GroenLinks Zeeland, eh, ik bedoel AsgrauwRechts Zeeland

Gistermorgen was het Zeelandse Statenlid Leen Harpe van GroenLinks te horen bij BNR. Het onderwerp: buitenlanders tol laten betalen in ons land, in het onderdeel ‘Topic’, van het ochtendprogramma met van ‘t Hek, de lullende hockeystick. De vraag of Harpe het eens is, met het laten betalen van buitenlanders voor ons wegennet, beantwoordde dit GroenLinks lid niet, keer op keer begon hij over eenzelfde beprijzing van de wegen binnen de EU………. Dat zou dan een heel lage beprijzing moeten zijn, anders kunnen de burgers van arme EU landen, als Roemenië, of Bulgarije, die per 1 januari a.s. ook volledig meedraaien, nooit dit bedrag opbrengen…….. Dat geldt zelfs voor de Poolse burgers, zie de slavenlonen die deze Poolse werknemers hier ‘verdienen’ en dat is altijd meestal nog 100% meer, dan dat ze in Polen kunnen verdienen….

Je zou toch verwachten, dat een GroenLinks lid, wat betreft autoverkeer maar één oplossing ziet, zo snel mogelijk verminderen, zeker als je ziet, dat Nederland zo ongeveer het vuilste ventje van de EU is en er in Nederland jaarlijks naar schatting 18.000 mensen vroegtijdig overlijden aan de gevolgen van de luchtverontreiniging door autoverkeer, daar komt overigens nog een groot aantal kinderen bij, met luchtwegklachten, door datzelfde autoverkeer. Met andere woorden, het (buitenlands) autoverkeer op onze wegen zou loodzwaar belast moeten worden, met maar 1 opzet: zo min mogelijk autoverkeer, dit ter bevordering van een betere volksgezondheid!!!

Ach ja, GroenLinks, AsgrauwRechts zou een betere benaming zijn, voor een partij, waar intussen het belang van de volksgezondheid, het moet afleggen tegen geldelijk gewin…….

Gistermorgen schoot van Ojik bij BNR, ook weer lekker uit de bocht, daarover later meer…..

GroenLinks Amsterdam akkoord met afschieten damherten

Om te laten zien, dat het GroenLinks ernst is met het natuurbeheer en om haar groene kleur nog eens wat verder op te poetsen, ging deze college partij akkoord met afschot van damherten in de Waterleidingduinen……

GroenLinks? AsgrauwRechts!

Partijkassen PvdA, CDA en GroenLinks meer dan leeg

Vanmorgen werd bekend gemaakt in het FD, dat veel partijkassen leeg zijn, sterker nog, de PvdA, het CDA en GroenLinks, sloten het jaar met grote verliezen af, zo groot, dat je je afvraagt, waarom er nog geen faillissement is aangevraagd. Zo gaat het bij de PvdA om een verlies van 1,3 miljoen euro, het CDA 1,8 miljoen en GL 900.000 euro. De PvdA, u weet wel, de partij die het om de haverklap nodig vindt, dat de burgers hun geld gaan uitgeven (of ze dat nu wel of niet hebben). Let wel, het gaat bij het CDA en de PvdA om politieke partijen, die regelmatig regeringsverantwoordelijkheid dragen, zoals nu weer de PvdA. De politici van die partijen, kunnen, ondanks hun gigantisch inkomen, zelf dus niet met geld omgaan……

Als oorzaak worden de vele vroegtijdige verkiezingen van de afgelopen 12 jaar genoemd, alsof dat een excuus is…. ha! ha! ha! ha! ha! Het jaknikkende leeghoofd Heijnen*, liet daarover nog even fijntjes weten, dat ‘we’ geen behoefte aan verkiezingen hebben. “We hebben behoefte aan een stabiel kabinet, dat ons uit de crisis helpt”, waar Heijnen aan toevoegde, dat hij voorlopig geen nieuwe verkiezingen wil……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hoe wil hij dan aan een stabiel kabinet komen, dat ons uit de crisis helpt????? Want één ding is zeker, uit de crisis komen, gaat met Rutte 2 niet lukken, dat weten zelfs de burgers met iets meer dan 3 hersencellen.

