Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning

Na 2
jaar de zaak te hebben tegengehouden heeft de Britse regering
eindelijk een geheim rapport over schaliegas- en oliewinning
‘vrijgegeven….’ Dat laatste tussen aanhalingstekens daar het
grootste deel van het rapport onleesbaar is gemaakt door diezelfde
Britse regering, ronduit een schandaal en het zet bovendien nog eens
extra vraagtekens bij de mate van democratie die de Britten
‘genieten……’

Ronduit
onbeschoft zoals het geteisem in Londen omgaat met haar burgers,
immers de schaliegas- en oliewinning kent net als de aardgaswinning
slachtoffers, bovendien wordt met deze vorm van winning (van fossiele
‘brandstof’), hele gebieden vervuild, evenals het grondwater……..
Waar deze winningen hebben plaatsgevonden, blijft een maanlandschap
achter…… 

Voorts moeten chemicaliën ten behoeve van het fracken worden afgevoerd en dat betekent in de praktijk, zoals in de VS gebeurt, dat men het vervuilde water ‘gewoon’ laat weglopen in rivieren of zeeën en het zou me niet eens verbazen als men het ter plekke gewoon
de bodem in laat verdwijnen….. Als deze afvalstoffen netjes vernietigd zouden moeten worden, zou alleen daarmee de prijs van schaliegas al fiks stijgen….. Daarover gesproken: er gaat een
 enorme bak subsidie naar de oliemaatschappijen die deze manier van winning in de VS en GB gebruiken…. Het laten weglopen van de troep richt veel schade aan, schade die amper is te herstellen, terwijl de gevolgen van deze schade in de nabije toekomst een enorme bak belastinggeld zal kosten…….

Verder komen bij het fracken grote hoeveelheden methaangas vrij, gas behorend tot de sterkste broeikasgassen op onze aarde en is een veel sterkere aanjager van de klimaatverandering dan CO2, daarmee is fracken een extra aanjager van die verandering in temperatuur….. (de kosten om de gevolgen van de klimaatverandering tegen te gaan en de schade te herstellen die ermee gepaard gaat, zijn al helemaal niet te berekenen…..)

Schaliegas-
en oliewinning zou als men alle milieuregels zou handhaven, veel te
duur zijn… Ach gelul, deze uitermate vervuilende methode van
winning is een gevaar voor mens, dier en natuur, dus gewoon niet doen, beter nog: verbieden!

Lees het
volgende artikel van Jasmine en dat werd geplaatst op Unearthed
(Greenpeace) en zie de arrogantie van de machthebbers….. Dit
rapport zou voldoende moeten zijn om een regering te laten vallen en
als dat niet gebeurt zou de kiezer de Tory Party moeten
afstraffen….. Helaas werkt het niet zo, de BBC maakt vooral veel
reclame voor de regering en gevaarlijke gekken als Boris Johnson en Nigel Farage, die het volk vertellen dat de klimaatverandering een sprookje is en dat we vooral
alles uit de bodem moeten slepen om te verbranden…….

Overigens is het bij ons niet veel beter, zie wat hufter Menno Snel van D66
heeft geflikt met de schunnige terugvordering van kosten voor de kinderopvang door de Belastingdienst en dan zo onbeschoft zijn te blijven zitten*, de
‘vent’ zou zich de oren van de kop moeten schamen!!! (terwijl de klokkenluider van de Belastingdienst die e.e.a. aan het licht bracht op non-actief is gesteld….)

Government
finally releases secret fracking report

The
still-censored document reveals details of huge Whitehall effort to
support development of shale gas industry in the UK

Afbeeldingsresultaat voor Government finally releases secret fracking report

The
Cabinet Office has finally released its – still heavily redacted –
secret report on the fracking industry, following a 22-month Freedom
of Information battle with Unearthed.


The
document – produced by the Cabinet Office in 2016 but never
published – confirms government and industry players were privately
downbeat about the prospects for a UK shale boom, even as they talked
up the sector’s potential.


Unearthed first
discovered
 the
existence of the report in early 2018, but its information request
was rejected because the government 
claimed it
“could call into question the industry’s viability.” 


Following
a hearing in July this year, the information tribunal ordered the
government to release key extracts of the report. The
government 
failed
to comply
 with
the order to publish on 25 November, but finally released the report
late on Friday afternoon. 


Though
sections of the document have been unredacted, it remains heavily
censored.


Jon
Trickett, shadow minister for the Cabinet Office,
told Unearthed: “This report clearly shows that
the Tories have bent over backwards to serve the interests of big
business, especially the oil and gas industry.

The
Conservatives have taken money from oil executives, trashed the
rights of communities and enabled fracking companies to threaten
their local environment.

The
fact they have tried to cover this up by redacting pages of critical
information – like with their talks with the US over selling off
parts of our NHS – further illustrates this Government’s contempt
for the public.”


He
added that a Labour government would ban fracking, expand the Freedom
of Information act, and “introduce tough new transparency rules”.


The
Conservative Party failed to respond to requests for comment.

(For PDF of this report see original article – you should rotate the page, if you use a laptop or other computer)

Ken
Cronin, chief executive of trade group UK Onshore Oil and Gas (UKOOG), said:
“This 2016 report reveals no new information of interest. It is
true that shale gas development in the UK has progressed at a steady
pace, although this is commensurate with the exploratory and highly
regulated nature of the industry. 

Since
this report was [produced], the first hydraulic fracturing since 2011
has taken place, several sites have been constructed and tested
across North Nottinghamshire and multiple planning applications have
been submitted for further exploratory work across Derbyshire and
Lancashire.

As
with any industry that involves development, our progress has been
slowed by the local planning system. This is not a unique problem to
shale within the energy sector. Onshore wind and solar have met with
comparable delays where applications have been filed.”


The
report’s release comes as the government has 
placed
a pause on fracking
,
though activists fear the moratorium could be lifted by a
Conservative government after the election.


Business
Secretary Andrea Leadsom said the moratorium would remain in effect
until “new compelling evidence is provided” regarding the serious
seismic incidents drilling has triggered in the north of England.


The
Department for Business, Energy and Industrial Strategy (BEIS) was unable to
comment due to pre-election ‘purdah’.

Pro-shale
narratives’


The
Cabinet Office’s report, which is based on interviews with 28
industry stakeholders, identifies “low public acceptance of shale”
as the primary barrier to the industry’s progress.


This
is described in the report as “public opposition driven by concerns
re: local quality of life and safety, environmental protection,
crowding out of renewables.”


Rather
than address these concerns, however, the officials appeared to
regard them as a communications problem.


The
report notes that the now-defunct Department for Energy and Climate
Change (DECC) was “already undertaking crucial work on
communications to increase public acceptability of shale” such as
the “development of pro-shale national/regional narrative” and
“shale champions.”


Messages
from companies were even fed into the government’s “longer term
national communications efforts”.


This
public opposition, the report claims, led to “a set of more
practical ‘symptom’ barriers” that the Cabinet Office
deliberated on how to lift.

Industry
lobbying


It
said: “Operators highlight that the most significant barriers by
far are the long decision timelines and uncertainty experienced in
local planning system.”

Current
and future operators stress that they will only bring forward large
sites if current long planning times and perceived uncertainty is
reduced – ie unless this can be resolved, UK shale will not take
off even if geology proven.”


In
response, the report discusses a range of possible measures to smooth
and speed-up the permitting process for would-be frackers, including:

  • improving
    “incentives to process application[s] in [the] 16 week statutory
    timeframe”. 

  • possibly
    “moving shale from local planning into national planning regime”  

  • reviewing
    “scope for accelerating planned DECC work on developing options
    for the settlement of shale long-term liabilities, to prevent this
    becoming a potential source of further delays in the local planning
    system in the future” 

  • pressuring
    independent regulator the Environment Agency to speed up permitting
    process “without increasing risk of judicial review.”

  • exploring
    ways to make public consultations and the planning process “more
    predictable,” including receiving advice on whether they can “time
    out” statutory consultees who are late in submitting input and
    even “reducing resources [for local authorities] invested to
    request additional information from industry.”

Questions
over viability


Unearthed’s discovery of
the report nearly 2 years ago related to government’s internal
projections for the the growth of UK fracking, which turned out to be
far more conservative than the vast number of wells and wealth the
industry had 
predicted.


There
is much in the Cabinet Office’s report that indicates government
and industry players understood these growth forecasts could well be
overblown, and the long-term viability of UK fracking remained
unproven.

The
development of the UK shale industry over the next 5-10 years is
subject to great uncertainty – most importantly because the
viability of the UK shale reserves is not yet proven,” the report
states.


It
goes on to reference interviews with operators and industry experts
that “suggest that the industry could close down quickly if early
sites are unsuccessful. Developments in the next 5-10 years are
therefore crucial to establish long-term viability of the industry.”


The
extent of the detail provided in the report is that government
expected 5-10 horizontal wells could by fracking by 2020, “with a
realistic expectation being significantly closer to 5 than 20.”


With
less than a month to go before 2020, we now know that even the
government’s “realistic expectation” was excessively
optimistic. There are currently no fracking sites producing gas in
the UK, and the government has announced that it will not support
future projects.   


A
far cry from the 4,000 wells by 2032 forecast in 2014, which
 still
underpins
 industry
projections 6 years later.

Unearthed

@UE

Here’s the government’s secret fracking report we’ve been fighting nearly 2 years for (wait for the punchline) http://bit.ly/34JJqdM

Embedded video

105  13:23 – 3 Dec 2019

(voor de video in dit Twitterbericht, zie origineel)

Redactions
remain


The
revelations scattered through the report, however, should not
distract from the fact that the Cabinet Office’s report remains
heavily redacted.

37
of the 48 pages are fully censored and many of the others contain
significant redactions.

The
‘background’ page is effectively free to read and so to are major
extracts of the executive summary, and the occasional line from the
report’s body.

===========================================

* Zie: ‘Menno Snel (staatssecretaris D66) overleeft zonder enig ethisch besef debat over toeslag kinderopvang

Zie ook:

Milieugroepen buitengesloten van klimaattop Madrid

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Britse banken steunen kolenverbranding met 25 miljard pond

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Frans Timmermans (PvdA, Europese Commissie) wakker geschrokken: wil geheel hypocriet belasting op kerosine

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….‘ (dezelfde Eickhout die als grofgraaier in de EU stemde voor het langer toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, onderdeel van Roundup…..)

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Universiteit van Cambridge overstag: 6 miljoen pond voor onderzoek naar oliewinning t.b.v. Shell

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee‘ 

Kees Verhoeven (D66 2de Kamer) wil een grote EU, maar ‘alleen op de grote onderwerpen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klaas Valkering (CDJA en ‘hip haar’): het CDA heeft een eigen duurzaam beleid……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA, CDA en VVD willen zich niet bij het klimaatakkoord van Parijs neerleggen!!!!

Uri Rosenthal (VVD ex-minister) schiet weer eens een reuzenbok, dit keer over subsidies R&D

Uri Rosenthal, eerder VVD ‘minister’ van Buitenlandse Zaken, waar hij de ene blunder op de andere stapelde, is tegenwoordig de topgraaier van de Adviesraad voor wetenschap, technologie en innovatie (AWT)….. In die functie was hij gistermorgen te horen bij BNR (na 8.00 u.), waar hij van de Nederlandse regering eiste dat er meer geld wordt gestoken in research en development ofwel R&D (onderzoek en ontwikkeling, O&O), daar Nederland op dat gebied ver achterloopt op buurlanden, aldus deze kakkerige zakkenwasser.

Nederland stak vorig jaar een kleine 4 miljard in R&D, waar de totale uitgaven, dus inclusief de R&D van bedrijven, een totaal bedrag vertegenwoordigde van 16,7 miljard euro…… Me dunkt een fiks bedrag, waar nog maar moet blijken wat de positieve effecten zijn van een dergelijke investering.

Op de laatste vraag kwam een uur later een antwoord en alweer op BNR: Guido Diederick, de directeur van NXP, liet weten dat Nederland in het geheel niet achterloopt op buurlanden als het gaat om R&D, integendeel: Nederland loopt vergeleken met veel EU landen zelfs voor op dat gebied, we bevinden ons volgens Diederick zelfs in de ‘voorhoede!!’

Rosenthal is of zo dom dat hij de cijfers niet kent, dan wel hij probeert geld binnen te harken voor het al overgesubsidieerde bedrijfsleven van Nederland, zelfs al moet dat gebeuren middels leugens….. Beide zaken zijn mogelijk als het over Rosenthal gaat, al staat de knurft wat mij betreft vooral bekend om zijn enorm domme flaters……. Als VVD’er is Rosenthal standaard tegen sociale programma’s voor de grote onderlaag, tegelijkertijd voor zoveel mogelijk overheidssubsidies t.b.v. het bedrijfsleven, de welgestelden en voor illegale oorlogsvoering in het Midden-Oosten en Afrika…… 

Hoe is het mogelijk dat fantast en leeghoofd Rosenthal ooit nog een functie kreeg daar hij minister is geweest?(een politieke benoeming) Immers zoals gezegd ook op BuZa was Rosenthal een ramp… Klik voor de gein eens op het label met zijn naam, direct onder dit bericht….. Ten overvloede wordt met dit geval nog eens duidelijk gemaakt dat politieke benoemingen vaak allesbehalve goed zijn voor welke ‘tak van sport’ dan ook……

Trouwens: die 4 miljard van ons belastinggeld voor R&D ten behoeve van het bedrijfsleven, vind ik al veel te veel, 5 ton zou al fiks zijn, immers het bedrijfsleven profiteert van deze subsidies, terwijl er voor de grote arme onderlaag amper geld wordt uitgegeven…… Dezelfde bedrijven knijpen de gewone werknemers zoveel mogelijk af als het gaat om het betalen van salarissen, tegelijkertijd betalen ze hun top achterlijk hoge bedragen (en aandelenbonussen als het gaat om een beursgenoteerd bedrijf….)….. ‘Echt bedrijven die miljarden aan subsidies nodig hebben…’

Schande!!

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Het afgelopen jaar zijn 20 miljoen mensen getroffen door de gevolgen van de klimaatverandering, dit middels weergerelateerde rampen, aldus WDR vanmorgen in het nieuws van 11.00 u. Vanmiddag meldde BBC World Service radio dat in Afrika 30 miljoen mensen worden bedreigd door honger, oorzaak: de gevolgen van de klimaatverandering……

Een aantal wetenschappers stelt dat we onmiddellijk acties zouden moeten ondernemen en uiterlijk over 12 jaar klaar moeten zijn met de energietransitie, daar de temperatuur aan het eind van deze eeuw, ja zelfs halverwege deze eeuw de temperatuur al zal zijn gestegen boven de 1,5 graad Celsius die op de klimaattop van Parijs werd vastgelegd (die doelstelling was overigens toen al belachelijk volgens een aantal wetenschappers….)

Guterrez, topgraaier van de VN stelde dat het extreem moeilijk is om een overeenstemming te bereiken met 200 landen, echter dat moeten er 194 zijn, waar de regeringen van belangrijke landen als de VS en Brazilië het helemaal laten afweten, daar hun presidenten Trump en Bolsonaro openlijk klimaatsceptisch tekeergaan……

Intussen worden in Duitsland stappen genomen tegen oliegestookte cv’s, waar deze omgeschakeld moeten worden op gas…… (en dan moeten wij van het gas af…..)

Ook het elektrificeren van auto’s is een uitermate vervuilend proces, niet alleen vanwege de smerige mijnbouw (veelal met hulp van kinderarbeid…) die nodig is voor de accu’s, plus het bouwen van de carrosserie en het chassis, maar ook het maken van miljoenen laadpalen is uitermate milieuvervuilend…… Onbegrijpelijk dan ook dat men niet inzet op waterstof, waardoor de auto’s ook veel lichter worden en derhalve meer kilometers kunnen maken zonder extra energie te verbruiken….. Het is al zo zot in ons land dat een grote automaker reclame maakt voor een volledig elektrische SUV, daar de bijtelling nu nog maar 4% is en na 1 januari a.s. verhoogd zal worden tot 8% bijtelling……

Rutte gaat naar Madrid waar hij zichzelf veren in de vieze leugenachtige reet zal steken met de mededeling dat de wereld Nederland moet volgen als voorloper op duurzaam gebied…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als voorbeeld zal Rutte het Nederlandse klimaatakkoord laten zien….. ha! ha! ha! ha! Ja, het volledig tekortschietende akkoord, waar als op de klimaattop van Parijs de grote oliemaatschappijen aan mochten deelnemen en waarvoor de meeste milieuorganisaties spijt hebben als haren op het hoofd dat zij het getekend hebben…..

Nederland als voorbeeld: de kolencentrales deels laten draaien op biomassa en dat tot 2030 (!!), ofwel bossen uit de VS en Scandinavië verwerken tot houtpellets en aan de verbranding van steenkool toevoegen…… Terwijl uit metingen blijkt dat de uitstoot van houtverbranding door die centrales nog een fractie smeriger is dan die van steenkool…… (maar waar die verwerkte bossen geen CO2 meer op kunnen nemen en de opgeslagen CO2 bij verbranding vrijkomt, waar de nieuw aangeplante bossen weer jarenlange groei nodig hebben, voor ze zoveel CO2 op kunnen nemen als hun gerooide ‘collega’s’.

Nederland als voorbeeld: een intensieve veehouderij met 500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld, een half miljard dieren die een enorme uitstoot aan methaangas leveren…… Methaangas is zo ongeveer het sterkste broeikasgas op onze kleine aarde, waarmee Nederland een onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering…… We zagen het al bij het ‘stikstofprotest’ van de dierenbeulen die zich boer durven noemen: Nederland zal niet actief ingrijpen om het aantal intensieve boerenbedrijven terug te dringen…… Bovendien wil Nederland de stikstofregels versoepelen, zoals ‘we’ ook de regels t.a.v. vliegtuigoverlast en PFAS-normen aanpassen als het bedrijven niet schikt dat we actie ondernemen die het ondernemen ‘bemoeilijken…’ Nog een mooi voorbeeld: de klimaattafels die tot het klimaatakkoord in Nederland hebben geleid, spreken over elektriciteitsopwekking door kolen- en gascentrales, terwijl de laatste centrales al jaren zijn uitgeschakeld, daar steenkool spotgoedkoop is (als gevolg van dumping van steenkool op de wereldmarkt door Australië en de VS, een kleine troost dat deze landen extra hard worden getroffen door de klimaatverandering…)…

Nederland als voorbeeld, waar relatief jonge huizen en gebouwen worden gesloopt voor duurdere huizen en voor meer pracht en praal, terwijl de uitstoot door sloop en nieuwbouw gigantisch is….

Nederland dat nog steeds miljarden subsidie steekt in fossiele brandstoffen, terwijl de subsidies voor duurzame energie nog steeds op een veel te laag niveau liggen en zelfs worden afgebouwd daar subsidie niet nodig zou zijn (vanwege kosten en opbrengsten >> hoe zit het dan met de subsidie op fossiele brandstoffen, alsof daar al niet veel te veel op is verdiend…..) Nu subsidieert het rijk zelfs onderzoeken naar CO2 opslag onder de Noordzee en dat voor o.a. Exxon en Shell (het laatste bedrijf kreeg zelfs een vergoeding van de overheid voor de verhoogde energiekosten…… ha! ha! ha! ha! ha! Rutte, vertel dat ook maar in Madrid!)

Nederland dat weliswaar de snelheid op de grote wegen wil terugbrengen naar 100 km/u., maar in de nacht gewoon laat doorblazen op 130 km/u. (waar Rutte zei dat hij ongelofelijk baalt van die snelheidsverlaging; benieuwd of hij dat ook zal vertellen als hij het woord mag voeren >> de vraag stellen is haar beantwoorden…..). Ook de maximumsnelheid in de bebouwde kom is veel te hoog, 30 zou het maximum moeten zijn en dat niet alleen vanwege het aantal verkeersslachtoffers, maar ook vanwege de verhoogde uitstoot op 50 km/u., want waar Rutte niet over lult is het feit dat de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort (een mooi voorbeeld, hè Rutte?) Weg met de meer dan achterlijke borden die je in de bebouwde komt tegenkomt, waarin je wordt verteld dat de veilige snelheid binnen de bebouwde kom 30 of 50 kilometer per uur is…… ha! ha! ha! ha! ha! Waar 30 km/u. een veilige snelheid is, kan 50 km/u. dat nooit zijn!!

In Nederland overlijden 18.000 mensen op jaarbasis door langdurige blootstelling aan de uitstoot van auto’s (en dat jaren eerder en na een akelig ziekbed…), waarnaast jaarlijks een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten oploopt door diezelfde uitstoot, bovendien bestaat de kans dat kinderen psychische klachten ontwikkelen door die auto-uitstoot…..

Nederland dat barst van de ministers gaat met 5 van deze grofgraaiers naar Madrid, ongetwijfeld om ook aan andere landen te laten zien dat je met veel gelul, leugens, andere volksverlakkerij en hypocriet gedrag kapitalen kan verdienen aan greenwashing van het smerige klimaatbeleid, want in feite is dat wat Rutte gaat doen in Madrid: het Nederlandse mislukte klimaatbeleid als een ‘fantastische’ prestatie verkopen……..

Jaar op jaar stijgt de uitstoot en als men deze cijfers geeft zegt men er meestal bij dat dit wereldwijd is, echter ook in Nederland stijgt de CO2 uitstoot nog steeds….. (alweer een mooi voorbeeld Rutte!)

Berichten met Extinction Rebellion:

Extinction Rebellion richt zich teveel op de toekomst

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen’

Extinction Rebellion blokkeert de vuilste straat van Nederland en GL burgemeester Halsema stuurt in haar plaats de ME

De VS moet stoppen met het demoniseren van vluchtelingen en de noodtoestand uitroepen over de klimaatverandering

———————————————————–

Wat betreft gezondheid en luchtvervuiling, waar het armste deel van de bevolking meestal het slachtoffer is:

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

———————————————————————————— 

Zie voorts:

PFAS vergiftiging grondwater in delen van Californië

PFAS-norm wordt aangepast, zoals het stikstofbeleid >> dansend op de vulkaan

Boris
Johnson (Britse premier) ‘schrapt alle buitenlandse investeringen in
steenkool’, tegelijkertijd investeert de staat in fossiele brandstoffen
‘ 

Het ‘groenwassen’ van de scheepvaart, of hoe autoriteiten doorgaan met het verkankeren van de aarde

De wereld van astroturf: professionele leugenaars die de belangen van grote vervuilers e.d. promoten 

Greenpeace stelt dat de klimaatverandering is te stoppen ha! ha! ha! ha!(en zie de links in dat bericht)  

Australische bosbranden: 500 miljoen dieren dood en een rookpluim die groter is dan Europa‘ Intussen is het aantal dieren dat omkwam bij de bosbranden opgelopen tot boven de `1 miljard… (voor meer berichten over de bosbranden in Australië, zie de links in dat bericht)

Milieugroepen buitengesloten van klimaattop Madrid

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning

Britse banken steunen kolenverbranding met 25 miljard pond

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Frans Timmermans (PvdA, Europese Commissie) wakker geschrokken: wil geheel hypocriet belasting op kerosine

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden


Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Universiteit van Cambridge overstag: 6 miljoen pond voor onderzoek naar oliewinning t.b.v. Shell

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Van Nieuwenhuizen stelt dat meer asfalt helpt tegen files…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Lex Scholten, PvdA wethouder Diemen, verdedigt het niet tegen biomassacentrale stemmen door college B&W

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee‘ 

Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje

Exxon en BP verbranden zonder enig nut jaarlijks miljarden kubieke meters aan gas

ING blij met nieuwe oliewinning voor de kust van Guyana, ‘uiterst duurzaam…’

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Californië staat in brand, Witte Huis stookt ‘de steenkool bbq’ nog eens op

De klimaatcrisis was te voorkomen: laat de grote vervuilers als Shell en Exxon betalen

PFAS-norm wordt aangepast, zoals het stikstofbeleid >> dansend op de vulkaan

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken‘ (zie de links in dat bericht met meer over de stikstofproblematiek)

Schiphol vluchten moeten kunnen groeien en Lelystad Airport moet open, juist vanwege de duurzaamheid aldus Elbers (KLM)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Een 4 graden C. warmere aarde: de effecten voor de mens

Boris Johnson (Britse premier) liegt keihard dat de branden in Amazonegebied hem aan het hart gaan

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Niet eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

Mensenrechten- en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia, waar het laatste land NAVO bases heeft…….‘ (op haar grondgebied) (zie ook de links in dat bericht met meer over geweld tegen milieuactivisten)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

‘Methaangasboer’ ontsnappend uit de Oost-Arctische Plaat kan de wereld zoals wij die kennen vernietigen

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau

Cruiseschip Zuiderdam urenlang tegengehouden van afvaren door milieuactivisten

Australië geeft toestemming tot uitbaten enorm grote kolenmijn‘ (zie ook de links in dat bericht over het Grote Barrièrerif)

Klimaatverandering: inwoners Bratsk (Siberië) stikken in de rook van bosbranden…….

Apocalyptisch smeltproces in (ant)arctisch gebied, na alweer een jaar dat tot de 3 warmste zal worden gerekend…….

Vliegtaks wassen neus bedoelt om het volk te overtuigen van ‘kabinetsinzet op duurzaamheid’

Warm weer? De hoeveelheid CO2 in onze atmosfeer ligt op een niveau van voor 800.000 jaar geleden….

Laatste aanpassing links op 2 december 2019, 17.15 u.

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Een paar bedrijven waaronder Exxon en Shell willen CO2 opslaan in lege gasvelden onder de Noordzee….. Volgens deze bedrijven is dit nodig in de strijd tegen de klimaatverandering……

Exxon en Shell wisten al in respectievelijk de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw dat de verbranding van fossiele brandstoffen verantwoordelijk is voor de relatief snelle klimaatverandering. Ondanks dat men dit uit eigen diepgravend onderzoek wist, heeft men daarna ingezet op het tegenovergestelde en waarbij men zelfs foute wetenschappers betaalde om e.e.a. te ontkennen…..

Nu komen dus o.a. Exxon en Shell met het plan om CO2 op te vangen en onder de zeebodem op te slaan, een plan dat al door meerdere wetenschappers naar de prullenbak werd verwezen, daar de kans groot is dat deze CO2 naar verloop van tijd zal ontsnappen en komende generaties met ons probleem zal opzadelen, terwijl we de klimaatverandering niet kunnen stoppen,waardoor een groot deel van de wereld voor die generaties al onbewoonbaar zal zijn…..

Kortom Shell en Exxon, die i.p.v. actie te ondernemen op eigen onderzoek juist door zijn gegaan met de wereld naar de kloten te helpen, willen nu een lapmiddel gebruiken om de door henzelf veroorzaakte schade te beperken…… Gegarandeerd dat mocht dit plan worden goedgekeurd, deze maatschappijen wel subsidie verwachten van de overheid…….

Daarover gesproken: tussen 2014 en 2018 kreeg Shell maar liefst 10 miljoen euro subsidie, o.a. voor de hoge energierekening (!!!!) en vanwege de belasting op CO2 uitstoot, het zogenaamde Europese Emissiehandelssysteem (ETS), ook wel CO2 taks genoemd, dit om de oneerlijke concurrentie met landen van buiten de EU te voorkomen….. Zo zot dat je je dood zou kunnen lachen….. Alleen in 2018 kreeg Shell 3,4 miljoen subsidie van verschillende ministeries….. In datzelfde jaar behaalde Shell een winst van meer dan 20 miljard euro, dat betekent dat Shell elke 1 uur en 22 minuten over heel 2018 het bedrag verdiende dat het aan subsidie van de overheid kreeg…… En inderdaad, Shell krijgt ook subsidie om CO2 af te vangen en op te slaan…… (als Shell dit geld krijgt, kan je er zeker van zijn dat ook Exxon dit ontvangt….)

Zelfs de arme Nederlanders betalen dit jaar een fiks bedrag voor de energietransitie, terwijl de grote smeerpijpen als Shell tezelfdertijd subsidie krijgen vanwege de hoge energierekening (reken maar dat dit ook dit jaar weer het geval is….) Tegelijkertijd betaalde en betaalt Shell 0% winstbelasting….. Denken dat alleen Shell op deze manier wordt behandeld is naïef, gegarandeerd dat ook andere oliemaatschappijen, als Exxon bakken subsidie ontvangen uit ons aller belastingpot……

Onrecht? Ronduit misdadig!!! En dat onder verantwoordelijkheid van de kabinetten Balkenende 4, Rutte1, 2 en 3, waaraan de volgend partijen schuldig zijn, daar zij deelnamen aan deze kabinetten: CDA, VVD, PvdA, PVV, D66, ChristenUnie en SGP (de laatste immer met gedoogsteun, echt hééééél christelijk!)

Vergeet niet dat de oliemaatschappijen ook verantwoordelijk zijn voor de dood van mensen die bijvoorbeeld kanker hebben opgelopen door de inademing van auto-uitstoot en voor het grote aantal kinderen dat jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt, ofwel oliemaatschappijen zijn ook verantwoordelijk voor een fikse aanslag op de kosten voor de volksgezondheid……. Om nog maar te zwijgen over de kosten die worden gemaakt voor de gevolgen van de klimaatverandering (waardoor ook al duizenden doden zijn te betreuren….)

Eén ding wordt (alweer) ten overvloede duidelijk: we hebben geen volksvertegenwoordiging, maar een regering die vooral de belangen behartigt van grote bedrijven en de welgestelden……

Zo worden we dag in dag uit belazerd door onze regering en dat is al heel lang zo…….

Hoe is het allemaal mogelijk…???

Zie ook:

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Frans Timmermans (PvdA, Europese Commissie) wakker geschrokken: wil geheel hypocriet belasting op kerosine

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering


Exxon en BP verbranden zonder enig nut jaarlijks miljarden kubieke meters aan gas

ING blij met nieuwe oliewinning voor de kust van Guyana, ‘uiterst duurzaam…’

PS: het koningshuis is grootaandeelhouder Shell……… (weet je nog de vrome woorden in de kersttoespraken over luchtvervuiling en klimaatverandering????)

Laatste update op 11 november 2020, toevoeging aan de kop, daar deze onduidelijk was, mijn excuus.

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Milieudefensie
is met een publieke aanklacht tegen het ‘duurzame beleid’ van Shell
begonnen, waar deze milieuorganisatie stelt dat het 8 bewijzen heeft
dat Shell zich niet aan het klimaatakkoord houdt….. Jammer dat
Milieudefensie niet als eerste stelt dat het klimaatakkoord zonder
meer onvoldoende is, maar ja dat doet deze organisatie niet daar het
zelf, zoals meerdere milieuorganisaties zoals Greenpeace, dit waardeloze
akkoord tekenden, een akkoord waar NB oliemaatschappijen aan mee
hebben gewerkt…….. 

Afbeeldingsresultaat voor shell

Het moet nog wel gezegd worden dat Shell en andere oliemaatschappijen ook aan de milieutop van Parijs mochten aanzitten en dat voor 95% van de tijd, terwijl milieuorganisaties voor minder dan 10% van de tijd mochten deelnemen aan de besprekingen, een schande van formaat! Overigens ondanks dat Shell voor een groot deel kon deelnemen aan de besprekingen, wordt ook het akkoord van Parijs (al lang) geschonden door Shell, maar dat zal je waarschijnlijk niet verbazen……

Uiteraard
is het schunnig dat Shell zich niet aan een akkoord houdt waar het
zelf aan mee heeft gewerkt, maar ja dat hadden organisaties als
Milieudefensie en Greenpeace van te voren kunnen bedenken……  Niet voor niets dat de zichzelf respecterende milieuorganisaties zich
na het tekenen van dit waardeloze akkoord de oren van de kop
schaamden voor die handtekening, behalve een paar van die
organisaties waaronder Milieudefensie…… Vergeet hierbij niet
 dat Shell al in de 80er jaren van de vorige eeuw wist dat de verbranding van fossiele brandstoffen een klimaatverandering opgang heeft gebracht, dit wist deze smeerpijp NB uit eigen onderzoek en ondanks dat bleef Shell ‘klimaatsceptische wetenschappers’ betalen om het tegenovergestelde ‘te bewijzen…’ (zo meer daarover)

Afbeeldingsresultaat voor shell hell

Dan de
aanklachten van Milieudefensie tegen Shell, deze zijn (gelukkig) volkomen
terecht. Goed ook dat Milieudefensie nogmaals wijst op het feit dat
de regering jaar in jaar uit nog steeds subsidie verleent aan de
winning en verbranding van fossiele brandstoffen…… (dat kan niet
vaak genoeg gezegd worden, zeker als je klimaatsceptische psychopaten
hoort beweren dat de overheid veel te veel subsidie geeft aan echt
duurzame energie…..)

Naast Shell wist ook Exxon wat de oorzaak van de klimaatverandering is, kortom beide oliemaatschappijen waren al vele decennia op de hoogte van het feit
dat de klimaatverandering wordt veroorzaakt door menselijke handelen,
ofwel het verbranden van fossiele brandstoffen. Exxon 
wist e.e.a. ook al uit eigen onderzoek en dat zelfs 10 jaar eerder dan Shell, ofwel al in de 70er jaren van de vorige eeuw…….
Beide bedrijven zijn daarna gewoon doorgegaan met het betalen van
‘wetenschappers’ om e.e.a. te ontkennen…… Shell heeft een paar jaar
zelfs een lespakket over die klimaatverandering geleverd aan het
voortgezet onderwijs, totdat men besloot het rapport weg te stoppen
in een diepe kluis en (als eerder gezegd) inderdaad weer begon met het ontkennen van de
kennis die het opdeed uit eigen onderzoek, door het betalen van
foute wetenschappers…….

Wat
enorm lullig dat Milieudefensie durft te zeggen dat we de
klimaatverandering kunnen stoppen met echte maatregelen, een uiterst
domme leugen, we kunnen hooguit de klimaatverandering nog enigszins
afremmen en ook daarvoor moeten we direct echte maatregelen treffen, anders kunnen we dat afremmen ook vergeten…… We zijn als aardbewoners het klimaatkantelpunt al
gepasseerd en als we inderdaad de opwarming willen afremmen moeten we
vandaag al beginnen met het nemen van die echte maatregelen…… 

Rutte,
godbetert onze premier, durfde vorige week nog te zeggen dat hij er
ongelofelijk van baalt dat de maximumsnelheid (alleen overdag) wordt
begrensd tot 100 km/u…… De oplichter moet weten dat het niet
alleen om stikstof en PFAS gaat, maar om het redden van de wereld
en een heel groot deel van de mensheid, daarom zou de maximumsnelheid
over de hele dag moeten worden beperkt en moet de intensieve
veehouderij de nek worden omgedraaid, immers daarmee is Nederland de
onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering en wordt voor de
arme dieren in deze doodsindustrie oerwoud in het Amazonegebied in
brand gestoken (t.b.v. de sojateelt voor diervoer)…… 

Dan nog even de enorme methaanuitstoot (methaangas is één van de sterkste broeikasgassen op onze aarde) die wordt geproduceerd door de intensieve veehouderij: deze zorgt ervoor dat Nederland een onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering…….. Intussen heeft Rutte theekransjes met de dierenbeulen die zich boer durven te noemen en zijn hij en zijn kabinet helemaal niet van plan iets te doen tegen de intensieve martelveehouderij, waar jaarlijks 500 miljoen dieren (in ons kleine land) worden groot- en doodgemarteld voor hoofdzakelijk de export…… (overigens ook de landbouw ontvangt subsidie van de landelijke overheid en de EU….) 

Weet je nog
wat hypocriet Rutte afgelopen zomer durfde te zeggen over de vele
branden in het Amazonewoud? Juist ook toen zei deze plork dat deze
vele branden ‘verschrikkelijk’ zijn, terwijl hij voor Nederland in
feite een fakkel of 100 heeft aangestoken en deze daarna in het
Amazonegebied gedonderd, daar op de door brand vrijgekomen plekken in dit woud soja voor onze veestapel wordt geteeld……. Vergeet niet dat 80% van de wereldsojaproductie naar diervoer gaat, Nederland is de nummer 2 afnemer en dat na nummer 1: China…….

Belachelijk trouwens dat de nieuwe kolencentrales tot 2030 mogen doorgaan om gesubsidieerd bossen uit de VS en Scandinavië als biomassa te verbranden, waar de verbranding van hout in deze centrales in feite nog slechter is voor het milieu dan die van steenkool……. Hoe kan je als regering een volk nog smeriger besodemieteren…….

Lees ajb het
volgende artikel van Milieudefensie, doe mee aan de enquête en geeft het door!

8
bewijzen dat Shell zich niet aan het klimaatakkoord houdt

Afbeeldingsresultaat voor Actueel 8 x bewijs dat Shell zich niet aan het klimaatakkoord houdt

Samen
met 17.000 mede-eisers zijn we dit jaar een rechtszaak gestart tegen
Shell. We eisen dat Shell stopt met het veroorzaken van
klimaatverandering. Op 13 november ontvingen wij de reactie van Shell
op onze dagvaarding. Shell zegt daarin dat het al veel doet om
klimaatverandering tegen te gaan. Wij zetten 8 punten voor je op een
rij waaruit compleet het tegenovergestelde blijkt.

1.
Shell boort alleen maar meer olie en gas op

In
zijn reactie zegt Shell:
De
wereld heeft een schoner energiesysteem nodig om klimaatverandering
tegen te gaan.

Maar
ondertussen blijft Shell boren naar olie en gas. Een paar weken
geleden werd bekend dat Shells olie- en gasproductie de komende 10
jaar met 
38%
zal groeien
.

2.
Shell investeert miljarden in fossie
l

In
zijn reactie zegt Shell :
Shell
heeft miljarden dollars geïnvesteerd in een reeks koolstofarme
technologieën, van biobrandstoffen, waterstof en windenergie tot het
opladen van elektrische voertuigen en slimme oplossingen voor de
opslag van energie.

Maar
wat Shell hier verzwijgt is dat dit maar een klein deel is van het
totaal aan investeringen dat Shell doet. Shell is van plan de komende
jaren tot 35 miljard per jaar te investeren, waarvan slechts 2-3
miljard naar duurzamere projecten zal gaan. Het overgrote deel gaat
dus naar olie en gas. Die investeringen kunnen oplopen tot 149
miljard in de komende 10 jaar.

3.
Shell hoort bij grootste vervuilers ter wereld

Shell
staat op nummer 7 in de lijst van bedrijven met de grootste
historische CO2-uitstoot. Shells producten zijn verantwoordelijk voor
2,36% van de wereldwijde CO2- en methaanuitstoot tussen 1965 en 2017.
Shell speelt dus een grote rol in de opwarming van onze aarde.

bal inolie 3.JPG

4.
Shell kent de ernst van de klimaatproblematiek al jaren, maar doet
niets

In
1986 waarschuwde Shell intern al dat delen van de aarde onbewoonbaar
kunnen worden door klimaatverandering. In de jaren 90 ging Shell
tijdelijk een duurzamere koers varen. Dat was echter van korte duur.
Sindsdien investeert Shell in de meest vervuilende energievormen, als
teerzanden, schaliegas en noordpoololie. Shell zegt in zijn reactie
dat het heus niet de enige was die afwist van de
klimaatproblematiek.
Je
zou het niet verwachten, maar het is echt waar.
 De
overheid in Nederland geeft financiële steun aan de consumptie en
productie van olie, kolen en gas. Nog steeds. Wat vind jij daarvan?
Geef je mening en vul de enqûete in op operatieklimaat.nl

Geef je mening

5.
Shell beperkt de keuze van de consument tot olie en gas

Shell
zegt dat de vraag naar energie zal blijven stijgen en het daarom
geen
andere keus heeft dan te investeren in olie”
.
Shell stelt dat het pas kan veranderen als de consument niet langer
naar olie en gas vraagt. Maar mensen vragen niet om olie en gas. Ze
vragen om een warm huis. Of om een manier om van A naar B te komen.
Door miljarden te investeren in vervuilende brandstoffen en door een
hele actieve lobby bepaalt Shell echter, welke keuzes consumenten
kunnen maken.

6.
Shell moet blijven boren anders loopt de aandeelhouder weg

In
een recent interview met Reuters zegt Shell baas Ben van Beurden dat
hij bang is dat aandeelhouders zullen weglopen bij Shell. En die
angst is heel reëel, maar alleen als Shell blijft investeren in olie
en gas en niet overstapt naar duurzaam.

Veel
van die investeringen betalen zich namelijk pas over 50 jaar terug.
Als overheden vanwege het klimaat besluiten dat deze olie- en
gasreserves in de grond moeten blijven, zijn Shell en zijn
aandeelhouders een groot deel van hun geld kwijt.

shell_versus_climate_change_2883465.jpg

7.
Shell gokt op onbewezen en onwenselijke technologieën


Shell
denkt dat het kan blijven boren naar olie en gas omdat het gokt op
technologieën die in de toekomst CO2 weer uit de lucht kunnen halen.
Klimaatwetenschappers waarschuwen dat deze technologieën risicovol
en op grote schaal onbewezen zijn. In de 
Urgenda zaak
concludeerde het Hof ook al dat het weinig realistisch is dat deze de
klimaatcrisis kunnen oplossen.

8.
Shell in zee met Trump en Bolsonaro

Shell
investeert een groot deel van zijn geld in projecten in Amerika en
Brazilië. Trump is een grote ontkenner van klimaatverandering en
heeft zich teruggetrokken uit het klimaatakkoord. De president van
Brazilië, Bolsonaro, brandt grote delen van de Amazone plat wat
ernstige gevolgen heeft voor het klimaat. Als je in de media beweert
het klimaatakkoord te omarmen, dan is 
in
zee gaan met dit soort leiders
 out
of the question.

Hoe
verder

Het
mag duidelijk zijn: Shell heeft niet de intentie om aan onze eisen te
voldoen. Advocaat Roger Cox gaat de juridische reactie van Shell, het
272 pagina’s tellende juridisch document, uitgebreid bestuderen. We
komen in de loop van de maand met een uitgebreide reactie. Bekijk
ons 
persbericht
over de reactie en meer achtergondinformatie.

Geef
je mening

Nederland
steekt nog steeds ruim twee keer zoveel subsidie in olie, kolen en
gas als in duurzame energie. Wat vind jij daarvan? 
Geef
je mening en vul de enqûete in op operatieklimaat.nl.

Operatie
Klimaat

De
aarde warmt steeds sneller op. Toch is het nog niet te laat. Als we
het samen doen, kunnen we klimaatverandering stoppen. Alleen: is jou
ooit iets gevraagd door de plannenmakers in Den Haag? Daar brengen
wij verandering in met Operatie Klimaat. Doe je mee? Dan gaan we
samen op zoek naar eerlijke klimaatoplossingen.

Afbeeldingsresultaat voor operatie klimaat

Geef je mening

=======================================

Zie ook: Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Frans Timmermans (PvdA, Europese Commissie) wakker geschrokken: wil geheel hypocriet belasting op kerosine

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Shell en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Voor meer berichten over de klimaatverandering, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.

BAM en Heijmans zijn prijsafspraken zat >> fusie asfaltdivisies

De Beurs.nl bracht gisteren het bericht dat BAM en Heijmans hun asfaltdivisies willen samenvoegen. Zo behoeven deze 2 bedrijven, die naast bouwactiviteiten ook groot zijn in het leggen van asfalt, geen onderlinge prijsafspraken meer te maken……. (je weet wel het enorme schandaal aan het begin van deze eeuw, toen bleek dat bouwbedrijven al decennia lang prijsafspraken maakten, een zaak die bekendstaat als de ‘Bouwfraude…..’)

Toezichthouder ACM (Autoriteit Consument en Markt) moet nog bezien of deze fusie haar toestemming krijgt, aldus de Beurs.nl….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja en als de ACM nee zegt, zegt het afbraakkabinet Rutte 3 ja en gebeurt het alsnog….* Rutte 3 behoort weliswaar tot de volksvertegenwoordiging, maar behartigt vooral de belangen van bedrijven, aandeelhouders en de welgestelden……

Eén ding is zeker: fusies zouden goed zijn tegen prijsverhogingen, echter de praktijk laat altijd zien dat de prijzen na een fusie stijgen en daar mogen in dit geval ook de niet-autobezitters via de belasting voor dokken….. Onlangs bleek na onderzoek nog eens dat Rutte 3, zoals voorgaande kabinetten aanzienlijk meer geld steekt in voorzieningen t.b.v. autorijden dan in het openbaar vervoer, dat nog lang  geen alternatief is voor de auto, integendeel……. Zo worden de naar schatting 4 miljoen mensen die tegen, op, of onder de armoedegrens moeten leven (dat is in alle 3 gevallen een leven in armoede…), nog verder kaal geplukt…… Schunnig!!

‘Geen
groot nieuws asfaltplan BAM en Heijmans’

Gepubliceerd
op 
5
nov 2019 om 09:38

AMSTERDAM
(AFN) – De update van bouwers BAM en Heijmans over hun geplande
samenvoeging van asfaltactiviteiten is geen groot nieuws. Het
betekent vooral dat toezichthouder ACM meer tijd nodig heeft om de
gevolgen in te schatten, zo meldt een analist van KBC Securities.

BAM
en Heijmans mogen hun asfaltcentrales nog niet bundelen. Volgens de
ACM is meer onderzoek nodig naar het samenvoegen van de
asfaltactiviteiten. KBC wijst erop dat het onderzoek zich toespitst
op twee van de tien betrokken asfaltfabrieken. “Het lijkt erop
dat het proces zich in de goede richting ontwikkelt.”

KBC
handhaaft zijn adviezen voor BAM (hold) en Heijmans (accumulate) met
koersdoelen van respectievelijk 3,75 
euro en
9,50 
euro.
BAM stond omstreeks 09.25 uur 1,5 procent hoger op 2,43 
euro en
Heijmans won 0,3 procent tot 7,50 
euro.

===============================

* Zie: ‘Herna Verhagen (Post NL) staat voor ‘een goed, bereikbaar en betrouwbaar postnetwerk……‘ (ACM had bezwaar tegen de overname van Sandd door Post NL, daaraan had het kabinet schijt)

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas

Het
‘groenste kabinet ooit’, zo werd Rutte 3 na de kabinetsvorming
genoemd, destijds al een lachertje en dat is alleen maar gegroeid in
de loop van een paar jaar. Niet alleen schafte VVD Obersturmbannführer Kamp de kolenbelasting af voor de nieuwe
kolencentrales*, maar een paar maanden voor zijn vertrek gaf hij de
eigenaren van die centrales waaronder bos-vernieler,
bruinkoolverbrander en oude kerncentrales eigenaar RWE een subsidie van 4 miljard euro voor de
aankoop van hele bossen. o.a. in de VS…..

Met die
subsidie worden bossen gekapt, wordt het hout tot pellets
verwerkt, waarna het met vuile zeeschepen naar Nederland wordt
vervoerd en daar verbrand als biomassa bijstook (‘biobijstook’)……
Volgens Kamp en dus Rutte 2 is dat een schone manier van
verbranding…. De smerige leugenaars zijn intussen in feite door de
wetenschap te schande gezet, al hebben de reguliere media hier geen
aandacht aan besteed…..

Verbranden
van hout is bepaald niet schoon zo bleek ten overvloede uit
wetenschappelijk onderzoek, sterker nog: de uitstoot van de kolenverbranding in de
nieuwe centrales is ‘schoner’ dan het hout dat daarbij wordt
verbrand……. Bovendien duurt het jaren voordat nieuw aangeplante
bossen weer een bijdrage leveren aan het opnemen van CO2, waardoor de
klimaatverandering in feite alleen maar wordt aangejaagd…..

Van het
hieronder opgenomen schrijven van Milieudefensie donderde ik
gisteravond met een knal van mijn stoel, de schoften van Rutte 3
hebben de EU verzekerd geen subsidie meer te geven voor kolen, olie
en gas, echter uit onderzoek van Milieudefensie, ODI en CAN Europe
blijkt dat de oplichters van Rutte 3 jaarlijks ook nog eens 2,5
miljard extra investeren in die fossiele brandstoffen…… Terwijl
de overheid voor duurzame energie 1,1 miljard per jaar uitgeeft……

Niet
alleen wordt je dus belazerd door dit kabinet met beloftes over
koopkrachtverbeteringen en zogenaamde verbeteringen aan het asociaal
leenstelsel, vergroot dit kabinet de woningnood met de verkoop van sociale huurwoningen aan buitenlandse
investeerders, maar geeft dit afbraakkabinet dus ook vrolijk
belastinggeld van ons allen uit aan smerige fossiele
brandstoffen……

Alleen
aan de uitstoot van auto’s overlijden jaarlijks rond de 18.000 mensen
(rokers 20.000 per jaar…) en lopen kinderen long- en/of
luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot…… Niet voor niets
behoort de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de 28
EU-lidstaten……** Geen probleem voor de misdadige oplichters van
Rutte 3, waarmee dit kabinet in feite bestaat uit moordenaars (op
afstand), immers men moet daar weten dat men de kluit zwaar
belazert!!!

Rutte 3: niet het groenste kabinet ooit, maar het meest leugenachtige sinds de 60er jaren!

Lees het
schrijven van Milieudefensie en geeft het door, de VVD, het CDA, D66
en de ChristenUnie dienen gestraft te worden bij de volgende
landelijke verkiezingen, het gaat hier niet alleen om jezelf, maar ook
om jouw kinderen (of de volgende generatie als je geen kinderen hebt) en hun toekomst….. Vergeet niet dat
Nederland al een onevenredig grote bijdrager levert aan de
klimaatverandering door de intensive martelveehouderij, waar
jaarlijks 500 miljoen dieren worden groot en doodgemarteld…. Deze dieren zorgen voor een enorme uitstoot aan methaangas, één van de
sterkste broeikasgassen op onze kleine aarde……. Ook daarvoor
zijn CDA, VVD, D66, ChristenUnie verantwoordelijk….. Daarnaast zijn
mede hoofdverantwoordelijk voor de uitstoot van methaangas: PvdA en
SGP.

En beste bezoeker,
demonstreer volgende week ajb mee (op 27 september)!

Nederland
breekt belofte: € 2,5 miljard per jaar naar olie, kolen en gas

Afbeeldingsresultaat voor Nederland breekt belofte: € 2,5 miljard per jaar naar olie, kolen en gas

Heel
veel Nederlanders doen hun best om het klimaat te redden. Je wordt
vegetariër, scheidt je afval, gaat vaker op de fiets. De Nederlandse
overheid blijft echter de grootste vervuilers van ons land steunen
met maar liefst € 2,5 miljard per jaar. Hoe zit dat?

De
overheid had beloofd om subsidies aan fossiele energie stop te
zetten. Maar Nederland steekt nog steeds ruim twee keer zoveel
subsidie in olie, kolen en gas als in duurzame energie. Dat blijkt
uit onderzoek van Milieudefensie, ODI en CAN Europe.

Nog
steeds € 2,5 miljard per jaar naar olie, kolen en gas

Voor
het onderzoek namen we van alle 28 EU-lidstaten de klimaatplannen
onder de loep.

We
bekeken wat deze landen deelden met de Europese Unie over het
afbouwen van subsidies aan vervuilende energie. En wat bleek? De
Nederlandse regering beweert dat het helemaal geen subsidies aan
olie, kolen en gas geeft. Uit onderzoek van de Europese Commissie
zelf blijkt echter dat Nederland € 2,5 miljard subsidie per jaar
uitgeeft aan deze fossiele energie. tegelijkertijd investeert ons
land slechts € 1,1 miljard in duurzame energie.

27
september: klimaatstaking

En
mede daarom gaan wij vrijdag 27 september staken. En wij vragen jou
of je ook komt. Waarom? Omdat onze overheid veel te weinig doet om
klimaatverandering te stoppen. Wij zijn de laatste generatie die het
tij nog kan keren. Hoe? Door minder broeikasgassen uit te stoten.
Belangrijk voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. Ook
zij hebben een leefbare planeet nodig..

Ja,
ik ga mee

2.png

Nederland
komt afspraken niet na

Al
in 2013 sprak Nederland met de EU af om alle subsidies voor fossiele
brandstoffen voor 2020 af te schaffen. Maar de Europese Commissie
komt nu tot de conclusie dat Nederland de afspraken niet nakomt. Nog
steeds gaat ruim twee keer zoveel subsidie naar olie, kolen en gas
als naar duurzame energie.

Regering
verzwijgt subsidie aan olie, kolen en gas

Alle
Europese lidstaten hebben het klimaatakkoord ondertekend. De EU heeft
lidstaten daarom gevraagd om hun klimaatplannen tot 2030 in te
dienen. Daarin moesten lidstaten ook plannen opnemen om subsidies op
fossiele brandstoffen af te bouwen.

De
Nederlandse regering leverde vorig jaar haar conceptplannen in.
Daarin stond helemaal niets over de subsidies die Nederland verleent
aan de productie en het gebruik van fossiele brandstoffen. En ook
ontbraken plannen om die subsidies af te bouwen. In werkelijkheid
gaan er miljarden euro’s naar de fossiele industrie.

“Zo
houden we klimaatvervuilende brandstoffen onnodig lang op de been.
Ondanks de klimaatafspraken, blijft Nederland belastinggeld steken in
de grootste oorzaak van deze klimaatcrisis: fossiele brandstoffen.
Dit is onverantwoord.”
,
aldus Laurie van der Burg van Milieudefensie.

Tijd
voor verandering

Het
ministerie van Economische Zaken en Klimaat is inmiddels bezig om
fossiele subsidies in kaart te brengen en hierop een beleidslijn te
formuleren. Zorg dat ze dat ook echt gaan doen. Want het is hoog tijd
voor een ambitieus klimaatbeleid.

Ga
daarom 27 september samen met ons de straat op.

=========================================

Zie: Kamp en de vrijstelling van kolenbelasting



** Zie: Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ (lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door langdurige auto-uitstoot inademing en dan gaat het om mensen die nooit gerookt hebben, ofwel ook onder de rokers kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s…..) Zie verder wat dit betreft: ‘Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen‘ en: ‘Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)‘ en: ‘Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ en: Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Zie ook:

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen 

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Scholierenstaking >> Rutte (VVD premier) vindt het fantastisch maar stelt dat Nederland op milieugebied al meer doet dan andere EU landen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Vliegtaks wassen neus bedoelt om het volk te overtuigen van ‘kabinetsinzet op duurzaamheid’

Warm weer? De hoeveelheid CO2 in onze atmosfeer ligt op een niveau van voor 800.000 jaar geleden….

Pechtold wil weten wanneer de eerste kolencentrale sluit…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Stientje van Veldhoven (D66 o.a. staatssecretaris Milieu) is nog steeds ambassadeur statiegeld, ook voor kleine plastic flesjes…… ha! ha! ha! ha! ha!

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Kamp torpedeert energieakkoord

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) zet verder in op kernenergie als veilig en goedkoop

Op 1 augustus jl. was klimaatfantast Remco de Boer te horen op BNR (rond 8.52 u.), zoals dit elke week op dat tijdstip gebeurt.

De Boer citeerde uit een rapport van ‘een wetenschappelijke denktank’, waarin men de prijs voor kernenergie berekende en zou stellen dat een kerncentrale  elk jaar 125 miljoen euro aan subsidie kost*. De Boer haalde deze ‘denktank’ aan, daar hij daarmee zijn versleten lulverhaal van CO2, biomassa en kernenergie als onontkoombare vormen van energie voor de toekomst wil blijven slijten….. De Boer is dan ook grootlobbyist voor deze vormen van energie waar we juist vandaan moeten blijven…..

De Boer noemde het rapport van deze denktank met de aanvulling dat er geen ‘peerreview’ bestaat over de productie, ofwel iedere mafketel kan zijn verhaal bij de Boer kwijt, of erger nog: de Boer kan deze denktank verzonnen hebben om zijn achterlijke en ‘oh zo lollige’ praatjes kracht bij te zetten…..

Je had waarschijnlijk al begrepen dat de Boer niet inging op de vuile en gevaarlijke winning van uranium, noch sprak hij over het feit dat geen verzekeringsmaatschappij een kerncentrale wil verzekeren, nee die verzekering mogen wij met z’n allen ophoesten als het helemaal fout gaat in Borssele, Doel of Tihange……. Natuurlijk moest de Boer nog even wijzen op de subsidies voor de komende jaren t.b.v. zonne- en windenergie, waar hij dat blijkbaar belachelijk vindt…… Niets over de 4 miljard die Kamp aan de nieuwe kolencentrales heeft gegeven om daarmee bossen in o.a. de VS te kunnen kopen en deze als ‘biomassa duurzaam’ te verstoken in die kolencentrales….. Hoe gek moet je zijn??? (waar volgens deskundigen de uitstoot van die houtverbranding nog smeriger is dan de uitstoot van de kolenverbranding in die centrales)

Het meest doortrapte van al is wel dat de Boer ‘geen rekening houdt’ met een kernramp in atoomcentrales, de kosten daarvan zijn niet te betalen door de eigenaar van zo’n centrale, ofwel ook dan zullen wij met z’n allen moeten betalen, dit zal om bedragen gaan waar de eerder genoemde 125 miljoen euro’s ‘peanuts’ zijn…….

Ook over de afbraak van kerncentrales hoor je de Boer niet, dit is tot nu toe niet één keer volbracht en de kosten zijn zelfs groter dan de bouw, althans als een bedrijf daar de vingers aan wil branden…. Kerncentrales als die in Borssele hebben de plicht jaarlijks geld apart te zetten voor de afbraak, echter dat doet men nergens, ook niet in Borssele….. Ofwel ook daar zal de burger moeten betalen……

Moet je nagaan dat ik nu pas ben aangekomen bij de opslag van kernafval. Ongelofelijk duur en de garantie dat dit echt veilig kan voor komende generaties is er niet…… Van kernafval in grote vaten die men in de 50er, 60er, 70er en 80er jaren van de vorige eeuw in zee stortte, was al eind 70er jaren bekend dat deze lekten en toch mocht men hier tot in de 80er jaren mee doorgaan (hoofdverantwoordelijken in Nederland: VVD, CDA en PvdA, kabinetten veelal met gedoogsteun van o.a. D66)…… Ongelofelijk overigens dat niemand nog omziet naar de in zee gedumpte kernafval, alle vaten die gestort zijn lekken nu al decennia…….

Afbeeldingsresultaat voor kernafval

Kernenergie is te vergelijken met een baby die speelt met een scheermes, kortom knettergek, zo maf als oplichter de Boer!!!

* Bij een levensduur van 40 jaar, waar de Boer stelde dat deze centrales ook 80 jaar mee kunnen gaan, even vergetend dat men tegen die tijd niet meer veilig kan werken in zo’n centrale daar de straling steeds hoger wordt naarmate de levensduur van die centrale stijgt….. (veilige afbraak van zo’n centrale is daarna totaal onmogelijk!)

RWE wil grondwater onder Hambacher Forst wegpompen, de negatieve gevolgen daarvan zullen ook in Nederland worden gevoeld…….

WDR meldde in het nieuws van 14.00 u. vanmiddag dat RWE van zins is het grondwater onder het laatste deel van het 12.00 jaar oude Hambacher Forst weg te pompen…… Volgens een toezichthouder kan dit geen kwaad….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ‘Nee, inderdaad er is geen verband tussen een uiterst lage grondwaterstand en de mogelijkheid dat het bos daarboven in brand vliegt….’ (zoals je begrijpt is dit uiterst sarcastisch bedoeld, uiteraard is dat verband er wel degelijk…..)

RWE wil hoe dan ook het laatste stuk van het Hambacher Forst slopen om zo bruinkool te kunnen winnen….. Met een verdroogd bos is zoals gezegd de kans op een bosbrand groot en waarschijnlijk gokt de top van RWE juist daarop, immers demonstranten weten tot nu toe de sloop van het bos tegen te houden……

Bruinkoolwinning in voormalig deel Hambacher Forst…

RWE is hetzelfde bedrijf dat van VVD Obersturmbannführer Kamp in de laatste maanden van zijn ministerschap in 2017 zo ongeveer 1 miljard euro aan subsidie heeft gegeven om daarmee bossen op te kopen en die als ‘biomassa’ samen met steenkool te verbranden in haar nieuwe kolencentrale…… Volgens deskundigen zou de uitstoot van het verbrande hout nog smeriger zijn dan die van de verbrande steenkool uit die centrale…… Bovendien is het onverantwoord om nog meer bos op onze kleine aarde te kappen, daar bomen nog enigszins CO2 opnemen, CO2 die bij verbranding weer vrijkomt…….

Uitermate verontrustend te horen van deskundigen dat het wegpompen van grondwater zelfs te merken zal zijn in Nederland, waar we in een flink stuk van het oostelijk deel van ons land al te kampen heeft met veel te lage grondwaterstanden…….

Een bedrijf als RWE zou strafrechtelijk vervolgd moeten worden voor het willen en wetens aanjagen van de klimaatverandering, die vanwege de daardoor steeds vaker en heftiger optredende weergerelateerde rampen, tot nu toe al vele duizenden levens heeft geëist…… Echter ook schoften als Kamp zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden voor het aanjagen van de klimaatverandering…….

Wat betreft energieleverancier zou je moeten stoppen met het afnemen van stroom en gas, geleverd door RWE, die in Nederland worden verkocht door Innogy en Essent, de laatste 2 zijn onderdeel van RWE…… Innogy moet het groene gezicht tonen van RWE….. ha! ha! ha! ha! ha! Vuile oplichters!!! (‘Innogy Nederland, werken aan een duurzame toekomst’, is de bedrieglijke leus van deze volksverlakkers…..)

Zie ook:

‘Ongeluk’ in Canadese Pickering kerncentrale blijkt geen ongeluk te zijn

Hambacher Forst voorlopig gespaard door de rechter

Ohrfeige für RWE und Landesregierung

RWE (Essent) en Hambacher Forst: de eerste dode tijdens ontruiming bij val van hangbrug……..

RWE (Essent) en Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor slopen 12.000 jaar oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno 2018…….

Duitse ‘eco-terroristen’ en het Hambacher Bos, of hoe het zorg dragen voor het milieu wordt gedemoniseerd……

RWE vernield 12.000 jaar oud Duits bos, om bruinkool te kunnen verbranden………

Koning mede verantwoordelijk voor geheimhouding stukken, aangaande de nieuwe kolencentrales in de Eemshaven……..

Kamp is lobbyist voor RWE en eist opsplitsing energiemarkt….

Essent doet klanten een cadeau van € 200,–, bekostigt door de belastingbetaler……

Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

RWE schildert zich valsgroen in duurzame energie……..

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

‘Volgens welingelichte kringen’ zou VVD beroepsleugenaar Mark Rutte het bedrijfsleven hebben laten weten zich niet druk te maken over de belasting van CO2 uitstoot, zoals die in het kader van het klimaatakkoord werd vastgelegd, ‘dat maakt Mark wel in orde met vette subsidies’.

‘Leve het klimaatakkoord!’ (en de miljarden subsidies voor het bedrijfsleven…..)

Zie ook:

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……