Muzikaal recept voor fatsoenlijke huren en fatsoenlijke politici, ook al moet voor dat laatste, zo ongeveer de hele 2de Kamer en het grootste deel van de lokale colleges naar huis

Met de sessies van blogdokter P. Pisser ga je de wereld anders zien, mocht je ongelukkig zijn, zal je zien dat veel van jouw ongeluk te danken is aan de volksverlakkers die ons regeren, lobbyisten van het bedrijfsleven, die maar 1 zaak werkelijk dienen, die van henzelf, macht en geld dus. De super geneeskrachtige recepten van de dokter wijzen je de weg, doe er je voordeel mee en weet je het allemaal wel, dan heb je ‘gewoon’ extra plezier met deze recepten.

Geheel in de war, maar wel vrolijk bezorgde de dokter mij het volgende recept:

Als eerste vandaag Justin Hines & The Dominoes met ‘Jezebel’, waanzinnig mooie oude school reggae, speciaal voor de vrouwelijke ‘bewindslieden’ van het onmenselijke afbraakkabinet Rutte 2. Split Enz neemt over, uit de tijd, dat de Nieuw-Zeelandse broers Finn nog goed waren, het het album ‘Dizrythmia’, meesterlijke psychedelische (glam)rock van topkwaliteit! Door toedoen van zijne hoge doorgeluchtheid Lucos Bravos Primeros kwam de dr. weer in het bezit van het album ‘Shut Up And Play Yer Guitar’, vandaag met de eerste twee delen: ‘Shut Up ‘n Play Yer Guitar’ en ‘Shut up ‘n Play Your Guitar Some More’, mooie jamsessies, wat nog te zeggen, dan waanzinnig mooi en uiterst sterk werk!!!!!! Waarom nu Ike Yard, is me niet helemaal duidelijk, maar ach, al weer zo’n uiterst sterk album: ‘Nord’, je weet niet wat je hoort!!! Nu het hoofdgerecht: Atoms For Peace met ‘Amok’, een band met de zanger van Radiohead en meesterbassist Flea van The Red Hot Chilipeppers en Rocket Juice & The Moon, onlangs te zien bij The Daily Show, gisteren afgeleverd bij de dokter en mijzelf, alweer door het genie Lucos Bravos Primeros! Jezus mensen wat is dit ongelofelijk goed!!! Om wat af te koelen: Hallucinogen met ‘Twisted’, uiteraard waanzinnig mooi, een lekkere energie pil! Als laatste vandaag: Serart met het gelijknamig album, uiterst geneeskrachtig, vandaar deze herhaling, die vreemd genoeg prima aansluit bij Hallucinogen, genieten peipelz.

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een grote schoonmaakbeurt van de jeugdzorg en tegen zieke reality tv

Geniet mee met de sessies van blogdokter en druïde P. Pisser, deze sessies kan je simpel volgen door de muziek die de dokter aanraadt af te spelen, liefst zo hard mogelijk (met de bas op tien) en in het geheel, tenzij anders aangegeven. Laat je leiden door de dr. naar een wereld, waar echte participatie en anticipatie de toon aangeven, zonder volksverlakkers, die zich politici durven te noemen en met ondernemers, die echt maatschappelijk verantwoord moeten (!!!!!) ondernemen, met oog voor mens, dier en milieu, een wereld waar iedereen toegang heeft tot goed onderwijs, een goede gezondheidszorg en uiteraard schoon water en behuizing (met werkend sanitair).

Geheel in hippiedracht en met hoge tonen uit z’n pijporgelfiets persend, omgeven door een bepaalde sterk ruikende nevel, bezorgde de dr. het volgende recept:

Als eerste Jethro Tull met ‘Benefit’, vroeger vond ik dit een uiterst mager album, maar ik moet zeggen, dat de dr. me heeft laten zien, dat dit alleszins een heel behoorlijk album is, om niet te zeggen mooi! Wel de remix met mooie bonus opnames. Het volgende album snap ik niet helemaal, althans in aansluiting op Tull, wel gigantisch goed: The Residents met ‘Demons Dance Alone’, alternatieve elektro (lijkende) muziek, van absolute topkwaliteit!!! Vervolgens neemt Can het roer over met ‘Tago Mago’, een groots album uit 1971, van de toen nog ruwe psychedelische diamant Can, jezus mensen, dit is meesterlijk goed!!! Hoofdgerecht vandaag: Tuxedo Moon met ‘Joeboy in Mexico’, moet ik nog zeggen, dat dit extreem mooie psychedelische, magische muziek is? Nee hè? (Maar ‘t staat er wel!). Het eerste nagerecht: Panda Dub en zijn waanzinnig mooie mini-album ‘Bamboo Roots’, psychedelische reggae van goddelijke hoogte!!! Laatste nagerecht, i.p.v. koffie: nog een mini-album, het Scandinavische Cakewalk met ‘Wired’, ja al vaker aan bod geweest de laatste tijd, maar het is dan ook magisch mooi en uiterst geneeskrachtig!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier verder!

BRAP!

Muzikaal recept voor het behoud van werknemersrechten en voor het terugbetalen van de honderden miljarden, die de bouwmaffia heeft gestolen

Op deze mooie dag, althans wat betreft het weer, natuurlijk niet wat betreft hoe wij ‘geregeerd’ worden, weer een nieuw uiterst geneeskrachtig recept van blogdokter en druïde Pietje Pisser, jouw eigen sjamaan in niet-occulte zaken, maar psychedelische zzzzaken! Met de recepten van de dr. word je vanzelf een zelfstandig kritisch mens, die niet meer met zich, noch met anderen laat sollen!

De dokter was wat knorrig, toen hij het volgende recept afleverde, luid gebrom over het stelletje oplichters van het Binnenhof, die de burgers bedonderen waar dezen desnoods bovenop staan, burgers die de volksverlakkerij keer op keer belonen met stemmenwinst…..

Ik kon hem overhalen z’n op het stuur van z’n pijporgelfiets gemonteerde waterpijp even aan te steken, daar hij al een Wagneriaans muziekje begon te spelen en mompelde dat hij ze mores ging leren. Na een paar trekken, verscheen er alweer een glimlach op z’n gelooide kop.

Vandaag als eerste…… weer een album van Ry Cooder, dit keer ‘Chicken Skin Music’, een van de albums uit de 70er jaren, waarin hij veelal oude nummers vertolkte op de jazzfolk manier van de 20er en30er jaren van de vorige eeuw, o.a. het mooie ‘Goodnight Irene’ van folkblueszanger Leadbelly, prachtig! Nu totaal tegenovergestelde muziek, de rauwe bluesjazzfolkrock van Captain Beefheart (and the Magic Band) met ‘Trout Mask Replica’ een prachtig album, geproduceerd door Frank Zappa, genieten piepelz!!! Jammer dat van Vliet, zo’n vervelende psychopaat was, maar de muziek blijft geweldig! Het volgende album is een vrij logische keus (vind ik) Ike Yard met ‘1980 – 1982 Collected’, ja mensen ik weet het, al de zoveelste keer, maar godver wat is dit goed en het lijkt wel, dat de muziek gelijk met je stemming anders klinkt, maar altijd groots!!! Vervolgens komt de dr. met nog zo’n cultband: Urban Verbs en hun psychedelsiche rockalbum ‘Early Damage’, godverdegodver wat is dit sterk, jezus’ krentenbaard!!! Hoofdgerecht Björk met ‘Post’, de keizerin van de psychedelische alternatieve muziek, wat mij betreft zo ongeveer het beste album, dat Björk maakte, hoewel ik daar over een jaar waarschijnlijk weer geheel anders over denk, dat is het mooie van Björks werk, altijd weer verrassend, wat de uitwerking is van haar muziek op je geest op verschillende momenten, maar nogmaals, wahaaaaanzinnig mooi!!!! Tot slot en weest niet bedroefd, de dokter is weer snel terug met een nieuw recept, Thievery Corporation met ‘Culture Of Fear’, een schitterend album, van deze band, die vele stijlen beheerst (net als Björk).

Tot de volgende x, veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor echte rechtsgelijkheid voor alle burgers en tegen het blinde haatzaaien tegen ouderen

De geneeskrachtige recepten van onze blogdokter en druïde P. Pisser worden over de hele wereld gebruikt, met de sessies van de dr. (volg zijn muzikale recepten nauwkeurig, geheel afspelen, tenzij anders vermeld en natuurlijk zo hard mogelijk zonder je gehoor te beschadigen en anderen tot last te zijn),  verruimden al velen hun geest en blikveld, waardoor zij zich nu verzetten tegen uitbuiting, slavernij, het grote misbruik van dieren in de intensieve veehouderij, het eten van vlees, gebruik van zuivel, lucht- en milieu vervuiling. Bovendien zijn de recepten van de dr. gegarandeerd goed voor een paar uur vet plezier!

Nog extravaganter gekleed dan normaal, bezorgde de dr. het volgende recept bij mij aan de deur, ondertussen vrolijke klanken producerend op zijn pijporgelfiets:

Om te beginnen en de geest lekker los te maken, het album ‘So You Say’ van Kindred, prachtige, lichtvoetige jazz van deze kundige musici, mooi!! Dr. John neemt het volgende deel voor z’n rekening met het album: ‘City Lights’, New Orleans jazz van top kwaliteit, al vind ik persoonlijk, dit niet z’n ‘sterkste’ album, ach, John Rebenack is altijd goed, voor een berg plezier! Over plezier gesproken: Specials met ‘More’, een vrolijk album, met fiks wat maatschappij kritiek, die nog niets heeft ingeboet aan actualiteit, schitterend!!! Nog meer lol met de Butthole Surfers en hun album ‘Rembrandt Pussyhorse’, een grote bonk psychedelische energie en ook hier weer met een kritische blik naar de maatschappij, al doen de Surfers dat altijd met een fikse dosis sarcasme, heerlijk!!! Let op de prachtige cover van het Guess Who nummer ‘American Woman’, geweldig door de wringer gehaald! Dan een wat vreemde keus van de dr.: Trip 66 met hun gelijknamige album, leuke psychedelische rock, maar i.t.t. de naam, een heel stuk minder psychedelisch, dan het vorige album van de Surfers, maakt niet uit, het is een mooi album! Om het geheel wat af te koelen, blust de dr. het af met de rustig golvende trancejazzhop van Smoke No Bones, plus een aantal vrienden, uiterst geneeskrachtige shit mensen!!! Hoofdgerecht de geweldige alternatieve psychedelische elektronica van Bonobo met ‘The North Borders’, ongelofelijk sterke muziek!!! Tot slot het mooie ingetogen album ‘Felt Mountain’ van Goldfrapp, super gladde psychedelische retro van het plankje, dat zich boven de bovenste plank bevindt!

Laat je nooit meer naaien en al helemaal niet door politici, media en ‘opiniemakers’, veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor echte oplossingen, die het wereldvoedselprobleem zullen doen verdwijnen, maar tegen klikkende burgers en liegende politici

Met de geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser, meer lol, meer inzicht, een gezonde kritische blik en gehoor, waar de grote volksverlakkers uit de politiek en religie’s nooit weer doorheen breken, kortom eindelijk de weg naar een wereld, waar met iedereen rekening wordt gehouden, met mens, dier en de aarde waar wij op leven, een wereld waar geluk telt en niet de centen!

Vandaag was de dokter een beetje vreemd, nou ja, dat is hij altijd, maar nog vreemder dan normaal smegmaar, hij had zijn gezicht zwart-wit geschilderd en hij zag er nog exotischer uit wat kleding betreft, hij was het best te vergelijken met de eerste beste voodoo sjamaan (ha! ha!). Met een grote glimlach op zijn gezicht, overhandigde hij mij dit recept:

Voorgerecht: Curved Air met ‘Phantasmagoria’, schitterende psychedelische folkrock uit de 70er jaren!!! Aansluitend het zwaar psychedelische album ‘Fourth Wall’ van Patti Palladin’s band The Flying Lizzards, waanzinnig mooie alternatieve muziek, met zo nu en dan uiterst vreemde, maar prachtige covers van bekende liederen, ooooo zoooooo schohohoooooon!!! Aan dit recept mag Fad Gadget natuurlijk niet ontbreken, hier met zijn album ‘Incontinent’, alweer zwaar psychedelische elektrorock, al doen er altijd genoeg ‘normale’ instrumenten mee op de albums van Tovey, genieten piepelz, een trip in een trip in een trip!!! Het kon niet uitblijven: The Orb en het album ‘The Orb’s Adventures Beyond The Ultra World’, ik begin te snappen waarom de dokter er zo uitzag, volgens mij was hij zo stoned als een garnaal! Maar godverdegodver, wat een geweldig album van The Orb, dit keer het eerste deel, van deze trilogie. De dokter vervolgt met Rocket Juice & The Moon en hun gelijknamige album, als basis hoofdzakelijk prachtige highlife, met daarover schitterende psychedelische klanken van Damon Albarn en wat vrienden, meer dan geweldige muziek en uiterst geneeskrachtig!!! De dr. doet er nog een fikse schep bovenop met Osunlade en zijn album ‘Pyrography’, jezus wat is dit goed, over trips gesproken (ha! ha!). Tot slot van dit psychedelische recept, zusters en broeders, het album ‘Remain In Light’ van The Talking Heads (met Brian Eno), potverdepieleklatschjebatschjiehie, waanzinnig mohohooi!! Wel de remix, plus prachtige bonus.

Tot de volgende sessie, veel plezier verder!

BRAP!

Muzikaal recept voor het openlijk benoemen van de PVV als fascistenbeweging en voor het met onmiddellijke ingang doorvoeren van gelijke arbeidsrechten voor jongeren!

Weer een vervolg op de levenslange sessies van blogdokter en muziekdruïde P. Pisser, met de geneeskrachtige recepten van de dr. verruim je je geest en je zal snel zien, dat je ergernissen die je eerder depressief maakten, nu plaatsmaken voor het gevoel, stappen te moeten ondernemen en het niet langer te pikken, hoe de machthebbers op aarde denken, om te kunnen gaan met mens, dier, natuur en milieu. Dit zal niet tot gevolg hebben, dat je wegzakt in lethargie, maar je zal zien, dat je allesbehalve alleen bent, zoek gelijkgestemden en zie wat je kunt doen, maar de tijd van wachten en toezien is echt voorbij!.

De lichte ongesteldheid van de dr. is voorbij, zoals je gister al kon lezen, vandaag is hij ronduit baldadig, nog harder dan ooit te voren pijporgelfietste hij mijn straat in, en het leek verdomd wel of er een kathedraal de straat in reed, prachtig! De mensen die hij passeerde bleven vol verwondering staan, een enkele vond het nodig te schelden, maar daar moet de dr. altijd hartelijk om lachen, tot grot ergernis van de scheldende medeburgers.

Als eerste vandaag alweer Ry Cooder, dit keer met ‘Jazz’, een prachtig album met wat jazz uit de 30er en 40er jaren, zelfs Doo-wop schuwde hij niet op dit album, kortom een klassieker!!! Nu een album uit de oude doos van de dr., die hij eigenlijk nooit meer draait en niet geheel ten onrechte, wat betreft het album ‘Fourplay’ van Sensational Alex Harvey Band (without Alex), dat maakt dit album meteen wat interessanter, althans wat mij betreft, de stem van Alex Harvey verveelt snel. Maar ook op dit album een paar redelijk vervelende zeiknummers, welke? Zoek dat zelf maar uit, er blijft gelukkig nog wel wat te genieten van de muziek van deze poprock band. De dr. blijft in de 70er jaren met het album ‘Inner Secrets’ van Santana met een mooie cover van het Blind Faith nummer ‘Well All Right’, redelijk album, al ben ik niet echt een liefhebber van Santana, zoals de dr. dat bijvoorbeeld wel is. Door met The Cure en ‘Boy’s Don’t Cry’ nog steeds een geniaal mooi album, genieten!!! Ach ja, daar kan je gerust Blondie met ‘Eat To The Beat’ na draaien, prachtig, ondanks de hits, zeker een onderschatte band! On-U Sound Presents: ‘Chainstore Massacre’ van het Adrian Sherwood (never trust a hippie) label, een prachtige verzamelaar met namen als Head, Bad Card, LittleAxe, Mark Stewart, Asian Dub Foundation en nog veel meer, gaat lekker hè, tot zover? Om het geheel af te blussen, hier de magisch psychedelische klanken van Sad Rockets met ‘Once Upon A Time’, een uiterst krachtig medicijn, elektrojazz’n funk, met veel mooi orgelwerk, purrrrraktiek!!!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor oprechte excuses en ruime herstelbetalingen aan slachtoffers, van door Nederland gepleegde oorlogsmisdaden in Indonesië!

Hier weer je regelmatige portie geneeskrachtige muziek, deze muzikale puinmand is samengesteld door jouw eigen muziekdruïde, de wel hééél ver doorgeleerde en -gedraaide dr. P. Pisser. Verruim je geest o.a. met de sessies van de dr., gratis ende voor niets aangeboden op dit medium. Volg deze sessies en binnen de kortste keren ben je een zelfbewuste, zelfstandige burger, die al participerend ziet hoe smerig de politiek de burgers in dit land en wereldwijd, besodemietert, sta op en pik het niet langer!

Geheel in de wolken (letterlijk) bezorgde de dr. mij dit recept:

Voorgerecht : Leadbelly met ‘Goodnight Irene’, meer dan prachtige folkblues van deze legendarische bluesartiest, op dit compilatie album, met nummers, die zo te horen hoofdzakelijk in de 30er en 40er jaren van de vorige eeuw zijn opgenomen, schitterend!!! Ingrediënt twee: Ry Cooder & Chicken Skin Revue met ‘Show Time’, natuurlijk een geweldig album, van deze meestergitarist en zijn onverzadigbare drang naar het innoveren van muziek, gecombineerd met het wereldwijd zoeken naar traditionele muziek en daar een eigen draai aan te geven, die hij dan vaak met originele artiesten brengt, genieten!! De keus voor het volgende album, ligt wel voor de hand: Tom Waits met ‘Alice’, zeggen dat dit mooi is, is totaal overbodig, waarmee het maar weer eens gezegd is, grohomoohoooooi! Aansluitend het album ‘Hoodoo Party’ van Coco Robichaux, waanzinnig mooie swampbluesrockfunkin’jazz!!! Over swamp en hoodoo of voodoo gesproken: Dr. John en ‘ZuZu Man’, mooi album, van alweer een ware legende!!! Met een enorme stap naar het album ‘Interludes After Midnight’, van Blockhead, geweldige muziek met een mix van stijlen op een psychedelisch bed!! Tot slot van deze sessie, blust onze druïde het geheel met Moby en ‘Play The B Sides’, een mooi ingetogen album van deze geluidstovenaar, een sterk album, maar dat is geen verrassing!!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor bescherming van de WW en het ontslagrecht, maar tegen asociale neoliberalen en de akkoordengekte, we gaan niet voor niets naar de stembus!

Verruim je geest met de muzikale geneeskrachtige recepten van blogdruïde en dokter P. Pisser. Zie hoe de wereld is en hoe die zou kunnen zijn, leg je niet meer neer bij de huidige stand van zaken, sta op, zoek geestverwanten (die zijn er genoeg) en gooi je kont tegen de krib!

Een knorrige dokter (hij is danig van slag, door de hoogst asociale begroting voor 2014 en schijnt ziedend in de buurt van de huizen van een aantal bewindslieden, te zijn gesignaleerd, gewapend met katapult en harde hondendrollen. Als je hem tegenkomt, probeer hem niet in te halen of te stoppen, maar te waarschuwen met lichtsignalen (morse), een pretsigaret wil ook nog wel eens helpen.

De dr. begint rustig, zoals gebruikelijk, vandaag met Tangerine Dream en hun album ‘Cyberjam Collection’ uit de compilatiebox: ‘The Electronic Journey’, een groots album, waar je je lekker op weg kan laten glijden, schitterend album! Door met Disorder en ‘2nd Gen’, dikke donkere deels elektronicarock met psychedelische ingrediënten, muziek van top kwaliteit (met uitjes). Door met meer psychedelische elektronica: het verzamelalbum ‘Jungle The Extreme Collection Volume III’. De naam belooft iets teveel, maar desalniettemin toch een album waar je goed van kan genieten, doe dat dus maar! Namen op dit album o.a.: Dubtronix, Darcus en Three The Hard Way’. Aansluitend Pinktronix met ‘Right On Delay’, een geweldige deels elektronische psychedelische rockpop, volgens mij Italiaans, maar zeker een groots album!!!!! Tot slot nog meer topelektronica van Aqualite en ‘Waterworld’, alweer zo’n psychedelisch brein doorblazend album, groots!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept voor een veel betere GGZ en voor (echte) coöperatieve banken

Een nieuwe sessie, met één van blogdokter P. Pisser’s wereldberoemde geneeskrachtige recepten. Met een aantal sessies van de dr. begrijp je binnen de kortste keren, dat je juist geen sterke man nodig hebt, sterker nog, dat je dit soort figuren moet bestrijden, daar ze in staat zijn miljoenen mensen over de kling te jagen, bovendien heeft dat soort figuren schijt aan het milieu en de dieren op onze planeet. Vandaar dat haatprofeet Wilders als afleiding, de kleine Limburgse onderknuppel Graus in zijn partij heeft, zo lijkt ‘t net of hij met het welzijn van de dieren is begaan, terwijl hij geen probleem heeft met de intensieve martelveehouderij, of dat het leefgebied van bijzondere dieren wordt verknalt, voor nog een stuk asfalt, of bedrijventerrein.

Volg de sessies van de dokter en je zal je een ander mens voelen, bevrijd van alle banden waarmee de machthebbers je geest willen beheersen en mensen, reken maar dat die bevrijding een heel prettig gevoel is!!!

De dokter bracht mij het volgende recept, op zijn pijporgelfiets, geheel gekleed in een winterse hippiedracht, ‘Call Any Vegetable’ spelend op zijn orgel.

Als eerste, maar dat zal je niet verbazen, vandaag Frank Zappa & The Mothers Of Invention met ‘Uncle Meat’, de nummers: ‘Uncle Meat film Exerpt I en II mag je overslaan, dit vanwege de noodzaak in de sessies, tot een continu doorspelen van muziek, al mis je wel een geweldige berg, prachtig slap geouwehoer! Van Zappa wordt je altijd vrolijk, zijn messcherpe observaties zijn tijdloos en vol met humor, kortom Zappa luisteren is altijd een feest! Het is alweer bijna kerst, dus: The Chandler Travis Philharmonic met ‘Kitty’, geweldige humor, op virtuoos uitgevoerde muziek in vele stijlen, veel op Zappa lijkend dus!!! Aan deze reeks mag Ween niet ontbreken: ‘God, Ween, Satan The Oneness’ jezus wat een energie en lol, grootse muzikanten ook, schitterend!! Het nummer ‘You Fucked Up’ voor elk van de vrouwen, in het huidige waanzinnige klotekabinet en nummer drie: ‘I’m In The Mood To Move’ voor de Tweede Kamerfractie van de PvdA, want, zo weten we van Timmerbekmans en Samsom-om-om, deze lieden houden wel van een robbertje vechten elders op de wereld, ‘t liefst met JSF straalvliegtuigjes (behalve als het slecht weer is en als het betreffende land een gedegen luchtmacht heeft, want die schiet zo maar, pief paf poef, onze blinkende peperdure vliegtuigjes uit de lucht……..). 2013 Beck jaar, vandaar het meer dan waanzinnig goede album ‘Mellow Gold’, van dit genie!! Genieten piepelzzzzzz. Vervolgens staat The Jon Spencer Blues Explosion op het menu met ‘Orange’, wat gelukkig niets met de algehele Nederlandse oranje hysterie te maken heeft, luister maar…. ha! ha! ha! ha! Vette blues met een hele bats lol en geweldig gebracht, niet te vergeten! Over vette blues gesproken, als nagerecht: Wisdom Tooth met ‘Mental Floss’, jezus mensen, mooi hè? Allemachtig wat een bak heerlijke herrie! Overigens, na dit recept, hoef je je hersenen niet meer te flossen, die zijn tegen die tijd, grondig doorgeblazen!!

Veel plezier!

BRAP!

Muzikaal recept tegen het schenden door Teeven van de kinderrechten en tegen verblijfsvergunningen voor rijke misdadigers

Laat je brein doorblazen met de super geneeskrachtige recepten van blogdokter en druïde P. Pisser. Na een aantal sessies zal je de wereld heel anders zien, vooral hoe de machthebbers op deze kleine klote planeet zich gedragen, neem de VS, dat door veel ‘opiniemakers en deskundigen’ nog steeds wordt gezien als het land van de vrijen, terwijl er in de VS al jaren sprake is van een regelrechte politiestaat, diezelfde ‘deskundigen’ vinden het ook de normaalste zaak van de wereld, dat de VS op basis van leugens andere landen in grote ellende storten, met de daarbij horende grote aantallen slachtoffers, zoals de ruim 1 miljoen in Irak. Met de sessies van de dr. laat je je niet langer belazeren, of dat nou door de overheid of de media wordt gedaan. Bovendien zijn de sessies van de dr. een lekkere trip door tijd en ruimte!

De dokter was vandaag goed gestemd, geheel en al in kakelbonte hippiekleding, compleet met bandana en veer, bezorgde hij het volgende recept: Voorgerecht: Ry Cooder met ‘Bop Till You Drop’ een prachtig album, met countryrock, gospelfolk en funkfolk, soms in een mix, schitterend!!!  Daar sluit Alabama3 mooi op aan, moet de dokter gedacht hebben, vandaar van deze acidcountryhouseband ‘Exile On Cold Harbour Lane’, met daarop de prachtige introductiemuziek van ‘The Sopranos’, het nummer ‘Woke Up This Morning’, geniaal mooi!!! Het volgende album is alweer een logisch gevolg van het vorige (ha! ha! ha!): Little Axe met ‘Slow Fuse’, schitterende space blues, die bij tijd en wijle sterk aan de bluesgigant Howlin Wolf doet denken, met dubs van Adrian Sherwood, genieten maar! Nu verlaat de dokter het pad enigszins met Credit To The Nation en het album ‘Daddy always wanted me to grow a pair of wings’, vreemde soulbluesfunkhop, mooi vreemd, wel te verstaan!!! Nu we toch al geruime tijd op het psychedelische pad zijn, het album ‘Rejoice Rejoice’ van Transglobal Underground, een waanzinnig mooi album, je mag dit zonder meer legendarisch noemen, een trip in een trip, genieten duzzz!!! Nu zusters en broeders, als ik gelovig was, zou ik nu zeggen, dat we naar het heilige der heiligen van de psychedelica gaan: het album ‘My Life In The Bush Of Ghosts’ van Brian Eno & David Byrne, de remix uit 2006 met de mooie extra’s, potverdepieleklatsch, is dit goed of godgodvergeten mooi? Jezus wat een album, wahnsinnhaftgeschissen!!

Dat was ‘t voor deze sessie, tot de volgende en veel plezier!

BRAP!