EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen Wit-Rusland

Gistermiddag werd bekend gemaakt dat de EU sancties treft tegen vooraanstaande figuren uit Wit-Rusland (Belarus), bovendien erkent de EU de uitslagen niet van de verkiezingen in dat land…… ha! ha! ha! ha! Het was pas nieuws geweest als de EU deze belachelijke verkiezingsuitslag wel had erkend!!

Echter veel erger is het feit dat de EU nu een grote bek heeft, terwijl het de nieuwe dictators van Europa of beter van de EU, te weten: de premiers Mateusz Morawiecki van Polen en Viktor Orbán van Hongarije wel dreigt met maatregelen, maar verder amper iets onderneemt tegen deze extreemrechtse partijen en hun bestuurders, als de dood dat ze meer Oost-Europese EU leden tegen zich in het harnas jagen……. 

Bestand:Mateusz Morawiecki (cropped).jpg - Wikipedia

Fascist Morawiecki

Morawiecki is lid van de fascistische PiS (Prawo i Sprawiedliwosc, ofwel: Recht en Rechtvaardigheid), ook de president van Polen, Andrzej Duda lid is van deze fascistische partij…… Deze partij werkt in de EU o.a. samen met de Tory Party van Boris Johnson uit Groot-Brittannië en met de SGP en ChristenUnie (CU) uit ons land……. Wellicht daarom dat Nederland zo voorzichtig is met het aandringen op strenge sancties tegen Polen, immers de CU maakt deel uit van Rutte 3 en de fundamentalisten van de SGP steunen dat waanzinnig slechte kabinet…….

Als het gaat om de Hongaarse fascistische partij Fidesz, de partij van Orbán, heeft de woordvoerder van die partij Gergely Gulyàs, minister en vriend van Orbán, laten weten dat het toch deel wil blijven uitmaken van de Europese (eerder: Evangelische) Volkspartij (EVP), daar het eerder dreigde op te stappen nadat de partij maart dit jaar werd geschorst door de EVP…… Vele jaren te laat en lullig genoeg vond de EVP het niet nodig om Fidesz uit de fractie te zetten…… (ach ja de 13 zetels van Fidesz in het EU parlement kan de hypocriete EVP wel gebruiken, verder heeft de EVP lak aan ethisch en moreel handelen…..) Het CDA, ook lid van de EVP heeft jarenlang beweert haar best te doen om Fidesz aan te pakken, echter daar bleef het bij…. 

Europese Volkspartij zet Hongaarse premier Viktor Orbán buitenspel ...

Fascist Orbán

Een paar jaar geleden begon men in het CDA Orbán zelfs te steunen (o.a. Omtzigt en de Lange) daar hij een onchristelijke behandeling van vluchtelingen voorstond en doorvoerde….. (onchristelijk daar je volgens een bijbel-jezus-cliché je deur open moet zetten voor vluchtelingen, ja zelfs je bed moet afstaan aan deze mensen, die op de vlucht zijn geslagen voor de illegale oorlogen die de  VS, veelal met hulp van andere NAVO-partners in het Midden-Oosten en Afrikaanse landen voert…….)

Tot slot nog dit: grote delen van de Hongaarse en Poolse bevolkingen staan onder druk van de fascisten die hen regeren…….. Laat de EU daarom eerst de balk uit haar eigen oog verwijderen voor het naar de splinter van een ander wijst!!! (om nog eens een ander jezus-cliché aan te halen)

Zie ook:

VS en Oekraïne spelen een smerig spel in Wit-Rusland‘ 

Dear mister Putin pleas cut Russian ties with Belarus
(dom van mij, immers Wit-Rusland is van groot strategisch belang voor
Rusland en de VS, ik had moeten inzetten op een breuk met Loekasjenko)

Helga Salemon ‘met zéééér wijze woorden’ over Loekasjenko en de verkiezingen in Wit-Rusland, met de nadruk op Rusland‘ (zie ook de links in dat bericht voor meer anti-Russische propaganda leugens van Salemon)

Voor meer berichten met PiS, Fidesz, Orbán, Morawiecki en/of EVP, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Hongkong: Chinese veiligheidswet leidt tot hypocriet westers protest in media en politiek

Het westen staat bijkans op de kop vanwege het aannemen van de veiligheidswet in China, waardoor burgers uit Honkong kunnen worden uitgeleverd aan China. Behoorlijk hypocriet daar men kon weten dat China een dergelijke wet zou doorvoeren, echter ook hier weer hebben de zogenaamde onafhankelijke reguliere westerse (massa-) media van meet af aan de demonstranten in Hongkong gesteund en hebben niet of nauwelijks bericht over het uiterst gewelddadige optreden van die demonstranten in Hongkong tegen de uitleveringswet…… Moet je nagaan: deze demonstranten gingen zelfs door met hun gewelddadige protest nadat de ‘burgemeester’ van Hongkong, Carrie Lam de eerder aangekondigde uitleveringswet introk……. 

Nieuw wapen in de strijd tegen gewelddadige protesten: Hongkong ...

Deze demonstranten beweren voor een democratisch politiek systeem te zijn, echter mensen die een andere mening hebben, kregen en krijgen te maken met enorm geweld van deze ‘demonstranten’, niet alleen werden tegenstanders van deze demonstranten het ziekenhuis ingeschopt, men heeft zelfs een tegenstander, een winkelier als ik me niet vergis, in brand gestoken, ofwel deze demonstranten zijn in het geheel geen voorstanders van democratie, integendeel: tegenstanders moet de mond worden gesnoerd en daarvoor gaat men zelfs zover dat men deze tegenstanders letterlijk wil uitschakelen……

Ga maar na wat de zogenaamde westerse democratieën zouden doen als zij met dergelijk geweld te maken zouden hebben….. Ook dan had men de poppen aan het dansen gekregen en zou de verontwaardiging niet zijn te weren van de koppen en de rest van de artikelen in diezelfde westerse media….. Zie alleen al hoe men bericht over zogenaamde antiglobalisten*, die hun kont tegen de krib gooien als de machtige westerse landen weer een grote theekrans beleggen….. 

Het voorgaande, terwijl die ‘antiglobalisten’ hooguit geweld gebruiken tegen bepaalde zaken als VS ketens van ‘vreettenten’, of banken en niet tegen de burgers van een stad waar e.e.a. plaatsvindt…… En ja men gebruikt geweld tegen de politie of groepen burgers als deze zich schuldig maken aan geweld tegen deze antiglobalisten…… (in werkelijkheid zijn veel burgers het eens met de ‘antiglobalisten…’) Zie wat e.e.a. betreft ook de woorden en geweld tegen mensen die het zat zijn dat gekleurde mensen zwaar ongelijk worden behandeld en als in de VS door de politie worden vermoord vanwege hun kleur…….

Kortom de demonstranten in Hongkong hadden kunnen weten wat de reactie van China zou zijn op hun zogenaamde schreeuw om ‘democratie’, zeker daar ze doorgingen met het ongebreidelde geweld nadat Lam de uitleveringswet introk…… Geweld? Zeg maar gerust: terreur!!

Nogmaals: de feiten hierboven aangehaald worden niet door de westerse media en politiek genoemd, nee als Rusland, moet ook China gedemoniseerd worden bij de westerse volkeren……. Het is voorts vrijwel zeker dat ook in Honkong de CIA de gemoederen heeft opgehitst tegen de autoriteiten, zoals de CIA dat in veel landen doet en dat bijvoorbeeld wat betreft Iran heeft toegegeven….. Steun bestaande uit: -het organiseren van demonstraties met de bedoeling dat ze uitlopen in een opstand, -het financieren van de  demonstranten -het geven van training in hoe overheidsdiensten als politie, leger en zelfs tegenstanders aan te vallen, plus desnoods de levering van wapens en explosieven………

* De zogenaamde antiglobalisten zijn juist de ware globalisten, immers zij willen eerlijke handel en bejegening van de volkeren in arme landen, iets waar de machtige westerse landen het alleen in woord zo af en toe mee eens zijn, terwijl ze in werkelijkheid de bestaande status quo willen bewaren, een status quo die zich kenmerkt door: -oneerlijke handel, o.a. het dumpen van landbouwproducten op markten van ontwikkelingslanden waardoor de kleine boeren daar brodeloos zijn geworden en worden, -het uitbuiten van de arbeiders in arme landen, -het door westerse bedrijven zwaar vervuilen van lucht, bodem en water in arme landen, -het in stand houden van corruptie in arme landen, corruptie die de (grote) westerse bedrijven goed uitkomt, dit daar men met het geven van geld aan politici en amtenaren toestemming krijgt om het milieu te vervuilen, land te pikken van kleine boeren en arbeiders uit te nemen en zo kan ik nog nog wel even doorgaan……

Zie ook:

Hongkongs vrijheid in gevaar, ofwel de vrijheid om te moorden en vernielen….‘ 

Protesten Hongkong krijgen veel media aandacht, terwijl protesten in landen die westers gezind zijn vaak worden genegeerd…..‘ 

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over het G5 netwerk en Huawei)

Voor meer berichten over Honkong, klik op dat label, direct onder dit bericht. Het label BLM staat voor Black Lives Matter, zie ook de berichten onder die link.

