Sfeervolle ‘buitenhaard……’ Hoe bedoelt u, klimaatverandering??

Net toen ik een aantal berichten uit m’n elektrische-reclame beschuitbus wilde ‘weggooien’, viel mijn oog op een reclame voor een ‘buitenhaard……’

Zo van: al is het straks eigenlijk nog te koud, kan u toch lekker genieten op uw terras. dankzij deze ‘geweldige, sfeervolle’ buitenhaard……….

          Sfeervolle buitenhaard voor tuin of terras

Welke idioot verzint zoiets en hoe kan het, dat een dergelijk apparaat wordt toegelaten op de markt???? Dit terwijl de verantwoordelijken daarvoor, het kabinet Rutte 2, zwart ziet van het kolengruis en doen de leden van dat kabinet net of ze begaan zijn met het milieu, waarbij ze keer op keer benadrukken, de klimaatverandering te willen stoppen….. Denkt u daaraan, als u op 15 maart a.s. van plan bent te stemmen op PvdA of VVD (al was het alleen voor uw kinderen en de generaties daarna)…….

Intussen verschijnen er dus wanproducten op de markt als ‘buitenhaarden’, dit naast de achterlijke ‘terrasverwarmers’ die je tegenwoordig ook in grote getale ziet staan bij restaurants en café’s……

Voor het maken van deze roestbakken wordt ook nog eens een aanslag gepleegd op de grondstoffen van onze aarde en wordt daarnaast een hele berg luchtvervuiling geproduceerd, die op zich de klimaatverandering verder aanjaagt……..

Hoezo plundering van grondstoffen, luchtvervuiling en opwarming van de aarde??

PvdA, CDA en VVD willen zich niet bij het klimaatakkoord van Parijs neerleggen!!!!

Het was gisteravond weer bingo in huize Azijnpisser, er vielen een ‘paar vloeken’ terwijl ik een artikel las op het blog van Stan van Houcke.

Volgens het artikel ‘twitterde’ Greenpeace vrolijk, dat het hele kabinet, behalve de PVV en Bontes/Van Klaveren) stemde voor het klimaatakkoord van Parijs. Greenpeace voegde aan haar bericht toe, dat men nu consequent de kolencentrales zou moeten sluiten.

Esther Ouwehand, van de PvdD, zal gedacht hebben: smeedt het ijzer als het heet is (als is dit niet zo’n gelukkig spreekwoord gezien het onderwerp…), dus bracht ze een motie in stemming met een simpele boodschap: afspraak is afspraak. Het verdrag van Parijs mag geen loze belofte zijn, het moet ook gevolgen hebben. Ouwehand stelde in haar motie, dat de EU 20% van haar budget moet besteden aan het tegengaan van de klimaatverandering…….

Kansloos werd de motie weggestemd door VVD, PvdA, CDA, ChristenUnie, SGP, Bontes/Van Klaveren, Monasch, Houwers, Van Vliet en uiteraard de PVV……… Met andere woorden: leuk dat klimaatakkoord, maar echte maatregelen gaan we voorlopig uitstellen!!

Dat is het ‘fatsoen’ van de VVD, de waarden en normen van het CDA, de slappe nietszeggende ‘slogan’ van Asscher: “Sta op, kies voor elkaar en kom in beweging” (hoe kan je opstaan en voor elkaar kiezen, als je niets, dan wel zeer laks iets wenst te doen tegen verdere klimaatverandering…)….

Wat me altijd weer verbaasd is het feit, dat de rentmeesters van god, de ‘christen’broeders van SGP en CU (plus het CDA) zich blijven verzetten tegen echte maatregelen die houdt snijden in voornoemde klimaatverandering…. Deze verhoging in temperatuur zal toch een fikse vernietiging van mensenlevens en natuur met zich meebrengen*, toch scheppingen van hun zelf bedachte god…… Zo zijn deze fundamentalisten en rentmeesters van god ook voor het groot en dood martelen van dieren in de intensieve veehouderij, dieren die ook al door hun god zijn ‘geschapen……’

Wat dat laatste betreft,vanmorgen alweer een dieptepunt: in Mill bij Nijmegen kwamen 2.000 zeugen en biggen om door een brand in 2 martelstallen. De ‘boer’ zal wel weer hebben staan janken. Brand in deze stallen is veelal te danken aan slecht onderhoud van de elektrische installaties, waar die ‘boeren’ ook nog eens te beroerd zijn om een simpel brandalarm, inclusief een sprinklerinstallatie, aan te leggen op hun bedrijf……

Hier het artikel van Petra, eerder gepubliceerd op ‘Meedogenloos.nl’:

Klimaatfarce

By  Petra |  februari
2, 2017 
| ActueelBeschaving

Greenpeace
twitterde het heel enthousiast. “Behalve PVV-klimaatcynici stemt de
hele Kamer in met Klimaatverdrag van Parijs. Nu consequent zijn:
kolencentrales dicht!” Enkel de PVV en Bontes/Van Klaveren stemden
tegen.


