Coronavirus: Duitsland verplicht alle openbare gelegenheden de poort te sluiten, behalve religies

Op WDR 5 rond 14.45 u. vanmiddag een regeringswoordvoerder die aangaf welke  openbare gelegenheden verplicht de deuren moeten sluiten en dat zijn bijna alle Duitse openbare gelegenheden, behalve supermarkten, apotheken en ziekenhuizen (al zal men voor huisartsen ook een uitzondering hebben gemaakt, waar deze alleen op afspraak mogen werken, zodat de wachtkamers niet vollopen)….

Oh nee, nog een uitzondering: alle religies hebben geen verbod op samenkomsten gekregen, daar zij zelf de deuren al hebben gesloten en hebben beloofd deze dicht te zullen houden, aldus de woordvoerder. Tja gezien de geschiedenis kan je zonder meer ‘alle religies vertrouwen op beloften en de blauwe ogen’, of begrijp ik het niet helemaal….?? 

Toch fijn dat de overheden van de EU een uitstekend draaiboek hebben voor de toekomst, een draaiboek waarmee men alle burgers kan controleren en kan verbieden het huis te verlaten, tenzij voor dringende zaken als de ‘dagelijkse boodschappen…’ Het wachten is nog op een avondklok, het leger op straat en het lamleggen van bepaalde platforms op het internet om ‘onrust onder de bevolking te voorkomen…..’ Ofwel als het even zo doorgaat leven we onder de staat van beleg….. George Orwell had het niet beter kunnen beschrijven in zijn boek ‘1984’.

Zie ook: 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!‘ (met links in dat bericht die meer over de situatie in Nederland gaan)

Coronavirus: Democratische Partij omarmt oorlogsmisdadiger George W. Bush

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..

China heeft een vaccin tegen het Coronavirus ontwikkeld en is bezig met de eerste testen op mensen 

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook’ 

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid

Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus: Center for Disease Control in VS ontvangt 11 miljard dollar tegen 738 miljard voor oorlogsvoering‘ 

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte

Coronavirus:
Netanyahu probeert zich sociaal voor te doen, ‘we’ zitten allemaal in
dezelfde ‘Corona-boot’, jammer dan dat hij de Palestijnen overboord
heeft gezet
‘ 
 

Coronavirus: tradities van de Nederlandse (fascistische) onderbuik‘ 

Coronavirus en de sluiting van koffieshops, waar supermarkten met een horecagelegenheid open mogen blijven

Coronavirus:
Alex Azar, ex-farmaceutische maffia en huidig VS minister
Volksgezondheid, stelt dat een vaccin niet bedoeld is voor het hele volk

Coronavirus:
Cora van Nieuwenhuizen (VVD minister) sluit vliegvelden voor reizigers
uit o.a. China, na 2 maanden virusellende in dat land

Coronavirus: Trump leest de EU de les, terwijl men niet weet hoeveel patiënten er in de VS zijn‘ 

Coronavirus: Rutte heeft de regie…. ‘God zij dank!’ Deel 2

Coronavirus: Iran extra getroffen vanwege illegale VS sancties

Coronavirus als excuus om de stresstest van banken niet uit te voeren

Coronavirus en WOIII‘   

Coronavirus: Rutte heeft de regie, ‘god zij dank……’

Corona antivirusbescherming

A Most Convenient Virus
(een ICH artikel, waarin de stelling is dat dit virus uit een VS
laboratorium komt, onder dat artikel vind je een mogelijkheid voor een
vertaling [Dutch], dit neemt wel enige tijd in beslag)

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land

Coronavirus sensatie op Radio1: een thema-uitzending……‘ 

Coronavirus: ‘een probaat middel’ tegen de klimaatverandering en de luchtvervuiling…..‘  

Coronavirus tragedie misbruikt voor racisme en het zaaien van haat‘ 

Coronavirus: Bruno Bruins (VVD ‘minister’ Volksgezondheid) slaat rood uit(ja ik weet het, Bruins is minister ‘Medische Zorg’)

Coronavirus hysterie: Corona vs. griep

Jeff Bezos (Amazon): ‘gift’ van 10 miljard tegen de klimaatverandering, terwijl zijn personeel kan barsten

Een paar honderd medewerkers van Amazon hebben in januari hun werkgever Jeff Bezos aan de paal genageld vanwege het niet progressief handelen van Amazon op klimaatdoelen en dat Amazon zou achterlopen op andere bedrijven, waarbij het bedrijf door steun aan de fossiele industrie zelfs veranderingen vertraagde en vertraagt…. 

Bezos reageerde destijds niet op de verwijten van zijn personeel, maar zou volgens berichtgeving het ‘Bezos Earth Fund’ (BEF) hebben opgericht, waarmee hij middels een bedrag van 10 miljard dollar (wat wij onder een miljard verstaan), samenwerking van wetenschappers op gebied van milieu en klimaat wil stimuleren. Daarbij steekt hij tevens geld in projecten van ngo’s, ook zou hij geld willen geven aan activisten en aan projecten die natuurbehoud en -bescherming nastreven.

Heel mooi allemaal, lullig dan dat hij op andere gebieden, zoals de arbeidsvoorwaarden voor zijn eigen personeel en personeel dat in het buitenland zijn producten in elkaar schroeft/soldeert, zelfs mensenrechten op grote schaal schendt…… Ben dan ook benieuwd hoe hij e.e.a. kan rijmen met het uitbuiten van mensen, het vernielen van natuur en milieu in landen waar zijn producten worden gemaakt……..