*Je hoort hem zelfs in de radiostudio voor de microfoon knikken, door het geluidseffect dat dit geeft. De hele PvdA partijtop heeft een mediatraining gevolgd, waar het belangrijkst dat geleerd wordt, het jaknikken met het hoofd is. Daardoor denken de toehoorders, dat deze politicici wel de waarheid zullen spreken….. Je zou het bijna niet geloven, maar deze goedkope truc werkt ook nog in veel gevallen, iets dat in- en intriest is…

Bent u zo’n misleide PvdA kiezer? Geeft niet hoor, maar u ziet wat er van gekomen is, dus nooit weer op deze waardeloze volksverlakkerspartij stemmen, a.u.b!

NB, de VVD sloot het jaar positief af, maar ja, dat is dan ook een partij die openlijk lobbywerk verricht voor de ondernemers en welgestelden. Joop noemde in haar berichtgeving de SP niet, die partij heeft altijd een positief saldo, daar de politici daar een normaal, fatsoenlijk inkomen verdienen, het graaideel daarbovenop vloeit in de partijkas. Ach ja, Joop is onderdeel van de PvdA propagandamachine…..

Liesbeth van Tongeren ziet nog genoeg financiële ruimte bij huurders

Vanmiddag in Standpunt NL de  stelling, dat het terecht is, dat huiseigenaren meer moeten gaan betalen voor slecht geïsoleerde woningen, dat is namelijk leuk voor huiseigenaren, die het water al aan de neus staat….

Van Tongeren van GroenLinks eh, ik bedoel AsgrauwRechts, stelde op een gegeven moment, dat huurders best meer mogen betalen voor een goed geïsoleerde woning. Natuurlijk heeft dit takkewijf met een riant inkomen, niet in de gaten, dat de huurders keer op keer worden gepakt met huurverhogingen (zelfs de laagste inkomens mag dit jaar een huurverhoging van 4% worden opgelegd!), bovendien betaalt het grootste deel van de huurders zich al scheel aan een huis, dat nog niet een derde van die huur waard is……..

Duurzaam ‘GFT’ Den Haag……. ha! ha! ha! ha!

Op 17 april jl. ontving ik een brief van gemeente Den Haag met ‘belangrijke informatie over gft inzameling’, de brief was gedateerd als: ‘April 2013’. In de brief wordt gesteld, dat vanaf 22 april de gemeente stopt met de inzameling van gft via het zogenaamde ‘gft-abonnement’ Veel bla bla, dat het inzamelen in mijn wijk niet meer zinvol is en dat er zelfs door de lage deelname, geen milieuvoordeel te behalen valt. Vanaf 2005 werd voor wijken met veel hoogbouw en stapelbouw het gft-abonnement ingevoerd, daar in die wijken een te lage deelname was voor het apart aanbieden van gft afval. Nu is de deelname aan dat abonnement zo laag, dat VVD wethouder Revis heeft besloten voor die wijken ook deze laatste inzameling geheel te stoppen.

Leuk dat gemeente Den Haag deze brief 5 dagen voor de laatste inzameling verstuurde, met name leuk, omdat je groencontainer of emmer na het legen op 22 april, meteen werd meegenomen door de dienst die dit afval ophaalt. Fijn als je een klein huis en een kleine keuken hebt, hup weg, die afval emmer of container. Voor diegenen die dit in de gaten hadden, was het zaak maandagavond, of dinsdagmorgen jl. deze emmer leeg te kiepen in een vuilniszak, zodat je de emmer of container kan houden (terwijl in de brief werd gesteld, dat op 22 april voor het laatst gft afval apart zou worden opgehaald, dit in tegenstelling tot het eerdere bericht, zoals u dat hierboven ziet). Dinsdagmorgen reed ik op mijn fiets achter een gft wagen, met daarachter een extra vrachtwagen, waar schielijk de lege emmers en containers in geflikkerd werden. Zo te zien waren de mannen die dit werk deden behoorlijk gestrest, ik vermoed, dat ze al menige scheldpartij achter de rug hadden, van bewoners die bovengenoemde brief niet of maar half gelezen hadden, en hun container of emmer zagen verdwijnen.