Daarna
bracht Esther Ouwehand een motie in stemming die een simpele
boodschap had: afspraak is afspraak. Het verdrag van Parijs mag geen
loze belofte zijn, het moet ook gevolgen hebben. Die motie werd
kansloos weggestemd door VVD, PvdA, CDA, ChristenUnie, SGP,
Bontes/Van Klaveren, Monasch, Houwers, Van Vliet en uiteraard de PVV.

Het
klimaatakkoord is mooi, het is prachtig en het is een mijlpaal maar
God verhoedde dat het de bio-industrie ook maar een strobreed in de
weg legt. De bio-industrie is namelijk goed voor wel 1 à 2% van het
bruto binnenlands product en u begrijpt, dat is een enorme bijdrage
aan de Nederlandse economie. *kuch*

Vandaar
dat de oproep van Esther Ouwehand om conform de Europese afspraak om
tenminste 20% van het Europese budget te besteden aan het tegengaan
van klimaatverandering overweldigend werd weggestemd.
“Klimaatbeloften… Zie hoe weinig die waard zijn voor PvdA en CU.
Zodra landbouwsubsidies in gevaar komen, is klimaat niet belangrijk
meer” zo twitterde ze.

Omdat
de ChristenUnie wordt aangeprezen door @klimaatlabel als een partij
die zich volop inzet om klimaatverandering tegen te gaan, vond ik het
nodig om hen te bewegen de ChristenUnie uit het bovenste rijtje te
halen. Daarop kreeg ik het meesmuilende antwoord dat de motie
Ouwehand over geld ging en niet over doelen. Dank je de koekoek!
Zonder geld zijn alle doelen vrijblijvende 
bullshit!

Klimaatverandering
aanpakken gaat grof geld kosten, dat verzin ik niet, 
de
Nederlandsche Bank zegt dat
.
“Een concrete maatregel waarvoor DNB pleit is een betere beprijzing
van CO2-uitstoot. Er is nu al een ingewikkeld Europees systeem voor
de handel in het recht om CO2 uit te stoten. Maar dat werkt niet
goed, omdat bedrijven te veel gratis rechten hebben gekregen. De
prijs van CO2-uitstoot bovenop die gratis rechten is laag. Voor
bedrijven is er daarom geen prikkel om de uitstoot te verminderen,
zegt de Nederlandsche Bank.”

Het
Planbureau voor de Leefomgeving zegt dat er voor de uitvoering van
het klimaatakkoord 
niet
minder dan een revolutie nodig is
.
Die revolutie zou onder meer een forse verschuiving in de allocatie
van de Europese subsidies kunnen behelzen. Ongeveer de helft daarvan
gaat sinds jaar en dag naar de bio-industrie. Het is zelfs zo dat een
industriële boer als Jan Huitema namens de VVD Europarlementariër
mag zijn terwijl hij bakken subsidie ontvangt. Eerder was het zo dat
de CDA-Minister van Landbouw Cees Veerman bijna 2 ton per jaar kreeg
voor de veehouderij die op papier niet meer van hem was maar van zijn
kinderen. Waar kennen we dat ook alweer van? O ja, Donald Trump.

Bestaande
belangen hebben ons de klimaatverandering gebracht en die bestaande
belangen hebben dusdanig veel macht dat politieke partijen die
voorheen het adagium afspraak is afspraak huldigden tegen een motie
stemmen die stelt dat afspraak ook echt afspraak is. En de media doen
volop mee.  
Vrijwel
geen enkele partij heeft concrete plannen voor klimaatakkoord
 kopt
Trouw. De PvdD heeft dat wél. Namelijk een forse inkrimping van de
veestapel.

Vlees
en zuivel zijn een grotere boosdoener dan de olie-industrie
.
De Kamer mag dan in grote meerderheid een klimaatakkoord hebben
aangenomen maar er is geen enkele reden tot juichen zolang dat geen
concrete gevolgen mag hebben.

===========

Nog een ‘leuk feit’ betreffende de CO2 taks, ook bedrijven die niets te duchten hebben van buitenlandse concurrentie, krijgen gratis emissierechten (bedoeld om oneigenlijke concurrentie tegen te gaan). Zo kreeg de cementindustrie in de EU de afgelopen jaren maar liefst 5 miljard aan emissierechten……. Let wel: betaald met uw belastinggeld!! Wat betreft die CO2 beprijzing, deze werd zorgvuldig uit het klimaatakkoord van Parijs gehouden, één van  de redenen, waardoor dit klimaatakkoord een grote misser werd…….. Dan zijn er nog de kolencentrales, die het afbraakkabinet Rutte 2 en het merendeel van de Kamer, niet wensen te sluiten……..

* Waar de vervuiling van de lucht, die samengaat met de klimaatverandering, wereldwijd jaarlijks aan miljoenen mensen het leven kost…… In Nederland overlijden op jaarbasis al rond de 18.000 mensen vroegtijdig, aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing (ter vergelijking: aan roken overlijden in ons land jaarlijks rond de 20.000 mensen vroegtijdig)……….

Zie ook:

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….‘ (dezelfde Eickhout die als grofgraaier in de EU stemde voor het langer toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, onderdeel van Roundup…..)