Cora van Nieuwenhuizen (VVD minister Infrastructuur en Waterstaat) vindt het asociaal als Nederlanders op vakantie gaan naar Turkije…… Nu wat ik asociaal vind ‘Cora!!’

Hoorde in het nieuws van 15.00 u. vanmiddag op Radio1, dat Corona uh Cora van Nieuwenhuizen de Kamer heeft laten weten het asociaal te vinden als Nederlanders op vakantie gaan naar Turkije, dit daar reisorganisatie Corendon heeft aangegeven reizen naar Turkije te hervatten, terwijl Turkije wat betreft COVID-19 onveilig is aldus het afbraakkabinet Rutte 3……

              Cora-van-nieuwenhuizen-1383750554.jpg

“Ik heb schijt aan de het grootste deel van de Nederlanders en help mee klassenmaatschappij 2.0 verder op te tuigen”

Zeg van Nieuwenhuizen, hier een paar punten die ik asociaal vind:

  • het is uitermate asociaal dat zorgwerkers worden afgescheept met een fooi, terwijl er vele miljarden naar bedrijven gaan, zelfs naar bedrijven die al voor de Coronacrisis niet levensvatbaar waren….. Maar wel uitermate hypocriet applaudisseren voor dat zorgpersoneel…. (en dan is het uitgetrokken bedrag zodanig dat de helft van de zorgwerkers het wel kan vergeten, ofwel die krijgen zelfs die fooi niet…..)
  • het is asociaal dat de regering niet ingrijpt als het om de salarissen gaat van supermarktpersoneel, waar deze mensen voor zwaar werk dik worden onderbetaald en de bazen zich helemaal scheel verdienen…… Hetzelfde geldt voor schoonmaakpersoneel, wel applaudisseren, maar geen cent erbij……
  • het is super asociaal dat het minimumloon nog steeds onder de € 10,– per uur ligt…..
  • het is asociaal dat bijstandsgerechtigden, voor het grootste deel daarin beland door wanbeleid van opvolgende kabinetten, niet kunnen rondkomen van hun maandelijkse uitkering…..
  • het is asociaal dat een rijk land als Nederland voedselbanken nodig heeft….. 
  • het is asociaal dat huurders alweer een huurverhoging voor de kiezen krijgen, zoals dit zelfs het geval bleef nadat de bankencrisis ten volle uitbrak in 2008, huren die daardoor zelfs bijna 10% boven de maandlasten liggen van kopers. Kopers die godbetert voor het overgrote deel heel wat meer verdienen dan huurders en daarbij 98% meer rechten hebben dan die huurders….. Dit alles terwijl grote bedrijven door de overheid met meer dan een miljard worden gesteund met geld voor de vaste lasten als de huur van een pand…..
  • het is asociaal om substantieel meer uit te geven voor autoverkeer dan voor het openbaar vervoer, terwijl jaarlijks rond de 18.000 mensen door de auto-uitstoot jaren eerder overlijden en dat na een akelig ziekbed….. Dit waar die dodelijke slachtoffers ook nog eens hebben meebetaald aan asfalt, parkeerplaatsen enz. t.b.v. dat autoverkeer……. (om nog maar te zwijgen over het grote aantal kinderen dat door diezelfde uitstoot long- en/of luchtwegklachten oploopt…)…..
  • het is uitermate asociaal zoals de regering omgaat met omwonenden van vliegvelden en dan m.n. met de omwonenden van Schiphol, waar de overheid het prima vindt dat Schiphol voor elk geland vliegtuig € 80,– betaalt, zodat de hub-functie, vooral van belang voor de KLM, in stand kan worden gehouden…… En dan durven te zeggen, zoals jij in het verleden hebt gedaan, dat vliegtuigen tegenwoordig veel zuiniger en stiller zijn, een leugen die zeker wat betreft de KLM onlangs keihard werd doorgeprikt als een gore leugen!! 
  • het is ongelofelijk asociaal zoals de regering, waar jij deel van uitmaakt, omgaat met de intensieve veehouderij, waar in Nederland 500 miljoen dieren op jaarbasis worden groot en doodgemarteld…… Waar dieren bij temperaturen boven de 25 graden C., dicht op elkaar gepakt, mogen worden vervoerd en dat zelfs tot de buitengrens van de EU…….
  • het is asociaal om net te doen alsof je iets wilt doen aan de klimaatverandering, zoals Rutte 3 maar niet kan ophouden te verkondigen, terwijl de praktijk het tegenovergestelde laat zien…….
  • het is asociaal om kolencentrales open te houden en het volk voor te liegen dat deze veel schoner zijn dan oude kolencentrales door de ‘biomassa bijstook’ van hout, terwijl de verbranding daarvan nog een fractie vuiler is dan die van steenkool
  • asociaal is het huidige zorgstelsel en het beleid van de kabinetten Rutte op de gezondheidszorg, waardoor een aantal ziekenhuizen (ook met IC-bedden) is gesloten en er failliet zijn gegaan…. Waar nog aan toegevoegd moet worden dat de kabinetten Rutte meer dan 75.000 zorgmedewerkers hebben ontslagen en met wanbeleid hebben gezorgd dat een fiks aantal veerpleegkundigen de zorg vaarwel hebben gezegd, zodat we nu een fiks tekort hebben…..
  • het is asociaal om het recht ontoegankelijk te maken voor mensen met een kleine beurs, anders gezegd: de kabinetten Rutte hebben ervoor gezorgd dat de klassenjustitie verder is vergroot ten koste van de laagstbetaalden……
  • het is asociaal dat in het rijke Nederland zoveel mensen dakloos zijn, waaronder een groot aantal jongeren, niet zelden met een psychische aandoening…… 
  • het is een schande dat de tandzorg uit het basispakket is gehaald, terwijl een slecht gebit divers ernstige kwalen kan veroorzaken, ja zelfs de dood kunnen betekenen…. En in het verlengde daarvan is het schunnig dat ook de tandzorg een klassenzaak is geworden, immers de minder fortuinlijken kunnen geen kronen betalen…….

Van Nieuwenhuizen ik kan nog wel een half uur doorgaan, en zou ten overvloede nog eens op het disfunctionerende beleid van Rutte 3 kunnen wijzen als het gaat om de Coronacrisis, maar de bedoeling lijkt me wel duidelijk: houd jij voor de rest van je machtswellustig leven maar de vuilbek over wat je wel of niet asociaal vindt!!! Tot slot van Nieuwenhuizen: je bent naast een leugenaar ook een enorme hypocriet, zo bewees je vanmiddag nog eens!!

Zie ook:

KLM met een heel grote middelvinger voor het Nederlandse volk‘ (en zie de links naar meer berichten over/met KLM en Schiphol)

Voor meer berichten over van Nieuwenhuizen, klik op het label met haar naam, direct onder dit bericht.

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord

Obama moest zich afgelopen week ook uitlaten over de dood van alweer een gekleurde burger, de zoveelste racistische moord begaan door politieagenten. Prompt kwam deze clown en oorlogsmisdadiger weer met zijn uiterst afgezaagde oproep tot ‘change’ die hij in 2008 gebruikte tijdens de verkiezingscampagne die hem het presidentschap bracht. 

Ondanks dat Obama in de eerste 2 jaar een meerderheid had in congres en senaat, genoeg om veranderingen door te drukken, deed Obama dat niet en de rest van de eerste en tweede termijn van zijn presidentschap gebeurde er zo goed als niets wat betreft bestrijding van de enorme ongelijkheid tussen gekleurden en witten en het politiegeweld tegen de gekleurde bevolking…….

In 2015 werden er (onder Obama) maar ‘liefst’ 506 gekleurden vermoord door de politie, waaronder: 300 zwart gekleurde mensen, 193 mensen uit Latijns-Amerika en 13 oorspronkelijke bewoners van de VS….. Let wel: deze groepen zijn minderheden in de VS en toch worden zij onevenredig vaak slachtoffer van politiegeweld!!! Overigens ook de gevangenissen worden onevenredig vaak bevolkt door de gekleurde bevolking van de VS

‘Change’ Obama? Laat me niet lachen, je bent een oplichter en enorme hypocriet!!!!

