Pechtold (D66) moet er niet aan denken met de ChristenUnie te regeren……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De leider van D66, opperhufter Pechtold, liet gisteren na het klappen van de formatie besprekingen weten, dat hij er niet aan moet denken met de ‘Christen’Unie te regeren……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wat een vuile hypocriet die Pechtold! Vier jaar lang heeft hij samen met de CU het inhumane neoliberale en zwaar disfunctionerende kabinet Rutte 2 op poten weten te houden…… Sterker nog: zelfs de SGP was in die jaren geen punt voor Pechtold!!

Zo heeft Pechtold, de glimmende volksverlakker en louche veilingmeester, een aantal zaken zien tegenhouden, waar hij en zijn D666 niet achter stonden!! Nu doet de praatjesmaker net alsof hij nooit samen met de CU (en de SGP) heeft vergaderd en samengewerkt, terwijl hij vier jaar lang voor het overgrote deel van de onderwerpen, prima samenwerkte met de ‘christenbroeders en zusters’ van de CU en de vrouwen onderdrukkers van de SGP, een partij die net als de CU tegen abortus en euthanasie is, maar wel voor de doodstraf pleit……… Bovendien hebben deze partijen (inclusief D66) ingestemd met de onbeschofte en onverantwoorde bezuinigingen op de zorg door Rutte 2….*

Hebt u bij de Tweede Kamerverkiezingen op Pechtold of een andere D66’er gestemd, denk de volgende keer a.u.b. na, zeker als u minder dan € 40.000,– per jaar verdient, daar u dan ook nog eens tegen uw belang en daarmee o.a. tegen uw eigen portemonnee stemt!!

D666 probeert zich middels euthanasie en onderwijs te profileren als sociaal liberale partij, maar gezien de zaken, die deze volksverlakkers partij steunt, kan je niet anders concluderen, dan dat deze partij een ijskoud, neoliberaal beleid voorstaat en steunt……. Moet u nagaan: wat betreft het onderwijs, was D66 ook voor het meer dan asociale leenstelsel, zodat m.n. een heel groot deel van de jongeren uit de onderlaag wel drie keer uit zal kijken, voor ze gaan studeren!!

* Bezuinigingen op de zorg. Waar de CU bijvoorbeeld durft te stellen, dat het zonder haar inbreng veel erger zou zijn geweest. Hoe kan je godverdomme een kabinet steunen, dat zo inhumaan en ijskoud met haar burgers omgaat??!!!! Met andere woorden: deze partijen, D66, CU en SGP hadden van meet af aan, dit waardeloze Rutte 2 niet moeten steunen, zodat er zicht was gekomen op een wel humaan en verantwoord kabinet, dat oog had voor bijvoorbeeld de grote noden in de grote onderlaag van onze maatschappij. Vergeet niet dat het aantal mensen dat in armoede leeft, dus dat qua inkomen tegen-, op-, of onder de armoedegrens zit, de vier miljoen al lang is gepasseerd onder Rutte 2…….

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u hieronder terug kan vinden.

De Syrische vatbom (barrel bomb) mythe en de hypocriete hysterie daarover……….

Al een paar jaar wordt het Syrische leger gedemoniseerd vanwege het gebruik van ‘vatbommen’ (vatenbom, of het Engelse barrel bomb). Craig Murray, o.a. voormalig Brits ambassadeur van Oezbekistan en mensenrechtenactivist, ergerde zich daar vreselijk aan en schreef een artikel, dat Information Clearing House op 1 mei jl. plaatste.

Vooral de berichtgeving in de VS stak Murray, echter hier in Nederland is de situatie hetzelfde. Hysterische commentaren, waarbij men stelt dat dit wel de barbaarsheid aantoont van het democratisch gekozen bewind van Assad (‘uiteraard’ noemen de reguliere media en het overgrote deel van de Nederlandse politici dat laatste niet: het feit dat Assad met een overgrote meerderheid van stemmen, democratisch werd gekozen, in door internationale waarnemers goedgekeurde verkiezingen…..)

Terecht betoogt Murray, dat je beter te maken kan hebben met een vatbom, dan met een ‘normale’ bom, aangezien die laatste veel effectiever is in het doden van mensen……* Murray betoogt voorts, dat deze vatbommen in een beperkt aantal gevallen werden ingezet, terwijl de reguliere westerse mediaorganen (en het grootste deel van de westerse politici) het deden voorkomen, alsof er honderden van die vatbommen werden gebruikt……

Waar deze media (en politici) intussen het gebruik van ‘gewone bommen’ tegen burgerdoelen de normaalste zaak van de wereld vinden, zeker als deze door de psychopathische VS en haar misdadige hielenlikkers worden gebruikt. Sterker nog: terreurentiteit VS en Groot-Brittannië leveren de Saoedische reli-fascistische dictatuur grote hoeveelheden clusterbommen, die het tegen de Jemenitische bevolking en haar kinderen inzet…… Ook daarvoor amper of geen aandacht in de reguliere westerse media en bij het overgrote deel van de westerse politici………

Hier het artikel van Craig Murray:

The
Barrel Bomb Conundrum

By
Craig Murray

April
30, 2017 “
Information
Clearing House
” –  Virtually every mainstream media
article or broadcast on the United States aerial massacre of Syrian
government troops, manages to work in a reference to barrel bombs as
though this in some way justifies or mitigates the US action.

It
is a fascinating example of a propaganda meme. Barrel bombs are being
used by Syrian government forces, though on a pretty small scale.
They are an improvised weapon made by packing conventional explosive
into a beer barrel. They are simply an amateur version of a
conventional weapon, and they are far less “effective” –
meaning devastating – than the professionally made munitions the UK
and US are dropping on Syria, or supplying to the Saudis to kill tens
of thousands of civilians in Yemen, or to Israel to drop on children
in Gaza.

If
a bomb were to drop near me, I would much prefer it to be a barrel
bomb as it would be less likely to kill me than the UK and US
manufactured professional variety. If however my guts were to be
eviscerated by flying hunks of white hot metal, I would not
particularly care what kind of bomb it was. The blanket media use of
“barrel bomb” as though it represents something uniquely inhumane
is a fascinating example of propaganda, especially set beside the
repeated ludicrous claims that British bombs do not kill civilians.

It
is of course only part of the media distortion around the Syria
debacle. Western intervention is aimed at supporting various Saudi
backed jihadist militias to take over the country, irrespective of
the fact that they commit appalling atrocities. These the media label
“democratic forces”. At the same time, we are attacking other
Saudi controlled jihadists on the grounds that they are controlled by
the wrong kind of Saudi. You see, chopping off the heads of
dissidents and gays is OK if you are one of the Saudis who directly
controls the Saudi oil resources. It is not OK if you do it freelance
and are one of the Saudis who is merely acting at the covert behest
of the other Saudis who control the Saudi oil resources.

I
do hope that is clear.

Craig
Murray is an author, broadcaster and human rights activist. He was
British Ambassador to Uzbekistan from August 2002 to October 2004 and
Rector of the University of Dundee from 2007 to
2010. 
https://www.craigmurray.org.uk

==============================

* Zie bijvoorbeeld: ‘Survivors Describe US Airstrike That Killed Hundreds in Mosul

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u hieronder terugvindt.

Opiaten doden in de VS jaarlijks 10 keer zoveel mensen, dan terroristen in de afgelopen 20 jaar..!!!