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Universiteit van Cambridge overstag: 6 miljoen pond voor onderzoek naar oliewinning t.b.v. Shell

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee‘ 

Kees Verhoeven (D66 2de Kamer) wil een grote EU, maar ‘alleen op de grote onderwerpen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klaas Valkering (CDJA en ‘hip haar’): het CDA heeft een eigen duurzaam beleid……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Rutte’s ‘fatsoensoffensief’: de boete op ziek zijn handhaven en mensen de financiële ellende injagen…….

Rutte kondigde een paar weken terug een ‘fatsoensoffensief aan*. Let wel, de VVD, Rutte’s partij, is een partij, die keer op keer ‘wordt getroffen’ door bestuurders die zich ‘bezondigen’ aan fraude, corruptie en het keihard liegen tegen het volk …….

Kreeg gisteren een mail het Nationaal Zorgfonds, dat zich heeft gebogen over het ‘fatsoenlijke’, inhumane neoliberale verkiezingsprogramma van Rutte en zijn misdadigers partij VVD. Het Fonds constateert, dat de VVD het mes wil zetten in de zorgtoeslag……

Niet alleen dat, ook weigert de VVD het eigen risico, ofwel de boete op ziek zijn, af te schaffen….. Sterker nog: de VVD wil het eigen risico, dat voor meer dan 4 miljoen mensen**, veel te hoog is, in stand houden…….. Dan is er voorts nog de eigen bijdrage voor bepaalde zaken, zoals voor een kunstgebit***, deze eigen bijdrage wordt sluipenderwijs ook steeds verder verhoogd…….

U begrijpt uiteraard wat deze uitlatingen aangaande de zorg in het VVD verkiezingsprogramma betekenen: mocht er een Rutte 3 volgen na 15 maart a.s., zal het eigen risico nog verder worden verhoogd, hetzelfde geldt voor de eigen bijdrage en de premie voor de zorgverzekering…..

Nu al kunnen meer dan 1 miljoen mensen de zorgkosten niet meer betalen, stelt Het Nationaal Zorgfonds…… Helaas dat zijn er minstens 3 miljoen, een groot deel van de mensen, die in armoede leven, hangen hun problemen niet aan de grote klok, of kunnen simpelweg de weg naar hulp niet vinden, dan wel hebben geen fut meer om daarom te vragen, neem de grote groep ouderen die in armoede leven……

Mensen mijden de zorg, om zo het eigen risico (en ook de eigen bijdrage) te ontlopen. Dit leidt tot gevaarlijke situaties, waarbij deze mensen veel ernstiger ziek worden, om uiteindelijk veelal in het ziekenhuis te belanden (of overlijden daarvoor al)…… Wat betreft die ziekenhuisopname: het zal duidelijk zijn, dat dit veel grotere kosten mee zich meebrengt voor de maatschappij……. M.a.w. ook dit is oorzaak van de stijgende zorgkosten…..

Zorgkosten, u weet wel, waar hare VVD kwaadaardigheid Schippers een aantal jaren over heeft geroepen, dat ze ‘de pan uitrijzen’, kosten die ‘we’ omlaag moeten krijgen, kosten die Schippers vervolgens te lijf gaat, middels maatregelen, die deze zorgkosten juist verder opdrijven!! Te zot voor woorden en dan durven ‘politiek deskundigen’ als de neoliberale hufter Boonman (Radio1 AVROTROS) te zeggen, dat Schippers een goede ‘vakminister’ is…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Mensen, lees en teken ajb de steun voor Het Nationaal Zorgfonds en geeft het door aan familie, vrienden en bekenden.

* Zie: ‘Rutte preekt fatsoen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

** De mensen die tegen-, op-, of onder de armoedegrens moeten leven. Als men de armoedegrens noemt, is dat altijd in verbinding met het woord ‘onder’, dus onder de armoedegrens. Totaal belachelijk, alsof mensen die tegen, of op die grens moeten leven, ruim rond kunnen komen, en niet in een continue financiële stress moeten leven. M.a.w. ook deze groepen moeten in ons puissant rijke land, in armoede leven……… Onder deze meer dan 4 miljoen mensen, bevinden zich 600.000 kinderen, die voor het leven een trauma oplopen, niet alleen vanwege het gepest worden op school, maar ook door dat zij vaak een speciale behandeling krijgen op die scholen, een behandeling die hen verder stigmatiseert (zoals de kosten voor de schoolreis, die door de school i.p.v. de ouders worden betaald)….. Dit nog naast het feit, dat in armoede en financiële stress leven, op z’n zachtst gezegd de harmonie binnen het gezin niet ten goede komt en waarbij mishandeling op de loer ligt……..

*** Ja ja, het bestaat nog steeds, het kunstgebit. Dit is vooral voor het niet welgestelde deel in onze ‘samenleving’, zoals de 4 miljoen armen in ons land. Zij kunnen  zich geen kronen veroorloven (te hoge eigen bijdrage..), waardoor een kunstgebit het enige alternatief is…… Over tweedeling in de zorg gesproken…….

