Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

Beste bezoeker, het is vandaag Wereld Anti-Tabaksdag, mocht je dit nog niet weten. Daarom wordt er vandaag veel anti-tabakspropaganda gemaakt….. Propaganda? Jazeker, als je de hypocriete vertegenwoordigers van anti-rook organisaties als Clean Air Nederland hoort spreken, kan je niet anders dan daar het woord propaganda opplakken……

Het roken moet op muziekfestivals geheel worden verboden, aldus Tom Voeten van Clean Air Nederland….. Tja je wilt het nieuws halen op een dag als deze, althans als je van een organisatie als Clean Air Nederland bent en dan heb je ‘uiteraard geen tijd’ om even de feiten te checken, bijvoorbeeld dat je in de tenten op muziekfestivals al lang niet meer mag roken en zelfs dat is al bijna niet te controleren, zeker niet als de tent vol staat met mensen, aldus herhaalde ook Eric van Eerdenburg, directeur van de Lowlands organisatie, nog eens vanmorgen op BNR na 7.30 u……….

In Standpunt NL op Radio1 vanmorgen de stelling: ‘Roken moet uit het openbare leven verbannen worden’. Eén van de sprekers tijdens de uitzending was Fons Nijpels, eertijds het gezicht van Clean Air Nederland, al werd het woord ‘Nederland’ later ingevoerd, eerder was dit ‘Now’, dus Clean Air Now. Deze Nijpels was uiteraard voor de stelling. Deze plork steekt eerst een natte vinger in de lucht voordat hij plaatsneemt op een terras, zodat hij zeker is geen molecuul aan sigarettenrook binnen te krijgen…..

Dat je op die terrassen wordt vergast door autoverkeer deert Nijpels blijkbaar niet (wedden dat hij een grote suffe auto rijdt?), waar elke auto gemiddeld nog steeds 3 pakjes shag (150 gram) aan letterlijke kankerzooi per kilometer uitstoot, een uitstoot die veel gevaarlijker is dan die van tabak…….

Ongelofelijk dat men het feit durfde aan te halen dat Nederland de koploper is wat betreft longkanker, alsof al die mensen door roken kanker opliepen…. ‘Toevallig’ heeft Nederland zo ongeveer de slechtste luchtkwaliteit in de EU en dat is niet vanwege het roken van sigaretten, maar is te danken aan autoverkeer, vliegverkeer, zeevaart (cruiseschepen nabij de binnenstad van Rotterdam en Amsterdam), tuinbouw, veelteelt, (grote) industrie en niet te vergeten de kolencentrales…….

Kortom het grote aantal longkankers hangt daarmee samen, vergeet niet dat er in Nederland rond de 18.000 mensen vroegtijdig overlijden aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing en dat na een akelig ziekbed, hoewel dat aantal m.i. aan de lage kant is…. Ter vergelijking aan roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen en gegarandeerd dat daar rokers tussen zitten die kanker opliepen van het autoverkeer, zoals taxi- en vrachtwagenchauffeurs……

Hoorde overigens dat voor het meer dan achterlijke preventieakkoord van CU oplichter Blokhuis, de rokers niet mochten meedoen met de vorming van dit akkoord via hun belangenorganisatie stichting Rokersbelangen…….

Terzijde: sinds enige tijd gebruik ik een e-sigaret en dat bevalt prima, van de ongeveer 25 sigaretten die ik dagelijks rookte zijn er nog 6 over en ik moet zeggen dat de smaak van sigaretten me steeds meer gaat tegenstaan. Het ‘vapen’ smaakt zonder meer beter dan een sigaret en doet de zin in een sigaret met 1 trek verdwijnen. Het scheelt je bovendien een bak geld: een e-sigaret kan je al voor € 15,– kopen en vulling met nicotine kostte me € 6,–, een flesje dat zelfs na 4 weken nog niet leeg is. Voordeel: je krijgt alleen de verslavende stof nicotine binnen (te krijgen in 3 sterktes) en niemand heeft last van de waterdamp die je uitblaast. (over de verslavende stoffen: in sigaretten is nicotine de minst verslavende stof, de huidige en de voorgaande kabinetten weigerden de tabaksindustrie op te dragen te stoppen met de toevoeging van extra en zelfs sterker verslavende stoffen…..)

Zie ook:

Wanda de Kanter (longarts) wil naast de e-sigaret ook alcohol en autorijden verbieden

Rokers-schandpalen op stations moeten weg, veronderstel dat de trein echt een alternatief voor de auto wordt

‘De Sjoemelsigaret’, roken: de kruistocht is nog lang niet voorbij

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens


New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Verslavingszorg sluit zich aan bij aangifte wegens moord tegen tabaksindustrie en haar ‘dealers…..’

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan, maar ja dat brengt dan ook een berg geld in het belastinglaatje, waar men uiteraard geen rekening houdt met de kosten van autorijden en dan doel ik niet alleen op de kosten voor de gezondheidszorg….. Zo is de schade aan milieu niet in cijfers uit te drukken, maar dat het uiteindelijk om vele honderden miljarden gaat is wel zeker, neem alleen al de verheviging van orkanen en het veel vaker optreden van dit natuurgeweld….)

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Het onderwerp van dit bericht plaatste ik eerder op 15 april jl., echter het is belangrijk genoegt nog eens te herhalen, ook met nieuwe gezichtspunten en een tip voor rokers (zie de PS onderaan in dit bericht). Bovendien is de geestelijke zorg voor kinderen zwaar overbelast en zijn er lange wachttijden, wat we te danken hebben aan het waardeloze beleid van- en bezuinigingen op de GGZ door hare VVD kwaadaardigheid Schippers in Rutte 2 (zo stelde ze al eens dat je met een depressie ook bij de buurvrouw terecht kan…..)

Uit
onderzoek blijkt dat luchtvervuiling en dan m.n. de vervuiling
door auto’s geproduceerd, ook de geestelijke gezondheid van kinderen
aantast….. Het onderzoek dat tot deze conclusie leidde, werd uitgevoerd onder 500.000 kinderen in Zweden, een land met een heel wat betere luchtkwaliteit dan die in Nederland, waar de luchtvervuiling tot de slechtste van de EU behoort……

De onderzoekers van het King’s College in Londen stellen dan ook dat zelfs een lage blootstelling aan auto-uitstoot* geestelijke klachten bij kinderen veroorzaakt. Men spreekt over meerdere psychische aandoeningen, zoals depressiviteit (inclusief suïcides), paranoïde en aandoeningen die men eerder als schizofrenie beschreef, zoals het horen van stemmen in het hoofd. 

Eerder verscheen in 2016 al een rapport dat dezelfde link legde tussen geestelijke aandoeningen bij kinderen door auto-uitstoot en zelfs in dat rapport werd al over eerdere onderzoeken gesproken.

Het
‘mee-rook verhaal’ was een ‘geweldige zet’ van de antirook profeten,
zo kon men zelfs kinderen aanwijzen als het slachtoffer van het
gedrag van rokende ouders en zo op hun schuldgevoel inwerken, ook al rookte een groot deel van hen niet in het bijzijn van hun kinderen….. De boodschap voor niet rokende ouders was duidelijk: ouders die roken schaden met opzet de gezondheid van hun kinderen…….** 

Waar men
maar niet over lulde, is het feit dat jaarlijks een groot aantal
kinderen long- en luchtwegklachten oploopt door dezelfde
auto-uitstoot, toevallig voor het grootste deel in wijken levend
waar de grote onderlaag oververtegenwoordigd is en waar men nog al
eens naar de ouders wees, die zouden roken waar de kinderen
bijzitten……

Diezelfde antirook profeten lieten het dus afweten als het om
auto-uitstoot ging, terwijl dat een vorm van vervuiling is, die
meeroken volledig in de schaduw zet, vergeet niet dat zelfs met het
huidige ‘schonere’ autoverkeer uit de gemiddelde auto nog steeds 3
pakjes shag rollen met gifstoffen die de gifstoffen van de sigaret nog
overtreffen en dat in de vorm van fijnstof en  ultrafijnstof, volgens een
aantal deskundigen is de laatste zwaar kankerverwekkend, daar ultrafijnstof zich gedraagt als asbest dat in de longen komt……..*** Kinderen in ‘autorijke gebieden’ worden dus (ook) vergiftigd door anderen dan de
ouders…… 

Conclusie: Nederlandse politici die niets ondernemen tegen het autoverkeer in hun stad, zijn niet alleen jaar in jaar uit verantwoordelijk voor een akelig vroege dood van rond de 18.000 mensen, verder zijn ze verantwoordelijk voor de ontwikkeling van long- en of luchtwegklachten bij een groot aantal kinderen, ook weer op jaarbasis en naar nu blijkt ook nog eens voor geestelijke aandoeningen bij kinderen….. (ook al was dit al eerder bekend, zo werden dezelfde bevindingen al eens in 2016 gepubliceerd, waar helaas maar weinig aandacht aan werd besteed en kan me niet herinneren dit voor april jl. te hebben gehoord…..) 

Normaal gesproken zou voor een dergelijke verantwoordelijkheid een strafrechtelijk onderzoek worden ingesteld, echter niet als het om het vergiftiging met auto-uitstoot gaat…… Schande!!

AIR
POLLUTION AND THE MENTAL HEALTH OF CHILDREN

THE LATEST RESEARCH

WHAT
CAN BE DONE ABOUT IT

Air
pollution and the mental health of children…

Their
bodies are growing fast. They run around a lot. Their immune systems
are less developed.

Children
are far more vulnerable to air pollution than adults. The details in
this latest study from the UK.

But
it is not the first or only study on the subject.

Somehow
every time this subject appears in the media they act as if it is
“newly discovered, never before known to mankind.”

I’m
sure with a little looking we can find medical studies going back
even to the 1920.

Click
here to 
support
Brasscheck


We
recommend these books as a foundation for educating yourself about
health in the 21st Century.

Honest
Health
https://amzn.to/2WgXeYz

Cleanhttps://amzn.to/2sYSk5V

Clean,
Green, and Lean
https://amzn.to/2CYHrpv

Sherry
Rogers MD Book List
https://prestigepublishing.com

==================================

*    Het gaat m.n. om de stoffen stikstofdioxide en stikstofoxide, beiden voorkomend in m.n. auto-uitlaatgassen.


**   Ook het niet mogen roken in café’s is gebaseerd op de meerook mythe, zelfs als in zo’n café alleen rokende werknemers de zaak runden en alleen rokende bezoekers trok……

***
Jaarlijks overlijden na een akelig ziekbed, rond de 18.000 mensen
vroegtijdig aan de gevolgen van langdurige blootstelling aan
auto-uitstoot. Men drukt het verlies van leven het liefst uit in een
aantal maanden minder aan levensverwachting, echter men vertelt er
noot bij dat er daadwerkelijk mensen doodgaan aan de hiervoor
aangehaalde luchtvervuiling…..

Zie ook:

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Rokers-schandpalen op stations moeten weg, veronderstel dat de trein echt een alternatief voor de auto wordt

‘De Sjoemelsigaret’, roken: de kruistocht is nog lang niet voorbij

Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens


New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Verslavingszorg sluit zich aan bij aangifte wegens moord tegen tabaksindustrie en haar ‘dealers…..’

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan, maar ja dat brengt dan ook een berg geld in het ‘belastinglaatje’, waar men uiteraard geen rekening houdt met de kosten van autorijden en dan doel ik niet alleen op de kosten voor de gezondheidszorg….. Zo is de schade aan milieu niet in cijfers uit te drukken, maar dat het uiteindelijk om vele honderden miljarden gaat is wel zeker, neem alleen al de verheviging van orkanen en het veel vaker optreden van dit natuurgeweld….)

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

en terzijde:

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

Voor meer berichten over autorijden, luchtvervuiling, volksgezondheid en economie (waar de volksgezondheid vrijwel altijd aan het kortste eind trekt….) en/of maximumsnelheid, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. Let wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens herhaald, dan onder dat laatst gelezen bericht even opnieuw op het gekozen label klikken, enz. enz.

PS: sinds een week gebruik ik naast shag een vaporizer (€ 15,–) en moet zeggen dat het me prima bevalt, i.p.v. de eerst 25 sigaretten die ik dagelijks rookte zijn dat er nu nog maximaal 8. . Groot voordeel: je krijgt alleen nicotine binnen, alle andere verslavende stoffen en teer ontbreken geheel. Met een klein potje nicotine olie doe je gezien mijn ervaring tot nu toe, meerdere weken, zo’n potje kost je rond de € 6,– Kortom het is ook nog eens veel voordeliger dan het roken van tabak. Zal je op de hoogte houden hoe het op de lange duur gaat (‘s morgens na het ontbijt is m’n eerste sigaret nog wel een echte, maar ja de combinatie met koffie…..)

Armeense genocide nog steeds niet erkend door Nederlandse regering……

Hoewel bij de Armeense genocide die op 24 april 1915 begon en waarbij naar schatting 1,5 miljoen Armeniërs werden vermoord door het Turks-Ottomaanse rijk, gebruikt Nederland onbeschoft genoeg de term die de opvolgende Turkse genocide ontkennende regeringen hebben gegeven aan wat niet anders dan als genocide kan worden aangemerkt: ‘de Armeense kwestie…..’ Ja ik weet het, de Nederlandse regering plaatst de woorden in een andere volgorde, waar het woord genocide nog net wordt gebruikt en men spreekt van de ‘kwestie van de Armeense genocide’, waarin de standpunten van o.a. PvdA opperhufters Albayrak en Timmermans zijn verwerkt……

Afbeeldingsresultaat voor armeense genocide

Albayrak (van Turkse komaf) en Timmermans stelden een aantal jaren geleden dat er ‘wellicht een genocide werd gepleegd’, maar dat niet bewezen kan worden dat de Turks-Ottomaanse dictatuur met opzet bevolkingsgroepen* zou hebben willen vernietigen, kortom dit geteisem betwijfeld werkelijk of het de bedoeling was de Armeniërs uit te moorden….. Daarmee wordt het woord genocide voor deze walgelijke gigantische massamoord buitenspel gezet……. Nogmaals: 1,5 miljoen vermoorde Armeense slachtoffers……. De PvdA schaarde zich achter de verklaring van Albayrak….**



Betoging op het Plein tijdens een demonstratie voor erkenning van de Armeense genocide. (Foto: ANP)

De demonstratie voor de erkenning van de Armeense genocide, gisteren op het Plein in Den Haag, foto ANP

De houding van de opvolgende Nederlandse kabinetten t.a.v. de Armeense genocide, is niets anders dan het beschermen van handelsbelangen met Turkije, een land dat ook nog eens lid is van terreurorganisatie NAVO…….

             

Foto van eerdere protesten, foto van Doorbraak

D66 en de ‘Christen’Unie moeten zich doodschamen dat ze deel uitmaken van Rutte 3, waar de VVD en het CDA vasthouden aan de houding van de Nederlandse regering t.a.v. de genocide…… Hoe kan je regeren met partijen die een overduidelijke genocide ontkennen, hoe kan je een dergelijke walgelijke houding accepteren door de uitruil van andere zaken in regeringsonderhandelingen….???

Tot slot nog dit: de Turkse regering is al decennia bezig om ook de Koerden binnen en buiten de Turkse grenzen uit te moorden…….

*  Niet alleen Armeniërs werden massaal vermoord, maar ook werden Arameeërs, Assyriërs en Grieken in grote getale vermoord…..



** Albayrak was tevens als haar partijgenoten en plorken Arib en Aboutaleb, adviseur van de dictatoriale Marokkaanse koning en als haar partijgenoten was ze pissig over het commentaar dat ze ontving nadat bekend werd gemaakt dat ze een dictatoriaal bewind steunde met adviezen…. Hetzelfde bewind dat bijvoorbeeld schijt heeft aan mensenrechten en de Berbers behandelt als derde klasse mensen…… Voorts doet de Marokkaanse dictatuur mee aan de genocide die al een paar jaar lang wordt uitgevoerd op de sjiitische bevolking van Jemen……. (en dat 100 jaar na de genocide op de Armeniërs……) Dit alles is geen probleem voor de PvdA, handelsbelangen gaan voor…… Laten we hopen dat de PvdA de komende jaren geheel wordt weggevaagd, dat zou meer dan verdiend zijn….. (hetzelfde geldt voor de VVD, CDA, D66 en CU, al is dat een wens die niet snel zal uitkomen….)

Voor meer berichten over de Armeense genocide, klik op dat label direct onder dit bericht.

Notre Dame afgebrand, de hypocriete internationale reacties

Het afbranden van de Parijse kathedraal Notre Dame heeft internationaal voor een fikse beroering gezorgd. Maakt niet uit op welke radiozender je vanmorgen afstemde, de naam Notre Dame was niet te missen.

Uiteraard een enorm verlies, echter ik zou willen dat men zich in de reguliere media net zo druk maakte over de genocide die de Saoedische terreurcoalitie in Jemen uitvoert, dit met steun van de VS en GB en verdere steun met leveringen van wapens en wapenonderdelen, die de rest van het westen aan de reli-fascistische dictatuur Saoedi-Arabië levert (S-A is een ‘koninkrijk’ waarmee ons koningshuis hartelijke banden onderhoudt…..)…….

Voorts zou ik willen dat de media die nu het hardst huilen over de Notre Dame, zich eens gingen verdiepen in wat de VS aan grootschalige terreur uitoefent in grote delen van de wereld, zoals in het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika….. Terreur waarmee de VS alleen deze eeuw al meer dan 2,5 miljoen mensen heeft vermoord (bijgestaan door een aantal NAVO-lidstaten, waaronder Nederland…)……

Nog even dit over de Notre Dame:  schoft Macron, de neoliberale Franse president, beloofde zogenaamd aangedaan dat de Notre Dame herbouwd zal worden, jammer toch dat hij niets zegt over de branden in historische gebouwen, bijna altijd op het moment dat men met renovaties bezig is…… Ook in Nederland wil iets dergelijks nogal eens gebeuren, overigens niet alleen bij renovaties van historische gebouwen. Hoe is het mogelijk dat men niet beter toezicht houdt op renovaties zoals die van de Notre Dame?? Simpel: het is een kwestie van geld, hoewel de waarde van de Notre Dame niet in geld is uit te drukken….

Cobouw, het medium voor de bouwmaffia, meldt vandaag dat een dergelijke brand niet is te voorkomen, ondanks dat men bij de renovatie van de Sint-Jan in Den Bosch zelfs sprinklerinstallaties inzet, zodat een beginnende brand snel zal uitdoven, zelfs dan nog kan men niet garanderen dat iets dergelijks niet zal gebeuren…. In de bouw wordt op zoveel mogelijk beknibbeld en zo min mogelijk arbeid ingezet, precies dat is de makke, waar het cliché nu wel geldt: haastige spoed is zelden goed….. (en niets zo gênant als…..)

PS: de klokken van de Dom in Keulen werden om 12 uur extra geluid, dit in ‘solidariteit’ met de Notre Dame, ook andere Kathedralen elders zouden dit hebben gedaan…. Wat een hysterie, gadver!

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk

Vanmorgen in alle vroegte heeft de Duitse politie middels razzia’s* met 90 invallen in 9 staten twee organisaties opgerold, die ‘propaganda voor Hamas maken’ en deze organisatie financieel ondersteunen…… (in werkelijkheid zamelen deze organisaties vooral geld in voor het verdrukte Palestijnse volk, waar zelfs word aangegeven waar het gedoneerde geld naartoe gaat)

Het gaat hier om WorldWide Resistance-Help E.v. (WWR-Help.com) en Ansaar International, die inderdaad geld inzamelen voor het verdrukte Palestijnse volk in de Gazastrook, dat nooit genoeg hulp kan krijgen, gezien de vreselijke situatie waarin dit volk moet leven…… EU hulp in de vorm projecten voor de Palestijnen, wordt keer op keer gefrustreerd, daar Israël deze projecten simpelweg vernietigt……..

Hamas is onder druk van de intussen officiële fascistische apartheidsstaat Israël door de EU en de VS op de internationale terreurlijst gezet……..

Niet dat Hamas ook maar een honderdste aan dodelijke slachtoffers heeft gemaakt, dan Israël Palestijnen heeft vermoord……. Nee, het feit dat Hamas het verdrukte Palestijnse volk helpt is voldoende om de organisatie als terroristisch weg te zetten….. Ook het feit dat Hamas Israël niet erkent is reden om hen als terreurorganisatie weg te zetten….. De staat Israël is illegaal gesticht en dat op de met het bloed van een enorm aantal Palestijnen doordrenkte grond……

Zou jij een staat erkennen die de mensen behorend tot jouw natie in grote getale vermoordt en daarbij de grond en huizen steelt van de mensen die daar al honderden jaren woonden?? En zou jij als je in een uitzichtloze positie zou moeten leven vanwege de gepleegde agressie, niet een organisatie als Hamas steunen, daar die het wel voor je opneemt???

Het is ronduit een schande dat organisaties als terroristisch worden weggezet, waar deze zich inzetten voor het bloedig onderdrukte Palestijnse volk, terwijl Israël, de terroristische onderdrukker, door een groot deel van de wereld wordt gesteund, ondanks alle massamoorden en verdere terreur van deze (nogmaals) fascistische apartheidsstaat op en tegen dat Palestijnse volk!!

Nog even over de verkiezingen in Israël die gisteren werden gehouden: ongelofelijk maar onontkoombaar >> de westerse regeringsleiders zullen de corrupte Palestijnenslachter en oorlogsmisdadiger Netanyahu, dan wel zijn concurrent Benny Gantz (al evenzeer een oorlogsmisdadiger) feliciteren met de behaalde ‘winst’ (daar is wat Netanyahu betreft geen sprake van), terwijl men weet wat deze verkiezingsuitslag voor ellende zal genereren ten laste van de Palestijnen…….

* Razzia’s in een land waar dit woord nog sterk gerelateerd is aan de nazi-terreur van voor en tijdens WOII……

Zie ook:

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier al weergegeven links))

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Voor meer berichten over Hamas, Israël, de Palestijnen en/of The Great Return March, klik op één van deze labels, direct onder dit bericht. Let wel: na een aantal berichten volgt het laatst gelezen bericht telkens weer, dan onder dat laatst gelezen bericht even opnieuw op het gekozen label klikken, enz. enz.

PS: ‘ik vrees’ dat ik vanwege dit bericht nu ook wordt aangezien als propagandist van Hamas, het zei zo……

Sultan Brunei, getroffen door bliksem, voert steniging van homo’s in

De sultan van Brunei*, dictator Hassanal Bolkiah, heeft de sharia wetgeving in het kleine staatje Brunei verder uitgebreid, waar deze wetgeving sinds 2014 bestaat, ….. Zo mogen homo’s in het vervolg worden gestenigd, eerder stond daar in Brunei tot 10 jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf op…..

Bolkiah is een enorme hypocriet die in het verleden de playboy uithing…. Voorts is hij in het bezit van een aantal hotels in de VS, GB, Frankrijk en Italië, waar figuren als George Clooney en Ellen Degeneres hebben opgeroepen de hotels van deze schoft te boycotten, hier een lijst met deze hotels:

Gezien de berichtgeving is het de hoogste tijd voor het koningshuis ook deze dictatuur te bezoeken, zoals deze belasting uitvreters plegen te doen met dictaturen in het Midden-Oosten, zoals de reli-fascistische dictatuur Saoedi-Arabië…….

Het is 2019, ongelofelijk dat dergelijke grove schending van mensenrechten nog mogelijk is…… Overigens ontkent opperschoft Bolkiah dat met deze wetgeving de mensenrechten worden aangetast, terwijl een ieder kan zien dat dit wel het geval is……

Het is te hopen dat het Internationaal Strafhof (ICC) een onderzoek instelt tegen deze ploertige misdadiger Bolkiah!

Bolkiah is overigens niet vies van een verkleedpartijtje, het zou me niet verbazen als hij zich privé als vrouw verkleedt (moet hij zelf weten):

Afbeeldingsresultaat voor bolkiah
Afbeeldingsresultaat voor bolkiah

Afbeeldingsresultaat voor bolkiah

Afbeeldingsresultaat voor bolkiah

PS: wedden dat de VN geen resolutie aanneemt waarmee Bolkiah terecht wordt gewezen?

Joel Voordewind (CU 2de Kamer) bakt de ‘Venezolaanse vluchtelingencrisis’ op Curaçao wel erg bruin en van Ojik (GL 2de Kamer) schiet een Venezolaanse bok

Joel Voordewind, de knuppelsukkel, tevens oorlogshitser van de ‘Christen’Unie maakte er gistermiddag een potje van toen hem op BNR na 17.30 u. werd gevraagd naar de schrijnende toestanden in de ‘vluchtelingen-detentiecentra’ op Curaçao, zoals gemeld door Amnesty International (terwijl het e.e.a. allang bekend was bij de Kamer, t.w. begin september 2018….; zo meer daarover). Hij zat duidelijk in z’n maag met dat detentie, het gaat immers om zo’n 16.000 vluchtelingen en niet om misdadigers (althans dat mag je aannemen).

Voordewind versprak zich zelfs toen hij over vluchtelingen wilde spreken, maar deze aanduidde als ‘gedetineerden…’ Zal wel een freudiaanse vergissing zijn geweest, het zal me niet verbazen als hij al te horen heeft gekregen dat het voor een deel om gevluchte misdadigers gaat…… (als dat zo is zal men zeggen dat Maduro ze expres heeft laten gaan, om de buurlanden te pesten, je kan er de klok op gelijk zetten….)

Voordewind stelde eerst dat de vluchtelingen niet moeten worden opgevangen in detentiecentra, waarna hij even later opmerkte dat diezelfde detentiecentra een upgrade nodig hebben met Nederlandse hulp……. ha! ha! ha! ha! ha!

Voordewind, zijn oplichterspartij en de rest van het kabinet Rutte 3 waren zo hysterisch over wat in hun ogen (aan de hand van leugens) Maduro allemaal geflikt zou hebben, dat men besloot het land sancties op te leggen en de couppleger Guaidó te erkennen als president, terwijl deze fascist partijleider is van een kleine partij en niet de oppositieleider zoals de reguliere massamedia je willen doen geloven……. Wat Guaidó flikt mag trouwens niet eens volgens de constitutie van Venezuela*, een constitutie die hij heeft moeten erkennen als beginnend politicus…..

Nu blijkt dus dat Nederland mede verantwoordelijk is voor de slechte opvang van de Venezolaanse ‘vluchtelingen’ op Curaçao…….. ha! ha! ha! ha! ha! Nogmaals: men heeft een paar weken lang lopen zwatelen op het Binnenhof over hoe slecht het de Venezolanen wel niet vergaat onder Maduro en intussen zit een deel van deze mensen, die dat land zouden zijn ontvlucht, weg te rotten in provisorische opvangkampen op Curaçao……. Hoe cynisch kan het zijn…….

Heel dapper kondigde Voordewind aan dat zal aandringen op snelle hulp, die overigens al is toegezegd, ik geloof een half miljoen, zodat men de vluchtelingen een gevulde toilettas, inclusief toiletpapier en een paar kilo stamppot zuurkool met worst kan geven……..

Al begin september vorig jaar was bekend dat het slecht ging met de vluchtelingenopvang op Curaçao, de Kamer zou daar toen zelfs al van zijn geschrokken…… De ‘schrik’ zat er blijkbaar niet diep genoeg in, zodat de situatie na meer dan 5 maanden alleen maar is verslechterd…….

Zijne VVD hufterigheid Blok, godbetert minister, stelt dat dit geen taak van Nederland is, volgens hem is Curaçao zelfstandig….. Zelfstandig totdat Nederland vindt dat het eiland corrupt wordt bestuurd en dan wel zal ingrijpen, zoals dit al met andere eilanden is gebeurd…… Eerder op de dag liet men op BNR na 7.30 u. weten dat Blok de Antillen wil gebruiken als ‘hub-functie voor de humanitaire hulp aan het Venezolaanse volk, blijkbaar kan Nederland dan wel zaken op de Antillen regelen…..

Over die humanitaire hub-functie gesproken, in hetzelfde BNR onderdeel gistermorgen sprak ‘GroenLinks’ Trump-kloon van Ojik over deze functie voor de Antillen, veel gezwets wat de luisteraar de idee moest geven dat hij er alles van weet. Ook deze knurft heeft de boodschap van de VN en Het Rode Kruis ‘niet gehoord’ (hoe ‘doof’ kan een politicus zijn??), de boodschap niet te geloven in de pr stunt van de VS dat er geen hulpgoederen het land binnen zouden komen. Deze humanitaire goederen worden met hulp van het Venezolaanse leger verspreid en zowel de VN als het Rode Kruis zijn daar dik tevreden mee…….** Maar ja, je snapt het al, dat past niet in het plan van de westerse politiek en de reguliere westerse massamedia, om het socialistische bewind in Venezuela ten val te brengen………

Wat een zootje……

*  Zie: ‘Guaidó is een ordinaire couppleger van de VS, e.e.a. gaat volledig in tegen de Venezolaanse constitutie

** Zie: ‘Venezuela zou humanitaire hulp weigeren, het echte verhaal ziet er ‘iets anders’ uit

Zie ook:

Jill Stein (US Green Party): de VS maakt zich druk over armoede in Venezuela terwijl de armen thuis kunnen doodvallen….

Venezuela: humanitaire hulp stunt van de VS ingegeven om de kruistocht tegen Maduro een versnelling te geven

Venezuela: Abrams vindt een meerderheid in de VN Veiligheidsraad genoeg voor een gedwongen regeringswisseling



Venezuela: 4 belangrijke zaken aangaande humanitaire hulp waarover de reguliere media niet berichten

Trump en Bolton bedreigen openlijk de familie van Venezolaanse militairen

Venezuela: VS bedrijf dat wapens smokkelde is gelinkt aan CIA ‘Black Site’ centra

Congreslid Ilhan Omar fileert het monster Elliot Abrams, de speciale gezant van de VS voor Venezuela

Venezuela >> de media willen het socialisme definitief de nek omdraaien

BBC World Service radio >> fake news and other lies about Venezuela‘ (bericht van dit blog)

Venezolaanse verandering van regime bekokstoofd door VS en massamedia

Venezuela >> regime change: ‘de 12 stappen methode’ die de VS gebruikt

Venezuela >> VS economische oorlogsvoering met gebruikmaking van o.a. IMF en Wereldbank

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen

Pompeo: US Military Obligated to “Take Down” the Iranians in Venezuela

(de opgeblazen oorlogshitser en oorlogsmisdadiger Pompeo beweert dat Hezbollah werkzaam is in Venezuela en daar een leger heeft dat gezien zijn woorden amper onder doet voor de gezamenlijke NAVO troepen… ha! ha! ha! Ook hier is totaal geen bewijs voor deze belachelijke beschuldiging…)

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

Mike Pence (vicepresident VS) gaf Guaidó, de door de VS gewenste leider, groen licht voor de coup in Venezuela

VS coup tegen Maduro in volle gang……..

Antiwar Hero Medea Benjamin Disrupts Pompeo Speech on Venezuela

Venezuela’s Military Chief, Foreign Allies Back Maduro

Als de VS stopt met spelen van ‘politieagent’ en het vernielen van de wereld, zullen de slechte krachten winnen……

VS weer op oorlogspad in Latijns-Amerika: Venezuela het volgende slachtoffer…….

Venezuela: VS verandering van regime mislukt >> de Venezolanen wacht een VS invasie

Vast Majority of Democrats Remain Silent or Support Coup in Venezuela

Trump wilde naast de economische oorlogsvoering tegen Venezuela dat land daadwerkelijk militair aanvallen……

Venezolaanse regionale verkiezingen gehekeld door westen, terwijl internationale waarnemers deze als eerlijk beoordeelden……….

Venezuela: Target of Economic Warfare

Venezuela: de anti-propaganda van John Oliver (en het grootste deel westerse massamedia) feilloos doorgeprikt

Venezuela: ‘studentenprotest’ wordt uitgevoerd door ingehuurde troepen………

Abby Martin Busts Open Myths on Venezuela’s Food Crisis: ‘Shelves Fully Stocked’‘ (zie ook de video in dat artikel!)

Rex Tillerson waarschuwt Venezuela voor een coup en beschuldigt China van imperialisme…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Edwin Koopman (VPRO Bureau Buitenland) over Venezolaanse verkiezingen met anti-Maduro propaganda bij de ‘onafhankelijke NOS…..

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen de Venezolaanse regering Maduro………

Venezuela ontwricht, wat de reguliere media u niet vertellen……..

VS steunt rechtse coalitie (MUD) in Venezuela………

Venezuela’s US-Backed Opposition Turns Up The Violence Following Assembly Vote

10 Things You Need to Know About the Terrorist Attack in Venezuela

Venezuelans in the Streets to Support Constituent Assembly

What Mainstream Media Got Wrong About Venezuela’s Constituent Assembly Vote‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

The Left and Venezuela‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

Rondje Venezuela schoppen op Radio1………

Karabulut (SP) blij dat ze Maduro eindelijk ook kan schoppen………

Venezuela moet en zal ‘verlost’ worden van Maduro, met ‘oh wonder’ een dikke rol van de VS en de reguliere westerse media

Venezolaanse regering treedt terecht op tegen de uiterst gewelddadige oppositie!!

Oxycodon: Bruno Bruins (VVD) schiet in hysterische navolging van de VS een enorme bok……

VVD minister voor Medische Zorg, Bruno Bruins, een koekenbakker van de derde orde, vond dat hij te weinig het nieuws haalt en na een maand lang hersenstormen was hij eruit: in de VS is een ‘crisis’ met voorgeschreven opiaten en wat daar kan is hier ook mogelijk……

Afgelopen zaterdag meldde het NOS radionieuws dat Nederland kampt met een opiatencrisis, inderdaad de gekopieerde hysterie uit de VS…… Volgens Bruins zijn er in Nederland naar schatting 500.000 mensen die soms oxycodon gebruiken, ofwel die 500.000 mensen vormen niet een vaste groep die al jaren oxycodon gebruikt…..

Bruins snapt het niet helemaal, maar als je bijvoorbeeld een inoperabele hernia met of zonder versleten tussenwervelschijven hebt, kan je eenvoudigweg niet zonder een medicijn als oxycodon….

Treurig deze Bruins gistermorgen  te horen op Radio1 in Standpunt NL. Deze mislukte zakkenwasser moest op de meeste vragen het antwoord schuldig blijven, daar hij geen antwoord kent op die vragen, vragen die uit de opgeklopte hysterie van afgelopen weekeinde opdoken….. Zoals de vraag waarom het aantal gebruikers van deze middelen in 10 jaar tijd is gestegen van 93.000 naar 500.000……

Nee Bruins wil eerst een uitvoerig onderzoek voordat hij vragen kan beantwoorden….. Waarom dan in godsnaam met deze hysterie op de proppen komen, terwijl hij NB zelf aangaf dat de situatie in de VS hem aan het denken zette en tot deze onzalige actie bracht…….

Yoeri Albrecht, ook in Standpunt NL en al jaren VVD aanhanger, vond dat Bruins een goed verhaal had….. ha! ha! ha! ha! ha! Ach ja, plork Albrecht……

Bruins zou eindelijk huisartsen moeten verbieden medicijnen als oxycodon voor te schrijven, dat is de taak van een specialist, hetzelfde geldt voor psychofarmaca, niet zelden schrijven huisartsen deze medicijnen voor, zelfs aan kinderen…….. De kennis voor dergelijke medicatie bij huisartsen schiet daarvoor zwaar tekort….

Dan nog even de cijfers in de VS: van 1999 tot 2017 zijn in de VS 218.000 mensen overleden aan voorgeschreven opiaten (harddrugs), terwijl het laatste cijfer dat ik kon vinden voor doden door de harddrug alcohol dateert van 2010 en dat was in de VS destijds jaarlijks 88.000 doden, gegarandeerd dat dit er nu veel meer zijn…… Ofwel het aantal doden door voorgeschreven opiaten kan nog net in de schaduw staan van het aantal doden door alcohol……. Terwijl over de laatste harddrug geen hysterie bestaat in de VS, behalve dan bij fundamentalistische christenen, moslims en leden van de blauwe knoop….

In Nederland overlijden dagelijks gemiddeld 12 mensen aan de gevolgen van langdurig alcohol gebruik, wedden dat er dagelijks gemiddeld zelfs niet één persoon overlijdt aan oxycodon of vergelijkbare middelen???

Kortom Bruins heeft een levensgrote bok geschoten met zijn navolging van de hysterie in de VS, wat een prutser en dat tegen een achterlijk hoog salaris…….

PS heb Bruins nooit gehoord over een verbod op alcoholreclames, zijn partij, misdadigersbende VVD is dan ook tegen een verbod op alcoholreclames, terwijl alcohol de dodelijkste harddrug is in ons land……. Nee, de VVD is wel tegen een verder vrijgeven van cannabis en is al helemaal mordicus tegen zaken als paddo’s, terwijl deze softdrug nooit één op één kan worden verbonden aan de dood van gebruikers, anders dan in combinatie met harddrugs als alcohol en/of XTC en/of cocaïne, waarbij de overledenen ook nog eens medicatie als psychofarmaca gebruikten……. Na 2 van dergelijke doden besloot de corrupte VVD kakzever Opstelten paddo’s te verbieden, 2 doden in een aantal jaren tijd, terwijl er zoals gezegd 12 mensen per dag overlijden aan de gevolgen van langdurig alcohol gebruik (om nog maar te zwijgen over de [ook dodelijke] slachtoffers en andere ellende door alcoholgebruik….. Daarop wenst de VVD geen actie te ondernemen als een algeheel verbod op alcoholreclames……

Wat een gekkenhuis mensen……

Zie ook:

Blokhuis (CU staatssecretaris Volksgezondheid) gaat xtc en niet bestaande designerdrugs te lijf… Oei, als dat maar goed gaat…..

Nieuwe leugens over cannabis gebruik >> psychose opwekkend

Cannabis vs. verslavende medicatie >> Tulsi Gabbard (pres.kandidaat Hawaï) wil de grote farmaceuten straffen i.p.v. marihuana gebruikers

Marijuana and Driving: A Review of the Scientific Evidence

Stoned drivers are a lot safer than drunk ones, new federal data show

Does Weed Actually Make You A Better Or Worse Driver?

Where Presidential Candidate Tulsi Gabbard Stands On Marijuana

FDA Is Exploring ‘Alternative Approaches’ To CBD Regulation,Commissioner Says

Corruptie op het hoogste niveau >> Coca Cola sponsort Roemeense wens tot voorzitterschap van de Europese Unie‘ (en zie de labels in dat bericht voor meer bevoordeling van bedrijven, lobbyisme en andere vormen van corruptie)

XTC legalisering: niet als het aan de Amsterdamse hoofdofficier van Justitie Zandee ligt

Rutte houdt in Canada een onzin verhaal over cannabis en zet Nederland alweer voor schut

Grapperhaus (CDA min. Justitie) vindt het beschamend dat criminelen vorig jaar voor 19 miljard omzetten in drugshandel….. OEI!!!

Recherche komt 2.000 man tekort en Nederland is narcostaat schreeuwen de reguliere media

No, Bernie Sanders Tells Jeff Sessions, Marijuana Is Not the Same as Heroin‘ Common Dreams 4 januari jl.  In de VS voltrekt zich een kleine ramp, veel mensen zijn verslaafd geraakt aan pijnmedicatie, door deze medicatie verstrekking te beperken en door gewenning, hebben velen hun toevlucht gezocht tot heroïne…. ‘Gelukkig’ heeft de illegale oorlog van de VS en NAVO tegen de Taliban in Afghanistan (waar ook Sessions groot voorstander van was) ervoor gezorgd dat er nooit eerder zoveel papaver werd geoogst in dat land als de laatste jaren, papaver je weet wel, de grondstof voor heroïne……..

Jeff Sessions Coming for Nation’s Legalized Marijuana

Jeff Sessions just doesn’t like marihuhuhuana……….

Arno Rutte (VVD 2de Kamer): wil meer drugscontroles op de Nederlandse wegen, terwijl er amper op de harddrug alcohol wordt gecontroleerd……….

Nationale Politie geeft harddrug alcohol weg…………

Ultimatum EU verlopen en daarmee erkent de EU de couppleger in Venezuela

Met veel bombarie verkondigden de landelijke zendgemachtigden van Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië vandaag de boodschap dat het ultimatum is verlopen, een ultimatum gesteld door de EU aan de president van het soevereine land Venezuela, nieuwe verkiezingen uit te schrijven…. Nu het ultimatum is verstreken, erkent de EU de zogenaamde leider van de oppositie, Guaidó, die door de VS naar voren is geschoven als nieuwe president van Venezuela……

Alsof de EU tot nu toe achter Maduro stond, i.p.v. mee te werken aan de economische oorlog die de VS tegen Venezuela heeft gevoerd en voert, een oorlog die het land naar de rand van een faillissement heeft geleid…… De EU nam al veel eerder het besluit om sancties in te stellen tegen Venezuela, dit nadat de VS dit officieel heeft gedaan….* Het bijna faillissement van Venezuela wordt door de VS en de EU godbetert als oorzaak voorgesteld van een desastreus economisch beleid gevoerd door Maduro……

Het voorgaande nog naast de vele EU-lidstaten die als NAVO lid akkoord gingen met het lidmaatschap van Colombia aan deze terreurorganisatie…. Een akkoord dat zeer duidelijk is ingegeven door de wil van het westen het bewind in Venezuela omver te werpen…… Intussen zou de NAVO in Colombia 2 militaire bases hebben, die zich bevinden in de buurt van de grens met Venezuela……..

Uit een foto die onlangs van VS oorlogsmisdadiger Bolton verscheen, blijkt dat de VS van zins is 5.000 militairen naar Venezuela te sturen, waar deze zich natuurlijk zullen voegen bij hun NAVO collega’s……

De hysterie in de westerse media over de situatie in Venezuela is onvergelijkbaar met de stilte die men heeft over de genocide die de Saoedische terreurcoalitie, in innige samenwerking met de VS, uitvoert in Jemen……. Dit terwijl er meer dan voldoende bewijzen bestaan voor het enorme aantal doden dat intussen al is gevallen in Jemen…… Meer dan 15 miljoen Jemenitische mensen, waaronder een enorm aantal kinderen dreigen te sterven van de honger…… Hoe is het godverdomme mogelijk??!!! Wat een smerige hypocrisie, immers in Venezuela zijn er amper doden gevallen en de meeste doden die daar vielen, zoals die in 2017, werden gemaakt door ingehuurde militairen, die de CIA naar het land leidde…..

* Al onder Obama voerde de VS een destijds nog enigszins geheime economische oorlog tegen Venezuela, door VS supermarkten met winkels in Venezuela onder druk te zetten hun winkels daar niet langer te bevoorraden….. Ook de grote farmaceuten werd dringend aangeraden geen medicijnen meer te leveren aan Venezuela, terwijl Venezuela daarvoor het land was waar arme Latijns-Amerikaanse burgers medisch behandeld werden, mensen die deze behandeling niet in eigen land konden krijgen, zelfs mensen van de Nederlandse Antillen gingen veelvuldig naar Venezuela voor medische behandelingen…… (deze mensen is een behandeling in Venezuela ook nog eens ontnomen, door dit economisch ingrijpen van de VS en de EU….) Het economisch afknijpen van haar niet welgevallige landen, is een beproefd recept van de VS, immers de bevolking wordt daardoor ontevreden, waarna het organiseren van een opstand een fluitje van een cent zou moeten zijn, een opstand die dan uiteraard in een voor de VS gunstige staatsgreep moet eindigen…….. Waar de VS deze opstanden niet alleen organiseert maar ook regisseert en waar de VS een nieuwe machthebber, ofwel juntaleider uit de mouw schudt……

Zie ook: 

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen


Mike Pence (vicepresident VS) gaf Guaidó, de door de VS gewenste leider, groen licht voor de coup in Venezuela


VS coup tegen Maduro in volle gang……..

War With Venezuela? “5,000 Troops to Colombia” Seen on Bolton’s Notepad

Antiwar Hero Medea Benjamin Disrupts Pompeo Speech on Venezuela

Venezuela’s Military Chief, Foreign Allies Back Maduro

VS weer op oorlogspad in Latijns-Amerika: Venezuela het volgende slachtoffer…….

Als de VS stopt met spelen van ‘politieagent’ en het vernielen van de wereld, zullen de slechte krachten winnen……

Venezuela: VS verandering van regime mislukt >> de Venezolanen wacht een VS invasie

Vast Majority of Democrats Remain Silent or Support Coup in Venezuela

Trump wilde naast de economische oorlogsvoering tegen Venezuela dat land daadwerkelijk militair aanvallen……

Venezolaanse regionale verkiezingen gehekeld door westen, terwijl internationale waarnemers deze als eerlijk beoordeelden……….

Venezuela: Target of Economic Warfare

Venezuela: de anti-propaganda van John Oliver (en het grootste deel westerse massamedia) feilloos doorgeprikt

Abby Martin Busts Open Myths on Venezuela’s Food Crisis: ‘Shelves Fully Stocked’‘ (zie ook de video in dat artikel!)

Venezuela: ‘studentenprotest’ wordt uitgevoerd door ingehuurde troepen………

Rex Tillerson waarschuwt Venezuela voor een coup en beschuldigt China van imperialisme…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Edwin Koopman (VPRO Bureau Buitenland) over Venezolaanse verkiezingen met anti-Maduro propaganda bij de ‘onafhankelijke NOS…..

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen de Venezolaanse regering Maduro………

Venezuela ontwricht, wat de reguliere media u niet vertellen……..

VS steunt rechtse coalitie (MUD) in Venezuela………

Venezuela’s US-Backed Opposition Turns Up The Violence Following Assembly Vote

10 Things You Need to Know About the Terrorist Attack in Venezuela

Venezuelans in the Streets to Support Constituent Assembly

What Mainstream Media Got Wrong About Venezuela’s Constituent Assembly Vote‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

The Left and Venezuela‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

Rondje Venezuela schoppen op Radio1………

Karabulut (SP) blij dat ze Maduro eindelijk ook kan schoppen………

Venezuela moet en zal ‘verlost’ worden van Maduro, met ‘oh wonder’ een dikke rol van de VS en de reguliere westerse media

Venezolaanse regering treedt terecht op tegen de uiterst gewelddadige oppositie!!

VS weer op oorlogspad in Latijns-Amerika: Venezuela het volgende slachtoffer…….

Alsof de VS niet al veel te veel heeft ingegrepen in Latijns-Amerika, waarbij een ongelofelijk aantal mensen is omgekomen, gaat deze verenging van terreurstaten door op het oorlogspad in dat deel van de wereld…….

De inauguratie voor zijn tweede ambtstermijn van de Venezolaanse president Maduro, werd op z’n zachtst gezegd slecht bezocht door westerse staatshoofden dan wel hun vertegenwoordigers. Volgens de westerse landen o.l.v. de VS, is Maduro illegaal president, ook al stelden internationale waarnemers dat de verkiezingen in Venezuela eerlijk en goed waren verlopen…… Tja, als zo’n verklaring niet past in het westerse straatje laat men deze gewoon links liggen (of beter gezegd ‘rechts liggen’)……

Nadat de VS Venezuela naar de rand van faillissement heeft geleid, middels een economische oorlog (om zo ontevredenheid bij het volk te kweken*), is de VS, gezien uitlatingen van oorlogsmisdadigers Pompeo en Bolton, van zins Maduro af te zetten, als het ‘nodig’ is zelfs middels een invasie……

De VS heeft een aantal Latijns-Amerikaanse landen achter zich verzameld, landen die voor een staatsgreep in Venezuela zijn, bijvoorbeeld Brazilië en Colombia….. In dat laatste land, heeft de NAVO intussen 2 militaire bases en Colombia is dan ook als lid toegetreden tot de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie……. ha! ha! ha! ha! ha! Niet moeilijk te bedenken, gezien de geografische ligging van die bases (in de buurt van de Venezolaanse grens) dat ook de NAVO zich met die eventuele oorlog zal bemoeien, ofwel met ‘een beetje geluk’ gaat de NAVO met o.a. ons belastinggeld illegaal oorlog voeren in Venezuela……

De Colombiaanse oppositie leider Guaidó heeft intussen al opgeroepen tot buitenlands ingrijpen in ‘zijn’ land, waar hij uiteraard de VS bedoelt als buitenlandse partij, hij deed e.e.a. door ondermeer te zeggen dat hij bereid is het land te leiden……..

De hoop op een vreedzame oplossing van dit, door de VS gefabriceerde probleem, is zo goed als verkeken en mocht de VS inderdaad Venezuela aanvallen, wacht het Venezolaanse volk de dood en zal het land voor een fiks deel vernield worden, zoals de VS dat al zo vaak heeft laten zien….. Echter met één verschil: ook de belastingbetalers van NAVO-lidstaten zullen financieel moeten bloeden voor een volgende illegale oorlog van de VS, de grootste terreurentiteit op aarde…… (al is ook dat geen uitzondering, zie: Afghanistan, Irak, Libië en Syrië…….)

Het volgende artikel van John McEvoy werd eerder geplaatst op The Canary:

ANALYSIS
GLOBAL
US

The US is banging the drums of war in Latin America. This is a catastrophe in motion.

John McEvoy  

14th January 2019

Afbeeldingsresultaat voor The US is banging the drums of war in Latin America. This is a catastrophe in motion.

Within just days of Venezuelan president Nicolás Maduro’s inauguration, the US has declared his presidency illegitimate and is agitating for his removal. Brazil has also refused to recognise Maduro, and Washington’s other Latin American allies have joined in condemning his government. In short, the drums of war are once again thundering in Latin America.

But US-backed military intervention (or, even worse, US military intervention) in Venezuela would be a catastrophe. The US has no legitimate right to intervene; and nor does it seem to have genuine concerns about ordinary Venezuelans.

The drums of war

On 11 January, US national security adviser John Bolton announced that the US will:

“continue to use the full weight of United States economic and diplomatic power to press for the restoration of a Venezuelan democracy that reverses the current constitutional crisis”.

With Washington’s blessing, Venezuelan opposition leader Juan Guaidó (also president of the country’s national assembly) has been, according to the New York Times, “proposing to take power”. Critical observers might argue that he’s pushing for a military coup. After Venezuelan police briefly detained Guaidó on 13 January, Bolton continued his tirade on Twitter.

Florida senator Marco Rubio, meanwhile, said that the US should recognise Guaidó as Venezuela’s leader:

Marco Rubio

@marcorubio

The U.S. has declared Maduro Presidency illegitimate.

Under constitution of in the ab­sence of a pres­i­dent,the head of the Na­tional As­sem­bly assumes pow­er un­til new elec­tions.

Which is why U.S. should recognize @jguaido as legitimate President.


4,856

20:14 – 14 Jan 2019

Twitter Ads information and privacy

And US secretary of state Mike Pompeo wrote:

Secretary Pompeo


@SecPompeo

We denounce the arbitrary detention of President @jguaido by Venezuelan Intelligence Chief Manuel Cristopher Figuera. We call on security forces to uphold the constitution and rights of the Venezuelan people. The U.S. and world are watching.


15.9K

Twitter Ads information and privacy

As The Canary has reported previously, Venezuela’s democracy isn’t perfect; but nor is that of the US, the UK, Mexico, or countless other countries. And judging by Washington’s long record of intervention, democracy and human rights are not its true priorities in Venezuela.

US hypocrisy

Within just 24 hours of condemning Venezuela, for example, Pompeo posted three separatetweets about US ally Saudi Arabia. He wrote that he was “grateful for the work you do on an ongoing basis to advance U.S. foreign policy”:


Secretary Pompeo

@SecPompeo

Thank you to the @USAinKSA team for all you did to support my visit, and grateful for the work you do on an ongoing basis to advance U.S. foreign policy.


1,725

12:36 – 14 Jan 2019

The hypocrisy is clear.
Because there are fewer than ten absolute 
monarchies (undemocratic
by nature) in the world, and Saudi Arabia is one of them. With
Washington’s backing, meanwhile, Saudi Arabia is instigating what
the UN has called the “world’s worst humanitarian 
crisis
in Yemen. So considering that democracy and human rights are among
the chief public justifications for US interest in Venezuela, support
for Saudi leaves it with 
no
leg to stand on
.

In fact, US sanctions on
Venezuela – which have 
intensified under
Trump – are actively contributing to the suffering of ordinary
Venezuelans. In the 
words of The
Empire Files

Abby Martin, sanctions are “real attacks that kill real people”.

Supposed US concerns in
Venezuela are therefore 
unconvincing.
And even if they were sincere, the US would have no greater
legitimacy to intervene within another sovereign nation.

Perhaps Venezuela’s
massive 
oil
reserves
 can
better explain why the country’s been in Washington’s
crosshairs for
decades”.

Don’t
let history repeat itself

Over past decades, the US
has left a bloody trail of 
destruction in
Latin America and beyond. And as US political leaders seek to
de-legitimise Maduro as a condition for intervention, it seems that
history is repeating itself.

We must recognise US
imperialist strategy when we see it – and condemn it.

Featured image
via 
President
of Russia
 and Congreso
de la República del Perú

Get
involved

– Join the
Venezuela Solidarity Campaign.

– Support Witness
for Peace in its campaigns for peace and social justice in Latin
America. You can also travel on one its many 
delegations to
the region.

Check out The
Canary
‘s Latin
America
 coverage

=======================================

*
De bevolking van Venezuela is dan ook het grootste slachtoffer van
deze illegale economische oorlog van de VS……..

Zie ook:

Venezuela: bijt de VS in haar eigen staart?’

Venezuela: humanitaire hulp stunt van de VS ingegeven om de kruistocht tegen Maduro een versnelling te geven

Jill Stein (US Green Party): de VS maakt zich druk over armoede in Venezuela terwijl de armen thuis kunnen doodvallen….

Venezuela: Abrams vindt een meerderheid in de VN Veiligheidsraad genoeg voor een gedwongen regeringswisseling

Guaidó is een ordinaire couppleger van de VS, e.e.a. gaat volledig in tegen de Venezolaanse constitutie

Venezuela >> regime change: ‘de 12 stappen methode’ die de VS gebruikt

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen

Pompeo: US Military Obligated to “Take Down” the Iranians in Venezuela

(de opgeblazen oorlogshitser en oorlogsmisdadiger Pompeo beweert dat Hezbollah werkzaam is in Venezuela en daar een leger heeft dat gezien zijn woorden amper onder doet voor de gezamenlijke NAVO troepen… ha! ha! ha! Ook hier is totaal geen bewijs voor deze belachelijke beschuldiging…)

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

Mike Pence (vicepresident VS) gaf Guaidó, de door de VS gewenste leider, groen licht voor de coup in Venezuela

VS coup tegen Maduro in volle gang……..

Als de VS stopt met spelen van ‘politieagent’ en het vernielen van de wereld, zullen de slechte krachten winnen……

Venezuela: VS verandering van regime mislukt >> de Venezolanen wacht een VS invasie

VS zet Latijns-Amerikaanse landen tegen elkaar op en is bezig met voorbereiding invasie Venezuela

Trump wilde naast de economische oorlogsvoering tegen Venezuela dat land daadwerkelijk militair aanvallen……

Venezolaanse regionale verkiezingen gehekeld door westen, terwijl internationale waarnemers deze als eerlijk beoordeelden……….

Venezuela: ‘studentenprotest’ wordt uitgevoerd door ingehuurde troepen………‘ 

Venezuela: Target of Economic Warfare

Venezuela: de anti-propaganda van John Oliver (en het grootste deel westerse massamedia) feilloos doorgeprikt

Abby Martin Busts Open Myths on Venezuela’s Food Crisis: ‘Shelves Fully Stocked’‘ (zie ook de video in dat artikel!)

Venezuela: VS verandering van regime mislukt >> de Venezolanen wacht een VS invasie

Rex Tillerson waarschuwt Venezuela voor een coup en beschuldigt China van imperialisme…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Edwin Koopman (VPRO Bureau Buitenland) over Venezolaanse verkiezingen met anti-Maduro propaganda bij de ‘onafhankelijke NOS…..

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen de Venezolaanse regering Maduro………

Venezuela moet en zal ‘verlost’ worden van Maduro, met ‘oh wonder’ een dikke rol van de VS en de reguliere westerse media

Venezolaanse regering treedt terecht op tegen de uiterst gewelddadige oppositie!!


Venezuela ontwricht, wat de reguliere media u niet vertellen……..

VS steunt rechtse coalitie (MUD) in Venezuela………

Venezuela’s US-Backed Opposition Turns Up The Violence Following Assembly Vote

10 Things You Need to Know About the Terrorist Attack in Venezuela

Venezuelans in the Streets to Support Constituent Assembly

What Mainstream Media Got Wrong About Venezuela’s Constituent Assembly Vote‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

The Left and Venezuela‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

Rondje Venezuela schoppen op Radio1………

Karabulut (SP) blij dat ze Maduro eindelijk ook kan schoppen………