In de brief wordt voorts gesteld, dat ondanks de voorlichting van gemeente Den Haag, de belangstelling voor het abonnementensysteem laag is. Van die voorlichting heb ik nooit iets gemerkt (tot vorig jaar had Den Haag een huisvuilkalender, waar men info over het gft afval kon vinden, maar die kalender is verdwenen voor een digitale, ook al hebben veel ouderen in Den Haag geen computer) en wat mij betreft is die zogenaamde voorlichting zwaar onder de maat geweest. Maar ja wat wil je, een wethouder van de VVD, de partij die schijt heeft aan het milieu…….. Voorts kan je voor deze teruggang in duurzaamheid de andere coalitiepartijen verantwoordelijk stellen: PvdA, CDA en D66.

Eerder werd het ophalen van chemisch afval wegbezuinigd in Den Haag, ook al een waanzinnig succes, sinds die tijd zie je in de hele stad batterijen op straat liggen, dat is het spreekwoordelijke topje van de ijsberg, de rest verdwijnt in de vuilnisbak, waar nu dus ook alle gft afval bij komt. Immers wie gaat er nog een kilometer of vijf fietsen naar een industrieterrein om daar zijn chemisch afval in te leveren, plaatsen die ook nog eens fietsonvriendelijk zijn en op de tocht daar naar toe, mag je als fietsers extra veel gif happen vanwege alle stoplichten …. Voor deze maatregel was GroenLinks medeverantwoordelijk, goed hè!

Erik van Muiswinkel voelt zich thuis bij de PvdA

Het kwam deze week al voorbij, van Muiswinkel bij BNR, heb er toen geen aandacht aan besteed. Maar gisteren was hij in de herhaling te horen. De man, die ik vaak nog wel leuk vond, vertelde hier dat hij zich thuisvoelt bij de PvdA…. ha! ha! ha! Dat was niet cynisch bedoeld!!! Ook vindt Muiswinkel als vertegenwoordiger van de culturele sector, dat er best nog meer bezuinigd kan worden op cultuur, terwijl hij tegelijkertijd zegt, dat deze bezuinigen eigenlijk amper iets opleveren, ja lezers, je broek zakt van je kont!

Maar ook voor de gewone burger heeft Muiswinkel een boodschap, het is normaal, dat men het ‘wat minder’ krijgt. Ach, schijt aan de 1,2 miljoen armen in ons land, of de grote hoeveelheden mensen die hun huis zijn uitgedonderd, omdat ze het ‘zo goed’ hebben, ze kunnen gerust nog meer inleveren, godverdomme!

Over Sap had Muiswinkel een ‘mooie’ analyse gemaakt: de neoliberale topvrouw van GroenLinks moest aftreden, louter en alleen, door het optreden van Tofik Dibi…….

Jezus wat een lul!

Als u morgenavond naar de oudejaarsshow van Muiswinkel kijkt, bedenk dan wel, dat u een PvdA programma op heeft staan, verzorgd door het media orgaan van de partij: de VARA!

Vuurwerkoverlast en GroenLinks

Leuk idee van GroenLinks, dat vuurwerkoverlast meldpunt. Jammer dat dit meldpunt niet in de laatste week van oktober is geopend, maar ja, dat kan je niet van de GL yuppen verwachten, die leven tenslotte in de ‘nette’ wijken, waar de pubers alleen in de laatste dagen van het jaar recalcitrant worden, ha! ha! ha! ha!

Trouwens leuk hè, dat we nu een extra dag hebben, dat er volop geknald wordt (doordat de legale verkoop gisteren al begon, vanwege de zondag).

GroenLinks voor meer politieke openheid, maar niet in de dagelijkse werkelijkheid

Een rel in Amersfoort over het functioneren van de burgemeester, nee Azijnpisser, over het uitlekken van het functioneringsgesprek met de burgemeester. Was het maar waar, dat de burger zich zou mogen uitspreken over het functioneren, van een persoon met de belangrijkste functie voor die burger in zijn gemeente of stad. Het functioneringsgesprek dat de fractievoorzitters van de Amersfoortse raad met CDA burgemeester Bolsius voerden, zou volgens het uitgelekte rapport, spreken van kritiek op het functioneren van deze burgemeester. Fractievoorzitter Hiske Land van GroenLinks zei tegen de pers, dat de uitgelekte rapportage niet weergeeft wat er is besproken met de burgemeester, maar zij heeft wel besloten, samen met de andere fractievoorzitters, aangifte te doen van dit uitlekken bij de politie…… ha! ha! ha! ha! ha!

Logisch dat de bevolking niet mag weten hoe waardeloos haar burgemeester is….

Ach GroenLinks en openheid, het is als met GroenLinks en het milieu, of het linkse gehalte van GroenLinks, leuk in woord, maar niets voor de praktijk!

Sap begreep het niet helemaal

De GroenLinkse neoliberaal, helleveeg Sap, die eerst te zeer op de hamertenen was getrapt, om bij haar afscheid van de 2e Kamer aanwezig te zijn, heeft een interview gegeven, dat vandaag in de Volkskrant staat.

Sap wijt het verlies van GroenLinks bij de laatste verkiezingen aan de beslissing in te stemmen met de Kunduz-missie. Sap realiseerde zich niet, dat ze daarmee de achterban voor het hoofd stootte, die elke steun aan Rutte 1, vanwege het binnenloodsen van de fascistische PVV, afwees, zo liet ze weten. Dit terwijl ze daar toentertijd uit en te na op is gewezen en ze dat zelf van nul en generlei belang achtte.

Echt regentengedrag, maar dan wel neoliberaal regentisme, bovendien biedt ze hiermee de achterban van GroenLinks geen excuus, integendeel, ze legt de schuld, bij die tegenstanders. De vreselijke huppelkut vergeet even, dat ‘haar’ partij is opgebouwd uit partijen als die van o.a. de PSP en de CPN, richtingen, die al lang niet meer terug te vinden zijn bij GroenLinks. Sterker nog, Sap vertrapte de belangen van arbeiders en de iets hoger op de sociale ladder staande burgers, door net als de PvdA te pleiten voor grote sociale hervormingen (lees: het te niet doen van het arbeidsrecht en in te zetten op flexibele werknemers, die vandaag het hoofd breken, over hoe het morgen zal gaan, m.a.w. de ‘gelukkige nieuwe mens………’). Wat betreft de PSP hoef ik al helemaal geen uitleg te geven, die stroming is volkomen uitgerangeerd. Voorts is het Groene gehalte van GroenLinks wel bijzonder mager geworden, kijk naar de vele wanprestaties van GroenLinks in de lokale politiek. Dat zijn de oorzaken voor het grote verlies, dat GroenLinks leed, het gedrag van Sap was daarbij de spreekwoordelijke druppel….. (maar wel een heel gore druppel!)

Jan Vos (PvdA) “dit is het groenste kabinet in 50 jaar”, ha! ha! ha!

Een nieuw (op)lichter van de PvdA, jan Vos, was gistermorgen in BNR Duurzaam. De aanstormende hondenlul durfde te zeggen, dat hij teleurgesteld is in GroenLinks wat betreft de vergroening van ons land. Dat mag iedereen wat mij betreft zeggen, behalve politici van partijen, die volkomen schijt hebben aan vergroening of verduurzaming van dit land, nou ja volkomen? Niet helemaal, de schijn moet opgehouden worden, zoals bij de PvdA. Het hufter lulletje durfde te stellen, dat Rutte 2 het groenste kabinet in 50 jaar is, daarmee de eigen disfunctionerende kabinetten Kok even een schop na gevend, of Bakellende 4, waar de PvdA net zoveel voor het milieu deed, als men nu van plan is*.  Maar zoals het spreekwoord gaat (enigszins aangepast): ‘In het land van de blinden is eenoog, met nog 10% zicht, koning!’

*Zie ook wat betreft het groene gehalte van de PvdA: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2012/11/vroege-vogels-dit-pvda-programma-over.html