Anti-Media bracht afgelopen zondag een artikel van The Free Thought. Hierin aandacht voor het gebruik van opiaten in de VS en dan m.n. het gebruik van voorgeschreven pijnstillers……

Volgens de schrijver, Claire Bernish, overlijden dagelijks gemiddeld 91 VS burgers aan het gebruik van pijnstillers als OxyContin (oxycodone) en illegale drugs als heroïne. Maar al te vaak, stappen chronische pijnpatiënten over van OxyContin of Vicodin (hydrocodon) naar heroïne, daar ze niet voldoende pijnstilling vinden in de voorgeschreven medicatie. Overigens een fiks deel van die 91 dagelijkse doden, is te betreuren door de inname van een hogere, dan de voorgeschreven dosis, daar men ondanks de voortdurende pijn geen hogere dosis krijgt voorgeschreven door de arts.

Ook aandacht voor de illegale oorlog tegen Afghanistan, waar voor de inval van de VS nog amper papaver werd verbouwd, is de productie nu hoger dan ooit tevoren…….. Binnen 6 maanden na de VS inval, was de productie van opium van 185 ton gestegen naar 3.400 ton…….. Het schijnt zelfs voor te komen, dat VS militairen papavervelden bewaken voor bevriende ‘krijgsheren…………’ (zie de foto in het Free Thought artikel hieronder)

Wel wil ik aantekenen dat het aantal alcoholdoden in de VS, de 91 dagelijkse ‘opiumdoden’ ver moet overtreffen. In Nederland gaat het dagelijks om een gemiddelde van 12 alcoholdoden per dag, dit getal zou voor de VS op rond de 200 doden per dag moeten liggen…… Tja, de harddrug alcohol is nu eenmaal ‘sociaal geaccepteerd’, ook al maakt deze harddrug vergeleken met alle andere harddrugs opgeteld, verreweg de meeste dodelijke slachtoffers……….. (dit nog naast de andere directe en indirecte schade door overmatig alcoholgebruik, zoals kanker, verkeersdoden, mishandeling, scheiding enz.)

Lees en zie de hypocrisie van de VS en haar oorlog tegen drugs, die nog steeds doorgaat, ook al zei Obama er een streep onder te hebben gezet…….. Een oorlog waarin de VS overheid (zelfs de DEA) niet treuzelt om zelf beter te worden van bijvoorbeeld het heroïne of cocaïne gebruik in dit ‘land…..’ Zie wat dat laatste betreft o.a. de tweede (laatste) link in het artikel van Free Thought.

Eén ding is zeker, het jaarlijkse aantal doden door opiaten in de VS, ligt 10 keer hoger dan het aantal doden dat in 20 jaar tijd door terrorisme in de VS te betreuren was…. Let wel: voor die doden door terrorisme voerde en voert de VS illegaal oorlog in een fiks aantal landen, het aantal mensen dat daarbij werd vermoord, overtreft het cijfer met drugsdoden (ook die door alcohol) op een gigantische manier…… Zo heeft alleen de illegale oorlog van de VS tegen Irak tot nu toe al aan meer dan 1,5 miljoen Irakezen het leven gekost……..

In
One Year, Opiates Killed Ten Times as Many Americans as ALL Terror
Attacks in Last 20 Years


By
Claire
Bernish

 April
28, 2017

So,
why, then, has a killer of tens of thousands each year still on the
loose inside those putatively impermeable borders? How could this
executioner, unmasked and identified, roam main streets of small
towns as comfortably as a seedy alley in some decrepit corner of an
urban metroplex — unhindered by the threat of detention or
arrest?

How
could this nefarious reaper sever the lives of ninety-one Americans
each and every day, yet — rather than earn a notorious status as
Enemy of the Public Number One — this killer is encouraged to
thrive, intentionally or not, by those supposedly the most trusted to
guard us from bodily harm?

Since
the attacks of 9/11, the United States has waged the pernicious War
on Terror — combating a concept most of its citizenry will never
encounter firsthand — nearly everywhere on the planet, even
toppling ostensively brutal but sovereign regimes in its name.

Yet,
Terror — its tactics used most often by disciples fighting in the
name of religion — has not been as efficacious in destroying
American lives as the opioid 
medications prescribed,
without irony, to kill their pain.

Since
1995, terrorists of varied stripe have 
killed 3,181
people in the U.S. — nearly 3,000 of them in the September 11
attacks, which sparked the nation’s unending war, alone.

That’s
a startling figure, indeed — particularly in a country known for
Orwellian surveillance and tracking of visitors and citizens, alike —
but terror’s death toll cannot be examined separately from known
killers more easily stopped.

In
2014, the span of a single year, an astounding 
29,467
Americans died
 by
overdose of opioid-related drugs, including prescriptions — and the
following year saw more than 15,000 lose their lives to overdose on
opioid medications legally prescribed by medical personnel.

Unintentional
drug overdose is now the 
primary
cause of accidental death

in the U.S. — and prescription opioid industry bears a significant
bulk of culpability in the problem.

Many
opiate addicts never sought the escape of a substance recreationally
— but were given prescriptions for medications like Vicodin
(hydrocodone) or even OxyContin (oxycodone) following surgery, a
serious injury, or as treatment for the chronic pain of another
illness.

What
might seem innocuous when written by a physician can quickly turn
malevolent — a single month of prescribed medication might not be
sufficient to fight the pain of a complex fracture or chronic
ailment. If the prescriber then refuses an extension of that opioid —
all-too frequently, under the benign premise of preventing dependence
— that patient might seek other means to procure the same relief.

Many
turn to heroin — highly illegal, but readily available from the
black market — and without the rigorous federal restrictions
guarding its legal opioid brethren. In fact, a large percentage of
heroin addicts began using after prescriptions for strong opioids
like OxyContin ran their course, leaving the patients suffering
without recourse.

Every
day, 
around
1,000 people are treated in hospital emergency rooms for misuse of
prescription opioids
 —
and in 2014, alone, roughly 2,000,000 abused or were dependent on
those opioid medications. One-quarter, given such a prescription on a
long but terminal basis, struggles with dependency.

Fifteen-thousand
people perished by overdosing on prescription opioid painkillers in
2015 — and the 
figures compiled
by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention grow
exponentially by the year. Even as the War on Terror rages on around
the globe.

Indeed,
veteran American troops have stumbled on that war’s undiscussed
elephant in the room while fighting the supposed terrorists we’re
made to believe threaten our security, overseas in Afghanistan —
the origin, by most reports, of the majority of the world’s
opium supply.

Standing guard
over fields of opium poppies
 isn’t
expressly stated in U.S. military recruitment brochures, yet troops
returning stateside report that media images showing them doing so
are entirely accurate.

terror

Immediately
prior to the U.S. invasion of Afghanistan some sixteen years ago —
in an irony of tragic shame to warhawk politicians and the
pharmaceutical industry — the Taliban had all-but eradicated the
opium poppy from the fertile lands under its control, evidenced by a
record-smashing low, 
185-ton,
harvest.

Reversing
that became paramount priority — even before dust kicked up by the
boots of incoming soldiers had time to settle.

Within
six months of the U.S. invasion,”
 wrote Matthieu
Aikins for the December 4, 2014, 
Rolling
Stone
, “the
warlords we backed were running the opium trade, and the spring of
2002 saw a bumper harvest of 3,400 tons.”

To
call the revival a success would severely undercut the facts.
Production of Afghani opium 
doubled by
2014, and Afghanistan’s potent poppies — rumored to be rivaled in
quantity only by 
secreted
fields of the North Korean government
 —
soon dominated markets, comprising 
90
percent
 of
the entire planet’s supply.

Opiates
fuel a crisis of dependence and addiction that — in tandem with a
dearth of treatment programs attainable by those with low incomes or
lacking insurance — has mushroomed into an epidemic, without
indication of diminishing soon.

Correlation
might not equal causation, but that span and gravity of that epidemic
run in lockstep with the astronomical rise in production of
Afghanistan’s opium — and both share a birthdate roughly
coinciding with the U.S. invasion.

Opiates
are profitable. Opioid prescription painkillers — doled out to
Americans for temporary relief of pain, 
four
times more often
 than
in 1999 — are Big Pharma’s bread and butter. Even when the health
of the millions stands in peril — an epidemic reaching across
class, gender, race, and income lines to perfect a stranglehold —
prescription opioids profit their manufacturers and distributors so
many billions, ethics can’t take priority.

Sadly,
and with tragic irony, the opioid crisis rekindled the flames of
another highly ineffective war — the war on drugs. This most
violent, futile, and rights-violating attack on Americans does
nothing to stop the problem and only serves to bolster the bottom
line of the prison industrial complex.

In
fact, the war on drugs has served its purpose in creating the very
crisis it ostensibly fights — a result known by all those who’ve
ever taken the time to study 
the
horrid effects of prohibition. 

It
must be understood, black-clad terrorists shouting, ‘Death to
America!’ might offer a captivating tidbit for nightly national
news. However, in actuality, these militants do not present so much
as a distant threat to anyone living in the confines of the United
States.

Rather,
the unscrupulous players in the pharmaceutical industry, motivated by
profit more than individuals’ long-term health — and their
lackeys in government, specialists in lax legislation tough in
language, only — whose decisions, given the chain of responsibility
in crises, can ultimately destroy countless families.

Our
government will wage this War on Terror, assumedly until the ‘threat’
of ‘terrorism’ decreases substantially. In the meantime, the
opium overseas, guarded by U.S. troops and tended by local farmers
both incentivized by and hawkishly watched by Taliban warlords, will
be to blame for the epidemic killing scores the terrorists otherwise
couldn’t.

READMORE:  School Staff & Cops Bully Teen to Suicide byTelling Him Smelling Like Weed Has “Ruined His Life”

READ
MORE:  
Entire
Florida Police Dept Busted Laundering Tens of Millions for
International Drug Cartels

=================================

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u hieronder aantreft, dit geldt niet voor het label ‘hydrocodon’.

1 mei viering: alleen de Beurs gesloten, de plek waar men altijd weer zeer verheugd is met massaontslagen……..

Te zot voor woorden eigenlijk: dat de 1 mei viering in Nederland geen nationale vrije dag is. Dit terwijl er een ongelofelijk groot aantal arbeiders is omgekomen, tijdens het werk en een nog groter aantal daar voor het leven gehandicapt is geraakt, dan wel chronisch ziek is geworden.

Waar ook de strijd van de arbeiders niet vergeten moet worden, een strijd tegen inhumaan lange werkdagen, voorts een strijd tegen willekeur en uitbuiting…… Vergeet daarnaast niet, dat arbeiders keer op keer het land door een crisis moesten trekken, waarbij ze niet moesten zeiken over loonsverhogingen, neem de wederopbouw na WOII, waarvoor de arbeiders tot in de 60er jaren een onbeschoft laag salaris verdienden. Een recenter voorbeeld is de crisis van 2008, sinds die tijd zijn de arbeiders (ook die met stropdas en confectiepak) er amper op vooruitgegaan in salaris, dit in tegenstelling tot de top van de bedrijven waar ze werken/werken………..

De PvdA heeft de rechten van de arbeiders de laatste 5 jaar nog verder verkwanseld, door het voeren van een keihard, inhumaan neoliberaal beleid…… Geen reden voor deze bedriegers, om vandaag af te zien van het op veel plekken schijnheilig en volkomen hypocriet zingen van de Internationale…… Tegelijkertijd vindt men bij de PvdA het woord ‘socialisme’ een vloek in hun (zogenaamd) sociaal-democratische kerk……..

Paul Laseur, de ‘economie deskundige’  van BNR wijdde vanmorgen zijn column aan de 1 mei viering. Deze neoliberale hufter liet weten het normaal te vinden, dat men werkt op 1 mei, ‘het is immers de dag van de arbeid’, dus dan moet je juist werken. Laseur snapt niet eens, waarom in een groot aantal landen ooit 1 mei als nationale vrije dag werd ingevoerd. Het viel me mee, dat de ploert niet opmerkte, dat van werken nog nooit iemand is doodgegaan………

Laseur merkte verder op, dat de aardgasbaten zijn gebruikt voor de arbeiders…… Waar haalt de zak het vandaan? Daar men na de vondst van de aardgasbel in Groningen eindelijk de arbeidsvoorwaarden van de werkslaven verbeterde??? Voorlopig is de bulk van ons aardgas voor een appel en ei aan het buitenland verkocht (ook onder PvdA plork den Uyl)!!

Laten we hopen dat figuren als nitwit Laseur, een waardeloze economie deskundige, hun baan verliezen en nooit weer aan het werk komen, kijken wat ze dan te zeggen hebben……..

De hoogste tijd, dat 1 mei een nationale vrije dag wordt en kinderen op school wordt geleerd waar e.e.a. voor staat en wat het belang is van het fatsoenlijk behandelen van werknemers!! Zie hoe werkgevers nu in Nederland omgaan met mensen uit Oost-Europa…….

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Israël ondersteunt IS, aldus de Israëlische ex-minister van Defensie Ya’alon………….

De voormalige Israëlische minister van Defensie Bogie Ya’alon, die in ongenade viel bij Netanyahu, heeft toegegeven, dat Israël samenwerkt met IS…….. Overigens is dit geen nieuws, eerder werd al bekend gemaakt, dat gewonde IS strijders door het Israëlische leger werden opgelapt, op het door Israël illegaal bezette deel van de Golanhoogten, zodat ze na revalidatie konden doorvechten tegen de democratisch gekozen Syrische regering Assad ……. Geen nieuws dus, maar het kan geen kwaad als hoge politici en zeker degenen die verregaande beslissingen namen, hun verhaal doen, zoals Ya’alon in dit geval. Daarnaast is deze Israëlische samenwerking met IS niet verschillend van die met Saoedi-Arabië, Egypte en de Golfstaten…….

Ya’alon is overigens allesbehalve een vredesduif en hij staat nog steeds achter het opportunistische, hypocriete en fascistoïde regeringsbeleid van Netanyahu. Je kan zijn uitlating over IS wat mij betreft niet anders zien dan een ongelukkige verspreking, gezien zijn uitspraak in het Information Clearing House (ICH) artikel hieronder.

Een paar uur geleden werd bekend gemaakt, dat er een grote explosie had plaatsgevonden op het internationale Syrische vliegveld van Damascus. Volgens de huidige Israëlische minister van defensie, was deze Israëlische terreuraanval gericht op een gebouw van Hezbollah, vanwaar wapens zouden worden doorgevoerd vanuit Iran naar Libanon. ‘Toevallig’ is Hezbollah één van de groepen die het terreurtuig van ISIS en Al Qaida bestrijdt…….(Al Qaida, in Syrië onder de naam al-Nusra en nog wat namen die moeten verdoezelen, dat het om Al Qaida gaat)

ICH bracht gisteren het volgende artikel, waarin wordt gesproken over een excuus van IS aan het adres van Israël, vanwege een aanval. Toevallig bracht Anti-Media gisteren dit ‘excuus bericht’ naar buiten, u vindt het onder het (eerste) artikel van ICH. Dit ICH artikel kan u desgewenst laten vertalen door onder dit artikel op ‘Dutch translation’ te klikken (let op de uitspraak van Netanyahu t.a.v. IS, in het begin van het ICH artikel):

Former
Israeli Defense Minister Confirms Israeli Collaboration With ISIS In
Syria

By
Richard Silverstein


April
23, 2017 “
Information
Clearing House

– 
In
the midst of complaining about the Islamist threat to Israel and the
world, Bibi Netanyahu conveniently forgets that his own
country 
enjoys a
tacit alliance with ISIS
 in
Syria.  It is an alliance of convenience to be sure and one
that’s not boasted about by either party.  But is not terribly
different from one than Israel enjoys with its other Muslim allies
like Egypt, Saudi Arabia and the Gulf States.

