Avondklok moet per direct worden opgeheven aldus rechter…. ha! ha! ha! ha! ha!

De rechter heeft in een kort geding, aangespannen door Viruswaarheid, geconcludeerd dat de avondklok per direct moet worden opgeheven….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

De rechter stelt volkomen terecht dat er geen sprake was van een noodsituatie op grond waarvan een dergelijke draconische maatregel kon worden ingevoerd, immers: 

  • eerder stelde het kabinet dat een avondklok niet nodig was
  • daarna vond er voor de invoering geruime tijd overleg plaats over het wel of niet invoeren van die avondklok
  • vervolgens vond er eerst een spoedoverleg plaats met de Kamer

Deze zaken geven volgens de rechter aan dat er geen sprake was van een noodsituatie!!  

De mooiste uitspraak van de rechter was wel de opmerking dat het in het geheel niet duidelijk is dat een avondklok noodzakelijk is in de strijd tegen het Coronavirus….. En inderdaad uit onderzoek in het buitenland, waar men al veel eerder dan Nederland een avondklok instelde, is niet gebleken dat dit effect heeft op de verspreiding van het virus…… In de landen die de avondklok zelfs vervroegden, was eerst een lichte daling te zien van het aantal besmettingen, echter of dat lag aan de avondklok is niet duidelijk daar het aantal besmettingen na 1 of 2 dagen weer met dezelfde snelheid opliepen…… 

De zoveelste blunder van VVD premier en aartsleugenaar Rutte, de de disfunctionerende pedante CDA zak patat de Jonge en zijn partijcollega ‘wetshandhaver’ en bewezen Coronamaatregelen overtreder Grapperhaus, plus natuurlijk het wanpresterende ‘Outbreak Management Team’ (OMT)……. 

Benieuwd hoe het nu zal gaan met de al uitgedeelde boetes, immers als de rechter stelt dat de avondklok onrechtmatig is, zijn de boetes daarop dat al helemaal!! 

Vorige week ruim 7000 boetes voor het overtreden van de avondklok‘ (foto en link van/naar bericht van RTL Nieuws)

In feite heeft de rechter de hele avondklok maatregel afgeschoten met zijn beoordeling daarvan als een overbodige, niet werkende maatregel!!!

Vanmiddag om 16.00 u. buigt de rechter zich over het verzoek van Rutte en zijn misdadigersbende, die de uitspraak van de rechter willen schorsen…… Je kan er donder op zeggen dat die rechter meegaat in de wens van Rutte en het zootje……  

Toch geeft dit nog eens aan op wat een belachelijke manier kabinet Rutte 3 beleid voert op het Coronavirus en dat zal wellicht zelfs gevolgen hebben voor de manier waarop men later terug zal kijken op de avondklokrellen……..

Zie ook: ‘Rutte (VVD premier) stelt dat verklaringen geven voor de avondklok-rellen hetzelfde is als begrip tonen voor de daders‘ (terwijl het falende beleid van Rutte en z’n boevenbende verantwoordelijk is voor de grote onvrede die tot deze rellen hebben geleid……)

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid

Coronabeslommeringen: lockdown en avondklok terwijl werknemers massaal naar het werk gaan

Coronavirus:
lord Sumption gedemoniseerd daar hij kritiek leverde op de lockdown en
gedeeltelijke weerlegging van de kritiek op beweringen van Baudet
‘ (en zie de links in dat bericht)

Grapperhaus (CDA minister Justitie) overtreding Coronaregels: boete en strafblad ofwel hij dient per direct op te stappen!!‘ (immers je mag als minister geen strafblad hebben)

Jorritsma, ‘burgemeester’ Eindhoven, vindt uitkleding van wetgeving op privacy en mensenrechten noodzakelijk………….‘ (ja ja, een echte scherpslijper die hunkert naar totale macht, of anders gezegd: een politiestaat….)

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht‘ (hierbij gaat het om de boete tijdens de eerste golf, je weet wel een boete van € 400,– voor iedereen [dus niet inkomensafhankelijk, iets waar de SP achter zou moeten staan…] met daaraan gekoppeld vanwege de hoogte van die boete een strafblad, waarvoor Grapperhaus niet werd veroordeeld en na zijn grove overtreding van de regels werd de boete verlaagd…….) 

Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn

Voor meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label direct onder dit bericht.

Achterstand in Onderwijs door Coronacrisis niet meer in te lopen aldus CU minister Slob

Het
Nederland dagblad bracht op zaterdag 6 februari jl. een artikel met daarin de
opmerkelijke stelling dat achterstand die kinderen hebben opgelopen
in het onderwijs niet meer is in te lopen, uiteraard te danken aan de
‘zaligmakende’ maatregelen tegen het Coronavirus…….

Zijne
lulligheid ChristenUnie minister Slob heeft laten weten dat het
wegwerken van de achterstanden in het lopende schooljaar niet reëel
is…… Wat een ongelofelijke doerak dan dat hij zich niet zwaar
heeft verzet tegen de sluiting van de scholen, de kinderen die nu
school volgen en zeker degenen die vorig jaar examen hebben gedaan
en die dit jaar examen zullen moeten doen, hebben straks een
papiertje dat nog maar weinig waard zal zijn….. Voor dit jaar
overlegt men nog over hoe de examens te doen, waarbij al
werd geopperd de examens wat makkelijker te maken, zodat zoveel
mogelijk leerlingen slagen…….. ‘Daar zal men dan weer hééééél
blij mee zijn in het middelbaar en universitair onderwijs….’ (en natuurlijk bij de bedrijven die een bepaald schooldiploma eisen van sollicitanten…..) 

Onbegrijpelijk ook dat de zwaar disfunctionerende VVD premier Rutte in de wekelijkse persconferentie van afgelopen 5 februari jl. het gore lef had te zeggen dat jongeren een ‘ongelofelijk zware tijd’ hebben, die stress en eenzaamheid opleveren, waar hij de nutteloze maatregelen oplepelde die hij en zijn kabinet hebben getroffen: alles is gesloten, ze moeten online les volgen, het sporten is beperkt en er is ook nog eens een avondklok ingesteld, maar hij vervolgde met de vraag aan jongeren om ondanks de moeilijke tijd toch een zo goed mogelijk bijdrage te leveren…… ha! ha! ha! ha! Ja en als die jongeren straks een waardeloos papiertje hebben zullen ze Rutte en zijn flutkabinet ‘ongelofelijk dankbaar zijn…..’ 

Nadat de boel al weer bijna een eeuwigheid dichtzit en er grote rellen uitbraken waaraan vooral veel jongeren deelnamen en die daardoor geheel en al werden verfoeid in de media en politiek, zei Rutte in dezelfde persconferentie dat hij en het kabinet de komende weken kijken naar alle problemen waarmee jongeren en het onderwijs te kampen hebben……. Me dunkt dan zijn Rutte en zijn kabinetsleden maanden te laat…… Hetzelfde geldt voor de voorbeelden die Rutte gaf (waar hij en zijn kabinet deze en komende weken naar zullen kijken): zo wordt er gekeken naar de leerachterstanden (waarbij hij niet naar het basis onderwijs kijkt, maar naar het voortgezet onderwijs en universiteiten….)….. Hoewel Slob al heeft aangegeven dat achterstanden niet meer zijn in te lopen, zullen Rutte en anderen (waaronder Slob.. ha! ha! ha!) kijken hoe deze achterstand in te lopen en hoeveel tijd daarvoor wordt uitgetrokken, voor het moment van de examens…… 

Zijne lulligheid Slob, die al spreekt over een ‘Deltaplan’ om de achterstand in te lopen, terwijl hij zelf zegt dat dit niet mogelijk is…… ha! ha! ha! ha!

Ook gaan Rutte en anderen kijken of studievertraging kan leiden tot het korting op het collegegeld….. Het veel te hoge collegegeld en het meer dan schunnige asociale leenstelsel, dat na Rutte 3 zou worden afgeschaft, maar waarmee de huidige studenten een enorme schuld opbouwen en waardoor veel jongeren uit arme milieus niet meer gaan studeren…… Nee, Rutte en zijn boevenbende gaan de komende tijd (eindelijk) kijken of een korting op het collegegeld mogelijk is, terwijl hen deze vraag al tijdens de eerste ‘golf’ werd voorgelegd, maar die werd afgewezen door hare D666 kwaadaardigheid van Engelshoven….*

Snap niet dat het grootste deel van de bevolking nog steeds achter de absolute blunderkoning Rutte blijft staan, het hele Coronadossier zit bomvol grote misstappen van Rutte en z’n misdadigersbende…… Eén ding is zeker: voor die populariteit zijn vooral de reguliere media verantwoordelijk met hun lofzang op deze lopende wanprestatie en het goedlullen van al zijn blunders…… (en vele leugens……)

Ongelofelijk ook dat de 2 landelijke radionieuwszenders, Radio1 en BNR ‘enorm veel aandacht aan de achterstanden in het onderwijs hebben besteed……’ (niet dus)

Hier 2 artikelen uit het
Nederlands Dagblad 6 februari 2021:

Achterstand
in Onderwijs niet meer in te lopen

Leerlingen
moeten er rekening mee houden dat ze door de coronacrisis blijven
zitten. Achterstanden in het onderwijs zijn inmiddels zo groot dat ze
niet meer dit jaar zijn in te lopen, zei demissionair
onderwijs-minister Slob vrijdag.

Slob
noemt het wegwerken van de achterstanden in dit schooljaar ‘niet
reëel’. ‘Dat moment is gepasseerd.’ Het is volgens hem
belangrijk druk bij scholieren weg te halen. Het belang-rijkste is nu
dat leerlingen terug naar school gaan en samen kunnen zijn met hun
leeftijdsgenoten. Eerder liet Slob al weten dat door corona en
afstandsonderwijs het onderwijs veel minder effectief is. ‘Lesstof
van dit schooljaar kan doorgeschoven worden naar volgend jaar.’Voor
veel ouders zijn de leerachterstanden nog een ver-van-hun-bed-show,
zegt Dorine Wiersma van belangenorganisatie Ouders en Onderwijs.
‘Het schooljaar is nog niet voorbij, het is pas februari.’ Voor
ouders is nu vooral belangrijk wat de achterstand betekent in de
praktijk. ‘Blijven kinderen zitten, vervallen bepaalde vakken om
andere te kunnen inhalen, of iets totaal anders?’ Ook is nog
onduidelijk wat de invloed is op het advies van kinderen in groep 8
die naar de middelbare school gaan. ‘Wordt daarbij rekening
gehouden met achterstanden?’Los van dit alles ziet Wiersma wel
voordelen van het online onderwijs.

