt asociaal kabinetsbeleid inzake zorg

Van Ojik weet nog niet wat hij van de superprovincie moet denken, maar is principieel voor…. ha! ha! ha! ha!

Volksverlakker van Ojik, liet gistermiddag weten, dat hij als partijleider van ‘oppositie’ partij GroenLinks en als gedoogpartner van Rutte 2, nog niet precies weet wat hij van de superprovincie moet denken, hoewel hij principieel voor is….. ha! ha! ha! De superprovincie die PvdA regent Plasterk, tegen alle verzet in, willens en wetens wil doordrukken, we zijn tenslotte aan het decentraliseren….. ha! ha! ha! ha! Nee van Ojik heeft nu pas één keer aan tafel gezeten, over dit onderwerp, daarmee bevestigend dat hij gedoogpartner is van het razend slechte, inhumane afbraakkabinet Rutte 2. Pas één keer, dus na een keer of 5 aan die tafel (toch geen keukentafel hoop ik….), is van Ojik waarschijnlijk helemaal voor, ook al wil hij wel dat de bezuiniging op het natuurbeleid in het plan, worden teruggedraaid…… Voorts liet van Ojik weten, dat de aars van Rutte naar meer smaakt!

Gesproken over dat natuurbeleid: oud-Greenpeace medewerker en PvdA volksverlakker Samsom, liet gisteren alvast weten, dat wat hem betreft,. die voorgenomen bezuiniging op het natuurbeleid, niet teruggedraaid wordt………

Ombudsman, 91 kamerleden hebben geen probleem met een discriminerende figuur op deze functie, die bovendien een heel dikke lobbyist is, naast zijn VVD lidmaatschap, hoezo een ‘onafhankelijke’ ombudsman?!

Gistermiddag stemden 91 Tweede Kamerleden, schriftelijk op van Woerkom als nieuwe ombudsman. Schriftelijk, dus niemand kan zien wie er een notoire racist als ombudsman wil…….. Maar bleef het daar maar bij, over van Gogh schijnt van W. ook een nogal lullige opmerking te hebben gemaakt, nog belangrijker is, wat mij betreft, het feit, dat deze flapdrol een grote lobbyist van de asfaltmaffia en de auto-industrie is. Een plork die zich dus jarenlang heeft ingespannen de gezondheid van de grote onderlaag te verzieken middels de uitstoot van auto’s (18.000 vroegtijdige doden jaarlijks, plus een groot aantal kinderen met long en luchtwegklachten). Hoe is het godverdomme mogelijk?!! Dan spreek ik niet eens over zijn VVD lidmaatschap…….. Hoewel? En de kop dan Azijnpisser? Toch nog een opmerking daarover, vooruit! Hoe kan je onafhankelijk zijn, als je lid van de VVD bent, de partij van de neoliberalen, die schijt hebben aan het grootste deel van het volk en waar elke empathie ontbreekt voor die groep!!!

Gistermorgen op BNR na 11.00 u., o.a. Julius Terpstra, voorzitter van het CDJA. Deze groothufter in wording durfde te stellen, dat de aanvallen op van Woerkom een karaktermoord zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Terpstra raast ook graag rond in een stinkbak* vandaar! Nee belachelijk, dat van Woerkom, na alle hiervoor genoemde feiten, geen Nationale Ombudsman zou mogen worden, dus Ombudsman voor alle Nederlanders. Van Woerkom had immers zijn excuus aangeboden? Jazeker, en als die flapdrol dat niet had gedaan, was hij al 4 jaar ANWB directeur af geweest…… De megalomane idioot heeft ook nog een persoonlijk woordvoerder……. ha! ha! ha! ha! moet je nagaan, wat die lul wel niet moet verdienen, naast al z’n lobbywerk.

In datzelfde programma, maar ook later op de dag, kwam het argument naar voren, dat er op iedereen wel wat valt aan te merken, een volkomen belachelijk argument, niet iedereen gaat op voor zo’n belangrijke functie, waar elke afhankelijkheid en discriminatie verboden zou moeten zijn. Vooral de Kamerleden die dit durfden te zeggen, hebben dus zelf ook discriminerende opmerkingen gemaakt in het verleden en lobbyen volop, met waarschijnlijk een verborgen aandelenportefeuille. Aandelen mogen namelijk niet voor politici, alsof dat moeilijk te verbergen is…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als ik me niet vergis, moeten dat er om en nabij de 91 zijn…………

Terpstra durfde met z’n arrogante kop te zeggen, dat GroenLinks al helemaal niets mag zeggen, daar zij niet in de commissie zitting hadden, die deze sollicitatie begeleidde…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Een echte vol-idioot, die Terpstra! (mooi Germanisme).

91 Kamerleden hebben geen probleem met discriminatie, zijn dus in de Kamer voor alle Nederlanders, behalve voor de Marokkanen. Nou, wacht even, dat is nog maar 1 minderheidsgroep en waar één schaap over de dam is, volgen er meer!!!

*Zelfs boren in Arctische wateren moet kunnen, vindt deze rentmeester van god!

Zie ook: ‘Van Woerkom wellicht nieuwe Nationale Ombudsman………… ha! ha! ha! ha! ha!

        En: ‘Van Woerkom, de enige sollicitant voor de functie Nationale Ombudsman?

        En: ‘Van Woerkom vindt het geen punt, dat een aardig deel van de Kamerleden, hem niet geschikt vindt……..

Bas Eickhout volkomen voor het asociaal leenstelsel!

GroenLinks hufter Eickhout durfde gistermiddag, met z’n interessantste stem voor de radiomicrofoon te zeggen, dat hij blij is met het asociaal leenstelsel en dat er genoeg garanties zijn, dat iedereen kan studeren…….. Deze zak is vast niet in armoede opgegroeid, als kind de ellende gezien, die schulden en veel te weinig geld opleveren. Anders zou hij dondersgoed weten, dat het overgrote deel van deze mensen, wel 10 keer uitkijkt voor ze zich tot de neus in de schulden steken, met of zonder een extraatje…… Het gaat met name om een groep die toch al zwaar gepakt wordt met de langstudeerboete, immers zij hebben te weinig beurs om hun kamer te kunnen betalen, dus zullen naast hun studie een baan moeten zoeken, en dan nog binnen de termijn afstuderen, is wel heel zwaar!! Hadden ze maar welgesteld geboren moeten worden, eigen schuld!!!

Eickhout? Een asociale neoliberale hufter!

Mogen die studenten straks niet in de spits reizen, met hun OV kaart, universitair docenten maakt uw borst maar nat, dat wordt les geven in de avonduren. Bovendien wordt het nog moeilijker een baan naast de studie aan te houden……….. En dat voor het grootste deel op kosten van de…….NS! Waar de Nederlandse overheid, de enige ‘aandeelhouder’ is, dus vestzak, broekzak!!!