Bogie Yaalon served as
defence minister in the current government till he had a falling out
with Netanyahu.  Now Yaalon plans to form his own party and run
against his former boss.  Unfortunately for him, he’s not
polling well and doesn’t appear to be much of a political threat.

So
Yaalon enjoys the position of having little to lose.  He can
speak more candidly than the average politician.  In this
context, he 
spoke
at length
 on
security matters at a public event in Afula.  There is always
much that I disagree with whenever I read Yaalon’s views.  For
example, while warning about the danger of favoring too heavily one
side over the other, he essentially justifies Israel’s
interventionist approach, which largely has favored Assad’s
opponents.  Nor do I like his choice of political
allies–from 
Pam
Geller
 to Meir
Kahane’s grandson
.

But he did reveal how
closely tied Israel is to ISIS in Syria. I’ve documented, along
with other journalists, Israeli collaboration with al-Nusra, an
affiliate of al-Qaeda.  But no Israeli till now has admitted it
has forged an alliance with ISIS as well.  Below Yaalon
implicitly confirms this below:

“…Within
Syria there are many factions: the regime, Iran, the Russians, and
even al-Qaeda and ISIS. In such circumstances, one must develop
a responsible, carefully-balanced policy by which you protect your
own interests on the one hand, and on the other hand you don’t
intervene.  Because if Israel does intervene on behalf of one
side, it will serve the interests of the other; which is why we’ve
established red lines. Anyone who violates our sovereignty will
immediately feel the full weight of our power. On most
occasions, firing comes from regions under the control of the regime.
 But once the firing came from ISIS positions–and it
immediately apologized
“.

The attack he refers to
was never reported in Israeli media.  Either the information was
placed under gag order or under military censorship.  It was
suppressed most certainly because both the firing by an Israeli
Islamist ally on Israeli territory and ISIS’ apology would
embarrass both Israel and the Islamists.

Keep in mind, this is the
same ISIS which beheaded a Jewish-American who’d lived in Israel:
Steven Sotloff.  The same ISIS which raped Yazidi women and
threw gay men off buildings.  The same ISIS which has rampaged
through the Middle East sowing havoc and rivers of blood wherever it
goes.  The same ISIS which Netanyahu routinely excoriates as
being the root of all evil in the world.

It’s common knowledge
that Israeli foreign policy going back to the days of Ben Gurion has
been exceedingly opportunistic and amoral.  So I suppose one
shouldn’t be surprised at this new development.  

But still it
does momentarily take one’s breath away to contemplate just how
sleazy Israel’s motives can be.



Tikun
Olam (Hebrew:
תיקון
עולם‎‎
tikkun
olam, “repairing the world”) is a Seattle-based political
blog that regularly reports on Israeli security matters. The blog was
created in 2003 by Richard Silverstein and covers the Arab–Israeli
conflict. Silverstein describes it as a “liberal Jewish blog”
that “focuses on exposing the excesses of the Israeli national
security state”.


This
article was first published by
 Tikun
Olam
.

See
also:

ISIS/Al-qaeda
airforce:
 Israel
attack kills 3 pro-government forces in Syria
;
: Three members of the pro-government NDF were reportedly killed
while two were wounded; an unnamed militia official was quoted as
saying by news agency AFP.



Click
for
 SpanishGermanDutchDanishFrench,
translation- Note- 
Translation
may take a moment to load.

===========================

ISIS
‘Apologized’ To Israel Over Gun Battle

ISIS ‘Apologized’ To Israel Over Gun Battle

April
26, 2017 at 8:07 am

Written
by 
Anti-Media
News Desk

(ANTIWARIn
a shocking revelation, former Israeli Defense Minister Moshe Ya’alon
(Likud), who served from 2013 until mid-2016, revealed that the
November gunbattle between Israeli troops and ISIS forces along the
Golan frontier, materially the only significant fight between the two
sides, 
was
followed up with an ISIS “apology
.”

Being
ISIS generally speaking means never having to say you’re sorry, and
the group has no real allies so it generally doesn’t come up. That
ISIS felt the need to apologize to Israel for the brief clash, which
had no Israeli casualties, speaks volumes about the group’s
position.

Ya’alon
revealed this apology in the context of comments about Israel’s
policy in Syria, and its repeated airstrikes against Syrian military
targets whenever any cross-border fire is reported has led Syria to
repeatedly complain that Israel is a de facto ally of the rebels.

It
appears ISIS may see things this way too, at least for now. Despite
ISIS making public statements playing up their animosity toward
Israel, and their ideology clearly positioning them as an enemy, they
likely see Israel as an ally of convenience.

Israeli
officials have largely treated ISIS the same way, as while they
sometimes express public concerns about the rise of ISIS, they have
already repeatedly made clear that they 
prefer
Syria to end up under the control of ISIS
 instead
of 
being
an ally
 to
Iran.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
AntiWar.com / Report
a typo

========================

Zie ook: ‘Israël laat alweer haar ware terreur gezicht zien: IS kan tijdelijke ‘geallieerde worden’ in de strijd tegen Iran en Hezbollah………‘ 

       en: ‘The United States, Israel, and Saudi Arabia Created and Funded ISIS

       en: ‘CIA erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’, die ze NB zelf hebben georganiseerd……..

       en: ‘IS verklaart Hamas de oorlog, opvallend kort nadat een Israëlische veiligheidsdienst IS als eventuele bondgenoot tegen Iran aanwees……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘Ya’alon’.

Koenders (PvdA BuZa): Assad is schuldig aan gifgasaanval en is een ‘criminele recidivist……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het is het demissionaire kabinet Rutte 2 nu geheel en al in de bol geslagen. Ondanks dat er meer en meer bewijs boven tafel komt, dat Syrië, precies als in 2013, niet verantwoordelijk is voor de gifgasaanval op Khan Sheikhoun, stelt het kabinet dat het begrip heeft voor de (uiterst illegale) terreuraanval van de VS op een Syrische luchtmachtbasis in de buurt van de stad Homs, waarbij 9 mensen, inclusief 4 kinderen werden vermoord………

Het kabinet dat ons vertegenwoordigt, vindt het dus normaal, dat de VS op basis van nul komma nada bewijs, een terreuraanval met 59 kruisraketten inzet en daarmee ook nog eens kinderen vermoord……… Ik weet niet hoe het met u zit, maar mijn mening is allesbehalve vertegenwoordigd in dit smerige potje kontenlikkerij van de Nederlandse volksvertegenwoordiging bij de regering van de VS, de grootste terreurentiteit op aarde!!

Blijkbaar is men het fiasco van 2013 vergeten, zoals gezegd ook toen werd Assad beschuldigd van een aanval met Sarin gas. Een diepgravend onderzoek van Carla Del Ponte wees toen uit, dat niet Assad, verantwoordelijk was, maar dat deze lag bij wat onze regering ‘gematigde rebellen’ durft te noemen……. Overigens hoorde ik gistermiddag in een paar geluidsfragmenten op BNR (na 17.00 u.) het jaartal 2013 weer voorbijkomen, dit in combinatie met de schuld van Assad…….

