Longartsen vragen om een direct verbod op de e-sigaret

Gistermorgen alweer een pleidooi van longartsen om de e-sigaret zo snel mogelijk te verbieden, deze keer bij monde van longarts Leon van den Toorn, voorzitter van de Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT)….. Dit pleidooi, daar Nederland intussen ‘al 8 patiënten’ kent met problemen ten gevolge van het ‘vapen’, waarvan 1 patiënt zelfs op de IC belandde…… Benieuwd ook wat deze figuren naast de e-sigaret aan verslavende stoffen gebruikten.

Zoals eerder op deze plek gesteld: als er n.a.v. 8 gevallen met problemen een middel verboden moet worden, begin dan met het verbieden van alcohol, immers aan deze harddrug overlijden dagelijks gemiddeld 12 mensen* en dat zijn dan de mensen die langdurig de harddrug alcohol hebben gebruikt…… Niet meegeteld: de mensen die door dronken bestuurders worden doodgereden, of die daardoor voor het leven invalide zijn….. Om nog maar te zwijgen over de doden en gewonden die vallen door gewelddadig gedrag van alcoholisten……

Er mag zelfs reclame gemaakt worden voor alcohol en dan nog met de toevoeging voor jongeren: ‘nog even niet’, dan kan je lekker tekeergaan als je straks 18 bent….. Alsof jonge mensen dom zijn en niet begrijpen waarom ouderen zo’n ‘plezier’ hebben aan het drinken van alcohol, ‘plezier’ dat ook wordt getoond in die reclames……. (en wat een wansmaak heeft dat ‘plezier’, zie de reclames voor deze harddrug)

Veel mensen die vapen maken er een sport van om zo groot mogelijke rookwolken uit te blazen, daarvoor worden e-sigaretten zelfs ‘opgevoerd’, zodat je zo maximaal mogelijk verdampte nicotine binnenkrijgt……. Tja en dat gaat fout, zoals het ook fout gaat als je binnen een uur 10 sigaretten wegpaft (grote kans op een nicotinevergiftiging) of als je binnen een uur een fles jenever leegdrinkt…. Volgens van den Toorn is het niet waar dat de e-sigaret beter is dan de gewone sigaret….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, het maakt geen verschil als je een enorm aantal andere giftige stoffen niet binnenkrijgt door gebruik van de e-sigaret, waar nicotine de enige verslavende stof is terwijl er in gewone sigaretten meerdere verslavende stoffen zijn te vinden, dit nog naast een groot aantal andere stoffen die je zonder meer als gif kan aanmerken…..

Als je een e-sigaret gebruikt, moet je die niet hetzelfde gebruiken als een sigaret, immers die moet je in één keer oproken. Met de e-sigaret hoef je maar een paar trekken te nemen om dat een kwartier of een halfuur later nog eens te doen…. Je spaart daar een groot aantal sigaretten mee uit, zelf rook ik gemiddeld nog 7 sigaretten (echte) per dag, eerder waren dat er een stuk of 30 en die vermindering gaat prima met de ondersteuning van de e-sigaret…. Pak het gebruik van de e-sigaret aan middels voorlichting en zorg dat je de e-sigaret niet kan ‘opvoeren’. Moeilijk te bedenken hè???

Tot slot: als men de e-sigaret gaat verbieden, moet men ook autorijden op fossiele brandstoffen verbieden, daardoor overlijden jaarlijks 18.000 mensen vroegtijdig en dat vele jaren eerder na een akelig ziekbed….. Ter vergelijking: aan roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen (al doen de laatsten dit zichzelf aan).

* Die 12 alcoholdoden is een cijfer van een aantal jaren geleden en je kan er dan ook donder op zeggen dat het werkelijke aantal intussen hoger ligt…….

Zie ook:

Wanda de Kanter (longarts) wil naast de e-sigaret ook alcohol en autorijden verbieden

Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

‘De Sjoemelsigaret’, roken: de kruistocht is nog lang niet voorbij

Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Verslavingszorg sluit zich aan bij aangifte wegens moord tegen tabaksindustrie en haar ‘dealers…..’

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Wanda de Kanter liegt in strijd tegen roken……….

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan, maar ja dat brengt dan ook een berg geld in het ‘belastinglaatje’, waar men uiteraard geen rekening houdt met de kosten van autorijden en dan doel ik niet alleen op de kosten voor de gezondheidszorg….. Zo is de schade aan milieu niet in cijfers uit te drukken, maar dat het uiteindelijk om vele honderden miljarden gaat is wel zeker, neem alleen al de verheviging van orkanen en het vaker optreden van dit natuurgeweld….)

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

Wat betreft luchtvervuiling zie ook:

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling…..

Van Nieuwenhuizen stelt dat meer asfalt helpt tegen files…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Huisvuil ophoping terwijl Nederlandse installaties buitenlands afval verbranden……….

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Lex Scholten, PvdA wethouder Diemen, verdedigt het niet tegen biomassacentrale stemmen door college B&W

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof‘ (en nee, dat zijn geen Nederlandse longartsen..)

Extinction Rebellion blokkeert de vuilste straat van Nederland en GL burgemeester Halsema stuurt in haar plaats de ME

Vanmorgen blokkeerden in een aantal steden over de wereld de activisten van Extinction Rebellion (XR) straten om daarmee aan te geven dat men direct actie moet ondernemen en niet de boel op de lange baan moet schuiven, zoals de politiek praktisch overal ter wereld pleegt te doen…… Ook de scholierenstakingen hebben behalve veel zalvende woorden van de oplichters politici, verder niets bereikt….. Niets bereikt? Behalve dan de zalvende uitspraken van politici die voorts geen bliksem doen, hebben ze wel bereikt er eindelijk gedemonstreerd kon worden voor klimaatmaatregelen, zonder dat de deelnemers in elkaar worden geramd door politie, zoals gebruikelijk is bij dit soort demonstraties…..

Afbeeldingsresultaat voor extinction rebellion nederland

Daarover gesproken: ook in Amsterdam was het vanmorgen bal, de activisten van Extinction Rebel blokkeerden daar de qua luchtvervuiling smerigste straat van Nederland, de Stadhouderskade….. Halsema, hare kwaadaardigheid en burgemeester van Amsterdam, die voorheen altijd dit soort acties steunde, heeft deze demonstratie, aangekondigd door XR, van te voren verboden en liet de ME dan ook ingrijpen vanmorgen…….

Afbeeldingsresultaat voor extinction rebellion nederland

Halsema is het zoveelste bewijs dat ‘GroenLinks’ al lang niets meer met de partijnaam te maken heeft, als men de macht ruikt gaan de idealen en principes overboord, om plaats te maken voor neoliberaal (‘vervuilend’) beleid, zoals GL al zo vaak in de lokale politiek heeft laten zien…..

Afbeeldingsresultaat voor extinction rebellion protest en politie optreden

In feite is deze actie van Halsema een dikke vinger naar de burgers van Amsterdam die enorm last hebben van de luchtvervuiling, maar niet zoals een aantal yuppen de stad uit kunnen vluchten vanwege de luchtvervuiling (‘luchtvluchtelingen’)…. Deze mensen met onvoldoende middelen om te kunnen verhuizen, dreigen het slachtoffer te worden van de luchtvervuiling in ons land, een vervuiling waaraan jaarlijks rond de 18.000 mensen (en niet 11.000 zoals men nu beweert…) jaren eerder overlijden als gevolg van de langdurige inademing van auto-uitstoot. Het gaat hier om een vroegtijdig overlijden na een akelig ziekbed, veelal longkanker……* Zie voor de rekensom: ‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ (lullig genoeg overlijden er zoals gezegd werkelijk mensen vele jaren eerder doordat zij longkanker hebben opgelopen vanwege langdurige auto-uitstoot inademing en dan gaat het om mensen die nooit hebben gerookt, ofwel ook onder de rokers kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s…..)

Een dik uur na plaatsing toegevoegd: dom, maar ik ben helemaal vergeten te wijzen op het verschil in reactie op dit protest en dat van de scholieren. Opvallend genoeg nu geen lovende woorden inde reguliere medfia, hoorde op Radio1 zelfs een figuur die vertelde dat XR een gevaarlijke sekte is…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, héééél gevaarlijk daar ze een vreedzame actie op straat uitvoerden…..

Afbeeldingsresultaat voor extinction rebellion protest en politie optreden

* Deze luchtvervuiling treft jaarlijks ook een groot aantal kinderen, die daardoor long- en/of luchtwegklachten oplopen, bovendien is uit onderzoek bekend geworden dat kinderen door luchtvervuiling ook geestelijke klachten kunnen ontwikkelen…….

Zie ook: Klimaatactivisten verstoren uitzending ‘De Zevende Dag’:

                (hoor wat oplichter Verhofstadt durft te zeggen)

Meer berichten met Extinction Rebellion:

Extinction Rebellion richt zich teveel op de toekomst

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen’

De VS moet stoppen met het demoniseren van vluchtelingen en de noodtoestand uitroepen over de klimaatverandering

Verder over gezondheid en luchtvervuiling:

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Zie voorts:

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ (men loog keihard dat Nederland geen subsidie geeft voor het gebruik van fossiele brandstoffen….)

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Vliegtaks wassen neus bedoelt om het volk te overtuigen van ‘kabinetsinzet op duurzaamheid’

Warm weer? De hoeveelheid CO2 in onze atmosfeer ligt op een niveau van voor 800.000 jaar geleden….

Pechtold wil weten wanneer de eerste kolencentrale sluit…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Stientje van Veldhoven (D66 o.a. staatssecretaris Milieu) is nog steeds ambassadeur statiegeld, ook voor kleine plastic flesjes…… ha! ha! ha! ha! ha!

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Kamp torpedeert energieakkoord

Kamp en de vrijstelling van kolenbelasting

Wat betreft de dierenmishandeling die hand in hand gaat met de intensieve (martel-) veehouderij, zie:

Dierenmishandeling: kooientijdperk intensieve veehouderij moet eindelijk worden afgesloten

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd‘ (het is ronduit misdadig om dieren opgepropt in vrachtwagens te vervoeren bij meer dan 25 graden Celsius, daarmee is Schouten wat mij betreft een heel smerige misdadiger!)

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij…. Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘ (zie ook de andere links in dat bericht naar meer dierenleed in Nederland en elders)

Nestlé sleept kleine stad voor het gerecht

Ontving
afgelopen zaterdag een noodoproep geschreven door Angus Wong
van SumOfUs.

Het
bedrijf Nestlé dat al een reputatie heeft van kinderarbeid, zware
uitbuiting van andere arbeiders, een bedrijf dat gebruik maakt van
palmolie waarvoor oerwoud wordt gekapt of nog simpeler: in de fik
wordt gestoken, een bedrijf dat het niet nauw neemt als het gaat om landbouwgif op haar producten, welnu dit bedrijf heeft een kleine stad uit Michigan voor het
gerecht gedaagd….

Nestlé
gebruikt letterlijk de grondwatervoorraad op van Osceola, zoals de
stad heet en daar wil het bestuur van de stad een eind aan maken,
daarom heeft Nestlé een klacht ingediend tegen deze stad….. Op 10 december 2018 schreef ik al eens een bericht over deze zaak*, waar een nieuw stadsbestuur een eind wilde maken aan een belachelijk contract dat door corruptie tot stand is gekomen, met dat contract in de hand mag Nestlé de enorme hoeveelheid van 1,3 miljoen liter water per dag oppompen en dat voor het schunnige bedrag van $ 200 per jaar…… Zo’n overduidelijk bewijs voor zware corruptie kom je maar zelden tegen!! En dit alles in een land dat bijna continu een grote bek heeft over corruptie in andere landen, die grote bek is als zoveel commentaar van de VS op buitenlanden, ongelofelijk hypocriet en totaal ongeloofwaardig…..

Gezien de steeds verder oprukkende uitputting van grondwater in grote delen van de VS, is het te schandalig voor woorden dat grote bedrijven weg kunnen komen met dergelijke middels corruptie tot stand gekomen contracten (een uitputting van de hoeveelheid grondwater, juist door dit soort corrupte afspraken en het enorme gebruik van water in rijke [buiten-] wijken van de VS waar iedereen of bijna iedereen een zwembad in de tuin heeft……) 

Niet moeilijk te bedenken dat wanneer de grondwatervoorraad van Osceola bijna is uitgeput, bewoners zich helemaal scheel moeten betalen aan zo iets simpels als water uit de kraan….. De droogtes door de klimaatverandering zorgen er ook nog eens voor dat de grondwatervoorraden slinken…..

Osceola,
bestaat uit 2.000 mensen en heeft uiteraard niet de middelen om een
rechtszaak met succes te voeren tegen een bedrijf dat een leger
advocaten heeft en middelen heeft waar bijvoorbeeld een stad als Rotterdam alleen
maar van kan dromen…..

Overigens
is dit nog maar één van de vele plekken op aarde waar Nestlé het
grondwater opmaakt en daarbij de bevolking zwaar tekort doet……

Hier het
eerste wat je te zien krijgt op de site van Nestlé: Nestlé Good
Food Good Life…….. (cynischer kan het niet en deze achterlijke leus geldt zoals je begrijpt niet voor degenen die door Nestlé en corrupte overheidsdienaren worden besodemieterd….)

Nog een tekst en die gaat over het door Nestlé in feite gestolen water: ‘Nestlé Waters is opgericht in 1992. Inmiddels heeft Nestlé Waters 95 productielocaties in 34 landen. Vandaag de dag werken er circa 33.700 werknemers aan een portfolio van 49 unieke merken. Nestlé Waters innoveert constant, om te voldoen aan de verwachtingen van consumenten over de hele wereld…….‘ ‘Om te voldoen aan de verwachting van de consument’ en dan van degenen die niet worden bestolen door Nestlé dat er geen moeite mee heeft om gebruik te maken van corruptie……..

Dat was het nog niet beste bezoeker: 

Gezonde hydratatie (vooral gezond voor de kluis van Nestlé…)



Water is de beste keuze voor dagelijkse hydratatie, omdat het natuurlijke mineralen als koper, ijzer, seleen en chroom bevat. Flessenwater is de gezondste verpakte drank, dankzij gecontroleerde zuivering, de uitstekende kwaliteit, de smaak en het gemak. Bovendien bevat water geen calorieën. Dit is relevant in een wereld waarin een toenemende hoeveelheid mensen kampt met overgewicht of obesitas.Tegenwoordig heeft Nestlé zo’n 50 verschillende merken in water op vijf continenten.



Duurzaam watergebruik (uche uche uche…..)



Omdat flessenwater over de hele wereld een zeer zichtbaar product is, zijn sommige mensen kritisch als het gaat om milieu-impact. Sinds de oprichting streeft Nestlé Waters ernaar om altijd het voortouw te nemen om de milieu-impact van zijn activiteiten te beheersen. Sterker nog, als wereldwijde leider op het gebied van gebotteld water, heeft Nestlé Waters van duurzaam watergebruik een topprioriteit gemaakt.

Lees hier meer over Nestlé Waters. (en schrik niet wat de oplichters van Nestlé durven te beweren….)

Wat een stel smeerlappen, gadver! ‘Duurzaam watergebruik’ ten koste van de mensen die in de gebieden wonen die Nestlé leegzuigt en dat in een wereld die meer en meer te maken heeft met grote tekorten aan drinkwater…….

Je snapt werkelijk waar Nestlé het gore lef vandaan haalt om in verweer te gaan tegen gemeenschappen als die van Osceola, je zou denken dat een rechter korte metten met dit bedrijf zou maken en een diepgaand onderzoek zou gelasten naar corruptie, maar ja, het gaat om de VS, een vereniging van staten die bijna niets meer te maken hebben met eerlijke, onafhankelijke rechtspraak…..

Hier wat
producten van Nestlé: Maggi, Original Wagner, Garden Gourmet,
NESTLÉ
PyjamaPapje, Yogolino en Dreumesmelk, NESCAFÉ, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESTLÉ Hot Chocolate Mix , NESQUIK, BONZO, FELIX, Purina ONE, GOURMET,  After Eight, Lion, Crunch, Nestlé Chocolait Chips, Smarties, Nestlé Caramac, Quality Street, Nestlé Waters en dan krijgen we Nestlé Health Science (ha! ha! ha!): Resource, Clinutren, Isosource, Novasource, Impact, en Peptamen (volgens mij zijn er nog meer producten van deze oplichters, maar de hier getoonde zijn wel de belangrijkste).
 De namen heb ik gevonden op https://www.nestle.nl/brands

Als je
geld teveel hebt stort dan ajb wat en boycot de producten van dit
bedrijf, alternatieven genoeg.

Nu de tekst van Wong op SumOfUs:

Nestlé
is suing this town

Just
four days before their huge legal showdown with Nestlé, the people
of Osceola Township seriously need your help.


Nestlé’s
vast water processing plant is devastating this small community in
Michigan. 
Like
a giant leech, it sucks up 350,000 gallons of water daily to bottle
for profit. The town’s stream runs ever lower.


When
the township fought back, 
Nestlé
sued them
 —
and now 
the
final legal showdown is just days away.


The
expert lawyers they’ve hired are expensive and costs have gone
through the roof.
 And
that’s where you come in, Willem.


Can
you chip in to keep Nestlé’s greedy hands off Osceola Township’s
water?

Donating
just takes a moment — use Paypal or your card.

Yes,
I can chip in €23 to defend precious water and defeat Nestlé.

Guess
how much Nestlé pays to pump 250 gallons of water a minute, or more
than 350,000 gallons every single day, from Osceola
Township? 
Just $200
a year.


The
spring water generates huge profits for the corporation when they
sell it in disposable plastic bottles, many of which end up polluting
rivers and beaches.


Osceola’s
water is a precious resource 
that
should be used for the benefit of the community, not
 sold
at a profit to pay for the private jets and fancy suits of Nestlé
executives.


But
you can make sure this community wins this fight. Nestlé has
millions to throw at this court case, but this group of dedicated
fighters in Osceola has you. 
With
your donation today they can keep their lawyers and make sure they
have the best legal team on hand in these last critical days
 so
that Nestlé can’t pump more of their precious water.


Donating
just takes a moment — use Paypal or your card.

Yes,
I can chip in €23 to help send Nestlé packing.

The
incredible SumOfUs community has supported this brave group in
Osceola before to take on Nestlé. Together we’ve given more than
$50,000 to help in the legal fight — helping the township stay
afloat and have a fighting chance.


And
it’s not just Osceola — together we’re supporting communities in
Australia, France, and Canada take on the might of greedy
corporations who want their water.


Climate
change means more extreme weather and longer droughts. 
Water
will only become more and more precious, so we need to stand up now
for the rights of people over corporations to benefit from this
life-giving resource.


Are
you in?

Donating
just takes a moment — use Paypal or your card.

Yes!
I’ll chip in €23 to help the people triumph over Nestlé.

Thanks
for all that you do,
Angus and the team at SumOfUs


More
information:

USGS
testing water levels near controversial Nestle well
.
MLive. 9 May 2019.

The
Cost of Nestle Water: Tiny Michigan Town Claims Bottled Water Harms
Local River.
 Newsweek.
5 February 2018.

=====================================

* Zie: ‘Nestlé buit kleine stad in VS uit, 200 dollar per jaar voor meer dan 550 miljoen liter water……..

Grapperhaus (CDA minister Justitie en ‘Veiligheid’) wil Narcotica Unit tegen drugsmaffia…… Oef!!

Afgelopen donderdag het bericht op BNR (rond 8.36 u.) dat CDA leeghoofd Grapperhaus een Narcotica Unit wil formeren om topcriminelen als Taghi op te kunnen pakken…. Grapperhaus wil deze Unit opbouwen met 445 mensen, waaronder ‘toprechercheurs’, financieel specialisten en misdaadanalisten…….

De politie heeft laten weten (en was dus al op de hoogte van de plannen) dat er op korte termijn 100 ervaren rechercheurs en de andere genoemde specialisten worden vrijgemaakt, in de strijd tegen de zware georganiseerde misdaad……

De politie kan amper 20% van de misdaden oplossen, maar wil desondanks dat ervaren rechercheurs worden vrijgemaakt voor deze Narcotica Unit, die uiteindelijk moet uitgroeien tot een apart politieteam van 445 mensen…… (beter de heroprichting zijn van de Kinderpolitie…)

                      Afbeeldingsresultaat voor Afbeeldingsresultaat voor 'Does Weed Actually Make You A Better Or Worse Driver?'

