Sharon Dijksma (PvdA) opent gesubsidieerde stal: zonder laazen kom je nergens…….. Nee, dat is duidelijk! ha! ha! ha! ha! ha!

Het hufterige domme dikkerdje van de PvdA Dijksma ‘opende’ gisteren een ‘duurzame’ stal voor koeien ha! ha! ha! ha! Alsof koeien houden voor melk of vlees, ook maar iets met duurzaamheid te maken hebben!!! De enorme kuttekop werd door de verslaggever gevraagd of ze laarzen bij zich had. Nou dat had ze hoor, ‘in de kofferbak staat altijd een paar, want zonder laazen (echt ik kon geen ‘r’ ontdekken in dit uitgesproken woord) kom je nergens in dit vak’, zo liet ze hééééél interessant weten…… ha! ha! ha! ha! ha!

De stal met aanpassingen voor gescheiden afvoer van urine en poep, was gebouwd met maar liefst € 480.000,– subsidie van de overheid….. Of ze meer van dit soort subsidies verstrekte, vroeg de verslaggever. Nou nee, zo verzekerde Dijksma, er gaat maar weinig subsidie naar de veesector….. Het is maar wat je weinig of veel vindt natuurlijk, voorlopig gaat er jaarlijks een fiks aantal miljarden aan Nederlandse en EU subsidie, naar de veesector in ons land (daar reken ik overigens ook alle kosten bij, die niet worden
doorberekend aan de veesector, maar die wel opgebracht worden door de
belastingbetaler*)……….. Zelfs megastallen krijgen subsidie in Nederland**, terwijl de PvdA bedriegers met de mond beleiden, tegen de intensieve martelveehouderij te zijn……

Dijksma liet nog even weten, dat ze trots is op het feit, dat Nederland de tweede exporteur van dierlijke producten ter wereld is….. Nou echt iets om trots op te zijn, ook al verkankeren we daar het milieu mee, niet alleen hier, maar zelfs het Amazonewoud wordt gekapt, om daar genetisch gemanipuleerde soja voor onze veesector te verbouwen…. Even voor de goede orde: 80% van de wereld sojaproductie gaat naar de veesector!!

U was als vleeseter toch niet in de veronderstelling, dat u naast kadavers, die slecht voor uw darmen en organen zijn, geen genetisch gemanipuleerd voedsel binnen zou krijgen, of wel…???

* Hier een rij van deze kosten, opgesteld door Roos Vonk:

  • bodemverontreiniging door landbouwgif en mest
  • waterverontreiniging
  • bijensterfte door bestrijdingsmiddelen
  • plaggen en maaien landschap om specifieke vegetaties te behouden
  • bestrijding van ganzen-‘plagen’ die ontstaan door teveel raaigras t.g.v. mest
  • aantasting biodiversiteit
  • klimaatverandering door broeikasgas-emissies
  • ondermijning lokale productie in derde wereld
  • verdwijnen van bos en lokale landbouwgrond in andere werelddelen t.b.v. productie diervoeder
  • volgens het Planbureau Leefomgeving bestaat het inkomen van een landbouwbedrijf gemiddeld voor een kwart uit subsidie
  • subsidie t.b.v. luchtwassers (nationaal en provinciaal)
  • jaarlijkse melkpremie van 3,55
    eurocent per kilo melk; met een quotum van 550.000 kilo melk per jaar is
    dat een jaarlijkse inkomenssteun per boer van 19.525 euro. (Inmiddels
    is ook dit quotum vervallen)
  • slachtpremie
  • maispremie
  • subsidie op mestvergisting
  • subsidie om hulp in te roepen voor het krijgen van subsidie (ja, die bestaat ook!)
  • campagnes promotie vlees/zuivel Europa
  • handelsmissies ter promotie van Nederlands vlees en zuivel of van Nederlandse stalsystemen voor intensieve veehouderij
  • ruimen van koeien (mkz), varkens (varkenspest), kippen (vogelgriep), geiten (Q-koorts)
  • schadevergoeding, vervangende dieren
  • vaccineren dieren
  • kosten gezondheidszorg door multiresistente bacteriën (bv. ESBL) vanuit veeindustrie>
  • gevolgen van fijnstof
  • hart- en vaatziekten en darmkanker als gevolg van te hoge vleesconsumptie
  • ambtelijke middelen, bv. beleidsontwikkeling, reconstructiewet en reconstructieplannen, meststoffenwet
  • controles door o.a. de Voedsel
    en WarenAutoriteit (VWA) (voor zover nog betaalbaar) o.a. op sjoemelen
    met dieren en vlees i.v.m. volksgezondheid en dierenwelzijn
  • boetes bij rechtszaken die NL meestal verliest van Europa i.v.m. overtredingen milieuwetten

In deze lijst staat niet de subsidie vermeld, die boeren tot voor kort kregen t.b.v. ‘natuurbeheer’, waarvan na onderzoek bleek, dat die boeren weliswaar de subsidies jarenlang opstreken, maar zo goed als niets aan natuurbeheer hadden gedaan……

** Zie: ‘Megastal Grubbenvorst mag blijven van uw koning en Piet Hein ‘Schipholbrand’ Donner……..

Voor meer ‘avonturen’ van Dijksma, de intensieve martelveehouderij en/of genetische manipulatie, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Ganzen moeten massaal worden vermoord…., met dank aan VVD, PvdA, CDA, D66, ChristenUnie en SGP….

Gistermorgen schakelde ik rond 9.40 u. over naar Radio1, aan het woord ene ‘Arie Den Hertog’ (Den is blijkbaar ook een voornaam), die met grote verve bepleitte, dat de ganzen in grote getale moeten worden vergast, daar ze ‘voor miljoenen schade’ aanrichten, aan de weilanden van boeren….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! U weet wel, dezelfde boeren, die een paar decennia lang de belastingkas plunderden vanwege hun zogenaamde ‘natuurbeheer’, waar niets van bleek te kloppen achteraf, ja wel van dat miljoenen aan subsidie inpikken, maar niet van dat ‘natuurbeheer….’ De meest lullige presentator van Radio1, Jurgen van den Berg, vond het allemaal nogal vermakelijk, dat op grote schaal uitmoorden van deze dieren en vroeg tegen het eind, of Hertog al ganzen had gezien langs de weg, om die opmerking van zichzelf, moest van den Berg hartelijk lachen……..

Hertog vertelde dat de aantallen ganzen substantieel teruggebracht moeten worden, want alleen dit helpt tegen de overlast. Deze vuile ploert wil natuurlijk helemaal niet weten, dat wegjagen de enige oplossing is en dat daar al een paar werkbare methoden voor zijn ontworpen…… De lul begrijp niet, of wil niet begrijpen, dat wanneer je een populatie ganzen vergast, je binnen de kortste keren een nieuwe populatie op het vrijgekomen terrein terug hebt…… De enorme klootzak van den Berg, die te arrogant is om zich van tevoren te verdiepen in een onderwerp, vroeg zowaar aan Hertog of er geen alternatieven waren….. waarna Hertog zijn riedel afdraaide, zoals net hiervoor beschreven. Waar ik nog wat uitlatingen van Hertog aan toe kan voegen: zo stelde Hertog dat de kadavers een ‘mooi natuurproduct zijn. Hertog brengt de kadavers naar de poelier, hoewel hij schrok van zijn eigen uitlating ‘kadaver’, wat hij dan ook prompt probeerde recht te lullen. Ook het vergassen met CO2 (geïntroduceerd door de nazi’s in WOII…), is efficiënter dan ze 1 voor 1 de nek omdraaien…. Hertog ziet zich als een verlengstuk van de ongedierte bestrijding……….

In de introductie zei van den Berg, dat Hertog het vermoorden van ganzen, een eerlijke strijd vindt……. Hertog zelf vertelde, dat hij wacht tot de ganzen in de rui zijn, dan kunnen ze niet vliegen en kan hij ze makkelijk vangen, echt een gelijke strijd hè??? Het is voor hem niet te hopen, dat hij zelf ooit nog eens wordt gevangen en vergast, door een wezen dat een onvergelijkbare grotere intelligentie en macht heeft, dan Hertog. Hoewel ik dan wel benieuwd zou zijn, of hij dat ook een eerlijke strijd vindt…………….

Zoals gezegd, tevreden lachend, sloot van den Berg dit onderwerp af,
terwijl hij Hertog met feiten had moeten bestoken over de alternatieven voor het afmaken van deze dieren, feiten die hij had
kunnen weten, als hij zich even had verdiept in de materie….. Lekkere
redactie ook trouwens, godverdomme!!!!

Hertog werd nog gevraagd naar protesten, of hij die wel eens tegenkomt, als hij aan zijn gore werk bezig is. Ja dat gebeurt wel eens, hoofdzakelijk menen die op afstand foto’s maken, maar gelukkig, zo zei Hertog, zijn dat er nog maar weinig…… Ik neem aan, dat hij en z’n personeel net zo agressief tegen protesterende dierenliefhebbers zijn, als de zwanendrifters, die onlangs in het nieuws waren*, die dierenvrienden blijven niet voor niets op grote afstand, als hij bezig is, met het vermoorden van dieren……. Overigens is zijn bedrijf al eens in de fik gestoken……. Daar kan ik me eerlijke gezegd wel wat bij voorstellen……. 

Trouwens logisch dat Hertog dit vergassen als enige doeltreffende methode uitdraagt, immers zijn bedrijf is afhankelijk van deze meer dan verachtelijke, inhumane omgang met dieren!!

Hoe heeft deze Arie Den Hertog het voor elkaar gekregen, dat de Nederlandse Europarlementariërs (van CDA, VVD, PvdA, D66, ‘Christen’Unie en SGP huize) voor deze manier van ganzendoden hebben gestemd??? Vrienden in de politiek?? De EU heeft het op grote schaal vergassen van ganzen goedgekeurd…… Hertog is de enige vergasser in Nederland…… Uiteraard is het hufterige PvdA dikkerdje Dijksma blij met deze manier van dieren vermoorden, schieten levert alleen maar vervelende vragen op, van de bevolking die hier niet van gediend is…..

* Zie: ‘Dijksma: Zwanen worden in Nederland mishandeld onder ‘toezicht’ van de NVWA

Zie ook: ‘Dierenarts Peter Klaver voor het vergassen en nekken klieven van ganzen…….

Voor meer berichten over ganzen en/of Jurgen van den Berg en/of Dijksma, klik op het betreffende label, onder dit bericht.

Megastal Grubbenvorst mag blijven van uw koning en Piet Hein ‘Schipholbrand’ Donner……..

Het meer dan belachelijke instituut Raad van State, bevolkt door ondernemerslobbyisten uit de politiek (de meesten zonder enige juridische achtergrond), CDA grootploert Donner en het nationale waterhoofd Willem Alexander, heeft vandaag beslist, dat provincie Limburg, terecht een milieuvergunning heeft afgegeven voor megastallen (lees: gigastallen) in Grubbenvorst. Het bewuste bedrijf van dierenbeulen, kreeg van CDA sjoemelaar en oplichter Bleker ook nog eens 2,1 miljoen subsidie, m.a.w. ook al bent u vegetariër en groot tegenstander van de intensieve martelveehouderij, heeft u via de belasting maar ‘mooi’ meebetaald aan deze hel op aarde voor dieren…….. Wel bracht de Raad van State een kleine correctie aan, op het totaal aantal varkens dat gehouden mag worden, geen 35.000, maar 1.120 varkens minder op dat totaal……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waarom dat is, kan ik zo snel niet vinden, maar waarschijnlijk denkt de Raad hiermee de gore poten in onschuld te kunnen wassen en probeert men hier de bevolking mee wijs te maken, dat men wel degelijk rekening houdt met het dierenwelzijn en het milieu….

Naast bijna 34.000 varkens, houdt dit bedrijf 1 miljoen (!!!!) kippen……….

‘Fuck’ het hele zooitje van de Raad van State en de dierenbeulen met hun giga/megastallen, jezus wat een stelletje gore rotschoften!!!!

Zie ook: ‘Dijksma (en Kamp) goede lobbyist van dierenmishandeling op grote en grove schaal: het aantal megastallen is bijna verdrievoudigd!!!

Voor meer berichten over het op industrieel niveau groot en doodmartelen van dieren, klik op het label ‘intensieve martel veehouderij’, onder dit bericht.

Pechtold pissig: kolentaks afschaffing kost de consument en bedrijfsleven circa 4 miljard euro……

De afschaffing in het meer dan lamme energieakkoord van de kolenbelasting (of ‘kolentaks’) voor de oude kolencentrales van de energie producerende bedrijven, gaat de consument en de ondernemer tot 2021 zo’n 4 miljard euro extra kosten. Immers hiermee loopt de belastingdienst en dus de overheid diezelfde 4 miljard euro aan inkomsten mis, die verdwijnen in de zakken van de al veel te veel gesubsidieerde kolenboeren, die deze oude kolencentrales eigenlijk al meer dan 15 jaar geleden hadden moeten sluiten……

Overigens bracht energieleverancier Delta gisteren naar buiten, dat het de consument en de bedrijven 1 miljard zou kosten tot 2021, dat zal dan wel, de extra energiebelasting zijn, die we rechtstreeks moeten betalen, terwijl er dan nog bezuinigd zal worden, om de misgelopen 4 miljard bij te spijkeren en u weet natuurlijk wat dat betekent….! Juist een extra verhoging van de belasting!!

D666 trutteflut Stientje van Veldhoven maakt zich hier al enige tijd behoorlijk pissig over, alsof ze dit punt niet in had kunnen brengen, toen D666 besloot, dit uitermate waardeloze kabinet (niet alleen voor de economie, maar ook desastreus voor het milieu…), van haar steun te voorzien….. Steun van D66 i.p.v. het, gezien alle negatieve records, zo snel mogelijk laten vallen van deze enorme wanprestatie, die zich Rutte 2 noemt…. Ik bedoel: D66 klopt zich immers telkens op de borst, als het om milieu gaat???!!! Iets dat volkomen onterecht is, alleen al gezien, die steun voor dat kabinet……..

Ook de neoliberale D66 pooier Pechtold moest zich ermee bemoeien, dus liet hij gisteren weten, dat wat hem betreft, het hele energieakkoord in de prullenbak kan… Uiteraard geldt voor hem hetzelfde als, voor zijn collega volksverlakker van Veldhoven….

De ‘mooiste uitspraken’ kwamen gisteren weer van VVD Obersturmbannführer Kamp zelf. Hij stelde dat e.e.a. is afgesproken in het energieakkoord, ondertekend door allerlei maatschappelijke organisaties als de vakbonden, werkgevers, consumentenbond en, zo zei hij nog eens extra duidelijk: “Greenpeace…..” Het akkoord is een geheel volgens deze VVD lobbyist van het grote bedrijfsleven, ‘de energiemaatschappijen moeten gecompenseerd worden, voor het sluiten van de oude kolencentrales’, zo vervolgde Kamp……. Kolencentrales die al 15 jaar geleden gesloten hadden moeten zijn, gezien de staat van het milieu (zelfs al in die tijd!!). In 2013 durfde Kamp nog te zeggen, dat hij huiverig was, voor het verhogen van de kolentaks, die huivering is omgeslagen in totale afschaffing van de kolenbelasting zoals we nu weten…….

Dus de kolenstokers die onze gezondheid en het milieu zwaar mogen belasten, krijgen tot godbetert 2021 nog de tijd om hun oude centrales te sluiten en worden daarvoor bovendien beloond!!! Vergeet niet, dat de afgelopen 60 jaar, ook op fossiele brandstoffen miljarden aan subsidie zijn verspild (en nog verder terug natuurlijk, al gingen de bedragen in de 60er jaren drastisch omhoog, als ik me niet vergis…..)……

Volgens opperploert Kamp gaan de consumenten, die niet geïsoleerd wonen, ‘maar’ € 60,– per jaar extra betalen, dat zijn dus de armste mensen, die ook nog eens, ondanks de huurtoeslag, veel te veel huur betalen en veel meer stoken, dan mensen in goed geïsoleerde huizen, mensen die letterlijk geen cent meer kunnen missen…….

De bewoners van goed geïsoleerde huizen gaan volgens Kamp maar € 8,– per jaar meer betalen….. Kamp durfde zelfs te zeggen, dat we de komende jaren tot 2021 juist 1,5 miljard meer gaan verdienen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Denkt deze lobbyende oplichter werkelijk, dat er nog iemand in Nederland is, buiten VVD en PvdA, die zijn woorden serieus nemen????

Allemachtig wat een oplichter!!!

Zie ook: ‘Stientje van Veldhoven is het zat: het energieakkoord kan in de vuilnisbak! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Stientje van Veldhoven hels over ‘NS poortjes springers…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zoals (ook op deze plek) voorspeld* is gebeurd: afgelopen weekeinde, sprongen een paar honderd mensen over de NS poortjes van het Centraal Station in Rotterdam, die n.a.v. de agressie in treinen, vervroegd in gebruik werden genomen………. Dit ‘fenomeen’ was al bekend in Rotterdam: in de metro werden deze poortjes door portalen vervangen, daar er teveel mensen over de poortjes sprongen. Het gevolg daarvan: mensen die door deze portalen lopen met hun OV-ripkaart, worden van achter omvergeworpen, door ex-poortjesspringers, zodat die tegelijk, met de ‘betalende reizigers’ door deze portalen kunnen……

D66 leeghoofd Stientje van Veldhoven, vond het gisteren en vandaag nodig, op te roepen, de NS poortjes te verhogen, dus daar ook portalen van te maken……. ha! ha! ha! ha! ha!  Als dit in de hand moet worden gehouden, zonder dat mensen met geweld tegen de grond worden gewerkt, is daar maar één oplossing: zet om de drie poortjes iemand neer, dan kan de prijs voor het reizen nog verder worden verhoogd, zodat nog meer mensen de auto in worden gejaagd…… Dat is dus geen oplossing!! Er is maar één echte oplossing: maak het openbaarvervoer gratis**, daarmee kan eindelijk echt iets worden gedaan aan de vroegtijdige sterfte van zo’n 18.000 mensen per jaar (met zwaar medisch lijden, in de laatste periode van het leven) en aan het ontwikkelen van long- en luchtwegklachten bij een groot aantal kinderen. Laat iedereen geoormerkt belasting betalen voor het openbaarvervoer, kunnen we eindelijk een goed dekkend OV ontwikkelen in Nederland, een echt alternatief voor de auto!! Zijn we meteen van het zwartrijden en veel ellende in treinen af, bovendien kan er dan meer personeel worden aangetrokken voor het OV, niet alleen tegen agressie, maar ook om de reizigers te helpen. Om over alle ellende met de vermaledijde OV-chipkaart nog maar te zwijgen….. Stop met het subsidiëren van autorijden met de achterlijke bijtellingen voor de belasting, je kan godverdomme zelfs met een Porsche in aanmerking komen voor 14% bijtelling!!! Mensen die dan alsnog auto willen blijven rijden, mogen dan de echte prijs voor het verrampeneren van de gezondheid van anderen en het milieu betalen!!

*  Zie: ‘Joost Eerdmans stelt burgerjury in om eigen wanprestaties te maskeren…….

** Zie: ‘OV-chipkaart ingewikkeld: Peter Nouwens wil dat iedereen kan genieten van het openbaarvervoer……. ha! ha! ha! Is er nog iemand, die daar van geniet??



Zie ook: ‘Metro Rotterdam kent naast verhoogde poortjes, nog amper zwartrijders…..

       en: ‘Stientje van Veldhoven zet zich in tegen de auto……. OEI!!!

CBS verkocht alweer lariekoek, dit keer ‘elektrische koek……’

Het CBS goochelinstituut, kwam gisteren met het nieuws, dat de export van stroom in het laatste jaar fors is gegroeid. Daar komt ‘ie mensen: dit zou volgens het CBS komen, door een groeiende vraag uit het buitenland……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat was er eerder, de vraag, of het aanbod?? De vraag stellen is ‘m beantwoorden: het aanbod was er eerst, met subsidie uit de belastingpot, kunnen de nieuwe kolencentrales stroom tegen afbraakprijzen leveren aan het buitenland, bovendien lagen er een aantal gasgestookte centrales in Nederland stil, wedden dat die ook zijn opgestart, om stroom te kunnen verkopen aan het buitenland……..????!! Uiteraard ook weer deels gesubsidieerd, zoals u zult begrijpen!

Ongelofelijk, dit instituut, het CBS, wordt n.b. met belastinggeld op de been gehouden, sluiten die waardeloze klote tent, waar men denkt, dat propaganda maken voor het zittende kabinet, hetzelfde is als de waarheid vertellen……. Wat verdient de top van dit goochelinstituut eigenlijk? Dat zal ‘wel niet’ misselijk zijn……!!!!

Van Oldebarneveltschool R’dam gestraft voor mooie resultaten……… Zie hoe rampzalig het beleid van Dekker en de rest van Rutte 2 eigenlijk is!!!

De Van Oldebarneveltschool in Rotterdam krijgt komend schooljaar geen € 198.000,– subsidie maar € 45.000,-, dat is een vermindering van bijna 80%. De Cito-score ligt op deze school 6 punten hoger, dan het landelijk gemiddelde. Dat is te danken aan de subsidie die de school jaarlijks krijgt, zo zijn er kleine groepjes geformeerd voor leerlingen, die moeite hebben met de lesstof, of juist voor leerlingen die een extra uitdaging nodig hebben. Ook krijgen alle leerlingen op verzoek van de gemeente, twee uur les extra per week. Het bestuur is dan ook verbijsterd over deze beslissing van hare PvdA hufterigheid Bussemaker en de jaknikkende VVD onbenul Dekker en vraagt zich af, of de school deze extra begeleiding en extra uren dus maar moet afschaffen…… Het resultaat zal desastreus zijn, zoals u zult begrijpen…….

Jaarlijks was er 25 miljoen voor onderwijsverbetering, deze subsidie werd verdeeld over scholen, die daarvoor jaarlijks een uitgebreid plan moesten indienen, zoals de Van Oldebarneveltschool dat deed. Een flink aantal scholden stak hier geen tijd in, niet in de laatste plaats, omdat deze scholen de subsidie niet nodig hadden. Nu wordt die 25miljoen over alle scholen verspreid…… Dus ook scholen die geen extra geld nodig hebben, dat is namelijk ‘eerlijker…’

Het is als met de subsidie in de 70er en 80er jaren voor het sociaal cultureel werk. Als er ellende was met de jeugd in een achterstandswijk, stak men kapitalen in dit sociaal cultureel werk. Was na een paar jaar de rust weergekeerd in die wijken, werd de subsidie drastisch teruggeschroefd……. Gevolg: na verloop van tijd, was er weer stront aan de knikker in deze wijken en werd er weer geld gepompt in het sociaal cultureel werk……….. ‘Ad hoc’ beleid noemt men een dergelijke gang van zaken, waarmee vele miljarden aan subsidie werden en worden verspild, immers eenmaal afgeschaft, kost herinvoering weer extra inspanning en extra…….. belastinggeld!

Ard van der Steur’s kasteel heeft een stinkende staart………. OEI!!!

Gisteren las ik op GeenNieuws (via WaarinHolland), dat de zaak van der Steur toch omgeven is van een dikke, bijna snijdbare stank….. Wat dan ouwe zeikerd, hoor ik u wanhopig in uw hersenpan krijsen, terwijl u een cadeau aan van der Steur afgeeft bij PostNL, een blijde boodschap die u net op de toilet had ‘gebakken’. Welnu, niet langer gedraald: van der Steur woonde in ‘Huis te Warmond’ (of in oud Nederlands: ‘Huys te Warmont’) ten tijde van de subsidie verstrekking, die werd verkregen voor het renoveren van dit ‘optrekje’ kosten? € 437.362,–!!! Ja ja geen kattenpis. Maar ‘t wordt nog ‘leuker’: van der Steur was ten tijde van de aanvraag voor die subsidie, voorzitter van de stichting ‘Huis te Warmond’ en raad u eens wie er penningmeester is van die stichting…..?? VVD holhoofd Stef Blok, de gesel van de huurders*………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, niets aan de hand hoor, dat is volkomen legaal, zo hadden ‘we’ de wet en regelgeving geconstrueerd in de Tweede kamer!!!! Maakt ‘t uit, dat dit soort wet en regelgeving geheel krom is, anders gezegd: met dit soort wet en regelgeving werd en wordt** misdadig gedrag gelegaliseerd …… Deze twee, toen al ‘prominente’ VVD’ers (echt iets om trots op te zijn), hadden er totaal geen moeite mee, om de gemeenschap een stevige poot uit te draaien. Terwijl van der Steur geld genoeg had en heeft!!!

Daar kom ik op het volgende punt: zoals gezegd van der Steur zou aardig in ‘de slappe was’ zitten, hij is dan ook eigenaar van meerdere bedrijven. Nu hij minister van Veiligheid en Justitie is, staan die bedrijven ‘op afstand’, of zoals wordt gezegd: ‘juridisch veilig geparkeerd…..’ U weet wel, zoals bij VVD grofgraaier Jorritsma, die mede eigenaar is van Jorritsma Bouw. Sinds ze burgemeester is in Almere, staat dit bouwbedrijf, wat betreft haar inbreng, ook zogenaamd de koelkast…. Wel hééééél toevallig, dat Jorritsma Bouw (het onderdeel dat kantoor houdt in Almere, aan Randstad 2003) flink is gegroeid, sinds haar burgemeesterschap daar!!! Terug naar van der Steur: één van zijn bedrijven ‘Legal Tree Van der Steur Advocatuur’ (welke juridische, niet illegale boom???? ha! ha! ha! ha!), is geheel toevallig ook gehuisvest in het kasteel waar van der Steur woont……. ha! ha! ha! ha! ha!

De VVD? Een ordinaire grofgraaiende, corrupte boevenbende!!!

* Niet alleen de ‘gewone huurders’ zijn flink gepakt, maar ook de arme huurders, moeten jaarlijks vele euro’s meer betalen, ondanks de hogere huurtoeslag, terwijl ze letterlijk geen cent meer kunnen missen….. Let wel: daar zitten veel huurders tussen, die recht hebben op steun van de voedselbank, maar zich daarvoor schamen waardoor ze daar geen producten halen, of ze kunnen niet op eigen kracht naar zo’n winkel. Dat laatste geldt overigens voor aardig wat 70 plussers en mensen die slecht ter been zijn…..

** De regels zijn veranderd, maar gelooft u mij maar, daar valt genoeg te halen voor lieden die het niet zo nauw nemen, op het gebied van integriteit, zoals de gemiddelde VVD politicus……..

Zie ook: ‘Ard van der Steur: een grootgebruiker van de klassenmaatschappij………‘ Zie ook de anonieme reactie bij dat bericht.

Ard van der Steur: een grootgebruiker van de klassenmaatschappij………

De nieuwe minister voor Veiligheid en Justitie, Ard van der Steur, kwam gisteren even in opspraak. De vergulde ballenhouder woont in een kasteel in Warmond, waar hij één van de 7 bewoners is. Dit kasteel, een monument, is voor een half miljoen aan rijkssubsidie (lees: belastinggeld) gerenoveerd, dat zou geen probleem hoeven te zijn, behalve in dit geval, zo werd gisteren nog bericht……. Toen werd er gemeld, dat er nooit subsidie wordt verstrekt voor bewoonde monumenten. Bovendien zou het bedrag wat daar voor zou mogen worden uitgetrokken, maximaal 3% van de herbouwkosten zijn, dat zou betekenen dat er voor de totale renovatiekosten 15 miljoen euro zou zijn uitgegeven……. Althans het voorgaande werd gisteren bekend gemaakt, nadat deze zaak naar buiten kwam. Wat betreft de critici, die ook het bedrag van 15 miljoen meldden (het zou overigens een bedrag van 16,5 miljoen moeten zijn), zij hebben nog niet begrepen, dat zelfs een varkenshok in Nederland 4 keer zo duur is, vergeleken met de prijs voor zo’n zelfde hok over de grens, zie de nog niet door Nederlanders opgeblazen huizenmarkt in Duitsland en België……

PvdA helleveeg Bussemaker stelde dat er niets aan de hand is en dat de subsidie inderdaad niet voor ‘woonhuizen’ is, maar dat geldt niet voor bewoonde kastelen, buitenplaatsen en landhuizen….. Alsof er dan niets aan de hand is, want wie wonen er godverdomme in dit soort protserige optrekken, die godsvermogens aan renovaties* kosten??? Juist, de welgestelden!!! Met andere woorden, alweer werd met deze zaak de bevolking ten overvloede duidelijk gemaakt, dat als je maar genoeg verdient, de duvel altijd op een grote hoop schijt!!! Gelukkig voor van der Steur, was de 3% maatregel nog niet van kracht, ten tijde van de subsidieverstrekking, zo vertelde Bussemaker in ‘iets’ andere woorden……. Het is als met grootschoft Bleker, die lak heeft aan de natuur, zo zette deze oplichter tijdens zijn bewind, de ecologische hoofdstructuur bij het afval, terwijl hij wel lekker dikke bergen subsidie opstreek, toen hij zijn ‘landgoed omvormde tot natuurgebied…..’

Maar wat een goed begin hè, voor die van der Steur…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Benieuwd hoeveel lijken hij in z’n broodtrommel en kasteel verborgen houdt!!

Trouwens hoe zit het met oud-PvdA-politicus Marcel van Dam, die woont ook op een landgoed, kan hij, of heeft hij ook gebruik gemaakt, van deze totaal kromme regels, die thuishoren in een klassenmaatschappij??? Al is Nederland natuurlijk een klassenmaatschappij, de voorbeelden, zoals het bovenstaande, komen bijna dagelijks voorbij…..

* Het gaat om oude bebouwing en om dat op de been te houden, is er bijna elke 20 jaar een renovatie nodig…….

Voor meer ‘echt fijne’ berichten over van der Steur, klik op het label met zijn naam, onder dit bericht.

Zie ook het bericht van 30 maart 2015, dit i.v.m. de reactie onder dit bericht: ‘Ard van der Steur’s kasteel heeft een stinkende staart………. OEI!!!

Van der Staaij wil net als zijn jezus veel meer moordwapens…….

De enorme ‘christelijke’ hypocriet van der Staaij, van de SGP broederschap, was gisteren met een ‘slagkracht’ praatje te horen op BNR (na 8.30 u.). ‘Slagkracht’, want van der Staaij vindt net als zijn heiland, dat de eerste klap een daalder waard is en dat je je vijand nooit de kans moet geven om te slaan, laat staan dat  je deze de andere wang toekeert, dat heeft deze aseksuele kwast goed onthouden van zondagsschool…….

Van der Staaij, wil net als ‘tricky’ Dick Berlijn* minstens 1 miljard extra voor defensie, uh ik bedoel oorlog. Natuurlijk weet deze oplichter dat de NAVO de grote agressor is inzake Oekraïne en bezig is een oorlog uit te lokken met Rusland, dat is immers goed voor het militair-industrieel complex…. Van der Staaij wil de slagkracht vergroten, ook al weet hij (alweer), dat de NAVO landen bij elkaar zo’n 7 keer meer uitgeven aan ‘defensie’, dan Rusland en China samen…… Van der Staaij heeft dan ook totaal geen moeite met liegen, het is voor de goede zaak, nietwaar….???

Waar dat geld vandaan moet komen? Welnu van: het geld dat we in de EU steken. Maar ook het rondpompen van geld moet stoppen, waar hij het toekennen van toeslagen mee bedoelt, ach daarvan maken voor een groot deel alleen armlastigen, of mensen met een slechte gezondheid gebruik (voor een groot deel ook armlastig) en die mensen kent van der Staaij niet! Ook de overheid kan kleiner, van der Staaij is dan ook helemaal verguld van alle bezuinigingen op de zorg, die Rutte 2 heeft doorgevoerd, het overhevelen van zorgtaken naar de gemeenten. Bezuinigingen die vooral de zwaksten in onze maatschappij keihard treffen, waardoor op dit moment bijvoorbeeld steeds meer ouderen zwaar in de problemen komen, maar ja, zoals gezegd, dat zou de jezus, die van der Staaij aanbidt, ook doen, of snap ik het niet helemaal…….??? Het zal ‘christenbroeder’ van der Staaij aan z’n vieze reet roesten, als we maar fiks meer geld aan defensie uitgeven…..

Godallemachtig wat een hypocriete ploert, met z’n valse kutkop, bah!!!

* Zie: ‘Berlijn vindt een miljard extra voor Defensie nog te weinig………..