Over die geluidsfragmenten gesproken, daarin was ook zijne PvdA hufterigheid en wanpresterend PvdA minister van Buitenlandse Zaken Koenders te horen. deze droplul durfde te zeggen, dat Assad schuldig is (aan de gifgasaanval op Khan Sheikhoun) en dat hij een criminele recidivist is…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waar haalt de sufferd het vandaan?? Dat recidiveren duidt er sterk op, dat ook Koenders nog steeds loopt te liegen, dat Assad verantwoordelijk was, voor de grote gifgasaanval in 2013, terwijl zoals gezegd de ‘gematigde rebellen’ 1 op 1 verantwoordelijk waren……

In het Tweede Kamerdebat reageerde Koenders met een grijns op z’n duffe kop, toen hem in feite de les werd gelezen door Baudet, waar hij Sjoerdsma van repliek diende aangaande de ‘gifgasaanval door het regime Assad….’ De piano fetisjist Baudet stelde (volkomen terecht) dat het maar zeer de vraag is, of het regime Assad verantwoordelijk was voor die aanval. (heb niet het verdere debat gezien, maar meen dat Baudet niet heeft gesteld, dat Timmermans in 2013 de schuld voor de grote gifgasaanval destijds in de schoenen van Assad schoof, terwijl (nogmaals zoals gezegd) de ‘gematigde rebellen’ verantwoordelijk waren………

Sjoerdsma, D666 volksverlakker gaf nog even een uitleg voor het Engelse ‘collateral damage’, dat is volgens hem ‘onbedoelde nevenschade die niet kwaadaardig is bedoeld……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hé Sjoerdsma, de VS bombardementen op het oude centrum van het Iraakse Mosul, maken een ongelofelijk aantal burgerslachtoffers, alleen de druk van de bommen, doet de oude huizen al instorten, terwijl dat stadsdeel ‘bomvol’ inwoners zit. De VS weet dit en gaat vrolijk door met de bombardementen…. Het is duidelijk dat je dan niet meer kan spreken over de uitleg die Sjoerdsma gaf aan ‘collateral damage!!’ Zet dat eens af tegen de bevrijding van het Syrische Oost-Aleppo (van de afschuwelijke sharia terreur). Al in oktober 2016 stopten het Syrische leger en de Russen met het bombarderen, precies om te voorkomen dat deze ‘collateral damage’ zou worden veroorzaakt…….

Even voor Sjoerdsma was VVD oorlogshitser en toplobbyist van het militair-industrieel complex, ten Broeke te horen. Deze oplichter stelde dat er door de VS niet eerder werd ingegrepen met de opzet Assad weg te krijgen……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! De eerste besprekingen tot het afzetten van Assad vonden plaats in 2006, o.l.v. de VS!!! De opstand in Syrië en het faciliteren daarvan (o.a. met een enorme smak geld), werden door de VS gedaan. Ook het vervoer van ‘gematigde rebellen’ (lees: psychopathische moordenaars) vanuit o.a. Libië naar Syrië werd o.a. door de VS geregeld, idem het voorzien van wapens en training voor die ‘rebellen………’ Libië, u weet wel, dat net als Irak op basis van leugens illegaal werd aan gevallen door de VS en andere NAVO landen (onder leiding van de baas van de NAVO: de VS)…….

Vreemd overigens dat zo ongeveer de halve wereld, inclusief het klote kabinet Rutte 2 en het grootste deel van de Tweede Kamer  het normaal vonden en vinden, dat die ‘gematigde rebellen’ beschikken over gifgaswapens…… Immers dat was al in 2013 bekend!!! Ach ja, je kan deze wapens gerust toevertrouwen aan psychopathische moordenaars en verkrachters……. Overigens nog in 2013 steunde de VS coalitie de psychopathische moordenaars van o.a. al-Nusra (Al Qaida), waaronder de verantwoordelijken voor de gifgasaanval…… (die steun werd o.a. gemeld door Wikileaks, op basis van gelekte documenten)

Trouwens totaal belachelijk, dat ook Koenders op zeggen van de VS tot de conclusie komt, dat Assad verantwoordelijk is voor de gifgasaanval op Khan Sheikhoun, terwijl er niet eens een onderzoek is gestart…….. De VS wil alleen een ‘onafhankelijk’ onderzoek van de VN, dat tegenwoordig geheel in de zak van de VS zit en waar figuren als Del Ponte niet nog eens zullen worden uitgenodigd om een onderzoek te leiden……. Al vanaf de gifgasaanval dringen Syrië en Rusland aan op een (echt) onafhankelijk onderzoek!!

Nederland begaat hier dezelfde blunder, als in 2003, toen Nederland de illegale oorlog van de VS tegen Irak durfde te steunen, eerst politiek en later militair……. Ook toen was er geen nanometer bewijs, in dat geval ging het om ‘de massavernietigingswapens van Saddam Hoessein’, wapens die deze figuur niet had, iets waar VN wapeninspecteur Blix tot vermoeiens toe op heeft gehamerd…… Aan dovemansoren bij onze toenmalige (godbetert) premier en superleeghoofd Balkenende en zijn CDA maatje in kwade zaken, oplichter de Hoop Scheffer (die hier vorstelijk voor werd beloond door de VS, hij mocht secretaris generaaltje van de NAVO spelen.. Moet u nagaan, deze liegende lobbyist van het militair-industrieel complex, mag nu zelfs les geven aan een universiteit……. ha! ha! ha!)

Het land dat door ons kabinet en een groot deel van de Kamer wordt geloofd in deze gifgasaanval, terreurentiteit VS, was eind 90er jaren onder Clinton verantwoordelijk voor 500.000 dode Irakese kinderen (waaronder een heel groot deel ‘beautiful’ baby’s), dit door de boycot die de VS dat land op durfde te leggen. De destijds verantwoordelijk VS minister van BuZa, hare gitzwarte kwaadaardigheid Albright, durfde later te zeggen dat dit offer de zaak waard was……… Nederland onder de exorbitante PvdA zelfverrijker Kok, heeft nooit van de VN geëist, dat deze boycot moest stoppen, daar niet het regime, maar de gewone mens en dan m.n. kinderen werden getroffen……. De illegale oorlog van de VS tegen Irak daarna, waar Nederland mede verantwoordelijk voor was, heeft intussen aan meer dan 1,5 miljoen Irakezen het leven gekost, ook daaronder weer zeer veel ‘beautiful’ baby’s………..