De politie-inzet is nog steeds te veel ‘gefocust’ op het aanpakken van zelfs ‘cannabis kwekerijen’ (die heb je al met 10 planten als je Radio1, BNR en de politie moet geloven) terwijl zoals gezegd het oplossingspercentage van misdaden amper 20% is……

‘Drugsproblematiek’ los je op door drugs te legaliseren* en niet door het te verbieden, immers zo speel je de georganiseerde misdaad in de kaart en verlies je elke controle op de kwaliteit of zelfs de giftigheid van harddrugs als heroïne…….

Door ons gedoogbeleid dat in de 70er jaren van de vorige eeuw begon, hadden wij veel minder problemen met heroïne verslaafden enz., sterker nog in het buitenland zag men dit en men is hier uit verschillende buitenlanden geweest om te zien hoe onze aanpak werkte. Intussen wordt onder druk van het CDA, VVD, ChristenUnie, de SGP en de fascistische beweging PVV de aanpak van druggebruik steeds verder teruggeschaald naar het niveau van de 60er jaren van de vorige eeuw, terwijl in een aantal staten in de VS, in Canada en Uruguay, cannabis is gelegaliseerd…….

De strijd tegen drugs is precies zo zinloos als de drooglegging in de VS bijna 100 jaar geleden, i.p.v. minder gebruik van deze harddrug, werd er nog veel meer gedronken en was de staat een enorm kapitaal kwijt aan de bestrijding van deze harddrug…..

Daarover gesproken: in ons land overlijden gemiddeld 12 mensen per dag aan het langdurig gebruik van de harddrug alcohol (nog buiten doden die door dronken mensen worden gemaakt, hetzij met ruzies, dan wel door dronken automobilisten…)…. De alcoholmaffia houdt de opvolgende regeringen in de zak en zo mag er nog steeds reclame gemaakt worden voor alcohol…… Een paar jaar geleden gingen er 2 mensen dood na gebruik van paddo’s, jonge mensen die naast de paddo’s, de harddrug alcohol, psychofarmaca en cocaïne gebruikten….. Niet één van deze duidelijk zwaardere middelen werden verboden, nee VVD oppersufferd Opstelten verbood daarna de paddo’s….. Ofwel: Opstelten was een trouwe lobbyist voor de alcoholindustrie, die het liefst alle andere drugs verboden ziet……

Afbeeldingsresultaat voor 'Does Weed Actually Make You A Better Or Worse Driver?'

Overigens ook de farmaceutische maffia is tegen legalisering van cannabis, daar het tegen zoveel kwalen gebruikt kan worden…… (hetzelfde geldt voor paddo’s en MDMA)

        

Ongelofelijk dat men nu weer kapitalen wil gaan steken in de bestrijding van de drugscriminaliteit, terwijl deze heel simpel kan worden opgelost door legalisering van drugs (en dan bedoel ik niet alleen cannabis)……

De oorlog tegen drugs is niet te winnen, dat zou eindelijk eens moeten doordringen tot de verkaasde hersenen van politici en de top van de politie!!



* En dan bedoel ik niet dat je het in de supermarkt kan kopen, maar bij speciale punten van de overheid en onder controle van artsen, althans als het om harddrugs en niet om softdrugs als cannabis en paddo’s gaat, verbieden werkt eenvoudig niet!

Zie ook:

Drugsgebruikers moeten als de dealers strafrechtelijk vervolgd worden, aldus CDA en ChristenUnie

Grapperhaus (CDA minister Justitie en Veiligheid): dronken rijden wordt zwaarder gestraft

Lancet: cannabis helpt niet tegen depressies en andere psychische aandoeningen

Ferdinand Grapperhaus (CDA minister Justitie) gaat drugsoverlast aanpakken Oei!!

Waarom is de farmaceutische maffia tegen cannabis?

Experts verwijzen claim van lijkschouwer over ‘THC dode’ naar het rijk der fabelen

Blokhuis (CU staatssecretaris Volksgezondheid) gaat xtc en niet bestaande designerdrugs te lijf… Oei, als dat maar goed gaat…..‘ 

Paddo’s en MDMA: verboden geneeskrachtige softdrugs!

Niet cannabis maar alcohol is de opstap naar andere drugs

Gert-Jan Segers alleen voor alcoholgebruik, dat eist immers maar 12 doden per dag……‘ (Segers is partijcollega van Blokhuis)

Nieuwe leugens over cannabis gebruik >> psychose opwekkend

Cannabis vs. verslavende medicatie >> Tulsi Gabbard (pres.kandidaat Hawaï) wil de grote farmaceuten straffen i.p.v. marihuana gebruikers

Where Presidential Candidate Tulsi Gabbard Stands On Marijuana

Marijuana and Driving: A Review of the Scientific Evidence‘ (cannabis gebruikers zijn de betere chauffeurs op de weg!)

Stoned drivers are a lot safer than drunk ones, new federal data show

Does Weed Actually Make You A Better Or Worse Driver?

FDA Is Exploring ‘Alternative Approaches’ To CBD Regulation,Commissioner Says

Madeleine van Toorenburg wil alle koffieshops sluiten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gert-Jan Segers tegen legale wietteelt, zoals bepleit met universitair onderzoek………

Gert-Jan Segers wil alleen de harddrug alcohol in Nederland zien, omdat daar geen problemen meer mee zijn…..ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gert-Jan Segers in het cannabishol van de duivel

Corruptie op het hoogste niveau >> Coca Cola sponsort Roemeense wens tot voorzitterschap van de Europese Unie‘ (en zie de labels in dat bericht voor meer bevoordeling van bedrijven, lobbyisme en andere vormen van corruptie)

Oxycodon: Bruno Bruins (VVD) schiet in hysterische navolging van de VS een enorme bok……

XTC legalisering: niet als het aan de Amsterdamse hoofdofficier van Justitie Zandee ligt

Rutte houdt in Canada een onzin verhaal over cannabis en zet Nederland alweer voor schut

Grapperhaus (CDA min. Justitie) vindt het beschamend dat criminelen vorig jaar voor 19 miljard omzetten in drugshandel….. OEI!!!

Recherche komt 2.000 man tekort en Nederland is narcostaat schreeuwen de reguliere media

No, Bernie Sanders Tells Jeff Sessions, Marijuana Is Not the Same as Heroin‘ Common Dreams 4 januari jl.  In de VS voltrekt zich een kleine ramp, veel mensen zijn verslaafd geraakt aan pijnmedicatie, door deze medicatie verstrekking te beperken en door gewenning, hebben velen hun toevlucht gezocht tot heroïne…. ‘Gelukkig’ heeft de illegale oorlog van de VS en NAVO tegen de Taliban in Afghanistan (waar ook Sessions groot voorstander van was) ervoor gezorgd dat er nooit eerder zoveel papaver werd geoogst in dat land als de laatste jaren, papaver je weet wel, de grondstof voor heroïne…….. (tekst uit eerder bericht)

Jeff Sessions Coming for Nation’s Legalized Marijuana

Jeff Sessions just doesn’t like marihuhuhuana……….

Arno Rutte (VVD 2de Kamer): wil meer drugscontroles op de Nederlandse wegen, terwijl er amper op de harddrug alcohol wordt gecontroleerd……….‘ (zie de voorgaande links: de gebruikers van cannabis zijn betere chauffeurs. Kijk dat hoort de alcoholmaffia niet graag en bestookt daarom de politiek met verzoeken cannabis geheel te verbieden, zoals o.a. CDA ‘lobbypolitici’ als Toorenburg voor die maffia eisen)

Nationale Politie geeft harddrug alcohol weg…………

PS: weet niet of het nog gebeurt, maar het CDA gaf in het verleden flessen van de harddrug wijn weg, inclusief eigen etiket……. (reken maar tegen een zacht prijsje geleverd door de alcohol maffia)

Stikstofadvies Commissie Remkes onbehoorlijk en hypocriet

VVD stikstofhapper en volksverlakker Remkes kwam afgelopen week ‘met zijn langverwachte rapport’, opgemaakt door de commissie met zijn naam. Het belangrijkste wisten we al en dat is het terugbrengen van de maximumsnelheid en de intensieve martelveehouderij.

Als je het gezeur op de radio hoorde, ik bedoel op alle Nederlandse nieuwszender, 2 stuks: BNR en Radio1, wordt er bij bijna alle punten vermeld dat er geminderd moet worden als de stikstofuitstoot naast een Natura 2000 gebied wordt geproduceerd daar het in dat gebied kan neerslaan……

Wat is dat voor kul? En dan wel constant erbij vermelden dat een deel van de stikstof die we hier om ons heen hebben (stikstof is een gas) en die hier neerslaat uit het buitenland komt, inderdaad we hebben hier ook te maken met stikstof uit het buitenland, zoals Nederlandse stikstof ook elders aanwezig is en neerslaat……..

De stikstof uitstoot moet in heel Nederland omlaag, ook als deze niet in de buurt van Natura 2000 gebieden wordt geproduceerd, zijn ze nou helemaal besodemieterd??!!!

We leven op een kleine planeet, waar we met z’n allen voor moeten zorgen en die we zo netjes mogelijk moeten doorgeven aan volgende generaties zodat ook zij een leefbare planeet hebben. Dat laatste is al moeilijk genoeg, de temperatuur zal aan het eind va deze eeuw minstens 3 graden warmer zijn en zelf verwacht ik dat dit cijfer minstens 1 keer over de kop zal gaan.

Onze intensieve veehouderij zorgt niet alleen voor een enorme hoeveelheid stikstof, maar ook voor een ongelofelijke hoeveelheid methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op aarde, waar Nederland, als met de stikstof, een onevenredig hoge bijdrage aan levert door de enorme veestapel van 500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld…….

De ophoping van methaangas, zorgt mede voor de temperatuurstijging, waardoor ijs en sneeuw smelten en er nu zelfs in het Arctisch gebied in de lente al bosbranden zijn (en dat vaak in heel grote gebieden…), neveneffect van die opwarming en bosbranden is dat de permafrost in het gehele arctisch gebied van de aarde begint te ontdooien en ook daarbij komen gigantische hoeveelheden methaangas vrij, waardoor het nog verder opwarmt en er nog meer methaangas vrijkomt door smeltende permafrost, enz. enz…. (het gaat dus om een cumulatief effect) Sneeuw en ijs aan de Noord- en Zuid-Pool weerkaatsen normaal gesproken een grote hoeveelheid zonlicht zo ontdooien deze plekken (normaal gesproken) niet, echter deze plekken worden steeds kleiner en zo warmen ook de noordelijke zeeën in het arctisch gebied steeds verder op, waardoor er nog meer ijs wegsmelt en de boel nog verder opwarmt, enz, enz…..

Maar in Nederland hebben we daar schijt aan we leven immers 1.000 meter boven zeeniveau….. De zeespiegel zal veel sneller stijgen dan men ooit gedacht heeft door al deze zaken (en het ontdooien van gletsjers elders op de wereld) en het is heel goed mogelijk dat we al een paar decennia voor het eind van de eeuw delen van Nederland aan de zee moeten prijsgeven….. En wat doet Nederland? Wij gaan opletten in de buurt van Natura 2000 gebieden……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wat een hypocriet zootje en dan met een vrome kop zeggen dat we zo blij zijn met die kinderen die zich druk maken om het klimaat en dan even later achter de hand tegen een collega schoft; “Ach die kinderen, als ze straks wat ouder zijn snappen ze wel dat we niet anders kunnen….”

Weet trouwens niet wat ik van het hele gedoe moet vinden, was aanvankelijk wel blij met die scholieren uit het voortgezet onderwijs, echter het begint wat sleets te worden en precies wat ik net schreef gebeurt wel degelijk in de werkelijkheid, de kinderen worden door de werkelijke machthebbers en hun slippendrager in regeringen helemaal niet serieus genomen…… Iets wat deze ‘stakingen’ en demonstraties niet zullen veranderen is het feit dat de centen (ofwel de economie) ver voorgaan op de volksgezondheid…..

Opvallend ook hoe rustig de politie is bij deze demonstraties (‘stakingen’), als er ‘oudere jongeren’ van de alternatieve kant komen die vinden dat er nu eindelijk echt eens actie moet worden ondernomen om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen, staat de ME 3 straten verderop opgesteld en bij het minste of geringste grijpt men in, sterker nog mensen worden dan zelfs moedwillig geprovoceerd door de politie, waar er zo af en toe ‘stillen’ bezig zijn om mensen op te jutten geweld te gebruiken  (meer dan eens meegemaakt)….. Neem de demonstraties tegen G7+5* conferenties, waar men de activisten anti-globalisten noemt, activisten die wensen dat er maatregelen worden genomen tegen het winnen  van fossiele brandstoffen, de luchtvervuiling door auto’s en die van grote bedrijven, activisten die eisen dat men de gewone mens eindelijk eens eerlijk en goed behandelt…… (ofwel ook deze activisten willen de wereld juist redden)

Gezien de plannen her en der, zoals die van ons land en Duitsland, zakt de moet je in de schoenen, het is te weinig terwijl het in feite al iets te laat is…… Door alle processen die opgang zijn gebracht, zijn deze maar heel moeilijk te stoppen, zoals ik net probeerde uit te leggen, denk aan het cliché van een supertanker die van volle snelheid naar stilstand moet…… (zonder ankers te gebruiken en dan nog….)

Ach niet te negatief, laten we hopen dat de kinderen die nu ‘in opstand’ zijn gekomen, zich niet in de luren laten leggen en overstag gaan voor het geld, zoals eerder veel hippies, punkers, alternativo’s enz. hebben gedaan…………

Hoorde gistermiddag in het Radio1 nieuws van 17.00 u. dat men had gedemonstreerd voor een ambitieus en sociaal rechtvaardig klimaatbeleid….. ‘Rechtvaardig’ dus er moeten wel gewoon veel boeren overblijven die bijvoorbeeld varkens, kippen en konijnen fokken in megastallen en we moeten natuurlijk wel op een aantal snelwegen lekker hard kunnen doorscheuren met 130 km/u….. Alsof we de schoonste lucht van de EU hebben (we hebben een luchtkwaliteit die tot de slechtste van de EU behoort…..). Overigens moet niet vergeten worden dat de toename van stikstof in de atmosfeer ‘niet echt gezond is’, maar dit ervoor zorgt dat de hoeveelheid zuurstof afneemt (ook al is dat met lage waarden)

Buiten de klimaatverandering die wordt aangejaagd door de luchtvervuiling sterven er zelfs mensen aan diezelfde luchtvervuiling en niet een paar maanden eerder, maar jaren eerder en dat na een akelig ziekbed vanwege langdurige inademing van auto uitlaatgassen….. Daarnaast loopt een groot aantal kinderen jaarlijks long en/of luchtwegklachten op door diezelfde uitlaatgassen, ook is onlangs uit onderzoek gebleken dat kinderen psychische klachten kunnen oplopen door diezelfde uitstoot…… De 10 kilometer snelheidsverhoging op de snelwegen zorgt voor een onevenredig grote verhoging van de uitstoot en dat in een land met een slechte luchtkwaliteit…..

De commissie Remkes en heel Rutte 3 moeten zich de oren van de kop schamen!!

* Eerder nog G8, maar Rusland mag niet meer meedoen.

PS: hoorde zojuist in het VRT Radio1 nieuws een figuur die maatregelen eist tegen roken, hij moest hard spreken vanwege het voorbijrazende verkeer….. ha! ha! ha! ha! ha! Uit een gemiddelde auto rollen per kilometer altijd nog zo’n 3 pakjes shag met kankerzooi waarbij vergeleken sigarettenrook bij wijze van spreken nog heilig is…….(wellicht besteed ik hier later nog een bericht aan)

Zie ook (links later toegevoegd):

Boeren- en bouwersprotest, gezamenlijk tegen de aarde en het voortbestaan van de mens

Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Dierenmishandeling: kooientijdperk intensieve veehouderij moet eindelijk worden afgesloten

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd‘ (het is ronduit misdadig om dieren opgepropt in vrachtwagens te vervoeren bij meer dan 25 graden Celsius, daarmee is Schouten wat mij betreft een heel smerige misdadiger!)

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen….

Mensen dit was het voor vandaag, morgen meer berichten, maak er zo mogelijk een mooie dag van.

Koning Willem Alexander alweer ‘een beetje dom’, dit keer bij de VN over de klimaatverandering

Het nationale waterhoofd Willem Alexander sprak gisteren de VN toe (een toespraak geschreven door zijn assistent, daar hij dat zelf niet kan), hier probeerde hij een lans te breken voor het klimaat en stelde zich daarmee in het kamp van de activisten die de klimaatverandering willen stoppen (dat kan niet, we kunnen deze hooguit iets vertragen, ‘maar goed’)…..

Dezelfde Willem Alexander is met pampakoningin Maxima en Beatrix grootaandeelhouder Koninklijke Shell, één van de grote aanjagers van de klimaatverandering……. Ofwel alweer een typisch staaltje zware hypocrisie van W.A. en niet een beetje dom, maar ongelofelijk dom!!

Moet je nagaan: Shell wist eind 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgaand onderzoek al dat de verbranding van fossiele brandstoffen de klimaatverandering aanjaagt, het bedrijf heeft daar zelfs een blauwe maandag les over gegeven in het voortgezet onderwijs, totdat een topgraaier van dat bedrijf de boel pissig in een diepe kluis heeft gedonderd….. Eén en ander moet bekend zijn geweest bij Beatrix, maar was blijkbaar geen probleem voor haar als grootaandeelhouder van Shell…..

              Afbeeldingsresultaat voor koninklijke shell

Weet je nog hoe vaak Beatrix in haar kerst-lul-praatje voor tv hamerde op het terugdringen van de luchtvervuiling en andere duurzame praatjes? Nogmaals: dat terwijl ze grootaandeelhouder Koninklijke Shell was…..

Tegenwoordig mag men niet meer bekendmaken hoeveel aandelen het Koningshuis nog heeft in Shell, of dat dit huis nog wel aandelen heeft in Shell, welnu reken maar dat men die aandelen nog steeds heeft, bovendien is het niet voor niets Koninklijke Shell……

Willem Alexander heeft alweer een pleefiguur geslagen en dat voor de hele wereld…..

Zie ook: ‘Koning Willem Alexander vraagt Rusland om medewerking bij onderzoek naar rampvlucht MH17

Wanda de Kanter (longarts) wil naast de e-sigaret ook alcohol en autorijden verbieden

Afgelopen donderdag liet longarts de Kanter weten dat er een verbod moet komen op de e-sigaret. Reden daarvoor: 6 doden in de VS die zouden zijn overleden na gebruik van de e-sigaret.

Alsof je een blik onrust opentrekt zo wordt er gereageerd op overlijdens en een ‘onbekende longziekte’ bij gebruikers van de e-sigaret. Als men in de VS wijst naar een fabrikant die verantwoordelijk zou zijn voor de ziekte en dood bij een aantal slachtoffers, lopen de meldingen over dezelfde ervaringen als een rivier binnen bij instanties, bepaald niet in de laatste plaats omdat men hoopt miljoenen  binnen  te harken van deze fabrikanten……

Overigens hoeft voor dat laatste niet eens geld als lokmiddel te dienen, immers hele volksstammen die horen over een nieuwe aandoening, hebben binnen het uur besloten dat zij ook het slachtoffer zijn, dit doordat men alle ‘bijwerkingen bestudeert’ en dan tot de slotsom komt dat men hieraan lijdt (hypochondrie)…… Voorts is bekend dat een groot aantal e-sigaret gebruikers hun elektrische sigaret hebben opgevoerd (schijnt een fluitje van een cent te zijn)….. De e-sigaret bevat nicotine als enige verslavende stof, terwijl tabak een groot aantal andere, nog meer verslavende stoffen bevat, stoffen die nog gevaarlijker zijn dan nicotine (niet één keer heeft de Kanter aangedrongen op een verbod van deze stoffen in tabak….)

De Kanter vindt dus op basis van 6 doden en een hele berg hypochonders in de VS dat de e-sigaret moet worden verboden in Nederland. Als dit een reden is, is het van het allerhoogste belang dat ook alcohol moet worden verboden, immers alleen in Nederland overlijden dagelijks gemiddeld 12 mensen aan (langdurig) alcoholgebruik (o.a aan de gevolgen van een aantal kankers die alcohol kunnen veroorzaken). Kortom de Kanter kan niet anders dan pleiten voor een totaal alcoholverbod……

Hetzelfde geldt voor autoverkeer: jaarlijks overlijden er rond de 18.000 mensen aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing*, dit nog naast een groot aantal kinderen dat jaarlijks long- en luchtwegklachten oploopt door diezelfde auto-uitstoot. Deze kinderen lopen overigens ook kans op psychische aandoeningen door die vervuiling…….** Luchtvervuiling kan overigens ook hartverlammingen opleveren…… Me dunkt, aan luchtvervuiling overlijden ‘iets meer mensen’ dan aan de e-sigaret: ofwel de Kanter kan niet anders dan een verbod eisen op het gebruik van auto’s……

Je kan er overigens donder op zeggen dat de tabaksfabrikanten en hun machtige lobby het liefst de e-sigaret zien verdwijnen, immers deze gaat deels ten koste van de tabaksproductie (al zijn er een paar fabrikanten die naast de productie van tabak ook vloeistof voor de e-sigaret maken)

Vreemd trouwens als je de kruistocht van de Kanter tegen het gebruik van tabak ziet, terwijl ze haar mond niet opendoet over autorijden, alcohol gebruik, gebruik van teveel foute vetten, gebruik van teveel suiker en zout, terwijl ook deze zaken verantwoordelijk zijn voor een groot aantal kankers…….

Kortom de Kanter is een enorme hypocriet, die haar eigen anti-rookcampagne geen goed doet!!

Voor meer berichten over de Kanter, roken, autorijden en alcoholisme, klik op één van deze zaken die direct onder dit bericht bij de labels genoemd staan. Heb ook de naam Pauline Dekker toegevoegd, daar deze longarts samen met de Kanter optrekt.

*  Het werkelijke aantal kankergevallen door auto-uitstoot ligt m.i. veel hoger, gezien de cijfers die voorhanden zijn, zie: ‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

**  Zie: ‘Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen‘ en: ‘Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Zie ook:

‘De Sjoemelsigaret’, roken: de kruistocht is nog lang niet voorbij

Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Verslavingszorg sluit zich aan bij aangifte wegens moord tegen tabaksindustrie en haar ‘dealers…..’

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan, maar ja dat brengt dan ook een berg geld in het ‘belastinglaatje’, waar men uiteraard geen rekening houdt met de kosten van autorijden en dan doel ik niet alleen op de kosten voor de gezondheidszorg….. Zo is de schade aan milieu niet in cijfers uit te drukken, maar dat het uiteindelijk om vele honderden miljarden gaat is wel zeker, neem alleen al de verheviging van orkanen en het veel vaker optreden van dit natuurgeweld….)

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

Wat betreft luchtvervuiling zie ook:

Van Nieuwenhuizen (VVD minister) doet verlichting langs snelwegen weer aan vanwege ‘gevoel van veiligheid’

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling…..

Van Nieuwenhuizen stelt dat meer asfalt helpt tegen files…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Huisvuil ophoping terwijl Nederlandse installaties buitenlands afval verbranden……….

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Lex Scholten, PvdA wethouder Diemen, verdedigt het niet tegen biomassacentrale stemmen door college B&W

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof‘ (en nee, dat zijn geen Nederlandse longartsen..)

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Op 21 juli jl. heeft Israël een aantal huizen in Oost-Jeruzalem
gesloopt, niet dat Israël daartoe gemachtigd is, maar gewoon omdat
het dit ongestraft kan doen, sterker nog een groot aantal aanhangers
van het fascistische zionisme juichen dit van harte toe……. E.e.a. onder het mom dat deze huizen een bedreiging zouden zijn voor de veiligheid van Israël…….. 

Een
groep activisten, waaronder Britse burgers, die probeerden e.e.a.
tegen te houden door in het huis van één van de Palestijnen te blijven zitten, werden uiterst sadistisch behandeld door de aanwezige
militairen, die mensen zelfs aan de haren het huis uitsleepten en een andere activist bijna wurgden met zijn sjaal….. Dit geeft eens te meer aan dat Israël willens en wetens
oorlogsmisdaden begaat, immers het had ook politie kunnen inzetten,
het korps daar is als het leger afgeladen met uiterst gewelddadige,
psychopathische fascisten…….

12 mensen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis nadat ze door psychopathisch Israëlisch geteisem van trappen werden geschopt en 2 van hen werden van dichtbij getroffen door met rubber omhulde stalen kogels…… ‘Echte heldhaftig’ het Israëlische leger, wat een laffe honden….. 

Ongelofelijk
dat Israël maar haar gang kan blijven gaan zonder dat westerse
politici of de reguliere westerse massamedia daar schande van spreken, alsof de
Palestijnen de holocaust hebben uitgevoerd en niet nazi-Duitsland met
hulp van de politie in de destijds door de nazi’s bezette Europese
landen…….. 

De
massamoord op ongewapende burgers die protesteerden in The Great
Return March, was geen reden voor westers protest, ook toen medisch
hulpverleners en journalisten die aan het werk waren werden afgeknald door het
fascistische Israëlische geteisem gaf dat geen verontwaardigde reacties (zelfs niet van collega journalisten in het westen…)…. Nogmaals geen verontwaardigde reacties op het vermoorden door Israël van invaliden en
kinderen in die demonstraties……..

Als bijvoorbeeld Rusland maar één tiende van het aantal misdaden zou begaan die op naam van Israël staan, zou de wereld op de kop staan…….

Wat een walgelijk hypocriet zootje, ongelofelijk!!!

Teken ajb de petitie van Jewish Voices for Peace om verdere vernietiging van Palestijnse huizen te voorkomen en geeft het door!

Israeli
forces injure UK activists in ‘sadistic’ and ‘violent’ attack
amid demolition of Palestinian homes

Bryan
Wall
   
24th
July 2019

Afbeeldingsresultaat voor Israeli forces injure UK activists in ‘sadistic’ and ‘violent’ attack amid demolition of Palestinian homes

Israeli
soldiers have 
injured a
number of Palestinian and British activists in occupied East
Jerusalem. According to the International Solidarity Movement (
ISM),
the activists “were stamped on, dragged across the floor by the
hair, strangled with a scarf and pepper sprayed” by the soldiers.
The ISM described the actions as “sadistic”.

International
solidarity

The
British activists are members of the ISM and were 
engaging in
“non-violent action” by staying in the home of a local
Palestinian man. Along with 30 local people, they were attempting to
“delay the demolition” by Israeli authorities of the home of
Ismail Obeide.

Early
on the morning of 22 July, Israeli soldiers 
broke down
the door of Obeide’s home and began attacking him and the
activists.

Excessive
force”

According to
the ISM, the Israelis “used excessive force”. It also reported
that they teargassed the activists while in a small and unventilated
room. One of them, Chris Lorigan, said:

When
the soldiers found us in the bathroom, they threw multiple tear gas
canisters and shut the door. As we started to suffocate in the
smallest room in the house, soldiers burst in and dragged us
violently, pulling at every possible part, regardless of safety or
policy”.

He
went on to 
describe how
the Israeli forces began to beat him:

I
was dragged by my feet and lifted up, kicked in the stomach, then one
soldier in particular stamped on my head four times, at full force,
then standing on my head and pulling at my hair, he then stamped on
my throat and others started punching my torso”.

Lorigan declared that
this “was a sadistic display of violence” by the soldiers.

The
soldiers also 
crushed the
hands of one of the activists in the attack. As a result, her hands
“will be permanently misshapen unless she gets cosmetic surgery”.
And another activist related how:

A
soldier dragged me by my keffiyeh [scarf] across the floor strangling
me until I screamed when he then crushed my neck under his knee”.

The
ISM also 
reported that
12 Palestinian activists ended up in hospital after the Israeli
soldiers kicked them down some stairs. The soldiers also shot two of
them “at close range with rubber-coated steel bullets”.

Ethnic
Cleansing”

Israel
had 
earmarked a
number of homes in the area of Sur Baher for destruction. And it’s
already razed a number of homes in the area, drawing 
international
condemnation
.

After
the Israeli soldiers 
evicted the
activists and Obeide, they demolished his home and those of 
other
people
.
The ISM called the actions “Evidence of the ongoing ethnic
cleansing of Palestine”.

Featured
image via 
Wikimedia
Commons – ‘Amer ‘Aruri

Zie
ook: 

Zie ook:

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Huis van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid tegen Palestijnen

Israël steelt 141 miljoen dollar aan belastinggeld van de Palestijnse Autoriteit

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

305 Palestinians killed, over 17,000 injured since Gaza marches began

Israëlisch leger ontkent moord op invalide Palestijn‘ (zie ook de links in dat bericht, links anders dan die hier al zijn weergegeven)

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen……..‘ 

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Ploumen (PvdA 2de Kamer) wil anticonceptie terug in het basispakket….. OEF!!

Vanmorgen bij MAX Weekend de voormalig minister van Ontwikkelingssamenwerking, hare PvdA leeghoofdigheid Ploumen. Ze sprak over haar ‘vurige wens’ anticonceptie terug te krijgen in het basispakket, dat in 2011 nog uit het basispakket werd gehaald……

Waarom heeft ze dat niet onmiddellijk opgepakt toen ze als minister aantrad voor Rutte 2 in 2012??!!! 5 jaar lang heeft ze hier niets over gezegd en nu komt ze men een mooi maar uiterst hypocriet verhaal waarmee ze vandaag het nieuws heeft gehaald…….

Er is geld genoeg aldus Ploumen, die daarmee in feite aangaf dat er in Rutte 1 en Rutte 2 geen geld was voor anticonceptie in het basispakket…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een smerige bedrieger!!

Overigens heeft Ploumen van paus Bergoglio alias Franciscus de orde van Gregorius gekregen* en dat was voor ‘haar strijd’ tegen kindhuwelijken. Tijdens haar bezoek aan de paus heeft deze trut, die godbetert eerder op Ontwikkelingssamenwerking zat, niets gezegd over het verbod van de paus op het gebruik van anti-conceptie waardoor jaarlijks duizenden mensen overbodig overlijden aan aids en waarmee de paus in feite als massamoordenaar kan worden aangeduid……

Ploumen is een oplichter en als ze morgen deel van de regering uit zou maken, zou ze haar mond houden over anticonceptie…… Vergeet verder niet dat Rutte 2 o.a. werd gedoogd door de CU en de SGP, waar de laatste een tegenstander is van anticonceptie…….

* Zie: ‘Ploumen (ex-minister PvdA) verguld met orde van Gregorius, door de anti-anticonceptie paus aan haar verstrekt……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Helma Lodders (VVD 2de Kamer) neemt het op voor belastingdienst klokkenluider i.z. kinderopvangtoeslag

Alsof het schandaal waar ouders werden gedupeerd voor de toeslagen voor kinderopvang nog niet genoeg was, blijkt nu dat de ambtenaar die e.e.a. lekte op non-actief is gesteld door de belastingdienst, waar D66 staatssecretaris en hufter Snel in feite de scepter zwaait……

Vanmorgen op BNR (na 8.30 u.) hare VVD leeghoofdigheid Helma Lodders, die stelde het bizar te vinden dat deze klokkenluider wordt gestraft voor het lekken van gegevens die van belang zijn voor de ouders die werden benadeeld door de belastingdienst…..

Weet je wat ik bizar vindt Lodders, dat jij het gore lef hebt het op te nemen voor klokkenluiders, terwijl het meer dan duidelijk is dat de VVD schijt heeft aan klokkenluiders, die het ondernemen en regeren/besturen ‘zo moeilijk maken’ (‘moeilijk’ anders gezegd: eerlijk ondernemen en besturen)…..

Niet voor niets is het onder Rutte 2 opgezette Klokkenluidershuis één grote mislukking geworden, niet in de laatste plaats door de regels die men opzette voor de klokkenluiders. Een klokkenluider meldt zich als deze zich al geruime tijd ergert aan onregelmatigheden waar anderen het slachtoffer van worden en wil onrecht openbaar maken. Voor dat laatste moet je nu juist niet bij het Klokkenluidershuis zijn, immers daar moet je als eerste een document ondertekenen waarin je belooft de zaak die je aanbracht niet met anderen dan het personeel van het Klokkenluidershuis te bespreken……… Na een paar jaar Klokkenluidershuis is er niet één onderzoek afgerond van de weinig aangebrachte zaken, een teken aan de wand……

Trouwens je zou jezelf nogal ongeloofwaardig maken als je zegt dat de bewuste klokkenluider terecht op non-actief is gesteld……. Echter om als VVD’er de reguliere media te woord te staan en deze zaak bizar te noemen gaat echt tien stations te ver!!! De VVD een (misdadigers) partij die zelfs een integriteitscommissie nodig heeft, daar de ene na de andere politicus van die partij wordt betrapt met smerige zaken als corruptie en andere soorten fraude…… (overigens vuile ‘VVD zaken’ die veelal door klokkenluiders in de openbaarheid komen… Het Klokkenluidershuis werkt niet en de VVD begint het tegenovergestelde: een commissie die openbaringen van klokkenluiders tegen moet houden voor deze de media bereiken…..)

Zie ook:

Belastingontduiking: 620.000 Nederlanders met een ‘verhuld vermogen’ in het buitenland

Asscher
(PvdA ex-minister) en Wiebes (VVD ex-staatssecretaris) waren op de
hoogte van de jacht op kindertoeslag ontvangers en deden niets

Snel (staatssecretaris D66) heeft weer gelogen over toeslag kinderopvang en mist elk ethisch besef

Menno Snel (staatssecretaris D66) overleeft zonder enig ethisch besef debat over toeslag kinderopvang

Voor meer berichten over klokkenluiders, het klokkenluidershuis, de VVD en/of Lodders, klik op het betreffende label, direct onder zit bericht.