Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Volgens ‘ingewijden’ zou afbraakkabinet Rutte 3 het voornemen hebben om de land- en tuinbouw 1 miljard euro toe te willen schuiven voor de energietransitie……

Dit geld zal ook worden gebruikt om de intensive martelveehouderij te verduurzamen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De intensieve martelveehouderij kan maar op 1 manier worden verduurzaamd: met een totaalverbod op deze krankzinnige doodsindustrie en onbeschrijfelijke dierenmishandeling, die zoals Robert Long decennia geleden al opmerkte het best is te vergelijken met de doodskampen van de nazi’s in WOII……

Naast het voorgaande is het al zo zot dat deze zogenaamde boeren nog te bedonderd zijn om hun stallen, ofwel de hel op aarde voor weerloze dieren, brandveilig te maken, daarmee zou het vlees ‘zomaar een paar centen per kilo meer gaan kosten……..’

1 miljard euro voor een sector die bomvol staat van landbouwgif en dierenmishandeling, terwijl de gewone burgers zelfs voor een postzegel aan ruimte maar liefst € 30,– per maand moeten ophoesten voor dezelfde energietransitie……

Eerder was al bekend dat de grote smeerpijpen, energiebedrijven als RWE (verbrand nog steeds bruinkool op grote schaal…) miljarden subsidie hebben gekregen (en nog zullen krijgen) om naast steenkool, hele bossen te verbranden als biomassa in kolencentrales….. Waar deskundigen stellen dat de uitstoot van steenkool uit die nieuwe centrales schoner is dan de uitstoot van houtpellets……… VVD opperhufter Kamp gaf in de laatste maanden van zijn ministerschap onder Rutte 2, begin 2017, nog 4 miljard euro subsidie voor die houtverbranding aan deze energiesmeerpijpen…..

In feite betalen wij, de belastingbetalers dus dubbel: 1 maal voor de energietransitie in eigen huis en de 2de keer in door ons opgebrachte belasting die als subsidie naar het grote bedrijfsleven gaat!! Daarnaast moeten we ook nog eens betalen voor de kosten die worden gemaakt door mensen die langdurig bloot hebben gestaan aan luchtvervuiling en die een lang en akelig ziekbed doormaken, waar ze meestal aan longkanker sterven (ook al hebben ze nooit gerookt…), zo’n 18.000 Nederlanders overkomt dit op jaarbasis……

Nogmaals: de grote uitstoters van broeikasgassen, zoals de kolenstokers en de land- en tuinbouw, krijgen geld voor de energietransitie, waar de burgers dit zelfs 2 keer moeten betalen……. Schande!!

Zie ook:

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Milieudefensie
heeft zich aan de klimaattafels in de luren laten leggen en komt nu
met de mededeling dat ze ziek zijn van de uiteindelijke resultaten die anderhalf jaar overleg hebben opgeleverd…….

Het is
overduidelijk: de huishoudens betalen al dik voor de energietransitie, terwijl de grote bedrijven het niet misselijke bedrag van 450
miljoen euro subsidie krijgen om te verduurzamen, alle beloften van VVD
oplichters Rutte en Wiebes ten spijt……

Gezien
de deelnemers aan die klimaattafels had Milieudefensie kunnen weten
dat de uitkomst van al het overleg zwaar onder de maat zou blijven, zoals veel critici van te tevoren al voorspelden……. Wat wil je ook als je ziet dat o.a. de grote smeerpijpen Shell en RWE* mochten deelnemen aan deze zinloze klimaattafelgesprekken….. Het is wel duidelijk dat het overleg aan de klimaattafels even waardeloos was, als de besprekingen die tot het energieakkoord hebben geleid, het akkoord waar o.a. Greenpeace en Milieudefensie zich voor schaamden en nog steeds voor schamen…….

Niet alleen het voorgaande, maar ook het volgende: hoe kan je als milieu en natuurbeschermingsorganisaties meedoen aan besprekingen, terwijl het zittende kabinet, als het voorgaande, miljarden subsidie geeft aan de eigenaren van de nieuwe kolencentrales (zoals RWE) voor biomassa bijstook, naast het smerige verstoken van steenkool, ‘biomassa’ in de vorm van houtpellets, gemaakt van hele bossen uit de VS en Scandinavië…..???

Heb het
bericht van Milieudefensie overgenomen, daar het belangrijk is te
laten zien hoe men belazerd wordt door Rutte 3 dat in een één
tweetje heeft besloten dat vooral de burgers op moeten draaien voor
de energietransitie…… Weet je nog dat men in het kabinet in het
begin van dit jaar beloofde de transitiekosten voor gezinnen te niet te
doen, ook die belofte is een smerige leugen gebleken……

Dan nog het volgende: de
woningcorporaties zijn nog herstellend van de topgraaiers die
zich verrijkten ten koste van de huurders, waar deze plorken wezenloos dure designgebouwen lieten bouwen voor de huisvesting van hun corporaties…….. Daarna besloot de regering ook nog eens een verhuurdersbelasting in te
voeren, in feite diefstal van door de huurders gespaarde gelden……
Ofwel die huurders werden en worden bestolen door de corporaties (ook middels veel te hoge huren voor kwalitatief slechte huizen),
waar bovenop de regering ook nog eens een greep deed en doet uit de
door de huurders gespaarde gelden, zodat er nog amper geld is om het
grote gros aan sociale huurwoningen te verduurzamen, een groot deel van deze huizen heeft niet eens dubbelglas, zodat de grote groep arme huurders ook nog eens een extra hoge gasrekening voor de kiezen krijgt……. Zoals je begrijpt wordt daardoor ook het gasverbruik onnodig verhoogd….

Klimaatcrisis:
niet grote vervuilers maar gezinnen gaan betalen

We
zijn er ziek van. Anderhalf jaar hebben we onderhandeld over eerlijke
klimaatoplossingen. En er is vooruitgang. Toch kiest het kabinet voor
de grote vervuilers. Bijna de helft van de kosten van de
verduurzaming van de industrie komt terecht bij gewone Nederlanders,
kregen wij te horen van minister Wiebes.

Eerlijke
verdeling is breekpunt

Hij
had het nog zo beloofd, afgelopen december. Minister Wiebes
verzekerde de Tweede Kamer dat kleine bedrijven en huishoudens niet
zullen opdraaien voor de verduurzaming van de grote industrie. Nu
blijkt dat grote vervuilers jaarlijks toch een subsidie van 450
miljoen krijgen.

Voor
Milieudefensie is een eerlijke verdeling van lusten en lasten een
breekpunt in de onderhandelingen.

Gezinnen
betalen voor Shell en Tata Steel
Kleine
ondernemers en gezinnen betalen met dit Klimaatakkoord de subsidies
van grote vervuilers als Shell en Tata Steel. Dat is niet eerlijk. De
vervuiler moet juist betalen. Maar de industrie blijft allerlei
voordelen krijgen. Rutte komt zijn belofte van een ‘verstandige’
CO2-heffing dus niet na.

Nederland
heeft de kennis, de techniek en het geld om te kiezen voor goed
klimaatbeleid. Maar het geld gaat naar de verkeerde projecten en de
verkeerde partijen.

Gezinnen en kleine ondernemers betalen 450 miljoen euro mee.

Beste
oplossing valt af
Een
eerlijke prijs voor CO2-uitstoot is een van de belangrijkste
oplossingen. Maar daar kiest het kabinet niet voor. Teleurstellend.
Wij verliezen het vertrouwen dat deze plannen tot eerlijk en
effectief klimaatbeleid leiden.

Kabinet
zakt ook na herkansing

Minimaal
49% minder CO2-uitstoot
Eind
vorig jaar was het Klimaatakkoord nog niet eerlijk en groen genoeg.
Daarom besloten we toen uit de onderhandelingen te stappen. Afgelopen
maart werden de plannen doorgerekend. Ook daaruit bleek: het kabinet
zal de minimale CO2-reductie van ten minste 49% in 2030
waarschijnlijk niet halen.

Eerlijke
CO2-heffing
Hierop
kondigde Rutte een ‘verstandige CO2-heffing’ aan. Milieudefensie
gaf hem een herkansing. Maar nu lijkt die CO2-heffing een wassen neus
te worden: grote vervuilers worden ontzien. En kleine ondernemers en
gezinnen draaien op voor de kosten.

Wij
gaan door

De
meerderheid van de Nederlanders wil dat de regering de klimaatcrisis
aanpakt. Afgelopen maart gingen 40.000 mensen hiervoor de straat op
tijdens de Klimaatmars. Duizenden scholieren en studenten staken voor
het klimaat.

Het
kabinet probeert met deze halfzachte plannen de roep van een
groeiende en steeds bredere beweging te negeren. Dat zal niet lukken,
want wij gaan door. Doe je mee? Kijk hier voor onze gratis trainingen
en workshops. Iedereen is welkom!

DOE MEE

==================================

* RWE: de firma die ondanks alle protesten door wil gaan met het winnen en verbranden van bruinkool, mag hier aanzitten om mee te denken over het verminderen van de CO2 uitstoot….. ha! ha! ha! ha! ha! Voor het winnen van bruinkool zijn ook nog eens hele bossen en zelfs dorpen vernietigd door RWE……

De hoogste tijd dat echte milieuactivisten het roer overnemen van het meer dan lamme Milieudefensie……. Wellicht iets voor jou beste lezer.

Zie ook:

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Peperdure medicijnen ontwikkeld met ons belastinggeld……

Follow the Money heeft onderzoek gedaan naar Nederlandse subsidie voor (startende) biotechbedrijven, die nieuwe medicijnen ontwikkelen. Nu blijkt dat deze bedrijven na een paar jaar over de grens verdwijnen, waarna de ontwikkelde medicijnen voor kapitalen op de Nederlandse markt verschijnen, schrik niet maar het kan gaan om medicijnen die per patiënt kunnen oplopen van duizenden euro’s per jaar tot bedragen van meer dan één miljoen euro per jaar (nogmaals: per patiënt)………

Niet zelden worden startups, die met veelbelovend medicijnonderzoek bezig zijn, overgenomen door de grote farmaceuten, schatrijke bedrijven die landen wereldwijd leegtrekken met de schunnig hoge prijzen voor hun medicijnen…. Waar niet vergeten moet worden dat deze farmaceuten aan marketing, dus voor het aan de mens brengen van medicijnen, tot 30 keer meer uitgeven dan aan de ontwikkeling van die medicijnen…….

Hoe is het gvd bijvoorbeeld mogelijk dat hare VVD kwaadaardigheid Schippers een paar jaar lang loog dat ze de medicijnprijzen zo laag had gekregen, dat ze werkelijk geen cent goedkoper konden worden aangeboden, terwijl tegelijkertijd VVD Obersturmbannführer Kamp op Economische Zaken, bedrijven met miljoenen aan subsidie heeft gesteund die aan de ontwikkeling van medicijnen werkten…… Medicijnen die het ministerie van Volksgezondheid (onder Schippers) later kapitalen hebben gekost……* (trouwens waarvoor ook nog een eigen bijdrage van de patiënt werd gevraagd, terwijl die NB via de belasting aan de ontwikkeling van die medicatie heeft meebetaald….)

Op BNR vanmorgen (na 8.30 u.) Esther de Haan van SOMO over deze zaak, SOMO het bedrijf dat volgens presentator van Werven, het onderzoek zou hebben gedaan, terwijl dat zoals gezegd Follow the Money moet zijn…. Volgens de Haan is het niet bekend om welke bedragen het precies gaat, maar het moet om vele miljoenen gaan….. Echter volgens Follow the Money kreeg één zo’n startup in 2013 een bedrag van 2,7 miljoen euro aan belastinggeld……

Gistermorgen was Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie aan de universiteit van Maastricht, te horen op BNR, waar deze plork probeerde te verklaren waarom de Nederlandse gezondheidszorg de duurste is van de EU (voor de burgers). Volgens Groot ligt dat vooral aan onze uitgebreide zorg, zoals die voor ouderen, terwijl vooral de posten huur van peperdure design gebouwen, of kosten voor dat soort gebouwen in eigendom, plus de kosten voor peperdure medische apparaten (waar de leveranciers prijsafspraken maken, zoals af en toe weer blijkt), de hoge kosten voor directie en specialisten en de kosten voor onbeschoft dure medicijnen de zorg zo enorm duur maken…..

Oh vergeet ik nog een belangrijke postenkost: die van de zorgverzekeraars, deze schoftenbedrijven vreten intussen zelf een fiks stuk van de zorgtaart op, ook al met peperdure designgebouwen, een loodzware overbetaalde top en met marketingskosten die ook in de ettelijke miljoenen lopen op jaarbasis……

De hoogste tijd om de bezem door al deze zaken te halen en de ziekenfondsen in ere te herstellen!

Als je voor de EU verkiezingen gaat stemmen later deze maand, onthoudt dan waar VVD, CDA, PvdA, D66, CU en SGP voor staan: een peperdure gezondheidszorg, die samen met de giga huren de grote onderlaag van meer dan 4 miljoen mensen (inclusief rond de 600.000 kinderen) in onze maatschappij arm houden…….

* Dit zal maar zelden zijn gebeurd, daar de toelating van medicijnen veelal meerdere jaren op zich kan laten wachten. Wel heeft Schippers te maken gehad met peperdure medicijnen, die eerder al met kennis van Nederlandse universiteiten en middels eerdere innovatiesubsidies werden ontwikkeld…… Schippers en Kamp moeten overigens op de hoogte zijn geweest van deze smerige gang van zaken….. Ach ja beiden van misdadigers partij VVD, wat wil je???

BBC topman waarschuwt dat de BBC haar geloofwaardigheid en reputatie kwijtraakt…… ha! ha! ha! ha! ha!

De
absolute topman van het regeringsgetrouwe en neoliberalisme dienende ‘onafhankelijke zendgemachtigde’ BBC, Tony Hall heeft ervoor
gewaarschuwd dat de BBC haar reputatie verliest (en daarmee haar
geloofwaardigheid, Ap)……

De
BBC is haar reputatie en geloofwaardigheid vooral verloren na de
aanvallen op de Twin Towers in 2001, een terreuraanslag die
uitgevoerd werd als false flag operatie, maar dat terzijde…*

Zoals
het overgrote deel van de reguliere media ging men mee in de mythe
van ‘rechtvaardige vergelding’ door de VS, het aantal slachtoffers dat
viel bij de ‘aanslagen’ op de Twin Towers staat dan ook al lang niet
meer in verhouding tot het aantal moorden dat de VS met hulp van NAVO
lidstaten maakte na die aanslagen: intussen meer dan 2,5
miljoen………. Over ‘rechtvaardige vergelding’ gesproken…..

Directeur
Hall komt geheel toevallig met zijn pleidooi nadat duidelijk is
geworden dat van het hele Russiagate verhaal geen bliksem waar is,
terwijl zijn BBC dit als een gegeven dag in dag uit noemde, dit met alle negatieve klanken die daarbij horen…….

Echter nee,
geen rectificatie van Hall, zoals al zijn collega’s onder de commerciële en publieke zendgemachtigden en de rest van de reguliere
westerse media er het zwijgen toe doen na alle bergen leugens en fake news die men bracht….. Hooguit sputtert men nog wat na met gelul dat het rapport niet openbaar is, even vergetend dat Mueller het van
de daken had geschreeuwd als Trump foute connecties met de Russen had
onderhouden tijdens de verkiezingen…..

Hall doet net of hij een natuurverschijnsel in betere banen moet
leiden, zoals een rivier intomen die keer op keer veel te grote
gebieden onder water zet, terwijl het beleid werd, wordt en zal
worden gevoerd vanuit de top van de BBC, waar hij de zoals gezegd
absolute topfunctie vervuld, tegen een godsvermogen aan inkomen en nogmaals: ten laste van de Britse belastingbetaler…….

De BBC die haar geloofwaardigheid en reputatie kwijtraakt? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Die zaken is de BBC al dik meer dan 17 jaar kwijt (en zelfs daarvoor was de BBC behoorlijk regeringsgezind, niet zo gek als je ziet dat de BBC afhankelijk was en is van overheidssubsidie…..) 

De BBC is verworden tot een propagandaorgaan tegen Rusland, China, Iran, Cuba, Venezuela en lobbyt voor de regering May, het militair-industrieel complex, de NAVO het uiterst agressieve en bloedige VS buitenlandbeleid en ga nog maar even door……. De middelen die de BBC daarvoor gebruikt zijn: nepnieuws (fake news), desinformatie, ronduit leugens, haatzaaien (zoals tegen Corbyn), angstzaaien (voor Rusland, China en socialisten), of zelfs door zaken in het geheel niet te noemen…….

Tony Hall is een hypocriete oplichter!!

Het volgende artikel werd geschreven door James Wright en werd eerder gepubliceerd op The Canary:

BBC
director general warns that the broadcaster is losing its reputation

Avatar

James
Wright
   
29th
March 2019

Afbeeldingsresultaat voor BBC director general warns that the broadcaster is losing its reputation

BBC director
general Tony Hall has 
warned that
the publicly funded broadcaster is losing its reputation. Hall, who
occupies the most powerful position at the 
BBCsaid that
people’s perceptions of 
BBC impartiality
“have weakened in recent years”. He then added that the
broadcaster’s leadership needs “to see what we can do to
strengthen them”.

We
must stand up for it”

In
the 
BBC‘s
annual plan, Hall 
continued on
impartiality:

We
must stand up for it and defend our role like never before. It is
essential if we are to continue to be the place people know they can
trust to get to grips with what is truly happening in the world, and
to hear the broadest range of views

The
director general echoes political editor Laura Kuenssberg, who in
December 2016 
said:

I
would die in a ditch for the impartiality of the BBC.

Supporting
Hall’s claims of a weakened perception of 
BBC impartiality,
Kuenssberg has long faced allegations of bias. In May 2016, a
petition to remove her for alleged pro-Conservative
reporting 
gained 35,000
signatures in a handful of days. She also stood 
accused of
biased coverage of the 2016 UK local elections.

There
are many other 
examples of
the discontent Hall speaks of. For instance, in August 2018,
thousands of people 
joined an
online campaign to switch off the 
BBC for
its alleged smearing of Labour leader Jeremy Corbyn.

Earlier
in March, Hall also 
claimed:

The
phrase, ‘mainstream media’, is now a term of abuse – used by
people of all political persuasions. Traditional journalism is
painted as part of the problem rather than the solution. This really
worries me.

Featured
image via 
BBC
News/YouTube

=======================================

* ‘Terzijde’: zie wie er voordeel hadden bij de oorlog tegen terreur die n.a.v. 9/11 werd opgetuigd en in
alle hevigheid werd gevoerd door de VS, later met medewerking van
NAVO hielenlikkers, die in feite geen keus hadden daar de NAVO immer onder
opperbevel staat van de VS, waarbij de VS de truc uithaalde om te wijzen op artikel 5 van het NAVO bondgenootschap: een aanval op één van de partners is een aanval op de gehele NAVO…… Terwijl de VS met haar agressieve buitenlandbeleid al hele hordes ‘terroristen’ hebben gekweekt….. Het meest voordeel haalde het
militair-industrieel complex met de ‘aanslagen’ van 9/11, hetzelfde complex dat na de val van de Sovjet-Unie (en daarmee het einde van de Koude Oorlog) te
lijden had onder ‘teruglopende winsten’, maar jammer genoeg nooit
verliezen…. Voorts hadden en hebben andere bedrijven als
oliemaatschappijen belang bij spanningen op de wereld, dat drijft de prijs op…….
Wellicht nog belangrijker: de geheime diensten zijn een meer prominente rol
gaan spelen en krijgen sinds 2001 aanzienlijk hogere budgetten, daarmee hebben deze diensten vanaf dat jaar ook hun macht fiks uitgebreid, ten koste van
onze privacy en zeggenschap….. Het slachtoffertal van de daarop
volgende oorlog tegen terreur is qua omvang niet te vergelijken met
de naar zeggen 3.000 slachtoffers in de Twin Towers, gebouwen die met
explosieven omlaag werden gehaald, niet door de invliegende
vliegtuigen, daar bestaat al lang geen twijfel meer over bij
echte
deskundigen…..

Zie ook:

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ (en zie de links in dat bericht)

Julian Assanges vervolging is de genadeklap voor klokkenluiders en (echte) journalisten‘ (en zie de links in dat bericht)

Stop de miljarden subsidies voor de intensieve veehouderij

De
EU buigt zich volgende week over de miljarden subsidies die naar de intensieve
martelveehouderij gaan.

De
hoogste tijd voor een petitie, die een eind eist aan deze onzalige
vorm van subsidiëring t.b.v. de hel op aarde voor een enorm aantal
dieren, die nog al te vaak zelfs in veel te kleine en smerige ruimten
worden gehouden…….

Alleen
in Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren (ja, een half
miljard) groot- en doodgemarteld…… Voor e.e.a. worden ook
nog eens oerwouden gekapt dan wel in brand gestoken, om daar
vervolgens gentech soja te verbouwen, soja die wordt gebruikt in het
diervoer voor deze arme dieren…… Nederland is na China de nummer
2 importeur van deze soja……. Niet voor niets ook dat 80% van de
wereldsojaproductie in veevoer wordt verwerkt……

In Nederland en de EU zijn voor de ‘kippen’ (niet zelden kuikens van nog geen 2 maanden oud) de kooien afgeschaft, ook die voor legkippen, je weet wel de legbatterijen, echter in de rest van de EU worden ondanks het verbod op te kleine kooien, nog steeds kippen gehouden in afgepaste te kleine kooien….. Daarnaast zijn de zogenaamde verrijktekooisystemen, die in de plaats kwamen van de legbatterij, amper groter dan de oude legbatterij kooien…. Ook moet opgemerkt worden dat er in Nederland nog steeds konijnen en eenden in kooien mogen worden gehouden, ach ja, weinig aandacht voor deze arme dieren, dus prop ze maar in veel te kleine hokken…… (ook op kinderboerderijen worden veel konijnen in te kleine hokken gevangen gehouden, een schande van formaat!!)

Ondanks het verbod op legbatterijen, komen eieren die in levensmiddelen als koek worden gebruikt, nog vaak uit zo’n enorme hel voor kippen…….

Voorts
stoot deze dierenmishandeling, die men eufemistisch ‘vleesindustrie’ noemt, een enorme
hoeveelheid van het uiterst sterke broeikasgas methaan uit, waarmee
Nederland onevenredig veel bijdraagt aan de
klimaatverandering……..

Beste
bezoeker,
lees en teken de petitie van Compassion in World Farming en
teken deze ajb! (en geeft het door):

Compassion in World Farming

Billions
of Euros to help animals?

DEMAND
MEPS STOP SUBSIDISING FACTORY FARMING

While
much of the political world is focused on Brexit, MEPs are busy
deciding the future of farming in Europe. A crucial vote takes place
next week in Brussels to determine if cruel and outdated factory
farms will receive European subsidies. Billions of Euros hang in the
balance.

SIGN NOW AT WEMOVE.EU

The
stakes are huge. Currently, subsidies prop up European farms that
keep animals in cages. Rabbits can’t hop. Hens can’t fly. Pigs
can’t turn around. Antibiotics are regularly fed to animals. MEPs
could decide to end this nightmare, and now is our chance to raise
our voices.

Our
friends at WeMove.EU have launched 
this
petition
 to
put pressure on key politicians in the lead up to the vote on the
Common Agricultural Policy strategic plans. WeMove.EU wants to see
farms that support wildlife. Farms where antibiotics are rarely used.
Farms where cages are banned and animals have the freedom to run,
hop, and fly. This vision needs funding to make it happen.

ACT NOW

The
opportunity to change European farming subsidies and the course of
farming in the EU only comes around once every seven years. For the
sake of Europe’s farm animals, please 
take
action today
.

Thank
you for your support.

Sean
Gifford

Head
of International Campaigns 

==============================

Voor meer berichten over de intensieve veehouderij, klik op één van de labels, die je direct onder dit bericht terugvindt.

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

N.a.v. het werkelijke bedrag waarmee de energierekening voor huishoudens dit jaar stijgen, geen bangmakerij zoals CDA leeghoofd Mona Keijzer afgelopen december durfde te stellen*, had men gistermorgen op Radio1 in Standpunt NL de stelling: ‘Politici verschuilen zich teveel achter de rekenmeesters…’ Alsof organisaties als het CBS, CPB en Nibud het beleid van de zittende regering bepalen…….

Aan de stelling zou ik meteen toe willen voegen dat de reguliere media, ook de zendgemachtigden op Radio1, precies hetzelfde doen >> zonder enige kritiek laat men figuren als van Mulligen, de geflipte cijfergoochelaar van het CBS, zijn praatjes afsteken en niet geheel toevallig wordt met die cijfers veel van het bestaande waardeloze regeringsbeleid gesteund….. Ofwel deze organisaties lobbyen ‘iets te vaak’ voor een fout regeringsbeleid…… Ach ja, wiens brood men eet diens woord men spreekt……

In de uitzending o.a. van Mulligen en Vliegenthart van het Nibud, waar ze met enorm veel gelul duidelijk maakten dat de cijfers die ze aandragen wel eens niet zouden kunnen kloppen…… ha! ha! ha! ha! Eindelijk geeft men toe dat veel van de geleverde cijfers een waarheidsgehalte hebben van nul komma nada.

Vliegenthart ging nog wel het verst, deze flapdrol stelde dat de cijfers geen waarheid zijn, het Nibud en bijvoorbeeld het Centraal Planbureau (CPB) brengen voorspellingen…. Inderdaad, de cijfers van het CPB kloppen voor 99% van de gevallen niet! Waar Vliegenhart nog aan toevoegde dat organisaties als het Nibud ieder afzonderlijk hun voorspellingen ‘berekenen’ op basis van verschillende cijfers……

Vliegenthart wist verder heel slim op te merken dat ook ‘rekenmeesters’ fouten maken….. ha! ha! ha! ha! Je meent ‘t???

Klik voor de gein eens op het label CBS, CPB of Nibud, direct onder dit bericht en zie wat een kul men durft te verkopen (let wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens weer herhaald, dan even onder dat laatst gelezen bericht opnieuw op het bewuste label klikken, enz. enz.)

* Zie: ‘Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Zie ook:

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….‘ (en zie de links in dat bericht)

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Het ‘intellect en rekenwonder’ van het CDA, Mona Keijzer had afgelopen december het gore lef om de waarschuwing van 2 bureaus dat de energierekening met zo’n € 300,– per huishouden omhoog zou gaan, neer te zetten als bangmakerij…….. Vanmorgen werd bekend gemaakt dat de energierekening voor de huishoudens inderdaad met rond de € 300,– omhoog gaat, zelf betaal ik als eenpersoonshuishouden maandelijks € 30,– meer, dat is per jaar dus € 360,–!!!

Het voorgaande terwijl de bedrijven die enorm veel energie gebruiken worden ontzien, of zelfs worden voorzien van subsidies voor dat grote verbruik (zoals bij een groot verbruik van stroom, de tarieven per kWh. naar beneden worden bijgesteld…… Of wat dacht je van de miljarden subsidies voor het verstoken van bossen als biomassa in de nieuwe kolencentrales, waar die verbranding ook uiterst giftige gassen en CO2 produceert (volgens een paar deskundigen zelfs meer dan de stook van kolen in die nieuwe centrales…)…… Subsidie voor energieleveranciers*, waar de bevolking die daar voor moet bloeden middels de belasting, nu nog eens extra wordt gepakt……..

Het is intussen al zo’n 2 maanden nadat Keijzer waarschuwde voor bangmakerij, zonder dat ze in het grootste deel van die tijd terugkwam op haar belachelijke uitspraak, het zoveelste teken dat ze totaal ongeschikt is voor haar functie…….. Overigens was het bij de energieleveranciers afgelopen december al duidelijk dat de energierekening dit jaar met € 300,– of meer omhoog zou gaan, hoe is het dan mogelijk dat deze staatssecretaris en haar baas van misdadigers partij VVD, Wiebes niet wisten dat de rekening inderdaad fors omhoog zou gaan? Simpel beste bezoeker, men gebruikte cijfers uit 2017 i.p.v. 2018…… ha! ha! ha! ha! ha!

Trouwens al vlak nadat Rutte zijn keiharde leugen openbaarde dat iedereen erop vooruit zou gaan in 2019 (bij de algemene beschouwingen), werd er na berekeningen door derden gewaarschuwd voor de enorme stijging van de energiekosten in 2019 en ook toen werd een bedrag van € 300,– per jaar genoemd…. Blijkbaar wilde men de belastingbetaler niet ongerust maken, ook dat zal reden voor de belachelijke uitlating van Keijzer zijn geweest……

Wat een oplichterszootje…….

Wiebes, Keijzer en Rutte zouden al lang zijn ontslagen voor deze zaak als ze werkten voor een bedrijf, echter in de Kamer kom je tegenwoordig met bijna alles weg, zelfs met een smerige leugen die de bevolking een berg geld extra kost……

Onthoudt dit mensen, als je straks in het stemhok staat en van plan bent om op het CDA, de VVD, D66 of de ChristenUnie te stemmen, al deze partijen zijn verantwoordelijk voor deze leugen en de onbeschofte verhoging van de energierekening!! (met steun van de SGP)

* Kamp gaf in 2017, vlak voor zijn vertrek als minister het onbeschoft hoge bedrag van 4 miljard aan subsidie t.b.v. de eigenaren van de nieuwe kolencentrales en dat voor het kappen van bossen in de VS, waar de bomen worden verwerkt tot pellets, die daarna met een smerige schip worden getransporteerd naar Nederland…… Ofwel alleen al daarmee wordt er een extra aanslag gedaan op het milieu, niet alleen door de kap van die bomen, of het verstoken van die bossen, inclusief de transporten, maar ook daar die bomen daarna geen CO2 uit de lucht meer kunnen opnemen……. Je snapt dat hiermee de klimaatverandering verder wordt aangejaagd….. Zoals al vaak op deze plek gesteld: ook dit onderwerp is een strafrechtelijk onderzoek meer dan waard!!

Zie ook:

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….‘ (en zie de links in dat bericht)

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte ‘onze’ premier van misdadigers partij VVD, liet gisteren weten dat hij de scholierenstaking fantastisch vindt….. Met wat daarna volgde maakte Rutte zijn zoveelste uitermate grove leugen…..

De scholierenstaking (voor echt handelen op de klimaatverandering en het vervuilde milieu) is fantastisch, waarop Rutte de scholieren meteen even een schop tegen de schenen gaf, daar hij stelde dat Nederland juist al heel veel op milieu- en klimaatgebied doet, meer dan andere EU landen….. ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! Jezus* waar haalt hij het vandaan??

Vandaar dat onze luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort, vandaar dat we een gigantisch mestoverschot hebben en de bodem verzuren met het injecteren van deze troep…… Vandaar dat Nederland een intensieve veehouderij heeft waarin jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard!) worden groot en doodgemarteld…. Een zaak waar Rutte 1, 2 en 3 niets aan hebben gedaan, integendeel de veestapel is nog verder gestegen en er werden en worden vergunningen afgegeven voor nieuwbouw van stallen waar de aanduiding megastal de lading nog niet dekt…….

Deze enorme veestapel stoot ook nog eens een enorme hoeveelheid methaangas uit, één van de sterkste broeikasgassen op de wereld en een enorme aanjager van de klimaatverandering…… Om maar te zwijgen over het kappen dan wel verbranden van oerwoud om daar genetisch gemanipuleerde groente te telen voor het benodigde diervoer….. Zo is Nederland de nummer 2 importeur van genetisch gemanipuleerde soja…… (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoeder……)

Vandaar dat onder Rutte 2 en 3 de maximumsnelheid op snelwegen werd (en nog steeds wordt) verhoogd van 80 naar 100 km/u. op 80 kilometerwegen die onderdeel zijn van snelwegen en van 120 naar 130 km/u. op andere delen van snelwegen……. Een snelheidsverhoging waarmee de giftige auto-uitstoot extra wordt vergroot……

Vandaar dat Nederland miljarden geeft aan de eigenaren van kolencentrales zodat ze daarmee bossen in de VS kunnen opkopen en deze als ‘biomassa’ verbranden in de nieuwe kolencentrales…… Bij houtverbranding komen trouwens ook heftig giftige stoffen vrij en bij deze verbranding zou zelfs meer troep de lucht ingaan dan door de kolenverbranding in die centrales….. Kolencentrales die godbetert tot 2030 mogen openblijven, terwijl de veel schonere gascentrales uitgeschakeld staan…..*

Voorts kan je nog wijzen op het grote aantal cruiseschepen dat Nederland aandoet en daarbij de luchtkwaliteit van Rotterdam en delen van Amsterdam nog verder verziekt (bij aangemeerd zijn moeten de motoren blijven draaien, terwijl de uitstoot daarvan vergelijkbaar is met die van een fabriek…..) Of wat dacht je van het enorme aantal vliegbewegingen boven ons land, al is Nederland daarin bepaald niet alleen (echter als Rutte stelt dat Nederland meer doet dan wie dan ook, moet het zeker genoemd worden)

De minister van Onderwijs, godbetert Arie Slob van de ‘Christen’Unie, liet weten het prima te vinden dat scholieren staken, maar dat ze dit niet op schooldagen moeten doen…… ha! ha! ha! ha! ha! NB een minister van Onderwijs die niet begrijpt dat stakingen altijd plaatsvinden onder school-, dan wel werktijd…….

De vervelende plork Remco de Boer, die consequent als energiedeskundige en zelfs als klimaatambassadeur, dan wel ‘energietransitieambassadeur’ (ha! ha! ha!) wordt afgeschilderd, had uiteraard ook commentaar en daarbij richtte hij zich tegen de 350 wetenschappers die zich achter de scholierenstaking hebben geschaard, met de opmerking dat er nog wel 1.000 en meer andere deskundigen zijn te vinden. De scholieren weten het amper waar ze het over hebben aldus de Boer…… Op die stelling had hij een ‘mooie uitzondering’: een jongen die kernenergie als de oplossing ziet voor de huidige problematiek……. Het is dan ook duidelijk dat deze ‘klimaatambassadeur’ er vooral is om de belangen van grote bedrijven te behartigen……..

*  Dat ‘jezus’ vooral voor de Bond tegen Vloeken, die zich vandaag weer eens kwaad maakte over het gebruik maken van deze naam uit het grote boze sprookjesboek de bijbel….

** Weet je nog wat VVD opperhufter Kamp durfde te zeggen over de vermindering van de gaswinning in Groningen? Juist, bij verder dichtdraaien van de gaskraan zouden Nederlandse bedrijven en daarmee de Nederlandse economie in gevaar komen…!! Terwijl het gas werd gebruikt voor huishoudens en voor de export………..

Zie ook:

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht)

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Voor meer berichten over de Gronings aardgasbevingen, klik op het label ‘aardgasbevingen’, direct onder dit bericht.

‘Brexit oorlog’ noopt tot buitenspel zetten Tweede Kamer……..

Alsof de Brexit een oorlog is, heeft de Tweede Kamer haar bevoegdheid mee te beslissen over wetten, buitenspel gezet….. Ofwel: ministers kunnen i.h.k.v. de Brexit wetten doordrukken zonder dat de de rest van de volksvertegenwoordiging hier iets over te vertellen heeft…..

Het gaat nog veel verder, beste bezoeker: zie het kabinet Rutte 3, bomvol lobbyisten voor het (grote) bedrijfsleven, deze lobbyisten, die niet de belangen van het bedrijfsleven moeten behartigen, maar die van het volk*, kunnen nu dus helemaal voluit het bedrijfsleven bedienen, terwijl ze de grote onderlaag van onze bevolking geheel uitnemen………

Vergeet niet dat zo’n 4 miljoen mensen in Nederland tegen, op of onder de armoedegrens moeten leven, dat is 3 keer in armoede leven en ondanks verhoogde toeslagen betalen ook deze mensen hele euro’s meer per maand, terwijl ze letterlijk geen cent meer kunnen missen (let wel: hieronder bevinden zich zelfs mensen die 2 slavenlonen banen hebben…..)…..

Hoe is het gvd mogelijk dat de miezerige ‘oppositie’ (deze mag die aanduiding niet meer dragen) blijkbaar voor het grootste achter deze machtsoverdracht staat, nogmaals: alsof we in oorlog zijn met buurlanden en daarom de democratie buiten werking stellen……..

Schande!!

* Waarom moeten bijvoorbeeld de burgers bloeden voor de energietransitie en krijgen bedrijven nog steeds subsidie, zelfs miljarden euro’s, om de wereld verder te vervuilen en de klimaatverandering nog meer aan te jagen….. Neem de nieuwe kolencentrales, waar de smerige eigenaren van Kamp, in zijn laatste maanden als minister, 4 miljard euro kregen om daarmee ‘biomassa’, ofwel hele bossen uit de VS te verstoken in de centrales, alsof hout wel een schone verbranding zou geven…… Bomen kappen, deze vervoeren naar fabrieken waar men er houtpellets van maakt, die vervolgens met zwaar vervuilende zeeschepen naar Nederland transporteren, geeft al een milieuvervuiling waar je strontziek van wordt……. Dat was het nog niet: nadat die houtpellets zijn aangeleverd, komt bij de verbranding daarvan kooldioxide, CO2, zwavelzuur en zware metalen vrij, zelfs meer dan de nieuwe kolencentrales met alleen kolen zouden uitstoten……. Kortom de kans dat Kamp en andere ‘bewindslieden’ van Rutte 2 betrokken waren bij grootschalige fraude is levensgroot, maar ja wat wil je, een groot deel was als Kamp lid van de VVD, de grootste politieke misdadigers partij die ons land kent…… Mensen die nog steeds op die partij stemmen vinden het blijkbaar normaal dat ze worden geregeerd door misdadige politici…… De houding van de PvdA in dat kabinet is al helemaal te schunnig voor woorden, zeker als je ziet dat zijne PvdA Hufterigheid Samsom het gore lef heeft zich nu weer als klimaatgoeroe te afficheren (in één van de volgende berichten meer daarover)……

Nederlandse OV duurste in EU, terwijl het bij lange na geen alternatief is voor de auto

Nee, ik stond er niet van te kijken dat Nederland het duurste openbaar vervoer in de EU heeft, een bericht dat vanmorgen o.a. op BNR en Radio1 werd besproken. Eén en ander blijkt uit cijfers van Eurostat, het statistiekbureau voor de EU.

Het is zelfs zo zot dat je voor een maandabonnement op het traject Den Haag – Amsterdam € 371,– betaalt, terwijl een abonnement voor het vergelijkbare traject in België: Antwerpen – Gent € 174,– kost!!! In Luxemburg heeft men zelfs besloten vanaf 2020 het OV geheel gratis te maken, dit in de strijd tegen de files.

Daarover gesproken: BNR had TU Delft hoogleraar Bert van Wee aan de telefoon en deze knurft durfde te zeggen dat het subsidiëren van het OV of zelfs het geheel gratis maken van het OV niet helpt tegen files…… Er zijn over de wereld diverse proeven gedaan met gratis OV, zoals een paar jaar geleden in het Belgische Luik en wat blijkt telkens weer: veel meer mensen nemen het OV en de files in en rond het stedelijk gebied verdwijnen binnen de kortste keren…..

Van Wee maakt dan ook een kapitale denkfout, immers als het OV gratis wordt gemaakt, zal de burger op moeten draaien voor het grootste deel van de kosten, dit kan via geoormerkte belastingheffing, uiteraard afhankelijk van het inkomen. Zo moet iedereen meebetalen en kan men dan zelf beslissen of een auto dan nog wel nodig of financieel verantwoord is. Natuurlijk zal het OV, zoals in de Nederlandse situatie, dan echt een alternatief voor de auto moeten zijn. Zijn we meteen af van het gezeur over zwartrijden…..

Van dat laatste, het OV als alternatief voor de auto, is in Nederland bij lange na geen sprake, na 1.00 u. en in veel gevallen zelfs na 12 uur ‘s nachts, is het een heikele situatie om nog met de trein thuis te kunnen komen…..

Voorts nog het volgende: ondanks het feit dat het Nederlandse OV het duurste is van de 28 EU landen, zijn een groot aantal bushaltes en lijnen opgeheven en kan je op het platteland in veel gevallen maar één keer per uur gebruik maken van de bus, die vaak na 10.00 u ‘s avonds al niet meer rijdt (een bus waarvoor je dan ook nog een rot eind moet lopen)….

Kortom het OV gratis maken of veel zwaarder subsidiëren (zodat de prijs voor de reiziger daalt) heeft wel degelijk een groot nut, maar niet volgens van Wee, nee deze sufferd gelooft echt dat subsidiëring van het OV juist het tegendeel bereikt….. Ofwel: volgens van Wee zullen minder mensen gebruik maken van het OV bij een grotere subsidiëring of zelfs bij het gratis maken van het OV, niet dat hij daar enig steekhoudend argument voor heeft gegeven…. Nogmaals: geoormerkte belastingheffing voor het OV zal de Nederlander wel drie keer doen bedenken, voor deze de auto pakt…..

Nederland heeft met advies van figuren als van Wee het OV uitgekleed en voor de burgers zo duur en onaantrekkelijk gemaakt dat velen dit OV de rug hebben toegekeerd en zeker op grotere afstanden in de goedkopere auto zijn gejaagd……..

De Nederlandse luchtkwaliteit behoort tot de slechtste van de EU, het is dan ook een schande dat we een OV hebben dat niet eens in de buurt van een alternatief voor de auto komt….. Jaarlijks overlijden rond de 18.000 mensen aan de langdurige inademing van auto-uitstoot (het werkelijke aantal moet veel hoger liggen, zelfs hoger dan de 20.000 doden die jaarlijks worden geveld door roken..*)… Het is dan ook een schande dat ons OV zo duur is en zo is uitgekleed wat betreft de service (dus haltes enz.)…..

Je kan dan ook met een gerust hart stellen dat de opvolgende Nederlandse regeringen verantwoordelijk zijn voor dit grote aantal doden….. En wat deden eerdere kabinetten en doet het nu al derde kabinet Rutte? Inzetten op autorijden, o.a. met de verhoging van de maximumsnelheid en de vele miljarden voor uitbreiding van het wegennet…… Het voorgaande naast het OV toestaan steeds meer lijnen en haltes uit de dienst te nemen……. Ronduit misdadig!!

De hoogste tijd dat het OM een strafrechtelijk onderzoek instelt naar het door de opvolgende regeringen met opzet doden van een groot aantal mensen….. (en geen gelul dat politici onaantastbaar zijn, zij weten dondersgoed dat ze met gevoerd beleid mensen de dood injagen….. En dat na een akelig ziekbed en enorme kosten voor de gezondheidszorg, vergeet daarbij niet dat jaarlijks een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten oploopt door diezelfde auto-uitstoot….)

* ‘Vreemd genoeg’ zetten de opvolgende regeringen wel in op het terugdringen van roken, men wil zelfs roken op straat gaan verbieden, terwijl je daar volop wordt vergast door het autoverkeer…… Automobilisten zijn niet verslaafd aan autorijden, terwijl rokers in feite ziek zijn, daar ze verslaafd zijn aan de vele verslavende stoffen in tabak, waar nicotine nog de minst verslavende stof is (politici weigeren de tabaksindustrie te verplichten de extra verslavende stoffen uit tabak te verwijderen, daar dit het roken zou stimuleren…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De smerige leugen! Vergeet niet dat met minder verslavende stoffen in tabak, het makkelijker is te stoppen met roken…..)

Zie ook:

Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) heeft het eindelijk voor elkaar: statiegeld op kleine plastic flesjes‘ (en zie de links in dat bericht, ook naar artikelen over autorijden)

Duitsland verlaagt btw tarief op openbaar vervoer met 12%, waar Nederland de btw voor het OV verhoogde‘ 

Belastingschijven
onrecht: Rutte 3 knijpt de onderlaag verder af met verhoging
belastingtarief, terwijl de welgestelden een belastingverlaging krijgen

BTW verhoging: Lodewijk Asscher valt ten overvloede nog eens door de mand als topleugenaar

Rutte:
het is een blamage als het nieuwe belastingplan niet doorgaat……..
Het kabinet Rutte 2 is een blamage voor Nederland!!!!