Zelfs ‘GroenLinks’ (lees: AsgrauwRechts) vindt de terreuraanval van de VS tegen Syrië begrijpelijk, zo liet opperflapdrol van Ojik weten……

Ongelofelijk mensen, ongelofelijk……

Zie ook: ‘Trump heeft een nieuwe rode lijn voor Syrië opgesteld…….

       en: ‘Nikki Haley (VS ambassadeur bij VN): politieke oplossing ‘conflict’ Syrië alleen zonder Assad……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Haley (VS ambassadeur bij VN) herhaalde in VN, voorafgaand aan raketaanval, het smerige spel van Powell in 2002, aanleiding tot illegale oorlog tegen Irak…….

       en: ‘VS aanval op Syrische basis, zoals gewoonlijk uitermate voorbarig en bijzonder gevaarlijk!!

       en: ‘De raketaanval van de VS op Syrische basis en de waarschuwingen van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding……

       en: ‘Van Kappen (VVD) noemt ‘stapelaanwijzingen’ het bewijs en is blij met raketaanval VS op Syrische basis,  een aanval zonder enig echt bewijs voor Syrische schuld…….

       en: ‘Koenders en SOHR melden gifgas aanval, reguliere media als NOS nemen bericht van SOHR (propaganda en ‘fake news’ orgaan) over

       en: ‘Sico van der Meer (‘deskundige’ Clingendael) weet niet, dat Israël en Egypte grote hoeveelheden gifgas maken en op voorraad hebben……….

      en: ‘Rutte: raketaanval VS tegen Syrische basis was begrijpelijk en proportioneel, ook al is er geen bewijs voor Syrische schuld……..

      en: ‘Esther de Lange (CDA): het afschieten door de VS van raketten op een Syrische basis ‘was even nodig………..’

      en: ‘Giro 555: honger en oorlog in Jemen: waarom worden Saoedi-Arabië, de VS en GB niet aan de paal genageld wegens enorme oorlogsmisdaden??’

     en: ‘Bernard Hammelburg (BNR): Assad is een monster waar we mee moeten samenwerken………

     en: ‘Van Baalen (VVD) het is moeilijk te zien wie je moet steunen: Al Qaida, Al Qaida of Al Qaida……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

     en: ‘Al Jazeera filmde een onderdeel van de ‘gifgasshow’ in Kahn Sheikhoun………..

     en: ‘Vlaamse pater roept op niet langer de westerse anti-Syrië propaganda te geloven!

     en: ‘VS bereid tot militair ingrijpen tegen de regering Assad >> aanleiding: gifgas leugens van o.a. de VS zelf…….

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Heineken® 0.0 Bier: ‘wenbier’ voor de jeugd………

Heineken maakt massaal reclame voor haar alcoholvrije bier, Heineken® 0.0 Bier, o.a. met de leus ‘Eerst proeven dan geloven’. E.e.a. viel mij op, toen ik afgelopen zaterdag een film zag, die ‘mede mogelijk werd gemaakt’ door Heineken.

Uiteraard een reclame zonder het suffe cliché: ‘Geen18? Geen druppel…..’ Met dit Heineken® 0.0 Bier, kan de jeugd onder de 18 jaar al vast wennen aan de smaak van bier…….

Voor de nieuwe bezoekers van dit blog: alcohol is een uiterst verslavende harddrug, de harddrug die vergeleken met alle andere harddrugs, verreweg de meeste slachtoffers eist, zowel direct als indirect (indirect zoals verkeersslachtoffers, of slachtoffers van ‘zinloos’ geweld’)…… Dagelijks overlijden er in Nederland gemiddeld 12 mensen aan de gevolgen van alcoholgebruik* (let wel, dit zijn ‘directe slachtoffers’, ofwel de gebruikers van deze harddrug)……..

Nu is er dus ‘wenbier’ voor de jeugd…….

In één van de reclameblokken tijdens de film, zat ook een reclame voor Amstelbier ongefilterd. Te zien was hoe volwassenen zoals gewoonlijk veel pret hebben met bier. Deze reclame werd wel voorzien van ‘Geen18? Geen druppel’. Alsof een beetje opstandige puber daardoor weerhouden zou worden, alcohol te drinken, als deze kans zich voordoet……… Met dit soort reclames wordt juist de interesse gewekt bij de pubers die geen alcohol mogen gebruiken, logisch gezien de ‘enorme pret’ die men toont in deze reclames voor de harddrug alcohol………

Eerder hadden we de ‘NIX18’ reclamespots. Uit onderzoek bleek, dat deze reclames het alcoholgebruik onder jongeren, die de ‘alcoholleeftijd’ nog niet hadden bereikt (eerst 16, daarna 18 jaar), niet had teruggedrongen! Nogmaals: logisch gezien ‘alle pret’ die men op tv toont, veroorzaakt door gebruik van de harddrug alcohol…….

Daarover gesproken: te zot voor woorden, dat er nog steeds reclame gemaakt mag worden voor alcohol!! Daarmee geeft onze overheid (en het grootste deel van de politieke partijen) ten overvloede nog eens aan, dat men schijt heeft aan de volksgezondheid, geld verdienen über alles!!

* 12 alcoholdoden per dag, terwijl 1 XTC dode voldoende is, om de hele Tweede Kamer en de rest van het land op de kop te zetten…….. Een paar jaar geleden werden paddo’s zelfs verboden (door de wanpresterende VVD lamstraal Opstelten), doordat men stelde dat 2 mensen zich zouden hebben gesuïcideerd door het gebruik van paddo’s, terwijl dit mensen waren, die fiks aan de psychofarmaca zaten en bovendien een flinke sloot alcohol hadden gedronken…… 2 doden voor een landelijk verbod op de verkoop van de (niet verslavende) softdrug paddo’s……..

Wat een hypocriet zootje mensen, bah!!

Voor de nieuwe bezoeker van dit blog: ik ben niet ‘van de blauwe knoop’.

Turks referendum: een NOS ‘verslag’ door Lucas Waagmeester……….

Lucas Waagmeester, NOS ‘correspondent’ voor Turkije, was gisteravond, na het Radio1 nieuws van 18.00 u. te horen met een verslag over het ‘referendum’ in Turkije, dat de zwaar corrupte, psychopathische reli-fascist Erdogan de absolute macht (toen nog) zou moeten bezorgen.

Volgens Waagmeester is e.e.a. democratisch gewaarborgd in Turkije…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Democratisch in Turkije anno 2017…?? Vreemd genoeg vertelde Waagmeester wel, dat controle in veel districten niet mogelijk is, waarbij hij ‘vergat’ te vertellen in welke districten dat niet mogelijk is. Hier een voorbeeld: in gebieden waar de Turkse overheid oorlog voert tegen ongewapende Koerdische burgers, zijn mensenrechten organisaties en dito advocaten niet welkom, laat staan journalisten, ‘logisch’ dat daar (democratische) controle op de verkiezingen ontbrak…….. Het lijkt me, dat ‘de democratische waarborgen’ van Waagmeester daar volkomen ontbraken…….

Volgens Waagmeester kan je van de diverse mediaorganen niet veel verwachten, daar die voor 90% in handen zijn van het AK partij geteisem, waar volgens hem ook een deel in handen is van andere profiteurs die AK partij welwillend zijn…..* Uiteraard zei Waagmeester dit niet op de voorgaande manier (hij zou meteen op het vliegtuig zijn gezet), al is dat gedeeltelijk wel de realiteit………. Gedeeltelijk? Waagmeester zei 90% van de media, die in handen is van Erdogan getrouwen, dat moet echter 95% zijn!! Waar de resterende 5% geen deuk in een pakje boter kan slaan en bij een iets verkeerde woordkeuze, als het zo uitkomt, onmiddellijk gesloten wordt, dan wel wordt overgenomen door Erdogan zetbazen (of het nu om een krant, tijdschrift, tv- of radiostation gaat), waar de journalisten en de top van die mediaorganen, die ‘in de fout gingen’, gevangenisstraf wacht….. En toch vindt Waagmeester dat e.e.a. redelijk democratisch is gewaarborgd in Turkije…….

Het viel me nog mee, dat Waagmeester de aanloop naar de verkiezingen als niet eerlijk beoordeelde. Dit daar de politici van de oppositiepartijen voor het grootste deel in de gevangenis zitten en campagne voeren op veel plekken werd gefrustreerd (al noemde Waagmeester dit niet). Waar ik eerder vorige week een Britse correspondent hoorde zeggen, dat de paar oppositiepartijen die er nog een beetje toe doen, niet genoeg aanhang hebben en dus eigenlijk geen verschil kunnen maken…….. (gezien het voorgaande: vreemd dat er vanmorgen in de media niet wordt gesproken over het opkomstpercentage bij dit referendum) En ondanks het voorgaande zegt Waagmeester toch dat e.e.a. redelijk democratische is gewaarborgd in Turkije…………

Het bestuurlijke apparaat in Turkije, is evenals het onderwijs, politie en leger in handen van de AK partij en toch vindt Lucas Waagmeester van de ‘onafhankelijke’ NOS, dat alles redelijk democratisch is gewaarborgd in Turkije……….

Het was gisteren dan ook niet de vraag of Erdogan dit referendum zou winnen, dat stond van tevoren vast!!

En toch zei Waagmeester, die vindt dat e.e.a. democratisch** is gewaarborgd in Turkije, dat het er om zou hangen, waar hij een bijna 50/50 uitslag verwachtte als uitkomst van dat nep-referendum……… Een uitkomst die door veel andere ‘onafhankelijke journalisten en deskundigen’ werd voorspeld. Niet zo vreemd, daar Erdogan uiteraard heeft gezorgd, dat hij zou winnen, maar niet met een overweldigende meerderheid, daar dit ongeloofwaardig zou overkomen in het buitenland….

Waagmeester, als andere ‘deskundigen’, stelden met die 50/50 voorspelling in feite dat het niet zeker was, dat Erdogan zou winnen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het is overigens niet ondenkbaar, dat Erdogan zich had vergist in de uitslag, waar hij op minstens 60% van de stemmen in zijn voordeel rekende en er op het laatste moment nog e.e.a. is gemanipuleerd (zo zouden 1,5 miljoen stemmen ongeldig zijn, daar bepaalde stempels ontbraken; 1,5 miljoen stemmen die net het verschil maakten……)

Wat doet Waagmeester godverdomme nog in Turkije??!!!

NOS onafhankelijk…..?? ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Over nepnieuws verspreiden gesproken, jezus!!

*  Het overgrote deel van de echt onafhankelijke Turkse journalisten zit in het gevang, een klein aantal van hen heeft kunnen vluchten naar het buitenland……

** Erdogan noemde het woord ‘democratie’ minstens 4 keer in zijn overwinningspraatje gisteravond, deze ‘democratie’ zou er met zijn overwinning op vooruitgaan…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (later meer over de uitslag van het referendum).

Zal later op de uitslag van het referendum ingaan, die zoals te verwachten was, positief is uitgevallen voor Erdogan, zodat die nu de absolute macht heeft…….. Vreemd trouwens dat veel regeringen die deel uitmaken van de NAVO, in eigen land Erdogan aanvielen vanwege dit referendum, maar nooit het NAVO-lidmaatschap van Turkije ter discussie hebben gesteld, zoals de Turkse dictaturen uit het verleden nooit een probleem waren voor de NAVO lidstaten….. Dezelfde NAVO die de VS meehelpt ‘democratieën’ te vestigen in landen, waar de VS noch de rest van de NAVO iets te zoeken hebben…… Sterker nog: de VS regisseerde en financierde in het verleden meerdere coups tegen democratisch gekozen regeringen…….. Zo is de VS sinds een aantal jaren bezig met het creëren van een opstand, die in een coup tegen de regering van Venezuela moet resulteren, waarbij de VS zelfs de voedselvoorziening en de levering van medische goederen aan Venezuela frustreert (waardoor de bevolking zich uit ontevredenheid tegen de president en diens regering moet keren..)……

Zie voor meer dubieuze bijdragen van Waagmeester:

Lucas Waagmeester, NOS correspondent in Turkije, met 5 km/u. uit de ‘Koerdenbocht’

Bomaanslag in Istanbul: anti-PKK propaganda op Radio1……..

Koenders doodstil over Turkse terreur tegen de Koerden en Lucas Waagmeester (NOS) met kromme berichtgeving over de Koerden en de Turkse overheid…….

Erdogan heeft ‘gewonnen’, aanhang blij dat ze tot 2029 grof bestolen zullen worden en de kans lopen willekeurig gevangen te worden gezet…..

Zie voorts:

Turkije bombardeert eerste Koerdische doelen in Syrië nadat Erdogan aankondigde dat Turkije snel een ‘geplande inval’ zal uitvoeren‘ (en zie de andere links in dat bericht)

New York Post geeft 5 jaar te laat toe: IS werd en wordt gesteund door Turkije

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Mosul en Jemen: wie spreekt er na Khan Sheikhoun nog over het grote aantal vermoordde kinderen en vrouwen die de VS in resp. die stad en dat land maakte en maakt????

Nu de hysterie over ‘de aanval met gifgas’ op de stad Khan Sheikhoun compleet is, is de aandacht voor het grote aantal slachtoffers, waaronder veel vrouwen en kinderen, die in de strijd om het Iraakse West-Mosul zijn omgekomen, totaal verdwenen*. De VS vermoordde daar de afgelopen maand een enorm aantal burgers……

Hetzelfde geldt voor de door Saoedi-Arabië, met de hulp van de VS, gecreëerde hongersnood in Jemen. Daar zijn m.n. kinderen, ouden van dagen en zieken ‘het kind van de rekening….’

Zowel in Jemen als in Mosul zijn veel meer kinderen omgekomen, dan in Khan Sheikhoun en dat op een al even afschuwelijke manier………

In tegenstelling tot Khan Sheikhoun, zijn de daders voor de vermoordde kinderen (en andere burgers) in Mosul en Jemen wel direct aan te wijzen, zoals gezegd: de VS en Saoedi-Arabië (met de hulp van o.a. Groot-Brittannië)….. Waarom wordt hierover geen klacht ingediend bij de VN Veiligheidsraad??? Waarom zwijgt het overgrote deel van de westerse politici en de reguliere westerse afhankelijke (massa-) media, over deze enorme oorlogsmisdaden???

Men schijnt het lot van kinderen in de gifgasramp een stuk erger te vinden, dan kinderen die verhongeren, of bij bombardementen, of de dagen na die bombardementen omkomen. Vooral in de VS wordt er door het beest Trump en hare kwaadaardigheid Haley (VS ambassadeur in de VN) op gehamerd dat er ‘onschuldige’ kinderen zijn omgekomen bij de ‘gifgasaanval’ in Kahn Sheikhoum……. Dit terwijl er, zoals gezegd, grote aantallen (al even ‘onschuldige’) kinderen zijn omgekomen in Jemen en Mosul…..

Overigens zijn ook bij de VS boycot van Irak eind 90er jaren, 500.000 kinderen (!!!) omgekomen, iets waarvan de minister van BuZa destijds, Albright later durfde te zeggen, dat dit het doel rechtvaardigde……. Alleen al daarvoor had de VS terecht moeten staan in een tribunaal (het Internationaal Strafhof bestond destijds nog niet en belachelijk genoeg mag er door dit vermaledijde en partijdige hof, niet naar zware misdaden van voor die datum worden gekeken……..

* Al moet ik zeggen, dat de aandacht voor de strijd om West-Mosul en de hongersnood in Jemen, ook voor de gifgasramp in Kahn Sheikhoun, niet of sporadisch aanwezig was bij die westerse politici en reguliere media…… Sterker nog: tijdens de Giro555 actie om de honger in o.a. Jemen te lenigen, werd er niet gewezen op de kwalijke rol van de VS en Saoedi-Arabië in deze, men sprak toen over een ‘burgeroorlog….’

