Agent veroordeeld tot 2 jaar cel, wegens doodslag, onterechte hysterie alom……………

Je hoort zo af en toe zaken, waar bij je denkt ‘ben ik wel wakker?’, zo ook afgelopen zaterdag toen ik na 18.30 u. afstemde op Radio1. Aan het woord met Renze Klamer, die sprak met Jaap Timmer, een politie en ‘veiligheids-expert’.

Uiteraard werd de zaak besproken, waarbij afgelopen week een agent van politiekorps Kerkrade werd veroordeeld tot 2 jaar cel, wegens poging tot doodslag. Deze agent schoot op de verdachte, maar trof de (onschuldige*) bijrijder…… U snapt het al: dat kan natuurlijk niet! Nee, niet dat ongericht schieten op een verdachte, maar het veroordelen van een agent die ‘gewoon’ z’n werk deed……. De hysterie was dan ook weer compleet,  na de uitspraak van de rechter….

Agenten zijn heilig in Nederland en die doen nóóóóóóit iets fout, mocht er iets misgaan zoals in dit geval en een onschuldige komt bijna om, door politieoptreden, ligt dat aan de verdachte, op wie de agent schoot. Een opvallend verschil was de dood van Mitch Henriquez, hoewel veel commentaren toch nog fiks op de rand waren, was de verontwaardiging over deze dood toch nog redelijk algemeen, al moet ik daar niet de uiterst rechtse pers, als de Telegrof toe rekenen……… Tja, filmpjes liegen niet…………

Timmer trekt volkomen ten onrechte een vergelijking met de gezondheidszorg, waar na de dood van een patiënt, die te voorkomen was, of die werd veroorzaakt door medisch handelen, eerst een zaak wordt voorgelegd aan de tuchtraad, voordat de zaak wordt voorgelegd aan de strafrechter (en dat laatste gebeurt alleen als een arts of verpleegkundige meermaals ‘in de fout is gegaan’). Het grote verschil met de opzet in de gezondheidszorg is echter, dat het doel daar niet het moedwillig verwonden, dan wel doden van mensen is, maar het redden van mensen. Mocht het doden van mensen wel de bedoeling zijn, zoals bij euthanasie, wordt meestal niet eerst de tuchtraad ingezet, maar de strafrechter, daarvoor bestaan intussen voldoende zaken, die dit aantonen.

Dan nog even over het geval zelf: wel ‘een beetje vreemd’ dat de bewuste agent door het raam van het bijrijdersportier schoot, terwijl hij claimt uit zelfverdediging te hebben geschoten…. Waar de verdachte, die achter het stuur (aan de andere kant in de auto) zat, al op de vlucht sloeg…………. Waarom schoot de agent niet op de banden van de auto, die ook in het schootsveld moeten hebben gelegen…???

De agent wordt (en werd) zolang deze zaak loopt, niet geschorst……. Wat mij betreft onbegrijpelijk, immers het gaat toch bepaald niet om een futiliteit, schieten op een rijdende auto en dan ook nog eens op de bijrijder en deze raken……. Het is echt een wonder dat deze bijrijder niet is overleden! De agent is intussen in beroep gegaan en mag ook nu gewoon doorwerken…….

Timmer pleit in feite voor een tuchtrecht voor de politie (zoals dit in de gezondheidszorg gebruikelijk is), alsof er jaarlijks agenten worden veroordeeld in dit land, wat absolute onzin is, Timmer vertelde n.b. zelf, dat het 18 jaar geleden is, toen de laatste agent werd veroordeeld……..

Overigens stelde Timmer op 11 februari 2013, dat de politie meer onderzoek moet doen naar schietincidenten, zodat daarvan geleerd kan worden. Jaarlijks komen er in Nederland drie burgers om door politiekogels en vallen er 15 gewonden, waarmee we de eerste plaats hebben bereikt in de EU!! Alweer iets om ‘trots op te zijn……….’

Onlangs had ik toevallig n.a.v. een bericht over Mitch Henriquez, een kleine discussie met een anonieme lezer, over het vergelijken van politiewerk met het werken in de gezondheidszorg, hier de link naar dat bericht, waaronder u de reacties kan lezen.

* De agent vond dat zijn leven bedreigd werd door het gedrag van de chauffeur, deze moet dan ook als verdachte worden aangezien, niet de bijrijder.

Zie ook: ‘Agenten handelden terecht, toen ze een man doodschoten, die met zijn wandelstok zwaaide……… AUW!!!

Van der Steur en DRUGS, mensen let op: Trimbos zeurt weer eens over XTC gebruik, zonder over de oorzaak te spreken……

Uit nieuwe cijfers, blijkt dat Nederlanders het meest ervaring hebben met drugsgebruik, m.a.w. het drugsgebruik is het hoogst in Nederland. Als dat al zo zou zijn, kan je stellen, dat het meer dan desastreuze beleid van VVD drugsmaffia lobbyisten Opstelten en Teeven, de jacht op softdrugs, dat nu al net zo ‘geweldig’ wordt uitgevoerd door de potsierlijke VVD kwasten van der Steur en Dijkhoff, ‘groot succes’ heeft (en heeft gehad)…. Van der Steur verklaarde onlangs nog eens, dat hij dit drugsmaffia lobby beleid, dat door Opstelten werd ingezet, niet zal wijzigen…… Voorlopig heeft Nederland nog steeds heel wat minder problematische druggebruikers, dan de meeste andere ‘buitenlanden’, althans als je de gebruikers van de harddrug alcohol buiten beschouwing laat……… Dat is te danken aan het gedoogbeleid dat Nederland jarenlang t.a.v. softdrugs heeft gevoerd, maar nu na het wanstaltig optreden van Opstelten en Teeven, werd losgelaten…. Dit is dan ook de reden, dat de GGZ meer en meer met harddrugsproblematiek, anders dan alcohol (dat wat betreft alcohol, het overgrote deel van het budget gebruikt), te maken krijgt

Ferry Goossens van het Trimbos-instituut, stelde afgelopen vrijdag in het BNR nieuws van 12.00 u.. dat Nederland daarom inzet op het voorkomen van drugsgebruik met het ‘Harm Reduction Beleid’ (ha! ha! ha! ha! ‘Mooi hè’ dat Engels in de mix met Nederlands….). Uiteraard hoor je Goossens niet, over de onwil van de VVD en de PvdA* om op festivals en grote feesten XTC te testen….. Trouwens doordat terugdringen van het XTC gebruik moeilijk is, wil niet zeggen, dat je het beleid van Veiligheid en Justitie op softdrugs maar moet omarmen, i.p.v. het totaal afwijzen, daar dit beleid ervoor heeft gezorgd, dat binnen een paar jaar tijd, de Nederlandse straten werden overspoeld met harddrugs als XTC, speed en andere harddrugs. Schande dat Goossens dit niet durft te noemen!! Door het verbod aan koffieshops om nog langer softdrugs aan buitenlanders te verkopen, heeft de drugsmaffia stevig voet aan de grond gekregen in Nederland en wordt er nu massaal op straat door drugsrunners, niet alleen wiet en hasj verkocht, maar ook de voornoemde harddrugs….. Dat geldt allang niet meer alleen voor de grensstreken, maar voor alle steden…….

Overigens Goossens: ‘harm reduction’ is ook het testen van XTC op feesten en festivals, waarom loop Goossens de Kamer niet plat met de eis, dat dit onmiddellijk weer wordt ingevoerd, allemachtig wat een zakkenwasser!!! Ach ja, wiens brood men eet………..

Volgens Goossens (nogmaals: het Trimbos-instituut) is de typische drugsgebruiker in Nederland, een goed opgeleide 20 plus man…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een gelul! Ach ja, dat krijg je als je de harddrug die verreweg de meeste schade toebrengt, buiten beschouwing laat. De harddrug die enorme schade aanricht, zowel fysiek, geestelijk als sociaal, zowel aan het individu, als diens omgeving en de maatschappij in het geheel en dat ook nog eens direct en indirect!!! Welke harddrug vraagt u? Simpel: alcohol!!! De schade van alle andere drugs bij elkaar opgeteld, kan nog niet in de schaduw staan, bij de schade die alcohol aanricht!!! Per dag overlijden 12 mensen aan de gevolgen van alcohol gebruik, niet wereldwijd, maar alleen al in Nederland!! De psychiatrische instellingen zijn ‘overvoerd’ met mensen die daar door de alcohol zijn beland, sterker nog: door alcohol gebruik is er een groot aantal mensen, die chronisch zoveel geestelijke schade heeft opgelopen, dat ze niet meer zelfstandig in de maatschappij kunnen functioneren…. Moet u nagaan, voor deze uiterst verslavende harddrug, mag gewoon reclame gemaakt worden, ook daar hoor je Trimbos niet over……….

Dan heb ik het niet eens gehad over de enorme kosten die alcohol ‘oplevert’ voor de zorgkosten, justitie of politie-inzet…….

Op BNR was dezelfde vrijdagmiddag rond 16.37 u. een oetlul van Jelinek te horen, die toch nog toegaf, dat 81% van de Nederlanders regelmatig, of dagelijks alcohol gebruikt. Dat daar veel mis gaat, heeft volgens deze zakkenwasser dan ook alles te maken met het grote aantal mensen, dat alcohol gebruikt…….. ha! ha! ha! ha! ha! Alsof alcohol een onschuldig middeltje is, waarbij vergeleken softdrugs veel gevaarlijker zijn……… Twaalf doden per dag ja!!!

*  Inclusief de gedoogpartners D66, ‘Christen’Unie en SGP, voor de laatste twee niet verwonderlijk, maar m.n. D666 was en is groot voorstander van deze tests, maar ondanks dat door het ontbreken van die testen mensen zijn overleden, was dit voor deze neoliberale partij geen reden, de gedoogsteun op te zeggen (en dat is nog maar één voorbeeld, van de enorme hypocrisie t.a.v. het regeringsbeleid van de politici in deze partij….)……..

Voor meer berichten over drugsgebruik, klik op het label harddrugs, XTC, amfetamine, weedpas, softdrugs, ‘alcohol en drugs’ en/of Trimbos-instituut, onder dit bericht.

Politie durft geen geweld meer te gebruiken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het is dus of blind geweld gebruiken, of helemaal niet?????

De politiebonden trokken vandaag aan de bel: agenten durven geen geweld meer te gebruiken, daar ze bang zijn voor vervolging……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof de agenten imbeciel zijn en niet weten, wanneer ze hun boekje (ver) te buiten gaan……. Zo hoorde ik ene Kees Brink (?? ik kan zijn naam niet terugvinden) van de ANPV vertellen, dat het schorsen van de 5 agenten, die verantwoordelijk zijn voor de dood van Mitch Henriquez wel erg voorbarig was…… Excuseer: GODGLOEIENDEGODVERDOMME!!! Dus de dood van iemand uit een minderheidsgroepering, die al is toegeschreven aan het handelen van deze agenten, is niet voldoende om ze naar huis te sturen????? Belachelijk!!!

Dezelfde ANPV liet eerder al weten, dat het de nekklem wil blijven gebruiken, zeker omdat het ‘altijd goed gaat’ en je zo’n marteling na één dode niet verbiedt….. Dat was een dikke leugen, het is al meermaals mis gegaan, met deze gore martelmethode………* Deze Brink (??) vond ook het de jongste psychopathische handeling van een agent, geen reden tot schorsing, maar wel heel vervelend dat deze gefilmd is: een motoragent in Almere, die een 13 jarige jongen geboeid aan zijn motor liet mee rennen……..

Dat is dan ook eigenlijk het grote punt wat de bonden willen maken: het gefilmd worden door jan en alle man…… Wedden dat er binnenkort stemmen opgaan, om net als in Spanje het filmen van agenten tijdens hun werk totaal te verbieden, met gigantische straffen……. Op naar een nieuwe fascistische orde!!

Brink (??) stelde dat er te weinig steun van de politietop komt, als een agent het onderspit moet delven….. Daar kan ik niet over oordelen, maar de verontwaardiging in de media is groot als een agent wordt aangevallen, daarom vraag ik me werkelijk af, of deze bondsman niet uit z’n nek zat te lullen.

Volgens deze zelfde knurft is er geen agent die ‘s morgens naar z’n werk gaat met de idee, vandaag eens flink geweld te gaan gebruiken…… Dat zal zo zijn, maar zeg niet, dat er niet een fiks aantal psychopaten onder het politiepersoneel zitten, daar zijn iets teveel bewijzen voor!!! (neem alleen al die motoragent van zojuist…)……

Overigens zei Hoekman van NU.nl vanmorgen in het Mediaforum op Radio1, over dat filmpje van die agent in Almere, dat hij daar niet over kan oordelen, omdat hij de context niet kent…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat durft zich journalist te noemen!!

Priem van dezelfde ANPV durfde zover te gaan, met te zeggen, dat de agent die afgelopen weekeinde werd neergestoken door een 17 jarige jongen, zijn wapen niet durfde te gebruiken……. Gelukkig zijn er meer en meer agenten die kunnen schieten en een verdachte met een wapen in het been schieten, waarna deze simpel gearresteerd kan worden, i.t.t. het grote aantal agenten, die zelfs mensen met een aardappelschilmesje doodschoten……. Priem antwoordde op de vraag van de presentator (BNR rond 12.11 u.), toen hij e.e.a. verklaarde, waaruit duidelijk bleek, dat hij dit verband ter plekke verzon!!! Priem vond het handelen van de motoragent ‘niet helemaal handig…’ ha! ha! ha! ha! ha! Nou, dat is wel het eufemisme van de week!! Priem stelde ook, dat agenten geen geweld meer durven te gebruiken, m.a.w. net als Brink ziet hij de leden van zijn bond als halve imbecielen, die niet weten wat wel en niet kan en mag!!!

* Zie: ‘Nekklem: zelfs de dood van Mitch Henriquez is niet genoeg, om deze (dodelijke) marteling te verbieden….. Hoe bedoelt u, dat het ministerie van Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, niet met de nabestaanden meeleeft???!!!

Zie ook:

Politie Gelsenkirchen schiet ten onrechte man met mes dood‘ (en zie de links in dat bericht)

Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

Voor meer berichten over Mitch Henriquez, nekklem, ANPV, Priem en/of de rellen in de Schilderswijk, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

Bouman, het meer dan klungelige opperhoofd van de Nationale Politie, liet weten, dat hij blij is met een onderzoek naar de nekklem, als middel om arrestanten ‘te stabiliseren…….’ Godverdomme wat een lul! Uiteraard had deze mislukte drollenpoetser na de dood van Mitch Henriquez, onmiddellijk het gebruik van de nekklem moeten verbieden, te gek voor woorden!!

De voorzitter van politiebond ANPV (Algemene Nederlandse Politie Vereniging), Geert Priem durfde zo ver te gaan te zeggen het niet eens te zijn, met het tijdstip waarop het onderzoek naar de nekklem werd aangekondigd (BNR Nieuws gisteren 9.00 u.)…….. Eerst moet het onderzoek afgewacht worden naar de dood van Mitch Henriquez……… Bovendien gaat het verder nooit mis met de nekklem, aldus Priem…… In 2013 kwam een man van Surinaamse afkomst om het leven, door gebruik van de nekklem. Het ging ook al eens goed mis met een 15 jarige jongen, ook al uit een minderheidsgroepering in Nederland…… Daarnaast is het gebruik van de nekklem al jaren verboden voor de New Yorkse politie, rekent u maar, dat dit niet voor niets is……… Zo treft u een opsomming uit Trouw, over een aantal zaken waarin de nekklem werd gebruikt, waarna de dood intrad…… Weet u meteen wat de opmerking van Priem waard is!

Zelfs een onderzoek gaat nu dus te ver, volgens Priem, als de ANPV haar leden goed zou vertegenwoordigen, had Priem meteen een verbod moeten eisen, immers het lijkt me voor een agent geen pretje, als iemand overlijdt, door zijn/haar handelen……. Als dat geen probleem zou zijn voor een agent, moet deze onmiddellijk worden ontslagen, het is dan overduidelijk dat je met een psychopaat te maken hebt!!

Wat betreft Bouman: deze heeft intussen meer dan voldoende aangetoond, totaal incapabel te zijn, weg met die grofgraaiende klootzak!

Vanmorgen werd bekend gemaakt, dat een paar jaar gelden een gevangene omkwam, door het gebruik van de nekklem……

Hier een aantal gevallen (waaronder twee hiervoor genoemde gevallen), waarbij de nekklem werd gebruikt, waarna de dood intrad (overgenomen van dagblad Trouw gepubliceerd op 9 juli jl.):

Andere gevallen:

1996: Een gedetineerde in een huis van bewaring in Rotterdam is
vermoedelijk gestikt, na het uitvoeren van de nekklem door het
personeel. Hoewel de man verwondingen opliep aan zijn strottenhoofd,
trof de bewaarders geen blaam volgens de rijksrecherche. Die achtte de
man zelf schuldig vanwege zijn felle verzet. Bovendien bleek het
slachtoffer een ernstige hartafwijking te hebben en werden sporen van
cannabisgebruik en amfetaminen gevonden.

2007: Op het Haagse
Beatstad Festival overlijdt een jongen nadat hij vanwege vervelend
gedrag in bedwang wordt gehouden met een nekklem. Hij overlijdt later in
het ziekenhuis. Drie beveiligers worden wegens zware mishandeling tot
tien maanden gevangenisstraf veroordeeld.

2011: Om een arrestant
na vernielingen in Beverwijk te kunnen boeien, wordt hij door de politie
met een nekklem tegen de grond gewerkt. In de cel wordt een arts
geroepen omdat zijn hart niet meer klopt. De arrestant wordt
gereanimeerd, maar overlijdt onderweg naar het ziekenhuis. Het
Nederlands Forensisch Instituut wijt het overlijden aan hartfalen.

2013:
Een verwarde man veroorzaakt geluidsoverlast in Amsterdam. De politie
arresteert hem hardhandig met een nekklem, zegt advocaat Roethof, die de
zaak vandaag aankaartte bij het Hof. De agenten zijn destijds niet
vervolgd, omdat ze volgens de richtlijnen hadden gehandeld.

Zie ook het eerdere bericht van deze dag: ‘Van Aartsen niet over de dood van Mitch Henriquez en de rol van de Haagse politie daarin……….‘ 

Zie ook: ‘Nekklem: politie maakte alweer een dodelijk slachtoffer middels deze martelmethode…..

Haagse politie zwaar nalatig bij arrestatie, man overleden………..

Mitch Henriquez en de verstikkende behandeling die hij van de Haagse politie kreeg: rellen in de Schilderswijk…….
 

Mitch Henriques vermoord middels verstikking…… Zelfs zijn strottenhoofd was gebroken!!

Mitch Henriquez: Bouman gaf moordende agenten baangarantie, ongeacht de uitkomst van onderzoek………

Nekklem: zelfs de dood van Mitch Henriquez is niet genoeg, om deze (dodelijke) marteling te verbieden….. Hoe bedoelt u, dat het ministerie van Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, niet met de nabestaanden meeleeft???!!!

Gerard Bouman (Nationale Politie) wil politiestaat…………..

Van der Steur blijft nekklem en daarmee martelen en moord toestaan, de volgende dode valt onder zijn verantwoordelijkheid!’

Nekklem moet verboden worden, aldus slachtoffer!!

Nekklem martelmethode gepropageerd bij Argos………..

Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

Mitch Henriquez, slachtoffer van marteling middels nekklem:  of hoe men alweer zwaar onrecht zal ‘rechtspreken…….’‘ 

 

Voor meer berichten over Mitch Henriquez, rellen, Nationale Politie en/of Bouman, klik op het betreffende label, onder dit bericht.

Aboutaleb wil sfeer in Rotterdam verhogen en de politie aan werk helpen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hoe langer een groot aantal figuren aan de macht is, hoe gekker ze worden, zo ook de Rotterdamse PvdA burgemeester Aboutaleb. Deze kwast riep gisteren de bevolking van Rotterdam op, om zoveel mogelijk te klikken. Blijkbaar lukt het niet, de misdaad verder naar beneden te krijgen. Misschien moet Aboutaleb eerst eens naar de oorzaak kijken, waarom dit zo is…….

Maar nee, om de sfeer in de wijken, voor zover die nog goed is, de genadeklap te geven roept Aboutaleb de Rotterdammer op, om bij het minste geringste, voor zaken die er ook maar enigszins ‘verdacht’ uit zien, onmiddellijk de politie te waarschuwen…… Nu was het gelukkig zo, dat de Rotterdamse politie zich te pletter verveelt, dus die kunnen wel wat extra actie gebruiken, ja toch? Of vergis ik me ‘een klein beetje????’ Vragen, vragen en nog eens vragen, voor de baldadige Rotterdamse jongere……….

Allemachtig wat een kloothommel die Aboutaleb!!!!

Voor meer berichten met Aboutaleb en/of klikken, ‘klik’ op het betreffende label, onder dit bericht.

Van Aartsen niet over de dood van Mitch Henriquez en de rol van de Haagse politie daarin………..

Afgelopen woensdagavond in de Haagse gemeenteraad een verklaring van van Aartsen, die verder eigenlijk niet wilde reageren op de gebeurtenissen eerder in Den Haag. Gebeurtenissen die begonnen met de doodslag/moord (dit wordt nog onderzocht) van Mitch Henriquez (middels de nekklem). Van Aartsen gaf wel een verklaring af: “Is Nederland racistisch? Nee! Komt racisme voor in Nederland? Helaas wel… Discrimineert de politie? Nee! Komt het voor dat agenten discrimineren? Helaas wel…….. De politieleiding is zich daar bewust van….” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Op het voorgaande zou ik willen zeggen: “Zijn de agenten van bureau De Heemstraat en de Haagse politie in het algemeen veel te wit? Ja! Wordt er bij dat korps gediscrimineerd, gepest en racistisch gehandeld? Ja! Zijn de korpsleiding en van Aartsen al jaren zwaar nalatig, met de aanpak van deze problemen, ondanks de vele signalen die men ontving uit de praktijk? Ja! Moeten die korpsleiding en van Aartsen onmiddellijk aftreden? Ja, ja en nog eens ja!!!

Over die korpsleiding gesproken: Paul van Musscher, de chef van de Haagse politie, kon z’n tranen niet onderdrukken, toen hij het woord kreeg in de Haagse raad en hij z’n excuus aanbood. De manier waarop dit is gebeurd, kan niet, zo liet hij weten…… Oh, dus als Mitch Henriquez op een andere manier om zeep was geholpen, was het wel goed geweest?????!!!!! Jéééééézus!!!

Trouwens wel lekker plastisch hè, zoals van Aartsen het bracht, daar is wel een hersenstorm of drie aan vooraf gegaan, immers eerder verklaarde van Aartsen doodleuk dat de Haagse politie niet discrimineert, terwijl hij toch op de hoogte moet zijn (en zijn geweest), van alle geconstateerde pesterijen via bijvoorbeeld etnisch profileren……. Dan lul ik iet eens over het feit, dat minderheden binnen het korps het al jaren zwaar hebben, het hoofd boven water te houden, met alle pesterijen van collega’s, die vaak zelfs uitdraaien op ronduit racisme. Een smerige gang van zaken waardoor al veel agenten uit minderheden, in de loop van de jaren de Haagse politie vaarwel hebben gezegd, juist daardoor is het Haagse politiekorps zo wit………….. Ook dat moet van Aarsen de huichelaar weten. Logisch dat hij daar niet over lult, omdat hij zelf mede verantwoordelijk is, door zoals gezegd niet te handelen op de vele signalen dienaangaande uit het korps……..

Zie ook: ‘Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

Voor meer berichten over de dood van Mitch Henriquez, nekklem, rellen, Schilderswijk en/of van Aartsen, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Zie ook: ‘Nekklem: politie maakte alweer een dodelijk slachtoffer middels deze martelmethode…..

        en: ‘Haagse politie zwaar nalatig bij arrestatie, man overleden………..

        en: ‘Mitch Henriquez en de verstikkende behandeling die hij van de Haagse politie kreeg: rellen in de Schilderswijk…….

       en: ‘Mitch Henriques vermoord middels verstikking…… Zelfs zijn strottenhoofd was gebroken!!

       en: ‘Mitch Henriquez: Bouman gaf moordende agenten baangarantie, ongeacht de uitkomst van onderzoek………

       en: ‘Nekklem: zelfs de dood van Mitch Henriquez is niet genoeg, om deze (dodelijke) marteling te verbieden….. Hoe bedoelt u, dat het ministerie van Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, niet met de nabestaanden meeleeft???!!!

       en: ‘Gerard Bouman (Nationale Politie) wil politiestaat…………..

       en: ‘Van der Steur blijft nekklem en daarmee martelen en moord toestaan, de volgende dode valt onder zijn verantwoordelijkheid!’

       en: ‘Nekklem moet verboden worden, aldus slachtoffer!!

       en: ‘Nekklem martelmethode gepropageerd bij Argos………..

       en: ‘Mitch Henriquez, slachtoffer van marteling middels nekklem: of hoe men alweer zwaar onrecht zal ‘rechtspreken…….’

Van Rijn debiliseert in hoog tempo, of zou het ‘gewoon’ een gevalletje dementia praecox zijn????

Het is de zwaar wanpresterend staatssecretaris, superhufter Martin ‘die vrouw’ van Rijn nu helemaal in z’n gitzwarte brein geslagen. De klootzak presenteerde gisteren een plan waarmee hij de komende paar jaar ‘dementie op de kaart wil zetten’, kosten 16 miljoen!!! Mensen moeten begrijpen wat dementie is, want we zullen er steeds vaker mee te maken krijgen, aldus de over een muizendrol getilde klootzak…… ha! ha! ha! ha! ha! Ja, we zullen er steeds meer mee te maken krijgen, niet alleen vanwege een toenemend aantal ouderen, maar ook doordat van Rijn in het kader van de participatiemaatschappij, allang het plan in z’n gore kop heeft zitten, een groot deel van de verpleegtehuizen voor demente bejaarden te gaan sluiten, puur uit bezuinigingsoverwegingen…….. Logisch dat we dan meer met demente bejaarden op straat te maken zullen krijgen. Ik wed, dat de politie alvast een fles champagne heeft ontkurkt, bij het vooruitzicht dat ze straks niet alleen gewone verwarde psychiatrisch patiënten van de straat moeten halen, maar ook demente bejaarden, die na 10 meter al verdwalen op straat……

Mag u straks ‘participerend’ uw demente moeder uit de poep helpen, van Rijn zou dat door z’n vader laten doen, want de pedante PvdA oplichter maakt zelf natuurlijk geen vuile handen!!! Van Rijn maakt alleen figuurlijk heel vieze handen, zoals we allemaal weten! Nee, u mag komende jaren leren, hoe u uw demente familieleden kan helpen en hoe dementen te herkennen op straat. Al moet u dan niet vreemd opkijken, dat u als mantelzorger wordt beboet door dezelfde overheid, waar van Rijn de ene wanprestatie na de andere neerzet….. De enorme vals emotionele tyfuslul vertelde dat hij op weg was naar een supermarkt, waar men per ongeluk een demente bejaarde had overgedragen aan de politie, daar deze gestolen zou hebben. Nu leert deze supermarkt haar arbeiders, hoe dementie te herkennen en er mee om te gaan……..

Goed hè, u hebt uw leven lag betaalt voor zorg op uw oude dag en daar bedoel ik niet het pensioen mee, maar gewoon het betalen van belasting, om bijvoorbeeld demente bejaarden te helpen. Daar is belasting betalen voor bedoeld, meer dan voor een gesjeesde straaljager als de peperdure JSF!!! Vroeger werden deze mensen inderdaad door buren en familie opgevangen, maar sinds we meer en meer, in de hectische neoliberale, egoïstische, inhumane prestatiemaatschappij werden en worden geperst, hebben we daar geen tijd meer voor en betalen we er dus belasting voor, niet voor tientallen miljarden aan bijvoorbeeld overbodig asfalt!!!!

Het is duidelijk: ook de verpleegtehuizen voor demente bejaarden zullen voor het grootste deel worden gesloten!!

Zie ook: ‘Verpleeghuizen moeten afgeschaft worden, zegt grofgraai directeur Kars Hazelaar………….

Voor meer berichten over (bezuinigingen op) de zorg, de GGZ, verpleegtehuizen, van Rijn en/of de participatiemaatschappij, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht. Voor berichten over het peperdure straalvliegtuigje JSF (volgens de huidige normen, is het geen straaljager), klik op het label JSF.

Griekenland, de leugens en de waarheid…. Deel 850……

Weer één uit de lange rij met feiten, zoals die over de werkweek van de Grieken, die daar langer is dan in enig andere EU land, namelijk gemiddeld 42 uur!!! Dat cijfer is voor Nederland 30 uur……. Terwijl je het tegenovergestelde zou denken als je bijvoorbeeld het slapende EU parlementslid, Hans ‘horst wessel’ van Baalen hoort liegen over de Grieken, als je hem moet geloven, zijn de Grieken lui en zit men daar de hele dag achter cocktails te lachen, over de stupiditeit van andere EU landen.

Over die ‘lol’ gesproken, gisteren hoorde ik, dat het afgelopen jaar 10.000 Grieken zich het leven hebben benomen(!!!), vooral vanwege de financiële ellende waar men zich in bevond…….. Dat op 11 miljoen inwoners! Ter vergelijking: in 2013 benamen hier 1.854 mensen zich het leven*, terwijl wij meer dan 16 miljoen inwoners hebben….. Dat getal van 1.854 suïcides hier, was een absoluut record volgens het CBS…….. Overigens kan ik de Nederlandse cijfers over 2014 niet vinden, die moeten weer hoger liggen dan die van 2013, al zal dat nog steeds bijna in het niet vallen, vergeleken met het Griekse cijfer.

Dan heb je nog de zaken waar niet over wordt gesproken door politici in de EU (of Nederland) en de ‘gangbare media’, zoals het feit dat met de maatregelen die Griekenland wel heeft genomen onder chantage van de trojka (de Europese Commissie, de ECB en het IMF), het land nog verder in de ellende is weggezakt…….. Al moet ik eerlijk toegeven dat je een lichte ommedraai kan zien, er is de laatste week in de Nederlandse media wat meer aandacht voor alle negatieve effecten voor Griekenland, door de al getroffen maatregelen, die onder druk van de trojka werden doorgevoerd. Zelfs het IMF schijnt langzaam tot het besef te zijn gekomen, dat Griekenland door de chantage van de trojka, er veel slechter voorstaat, dan voor de bemoeienis van die trojka, waar het zelf deel van uitmaakt. Het besef begint door te dringen, dat de schuldenlast van Griekenland veel te groot is, voor dit land en men deze schulden onmogelijk kan afbetalen, zonder totaal failliet te gaan…… Er wordt in de gangbare media zelfs mondjesmaat gewezen op het feit, dat de Grieken wel degelijk veel maatregelen hebben getroffen…..

*  De Nederlandse cijfers zitten sinds 2007 in de lift, waar na de bankencrisis (die nog steeds voortduurt, al zijn de banken intussen met belastinggeld gered….), vooral de onmenselijke bezuinigingen op de GGZ, door hare VVD kwaadaardigheid en psychopaat Schippers, zijn een belangrijke reden voor het fiks gestegen aantal suïcides……… Bezuinigingen die overigens allang te niet zijn gedaan, door de enorme politie-inzet voor verwarde mensen, die buiten de GGZ zijn gevallen, door de belachelijke bezuinigingen van die VVD feeks. Overigens worden deze bezuinigingen ook te niet gedaan, door de veel hogere kosten voor crisisopvang van verwarde mensen, die niet verward zouden zijn, als deze achterlijke bezuinigingen niet waren doorgevoerd!! Vergelijk het met een lichamelijke kwaal, die niet wordt behandeld, uiteindelijk wordt de kwaal veel groter en zullen de kosten om die kwaal te lijf te gaan, veel hoger uitpakken, dan bij een directe behandeling na de eerste klachten, of bij het voorkomen van klachten (waar je bij de GGZ over kan spreken).

Voor meer berichten over de Griekse crisis, klik op het label Griekenland en/of schuldenlanden, onder
dit bericht. Voor meer berichten over oplichter, oorlogshitser en extra
speciaal lobbyist voor het militair-industrieel complex van Baalen, klik op het label met zijn naam. Bent u geïnteresseerd in de bezuinigingen op de GGZ en/of suïcide, klik dan op dat label.

Noordanus (PvdA burgemeester Tilburg) drinkt nog een glas gevuld met de harddrug alcohol, op de zinloze softdrugsjacht…….. AUW!!!

PvdA leeghoofd en godbetert tegenwoordig burgemeester van Tilburg, Noordanus, was gisteren te gast bij BNR’s slijmkwijl van Liempt (van 9.30- ongeveer 10.14 u.). U snapt ‘t al, al het gezwets volgen was vanwege mijn zwakke buizengestel onmogelijk, toch heb ik gewapend met kotszak en voor alle zekerheid in de buurt van de wc, een paar stukken kunnen aanhoren. Met name het drugsbeleid trok mijn aandacht. De mislukte koekenbakker en waardeloos oud-wethouder van Den Haag, vindt het drugsbeleid van Opstelten nog steeds geweldig…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Alleen het gedoogbeleid, ofwel het achterdeurbeleid kreeg nog wat commentaar. Noordanus is voor gereguleerde teelt van wiet. Dat het contraproductieve beleid van Opstelten ervoor heeft gezorgd en zorgt, dat het aantal koffieshops flink afneemt en tegelijkertijd de handel wordt overgenomen door de georganiseerde misdaad, interesseert deze kwast blijkbaar niet…… Bovendien denkt de lul, dat de harddrugs die in Nederland (en Tilburg) gefabriceerd worden, naar het buitenland gaan. Daarom zat Noordanus vol trots te vertellen, hoe groot de politie-inzet wel niet is in het Brabantse, om de wietteelt en de fabricage van harddrugs aan te pakken. De idioot denkt werkelijk, dat met deze zinloze jacht, uiteindelijk alle teelt en fabricage naar het buitenland zal verdwijnen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De zinloze jacht, die VVD opperkwal Opstelten is gestart en waarbij hij de verkoop van softdrugs aan buitenlanders heeft verboden*, heeft er juist voor gezorgd, dat (eerst) de grensstreek werd overspoeld met harddrugs…….. Harddrugs die naast de wiet eerst aan de buitenlanders werden verkocht, maar deze stroom harddrugs vond haar weg al snel naar de straten van de Nederlandse steden. Zodat langzaam maar zeker het voordeel dat Nederland had met het gedoogbeleid, weinig harddrug verslaafden en daaraan gekoppelde misdaad, aan het verdwijnen is………. Nee, echt te gek Noordanus, dat beleid van Opstelten, waar jij lekker aan meewerkt!! Leuk ook voor de mensen die in de buitenwijken van de grenssteden wonen, zij zien dagelijks drugsrunners in hun straten, wat ook weer extra politie-inzet vergt……..

Noordanus zei, dat je jezelf niet onnodig moet onderwaarderen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, daar weten we in Den Haag, wat betreft jouw optreden daar, alles van!!!

Noordanus wist nog een minuut of wat vol te lullen met de kermis en de roze maandag (als was hij de uitvinder daarvan….). Uiteraard hoort daar alcohol bij, dat vindt Noordanus geen probleem, ook al zijn de gevolgen van alcohol gebruik 1.000 keer erger, dan van softdrugsgebruik…. Sterker nog: alle schadelijke effecten van alle drugs bij elkaar opgeteld, kunnen nog niet in de schaduw staan, van alle schade en ellende die alcohol gebruik veroorzaakt (bijvoorbeeld voor de gezondheidszorg)……… Jezus wat een gigantische oetlul die Noord-anus!!

*Terwijl ze in elke kroeg, restaurant, winkel en slijterij de uiterst gevaarlijke en verslavende harddrug alcohol kunnen kopen, een harddrug die direct en indirect, zowel aan het individu, diens omgeving, als de maatschappij in het geheel, verreweg de meeste schade toebrengt

Marcouch pleit nogmaals voor een ‘onafhankelijk onderzoek’ naar de dood van Mitch Henriquez door de rijksrecherche………..

Vanmorgen liet de schaam-Marokkaan van de PvdA, Marcouch nog even weten, wat hij vindt van de dood van Mitch Henriquez en de rellen die daarop volgden. Dit deed volksverlakker Marcouch in Standpunt NL (voor 11.30 u.). Volgens Marcouch moet de overheid uitleggen wat er is gebeurd en wat er nog staat te gebeuren, waarbij ook moet worden uitgelegd, dat de Rijksrecherche een echt onafhankelijk onderzoek uitvoert…….. ha! ha! ha! ha! ha! Ach ja, hij komt zelf uit de politie…..

Dat laatste was dan ook de reden, dat er amper een woord van kritiek op de politie werd geuit door Marcouch…… Wel had Marcouch een hele grote bek over de ontstane rellen in de Schilderswijk. Uiteraard zei Marcouch niets over de eerste aanleiding voor de rellen op maandagavond: het gebruik van geweld door de politie, tegen mensen die het terecht helemaal hebben gehad met het racistisch optreden van de Haagse politie en van bureau De Heemstraat in het bijzonder, maar die dit tot dat moment vreedzaam deden……… U hoeft zich niet af te vragen, of Marcouch zich kan indenken, dat er maar een vonk nodig is, om de vlam in de pan te laten slaan bij de jongeren in de Schilderswijk, die dagelijks worden geschoffeerd en vernederd door de politie…. Jongeren bij wie de ‘agressie spiegel’, door herhaaldelijke vernederingen behoorlijk hoog genoemd kan worden……

Over het gebruik van de ‘nekklem’, die tot de dood van Henriquez leidde, wilde Marcouch niets zeggen. Even ter verduidelijking: het gebruik van dit middel, werd al in 2013 ter discussie gesteld, daar dit een te gevaarlijk middel is, om een arrestant in bedwang te houden. Als ik me niet vergis, was dit ook de reden, dat vorig jaar een gekleurde verdachte in New York overleed, nadat een agent dit middel op hem toepaste……. De nekklem moet de per direct verboden worden en niet getraind worden, zoals een aantal idioten vandaag riepen.

Laat de politie stoppen met de zinloze jacht op softdrugs, zo kan men meer tijd vrijmaken, voor humane trainingen op het veilig in bedwang houden van arrestanten. Daarover gesproken, de nieuwe VVD flapdrol op Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, van der Steur, liet gisteren nog weten, dat hij er niet aan denkt, het beleid voor softdrugs aan te passen. Dit n.a.v. het bericht, dat het aantal koffieshops verder is afgenomen. Daar was deze enorme hufter bijzonder blij mee. Ook het verbod om softdrugs aan buitenlanders te verkopen blijft gehandhaafd, aldus van der Steur. U hoort het, ook hij is een goede lobbyist van de drugsmaffia, immers die hebben belang bij dat verbod, sinds dat verbod worden de straten van de Nederlandse steden door de georganiseerde misdaad, overspoeld met allerlei harddrugs. Iets dat we jaren redelijk wisten te beteugelen, middels onze koffieshops…… Uiteraard zorgt dit waardloze beleid tot een groot beroep op politie-inzet……..

Eerder schreef ik over de rellen van afgelopen maandag in de Schilderswijk, waarbij een helikopter werd ingezet*, wat voor een flink deel van het centrum en de Schilderswijk (en ik neem aan andere aangrenzende wijken) een ongelofelijke berg herrie (en vervuilde lucht) opleverde, dit heeft zich de laatste 2 avonden en nachten herhaald. Benieuwd hoeveel kinderen een groot slaaptekort hebben opgelopen…… Ongelofelijk!

De versleten VVD tepelkwast van Aartsen, die burgemeester van Den haag mag spelen, stelde vanmiddag dat de rellen zijn veroorzaakt door de warmte in combinatie met de ramadan……. ha! ha! ha! ha! Ja, zo hoeft hij niets te zeggen, over het grote racistische gehalte van zijn politiekorps, iets waar hij, net als zijn voorgangers, al jaren niets tegen deed!!! De zwaar disfunctionerende VVD premier, de onzelfstandige lachende hufter Rutte, noemde de ‘relschoppers’: ‘achterlijke gladiolen…….’ Waarschijnlijk denkt hij dat dit hip is, deze opmerking waar men in de 60er jaren nog om kon lachen……

Overigens snappen veel Nederlanders niet, wat die rellen met de dood van Henriquez te maken hebben, daar Henriquez van Antilliaanse komaf was. Deze mensen kunnen dus de link niet leggen tussen het discriminerende optreden van de Haagse politie en de dood van Henriquez. Het racisme van de Haagse politie is gericht op elke minderheid, met een ‘afwijkende huidskleur….’

*  Zie: ‘Mitch Henriquez en de verstikkende behandeling die hij van de Haagse politie kreeg: rellen in de Schilderswijk…….

Zie ook: ‘Haagse politie zwaar nalatig bij arrestatie, man overleden………..

Voor meer berichten over Mitch Henriquez, nekklem, rellen, Schilderswijk, van Aartsen en/of Ahmed Marcouch, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.