Zie ook: ‘VVD ‘fatsoen’: van der Steur en Rutte >> liegen over de Teevendeal…..

       en: ‘Eigen bijdrage zorg een letterlijke molensteen voor velen >> meer ‘fatsoen’ van VVD en PvdA!!

       en: ‘Wim Groot (o.a. Raad voor Volksgezondheid en Zorg): ‘bij het ziekenfonds had je geen keus’ en andere fantasieën…..

      en: ‘Rutte liegt geheel fatsoenlijk tegen het Nederlandse volk…….

      en: ‘Rutte belooft 2 miljard aan investeringen voor de zorg……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Maxima en Willem Alexander herdenken de slachtoffers van Buchenwald……….

Het NOS Radio1 nieuws van 15.30 u. meldde dat Maxima en Willem Alexander vandaag concentratiekamp Buchenwald hebben bezocht. Dit om de vele slachtoffers te herdenken, die daar door de nazi-terreur zijn gevallen……..

Benieuwd of Maxima in haar geboorteland Argentinië, ooit de slachtoffers van het fascistische Videla regime heeft herdacht. Een regime waar haar vader, de fascistische schoft Jorge Zorreguieta, deel van uitmaakte en die zelf verantwoordelijk is voor een aantal ‘verdwijningen’ (lees: ontvoeringen, martelingen, verkrachtingen en uiteindelijk moord)………..

Ik ‘vrees’ dat Maxima dit nooit heeft herdacht en de familie van de slachtoffers nooit haar medeleven heeft betuigd, maar nu wel ‘lekker hypocriet’ naar Buchenwald……

Bah!!

Pechtold en Boonman in ‘verkiezingsmodus’ over Trump en Rutte

Gistermiddag was de neoliberale ‘politiek deskundige’ Boonman op Radio1 te horen over het niet verschijnen van Rutte in de Tweede Kamer, tijdens een gesprek in die Kamer over de maatregel die Trump invoerde: het tijdelijk weigeren van moslims uit een aantal landen, behalve uit de landen, waar eerdere terroristen vandaan kwamen…..* ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Boonman stelde over de verontwaardiging, dat Rutte er niet was, dat het nu eenmaal verkiezingstijd is (en daarmee in feite stellend, dat het om een futiliteit gaat…)….. Alsof de maatregel van Trump niet sterk op fascistisch gedachtegoed is geschoeid en een veroordeling daarvan meer dan op z’n plaats is…….

Overigens heeft Obama een dergelijke fascistische maatregel al drie keer genomen, in 2011, 2015 en 2016… Waar deze maatregel in feite nog lang niet zover gaat, als bij EU partners Hongarije, Roemenië en Polen, die zelfs geen moslims in hun land willen hebben en ze zeker niet toe willen laten…….

Boonman verdedigde Rutte ook nog op z’n belachelijke maniertje, die manier bestaat er uit om het op te nemen voor zo’n hufter en daarna te stellen, dat e.e.a. toch ‘niet zo netjes’ is……. Bovendien verweet Boonman, zoals u kon lezen, al in aanvang de oppositie die kwaad spreekt over Rutte en Trump, in de verkiezingsmodus te staan, waar Rutte volgens Boonman wel ‘wat zwakjes’ had gereageerd op de maatregel van Trump.

Zoals gezegd: e.e.a. was gistermiddag op Radio1 te horen, waar dominee Pechtold aardig tekeer ging tegen Trump en Rutte. Vreemd dat Pechtold nooit zo uitgesproken tekeergaat tegen Hongarije, Roemenië, Polen en andere Oost-Europese landen, die minstens zo smerig bezig zijn als Trump……… Dit terwijl het hier wel om EU lidstaten gaat!! Daarnaast had Pechtold geen commentaar op z’n grote vriend Obama, toen deze dezelfde maatregelen doorvoerde in 2011, 2015 en 2016!!

* Even ter vergelijking: in de afgelopen 37 jaar werd er geen VS burger gedood door een burger van de 7 landen, die ‘worden getroffen’ door het moslim inreisverbod, daarentegen vermoordde de VS alleen in 2016 al 24.000 burgers uit diezelfde landen………

Dit alles neemt niet weg dat we ons elke keer weer moeten verzetten als een staat een discriminerende fascistische maatregel invoert, zoals het VS-inreisverbod voor bepaalde moslims.

Lees en teken de petitie (weliswaar van Avaaz, maar het gaat hier wel om een goede zaak) tegen deze maatregel en zegt het voort:

 VOEG MIJN NAAM TOE

Zie ook: ‘Trump en de westerse hypocrisie in reactie op ‘moslim’ ban……..

       en: ‘Michiel Servaes (PvdA) moet wennen aan een politicus die doet wat hij zegt, althans in de VS……… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Zwarte lijst diefstal door personeel detailhandel…… Nu nog een zwarte lijst met winkels waar het personeel wordt uitgebuit!

Vanmorgen op BNR (rind 8.35 u.) Bert van Steeg, eerder van Detailhandel Nederland, nu voorzitter van stichting FAD (Fraude Aanpak Detailhandel >> een constructie van Detailhandel Nederland, waarbij belasting kan worden ontdoken?? Je ‘zou het bijna denken…’).

Van Steeg kwam vertellen over de aanpak van stelend winkelpersoneel. Daar is een zwarte lijst voor opgesteld, aldus de dappere dodo…. Mensen die op die lijst komen, mogen wat FAD betreft de eerste 10 jaar niet meer werken in de detailhandel……..

