Wageningen Universiteit levert wat overheid en bedrijven willen horen……… Onafhankelijk onderzoek? ha! ha! ha! ha!

De regelmatige bezoeker van dit blog, weet dat ik de pest heb aan universiteiten en hoge scholen, die nauw samenwerken met het bedrijfsleven en de oren laten hangen naar de overheid, dat staat onafhankelijkheid in de weg en het is vragen om gekleurde onderzoeken met dito uitkomsten.

Gistermorgen werd dit weer eens bevestigd: in het BNR mediaoverzicht van ± 7.50 u.. Daar was het bericht te horen dat Wageningen Universiteit, op aandringen van de overheid, een gekleurd rapport over een viskwekerij heeft aangepast. Een topambtenaar en jurist van het toenmalige ministerie van LNV (Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid), gaven de universiteit het ‘dringend advies’ zaken anders te formuleren, de voorstellen van die twee werden één op één overgenomen……..

Het rapport pakte gunstig uit voor een grote viskweker in Limburg en een kleinere ging daarop failliet, aldus de ex-eigenaar……

De universiteit van Wageningen pocht altijd over de nauwe samenwerking met overheid en bedrijfsleven, wat eerder al leidde tot de aanpassing van een rapport over statiegeld, waarbij twee onderzoekers van de universiteit tot de conclusie kwamen, dat statiegeld op plastic flesjes en petflessen ongelofelijk kostbaar is, dit bleek een enorme leugen te zijn….. ‘Toevallig’ had ook de levensmiddelenindustrie baat bij deze uitkomst, die wensen immers het statiegeld af te schaffen!!

Trouw bracht het bericht over de viskweek gisteren, het was te vinden op pagina 7……. Tja, ook voor de kranten en tijdschriften is het zaak, niet te zeer tegen de haren van het bedrijfsleven en overheid in te strijken….. Bovendien is deze krant populair bij nogal wat (tuinders en) boeren, dezelfde figuren die zich meestal ook met viskweek bemoeien……. Wat er op de voorpagina stond? Een grote foto van pampakoningin Maxima die werd geïnterviewd door een journalist van de Straatkrant…….

Logisch het voorgaande, immers het koningshuis is zo populair, dat het nationaal condoleanceregister iets meer dan 20.000 handtekeningen opleverde na de dood van Johan Friso. Zoals u weet is het totale inwonertal in Nederland 26.000, of vergis ik me nu????

Zie ook:

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Antibiotica: wetenschappers luiden de noodklok, die jammer genoeg enigszins vals klinkt……..

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Visolie: de mensparasiet >> nu ook krill voor walvissen en pinguïns in voedsel voor de mens…….

Dierenmishandeling promotie op Radio1…….

En terzijde:

Dierenmishandeling promotie geen probleem voor Reclame Code Commissie……….

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘viskweek’.

Jeroen Brouwers (Tennet): Nederland moet stroom importeren…… AUW!!

Gisteren stemde ik rond 14.47 u. af op Radio1, waarna ik van m’n stoel donderde. Aan het woord was Jeroen Brouwers van TenneT, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het transport van elektriciteit naar particulieren en bedrijven.

Grofgraaier Brouwers vertelde doodleuk, dat Nederland stroom moet importeren……. Een paar dagen geleden kondigden de twee ‘energiereuzen’ RWE en Engie (voormalig GDF Suez)  aan, dat ze een aantal van hun gascentrales definitief zullen sluiten, daar de stroom niet meer concurrerend geleverd kan worden…….* Let wel: nadat er al een fiks aantal gascentrales in ons land werden gesloten……. Overigens is de naam ‘Engie’ door GDF Suez gekozen, om het bedrijf een ‘groener karakter’ aan te meten….. ha! ha! ha ha! ha! ha!

Toen men het plan had om zwaar gesubsidieerde nieuwe kolencentrales te bouwen in Eemshaven en op de Tweede Maasvlakte, wist men al, dat deze centrales stroom voor het buitenland zouden gaan produceren, daar er in Nederland, meer dan voldoende productie voorhanden was…….

Wat een vuile leugenaar, die Brouwers……

* Voornaamste reden: de kolenprijs is zo laag, dat daar geen andere energievorm tegenop kan…… Uiteraard is deze prijs zo laag, daar zaken als klimaatverandering, luchtvervuiling en subsidies niet worden meegerekend…. Om nog maar te zwijgen over de erbarmelijke omstandigheden, waaronder het grootste deel van de kolenwinning moet plaatsvinden en dat tegen salarissen waar de honden geen brood van lusten…….. Als die kosten wel meegerekend zouden worden, zou energieopwekking middels steenkool (overigens ook olie), naast kernenergie, de duurste vorm van energieopwekking zijn….. Verantwoordelijk voor de lage steenkoolprijs, zijn Australië en de VS, die gigantische steenkoolvoorraden dumpen op de wereldmarkt…… De VS, u weet wel ‘het land’ van Obama, met z’n schijnheilige praatjes over het milieu en de klimaatverandering……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels die u onder dit bericht terug kan vinden.

Joop van den Ende: “Kom maar op met die prijs!” Over z’n belasting drukkende ‘foundation…..’

Afgelopen zondagmiddag in Buitenhof, de over een geit getilde supergraaier van den Ende. Hier vertelde de kwast vol trots over de ‘Joop van den Ende Foundation’, een ‘liefdadigheidscultuurfonds’  waarmee hij en z’n vrouw de belasting kunnen drukken…….

Het is fijn om goed te doen, aldus van den Ende, die het ook helemaal niet erg zou vinden, als hij daar een prijs voor kreeg…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! “Kom maar op met die prijs”, zo liet van den Ende het wezenloze presentatieschaap weten……… ha! ha! ha! ha! ha! Wat een megalomane zakkenwasser, jezus!!! Het is zoals de superrijken in de VS doen: je richt een ‘foundation’ op, uiteraard prominent onder eigen naam, zodat je deze naam minstens een keer of tien per jaar, in de media, voorbij ziet komen: dat is alvast gratis reclame……..

Daarnaast kan je met zo’n liefdadigheidsfonds (met wat voor doel dan ook) je eigen inkomstenbelasting fiks drukken. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in de VS kunnen de supergraaiers zich op de borst kloppen, dat ze zo geweldig veel weggeven, terwijl ze tegelijkertijd hun eigen belasting flink drukken, een belasting die meestal toch al minimaal is………

Van den Ende vertelde ook over het De La Ma theater, dat hij volgens eigen zeggen, tegen de marktwaarde heeft gekocht. Volgens van den Ende, moet hij nog een paar jaar aflossen, voor het theater echt in eigen hand is…… Dit zou betekenen, dat van den Ende ook met het De La Mar ‘een mooie’ aftrekpost voor de belasting heeft! Alsof van den Ende dit theater niet in één keer had kunnen betalen…….

Van den Ende heeft bij aankoop van De La Mar, 63 miljoen belooft voor een periode van 10 jaar. Vanaf de opening in 2010 tot en met  2020, zal dit bedrag worden gebruikt voor de programmering in het De La Mar, dit onder ‘een zelfstandige directie’. Uiteraard levert ook die 63 miljoen een leuke aftreksom op voor de belasting…….

De huur (over een paar jaar is het in handen van van den Ende) voor het De La Mar is 2 miljoen per jaar, daarvoor gebruikt ‘de zelfstandige directie’ een overheidssubsidie van 2 miljoen per jaar……… ha! ha! ha! ha! ha! u ziet ‘t: een geweldige constructie voor van den Ende…… Hij heeft het De La Mar in feite in z’n bezit en betaalt zichzelf daarvoor 2 miljoen per jaar!!

Wat zijn dat voor constructies en hoe wordt de belastingbetaler daarmee benadeelt??? Mensen, dat stinkt enorm!!

Van den Ende vertelde, dat hij een gesprek had gevraagd met de grijnzende VVD hufter Rutte en dat hij ‘m wel even de oren wou wassen, over het geringe bedrag aan cultuursubsidies. Volgens van den Ende was dat gevoel van oren wassen, na 1 minuut verdwenen, oorzaak: het lullen van de VVD dwaas Rutte, dezelfde dwaas die godbetert premier mag spelen. Hij is dan ook zo goed, beaamde, het presentatieschaap……….. Wie laat zich nou om lullen, door die oplichter en grijnzende hufter??? Allemachtig!

Het postnatale presentatieschaap stelde natuurlijk niet één wezenlijk kritische vraag, normaal toch als je een actualiteitenprogramma presenteert….????

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor de labels: De La Mar en Van den Ende Foundation.

Neelie Kroes opgehemeld door ‘prins’ Constantijn…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gisteren was kwezel Constantijn te gast op Radio1, dit i.h.k.v. zijn voorzitterschap (‘ambassadeur’ ha! ha!) van de StartupDelta. Hier stelde de kwast dat zijn voorganger Neelie ‘neemt het niet zo nauw’ Kroes, Nederland op nummer 4 van de wereldranglijst van ‘startup landen’ had gekregen.

Weet niet hoeveel landen daar aan deelnemen, maar het aantal landen, dat hier serieus mee bezig is, zal het aantal van 10 niet ver overschrijden.

Dan is nog de vraag: moet je daar wel trots op zijn? Hoeveel van die ‘startup bedrijven’ bestaan nu nog, m.a.w. hoeveel zijn er failliet gegaan op kosten van de belastingbetaler? En tot slot hoeveel belastinggeld aan subsidie is er intussen door het ondernemersputje gespoeld????

Fijn hè. dat carnavalprins Constantijn Kroes nog even een veer in de vieze corrupte lobbyreet stak??

Zie ook: ‘Neelie Kroes valt alweer door de (corrupte) lobby mand…….

       en: ‘Paul Tang wil gedragsregels voor EU commissarissen aanpassen……. OEI!!

       en: ‘Neelie Kroes: “The how to get there summit……..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Constantijn van Oranje en ‘The How To Get There Summit…’

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Hinkley Point C: EU keurt 21 miljard overheidssubsidie goed voor bouw kerncentrale……….

Alsof er niets mis is gegaan op het gebied van kernenergie, keurde de EU een subsidie van 21 miljard, door de Britse overheid goed, voor de bouw van een nieuwe kerncentrale, t.w. Hinkley Point C……

De totale kosten voor de bouw deze kerncentrale zouden rond de 43 miljard euro liggen en deze wordt gebouwd door een Chinese staatsfirma en het Franse EDF. Ook op de stroom die de centrale levert, wordt subsidie betaald: de Britse overheid betaalt een subsidie van 11 eurocent per kilowattuur, dat voor 35 jaar (!!) en met een indexatie voor de inflatie in die tijd…….

U begrijpt natuurlijk wel, dat daarmee deze zwaar gesubsidieerde atoomstroom zwaar onder de werkelijke prijs verkocht kan worden, dit zet de poort wagenwijd open voor nieuwe initiatieven tot het bouwen van meer kerncentrales……

Zoals u wellicht weet, stellen voorstanders van kernenergie, dat dit de goedkoopste vorm van energieopwekking is, uiteraard een enorme leugen, daar er sinds de bouw van de eerste kernreactor een enorme bak aan subsidie is betaald voor deze vorm van energieopwekking…… Bovendien zijn de kosten voor het veilig opslaan van kernafval, niet bij benadering te berekenen, daarnaast is er nog steeds geen veilige manier van opslag gevonden (opslag die voor duizenden jaren nodig is)…….

Nog nooit is er een oude kerncentrale afgebroken, men is momenteel bezig met de afbraak van zo’n reactor, echter dit project vergt nog vele jaren en is intussen al ver boven het voorziene budget gestegen…… Geen verzekeringsmaatschappij wil een kerncentrale verzekeren, voor ongelukken moeten de belastingbetalers bloeden, kosten die ‘ook al niet’ te voorzien zijn, neem Tsjernobyl en Fukushima, waar men nog steeds bezig is met het veiligstellen van de ontplofte centrales……

Dan nog het argument, dat kernenergie groen is. Een leugen van formaat, neem alleen al de uitermate smerige en gevaarlijke winning van uranium. De bouw vergt een gigantische hoeveelheid beton en staal, die op zich al voor een enorme vervuiling zorgen. Uiteraard geeft het afbreken van de centrales (als men dat ooit nog ter hand zal nemen) een berg vervuiling waar je koud van wordt…….

De eigenaren van deze centrales hadden na decennia lange exploitatie van kerncentrales geld moeten reserveren voor die afbraak, maar hebben dat niet, dan wel veel te weinig gedaan, m.a.w. uiteindelijk zal ook de belastingbetaler daarvoor opdraaien…… Zie wat dat betreft: ‘Kerncentrales afbreken een hachelijke en uiterst kostbare zaak

Dan is er nog het grote verbruik van water, in een wereld waar zoetwater meer en meer een schaars product wordt….. Daar is nog veel meer over te zeggen, zie bijvoorbeeld: ‘How Nuclear Power Causes Global Warming

Zo ziet u maar weer: ook voor ‘de broodnodige’ kernenergie hebben we de EU nodig…!!!! >> Nexit nu!! Voor het te laat is!!

Zie ook:

Radioactieve deeltjes van Fukushima ramp gevonden in de Beringstraat

Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Californië, een apocalyps van vuur, plus een boodschap voor dwaze nucleaire energie lobbyisten’‘ 

Radioactieve wijn door kernramp Fukushima

Hans Spekman (PvdA) vindt uitdelen van jodiumpillen aan ‘omwonenden’ van wrakke kerncentrales onzin…..

Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) ‘plotsklaps’ slap op kernenergie, waar de Belgische kerncentrales in Doel en Tihange levensgevaarlijk zijn……

Jodiumtabletten voor omwonenden kerncentrales………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Eigenaar Fukushima wil 777.000 ton radioactief afval in oceaan dumpen…..!!!

Kerncentrales geliefd bij grote bedrijven: Wasserman met een extra pleidooi voor echt groene energieopwekking

Bam gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….

Melchior: na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’ kernenergie afzwoer……..

Australische ‘wetenschappers’ verklaren Fukushima tot een incident……..

Turkenburg stelt dat een ‘meltdown’ van de kerncentrales in Borssele en België onmogelijk is…….. AUW!!!

Turkenburg: “de ramp in Fukushima is aan menselijk falen te danken..” ha! ha! ha! ha! Ja, zoals de kerncentrales ook door mensen worden gebouwd!!

Ramp Fukushima door menselijk falen

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘EDF’.

Kees de Kort noemt steenkoollobby ‘milieugekkies….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kees de Kort, de economie en beurs ‘recensent’ van BNR schoot gisteren (na 11.45 u.) een levensgrote bok.

De flapdrol sprak over het opkopen van bos in de VS, om deze in Nederlandse kolencentrales te verbranden. Dat doen de ‘milieugekkies’ aldus de Kort…….. De ‘ milieugekkies’ die de Kort bedoelt* , zijn juist tegen de verbranding van biomassa in kolencentrales, ook dat is vuil en die ‘gekkies’ willen juist de nieuwe kolencentrales dicht…….

De echte ‘gekkies’ die de Kort bedoelt, zijn dan ook te vinden op het Binnenhof en in de directiekamers van de grote energiebedrijven. Met een smerige streek heeft dit geteisem het voor elkaar gekregen, dat er nieuwe kolencentrales gebouwd mochten worden in Nederland en dat deze centrales ook nog eens kapitalen aan subsidie krijgen, om houtpellets te verbranden…. Die ‘pellets’ worden i.d.d. gemaakt van de bossen die de Kort bedoelt, door u en mij betaald……….

Over subsidie gesproken: de Kort noemde nog even de ‘belachelijke’ subsidies op duurzame energie. Wat deze kwast niet weet, is dat ook op fossiele brandstof kapitalen aan subsidie is en wordt betaald, niet alleen vanwege die houtpellets……. Om over kernenergie maar te zwijgen, deze vorm van energie heeft door de tijd heen, verreweg de grootste bedragen aan subsidie ontvangen……..

De Kort weet wel betere bestemmingen voor de subsidie op duurzame energie…… Meneer de Kort, als we het daar toch over hebben, betere bestemmingen voor belastinggeld: laten we dan eerst maar eens stoppen met illegale oorlogen steunen, die bovendien zorgen voor terrorisme in nu nog meestal de landen om ons heen…… Daarnaast zou Nederland nu echt eens werk van de zwartspaarders moeten maken, die ontduiken op jaarbasis nog steeds rond de 20 miljard euro…..

Meneer de Kort, houdt u zich maar bij beursgelul en mocht u dan iets wensen te zeggen over ‘milieugekkies’, bereidt u dan in het vervolg echt voor, nu ‘spreekt’ u uit de nek! Dan nog wat meneer de Kort: heeft u geen kinderen? Als dit niet zo is, vindt u het dan wel kies de wereld zo ongeveer naar de gallemiezen achter te laten voor volgende generaties?? Interesseert het u niet, dat er nu al kleine eilandenstaten zijn, die hun land langzaam in zee zien verdwijnen?? Of wat vindt u van het aantoonbare effect van de klimaatverandering op de hevigheid van tropische stormen meneer de Kort??

Dan nog meneer de Kort: de Nederlandse luchtkwaliteit behoort tot de slechtste in de EU. Alleen aan de uitstoot van auto’s overlijden jaarlijks 18.000 mensen vroegtijdig, na een meestal akelig ziekbed. Dit nog naast een groot aantal kinderen dat jaarlijks long- en luchtwegklachten oploopt, door diezelfde uitstoot van auto’s……… Zo te horen aan uw uitlatingen, zal dit alles u aan de reet roesten, ook al trekt dit een fikse wissel op de zorgkosten……..

* Kees de Kort is op z’n zachtst gezegd bijzonder sceptisch als het gaat om duurzame energie en zal ook de opwarming van de aarde wel een onzin verhaal vinden……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, de u onder dit bericht terug kan vinden.

Melchior: na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’ kernenergie afzwoer……..

Geschiedvervalser en fantast Willem Melchior was afgelopen zaterdag te gast in de Kots Nieuwsshow. Hier liet hij zijn ‘licht schijnen’ over de oproep van de Duitse regering aan het volk, een noodvoorraad voedsel en water aan te leggen voor 10 dagen*.

Volgens Melchior zijn er jaren aan voorbereiding vooraf gegaan aan deze oproep……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, daar heb je wel een hersenstorm van 5 jaar voor nodig!!

Zo’n beslissing kan binnen een dag genomen worden, maar dat snapt Melchior niet. Zo heeft de Nederlandse overheid draaiboeken klaar liggen, voor als er een ramp plaats vindt, of dreigt plaats te vinden (zoals een instabiele kerncentrale in Nederland of België), naast o.a. evacuatie**, is er uiteraard een lijst met…… voedingsmiddelen en hoeveelheden water p.p., die ingeslagen zouden moeten worden!!

Melchior had dit kunnen weten, daar hij zelf met de achterlijke adviezen van de Nederlandse regering in de 60er jaren op de proppen kwam, adviezen in geval van een eventuele kernaanval……….

Het is dan ook overduidelijk, dat Duitsland rekening houdt met het gevaar van een oorlog met Rusland, geen wonder als je ziet hoe het westen Rusland uitdaagt aan haar grenzen (waar Duitsland NB aan meewerkt!!). Als Rusland een militaire oefening houdt aan haar grenzen, is dat onmiddellijk negatief in het nieuws, terwijl de NAVO de ene grote oefening na de andere houdt aan de grens met Rusland. Precies de reden waarom de NAVO eist dat de leden meer geld inleggen, immers die oefeningen moeten intussen al miljarden euro’s hebben gekost……

Daarnaast bouwt de VS een raketschild langs de grens met Rusland, zogenaamd tegen Iraanse raketten, maar deze ‘defensieve’ raketten, kunnen in mum van tijd worden omgetoverd in aanvalsraketten met kernkoppen…..

Als Rusland zich met dit soort zaken langs de grens met de VS had beziggehouden, waren we allang in een ‘volschalige’ WOIII beland……

Melchior wijdt e.e.a ook aan de Duitse geest. Ze stelde hij dat Duitsland na de ramp in Fukushima onmiddellijk alle kerncentrales sloot, terwijl de Fransen lachten, immers zij hadden ‘gratis atoomstroom’ uit het stopcontact…..

Melchior begrijpt niet, dat de Franse kerncentrales een groot aantal gebreken vertonen, zelfs zozeer dat het aantal incidenten allang niet meer te tellen is (waar veel incidenten niet eens worden gemeld…)…… Wat Melchior al helemaal niet begrijpt is het feit, dat atoomstroom de duurste energievorm is, die de aarde de laatste paar honderd jaar had…….

In geen vorm van energieopwekking is zoveel belastinggeld aan subsidie gestoken. Oude kerncentrales zijn nog nergens afgebroken, althans men is bezig er één te slopen, dat duurt nu al meer dan tien jaar en de kosten zijn al niet meer te overzien…. Daarnaast: kerncentrales zijn niet te verzekeren, vandaar dat de belastingbetaler bij grote calamiteiten zal moeten opdraaien voor de kosten, zoals dit ook in Japan het geval is, na de kernramp in Fukushima….

Deze centrales zouden een pot hebben:  -voor de opslag van kernafval op lange termijn, -voor het afbreken van de centrale en -voor calamiteiten als een ernstig ongeval. De gelden in die pot zwaar onvoldoende zoals men concludeerde na onderzoek…. Zo is er voor de centrale in Borssele veel te weinig geld apart gezet, als ik me niet vergis, niet eens één tiende van wat nodig zou zijn, ingeval van bijvoorbeeld een ernstig ongeval…… De kosten voor transport en opslag van kernafval zijn al voor het grootste deel uit de belastingpot betaald……

Kernafval is een paar decennia lang in zee gedonderd, men ging daar mee door, terwijl de eerste hoeveelheid vaten, die 15 jaar daarvoor werden gedumpt, al lekten…… Opslag in zoutkoepels in Duitsland is uitgedraaid op een enorme mislukking, al is dit, in tegenstelling tot de lekkende vaten in zee, met een gigantische bak belastinggeld nog te herstellen……. Rutte 2 had het gore lef de vraag hoe kernafval op te slaan, voor 100 jaar uit te stellen………

‘Gratis kernenergie……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

* Zie: ‘Duitse regering maant de burger voedsel en baar geld te hamsteren……… WOIII op uitbreken??

**  Evacuatie is voor grote steden in feite onmogelijk, daar de wegen onmiddellijk bomvol zouden staan.

Zie ook:

Radioactieve deeltjes van Fukushima ramp gevonden in de Beringstraat

Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Californië, een apocalyps van vuur, plus een boodschap voor dwaze nucleaire energie lobbyisten’‘ 

Radioactieve wijn door kernramp Fukushima

Hans Spekman (PvdA) vindt uitdelen van jodiumpillen aan ‘omwonenden’ van wrakke kerncentrales onzin…..

Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) ‘plotsklaps’ slap op kernenergie, waar de Belgische kerncentrales in Doel en Tihange levensgevaarlijk zijn……

Jodiumtabletten voor omwonenden kerncentrales………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Eigenaar Fukushima wil 777.000 ton radioactief afval in oceaan dumpen…..!!!

Kerncentrales geliefd bij grote bedrijven: Wasserman met een extra pleidooi voor echt groene energieopwekking

Bam gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….

Hinkley Point C: EU keurt 21 miljard overheidssubsidie goed voor bouw kerncentrale……….

Melchior: na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’ kernenergie afzwoer……..

Australische ‘wetenschappers’ verklaren Fukushima tot een incident……..

Turkenburg stelt dat een ‘meltdown’ van de kerncentrales in Borssele en België onmogelijk is…….. AUW!!!

Turkenburg: “de ramp in Fukushima is aan menselijk falen te danken..” ha! ha! ha! ha! Ja, zoals de kerncentrales ook door mensen worden gebouwd!!

Ramp Fukushima door menselijk falen

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Bernard Hammelburg: minder gebruik van olie is goed voor astmapatiënten………..

Kwam afgelopen donderdag, sportontwijkend terecht in het programma van BNR’s volvette ‘buitenlanddeskundige’ Hammelburg, daar hoorde ik hem met Sybren de Jong van het Haags Centrum Strategische Studies (HCSS) spreken.

Volgens de Jong zijn de olie[prijzen o.a. zo laag, daar de VS grote hoeveelheden olie op de wereldmarkt dumpt, iets dat werd en wordt gedaan in samenspraak met de reli-fascistische dictatuur in Saoedi-Arabië (dat laatste noemde de Jong overigens niet…)….. Al zou de eerste aanzet tot het vol laten lopen van de wereldmarkt met olie, door SA zijn gedaan als reactie op de winning van schalie-olie in de VS. Echter de belangrijkste reden schijnt de Jong te zijn ontgaan: het laag houden van de olieprijs, wordt vooral gebruikt als economisch wapen o.a. tegen Rusland, Venezuela, Iran en Brazilië…….. Wat betreft de schalie-olie en -gaswinning, stelde de Jong, dat de VS een manier heeft gevonden om schalie-olie kostenefficiënt op de markt te brengen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het kostenefficiënt winnen van schalie-olie is de grootste kul: de VS heeft enorme bedragen aan subsidie in het winnen van schalie-olie en-gas gestopt…… Daarnaast worden er geen, of amper kosten in rekening gebracht voor de enorme ravage die het fracken boven en onder de grond toebrengt…… Om nog maar te zwijgen over het lozen van miljarden liters chemisch verontreinigd water in de natuur (zee en rivieren), water dat vaak zonder enige belemmering (gratis) mag worden geloosd……. ‘Kostenefficiënt….’ ha! ha! ha! ha! ha!

Nee, een echte deskundige, die de Jong, maar wat wil je: hij maakt deel uit van HCSS, een oorlogshitsers instituut, dat door topgraaier en superlobbyist Rob de Wijk werd opgezet voor de belangenbehartiging van het militair-industrieel complex, de VS en de NAVO…… Uiteraard verdedigt dit instituut de inhumane ijskoude neoliberale status quo in het westen, daarbij hoort o.a. ook het verdedigen van het fossiele brandstof gebruik…….

Hammelburg wou even een sarcastische grap maken, toen hij stelde, dat met de inzet op duurzame energie, er minder olie wordt gebruikt en dat dit goed is voor astmapatiënten……. Waarop de Jong stelde, dat hij één van die astmapatiënten is…….. Alsof de mensen die last hebben van luchtvervuiling, vooral een kleine groep is, die al een kwaal van de luchtwegen onder de leden had……

Alleen al met de uitstoot door autorijden, overlijden in Nederland jaarlijks 18.000 mensen vroegtijdig, meestal na een akelig ziekbed….. Daarnaast lopen grote aantallen kinderen jaarlijks long- en luchtwegklachten op door diezelfde luchtvervuiling van auto’s…….. Ter vergelijking: jaarlijks overlijden 20.000 rokers vroegtijdig na een meestal akelig ziekbed, maar ‘die kiezen daar zelf voor…’

Wat betreft de totale luchtkwaliteit bungelen we in Nederland onderaan in de EU, ‘geen reden dus om te minderen op het gebruik van fossiele brandstoffen………’ Hammelburg is niet alleen een leeghoofd, maar ook een enorme hufter!

Voor ik weer kon overschakelen naar een andere zender, werd VVD leeghoofd Boekestijn aangekondigd als ‘EU-deskundige….’ ha! ha! ha! ha! ha! Bleef nog ‘even hangen’ en hoorde Boekestijn toen zeggen, dat we afhankelijk zijn van Turkije wat betreft de militaire luchtmachtbasis Incirlik….. ‘We?’ Incirlik mag door de VS gebruikt worden voor de illegale oorlog die het ontketend heeft in Syrië…. Wist niet dat we al onderdeel zijn van de grootste terreurnatie ter wereld: de VS………. Wat een zulthoofd!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘S. de Jong’.

Politieke partijen ontvangen € 75.000,– per jaar voor elk Kamerlid………

Politieke partijen zitten goed in de slappe was, zo werd gisteren gemeld. Dit komt o.a. doordat er al bijna 4 jaar geen Kamerverkiezingen plaatsvonden.

Dat is niet de enige reden: na het nieuws van 8.00 u. gistermorgen op BNR, verklaarde een ‘deskundige’, dat politieke partijen jaarlijks € 75.000,– ontvangen voor elk Kamerlid……. Let wel: dit geld moeten u en ik opbrengen!!

Mensen, ik ben de jongste niet meer, maar dit heb ik nooit eerder gehoord….. Wat is dit voor corrumperende onzin?? Vandaar dat partijen het kabinet niet meer willen laten vallen na de zoveelste blunder van bijvoorbeeld VVD onbenul van der Steur, PvdA zakkenwasser Martin ‘die vrouw’ van Rijn, of PvdA oplichter Plasterk, dit is godverdomme niet te geloven!!

Die Kamerleden krijgen al een godsvermogen aan inkomen, waarom moeten de partijen daar ook nog eens extra voor beloond worden?? Bovendien krijgen politieke partijen altijd nog geld om de partij te leiden, of om de verkiezingscampagne mee te bekostigen……

Alles dubbelop, terwijl het aantal mensen dat tegen-, op-, of onder de armoedegrens moet leven, is gestegen naar boven de 4 miljoen (inclusief rond de 600.000 kinderen…)….. Het aantal huisuitzettingen was nog nooit zo hoog als onder Rutte 2, idem de werkloosheid* en zo kan ik nog wel een half uur doorgaan……..

Godverdomme wat een zootje, ik snap niet, dat men niet in opstand komt……. Ach dat is gelul: de Nederlander is gezagsgetrouw, zelfs als hem/haar de strot wordt afgesneden door de zittende regering….. Met ‘een beetje geluk’, stemt men na een huisuitzetting zelfs op de partij die mede verantwoordelijk was voor de ontstane ellende, die tot deze huisuitzetting heeft geleid……..

* De werkloosheid staat nog steeds dik boven de miljoen mensen, het echte cijfer, dus inclusief bijstandsgerechtigden en mensen die geen uitkering ontvangen, na afloop van de WW, daar hun partner 10 cent per maand meer verdiend, dan de topgraaiers in de politiek verantwoord achten……

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

De Boer (VNO-NCW) ‘neemt het op voor oudere werkloze……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

ADHD knupppellul de Boer, van werkgeversorganisatie VNO-NCW hield gistermiddag een pleidooi voor de oudere werkloze. Volgens de Boer hebben deze mensen zich in hun werkzame leven ingezet voor Nederland en is er nu veel te weinig aandacht voor hun situatie……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zakkenwasser de Boer, met z’n ‘hippe brillen’, was eerder voorzitter van werkgeversorganisatie MKB Nederland en behartigde in die en z’n huidige functie de belangen van de werkgevers. Deze werkgevers hebben de laatste 15 jaar niet anders gedaan dan klagen over de ‘dure oude werknemers’, die ook minder zouden presteren en veel te ruime arbeidsvoorwaarden hebben, zoals de ‘oude lullen’ dagen….. Sterker nog: als er één persoon was, die daar de laatste 15 jaar, keer op keer een grote bek over had, was het de Boer zelf wel!!!

Waar haalt opperhufter de Boer het lef vandaan…….???? Oh, dat is dom van mij: hoogstwaarschijnlijk mist een groot aantal van de werkgevers, die mede door de praatjes van de Boer, hun oudere werknemers hebben kunnen lozen, nu de kennis van deze ex-werknemers…….

Wedden dat de Boer binnenkort komt met een pleidooi, waarin hij zal stellen dat de overheid deze werkloze ouderen subsidie mee moet geven, zodat de dames/heren ondernemers hen weer aan kunnen nemen en dat voor een appel en een ei, i.p.v. het eerder genoten salaris………. Uiteraard geen oude lullen dagen, of andere voordelen, waar ouderen hun leven lang voor hebben gewerkt. Voordelen waarvoor de arbeiders en vakbonden niet voor niets strijd hebben gevoerd, mede daar veel ouderen nu eenmaal sneller fysieke klachten oplopen, dan jongere mensen………..

Daarover gesproken: de wezenloze, onethische hufter Böhm spreekt sinds een paar weken weer UWV spotjes in, waar hij werkgevers vraagt, m.n. 50 plussers in dienst te nemen, daar heeft het UWV zelfs een aparte webpagina voor ingericht…… Wedden dat daar al sprake is van subsidie op het aannemen van 50 plus werklozen?? Oh ja: in die spotjes, vallen niet één keer de letters UWV…… ha! ha! ha! ha!

Klik voor meer berichten n.a.v. bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.