Aegon rondt inkoop aandelen af tijdens een recessie, hoe dom moet je zijn??

DeBeurs.nl bracht vanmorgen het bericht dat Aegon haar inkoop van eigen
aandelen heeft afgerond….. In totaal kocht Aegon voor 59 miljoen
euro eigen aandelen op…..

Eigen
aandelen inkopen tijdens een recessie, die ook nog eens werd
veroorzaakt door een griepepidemie, is uiterst dom en onverantwoord,
immers als het bedrijf veel zal verliezen door deze recessie komt het
voortbestaan van het bedrijf in gevaar….. Neem mensen die
overlijden aan de gevolgen van Corona en een levensverzekering
hebben lopen bij Aegon. Ofwel de kans bestaat dat het bedrijf uiteindelijk
failliet gaat en dat zal de neoliberale regering Rutte 3 niet
toestaan, waarna er maar één mogelijkheid is om het bedrijf voort
te laten bestaan: overheidssteun met ons belastinggeld…… (‘too
big to fail’ >> TBTF, zoals tijdens de bankencrisis diverse banken en
verzekeringsmaatschappijen werden gered met belastinggeld, waar de kabinetten Balkenende 4 plus Rutte 1 en 2 de bevolking beloofden dat dit niet weer zou gebeuren….*)

In
tijden van crises moet je een geldbuffer niet gebruiken om aandelen
in te kopen, daar je die buffer nodig zal hebben om extra verliezen
te dekken. Bovendien is de kans levensgroot dat de aandelen Aegon
juist vanwege de huidige crisis in waarde zullen dalen en kan je
spreken van weggegooid geld dat zoals gezegd juist nodig is om aan
uitkeringen na ‘schade’ te kunnen voldoen…..

Aegon
rondt inkoop aandelen af

Gepubliceerd op 28 oktober 2020 08:37

AMSTERDAM (AFN) – Aegon heeft zijn
in september aangekondigde aandeleninkoopprogramma afgerond. Er is
voor 59 miljoen euro aan aandelen ingekocht. Voor de ruim 24 miljoen
stukken is een kleine 2,46 euro per aandeel betaald.

Het programma was erop gericht om
het verwateringseffect tegen te gaan van het in aandelen uitbetaalde
interim-dividend 2020. De ingekochte aandelen worden aangehouden en
worden ingezet voor toekomstig dividend in aandelen.
 

 ====================================

* Zie: ‘Rutte vs Baudet: Rutte geeft toe: onze banken zijn weer ‘too big to fail’

Zie ook: ‘ING onder puissant zelfverrijker Hamers bezig weer ‘too big to fail’ te worden‘ (een bericht uit april 2019, hetzelfde jaar dat Rutte toegaf dat Nederlandse banken toch weer ‘too big to fail’ zijn geworden, zie de hierboven staande link)

ABN Amro, staatsbank vraagt bankvergunning aan in VS, ofwel ‘too big to fail’ is geen probleem

ABN Amro topman van Dijkhuizen: staatsbank financiert steenkooluitvoer van Australië naar China

Banken hebben in Davos versoepeling van regels geëist

Ralph Hamers (ING top): 2018 geeft een dubbel gevoel, maar geen dubbel salaris

ABN Amro, de staatsbank ‘gaat dak repareren terwijl het mooi weer is’: 250 mensen op straat…..

Voor meer avonturen met Aegon, klik op dat label, direct onder dit bericht. Het label ‘de beurs’ staat voor de aandelenbeurs, niet op de site DeBeurs.nl. Heb aan de labels ook de namen Bos, Jan Kees de Jager en Dijsselbloem toegevoegd, zij waren de opvolgende ministers van Financiën, van resp. de PvdA, het CDA en de PvdA, die het volk hebben voorgelogen dat banken nooit weer ‘too big to fail’ zouden worden…….. (onthoud die partijen als je volgend jaar maart ter stembus gaat: dus niet op stemmen!!)

Rutte is een geweldige premier volgens ‘peilingen’ en de reguliere media: in werkelijkheid stapelt hij de ene op de andere blunder, ook in het Coronadossier

Rutte zou een geweldige premier zijn en zou het de afgelopen 10 jaar geweldig hebben gedaan, althans als je de peilingen en de reguliere media moet geloven…… Oh dus ook het feit dat zijn waardeloze aanpak van de bankencrisis minstens een half miljoen mensen extra hun baan kostte is alsnog geweldig?? 

Of wat dacht je over het enorme aantal keren dat hij heeft gelogen? Of het nu om de leugen ging die hij jaar in jaar uit herhaalde na Prinsjesdag dat iedereen erop vooruit zou gaan, dan wel zijn leugen tegen het volk over de EU grondwet, of de leugen na het Oekraïne referendum, deze leugens waren en zijn geen punt voor de reguliere media, sterker nog men stelt in die media doodleuk dat iedere politicus nu eenmaal liegt en dat je daar niet zwaar aan moet tillen: ‘het hoort er nu eenmaal bij…..’ 

                       

                      Bah!!

Een boek over kluns Rutte uit 2016 van Sheila Sitalsing, die hem de hemel inschreef als was hij de redder van Nederland….. ha! ha! ha! ha! ha! Ach wat wil je, Sitalsing, die durft zich godbetert zelfs journalist te noemen, terwijl ze niet eens begrijpt wat dat inhoudt (al moet ik zeggen dat dit geldt voor het grootste deel van de journalisten van de reguliere media……)

Alsof het de taak is, van ook de voor een deel onafhankelijke media, om leugens en gore spelletjes van politici te verdedigen en deze daarmee zelfs uit te dragen…… Uiteraard is het de eerste taak van elk zichzelf serieus nemend mediaorgaan om leugens van politici aan de kaak te stellen, zeker als je ook nog eens ziet dat een groot aantal mensen op de één of andere manier het slachtoffer werd en wordt van die leugen!! Maar nee, diezelfde media hebben het gore lef om de door hen veroorzaakte blindheid bij het volk als het gaat om Rutte (dus dat hij weg komt met zo ongeveer alles wat smerige volksverlakkerij is), bewonderend de ‘teflon laag’ van Rutte te noemen (héééél origineel gejat van de ex-premier van Groot-Brittannië, Blair, die de bijnaam kreeg ‘Teflon Tony’ om dat ook die ploert overal mee wegkwam en ook destijds met hulp van de reguliere media en zelfs van de zogenaamd onafhankelijke BBC….)

Zelfs het smerige trucje van Rutte, om zichzelf bij voorbaat te verontschuldigen voor fouten, vindt men een geweldige eigenschap, terwijl men de schoft daarvoor zou moeten neersabelen in de pers, het is gvd geen toneelspel!!! 

Nogmaals als Rutte liegt zou hij daarvoor moeten worden afgemaakt in de media, zijn kunstjes als de schuld op zich nemen zouden als smerige en goedkope kunstjes moeten worden weggezet in de media en dat desnoods dag in dag uit!! Het is niet de taak van de media om Rutte of diens kabinet in het zadel te houden het is de taak van de media om uit te zoeken wat het wanbeleid van Rutte c.s. voor gevolgen heeft in en voor de maatschappij en vooral welke groepen daardoor worden getroffen…..

10 jaar Rutte is 10 jaar blunderen, 10 jaar wanbeleid, 10 jaar schoftenstreken en 10 jaar oorlogsmisdaden stimuleren (en daarmee is Rutte ook verantwoordelijk voor de moorden die ‘onze jongens en meisjes’ [ofwel kindsoldaten] begingen in landen waar Nederland niets, maar dan ook helemaal niets had te zoeken!!)

10 jaar Mark Rutte alweer een boek over deze mislukte zakkenwasser en clown, bespaar je de centen, je wordt elke dag al voorgelogen over de smerige handel en wandel van deze ploert, die bovendien les mag geven in het voortgezet onderwijs, zo kan hij op kakscholen de kinderen van rijke ouders leren dat je voor macht alles mag doen, liegen en bedriegen, als je maar aan de macht blijft……. En Petra de Koning? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als je die broodschrijver goed vindt is het tijd om naar een echte school te gaan!!

En dan vindt men het gek dat steeds meer mensen politici uitschelden, waarbij hetzelfde geldt voor de media, die meestal niets anders doen dan fout regeringsbeleid bejubelen en steunen……. 

Tot slot: zelfs het enorme blunderen van Rutte op het Coronadossier doet men af als geweldig, terwijl iedereen die een beetje heeft opgelet kan zien dat dit je reinste kul is >> hoe is het gvd mogelijk!!

Voor meer berichten over Rutte (en de kabinetten Rutte 2 en 3), referendum en/of het Corononavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. 

Beste bezoeker, dat was het voor deze dag, morgen meer berichten, tot dan! (en maak er zo mogelijk een mooie dag van)

Kernenergie promotie in Duitsland als gevolg van voorstel VVD en CDA minstens 3 kerncentrales te bouwen in Nederland

Vanmiddag (tussen 12.00 en 13.00 u.) op WDR 5 het programma Tagesgespräch dat dit keer was gewijd aan kernenergie, dit n.a.v. de schunnige toestemming voor onderzoek naar de bouw van nieuwe kerncentrales in ons land door het meer dan waardeloze kabinet Rutte 3 en dan m.n. gepromoot door de VVD en het CDA (met toestemming van o.a. D66, ChristenUnie en gesteund door de fundamentele christenbroederpartij SGP)…… Weer enorme kapitalen aan belastinggeld door het putje voor een flutonderzoek, terwijl Nederland zelfs sterk achterloopt op de eigen plannen voor de bouw van windparken op zee enz….. 

Dus i.p.v. in te zetten op de zo snel mogelijke realisering van windparken op zee, kiest men voor een peperduur onderzoek naar een doodlopende weg, kernenergie……. Met windparken op zee kan men zelfs een waterstoffabriek laten draaien en daarmee kunnen we o.a. de zware industrie zoals de hoogovens van Tata Steel in IJmuiden fossielvrij laten draaien (metaalfabrieken werken met kolengestookte ovens, dit gaat niet met gas of elektriciteit), met waterstof kunnen we in de nabije toekomst zelfs vliegtuigen laten draaien……

Maar nee, Rutte c.s. kiezen liever voor kernenergie, Fukushima ligt alweer een paar jaar achter ons, dus de tijd is rijp om deze mega dure en uiterst gevaarlijke vorm van energieopwekking weer eens als beste alternatief voor de gewone fossiele energieopwekking te lanceren, immers het grootste deel van het volk is de gevaren van kernenergie al lang weer vergeten, gevaren die nog eens duidelijk werden gemaakt door de ramp in de Japanse centrale………

Drie ex-toplui van kerncentrale Fukushima aangeklaagd - De Standaard Mobile

De zich voltrekkende kernramp in Fukushima op 11 maart 2011…. 

Duitsland begint nu ook onderzoek naar de bouw van nieuwe kerncentrales terwijl men eerder kernenergie had afgeschreven als energievorm……. Je kan wel nagaan hoe machtig de lobby voor kernenergie is…..

In het WDR programma was Dr. Anna Veronika Wendland de gast en zij is groot voorstander van het gebruik van kernenergie, niet dat ze daarvoor heeft gestudeerd, maar omdat ze Oost-Europa heeft bestudeerd en tevens de kerncentrales in dat deel van Europa ‘onder de leken loep’ heeft genomen (nogmaals: als leek!!). En nee, er was geen wetenschapper in de studio die mordicus tegen kernenergie is en een studie achter de rug heeft op het gebied van kernenergie (en die zijn er voldoende, zeker in Duitlsland!!)……

Wendland liet weten dat ze tegenstanders van kernenergie wel begrijpt, daar ze in een grijs verleden zelf tegenstander was van kernenergie, maar ze heeft zich daarna om laten kopen om kernenergie te promoten (je snapt dat die laatste woorden van mij zijn)……

Over het kernafval probleem, dat een luisteraar haar voor de voeten wierp gaf ze in eerste instantie geen antwoord, nee deze ‘dame’ begon meteen over de gevaren van gewone fossiele brandstoffen en dat energiecentrales gestookt op steen- of bruinkool schade aanrichten in het menselijk lichaam en de natuur….. Wat betreft het Russische gas zag ze alleen maar (Russische) beren op de weg, ofwel Rusland is totaal onbetrouwbaar, terwijl dit land nooit internationale economische afspraken heeft gebroken, zet dat eens af tegen de VS, of dat nu over Trump of diens voorgangers gaat, de (economische) afspraken met dit land zijn boterzacht en worden bij het minste of geringste gebroken, zoals zelfs de recente geschiedenis laat zien……..

Alle ongelukken met kerncentrales zijn volgens Wendland te danken aan of slechte techniek, of centrales die op de verkeerde plek werden gebouwd, met dat laatste doelde ze op de Fukushima kernramp…. Wat betreft foute techniek sprak ze over de kernramp met de Tsjernobyl centrale…… Tja en alle daarvoor gebeurde kernrampen zoals die met de Three Mile Island kerncentrale in de VS of die met Sellafield kerncentrale in Groot-Brittannië  werden niet door haar genoemd en reken maar dat wanneer men haar daarop had gewezen, ze had geantwoord dat deze rampen gebeurden met kerncentrales gebouwd met verouderde techniek…… Ook al niets over de problemen het jaarrond in Franse en Belgische kerncentrales…… 

Overigens dient over het vorige nog opgemerkt te worden dat we bijna geen meldingen meer krijgen van grote hoeveelheden radioactieve ontsnapte stoom of water uit die centrales >> men heeft leergeld betaald en houdt e.e.a. uit de media…… (hetzelfde geldt eigenlijk voor de kerncentrale in het Nederlandse Borssele, eerder werd er minstens één keer per jaar een incident met deze centrale gemeld, echter dat is nu ook ‘onder controle’ >> de laatste paar jaar geen negatieve berichtgeving meer over deze centrale, immers men wil nieuwe kerncentrales bouwen en dan heb je alles behalve negatieve berichtgeving nodig……

Nee, Wendland stelt 11 jaar lang een studie naar kernenergie te hebben gedaan (zoals gemeld vooral naar kerncentrales in Oost-Europa) en is voor de nieuwbouw van deze levensgevaarlijke centrales, waarover een inbeller volkomen terecht stelde dat de bouw van kerncentrales één van de grootste fouten is die de mens heeft gemaakt…. Echter telkens weer haalde Wendland het totaal foute Nederlandse standpunt aan als een verstandige keus……

Hitachi heeft zich op de eerste dag van de Algemene Politieke Beschouwingen (APB) hier, uit de nieuwbouw van een grote kerncentrale in Groot-Brittannië teruggetrokken, te weten die van Hinkley Point C, dit daar het project nooit winstgevend kan worden gemaakt, anders dan de mensen een veel te hoge prijs te laten betalen voor deze vorm van heel foute energie en ondanks dat de zeer foute regering Johnson een vaste hoge energieprijs beloofde (te betalen door de consumenten) heeft Hitachi zich teruggetrokken uit dit project…….. (terwijl dit bedrijf ervaring heeft met het bouwen van kerncentrales, gaat Nederland onderzoek doen naar de mogelijkheid tot het bouwen van deze centrales…..)

Met de bouw van een kerncentrale wordt een enorme berg CO2 en stikstof geproduceerd en vrijwel overal wordt de bouw deels betaald door de overheid, ofwel met belastinggeld…. Veilige nieuwe centrales? Waarom wil dan geen verzekeringsmaatschappij deze doodcentrales verzekeren??? Ofwel ook bij een ongeluk is de belastingbetaler de klos….. Voorts zegt dit dat de deskundigen van deze verzekeringsmaatschappijen ervan uitgaan dat een kernramp wel degelijk mogelijk is in Nederland (zo meer daarover)……. Ook het afbreken van een kerncentrale is nooit voltooid en de kans is bijzonder groot dat men deze centrales zal laten staan, waar deze centrales in feite deels ook bestaan uit kernafval……. Daarover gesproken: volgens Wandland is het niet waar dat men kernafval een miljoen jaar lang zal moeten bewaken, daar men op korte termijn wel veilige ondergrondse opslag zal realiseren…… 

Terwijl ik dit bericht schreef was weer een ‘deskundige’ te horen die stelde dat het kernafval heel goed in granietlagen opgeslagen kan worden…… Tja dat werd eerder ook verteld over zoutkoepels (onder de grond), echter daar is het helemaal mis en men probeert het kernafval daaruit te halen, al is het volgens echte deskundigen onmogelijk al dit afval veilig te stellen…….. De Duitse radio stelde dat men onderzoek gaat doen, echter de hiervoor aangehaalde ‘deskundige’ stelde dat men al lang bezig is met boringen en scans om te kijken waar men wel veilig kernafval onder de grond kan stoppen……

Dan nog eens over Nederland, men denkt er in de VVD en het CDA over om minstens 3 nieuwe kerncentrales te bouwen, maar eigenlijk wil men er meer, terwijl 1 ramp met zo’n centrale een enorm gebied voor jaren onbewoonbaar maakt, terwijl men toch ook bij de VVD en het CDA moet weten dat Nederland maar een klein land is…… Intussen hebben de VS en Rusland bommen ontwikkeld die zo’n kerncentrale tot in de kern kunnen opengooien en je dan een enorme ramp hebt, ook dat is weer één van de feiten waarom we nooit meer op deze doodlopende weg door moeten gaan!!

Nogmaals: om de klimaatdoelen te halen hebben we nu actie nodig op het gebied van veeteelt, verkeer en huizenbouw (een directe stop op het afbreken van huizen voor protserige nieuwbouw, en de sloop van kantoren waarin huisvesting kan worden gerealiseerd!! En nee: kernenergie is geen oplossing maar een verdieping van het probleem (zo heb ik niet eens gesproken over de ongelofelijke vuile winning van uranium….), voor de stroom uit deze centrales zijn kapitalen aan subsidie nodig en reken maar dat ook de bouw gepaard zal gaan met enorme bedragen aan subsidie >> betaald uit door ons opgebracht belastinggeld!!!

Hier de begeleidende tekst voor het programma Tagesgespräch op de site van WDR 5 (onder het artikel kan je klikken op Dialogbox, voor commentaar van lezers op de onzalige plannen):

Klimawandel –
die Stunde der AKW?

Das Atomkraftwerk Borssele in den Niederlanden

Wie die
Klimaziele von Paris erreichen, den Klimawandel stoppen? Nur mit
neuen Atomkraftwerken, lautet eine Antwort, die immer öfter zu hören
ist. Sehen Sie das auch so oder fürchten Sie die negativen Folgen
der Atomkraft? Diskutieren Sie mit im WDR 5 Tagesgespräch!

Laut einem Bericht in der Zeitung
“Welt” denken die Niederlande über den Bau von bis zu zehn
neuen Kernreaktoren nach. Anders seien die Klimaziele von Paris nicht
erreichbar, meint die Regierungspartei VVD von Ministerpräsident
Mark Rutte. Die Kernenergienutzung in den Niederlanden sei
“unverzichtbar” im Kampf gegen den Klimawandel, heißt es
auf der Website der konservativen Partei. Das niederländische
Wirtschaftsministerium präsentierte bereits eine Studie zu den
Vorteilen der Kernenergienutzung.

Auch in Deutschland melden sich
Stimmen, die mit Hinweis auf die Klimaziele, die Atomenergie
wiederbeleben wollen. “Kernforschung muss weiter betrieben und
gefördert werden. Wir müssen technologieoffen bleiben”, erklärte
etwa Sachsens Ministerpräsident Michael Kremtscher (CDU) im Januar
dieses Jahres.

Dabei sind die Fragen der
Entsorgung des alten Atommülls noch immer nicht geklärt. Heute wird
der erste Zwischenbericht zu einem möglichen Endlager in Deutschland
vorgelegt. Er zeigt auf, in welchen Gebieten die Einrichtung eines
Endlagers für hoch radioaktiven Atommüll nach festgesetzten
Kriterien grundsätzlich möglich wäre. Wann da eine Entscheidung
fällt, steht noch in den Sternen. Und auch die Gefahren der
Atomkraft sind längst noch nicht gebannt. Fukushima und Tschernobyl
sind mahnende und nach wie vor “strahlende” Beispiele.

Kritiker werfen den
Atomkraftbefürwortern vor, die Kosten für die Atomkraft, die
angeblich nicht teurer als Energie aus Wind und Sonne
sei, schönzurechnen, da weder die Endlagerung noch mögliche
Unfälle in diesen enthalten seien. Befürworter weisen dagegen auf
den geringen Flächenbedarf im Gegensatz zu Windrädern und
großflächigen Solaranlagen hin.

Was
meinen Sie? Sollte Atomkraft auch für Deutschland wieder eine
Option sein, oder halten Sie das für viel zu gefährlich? Glauben
Sie, dass AKW zum Schutz des Klimas notwendig sind, oder halten Sie
das für eine Ausrede? Ist Atomkraft wirklich billig? Kann man über
sie diskutieren, ohne die Frage der Endlagerung von Atommüll geklärt
zu haben?

Gast: Dr. Anna Veronika Wendland

Redaktion: Ulrich Horstmann, Willi
Schlichting und Gundi Große

Dialogbox
Kommentieren
[120]

 

================================

Zie ook:

Suche
nach Endlager: Gorleben offenbar aus dem Rennen |
tagesschau



Atommüll
in NRW |
mehr




Keine
Kernkraft, keine Kohle: Woher kommt künftig unser Strom? |
video
| daserste

VVD en CDA willen onderzoek naar mogelijkheid tot nieuwbouw van drie kerncentrales‘ 

De gevolgen van een echte pandemie voor kerncentrales

Tsjernobyl: de straling in gebieden rond de rampcentrale is plotseling 17 keer zo hoog

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag

Duits en Nederlands kernafval via Amsterdamse haven naar Rusland

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië deel 2‘ 

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië‘ 

Japan op punt om 1,2 miljoen ton radioactief besmet water van Fukushima in de oceaan te lozen‘ 

‘Ongeluk’ in Canadese Pickering kerncentrale blijkt geen ongeluk te zijn‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over bruinkool en de smerige rol die RWE speelt in Nederland en Duitsland)

Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

Nieuwbouw Britse kerncentrale Hinkley Point C valt stevig duurder uit, BAM nog verder in de problemen‘ 

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) zet verder in op kernenergie als veilig en goedkoop

Radioactieve deeltjes van Fukushima ramp gevonden in de Beringstraat‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder getoonde, dus vanaf de link ‘Melchior: na Fukushima’ enz….)

Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Californië, een apocalyps van vuur, plus een boodschap voor dwaze nucleaire energie lobbyisten’‘ 

Radioactieve wijn door kernramp Fukushima


Hans Spekman (PvdA) vindt uitdelen van jodiumpillen aan ‘omwonenden’ van wrakke kerncentrales onzin…..

Stientje
van Veldhoven (D66 staatssecretaris) ‘plotsklaps’ slap op kernenergie,
waar de Belgische kerncentrales in Doel en Tihange levensgevaarlijk
zijn……

Jodiumtabletten voor omwonenden kerncentrales………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Eigenaar Fukushima wil 777.000 ton radioactief afval in oceaan dumpen…..!!!

Kerncentrales geliefd bij grote bedrijven: Wasserman met een extra pleidooi voor echt groene energieopwekking


Bam gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….

Hinkley Point C: EU keurt 21 miljard overheidssubsidie goed voor bouw kerncentrale……….

Melchior: na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’ kernenergie afzwoer……..

Hugo ‘Corona’ de Jonge (‘minister’ Volksgezondheid): “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, dat is ons werk…”

Gistermiddag rond 16.48 u. was CDA blaaskaak en godbetert minister voor Volksgezondheid Hugo de Jonge te beluisteren op BNR, deze enorme kwast werd door een paar verslaggevers van BNR gevraagd hoe het zo ging* (na de Troonrede). De Jonge antwoordde met te zeggen: “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, maar dat is ons werk”, en verdomd zo te horen vond hij dat ook nog een goede grap…..

Ja, het was immers van meet af aan duidelijk dat men een hap snap beleid voerde en dat dit beleid van de hak op de tak werd gewijzigd, zoals de eerste mededeling van VVD onverlaat Bruno Bruins, destijds minister van ‘Medische Zorg’ (ja ja, er moesten zoveel mogelijk baantjes verdeeld worden….), die eerst stelde dat het onwaarschijnlijk was dat het virus Europa zou bereiken, daarna stelde hij dat er geen reden was om evenementen als het carnaval af te gelasten…… Vervolgens verordonneerde hij evenementen met maximaal 100 personen en na nog een paar blunders belande het aantal personen uiteindelijk op maximaal 3….. Daarna werd hij plotsklaps ‘oververmoeid’ en trok aan z’n stutten……. (voor meer berichten met Bruins, klik op het label ‘Bruno Bruins’, direct onder dit bericht)

Downloads | De Eerstelijns

Dat zijn nog maar een paar voorbeelden van het geblunder door het kabinet, het RIVM en het Outbreak Management Team (OMT)……

Elke blunder werd ook door de reguliere media afgedaan als: ‘het is nu eenmaal voor het eerst in lange tijd dat we met een pandemie te maken hebben en iedereen maakt fouten…..’ (precies waar de Jonge op duidde, zie de eerste alinea)…… Ja iedereen maakt fouten maar niet tegen zo’n achterlijk hoog salaris en dito onkostenvergoeding…… Bovendien hebben deze figuren verantwoordelijkheid voor de volksgezondheid….. Vervolgens was daar nog de waarschuwing van de AIVD en MIVD in 2016 dat Nederland niet was voorbereid op een pandemie en er te weinig verpleegkundigen en IC-bedden waren….. Aan beide zaken hebben zowel Rutte 2 (met PvdA) als Rutte 3 geen bliksem gedaan, integendeel: men heeft er in Rutte 2 voor gezorgd dat een fiks aantal zorgmedewerkers en verpleegkundigen werden ontslagen, laat staan dat men verpleegkundigen en zorgmedewerkers een hoger salaris bood….. (om het tekort aan verpleegkundigen en zorgmedewerkers weg te werken) In Rutte 2 en 3 werden er ook ziekenhuizen gesloten, zodat er nog minder IC-bedden overbleven….

De Jonge kreeg ook nog de vraag wat hij vond van de handelingen van zijn partijcollega en minister van Justitie Grapperhaus tijdens diens bruiloft (het geen afstand bewaren i.v.m. het Coronavirus). Volgens de Jonge heeft ‘Ferd’ (van Ferdinand) nog het meest geleden onder deze zaak….. ha! ha! ha! Wat een foute cliché truc, gadver!! ‘Ferd is een harde werker die zich helemaal inzet en daarmee zal hij het conflict rond zijn geloofwaardigheid snel de wereld uit zijn’, aldus de Jonge (mijn woorden, maar daar komt het wel nop neer)….. Kortom men zal snel vergeten wat een enorme zak die Ferd uh Grapperhaus werkelijk is…. En ja daarin heeft hij gelijk, als de meeste mensen een wat langer geheugen hadden, waren de protesten tegen de Coronaregels niet van de straat te slaan geweest….. (en zou de disfunctionerende premier Rutte waarschijnlijk niet zo worden opgehemeld in de media)

Hoorde in hetzelfde programma dat de Jonge afgelopen week heeft gezegd ‘de strijd aan te hebben gebonden’ met het neoliberalisme, als een ideologie die heeft afgedaan….. ha! ha! ha! ha! Oh vandaar dat hij er zo’n geweldige representant van is en dat in een kabinet dat een inhumaan neoliberaal beleid voert!!! (neem de meer dan schunnige huurverhoging, of het verzet tegen het opnemen van 400 weeskinderen van onder de 14 jaar, nu mogen er bij de gratie van de VVD 100 mensen worden opgenomen uit het Griekse vluchtelingenkamp Moria, waaronder veel van die weeskinderen maar ook families met verzwakte personen) Waar haalt de Jonge het gore lef vandaan, jezus!!!

* De meer dan belachelijke Troonrede, die deels ook nog eens was gebaseerd op cijfers van het uiterst onbetrouwbare CPB. Het team van BNR was zo te horen op het Binnenhof, maar weet dat niet zeker en heb al helemaal geen zin om dat uit te zoeken……

Zie ook:

Prinsjesdag voor de tiende keer met de Rutte-leugen: iedereen krijgt er volgend jaar geld bij……‘ 

Voor meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht.

‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend…..’ ha! ha! ha! ha!

Vanmorgen in Standpunt NL de stelling: ‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend’, dit dat na onderzoek blijkt dat het aantal bedreigingen (en beledigingen, Ap) tegen politici uit de klauwen loopt……. 

Vind je het gek dat het aantal bedreigingen en beledigingen aan het adres van politici steeds verder groeit? Liegen en bedriegen is het motto in Den Haag en dat al heel lang, zo lang dat de reguliere media in ons land er niet eens meer van opkijken, men stelt in de media doodleuk dat dit bij het politieke vak hoort……. (echt mensen, deze woorden heb ik al zo vaak aangehoord dat ik er doodziek van word, wat bij mij altijd eindigt met een fiks aantal vloeken) terwijl diezelfde media klagen over de sociale media……

En dan het regeringsbeleid, zoals het waanzinnige beleid op het Coronavirus, de media stellen dat het kabinet het prima doet, terwijl dat allesbehalve waar is…. Sterker nog: die media laten feiten links liggen als een heel dikke waarschuwing van de AIVD over een pandemie in 2016, een waarschuwing waarin de AIVD onder meer stelde dat Nederland te weinig IC-bedden had…… Als die media deze waarschuwing eens zou vergelijken ‘met de acties die daarop zijn genomen door VVD hufter-premier Rutte en zijn dievenbende’ (niet één actie!!), zouden ze heel wat minder lovend zijn, terwijl ze sinds de uitbraak van het virus als verdediging aanvoeren dat er in dit soort gevallen nu eenmaal altijd fouten worden gemaakt vanwege het gebrek aan ervaring met pandemieën…….  

Hoe zouden de mensen over dit kabinet denken die te maken hadden met de toeslag voor kinderopvang en die volkomen onterecht een gigantisch bedrag terug moesten betalen aan de belastingdienst, mensen die voor het overgrote deel nog steeds niet zijn geholpen, mensen die zwaar in de financiële problemen kwamen door die onterechte enorme naheffing, mensen van wie het huwelijk dan wel het samenleven op de klippen liep door alle problemen door die naheffing, mensen die door de ellende die deze naheffing veroorzaakte ziek werden en hun baan zijn kwijtgeraakt, mensen die hun huis uit werden gezet daar ze geen stuiver meer hadden na te zijn bestolen door de belastingdienst…… Nogmaals: denkt men nu echt dat deze mensen niet ongelofelijk hebben lopen kankeren op de verantwoordelijken en wellicht een bedreiging hebben verstuurd aan de verantwoordelijken???

Voor het Mediaforum na 10.00 u. op Radio1 was Tom Kleijn aanwezig, een ‘journalist’ verbonden aan het KRO-NCRV programma Brandpunt, hij stelde in Standpunt NL dat ook deze mensen, die van de toeslag voor kinderopvang, geen beledigingen mogen laten horen aan het adres van de verantwoordelijke politici, waar hij bedreigingen door deze mensen aan hetzelfde adres al helemaal uit den boze vindt en dat op een moment waarop deze mensen met de kop tegen de ambtelijke muur lopen……. Hoop dat deze hufter hetzelfde overkomt en dan het liefst dubbel zo erg, benieuwd wat hij dan zal zeggen over de verantwoordelijke politici…… Nee Kleijn vond het nodig om de sociale media nog even te demoniseren, daar zou men de boel ophitsen……

Tom Kleijn - Brainwash

Griezel en ‘journalist’ Kleijn
 

Of wat dacht je van de mensen die een zware boete kregen voor het niet genoeg afstand bewaren volgens de Coronaregels, waardoor ze tevens een strafblad aan de broek hebben gekregen en die nu hebben gezien dat de verantwoordelijke CDA minister Grapperhaus en zijn VVD staatssecretaris Broekers-Knol ermee weg zijn gekomen, denk je nu echt dat deze mensen niet ongelofelijk hebben lopen schelden en sommigen van hen in een onbewaakt moment een bedreiging hebben verstuurd, hoe dom dat ook is?? (trouwens de meeste bedreigingen worden op zo’n moment verstuurd, waarna degenen die dit deden spijt hebben van deze actie)

Nog zo één: hare D66 (beter: D666) kwaadaardigheid en minister Ollongren en de hoogste huurverhoging in 6 jaar tijd…..* Dit tijdens de Coronacrisis en dit ook nog eens nadat de Eerste Kamer haar middels een motie maande de huren dit jaar te bevriezen, juist vanwege de Coronacrisis….. Een huurverhoging die is gebaseerd op de prijsstijging van 2019, een prijsstijging die nagenoeg gelijk is aan de huurverhoging in…. 2019!!!! Het is ongelofelijk hoe mak de huurders daarop reageren, terwijl ze op een heel smerige manier dubbel worden gepakt door hare D66 trol Ollongren en dat jaar in jaar uit…. Dit terwijl iedereen kan weten dat huurders, meestal met een ‘kleine portemonnee’, 10% meer voor een dak boven het hoofd betalen dan kopers en dat voor een in de meeste gevallen niet geïsoleerd huis, zelfs zonder dubbel glas, zodat ze ook nog eens de hoogste gasrekening moeten betalen……  

Om nog maar te zwijgen over Wilders die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en haatzaait tegen minderheden, zozeer dat het een wonder is dat er niet al lang een fiks aantal Marokkanen is vermoord in ons land (immers in de achterban van Wilders zitten heel wat gewelddadige psychopaten….) …. Nee, de media nemen het zelfs in deze op voor Wilders, zo sprak men vanmorgen in Standpunt NL schande over het grote aantal bedreigingen aan het adres van Wilders….. Reken maar dat hij blij is met die bedreigingen, sterker nog: als dit zou stoppen is hij in staat om anderen te vragen hem ajb anoniem te  bedreigen, goed voor de peilingen!! 

Tot slot kan ik nog wijzen op de totaal inhumane manier waarop ChristenUnie minister Schouten omgaat met dieren……: ‘Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……‘ (en zie de links in dat bericht) Hetzelfde geldt voor haar partijcollega staatssecretaris Blokhuis die liever de levensmiddelenindustrie steunt die kinderen vergiftigen met veel te veel suiker: ‘Paul Blokhuis (staatssecretaris ‘Volksgezondheid’ ChristenUnie) acht een suikertaks niet wenselijk en ach dat daar doden door vallen: so what?

Respect voor politici? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als kerst, pasen en pinksteren op één dag vallen!!

* Zie: ‘Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt de hoogste stijging van de huren in 6 jaar tijd volkomen terecht

Ook staatssecretaris Broekers-Knol heeft het volste recht op een strafblad, aftreden dus!!

Heb me niet zo beziggehouden met alle ophef rond het huwelijk van Grapperhaus en plaatste daar vanmiddag een bericht over, echter hoorde zojuist op BNR dat hare schunnige VVD inhumaniteit Broekers-Knol, die zelfs geen vluchtelingen weeskinderen van onder de 14 wenst op te nemen, het huwelijk van Justitie minister Grapperhaus heeft voltrokken……. 

John Körver on Twitter: "geluisterd naar het schrijnende verhaal van het  plan voor de ama's op Griekenland door staatssecretaris Broekers-Knol.  verteld door journalist Ingeborg Beugel (die is goed!) en Sp-kamerlid  Jasper van

Knol heeft haar excuses aangeboden voor het niet in acht nemen van de afstandsregels behorend tot het ‘Coronaprotocol’, maar helaas speculaas zij heeft het volste recht op een boete en een strafblad!!

Kortom ook B-Knol moet aftreden en dat per direct! 

Laat het hele waardeloze kabinet Rutte 3 maar aftreden, wat men daar in negatieve zin heeft ‘gepresteerd’ op het dossier COVID-19 is niet met een pen te beschrijven, weg met dat geteisem!!

Zie ook: ‘Grapperhaus (CDA minister Justitie) overtreding Coronaregels: boete en strafblad ofwel hij dient per direct op te stappen!!‘ (in dat bericht meer over de wanprestaties van Rutte 3 op het Coronadossier)

‘Update’: in de kop stond eerder minister B-Knol, dit moet uiteraard staatssecretaris B-Knol zijn, mijn excuus.

Untitled Post

Grapperhaus (CDA minister Justitie) overtreding Coronaregels: boete en strafblad ofwel hij dient per direct op te stappen!!

Grapperhaus heeft zoals iedereen nu wel zal weten de afstand van de Coronaregels overtreden en zou daarvoor een boete moeten krijgen van € 390,–. Hij zou al hebben voorgesteld om die boete voor al de gasten op zijn bruiloft te willen betalen, waarmee hij denkt het volk rustig te kunnen houden, echter Grapperhaus is daarbij één ding vergeten, naast de boete krijgt de overtreder ook een strafblad en dat zou voor al de gasten aanwezig op zijn bruiloft moeten gelden!!

           Beelden van de bruiloft van Ferdinand Grapperhaus. 

Lullig voor Grapperhaus, maar hij mag niet langer werken als minister daar hij al een strafblad had moeten krijgen voor zijn overtreding!!

Grapperhaus vervult als minister een voorbeeldfunctie, wat een voorbeeld geeft deze CDA kwezel dan in deze zaak! NB een overtreding van regels die Grapperhaus zelf heeft doorgevoerd….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alleen deze overtreding van regels zou er toe moeten leiden dat iedereen die tot nu toe beboet is, deze kwijtgescholden moet krijgen, immers wie is er beter op de hoogte van de Coronaregels dan Grapperhaus!! Uiteraard is het volkomen gestoord dat men een strafblad krijgt voor het overtreden van de Coronaregels!!

Nogmaals wil ik hier wijzen op het onrecht dat Nederland geen inkomensafhankelijke boetes kent, immers hoe moeten in de bijstand zittende ouders van een kind dat de regels overtrad en waar dat kind zelf werkloos is, deze boete betalen??? Voor Grapperhaus is € 390,– ‘peanuts’, hoe kan deze zakkenwasser dan bepalen dat iedereen een gelijke boete krijgt??!!! (en een strafblad voor meestal jongeren die aan het begin van hun werkzame leven staan is ronduit schandalig!!)

Opzouten Grapperhaus, bedrieger!!! 

Vanmorgen werden Rutte, de Jonge en Grapperaus nog weer geprezen op BNR en Radio1 en ach dat men wat foutjes maakte is gewoon heel menselijk…. Nou dat is het niet, Rutte c.s. hebben een functie met veel verantwoording aanvaard en worden daarvoor dik betaald, ofwel blunders moeten worden afgerekend!!  Bovendien werden de leden van dit kabinet als die van Rutte 2 al in 2016 gewaarschuwd door de AIVD (veiligheidsdienst) dat Nederland niet klaar was voor een pandemie (een waarschuwing die uiteraard ook werd doorgegeven aan Rutte 3, voorts waren de huidige ministers en staatssecretarissen voor het grootste deel lid van de Tweede Kamer en als zodanig moeten zij ook op de hoogte zijn geweest van die AIVD waarschuwing)…. 

In plaats van actie te ondernemen op de AIVD waarschuwing werd het beroep van verpleegkundige niet gepromoot met een fikse loonsverhoging (hetzelfde geldt nog meer voor zorgmedewerkers in tehuizen en in de thuiszorg)… Sterker nog na die waarschuwing werden er met medeweten van o.a. Rutte, de Jonge (minister Volksgezondheid) en Grapperhaus zelfs ziekenhuizen gesloten en zijn er een paar failliet gegaan, waardoor we in de eerste maanden van de Coronacrisis een tekort hadden aan IC-bedden…….. Hoezo wist men te weinig over een pandemie met de voorhanden zijnde kennis van de AIVD?? >> Alweer een leugen van enorme proporties!!!! 

Uiteraard wordt je ook beboet als je geen mondmasker draagt op door de keizer van Rotterdam, ‘PvdA’ volksverlakker Aboutaleb en ‘GroenLinks’ grootvorst van Amsterdam Halsema aangewezen plekken, terwijl er totaal geen bewijs is dat het dragen van die benauwde ondingen ook maar enigszins nut hebben, neem de grote anti-Coronamaatregelen demonstratie op de Dam in Amsterdam, zonder mondmaskers en afstand te houden: zegge en schrijve 1 besmetting en het is maar zeer de vraag of die besmetting daar werd opgelopen, nog afgezien van het feit dat de gebruikte PCR-tests zonder meer waardeloos zijn!!! Zie wat dat betreft:
Coronavirus: PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen
(in dat bericht zie je een groot aantal links naar andere artikelen over het
Coronavirus) en ook de test op antilichamen klopt niet, dit is een test
voor mensen die het virus onder de leden hebben gehad(!!): ‘COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

Zie ook:

Fauci en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en minister de Jonge 

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen

Coronakort: Locoburgemeester Haarlemmermeer haalt nieuws met strenge Coronahandhaving en fikse HAP uit burgerrechten

Verzekeraars mogen weer dividend uitkeren en eigen aandelen opkopen: ach en als de financiële crisis hen hard treft zijn wij weer de klos

Boa’s en Joost Eerdmans (‘Leefbaar Rotterdam’) eisen pepperspray en wapenstok tegen Corona-overtreders‘ 

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht

Coronavirus-boete € 390,—….. Daslief……

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting 

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed

In de labels staat ook Veiligheid en Justitie, had en heb geen zin om deze belachelijke omdraaiing van zaken een extra label te geven, deze naam voor het ministerie van nu Grapperhaus werd ingevoerd onder een eerder kabinet van aartsleugenaar en disfunctionerend premier Rutte, dit daar de minister die destijds op dat ministerie zat, de mislukte VVD ‘crimefighter’ Opstelten het veiligheidsgevoel onder de bevolking belangrijker vond dan echte veiligheid…….

Vijf jaar geleden zei bondskanselier Merkel: “Wir schaffen das”, de opvang van een enorm aantal vluchtelingen

Bondskanselier Merkel zei vijf jaar geleden, nadat ze een centrum voor de opvang van vluchtelingen*  had bezocht in Heidenau, nabij Dresden’: “Wir haben so vieles geschafft. Wir schaffen das“. Vrij vertaald: “We hebben al zoveel voor elkaar gekregen, dit gaat ons lukken”.

Duitsland nam in de tijd daarna (2015 en 2016) 1,2 miljoen vluchtelingen op, vergelijk dat eens met Nederland en het grootste deel van de EU waar men in Oost-Europa zelfs amper gevluchte mensen opnam. 

Vind het regeringsbeleid van Merkel niet veel, ook al is het tien keer beter dan dat van Rutte 3 (en Rutte 1 en 2), maar voor deze zaak neem ik m’n pet af voor Merkel!! 

Overigens heeft Duitsland sinds het begin van de Coronacrisis een groot aantal kinderen (tot 14 jaar) opgenomen, kinderen die geen ouders hebben en die voor een deel ziek zijn, de EU zou in totaal 1.900 van deze kinderen opnemen, echter vooralsnog is vooral Duitsland het EU-lid dat deze kinderen opneemt…..

Artsen zonder grenzen: Evacueer kinderen per direct uit vluchtelingenkamp  Moria | TrouwEén van de vele weeskinderen in kamp Moria, op Lesbos
 

Nederland heeft bij monde van VVD hufter premier Rutte en hare VVD ploertigheid Broekers Knol laten weten zelfs geen weeskinderen tot 14 jaar op te willen nemen, nee men wil een aantal van die kinderen naar het Griekse vaste land laten overbrengen en daarvoor betalen, ofwel schuld afkopen, immers ook Nederland heeft het VN Vluchtelingenverdrag getekend…… Weer moet je je schamen Nederlander te zijn, gvd!!!

            upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/...

               VVD draak Broekers-Knol 

Over schamen gesproken: partijen als de ChristenUnie en het CDA moeten zich helemaal de ogen uit de kop schamen, immers zij maken deel uit van Rutte 3, terwijl jezus hen in de bijbel heeft gemaand vluchtelingen op te nemen, ja zelfs hun bed af te staan aan de verdrukten der aarde!! (de christenfundi’s van de SGP steunen dit kabinet en ook deze schoften moeten zich kapotschamen!!)

* In Nederland spreekt men van asielzoekerscentra, de bevolking moet immers geen medelijden krijgen met mensen die op de vlucht zijn geslagen voor illegale oorlogen van de VS en haar NAVO partners, waaronder Nederland……. Bij de fascisten van de PVV en FVD spreekt men zelfs van ‘gelukzoekers’, terwijl het westen niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft in de landen die deze arme donders vanwege westerse terreur zijn ontvlucht…….. 

Voor meer berichten over vluchtelingen, kamp Moria (op Lesbos), vluchtelingenbeleid, vluchtelingenverdrag, (aartsleugenaar) Rutte, Ankie Broekers-Knol en/of Merkel, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Milieudefensie
komt met een petitie die de overheid oproept de kosten voor de
vergroening eerlijk te verdelen, daar volgens het lamlendige
Milieudefensie de regering de kleine bedrijven laat betalen…. Gelukkig blijkt uit de tekst dat Milieudefensie ook de consumenten, scholen, de zorg noemt als betalende groepen.

Jammer dat Milieudefensie de positie van de consument niet beter uitlegt, immers die betaalt al lang een fiks deel van de ‘verduurzaming van de
maatschappij’ en dat intussen al meer dan 1,5 jaar middels de energierekening……. (zelf betaalde ik daar vorig jaar al € 360,– aan mee) ‘Verduurzaming’ tussen aanhalingstekens, daar je amper kan spreken spreken van een regeringsbeleid gericht op vergroening of verduurzaming van de maatschappij, immers de plannen van Rutte 3 zetten amper of niet ech(te) zoden
aan de ‘duurzame dijk……’ Neem alleen al de jaarlijkse subsidie van Rutte 3
voor de fossiele industrie, met 8,3 miljard euro!! (en dat is de enorme top van de spreekwoordelijke ijsberg)

Milieudefensie begaat een enorme blunder  door te stellen dat landbouwbedrijven ook
teveel moeten betalen voor de vergroening*, terwijl bijvoorbeeld de
intensieve martelveehouderij een groot deel van de klimaatverandering
aanjaagt met de enorme uitstoot van methaangas door de belachelijk
grote veestapel in ons land, methaangas is een broeikasgas dat meer dan
80 keer zo sterk is als CO2!! Dan is er nog de import van gentech soja
t.b.v. diervoer waarvoor enorme delen van het Amazonewoud worden
verbrand, waarbij ook weer gigantische hoeveelheden CO2 en methaangas
vrijkomen……. Voor het transport van soja, dieren, kadavers en
delen van kadavers worden ook nog eens grote hoeveelheden CO2
geproduceerd….. Met deze zaken is Nederland een onevenredig grote
aanjager van de klimaatverandering!! (Nederland is na China zelfs de nummer 2 importeur van gentech soja voor diervoer en dan te bedenken dat 80% van de wereldsojaproductie naar veevoer gaat!!) 

Het voorgaande terwijl de intensieve martelveehouderij ook nog eens subsidie ontvangt van de EU en Nederland…… Wat betreft Nederland moet je bijvoorbeeld ook kijken naar de vergoedingen voor natuuronderhoud die boeren ontvangen, terwijl jaren geleden al werd gesteld dat de miljarden die daarvoor zijn betaald, weggegooid (belasting) geld is…… Dan zijn er nog de vergoedingen die boeren ontvangen voor ‘schade veroorzaakt door ganzen……’

Ik
begrijp wel dat het doel van Milieudefensie goed is, alleen bekruipt
me telkens weer het nare gevoel dat Milieudefensie wordt geleid door
figuren die lobbyen voor de foute sectoren, zoals de intensieve
veeteelt en ja ook met deze petitie laat Milieudefensie dit weer
zien……

Dit alles terwijl het regeringsbeleid erop is gericht om de kosten voor stroomverbruik te verlagen en die voor het gebruik van gas steeds meer te verhogen….. (één van de meer dan lamlendige onderdelen van een falend regeringsbeleid op verduurzaming) Daardoor worden vooral de minder goed bij kas zittende huurders getroffen, immers zij wonen in huizen die amper of niet zijn geïsoleerd, er zijn gvd huizen met een huur van € 400,– en meer per maand, die niet eens beschikken over dubbelglas!!! Je snapt dat deze huurders extra hard worden getroffen daar zij veel meer gas verbruiken dan de huurders van wel goed geïsoleerde huizen……. 

Uiteraard is het voorgaande ook bekend bij de partijen die de coalitie vormen waaruit het disfunctionerende kabinet Rutte 3 is opgebouwd, waar natuurlijk de ministers en staatssecretarissen, inclusief aartsleugenaar en premier Rutte, ook weten dat zij de grote onderlaag het hardst treffen en dan tegelijkertijd, zoals gezegd, miljarden weggeven aan de grote vervuilers als de oliemaatschappijen en de steenkoolmaffia (de grootste viespeuken), dit met 8,3 miljard euro op jaarbasis!! Overigens heeft die steun niets met de Coronacrisis te maken, dit enorme bedrag zou ook voorgaande jaren zijn weggeven aan dit geteisem die nog steeds durven te stellen dat de klimaatverandering niet wordt veroorzaakt door de mens, ofwel de verbranding van fossiele brandstoffen….**

Lees en teken de peititie ajb, ook al blundert Milieudefensie weer eens. Het is te gek voor woorden dat grote bedrijven
naarmate ze meer CO2 uitstoten minder behoeven te betalen…… (mocht je donateur zijn van Milieudefensie of overwegen hen een donatie te geven, zou ik nog eens heel goed nadenken en voor de donatie die je wilt doen, een andere milieuorganisatie uit te kiezen!!)

De
vervuiler betaalt. Nou, niet dus!

Milieudefensie
Nieuws 13 augustus 2020

Nieuwe
cijfers: kleine bedrijven betalen de vergroening

Wiebes
breekt belofte: kleine bedrijven betalen méér dan grote vervuilers

Regering breekt belofte

De
vervuiler betaalt. Nou, dus niet! Minister Wiebes beloofde vorig jaar
dat vervuilende bedrijven voor hun eigen vergroening zouden betalen.
Maar uit
nieuwe
cijfers

blijkt dat hoe meer CO
2
je uitstoot, hoe minder je hoeft te betalen.

De kosten van
vergroening komen dus terecht bij huishoudens, landbouwbedrijven, de
zorg, het onderwijs en de overheid. Dat is de wereld op z’n kop!

Dit
kan en moet anders. Daarom vragen wij de regering: stop de financiële
steun aan grote vervuilers en investeer in duurzaam herstel. Het
steunen van de grote vervuilende industrie kan echt niet langer. Help
je mee?


Teken de petitie

Zorg
voor elkaar én de toekomst

Petitietekst:

Corona
heeft ons leven op z’n kop gezet. En wat blijkt: alleen samen staan
we sterk. Dat geeft hoop, want ook de economische crisis en de
klimaatcrisis moeten we met zijn allen aanpakken. Helaas doen
vervuilende bedrijven niet mee. En onze regering staat dit toe. Het
is tijd voor duurzame en eerlijke oplossingen voor iedereen. Teken de
oproep aan de politiek.

De
overheid steekt miljarden euro’s in de economie. Een geweldig kans
om de economie een duw in de groene richting te geven. Toch blijft de
overheid vervuilende bedrijven steunen zonder nieuwe voorwaarden.

Stel je eens voor dat we alleen nog geld zouden investeren in
de toekomst, Bijvoorbeeld in projecten die ernstige klimaatschade
tegengaan en zorgen voor tienduizenden groene banen. Projecten die
echt goed zijn voor jou en mij – en niet alleen voor de
aandeelhouders van vervuilende bedrijven.

Investeren
in de toekomst doe je zó

Warmtefonds: isolatie voor iedereen

Warmtefonds:
isolatie voor iedereen

Veelvliegers betalen voor duurzaam vervoer [voor iedereen]

Veelvliegers
betalen voor duurzaam vervoer [voor iedereen]

 

Eerlijke prijs voor vlees, lagere btw op groente en fruit

Eerlijke
prijs voor vlees, lagere btw op groente en fruit

 

Ja,
ik teken de oproep voor duurzaam herstel:

Beste
premier Rutte, leden van het kabinet en leden van de Tweede Kamer:

  • Pak
    met daadkracht en saamhorigheid de klimaatcrisis aan.

  • Kom
    met een ambitieus groen banenplan. Geef mensen die door de
    coronacrisis hun baan kwijt zijn, of dreigen te verliezen,
    toekomstperspectief.

  • Verbind
    groene voorwaarden aan de steun die grote bedrijven krijgen. Dan
    pakken we gelijk met de economische crisis ook de klimaatcrisis aan.

  • Zet
    ons belastinggeld voor de goede dingen in. Stimuleer juist nu groene
    en eerlijke keuzes en stop geen geld meer in vervuiling.

  • Wees
    een overheid voor iedereen. Want onze verantwoordelijkheid houdt
    niet op bij mensen die nu en hier leven. Het gaat ook om de
    generaties na ons en om mensen in veel minder rijke landen.
    Klimaatverandering raakt ons allemaal.

Teken de petitie

============================

Je zou hooguit kunnen stellen dat landbouwbedrijven die hun groente ecologisch (‘biologisch’) telen, veel te veel betalen. Toevallig werd vanmorgen bekend gemaakt dat deze ecologische tuinders en landbouwers (exclusief de veeteelt, immers het eten van vlees is nooit maatschappelijk verantwoord of duurzaam) het kabinet verzoeken de btw van 9% op hun producten te laten vallen, daar er een afname is te zien van de verkoop van groente waarop geen gif is te vinden….. Niet vreemd, zeker nu tijdens de Coronacrisis steeds meer mensen werkloos raken, daar de vergiftigde groenten en fruit veel goedkoper zijn, dan de echt gezonde varianten, een schande van formaat!!!

** Waar Exxon en Shell, respectievelijk in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek al wisten dat de verbranding van fossiele brandstoffen inderdaad de oorzaak is van de snelle klimaatverandering….. Ondanks dat betaalden Exxon en Shell foute wetenschappers om e.e.a. te ontkennen…… (als ik me niet vergis doen deze smeerpijpen dat nog steeds, ondanks dat de topgraaiers van die bedrijven ‘een groen colbert’ hebben aangetrokken…….)

Beste bezoeker, vanwege omstandigheden en te verrichten mantelzorg moet ik het hierbij laten voor vandaag, morgen (echt) meer berichten, tot dan!!

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen

Gistermorgen werd bekendgemaakt dat niet zoals afgelopen vrijdag werd gemeld, het ministerie van Volksgezondheid (het ministerie van de zwaar disfunctionerende CDA sukkel de Jonge), al op 23 juli wist dat de GGD de contactonderzoeken naar Coronabesmetting niet kon doen in de daarvoor vrijgemaakte 5 uur, maar daar 8 uur voor nodig had, nee dat wist het ministerie al op 15 mei jl., ofwel 2 maanden eerder….. ha! ha! ha! ha! ha! 

Extra lachwekkend daar op die dag, dus 15 mei jl., een opschaling plaats vond van de Coronaregels en toen werd doodleuk nogmaals gemeld dat de GGD voor een contactonderzoek 5 uur nodig had…….. Kortom we zijn niet 1 keer, maar 2 keer belazerd door de Jonge!!

Bovendien had de Jonge al vanaf 15 mei moeten zorgen dat er als de bliksem GGD personeel bij werd gezocht, maar nee, de mislukte praalhans had het te druk met de verkiezing t.b.v. het CDA voorzitterschap……

Daarbij hebben de kabinetten Rutte 2 en 3 zich niet bemoeid met de gemeentelijke bezuinigingen op de GGD, terwijl men uiteraard had moeten ingrijpen, zoals men ook had moeten ingrijpen toen ziekenhuizen werden gesloten (waarmee ook nog eens IC bedden verdwenen), ook daarvoor is de Jonge mede verantwoordelijk….. 

De Jonge had het voorgaande moeten weten, zo was er nogal wat ophef toen men in 2016 besloot te bezuinigen op de soa (geslachtsziekten) zorg van de GGD en natuurlijk was de Jonge daar destijds van op de hoogte. ook al was hij toen nog geen minister….. (kan er niet precies ‘de vinger achter krijgen’ [nogal smerig in dit verband], maar het lijkt erop dat dit soa bezuinigingsbeleid wel door de overheid was ingegeven, in dit geval Rutte 2, dus door VVD en PvdA……)

Moet je nagaan in datzelfde 2016 werd Rutte 2 (en daarmee ook het latere Rutte 3) door de geheime diensten gewaarschuwd dat Nederland niet klaar was voor een pandemie!!! Dus ondanks die waarschuwing is men doorgegaan met bezuinigen op de GGD en heeft men niet ingegrepen toen ziekenhuizen werden gesloten……. 

Eén ding is zeker: in een normale democratie was een minister als de Jonge vanwege het voorgaande al lang opgestapt (waar de genoemde zaken nog maar het spreekwoordelijke topje van de ijsberg zijn), maar niet in Nederland en reken maar dat de Jonge blijft zitten, totaal verstoken van enige moraliteit en ethisch besef…. Schandalig genoeg wordt de Jonge, als de al even disfunctionerende VVD premier Rutte, door de reguliere (afhankelijke) media de hemel in geprezen……… Onbegrijpelijk!!

Zie ook:

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)

Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen‘ 

Coronavirus: PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen 

Coronavirus: miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen met 30% stijgen 

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

Albert Heijn geeft door Coronacrisis oververmoeid personeel een fooi van € 25,– en de aandeelhouders 220 miljoen…….

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt

Coronakort: Locoburgemeester Haarlemmermeer haalt nieuws met strenge Coronahandhaving en fikse HAP uit burgerrechten

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes

Coronacrisis: geen aandacht meer voor het zwaar vermoeide en overwerkte supermarktpersoneel

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hier getoonde)

Coronakort: Iran gedemoniseerd voor het laag houden van het aantal Coronabesmettingen‘ (typisch gevalletje de pot verwijt de ketel)

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten over de Jonge, het Coronavirus en/of IC bedden, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten, tot dan! Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van.