Of dat niet erg lang is, die 10 jaar?? (vergeet niet, dat de strafrechter hiervoor amper of geen gevangenisstraf oplegt….) Nee hoor, volgens van Steeg kom je niet zomaar op de lijst…….. ha! ha! ha! ha! ha! Nee, je komt erop als je een paar keer iets hebt gestolen uit de winkel!!!

De hoogste tijd dat er een zwarte lijst van detailhandelsbedrijven komt, waarop de namen van bedrijven komen te staan, die nog steeds hun personeel, liefst zo jong mogelijk, uitbuiten met salarissen waarvan je amper of niet kan rondkomen!! Logisch dat in financiële problemen verkerend winkelpersoneel, af en toe wat achteroverdrukt……….

Kunnen we eindelijk kiezen voor bedrijven die hun personeel wel goed behandelen en betalen!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor de labels: FAD en van Steeg.

Van Rijn probeert witte voet te halen, voor de komende verkiezingen: sigaretten uit het zicht……….. ha! ha! ha! ha!

PvdA oplichter Martin ‘die vrouw’ van Rijn bedacht zich, dat hij, om ‘t zacht te zeggen’, geen fraaie erfenis nalaat als ‘staatssecretaris’ van Volksgezondheid.

Gaat u maar na, dankzij hem leven veel ouderen nu in eenzaamheid, vervuilen en als ‘het mee zit’ worden ze ziek, zonder dat iemand zich om hen bekommert……… Dan zijn er wachtlijsten voor oude mensen, die van een ziekenhuis naar een verzorgingstehuis moeten, zodat de kinderen hun moeder of vader wel in hun huis moeten nemen, als de zorg in het huis van deze ouder echt niet kan, of als dit te ver weg is……..

Die kinderen moeten dan zelf de billen van pa of ma wassen, een schande van jewelste!! Let wel, al deze mensen hebben hun leven lang belasting betaald, ook voor zorg op de oude dag!!

Om over de rest van de ‘prestaties’ die Koenders neerzette op volksgezondheid maar te zwijgen………

Na een hersenstorm van een week was dingdonghoofd van Rijn eruit: sigaretten mogen voortaan niet meer in het zicht liggen in de winkel! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, zelfs niet in een tabakswinkel….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hoe dat dan moet? Wordt je in het vervolg in een soort van kelder geleid, waar je dan je keus mag maken???

De zelfvoldane schoft is mede verantwoordelijk voor het feit, dat sigarettenfabrikanten, zonder enige tegenwerking, extra verslavende stoffen toevoegen aan de tabak, zo dat het nog moeilijker wordt om te stoppen met roken……. De opvolgende ministers en staatssecretarissen weigeren de tabaksmaffia hierop aan te spreken………

Buiten dat: op tv mag gewoon reclame gemaakt worden voor de harddrug alcohol, waaraan dagelijks gemiddeld 12 mensen overlijden………. Of wat dacht u van autorijden, niet eens verslavend, maar er mag volop reclame gemaakt worden, of ‘t nu tv is, of een knots van een ‘showroom……’ Jaarlijks overlijden 18.000 mensen vroegtijdig, na een meestal akelig ziekbed, aan de gevolgen van langdurige auto-uitlaatgassen inademing…… Ter vergelijking: aan de gevolgen van het roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen vroegtijdig en op dezelfde nare manier………..

Meneer van Rijn, wat vindt u ervan dat kinderen niet alleen alle reclames voor auto’s zien, maar zelfs speelgoedauto’s op grote schaal aangeboden krijgen in de speelgoedwinkels en reclamefolders….?? En wat vindt u van het feit dat kinderen op elk moment van de dag buiten worden geconfronteerd met auto’s, die hun gezondheid ook nog eens belagen??

De gezondheid van die kinderen loopt niet alleen gevaar door ongelukken met auto’s, maar ook nog eens middels de auto-uitstoot. Jaarlijks loopt een groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten op, door die uitstoot van auto’s………. Onvermijdelijke bijkomende schade, meneer van Rijn? Smerige hypocriet!! (ik wijs hier m.n. op kinderen, daar van Rijn, dit keer op keer doet als hij het over roken heeft)

Van Rijn is lid van het klote kabinet Rutte 2 en is daarmee mede verantwoordelijk voor de verhoging van de maximumsnelheid. Ik bedoel, hij had nee kunnen zeggen, toen hem gevraagd werd deel uit te maken van dat kabinet, of de voorwaarde kunnen stellen, dat het autoverkeer zo moeilijk wordt gemaakt dat men liever het openbaar vervoer neemt.

Daarover gesproken: waarom heeft van Rijn, in het kader van de bevordering van de volksgezondheid, nooit gepleit voor gratis openbaar vervoer?????? Zoals o.a. in het Belgische Turnhout bleek, een probaat middel om de mens uit de auto te krijgen; kunnen we eindelijk een openbaar vervoer maken, dat wel een alternatief is voor de auto!!!

Van Rijn had het gore lef te stellen, dat hij niet verkiesbaar zal zijn voor een functie in de Tweede Kamer, wel wil hij een functie als staatssecretaris of minister……. Dit na al zijn blunders als staatssecretaris (een functie waarin hij zijn moeder aanduidde als: ‘die vrouw……’)

Mensen, mij zal dit jaar wel verboden worden, nog iets te zeggen als: wat is die van Rijn een walgelijke oetlul, maar dat neemt niet weg, dat hij dit daadwerkelijk is!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden,

Willem Alexander: ‘het extreme dat het nieuwe normaal lijkt te worden……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, dat kan je wel stellen!

‘Ons’ nationale waterhoofd W.A. durfde het aan om in zijn kersttoespraak te zeggen dat het extreme, het nieuwe normaal lijkt te worden. Lullig genoeg is dat waar, echter niet op de manier, zoals hij dit bedoelde en het ‘extreme dat ik bedoel, wordt al als normaal gezien…..

Extremen als een beleid voeren waarbij 4 miljoen mensen in armoede werden gedreven (waaronder 600.000 kinderen), mensen die tegen-, op-, of onder de armoedegrens moeten leven en dat in ons puissant rijke land……….. Extremen als mensen die meerdere huizen hebben, terwijl bijstandsgezinnen, niet eens een waardeloos, niet geïsoleerd huurhuis kunnen betalen…. Extremen als de ene huurverhoging na de andere doorvoeren, waardoor koophuizen veelal zelfs goedkoper zijn dan huurhuizen, terwijl het onderhoud van die huurhuizen flut met peren is en de bewoners nog amper rechten hebben………

Extremen als welgestelden die voor bijna 20 miljard op jaarbasis de belastingontduiken…… Extremen als grote bedrijven, die hier de belasting in eigen land ontduiken, tegen tarieven waar de laagstbetaalden alleen van kunnen dromen, terwijl zij 37% belasting moeten betalen, betaalt een aantal bedrijven, na afspraken met de belastingdienst, vaak niet eens 15% belasting………

Extremen als topfiguren die strafvermindering krijgen, daar ze ‘in de media al genoeg zijn gestraft’, terwijl deze figuren wel een voorbeeldfunctie hadden, waardoor ze juist zwaardere straffen opgelegd zouden moeten krijgen…….. Neem ook de bestraffing van een bijstandsgerechtigde, als die een keer een meevaller van 50 euro had, vergeleken met het jaar in jaar uit gunstige beleid voor belastingontduikers……..

Extremen als de pogingen vanuit de regering, de rechtbank onbereikbaar te maken voor het klootjesvolk, daar de eigen bijdragen niet te betalen zijn en men de rechtsgang op andere manieren probeert te frustreren………..

Extremen als de barbaarse omgang met dieren in de intensieve veehouderij, waar alleen al in ons land, jaarlijks 500 miljoen (een ½ miljard!!!) dieren groot en door worden gemarteld……..

Extremen als het afbreken van de rechten die arbeiders met bloed, zweet en tranen hebben bevochten, loonslavernij is het nieuwe normaal, om met W.A. te spreken…….

Extremen als de reguliere mediaorganen, die i.p.v. onafhankelijke journalistiek bedrijven, het onmenselijke, neoliberale regeringsbeleid voor het merendeel onvoorwaardelijk steunen. Extremen door dezelfde media, waarbij men de leugens van de VS, de NAVO en andere oorlogshitsers blindelings overneemt en met het grootste gemak enorme leugens ophangt, neem de zwaar leugenachtige berichtgeving over Aleppo….

Extremen als nog steeds geen verbod op het maken van reclame voor de harddrug alcohol, een harddrug waar gemiddeld 12 mensen per dag aan overlijden….. Extremen als het verbod op paddo’s en het steeds verder aanpakken van het cannabisgebruik, terwijl daar nooit iemand aan is overleden, sterker de medische wetenschap komt er steeds meer achter, dat in voornoemde softdrugs, uitermate geschikte geneesmiddelen gevonden kunnen worden…….. Of de extreme hysterie als er een paar mensen aan XTC overlijden, gemiddeld 1 per jaar, terwijl er (nogmaals) 12 mensen per dag overlijden aan het gebruik van de harddrug alcohol………

Of wat dacht u van het extreme feit, dat men troep mag verkopen, zo slecht van kwaliteit, dat het product zelfs al na een paar keer gebruiken de geest geeft, maar waar geld terug niet tot de mogelijkheid hoort…….

Extremen als (gigantische) verhogingen van de uitkering voor het koningshuis sinds 2008, terwijl de armsten er in diezelfde tijd amper of niets bijkregen of krijgen, sterker nog velen uit de armste groepen in onze maatschappij, zijn er ondanks toeslagen vele euro’s op achteruit gegaan……. Extremen als dat voornoemde koningshuis, die ondanks dat het stinkend rijke uitkeringstrekkers zijn, het normaal vonden dat ze er nog meer bijkregen en zelfs het fatsoen niet hadden, deze verhogingen te weigeren…… Extremen als datzelfde koningshuis, dat de laatste 20 jaar de mond vol had over de bescherming van het milieu, maar ondertussen grootaandeelhouder was en is van (‘koninklijke’) Shell………..

Daarover gesproken: het extreme van klimaatakkoorden, die te laat en te weinig maatregelen bevatten, om nog iets tegen de klimaatverandering te doen, maar dan wel extreem mooie berichten over die peperdure, milieuvervuilende klimaatconferenties. Neem het klimaatakkoord van Parijs: de temperatuur mag deze eeuw niet verder stijgen, dan met 2 graden Celsius, daarover roept men al bijna een jaar hosanna….. Terwijl echte deskundigen al hebben berekend, dat zelfs als we alle maatregelen vandaag nog zouden nemen, die stijging van de temperatuur minstens 3 graden zal zijn tegen het eind van deze eeuw………. Maar dan wel vreemd opkijken, dat echt bezorgde burgers gaan rellen, als men weer zo’n leugenconferentie houdt………

Extremen als de enorme luchtvervuiling door auto’s in ons land, waar zo’n 18.000 mensen vroegtijdig, na een akelig ziekbed aan overlijden en waarmee een groot aantal kinderen jaarlijks long- en.of luchtwegklachten oploopt…….. Het is zelfs zo extreem, dat VVD kwaadaardigheid Schultz van Haegen, ondanks voornoemde feiten en Nederland in de EU onderaan bungelt wat betreft de luchtkwaliteit, de maximumsnelheid in ons land heeft verhoogd…….

Extreem ook, dat het OV alles behalve een alternatief voor de auto is……… Zo mocht ik afgelopen maandag bemerken, dat ik voor een treinreis van 80 kilometer op de heenweg 1 uur en 15 minuten nodig had en op de terugweg iets meer dan 3 kwartier, beiden per intercity, al was de heenweg zonder overstap…… Let wel: geen werkzaamheden op dat traject, leve de NS!!

Extremen als de enorme aantasting van de privacy, zogenaamd voor de veiligheid van de burgers, terwijl geheime diensten en politie, al staan ze er bovenop, nog geen aanslag kunnen voorkomen…….

Mensen er zijn nog veel meer extremen te bedenken die het grootste deel van het volk moedeloos of woedend maken. Zoals al vaker opgemerkt op deze plek: het is een wonder dat er niet allang een enorme opstand is uitgebroken……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Chroom-6 slachtoffers reden voor boosheid bij RIVM…… AUW!!!

Gistermorgen in het BNR mediaoverzicht (rond 8.12 u.) het bericht, dat het RIVM boos is op chroom-6 slachtoffers, die kwalen als verschillende soorten kankers opliepen, tijdens het werken voor Defensie met chroom-6……

De reden voor het boos zijn: deze slachtoffers weigerden mee te doen aan een onderzoek van overheidsorgaan RIVM, naar de gevolgen van het werken met chroom-6……..

Waar haalt het RIVM het gore lef vandaan, om zelfs openlijk kritiek te leveren op deze slachtoffers??!!! Let wel, slachtoffers die de overheid jarenlang in de kou heeft laten staan, sterker nog, die de overheid nog steeds in de kou laat staan….. Al zouden een aantal terminaal zieken een schandalig kleine fooi hebben ontvangen van Hennis-Plasschaert……..*

Zoals gezegd: het RIVM is een overheidsorgaan en je zou begrip voor de chroom-6 slachtoffers mogen verwachten van de grofgraaiers in de top van dit orgaan…… Gezien alle bagatellisering aangaande hun ziekte en het traineren van schadeloosstellingen door de overheid, is het ‘meer dan logisch’ dat de slachtoffers geen vertrouwen meer hebben in die overheid!!!

Het is duidelijk, dat die dik betaalde top van het RIVM, precies als de top van Defensie, inclusief hare VVD kwaadaardigheid Hennis-Plasschaert, totaal geen begrip hebben voor de chroom-6 patiënten!! Geen begrip voor wat er nu echt aan de hand is en wat e.e.a. betekent voor de slachtoffers plus hun familie. Je zou hopen, dat dit geteisem dezelfde nare ziekten oplopen en dan ook met de kop tegen de ‘overheidsmuur’ lopen……..

Het is een enorme schande, dat Hennis-Plasschaert niet van meet af aan een onafhankelijk onderzoek heeft gelast…… Het is duidelijk dat Hennis-Plasschaert de boel wil rekken, immers er zijn al voldoende onderzoeken uitgevoerd naar de gevolgen van het chroom-6 gebruik……

Alweer een geval waarbij de volksgezondheid ver achter staat op economisch gewin, chroom-6 was allang bekend als levensgevaarlijk, maar vanwege de kosten koos men tocht voor dit gevaarlijke product……. Voorts wil Hennis-Plasschaert liever geld uitgeven aan een waardeloos straalvliegtuig als de JSF, i.p.v. patiënten fatsoenlijk schadeloos te stellen en hoe langer ze wacht, hoe minder klagers er overblijven, klagers die een beroep op schadeloosstelling kunnen doen…… Ach, dit alles past wel weer in het ijskoude, inhumane neoliberale beleid van Rutte 2 en de totale wanprestatie, die Hennis-Plasschaert op Defensie heeft neergezet……..

* Zie: ‘Hennis Plasschaert laat Kamer weten, dat ondanks haar ongeloof, er nu toch een defensiemedewerker smartengeld krijgt…….

Zie ook: ‘Hennis-Plasschaert stelt mede verantwoordelijke voor gezondheidsproblemen……………

       en: ‘Hennis-Plasschaert: “vertrouwen komt te voet en gaat te paard……” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Hennis-Plasschaert loog alweer, dit keer over het zwaar kankerverwekkende PX-10 reinigingsmiddel………

       en: ‘Hennis-Plasschaert laat ondanks twee rapporten en terminale kankerpatiënten, weer een onderzoek uitvoeren……

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt.

John Jansen van Galen: migratie was ook voor de slaven een succesverhaal………. AUW!!!!

Zondag 6 november jl. sprak van Galen zijn column in bij OVT (VPRO, dus met belasting betaald, maar geen geschreven tekst voor de doven op de ‘site…..’). Van Galen sprak over de toen nog komende presidentsverkiezingen in de VS en had het over het grote aantal migranten die naar de VS waren getrokken, voor wie ‘Amerika’ een succesverhaal was. Ja, zelfs voor de slaven was migratie een succesverhaal, aldus van Galen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ja beste lezer, zelfs de reis naar de Amerika’s was ‘een doorslaand succes’ voor de slaven, een groot deel van hen haalden hun ‘reisbestemming niet…….’ Het werken als slaaf was ook ‘een geweldige tijd’ voor die mensen, ‘daar hadden ze al op gehoopt’, tijdens hun leven voordat ze tot slaven werden gemaakt!! Ach ja, dat mannen en jongens zich soms letterlijk dood moesten werken, vaak werden geslagen met zwepen (en daar niet zelden bij omkwamen), of bij verdenking van het minste geringste werden opgeknoopt, een zeurzak die zich daar druk om maakt………

Dan nog de meisjes en de vrouwen, uiteraard moesten die ook keihard werken, alleen ‘hadden zij het geluk’ dat ze verkracht konden worden door de baas, of de familie en vrienden van die baas, wat wil je nog meer, vakantie en ‘ ‘passie…..??!!’ ‘Als het een beetje meezat’ kwam daar ook nog een kind van, zeg nou zelf ‘welke vrouw wil dat niet??!!!’

Nadat de slavernij was afgeschaft, kwamen de ex-slaven in een nog betere wereld terecht*, waar de meesten weliswaar dikke armoede wachtte en zwaar werk voor een grijpstuiver, maar ‘waar hen gelukkig ook’ dood door ophanging, verbranding, dan wel marteling wachtten, als de witten psychopaten het weer eens op de heupen kregen….. ‘Een tweede geluk’ was ook weer een groot aantal verkrachtingen, ach gekleurden zijn toch maar tweederangs burgers, die voelen daar net als vissen niets van, ‘zo is het toch??!!!’

Nog steeds worden gekleurden zwaar gediscrimineerd in de VS, is er daar zonder meer sprake van klassenjustitie, zodat een onevenredig groot deel van de jonge, gekleurde bevolking in de gevangenis is opgesloten. Voor de politie in de VS is het vrij schieten op gekleurden, ook daar heeft 8 jaar Obama niets aan veranderd……..

Jansen werd gevraagd, of hij een dergelijke uitlating wel eens had gedaan bij de herdenking van de slavernij…… Wat denkt u? Op z’n knauwende manier stelde deze klootzak keihard dat hij dit i.d.d. wel eens bij zo’n herdenking had gedaan en dat hem dit niet in dank werd afgenomen…….. De hufter zei dit op een manier, waar duidelijk uit te destilleren viel, dat hij vindt tijdens die gelegenheid onrechtvaardig te zijn behandeld……

John Jansen van Galen heeft daar nog steeds geen spijt van, vandaar dat hij het nog eens bij een door ons betaalde landelijke zendgemachtigde uitsprak………….

Kortom John Jansen van Galen is een met zichzelf ingenomen hufter en een vervelende psychopathische schoft, die het vermogen ontbreekt, om zich ook maar voor ‘een millimeter’ in te kunnen denken, wat slaven werkelijk hebben meegemaakt!!!

Uiteraard werd van Galen door katholiekenlikker Palm hartelijk bedankt voor deze ‘geweldige column….. Zijn misselijkmakende woorden passen dan ook geweldig bij het mannenbolwek VPRO. Waar andere Radio1 programma’s tegenwoordig ook een vrouwenstem laten horen, die op een belachelijke jaren 50 manier de programma’s aankondigt, gebruikt de VPRO alleen de meer dan achterlijke jaren 40 macho-stem van zakkenwasser Hans Hoogendoorn, die dit zo mogelijk nog suffer doet……

Jammer dat we van Galen niet een levensechte vergelijkbare tocht kunnen laten maken, waarna hij lens wordt geslagen, als de baas denkt, dat hij iets verkeerd heeft gedaan, of bij verdenking van een foute gedachte……

Van Galen, je bent overrijp voor een bejaardentehuis en blijf daar ajb met je smerige praatjes, klootzak!!

* De ‘Nederlandse’ slaven in Suriname moesten na hun bevrijding uit de slavernij, wekelijks een bedrag betalen voor hun vrijmaking van slavernij, dit tot aan hun dood……. We zijn altijd al een ‘geweldig en tolerant volk’ geweest…….

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.