Zie ook: ‘Operation Mosul: A Medieval Massacre‘ (met gruwelijke beelden op straat gefilmd).

       en: ‘US airstrike killed 230 civilians in Mosul last night

       en: ‘Top US commander calls Mosul civilian deaths ‘tragedy’ as strikes paused

       en: ‘US admits responsibility for Mosul strike that killed scores of civilians

       en: ‘Here’s how bad things are in Mosul right now

       en: ‘VS dropt honderden parachutisten in Mosul……..

       en: ‘US Airstrike Kills 33 Civilians Sheltering at Syrian School‘ (ja, ook in Syrië gaat de VS nog steeds ‘lekker tekeer….’)

       en: ‘Mosul gruwelen op video, volgens BBC nog net niet nep…………..

       en: ‘Mosul: de VS vermoordt bijna dagelijks grote aantallen burgers, terwijl de reguliere westerse media vooral stil zijn………

       en:  ‘Media Silent As Saudi Arabia Devastates Yemen Into Famine

       en: ‘Giro 555: honger en oorlog in Jemen: waarom worden Saoedi-Arabië, de VS en GB niet aan de paal genageld wegens enorme oorlogsmisdaden??’

       en: ‘Jemen: hongersnood veroorzaakt door Saoedi-Arabië en VS >> weg de aandacht van westerse reguliere media en politici………

     

       en: ‘Jemen: elke 10 minuten sterft een kind onnodig >> verantwoordelijken: Saoedi-Arabië, de VS en GB

        en: ‘Saoedische coalitie vermoord met 2 bombardementen op Jemen, 9 vrouwen en 1 kind……… Aanvallen gesteund door het westen…….

        en: ‘Ploumen acht het mogelijk dat Nederlandse wapensystemen worden gebruikt door S.A. in Jemen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

        en: ‘Saoedi-Arabië bombardeert begrafenis ceremonie in Jemen, VS ‘heroverweegt’ wapenleveranties………

       en: Jemen en Saoedi-Arabië: leugens van de ‘onafhankelijke’ NOS voor ‘het goede doel……….’

       en: ‘Witte Huis juristen waarschuwden Obama al in 2015 voor aanklachten wegens oorlogsmisdaden

       en: (met mogelijkheid tot vertaling in ‘Dutch’): ‘U.S. and U.K. Continue to Participate in War Crimes, Targeting of Yemeni Civilians

       en: ‘VS heeft reden gefabriceerd om de Houthi rebellen in Jemen te bombarderen…….

       en: ‘Ali Al Shihabi: Saoedi-Arabie begaat geen oorlogsmisdaden in Jemen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Excuus voor de fout in de kop (Sheikhoum moet uiteraard Sheikhoun zijn), hersteld 19.38 u.

Kati Piri (PvdA – EU) hoopt dat de ‘vluchtelingendeal’ met Turkije standhoudt, dat spaart mensenlevens……… AUW!!!

Gistermorgen was PvdA EU grofgraaier Piri te horen op BNR (± 7.39 u.). Ze sprak over de laatste tragedie voor de Libische kust, waarbij rond de 250 vluchtelingen verdronken , die op 2 sloepen de EU probeerden te bereiken…….

Piri stelde dat ‘we’ (de EU) van alles proberen om de vluchtelingenstroom via Libië te stoppen. Dit onder meer door de zuidelijke Libische grens af te sluiten, training van de kustwacht en het oprollen van de smokkelorganisaties. Ook afspraken maken met landen van herkomst, zodat vluchtelingen teruggestuurd kunnen worden, behoort tot de ‘kansen’ die Piri ziet, dat noemt ze ‘een ontmoedigingsbeleid….’ Piri vergeet voor het gemak even, dat in de meeste landen van herkomst ofwel oorlog heerst, ofwel de honger en het totaal ontbreken van een toekomst*, de vluchtelingenstromen op gang houden……

Lullig genoeg verdient het westen zich scheel aan het leveren van wapens aan de landen, waar de vluchtelingen vandaan komen……..

Helaas zijn er met de ‘Libische regering’** geen afspraken te maken, zoals met de Turkse regering, aldus Piri…….. ‘Afspraken met de Turkse regering’, die hufter Piri als legitieme afspraken ziet, terwijl ze een flagrante schending van het VN Vluchtelingenverdrag zijn!! Volgens Piri heeft de ‘vluchtelingendeal’ met Turkije ervoor gezorgd, dat er nog amper mensen verdrinken die vanuit Turkije Griekse eilanden willen bereiken…….

De vluchtelingen in Turkije worden gevangen gehouden in kampen (inclusief kinderen), waarbij vergeleken de eerste beste gevangenis in Turkije ‘een kuuroord’ is. Het ontbreekt er aan zo ongeveer alles…. In die kampen, of zelfs in de nabijheid daarvan, zijn advocaten en mensenrechtenorganisaties, hulporganisaties en journalisten niet welkom…*** U had waarschijnlijk al begrepen, dat Piri al deze ellende verzweeg op de zender, terwijl ze daar wel degelijk van op de hoogte moet zijn…….

Vluchtelingen uit oorlogsgebieden als Afghanistan, Irak en Syrië, worden desnoods door het Turkse leger en politie van de grens weggeschoten, recht terug het oorlogsgebied in, maar volgens Piri, die ook hier met geen woord over repte, overlijden er geen vluchtelingen meer via de Turkije-route……

Piri begon nog even over Erdogan en de kans dat hij wellicht toch het vluchtelingenverdrag met de EU zal torpederen, een deal die volgens Piri mensenlevens redt……..

Uiteraard hield Piri wijselijk de vuilbek dicht over: -de vluchtelingen in Libie, die worden vastgehouden op plekken, waar je nog geen kip zou willen houden…. -of over het feit dat een groot aantal vluchtelingen daar veelal worden gegijzeld voor losgeld….. -of over vluchtelingen die op grote schaal worden verkracht, gemarteld, of ‘gewoon’ mishandeld…… Nee, het stoppen van de vluchtelingenstroom is het enige dat telt voor Piri en het overgrote deel van haar collega politici…….

De hypocriete tyfustrut!!

Tel bij dit alles nog eens het volgende feit op: het westen (ook Nederland, inclusief de PvdA) stelt met het grootste gemak, dat de landen waarvandaan de vluchtelingen komen, veilig zijn…… Zo worden ook Afghanistan en Irak gezien, al zijn dat nog maar 2 voorbeelden…….

*  Wat zou u doen, als u zeker zou weten, dat wanneer u niet vlucht, één of meerdere van uw kinderen zullen overlijden, voor ze 10 jaar oud zijn…?? Ik schat zo in, dat u ook zou vluchten richting Europa!

** ‘De Libische regering’: 2 terreurorganisaties, die door het westen zijn aangewezen als officiële regering……. Dit nadat hetzelfde westen in 2011 een illegale oorlog tegen Libië begon, die het rijkste land van Afrika omvormde tot bijna het armste land van dat continent, gedompeld in totale, gewelddadige chaos………. Een land waar ook vrouwen geld kregen van de regering Khadaffi, om (zelfs) in het buitenland te studeren, inclusief onderhoudsgelden……. Hetzelfde land, waar de vrouw nu is gereduceerd tot een slaaf van de man, zonder ook maar één recht………. ‘Goed’ van ons hè???

*** In 2013 gaf de EU Turkije al 300 miljoen euro voor het verbeteren van de situatie in de ‘detentiekampen’, waarvan ook toen al bekend was, dat daar de mensenrechten op grote schaal werden geschonden. Dat EU-belastinggeld is voor het grootste deel verdwenen in de zakken van Erdogan en zijn misdadig corrupte regering……….

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft.