Klijnsma blundert door, deel 888: de Participatiewet…….

PvdA’s rollatorslet en aso-hufter Klijnsma was gewaarschuwd, zelfs al toen ze met plannen voor de herziening van de sociale werkvoorziening kwam, nou zeg maar het plan deze om zeep te helpen, plannen die zijn vastgelegd in de ‘Participatiewet’, die per 1 januari 2015 werd ingevoerd. In De Monitor (KRO/NCRV) afgelopen zondag aandacht voor de tweedeling tussen mensen met een beperking, die door het rampzalig beleid van Klijnsma tot stand is gekomen.

In de praktijk blijkt, dat werkgevers mensen met een beperking in dienst nemen, die met de Participatiewet middels een loonkostensubsidie aantrekkelijk zijn voor hen……. Daardoor komen mensen met een beperking, die niet onder de gunstige financiële regeling van de Participatiewet vallen, niet meer aan de bak…….. Voorspeld en uitgekomen!!

Klijnsma durfde zich godbetert te verdedigen door te zeggen, dat de Participatiewet een ‘spiksplinternieuwe wet’ is (van meer dan een jaar oud), m.a.w.: of u alweer ‘even geduld’ wilt hebben….. Deze smerige trut was al in december 2015 gewaarschuwd door Karabulut van de SP, die daar zelfs een motie van maakte, die het helaas niet haalde….. Als u nu denkt: ‘dan zal Klijnsma toen we meteen actie hebben ondernomen’, heeft u het helemaal mis!

Afgelopen zondagavond in De Monitor verklaarde de ‘hartstikke’ huppeltrut Klijnsma, dat ze ‘eens zou kijken wat er aan de hand is…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dan weet je het wel, daar horen we voorlopig niets meer van!! Overigens werd Klijnsma, zoals gezegd, al voor ingang van de Participatiewet door deskundigen gewaarschuwd. Volgens het internet besteedde ook De Monitor daar op 29 september 2014 een kritisch programma aan, lullig genoeg is het artikel daarover verwijderd van De Monitor internetpagina, althans de link op het internet geeft geen pagina weer……..

Zie ook:

Britse uitkeringsorganisatie, zoals het UWV, een inhumane monstruositeit: zie de vergelijkingen

Asscher (PvdA Tweede Kamer) pissig over plan arbeidsgehandicapten minder dan minimumloon te betalen…. OEI!

Tamara van Ark (VVD staatssecretaris), haar inhumane maatregelen voor gehandicapte werknemers moeten worden gestopt……

Arbeidsgehandicapten hebben geen stabiel inkomen nodig aldus CDA, CU, SGP, D66 en natuurlijk de VVD……

Gehandicapte werknemers worden in VVD voorstel onder het minimumloon betaald en kunnen daarbij geen pensioen meer opbouwen……

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels (bijvoorbeeld op de naam Klijnsma), die u onder dit bericht terug kan vinden

Essent stopt met ‘groene’ bijstook kolencentrales vanwege subsidie……

Gisteren op BNR de woordvoerder van Essent, Ronald Sutmuller, deze topgraaier verklaarde waarom Essent stopt met de ‘duurzame’ bijstook van biomassa in kolencentrales. Dat laatste woord, ‘kolencentrales’ werd niet één keer door de plork, of de presentator van BNR genoemd……. Biomassa bijstook duurzaam noemen, je moet maar durven!!!

Ondanks dat dit een grove leugen is, het verstoken van biomassa is niet duurzaam, krijgen viezeriken als Essent daar godverdomme nog subsidie (ons belastinggeld) voor ook!!! De subsidie pot is leeg en tot het moment van opnieuw invoering van de subsidie, stopt Essent met de bijstook…. Heb dit onderdeel niet goed gevolgd, maar als ik me niet vergis, is dat over een maand, Sutmuller sprak over een korte periode…….

Essent heeft een flink kapitaal achter zich staan en toch stopt Essent met het verstoken van biomassa…. Dus deze ‘groenste energieleverancier (dat was Essent… ha! ha! ha! ha! ha!) vindt het ongepast om haar opgelichte klanten, blijvend van hun sjoemelstroom te voorzien, daar het voor korte periode geen subsidie krijgt………..

Of dat geen klanten kost: nou dat zal wel meevallen aldus Sutmuller, bovendien is het (zoals gezegd) maar voor een korte tijd…… Je kan bijna voorspellen, dat > 90% van de Essent klanten geen weet heeft en zal hebben van de stop op biomassa bijstook, zoals ze ook geen benul hebben van het feit, dat bijstook van biomassa niets met duurzaamheid te maken heeft…….. Daar het woord kolencentrales niet werd genoemd, kan je er donder op zeggen, dat die centrales nu alleen ‘duurzaam’ kolen verstoken……..

Hoe is ‘t mogelijk dat de smerige oplichters van Essent het stempel duurzaamste energieleverancier kregen??? Wie werkt er mee aan deze verkiezing??? Essent is één van de smerigste energiebedrijven in de EU, beheert een aantal oude kerncentrales en een groot aantal (ook oude) kolencentrales……

Zo ziet u maar weer eens, hoe u bedonderd wordt en dat ook nog met uw eigen belastinggeld!!!

Goed hè?!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt, dit geldt niet voor het label ‘Sutmuller’.

Untitled Post

Veilig Verkeer Nederland verklaart 130 km/u. tot een veilige snelheid…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het moet niet gekker worden in dit land, wat jij xenofoob Eerdmans? Gisteren meldden alle (landelijke) Nederlandse radionieuwszenders (2 stuks…) in het ochtendnieuws, dat VVN (‘Veilig Verkeer Nederland’), de invoering van 130 km/u. op snelwegen veilig verklaarde, daar dit niet heeft geleid tot extra doden. Althans, voordat een medewerker van VVN in de radiomicrofoon op kritiek van o.a. de ANWB durfde te zeggen, dat ook zij hoopte dat er meer duidelijkheid komt, over het hoe (ook met welke snelheid) en waarom mensen verongelukken op de snelwegen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De ANWB en nog wat organisaties beklaagden zich erover, dat voornoemde informatie niet wordt geregistreerd* en verstrekt door de politie (of Rijkswaterstaat) en dat je daarmee niet kan zien, of het aantal doden wel of niet is gestegen, voor een paar minuten tijdwinst…….

Een paar jaar geleden bleek al eens, dat de registratie van het aantal verkeersdoden zwaar te wensen overliet, men telde zo’n 200 verkeersdoden eenvoudigweg niet mee…… Die registratie is desondanks (bij mijn weten) nooit veranderd, daarom kan je bovenop het jaarlijkse cijfer, minstens 200 doden optellen….. Het cijfergoochelinstituut CBS maakte bekend dat het aantal verkeersdoden na een daling in 2014, in 2015 gelijk is gebleven: 570 mensen zouden zijn omgekomen in het verkeer, plus 200 maakt 770 doden……..

Trouwens wat ongelofelijk belachelijk dat VVN alleen kijkt naar de doden die in het verkeer vallen en niet de doden die door het verkeer vallen…… Ten gevolge van de uitstoot door auto’s geproduceerd, sterven jaarlijks 18.000 mensen vroegtijdig, vaak na een akelig ziekbed…. Wat betreft rokers: dat zijn er jaarlijks 2.000 meer…..

Kortom dat de luchtkwaliteit in Nederland onderaan bungelt vergeleken met de meeste EU landen, zal VVN aan de vieze autoreet roesten……..

Je kan er bijna donder op zeggen, dat de directeur van VVN een VVD’er is, die zijn er tenslotte trots op, dat zij hoofdverantwoordelijk zijn voor de eerder genoemde 18.000 vroegtijdige doden door de uitstoot van auto’s, waar overigens nog een groot aantal kinderen bij opgeteld moet worden, die door diezelfde uitstoot long- en/of luchtwegklachten oplopen…… Ook de gevolgen van 130 km/u. rijden voor de luchtkwaliteit in ons land en voor de klimaatverandering in het groot, worden door de VVD gebagatelliseerd dan wel ontkend en kunnen daar rekenen op een enorm lachsalvo……

De directeur van VVN is Felix Cohen, een grofgraaier die zich eerder op schandalig niveau verrijkte bij de Consumentbond en het meer dan waardeloze Voedingscentrum. Wat deze levensmiddelen en consumenten plork nu bij VVN doet, mag god weten (en die bestaat niet zoals u weet), dat moet (bijna zeker) een politieke benoeming zijn, VVN gebruikt niet voor niets een aanzienlijke som aan subsidie uit onze belastingpot…………

* Wat ik mij overigens niet kan voorstellen, gezien het oponthoud dat een dodelijk ongeval veroorzaakt…….

Zie ook: ‘Schultz van Haegen twijfelt of de verhoging van de snelheid naar 130 km/u., oorzaak is van de drie keer meer doden op die wegen……….. AUW!!!

       en: ‘Schultz van Haegen: A2 ondanks 3 x meer doden, toch verhoging naar 130 km/u………

       en: ‘Barbara Visser en de mysterieuze toename van het aantal verkeersslachtoffers……..

       en: ‘Schultz van Haegen >> verbreding A27 ‘vanwege filedruk’ en buslijn geschrapt die filedruk A27 kan verminderen…….

       en: ‘Veilig Verkeer’ Nederland bezorgd over ‘appen’ met 130 km/u…….

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘F. Cohen’.

Gesubsidieerd de lucht vervuilen: nog 5 jaar tegen geringe bijtelling……..

De afgelopen maanden is er ondanks de voortdurende de crisis (die al vanaf 2008 duurt), een record aantal auto’s verkocht. Dit alles in het kader van de gesubsidieerde luchtvervuiling, middels een kleine bijtelling, die vanaf gisteren werd opgehoogd, i.p.v. dat deze belachelijke regeling helemaal werd afgeschaft…….. De voor deze bijtelling gekochte auto’s in het laatste kwartaal van 2015, kunnen nog 5 jaar tegen dat geringe tarief de lucht vervuilen……….

Dit soort regelingen is er niet voor de fiets….. Althans: tot vorig jaar hadden we de fiets ‘van de zaak’, middels belastingvoordeel  t.b.v. de werkgever. Echter per 1 januari vorig jaar werd een nieuwe onkostenregeling van kracht, waardoor het aanschaffen van een fiets van de zaak, zo goed al op z’n gat ligt…… Uiteraard werd hier geen regeling getroffen, om mensen nog 5 jaar lang zo’n fiets te kunnen bezorgen……

Oké, ik geef ruiterlijk toe, dat fietsen dan ook uitermate vervuilende vervoermiddelen zijn, met een uitstoot die de eerste beste diesel van 20 jaar geleden nog niet haalt, om over de uitstoot van ultrafijnstof door fietsen maar helemaal te zwijgen………..

Fijn hè, ‘dat het kabinet zo haar best doet de luchtkwaliteit te verbeteren in Nederland, daarmee waakt over de volksgezondheid en de uit de pan rijzende zorgkosten…….??’

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt.

Pechtold blij met doorgaan belastingplan, ook met de ‘vergroening’ die dat brengt…… AAAJAAAAJAAAAAJ!!!

De neoliberale D666 pooier Pechtold zei gistermiddag blij te zijn, met het doorgaan van het belastingplan, zodat de werkenden er geld bij krijgen, aldus de oplichter. Reken maar niet, dat mensen met een inkomen onder de € 30.000,– er ook maar iets op vooruit gaan, terwijl er flink wat mensen zijn, die zelfs minder dan € 20.000,– per jaar verdienen met hun werk……. Nu kan je van Pechtold niet anders verwachten, eens een inhumane, liegende neoliberale hufter, altijd…… ‘Extra’s voor werkenden, niet voor werklozen, ook al zijn die door wanbeleid van Rutte 1 en 2 (met steun van D66, CDA, PVV, ‘Christen’Unie en SGP) werkloos geworden, logisch dat die werklozen extra worden gestraft, ja toch???!!!

Die 5 miljard meevaller is mede met belastingbetaling, door de onderlaag tot stand gekomen, een betaling die in verhouding veel hoger was, dan die van de inkomens van pakweg € 35.000,– en meer……. Immers het laagste belastingtarief, lag voor 2014 op 37%, dat is voor inkomens onder de € 20.000,– per jaar, gaat u maar na., wat daar van overblijft, na betaling van de belasting……… Als u dat rechtvaardig vindt, raad ik u aan een psychiater te consulteren!

Pechtold liet voorts weten, dat hij blij is met vergroening, die mede met de 5 miljard betaald gaat worden….. Wat dat is, vraagt u zich af?? Welnu: de kolencentrales gaan drie dagen eerder dicht dan gepland, ondertussen heeft bedrieger Pechtold wel ingestemd met het afschaffen van de belasting op steenkool, de zogenaamde kolentaks………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dan spreek ik niet eens over de bakken subsidie, die voor de bijstook van ‘biomassa’ worden gegeven aan de 4 nieuwe kolencentrales in ons land, een bijstook die allesbehalve duurzaam of ecologisch verantwoord is…….. Nee, echt onwijs groen, dat D666 en het belastingplan!!! Dit durfde Pechtold te zeggen, terwijl de klimaattop in Parijs nog bezig is te mislukken…..

Hetzelfde geldt trouwens voor PvdA oplichter (van het jaar 2012) Samsom, deze klotenklapper durft zich plotsklaps te manifesteren als milieuactivist….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ook hij durfde te zeggen, blij te zijn met de vergroening die met het belastingplan bepaald en betaald gaat worden….. Rutte 2, u weet wel: -bijna 20 miljard aan asfalt extra, -een bijtellingsregime voor stinkauto’s, dat nog tot 2020 van kracht blijft, -een verhoging van de maximum snelheid tot 130 km/u. (vanaf begin 2016 op 60% van de snelwegen), -uitbreiding van vliegvelden, dan wel een een fikse uitbreiding van het aantal vliegbewegingen, -4 nieuwe kolencentrales, gesubsidieerd en wel, zoals u hiervoor kon lezen……. En zo, beste mensen, kan ik nog wel even doorgaan……

Godallemachtig wat een oplichters en dan te bedenken, dat één van de rijkste landen van de EU, wat Nederland is, onderaan bungelt op milieugebied en zelfs wat betreft de luchtkwaliteit. Deze luchtkwaliteit zorgt jaarlijks voor rond de 18.000 vroegtijdige overlijdens, na een vaak akelig ziekbed, diezelfde luchtkwaliteit zorgt jaarlijks voor de ontwikkeling van long- en luchtwegklachten bij een groot aantal kinderen…….. Uiteraard worden door deze zaken de zorgkosten verder opgejaagd!!

Zie ook: ‘Van Haersma Buma is blij wat voor de middeninkomens te kunnen doen……….. AUW!!!’

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande op één van de volgende labels, die u onder dit bericht terugvindt: belasting, belastingtarieven, werkloosheid, armoede (in Nederland leven nu dankzij Rutte 1 en 2, meer dan 4 miljoen mensen tegen-, op-, of onder de armoedegrens…), sociale ongelijkheid, klassenmaatschappij, Rutte 2, Pechtold, Samsom, subsidie, steenkool, kolentaks, CO2, ultrafijnstof, bijtelling, klimaattop en/of klimaatverandering.

Klijnsma halleluja over gehandicapten in het bedrijfsleven…….. AUW!!!

Hoorde gistermiddag op Radio1 een reportage over ‘reshoring’, dat zijn bedrijven, die hun productie naar slavenlonenlanden hadden verplaatst, maar later deze productie terugbrachten naar Nederland. Zo werd het garnalenpellen aangehaald, de productie van uit Marokko werd teruggehaald naar Nederland, waar men de garnalen nu met de handen pelt. Vreemd genoeg werd eerder dit jaar bericht over machinaal garnalenpellen……..

Uiteraard had men ook een halleluja voorbeeld, waarin een hoofdrol voor een ‘gehandicapte’, ene Mark Bastings, een man met psychische problemen. Hij voerde eerst zijn werkzaamheden uit in een sociale werkplaats maar werkt nu voor Capi Europe, een bedrijf dat geautomatiseerd lichtgewicht kunststof plantenbakken produceert. Zo te horen, verder weinig mis met die man, een intelligente persoon, dus geen persoon met bijvoorbeeld het syndroom van Down….. Toine van der Ven, de baas van Capi Europe, ontvangt subsidie voor deze werknemers (hij heeft er nog een paar, op een bezetting van 9 of 10 arbeiders*). PvdA hufter en onbenul Jetta ‘hartstikke’ Klijnsma vertelde, dat deze bedrijven, naast een subsidie (lees: belastinggeld), waardoor deze mensen een minimumloon** kunnen verdienen, ook een ‘no risc polis’ krijgen, met andere woorden, ook bij uitval mogen u en ik via de belasting betalen……..

Overigens vertelde van der Ven nog, dat het transport vanuit Nederland goedkoper is, dan vanuit China….. ‘Uiteraard’ gingen de presentators daar niet op in, maar ik zou wel willen weten hoe dat mogelijk is, wordt dit ook al gesubsidieerd???

Dan Mark Bastings, zoals ik al opmerkte een ‘gewone’ man en bepaald niet dom, uiteraard werken deze mensen het liefst in het gewone bedrijfsleven. Voor mensen met een laag IQ ligt e.e.a. wel even anders, zij hebben wel degelijk een beschermde werkplek nodig, deze mensen lopen in een ‘gewoon bedrijf’ vast. Dat blijkt ook wel uit de cijfers, veel van deze mensen zitten nu thuis te verkommeren. Daar was Klijnsma het niet mee eens, het gaat allemaal hartstikke geweldig………. Ondanks dat ze stelde dat er 6.000 mensen op deze manier werkzaam zijn, stelde ze keihard dat het merendeel van deze mensen (100.000!!) aan het werk is, althans ze dacht dat het ‘leeuwendeel’ aan het werk is…… Ach ja, PvdA wat wil je, het liegen en bedriegen zit ze in het bloed!!!

Met dit soort gesubsidieerde banen (waar deze mensen godbetert het minimumloon voor ontvangen), wordt er niet aan concurrentievervalsing gedaan, aldus Klijnsma, immers de werkgevers moeten meer investeren in deze mensen…….. Terwijl ze even later vertelt, dat ‘job coaches’ deze mensen begeleiden, en die worden betaald door…… u en mij!!! ha! ha! ha! ha!

Met de Participatiewet en ‘reshoring’ nu ook ultra lage lonen in Nederland, hoera!! U begrijpt dat Klijnsma hier ook ‘hartstikke’ blij mee is…….

* Capi Europe heeft nog steeds 80% van haar productie in China, met deze ‘reshoring’ bespaart het bedrijf in Nederland zo’n 90 Chinese arbeiders uit.

** Klijnsma noemde het minimumloon op een manier, alsof dat een geweldig salaris is, terwijl je van het minimumloon amper of niet kan rondkomen en dan nog durven zeggen, dat dit soort ‘gehandicapten’ een volwaardige baan vervullen……… Godverdomme!!!

Voor meer berichten over/met WSW, gehandicapten quotum, Participatiewet, sociale werkplaats, sociale werkvoorziening, subsidie, minimumloon, uitbuiting, slavenlonen, ontwikkelingslanden en/of Klijnsma, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Essent doet klanten een cadeau van € 200,–, bekostigt door de belastingbetaler……

Hoorde onlangs in een elektronica winkel een gladde verkoopster melden, dat de klant bij de aankoop van zijn laptop, een cadeau van € 200,– euro kon krijgen, als hij een energie contract bij Essent zou afsluiten……… Het praatje bleef ergens in m’n gedachten hangen en ik vroeg me af, of Essent niet dezelfde leverancier is, die een nieuwe kolencentrale had gebouwd bij Eemshaven (Groningen) en inderdaad RWE-Essent heeft daar een nieuwe kolencentrale gebouwd (ja ik heb ik niet zomaar alle kennis voorradig, hoewel met een computer lukt ‘t aardig! ha! ha!) …….. Lekker goedkoop steenkool verstoken, steenkool dat door Australië en de VS op de wereldmarkt wordt gedumpt tegen afbraakprijzen…….* Australië wil zelfs de grootste kolenhaven ter wereld aanleggen en daarvoor ‘een kanaal’ graven, dwars door het Groot Barrièrerif (dat daarmee naar de kloten zal worden geholpen….)….. Klik voor dat bericht op het etiket Groot Barrièrerif, onder dit bericht.

Onlangs werd precies zo’n nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte geopend, die was van E-on**. Na het verhaal over deze centrale aangehoord te hebben, kwam ik erachter, dat die kolencentrales deels worden gefinancierd met subsidie van de overheid, om houtsnippers (of in de vorm van een soort pillen) te verbranden…….. Dit nog buiten alle andere subsidies, o.a. door het amper belasten voor de grote luchtvervuiling, die de viezeriken veroorzaken, door steenkool en andere fossiele brandstoffen te verbranden. Dus subsidie (belastinggeld van u en mij) voor het verbruiken van energie om dat hout bruikbaar te maken voor deze centrales, en dan nog eens subsidie voor de bijstook van die troep……… Dan het feit, dat houtverbranding nou niet echt milieuvriendelijk genoemd kan worden, om het maar zachtjes te stellen…….

Zo kan Essent nieuwe klanten werven, met in feite belastinggeld van het Nederlandse volk, is het godverdomme niet om te janken????!!!!!! Gesubsidieerd het klimaat naar de kloten helpen………. Het zal me niet verbazen als de topgraaier van RWE-Essent straks mag aanzitten bij de klimaattop in Parijs….

* Moet u nagaan: de slang Obama doet net of de VS het schoonste jongetje van de klas is…..



** Zie: ‘NOS: CO2 uitstoot gestegen en een nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte, die hadden we nu net nodig..!!!

Zie ook:

RWE (Essent) en Hambacher Forst: de eerste dode tijdens ontruiming bij val van hangbrug……..

RWE (Essent) en Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor slopen 12.000 jaar oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno 2018…….

Duitse ‘eco-terroristen’ en het Hambacher Bos, of hoe het zorg dragen voor het milieu wordt gedemoniseerd……

RWE vernield 12.000 jaar oud Duits bos, om bruinkool te kunnen verbranden………

Koning mede verantwoordelijk voor geheimhouding stukken, aangaande de nieuwe kolencentrales in de Eemshaven……..

Kamp is lobbyist voor RWE en eist opsplitsing energiemarkt….

Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

RWE schildert zich valsgroen in duurzame energie……..

Voor meer berichten over/met Essent, RWE, nieuwe kolencentrales, belastinggeld, subsidie, luchtvervuiling, steenkool, Australië, Groot Barrièrerif, waterverontreiniging, milieuvervuiling, klimaatverandering, opwarming, CO2 en/of klimaattop, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

NOS: CO2 uitstoot gestegen en een nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte, die hadden we nu net nodig..!!!

Gistermiddag rond 17.11 u. op Radio1, NOS verslaggever Henrik-Willem Hofs, die op bezoek was in de nieuwe E-on kolencentrale op de Maasvlakte. Hofs liet zich voor, uh ik bedoel: oplichten door Peter Smets, ‘plant-manager’ van de centrale. De nieuwe centrale heeft 1 miljard euro gekost en wordt o.a. betaald met grote bedragen aan subsidie voor de bijstook van ‘biomassa‘, een subsidie die voor de kolencentrales die deze bijstook kunnen uitvoeren, in de miljarden euro‘s loopt (belastinggeld)…….. Smets vertelde vol trots dat de nieuwe centrale een hoogrendementscentrale is, waarin hout pallets worden bijgestookt. Dat is uiteraard heel milieuvriendelijk zo vertelde de oplichter, die trots de korrels liet zien, die men eerst van de pallets moet maken, dus dat kost al een hele berg stroom………. Uiteraard kan er geen sprake van zijn, dat deze bijstook ook maar iets met duurzaamheid te maken heeft……

Hofs ‘had z’n huiswerk gemaakt’, dus noemde hij een paar kreten, die hij op de webpagina’s van milieugroeperingen had gevonden, niet dat hij de achtergrond van die kreten goed had bekeken, zelfs niet deze webpagina van de NOS……. Dus dat werd een partijtje vrij inschieten voor de oplichter Smets. Zo zouden we nu niet zonder deze uiterst vervuilende centrales kunnen, aldus de pias, die even vergat dat er gascentrales stilstaan in Nederland (en elders, want de steenkool is spotgoedkoop…)…….

Ongelofelijk!! En dat koud een dag na de bekendmaking dat de CO2 uitstoot in Nederland vorig jaar is toegenomen……* Ook al een gevolg van het ‘proefdraaien’ van dezelfde soort, overbodige nieuwe kolencentrales in Groningen……… Stroom maken voor het buitenland, want ook deze kolencentrale is niet nodig voor binnenlands gebruik…….Als u dacht dat de oude kolencentrale van E-on direct wordt gesloten, heeft u het mis, deze centrale die nog slechter is voor het milieu, mag doordraaien tot medio2017…….

*     Zie: Kamp snapt niet dat de Nederlandse CO2 uitstoot is gestegen…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook:  ‘Subsidie op het vernietigen van onze aarde: Shell, DSM, AkzoNobel en de NAM willen meer……….

Voor meer berichten over/met nieuwe kolencentrales, steenkool, CO2, luchtvervuiling, zorgkosten (deze worden opgejaagd met de vervuiling van kolencentrales), ‘volksgezondheid en economie’ (versus), elektriciteit exporten/of E-on, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Subsidie op het vernietigen van onze aarde: Shell, DSM, AkzoNobel en de NAM willen meer……….

De Beurs.nl bracht gisteren het bericht, dat Nederlandse industriële bedrijven teveel gratis certificaten kregen voor de uitstoot van koolstofdioxide (CO2)……. Daar kwam een rechter van het Europees Hof van Justitie achter, toen hem om advies werd gevraagd door de Raad van State, daar o.a. de voornoemde bedrijven een zaak aanspanden, voor teveel betaalde certificaten, ofwel: emissierechten………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja mensen, dat soort bedrijven kan niet hard genoeg op de bek gaan, bedrijven die zich godbetert nog als duurzaam durven te verkopen ook…….

Sinds 2013 krijgen EU bedrijven minder emissierechten cadeau, toen werd afgesproken, dat per 2020 dit gratis verstrekken van emissierechten aan bedrijven moet zijn afgelopen. Sindsdien worden er jaarlijks minder van die rechten cadeau gedaan…….. U zult het wel dom van mij vinden, maar ik was niet op de hoogte van het feit, dat de Nederlandse regering jaarlijks emissierechten cadeau deed (in feite subsidie) aan bedrijven, voor het verder vervuilen van de lucht en het aanjagen van de klimaatverandering……. Ik zal u de krachtterm besparen, die daarop uit m’n mond viel, maar die hadden te maken met de lettercombinatie GGGVD!

Zoals gezegd: met subsidie helpen de grote vervuilers onze planeet en daarmee het leefgebied van de mens naar de kloten…….. Dacht u dat Shell of welke andere grote vervuiler dan ook, straks zal zeggen dat ze zullen zorgen, voor de mensen wier land onder water staat???? ha! ha! ha! ha! ha! Natuurlijk niet, daar mogen wij met z’n allen voor bloeden!! Precies zoals we betalen voor alle gezondheidsschade die de bevolking oploopt door de uitstoot van deze bedrijven…….

De Europese rechter adviseert om snel (binnen een jaar) tot een nieuw besluit te komen…… De adviezen van deze rechter hoeven niet gevolgd te worden, dus gezien de samenstelling van de Raad van State (bomvol lobbyisten van het bedrijfsleven), zullen die bedrijven waarschijnlijk ook nog in het gelijk worden gesteld……. Eén ding is al wel zeker: die ‘armlastige’ bedrijven, hoeven de teveel ontvangen rechten, niet terug te betalen…….

Ondertussen mogen bedrijven als Shell, dat dus vindt, dat het teveel moet betalen voor CO2 emissierechten, straks aanzitten bij de klimaattop in Parijs…… Vanmorgen werd nog eens bekend gemaakt, dat Frankrijk de grenzen in aanloop naar de klimaattop extra gaat bewaken*, nu nog middels ‘steekproeven’ (lees: alles wat eruitziet als demonstrant wordt eruit gepikt) en een paar dagen voor de top, wordt iedereen gecontroleerd…. Nogmaals zoals gezegd is dit om demonstranten terug te kunnen sturen, terwijl de bedrijven die de aarde naar de gallemiezen helpen, aanzitten bij diezelfde top. Met andere woorden: mensen die werkelijk iets willen doen, om verdere opwarming te voorkomen, zijn niet welkom bij een top, waarvan men zegt, dat daar dezelfde argumenten als van die demonstranten, de leidraad zullen vormen…….. Hoe ‘geloofwaardig’ kan je dat nog noemen????

* Een maand geleden gaf Frankrijk al aan, grensbewaking in te zullen stellen i.h.k.v. de klimaattop (lees: de grens te zullen sluiten voor milieuactivisten…)……….

Zie ook: ‘Kamp snapt niet dat de Nederlandse CO2 uitstoot is gestegen…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘NOS: CO2 uitstoot gestegen en een nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte, die hadden we nu net nodig..!!!

Voor meer berichten over/met CO2 taks (>> emissierechten, of CO2 certificaten), CO2, ‘volksgezondheid en economie’, klimaatverandering, opwarming, grensbewaking, Shell, DSM, Akzo Nobel, NAM, subsidie, belastinggeld en/of Raad van State, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Betty de Boer (VVD): de NS moet de reiziger verleiden de trein te nemen…… ha! ha! ha! ha! ha! Terwijl VVD en PvdA juist een OV ontmoedigingsbeleid voeren!!

Hoorde gistermiddag VVD dindongleeghoofd de Boer op Radio1 (14.21 u.) stellen, dat de NS de reizigers moet verleiden de trein te nemen……. Op een ADHD gekefte manier, spoten de woorden uit haar vuilbek. Als er nu één partij in Nederland is, die niet met dit soort adviezen mag komen is het de VVD wel: deze partij heeft ‘net iets te vaak’ laten zien, dat het beleid van deze partij is gericht op de auto en de ontmoediging van het OV als alternatief voor deze zwaar vervuilende plofmachines!!! Aan asfalt moeten Rutte 1 en 2 intussen al snel 40 miljard hebben gespendeerd……. Om nog maar te zwijgen van het gesubsidieerd luchtvervuilen, middels de meer dan verachtelijker bijtellingsregels, die met behulp van de PvdA veel te weinig zijn ingeperkt en waar men tot 2020 vrolijk 7% bijtelling mag rekenen voor een grote bak als de Mitsubishi Outlander………. Kortom gesubsidieerd de volksgezondheid en de aarde naar de kloten helpen!!

De presentator vroeg nog even aan de Boer, die voor lobbyisme en andere zaken in Zeeland was, hoe ze vandaag reisde, ze vertelde dat ze met de auto was……. Een beetje vreemd, want als je deze hufter hoorde lullen, zou je werkelijk denken, dat ze altijd in de trein zit (dat wordt voor Tweede Kamer leden ook nog eens vergoed, 1ste klas)………..

Dit gesprek werd uiteraard gevoerd vanwege het ‘heuglijke nieuws’ dat PvdA trol Dijksma de taak van de opgestapte PvdA hufterregent Mansveld overneemt……. Vorige week al werd Dijksma door de reguliere pers geprezen vanwege haar ‘enorme kennis…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat etiket enorm was op de verkeerde eigenschap van Dijksma geplakt, want als staatssecretaris heeft ze alleen braaf VVD lobbywerk geleverd……..

Voor meer berichten met/over de Boer, Mansveld, Dijksma, NS, openbaarvervoer, bijtelling, asfaltlobby, autorijden, luchtvervuiling, ultrafijnstof, stikstofdioxide, CO2, ‘volksgezondheid en economie’ (versus), subsidie en/of lobbyisten, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.