Mitch Henriquez: Bouman gaf moordende agenten baangarantie, ongeacht de uitkomst van onderzoek……….

Ex-opperhoofd met de koperen fluit van de Nationale Politie, grofgraaier en mislukkeling Bouman, beloofde de agenten die verantwoordelijk waren voor de moord op Mitch Henriquez, dat ze hun baan niet zouden verliezen…… Dit zegde Bouman toe, al voor de eerste onderzoeken naar die moord werden gestart……. Bouman liet de agenten e.e.a. weten in een brief, waarin hij hen ook ‘een hart onder de riem stak…….’

De onzelfstandige grijnzende VVD hufter en incapabel premier Rutte liet gistermiddag weten, dat we (VVD sierdrol van der Steur en hijzelf) het toch wel ongebruikelijk vinden, wat er in die brief staat (de brief van Bouman aan de 5 agenten)…… Maar zo liet hij weten, we betrekken dit bij de verdere afhandeling van de kwestie….. Waar uiteraard het cliché op volgde, dat hij niet zou reageren, maar eerst het lopende onderzoek afwachten………

De moord op Mitch Henriquez is voor Rutte ‘een kwestie….

Ongelofelijk, alsof de mislukte zakkenwasser Rutte niet weet, dat de brief van Bouman totaal buiten de orde valt, wat zeg ik, Bouman is buiten z’n boekje gegaan, op een ronduit misdadige manier!! Immers de collega’s van de geschorste agenten en de rest van de politie in Nederland, heeft hieruit maar één conclusie kunnen trekken: we kunnen doen wat we willen, Bouman staat achter ons!! Benieuwd hoeveel ongefundeerd geweld er sinds die tijd door de politie is gebruikt tegen verdachten, geweld mede gesteund met de woorden van Bouman…..

Dezelfde Bouman ontkende bij hoog en laag, dat de politie in Nederland zich aan etnisch profileren bezondigde…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zoals heel veel Hagenaars en andere Nederlanders allang wisten en wat onlangs met onderzoek ten overvloede werd bewezen: dit etnisch profileren (door de politie) gebeurt structureel!! Zoals o.a. ook Typhoon ‘iets te vaak’ heeft mogen ondervinden.

Zie ook: ‘Haagse politie zwaar nalatig bij arrestatie, man overleden………..

        en: ‘Mitch Henriquez en de verstikkende behandeling die hij van de Haagse politie kreeg: rellen in de Schilderswijk…….

       en: ‘Mitch Henriques vermoord door verstikking…… Zelfs zijn strottenhoofd was gebroken!!

       en: ‘Nekklem: zelfs de dood van Mitch Henriquez is niet genoeg, om deze (dodelijke) marteling te verbieden….. Hoe bedoelt u, dat het ministerie van Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, niet met de nabestaanden meeleeft???!!!

       en: ‘Gerard Bouman (Nationale Politie) wil politiestaat…………..

       en: ‘Van der Steur blijft nekklem en daarmee martelen en moord toestaan, de volgende dode valt onder zijn verantwoordelijkheid!’

      en:  ‘Nekklem moet verboden worden, aldus slachtoffer!!

Zie ook: ‘Nekklem: politie maakte alweer een dodelijk slachtoffer middels deze martelmethode…..

       en: ‘Mitch Henriquez: Bouman gaf moordende agenten baangarantie, ongeacht de uitkomst van onderzoek………

       en: ‘Van Aartsen niet over de dood van Mitch Henriquez en de rol van de Haagse politie daarin………..

       en: ‘Nekklem martelmethode gepropageerd bij Argos………..

       en: ‘Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

       en: ‘Mitch Henriquez, slachtoffer van marteling middels nekklem: of hoe men alweer zwaar onrecht zal ‘rechtspreken…….’

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden. 

‘Bodycam’ helpt tegen ongeremd politiegeweld aldus Universiteit van Cambridge!

De universiteit van Cambridge heeft een grootschalig onderzoek gedaan naar de effecten van bodycams, gedragen door agenten in Groot-Brittannië en de VS, zo meldde gisteren het BBC World Service radionieuws van 13.00 u. (CET).

De onderzoekers kwamen tot de verbluffende conclusie, dat met met deze ‘bodycams’ het ongeleide politiegeweld met maar liefst 93% afnam in beide ‘landen!!!!’ Dit resultaat staat in schril contrast tot de cameratoezicht in het openbaar gebied, dat levert zo goed als niets op……

De kans dat de ‘bodycam’ hier word ingevoerd als standaard voor de politie op straat, acht ik echter bijzonder klein, de politie in Nederland houdt (zoals de meeste korpsen in andere landen) nu eenmaal niet van pottenkijkers en wat de politie vindt, wordt over het algemeen braaf overgenomen door de reguliere media en daarmee door het publiek…….. Zelfs de dood t.g.v. arrestaties verandert daar niets aan, zoals de geschiedenis leert……

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘bodycam’.

Efteling doelwit terreuraanslag, of wacht even, nee toch niet……. Sensatie!

Gistermorgen groot in het nieuws op Radio1 en BNR, het bericht dat een aanslag op de Efteling werd verijdeld door de politie (ja politie, en niet het peperdure AIVD of dito MIVD). Kortom sensatie en daar is men tuk op in het reguliere medialand…….

Gemeld werd, dat een met IS sympathiserende vrouw uit Werkendam (Brabant) was gearresteerd. Op haar telefoon zouden ‘plannen voor een aanslag’ zijn teruggevonden……. ha! ha! ha! ha! ha! Echt een ‘zeer intelligente’ terrorist, die vrouw!!

Pas om 12.00 u. gistermiddag meldde BNR dat de hele dreiging niet serieus was…. De vrouw had al 6 weken vastgezeten, maar werd een paar weken terug al vrijgelaten, daar de dreiging totaal niet serieus was….. De advocaat van de vrouw stelde dan ook, dat uit die vrijlating wel blijkt, dat er niets aan de hand was, immers met een serieuze plan, had de vrouw nog steeds vastgezeten…….

Voor Radio1 was ‘de pret’ echter nog lang niet voorbij: na 15.00 u. meldde men op deze zender, dat een verslaggever naar de Efteling was gestuurd om eens even te horen, met welk gevoel de bezoekers daar aanwezig waren na het nieuws van ‘een verijdelde aanslag………’ Tja, sensatie levert net als angst onder de bevolking, flinke luister-, lees- en kijkcijfers op en die zijn veel belangrijker voor de Nederlandse reguliere media (en de rest van de westerse reguliere media), dan het brengen van kwalitatief goede berichtgeving en duiding bij het nieuws……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Politie geeft toe structureel etnisch te profileren…….

Brandpunt bracht gisteravond, na een positief uitgepakt wob-verzoek, een intern politierapport over etnisch profileren door de Nederlandse politie. Hoorde gistermorgen de aankondiging, van Henk van der Aa, één van de presentatoren van dit programma.

Van der Aa stelde dat één op de vijf agenten aan etnisch profileren doet, dat betekent een percentage van 20% van de Nederlandse agenten…… Weet u nog wat van der Steur daar over zei? Juist etnisch profileren gebeurt incidenteel, terwijl nu blijkt dat dit in de praktijk minstens door één op de vijf agenten wordt gedaan, dus structureel……. ha! ha! ha! ha! ha!

Voorts zou 40% van de agenten hebben aangegeven, dat zij zich ‘wel eens’ schuldig maken aan etnisch profileren……. Daaruit zou je kunnen destilleren, dat 60% van de agenten dit nooit doet.

Van der Aa stelde voorts dat dit uiterst betrouwbare cijfers zijn, daar de agenten er immers vanuit gingen, dat deze gegevens niet naar buiten zouden worden gebracht……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wat een vertrouwen, ik ben eerder overtuigd van het tegenovergestelde, daar ook bij een intern onderzoek de agent, die voor 80% van de tijd aan etnisch profileren doet, dit liever niet aan de grote klok hangt…… Immers aan de hand van dat rapport zou men evengoed een harde aanpak kunnen verwachten van deze totaal ontoelaatbare manier van mensen staande houden….

Sterker nog: het zou niet ondenkbaar zijn geweest, dat de politietop aan de hand van dat interne rapport een diepgravend onderzoek zou kunnen gelasten. Na zo’n onderzoek zouden agenten die zich veelvuldig aan etnisch profileren schuldig hebben gemaakt, wel eens een schop onder de bips richting straat kunnen krijgen. Zeker gezien alle (terechte) ophef na het incident met Typhoon…….

Je kan er dan ook donder op zeggen, dat dit interne rapport van geen kant deugt en dat het aantal agenten dat etnisch profileert veel groter is!!

Zie ook: ‘Etnisch profileren in Den Haag nog steeds ter discussie…..

       en: ‘Typhoon voor de zoveelste keer staande gehouden, ofwel etnisch profileren in Zwolle!! Van der Steur vraagt om hulp…. ha! ha! ha!

       en: ‘Bas van Werven (AVROTROS) en Carlo Brantsen hebben dikke pret over Typhoon en z’n advocaat………

       en: ‘Louis Bontes liegt dat het gedrukt staat, of alweer haatzaaien tegen Marokkanen……

       en: ‘Asscher voor etnisch profileren………M.a.w: ook angst- en haatzaaien is normaal!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Schippers wil actie tegen verwarde personen……… AUW!!!

Afgelopen maandag bij BNR (rond 8.35 u.) Jan Laurier van de Federatie Opvang. Laurier vertelde over het ‘aanjaagteam*‘ dat door VVD kwaadaardigheid Schippers in het leven werd geroepen, dit om de problemen met verwarde mensen op te lossen…..

Problemen, die door Schippers zelf zijn veroorzaakt, met de inhumane en uiterst onbeschofte bezuinigingen op de GGZ. Destijds werd Schippers gewaarschuwd door deskundigen en de politie, waarschuwingen waar Schippers schijt aan had…..

Door die bezuinigingen kregen GGZ patiënten minder vergoed voor therapeutische hulp en werden (voor deze mensen) hoge eigen bijdragen gevraagd…… Psychiatrische patiënten zijn vaak al niet therapie trouw, hetzelfde geldt voor hun medicatie, daarop inhumaan** bezuinigen is vragen om enorme problemen….

Gevolg van stoppen met medicatie en/of therapie: mensen raken verward >> betalen de huur en andere vaste lasten niet >> worden hun huis uitgezet >> verwarde mensen (patiënten) op straat >> anno 2016 >> een grof schandaal!!

Uiteraard hebben intussen een groot aantal van deze mensen zich het leven benomen, maar ja, dat waren psychiatrische patiënten…….. Bewijs maar eens dat dit ligt aan het inhumane, ijskoude neoliberale afbraakbeleid van Schippers en PvdA hufter Martin ‘die vrouw’ van Rijn…… Al moet gezegd worden, dat het aantal suïcides fiks is gestegen de laatste jaren!!

Zoals voorspeld, voordat Schippers deze bezuinigingen doorvoede: het saldo van de bezuinigingen zal uiteindelijk een enorme toename, i.p.v. een afname van de kosten te zien geven, kosten waarvoor die van ‘het aanjaagteam’ nog maar een klein onderdeel zijn…… De kosten die de politie intussen heeft moeten maken, kosten voor het van de straat halen van verwarde mensen en/of hen hun huis uitzetten, zijn al uitgegroeid tot een enorm kapitaal……. Zie wat dat laatste betreft nog eens: >> **

En dan durven ‘journalisten en politiek deskundigen’ als Kockelman en Boonman te zeggen dat Schippers een geweldige minister is……… Ach, zoals de Engelsen zeggen: think with your head, not with your dick! (ja ja, er zouden mannen zijn, die op Schippers vallen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!)

Maar wat een hypocriete oplichter die Schippers: eerst de boel naar de kloten helpen en dan dapper en ‘bezorgd’ roepen dat er direct actie moet worden ondernomen…… Ongelofelijk en ongeloofwaardig!

* ‘Aanjaagteam Verwarde Personen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zeg dan meteen: ‘Opjaagteam Verwarde Personen’; hoe maak je psychiatrische patiënten (of cliënten, wat u wilt) kopschuw??!!

** Inhumaan: daar deze mensen zich niet of slecht kunnen verdedigen tegen letterlijk en figuurlijk overheidsgeweld……. In Amsterdam en nog een paar steden is er een ambulancedienst ingesteld, speciaal voor verwarde personen (zoveel verwarde mensen, dat daar een dienst voor werd opgezet…..)…..

Zie ook: ‘Schippers GGZ beleid: 5 mensen benemen zich per dag het leven in ons ‘geweldige’ land……..

        en: ‘Commissie Hoekstra verklaart verwarde mensen de oorlog, van der Steur steekt de ‘helpende hand’ toe……..

       en: ‘Schippers en van Rijn: Zelfdoding Enige Uitweg Uit Onaflosbare Schulden? Ons Neoliberale Inhumane Kabinet…….

      en: ‘CBS meldt 31.000 daklozen in ons puissant rijke land………. Lang leve Rutte 2!!

     en: ‘Zelfdodingen in 2015 gestegen naar 5 per dag……. Alweer een ‘geweldige prestatie’ van Rutte 2!!

     en: ‘Huisuitzettingen: 25 per dag (minstens)!!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, de u onder dit bericht aantreft, dit geldt niet voor het label ‘aanjaagteam’.

Lege stadions in Rio de Janeiro……. Oorzaak: te lange wedstrijden….. ha! ha! ha! ha! ha!

Ja, ik lach wel in de kop, maar het is welbeschouwd uiterst triest: in BBC W.S. radio, afgelopen maandagmiddag rond 14.12 u. CET: sport. Zoals u weet, daar ben ik allergisch voor, maar was gelukkig niet snel genoeg met afstemmen op een andere zender.

Een verslaggever in Rio beklaagde zich erover dat de stadions van de Olympische Spelen zo leeg zijn. Volgens deze opperflapdrol komt dit door ‘duursporten’ als tennis, daar zou de Braziliaan geen tijd voor hebben……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tijd hebben de Brazilianen wel, alleen ontbreekt bij het grootste deel het geld om de voor hen veel te dure kaartjes te kopen!!

Ongelofelijk, als je daar verslag van de toestanden rond de Spelen mag doen en je hebt je niet verdiept in de Braziliaanse maatschappij……… Triest en ontslag op staande voet waardig!!

Later hoorde ik, ik dacht op BNR een antropologe, die al een paar jaar in Rio verblijft, zij had zich bij een (geweldige) slagwerkgroep aangesloten, een groep die zogenaamde ‘favela funk’ zou maken, althans dat kon ik uit haar woorden opmaken. Gezien de beschrijving daarover op het net, kan ik me niet voorstellen, dat dit de muzieksoort was, die gespeeld werd, favela funk zou pornografisch zijn…

Deze muziek is alleen in de favela’s populair, dat klopte dan wel weer met de beschrijving van de dame. Om een lang verhaal kort te houden: de dame stelde dat de favela’s alleen bekend staan om de drugshandel…….. Waar ze dat vandaan heeft weet ik niet, maar de favela’s staan toch echt vooral bekend om de enorme armoede en misdaad, doordat de politie alleen met een grote troepenmacht die favela’s in durft. En ja, waar wetteloosheid is, tiert de misdaad welig en de daar vaak aan verbonden drugshandel….. Oorzaak en gevolg…….

Zie ook: ‘Brazilië, de vervolging van de Guarani, terwijl wij ‘genieten’ van de Spelen……..

Gevechten in Rio tijdens Olympische Spelen??

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden. Niet in het bericht: Marjon van Royen, heb haar wel aan de labels toegevoegd, daar zij uitstekend de armoede in Brazilië en de rest van Latijns Amerika heeft verwoord en verwoordt. Althans als ze nog de kans krijgt, van de totaal afhankelijke nieuwsredacties op Radio1, of dat nu de NOS is, of een andere publieke zendgemachtigde………

Zie wat betreft de aandacht voor de Spelen ook:  ‘Maarten Nooter: ook volgend jaar ‘een heuse NPO Sportzomer….’

Radio1: Petitie tegen de enorme aandacht voor sport en de vervlakking van berichtgeving op deze zender!!

BBC World Service en Olympische (brood en) Spelen…….

Politie Friesland verveelt zich de pleuris, vandaar ‘actie en geweld!!!’

Op BNR gisteren na 8.00 u., aandacht voor politie Friesland. De agenten vervelen zich daar wezenloos dus hersenstormde men er een paar weken op los en na het zien van een actiefilm op tv, besloot men dat het tijd is voor grote actie, met boten, helikopters en snelle auto’s!!

De ‘piraterij op het water’ moet over zijn, zo concludeerde men met gekneusde bovenkamers na 2 weken hersenstormen. Piraterij in Nederland?? Jazeker! Zo wordt er maar wat rond gevaren zonder vaarbewijs, of wat dacht u van het varen zonder dodemanskoord??? Of het varen onder invloed van de harddrug alcohol….. Het schurkt tegen terrorisme aan!!! Dan nog de overmoedige of agressieve ‘pleziervaart kapitein’, die het niet laten kan, telkens te hard te varen…… Om met fascist Eerdmans te spreken: “Het moet niet gekker worden in dit land!!!”

De politie gaat de komende tijd dit soort zware misdaden opsporen (wedden met bivakmutsen op??) met snelle (rubber-) boten, auto’s en helikopters!!! Dat wordt genieten voor de Friese agenten, wat een verwennerij!!

Oh ja, men meldde ook nog even het aantal ongelukken dat per jaar in Nederland plaatsvindt in de pleziervaart, houdt u vast, of ga even zitten: 30 stuks!!!!! Jéééééézus!!

Militarisering van de politie in de VS en elders……

De volgende fotoserie vond ik vorige week woensdag op het blog van Stan van Houcke. De serie geeft ‘mooi’ aan, waar we in Nederland naar toegaan: de militarisering van de politie. Uiteraard zal het daar niet bij blijven en kleden ‘we’ hiermee net als in de VS, een volwaardige politiestaat aan, een staat die in feite in de VS al werkelijkheid is……

Vandaar ook, dat we hier een Nationale Politie moesten hebben, terwijl de trend nu juist decentraliseren was en is, vanwege betere efficiëntie*, heb je voor een ‘goedwerkende’ politiestaat, landelijk politiegezag nodig…..

Het leger traint intussen meer en meer in onze dagelijkse burgermaatschappij, de laatste jaren zijn er al vier grote militaire oefeningen in het Nederlandse burgergebied gehouden, dit was zogenaamd in voorbereiding op buitenlandse missies……. Alsof de situatie in bijvoorbeeld Mali ook maar voor één millimeter gelijk is aan die in Lutjebroek….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De laatste foto draait om de inzet van ‘politie-militairen’ bij Schiphol, dit n.a.v. ‘de aanhoudende terreurdreiging….’

* Decentralisatie zou efficiëntie verbeteren, vreemd genoeg werd hetzelfde gezegd voor de centralisatie van de politie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het zoveelste bewijs op welke grove manier we keer op keer belazerd worden door de overheid en dan m.n. door het waardeloze kabinet Rutte 2……..

Beste bezoeker, ik weet niet hoe het met u gesteld is na het zien van deze foto’s, zelf vind ik ze behoorlijk verontrustend………

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Politieagent niet vervolgd voor doodslag op Mitchel Winters…….

BNR meldde vanmiddag rond 12.42 u., dat de agent die Mitchel Winters op 30 mei in Schiedam doodschoot, niet vervolgd zal worden. Nieuws dat eigenlijk geen nieuws is, althans ik kan me niet herinneren dat er ooit een agent werd veroordeeld, die een (ongewapende) verdachte doodschoot……

Winters meldde dat hij was beroofd, waarbij hij zichzelf opgaf als verdachte, althans zo luidt het relaas van de politie, gezien de beschrijving die Winters van de overvaller gaf aan 112. De agent die uiteindelijk schoot, liep op Winters af, die hem een aantal keren opriep te schieten, aldus de politie. De agent kon later eigenlijk niet aangeven, waarom hij had geschoten, maar toch gaat hij vrij uit……..

Veel vragen rond doodgeschoten Mitchel Winters (21)

Voor mij blijft het een raadsel, waarom politieagenten verdachten niet in het been schieten, immers daarmee wordt een verdachte immobiel gemaakt en kan hij geen direct gevaar meer vormen…… Benieuwd trouwens hoe het nu gesteld is met de schietvaardigheid van politieagenten, die liet in het recente verleden nog al eens te wensen over…….. Nadat dit uit onderzoek naar voren kwam, beloofde de de politietop dat er aan gewerkt zou worden…….

Gelukkig hoor je het laatste jaar wel vaker, dat agenten inderdaad verdachten immobiel maken, door hen in het been te schieten. Of dit iets te maken heeft met meer en betere schietoefeningen voor politiepersoneel, weet ik niet.

De agent die Mitchel Winters doodschoot heeft zich schuldig gemaakt aan doodslag en gaat toch vrijuit, zoals gewoonlijk in dit soort gevallen………

Zie ook: ‘Politie schoot alweer verdachte dood, tijd voor echte schietlessen!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘Winters’..

Kasjmir: staat van beleg, inclusief platlegging internet……… Koenders? Doodstil!!

In het BBC World Service radionieuws van afgelopen zaterdag (2.00 u. CET), het bericht dat afgelopen week in de Indiase deelstaat Kasjmir, de staat van beleg werd afgekondigd (of zoals men dit tegenwoordig eufemistisch ‘noodtoestand’ noemt)……..

Nadat onafhankelijkheidsactivist Burhun Wani in een vuurgevecht werd gedood door de politie, werden er in verschillende steden in Kasjmir demonstraties georganiseerd. Hoewel er toen geen sprake was van een ‘noodtoestand’ trad de politie uiterst gewelddadig op tegen de demonstranten*.

Nadat de noodtoestand werd uitgeroepen, heeft de politie nog eens 38 dodelijke slachtoffers gemaakt. Moorden volgens mensenrechtenactivisten, die het politiegeweld als overbodig kwalificeerden…..

Volgens BBC W.S. heeft de (deel-) regering van Kasjmir het internet platgelegd, dit ‘om verdere onrust te voorkomen….’ Ja en vooral om te voorkomen, dat er filmpjes op het internet verschijnen, waarin het politiegeweld wordt getoond……

Koenders was snel met het veroordelen van de couppoging tegen de reli-fascistische autocraat Erdogan, waarbij Koenders het woord democratie durfde te gebruiken, als was Erdogan de verdediger van de vrijheid en democratische rechten…… Over het ‘democratische’ Kasjmir, heeft hij nog met geen woord gerept…..

Overigens geldt dit ook voor de reguliere media in Nederland, op een enkel bericht na (NRC), is er niets over het geweld in Kasjmir te lezen. Op de landelijke radiozenders BNR en Radio1, is er al helemaal niets over te horen……. Ach ja, Nederland verdient ‘aardig’ aan India, moet u maar denken…….

* Zie: ‘Koenders (alweer) doodstil over extreem Indiaas overheidsgeweld tegen demonstranten…….

        en: ‘Kasjmir: minstens 100 mensen blind vanwege door politie afgeschoten metaaldeeltjes….. Koenders? Zoals gewoonlijk doodstil!

        en: ‘Scarred and blinded for life: Brutal repercussions of using metal pellets in Kashmir

        en: ‘Koenders ‘slaapt’ >> Kasjmir: leger geeft toe een onderwijzer te hebben doodgeslagen……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.