Vanmorgen was Jaap Timmerman van de Vrije Universiteit te horen op Radio1 (na 10.00 u. bij OVT), hij sprak daar als deskundige over het politiegeweld in de VS. Volgens deze ‘deskundige’ zijn er niet echt cijfers voorhanden over hoeveel zwarten er in de VS zijn vermoord door de politie….. In werkelijkheid zijn deze cijfers volop voorhanden en de geschatte aantallen die Timmerman noemde zijn ver naast de waarheid…… Nogmaals Timmerman zou ‘deskundige’ zijn…… Wellicht zal ik op een later tijdstip verder ingaan op de ‘deskundige mening’ van Timmerman.

Voor meer berichten over de protesten tegen de politiemoord op George Floyd en tegen racisme, klik op de volgende links:

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden‘     

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog‘  

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!!‘ (minder ‘brekend’ dan het gisteren leek, al vanaf 2 juni is dit het geval, er wordt echter in de reguliere media amper aandacht aan besteed; morgen nog een bericht over deze zaak, zie ook de link direct boven deze)

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zetten aan tot geweld‘ 

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van.

Desi Bouterse een presidentiële moordenaar en de hypocrisie van westerse politici en media

De verkiezingen in Suriname hebben er weer voor gezorgd dat Desi Bouterse, de president van Suriname weer fiks wordt gedemoniseerd en dat niet alleen in Nederland……

BBC World Service radio berichtte afgelopen dinsdag over de verkiezingen in Suriname en stelde daarbij dat Bouterse tot 20 jaar gevangenisstraf is veroordeeld. De argeloze luisteraars zullen wel vreemd hebben opgekeken bij deze opmerking, waar niet het hoe en waar werden toegevoegd…. Geen melding op de BBC dat Bouterse werd veroordeeld in Nederland, de voormalige kolonisator van Suriname, Nederland dat op zeker veel meer moorden heeft gepleegd in Suriname dan Bouterse……

In Nederland was het bepaald niet voor het eerst dat politici en media Bouterse demoniseerden vooraf en tijdens de verkiezingen in Suriname, dit vanwege de ‘Decembermoorden’, waarbij 15 mensen werden vermoord, die zich in het verleden negatief over Bouterse hadden uitgelaten….. 

Ben bepaald geen fan van Bouterse, maar wat een stel hypocrieten: politici en ‘journalisten’ die zich negatief over Bouterse uitlaten, waar dit geteisem geen probleem heeft met de goede banden van Nederland met landen als de reli-fascistische dictatuur Saoedi-Arabië, de fascistische apartheidsstaat Israël, terreurentiteit VS en ga nog maar een half uur door…… Landen waar psychopaten als Trump (en Obama en George W. Bush), Netanyahu en Mohammad bin Salman (MBS) onnoemelijk veel meer bloed aan de vieze poten hebben dan Bouterse en niet voor moorden in een ver verleden gepleegd, maar moorden die dagelijks doorgaan……. Moorden als die in Jemen, waar Saoedi-Arabië o.a. met hulp van de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk een genocide uitvoert, S-A een dictatuur aan wie Nederland wapens levert (‘wapenonderdelen’)……… Sterker nog: nadat de vorige Saoedische dictator, Abdullah overleed, gingen Willem Alexander en PvdA knurft Koenders spoorslags naar de begrafenis van deze bloedige psychopathische rotzak…….

Wat een smerige hypocriete troep, gadver!!!

Brekend Coronanieuws: koningshuis vraagt om overheidssteun: Shell keert aanmerkelijk minder dividend uit op de aandelenportefeuille

Volgens nog onbevestigde anonieme bronnen ‘rond het kabinet’ heeft het koningshuis Rutte verzocht om overheidssteun nadat Shell vanmorgen bekend maakte aanmerkelijk minder dividend uit te zullen keren vanwege de lage olieprijs, een gevolg van verminderde vraag naar olie (en gas) door de Coronacrisis.

We mogen al lang niet meer weten dat het koningshuis grootaandeelhouder is van Shell, dat werd al onder Beatrix ingevoerd door de Rijksoplichtingsdienst, daar zij als koningin met haar hypocriete kersttoespraken een aantal keren hamerde op het terugdringen van de luchtvervuiling en daarmee een pleidooi hield voor het aanpakken van de klimaatverandering…… Tja het is uiteraard belachelijk als je dan tegelijk grootaandeelhouder van Shell bent….. 

Samen Sterk: Word mede-eiser in de zaak tegen Shell - Duurzame Student

Hoewel het al een enorme schande is dat het koningshuis investeert in een bedrijf dat jaar in jaar uit mede verantwoordelijk is voor rond de 18.000 doden, die na een akelig en lang ziektebed jaren eerder overlijden, immers het koningshuis zou juist voor ‘haar onderdanen’ (ha! ha! ha!) op moeten komen en hen niet laten vermoorden middels enorme luchtvervuiling alleen voor extra vergaring van kapitaal bovenop haar onbeschoft hoge uitkering…….

Natuurlijk is het huidige koningshuis, bestaande uit Willem Alexander, Maxima en Beatrix, nog steeds grootaandeelhouder van Shell, gezien het feit dat er nog steeds sprake is van een ‘Koninklijke Shell’. Bovendien wat zou erop tegen zijn als het koningshuis bekend zou maken dat het de aandelen Koninklijke Shell van de hand heeft gedaan??? 

Je begrijpt natuurlijk dat het koningshuis in het verleden haar enorme uitkering aan belastinggeld (door ons bij elkaar gebracht) heeft gebruikt om aandelen Shell te kopen, een firma die zoals gezegd verantwoordelijk is voor jaarlijks duizenden doden, alleen al door de uitstoot van auto’s en die tevens mede hoofdverantwoordelijk is voor de klimaatverandering, die al aan tienduizenden mensen het leven heeft gekost en al voor honderden miljarden aan schade heeft aangericht…… 

              Cartoon Movement - Shell - Hell

Beste bezoeker, dit bericht is wat betreft gevraagde overheidssteun door het koningshuis uiteraard nepnieuws (terwijl de rest een feit is), ik zeg het er maar bij daar men tegenwoordig niet meer wil begrijpen wat er wordt verstaan onder cynisme en sarcasme en je zomaar het risico loopt vervolgd te worden, dan wel dat je van het internet wordt gedonderd…..

Het koningshuis is een instituut dat thuishoort in de middeleeuwen en niet inde 21ste eeuw, weg ermee!!  

Zie ook:

Beademing werkt averechts op het Coronavirus‘ 

China heeft een vaccin tegen het Coronavirus ontwikkeld en is bezig met de eerste testen op mensen‘   

NS zet meer intercity´s in als actie tegen het Coronavirus….. ha! ha! ha! ha! ha!

27 olietankers voor de westkust van de VS met een hoeveelheid van 20 miljoen vaten olie waarvoor geen opslag is‘ 

Oranje hysterie propaganda op Radio1 en tv‘ 

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’‘ 

Shell kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie, terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en gaswinning zal blijven‘ (en zie de de links in dat bericht)

Zorgverzekeraars kloppen zich hypocriet op de borst voor het openhouden van ziekenhuizen

Vanmorgen rond 7.46 u. op BNR het bericht dat zorgverzekeraars ziekenhuizen die in financiële problemen zitten een voorschot krijgen……. Zo krijgt de argeloze luisteraar de idee dat de zorgverzekeraars maatschappelijk verantwoord ondernemen, terwijl daar een enorm vraagteken bij moet worden gezet……

Dezelfde zorgverzekeraars zijn verantwoordelijk voor de sluiting van ziekenhuizen en het failliet gaan van ziekenhuizen, waardoor we kwamen te zitten met een enorm tekort aan intensive care (IC) bedden en mensen op het platte land het in een aantal gevallen wel kunnen vergeten dat ze in spoedgevallen op tijd in een ziekenhuis zullen zijn…… 

Het moest er nog bijkomen dat deze zorgverzekeraars tijdens de Coronacrisis ziekenhuizen zouden laten sluiten!! Zorgverzekeraars die met: -hun waanzinnige salarissen voor de top, -de peperdure designkantoren, -de kosten voor marketing (reclame enz.) en -hun veel te dure zorgverzekeringen, intussen een flink stuk van de ‘zorgtaart’ opvreten…….

Wat een stel vieze vuile hypocrieten!!! 

Zie ook:

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht‘ 

Coronavirus hysterie: de nieuwe anti-Chinese campagne in de VS bestaat (alweer) uit leugens‘ 

A second cold war?‘ (een petitie van CODEPINK)

In VS ronselt men verpleegkundigen met leugens voor de strijd tegen COVID-19…..

Testen, testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest‘ (en zie de links in dat bericht)

Netanyahu misbruikt de Coronacrisis om uit de gevangenis te blijven 

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting 

Trump wil tijdens de Coronacrisis het minimumloon voor arbeiders in de landbouw afschaffen 

Bob Dylan: papier met tekst van The Times They Are A Changing’ moet minstens $ 2,2 miljoen opbrengen

Gisteren dacht ik even een storing in m’n gehoor te hebben toen BBC World Service in het nieuws van 10.00 u. het bericht bracht dat een stuk papier met de tekst van het Bob Dylan nummer The Times They Are A Changing’ wordt geveild met een start bedrag van maar liefst 2,2 miljoen dollar….. ha! ha! ha! ha! ha! Ofwel het nummer waarin Dylan o.a. spuugt op het ook toen al uiterst inhumane en keiharde kapitalisme en oorlogsvoering en in feite stelt dat er een revolutie op til staat, wordt nu gekocht door figuren die zich meestal over de rug van anderen schandalig hebben verrijkt…….

Om het belachelijk hoge bedrag nog enigszins een legitiem tintje te geven in dit bericht, noemde de nieuwslezer nog dat Dylan op het papier woorden en zinnen had geschrapt en andere had toegevoegd

Hier de tekst van het nummer:

Come gather ’round, people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You’ll be drenched to the bone
If your time to you is worth savin’
And you better start swimmin’
Or you’ll sink like a stone
For the times they are a-changin’

 

Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide
The chance won’t come again
And don’t speak too soon
For the wheel’s still in spin
And there’s no tellin’ who
That it’s namin’
For the loser now
Will be later to win
For the times they are a-changin’

 

Come senators, congressmen
Please heed the call
Don’t stand in the doorway
Don’t block up the hall
For he that gets hurt
Will be he who has stalled
The battle outside ragin’
Will soon shake your windows
And rattle your walls
For the times they are a-changin’

 

Come mothers and fathers
Throughout the land
And don’t criticize
What you can’t understand
Your sons and your daughters
Are beyond your command
Your old road is rapidly agin’
Please get out of the new one
If you can’t lend your hand
For the times they are a-changin’

 

The line it is drawn
The curse it is cast
The slow one now
Will later be fast
As the present now
Will later be past
The order is rapidly fadin’
And the first one now
Will later be last
For the times they are a-changin’

Jammer genoeg is Dylan later van het pad geraakt, waarna hij zelfs stelde in zijn teksten nooit ideologisch bezig te zijn geweest……. Het zijn dan ook vooral de albums tot en met John Wesley Harding die wat mij betreft met kop en schouders boven de rest van zijn werk uitsteken. (overigens vind ik ook het latere Dylan country album Nashville Skyline een mooi album, al past het minder in het werk dat Dylan tot dan maakte)

Hier de link naar het volledige album op YouTube.

Nog een video van het nummer met slechte geluid- en beeldkwaliteit:

 

Met een groet voor Johan Vermeij (in Australië?)   

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2

De uitermate vervelende spotjes van SIRE, die onze saamhorigheid en solidariteit moeten stimuleren, zijn m.i. ziekmakend, zeker als je hoort dat men Rutte lief vindt daar hij bijvoorbeeld vakkenvullers een riem onder het hart steekt, terwijl het hem aan de vieze reet zal roesten dat deze mensen zwaar worden onderbetaald…… Kreeg de volgende ‘prent’ toegestuurd die precies aangeeft hoe hypocriet Rutte en het overgrote deel van de politiek is:

Uiteraard gaat dit ook op voor schoonmakers, straatvegers, vuilnismannen, mensen die ‘vrijwillig’ het verkeer moeten regelen (met behoud van de veel te lage uitkering) en het verplegend personeel, plus mensen die werk verrichten voor ouden van dagen en mensen met een handicap, dus thuishulpen e.d……

Zie ook:

Rutte die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..’

Coronavirus patiënten hebben zuurstof nodig i.p.v. beademing‘ (en zie de links in dat bericht voor meer artikelen over het Coronavirus)

Met dank aan L.W.