Ouders
weten nu veel beter wat er bij hun kinderen speelt. Ze zien
voortgang maar ook problemen beter. We hopen dat ouders en leraren
deze situatie benutten om voor elke leerling een speciaal traject te
bedenken dat het beste is voor het kind.’

Zware
tijd

Premier
Rutte zei vrijdag tijdens zijn wekelijke persconferentie na de
ministerraad dat jongeren een ‘ongelooflijk zware tijd’ hebben
die vaak ook stress en eenzaamheid oplevert. ‘Alles zit dicht, ze
moeten online les volgen, het sporten is heel beperkt en er is nu een
avondklok’, somde hij op. Toch vroeg Rutte alle jongeren om
‘ondanks die moeilijke tijd toch zo goed mogelijk je bijdrage te
leveren’. Volgens de premier gaat het kabinet de komende weken
kijken naar alle problemen waarmee jongeren en het onderwijs nu te
kampen hebben. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar leerachterstanden
en hoeveel tijd leerlingen en studenten krijgen die in te lopen, naar
het moment van examens, en naar de vraag of studenten bij
studievertraging korting krijgen op hun collegegeld.

Examens

Uit
een rondgang van het Het Financieele Dagblad (FD) bleek deze week dat
dertig tot veertig procent van de leerlingen in het eindexamenjaar
dreigt te zakken. In 2019 was dit nog negen procent. Het kabinet
overlegt met de scholenkoepels om snel meer duidelijkheid te geven
over de examens.

Eerder
had Slob aangegeven dat de eindexamens dit jaar wat hem betreft door
moeten gaan en noemde hij de datum van 15 februari als uiterlijke
beslisdatum. Het landelijk college voor toetsen en examens heeft al
laten weten dat de normering lager wordt dan andere jaren.Een
voorstel vanuit de Tweede Kamer voor verdere financiële steun aan
studenten kan op sympathie van minister Ingrid van Engelshoven
rekenen, maar hoe die steun er precies uit moet zien, liet ze vrijdag
in het midden. Ze werkt aan een nationaal plan voor de achterstanden
in het onderwijs. ‘Niet alle studenten zullen een jaar extra nodig
hebben, maar we moeten studenten wel extra rust geven. Ze staan
onder grote druk, ze voelen zich onzeker. Als je langer over je
studie doet, hoef je niet zelf de rekening daarvoor te betalen. Die
plicht hebben we naar hen.’ 

———————————————————————

Rutte:
begrip voor zorgen in onderwijs

Premier
Rutte begrijpt het als leer-krachten en scholen bezorgd zijn over de
risico’s, nu het basisonderwijs maandag weer opengaat. ‘Die
zorgen snappen wij’, zei de premier vrijdag. Ook erkent hij dat de
voorschriften aan basisscholen – zoals verplicht werken in vaste
groepjes – ‘soms onhandig en onpraktisch zijn’. ‘Maar ze zijn
wel nodig’, aldus Rutte. ‘Met daarnaast zowel de strenge
quarantaineregels als het aangescherpte bron- en contactonderzoek,
denken we dat het risico van de heropening verantwoord is.’Vrijdag
werd bekend dat de basisscholen van de organisatie Lowys Porquin in
West-Brabant woensdag toch opengaan. Dat heeft de organisatie
besloten na een gesprek met het ministerie van Onderwijs. Lowys
Porquin kondigde eerder deze week aan de scholen niet voor de
voorjaarsvakantie te openen

==========================================

* Zie: ‘Van
Engelshoven (D66 minister Onderwijs) weigert wegens Coronavirus
studiekosten te verlagen en VVD wil fooi voor maatschappelijke inzet
studenten
‘ (ja ja, van Engelshoven van ‘studeer partij D66….’)

Zie ook: ‘Varkensboeren sturen ongevraagd uiterst vals ‘lesmateriaal’ naar scholen, toegestaan door CU minister van Onderwijs Slob……

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM‘ (en zie de links in dat bericht)

Arie Slob (CU minister onderwijs) wil religieus onderwijs en volkslied veilig stellen met nieuw plan‘ 

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (terwijl een jaar later bekend werd gemaakt dat Rutte 3 jaar in jaar uit oliemaatschappijen en kolencentrales steunt met 8.3 miljard euro [!!!] uit de door ons opgebrachte belastingen, de misselijkmakende grijnzende leugenaar en dat is nog maar één van de zaken waaruit blijkt dat Rutte en zijn klotekabinet zo goed als niets doen tegen de klimaatverandering, neem alleen al de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/u., die Rutte 3 noodgedwongen moest terugdraaien en dat beste lezer vond Rutte ‘verschrikkelijk’, zo liet hij destijds weten…..)

Gerdi Verbeet (PvdA): jongeren moeten niet zeuren over grote prestatiedrang‘ (en zie de links in dat bericht)

Bussemaker laat onderzoeken of particulier onderwijs beter presteert dan regulier onderwijs……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (Deze PvdA trol voerde het asociale leenstelsel in….)

Rutte (VVD premier): de overheid moet burgers beschermen en dat is faliekant misgegaan: oh is dat zo meneer Rutte

Rutte zei o.a. over het kinderopvangtoeslagschandaal (‘affaire…’) dat de Nederlandse staat de burgers moet beschermen en dat het in dit geval faliekant mis is gegaan…….. 

Zeg Rutte, het gaat continu mis als het gaat om het beschermen van de burgers door de staat, waarin het zittende kabinet, nu jouw derde kabinet, de direct verantwoordelijke is!!

Neem de luchtvervuiling: al jaren sterven er ieder jaar 18.000 mensen (en niet 12.000 zoals de overheid wil laten geloven) tot jaren eerder en dat na een akelig ziekbed, de oorzaak: de slechte luchtkwaliteit in Nederland, waar de jarenlange auto-uitstoot inademing, inclusief het kankerverwekkende ultrafijnstof, de hoofdverantwoordelijke is…… Dit is geen cijfer van vandaag maar al van een aantal jaren geleden, ofwel de kans dat het aantal slachtoffers nu een stuk hoger ligt is zeer waarschijnlijk…… Hierbij moet niet vergeten worden dat er jaarlijks 20.000 rokers jaren eerder sterven (meestal ook na een akelig ziekbed), maar wie zegt mij dat een fiks aantal van hen, die ofwel in de directe buurt van snelwegen woonden, dan wel mensen die beroepschauffeurs waren, niet juist zijn gestorven door auto-uitstoot?? Al evenveel jaren hebben de opvolgende kabinetten, als Rutte 1, 2 en 3, niets gedaan om de burgers te beschermen tegen deze uitstoot!! Is dat burgers beschermen Rutte??

Gezien het voorgaande: is het dan burgers beschermen als je weet dat het kabinet Rutte 3 jaarlijks meer dan 8 miljard aan subsidie geeft aan de oliemaatschappijen????

Of wat dacht je van het niets ondernemen door Rutte en zijn kabinetten tegen de kankers die worden veroorzaakt door het eten van vlees, foute vetten, suiker en ga nog maar even door…… Terwijl deze lamlendige grijnzende hufter durft te zeggen dat de overheid burgers moet beschermen…….. 

Aansluitend op de vorige 2 punten is het aanjagen van de klimaatverandering, waardoor ons aller thuis, de aarde wordt vernietigd, hetzelfde als burgers beschermen?? (daarbij is het zeker dat over 80 jaar en waarschijnlijk een stuk eerder een flink deel van Nederland onder water zal staan…..) 

Rutte en z’n misdadigersbende doen niets tegen de intensieve veehouderij, integendeel men probeert zoveel mogelijk subsidie los te krijgen voor deze doodsindustrie, die volgens recent onderzoek nog meer CO2 uitstoot dan alle autoverkeer in de EU….. (en in dat onderzoek werd niet eens meegenomen dat deze intensieve martelveehouderij ook verantwoordelijk is voor een gigantische uitstoot aan methaangas, een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2, waardoor Nederland en onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering……), alsof dat hetzelfde is als burgers beschermen……. Voorts is de Nederlandse intensieve veehouderij één van de hoofdverantwoordelijken voor het afbranden van grote gebieden in het Amazonewoud, daar men op die plek gentech soja teelt voor diervoer, waarbij Nederland na China de nummer 2 importeur is van die soja, ook die bosbranden jagen de klimaatverandering aan……. (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer)

Dan is de intensieve veehouderij ook nog verantwoordelijk voor uitbraken van besmettelijke ziekten als griepvirussen, ook dat interesseert Rutte geen ene moer, terwijl deze hufter het gore lef heeft te stellen dat de staat de burgers hoort te beschermen!!

Wat betreft de intensieve veehouderij nog het volgende: het is ook de taak van de overheid om dieren tegen leed te beschermen, echter daar komt al helemaal niets van terecht, ondanks de barbaarse dierenmishandeling in die veehouderij en in de slachthuizen……… 

Rutte tijdens één van zijn belachelijke Coronavertoningen: hier wist hij nog niet hoe je het kinderrijmpje Ollekebolleke moet voordoen, niet met de ‘knuistjes’ tegen elkaar maar bovenop elkaar…. (jezus wat een gek!!)

Is het normaal dat een groot aantal mensen moet leven van een inkomen dan wel een bijstandsuitkering waarvan je onmogelijk rond kan komen, is dat het beschermen van burgers tegen onnodig leed?? (en vergeet niet dat dit ook zorgt voor lichamelijke klachten)

Is het normaal dat huurders, ook van sociale huurwoningen 30% of meer van hun inkomen betalen voor een dak boven het hoofd, is dat burgers beschermen tegen onnodig leed??

Is het beschermen van burgers hetzelfde als geen vliegverbod instellen tijdens de Coronacrisis?? (althans als je alle kul gelooft, bijvoorbeeld als je gelooft dat een lockdown en een avondklok helpen tegen een besmettelijk virus >> bewezen onzin, ‘maar goed….’)  

Is het beschermen van burgers hetzelfde als het met stoom en kokend water fabriceren van een experimenteel vaccin en dat middels het bang maken van burgers, hen deze vaccins door de strot te duwen (gelukkig bij wijze van spreken), zeker als je weet dat na het maken van een nieuw (NB niet experimenteel) vaccin er minstens 2 jaar wordt getest!!

Overigens opvallend: nog nooit zo weinig gewone griepgevallen dan tijdens dit griepseizoen, ofwel hoeveel Coronadoden zijn er te wijten aan het jaarlijks terugkerende gemuteerde griepvirus?? Immers veel griepverschijnselen zijn hetzelfde als die van het Coronavirus en van de overlevenden werden er amper of geen getest op het Coronavirus (met een wel werkende test: middels bloedafname; de meest gebruikte PCR test geeft minstens 50% vals positieve resultaten en omgekeerd evenredig dus ook 50% vals negatieve resultaten, dat gaf zelfs de CDC (Centers for Disease Control and Prevention) in de VS toe, terwijl de uitvinder van deze test waarschuwde deze niet te gebruiken voor dit soort besmettelijke ziekten…..  

Kortom de zogenaamde schuldbewuste verklaring van Rutte dat het is misgegaan wat betreft het beschermen van burgers, is het zoveelste hypocriete leugenverhaal van Rutte, het interesseert hem hoegenaamd niets dat burgers sterven door auto-uitstoot, of door de andere zaken waar Rutte en zijn boevenbende niets aan hebben gedaan…… 

Moet je nagaan: een paar maanden geleden durfde Rutte te zeggen dat hij het asociaal vindt als je met vakantie gaat, terwijl hij zelf verreweg de grootste aso in Nederland is, deze aartsleugenaar die godbetert durfde te liegen niets van het kinderopvangtoeslagschandaal te hebben geweten voor de zomer van 2019, deze volksverlakker, deze disfunctionerende hufter die zich durft te gedragen als een staatsman van formaat……… (hoogst lachwekkend overigens) Rutte beloofde de slachtoffers van het kinderopvangtoeslagschandaal zo snel mogelijk schadeloos te stellen, ondanks dat dit hij deze belofte meer dan 2 weken geleden deed, hebben de slachtoffers, ook na vele eerdere beloften, nog geen cent ontvangen…… Ach kan het Rutte schelen, het geheugen van de meeste kiezers is niet al te best en hij gaat ervan uit dat men dit nu alweer is vergeten……

Stem deze joker ajb weg op 17 maart a.s.!!!! 3 kabinetten waren al veel te veel, niet nog een kabinet met deze neoliberale grijnzende rotzak!!!

Rutte (VVD premier) stelt dat verklaringen geven voor de avondklok-rellen hetzelfde is als begrip tonen voor de daders

Rutte schijnt gisteren gezegd te hebben dat degenen die verklaringen geven voor de avondklok-rellen, begrip tonen voor de daders…… Niet zo vreemd dat deze bewezen aartsleugenaar met zo’n belachelijke stelling komt, immers elke verklaring kan bijna niet anders dan minstens het falende beleid noemen van kabinet Rutte 3 op de Coronacrisis…….

Jongeren zijn meermaals geschoffeerd door o.a. Rutte en zijn misdadigersbende voor het verspreiden van het Coronavirus, anders gezegd: men heeft daarmee deze jongeren de schuld in de schoenen geschoven voor de vele Coronadoden…. Om over alle andere blunders van Rutte 3 nog maar te zwijgen, waarvan de eerste grote werd gedaan door de ‘vanwege vermoeidheid’ opgestapte VVD minister Bruins: deze lopende wanprestatie durfde vorig jaar te zeggen dat het Coronavirus Nederland niet zou bereiken, terwijl elke griep Nederland bereikt…….* Dat geldt ook als deze uit Azië komt, al is het de vraag of dit virus daarvandaan komt, immers in november 2019 is het Coronavirus in Frankrijk gevonden, zo bleek uit nader onderzoek van bloedmonsters die in de deze novembermaand werden afgenomen….. 

Rutte 3 is zonder meer mede verantwoordelijk voor de rellen, zelfs de politie heeft ruim voordat de beslissing werd genomen tot het instellen van de avondklok gewaarschuwd voor de gevolgen daarvan, maar dat was aan dovemansoren van het zittende disfunctionerende (en zelfs demissionaire) kabinet….. 

Intussen zijn de rellen verworden tot een totale hysterie, inbelprogramma’s worden gebruikt door burgers om hun gal te spugen over de daders van vernielingen….. Men eist als Wilders dat het leger wordt ingezet en men lult het zelfs goed dat voetbalsupporters ‘de politie helpen’, terwijl ze zelf in ‘gewone jaren’ verantwoordelijk zijn voor enorme kosten, alleen al vanwege de grote politie-inzet….. 

De burgemeester van Alkmaar, SP rode kneus Emile Roemer, liet weten blij te zijn met de inzet die voetbalsupporters tonen, blijkbaar is hij bang dat zijn ambtswoning zal worden belaagd door deze voetbalsupporters als hij hun inzet veroordeelt……..

De hysterie is dusdanig dat men totaal belachelijk vergelijkingen treft met een burgeroorlog, zoals VVD hufter Jorritsma, de burgemeester van Eindhoven eerder liet weten…… 

Vanmorgen was het de beurt aan de ‘buitenlanddeskundige’ van BNR, Bernard Hammelburg om nog eens flink te schelden op de deelnemers aan de rellen, waarbij hij de rellen op Capitol Hill (door met vuurwapens bewapende Trump aanhangers) vergeleek met de avondklok-rellen en hij de rellen in Washington in feite minder erg vond dan de rellen hier…… Ach ja, je weet het: Hammelburg is een nare fascist, die er niet voor terugdeinst om mensen, met wie hij het niet eens is, letterlijk uit te maken voor kakkerlakken….. (waarschijnlijk heeft de BNR top hem gewaarschuwd dit niet nog eens te doen, vandaar waarschijnlijk dat hij dat woord vanmorgen niet gebruikte in zijn wekelijkse lulpraatje op die zender……) 

Geweld en vernielingen van privébezit is niet goed te praten, maar je kan er wel degelijk een verklaring voor geven, dat zou zelfs de taak van de reguliere journalistiek moeten zijn, echter de journalisten van die media stellen bij grote meerderheid dat je niet moet berichten over de rellen, daarmee zou je e.e.a. alleen maar uitlokken….. Maar deze media zijn toch al niet meer te vertrouwen, ze schreeuwen over nepnieuws (fake news) en manipulatie, terwijl ze zich daar zelf schuldig aan maken en dat op grote schaal (bewijzen te over!!!)

In feite heeft Rutte met zijn uitlating laten weten lak aan het recht te
hebben, immers daar kijkt men wel degelijk naar de achtergrond van
gebeurtenissen die tot de daden van verdachten hebben geleid………

Hier nog een blunder van SP’er Roemer: ‘Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht‘ En hier nog een bericht over Jorritsma: ‘Jorritsma, ‘burgemeester’ Eindhoven, vindt uitkleding van wetgeving op privacy en mensenrechten noodzakelijk………….‘ (ja ja, een echte scherpslijper die hunkert naar totale macht, of anders gezegd: een politiestaat….)

* Bruins kon na een paar blunders dan ook niet anders dan opstappen, hij was totaal ongeloofwaardig geworden…….

Zie ook: ‘Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid

Coronabeslommeringen: lockdown en avondklok terwijl werknemers massaal naar het werk gaan

Coronavirus:
lord Sumption gedemoniseerd daar hij kritiek leverde op de lockdown en
gedeeltelijke weerlegging van de kritiek op beweringen van Baudet
‘ (en zie de links in dat bericht)

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid

Wat een enorme hysterie over de rellen die afgelopen weekeinde plaatsvonden ‘n.a.v. het instellen van de avondklok’, politici die over elkaar heen buitelen met superlatieven als ‘what the fuck en pleurop’. ‘(dapper hè van VVD opperhufter Dijkhoff?’), ‘het schuim der aarde en we zijn op weg naar een burgeroorlog’ (VVD scherpslijpsuffferd en burgemeester Jorritsma van Eindhoven) en zo kan ik nog wel even doorgaan….. Dit terwijl de politie voor rellen heeft gewaarschuwd toen men het voornemen had een avondklok in te stellen…… 

Vanmorgen na het nieuws van 8.30 u. op Radio1, Ghislaine Plag, presentator van het programma ‘Spraakmakers’ (gezien deze programma’s was ‘Praatjesmakers’ een dekkende titel geweest). Plag kondigde het programma onderdeel Standpunt NL aan, waar de rellen het onderwerp zou zijn en stelde met haar team met de handen in het haar te staan (mijn woorden maar daar kwam het wel op neer), wat moet je hiermee vroeg ze zich af en ze zei niet te weten wat te moeten denken, waarbij ze lullig genoeg grinnikte……. Als introductie voor Standpunt NL, na 9.30 u. op die zender, had men een compilatie gemaakt van wat erover de rellen was gebracht in de media, ‘uiteraard’ met een saus van politiesirenes en dat geserveerd op een bed van het Fleetwood Macs nummer ‘Oh Well‘*  het heftige gedeelte voor de akoestische ommezwaai in dat nummer (m.i. een misbruik van dit mooie nummer), kortom men bracht het als sensatie en daar is men altijd blij mee op Radio1, ondanks de woorden van Plag dat ze niet wist wat te moeten denken, de vuile hypocriet!!    

Onbegrijpelijk ook dat men de rellen van afgelopen weekeinde durfde te vergelijken met de rellen op Capitol Hill afgelopen 6 januari….

Onze burgerrechten zijn in hoog tempo het slachtoffer geworden vanwege de Coronavirus uitbraak, als je denkt hiermee door te kunnen gaan zonder dat bijvoorbeeld jongeren de kont tegen de krib gooien ben je ongelofelijk naïef……. Zeker als je bedenkt dat de regering eerder dit soort maatregelen resoluut heeft afgewezen (en nogmaals: waar de politie heeft gewaarschuwd voor de gevolgen)…… Zwalkend beleid zoals ook het geval was met de verplichting mondmaskers te dragen: eerst weggezet als onzin, daarna een advies het toch maar te doen, gevolgd door een dringend advies en tot slot een verplichting deze ondingen te dragen binnen alle openbare ruimtes……… Om over het ongelofelijk aantal blunders op het Coronadossier nog maar te zwijgen….. Hoe geloofwaardig denken Rutte 3 en alle adviesorganen te zijn als men zo van de hak op de tak handelt en daarbij loopt te blunderen?? Sterker nog hoe kan men dan verbaasd zijn als de vlam in de pan slaat?? 

Niet vreemd dat jongeren het niet meer pikken, zeker als je nagaat dat men de jongeren meermaals de schuld heeft durven geven van het grote aantal besmettingen (besmettingen gemeten met de PCR test die minstens 50% vals positieve en negatieve uitslagen geeft……)

Bovendien is het niet te bewijzen dat de avondklok zal helpen, zoals ook de ‘lockdown’ niet werkt….. Hoe kan je zo’n lockdown verlengen omdat je ziet dat deze het aantal besmettingen niet omlaag brengt en tegelijkertijd niet wenst dat het luchtruim wordt gesloten voor een land als Groot-Brittannië??   

Als je wilt dat mensen achterdochtig en agressief worden, moet je vooral op de ingeslagen dwaalweg doorgaan met dit soort ad hoc maatregelen…… 

Zoals gezegd: de rellen zijn het gevolg van zwalkend en disfunctionerend regeringsbeleid!!  Zoals ook Bob Marley en Peter Tosh opmerkten: “You can fool some people some times, but you can’t fool all the people all the time” (deze uitspraak zou zijn gedaan door VS president Lincoln, echter daar is men het niet over eens, die versie luidt als volgt: “You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time”.

Hier de volledige tekst van het Bob Marley/Peter Tosh nummer Get Up, Stand Up:

Get up, stand up: stand up for your rights!

Get up, stand up: stand up for your rights!

Get up, stand up: stand up for your rights!

Get up, stand up: don’t give up the fight!

Preacherman, don’t tell me,

Heaven is under the earth.

I know you don’t know

What life is really worth.

It’s not all that glitters is gold;

half the story has never been told:

So now you see the light, eh!

Stand up for your rights. come on!

Get up, stand up: stand up for your rights!

Get up, stand up: don’t give up the fight!

Get up, stand up: stand up for your rights!

Get up, stand up: don’t give up the fight!

Most people think,

Great god will come from the skies,

Take away everything

And make everybody feel high.

But if you know what life is worth,

You will look for yours on earth:

And now you see the light,

You stand up for your rights. jah!

Get up, stand up! (jah, jah!)

Stand up for your rights! (oh-hoo!)

Get up, stand up! (get up, stand up!)

Don’t give up the fight! (life is your right!)

Get up, stand up! (so we can’t give up the fight!)

Stand up for your rights! (lord, lord!)

Get up, stand up! (keep on struggling on!)

Don’t give up the fight! (yeah!)

We sick an’ tired of-a your ism-skism game –

Dyin’ ‘n’ goin’ to heaven in-a jesus’ name, lord.

We know when we understand:

Almighty god is a living man.

You can fool some people sometimes,

But you can’t fool all the people all the time.

So now we see the light (what you gonna do?),

We gonna stand up for our rights! (yeah, yeah, yeah!)

So you better:

Get up, stand up! (in the morning! git it up!)

Stand up for your rights! (stand up for our rights!)

Get up, stand up!

Don’t give up the fight! (don’t give it up, don’t give it up!)

Get up, stand up! (get up, stand up!)

Stand up for your rights! (get up, stand up!)

Get up, stand up!

Don’t give up the fight! (get up, stand up!)

Get up, stand up!

Stand up for your rights!

Get up, stand up!

Don’t give up the fight!

Hier de link naar het volledige (en prachtige) album Burnin’ van The Wailers, de voorloper van Bob Marely and The Wailers (het eerste nummer is Get Up, Stand UP):

 

* Het hele album Then Play On uit 1969, met een paar extra’s, je moet jammer genoeg wel elk nummer aanklikken. 

Kwam het volgende artikel over Jorritsma nog tegen: ‘Jorritsma, ‘burgemeester’ Eindhoven, vindt uitkleding van wetgeving op privacy en mensenrechten noodzakelijk………….‘ (ja ja, een echte scherpslijper die hunkert naar totale macht, of anders gezegd: een politiestaat….)

Voor meer berichten over avondklok, burgerrechten, Dijkhoff, Jorritsma, mondmaskers, PCR test, vaccinatie en/of het Coronavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

UWV vordert keihard harteloos zelfs de centen op van de armste burgers

Kreeg onlangs een brief van het UWV onder ogen die wordt verstuurd naar mensen die uitkeringsgerechtigd zijn en die met pensioen gaan. Daarin staat te lezen dat mensen die een toeslag ontvangen (bij navraag bleek dit een toeslag te zijn voor degenen die een uitkering krijgen onder het bestaansminimum), maar die pensioen ontvangen voor de AOW leeftijd, dit pensioen moeten inleveren bij het UWV………

Kortom het gaat hier om bijzonder arme mensen, die vanwege hun eerdere werkzame leven een paar centen aan pensioen ontvangen voor hun AOW leeftijd…….

Hoe godvergeten inhumaan moet je dan zijn om deze paar centen op te eisen…… Ach ja het UWV vindt zelfs dat je nog kan werken als je met één been in het graf staat, het is dan ook een schoftenorganisatie zonder enige compassie……..

(Aart Jan de Geus was de CDA schoft die als minister van SZW diende in de kabinetten Bakellende 1, 2 en 3)

Nogmaals een teken dat de overheid totaal geen empathie heeft voor gewone burgers en dat net na de hele heisa om het uitermate schandalige en uiterst inhumane optreden van het ministerie van Financiën en dat van Sociale Zaken en Werkgelegenheid bij het onterecht invorderen van kapitalen aan verstrekte bedragen voor de kinderopvang, een schandaal waar Rutte 3 terecht over viel en waarbij premier Rutte en de hufter-ministers Hoekstra (CDA) en Koolmees (D66), beiden oplichters, vinden dat ze niets fout hebben gedaan en gewoon doorgaan met ‘werken……’

Ongelofelijk!!!

Voor meer berichten over het UWV, AOW, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en/of toeslag kinderopvang, klik op het betreffende label direct onder dit bericht.

Coronabeslommeringen: lockdown en avondklok terwijl werknemers massaal naar het werk gaan

Terwijl het meer dan waardeloze kabinet Rutte 3 naast de bestaande ‘lockdown’ nu ook een avondklok wil instellen, gaat een fiks deel van Nederland weer naar het werk alsof er niets aan de hand is…… 

Begrijp me goed ik vind het prima dat men weer naar het werk gaat en zou wensen dat ook alle scholen en winkels weer opengaan, maar als je gelooft in de genomen Coronamaatregelen en dat mag je zeker verwachten van VVD premier en leugenaar Rutte, plus zijn maten in misdaad, hoe is het dan mogelijk dat Rutte 3 en de media ten eerste de jongeren weer massaal aanwijzen als de daders van extra besmettingen (schande!!) en wat het kabinet betreft tegelijkertijd toestaat dat bedrijven voor een groot deel hun arbeiders weer op het werk verwachten en dat beste bezoeker zoals gezegd tijdens een lockdown en men weet dat de meeste besmettingen in huiselijke kring plaatsvinden……

Zoals al zo vaak op deze plek gezegd: het is dat ‘t allemaal zo triest is, anders zou je je doodlachen!!

Oh en voor ik het vergeet: de Engelse variant van het Coronavirus, waarvoor men de bevolking op een hysterische manier bang probeert te maken, is een mutatie van het virus die overal optreedt waar het virus huishoudt……… (en met de genomen maatregelen geeft men het virus de kans om te muteren en voort te bestaan, zoals dat ook met een zware griep zou gaan als men dezelfde maatregelen zou nemen……)

Zie ook: ‘Coronavirus: lord Sumption gedemoniseerd daar hij kritiek leverde op de lockdown en gedeeltelijke weerlegging van de kritiek op beweringen van Baudet‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus: lord Sumption gedemoniseerd daar hij kritiek leverde op de lockdown en gedeeltelijke weerlegging van de kritiek op beweringen van Baudet

Je wordt
werkelijk poepziek van de media en politici die mensen demoniseren
die kritiek leveren op de maatregelen die tegen het Coronavirus
worden genomen. Zoals nu weer Lord Jonathan Sumption over wie ik een
verwijzing zag naar een artikel van Spiked op de Facebookpagina van
Alyona Karlsen.

Sumption was te zien in het programma The Big Questions op BBC One,
daarin stelde hij volkomen terecht dat men in geval van een lockdown
moet kijken of deze zinnig is gezien het aantal dodelijke
slachtoffers aan COVID-19, voor de overgrote meerderheid oude mensen
, waarmee hij niet stelde dat deze levens niets waard zijn, wat men
hem daarna aanwreef, maar dat een lockdown buitenproportioneel
is, gezien het aantal dodelijke slachtoffers….. Het demoniseren van Sumption geeft ten overvloede nog eens aan dat er amper nog iets over is van onafhankelijke journalistiek…….

Wat betreft de lockdown moet niet vergeten worden dat de maatregelen er bijvoorbeeld toe leiden dat de
schoolgaande jeugd een achterstand oploopt die niet meer is in te halen >> hoorde afgelopen week een kwezel op Radio1 vertellen dat
die achterstand makkelijk ingehaald kan worden, blijkbaar iemand uit
het Land van Ooit, gezien het grote tekort aan docenten waar al een paar decennia over wordt geklaagd…… De
jongeren die afgelopen jaar examen moesten doen kunnen rekenen op
veel afwijzingen bij sollicitaties daar men de diploma’s niet zal
vertrouwen….. (het aantal geslaagden was veel groter dan gemiddeld,
wat alles te maken heeft met de manier waarop de ‘examens’ werden
afgenomen….)

Terug
naar Sumption en andere critici op de maatregelen tegen het
virus: Sumption merkt terecht op dat artsen dag in dag uit (in
de tijd voorafgaand aan het Coronavirus) al beslissingen nemen over wie
wel en wie niet meer te behandelen (en nogmaals dat heeft niets van
doen met het Coronavirus), simpelweg daar behandeling op een gegeven
moment geen zin meer heeft, niet alleen daar de kans op herstel op
een bepaald moment onmogelijk is, of zelfs bijzonder gevaarlijk kan zijn (zoals bij oude mensen regelmatig het geval is*), maar ook daar het aantal
behandelingen een beperking heeft wat betreft tijd en personeel…… (en dat er veel te weinig verplegend personeel is is te danken aan onbeschofte neoliberale bezuinigen, niet alleen in Groot-Brittannië maar ook in ons land: zo hadden we voor Rutte 1, 2 en 3 maar liefst 2.200 IC bedden, dat is door de bezuinigingen onder die kabinetten teruggebracht tot 1.100, inderdaad de helft, terwijl de bevolking alleen maar is gegroeid!!) In 2016 werd Rutte 2 gewaarschuwd door NB de AIVD dat er toen al een tekort aan IC bedden en verpleegkundigen was mocht er een grote pandemie uitbreken…… Daar hebben VVD premier Rutte en z’n bende misdadigers niets aan gedaan, integendeel ook daarna is er verder bezuinigd op de gezondheidszorg!!!

En
vergeet het volgende niet: als we om zouden gaan met een heftige
griepepidemie, zoals we nu omgaan met COVID-19, deze griep ook zou
doorwoekeren, juist door al die maatregelen!! En ja ook bij een grote
griepepidemie gaan er veel ouderen en anderszins zwakke mensen dood
aan dat virus, neem de grote griepepidemie in 2017 op 2018, de
oversterfte betrof toen in totaal 9.444 mensen en als met COVID-19
ook toen m.n. mensen van 75 jaar en ouder…… Voorts is het normaal
tijdens een griepepidemie dat men voorzichtig omgaat met de groepen
die het meest risico lopen. 

Onder het volgende artikel nog een artikel van de fascist Baudet, maar die wel volkomen gelijk heeft met wat hij in dat schrijven zegt over het Coronavirus en de maatregelen. Alleen zijn vierde punt betreffende oversterfte klopt volgens mij niet, althans als je uitgaat van de cijfers van het aantal Coronadoden die het RIVM geeft, daar spreekt men van een oversterfte van 14.000 mensen in 2020, dat zijn er 4.500 meer dan in griepjaar 2017 op 2018….. Maar zoals men in het Engels zegt, the devil is in the details: men controleert maar in een klein percentage van de gevallen middels laboratorium onderzoek hoeveel van de doden werkelijk aan COVID-19 zijn overleden, hier een klein deel van de tekst van het RIVM rapport betreffende oversterfte, let op de vet weergegeven passage :

In de week van 31 december 2020 tot en met 6 januari 2021 was de totale
sterfte in Nederland sterk verhoogd (sterfte binnen 2 weken
gerapporteerd – rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 4.011
sterfgevallen gemeld (1.030 meer dan gemiddeld verwacht in de deze
periode). Gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de
2.818 en 3.143 sterfgevallen. De gemelde sterfte aan
laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 607
. De sterfte
was licht verhoogd in de leeftijdsgroep 55-64 jaar en sterk verhoogd in
de leeftijdsgroepen 65-74 jaar en 75 jaar en ouder. De sterfte was
verhoogd in alle gecombineerde regio’s. 

Kortom van het aantal tot Corona gerekende doden, in dit geval 4011, zijn er 607 werkelijk middels een test uitgehaald met COVID-19 en dat met een echte test, een laboratorium test, terwijl de PCR test zoals bekend hoogst onnauwkeurig is, zoals zelfs de uitvinder van die test betoogde voor diens dood….Deze test geeft minstens 50% vals positieven, wat betekent dat omgekeerd evenredig 50% vals negatieve uitkomsten zijn te verwachten……En dan te bedenken dat je na vaccinatie besmettelijk bent voor mensen die het Coronavirus niet onder de leden hebben…… (vergeet vooral niet dat de grote farmaceuten bij de regeringen waar hun virus wordt verspreid hebben bedongen dat ze niet aansprakelijk kunnen worden gesteld in geval van ernstige bijwerkingen van het vaccin, ofwel deze farmaceuten vertrouwen hun eugen vaccin niet!!) 

Het aantal griepgevallen is dit seizoen heel laag, dus wie zegt mij dat er onder de doden, vooral 75 plussers, niet een groot aantal griepdoden zijn te vinden, immers men doet zoals gezegd maar heel gering gericht onderzoek naar de doodsoorzaak als men stelt dat iemand is overleden aan COVID-19…….. (mensen die eerder werden aangemerkt als besmet met het virus middels de onbetrouwbare PCR test!! zie wat dat betreft het laatste portie links onder de volgende 2 artikelen)

Lord
Sumption: the monstering of a lockdown sceptic

He’s
been the victim of a bad-faith effort to demonise criticism of
government policy. 

 

There is something really
frightening about the unhinged mobbing of retired Supreme Court
justice Lord Sumption that has unfolded over the past few days.

Over the weekend, Sumption appeared
on BBC One’s
The Big
Questions
to explore
whether lockdown was ‘punishing too many for the greater good’.
In the course of the debate, he entered into an exchange with Deborah
James, who has stage-four metastatic bowel cancer.

Sumption said that the life of his
grandchildren was worth far more than his own because they had ‘much
more of it ahead’. James, who hosts the BBC’s
You,
Me and the Big C
podcast,
said Sumption was wrong to say that therefore her life was ‘not
valuable’ as she had less life ahead than many others. Sumption
responded by saying, ‘I didn’t say it was not valuable. I said it
was less valuable.’

You do not need a medical degree to
know what Sumption was saying. In fact, you probably only need an
ounce of common sense. Sumption was making a point about how we
ascribe moral value to different lives according to their remaining
length and quality. He subsequently explained to
Good
Morning Britain
that he
was not making any point about James herself. He said ‘every
policymaker has to make difficult choices. Sometimes that involves
putting a value on human life. It’s a standard concept in health
economics.’ He was making the point that healthcare
necessarily involves deciding on what, or rather who, to prioritise.
Doctors make such difficult judgment calls every day. This is not
controversial.

This issue is central to questions
related to lockdown. Those who die of Covid
are likely to be very old. The difficult moral question posed by the
virus, and our response to it, is how to balance the need to protect
the vulnerable with the need to ensure that everyone else continues
to receive healthcare when they need it. To pretend that this is a
non-issue is to fail to engage with one of the central moral
questions raised by the pandemic.

I do not think any of this is
revelatory. In fact, I believe
everyone
knows that this is what Sumption was saying.

Yet an interesting thing has
happened since he made these remarks. Instead of interpreting what
Sumption said in good faith, instead of engaging with the moral
complexity of the debate, there has been a concerted effort to read
the worst possible motivations into his remarks. His views have been
distorted and called ‘abhorrent’. He has even been compared to a
eugenicist. Piers Morgan, who interviewed Sumption on
Good
Morning Britain
, went so
far as to claim that Sumption had argued that ‘old people have no
value’. It was crazy to watch. All Sumption could do was calmly
explain that he had never said any such thing.

There is, naturally, a nuanced
scientific debate going on about the risks and benefits of lockdown
which will no doubt continue for years. But there is also a
concerted, bad-faith effort among certain members of the commentariat
to monster persuasive advocates against lockdowns. It is an
intellectually dishonest attempt to present them as morally repugnant
and beyond the pale.

This is why Sumption is a key
target. He is one of the great legal minds of his generation, and he
has spoken consistently about the dangers lockdowns pose to our
freedoms.
Of course, he has not become a eugenicist. Nor was his argument
abhorrent. He was stating a basic moral truth about how we allocate
resources. Yet his critics saw an opportunity to cast him out of
public life.

This has to be called out. Whether
pro- or anti-lockdown, we cannot allow arguments on either side to be
caricatured as inherently evil. Sumption has been a robust and
compelling opponent of government policy over the past year. Maybe
you disagree with him, maybe you agree. But it cannot be right that
public intellectuals are thrown to the wolves for disagreeing with
government policy. We have to curb this McCarthyite hectoring of
lockdown sceptics and embrace open and frank debate about the way
forward.

Luke Gittos
is a
spiked
columnist and author. His latest book,
Human
Rights – Illusory Freedom: Why We Should Repeal the Human Rights
Act
, is published by Zero
Books
. Order it here.

Picture by YouTube / Policy
Exchange.

 ========================================

Presenteerde
Baudet “vijf onwaarheden” tijdens uitzending OP1?

Presenteerde Baudet “vijf
onwaarheden” tijdens uitzending OP1?

Volgens de NPO zou Baudet
‘5 onwaarheden’ hebben verkondigd over Corona.
Die ‘5
onwaarheden’ kloppen echter wél! Hier de uitgebreide
toelichting.

Volgens
een ‘factcheck’ van de NPO zou FVD-leider Thierry Baudet “vijf
onwaarheden” over Corona hebben uitgedragen tijdens zijn recente
optreden bij OP1. EenVandaag-presentatrice Suzanne Bosman wijdde
er, samen met Lammert de Bruin, een hele radio-uitzending aan. De
uitspraken die volgens het programma niet klopten, kloppen echter
wél! Hieronder een uitgebreide toelichting.

Uitspraak
1: “Onder de 70 is er eigenlijk niks aan de hand.”

Om in
kaart te brengen waar het gevaar van Corona nu precies in zit,
moeten we uiteraard (onder meer) kijken naar de leeftijd van de
ernstig zieken. Baudet stelde bij OP1 dat de kans dat je ernstig
ziek wordt van Corona indien je jonger bent dan 70, extreem klein
is. Volgens EenVandaag is deze uitspraak onwaar. Het programma laat
epidemioloog Frits Rosendaal reageren: “Het is zeker zo dat
hoe ouder mensen zijn, hoe hoger de sterfte. Dat is bij heel veel
ziektes het geval. Maar op het ogenblik liggen de ziekenhuizen vol
met mensen tussen de 55 en 70.”

Dat
de ziekenhuizen ‘vol’ zouden liggen met mensen in die
leeftijdsgroep is onjuist. Maar daarnaast is het een ander
onderwerp. Waar het hier in de eerste plaats om gaat is welke
groepen nu voornamelijk sterven aan Corona. In het jaar 2020
overleden in totaal zo’n 600 van de 14 miljoen mensen onder de 65
aan Corona (0,003%). Ter vergelijking: ieder jaar sterven gemiddeld
700 mensen aan een auto-ongeluk. Veruit het overgrote deel van de
bevolking loopt dus volstrekt geen gevaar.

Niettemin
klopt het natuurlijk dat er een aantal mensen tussen de 55 en de 70
in het ziekenhuis liggen. Maar ook dit moeten we in perspectief
plaatsen. In totaal liggen thans 1.821 mensen in het ziekenhuis met
Corona (dat is 0,01% van de bevolking). 71% van de patiënten in
het ziekenhuis is ouder dan 60 jaar.1

Slechts
een heel gering percentage van de bevolking heeft dus de kans om
door Corona in het ziekenhuis te belanden en een nóg kleiner
percentage van de bevolking loopt daadwerkelijk risico eraan te
overlijden. De door de NPO betwiste uitspraak klopt dus wel
degelijk. Onder de 70 is er vrijwel niets aan de hand en hoeven
mensen zich totaal geen zorgen te maken.

Uitspraak
2: “Je kunt kwetsbare groepen gericht beschermen”

De
tweede uitspraak van Baudet die volgens EenVandaag ‘onwaar’ zou
zijn ging over het gericht beschermen van kwetsbaren. Niet heel het
land op slot, maar degenen die risico lopen speciale aandacht
geven. Maatwerk. Opnieuw reageert Frits Rosendaal. Hij stelt
allereerst dat “als je een enorme epidemie onder jongeren krijgt,
dan zullen daar ook jongeren worden opgenomen in het ziekenhuis en
zal een aantal overlijden.”

Met
andere woorden: gericht bepaalde groepen beschermen is onmogelijk,
omdat niet-vatbare groepen in de toekomst plotseling tóch ineens
vatbaar kunnen worden voor Corona. Een merkwaardige redenering.
Want volgens álle analyses over Corona is het virus niet of
nauwelijks gevaarlijk voor jongeren. In 2020 overleden slechts 7
mensen onder de 30 aan Corona. Dat is nog geen 0,0003% van alle
jongeren. Ook worden er nauwelijks mensen onder de 30 opgenomen in
het ziekenhuis.
2

Het
presenteren van een volstrekt niet-realistische eventualiteit wordt
in de retorica geschaard onder de drogredenen. ‘Als morgen het
cement van alle huizen verdwijnt stort de stad in.’ Daar kun je
geen beleid op maken. Een extreem onwaarschijnlijke, toekomstige
variant van Corona die het specifiek heeft gericht op jongeren is
natuurlijk nooit volledig uit te sluiten. Hetzelfde geldt voor de
mogelijkheid dat een meteoriet de aarde raakt of een speciale
houtworm ineens alle bomen omknaagt. Maar realistisch of
aannemelijk is het niet.

Daarnaast
kan Rosendaal zich niet voorstellen dat je voor bepaalde mensen
andere voorzieningen treft dan voor anderen. Het zou in zijn ogen
immers gaan om miljoenen potentieel kwetsbare mensen. “Dat zie
je al in verpleeghuizen, daar zitten mensen redelijk geïsoleerd.
Maar er komen mensen werken en op bezoek, dus is het virus daar
binnengekomen. Totale isolatie, dat gaat helemaal niet.”

Op
zichzelf klopt het dat ‘totale isolatie’ van kwetsbare groepen
niet gaat. Maar betekent dit dat we dan maar een totale isolatie
van de samenleving als geheel moeten nastreven? Natuurlijk niet. In
navolging van de Amerikaanse epidemioloog David Katz werkte in
Nederland ook Leon
de Winter
een
vorm van ‘tweestromen-samenleving’ uit: “In de maatregelen
van ons kabinet wordt op geen enkele manier genuanceerd. Iedereen
wordt aan dezelfde restricties onderworpen terwijl dat, zeker nu de
cijfers over risicogroepen bekend zijn, niet nodig is.”

Hij
vervolgt: “Wat hadden de experts bij het RIVM moeten doen? Zij
hadden moeten voorstellen dat iedereen online een lijst met vragen
over leeftijd, gezondheid, beroep en dergelijke zou invullen; de
GGD, huisartsen en hun assistenten hadden hierbij eventueel ingezet
kunnen worden. Op deze manier had elk individu zijn eigen
specifieke vrijheden en grenzen vastgesteld aan de hand van Katz’
schema. Zo was voorkomen dat de horeca, de reisbranche, de kunsten,
de festivals, alle fenomenen die cruciaal zijn voor ons
welbevinden, verwoest werden, zoals nu feitelijk het geval is.
Tegelijkertijd had het kabinet de risicogroepen, waartoe ik zelf
behoor, vrijheden kunnen geven die nu ontbreken: er hadden
bijvoorbeeld op treinverbindingen coupés gereserveerd kunnen
worden voor risicogroepen. Er had een strikte richtlijn gegeven
kunnen worden voor twee dagdelen winkel-, strand-, restaurantbezoek
per week exclusief voor risicogroepen. Ik ken ouderen die al
maanden thuiszitten omdat ze voor alles en iedereen bang zijn –
met een beetje meer inlevingsvermogen had dit voorkomen kunnen
worden.”

Uitspraak
3: “Meer dan 98 procent van de mensen die Corona krijgt, heeft
vrijwel geen klachten”

Ook
zou de uitspraak dat 98 procent van de mensen die Corona krijgen,
vrijwel geen klachten hebben volgens EenVandaag onjuist zijn. Maar
deze uitspraak is gebaseerd op data van het RIVM zélf. Bij zijn
toelichtingen in de Tweede Kamer heeft Jaap van Dissel meermaals de
volgende grafiek laten zien:

Een
misleidende grafiek, omdat 98% in werkelijkheid een veel groter deel
van de piramide vormt. Gecorrigeerd voor die (opzettelijke?) fouten,
zou de piramide er alsvolgt uitzien:

Epidemioloog
Frits Rosendaal licht het standpunt van het NPO-programma toe: “Veel
mensen die Corona krijgen, worden flink ziek. Ze liggen enige dagen
tot een week in bed, sommige mensen houden nog langere tijd klachten.
Tegen de 10 procent wordt echt goed ziek en daarbij hoort de groep
mensen die wordt opgenomen in het ziekenhuis. Een deel daarvan moet
naar de ic en daarvan overlijdt ook een deel.”

Zeker.
Een deel wordt ‘echt goed ziek’. Welk deel? Een klein deel. En
wat verstaan we onder ‘echt goed ziek’? Enkele dagen koorts,
hoesten, verstopte neus?

De
formulering van Rosendaal is opvallend suggestief. Door te stellen
dat 10% ‘echt goed ziek’ wordt, en vervolgens de percentages van
ziekenhuisopnames en overlijden achterwege te laten, wekt Rosendaal
de suggestie dat de ziekenhuisopnames een groot deel van die 10%
betreffen. Volgens de cijfers van het RIVM hoeft echter slechts 1,5
procent van de zieken daadwerkelijk opgenomen te worden in het
ziekenhuis. Maar 0,35 procent heeft IC-behandeling nodig.

Ook
deze uitspraak van Baudet is dus gewoon waar.

Uitspraak
4: “Er is geen oversterfte tijdens de Coronacrisis”

Dan de
oversterfte. Baudet stelde dat er netto nauwelijks oversterfte is
geweest in 2020. Volgens Rosendaal klopt dat niet. Hij noemt de
uitspraak van Baudet “onbegrijpelijk”. Rosendaal vervolgt: “Het
CBS houdt de cijfers bij. We hebben in het voorjaar gezien dat er een
piek was van oversterfte van ongeveer 10.000 mensen.”

Op
zichzelf klopt het dat er een relatieve ‘piek’ was in het
voorjaar. Maar dat zegt nog niets over de totale sterfte in 2020.
Eerder maakten wij al een statistische
analyse
van
de sterftecijfers. In het jaar 2019 overleden minder mensen dan
gemiddeld. Dit is te verklaren door het uitzonderlijk milde
griepseizoen van dat jaar. Tevens is de Nederlandse bevolking sterk
aan het vergrijzen: ieder jaar overlijden daarom meer mensen. Als je
de ondersterfte van 2019 in overweging neemt, en rekening houdt met
de sterk vergrijzende bevolking, verdwijnt de oversterfte van 2020
volledig ten opzichte van eerdere jaren.

Vervolgens
suggereert Rosendaal dat het relatief beperkte sterftecijfer zou
komen door de maatregelen. “Wij kunnen de sterfte nu rond 1
procent houden, maar het had nog veel erger kunnen zijn, als we niet
de maatregelen hadden gehad.” Klopt dat? Waarschijnlijk niet. Het
wetenschappelijk bewijs dat lockdowns niet werken stapelt zich op.
Meer dan twintig wetenschappelijke papers werden inmiddels al
geschreven waarin het effect van lockdowns geheel – of vrijwel geheel
– nihil blijkt te zijn.
3
Meerdere onderzoeken wijzen uit dat
de groei van het aantal nieuwe sterfgevallen al afnam op het moment
dat de lockdowns werden ingesteld. Ook zijn meerdere modellen gemaakt
die de overlijdenscijfers van verschillende landen vergelijken. Die
modellen laten zien dat ongeveer hetzelfde aantal doden te verwachten
was geweest als er geen lockdown was ingesteld. Tevens zijn er
vergelijkingen gemaakt tussen landen of regio’s binnen landen waar
verschillende maatregelen (of zelfs geen maatregelen) zijn ingesteld.
Ook die vergelijkingen onderschrijven deze bevindingen. Met andere
woorden: het virus lijkt vooral een natuurlijk verloop te kennen dat
grotendeels losstaat van eventuele maatregelen.

Dit
wordt mogelijk verklaard door het feit dat groepsimmuniteit wellicht
aanzienlijk eerder wordt bereikt dan door overheden tot nu toe werd
geschat. Het RIVM schat bijvoorbeeld dat ten minste 50 tot 60% van de
bevolking besmet moet zijn geweest (of moet zijn gevaccineerd) om
groepsimmuniteit te bereiken. Meerdere studies wijzen echter uit dat
de daadwerkelijke drempel tussen de 15 en 20% ligt. De verspreiding
van Corona vlakt daarom mogelijk veel sneller af dan men in eerste
instantie dacht, wat betekent dat de verspreiding van het virus snel
(en uit zichzelf) weer stopt. Dit zou verklaren waarom er geen
exponentiële verspreiding plaatsvindt – in weerwil van wat Rosanne
Hertzberger bij OP1 beweerde.

Ondertussen
lijken lockdowns daarentegen wél meer besmettingen te veroorzaken
onder ouderen – omdat die lang binnen en op elkaar zitten, minder
bewegen en dus lagere weerstand krijgen, enzovoorts. We zullen
spoedig uitgebreid terugkomen op dit punt en een
cross-country
meta-analyse
van besmettingstrends in verschillende landen presenteren.

Uitspraak
5: “De PCR-test is zo onbetrouwbaar als iets.”

De
vijfde uitspraak van Baudet ging over PCR-tests. Hij stelde dat die
zeer onbetrouwbaar zijn, en dus geen goede graadmeter vormen voor
‘besmettingen’. Volgens EenVandaag zou dit ook onjuist zijn.

Bij een
PCR-test wordt bekeken of er brokstukjes van virussen in het speeksel
of slijmvlies van geteste personen aanwezig zijn. Zoals viroloog
Marion Koopmans verduidelijkt: “De PCR toont aan of jij het
virus-RNA bij je hebt. Maar of dat virus-RNA in een virusdeeltje zit
dat ook intact is en ook besmettelijk is, of dat het gewoon restjes
RNA zijn die een tijdlang nadat iemand geïnfecteerd is geweest, kun
je niet aantonen.”4

Met
andere woorden: de PCR zegt niets over besmettelijkheid, weinig over
besmetting en kan dus ook niet als indicator worden gebruikt om de
verspreiding van Corona te meten. Kritiek op de PCR-test zwelt dan
ook aan. In een uitgebreide kritiek van 22 wetenschappers uit 9
landen verspreid over heel de wereld, waaronder de Nederlandse
onderzoeker Pieter Borger, worden ernstige ontwerpfouten van de test
blootgelegd. Hun conclusie: de PCR-test is compleet ongeschikt als
screeningsmethode voor volledige populaties in een pandemie.5

Het
RIVM zelf schat dat de PCR-test een foutmarge heeft in
‘sensitiviteit’ van 2 tot 33 procent.
6
Dit betekent dat de test in 2 tot
33 procent van de gevallen een onterecht positieve uitslag geeft.

Ook
deze uitspraak van Baudet was dus juist.

BONUSUITSPRAAK:
“Er is een IC-schip met meer dan 450 bedden. Wordt niet gebruikt”

Tot
slot bespreekt EenVandaag nog een laatste uitspraak van Baudet bij
OP1 over de beschikbaarheid van een ‘Corona-schip’. Op 14 oktober
2020 stelde een zorgondernemer dit inderdaad ter beschikking aan het
LCPS (Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding). Op 5
november 2020 werd dit schip opnieuw aangeboden aan het ministerie
van VWS. Het schip is het eerste specialistische COVID19
ziekenhuisschip ter wereld met ongeveer 450 bedden en heeft in Italië
zeer succesvol als ziekenhuis gefungeerd. Het gereedmaken van het
schip tot ziekenhuisschip duurde slechts acht dagen.

Een
wetenschappelijke publicatie ging uitgebreid in op de inrichting en
ventilatie van de cabines – en concludeerde dat deze te gelden hebben
als bonafide ziekenhuiskamers.
7
Het medisch personeel dat werd
aangeboden was een mix van buitenlandse en Nederlandse
verpleegkundigen en artsen waardoor het taalprobleem tot een minimum
zou worden gereduceerd. Het is onbegrijpelijk dat de regering deze
optie – slechts één van zeer vele om de zorg direct en significant
op te schalen – tot op heden volledig heeft genegeerd.

1
https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/nl/Documents/deloitte-analytics/deloitte-nl-sots-covid-interventies-infographic.pdf

2 Het
gaat hier om minder dan 5% van het totaal. Bron:
https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/nl/Documents/deloitte-analytics/deloitte-nl-sots-covid-interventies-infographic.pdf

3 Het gaat hier om de
volgende onderzoeken:

  1. Chin,
    V. et al. (2020) ‘Effects of NPI on Covid-19 – A Tale of Three
    Models’, Stanford.

  2. Chaudhry,
    R. et al. (2020) ‘A country level analysis measuring the impact of
    government actions, country preparedness and socioeconomic factors
    on COVID-19 mortality and related health outcome’,
    EClinicalMedicine.

  3. Kubandner,
    C. et al. (2020) ‘Was Germany’s Corona Lockdown Necessary?’,
    University of Regensburg.

  4. An
    der Heiden, M. & Hamouda, O. (2020) ‘Schätzung der aktuellen
    Entwicklung der SARS-CoV-2-Epidemie in Deutschland’,
    Epidemiologisches Bulletin.

  5. Wood,
    S. (2020) ‘Did COVID-19 infections decline before UK lockdown?’,
    University of Bristol.

  6. Homburg,
    S. & Kuhbandner, C. (2020) ‘Comment on Flaxman et al. The 2
    illusory effects of non-pharmaceutical interventions on COVID-19 in
    Europe’, Leibniz University Hannover.

  7. Ben-Israel,
    I. (2020) ‘Cross-country analysis of the effects of lockdowns on
    the spread of COVID-19’.

  8. Hunter,
    P., et al. (2020) ‘Impact of non-pharmaceutical interventions
    against COVID-19 in Europe: a quasi-experimental study’, The
    Norwich School of Medicine, University of East Anglia.

  9. Meunier,
    T. (2020) ‘Full lockdown policies in Western Europe countries have
    no evident impacts on the COVID-19 epidemic’, Woods Hole
    Institute.

  10. Colombo,
    M. et al. (2020) ‘Trajectory of COVID-19 epidemic in Europe’,
    University of Edinburgh.

  11. Shlomai,
    A. (2020) ‘Modeling social distancing strategies to prevent
    SARS-CoV2 spread in Israel- A Cost-effectiveness analysis’,
    Sackler School of Medicine.

  12. Cohen,
    T. & Lipsitch, M. (2008) ‘Too Little of a Good Thing. A
    Paradox of Moderate Infection Control’, Epidemiology.

  13. Altman,
    M. (2020) ‘Smart thinking, lockdown and Covid-19’, Journal of
    Behavioral Economics for Policy.

  14. Djaparidze,
    L. & Lois, F. (2020) ‘SARS-CoV-2 waves in Europe: A 2-stratum
    SEIRS model solution’.

  15. Bjornskov,
    C. (2020) ‘Did Lockdown Work? An Economist’s Cross-Country
    Comparison’, Aarhus University.

  16. Atkeson,
    A., et al. (2020) Four stylized facts about COVID-19, National
    Bureau of Economic Research.

  17. Frobes,
    H. et al. (2020) ‘Association between living with children and
    outcomes from COVID-19: an OpenSAFELY cohort study of 12 million
    adults in England’, The DataLab, Nuffield Department of Primary
    Care Health Sciences, University of Oxford.

  18. Nell,
    T. et al. (2020) ‘Exploring inter-country Coronavirus mortality’,
    Panda, Pandemics – data & analytics.

  19. De
    Larochelambert, Q., et al. (2020) ‘Covid-19 Mortality: A Matter of
    Vulnerability Among Nations Facing Limited Margins of Adaptation’,
    Frontiers in Public Health.

  20. Gibson,
    J. (2020) ‘Government Mandated Lockdowns. Do Not Reduce Covid-19
    Deaths: Implications for Evaluating the Stringent New Zealand
    Response’, University of Waikato.

  21. Lundberg,
    J. & Zeberg, H. (2020) ‘Longitudinal variability in mortality
    predicts Covid-19 deaths’, Karolinska Institutet.

  22. Kepp, K. & Bjornskov, C.
    (2020) ‘Lockdown Effects on Sars-CoV-2 Transmission – The
    evidence from Northern Jutland’, Technical University of Denmark.

4 Marion
Koopmans over de PCR Test – YouTube

5 “Our
conclusion is supported by the fact that a tremendous number of very
serious design flaws were found by us, which make the PCR test
completely unsuitable as a diagnostic tool to identify the SARS-CoV-2
virus.”. External peer review of the RTPCR test to detect
SARS-CoV-2 reveals 10 major scientific flaws at the molecular and
methodological level: consequences for false positive results (pagina
8)
https://www.hansvantellingen.nl/assets/uploads/documents/Review%20Corman_Drosten_Paper_Final_Version_10-3-Public.pdf

6
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/Toelichting%20betrouwbaarheid%20PCR.pdf

7
https://www.mdpi.com/1660-4601/17/23/8976

===========================================

* Bijvoorbeeld oude mensen onder narcose brengen kan niet alleen leiden tot dementie, maar zelfs tot de dood…….

 Zie ook: ‘Rutte (demissionair VVD premier) vraagt OMT om advies over avondklok, een advies dat hij al minstens 2 keer eerder ongevraagd kreeg en (nog) meer Coronablunders

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ (nu: 20 januari 2021 worden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven dat gevaccineerden anderen hebben besmet……)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Kinderopvangtoeslagschandaal: Asscher stapt op en Rutte 3 gooit de handdoek in de ring‘ (ook met aandacht voor het virus)

Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen‘ (ook weer met aandacht voor het virus)

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘ (!!!!)

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)

Coronavirus: opmerking bij vaccins‘ (!!!!)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ 

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! (een bericht van 1 september dit jaar)

————————————————————-

Voorts zie wat betreft de PCR test en test op antilichamen: Epidemioloog Rosendaal (LUMC) 40% van de sneltesten onbetrouwbaar en dat op basis van de al niet werkende PCR test!!

 Coronavirus, PCR test: leugens en onzin

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘ (!!!!)

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(
!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

Kinderopvangtoeslagschandaal: Rutte met ingebakken grijns op vernietigend commentaar zoals het achterhouden van informatie

Gistermorgen op Radio1 Farid Azarkan van DENK, na 7.30 u sprak hij over de ‘kinderopvangtoeslagaffaire’ (met affaire bedoelt men: schandaal). Tot mijn verbazing (heb de zaak niet intensief gevolgd) is het gros van de ouders die slachtoffer zijn geworden van dit schandaal Nederlanders die of zelf uit een islamitisch land komen ofwel van wie de ouders of grootouders uit zo’n land komen…. Kortom de Belastingdienst heeft zich ook nog eens schuldig gemaakt aan etnisch profileren……. 

Azarkan stelde onder meer dat VVD hufter-premier Rutte heeft gesteld dat men zich in dit schandaal (een woord dat hij niet zal gebruiken in deze) te strak aan de wet heeft gehouden, echter dat is volgens Azarkan (volkomen terecht) niet waar, de belastingdienst heeft op meerdere manieren de wet overtreden………. Ofwel Rutte heeft volledig ten overvloede alweer bewezen een aartsleugenaar te zijn…….

Daarna een kort nieuwsoverzicht waarin een onderzoek door Kiescompas (van  André Krouwel) waaruit volgens presentator Bas ‘psies’ van Werven blijkt dat 51% van de Nederlanders nog steeds achter Rutte staat en hem weer wil als premier….. De kinderopvangtoeslag is volgens van Werven geen issue, wat hij nog even met een grinnik herhaalde: “They couldn’t care less….”  Overigens zou 38% van de Nederlanders Rutte meer dan zat zijn….. Kortom het gaat hier om de zoveelste peiling waarmee het luisterpubliek wordt gemanipuleerd, immers ook al is dat cijfer van 51% hoogst onwaarschijnlijk, als men dit hoort wil men bij de meerderheid horen en schaart zich vervolgens alsnog achter Rutte…. (wat nu manipulatie door de Russen??!!!)

In het nieuws van 8.00 u. gistermorgen het bericht dat de arrogante D66 trut van Huffelen een dag eerder bekend heeft gemaakt dat alle overheidsinstanties de schulden van de slachtoffers kwijtschelden, naast de Belastingdienst (die dit vorige week nog weigerde; moet je nagaan…..), doen ook het UWV, CAK, de Sociale Verzekeringsbank en de gemeenten mee aan deze kwijtschelding. Van Huffelen is nu nog in overleg met private partijen als banken, woningcorporaties en energiebedrijven om hen over te halen hetzelfde te doen….. Van Huffelen is staatssecretaris Financiën en had voor de persconferentie een peperduur kermispak aan, zo is te zien op de NOS site:

ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het is ronduit een schunnig dat deze staatssecretaris loopt te bedelen, terwijl de belastingdienst deze mensen al lang schadeloos had moeten stellen, inclusief alle schulden die door dit schandaal zijn ontstaan….. (al is emotionele schade bij de slachtoffers en trauma’s bij hun kinderen door deze schunnige zaak niet in geld uit te drukken, het zou me niet eens verbazen als mensen zich het leven hebben benomen door deze misdaad, druk dat maar eens uit in een geldbedrag!!) 

Kortom van Huffelen was afgelopen maandag alvast bezig om zieltjes te winnen voor D66 ten behoeve van de komende Kamerverkiezingen in maart en dat over de rug van de slachtoffers…… Als de regering van de ene op de andere dag miljarden vrij kan maken voor bedrijven vanwege het Coronavirus, hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat de slachtoffers van dit schandaal nog steeds op geld moeten wachten??!!! (en het gaat niet om kleine bedragen, de hoogste zijn zelfs € 90.000,– groot…..)

Gistermiddag zag ik op Twitter een video met daarin het optreden van CDA’er Omtzigt, die Rutte geheel en al de mantel uitveegde, beter gezegd hij liet geen spaan heel van deze grijnzende griezel. Op 23 december hadden hij en anderen vragen gesteld over het kinderopvangtoeslagschandaal en daar had hij afgelopen maandagavond eindelijk een antwoord op gekregen…… Op de vragen 9 tot 24 was het antwoord hetzelfde: zie antwoord op vraag 8 en wat was daar te lezen? “We vinden het niet zinnig om dit antwoord te geven”, volkomen terecht merkte Omzigt op dat dit de ‘Rutte doctrine’ is……. De onbeschoftheid en dan zou 51% van de bevolking nog achter deze koning der wanprestaties staan (zie het Coronadossier: één grote stapel blunders en daar is voorlopig nog geen eind aan gekomen, immers dit kabinet gaat voorlopig demissionair door…….) ‘Je zou bijna denken dat die 51% van het Nederlandse volkomen debiel is……’ (als dat cijfer klopt wat ik zwaar betwijfel) Bovendien zou blijken dat het kabinet willens en wetens zaken over dit toeslagschandaal heeft verzwegen……

Vanmorgen hoorde ik dat Rutte zijn excuus aan Omtzigt heeft gegeven, waar deze neoliberale opperploert het gore lef had om de schuld nogmaals af te wentelen op de ambtelijke top als dat men daar informatie zou hebben achtergehouden……. Alsof hij niet op de hoogte was van de vragen die Omtzigt stelde….. (ofwel dat excuus is van nul en generlei waarde….) Zoals al eerder opgemerkt, Rutte is de persoon die logischerwijs aanwezig is geweest bij deze zaak van A tot Z en dan durft deze bewezen aartsleugenaar te stellen dat hij pas in de zomer van 2019 op de hoogte is gesteld van deze zaak…… Nogmaals: als dat werkelijk zo zou zijn moet hij al helemaal onmiddellijk aftreden, immers een groter brevet van onvermogen is niet te bedenken!! Maar nee, Rutte heeft al laten weten niet terug te treden als premier dan wel als lijsttrekker van de VVD……

Goed trouwens dat Omtzigt ook de zogenaamde onafhankelijke media noemde
als totaal ongeïnteresseerd, op 2 journalisten na Jan Kleinnijenhuis
van Trouw en Pieter Klein van RTL nieuws
, die de boel boven water
haalden. Zoals ik al vaak op deze plek heb vastgesteld, de rest van de journalistiek onderhoudt liever goede banden met de leden van het kabinet en dat zijn dan ook nog eens journalisten die volkomen onterecht klagen over de alternatieve pers op de sociale media en het internet, journalisten die klagen over nepnieuws, maar zelf niet anders deden en doen zoals voorafgaand en tijdens de illegale oorlogen die de VS met hulp van de NAVO heeft gevoerd en nog voert, oorlogen die deze eeuw werden aangegaan en die aan minstens 5 miljoen mensen het leven hebben gekost……. (hoewel de teller nog steeds doorloopt…..) Journalisten die censuur wensen op de sociale media en het internet en tenslotte nog het ergst de gelauwerde onderzoeksjournalist Julian Assange hebben besmeurd met hun leugens en schandelijke aantijgingen……..   

Zie ook: ‘Aftreden Rutte 3: Hoekstra laat z’n ware gezicht zien en Kees Boonman begaat tienduizendste blunder een waar record!!

Kinderopvangtoeslagschandaal: Asscher stapt op en Rutte 3 gooit de handdoek in de ring‘ 

Kabinet Rutte 3 overlegt over kinderopvangtoeslagenschandaal i.p.v. onmiddellijk af te treden

Rutte (VVD premier) zegt pas in juni 2019 over de problemen met de toeslag voor kinderopvang te hebben gehoord
(als dat waar zou zijn, wat het niet is, zou dit een zo zwaar brevet
van onvermogen zijn dat hij per direct op had moeten stappen!!)

Kinderopvangtoeslagen invordering ook een drama op Radio1 dankzij de ‘o zo leuke’ Marc-Robin Visscher

Belastingdienst blijft jacht maken op de gewone mens

Belastingontduiking: 620.000 Nederlanders met een ‘verhuld vermogen’ in het buitenland

Tamara van Ark (VVD staatssecretaris) wil ‘bijstandstrekkers’ pakken die mede dankzij de kabinetten Rutte werkloos zijn geworden
(de jacht op bijstandsgerechtigden is te vergelijken met de jacht op de
ouders met een toeslag voor kinderopvang, terwijl de fraude met
bijstand wat betreft het schadebedrag nog niet één procent uitmaakt van
de belastingontduiking door welgestelden…..)

Asscher
(PvdA ex-minister) en Wiebes (VVD ex-staatssecretaris) waren op de
hoogte van de jacht op kindertoeslag ontvangers en deden niets

Snel heeft weer gelogen over toeslag kinderopvang en mist elk ethisch besef

Menno Snel (staatssecretaris D66) overleeft zonder enig ethisch besef debat over toeslag kinderopvang

Helma Lodders (VVD 2de Kamer) neemt het op voor belastingdienst klokkenluider i.z. kinderopvangtoeslag‘ (!!!!)

Aftreden Rutte 3: Hoekstra laat z’n ware gezicht zien en Kees Boonman begaat tienduizendste blunder een waar record!!

Gistermorgen in MAX Nieuwsweekend bijna een half uur tijd voor Kees Booonman (Radio1 na het nieuws van 9.00 u.), een half uur lang gezwets over zaken die hij eerder anders bracht, zo vindt Boonman het nu plots niet meer dan normaal dat Rutte 3 de pijp aan Maarten heeft gegeven en heeft hij zelfs bedekte kritiek op Rutte, die hij altijd als een geweldige politicis heeft neergezet in z’n lulpraatjes……

Toch kon hij het niet laten om weer een blunder te begaan, toen hij over Rutte sprak, stelde Boonman dat Rutte de langst zittende premier van de EU is….. ha! ha! ha! ha! ha! Boonman ‘houdt ook de buitenlandse politiek in de gaten’ (en hoe!), dus zou hij moeten weten dat de langst zittende premier in de EU de Duitse CDU premier Angela Merkel is, zij is bijna 16 jaar premier en Rutte iets meer dan 10 jaar…… 

Boonman had overigens weinig moeite met de schunnige poging van Rutte om zijn schuld voor het kinderopvangtoeslag schandaal op anderen af te schuiven, ja hij stelde zich te schamen, maar had in feite niet zozeer met deze al jaren lopende kwestie te maken, aldus Rutte, hoewel Rutte NB eind verantwoordelijke is!!! Rutte had afgelopen vrijdagmiddag o.a het gore lef te zeggen dat er in het vervolg meer openheid moet worden betracht, alsof hij niet al lang op de hoogte was van deze kwestie, de smerige oplichter!!! Een paar maanden geleden zei Rutte inderdaad dat hij pas vorig jaar zomer op de hoogte was gesteld van deze ‘affaire’. Een enorme leugen en als hij inderdaad toen pas wist wat er aan de hand was, zou hij onmiddellijk moeten aftreden, immers dan is hij als premier geen knip voor de neus waard (en dat is hij ook niet, al zijn de media nog zo lovend over deze brokkenpiloot…)….. Rutte heeft daarom gezegd dat hij ‘gewoon’ lijsttrekker blijft en opgaat voor een 4de periode van premierschap (wat god en/of de duivel verhoede…)……

Ik aftreden, laat me niet lachen!

Overigens ook de enorme flapdrol Wopke Hoekstra denkt er als Rutte niet aan om af te treden, dus als Wiebes voortijdig het demissionaire kabinet te verlaten….. Hoorde deze CDA kwezel op BNR afgelopen vrijdag (na 17.30 u.). Hoekstra zei dat hij zich de zaak persoonlijk erg had aangetrokken en een gesprek zou hebben gehad met een aantal slachtoffers, die hij bovendien al zou hebben geholpen met een compensatie (terwijl alle slachtoffers nog steeds op hun geld wachten en daar zitten bedragen bij van € 90.000,–!!!!), de vuile leugenaar!! Hoekstra heeft vanaf 2017 dit schandaal voor z’n neus zien voltrekken (Rutte had daar overigens al eerder van op de hoogte moeten zijn….) en toch treedt hij niet af, deze CDA kloot heeft dan ook totaal geen greintje ethisch of moreel besef in z’n donder……… En zoals je begrijpt geldt hetzelfde voor Rutte.

Ach ja, Rutte 3, wat wil je, een kabinet van oplichters en sociopaten het valt me nog mee dat Wiebes tenminste het fatsoen had om af te treden!!

Zie ook: ‘Rutte (demissionair VVD premier) vraagt OMT om advies over avondklok, een advies dat hij al minstens 2 keer eerder ongevraagd kreeg en (nog) meer Coronablunders‘ (en zie de links in dat bericht)

Kinderopvangtoeslagschandaal: Asscher stapt op en Rutte 3 gooit de handdoek in de ring

Beste bezoeker, dat was het voor deze dag morgen meer berichten. Maak er een mooie dag van als het enigszins mogelijk is.