Kennisplatform Integratie & Samenleving trekt Armeense genocide in twijfel…..

Kennisplatform
Integratie & Samenleving (KIS), een vehikel dat in feite bestaat
uit het Verwey-Jonker Instituut en Movisie en wordt gesubsidieerd door ons
allen via het ministerie van Sociale Zaken, trekt de Armeense
genocide in twijfel…..

De
Tweede Kamer heeft na een ongelofelijk aantal jaren getouwtrek over
deze zaak, begin dit jaar eindelijk erkend dat de Armeense genocide
een feit is, echter niet het neoliberale afbraakkabinet Rutte 3 en
haar voorgangers, waar mensenlevens uiteraard niet opwegen tegen
economisch gewin……….

Afbeeldingsresultaat voor armeense genocide

In een
publicatie van februari 2017, weigert het KIS zonder voorbehoud de
massamoord op de Armeniërs als genocide neer te zetten, wat het
uiteraard wel is……. Even iets over KIS: dit platform adviseert, biedt praktische tips en
instrumenten over vraagstukken rond integratie, migratie en
diversiteit. Deze adviezen worden actief gedeeld met beleidsmakers
van gemeenten en andere overheidsinstellingen, politici,
professionals werkzaam bij maatschappelijke organisaties,
migrantenorganisaties en het bedrijfsleven…….

Afbeeldingsresultaat voor armeense genocide

Het is
duidelijk dat KIS haar bestaan belangrijker vindt dan
‘onbenulligheden’ als de Armeense genocide, haar bestaan dat er
onder meer in ligt een goede band te onderhouden met het dictatoriale
bewind van Erdogan en haar fanatieke aanhang in Nederland……  Deze fanatieke aanhang van de Turkse regering, (uiteraard) bestaande uit ‘Turkse Nederlanders* het eerst de Turkse regering dienen en waarbij men die regering ziet als degene aan wie men verantwoording moet afleggen, niet aan de
Nederlandse…..

Met haar uitspraken spaart KIS de kool en de geit, immers die fanatieke Turken willen als
de Nederlandse regering de vreselijke massamoord op de Armeniërs niet
zien als genocide, terwijl aan alle voorwaarden is voldaan, ‘waaraan
een genocide moet voldoen……’ Ofwel KIS houdt hiermee zowel de
Nederlandse regering en de
fanatieke Turken te vriend, dit over een genocide van 100 jaar
geleden……. 
(waar de houding van KIS ten opzichte van de Nederlandse regering ‘logisch’ is, deze is immers de subsidiegever) 

Erger nog is het feit dat KIS hiermee de uiterst
smerige houding van de Nederlandse regering legitimeert, daarnaast heeft dit platform het gore lef gehad openlijk haar twijfel over de Armeense genocide uit te spreken……. Dan te bedenken dat KIS met ons aller belastinggeld wordt betaald……. 

Kortom je kan dan ook niet anders dan KIS als een lobbyorganisatie van de Nederlandse regering te zien….. (en in deze zaak zelfs als lobbyorgaan voor de reli-fascistische Turkse regering…..)

Het
volgende artikel komt van Doorbraak en werd geschreven door Mehmet
Kirmaci
:

Doorbraak
7 december 2018

Kennisplatform
Integratie & Samenleving trekt Armeense genocide in twijfel

Logo

De
genocide op de Armeense burgers van het Ottomaanse Rijk, aangevangen
in 1915, wordt sinds begin dit jaar 
erkend door
de Tweede Kamer. Met uitzondering uiteraard van de erdoğanisten van
DENK. Het kabinet daarentegen weigert zich nog steeds uit te spreken
over deze volkerenmoord. Het 
Kennisplatform
Integratie & Samenleving
 (KIS),
dat wordt gesubsidieerd door het ministerie van Sociale Zaken en
Werkgelegenheid, gaat nog verder dan zijn broodheer en trekt de
Armeense genocide zelfs in twijfel.

KIS
is een samenwerkingsverband van het Verwey-Jonker Instituut en
Movisie. 
Naar
eigen zeggen
 doet
het platform “onderzoek, adviseert en biedt praktische tips en
instrumenten over vraagstukken rond integratie, migratie en
diversiteit. Deze informatie wordt actief gedeeld met beleidsmakers
bij gemeenten en andere overheidsinstellingen, politici,
professionals werkzaam bij maatschappelijke organisaties,
migrantenorganisaties en het bedrijfsleven.”

Vermeende”
genocide

In
een publicatie uit februari 2017 met de titel 
“Verhoudingen
tussen Turks-Nederlandse groeperingen”
,
weigert KIS de massamoord op Armeniërs onomwonden te kwalificeren
als een genocide en probeert het een schijnbaar neutrale positie in
te nemen. Het platform stelt het volgende: “De leiders van de
Osmaanse regering besloten in 1915 tot deportatie van de Armeense
bevolking uit Oost- en Centraal-Anatolië naar de Syrische woestijn,
als een oorlogsmaatregel om de nationale veiligheid te garanderen. In
de periode tot de late zomer van 1916 kwamen naar schatting tussen
600.000 en 800.000 Armeniërs om. Ze werden het slachtoffer van
massale executies, aanvallen door paramilitaire bendes, en ziekte en
uitputting tijdens soms maandenlange marsen naar het zuiden. De
Armeniërs en veel westerse landen kwalificeren dit als genocide,
maar Turkije heeft zich altijd op het standpunt gesteld dat het
oorlog was en er veel slachtoffers vielen door gewapende strijd,
honger en ziekte.”

Op
zijn website gaat KIS nog verder en trekt de genocide ronduit in
twijfel. 
Het
platform schrijft

“De meeste Armeniërs woonden voor de Eerste Wereldoorlog in het
oosten van het huidige Turkije en delen van het huidige Syrië en
Iran. Een aantal van de nu in Nederland woonachtige Armeniërs is
tijdens of na de Eerste Wereldoorlog naar Nederland gevlucht, het
merendeel kwam vanaf de jaren zestig als arbeidsmigrant naar
Nederland. De vermeende Armeense genocide heeft regelmatig tot
spanningen geleid tussen Armeniërs en Turkse Nederlanders die zich
niet herkennen in de term ‘genocide’.”


Beschamend

Het
is beschamend dat KIS, een samenwerkingsverband dat prat gaat op zijn
onderzoeksvaardigheden, de torenhoge wetenschappelijke bewijsvoering
links laat liggen en de volkerenmoord op Armeniërs een “vermeende”
genocide noemt. Naar de redenen hiervan kunnen we alleen maar gissen.
Wellicht acht het platform het noodzakelijk om zijn subsidiegever,
het kabinet, na te praten. En/of: men is bang voor de voorspelbare
reactie van nationalistische en reactionaire Turken, een reactie die
naast woede ook zal bestaan uit gesloten deuren voor KIS-onderzoekers
die daardoor geen ingang meer kunnen krijgen voor onderzoek binnen en
naar de Turkse gemeenschap.

Ook
klopt de beschrijving van de achtergrond van de genocide door KIS
niet. Het Ottomaanse besluit tot “deportatie” (lees: uitroeiing)
van de Armeense gemeenschap was – in tegenstelling tot wat het
platform in navolging van de Ottomaanse en Turkse staten stelt –
niet ingegeven door militaire zorgen om de nationale veiligheid. De
Armeense bevolking vormde simpelweg geen serieuze militaire
bedreiging. Het besef dat de oorlog was verloren vormde juist de
trigger voor het genocidebesluit van de Ottomaanse pasja’s: zij
wilden het percentage Armeniërs in heel Anatolië reduceren tot
marginale cijfers om te voorkomen dat zij zich na de onafwendbare
nederlaag van het Ottomaanse Rijk konden afscheiden en een
onafhankelijk Armenië konden uitroepen.

Rectificatie

Er
is maar een weg voor KIS om zich te redden uit dit moeras van
angsthazerij en historische 
onwaarheden. En dat is een rectificatie. “1915” was ongetwijfeld een genocide.

Mehmet
Kirmaci

================================

* Zo worden deze Nederlanders genoemd, ook als deze ‘Turken’ hier geboren zijn. Zelf zien deze mensen zich simpelweg als Turken.

Zie ook: ‘Armeense genocide: Kennisplatform Integratie & Samenleving blijft genocide in twijfel trekken

Voor meer berichten over de Armeense genocide, klik op het label met die aanduiding, direct onder dit bericht.

Zwarte piet (black pete) is gelegaliseerd en gesubsidieerd racisme, daarnaast is het een vernedering en belediging voor gekleurde Nederlanders

Ongelofelijk dat premier Rutte, van misdadigerspartij VVD, durfde te zeggen dat het fenomeen ‘zwarte piet’ een discussie is die aan de ‘talkshow tafels’ moet worden opgelost…… Ofwel: door de overheid gesubsidieerd racisme, tevens een belediging en vernedering voor gekleurde Nederlanders en hun kinderen, is een discussie die bij het meer dan suffe gelul aan praatshow tafels worden opgelost……..

Je weet wel, praatshows zoals die van het oude wijf Jeroen Pauw, waar de rechtse extremisten die vorig jaar met geweld tegenstanders van zwarte piet tegenhielden op een Friese snelweg (gesteund door de politie, althans die deed hoegenaamd niets), een spreekbuis kregen, terwijl de tegenstanders van zwarte piet ofwel de slachtoffers van vorig jaar, niet tezamen aan tafel mochten zitten van het extreem rechtse tuig……. Nee echt geweldig Rutte, zo’n praatshow oplossing…… Grijnzende rotzak!

Hoe durft Rutte iets dergelijks te opperen, immers hij is ook de premier van gekleurde Nederlanders, van wie de kinderen in de sinterklaasperiode worden gepest, terwijl de landelijk en lokale overheden het sinterklaasfeest subsidiëren (intochten en tv programma’s als het Sinterklaasjournaal), inclusief de deelname van zwarte piet……..

In het VPRO programma OVT op Radio1, maakte de mislukte praatjesmaker Jos Palm vorige week zondag (25 november) de opmerking dat men het in dit geschiedenisprogramma niet wil hebben over de vervelende ‘zwarte piet discussie’, maar dat ook ‘wij’ er niet aan ontkomen (alvast een excuus aan de voorstanders van zwarte piet, immers Palm vindt dat ‘zwarte piet’ er gewoon bijhoort…)…..

Waarom Palm & co er niet aan konden ontkomen? Welnu, Lise Koning, een historicus heeft onderzoek gedaan waar zwarte piet vandaan komt en dat blijkt volgens haar de VS te zijn, waar men zich in de 19de eeuw met ‘black facing’ ging bezighouden, waarmee de echte zwarte mensen werden beledigd middels een karikatuur van echte zwarte mensen, die als onmenselijk en dom werden voorgesteld……..

Pas in 1850 maakte een Amsterdamse leraar een boek waarin hij zwarte piet toevoegde aan sinterklaas, aldus Koning…… Het volgende komt niet van Koning: Nederland kende toen nog steeds slavernij en waarschijnlijk heeft die leraar gedacht dat ten tijde van de echte klaas er ook al slavernij bestond en het niet meer dan logisch was dat sinterklaas ze ook ‘heeft gehouden als goedkope knecht……’*

Daar Nederland destijds amper of geen gekleurde mensen kende, gebruikte men maar al te graag de zwarte piet figuur als een kwaadaardige dombo (immers hij moest ook straffen uitdelen met de roe), zodat men ‘een uitgebalanceerd beeld kreeg van de gekleurden’ (alweer juist niet, zoals je begrijpt), gekleurden die destijds door velen niet werden gezien als mensen, ‘ook niet’ door de staat…… (dezelfde Nederlandse staat die als één van de laatste westerse landen de slavernij afschafte…..)

Als je dacht dat de ongeëmancipeerde Palm daarna zijn excuus maakte naar gekleurde luisteraars, heb je het geheel en al mis…….

* Vandaar ook dat het outsourcen van werk naar lagelonenlanden niets anders is dan een moderne vorm van slavernij…… (het ‘outsourcen van werk’ is het verplaatsen van werk naar een ander land)

Zie ook:

Zwarte piet (‘black pete’): ouders die hysterisch en gewelddadig worden over het verzet tegen deze racistische figuur, zouden uit de ouderlijke macht moeten worden ontzet

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

Zwarte piet moet voorgoed naar de afvalbak van de samenleving: teken de open brief

De strijd tegen Zwarte Piet van dit weekeinde in persoonlijke 

actieverslagen uit zeven steden

Zwarte piet beschermd door racisten en fascisten, zelfs op Radio1

Zwarte Piet tegenstanders staan zelfs met nummerbord genoteerd bij de politie……

Twan Huys ‘laat zich ringeloren’ door een rechtse extremist in portie zwarte piet propaganda

Zwarte piet: de Nederlandse wet voorziet niet in het aanpakken van deze zware vernedering die gekleurde mensen jaarlijks ten deel valt……….

Politie ‘betreurt’ het niet optreden tegen pro-zwarte piet terreur op snelweg richting Dokkum……….

Zwarte piet tegenstanders op grote weg tegengehouden middels blokkade, ondanks ongelukken en gewonden geen politie ingrijpen tegen daders……..‘ (eerder op De Doorbraak, waar ook de toevoeging te vinden is dat er zwaar vuurwerk werd gebruikt door de voorstanders van zwarte piet, ook dat kon de politie niet aanzetten tot arrestaties, integendeel……..)

HSP van Wijsmuller wenst zwarte piet niet meer te subsidiëren…….

Zwarte piet reden voor bedreigen van Ombudsvrouw Kalverboer………

Jos Palm (OVT) wil het absoluut niet over zwarte piet hebben, maar vraagt gast wel naar sinterklaasviering…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zijlstra: RTL heeft zwarte piet vermoord en Roemer wast de handen in witte onschuld………

‘Sint en zwarte piet intocht: alweer een landelijke belediging voor de gekleurde Nederlandse kinderen, onder zware ‘onafhankelijke’ politiebewaking………..

Van der Steur gaat zwarte piet gefaseerd uitschakelen (tot maart volgend jaar…) ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wanneer wordt Nederland volwassen en schaffen we Zwarte Piet af?

Wie zijn de pietofielen? Van seksueel gefrustreerde conservatieven tot die hards die terugverlangen naar de slavernij (tweets)

“Traumatische ervaring voor kinderen”‘ (protest tegen zwarte piet……) Voor meer Doorbraak berichten over zwarte piet, ga naar de website.

Rutte preekt fatsoen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

‘Roelof van de redactie’: “We gaan deze uitzending niet vervuilen met zwarte piet bagger!”

Aboutaleb ‘boos’ op vreedzame demonstranten, dit vanwege zwarte piet verdriet in de tere witte kinderziel……….

Bert Huisjes (WNL) moest lachen als reactie op de racistische en uiterst vernederende ‘grap’ van Giel Beelen……..‘ (een ‘mooi voorbeeld’ van hoe zelfs zogenaamde volwassen intellectuelen het de normaalste zaak van de wereld vinden, om met een halve grijns op de bek, de gekleurde medemens te pesten en beledigen…….)

Zwarte Piet in Den Haag met ‘anarchisten partij’ HSP in het college…………..

Zwarte piet activisten vallen school binnen om leerlingen te indoctrineren…..


En ook de NOS (‘onafhankelijke’ zendgemachtigde) gaf op haar webpagina nog een extra ‘mooi voorbeeld van hoe dom de gekleurde Nederlandse medemens eigenlijk is……’ Daar kunt u lezen hoe dom zwarte piet ‘wel niet’ is en dat uit de mond van ‘niemand minder’ dan sinterklaas………..

Roep Rotterdamse bakkerij Van Beek Specker op om racistisch Zwarte Piet-materiaal uit hun winkels te verwijderen!

Voor meer berichten met Palm, klik op het label OVT.

RWE (Essent) en Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor slopen 12.000 jaar oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno 2018…….

Mensen geeft het door: boycot RWE-Essent (Essent), en Innogi (Nederland, een dochteronderneming van RWE), dit vanwege de verdere sloop van het Hambacher Forst, een bos van 12.000 jaar oud bos……. Dit alles anno 2018, waar zo langzamerhand iedereen wel is overtuigd van de menselijke schuld voor de huidige snelle opwarming van de aarde, ofwel de klimaatverandering….. Dit nog naast de enorme vervuiling van de lucht, die jaarlijks aan tienduizenden het leven kost en dat na een akelig ziekbed……

Afbeeldingsresultaat voor hambacher forst

Het ergst van al is wel dat men op de vrijgekomen plek nog meer bruinkool in dagbouw zal winnen, op zich al een smerig karwei, waar de verbranding van deze troep (op de smerige stookolie van zeeschepen na) de smerigste verbranding van fossiele brandstoffen vormt en de klimaatverandering nog verder zal aanjagen……

Afbeeldingsresultaat voor hambacher forst

In feite zou de top van RWE en de politici die deze top steunt, strafrechtelijk moeten worden vervolgd vanwege het moedwillig vermoorden van het grote aantal mensen dat jaarlijks overlijdt door de gevolgen van die klimaatverandering!! (zware orkanen, zoals die in de Filipijnen en de oostkust van de VS en de daarmee opgewekte overstromingen, of de veel zwaardere moesson regens in Zuidoost-Azië). Waar je verder niet moet vergeten dat middels de veroorzaakte luchtvervuiling door verbranding van deze kankerverwekkende fossiele troep, een groot aantal mensen overlijdt…… (daarover zo meer)

Afbeeldingsresultaat voor hambacher forst

(Hoe fascistisch kan de politie zich tonen…..)

De activisten die de sloop van het Hambacher Forst willen voorkomen, worden in de Duitse media meer en meer afgedaan als gewelddadige misdadigers, dit terwijl zij proberen het bos te sparen (goed voor opname fijnstof en de productie van zuurstof) en een verdere stijging van de temperatuur proberen te beperken, beide zaken die het volk ten goede komen…… Terwijl RWE deze zaken juist tegengaat, de CO2 uitstoot zal nog verder stijgen, zelfs de uitstoot van fijn- en ultrafijnstof zal gigantisch omhoog gaan met het verbranden van nog meer bruinkool, zaken die op z’n zachtst gezegd de volksgezondheid niet ten goede komen….

(voor vergroting van deze kaart zie een artikel over het Hambacher Forst op Wikipedia, het kaartje wordt aan de rechterkant getoond en daar kan je het vergroten door erop te klikken)

Gistermiddag op WDR 5 rond 12.15 u. een woordvoerder van RWE (kan zijn naam niet terugvinden) die stelde dat RWE juist alles doet om de CO2 uitstoot terug te dringen……. Waarschijnlijk doelde deze plork op het bedrijf Innogy, een dochter van RWE, die de smerige handen schoon moeten wassen van de onverantwoordelijke top van RWE, immers Innogy is zogenaamd een duurzame energieleverancier……..

RWE beheert hier o.a. de uiterst smerige Amercentrale en één van de nieuwe kolencentrales in Eemshaven, voor die laatste kreeg RWE een gigantisch bedrag aan subsidie (rond de 1 miljard euro!!), dit voor de sloop van bossen in de VS, waar men dan ‘eco-houtpellets’ van maakt die na uiterst vervuilende scheepstransporten voor de ‘bio-bijstook’ in de nieuwe kolencentrales worden gebruikt……

De verantwoordelijke schoft voor die belachelijke subsidie is VVD opperhufter Kamp, hij deed dit in de laatste dagen van zijn ministerschap onder smeerpijpenkabinet Rutte 2 (in totaal voor al de 4 nieuwe kolencentrales, ging het om 4 miljard euro aan belastinggeld; over verspilling van belastinggelden gesproken……….) Het zal me niet verbazen als RWE de gerooide bomen via een truc laat toekomen aan de kolencentrale in Eemshaven en alsnog de subsidie van de Nederlandse overheid opstrijkt (RWE is een Duits bedrijf)….. De top bestaat immers uit gewetenloze ‘mensen’ die er geen moeite mee hebben hun medemens om zeep te helpen en het leven op aarde verder onmogelijk te maken, laat staan dat ze moeite hebben met frauderen……

Gerelateerde afbeelding

Op diezelfde zender gistermiddag na 13.30 u. een verslaggever van WDR die stelde dat het bos toch al weg moet, daar men op die plek een meer heeft gepland, goed voor het toerisme en daarmee de middenstand…… De smerige oplichter! Dat meer werd daar gepland daar RWE enorme kuilen maakt waar het bruinkool is weggevreten door de enorme machines die men daarvoor gebruikt…..

Afbeeldingsresultaat voor bruinkoolwinning

Beste bezoeker, nogmaals: boycot Essent en Innogy, laat de schoften van RWE weten dat men anno 2018 niet langer is gediend van verdere verrampenering van het landschap, de luchtkwaliteit en het klimaat! (en geeft het ajb door!)

Zie ook:

RWE wil grondwater onder Hambacher Forst wegpompen, de negatieve gevolgen daarvan zullen ook in Nederland worden gevoeld…….

Ohrfeige für RWE und Landesregierung

Hambacher Forst voorlopig gespaard door de rechter

RWE (Essent) en Hambacher Forst: de eerste dode tijdens ontruiming bij val van hangbrug……..

Duitse ‘eco-terroristen’ en het Hambacher Bos, of hoe het zorg dragen voor het milieu wordt gedemoniseerd……

RWE vernield 12.000 jaar oud Duits bos, om bruinkool te kunnen verbranden………

Koning mede verantwoordelijk voor geheimhouding stukken, aangaande de nieuwe kolencentrales in de Eemshaven……..

Kamp is lobbyist voor RWE en eist opsplitsing energiemarkt….

Essent doet klanten een cadeau van € 200,–, bekostigt door de belastingbetaler……

Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

RWE schildert zich valsgroen in duurzame energie……..

VS importbeperkingen niet alleen dom maar ook uiterst hypocriet

Lees
het volgende uitstekende artikel van Mike ‘Mish’ Shedlock, eerder
geplaatst op Mish Talk, de site van Shedlock, een artikel over de
handelsoorlog die Trump heeft ontketend met China, volgens Shedlock
niet alleen een dom ‘beleid’, maar ook uiterst hypocriet en
contraproductief.

US
Trade Policy: Not Only are We Stupid, We are Hypocrites

by
Mike
Mish Shedlock
1
day
edited
(August 2, 2018)

The
news agencies reported Trump would extend tariffs on Wednesday.
Instead, we have an outline of possible actions.

The Wall Street Journal
reports 
U.S.
Turns Up the Heat on China
.

The U.S. turned up the
heat Wednesday on China, with the Trump administration threatening to
more than double proposed tariffs on imports while Congress passed a
defense bill designed to restrict Beijing’s economic and military
activity.

The moves come as Beijing
and Washington have failed to ease an escalating trade dispute,
prompting the administration to seek additional leverage. The
administration, which has already affixed tariffs on billions of
dollars in Chinese imports, said it would consider more than doubling
proposed tariffs on a further $200 billion worth of Chinese goods to
25%, up from an original 10%.

Meantime, the Senate
approved a defense-policy bill that both tightens U.S.
national-security reviews of Chinese corporate deals and revamps
export controls over which U.S. technologies can be sent abroad. The
bill, which also restricts Beijing in areas ranging from cultural
activity to military exercises, passed the House a week earlier and
President Trump is expected to sign it into law.

Administration officials
are confident they have the upper hand in the trade fight because the
U.S. economy is strengthening while the Chinese economy shows signs
of growing slack. Moreover, China is more dependent on trade than the
U.S.

But that confidence so
far hasn’t translated into action.

President Trump has
threatened to apply tariffs to all $505 billion in Chinese goods
entering the U.S. if the two are unable to reach a settlement.
Washington has already applied tariffs to $34 billion worth of
Chinese imports, with another set of duties on $16 billion in goods
scheduled in the days ahead.

The U.S. threatened
Wednesday to make the next round of tariffs more punitive. In a
Monday White House meeting, Mr. Trump dismissed the original
administration plan for a 10% tariff on $200 billion in imports—the
next step in Mr. Trump’s escalation—and had his team bump up the
levy to 25%.

Another Tariff
Backfiring Moment

The administration didn’t
spell out a particular rationale for increasing the tariff. People
familiar with White House discussions say the reasons include anger
over the Chinese government’s failure to approve the merger of
U.S.-based Qualcomm Inc. and Dutch chip maker NXP Semiconductors ,
which forced the companies to scrap a deal aimed at boosting
Qualcomm’s reach into new markets.

Both sides lose. That’s
exactly what happens in trade wars.

More Losses
Coming

The proposed tariff
increase poses big risks for both the U.S. and global economy. A 25%
tariff would boost the cost of a range of U.S. imports at a time when
inflation has begun to pick up. It would become another factor for
the Federal Reserve to consider as it decides how quickly to raise
interest rates.

This gets you
nothing,” said Fred Bergsten, founder of the Peterson Institute for
International Economics, a Washington, D.C., free-trade think tank.
“It adds to inflation pressure and interest rates and [would]
strengthen the dollar, which makes trade situation even worse” for
the U.S., he said.

It gets less than
nothing. Inflation will be temporary, and it will be followed by a
deflationary collapse in trade.

Three Ways China
Can Retaliate

  1. Let the Yuan slide 25%
    negating the tariffs.

  2. Further limit US firms
    ability to do deals in China

  3. Halt
    Rare Earth Exports. Rare earths are 17 minerals used to make cell
    phones, hybrid cars, weapons, flat-screen TVs, magnets,
    mercury-vapor lights, and camera lenses.

Option one has capital
flight risks for China of course. But US tariffs pose numerous risks
to the US and global economy as well.

Option two is a given.

Option three is rarely
discussed, but China has at least 80% of the global market.

China’s Rate
Earth Monopoly

In August of 2017, The
Diplomat commented on 
The
Ongoing Efforts to Challenge China’s Monopoly
.

Back in 2010, “rare
earth elements” became a hot topic in the national security and
foreign policy fields, mainly because of the political, economic, and
security turmoil that followed China’s defacto embargo of those
elements. In September of that year, China (the major supplier of
rare earth elements) suddenly reduced its export quotas by 40 percent
— not long after the collision of a Chinese fishing ship and a
Japanese Coast Guard vessel in the East China Sea. Due to the export
restriction, Japan found it difficult to fill its domestic rare earth
demands, and as a result the world market price of the elements
skyrocketed.

Eventually, when the WTO
ruled against China’s export restriction in 2014, and the market
price went back to the original (or even lower) level, media coverage
on rare earths declined dramatically. Are the risks in the rare earth
supply chain really gone? Probably not.

Called “the
vitamins of modern society
,”
rare earth elements play a critical role in our daily life — in
both the economic and security domains. These elements are key
components of a vast array of products, including smart phones,
computers, light bulbs, electric cars, wind turbines, satellites,
cruise missiles, and stealth aircrafts. Some elements, like neodymium
and dysprosium, are highly demanded for the production of permanent
magnets, which are used for sensors and motors of these products. The
most noteworthy fact is that the more we go green and
technology-oriented, the more important these elements become to our
society.

Today, China enjoys a
monopoly in the rare earths market. It is estimated that in
2016, 
more
than 80 percent
 of
rare earth elements produced in the world were excavated in China.
The country is also believed to hold more than 30 percent of the
planet’s remaining rare earth element reserves. While many stopped
paying attention to rare earths after the dispute settlement at the
WTO, the market has been preparing for more potential turmoil.

It is costly to find
alternatives to low-priced Chinese rare earths, whether those
alternatives are opening and reopening mines, inventing new recycling
process, or developing substitutes. Nonetheless, in the current
situation, where China not only has major control over global supply
but has also begun stockpiling in preparation for future market
demand, continuing efforts to diversify the supply chain portfolio
are critical for the United States and its allies — from both
economic and security perspectives. It is not sustainable to rely on
Chinese rare earths, although they look very cost-effective in a very
short term. Now is the time to revisit the powerful dynamics of rare
earth elements and to establish a strategy to win the
soon-to-be-more-competitive battle of the market.

Not That Rare? So
What?

In April of 2018, The
Verge reported 
China
can’t control the market in rare earth elements because they aren’t
all that rare
.

The Verge contradicts its
own headline in the body.

The whole process is
“expensive, difficult, and dangerous,” says former rare earth
trader and freelance journalist Tim Worstall. He tells The Verge
that, because of this, the West has been more or less happy to cede
production of rare earths to China. From the 1960s to the ‘80s, the
US did actually supply the world with these elements; all extracted
from a single mine in California named Mountain Pass. But in the
‘90s, China entered the market and drove down prices, making
Mountain Pass unprofitable and leading to its closure in 2002.

Worstall says there are
many reasons production moved overseas. Some of these are familiar:
cheap labor costs and a willingness to overlook environmental damage,
for example. But there’s also the fact that rare earth production
in China is often a byproduct of other mining operations. “The
biggest plant there is actually an iron ore mine which extracts rare
earths on the side,” says Worstall. This means that, unlike the
Mountain Pass mine, producers aren’t reliant on a single product.
“If you are trying to only produce rare earths, then you’re
subject to the swings and roundabouts of the market.”

In a paper describing
the Minamitori find published in 
Nature
Scientific Reports
,
the Japanese suggest a hydrocycle could use centrifugal forces to
quickly separate out a lot of the unnecessary materials in the sea
mud. But this method is unproven.

Nobody has ever done
it before, and no-one has proved it can work at an industrial scale,”
says Professor Frances Wall of the Exeter University’s Camborne
School of Mines. Wall tells 
The
Verge
 that
the Japanese team are doing “some nice work,” but says a huge
amount of research has yet to be done before the seabed becomes a
reliable source of these important elements. “There have been
literally hundreds of exploration projects [that have found rare
earth metals] and they’ve not been able to go forward through
production because they can’t prove they’ll make any money,”
says Wall.

Where’s the Mine?

Rare earths may not be
that rare but how long does it takes to start a mine and produce what
you need?

It was a WTO ruling that
eventually led to the price collapse, some four years later! And if
Trump has no use for the WTO, maybe China will decide the same thing.

Alleged Steel
Glut

Let’s step back for a
moment and look at what started this trade war: An alleged steel
glut. China supposedly was dumping steel below cost.

Complaining about
“dumping” is idiotic. If someone is providing goods cheaper
than you or they can make them, you are getting one hell of a good
deal! Period. End of story. If it hurts steel manufacturers, then it
benefits thousands of other companies that use steel.

And tariffs pick winners
and losers, mostly losers, all but the steel industry in fact. To
argue about this is absurd.

When someone Tweeted
about a steel glut today, I responded:

Mike
Mish Shedlock on Twitter

Is
there a “steel glut”? Are people paying to get rid of
steel? If not, where is evidence of a glut? China produces more steel
than…

 twitter.com

Mike Mish Shedlock on Twitter

Oceans
of Gluts

If
there is a “steel glut” then there is a “soybean
glut”. There are tens of thousands of gluts. Literally every
export can be deemed a glut.

And
again, if China is indeed subsidizing steel, then we should be
eternally grateful. Instead, Trump spits in their face.

Amazing.

By
the way, the US subsidizes Boeing and the entire defense industry by
fighting needless, counterproductive wars. And what about the sugar
lobby? Ethanol?

So
not only are we stupid, we are hypocrites.

Mike
“Mish” Shedlock

=============================

Voor meer berichten over deze handelsoorlog, klik op het label met die aanduiding, direct onder dit bericht.

Untitled Post

40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

SumOfUS is een petitie begonnen tegen een EU subsidie (ons belastinggeld) voor de doodsindustrie die zich met wapenfabricage bezighoudt*. 40 miljard euro aan subsidie voor een industrie die enorme winsten maakt met het verkopen van wapens en technologieën waarmee massamoorden kunnen worden gepleegd en keer op keer ook daadwerkelijk worden gepleegd……..

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Subsidie voor de ontwikkeling van krachtige wapens, efficiëntere warbots als drones (zo is men bezig deze moordwapens te voorzien van kunstmatige intelligentie) en subsidie voor de veiligheidsdiensten en politie in o.a. dictaturen…… (en die van democratieën dictaturen kan maken..) 

We hebben nog een paar dagen de tijd en als je deze petitie nog niet hebt getekend, doe dat ajb en geeft het door! Voor degenen die al hebben getekend, Twitter een EU parlementariër en breng je zorgen ajb over!   

  SIGN THE PETITION 

  SEND A TWEET! 

40
billion subsidy for EU weapons? No Way!

Wow
— over 25,000 people have joined our appeal to the 
EU
to stop spending public money on the development of weapons
.
We know that increased spending on the military has never made our
world safer — now it’s time for European leaders to listen.

But
they are already 
getting
pounded by lobbyists from the arms industry
.
We don’t have much time left: EU parliamentarians are set to make a
decision on the new budget for military spending in just two days
(the official name is European Defence Industrial Development
Programme, and short: EDIDP).

Can
you make your voice heard and send a tweet to a European
parliamentarian?

We
know that when we band together, the European Union has to listen.
Just recently 
we
had an incredible win for people and the planet
 over
profits. Thanks to an amazing effort by SumOfUs members like you and
our partners, we got a Europe-wide ban on three key pesticides
contributing to the global bee die-off.

Let’s
make our voices heard again to get EU leaders to reject the deadly
proposal for more spending on the military.

===============================

* Lees het meer uitgebreide bericht: ‘EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie……

EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie……

Nadat
de EU bekend maakte een eigen leger te willen vormen, is nu bekend
geworden dat dezelfde EU de komende 10 jaar 40 miljard euro extra investeert in de ontwikkeling van drones, beveiligingstechnologie en
krachtige nieuwe wapens…… Alles voor een industrie waar enorme winsten worden gemaakt…..

De
wapenindustrie kan na ontwikkeling van o.a. dodelijke wapens deze
verkopen aan landen in conflictgebieden, iets waarin de
EU-wapenindustrie al één van de besten is >> de EU wapenindustrie is
de tweede wapenleverancier ter wereld en 40% van deze wapens gaan
naar het Midden-Oosten……

De
wapenindustrie heeft een uitermate machtige lobbymachine, waar ook
politici en militairen deel van uitmaken, neem de beslissing voor de
meer dan waardeloze, maar peperdure JSF…… Ondanks dat er een
groot aantal rapporten ligt over de slechte kwaliteit van de JSF, koos een flink deel van de politieke partijen voor de JSF, zoals: de VVD,
het CDA, de PvdA, 
PVV, D66, CU en SGP (de PvdA oplichters waren alleen voor de JSF, als ze deel uitmaakten van de
regering, zoals tijdens Rutte 2, waar ze zelfs de partij waren die deze keus mogelijk maakte)………. 

De 10 grootste
wapenfabrieken in de EU hebben hun lobby budget de laatste 5 jaar
verdubbeld…… de EU heeft van 2013 tot 2016 maar liefst 37 ontmoetingen gehad met lobbyisten van de wapenindustrie…… Dit nog buiten de hiervoor bedoelde militaire en politieke lobbyisten van deze doodsindustrie, die desnoods dag in dag uit kunnen lobbyen voor hun broodheer, van wie ze t.z.t. een ‘mooie vergoeding’ krijgen, als ze al niet een ‘mooi aandelenpakket’ in de wapenindustrie hebben geparkeerd bij familie, dit voor de duur van de politieke carrière…… Waar ze natuurlijk ook lobbyen voor familie en vrienden die een dergelijk aandelenpakket in het bezit hebben….

Wat
betreft de investeringen voor de beveiligingstechnologie, zal deze
niet alleen ten goede komen aan dictaturen, die zo nog makkelijker
ongenoegen onder het volk de kop kunnen indrukken, maar deze technologie zal
uiteraard ook worden ingezet tegen de EU bevolking, zodat we straks
 meer
en meer te maken krijgen met een staat die niet ver zal afstaan van
een politiestaat…*

Het
EU Defensie Fonds dat in juni 2017 in werking trad, zal de komende 10
jaar dus 40 miljard extra investeren in oorlogsvoering en
onderdrukking van bevolkingen, dat bedrag is 30 keer groter dan wat
de EU investeert in mensenrechten…….. Jammer dat het hieronder
opgenomen schrijven, bij een petitie van SumOfUS, niet spreekt over wat
de EU van plan is te investeren in bescherming van het milieu**. Het zou met niet verbazen dat ook het bedrag voor
milieumaatregelen, vergeleken met de investeringen in dood en
verderf, ver achter blijft bij die 40 miljard euro……..

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Uiteraard
wordt alles door ons bekostigd via de belastingen, zoals we nu al
betalen voor illegale oorlogsvoering in het Midden-Oosten, bedragen
die niet alleen middels het ministerie van ‘Defensie’ (lees: ministerie van Oorlog) worden betaald…..
Dat laatste zet nog eens extra vraagtekens bij het gezeur over te
lage bestedingen aan defensie, immers het bedrag dat we uitgeven aan
defensie wordt voor een deel ontzien als het gaat om militaire
missies in landen waar we absoluut niets te zoeken hebben…….
M.a.w. als je alle kosten bij elkaar optelt geven we veel meer uit
aan defensie dan op de begroting staat…..

Overigens lijkt me het plan voor 4 miljard extra investeringen per jaar in de uiterst profijtelijke wapenindustrie aan de lage kant, het zou me niet verbazen dat via een omweg er veel meer geld zal gaan naar de doodsindustrie die men wapenindustrie noemt…….

Mensen,
lees en teken de petitie ajb en geeft het door, er is haast bij daar er volgende week in het EU parlement wordt gestemd over het budget!

Stop
the EU from spending billions on the arms industry!

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Under
pressure from the arms lobby 
Europe
has launched an unprecedented programme that would give the military
industry billions of euros in public funding.

Instead
of spending money to protect our environment and human rights, the EU
wants to finance deadly drones, surveillance tech and powerful new
weapons that our governments will then be free to export to
conflict-heavy regions.

This is critical. If
we don’t voice our opposition now, the arms lobby will succeed in
hijacking European budgets. 
And
we don’t have much time left. The European Parliament will vote on
such funding for the next two years in the beginning of July.

Tell
the EU enough is enough: No public money for arms manufacturers!

The
top 10 European 
arms
companies have more than doubled their lobbying budget
 in
the last five years alone. And it seems to have worked. The new EU
Defence Fund, launched in June 2017, is set to put nearly €40
billion in these companies’ pockets over the next 10 years. That’s
over 30 times larger than the EU’s budget for human rights.

The
European Union is already the world’s second-largest supplier of
weapons, with about 40 percent of its exports going to the Middle
East. By setting up this fund, the
EU — which ironically won the Nobel Peace Prize in 2012 — is
putting the interests of arms dealers over a chance for real peace
.
It’s taking away funding from the global issues that actually
matter 
and giving
in to Trump, who’s criticised Europe’s low defence
spending.

 SIGN THE PETITION 

The EU Commission has listened to SumOfUs
members before: we’ve pushed them to take action on single-use
plastic and ban bee-killing pesticides across Europe. Fighting
the military industrial complex will be a huge challenge, but it’s
far from hopeless.

European
parliamentarians are voting on the budget next week, giving us just a
short window. We need to act right now to reject this deadly
proposal.

Tell
the EU to use its budget for peace, not war.

======================================

* Al is men daar in de EU op andere vlakken al langer mee bezig, neem de macht van overheden op computergebruik, ofwel het mogen inbreken op computers van burgers, zoals ook in Nederland van kracht wordt met de sleepwet en wat dacht je van het geschreeuw over tegengaan van nepnieuws (fake news), terwijl het echte nepnieuws voor het overgrote deel wordt gemaakt door de reguliere media… M.a.w. men is doende de kritiek op het inhumane neoliberale regeringsbeleid, oorlogvoering enz. van het internet te weren……

** In pogingen om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen >> de klimaatverandering kan niet meer worden gestopt, deze is alleen nog enigszins te beperken, al is volgens echte deskundigen een stijging van dik meer dan 3% aan het eind van deze eeuw niet te voorkomen, zelfs al zouden we morgen alle maatregelen hebben genomen, die men tot uiterlijk 2050 heeft opgesteld……

Zie ook: ‘40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

PS: vergeet niet dat al het westers ingrijpen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten enorme vluchtelingenstromen opgang hebben gebracht, dit nog naast het creëren van terreur op de EU straten, beide zaken die enorm veel belastinggeld extra kosten……..

Regering Brits-Columbia liegt over olievervuiling…….

De
Canadese regering doet er alles aan om het Kinder Morgan, het bedrijf
dat olie uit teerzand haalt en transporteert, naar de zin te maken. Vandaar dat de regering
van deelstaat Brits-Columbia (BC) het bedrijf flink steunt in haar
smerige praktijken met maar liefst 4,5 miljard dollar…. 
Met dat geld koopt BC zogenaamd een aandeel in het bedrijf…. Het gaat hier om het
merendeel van het bedrag dat Kinder Morgan nodig zegt te hebben t.w.
een bedrag van ruim 7 miljard Canadese dollars……. 

Dit
geld zal worden gebruikt voor nog een pijpleiding, dit ondanks groot
bezwaar van de bevolking in o.a. Alberta en BC, de pijpleiding zal dan ook lopen van Alberta naar de kust van Brits-Columbia, en zal verder een
aantal pompstations bevatten (‘goed voor de werkgelegenheid’, ook al
gaat de wereld eraan kapot……)…….

Zoals
bekend zijn er jaarlijks vele lekken in oliepijpleidingen, in de VS
is dit helemaal bar en boos. Twee weken geleden meldden de autoriteiten
van BC dat er in de Trans Mountain Pipeline (TMP) een lek was ontdekt waaruit 100 liter olie was weggelopen.

100
liter is de hoeveelheid weggelekte olie die Kinder Morgan niet hoeft
te melden, echter intussen blijkt het niet om 100 liter olie te gaan
maar om 4.800 liter…….

Zo
worden bevolkingen wereldwijd dag in dag uit bedonderd door hun onverantwoorde inhumane neoliberale overheden…….

De
Canadese premier Trudeau doet net of hij veel meer voor het milieu
wil doen dan Trump, echter dan moet je vooral niet kijken naar zaken als
smerige oliewinning, transport van olie en alle andere misdaden
tegen het milieu van het grote bedrijfsleven in ‘zijn land……’

Toch
fijn voor de bevolking van BC dat ze mee mogen betalen aan de
vernieling van hun natuur door de zoveelste onverantwoorde
deelregering en landelijke regering………

De top van Kinder Morgan heeft zichzelf als beloning maar vast 1,5 miljoen euro toegekend aan bonussen…..

Hier een artikel over deze zaak van The Star:

Trans
Mountain spill 48 times larger than B.C. government first reported

By The
Canadian Press

Sun.,
June 10, 2018

KAMLOOPS,
B.C.—Officials say a spill from Kinder Morgan’s Trans Mountain
pipeline two weeks ago was 48 times larger than initially reported.

The
British Columbian (B.C.) Ministry of Environment says the spill
volume reported from the company’s Darfield station north of
Kamloops on May 27 has been revised to 4,800 litres from 100 litres.

A crane operates at Kinder Morgan's Trans-Mountain marine terminal, in Burnaby, B.C., on May 29.

A crane operates at Kinder Morgan’s Trans-Mountain marine terminal, in Burnaby, B.C., on May 29.  (JONATHAN HAYWARD / THE CANADIAN PRESS FILE PHOTO)

It
says 100 litres is the minimum threshold under the company’s spill
reporting obligations, so that’s why the ministry estimated 100
litres at the time.

Trans
Mountain spokesperson Ali Hounsell says the company never provided an
estimate of how much medium crude oil escaped, other than to confirm
with regulators that it was over the reportable threshold.

Trans
Mountain had not provided an estimate of the volume spilled, other
than to confirm with regulators that it was over the reportable
threshold, until cleanup had sufficiently progressed to a stage where
an accurate estimation could be provided,” she said in an email.

Following
an onsite investigation, she says Trans Mountain has provided the
updated volume estimate to regulators.

She
says Trans Mountain is in the final stages of completing the cleanup.

Key
Kinder Morgan executives offered $1.5-million retention bonuses

Under
British Columbia’s spill reporting regulation, Trans Mountain was
required to report the spill immediately. The regulation says the
quantity spilled should be among the information included in that
report, “to the extent practical.”

The
company turned off the pipeline for several hours the day of the
spill, which the ministry said came from a leaking flow metre.

The
spill was contained to the station property and no waterways were
affected, the ministry said.

Two
days later, Prime Minister Justin Trudeau announced the federal
government will spend $4.5 billion to buy the Trans Mountain
expansion and Kinder Morgan Canada’s core assets.

Kinder
Morgan had ceased all non-essential spending on the Trans Mountain
expansion in April, vowing to cancel it unless it received assurances
it can proceed without delays and without undue risk to shareholders
by a deadline of May 31.

Read
more about: 

Opinion
| Linda McQuaig: Trudeau’s pipeline gambit puts him on wrong side
of history

Protests
target Liberal MPs countrywide over feds’ Trans Mountain buyout

British
Columbia
EdmontonCalgaryAlbertaVancouver

 

http://standwithstandingrock.net/history/

http://www.reuters.com/article/us-usa-pipeline-nativeamericans-safety-i-idUSKCN11T1UW
 

https://www.theguardian.com/us-news/2016/dec/04/dakota-access-pipeline-permit-denied-standing-rock

http://www.businesswire.com/news/home/20161204005090/en/

http://ieefa.org/ieefa-report-dakota-access-pipeline-driven-high-risk-financing-overbuilt-region-little-known-economic-weaknesses-controversial-project

===================================

Zie ook: Lage
olieprijs zorgt ervoor dat teerzand oliewinning onrendabel is, waardoor
de uitbreiding van de Trans Mountain Pipeline wellicht wordt gestaakt
‘ 

Keystone XL pijpleiding heeft grote hoeveelheid olie gelekt, terwijl vreedzame demonstranten tegen de aanleg worden weggezet als terroristen……

The Dakota Access Pipeline Is Already Leaking

List of pipeline accidents in the United States in the 21st century‘ (stuitend!!)

VS overheden behandelden demonstranten tegen de DAPL als terroristen, zo blijkt uit gelekte documenten…..

Grote banken moeten stoppen met het financieren van klimaatrampen en de rechten van de oorspronkelijke bevolking her en der respecteren!’

Grote banken overtreden eigen duurzaamheidsregels……..

Help het Sioux volk van Standing Rock in hun terechte (vreedzame) verzet tegen bodem- en watervervuiling…..

Canada’s Standing Rock….. Stop de Site C Dam!

ING liegt dat het niet onder contract DAPL uit kan………

ING topman stelt dat ING zich niet kan terugtrekken uit DAPL….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

ING financiert de Dakota Access Pipeline, die het leefgebied van het Sioux volk bedreigt……….

North-Dakota Pipeline, grote schande voor Obama en de VS…….

Stop de barbaarse Japanse slachting van walvissen >> boycot Japan!

Gisteren ontving ik een petitie van Alex B., lid van het Care2 Petiton Team, een petitie tegen de komende slachting die Japan wil uitvoeren op walvissen, e.e.a. ook naar aanleiding van World Oceans Week (WOW), die dit jaar van 4 tot 12 juni duurt.

Japan voert deze jaarlijkse slachting uit onder het mom van wetenschappelijk onderzoek, terwijl dit wetenschappelijk bewezen kul is, voor wetenschappelijk onderzoek op walvissen hoef je deze mooie en intelligente dieren niet te vermoorden……

Afbeeldingsresultaat voor walvisjacht japan

Vorig jaar vermoordde Japan maar liefst 120 zwangere Antarctische dwergvinvissen, van de in totaal 333 vermoordde dwergvinvissen…….. Van de honderden walvissen die Japan vorig jaar vermoordde, waren er meer dan 180 van het vrouwelijk geslacht en 70% van hen was zwanger….. (het is maar zeer de vraag of deze cijfers kloppen, immers ze worden aangevoerd door Japan…)

Sea Shepherd, de organisatie die zich jarenlang actief verzette tegen de Japanse slachtingen, heeft vorig jaar de handdoek in de ring gegooid, daar de Japanse walvisvloot met militaire zaken de boel zo had versterkt en beveiligd dat Sea Shepherd niets meer kan uitrichten.

Afbeeldingsresultaat voor walvisjacht japan

Die aanpassingen zijn door de Japanse overheid gesubsidieerd, zoals ook de hele walvisjacht wordt gesubsidieerd door de Japanse overheid. De consumptie van walvisvlees is sterk teruggelopen in Japan, waardoor de diepvriespakhuizen voor walvisvlees volkomen uit hun voegen barsten……..

Afbeeldingsresultaat voor walvisjacht japan

De hoogste tijd dat de Japanse regering internationaal aan de paal wordt genageld voor de barbarij……

Boycot Japanse producten en onderneem geen vakanties naar dat land!

Hier de tekst van het Care2 team en de links naar de petitie, lees en teken de petitie ajb en geeft het door!

Action
for World Oceans Week: Stop the Summer Whale Slaughter

Last
year, the government of Japan harpooned 333 Antarctic minke whales to
death. 
120
of these whales were expecting mothers.


It
wasn’t the first time this slaughter has occurred, and if we don’t
act now, it certainly will not be the last.


The
Japanese government conducts this annual whale hunt every summer in
the name of scientific research. But non-lethal surveys have been
shown to be just as effective for “biological sampling.” In
reality, many of the whales are ending up at the dinner table.


This
week is World Ocean’s Week and the summer hunt is just around the
corner. There will be no better time to raise your voice for these
whales.


Japan
plans to slaughter at least 4,000 whales over the next decade.
 But
according to a 2014 ruling by the International Court of Justice,
Japan is breaking the law by continuing their Antarctic whaling
program. 


We
must continue to shine a light on Japan’s horrific, criminal hunt.
Please sign and share the petition today!


Thank
you,

Alex
B. 

The
Care2 Petitions Team

P.S.
Each and every one of our signatures let Japan know that we are
against this horrible practice. Together, by speaking up, we can send
a strong message. 
Please
sign the petition and urge Japan to end their annual whale hunt.

P.P.S.
Care2’s World Oceans Week is leading up to the 
March
for the Ocean on June 9th
.
Find out more and 
join
us in DC or at a march near you!

Last
Year, Japan Murdered 120 Pregnant Minke Whales. Thousands More Could
Be Next.

  • petitie
    van: 
    Care2
    Team

  • doelwit: Prime
    Minister of Japan Shinzō Abe

Imagine
this, you are out in the ocean, swimming along with your friends and
family. The sky is blue, the water is the perfect temperature. Life
couldn’t be better. 
Then
all of a sudden a grenade-tipped harpoon plows into your chest.. It
explodes. Your friends look on in horror as you are dragged to your
death by a whaling ship. 

This
is what happens hundreds of times a year all thanks to the horrific
Japanese whaling industry.
 The
country is one of only a handful of nations that continues to harvest
the cetaceans. Officials defend the practice in the name of science.
They say the whales are harvested in order to conduct “biological
sampling.” However, according to many experts, non-lethal
surveys have been shown to be just as fruitful. 

Science
though is only an excuse, in reality, the 333 minke Antarctic whales
that were 
killed last
year likely ended up at the dinner table. 

Of
the hundreds of whales that were taken in 2017 more than 180 of those
were female and of those, nearly 70% were pregnant making the hunt
even more tragic.
 

If
the world cannot convince Japan to abandon its whaling program the
bloodshed will continue since the country says they intend to kill at
least 4000 whales over the next decade. 

According
to a 2014 ruling by the International Court of Justice, Japan is
breaking the law by continuing their Antarctic whaling
program.
 Countries
like Australia and animal rights organizations around the world have
urged Japan to stop to no avail. But we can’t give up. Each and every
one of our signatures let Japan know that we are against this
horrible practice. Together, by speaking up, we can send a strong
message. 

Please
sign the petition and urge Japan to end their whaling program and
stop this barbaric hunt.

Zwarte piet: de Nederlandse wet voorziet niet in het aanpakken van deze zware vernedering die gekleurde mensen jaarlijks ten deel valt……….

Ontving vandaag een update van een petitie tegen zwarte piet. In deze update aandacht voor de Nederlandse wetgeving. En zoals al vaker op deze plek gesteld, die wetgeving is zo krom als een hoepel. Zo mogen rechters wetgeving niet meten aan de Nederlandse grondwet, waardoor de rechter zich alleen aan de bestaande wetgeving kan houden, dit in tegenstelling tot veel andere landen.

Door deze vreemde gang van zaken kan de Nederlandse rechter de politici, zoals gezegd, niet aan de grondwet houden en bestaande kromme wetgeving niet afwijzen met een beroep op de grondwet…….. Met andere woorden: de grondwet bestaat uit holle frasen, die niet afgedwongen kunnen worden…… Terecht stelt de schrijver van het volgende artikel, J. van L*., dat je in feite niets hebt aan de Nederlandse grondwet ‘als het er echt om gaat’, zoals in dit geval bij de discriminatie, vernedering en grove belediging van de gekleurde minderheid aan Nederlanders in ons land………

Kortom Nederland is allesbehalve een gezonde democratie en we staan voor de zoveelste keer voor paal in het aanzicht van de wereld………

Lees het volgende uitstekende artikel (in het Engels, daar het hier om een internationale petitie gaat) en oordeel zelf (aan het eind een link naar de petitie):

The
Dutch constitution doesn’t apply. Where’s the rule  of law?

J.
van L.

Utrecht,
Netherlands

FEB
6, 2018 — 
There’s
a saying, absolute power corrupts absolutely. In a healthy democracy,
the power of politicians should be limited so that they are prevented
from exercising power oppressively. Limiting the power of politicians
is mainly achieved by having an institution that has the power to
keep the activity of politicians in check.

The
institution most used for this purpose, in most societies, are the
law courts (judiciary.) The Dutch state claims that it too has a
check on the actions of politicians, and other institutions, namely:
the Dutch constitution. The Dutch constitution however contains
article 120. Article 120 prohibits the judiciary from reviewing
legislature to see if it conforms with the demands of the
constitution.

This
means that judges must apply the law and are not able to critique the
law, even when it’s unconstitutional. If a constitution can’t be
applied to relevant situations, what use is it? It is a collection of
hollow words that give a deceitful impression that fundamental rights
are honoured in the Netherlands.

Human
rights are NOT respected. Last week, more than a year after
anti-blackface/discrimination activists were arrested in Rotterdam,
it was made known that the emergency order given by the mayor to stop
demonstrators, was invalid. The arrests were therefore not legal. You
might assume that there would be further consequences arising from
this injustice towards the anti-blackface/discrimination activists,
but there are not.

These
anti-discrimination activists were robbed of their opportunity to
protest, and robbed of their personal freedom for a number of hours,
whilst the mayor could take part, undisturbed, in a racist blackface
parade! Even though the arrests were illegal, there is no provision
in Dutch law for the arrested to claim damages. The Dutch
constitution hasn’t prevented this state oppression nor rectified the
damage caused by it.

The
Dutch national government still subsidises the making of racist
children’s television programmes (the series called Het
Sinterklaasjournaal**). Local government still subsidise (racist)
blackface parades. Mayors still take part in (racist) blackface
parades. Police, under orders from the mayor, still arrest/detain
anti-discrimination protestors.

In
juli 2014, a UN delegation, the Working Group of Experts on People of
African (OHCHR) descent, arrived in the Netherlands. The timing was
interesting, because it occurred when the results of a court case
were to be announced. The court case involved the following complaint
from anti-discrimination activists: why did the Amsterdam city
authorities issue a permit for a blackface parade when that parade
involves racism, and violates the right of black people to a
dignified private life? (The European Court of Human Rights case:
Aksu versus Turkey was used to illustrate the impact of stereotyping
on private life).

The
court acknowledged that the parade did encompass racist
discrimination. This victory for anti-discrimination was to be
short-lived. The decision was overturned later that year. A higher
court said that the city authority of Amsterdam was said not
authorised to consider constitutional matters when issuing permits!

This
means that even though racial discrimination, acknowledged by the
court, is present, the city authority is not allowed to take it into
account when issuing permits. This demonstrates how the Dutch state
cannot claim that they have an effective working constitution or the
rule of law. How can a court acknowledge such an enormous violation
of human rights, and yet in 2018 the government are STILL continuing
the violation in the ways listed above.

Dutch
people with a dark skin colour are discriminated against in every day
life. Many white anti-discrimination activists experienced for the
first time, after they got arrested, how cruel the system is. If a
persons skin colour conjures the association of criminality,
stupidity, uncivilisedness, and those associations are acted on,
consciously or not, this has severe repercussions on the ability of a
black person to live their life with a sense of dignity. It stops
black people from being treated fairly and courteously by police,
employers, co-workers, teachers, shop workers and others in society.
It stops black people from getting the jobs they deserve, studying to
the best of their ability, and engaging with others on a equal and
mutually respectful way.

Thank
you for signing this petition, we will continue to fight and expose
this injustice.

Hier de link naar de petitie mocht je deze nog niet getekend hebben: ‘Stop the Dutch government subsidizing blackface on children’s television

======================================

J. van L. is woonachtig in Utrecht, maar noemt liever niet zijn/haar volledige naam, logisch daar je anders kans loopt te worden mishandeld door psychopathische infantielen die niet willen dat je aan ‘hun zwarte piet’ komt. Dezelfde figuren hebben voor het overgrote deel een hekel aan alles wat van buiten Nederland komt, zeker als het mensen met een gekleurde huidskleur betreft…….. Dezelfde mafketels die uit hun dak gaan als je ze wit noemt…….

** Het Sinterklaasjournaal is van de ‘onafhankelijke zendgemachtigde’ NTR.

Twan Huys ‘laat zich ringeloren’ door een rechtse extremist in portie zwarte piet propaganda

Zie ook:

Zwarte piet (‘black pete’): ouders die hysterisch en gewelddadig worden over het verzet tegen deze racistische figuur, zouden uit de ouderlijke macht moeten worden ontzet

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

Zwarte piet (black pete) is gelegaliseerd en gesubsidieerd racisme, daarnaast is het een vernedering en belediging voor gekleurde Nederlanders

Zwarte piet moet voorgoed naar de afvalbak van de samenleving: teken de open brief

Zwarte piet beschermd door racisten en fascisten, zelfs op Radio1

De strijd tegen Zwarte Piet van dit weekeinde in persoonlijke 

actieverslagenuit zeven steden

Zwarte Piet tegenstanders staan zelfs met nummerbord genoteerd bij de politie……

Politie ‘betreurt’ het niet optreden tegen pro-zwarte piet terreur op snelweg richting Dokkum……….

Zwarte piet tegenstanders op grote weg tegengehouden middels blokkade, ondanks ongelukken en gewonden geen politie ingrijpen tegen daders……..‘ (eerder op De Doorbraak, waar ook de toevoeging te vinden is dat er zwaar vuurwerk werd gebruikt door de voorstanders van zwarte piet, ook dat kon de politie niet aanzetten tot arrestaties, integendeel……..)

HSP van Wijsmuller wenst zwarte piet niet meer te subsidiëren…….

Zwarte piet reden voor bedreigen van Ombudsvrouw Kalverboer………

Jos Palm (OVT) wil het absoluut niet over zwarte piet hebben, maar vraagt gast wel naar sinterklaasviering…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zijlstra: RTL heeft zwarte piet vermoord en Roemer wast de handen in witte onschuld………

‘Sint en zwarte piet intocht: alweer een landelijke belediging voor de gekleurde Nederlandse kinderen, onder zware ‘onafhankelijke’ politiebewaking………..

Van der Steur gaat zwarte piet gefaseerd uitschakelen (tot maart volgend jaar…) ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wanneer wordt Nederland volwassen en schaffen we Zwarte Piet af?

Wie zijn de pietofielen? Van seksueel gefrustreerde conservatieven tot die hards die terugverlangen naar de slavernij (tweets)

“Traumatische ervaring voor kinderen”‘ (protest tegen zwarte piet……) Voor meer Doorbraak berichten over zwarte piet, ga naar de website.

Rutte preekt fatsoen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

‘Roelof van de redactie’: “We gaan deze uitzending niet vervuilen met zwarte piet bagger!”

Aboutaleb ‘boos’ op vreedzame demonstranten, dit vanwege zwarte piet verdriet in de tere witte kinderziel……….

Bert Huisjes (WNL) moest lachen als reactie op de racistische en uiterst vernederende ‘grap’ van Giel Beelen……..‘ (een ‘mooi voorbeeld’ van hoe zelfs zogenaamde volwassen intellectuelen het de normaalste zaak van de wereld vinden, om met een halve grijns op de bek, de gekleurde medemens te pesten en beledigen…….)

Zwarte Piet in Den Haag met ‘anarchisten partij’ HSP in het college…………..

Zwarte piet activisten vallen school binnen om leerlingen te indoctrineren…..


En ook de NOS (‘onafhankelijke’ zendgemachtigde) gaf op haar webpagina nog een extra ‘mooi voorbeeld van hoe dom de gekleurde Nederlandse medemens eigenlijk is……’ Daar kunt u lezen hoe dom zwarte piet ‘wel niet’ is en dat uit de mond van ‘niemand minder’ dan sinterklaas………..

Antibiotica: wetenschappers luiden de noodklok, die jammer genoeg enigszins vals klinkt……..

Gistermiddag na 17.30 u. op BNR aandacht voor het rapport dat de Access to Medicine Foundation heeft uitgebracht over antibiotica gebruik en waarover gisteren (alweer terecht) de noodklok werd geluid.

Het moment nadert en voor velen was en is het al te laat, mensen die antibiotica resistente bacteriën in hun lichaam hadden dan wel hebben en voor wie er geen genezing mogelijk was of is. Met name TBC is in opmars vanwege antibioticaresistentie. Deze ziekte heeft de laatste jaren al een groot aantal slachtoffers geëist, m.n. in Oost-Europa……

Woordvoerder van de Access to Medicine Foundation, ene Marijn Verhoef gaf uitleg over het gevaar van antibiotica resistentie en dat is zoals je kon lezen niet misselijk……..

Of de farmaceuten wel hun best doen om die resistentie tegen te gaan (en te zorgen dat antibiotica niet in de omgeving verdwijnt, zoals in het oppervlakte water), zo werd de man gevraagd. En ja hoor, hij was best te spreken over de inzet van de farmaceuten, al kan het natuurlijk wel een stuk beter…. Ja je kan natuurlijk niet echt alleen apekool verkopen……..

Die farmaceuten doen zo hun best, dat ze amper geld uitgeven aan onderzoek naar nieuwe vormen van antibiotica laat staan naar alternatieven daarvoor. Dit zou te duur zijn, daar na verkoop er al weer snel resistentie tegen het laatste op de markt gebrachte antibioticum ontstaat……. Ondertussen verdienen die farmaceuten zich drie slagen in de rondte met de verkoop van diezelfde antibiotica aan de intensieve veeteelt en intensieve visteelt, daar verdwijnen jaarlijks vele tonnen antibiotica in ‘consumptiedieren’ (wat een walgelijk woord!)……… Erger nog: ook de zwaarste antibiotica is voorhanden in de doodsindustrie die men aanduidt als de ‘vleessector’ (en zuivelsector uiteraard….)……

Het zal je niet verbazen dat door die intensieve veeteelt ook antibiotica in de natuur terechtkomt, neem het uitrijden of injecteren in de grond van mest…..

Woordvoerder Verhoef  noemde niet één keer de intensieve veehouderij waar de antibioticaresistentie het snelst optreedt……..

De Access to Medicine Foundation zou een onafhankelijk adviesorgaan zijn, o.a. voor de farmaceutische industrie. Hoewel men op de site trots boogt op onafhankelijkheid van deze organisatie, wordt deze wel deels betaald door de Britse en Nederlandse overheid……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zoals je wel weet: de Britse en Nederlandse regeringen voeren beiden een inhumaan neoliberaal beleid, waar de belangen van de bedrijven en welgestelden ver voorgaan op die van de burgers……. Kortom Access to Medicine Foundation zit onder de ‘bedrijvenlobbyplak’ van 2 regeringen, vandaar ook het maffe praatje van Verhoef…….

Verhoef stelde nog dat m.n. GSK (farmaceut GlaxoSmithKline het goed doet…… Ik neem aan dat dit asobedrijf het vooral goed doet in het toeschuiven van extraatjes richting Access to Medicine Foundation. Al is het goed mogelijk dat de betreffende ministeries Access hebben opgedragen positief te berichten over dit bedrijf……

Trouwens over toegang tot medicijnen gesproken: hoe is het mogelijk dat jaarlijks nog steeds miljoenen mensen aan ziekten overlijden, die simpel te genezen zijn?? ‘Simpel’: omdat deze mensen die simpele medicijnen niet kunnen betalen, kortom de farmaceuten laten deze mensen sterven uit winstbejag!! Ofwel de farmaceuten maken zich schuldig aan misdaden tegen de menselijkheid………

Deze Verhoef had nog een aanbeveling (voor de regering): er is veel meer investering nodig voor onderzoek naar antibiotica………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, ‘die arme farmaceuten’ kunnen dat niet betalen, in 2013 behaalde deze sector slechts een winst van om en nabij 1 triljard euro……. Je snapt dat dit bedrag intussen nog hoger ligt…… Verhoefs Access to Medicine Foundation is in feite een ondergeschoven lobbyorganisatie voor de farmaceuten……..

Wat een oplichters zootje jezus!!!

Voor meer berichten over antibioticaresistentie, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.