Mitsubishi Outlander: na 2015 nog 5 jaar subsidie op vervuilen, met 7% bijtelling……..

De reclames zijn niet van de lucht, waarin de ‘bewuste’ autorijder wordt opgeroepen nog dit jaar een auto met weinig bijtelling te kopen, daar dit is afgelopen per 2016 en de tarieven dan aardig oplopen (nog altijd veel te weinig, ‘maar goed..’). Zo kan u de Mitsubishi Outlander (het nieuwste model), dit jaar nog kopen met een schamele bijtelling van 7% en dat geldt dan voor de komende 5 jaar…..

Gesubsidieerd luchtvervuilen noemen we dat, al het gelul over hybride auto’s: uiteindelijk gebruiken de meeste bezitters van zo’n auto vooral het benzine gedeelte……

Leuk trouwens ook dat er ‘ook zulke voordelen zijn, voor fietsers……..’

Vergeet niet, dat buiten alle dodelijke verkeersslachtoffers*, er jaarlijks 18.000 vroegtijdige overlijdens door de auto uitstoot zijn te betreuren, die meestal worden voorafgegaan door een akelig ziekbed…. Om nog maar te zwijgen over het grote aantal kinderen, dat door diezelfde uitstoot long- en luchtwegklachten oploopt………

De hoogste tijd voor een grote waarschuwing op auto’s, waar te lezen staat dat autorijden dodelijk kan zijn, zowel voor de chauffeur, maar vooral voor derden…… Dat is nog eens wat anders dan ‘meeroken…!!’ Voor zo’n waarschuwing kan je uiteraard verschillende teksten bedenken.

* Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers wordt door de overheid willens en wetens veel te laag gehouden (rond de 600 jaarlijks, terwijl het er rond de 900 zijn), simpel door een aantal van deze slachtoffers niet mee te tellen…. Bijvoorbeeld als ze binnen de bebouwde kom worden doodgereden, of als ze op een later tijdstip in het ziekenhuis/verpleegtehuis overlijden. Wat dacht u trouwens van alle invaliden die dat zijn, doordat zij werden aangereden door een auto……. Over uit de pan rijzende zorgkosten gesproken……

Voor meer berichten met/over luchtvervuiling, bijtelling, subsidie, autorijden, ‘volksgezondheid en economie’ (versus) en/of verkeersdoden, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

PS: Ford heeft ook zo’n reclame voor een auto met 7% bijtelling. In die reclame is het reclamebureau vergeten te melden, dat die bijtelling voor de komende 5 jaar telt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kerncentrales afbreken een hachelijke en uiterst kostbare zaak

Zoals hier al vaker betoogd, het afbreken van kerncentrales is een uiterst kostbare kwestie en is nog nergens ter wereld uitgevoerd. Vorige week dinsdag op de site ‘Energie Actueel’ het bericht over het eerder grootste nucleaire complex in Lubmin (de voormalige DDR), ‘Greifswald’, waar men al 20 jaar bezig is met de ontmanteling van de centrale en het eind daarvan is nog lang niet in zicht…… De kosten bedragen tot nu toe 4,2 miljard euro. In totaal zullen de kosten van ontmanteling voor alle Duitse kerncentrales oplopen tot 50 miljard en meer: de hoogste schatting nu: 70 miljard euro!!!! De duur voor het afbreken van een gemiddelde centrale wordt geschat op 15 tot 20 jaar……

Deze kosten zijn voor rekening van de elektriciteitsbedrijven, logisch toch, dat de eigenaren voor de kosten opdraaien?? Nou dat vinden die eigenaren niet, nadat voor de bouw van deze centrales al kapitalen aan overheidssubsidie (belastinggeld) werden uitgegeven*, wensen deze bedrijven ook nog eens gecompenseerd te worden voor de ontmanteling. De Duitse elektriciteitsbedrijven, die tevens eigenaar zijn van één of meerdere kerncentrales, u weet wel het tuig dat altijd beweerde dat kernenergie schoon en ongevaarlijk is, bovendien ‘goed voor uw portemonnee’, hebben een gezamenlijke pot voor de ontmanteling van 38 miljard euro……. Dat is dus iets meer dan de helft, van het hoogst begrote bedrag. Uiteraard wordt ontmanteling per jaar duurder en die 70 miljard zal al snel een te laag bedrag blijken te zijn……… Dit nog naast het feit, dat de, kosten voor opslag van kernafval en straks de opslag van overblijfselen van kerncentrales, niet te begroten zijn, aldus deskundigen, deze kosten zullen ‘uiteraard’ op de maatschappij, worden afgewenteld. Met andere woorden daar mag de bevolking voor bloeden via de belasting…….. Op termijn zullen de in zee gestorte vaten met kernafval opgehaald moeten worden, daar deze vaten allemaal lekken, dit werd al geconstateerd in de 70er jaren, zelfs Greenpeace maakt hier geen woord meer aan vuil, kosten daarvan (als het al mogelijk is) zijn al helemaal niet in te schatten……

Ook in Nederland is er een hele berg belastinggeld, als subsidie in de drie kerncentrales gestoken (Dodewaard, Borssele en Petten) en ook hier weten we niet waar we met het kernafval naartoe moeten, opslag in zoutkoepels kan niet, in Duitsland is gebleken, dat deze vaten nog eerder radioactiviteit lekken, dan de in zee gestorte vaten……. Dat betekent opslag voor meer dan tienduizend jaar, uiteindelijk zullen er waarschijnlijk maar weinig kerncentrales ontmanteld worden, daar het simpelweg te duur is en je de overblijfselen, die licht tot zwaar radioactief zijn, ook zal moeten opslaan voor een halve eeuwigheid……….. Neem de kerncentrale in Dodewaard, deze is al sinds 1997 buiten gebruik, sloop staat gepland voor 2045……… De centrale is eigendom van de Samenwerkende Energie Producenten (SEP). De vraag is wat er tegen 2045 nog over is van deze organisatie, de kosten zullen tegen die tijd nog veel verder zijn opgelopen en de volgende vraag is dan ook, of men deze centrale tegen die tijd, nog zal willen ontmantelen……. Overigens werd er over Dodewaard niet gerept in het bericht van Energie Actueel.

Volgens het bericht in ‘Energie Actueel’ is er intussen een ander probleem ontstaan: jonge mensen kiezen niet meer voor de richting kernwetenschappen, waardoor de leeftijd in Duitsland van personeel in die centrales en personeel dat de ontmanteling ter hand moet nemen, is opgelopen tot 50 plus…….. Echter daar we nog lang niet van de kerncentrales zijn verlost, zullen er toch jonge mensen in die richting moeten worden opgeleid en dat voor een heel lange tijd in de toekomst, zelfs als deze centrales buiten bedrijf zijn gesteld……

Kortom kernenergie is niet alleen levensgevaarlijk, maar ook uitzonderlijk duur, zeker als je alle gegeven subsidie, plus de kosten voor opslag van radioactief afval en de ontmanteling van kerncentrales mee berekend in de prijs per kilowattuur!!!

* Dit nog buiten de subsidies die
daarna werden verstrekt. De ‘DDR centrale’ die hierboven is beschreven, is
uiteraard in het geheel met belastinggeld betaald, de huidige eigenaren
hebben deze centrale voor een appel en een ei gekocht en wensen alsnog
dat de overheid mee betaalt aan de ontmanteling…. Een staaltje goor
lef, waar je werkelijk van achterover slaat!!

Zie ook: ‘E.On ziet af van afsplitsing kerncentrales, uiteraard is dit juridisch ingegeven……..‘ 

       en: ‘Bam gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….

Voor meer berichten over kernenergie, ‘transport en opslag atoomafval’ (ook een dikke kostenpost, die niet in de prijs wordt mee berekend), Fukushima, Tsjernobyl, Borssele, stress-test kerncentrales en/of Samsom (deze PvdA oplichter is tevens kernfysicus, die eerst tegen-, daarna voor- en na Fukushima weer tegen kernenergie was/is), klik op het desbetreffende label onder dit bericht.

Zie ook het bericht over Atoomstroom, aan de rechterkant van deze pagina (even naar beneden ‘scrollen’).

Jan Vos (PvdA Tweede Kamer) zegt Kamp voor de ‘bühne’ de wacht aan, wat betreft boren in de Noordzee….. ha! ha! ha! ha! ha!

Gisteren berichtte ik al over VVD Obersturmbannführer Kamp, die oliemaatschappijen wil stimuleren, naar gas te boren in de Noordzee en om van alle gezeik van milieuorganisaties af te komen, bij een vondst binnen 2 jaar dat gas te gaan winnen….. Wat ik me toen niet realiseerde, of beter gezegd: waar ik dom genoeg niet eens aan dacht, is het feit, dat Kamp daar ook nog eens belastinggeld aan wil uitgeven, dus subsidie voor stinkendrijke oliemaatschappijen, ja, je bent grootlobbyist van het bedrijfsleven of niet, ‘natuurlijk!!!’

Gistermiddag rond 17.15 u., bij BNR, PvdA oplichter Jan Vos, die een grote bek had over Kamp, mede vanwege die subsidie. De hufter noemde nog even, dat Kamp moet inzetten op alternatieve energie, i.p.v. weer geld uit te geven voor gaswinning. Vos had hele mooie praatjes over het milieu en waarom Kamp fout zit
in deze, maar reken maar, dat wanneer Kamp dit doorzet, de kritiek van
Vos binnen 48 uur niet meer bestaat, de smerige volksverlakker!!!

Overigens had Kamp ook nog keihard gelogen, over de te verwachten hoeveelheid gas, die zou toereikend zijn voor 10 jaar gasverbruik, t.b.v. Nederlands gebruik (ha! ha! ha! Ja, ‘t meest voor de bedrijven en het buitenland, maar wel tegen een veel lagere prijs, dan u en ik betalen!!). Volgens hoogleraar Jan Rotmans (Erasmus Universiteit) is het verhaal van 10 jaar extra gas, een grote leugen van Kamp, aangezien er maximaal voor 4 jaar extra gas te winnen is, waar aan die gaswinning dan wel een kapitaal moet worden uitgegeven…..  Zie: ‘Kamp werkt aan duurzame energie: meer gaswinning uit Noordzee…… ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten over Vos, gaswinning, luchtvervuiling, klimaatverandering, duurzame energie, subsidie, fossiele brandstof en/of energieakkoord, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Dijsselbloem en Rutte 2 (‘in het groot’) geven het goede voorbeeld: de ene na de andere lening wordt afgesloten….

Dijsselbloem en de rest van Rutte 2 breken (negatief) record op record en ondanks dat men de (vuil) bek vol heeft met bezuinigingen en terugdringen van de schulden, wordt de ene lening na de andere afgesloten, al dan niet in de vorm van obligatieleningen, dan wel lange- of kortlopende leningen……

Wat doen ze godverdomme met dat geld?? Oh ja, een ongelofelijk grote berg gaat naar defensie, bijvoorbeeld naar het totaal waardeloze straalvliegtuig JSF, maar ook naar alle internationale missies, waar Nederland aan deelneemt, want die worden, als ik het goed heb begrepen, niet eens betaald uit het defensie budget, terwijl de resultaten bedroevend slecht, of zelfs contraproductief zijn….. Dan nog kapitalen extra naar defensie, omdat we met het westen nog ‘maar’ 7 keer meer uitgeven aan defensie, dan Rusland en China samen!! Of wat dacht u van de geheime diensten, waar weer nieuwe slaapstoelen zijn besteld en servers die een ongelofelijk aantal terabytes moeten herbergen, van alle afgeluisterde gesprekken, andere telefoondata en computertaps, allemaal voor jan lul, zoals de praktijk telkens weer uitwijst….. Oh ja en dan nog alle subsidies op fossiele energie, zoals Kamp die bijvoorbeeld de oliemaatschappijen miljoenen geeft, om voor een paar jaar extra, gas uit de Noordzee te trekken…

Om maar te zwijgen over alle andere subsidies, die het bedrijfsleven ten goede komen, zoals die voor bedrijven, die de boel in Afrika leegvreten, met hun landjepik en het verbouwen van groente voor onze veestapel, ook die krijgen daar subsidie voor….. Van wie dan vraagt u zich vertwijfeld af, terwijl u uw gift voor Oxfam Novib ritueel in de tuin verbrand? Wel  het potje voor ontwikkelingssamenwerking: logisch die bedrijven moeten politici en ambtenaren omkopen en bovendien nog een slavenloon aan de lokale arbeiders betalen. Maar wat een ‘geweldige’ ontwikkelingssamenwerking, ja toch? Arbeiders aan het werk, corrupte machthebbers, die met al hun gestolen geld investeringen doen in westerse landen, alweer een ‘win win situatie…..’ (gadver!). Vergeet niet, dat naast het geld van ontwikkelingssamenwerking dat voor de investeringen van Nederlandse bedrijven in bijvoorbeeld Afrika wordt gebruikt, er ook nog eens geld van ontwikkelingssamenwerking naar defensie gaat……..

Dan hebben we nog de mislukkeling van het jaar 2014: Bouman, het hoofd van de Nationale Politie is ook nog eens verantwoordelijk voor enorme bedragen, die worden misbruikt, t.b.v. die Nationale Politie (althans wat daarvoor door moet gaan……). Daarvoor worden vele miljoenen in een diepe donkere put gedonderd, terwijl de agenten al jaren niet eens worden gecompenseerd voor de inflatie…… Daar durft van der Steur nog te zeggen, dat 5% een ‘mooi bod’ is…… ha! ha! ha! ha! ha!

De gewone burger wordt uitgenomen door Rutte 2, een kabinet dat niet weet hoe nog meer miljarden binnen te slepen, om het totaal mislukte regeringsbeleid nog verder te financieren…. Dit alles t.g.v. de financiële sector, investeerders, het militair-industrieel complex en de andere grote bedrijven (waar een aantal Nederlandse grote bedrijven ook nog eens 30 miljard op jaarbasis aan Nederlandse belastingontduiken, die slaan twee vliegen in één klap!!!)………

Hoofdverantwoordelijk voor dit alles: de zwaar wanpresterend PvdA minister en opperhufter Dijsselbloem en zijn VVD onderknuppel Wiebes!!

Voor meer berichten over waanzinnige belastinguitgaven en grote staatsleningen, klik op de volgende labels, onder dit bericht:  staatslening, subsidie, JSF, militaire missie, militair-industrieel complex, corruptie, Bouman, Nationale Politie, Dijsselbloem, belastingontduiking, van der Steur en voor uitgaven t.b.v. neokoloniaal beleid: ontwikkelingshulp, landjepik, Afrika en/of uitbuiting.

Vlaamse regering verhoogt elektriciteitsprijs vanwege ‘te veel verstrekte subsidie’ op groene energie…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Op de Belgische zender Radio1, afgelopen zaterdagmiddag (12.00 u.) het nieuwsbericht, dat de Vlaamse regering de elektriciteitsprijs gaat verhogen met 6%, waarna er nog een verhoging van de btw bovenop komt. De Vlaamse regering verklaarde dat de 6% verhoging nodig is, omdat er te veel subsidie is verstrekt op duurzame energie……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nu ga ik ervan uit, dat de Vlaamse regering onder subsidieverstrekking op duurzame energie, de subsidie op zonne- en windenergie verstaat en niet de immens veel grotere bedragen, die deze regering betaalde voor subsidies op fossiele en kernenergie…….* Voor de goede orde en zoals u in de link kan lezen, wordt er oneindig meer subsidie verstrekt op alleen al fossiele energie….. Hoewel je er bijna op kan wachten, dat kernenergie door de Vlaamse regering wel wordt gezien als ‘duurzaam’, terwijl kernenergie natuurlijk het tegenovergestelde van duurzaam is….. Zo is er nergens ter wereld ooit één kerncentrale afgebroken, omdat dit onbetaalbaar is, om over de smerige winning van uranium maar te zwijgen…. De oude kerncentrales en opslag van kernafval, zullen dus minstens tienduizend jaar bewaakt moeten worden, nadat de boel te radioactief is geworden, om daar nog langer zonder gevaar te kunnen werken…………

Buiten dat: de Vlaamse regering maakte dus een gigantische budgettaire fout en laat de bevolking doodleuk weten, dat ze fiks meer moeten gaan betalen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dan nog: veronderstel dat die subsidie echt alleen naar wind- en zonne-energie ging, hoe denkt de Belgische regering de schade te kunnen betalen en verhalen, voor de zich al voltrekkende klimaatverandering???** Klimaatverandering voor een heel groot deel veroorzaakt door gebruik van fossiele energie…. Uiteraard wordt daar geen cent voor uitgetrokken. Daar wordt zonder enige verklaring de belasting voor verhoogd, maar pas als het echt te laat is, omdat de neoliberale regeringen, die al v.a. de 90er jaren, een fiks deel van de westerse regeringen domineren, ondanks al hun valse praatjes, schijt hadden en hebben aan de klimaatverandering!!!!

Overigens krijgen de bedrijven een prijsverhoging op de energie van, houdt u vast: 2%!!, logisch natuurlijk want zij kiezen het parlement tenslotte en het bedrijfsleven verbruikt praktisch geen energie!!! Of vergis ik me nu???



* Zie: ‘Energie subsidie ‘sprookjes………’

** Toevallig werd vandaag gemeld, dat de opwarming van de aarde dit jaar weer alle records gaat breken, terwijl er net een half jaar op zit…… De temperatuur gaat dan ook niet, zoals voorheen, met honderdsten van een procent omhoog, maar voor dit jaar wordt nu al over een temperatuurverhoging met 0,12% gesproken!!

Voor meer berichten over de klimaatverandering, opwarming, kernenergie, kerncentrale en/of stress-test kerncentrales, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Untitled Post

Boeren tv: ‘Farm & Food TV Channel…’, zodat u nog beter kan worden voor uh, ik bedoel opgelicht, over het voedsel dat u tot zich neemt!!

Gisteren werd bekend gemaakt dat er een nieuwe tv zender bijkomt, eerst op het net, later op de kabel. De naam, houdt u vast: ‘Farm & Food TV Channel….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als je de titel hoort, zou je denken met een BBC programma te maken te hebben. Maar nee, Engels is ‘hip’ en iedere imbeciel weet tegenwoordig waar deze 2 woorden voor staan (hoewel??). Het is een programma voor en door de boeren, zo hoorde ik gisteren voorbijkomen……. ha! ha! ha! ha! Ach ja, de meeste boeren zijn meester oplichters, dat bleek ten overvloede nog eens tijdens WOII!

Het is gewoon een ordinaire tegenhanger van alle consumentenprogramma’s en maatschappelijke natuur en milieu organisaties (zoals Wakker Dier), die over het algemeen weinig goeds te melden hebben over de agrarische sector, met al haar schandalen.

Blijft de vraag over, hoeveel subsidie, dus belastinggeld er in deze zender wordt gestoken, althans ik kan me bijna niet voorstellen, dat hier geen lieve duit belastinggeld in verdwijnt, de lijntjes tussen de politiek en de agrarische sector, zijn op z’n zachtst gezegd bijzonder kort………….

Urgenda won pleit bij rechter over CO2 uitstoot, Kamp is niet van plan zich daar aan te houden…….

Urgenda won afgelopen woensdag een zaak tegen de Nederlandse staat, over de terugdringing van de CO2 uitstoot. De rechter stelde Urgenda in het gelijk, dat Nederland de CO2 uitstoot in 2020 moet hebben teruggebracht met 25% t.o.v. 1990!! Dit om echt iets tegen de klimaatverandering te kunnen doen, i.p.v. valse praatjes houden, bij cijfers die totaal ontoereikend zijn….. Helaas voor Urgenda, verbond de rechter daar geen consequenties aan……

Uiteraard, ondanks de genoemde beperking, een grootse overwinning voor Urgenda, maar toch ‘knaagde er iets in m’n achterhoofd’: waarom heeft Urgenda het alleen over die terugdringing i.v.m. de klimaatverandering en niet vanwege de belabberde luchtkwaliteit in Nederland. Vergeet niet, dat jaarlijks 18.000 mensen vroegtijdig, na een meestal akelig ziekbed overlijden aan de gevolgen van de uitstoot door autoverkeer… Daar komt wat betreft deze uitstoot, nog eens een groot aantal
kinderen bij, dat v.w. die uitstoot long- en luchtwegklachten oploopt… Even ter vergelijking: per jaar sterven er ongeveer 20.000 mensen aan de gevolgen van roken…..  Wat mij betreft een gemiste kans door Urgenda..

VVD psychopaat Kamp liet afgelopen vrijdag weten, dat hij niet van zins is, de wens van de rechter uit te voeren…… Doordat de rechter geen sancties heeft opgelegd, bij het niet navolgen van deze uitspraak, hoeft Kamp dan ook niets te doen…… Deze enorme VVD ploert, die schijt heeft aan de veiligheid en gezondheid van de burgers en dus al helemaal aan de klimaatverandering, stelde dat het al moeilijk genoeg is, om aan  afspraken van de EU te voldoen, het totaal belachelijke cijfer van een vermindering met 17% tegen 2030…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een bedrieger! Hé Kamp, je moet nog wat subsidie weggeven aan energiebedrijven, die nog meer overbodige kolencentrales willen bouwen in Nederland, klootzak!!! De VVD: de economie gaat bij deze inhumane neoliberale schoften, ver voor op bijvoorbeeld de volksgezondheid en het klimaat!

Je zou bijna hopen, dat Kamp en zijn familie op grote schaal worden getroffen door kanker, veroorzaakt door de veel te hoge CO2 (en ultrafijnstof) uitstoot in Nederland……..

Zie ook: ‘Jan Vos (PvdA) prijst eenoog Kamp, die koning is in het land van de (milieu-) blinden……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

        en: ‘Schultz van Haegen vindt het belangrijker, dat burgers vroegtijdig aan hun eind komen, dan iets te doen aan de CO2 uitstoot

Voor meer berichten over de CO2 uitstoot (CO2), Kamp en/of de klimaatverandering, klik op de betreffende labels, onder dit bericht

Kamp bezorgd over veiligheid bewoners Groningse aardgasbevingsgebied……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

VVD Obersturmbannführer Kamp gaf gisteren aan dat hij de gaswinning in Groningen eigenlijk tot 33 miljard kubieke meter voor dit jaar wilde beperken, maar omdat hij elders een reserve had gevonden, kon er nog wel een extra 3 miljard kuub vanaf…… Waarmee er dit jaar in totaal 30 miljard kubieke meter gas kan worden gewonnen. Snapt u ‘m? Deze ploert doet hiermee net, alsof hij tot het uiterste is gegaan, wat betreft de beperking van het aantal kubieke meters…… ha! ha! ha! ha! Jezus wat een oplichter!!

Daarover gesproken, Kamp was lekker bezig gisteren, de ene leugen volgde de ander op. Bij BNR hoorde ik deze arrogante autocratische bestuurder zeggen, dat hij de gaswinning terug heeft geschroefd voor de veiligheid van de Groningers in het aardgasbevingsgebied…… ha! ha! ha! ha! ha! Wat een enorme leugenaar, vandaar dat hij zeer tegen de zin van deze Groningers, vorig jaar nog zoveel kuub gas extra heeft laten winnen, allemachtig wat een schoft!!! Overigens zou je Kamp daarmee verantwoordelijk kunnen stellen, voor de aardbevingen die na 14 januari 2014 plaatsvonden! Op die datum werden de nieuwe gaswinningscijfers door de overheid gegeven.

Tijdens dit gesprek voor BNR, stelde Kamp, dat die 33 miljard kuub toch eigenlijk wel het minimum is, daar anders de mensen in Nederland niet meer kunnen koken of stoken…. ha! ha! ha! ha! Niets over het gesubsidieerde gebruik van gas door ondernemers, zoals die in de glastuinbouw. Dat koken en stoken noemde hij zijn verantwoording, net als de veiligheid van de Groningers….. Pas toen de verslaggever hem vroeg naar de leveringen aan het buitenland, stelde de leugenaar ineens, dat dit ook tot zijn verantwoording hoorde, het koken en stoken door buitenlandse burgers…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus eerst was die 33 kuub voor binnenlands gebruik en even later moet die portie ‘verantwoordelijkheid’ ineens verdeeld worden…. ha! ha! ha! ha! ha! Echt mensen, binnen een paar minuten, durfde de tyfuslul zijn verhaal te draaien!!!

Of de 3 miljard kuub minder gaswinning, een aanmerkelijk vermindering is, zoals het Staatstoezicht op de Mijnen adviseerde, zo werd Kamp gevraagd. Nou wat gedraai en ja hoor, het was een aanmerkelijke vermindering, terwijl datzelfde Staatstoezicht had gesteld, dat het maximale aantal kubieke meters 21 miljard zou moeten zijn, daarmee zou de veiligheid van de bewoners gediend zijn….. Maar nee hoor, deze vermindering van 3 miljard, i.p.v. 12 miljard kuub (door het Staatstoezicht geadviseerd), zorgt er volgens de aartsleugenaar voor, dat het aantal aardbevingen aanmerkelijk zal verminderen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘Kamp en de aardgasbevingen in Groningen: TNO komt héééél toevallig met ‘een vertrouwelijk onderzoek’, vlak voor de rapportage van Kamp zelf…….

Voor meer berichten over deze zaak, klik op het label aardgasbevingen, onder dit bericht.

Lege kantoorruimte in vierkante meters toch weer toegenomen…….

Op 2 juni jl. schreef ik over en pleidooi van projectontwikkelaar Jan Fokkema van NEPROM*, die stelde dat de overheid meer het hergebruiken en slopen van lege kantoren moet faciliteren en stimuleren. De plork vertelde toen, dat met inspanning van overheid (+ een bak belastinggeld, die hij uiteraard niet noemde..) en projectontwikkelaars er de laatste paar jaar al twee miljoen vierkante meter door hergebruik (woonruimte voor bijvoorbeeld studenten) en sloop van het totaal aantal leegstaande kantoren was afgegaan. Als ik mij niet vergis, stond de teller vorig jaar nog op de tien miljoen vierkante meter leegstaande kantoorruimte….. De projectontwikkelaar zag al een mooie kaalslag voor zich, waar hij en z’n bouwmaffia maatjes weer megalomane projecten kunnen bouwen……….

Wie schetst mijn verbazing, toen ik op het internet las, dat uit een studie van het Planbureau voor de Leefomgeving (Niet PLO, maar PBL ha! ha! ha! ha!) blijkt, dat het aantal leegstaande vierkante meters kantoor- en winkelruimte, vorig jaar weer met een fiks percentage is toegenomen!!!!

Moet u nagaan: nog steeds worden er nieuwe kantoren opgeleverd, waarvan 7% al direct leeg blijft staan!!!! Nogmaals het bewijs, dat de houten VVD dildo Blok, zijn werk totaal niet serieus neemt!!!

* Zie: ‘Jan Fokkema van NEPROM (projectontwikkelaars) wil graag meer actie van de overheid, zodat er weer projecten ontwikkeld kunnen worden…….. ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

ACM zou ‘duurzaamheid’ in de weg staan, ofwel de consument mag gewoon opgelicht worden, als het gaat om het martelen van ‘kippen……..’

De Autoriteit Consument & Markt (ACM), zou duurzaamheid bij bedrijven in de weg staan, zo werd gisteren gemeld. De ACM zou het volgens de uiterst rechtse media organen als BNR, FD en Telegrof, onterecht de samenwerkende intensieve (martel-)pluimveehouders (lees: kippenneukers) en supermarkten onmogelijk maken, hun gezamenlijke duurzame leugen, ‘De kip van morgen’, te verkopen, dit v.w. kartelvorming……

De ACM heeft gesteld, dat 10 gram stro meer per ‘plofkip’ en drie extra zonnestralen, geen duurzaamheid toevoegt aan het leven in de hel, die deze arme kuikens (want dat zijn het, een kip is een volwassen dier!) in hun korte leven moeten doorstaan, dat alles voor ‘ons’ stuk ‘kippenvlees’ op tafel. Daar heeft de ACM het gelijk overduidelijk aan haar kant, dit is een grove manier van het belazeren van klanten en totaal ongegrond je bedrijfstak duurzaam verklaren….

Een heel goor kunstmatig aangebracht randje, waar met grote letters ‘duurzaam’ te lezen valt, iets dat veel bedrijven hebben gedaan, die door hebben dat duurzaamheid hip begint te worden en zelfs subsidie kan opleveren. Ondertussen verandert er zo goed als niets, behalve dan de toevoeging van het woord ‘duurzaam’ op de bedrijfsvoering!!

Nogmaals: volkomen terecht dat de ACM deze bedrijven aan de paal nagelt. Daar was het VNO-NCW het niet mee eens, woordvoerder Erik te Brake, een neoliberale onmens met een grote bek, beschuldigde de ACM zich met zaken te bemoeien, waar het niets mee te maken heeft, sterker nog, de ACM zou onzin verkopen……..

Het bontst maakte het dikke huftertje van de PvdA, lobbyist van de intensieve martelveehouderij Dijksma, het wel. Deze kolossale ‘dierenvriend’, nam woorden als ‘een tik op de neus geven’, de neus van de ACM wel te verstaan. Deze volvette ploert stelt dat er ruimte gemaakt moet worden in wet en regelgeving voor dit soort fantastische initiatieven………

Excuseer, ik moet ‘t even kwijt: GODGLOEIENDEGODVERDOMME!!!! Is ze nou helemaal besodemieterd, wat denkt dit leeghoofd wel???!!!! De consument wordt simpelweg bedonderd, met een claim dat deze ‘kippen’ (lees: vleeskuikens) een veel beter leven hebben, dan hun soortgenoten, terwijl het in feite dezelfde ‘plofkippen’ betreft.

Ze zouden dit tyfuswijf zelf zo eens een paar weken moeten opsluiten in een stal gevuld met kippenneukers en figuren als te Brake, met dezelfde ‘levensruimte’, wat een kutwijf!!!!

Wedden dat Vroege Vogels, ook dit bericht niet brengt in de uitzending van morgenochtend op Radio1, zeker niet met de toevoeging over de uitspraken van PvdA hufter Dijksma. Vroege Vogels is een programma van de VARA en dat is nu eenmaal de propagandazender van de PvdA…….. De kuttekop was zelfs te horen, op het zoveel jarig jubileum, van VARA radiomaken met aandacht voor natuur en milieu, ondanks al het smerige handelen t.a.v. dierenwelzijn en Dijksma’s uitspraken, over de omgang met dieren……….

Zie ook:  ‘Plofkip:
39% van de Nederlanders wil dat deze dieren op de groftste manier
gemarteld worden, dat hebben ze wel verdiend, die dieren!!!

       en: ‘Kippenleed: intensieve pluimveehouder toont trots stal voor 37.000 kippen……….