Zie ook: ‘Ros Atkins (BBC perstituee) weet waarom men tijdens G20 demonstreerde in Hamburg….. OEI!!!‘
en: ‘G20 – Is the West Governed by Psychopaths?‘
COMMENTAAR OP NIEUWS, POLITIEK EN MEDIA, ZOVEEL MOGELIJK DAGELIJKS. WILLEM WACHTMEESTER.
About hypocrisie
Een Kamermeerderheid heeft gisteren besloten dat de regering met maatregelen moet komen, tegen (vijandige) overnames van belangrijke Nederlandse bedrijven. Het gaat deze hypocrieten met name strategische belangrijke bedrijven……
Dezelfde Kamer die eerst is een groot deel van het openbaar vervoer heeft geprivatiseerd, zodat dit OV nu deels o.a. in handen is van 2 buitenlandse staatsbedrijven…….. Alsof het openbaar vervoer niet tot de top 10 van strategische bedrijven behoort!
Dan de hysterie bij de eventuele overname van Post NL door Bpost, deze Belgisch postbezorger zorgt in tegenstelling tot Post NL uitstekend voor haar personeel! Het is daarnaast een bedrijf dat niet als Post NL bezuiniging op bezuiniging heeft gestapeld! Een bedrijf dat allerlei taken succesvol naast het post bestellen introduceerde! Een bedrijf dat zelfs een sollicitatie campagne had opgezet, om Nederlandse postbodes te lokken! (je ziet ‘t voor je, in camouflage pak en verdovingsgeweer…..)
Wat was er in godsnaam op tegen dat Bpost Post NL wilde overnemen? Als er straks tijden komen van grote elektriciteitsstoringen, dan wel (wat ‘god’ verhoede) tijden van oorlog, zouden we een dienst op poten moeten houden, waarmee we minstens nog kunnen communiceren. Post NL voert een sterfhuisbeleid wat betreft de postbezorging en een groot aantal mensen is in het verleden al ontslagen, dan wel is ‘van nature afgevloeid’ (pensionering waarna de taak niet meer vacant komt)…….. Dit terwijl dit bedrijf ook nog een reclame bezorg tak heeft, Netwerk VSP, waar het schooljeugd uitbuit……….. Overigens ook de postbezorgers worden uitgebuit, zij verdienen aanmerkelijk minder dan de postbodes die we voorheen hadden…..
Hetzelfde geldt voor KPN en de overname plannen door een Mexicaanse multimiljonair Carlos Slim. KPN had destijds al een groot aantal medewerkers op straat geschopt, dit onder de disfunctionerende leiding van topgraaiers Scheepbouwer en Blok. Het bedrijf had op zeker baat gehad bij die verkoop, alsof Slim onze telefoons, de bekabeling voor vaste nummers en zendmasten had kunnen verschepen naar Mexico…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Nee, ‘we’ laten liever de boel door topgraaiers (o.a. uit de politiek) naar de kloten helpen en geven dan desnoods enorme staatssteun (uit het door u opgebrachte belastinggeld), ondanks jaren wanbeleid………..
Kortom eerst stond de Kamer toe dat belangrijke bedrijven, zoals de hiervoor genoemde bedrijven (maar bijvoorbeeld ook energiebedrijven) werden geprivatiseerd i.h.k.v. de desastreuze neoliberale politiek van hare kwaadaardigheid Thatcher, die overgewaaid kwam uit Groot-Brittannië…… Waarna de Kamer nu wil dat deze bedrijven beschermd moeten worden tegen ‘vijandige’ overnames……… Met andere woorden: die totaal verkeerde privatisering was in feite de eerste en enige echte vijandige overname!!
Wat een gekkenhuis, jezus!! Bovendien: laat de Kamer zich maar eens druk maken over grote Nederlandse bedrijven die naar schatting 30 miljard aan belastinggeld op jaarbasis ontduiken in het buitenland!!