Dit nog buiten het gegeven dat zijn bedrijf een ongelofelijke luchtvervuiler en daarmee aanjager van de klimaatverandering is, dit vanwege de naar schatting miljard kilometer die jaarlijks wordt afgelegd om producten van Amazon zo snel mogelijk bij de consument te brengen….

Weet niet hoe de boel in de VS belastingtechnisch precies in elkaar zit, maar het moet al heel gek lopen als het ‘Bezos Earth Fund’ niet zorgt voor een fikse belastingaftrek voor de op één na rijkste man ter wereld…… Daarover gesproken, de subsidies die Bezos van plan is uit te delen zijn dat op zeker wel!! 

Kortom Bezos is bezig met een wel heel smerige vorm van greenwashing…….

Toevallig schreef ik gisteren een bericht over Bezos’ Amazon, een bericht waaruit hij niet bepaald als duurzaam naar voren komt: Amazon schendt de mensenrechten op 10 manieren……

Zie voorts:

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

Amazons ‘gift’ van 10 miljard voor milieu lost niets op, het bedrijf blijft vervuilen‘ 

Amazon heeft lak aan privacy en werkt mee aan natiegroot ‘veiligheidsnetwerk’ in de VS‘ (zie ook de links in dat bericht die verwijzen naar privacy schendingen en het meer dan belachelijke sprookje ‘Russiagate’)

Amazon werknemers worden behandeld als slaven, alleen de zweep ontbreekt nog

Volgende dag levering van internetbestelling, terwijl de wereld brandt: Amazon en anderen moeten vergroenen…….

Europese rechter beslist tegen belang van consument

Warren
(democratisch presidentskandidaat) toont met hulp van Facebook aan dat
dit bedrijf niet hoort te gaan over wat wel en niet is toegestaan

Via RFID op naar een nieuwe wereldorde…….. Iedereen gechipt en de totale controle van Big Brother is daar…..

 ‘Amazon, het grote voorbeeld van de hervormde arbeidsmarkt, Pechtold let op!

Kersttoespraak koning Willem Alexander vooral nietszeggend en uiterst hypocriet – Deel 2

Een mooie aanvulling op mijn eerdere bericht, mij toegestuurd door een vriendin (en mijn dank daarvoor):

 

Zie ook: ‘Kersttoespraak koning Willem Alexander vooral nietszeggend en uiterst hypocriet

Kersttoespraak koning Willem Alexander vooral nietszeggend en uiterst hypocriet

De kersttoespraak van Willem Alexander, geschreven door zijn persoonlijke tekstschrijver, is vooral nietszeggend en hypocriet; veel vrijheid, geluk en samenwerking zaken waar eigenlijk niemand tegen kan zijn…..

Hier het eerste stuk van de toespraak, de woorden van W.A. in cursief, daartussen lees je mijn commentaar:

Nederlanders kunnen enorm van elkaar verschillen.
Maar wie aan mensen vraagt waarom ze zich verbonden voelen met
Nederland, krijgt vaak spontaan dezelfde antwoorden.


Onze Nederlandse taal, onze democratie,


de gelijkheid van iedereen, ongeacht geslacht of seksuele gerichtheid,


samen stand houden tegen het water,


de feestdagen die we samen vieren,

de gezelligheid…

Onze democratie? Een constitutionele monarchie bedoelt meneer W.A. en over het democratisch gehalte valt genoeg te zeggen, zeker als je ziet hoe ‘premier’ Rutte keer op keer loopt te liegen en de volksvertegenwoordiging waar hij deel van uitmaakt, vooral de belangen behartigt van de welgestelden(waaronder de belangen van het ‘armlastige’) koningshuis engrote bedrijven……

En er is vooral één woord dat telkens weer terugkomt: vrijheid.
Vrijheid is de vlam die in alle Nederlandse harten brandt. Dat klinkt
poëtisch, maar het doet wel recht aan wat ik om me heen zie.

Waarschijnlijk is dit eerste deel gebaseerd op wat Maxima eerder over de niet bestaande Nederlandse identiteit ‘durfde’ te zeggen….. Wat ons verbindt met Nederland? Simpel het feit dat de meesten onder ons hier zijn geboren en geloof mij maar, genoeg van deze mensen voelen zich in het geheel niet verbonden met Nederland, anders dan met hun familie, vrienden en buren…. Zeker het arme deel van het volk, zo’n 4 miljoen mensen die tegen, op, of onder de armoedegrens moeten leven, voelen zich niet verbonden met Nederland, maar zijn daar juist van losgetrokken, zeker daar zij ondanks het feit dat ze geen cent meer kunnen missen, door de lokale, regionale en landelijke overheid jaar op jaar een oor wordt aangenaaid, waardoor ze maandelijks hele euro’s meer kwijt zijn (ondanks de gestegen toeslagen, betalen ze alsnog meer….)….


Samen stand houdfen tegen water? Oh ja W.A. is tevens ons nationale waterhoofd, echter 90% van de bevolking is echt niet bezig ‘met de strijd tegen water’, daarnaast leven niet meer in het begin van de 20ste eeuw toen de Watersnoodramp nog moest plaatsvinden en ja na die ramp waren de Nederlanders het erover eens dat de Deltawerken moesten worden aangelegd en toen die gereed waren, was het volk er klaar mee……

Gelijkheid…. ha! ha! ha! ha! ha! En dat uit de mond van de best betaalde uitkerings’gerechtigde’ in ons land (een uitkeringsgerechtigde die zelfs tijdens de crisis jaarlijks een fikse verhoging van de uitkering kreeg….), was het maar waar dat er gelijkheid was, wat een gelul! We leven in klassenmaatschappij 2.0, waar de beste gezondheidszorg, onderwijs, huisvesting en aansluitende woonomgeving voor de welgestelden zijn weggelegd……

Het volgende deel: ‘vrijheid’ 

Het valt me op hoe intens die vrijheid wordt beleefd. Nu we stilstaan
bij 75 jaar vrijheid, ontmoet ik veel mensen die me vertellen wat dat
begrip voor hen betekent.

Verzetsmensen van in de negentig die er in de oorlog voor hebben
gevochten. Zij hebben er alles voor op het spel gezet. Hun leven is
erdoor getekend.

Maar ook jonge mensen. Zij zijn blij in een vrij land te wonen.


Vrijheid is nooit gratis. Zij vraagt altijd iets van ons: vertrouwen
in elkaar, redelijkheid, de bereidheid om elkaar ruimte te geven.
Iedereen die zich verdiept in wat vrijheid is, snapt waarom
verdraagzaamheid zo belangrijk is. Als we mensen met een andere mening
gaan bedreigen, ondermijnen we precies wat ons zo dierbaar is.

Redelijkheid, vertrouwen, bereidheid om elkaar de ruimte te geven, mensen met een andere mening bedreigen? De vrijheid om jaarlijks 500 miljoen (!!!) dieren groot en dood te martelen en dat met een enorme ecologische voetafdruk, waarmee Nederland zelfs een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering is…. Moeten we daar ruimte aan geven? ‘Boeren’ (lees: dierenbeulen) die in feite het Nederlandse volk bedreigden met hun tractoren, waartegen de overheid niets heeft ondernomen….. Nee, daar mogen we niets over zeggen, maar als er milieuactivisten de vuilste straat van Nederland blokkeren worden ze ervan af gemept door de politie, ingeschakeld door ‘GroenLinks’ burgemeester Halsema…..


 

Om vrij te zijn, moeten we het dwarse denken toelaten. In onszelf en bij anderen.

Vrijheid betekent ook onherroepelijk: keuzes maken. In ons eigen
leven en samen. Dat is moeilijk, maar we doen wél ons best. Hoe scherp
de tegenstellingen ook zijn, het lukt toch telkens weer om oplossingen
te vinden. Die bedrevenheid om met elkaar te praten en soms wat in te
schikken, zullen we ook de komende tijd nog heel hard nodig hebben.

Ha! ha! ha! ha! Ja de keuze maken om niets tegen de klimaatverandering te ondernemen, de keuze om oerwouden af te laten branden voor Nederlands gewin (voor palmolie en voor soja t.b.v. de hiervoor al aangehaalde achterlijk grote veestapel in Nederland…)…..

 

Het woord
‘vrijheid’ komt vooral veelvuldig uit de mond van politici als Wilders,
die in feite de vrijheid van een fiks deel van het volk aan banden wil
leggen….. Echter ook andere politici misbruiken dat woord, als ze weer
soevereiniteit
afdragen aan Brussel
en stellen dat we aan de EU te danken hebben dat we in vrijheid leven,
een drogreden om de Nederlander bij de EU les te houden….. Het zijn dan
ook voornamelijk politici, welgestelden en grote bedrijven die in alle vrijheid kunnen
flikken wat ze willen, zonder zich af te vragen of die vrijheid niet ten
koste gaat van de vrijheid van de minder gefortuneerde burgers, want
dat is uiteraard wel zo…… Sterker nog: met de vrijheid van deze plorken wordt de wereld verkankerd en daarmee zal uiteindelijk ook de vrijheid om in je huis te blijven wonen verdwijnen, wanneer een groot deel van Nederland ontruimt zal moeten worden vanwege de te grote zeespiegelstijging en dat zou deze eeuw al kunnen gebeuren….

Vrijheid belangrijk voor jongeren? Ja de vrijheid om alcohol te mogen drinken, een vrijheid die er niet is, terwijl dezelfde jongeren wel als kindsoldaat mogen aantreden op hun 17de levensjaar…. (trouwens het leger zit bomvol met kindsoldaten) De vrijheid voor jongeren om te kunnen studeren is er voor velen al niet meer, kijk daar hebben de kinderen van W.A. geen last van….. (zo meer daarover)

‘Dwars denken toelaten?’ Was het maar waar, de reguliere media die een enorm aantal fake news (nepnieuws) berichten en andere desinformatie hebben gebracht waarmee het volk werd en wordt gemanipuleerd, willen zoals ‘onze’ politici de vrijheid van het internet aan banden leggen, zogenaamd in de strijd tegen fake news en andere desinformatie….. Het voorgaande terwijl de alternatieve media die men wil sluiten de meest objectieve nieuwsgaring verzorgen, logisch daar deze nieuwsgaring die van de reguliere media aan de kaak stelt, veelal als kwaadaardige berichtgeving, waarmee zelfs illegale oorlogen als onontkoombaar worden voorgesteld (neem de illegale oorlogen van de VS tegen Afghanistan, Irak, Libië, en Syrië…… Oorlogen waaraan ook Nederland heeft deelgenomen en die terreur op onze straten hebben ontketend, daarnaast de reden voor een enorm aantal mensen om op de vlucht te slaan, commentaar dat je niet in de reguliere media tegenkomt, maar die zich wel achter de leugens scharen waarmee deze eeuw al veel meer dan 2,5 miljoen mensen zijn vermoord……)

Een beetje afstand helpt om de dingen in perspectief te zien. Veel
landgenoten die in het buitenland wonen, ontdekken met terugwerkende
kracht hoe goed ons land is georganiseerd. Nederland is nog altijd een
van de meest succesvolle landen van de wereld. Achter dat succes staan
mensen zoals U en jij. Miljoenen professionals en vrijwilligers die er
ook in moeilijke omstandigheden samen het beste van maken.

Vrijwilligers die ervoor hebben gezorgd dat verplegend personeel een veel te laag salaris verdienen, waardoor we nu meer en meer met ziekenhuizen te maken hebben die te weinig personeel hebben om nog naar behoren te kunnen functioneren, zie ziekenhuis Bronovo in Den Haag….. ‘Vrijwilligers’ met een uitkering die door de sociale diensten gedwongen worden om als verkeersregelaar de hele dag op straat uitlaatgassen te happen…….. En dan die professionals, zoals die van de zorgverzekeraars die ziekenhuizen failliet kunnen laten gaan (een schande van enorme proporties!), terwijl zij zich geheel en al scheel verdienen……. 

Leerkrachten, politiemensen, artsen en verplegers.

Ambtenaren en rechters.

Boeren, bouwers en biologen.

Ook al kunnen de emoties soms hoog oplopen, Nederlanders hebben toch
het gevoel bij elkaar te horen. Dat is onze grote kracht. Het draagt
niet alleen bij aan een land dat goed presteert, maar ook aan een land
waarin mensen gemiddeld genomen gelukkig zijn.

“Nederlanders hebben het gevoel bij elkaar te horen?” ha! ha! ha! Welnu dat geldt vooral voor de wat beter gesitueerde witte Nederlanders….. Natuurlijk geldt dit ook voor de witte fascisten bij de witte fascisten, de boeren bij de boeren, de minderheden in hun eigen groepen, enz. enz. 

En toch…

 

In deze dagen van het jaar, nu het Kerstfeest wat rust brengt in de
hectiek van het dagelijks leven, kunnen ook de twijfels naar boven
komen. ‘Doe ik het wel goed?’ ‘Maak ik de juiste keuzes?’ ‘Ben ik wel
echt gelukkig?’

 

Dat streven naar geluk is mooi, maar het mag geen obsessie worden.


Ook verdriet mag er zijn. Ook twijfels en gevoelens van eenzaamheid
mogen er zijn. Ook mislukkingen en tegenslagen horen bij het leven.

Mogen er twijfels en gevoelens van eenzaamheid zijn???? Twijfel en gevoelens van eenzaamheid zijn voor de meesten onontkoombaar in de huidige ijskoude, inhumane neoliberale prestatiemaatschappij……  Trouwens je moet wel dom zijn om te geloven dat het grootste deel van Nederland gelukkig is, staat trouwens ook in tegenspraak met gevoelens van twijfel en eenzaamheid…. Eenzaamheid onder ouderen die amper rond kunnen komen en de deur bijna niet meer uitgaan…… Ook het grote aantal echtscheidingen en uit elkaar gaan van samenwonenden wijzen bepaald niet op gelukkig zijn, om over de kinderen die erbij betrokken zijn nog maar te zwijgen….. Bovendien wie gaat bijvoorbeeld op straat of thuis in een vragenlijst aankruisen dat hij/zij ongelukkig is, zeker als de partner nog wel aanwezig is en niet weet dat je je doodongelukkig en eenzaam voelt… Misschien wel de ergste vorm van eenzaamheid, terwijl je niet alleen bent…… Daarnaast is het in onze maatschappij nog steeds zo dat je als een loser wordt gezien als je ongelukkig bent…


In de jacht naar geluk en succes kunnen we onszelf soms voorbijlopen.
We willen als vrije mensen het beste uit het leven halen, en verwijten
het onszelf als dat niet lukt. We spiegelen ons aan anderen, leggen de
lat hoog en presenteren graag een perfecte versie van onszelf aan de
buitenwereld. Alsof er een taboe rust op onzekerheid en tekortkomingen.

Ja in de jacht naar geluk en succes kunnen we ons zelf voorbijlopen, zoals W.A. en zijn mislukte vastgoedavonturen en bij hem geen taboe op onzekerheid en tekortkomingen, hij is immers de koning en zie wat hij daarna zei:

Maar niemand is perfect.

Gelukkig maar.

Dit zeg ik ook tegen jonge mensen. Trek het je niet teveel aan als het eens tegenzit. Geef jezelf wat ruimte. Het is okee.

“Trek het je niet teveel aan als het je eens tegenzit……” Zo, hij durft wel met kinderen die het aan niets ontbreekt en die de studie kunnen doen (zelfs al zijn ze daar ter dom voor) zonder zich zorgen te behoeven maken over een studentenlening, onderdak >> hupsakee een grachtenpand in Leiden, Utrecht of Delft…… Ja en werken naast de studie is al helemaal ondenkbaar voor deze welgestelde kinderen….. Maar meneer denkt ‘zijn volk’ wel even de les te kunnen lezen, niet een beetje dom, maar ongelofelijk dom!!


Je kan aan die laatste zin nog wel iets anders verbinden: de Fridays For Future (van Greta Thunberg) beweging die zich kwaad maakt omdat er simpelweg veel te weinig gedaan wordt om echt zwaar onheil nog tegen te gaanZo zou je de zin van W.A. kunnen interpreteren dat die jongeren zich niet te druk moeten maken, ‘alles sal reg kom’Terwijl het koningshuis grootaandeelhouder is van koninklijke Shell en de leden van dit koningshuis een ecologische voetstap hebben van enorme proporties, zeg maar maatje 59…..

Geluk laat zich niet dwingen. Het is ongrijpbaar. Het komt plotseling, als een geschenk uit de hemel.

Nee maar het helpt wel als paps en mams sterven van het geld en de geschenken bijna letterlijk uit de hemel blijven vallen!!

Als we nagaan wat ons het meest gelukkig maakt, dan geeft bijna
iedereen hetzelfde antwoord: de mensen om me heen. Familie en vrienden,
maar ook mensen die je misschien nauwelijks kent en die gewoon aardig
tegen je zijn.

Ja ja, bla bla bla bla bla bla, wat ben ik toch een goede koning hè?


Geluk zit in onze verbondenheid met anderen. Laten we elkaar daarom
niet loslaten. Laten we naar elkaar luisteren en begrip tonen. Laten we
elkaar troosten en moed geven. Het helpt als iemand je aankijkt en tegen
je zegt: ‘het is goed’.

Hè hè bla bla bla bla bla bla bla bla, manne manne man

 

Met een luisterend oor, een uitgestoken hand of een arm om de
schouder geven we elkaar het mooiste geschenk dat een mens aan een mens
kan geven. Niet alleen deze Kerst, maar ook daarna.

Geeuw bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla geeuw

 

Ik wens U allen – waar U zich ook bevindt en hoe Uw persoonlijke omstandigheden ook zijn – een gezegend Kerstfeest.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz uh uh oh, ja die omstandigheden zijn voor heel veel mensen uiterst vervelend doordat ze ofwel worden uitgebuit, werkloos zijn sinds de bankencrisis, invalide zijn en hun baan door Samsom en Klijnsma zijn kwijtgeraakt tijdens Rutte 2, of een gezin dat nog vlak voor de feestdagen uit hun huis werd gezet terwijl ze vaak niet meer geherhuisvest kunnen worden, dit door de enorme slooplust bij de opvolgende kabinetten en gemeente/stadsbesturen van de laatste 30 jaar, de gigasloop van goede maar ‘te goedkope’ sociale huurwoningen enz. enz…. Kijk en je zal W.A. zoals zijn moeder voor hem, nooit eens het torentje zien binnenstormen om Rutte bij z’n liegende kladden te pakken en hem te verstaan te geven eindelijk eens normaal met het hele volk om te gaan!!

Turkse geheime dienst wist dat de moord op Khashoggi plaatsvond

Hoorde onlangs weer een gesprek over de moord op Jamal Khashoggi, waar men sprak over de geluidsopnames die de Turkse geheime dienst maakte tijdens die moord. Kortom de geheime dienst van Turkije wist dat de gruwelijke moord op Khashoggi plaatsvond, maar heeft niet ingegrepen…..

De Turkse reli-fascistische dictator Erdogan had een grote bek over de moord die een Saoedisch moordcommando uitvoerde in het Saoedische consulaat in Istanbul…… Je maakt mij niet wijs dat hij destijds niet op de hoogte was van de kennis die zijn geheime dienst al had……

Moet je nagaan: na de moord op Khashoggi is Turkije een grootschalig onderzoek naar die moord gestart, terwijl het zoals gezegd al op de hoogte was wat er werkelijk was gebeurd…….

Als de Turkse geheime dienst op de hoogte was, kan het bijna niet anders dan dat de CIA niet al te veel later ook op de hoogte moet zijn geweest……..

Ongelofelijk en onverdraaglijk!! 

Zie ook:

Khashoggi: 5 mannen ter door veroordeeld in Saoedi-Arabië‘ 

Jamal Khashoggi één jaar geleden vermoord door Saoedi-Arabië, geen sancties en geen sluitingen van ambassades‘ 

Groot-Brittannië verkocht na de moord op Khashoggi wapens ter waarde van 810 miljoen dollar aan S-A

 

Khashoggi: VS prijs voor uit de wind houden van Saoedische terreurkroonprins MBS >> 450 miljard dollar

Bolton
(o.a. Trumps adviseur buitenlandse zaken) wil de Khashoggi tapes niet
horen, hij is het arabisch niet machtig……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha! ha! ha!

Trump
geeft toe dat de VS niets te maken heeft met het beleid in andere
landen >> ‘gelukkigen’ in deze: de moordenaars van
Khashoggi…….
‘ (destijds nog wel…)

Trump weet het zeker, de top van de Saoedische dictatuur wist niet van de moord op Khashoggi….

Tony Blair weigert na de moord op Khashoggi een lucratieve deal met Saoedi-Arabië op te zeggen

Saoedi-Arabië vindt zich een baken van licht tegen het duister verspreidende Iran….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jamal Khashoggi was geen groot criticus van de Saoedische dictatuur en bepaald geen held

‘Onderzoek’ naar moord op Khashoggi in Saoedisch consulaat te Istanbul voorafgegaan door grote schoonmaakactie……..

Khashoggi waarschijnlijk vermoord vanwege kennis over de 9/11 aanslagen

Khashoggi terecht groot in media, waar de aandacht voor Saoedische genocide op sjiieten Jemen amper wordt genoemd

Read Jamal Khashoggi’s columns for The Washington Post‘ 

Saoedi-Arabië heeft 15 ‘psychopathische macho’s nodig om één journalist te vermoorden

En terzijde:

Maxima overlegt met de Saoedische massamoordenaar MSB

Blok
(VVD ‘minister’ van BuZA) wenst in VN geen oproep tot wapenboycot te
doen i.z. Jemen, in de VS blokkeerde huis van afgevaardigden een debat
over de genocide in Jemen

Kerst >> ‘vrede op aarde’ (waar en wanneer?): de hel voor dieren in de intensieve veehouderij

De volgende foto geeft aan hoe hypocriet de meeste mensen met dieren omgaan:

Afbeelding kan het volgende bevatten: tekst
Beste bezoeker, dat was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van en sterkte voor degenen die opzien tegen de kerstdis…. Waar Trouw deze week advies gaf voor de kerstmaaltijd: ‘niet gaan zeuren over vleeseten als de kalkoen al in de oven zit……’

Public Relations en massamedia maken (fake) news

Degenen
die het nieuws voor het grote publiek maken zijn niet de nieuwsmedia,
maar de public relations (PR) figuren die ons van alles door de strot
willen duwen, althans dat is de strekking van een documentaire die
door Brasscheck TV wordt herhaald…… Het was in 2002 al zo dat op elke journalist er 6 PR figuren rondliepen…… 

Het
voorgaande klopt niet helemaal zoals je waarschijnlijk al vermoedde,
immers die PR figuren hebben de lamlendige reguliere (massa-) media
nodig om hun boodschap te verspreiden en dat doen die media met grote
graagte, neem de publieke omroep in Nederland, waar je elke dag wel
een verhaal hoort dat bepaalde figuren ten goede komt en dan bedoel
ik niet jan met de pet….. Neem het boerenprotest, aanvankelijk gesteund
door zo ongeveer de hele Nederlandse media, met nul komma nada
aandacht voor de intensieve martelveehouderij, waar jaarlijks 500
miljoen dieren worden groot en doodgemarteld in ons kleine land….
Voorts werd er met geen woord gerept over de soja die aan dat vee
wordt gevoerd, soja vooral uit Brazilië, waarvoor men het oerwoud
afbrandt…… 

Afgelopen
zomer bleek dat een groot deel van het Amazonewoud in brand stond en
had men in de reguliere media (of massamedia, wat je wilt) een grote
bek over Brazilië, zonder ooit de intensieve veelteelt in ons land
te noemen als één van de grote verantwoordelijken…… Nee, het
gaat om de boeren ‘die ons voeden’*, terwijl verreweg het overgrote
deel van de kadavers en delen van kadavers worden geëxporteerd…..

Daarover
gesproken: in de video van Brasscheck spreekt men over de rotzooi die
ons in reclames als ‘gezond’ door de strot wordt geduwd en dat gaat
in de VS nog een slag verder dan de PR figuren hier durven te
doen….. Voorts wijst men op de PR waarmee gentech voedsel en zaken als nucleaire energie worden gepropageerd……

Dezelfde
reguliere of massamedia waar men spreekt over ‘fake news’ (nepnieuws)
en andere desinformatie waarmee men het publiek manipuleert, een
ongelofelijke hypocriete beschuldiging als je ziet dat deze media
juist de grote verspreiders zijn van nepnieuws en andere
desinformatie……. Zie de illegale oorlogen die de VS deze
eeuw is begonnen, oorlogen die deze media verkochten als waren ze
onontkoombaar….. Illegale oorlogen die aan meer dan 2,5 miljoen
mensen het leven hebben gekost, ofwel die zijn in feite vermoord door
de VS (met hulp van andere NAVO-lidstaten, waaronder
Nederland…)…. 

De
media brachten ronduit propaganda voor de VS en de NAVO, zonder naar
de leugens te kijken waarop de VS deze oorlogen begon, leugens die deze media met gemak hadden kunnen ontmaskeren…… Hetzelfde geldt voor wat de
gevolgen van deze oorlogen zijn geweest, of nog zijn, dan wel waar we nog mee
te maken zullen krijgen in de toekomst…. Vergeet verder niet dat er
enorme kapitalen van door ons opgebracht belastinggeld zijn
uitgegeven aan de illegale oorlogen die de VS is begonnen, om maar te
zwijgen over het enorme aantal burgerslachtoffers en over de
Nederlandse militairen die daarbij omkwamen (of voor het leven
geestelijk en/of lichamelijk gehandicapt zijn geraakt…)…….

Illegale
oorlogen die terreur op de Europese straten hebben ontlokt en die een
ongelofelijk aantal mensen op de vlucht hebben doen slaan….. Waar
de media wat betreft de vluchtelingen veelal op het standpunt stonden
(en staan) dat wij geen grote vluchtelingenstromen aankunnen…..
Terwijl men bij deze media weet dat bijvoorbeeld in Libanon 1 op de 5
mensen een vluchteling is en dat in een straatarm land…… 

Propaganda
ook tegen Rusland dat van agressie en expansionisme wordt
beschuldigd, terwijl de VS zoals gezegd de ene na de andere illegale
oorlog begint en miljoenen in diepe ellende stort…… 

Verbaas
je over de volgende video van Brasscheck TV, zoals gezegd al uit
2002, maar nog immer actueel en wellicht meer dan destijds……… 

The
REAL news industry

Toxic
Sludge is Good for You”

A
documentary from 2002

There are now six PR (public
relations) people for every single reporter.

Given that most reporters are hacks
who write about nothing, the ratio of professional liars to real
reporters is probably more like 100 to 1 – and it’s the PR people
and the news media business offices who creates the news.

                 Afbeeldingsresultaat voor The REAL news industry“Toxic Sludge is Good for You” An update from a YouTube poster:   

PR people are everywhere on the
web too in the form of sockpuppet accounts posing as unbiased
internet users. Reddit is full of them, as are Facebook & Youtube
comments. These shills are paid to sway public opinion on everything
from nuclear energy to GMO’s to presidential elections & “‘corn
sugar” (HFCS). And no one even questions it. Pathetic.”

Yes, it sure is.

Click here to support
Brasscheck

=============================

* In de reguliere media sprak
men over de boeren als degenen die zorgen dat wij elke dag kunnen eten,
terwijl de landbouw (zonder de tuinbouw) veelal een verlengde is voor de
intensieve veehouderij, zoals de onafzichtelijke akkers vol met mais,
die voor het overgrote deel naar diervoer gaan….

PS: bij plaatsing heb ik een gratis download van het boek ‘Toxic sludge is good for you’ meegenomen, het boek dat werd geschreven door John Stauber en Sheldon Rampton. Echter deze download werkt niet, dus na plaatsing weer verwijderd, mijn excuus.

Rusland uitgesloten van Olympische Spelen en het WK voetbal: westerse media kraaien victorie

Vandaag heeft de World Anti-Doping Authority (WADA) besloten Rusland nog 4 jaar uit te sluiten van grote sportevenementen als de Olympische Spelen en het WK voetbal……. De reguliere westerse (massa-) media kraaien victorie, waar men eerder de ogen sloot voor het jarenlang winnen van de Tour de France door Lance Armstrong, alleen mogelijk gemaakt door een totaal incompetente anti-dopingsautoriteiten in de VS en Frankrijk……

Overigens is het aantal dopinggevallen in de Tour gigantisch, echter nooit werd daarbij gewezen naar landen als eindverantwoordelijke, altijd wordt er dan naar de ploegen als verantwoordelijke gewezen….. Er wordt door de media gedaan alsof Rusland het enige land is dat controle heeft over de anti-doping autoriteit, waar de praktijk laat zien dat bijna elk land met zo’n autoriteit, deze onder controle staat van de overheid……

Het aantal dopingsgevallen van de laatste 20 jaar in bijvoorbeeld de sport is gigantisch en beperkt zich bepaald niet alleen tot Rusland, echter daar het om Rusland gaat moet barbertje hangen….. Rusland heeft dan ook volkomen gelijk als het zegt dat deze beslissing van de WADA een puur politieke is en deze beslissing onderdeel is van de enorme anti-Russische propaganda in het westen, alsof niet de VS maar Rusland alleen deze eeuw al 2,5 miljoen mensen heeft vermoord en dat in alleen al de 4 illegale oorlogen die het begon tegen landen waar deze ‘Amerikaanse’ terreurentiteit niets te zoeken heeft………..

Eén ding is zeker: alle grote wedstrijden en sportevenementen zullen de komende 4 jaar alweer een fiks vertekend beeld geven van wie het best is in de verschillende takken van sport……

Schande!

NVWA en de jacht op tabakswinkels

Het meer dan waardeloze inspectieorgaan met de naam Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) haalde vandaag weer eens het nieuws met de mededeling dat het de kleine tabakswinkels wil aanpakken als zij een bonus van de tabaksfabrikanten aannemen omdat ze meer tabak verkopen……. ha! ha! ha! ha! ha! Je ziet het al voor je: je ziet iemand voorbij een tabakswinkel lopen, die daar met een ferme ruk aan de arm door de winkelier naar binnen wordt getrokken, waarna deze de argeloze voorbijganger de ene sigaret na de andere laat oproken, om hem na een paar uur met een pakje sigaretten op zak te laten gaan…. Zo weer een verslaafde erbij!!

De NVWA wil boetes van € 45.000,– opleggen aan tabakswinkels die zich schuldig maken aan ‘pushen’ (ja laten we het beest maar bij de naam noemen)…. De uiteindelijke straf kan oplopen tot bijna een halve ton….. Alsof de eerste beste tabakswinkel een boete van € 45.000,– kan betalen, laat staan een boete van een halve ton…….

Ook gaat de NVWA door met het aanstellen van jongeren die 17,5 jaar oud zijn, zij moeten de argeloze verkoper dan wel kassamedewerker verleiden tabak te verkopen zonder naar de legitimatie te vragen….. Wellicht is het een idee om jongeren van 25 in te zetten, uiteraard met een vervalste ID kaart, dan kan de NVWA elke tabakswinkel in Nederland sluiten…..

Het wachten is op de inzet door de NVWA van pubers die volwassenen proberen over te halen voor hen tabak of alcohol te kopen, waar deze volwassene na levering van de drugs met pek en veren bedekt de stad of het dorp wordt uitgeschopt…….

De NVWA doet veel van haar werk met de auto, je weet wel het apparaat dat gemiddeld per kilometer zoveel rotzooi uitstoot dat te vergelijken is met 3 pakjes shag….. (nogmaals: per kilometer!) Uitstoot die nog veel gevaarlijker stoffen bevat dan tabaksrook en die jaarlijks rond de 18.000 mensenlevens eist (jaren te vroeg en dat overlijden na een akelig ziekbed)…… Het voorgaande nog naast een groot aantal kinderen dat jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt door diezelfde uitstoot, waar sinds kort psychische klachten aan toe zijn gevoegd……… Wanneer gaat de NVWA de auto-uitstoot in de woonwijken controleren, om daarna een rijverbod af te kondigen?? (ja ik weet het, dat zal nooit gebeuren, het is dan ook om aan te tonen hoe hypocriet inspecties zijn in ons land en in vele buitenlanden)

Vreemd toch dat de NVWA op andere gebieden zo tekort schiet, neem bijvoorbeeld ook de intensieve martelveehouderij, het vervoer van dieren en het vermoorden van dieren….. Hoe is het mogelijk dat we een inspectieorgaan hebben dat nooit de elektrische installaties in megastallen controleert, slechte elektrische installaties waardoor jaarlijks gemiddeld zo’n 150.000 dieren het leven verliezen in de hel op aarde, de megastal…….

Waarom controleert de NVWA niet de werkelijke mestverspreiding van boerenbedrijven, waarvan ieder jaar weer blijkt dat er teveel mest is uitgereden, of geïnjecteerd, immers de enorme methaanuitstoot zorgt ervoor dat Nederland tot de top behoort als het gaat om de uitstoot van methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op aarde, dat de klimaatverandering veel sneller doet voltrekken dan de uitstoot van CO2……. (in Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren groot en doodgemarteld, hoofdzakelijk voor de export…)

De NVWA vindt het normaal dat dieren nog op transport mogen als het buiten boven de 30 graden Celsius is…….. Overigens op dierentransporten controleert de NVWA amper of niet…….

Nee, voor de NVWA is er maar één vijand: de winkelier die tabak verkoopt…….. Wat een zooitje mensen……

Zie ook:

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Extinction Rebellion richt zich teveel op de toekomst‘ (zie in dat bericht ook de links naar andere berichten met Extinction Rebellion)

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Frans Timmermans (PvdA, Europese Commissie) wakker geschrokken: wil geheel hypocriet belasting op kerosine

PvdA plork Timmermans is wakker geschrokken en gaf gisteren een pleidooi voor het belasten van kerosine….. Niet dat de Europese Commissie dit op de agenda heeft staan, maar Timmermans vindt het logisch om kerosine (voor vliegreizen) te belasten…… Alsof hij iets nieuws heeft gevonden en dit niet al decennialang wordt bepleit door milieugroepen…… Het zou me niet eens verbazen als deze vervelende kwast pas onlangs heeft ontdekt dat kerosine niet wordt belast…..

Hoewel e.e.a. wel past in het nieuwe ‘hippe imago’ van Timmermans, die ook kinderen van 16 jaar wil laten stemmen, die zijn nog lekker makkelijk te beïnvloeden. Bij die leeftijdsgroep vind je dan ook het grootste deel van het volk dat niet weet dat kerosine onbelast is…….

Door FridaysForFuture kwamen jongeren in het beeld en dat probeerde Timmermans dan ook vrij snel te gebruiken om zich dat ‘hippe imago’ aan te meten…..

Hoorde op Radio1 het gesprek waarin Timmermans spreekt over het belasten van kerosine en heb het niet geteld, maar Timmermans gebruikte minstens 5 keer het woord ‘logisch’ bij het spreken over dat belasten……

Inderdaad Timmermans dat is logisch, maar wat lullig dat jij als voorstander van de EU juist daarover begint, als jouw commissie (hij is weer vicevoorzitter van de Europese Commissie) dat punt niet eens op de agenda wil zetten (agenderen)…… Timmermans stelde na zijn pleidooi dan ook dat dit alleen internationaal kan worden vastgelegd, alsof we dat nooit eerder hebben gehoord uit de mond van PvdA politici, zoals oplichter Samsom, politici die eigenlijk niets aan deze situatie willen veranderen >> tja je verliest zomaar nog meer kiezers als je hun vakanties duurder maakt……

Totaal onlogisch om over een zaak te beginnen die je niet eens op de agenda van je eigen commissie kan krijgen, sterker nog: een zaak die de PvdA niet eens durft te benoemen als de partij mag meeregeren, zonder daar onmiddellijk bij te vertellen dat dit niet zal gebeuren vanwege de internationale onwil hier iets aan te doen…..

Ach ja, het klinkt ‘leuk en betrokken’, Timmermans heeft weer lekker popiejopie kunnen doen en dat met een onderwerp dat hij niet eens door zou willen voeren als hij het kon…. (Timmermans gaat nu ook over milieu en klimaatverandering in de Europese Commissie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!) Wat een zakkenwasser, jezus!! (ben trouwens wel benieuwd hoe vaak per jaar Timmermans zelf vliegt)

Zie ook:

Milieugroepen buitengesloten van klimaattop Madrid

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning

Britse banken steunen kolenverbranding met 25 miljard pond

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden