ABN Amro is weer ‘too
big to fail’ ofwel te groot om failliet te laten gaan*, ondanks de
beloften van PvdA oplichter Wouter Bos en zijn opvolgers dat dit
nooit weer zou gebeuren, nadat de bank tijdens de bankencrisis voor
faillissement gered moest worden door de belastingbetaler, de oorzaak
waarom deze bank in feite nog steeds een staatsbank is…….
De bank is een paar jaar
na de redding vrolijk doorgegaan met uitbreiding in het buitenland en
investeerde zwaar in fossiele brandstoffen (olie en gas). Onder andere daardoor
leed de bank de laatste 2 kwartalen verlies, het eerste meer dan het
tweede kwartaal, zo werd vanmorgen bekend gemaakt. De bank stopt nu
met haar zakenbank buiten Noordwest-Europa en doet een aantal foute
fossiele investeringen van de hand (uiteraard tegen een verlies op de
investering….)
Benieuwd wie VVD’er Gerrit Zalm, de voormalig topgraaier van ABN Amro, nog steeds een geweldige economische strateeg durven te noemen……. Terwijl hij voorzitter van de raad van bestuur was bij ABN Amro, vervulde hij ook nog een ‘bijbaantje’ bij koninklijke Shell…..
Vreemd genoeg zijn de
aandeelhouders blij en schoot de koers van ABN Amro vanmorgen omhoog na opening van de
AEX….. Reken maar gerust dat de reden daarvoor is dat de bank gaat
snijden in het personeelsbestand, de komende paar jaar worden 800
banen geschrapt…… Kijk daarmee maak je de aandeelhouders blij!!
Aandeelhouders die al jaren worden gesteund met lage rente
percentages, wat zeg ik zelfs met negatieve rentepercentages, wat ten
koste gaat van de kleine spaarders en institutionele beleggers als
pensioenfondsen……
Pensioenfondsen die door
verraad van de vakbonden nu nog meer geld mogen vergokken op de
beurs, wat uiteindelijk tot steeds lagere marges zal leiden en
onherroepelijk zullen leiden tot een (verdere) verlaging van de
pensioenuitkeringen…… Eén beurskrach is genoeg om vele miljarden
aan gespaard geld van werknemers te doen verdampen, zoals al eerder
is gebeurd, bijvoorbeeld tijdens de bankencrisis die in 2008 in alle
hevigheid losbarstte…. (trouwens, er zijn al pensioenfondsen die
jaar in jaar uit de pensioenuitkering verlagen……)
Maar de aandeelhouders
zijn weer blij vandaag……
Tot slot nog het
volgende: ongelofelijk dat staatsbank ABN Amro is blijven investeren
in olie en gas, waar Rutte 1, 2 en 3 zich tegen hadden moeten verzetten, terwijl de reguliere media Rutte 3 het meest groene
kabinet ooit durven te noemen (en dan is ABN Amro maar 1 van de
bewijzen dat Rutte 3 allesbehalve een groen kabinet genoemd kan
worden, zo werd onlangs nog bekend gemaakt dat Rutte 3 jaarlijks 8,3 miljard euro investeert in fossiele brandstoffen…..) Zie wat dit betreft ook nog even mijn opmerking over Gerrit Zalm.
* De bank was in het buitenland veel te groot voor een land als Nederland en haar BBP…… Bovendien had de bank volgens Bos teveel klanten om deze failliet te laten gaan, terwijl met de vele miljarden die in de bank werden gestoken, men een echte staatsbank had kunnen oprichten en daar de rekeningen van de gewone burgers veilig kunnen onderbrengen…… Ofwel een loskoppeling van de zaken en particuliere klanten. De banken worden nog steeds gesteund door de landelijke overheid en door de ECB, de centrale bank van de EU, dit o.a. door het verbod om je rekening mee te nemen naar een andere bank, zodat je je bank o.a. kan straffen voor foute investeringen…. Het IBAN rekeningnummer zou als het burgerservicenummer voor je leven zijn, echter niet als je voor een andere bank kiest, een schande van jewelste!!!! (anders gezegd de lobby van de banken heeft de EU en de aparte lidstaten in de zak……)
David
Tong van Oil Change heeft een artikel geschreven over de subsidie die
de oliemaatschappijen tot nu toe al hebben gekregen van de G20 landen
voor COVID-19 herstel….
Samen
met een groep organisaties heeft Oil Change International software
ontwikkeld waarmee bijgehouden wordt hoeveel subsidie er
wordt weggegeven aan oliemaatschappijen, t.w.: Energy
Policy Tracker,
wekelijks volgt er op woensdag een update.
De
westerse G20 landen waaronder Rutte 3, die het vorig jaar zogenaamd roerig eens waren
met Greta Thunberg, liegen dan ook dat het gedrukt
staat, Nederland doet het als klein land ‘niet slecht’: jaarlijks
gaat er 8,5 miljard aan subsidie richting de fossiele industrie en
dat met een kabinet waarin 2 christelijke partijen en het zogenaamd groene D66 zitting hebben……. (overigens heeft die subsidie niets te maken met herstel na de Coronacrisis, ofwel dit geld werd al verstrekt voor er sprake was van het Coronavirus…..) Subsidie ook voor Shell waarvan het koningshuis geheel misdadig grootaandeelhouder is…..
De
oliemaatschappijen, regeringen en ‘deskundigen’ als Remco de Boer
stellen dat de overstap naar duurzame energie niet eenvoudig is en we
daarom nog jarenlang aangewezen zullen zijn op fossiele brandstoffen,
een leugen van enorm formaat!! Oil Change heeft daarvoor een
familiequiz ontwikkeld, waarmee op een simpele manier wordt uitgelegd hoe dit wel degelijk kan….. (link in onderstaand bericht, een wel heel simpel spel dat aangeeft hoe het ervoor staat als Rutte 3 en opvolgende regeringen doorgaan op de doodlopende weg: waar nu actie is geboden, geeft dit afbraakkabinet zoals gezegd 8,5 miljard op jaarbasis aan de fossiele industrie, terwijl dit geldt uiteraard geïnvesteerd zou moeten worden in onderzoek naar innovatie op het gebied van duurzame energie en het realiseren van bijvoorbeeld windparken op zee, plannen die nu schandalig genoeg op de kont liggen, terwijl een paar van de grote parken volgend jaar klaar hadden moeten zijn…..)
Jammer
dat Oil Change zo dom is om te geloven dat we de klimaatverandering
kunnen stoppen bij 1,5 graad Celsius, terwijl de warmterecords
aan de polen al aangeven dat dit onmogelijk zal blijken te zijn,
‘maar goed…’
Lees
het relaas van Oil Change en geeft het door, we moeten de politiek
dwingen nu eindelijk de klimaatverandering serieus te nemen!! (en we moeten hen duidelijk maken dat we niet langer op partijen stemmen die groene praatjes verkopen, maar verder geen bliksem doen……..) Ook de reguliere media zouden aangepakt moeten worden immers die steunen het wanbeleid van Rutte 3 (ook op dit dossier) en durven keer op keer te herhalen dat Rutte 3 het groenste kabinet ooit is….. Over ‘fake news’ (nepnieuws) gesproken……
How much COVID-19 recovery money are governments giving to fossil fuels?
David
Tong, Oil Change International <info@priceofoil.org>
We recently teamed up with
a group of organizations to launch an exciting new tool: the Energy
Policy Tracker (EPT). This
comprehensive database keeps track of where COVID-19 recovery money
is going. The results are painful: G20 governments have already
committed over USD $160 billion to fossil fuels – and only 20% of
it has any green conditions attached.
This is
the exact opposite of what we need to confront today’s interlinked
crises. For us to limit warming to 1.5ºC, we need governments to
proactively manage the phase-out of fossil fuel production. In the
wake of the COVID-19 crisis – and sudden cratering of the oil
economy – that is more true than ever.
The
fossil fuel industry and its allies want you to think the path
forward is complicated. It’s not. That’s
why we’ve put together an incredibly simple two-question “decision
tree” quiz that you can take and then share with friends and
family:
What we’re seeing now is
governments trying to do the impossible: confront the climate crisis and prop
up Big Oil and Gas.
The trouble is, our
researchshows
that the potential carbon emissions from burning all the oil, gas,
and coal in developed reserves – where the wells are already
drilled, the pits dug, and the pipelines, processing facilities,
railways, and export terminals constructed – would already
warm the Earth more than 2ºC, let alone 1.5ºC.
That
means it’s not enough to just stop new fossil fuel expansion. Now,
climate leadership means planning ways to manage the decline in
fossil fuel production and use, protecting people and communities
– not bailing out Big Oil and Gas.
We
need this real climate leadership now, both to prevent this planet’s
high fever from turning into a heatstroke, and to also secure
meaningful, sustainable economic recovery that works for people and
communities. Fossil fuels were showing signs of permanent decline
before the COVID-19 crisis hit. Instead
of giving bailouts to polluting industries, now is time for
governments to manage the decline of oil and gas, supporting workers
and communities, and standing with frontlines communities.
David
Tong Senior Campaigner
Oil Change International
P.S. Check
out our briefing ‘Resilient
societies or fossil fuel bailouts?’ for
our experts’ recommendations on how governments can best respond to
the current health and economic crises.
Voor meer berichten over de klimaatverandering, subsidie, G20, Remco de Boer, oliemaatschappijen, duurzame energie en/of fossiele brandstof, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.
Donderde afgelopen vrijdag uit m’n stoel en belandde met een klap op de grond (gelukkig niets gebroken): in het WDR5 nieuws van 16.00 u. werd gemeld dat Duitsland reizigers die zo dom waren om af te reizen naar ‘Coronarisicogebieden’, bij thuiskomst een gratis test aanbiedt…… (de regering en die van de Duitse deelstaten zouden dat testen niet eens kunnen verplichten……) Let wel: het gaat hier om mensen die tijdens de Crononacrisis een reis naar zo’n gebied hebben geboekt.
Doet me meteen denken aan het victorie kraaien van Rutte c.s.: ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, hij was zelfs blij dat ‘we’ weer af mochten reizen naar Engeland, terwijl op dat moment Groot-Brittannië in verhouding met het inwonertal het grootste aantal Coronabesmettingen had……
Het is dan ook duidelijk dat de leden van de ‘Corona task force’ mede grootlobbyisten zijn van de reissector, immers met deze mededelingen wordt mensen te verstaan gegeven op vakantie te gaan (als zij voor de Coronacrisis een vakantie boekten en waar die vakantie viel na de uitlating van de disfunctionerende VVD premier Rutte)…. In feite werd hen te verstaan gegeven te kiezen: of hun geld verliezen voor een veel eerder geboekte vakantie, dan wel om of af te reizen naar het risicoland dat in feite veilig werd verklaard door de uitlating van Rutte…… Me dunkt een smerig staaltje totaal onverantwoord handelen, al is dat het ‘handelsmerk’ van Rutte en zijn wanpresterende kabinet……
Ongelofelijk!!
Overigens zou het dan niet meer dan redelijk zijn als men de tests voor deze mensen wel gratis maakt, immers deze mensen werden door wanbeleid van Rutte 3 (en het RIVM ofwel het hele OMT, het Outbreak Management Team* ha! ha! ha! de naam alleen al!!) min of meer onder druk gezet toch op vakantie te gaan naar zogenaamde veilige gebieden (en nee, veel mensen kunnen zich niet permitteren zo’n bedrag maar te laten zitten; al zou ik het wel weten als ik bang was het virus op te lopen: dan maar je geld kwijt….)…..
* Het Outbreak Management Team werd als eerste ingezet door het kabinet Wilders I, ofwel door Rutte 1, dit vanwege de EHEC uitbraak in 2011 (veel hysterie om niets)
Op basis van leugens
heeft de EU op 29 juni jl. besloten om Venezuela extra sancties op te
leggen, het gaat om sancties tegen 11 Venezolaanse
hoogwaardigheidsbekleders, dit vanwege hun rol in daden en
beslissingen die de democratie en de wetgeving in Venezuela
ondermijnen…… ha! ha! ha! ha! Als er nu naast de VS één
organisatie is met een hele berg boter op de kop is het de EU wel,
dat als een slaafse hond achter de VS aansjokt en alles wat de VS met
haar smerige buitenlandpolitiek flikt, overneemt als was het een
gebod van god zelf…… De VS voert al jaren een smerige economische
oorlog tegen Venezuela, puur en alleen daar het land een uiterst
succesvol socialistisch beleid voert, de alfabetisering uitstekend
heeft aangepakt, de armen uit hun ellende heeft getild en hen zelfs
goede behuizing heeft gegeven, dit nog naast uitstekende gratis
medische zorg voor deze enorm grote groep…….
Daarbij heeft Venezuela
al onder Chavez een groot aantal VS bedrijven genationaliseerd…..
Dit alles is meer dan
genoeg om de VS flink kwaad te krijgen en daarom voert de VS al meer
dan 20 jaar deze geheime economische oorlog, die onder Trump werden
omgezet in unilaterale sancties, zoals gezegd vrijwel onmiddellijk
gesteund door Canada en de EU, sancties die het land aan de rand van
de afgrond hebben gebracht en waarbij voedsel, medicijnen en medische
apparatuur werden gesanctioneerd, hoewel de VS dat ontkent zijn er
meer dan voldoende bewijzen voor (daarnaast heeft de VS zelfs beslag gelegd op
4 miljoen dollar aan tegoeden van het Venezolaanse volk voor de
aankoop van medicijnen en medische apparatuur….) Nu was het onder
Obama al zo dat VS supermarktketens vriendelijk maar dringend werd
verzocht hun winkels in Venezuela niet langer te bevoorraden…….
De sancties hebben nu al
geleid tot de dood van 50.000 Venezolanen, ofwel daarvoor zijn ook wij
verantwoordelijk….. De sancties zijn dan ook niets anders dan een enorme misdaad tegen de menselijkheid, waarvoor het Internationaal Strafhof (ICC) een strafrechtelijk onderzoek zou moeten instellen!!
De huidige president van
Venezuela is met grote meerderheid door het Venezolaanse volk gekozen
en dat waren democratische verkiezingen, goedgekeurd door internationale waarnemers, echter de EU onder
aanvoering van de VS erkennen de door de VS geparachuteerde fascist
Juan Guaidó als president (ofwel de zoveelste door de VS georganiseerde coup….)…. Volgens de VS, Canada en de EU was Guaidó de oppositieleider van
Venezuela, echter tot januari 2019 was deze figuur onbekend bij het
grootste deel van het Venezolaanse volk, bovendien was hij
allesbehalve de voorzitter van de grootste Venezolaanse
oppositiepartij……
Wie ondermijnt er nu
werkelijk de democratie in Venezuela??!!!
Bedacht me bij het
schrijven ook nog eens, dat Nederland, onderdeel van de EU, met deze
sancties ook nog eens het volk op de Antilliaanse eilanden Curaçao,
Aruba en Sint Maarten heeft getroffen en dan durft schoftenregering Rutte 3, in deze zaak o.l.v. CDA kwaadaardigheid Knops en gesteund
door VVD premier en hufter Rutte, deze eilanden te chanteren en te
eisen dat ze hervormingen doorvoeren voordat Nederland Coronahulp zal
geven….. Waar haalt het geteisem het gore lef vandaan??? Volgens Knops is de werkloosheid veel te groot en moet er daarom worden hervormd….. ha!
ha! ha! ha! Ja sukkel door de Coronacrisis ligt de toeristenindustrie plat
en door de smerige sancties tegen Venezuela is de raffinaderij op
Curaçao al een paar jaar buiten werking, ‘met dank’ aan Nederland en het ondemocratische instituut EU…….
Mensen en dit alles
tijdens de Black Lives Matter (BLM) protesten op de oude slaveneilanden van
Nederland: de Antillen!! GGGVD!!!!
Alsof Venezuela nog niet genoeg is getroffen, heeft Trump het land in feite de oorlog verklaard…..* Iets waar de reguliere media geen aandacht voor hadden, hetzelfde geldt overigens voor het aanscherpen van de EU sancties, bij intypen van de ‘sleutelwoorden’ krijg je alleen Engele sites te zien die dit melden……
Hier het bericht met de
gelogen redenen van ‘the European Council’ voor aanscherping van de schunnige sancties tegen
Venezuela:
European Council
Venezuela:
eleven officials added to sanctions list
Council of the European Union
The Council today
added 11 leading Venezuelan officials to the list of those subject to
restrictive measures, because of their role in acts and decisions undermining
democracy and the rule of law
in Venezuela.
The individuals added to the list are responsible
notably for acting against the democratic functioning of the National
Assembly, including by stripping the parliamentary immunity of
several members of its members, not least its president, Juan Guaidó.
Actions motivating the decision for listing also include initiating
politically motivated prosecutions and creating obstacles to a
political and democratic solution to the crisis in Venezuela, as well
as serious violations of human rights and restrictions of fundamental
freedoms, such as freedom of press and speech.
Today’s decision
brings to 36
the total
number of individuals under sanctions,
which include a travel ban and an asset freeze. These measures target
individuals and do not affect the population in general. The EU will
continue working to foster a peaceful democratic solution in
Venezuela, through inclusive and credible legislative elections.
The Council decision
follows up on four declarations issued by the High Representative on
behalf of the EU on 21 December 2019, 9 January, 4 June and 16 June
2020.
Restrictive measures
by the EU on Venezuela were introduced in November 2017. They include
an embargo on arms and on equipment for internal repression as well
as a travel ban and an asset freeze on listed individuals. They are
flexible and reversible and designed not to harm the Venezuelan
population.
PvdA EU
grofgraaier Timmermans stelt zich aan als was hij een puber als Greta
Thunberg, maar dan één op ADHD niveau, waarbij hij zich vals
voordoet als een milieuactivist met zijn ‘Green New Deal’*, terwijl
hij in het verleden fiks heeft meegeholpen de klimaatverandering aan
te jagen…..
Nu
blijkt dat de Europese Centrale Bank (ECB), de oliemaatschappijen een subsidie heeft gegeven van 7 miljard euro om onze planeet verder naar god te helpen….. Dit
nog naast de vele miljarden waarmee afzonderlijke lidstaten, als
Nederland, de wereldvernietigende fossiele brandstofmaffia
steunen, Nederland zelfs met een bedrag hoger dan de ECB steun, t.w. 8,3 miljard op jaarbasis….**
Moet je nagaan: de directeur van de ECB, Christine Lagarde, liet enige tijd geleden nog weten dat ze alle wegen zou bewandelen om de klimaatverandering tegen te gaan, de smerige oplichter!!! (om over Rutte 3 nog maar te zwijgen, naar buiten toe zich voordoend als het groenste kabinet ooit, laat de praktijk ook in deze zaak zien dat het tegenovergestelde het geval is…..**)
Voor wie haar niet kent, dit is oplichter Lagarde
Oil
Change International is een kort onderzoek begonnen dat zal worden
aangeboden aan Lagarde, de topgraaier van de ECB, het
onderzoek neemt nog geen halve minuut tijd in beslag en doe dit ajb,
het moet afgelopen zijn met steun voor de wereldvernietigers van de
oliemaffia!!
Tell the European Central Bank to stop fueling the climate crisis
Romain
IOUALALEN, Oil Change International <info@priceofoil.org>
The
European Central Bank has approved over €7 billion to fossil fuel
companies since the start of the pandemic
The
economic crisis resulting from the COVID-19 pandemic has given
immense power to central banks, which have spent hundreds of billions
to keep the world economy afloat. The European Central Bank (ECB)
alone approved a €750 billion stimulus programin
March, followed by an additional €600 billionin
June.
We
now have an opportunity to tell the ECB that people around the world
expect action, not just words. The ECB has launched an online
consultation process seeking opinions as they revise their new
strategy. Allies at Reclaim Finance, SumOfUs,and
350have developed an
online survey to allow you to participate easily in this process.
Since
the beginning of the COVID-19 crisis, European leaders have pledged
to make the recovery green and to focus efforts and resources on
climate-friendly solutions. However, the ECB continues to operate as
if the climate crisis did not exist. Since the beginning of the
crisis, it has already handed at least €7 billion to fossil fuel
companies, supported corporations active in coal, oil, and gas, and
resisted calls from the public to integrate strict climate
safeguards in its policies.
Christine
Lagarde, the President of the ECB, recently committed to “explore
every avenue” to fight climate change. As governments around the
world continue to massively support the fossil fuel industry through
stimulus packages, despite the industry’s abysmal climate, human
rights, and financial track record, the European Central Bank has a
responsibility to lead by example and to put its money where its
mouth is.
It’s
crucial that the ECB hears from as many concerned individuals as
possible. If we can push them to integrate strict climate
considerations in their policies, other central banks are likely to
follow suit. As the climate crisis intensifies, it is more urgent
than ever to deprive the fossil fuel industry of the oxygenit
runs on: cheap public money.
*‘Green New Deal’, vast en zeker bedacht door Timmermans en zijn partijcollega de valsgroene volksverlakker Samsom…. ‘Bedacht’, nou nee, immers een paar (echt) progressieve Democraten in de VS, waaronder Alexcandria Ocasio-Cortez, spreken al veel langer over de ‘Green New Deal…..’ Wat een stel EU kneuzen en daarmee verdienen ze ook nog een enorme berg (mede door ons opgebracht) belastinggeld!!
Ongelofelijk waar haalt Rutte 3 en m.n. CDA hufter Raymond Knops, staatssecretaris BiZa en ‘Koninkrijksrelaties’ het gore lef vandaan om tijdens de periode dat de wereld verontwaardigd bovenop de Black Lives Matter zaak zit, de Antilliaanse eilanden Curaçao, Aruba en Sint Maarten, eilanden waar Nederland voor 1863 de slavenhandel regelde, alleen hulp te geven vanwege de Coronacrisis als de politiek en het beleid daar worden hervormd……..
Het is als met PvdA opperploert Plasterk die na orkaan Irma alleen hulp wilde leveren als de regering van het eiland opstapte, wat een ongelofelijke schoft en chanteur moet je zijn om eisen te stellen als een eiland voor een groot deel in puin ligt en het de mensen aan van alles ontbreekt??!!!
Sint Maarten na orkaan Irma, grote vernielingen vanwege decennialang wanbeleid van kolonisator Nederland…….
Het voorgaande behalve dan de huizen van de Nederlandse belastingvluchtelingen, die allen in orkaanbestendige huizen wonen….. Nederland had al in de 80er jaren van de vorige eeuw de huizen van de eilandbewoners orkaanbestendig moeten maken, dit om slachtoffers en grote ellende na zo’n orkaan te voorkomen….. Anders gezegd: Nederland heeft decennialang een wanbeleid gevoerd op de Antilliaanse eilanden en dan durfde men na orkaan Irma en nu NB tijdens de Coronacrisis de huidige besturen te beschuldigen van een zelfde wanbeleid……. Moet je nagaan: CDA staatssecretaris Knops stelde wat het orkaanseizoen betreft dat de eilanden daarvoor niet klaar zijn en dat stak de witte christelijke ‘meneer…….’ (zo meer over Knops die de Antillen in zijn portefeuille heeft)
Uiteraard is de bevolking van deze Antilliaanse eilanden de klos van deze schunnige chantage en dat door een christen van het CDA……. Benieuwd hoe de bijbel van Knops en de rest van de CDA leden eruitziet, moet wel fiks afwijken van de normaal gebruikte bijbel, zeker als het om het nieuwe testament gaat…… De ijskoude inhumane visie van het CDA als het om de Antillen en vluchtelingen gaat past alleen in het oude testament van oog om oog en tand om tand….. (en dan is dat ook nog een kromme redenatie van deze CDA hufters)
Knops durfde op 3 juli jl. te zeggen dat de werkloosheid veel te hoog is op deze eilanden en dat kan natuurlijk niet, aldus de schoft…… De raffinaderij op Curaçao ligt al meer dan een jaar plat en door de Coronacrisis blijven de toeristen weg, de grootste inkomstenbron voor de Antillen, maakt volgens Knops niet uit, de werkloosheid is simpelweg veel te hoog…… Wat de eilanders dan zouden moeten doen maakt Knops uiteraard niet duidelijk, maar één ding is zeker: de Antillianen moeten niet proberen om bijvoorbeeld cannabis te telen op de eilanden, daar is het CDA mordicus tegen, voor hen bestaat er maar een toegestane drug: de dodelijkste harddrug in het westen: alcohol!!*
Raffinaderij Isla op Curaçao
Trouwens
weet niet waarom de raffinaderij op Curaçao is gesloten, maar het zal me
niet verbazen als dit onderdeel is van de illegale sancties van de VS,
die door de EU en daarmee door Nederland worden gesteund….. Ofwel: de
kans is groot dat deze raffinaderij, in handen van de Venezolaanse
oliemaatschappij Petróleos de Venezuela (PDVSA), een Venezolaans
staatsbedrijf, op last van Nederland is gesloten…….
Het zal de welgestelde Nederlanders aan de reet roesten of Nederland nu wel of niet over de brug komt, juist de al arme gekleurde bevolking wordt hard getroffen, niet alleen door orkanen, of een epidemie, maar juist door het neokoloniale schoftenbeleid van Nederland……
Black Lives Matter (BLM)??? Niet voor de leden van Rutte 3 en een groot deel van de oppositiepartijen!!!
Alweer moet je je schamen Nederlander te zijn……..
* Weet niet of het nog steeds het geval is, maar in het verleden gaf het CDA zelfs wijn weg met een eigen etiket!!!
‘Halleluja we mogen weer naar Engeland’ (de rest van Groot-Brittannië blijft op slot) en Britten uit dat deel van GB mogen weer op bezoek in ons land.
Het zoveelste bewijs dat men geen idee heeft wat te doen en er iets te snel hoera wordt geroepen in de reguliere media.
Hier wat cijfers: in de VS zijn 2.639.408 mensen besmet (bij opschrijven is dat aantal al weer fiks gestegen) en het land betreurt intussen 128.313 doden, dit met een bevolking van 328 miljoen. In Brazilië kent 1.319.274 besmettingen en zijn er 57.149 mensen overleden aan het virus, dit land heeft 209 miljoen inwoners. In Groot-Brittannië zijn 311.151 mensen besmet en zijn er 43.550 mensen overleden aan het virus, terwijl de bevolking bestaat uit 64 miljoen mensen.
Het voorgaande betekent dat Groot-Brittannië het in verhouding nog veel slechter doet dan de VS en Brazilië……
Hoe kan het RIVM dan de regering adviseren de grenzen met Engeland open te zetten, zeker daar er in GB dagelijks meer dan 100 mensen overlijden aan COVID-19…… Sterker nog: hoe kan VVD premier Rutte en zijn waanzinnige club mislukte politici bedenken om de grenzen met GB open te zetten? Je mag toch hopen dat men zelfs zonder hulp van het disfunctionerende RIVM een simpele rekensom kan maken en dan de conclusie trekt de grenzen niet te openen met dit land….
Wat je er ook van vindt, dus of je nu wel of niet de cijfers over het aantal besmettingen en doden gelooft en of je nu wel of niet vertrouwen hebt, dan wel niet gelooft in de maatregelen die werden en worden genomen, heb je te maken met een kabinet dat na vele flaters het land deels op slot zette en waar aartsleugenaar Rutte met een ernstige kop zijn lulpraatjes afstak….. Hoe kan dezelfde Rutte en zijn club sufferds dan wel besluiten dat Engeland veilig is??!!!
Nogmaals: het zoveelste overbodige bewijs dat Rutte, de Jonge, Grapperhaus en het RIVM blijven door blunderen op het Coronadossier en nog vindt men in ons land dat Rutte het prima doet (opgeklopt door propaganda in de reguliere media, waar men deze mislukte muilezel de hemel in blijft prijzen……)
Wat een zootje, jezus op een mank paard!!
Dan nog het volgende:
Rutte 1, 2 en 3 hebben de zorg tot een puinhoop gemaakt en toch vindt men Rutte een geweldig premier……. Dit n.a.v. 2 Twitterberichten die Lieve Linkse een paar weken geleden plaatste (en lees het artikel in het Parool door op de tekst onder de foto te klikken):
Ongelofelijk weer: hoorde op het Radio1 nieuws van 14.00 u. dat de sanitaire voorzieningen van campings vandaag alweer open mogen, terwijl daar eerst tot 1 juli a.s. op gewacht moest worden…..
Niet dat het risico van besmetting in die sanitaire voorzieningen is afgenomen in de ogen van de ‘Coronataskforce’, o.l.v. de disfunctionerende VVD premier Rutte, nee: een hoognodige vakantiespreiding is oorzaak voor het versoepelen van deze regel…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nogmaals een bewijs voor het feit dat men bij grote economische belangen weer terug is bij het beleid van voor de Coronacrisis: economisch belang gaat ver voor op de volksgezondheid (behalve bij roken, dat wordt gebruikt als afleiding voor falend beleid om de luchtvervuiling terug te dringen, waardoor jaarlijks rond de 18.000 mensen jaren eerder overlijden na een akelig ziekbed, waar dit aantal bij rokers 2.000 meer is op dezelfde jaarbasis; oh ja en vergeet niet dat een groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten oploopt door diezelfde luchtvervuiling…….)
Het zoveelste teken dat de Coronataskforce van Rutte, onder advies van het wanpresterende RIVM, niet weet waar het mee bezig is en een meer dan belachelijk beleid voert……. Precies zoals de regels in het openbaar vervoer vergeleken met die in de luchtvaart, totaal absurd zijn: met mondmaskers op zou reizen in het OV veilig zijn, waarom dan toch 1,5 meter
afstand houden, waar dit in een vliegtuig niet verplicht is en men
bijna bij elkaar op schoot mag zitten met een mondmasker op…… Nog zo’n geval: in het OV mocht je tot 1 juni zonder mondmasker (‘mondkapje’) reizen, alsof het virus een persoon is die heeft besloten zich per 1 juni te richten op reizigers in het OV…….
Het kabinet en de regeringspartijen zijn vol lof over de zorg…
Wat een ongelofelijk stelletje schoften: de laatste maanden met veel lof spreken over de zorgverleners vanwege hun inzet op de Coronacrisis, die een aantal van hen zelfs het leven heeft gekost, maar als het erop aankomt deze lof om te zetten in een structurele verbetering van lonen, is het Rutte 3 geteisem (plus de haar vertegenwoordigende politieke partijen) niet thuis…… Eén en ander geeft ten overvloede nog eens aan dat dit kabinet Rutte 3 (als de vorige twee kabinetten Rutte) totaal onbetrouwbaar was en is……..
Nogmaals: door de enorme blunders van Rutte en zijn meer dan belachelijke Corona-taskforce op het Coronadossier, zijn ook nog eens een aantal zorgverleners overleden aan het virus……
Eindelijk kan er meer getest worden, wat al maanden geleden had moeten gebeuren en toch is er nog één enorme belemmering: de GGD kan het grote aantal testen niet aan en is daarom niet in staat om veel testen uit te voeren (let wel het is intussen bijna half juni!!!)….. Dit is deels te danken aan de bezuinigingen op de zorg door de kabinetten van CDA kleiaardappel Balkenende en die van VVD topleugenaar Rutte (in Rutte 2 waren Rutte en PvdA oplichter Asscher verantwoordelijk voor het ontslaan van 75.000 zorgmedewerkers, mensen waaraan we nu zo’n tekort hebben……)
Gisteren heeft de disfunctionerend CDA minister de Jonge zichzelf en het ‘outbreakteam’ (ofwel de Corona ‘taskforce’) weer veren in de vieze bips gestoken voor het handelen op de Coronacrisis, waar deze plork nog wel enige zelfkritiek had op het feit dat er onnodig veel mensen zijn overleden in de verzorgings- en verpleegtehuizen, zonder uiteraard te wijzen op het feit dat ook een aantal zorgverleners onnodig zijn overleden….. Kijk men redeneert zo: de mensen die in die tehuizen zijn overleden, waren of oud dan wel zwak, dus die zouden wellicht toch zijn overleden, bijvoorbeeld aan de ‘gewone griepgolf’, echter men vergeet te melden dat verzorgend en verplegend personeel mensen zijn die juist tijdens een pandemie (of een ‘gewone griepgolf’) van groot belang zijn en die zouden natuurlijk de beste bescherming voorhanden moeten hebben en zelfs dat is voor velen van hen pas sinds kort het geval, terwijl een groot aantal van hen niet eens is getest……
De Jonge is als minister mede verantwoordelijk voor het grote aantal verpleegkundigen en zorgkrachten die zijn wegbezuinigd, tevens is hij als zijn voorgangers verantwoordelijk voor het sluiten van een aantal ziekenhuizen, waardoor we een groot tekort hadden en hebben aan IC-bedden….. Dezelfde de Jonge heeft beloofd het aantal IC-bedden te vergroten, echter door de eerder beschreven bezuinigingen, kwamen niet alleen 75.000 zorgkrachten op straat te staan, maar hebben veel verpleegkundigen de zorg vaarwel gezegd en zijn er nu simpelweg veel te weinig verpleegkundigen voor die ‘nieuwe’ IC-bedden, alsof de Jonge dat niet weet……. Enige hoop is nog te putten uit de woorden van de Jonge dat de zorg grondig moet worden hervormd en dat de commercie en winst maken, uit de zorg moeten worden geweerd*.
De Corona ‘taskforce’ heeft vooral enorm vaak geblunderd en blijft dit doen, niet in de laatste plaats door de zogenaamde deskundigen van het RIVM, die al helemaal achter de feiten aanhollen, uh aankruipen…… Hoe is het bijvoorbeeld nu weer mogelijk dat men wel de luchtvaart toestaat de toestellen vol te plempen met reizigers, maar men in het openbaar vervoer nog steeds 1,5 meter afstand moet bewaren…..
Het voorgaande heeft niets met de veiligheid van de passagiers te maken, maar heeft alles met economische motieven van doen: immers de luchtvaart zou goed zijn voor de economie (waar nog wel het e.e.a. op valt aan te merken) en met een OV dat maar voor een deel gevuld kan worden, wordt het beeld gehandhaafd dat het OV gevaarlijk is en men zich wendt tot de melkkoe van de overheid, de auto, ook al zijn deze 2 vormen van vervoer grote aanjagers van de klimaatverandering…….
Niet voor niets ook dat afgelopen week een CDA hufter (v) in de Tweede Kamer durfde te opperen dat de diensten van het OV moeten worden teruggeschroefd, juist vanwege het sterk teruggelopen gebruik van het OV……. Dan te bedenken dat het RIVM in het begin van de Coronacrisis als over evenementen, durfde te zeggen dat het OV veilig was en dat werd door deze (in feite) ambtenaren een paar maanden lang volgehouden….. Het is dan ook te zot voor woorden dat men in bus, tram en trein een mondmasker moet dragen en alsnog 1,5 meter afstand moet houden (waar men elders 1,5 meter al te weinig beoordeelt)….. En dan is men pas sinds 1 juni jl. verplicht een masker te dragen, hoe is dit te rijmen met de maanden daarvoor waar dit niet nodig was, alsof het virus zich pas per 1 juni richt op het OV……. Te zot voor woorden!!!!
Het OV was, is en zal zeker in de nabije toekomst geen alternatief zijn voor de auto, ten eerste al door de dienstregeling, waardoor je van een aantal plekken in Nederland na 12.30 u. niet terug kan naar de eigen woonplaats…. Ten tweede doordat voor velen de dichtstbijzijnde halte/station te ver weg is en niet zelden een dienstregeling wordt gehandhaafd, waarbij men zelfs soms maar 1 keer per uur kan reizen…. Ten derde, neem een zaak als roken: de rokers moeten in de meeste stations een tyfus eind lopen voor een rookpaal, en toch wordt deze binnenkort verwijderd…..
Kortom: ook de zittende regering heeft als voorgaande kabinetten totaal geen belang bij een goedlopend OV, nee het grote geld wordt verdiend met de auto en het vliegtuig, waar het OV alleen maar geld kost….. (terwijl een enorm aantal mensen niet eens een auto kan kopen, betalen ze via de belasting wel mee aan asfalt en parkeerplaatsen, zelfs die voor de deur…….)
* Al zal dit wel een ijdele hoop zijn, reken bijvoorbeeld maar niet dat
de peperdure zorgverzekeraars, die letterlijk een deel van de zorgtaart
opvreten, weer terug zullen worden gebracht naar de ziekenfondsen die we
eerder hadden en die prima werkten……