Zie ook:
‘Jongerius (PvdA EU) heeft extra baan bij Post NL……..‘
‘Poolse pakketbezorgers uitgenomen door Post NL……..‘
‘Aangetekende digitale post…… Knettergek!!‘
‘‘Kamp: het gaat goed met de post…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!’ Overname Post NL door Bpost‘
‘Post NL heeft slechter resultaat geboekt ‘dan verwacht……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘
‘Post NL krijgt toestemming van ACM de postmarkt de nek om te draaien………‘
‘Post NL gaat vrolijk door met de post de nek om te draaien…….‘
Hoorde een dag of tien geleden een spotje van de Stichting Nederlandse Veteranendag op de radio, waar men speciaal de aandacht vestigde op de veteranen die in Indonesië zo gruwelijk tekeer zijn gegaan (en dat allesbehalve ‘incidenteel’)……………
Dit terwijl de Nederlandse regering het verdomt om excuses te maken voor de smerige koloniale oorlog van Nederland tegen het Indonesische volk……..
Waarom moet er ééns per jaar een veteranendag worden gehouden? Je zou je nog kunnen voorstellen dat er voor de destijds uitgezonden dienstplichtigen, een dag wordt belegd, echter voor de beroepsmilitairen zo’n dag beleggen, is vragen om moeilijkheden.
Zij hebben de laatste 25 jaar veelal meegewerkt aan illegale oorlogen (door de VS begonnen, of door VS machinaties uitgebroken oorlogen), moeten we daar trots op zijn??
Bovendien aardig hypocriet van de Nederlandse overheid (en regering), die immers zo min mogelijk ex-militairen wil erkennen als getraumatiseerd (posttraumatische stressstoornis ofwel: PTSS)…….
Kortom: moeten we trots zijn op heel foute militaire acties?? (uiteraard hebben veel militairen geen misdaden begaan en zijn ze min of meer gedwongen mee te doen aan die foute acties)
Moet dit jaarlijks gevierd worden, o.a. middels het overvliegen van militair tuig (met een oorverdovende herrie), zoals straaljagers die zelfs burgerslachtoffers hebben gemaakt? Neem verder de oorlogsmisdaden begaan in het toenmalige Joegoslavië en later Servië, waar o.a. burgerdoelen werden gebombardeerd onder NAVO vlag…….. Overigens het schijnt dat er vandaag ook op Haagse grond veel rollend (en stinkend) militair tuig te zien is geweest, dit ter ere van historische (vaak fout) geweld…….
Kap ajb met deze hypocriete en foute verering van het leger, het is meer dan walgelijk!! Een goede zorg voor veteranen en echt kritisch nadenken voordat er militairen worden uitgezonden (naar landen waar we niets te zoeken hebben) is veel belangrijker!
Mensen weer een ongelofelijk staaltje hypocrisie van het Trimbos-instituut. Gistermiddag op Radio1 Esther Croes, ‘arts-epidemioloog’ van Trimbos over het ‘ vreselijke gevaar’ van xtc gebruik…….
Of Croes dan even de cijfers kon weergeven. Nee, dat kon ze niet, ze moet zich verlaten op anderen, zoals het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). Kijk daar kan men tot de conclusie komen, dat een overleden persoon xtc heeft gebruikt, waar naar grote waarschijnlijkheid bovendien een enorm hoog alcohol percentage in het bloed van de overledene wordt gevonden en met ‘een beetje geluk’ nog sterke medicatie van huisarts of specialist.
Croes stelde dat het NFI spreekt over 5 tot 10 doden op jaarbasis, doden die zoals bij autopsie blijkt o.a. xtc hebben gebruikt……. Uitermate vreemd, daar de media het uitjubelen als er een xtc dode valt en als het even meezit, volkomen hysterisch hun plaat uitgaan. Bij mijn weten komt de teller in de media niet verder dan gemiddeld 2 personen per jaar……….
Uiteraard wil Croes xtc niet gelegaliseerd zien. Ook ziet ze het nut niet van testen, dat maakt niet uit volgens de ‘deskundige……’ Voorlopig kan men tijdens zo’n test mensen waarschuwen voor veel sterkere ‘pillen’ en mensen adviseren hoe xtc verantwoord te gebruiken, maar dat heeft volgens deze ‘arts’ dus allemaal geen zin……..
In het BNR nieuws van 17.00 u. meldde de nieuwslezer, dat Trimbos toch een cijfer had: 8 xtc doden per jaar, waar men uiteraard niet bij vertelde, of er andere harddrugs zijn gebruikt zoals alcohol…. Sterker nog: Trimbos noemt alcohol niet eens een harddrug!!
Volgens het bericht stelt Trimbos dat xtc onschuldig lijkt, maar dat dit niet zo is……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hoe noemt men alcohol dan bij Trimbos, ‘super-onschuldig?’ Aan de gevolgen van overmatig alcoholgebruik overlijden 12 mensen per dag!!!
Daarover gesproken: als er per dag 12 mensen overlijden ten gevolge van een ziekte, zou je kunnen spreken van een epidemie. Welnu waar blijft Croes als arts-epidemioloog met een dikke waarschuwing voor de harddrug alcohol, die zoals gezegd dagelijks (365 dagen per jaar) 12 doden eist..?????
Het Trimbos zal wel leven van overheidssubsidies en moet dus af en toe van zich laten horen, lullig dat men daar amper of geen aandacht heeft voor de harddrug alcohol….. De harddrug alcohol eist verreweg de meeste slachtoffers, daarbij kunnen xtc en zelfs heroïne (en alle andere harddrugs) daarbij opgeteld, niet in de schaduw staan!! Let wel: schade zowel direct als indirect en zowel schade op het persoonlijke vlak, als de directe omgeving en zelfs maatschappelijk……
Overigens werden deze cijfers bekend gemaakt, na een door PvdA volksverlakker Martin ‘die vrouw’ van Rijn gelast ‘diepgravend onderzoek….’ Dezelfde van Rijn, die het normaal vindt dat er nog steeds reclame mag worden gemaakt voor de harddrug alcohol, die in tegenstelling tot de harddrug xtc, wel flink verslavend en zoals gezegd, veel gevaarlijker is……..
Waarom eist Trimbos geen totaal verbod op alcoholreclames?? ‘Je zou bijna gaan denken’ dat de Trimbos medewerkers aanvullend worden betaald door de alcoholfabrikanten……
Wat een waardeloos, peperduur orgaan dat Trimbos en wat een stel hypocrieten!!
Al langer wordt er gesteld (inclusief beeldmateriaal) dat de VS en de Iraakse-coalitie (o.l.v. de VS) gebruik maakt van witte fosfor in haar strijd tegen IS en andere terreurgroepen die bij de VS uit de genade zijn gevallen…….
Witte fosfor gebruiken, is in feite een chemische wapen inzetten, waar men bij gebruik in stedelijk gebied bovendien op zeker weet, dat daar een fiks aantal burgers gruwelijk mee zal worden vermoord……….
Vooral de Iraakse stad Mosul en de Syrische stad Raqqa worden bestookt met witte fosfor*…..
Waar blijft nu de verontwaardiging in de reguliere westerse media en kritiek van de westerse politici, die zelfs bij een gerucht over Russische of Syrische wreedheden (die keer op keer op niets berusten), volkomen uit hun dak gaan?? Overigens waren diezelfde media en politiek doodstil over het gebruik van witte fosfor door de ‘gematigde rebellen’ in Aleppo, u hoeft niet te vragen door wie dit wapen destijds werd geleverd: de VS coalitie tegen Assad!!**
De hoogste tijd dat de VS bovenaan de lijst met terreurgroepen komt te staan, de VS is verreweg de grootste terreurentiteit op aarde. Alleen deze eeuw heeft de VS meer dan 2 miljoen mensen vermoord…… De teller voor door de VS vermoordde mensen, staat vanaf WOII tot het jaar 2000 op 20 miljoen (!!!)………
Tijd ook, dat men eindelijk een aanvang maakt met het vervolgen van de VS voor het grootschalige gebruik van terreur en de ontelbare oorlogsmisdaden begaan door deze vereniging van terreurstaten!!
Hier een artikel dat ANTIWAR (Anti-Media) op 10 juni jl. plaatste over het gebruik van witte fosfor door de VS (daaronder de link naar een artikel over hetzelfde onderwerp van Kurdistan 24 en de Washington Post):
June
10, 2017 at 11:10 pm
Written
by Jason
Ditz
(ANTIWAR.COM) — Iraq claimed
credit for
videos earlier this week showing the use of white phosphorus
munitions in densely populated parts of the Old City in Mosul, but
their use is becoming even more widespread, with new reports
suggesting that the US is also using
such shells in both Iraq and Syria.
Though
white phosphorus shells are not uncommon in the military, and often
used as smokescreens, the high temperature at which it burns, and the
toxic chemicals emitted makes them wholly unsuitable for populated
areas, and their use in any densely populated area or as an
incendiary are widely considered war crimes.
In
the cases where images are emerging, they are definitely in densely
populated areas, with both Mosul and Raqqa apparently facing the use
of white phosphorus. The US would neither confirm nor deny the use,
though officials did insist that if they were using them, it was in
keeping with their ongoing efforts to limit the number of civilians
they killed.
That
assurance is less and less valuable, as US airstrikes killing soaring
numbers of civilians in Mosul and Raqqa at any rate. Rights groups
are warning that the use of the shells in populated areas is an undue
risk, and they are seeking more information on the context in which
they are being deployed.
The
increasingly secretive Pentagon is doubtless not going to comply with
that.
By Jason
Ditz /
Republished with permission / AntiWar.com / Report
a typo
Zie ook:
Kudistan 24 >> Middle
EastWATCH:
Iraqi forces allegedly use white phosphorous to shell IS in Mosul

Iraqi
forces allegedly use white phosphorous against the Islamic State (IS)
in the al-Zinjili neighborhood, western Mosul, June 3, 2017. (Photo:
Kurdistan24)
en: ‘U.S.-led forces appear to be using white phosphorus in populated areas in Iraq and Syria‘

U.S. Marines with the 11th Marine Expeditionary Unit carry 155mm rounds to an M777 Howitzer gun line in preparation for fire missions in northern Syria. The sea-foam green rounds on the truck are white phosphorus munitions. (Photo courtesy Lance Cpl. Zachery Laning, U.S. Marine Corps)
=================================
* WITTE
FOSFOR (van: MEDICS4MEDICS)
Witte
fosfor wordt gebruikt in brandbommen, rookbommen en als
doelwitmarkering. Het is een zelfontbrandbare stof; bij contact
branden huid en vlees weg. Bij contact met de huid reageert de stof
met het water in de huid, waardoor zeer diepe en ernstige brandwonden
ontstaan. (Het verbrandingsproduct is fosforpentoxide dat met vocht
verder reageert tot fosforzuur.) Dit effect is vergelijkbaar met dat
van napalm. Naast brandwonden kan de toxiciteit van witte fosfor ook
schade aan belangrijke organen zoals lever, longen en hart
veroorzaken. Fosforbranden kunnen niet met water geblust worden omdat
de stof ook met water reageert, onder andere met de vorming van het
toxische fosfine.
Tijdens de Vietnamoorlog werd witte fosfor
aangeduid met de codenaam Willy Pete (van de Engelse benaming white
phosphorus). Het werd voornamelijk gebruikt voor het leggen van
rookgordijnen.
In januari 2009 gebruikten zowel Israël als de
Palestijnse militanten van Hamas witte fosforbommen in het conflict
in de Gazastrook. (volgens deskundigen klopt de bewering niet, dat Hamas witte fosfor heeft gebruikt…..)
In mei 2009 stelde de internationale
mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch het gebruik van witte
fosfor door NAVO-eenheden in Afghanistan aan de orde, naar aanleiding
van een incident op 14 maart 2009, waarbij een 8-jarig meisje in het
Alahsay-district in het oosten van de provincie Kapisa ernstige
brandwonden zou hebben opgelopen door witte fosfor-munitie.
In
november 2011 gebruikte Israël witte fosforbommen op Palestijnen die
op straat kwamen om hun erkenning door de UNESCO te vieren.
** Zie: ‘Aleppo: ‘gematigde rebellen’ gebruiken gifgas en witte fosfor om bevrijd gebied te bestoken………‘
Zie ook: ‘Rusland zegt de VS, dat met vuur speelt in Syrië, de wacht aan……..‘
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels die u hieronder terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘Kurdistan 24’.
De mislukte PvdA praalhans en disfunctionerend (demissionair) minister van Buitenlandse Zaken, Koenders, liet na de Britse verkiezingen weten, dat de uitslag van de Britse verkiezingen een zekere onzekerheid schept……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een gelul!
Koenders schopte een enorme open deur in, toen hij vervolgde: “Onzekerheid is niet goed…..” Je meent ‘t??!!!
Daarna stelde Koenders dat het in het belang van Nederland is, dat er een goede overeenkomst komt met de Britten over hun vertrek. “Het is belangrijk dat we in een goede relatie verder gaan….”
Die laatste woorden van volksverlakker Koenders staan in schril contrast tot de uitlatingen die deze jaknikker vorig jaar na de uitslag van het Brexit-referendum deed. Destijds was hij hels over de uitslag en beet hij de Britten toe, dat ze niet hoefden te rekenen op een zachte behandeling van de EU (alsof hij dit voor het zeggen had..)…….
Wat Koenders destijds NB als minister niet wist, was het feit dat Nederland jaarlijks voor meer dan 17 miljard euro exporteert naar Groot-Brittannië….. In 2015 verdiende Nederland zelfs 20 miljard aan de export naar GB (cijfer van het CBS, dus dat zal wel een paar miljard minder zijn, maar toch…)…… Bovendien lopen de Nederlandse vissers de kans, dat ze niet meer in Britse wateren mogen vissen (wat ik allesbehalve een ramp vindt*, maar wat wel een aardige aderlating voor de staatskas zal zijn)..
Koenders heeft van zijn fouten geleerd, ook al zal hij dat nooit toegeven; jezus mensen, wat een ongelofelijk domme hypocriet!!
* De gruwelijkste dood die dieren sterven t.b.v. de menselijke consumptie, is die van vissen en andere zeedieren……..
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels die u hieronder terug kan vinden.
Het kan u niet ontgaan zijn, het feit dat Trump de daad bij z’n leugenachtige woorden heeft gevoegd en het besluit bekend maakte, dat de VS zich terugtrekt uit het klimaatakkoord van Parijs. Volkomen hysterisch reageren de media en politici op deze foute stap van Trump.
Het klimaatakkoord van Parijs staat voor te weinig en kwam derhalve veel te laat. Men kon NB niet eens de beprijzing van CO2 uitstoot ter sprake brengen op de klimaattop die tot dit akkoord leidde…….
Ook de intensieve veeteelt kwam niet ter sprake, terwijl die zorgt voor: -een enorme uitstoot van het sterke broeikasgas methaan, -de sloop van oerwouden (t.b.v. onder andere sojateelt voor diervoer >> 80% van de wereldsojaproductie gaat naar de intensieve veeteelt…), -een enorme luchtvervuiling en uitstoot van CO2, door het vervoer van diervoer, dieren, kadavers en ‘eindproducten……..’
Maatregelen om de oceanen te beschermen, onze grootste bron van zuurstofproductie, kwamen al evenmin ter sprake en zoals de koraalriffen van Australië laten zien, de verzuring en opwarming van de oceanen gaan in steeds rapper tempo……..
Men sprak af, dat de temperatuur aan het eind van deze eeuw niet verder mag stijgen dan 2 graden Celsius. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat zelfs met een directe doorvoering van alle maatregelen uit het klimaatakkoord, de stijging van 2 graden C. fiks zal worden overtroffen, men spreekt nu al voorzichtig van een stijging die de 8 graden C. zal benaderen of zelfs zal overschrijden…….
Kortom een berg hysterie over een akkoord dat volkomen tekort schiet, het uitstappen van de VS stelt dan ook weinig of niets voor……
Ik kan deze hysterie dan ook niet anders zien, dan een enorme volksverlakkerij: men probeert net als na het sluiten van het akkoord de wereldburgers duidelijk te maken, dat men de klimaatopwarming in de hand heeft en men rustig kan gaan slapen…….
Oh ja, PvdA trol Dijksma kwam met het totaal versleten cliché op de proppen, dat de uitstap van de VS uit het akkoord “Een historische vergissing is….” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat zegt het enorme leeghoofd, terwijl ze de afgelopen 4,5 jaar niets anders gedaan heeft, dan de klimaatverandering verder aanjagen, zowel middels het steunen van de intensieve martelveehouderij, als de subsidie van meer dan 3 miljard voor nieuwe kolencentrales, om daar bossen uit de VS in te verstoken…… Ook de stijging van de maximumsnelheid was geen probleem voor hufter Dijksma en haar oplichterspartij PvdA!!
Zelfs de grijnzende VVD hufter Rutte stelde teleurgesteld te zijn over de beslissing van Trump…… Zonder de VS wordt het moeilijker de doelstellingen van Parijs te halen, aldus de oplichter…. Zoals u heeft kunnen lezen, ook met de VS waren de doelstellingen van het klimaatakkoord onhaalbaar!! Onder Rutte is er niets gedaan om de klimaatverandering af te remmen, integendeel, zoals u hierboven kon lezen! Daarnaast heeft Nederland zo ongeveer de slechtste luchtkwaliteit in de EU…… Maar Rutte is ‘teleurgesteld…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Vuile hypocriet!
Zie ook: ‘Klimaatakkoord: over de veehouderij en de oceaan‘ (lezen en zien mensen, een uitstekende analyse!)
en: ‘Ben Bot (CDA) durft Trump en de VS de klimaatles te lezen……..‘
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.
De psychopathische clown en intussen volleerd oorlogsmisdadiger Trump heeft op 29 april jl. de psychopathische massamoordenaar en president van de Filipijnen, Duterte geprezen voor het vermoorden van drugsverslaafden en handelaren…….* “Keep up the good work, you are doing an amzing job, aldus luidden de uitgelekte woorden van Trump…….
Het Belgische VRT Radio1 nieuws van 11.00 u. afgelopen zaterdag, wist te melden dat opperschoft Duterte het gore lef had om militairen, die hij inzet tegen moslimextremisten op het eiland Mindanao, te beloven dat wanneer zij worden gepakt vanwege het verkrachten van vrouwen, hij de schuld op zich zal nemen…….. Met andere woorden: verkracht maar raak….!!!
Overigens heb ik dit nieuws nog niet op het Nederlandse Radio1 gehoord, net zo min als ik PvdA sierdrol Koenders, de zwaar disfunctionerend demissionair minister van BuZa, kritiek heb horen uiten op Duterte of op Trump…….. Zelfs zijn wanpresterende partijcollega en dito minister Ploemen (zelf vrouw) maakte hier geen woord aan vuil……..
Hier het bericht van Anti-Media, één van de bronnen waarop mijn bericht is gebaseerd:
(broodje worst!)
May
26, 2017 at 5:08 pm
Written
by Anti-Media
Staff
(ANTIMEDIA) Philippines
— On
Wednesday — a day after it was leaked that
during a phone call last month Donald Trump praised Philippine
President Rodrigo Duterte for doing an “excellent
job” with
his country’s war on drugs — it was reported that the Southeast
Asian leader is thinking of declaring full martial law in the name of
fighting terrorism.
“Philippines
President Rodrigo Duterte said his martial law declaration for the
country’s restive south could be expanded ‘throughout the
country’ in order to combat the rise of ISIS.”
The
current order affects only a southern group of islands and
was declared Tuesday
after clashes broke out between militants and government troops.
Citing the violence, Duterte, who cut short a visit to Russia to fly
home, says it’s his duty as a leader to provide safety for his
citizens.
“I
had to declare martial law in the Mindanao group of islands,” the
president said at
a news conference in Manila. “It
is our constitutional duty to enforce the law and provide security.”
It
was Tuesday that three government troops died and
12 others were injured when militants reportedly took over several
state buildings, torched others — including a school, a jail, and a
church — and took hostages.
As
the world has just witnessed with the attack in Manchester, the
governments’ responses to acts of terror are almost universally the
same: lock it down. From Reuters on
Tuesday:
“Countries
across the world will tighten security ahead of major cultural and
sports events after a suicide bombing in Britain that killed at least
22 people, but experts say reinforced measures will do little to
prevent determined individuals.”
President
Duterte — if he makes good on his proposition of full martial law —
appears willing to take this philosophy to the extreme. Perhaps this
should come as no surprise, however, given the man’s
documented history of
what many find to be human rights abuses.
This
is why so many people were offended this week after The
Intercept published
the transcript of
a phone call between Duterte and Donald Trump. During that call,
which took place April 29, the U.S. president said the Filipino
leader was doing an “unbelievable
job on the drug problem” in
his country.
“You
are a good man,” Trump
says to Duterte. “Keep
up the good work. You are doing an amazing job.”
Duterte
thanked Trump for his kind words, saying drugs are the “scourge
of my nation now and I have to do something to preserve the Filipino
nation.”
That “something” Duterte
referred has been taking place since his election in June and
was summarized by The
Intercept in
its reporting on the April conversation:
“Police
have killed over 7,000
people,
devastated poor areas of Manila and other cities, and used the drug
war as a pretext to murder government
officials and
community leaders.”
Duterte’s
version of a war on drugs has been roundly condemned by
the United Nations, and even Trump’s own State
Department acknowledges thousands
of “extrajudicial
killings” in
the Philippines — saying it’s the country’s “chief
human rights concern.”
Creative
Commons / Anti-Media / Report
a typo
=======================
* U begrijpt dat de harddrug die direct en indirect de meeste schade aanricht, alcohol, is uitgesloten van deze oorlog tegen drugsgebruikers en -handelaren….. Duterte lust wel een glas of drie!!
Zie ook: ‘Did You Know ISIS is Now in The Philippines? Here’s What You Aren’t Being Told‘ (op Anti-Media; zet uw adblocker aan, zo mist u de vreselijke reclames. De Adblock Plus van Google, voor o.a. Chrome en Firefox doet dit perfect)
en: ‘Mensenrechtenschendingen aangejaagd na inzet VS militairen in de Filipijnen………‘
en: ‘Duterte (massamoordenaar en president Filipijnen) wordt ongemoeid gelaten door Paus Franciscus……..‘
en: ‘De wereld moet zich uitspreken tegen de fascistische psychopaat Duterte, president van de Filipijnen‘
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels die u hieronder aantreft, dit geldt niet voor het label ‘Mindanao’.
De houten klaas van het CDA, van Haersma Buma, liet gisteren weten, dat hij ‘er moeite mee heeft’ dat de neoliberale pooier Pechtold geen kans ziet met de ‘Christen’Unie te regeren. Dit nadat hij tijdens een theekransje met CU oplichter Segers sprak. Overigens liet Pechtold e.e.a. weten, alsof hij een grafrede afstak…. Je ‘zou bijna denken’ dat hij bang was voor spelbederver te worden uitgemaakt, niet zo vreemd na 4 jaar lang te hebben samengewerkt met de CU………. ook wat dat betreft is veilingmeester Pechtold een grote hypocriet, zoals gezegd wel met de CU samenwerken en sterker nog, zelfs met de SGP (een echte fundi-partij!) het waardeloze kabinet Rutte 2 op de been houden en dat 4 jaar lang!!
Van Haersma Buma die moeite heeft met D66…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter! Uiteraard wil van Aersma Buma graag met de CU en D66 regeren, dan zou Pechtold namelijk een groot deel van het meer dan smerige (letterlijk en figuurlijk) CDA beleid* moeten slikken!!
De formatie is dan ook verworden tot een show voor de hoofdrolspelers, waar Pechtold deze voor zijn achterban zo opvoert, zodat hij straks kan zeggen, dat hij ‘in het landsbelang’ wel moet regeren met de CU!! (vandaar die grafstem…). Pechtold zou dan zelfs de PVV kunnen opvoeren als eventuele coalitiegenoot (al is dat zeer onwaarschijnlijk, maar toch…..)
Op dat laatste, ‘in het landsbelang’, liep de grijnzende VVD hufter en zwaar disfunctionerend premier Rutte alvast vooruit, door te stellen, dat Pechtold niet de luxe heeft om een coalitie af te wijzen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter!!!
Rutte en zijn VVD liepen een enorm verlies op bij de laatste verkiezingen, de partij verloor maar liefst 25% van de zetels die het had……. Terwijl Pechtolds D666 een fikse winst maakte, zo bezien heeft Pechtold het gelijk aan zijn kant, wat voor coalitie dan ook af te wijzen!! Al moet daar wel bij opgemerkt worden dat ook hier een belachelijk spel wordt gespeeld, immers de VVD en D66 ‘verschillen zoveel’ dat ze in dezelfde (neo-) liberale fractie van het EU parlement zitten….. Met andere woorden, VVD en D66 zouden het prima kunnen vinden in Rutte 3, waarmee Pechtold, die de gepijnigde ‘staatsman’ speelt, zich zo volkomen belachelijk maakt…….
Ook landelijk verschilt het beleid dat D66 voorstaat niet veel van het VVD beleid…….. Pechtold en de rest van de D66’ers doen net of ze een groene partij hebben, hoe heeft D666 dan 4 jaar lang het milieu-afbraakbeleid van Rutte 2 kunnen steunen????? Om elders puntjes binnen te halen?? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Totaal ongeloofwaardig!!!
Terug naar de uitspraak van Rutte: gezien de verkiezingsuitslag heeft deze VVD oplichter niet de luxe een andere partij de les te lezen!!
Ach laat het demissionaire kabinet Rutte 2 nog maar een paar jaar op de winkel passen (zonder verdere wet- en regelgeving door te mogen voeren), als dit kabinet vanaf 2012 (op deze manier) op die winkel had gepast, hadden niet alleen de welgestelden er veel beter voorgestaan, maar waren we er met z’n allen op vooruitgegaan (inclusief het milieu)!!
* Trouwens die van Haersma Buma heeft een verborgen agenda, deze flapdrol zal straks bij ‘nog meer tegenslag’ in de formatie, ‘in het landsbelang’ met de PVV als coalitiepartner op de proppen komen. Niet zo vreemd, als je ziet dat hij en zijn partij bewondering hebben voor de corrupte Hongaarse fascist en premier Orbán met zijn Fidesz partij. Een partij die als het CDA, deel uitmaakt van de EVP in het EU parlement…….. De PVV begint de laatste weken iets in te binden, zo heeft de valswitte haatprofeet Wilders nu wel commentaar op zijn vriend, het beest Trump. Een teken aan de wand……..
Zie ook: ‘D66 krijgt minister voor klimaat en energie……… OEI!!‘
en: ‘Pechtold liegt de oren van z’n kop over de Rutte 3 onderhandelingen……..‘
Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u hieronder terug kan vinden.
Er gaat letterlijk geen dag voorbij, of BBC World Service radio brengt anti-Russische propaganda.
Zo ook gisteren weer, rond 12.20 u. (CET) hoorde ik een verslag van BBC ‘Moskou correspondent’ Steve Rosenberg.
Deze oplichter, die zich godbetert journalist durft te noemen, stelde dat de Russische regering lak heeft aan de gewone burger. Als bewijs liet hij een vrouw aan het woord, die bekeerd zou zijn van Putin-aanhanger tot tegenstander van Putin. Alsof het verslag van één vrouw het bewijs is, dat er van alles mis is in Rusland…….
Rosenberg was blijkbaar even vergeten, dat de Britse regering May en de al even inhumane neoliberale (‘conservatieve’) voorgaande regering Cameron, de grote onderlaag in Groot-Brittannië zo ver hebben uitgekleed, dat er dagelijks meer dan 4 miljoen kinderen met honger naar school gaan………
Ik vraag me af, hoeveel kinderen in Rusland dagelijks met honger naar school gaan, ik ‘vrees’ voor Rosenberg dat dit er nul zijn………..
Klik voor meer berichten met BBC anti-Russische propaganda, op het label BBC dat u hieronder aantreft, daar kan u ook klikken op andere labels voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande.