Remco de Boer (‘energiedeskundige’): komend jaar gaat de focus van Rutte 3 naar het voorkomen van broeikasgasuitstoot…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gelukkig mensen, ik zocht gisteren een onderwerp op BNR en kwam toevallig een onderwerp van afgelopen dinsdag tegen, een beschrijving van een gesprek met Remco de Boer. Had dit gelukkig gemist: als ik de stem van de Boer had gehoord was ik gegarandeerd kotsmisselijk geworden, ik kan deze over een keeshondendrol getilde oplichter niet meer horen.

Het verslag betrof een ‘optreden’ van de Boer bij Hemmen, die de BNR presentatie doet van 12.00 tot 14.00 u. Volgens de Boer zal het komende jaar (dus dit jaar) de focus verlegd worden (door Rutte 3, Ap) van duurzame energie naar het voorkomen van broeikasgasuitstoot……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Gezien de kop van het BNR artikel en eerdere optredens van de Boer, is hij een groot voorstander van het opslaan van CO2……

Een weg die we volgens veel echte deskundigen niet moeten inslaan, daar dit broekasgas uiteindelijk toch in de atmosfeer zal belanden, immers hoe lang werken afsluiters, 50, 100 of 150 jaar…? Waarna de boel in de atmosfeer komt, bovendien is dit een uiterst kostbare kwestie (waar dan wel weer vrienden/familie van lobbyende politici kapitalen aan kunnen verdienen, zoals relaties bij oliemaatschappijen…..)

Veel geld uitgeven aan bijvoorbeeld deze belachelijke opslag zal bovendien ten koste gaan van het budget voor overschakelen van ‘fossiele energie’ naar duurzame energie…….

De Boer schijnt over landbouw te hebben gesproken als grote leverancier van broeikasgas, ik neem aan dat hij het over de intensieve veehouderij had, waar jaarlijks 500 miljoen dieren (ja een half miljard) worden groot en doodgemarteld. Uiteraard produceren deze dieren een enorme hoeveelheid methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op aarde. De Boer wil dit waarschijnlijk gaan opvangen, om het daarna als energiemaker (gas) te verbranden, echter ook deze verbranding is allesbehalve schoon…..

Als één ding zeker is als het om Rutte 3 gaat, is het dat dit kabinet niets zal ondernemen tegen de intenseve martelveehouderij….. Wat wil je met de ‘christelijke partijen’ CDA en CU in het kabinet (en de SGP als extra gedoogpartner), die partijen hebben bijbels waarin hun god hen maant vooral zo veel mogelijk van zijn schepping in 1 stal te proppen, deze dieren dan in een noodtempo te laten groeien (een marteling) en ze daarna te vermoorden (de ultieme marteling)…..

Trouwens Rutte 2 heeft op de valreep, middels VVD Obersturmbannführer Kamp, een subsidie aan de kolenmaffia gegeven van maar liefst 3,5 miljard euro, om daarmee bossen in de VS op te kopen en deze als ‘biobijstook’ met de kolen te verbranden in Nederlandse kolencentrales (mensen ik verzin ‘t niet!). Dit is welhaast nog smeriger dan alleen kolen verbranden, immers het slopen van die bossen kost een hele berg CO2, de gebieden waar deze bossen stonden namen met die bossen veel CO2 op, zoals je begrijpt verdwijnt deze mogelijkheid om CO2 op te nemen met de kap van de bomen, sterker nog: ook daarbij komt weer CO2 vrij……

Met de nieuwe aanplant van bomen in die gebieden (als dit al gebeurd), duurt het vele jaren voor een vergelijkbare hoeveelheid CO2 wordt opgenomen, als de bomen voor de kap opnamen…… Na de kap moeten die bomen worden verwerkt tot pellets, wat alweer een berg CO2 uitstoot ‘oplevert’ en daarna moet ‘t zooitje per schip worden getransporteerd met vuile zeeschepen naar Nederland, waar het tot slot naar die centrales gaat….. Zoals je begrijpt >> een hele berg extra CO2 geproduceerd voordat er ook maar 1 pellet de oven in gaat……… Dit terwijl ook het verstoken van hout belastend is voor het milieu en meetelt als aanjager van de klimaatverandering……

Hoe dat kan vraagt u, al die draaiende kolencentrales in Nederland? Simpel Australië en de VS dumpen al jaren steenkool op de wereldmarkt (tegen ‘afbraakprijzen’), daarom staan onze relatief schonere gascentrales uitgeschakeld, terwijl Nederlands gas voor een appel en ei wordt geëxporteerd……. (alweer: ik verzin ‘t niet!) Dan durft de Boer te verzuchten dat het een hele klus zal worden om de burgers te overtuigen dat e.e.a. duur is en hij/zij zal moeten bijdragen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, hoe kan je dergelijk smerig handelen nog uitleggen aan de burger??!!!

De Boer denkt dat de kostenverdeling voor duurzame energie fifty fifty zal gaan, dus voor de burgers en het bedrijfsleven. Echter gezien de geschiedenis zal zo’n 70% door de burgers moeten worden bijgedragen en maximaal 30% door de bedrijven, die daarvoor wellicht zullen worden gecompenseerd in de al minimale belasting die ze betalen (dat verlies aan belastinginkomsten, zal net als bij de vrijstelling van dividendbelasting voor aandeelhouders, moeten worden opgehoest door…….. ons!!)…..

Trouwens: waarom zou de burger warmlopen voor het betalen van extra belasting op de energierekening en de inkomstenbelasting, als de opvolgende regeringen jaar in jaar uit het slechte voorbeeld hebben gegeven en geven????

Nog zo’n teken ‘dat het Rutte 3 ernst is met het terugdringen van broeikasgasuitstoot’: de maximumsnelheid blijft gehandhaafd op 130 km/u. en 100 op een aantal 80 kilometerzones, terwijl die extra 10, 20 of 30 kilometer sneller, onevenredig veel meer uitstoot van CO2 en een berg gifstoffen, in de vorm van ultrafijnstof geeft….

Verder ziet de Boer het creëren van draagvlak van de landelijke overheid zal worden overgeheveld naar regionale en lokale overheden…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Oh ja, je weet wel: “Burgers van Lutjebroek we gaan een mooi windmolenpark bouwen naast onze gemeente, waar u met z’n allen op uit mag kijken, of u even de handen een aantal keer op elkaar wilt slaan…….”

Tja het is natuurlijk niet de taak van de Boer om met alles rekening te houden, zo kan je immers het publiek niet oplichten met de stelling dat we goed bezig zijn in Nederland…….

Liep vanmorgen alsnog een fikse ongesteldheid op, toen ik de Boer op BNR hoorde zwatelen (rond 8.20 u.). Nu was de Boer uitgenodigd aan de telefoon te spreken over de plannen van RWE om oude kolencentrales om te bouwen voor biobijstook van houtpellets……. Zoals je uit het voorgaande al begrepen zal hebben: de Boer is het eens met RWE haar oude kolencentrales om te bouwen (bovendien kan RWE daar een mooie subsidie mee binnenslepen, maar liefst 1,5 miljard euro van ons belastinggeld……) Wel vindt de Boer het zorgelijk dat deze subsidie om de natuur te vernielen in de VS en de luchtkwaliteit in Nederland verder te verzieken, per 2024 zal worden afgeschaft……..

Eerst wil de Boer de vuile kolencentrales in Oost-Europa sluiten, voor de Nederlandse worden gesloten…… Let wel: de nieuwe kolencentrales in Nederland werden puur en alleen gebouwd voor de export van energie naar het buitenland, in Nederland wekten we al meer dan genoeg energie op voor eigen gebruik……

Waar de Boer wijselijk de vuilbek over houdt, is het feit dat de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort……. Iets waar kolencentrales op z’n zachtst gezegd nog meer rotzooi aan toevoegen…. Vergeet niet dat alleen door de uitstoot van auto’s al zo’n 18.000 mensen jaarlijks vroegtijdig overlijden en een grote groep kinderen jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt……..

Hier het artikel van de BNR site:

‘VOORKOMEN
BETER DAN GENEZEN IN BROEIKASLAND’

Het
komend jaar gaat de focus op duurzame energie verschuiven naar het
voorkomen van het uitstoten van broeikasgas. Dat voorspelt
energie-expert Remco de Boer in Hemmen.

Het
nieuwe kabinet heeft ingezet op 49 procent CO2-reductie in 2030. We
laten de duurzame energie natuurlijk niet los, zegt De Boer, maar het
wordt een onderdeel van een groter geheel. ‘Je ziet dat alle sectoren
betrokken raken. Hadden we het eerst vooral over windmolens en
zonnepanelen, nu gaat het ook over de landbouw, bijvoorbeeld.’ Vooral
de zware industrie krijgt het nu op z’n bord, denkt De Boer. ‘Die 49
procent is verdeeld in het aantal megatonnen en minister Wiebes heeft
al aangekondigd op ‘tonnenjacht’ te gaan, waarmee hij bedoelt het
voorkomen van de uitstoot van megatonnen aan broeikasgas.’

De
klimaatwet is een begin…

Om
dat voor elkaar te krijgen, is er in de eerste plaats de Klimaatwet,
waarvoor onder meer GroenLinks en de PvdA het voortouw hebben genomen
en waar al heel lang over gesproken wordt. De Boer: ‘Hij ligt min of
meer kant en klaar. Het kabinet heeft beloofd daarnaar te gaan kijken
en minister Wiebes heeft Jesse Klaver uitgenodigd om erover te komen
praten. Dat is eigenlijk voor de lange termijn.’

…maar
geld is nog een probleem

Maar
het belangrijkste instrument is volgens De Boer het grote klimaat- en
energie-akkoord dat in 2018 gesloten moet worden. De strijd daarbij
zal in de eerste plaats over geld gaan, denkt hij. ‘Je ziet nu al dat
de lobby voor meer duurzame energie zegt dat al het geld dat gaat
naar het opslaan van CO2 in de bodem in duurzame energie gestopt zou
moeten worden.’ Ook zal het gaan over wie de rekening gaat betalen.
Het is nu ongeveer fifty-fifty tussen industrie en burgers.
GroenLinks bijvoorbeeld maakt zich er sterk voor dat het zwaartepunt
meer bij de industrie komt te liggen.

Het
volgende dat je volgens De Boer gaat zien is dat er meer discussie
komt over de verdeling tussen arme huishoudens en de wat rijkere. ‘Je
betaalt eigenlijk allemaal een opslag op je energierekening. Bij
mensen die veel verdienen doet het veel minder pijn dan voor mensen
met een kleine beurs.’

Draagvlak
creëren wordt lastig

Draagvlak
voor de energietransitie creëren zal nog een grote strijd worden,
verwacht De Boer. Tot nu toe claimen de ngo’s altijd dat zij zorgen
voor het draagvlak in de maatschappij, maar hun rol wordt anders,
denkt De Boer. ‘Die krijgen een minder prominente plek, is de
verwachting. En dan kom je bij de gemeentes, de provincies, de
decentrale overheden, die willen meer te zeggen hebben. En dat
krijgen ze ook, heeft het kabinet gezegd. Die krijgen dus een enorme
taak om dat draagvlak onder hun burgers te organiseren.’

=========================

PS: over die verdeling van de kosten tussen de arme en welgestelde Nederlanders: het lullige is dat die arme Nederlanders voor een groot deel in niet geïsoleerde huizen wonen en nu al een vermogen aan gas verstoken om de boel nog enigszins warm te houden…… Inderdaad de Boer, de grote onderlaag betaalt zich nu al scheel aan de energierekening, plus alle belachelijke toevoegingen daarop en de extra belastingen die in rekening worden gebracht…… Eerder werd gezegd dat de huishoudens in 2020 jaarlijks tot € 100,– meer gaan betalen op hun energierekening, terwijl de eerder genoemde onderlaag voor het overgrote deel letterlijk geen cent meer kan missen…….. Welgestelde Nederlanders hebben wel goed geïsoleerde huizen en daarbij verbruiken ze alsnog vaak veel meer dan het gemiddelde Nederlandse huishouden….. Als dit echt veel meer is, komen ze zelfs in aanmerking voor een korting op de energierekening, zoals de welgestelde zwembadbezitters veel minder betalen per kubieke meter water, dan die gemiddelde Nederlander……. (zwembadsubsidie…..)

NS kreeg boete opgelegd, maar die gaat niet ten koste van de reizigers……..ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Een oude koede: door een smerige streek van een paar grofgraaiers van de NS, bij de aanbesteding van het OV in Limburg, kreeg de NS een fikse boete opgelegd……

E.e.a. werd besproken op Radio1 op 21 november jl. De boete zal niet ten koste gaan van de reiziger, zo werd verklaard, daar de NS genoeg winst maakt……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja dat kan je wel zeggen, voor een waardeloze dienst waar van alles aan mankeert, betaal je je scheel en als je veel en lang moet reizen, is een goede tweede hands auto goedkoper dan de trein…..*

Nog lulliger is het feit dat die boete naar de overheid gaat, die NB de NS in haar bezit heeft…….. Met andere woorden: degene die de NS jaarlijks subsidie verleent en het bedrijf op de benen moet houden als het misgaat, int de door haarzelf opgelegde boete…….. Kafka had het kunnen bedenken, allemachtig!!

Je begrijpt zeker wel dat deze boete wordt opgeteld bij de ‘vele onkosten’ die de NS maakt (zoals de enorme salarissen van de NS top, die ook nog eens misbruik maken van hun macht, zoals in het onderhavige geval…..) Uiteraard gaat de reiziger daar wel voor bloeden, de NS heeft niet voor niets zoveel geld……..

Kortom de Nederlander betaalt voor de boete, terwijl die Nederlander ook mag opdraaien voor de jaarlijkse subsidie en voor eventuele verliezen bij de NS, zoals die in het enorme Fyra-debacle, waarna diezelfde Nederlander een kapitaal moet neerleggen voor een dienst de zo ongeveer tot de eerste levensbehoeften is gaan behoren (als je bijvoorbeeld werkloos wordt door falend Rutte beleid, mag er van je worden geëist dat je in totaal 4 uur per dag reist voor een flutbaan (met dank aan PvdA oplichters Asscher en Klijnsma……….)……..

Hoe is het gvd mogelijk??!!!

* Voorlopig zijn trein en andere openbaar vervoer nog steeds geen alternatief voor de auto, zo kan je het in veel steden na 1.00 u. ‘s nachts wel vergeten als je met dit vervoer naar huis moet….. Ronduit schandalig en dat in 2017…….

Zwarte Piet in Den Haag met ‘anarchisten partij’ HSP in het college…………..

Ook de gekleurde Hagenaars hebben via de belasting weer mogen dokken voor de grote vernederende ‘feestelijke intocht’ van sinterklaas, die afgelopen zaterdag plaatsvond…….

Je zou toch goddomme mogen verwachten dat de Haagse Stadspartij (HSP) nu in het college van B&W, zich hier pal voor had gegooid, maar nee hoor, deze partij die afgeladen zit met zogenaamde anarchisten (ze snappen het begrip anarchisme ‘niet helemaal’ ha! ha! ha!), heeft geen moeite met de nieuwe politieke in-correctheid waarmee zelfs de NOS mensen met een kleur durft te schofferen……… (ook voor dit gebeuren op de landelijke tv mogen gekleurde Nederlanders belasting betalen……)

Moet u nagaan, Wijsmuller stelde eerder dat hij tegen het subsidiëren van sinterklaas is, zolang daar zwarte pieten aan deelnemen, subsidie voor het bedrag van € 45.000,– (2016), maar vond dit geen reden af te zien van toetreding tot het college van B&W…….. (ach ja, macht corrumpeert…) Als een burgemeester uh wethouder in oorlogstijd……. Of er nu wel of niet subsidie wordt verleend, doet er niet toe, welke weldenkende partij kan achter deze jaarlijkse vernederende, beledigende en discriminatie in de hand werkende onzin staan..???!! Bovendien een ‘feest’ waardoor veel gekleurde kinderen worden gepest in aanloop van, tijdens en na deze jaarlijks terugkerende onzin….. Blijkbaar tellen zaken als vernedering, belediging  en pesten niet als daar gekleurde Nederlanders en hun kinderen het slachtoffer van zijn, ‘ze zijn immers toch maar derde klas burgers……….’

Met zwarte piet maakt Nederland zich internationaal, jaar in jaar uit, te schande……* Voor de zoveelste keer staat Nederland te kijk als een kleinburgerlijk, eng land, waar men een deel van de burgers mag beledigen en vernederen, alsof die mensen dat verdiend hebben, of sterker nog: of wij recht hebben op dit jaarlijkse schunnige feest, vanwege ons ‘mooie en trotse’ VOC verleden….. .

VOC, u weet wel: een organisatie die groot werd met: -massamoorden tot zelfs genocidale massamoord, -verkrachtingen, -martelingen, -slavernij, -ontvoeringen, -brandschattingen, -piraterij, -enorme plunderingen en zelfs -staatshandel in harddrugs……..

Zoals van de Sande in zijn artikel op De Doorbraak** terecht stelde: met deze kul wordt gekleurde mensen geweld aangedaan……..

Laten we hopen dat dit achterlijke feest snel tot het verleden zal behoren en dat de HSP volgend jaar wordt weggevaagd in de lokale verkiezingen……

* Er was zelfs een internationale petitie tegen de waanzin van ‘black pete’. Hier het bericht  dat men na tekenen ontving.

** Zie: ‘Zwarte piet tegenstanders op grote weg tegengehouden middels blokkade, ondanks ongelukken en gewonden geen politie ingrijpen tegen daders……..‘ (eergisteren op De Doorbraak, waar ook de toevoeging te vinden is dat er zwaar vuurwerk werd gebruikt door de voorstanders van zwarte piet, ook dat kon de politie niet aanzetten tot arrestaties, integendeel……..)

Zie ook: ‘Politie ‘betreurt’ het niet optreden tegen pro-zwarte piet terreur op snelweg richting Dokkum……..

        en: ‘HSP van Wijsmuller wenst zwarte piet niet meer te subsidiëren…….

        en: ‘Zwarte piet reden voor bedreigen van Ombudsvrouw Kalverboer………

        en: Jos Palm (OVT) wil het absoluut niet over zwarte piet hebben, maar vraagt gast wel naar sinterklaasviering…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

        en: ‘Zijlstra: RTL heeft zwarte piet vermoord en Roemer wast de handen in witte onschuld………

        en: ‘Sint en zwarte piet intocht: alweer een landelijke belediging voor de gekleurde Nederlandse kinderen, onder zware ‘onafhankelijke’ politiebewaking………..

        en: ‘Van der Steur gaat zwarte piet gefaseerd uitschakelen (tot maart volgend jaar…) ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Wanneer wordt Nederland volwassen en schaffen we Zwarte Piet af?

       en: ‘Wie zijn de pietofielen? Van seksueel gefrustreerde conservatieven tot die hards die terugverlangen naar de slavernij (tweets)

       en: ‘“Traumatische ervaring voor kinderen”‘ (protest tegen zwarte piet……) Voor meer Doorbraak berichten over zwarte piet, ga naar de website.

       en: ‘Rutte preekt fatsoen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘‘Roelof van de redactie’: “We gaan deze uitzending niet vervuilen met zwarte piet bagger!”

       en: ‘Aboutaleb ‘boos’ op vreedzame demonstranten, dit vanwege zwarte piet verdriet in de tere witte kinderziel……….

       en: ‘Bert Huisjes (WNL) moest lachen als reactie op de racistische en uiterst vernederende ‘grap’ van Giel Beelen……..‘ (een ‘mooi voorbeeld’ van hoe zelfs zogenaamde volwassen intellectuelen het de normaalste zaak van de wereld vinden, om met een halve grijns op de bek, de gekleurde medemens te pesten en beledigen…….)

      en: ‘Zwarte piet activisten vallen school binnen om leerlingen te indoctrineren…..



En ook de NOS (‘onafhankelijke’ zendgemachtigde) gaf op haar webpagina nog een extra ‘mooi voorbeeld van hoe dom de gekleurde Nederlandse medemens eigenlijk is……’ Daar kunt u lezen hoe dom zwarte piet ‘wel niet’ is en dat uit de mond van ‘niemand minder’ dan sinterklaas………..

Rutte 3 gaat 20 miljoen investeren in ‘onafhankelijke’ onderzoeksjournalistiek….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het volgende n.a.v. een bericht op ‘Ben de Jager’, een nogal krom stuk dat  van SDB.com zou komen. Misschien krom geschreven maar wel met een aantal belangrijke punten.

De strekking van het bericht is de subsidiëring van onderzoeksjournalistiek door Rutte 3 met een bedrag van 5 miljoen euro per jaar tot en met het jaar 2021, dus in totaal een bedrag van 20 miljoen euro……..

Niet vreemd dat Rutte 3 zogenaamd onderzoeksjournalistiek wil subsidiëren, als je ziet dat een knurft als Max van Weezel godbetert het journalistieke onderzoeksprogramma Argos mag presenteren, dezelfde hufter die eerder durfde te zeggen, dat hij zich goed kan voorstellen feiten in ‘het landsbelang’ voor de mediaconsument verborgen te houden…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Van Weezel heeft niets met onafhankelijke journalistiek te maken (laat staan met onderzoeksjournalistiek), zo heeft hij onder meer met voorgaande uitspraak bewezen, deze lullende knurft zet vooral in op regeringsgetrouwe journalistiek en dat mag de naam journalistiek niet dragen, zoals u begrijpt…

Van Weezel presenteert Argos nu al een paar jaar en trekt het programma meer en meer naar zich toe, zijn bijdrage in gesprekken met studiogasten, die eerder amper voorkwamen, zijn met een giga percentage gestegen……..

In het volgende artikel wordt verder gesteld dat het kabinet meer gaat inzetten op lokaal en regionaal nieuws……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus meer inzet van Rutte 3 op positief, onbenullig en sportnieuws, naast programma’s als ‘opsporing verzocht….’ Dit betekent minder nieuws over het eigen falen van dit ondernemers en welgestelden kabinet Rutte 3, dat nieuws is maar lastig, ‘ja toch???’

Onder Rutte 2 werd het ‘Klokkenluidershuis’ geïntroduceerd, een initiatief dat volledig is mislukt….. Niet zo vreemd als je bedenkt dat ook Rutte 2 m.n. een kabinet voor bedrijven was….. Men heeft geen behoefte aan klokkenluiders, vandaar dat de regels voor het ‘Klokkenluidershuis’ juist klokkenluiders afschrikt (zo mogen ze na aanmelding met niemand over de aangebrachte zaak spreken, dit terwijl deze mensen, soms na zelfs jaren verbijten en stil blijven, de smeerboel in de openbaarheid willen brengen….) De band tussen klokkenluiders en onderzoeksjournalistiek is uiteraard zeer hecht……..

Uiteraard kan een overheid geen onafhankelijke (onderzoeks-) journalistiek kopen, dat is een contradictio in terminis, ofwel te belachelijk voor woorden!! Het is dan ook de bedoeling dat Rutte 3 kan controleren waar onderzoeksjournalisten mee bezig zijn, zodat men tijdig kan optreden als bijvoorbeeld het wanbeleid van Rutte 3 wordt onderzocht en zaken naar voren komen die dit kabinet niet ziet zitten…….. Of wat dacht u over onderzoeken naar grote internationale bedrijven, waar de uitkomsten de beurskoers van dat bedrijf ernstig kunnen schaden…….

Nadat de EU een wet aannam die ‘klokken luiden’ in feite verbiedt (zie links onder het volgende artikel) en het klokkenluidershuis de kat de bel aanbinden bepaald niet stimuleert, gaat Rutte 3 inzetten op onderzoeksjournalistiek……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Totaal ongeloofwaardig!!

Knettergek:
Rutte III gaat 20 miljoen euro ‘investeren in onafhankelijke
onderzoeksjournalistiek’

rutte 3

Onafhankelijk.
Haha!

Zo
ongelooflijk gestoord is de Nederlandse politiek dus:
onderzoeksjournalistiek gaat onder Rutte III gesubsidieerd worden met
belastinggeld… en vervolgens noemen ze die journalistiek
“onafhankelijk.” 
Nee,
dat is geen grap
:

HET
NIEUWE KABINET ZET IN OP ONDERZOEKSJOURNALISTIEK EN HET BEVORDEREN
VAN LOKAAL EN REGIONALE JOURNALISTIEK. DAT BLIJKT UIT DE
MEDIAPARAGRAAF VAN HET REGEERAKKOORD VAN VVD, CDA, D66 EN
CHRISTENUNIE, DAT ZOJUIST IS GEPUBLICEERD. ER WORDT IN IEDERE GEVAL
TOT EN MET 2021 IEDER JAAR VIJF MILJOEN EURO VRIJGEMAAKT VOOR DE
PLANNEN OMTRENT ONDERZOEKSJOURNALISTIEK, ZO STAAT IN DE FINANCIËLE
TOELICHTING.

De uitdagingen voor de journalistiek en mediabedrijven zijn enorm, op landelijk, regionaal en lokaal niveau. Grote internationale bedrijven domineren de markt wereldwijd en informatie is vaak direct gratis digitaal toegankelijk. Ruimte voor onafhankelijke onderzoeksjournalistiek en een stevige publieke omroep op alle schaalniveaus is hierdoor niet langer vanzelfsprekend, maar wel nodig vanwege het veranderende medialandschap. Daar willen we aan bijdragen in de komende jaren,” aldus VVD, CDA, D66 en ChristenUnie in het regeerakkoord. 

Maar
wacht eens even: waar doen onderzoeksjournalisten vooral onderzoek
naar? Juist: naar de politiek. Naar onze bestuurders. Naar de
machthebbers. Maar dat zijn ook meteen de mensen die ze 
betalen.
Een kind begrijpt nog wat het gevolg daarvan is:

1.
Er gaan helemaal niet goed onderzoek gedaan worden naar de
machthebbers

Journalisten
zijn net als wij allemaal. Je bijt de hand die je voedt niet. Punt.
Nou ja, tenzij je natuurlijk volkomen suïcidaal bent. Helaas zijn de
meeste journalisten dat niet, wat inhoudt dat ze hun échte bazen —
dus niet hun lezers of kijkers — te vriend willen houden.

2.
Als je gesponsord wordt door de staat ben je heel veel, maar niet
onafhankelijk
 

Onafhankelijke
journalistiek is journalistiek die zichzelf bekostigt. Een
journalist die gesponsord wordt door de staat is per definitie dus
niet ‘onafhankelijk,’ maar áfhankelijk. En dan ook nog eens
niet van een bedrijf of een adverteerder, maar van het machtigste
monster in de geschiedenis van de mensheid: de overheid.

Kortom

Het
is dus geen wonder dat er niet alleen zoiets bestaat als het
partijkartel, maar ook een 
mediakartel,
en dat de twee innig met elkaar verstrengeld zijn. Kijk maar naar hoe
de meeste media, en zeker de NPO, machthebbers benaderen en er alles
aan doen om hen vooral 
niet voor
de voeten te lopen. Of naar het aantal journalisten dat een
‘carriere-wissel’ maakt door woordvoerder of Kamerlid te worden
voor een politieke partij. Dat is niet toevallig. De twee — media
en politiek — zijn al jaren twee handen op één buik. Elke euro
die de overheid ‘investeert’ in zogenaamde ‘onafhankelijke
journalistiek’ maakt dat alleen maar erger.

En
dan is er nog een derde punt:

3.
De burger wordt gedwongen om mee te betalen aan ‘journalistiek’
waarvoor hij normaal geen geld over heeft

Als
de burger (lees: de consument) onderzoeksjournalistiek wil betalen
dan kan dat al lang. Hij kan geld doneren aan websites die hij steunt
(er zijn dan ook websites die regelmatig of zelfs voortdurend geld
inzamelen, daar is niets mis mee), hij kan een abonnement nemen (of
meerdere), hij kan als hij een bedrijf heeft adverteren in de krant,
op tv, of op een website, en ga zo maar door. Dat bepaalde
journalisten of zenders niet betaald worden komt doordat er geen
interesse is in hun werkzaamheden óf omdat ze hun belangwekkendheid
niet goed uitleggen aan burgers. Het probleem ligt hoe dan ook bij de
media zelf. Ze moeten of duidelijk maken waarom ze er toe doen (wat
vooral betekent: luisteren naar de burger en voor de verandering
verhalen publiceren waarin burgers geïnteresseerd zijn en
die 
niet een
extreemlinkse agenda pushen) óf ze moeten hun manier van werken
veranderen door onderwerpen op te pakken waarin Jan met de Pet zowaar
geïnteresseerd 
is.

Maar
ja, dat is natuurlijk hartstikke lastig, vermoeiend en, niet geheel
onbelangrijk, het betekent ook nog eens dat journalisten hun eigen
ego terzijde moeten schuiven en moeten luisteren naar feedback van De
Burger. Die vaak boos is. En dus geringschattend De Boze Burger
genoemd wordt door diezelfde journalisten. 

Zie ook: ‘Klokkenluiders in vervolg vogelvrij, een nieuwe EU wet…….

Plasterk adviseert klokkenluidershuis niet onder te brengen bij ombudsman

‘Huis voor Klokkenluiders’ bedoelt om klokkenluiden tegen te gaan………

Sven Kockelmann is overtuigd dat politici eerlijk zijn en van lobbyisten heeft hij nooit gehoord……… ha! ha! ha! ha!

  ‘AIVD geïnfiltreerd in Klokkenluidershuis, dat is ‘gewoon’ gebruik maken van vakkrachten……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klokkenluidershuis een fiasco, zoals voorspeld………

Britse regering wil klokkenluiders tot 14 jaar gevangenisstraf geven………… Leve de vrije nieuwsgaring!!

Kamp trots op subsidie voor ‘weersatelliet’ die ook methaangas uit de intensieve veehouderij zal meten….. ha! ha! ha! ha! ha!

Gistermorgen op Radio1, rond 8.20 u., een verslag vanaf ESTEC (Space Expo) in Noordwijk, waar later die morgen de lancering van een Russische raket zou worden gevolgd. Aan boord van die raket* een Nederlandse ‘weersatelliet’, tussen aanhalingstekens, daar het apparaat veel meer meet.

Zo kan deze satelliet ook luchtvervuiling meten, dit middels CO2 metingen over relatief kleine gebieden. Ook de uitstoot (of weglekken) van methaangas, een veel sterker broeikasgas, zal worden gemeten door deze satelliet die in 1 dag tijd de hele wereld redelijk nauwkeurig kan meten. Als voorbeeld gaf men de olie- en gaswinning, waarbij flinke hoeveelheden methaangas ontsnappen………..

Verdomd mensen, niet één keer werd de intensieve veehouderij genoemd, terwijl we in Nederland een gigantische methaan-uitstoot hebben die geproduceerd wordt door de 500 miljoen dieren (ja, een half miljard!!), die hier jaarlijks groot en doodgemarteld worden……..

De veehouderij valt onder demissionair VVD Obersturmbannführer Kamp en deze enorme kwast en disfunctionerende hufter (hoewel hij ‘geweldig werk doet’ als grootlobbyist voor het bedrijfsleven) die o.a. de Groningse slachtoffers van aardgasbevingen zo enorm belazerd heeft, was ook aanwezig bij die lancering. Trots vertelde de volksverlakker over die Nederlandse satelliet, waar ‘hijzelf’, uit uw en mijn portefeuille (de belastingpot),  € 100.000,– aan subsidie had gegeven…**

Moet je even nagaan, o.a. Airbus werkte mee aan de ontwikkeling van deze satelliet, alsof dat bedrijf subsidie nodig heeft…….. En reken maar dat naar dat bedrijf het grootste deel van de subsidie is gegaan…… Kamp heeft eerder al laten zien, vooral heel grote bedrijven te willen subsidiëren……. Niet voor niets dat onder zijn bewind op economische zaken een record aantal middel en kleine bedrijven failliet is gegaan, die faillissementen gaan NB ook nog eens ten koste van de belastingpot, die wij bij elkaar spaarden……..

Ook Kamp sprak met geen woord over methaan uit de intensieve veehouderij en zoals te verwachten was, het ‘onafhankelijk’ regeringsgetrouwe Radio1 had een verslaggever afgestuurd die er met geen woord over mocht spreken….. Die afspraak moet hebben gestaan, immers je stuurt geen verslaggever naar zo’n gelegenheid, die niet weet waar methaangas vandaan kan komen…… Sterker nog deze zou zelfs op de hoogte moeten zijn van de enorme uitstoot aan methaangas die de ‘vleessector’ in ons land produceert……….. Dit nog buiten de kennis van zo’n verslaggever over het kappen, of verbranden van oerwoud voor genetisch gemanipuleerde sojateelt, die o.a. naar Nederlandse diervoederfabrikanten gaat. Na China is Nederland de nummer 2 importeur van soja t.b.v. diervoer……… Alhoewel het hier om het regeringsgetrouwe Radio1 gaat en je wat dat betreft nergens van op moet kijken……. Oh nog even over soja voor de sarcasten, die stellen dat vegetariërs grootgebruikers zijn van soja: 80% van de wereldsojateelt gaat naar diervoer……

Benieuwd overigens waar die satelliet nog meer voor gebruikt kan worden, het zou me niet verbazen als niet ook hennepaanplant kan worden gemeten, hetzij door grote warmte uitstoot of via de uitstoot van ‘wietgas’.

Trouwens eigenlijk nog vreemder: niets over de samenwerking met Rusland, immers kostprijs voor zo’n lancering is bepaald geen kattepis (klinkt toch echt beter dan kattenpis). Nu moet ik toegeven dat Kamp één van de weinigen was, die eigenlijk tegen de sancties was, die de EU Rusland heeft opgelegd (tja één lichtpunt, ook al is dit puur en alleen ingegeven door de belangen van Nederlandse ondernemers, die veel verloren door de reactie-boycot van EU goederen door Rusland).

Maar vreemd blijft het; dag in dag uit wordt Rusland van alles en nog wat aangesmeerd (Putin wordt al een paar jaar schuldig verklaard aan alles wat er maar mis kan gaan in de wereld…) in de reguliere media zoals op Radio1……… Vervolgens is er een raketlancering in Rusland, waarmee ‘een Nederlandse satelliet’ in een baan om de aarde wordt gebracht en plotsklaps rept men met geen negatief woord over Rusland………

* Na 17.00 u. op BNR een verslaggever die stelde dat er een Nederlandse satelliet was gelanceerd……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

** De medewerking van Airbus aan dit project, doet tevens wat af aan de claim dat het hier om een Nederlandse satelliet gaat.

Kamp (VVD) staat weer voor joker: belofte voor vergunning bouw kolencentrales, meewerken aan CO2 opslag, gebroken door Juniper en Engie……..

Energiebedrijven Uniper en ENGIE trekken zich terug uit het CO2 opslag project onder de Noordzee. De twee bedrijven kregen volgens BNR (afgelopen woensdag na het nieuws 8.00 u. en 8.30 u.) toestemming voor het bouwen van nieuwe kolencentrales, als ze beloofden mee te werken aan dit CO2 opslag project, het zogenaamde Rotterdam Opslag en Afvang Demonstratieproject (ROAD)…..

Daar kregen ENGIE en Juniper zelfs 15 miljoen euro subsidie voor! (ha! ha! ha! ha! ha!)  Ongelofelijk genoeg was er aan die subsidie geen juridische bepaling verbonden, een bepaling waarmee deze bedrijven werden gebonden mee te werken aan dit project……. Benieuwd wie daar verantwoordelijk voor is, dat moet in één van de wanpresterende kabinetten Balkenende zijn gebeurd…….. Tijd voor een grondig strafrechtelijk onderzoek, gegarandeerd dat de verantwoordelijke een smerige deal heeft gesloten met deze bedrijven!!

Het mooiste komt nog: begin dit jaar gaf fossiele energie lobbyist en VVD hufter Kamp nog 3,5 miljard subsidie voor het  bijstoken van biomassa in de nieuwe kolencentrales….. Biobijstook in kolencentrales? Ja, bossen uit de VS die ‘duurzaam’ tot pallets worden verwerkt en dan middels enorm smerige uitstoot overzee worden getransporteerd naar Nederland, om daar te worden verstookt in de kolencentrales: ‘hééééél ecologisch en  bijzonder duurzaam verantwoord………’

Nog ‘n mooie: Kamp gaat proberen of hij de 15 miljoen subsidie kan terugvorderen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zelfs dat is niet juridisch vastgelegd…….’ Zo verdwijnt het door ons opgebrachte belastinggeld…….. Godallemachtig!!

Zie ook: ‘Energiebedrijven trekken zich terug uit proefproject‘ (NOS)

Voor meer ‘geweldige prestaties’ van Kamp, klik op het label met zijn naam dat u direct onder dit bericht terug kan vinden.

Oklahoma door fracken voor olie en gas verworden tot aardbevingsgebied als San Francisco………

Anti-Media bracht afgelopen dinsdag het bericht, dat Oklahoma door fracken is verworden tot een aardbevingsgevoelig gebied. Eerder had Oklahoma op jaarbasis met maximaal 3 aardbevingen te maken, daar heeft grootschalige olie- en gaswinning middels fracken, voor een negatieve verandering gezorgd. De kans op een aardbeving is in Oklahoma nu net zo groot als in San Francisco, dat in tegenstelling tot Oklahoma op een breuklijn ligt……..

Intussen ligt de gas- en oliewinning in Oklahoma bijna op de reet, dit vanwege de lage olieprijzen. Lullig dat de door deze prijs werkloos geworden werknemers, nu te maken hebben met veel meer aardbevingen en dat zal nog jarenlang zo blijven…….

Fracken werd o.a. door Obama en Bush gestimuleerd middels subsidies en ‘makkelijke regelgeving’ t.a.v. winning in natuurgebieden, vervuiling van de bodem, vervuiling van grondwater en vervuiling van rivieren en oceanen…… Wat betreft die rivieren en oceanen: de oliemaatschappijen mogen het zwaar vervuilde water, dat voor fracken werd gebruikt, ‘gewoon’ in de rivier dan wel oceaan dumpen……

Na het fracken, waar men op relatief dicht op elkaar gelegen plekken schaliegas en -olie heeft gewonnen, blijft een maanlandschap achter…… In feite is het ontbreken van regelgeving, een vorm van subsidie, immers er hangt wel degelijk een enorme prijskaart aan, neem alleen al de grondwatervervuiling en de aardbevingen door schalie-olie- en schaliegaswinning…… Daar kan men in Groningen over meespreken…….*

Hier het artikel van Anti-Media:

Fracking
Has Made Oklahoma As Earthquake-Prone As San Francisco

March
7, 2017 at 9:12 am

Written
by 
Anti-Media
News Desk

(MINTPRESSFor
the last several years, something strange has been going on in
Oklahoma. While the occurrence of earthquakes in the state usually
hovers between one to three quakes annually, Oklahoma is now
averaging one to three significant earthquakes per day.

According
to
 a
newly released USGS earthquake risk map
,
Oklahoma is now just as likely as San Francisco to experience a
disruptive, damaging earthquake over the course of the next year.
However, unlike San Francisco, Oklahoma’s heightened earthquake
risk is not the work of any natural phenomenon, but rather a man-made
one.

Unlike
most earthquake-prone states in the U.S., Oklahoma isn’t located
above an active fault line. Instead, Oklahoma is positioned on top of
the Woodford oil and gas shale, which has been a hotspot for oil and
gas development over the last decade. The Woodford Shale, which
covers nearly the entire state and is known for
 its
geological complexity
,
was among the first domestic natural gas formations to be tapped
using hydraulic fracturing, or “fracking,” a highly controversial
fossil fuel extraction technique
 proven
to cause damage to the environment
.

Among
the technique’s many negative environmental effects is a rise in
seismic activity, as it literally fractures bedrock through
injections of pressurized liquid, known as “wastewater.” In
addition to 
the
documented toxicity
 of
wastewater, its repeated injection deep into the Earth has been
scientifically proven to stimulate major seismic events.

A
2016 study 
published
in 
Science
 used
Interferometric Synthetic Aperture Radar (InSAR) to show that
wastewater injection causes a major buildup of pressure beneath the
Earth’s surface by pushing groundwater potentially thousands of
feet deeper underground. The study states that as displaced water
travels down, it induces seismic activity, resulting in man-made
earthquakes. The scientific evidence that fracking increases the
incidence of such quakes is so compelling that the connection is even
recognized by 
state and federal officials,
despite fossil fuel lobbying efforts.

The
U.S. Geological Survey 2107 earthquake forecast map. (U.S. Geological
Survey via AP)

In
Oklahoma, however, these earthquakes have been happening so
frequently that they have been described as “swarms.” The
dramatic spike in significant earthquakes has unsurprisingly
coincided with the expansion of fracking throughout Oklahoma. Ever
since Devon Energy drilled the state’s 
first
fracking well
 in
2005, the number of significant earthquakes – those with a
magnitude of 3.0 or greater – began to average two or more daily
less than 10 years after the state’s fracking boom began.
Earthquakes of that magnitude are easily felt and capable of
inflicting damage on structures. While Oklahoma 
has
introduced restrictions
 on
the volume of wastewater injections, it has not been enough 
to
negate the risk or incidence
 of
earthquakes in the state.

Though
energy companies like Devon Energy and Newfield Exploration have
reaped huge profits by drilling in the Woodford Shale, Oklahoma
residents will continue to feel the drilling’s seismic consequences
long after extraction stops. As indicated in the 2016 Science study,
seismic activity induced by fracking was found to increase even when
injection rates at fracking wells declined, as previous injections at
higher volumes had already caused the worst of the damage. Even if
all fracking wells in the state were shut down tomorrow,
fracking-induced earthquakes in Oklahoma would continue.

The
economic fallout caused by unstable global oil prices has made the
situation in Oklahoma even more complicated. While the price of oil
per barrel was close to 100 dollars near the height of the boom, oil
prices dropped significantly in 2015, reaching about 
37
dollars per barrel in March of that year
.

The
price drop caused Oklahoma’s fossil fuel-dependent economy 
to
contract by 2.4 percent
 in
2015, the worst performance nationwide at the time. Thousands of
workers in Oklahoma were laid off as a result. Even after fracking
becomes unprofitable or unfeasible, Oklahomans will be left with its
unsavory environmental and economic impacts for years to come.

By Whitney
Webb
 /
Republished with permission / 
MintPress
News
 / Report
a typo

* Zie: ‘Rutte: “We hebben de Groningse gaswinning gehalveerd…..” Dus klaar is Mark! AUW!!!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Nieuw ganzenbeleid van ‘diervriendelijke’ PvdA werkt niet, toch wil NRC ‘journalist’ doorgaan met massamoord……….

Gisteren op Radio1 (ik stemde af rond 10.50 u.) Nienke Beintema ‘wetenschapsjournalist’ van NRC. Zij kwam de luisteraar even uitleggen, dat het ganzenbeleid ingevoerd door PvdA trol Dijksma, niet werkt…… Door de ganzen af te schieten verminderd hun aantal niet, sterker nog hun aantal neemt juist toe……

Geheel zoals voorspeld door echte deskundigen, die keer op keer het ministerie en disfunctionerend staatssecretaris Dijksma (nu zit daar de wanpresterende volksverlakker van Dam) hebben gewaarschuwd, dat afschot, of beter gezegd het massaal vermoorden van ganzen, geen ander effect kan hebben, dan het aantrekken van nieuwe populaties………

De gebieden waar de ganzen wel mogen komen, vertoont al jaren een gelijkmatig aantal ganzen, ook alweer zoals voorspeld door de hiervoor aangehaalde echte deskundigen.

Deze deskundigen hebben het antwoord wel 10 keer in de media proberen te schreeuwen: alleen het blijvend verjagen van ganzen heeft zin……. Vreemd genoeg verdient Nederland aan deze manier aardig wat poen in het buitenland. Waar men ganzen bijvoorbeeld van vliegvelden weert met o.a. lasers, uiterst effectief!!

Nu durven de boeren te klagen dat de ganzen hen miljoenen per jaar kosten, wat alleen kan, als je alle schade van iedere boer bij elkaar optelt. Het is maar de vraag hoe groot de schade is voor individuele boeren, zeker gezien het feit dat boeren tuk zijn op subsidies……. Neem het feit dat boeren tuk zijn op subsidies, zoals velen van hen die jarenlang hebben gekregen voor natuurbeheer, wat ze vervolgens niet uitvoerden, zoals een groot onderzoek aantoonde……..

Jaarlijks worden in Nederland 100.000 ganzen geschoten, een aantal dat ik aan de lage kant vind…..

Volgens Beintema is de oorzaak het zware bemesten van Nederlandse graslanden, waardoor de grasproductie enorm groot is en ja, dat ‘malse gras’ trekt ganzen……..

Afschot zal noodzakelijk blijven aldus Beintema, die daarop stelde, dat dit niet verkeerd is, als die ganzen dan maar gegeten worden, want zo stelde deze truttekop, gans is heerlijk…… Dit na haar eerdere uiteenzetting…….

En dat durft zich ‘onderzoeksjournalist te noemen…….

Ach ja, NRC………..

Benieuwd of dit onderwerp morgenochtend in Vroege Vogels zit, daar presentator Bentveld deze ganzen ook eet…… Sterker nog, hij maakte al eens reclame voor het opeten van de vermoorde ganzen, middels een jager en kok in de uitzending, waarmee hij in feite aangaf het prima te vinden, dat men ganzen kapot schiet vanwege ‘overlast……..’

Denkt u aan het voorgaande, als u 15 maart a.s. van plan bent op de PvdA te stemmen!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label: ‘Beintema’.

Frenk van der Linden: Linda is een geweldig maandblad……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De over een beschimmelde boterham getilde zwetskont Frenk van der Linden, zat vanmorgen in Standpunt.NL. Het zou deze week de week van de krant zijn, hoewel Plag, de presentator, terecht opmerkte dat er al een paar weken reclame wordt gemaakt, onder die noemer.

Kortom, men sprak over kranten. Van der Linden stelde, dat hij het elke dag weer fantastisch vindt, dat hij een krant voor € 2,50 kan kopen, ‘€ 2,50 voor de hele wereld……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Toevallig hoorde ik onlangs, dat hij het AD een kwaliteitskrant vindt en ben dan ook benieuwd hoe ‘die hele wereld’ van van der Linden eruit ziet……’

Voorts stelde van der Linden, dat de overheid kranten moet ondersteunen, natuurlijk mag de overheid zich niet met de inhoud bemoeien, maar subsidie voor een commercieel dagblad is noodzaak voor van der Linden, zo liet hij weten………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Van der Linden is onderdeel van de hedendaagse afhankelijke media, die wat betreft de kranten, in handen zijn van een paar steenrijke figuren….. Precies als de rest van de reguliere media, brengen die nieuws dat neoliberaal verantwoord is en dat over het algemeen braaf het waardeloze regeringsbeleid van Rutte 2 ophemelt…….. Als dat niet het geval is, gaat het dan ook altijd om zaken, die zelfs voor iemand die ‘het nieuws’ niet volgt zo klaar als een klontje zijn…..

Deze mediaorganen doen bijvoorbeeld mee, aan het angst- en haatzaaien tegen Rusland, middels consequent volgehouden leugens………. Met andere woorden, die overheid hoeft zich niet met de inhoud te bemoeien, de ‘zelfcensuur’ door de leiding voldoet prima!

Van der Linden stelde dat de overheid ook subsidie geeft aan regionale omroepen, daar kan ik wel in meegaan, maar niet door de kranten, in handen van rijke miljonairs, met belastinggeld te steunen…..

De reden voor een lachstuip van een dik kwartier, was de uitlating van van der Linden, dat ‘Linda’ een geweldig blad is met uitstekende reportages……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Van der Linden hoopt op een opdracht van Linda, of heeft die al binnen, al zou het me niet verbazen als hij hoopt, dat Linda hem wil interviewen, dat streelt nu eenmaal z’n ‘kleine ego’

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘Linda’.

Asscher: rijksoverheid met extra subsidie voor werkgevers die laagbetaalden in dienst nemen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Weer een typisch gevalletje ‘de wereld op z’n kop!’ De afgelopen weken (tot begin deze week) werd er op Radio1 een spotje van de rijksoverheid uitgezonden, waarin werkgevers een subsidie in het vooruitzicht werd gesteld, als zij een laagbetaalde in dienst zouden nemen……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat is de kat op het spek binden! Jezus!!

Werkgevers hebben al zoveel laagbetaalden in dienst, dat sommige van deze mensen aan één baan niet genoeg hebben, om hun vaste lasten te kunnen betalen……. Dat stimuleert de overheid dus ook nog eens met ons belastinggeld…… De werkgevers wordt een voordeel in het vooruitzicht gesteld, dat kan oplopen tot jaarlijks € 2.000,– per werknemer………

Het spotje meldde, dat je naar de webpagina: rijksoverheid.nl/lageinkomensvoordeel moest gaan en dat e.e.a. simpel te regelen is…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk mensen, het gore lef waarmee PvdA oplichter Asscher en de hartstikke kwaadaardige PvdA rollatorslet Klijnsma, een dergelijk schoften-spotje op de nationale radio durven uit te laten zenden!!!

UITBUITING GESTIMULEERD DOOR PvdA EN VVD, GESTEUND DOOR DE ‘CHRISTELIJKE’ PARTIJEN EN D66!!!! Onthoudt u dat a.u.b. als u in maart in het stemhokje staat!!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt.