Skip to content

De Azijnpisser

COMMENTAAR OP NIEUWS, POLITIEK EN MEDIA, ZOVEEL MOGELIJK DAGELIJKS. WILLEM WACHTMEESTER.

Tag: subsidie

About subsidie

Subscribe Feeds

Jagers gaan vanaf volgende week vrijdag weer op het massamoordpad

Posted on October 7, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Jagers gaan vanaf volgende week vrijdag weer op het massamoordpad

Op 15 oktober, ofwel vanaf volgende week vrijdag mogen jagers weer hun moorddadige pad vervolgen, ook dit jaar mag dit geteisem weer 300.000 dieren vermoorden dit zonder enige zin, sterker nog: de boel is totaal omgedraaid >> je moet bedenken dat de populaties konijnen, hazen, wilde eenden en fazanten zo ver zijn teruggelopen dat ze in feite beschermd moeten worden…..

Hare ChristenUnie kwaadaardigheid en minister van Landbouw Schouten heeft beloofd een onderzoek te laten doen naar de jacht op deze dieren, waar de haas en het konijn al op de rode lijst staan…… Als uit onderzoek blijkt dat het inderdaad niet goed is gesteld met de genoemde diersoorten overweegt ze een jachtverbod per 2022/2023……. Ofwel dit jaar mogen er zoals gezegd weer 300.000 dieren worden afgeschoten door het psychopathische tuig dat zich jagers noemt….. 

Overigens is het zonder meer belachelijk dat Schouten een onderzoek laat uitvoeren, terwijl al bekend is dat de aantallen van de meest bejaagde soorten zover achteruit zijn gegaan dat er een jachtverbod moet worden ingesteld en dit jaar al!! Je kan dan ook rustig stellen dat Schouten de jagers zoveel mogelijk wil ontzien….. (echt ‘fijn christelijk’)

We leven niet meer in de Middeleeuwen, het moet afgelopen zijn  met de ‘plezierjacht’, een woord dat al aangeeft dat jagers er behagen in scheppen om dieren te vermoorden, dit geteisem mag zelfs wapens in huis hebben en vergeet daarbij niet dat de grens tussen het vermoorden van dieren en mensen uitermate klein is……

Opvallend weer dat de Dierenbescherming niet wordt genoemd bij de organisaties die zich tegen de jacht verzetten……

Lees het schrijven en teken de petitie van Animal Rights ajb en geeft het door!! (de brandbrief voor de Tweede Kamer lees je onder het schrijven van Animal Rights) 

(On
the top right hand side of this page you
can choose for a translation in the language of your choice, first
choose ‘Engels’ [English] so you can recognise your own language [the
Google translation is first in Dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognize there
language translated in English]).

Teken nu tegen de jacht!

Animal Rights info@animalrights.nl via eprov.nl

Foto: jager met doodgeschoten haas

JAGERS GAAN WEER OP PAD

Volgende week op 15 oktober wordt het jachtseizoen geopend. Elk jaar sterven in deze periode rond de 300.000 dieren. Animal Rights roept, samen met andere organisaties en personen, in een brandbrief de politiek op om de jacht zo snel mogelijk te sluiten.
 
Wist je dat de drijfjacht op hazen is toegestaan? Jagers lopen in een linie door het veld om onschuldige dieren uit hun schuilplaatsen te jagen. Of dat fretten worden losgelaten in
konijnenburchten? Zodra een fret een konijnenhol in gaat, vluchten de
dieren in blinde paniek weg, waarna ze in een net of kooi terecht komen.
Soms samen met de fret, die zich vastbijt in het angstige dier. Al deze dieren zijn de dupe van een onsmakelijke hobby.

Foto: doodgeschoten haasDeze haas werd voor onze ogen gedood.

 

TEKEN NU

Vorig jaar zijn hazen en konijnen toegevoegd aan de Rode Lijst en ook met wilde eenden en fazanten gaat het niet goed. Toch gaat de jacht gewoon door. Dit betekent dat de komende maanden weer 300.000 dieren zullen worden opgejaagd, doodgeschoten en doodgeslagen.

Willem, Animal Rights heeft een brandbrief opgesteld met een oproep aan de politiek
om de jacht te sluiten, de jachtlijst af te schaffen en de genoemde
soorten actief te beschermen. Jij kan meehelpen door de brandbrief te ondertekenen. Genoeg is genoeg.

Met strijdvaardige groet,

Afbeelding PS Op woensdag 13 oktober om 13.00 uur organiseren we een demonstratie bij de Tweede Kamer in Den Haag. Kom je ook? Volg hier het evenement op Facebook.

ZET JE HANDTEKENING

Afbeelding Demonstreer mee op 13 oktober.

DEEL ONZE BRANDBRIEF

 
Share
 
Tweet
 
Share
ANIMAL RIGHTS
Wie wij zijn
Waar wij voor staan
Wat wij doen
Contact
ONZE THEMA’S
#wegmetbont
#bandejacht
#stopdeslacht
#vervangdierproeven
STEUN ANIMAL RIGHTS
Doe een gift
Hoe je kunt helpen
Webshop

Je kunt ook storten op ons rekeningnummer: NL 29 TRIO 0786 9390 79 t.a.v. Animal Rights

——————————–

Hier de brandbrief:

Animal Rights en andere organisaties en personen roepen in een brandbrief
de politiek op om de jacht zo snel mogelijk te sluiten. Vanaf 15
oktober mag er weer gejaagd worden op in totaal vijf soorten: haas,
konijn, fazant, wilde eend en houtduif. Dat terwijl het voortbestaan van
veel wilde dieren in Nederland al enorm onder druk staat. Jessica Smit,
campagneleider: “Elk jaar worden in het jachtseizoen rond de 300.000
wilde dieren doodgeschoten. Dit zijn enorme aantallen als je bedenkt dat
het met het grootste gedeelte van deze soorten helemaal niet zo goed
gaat.”

Teken de brandbrief hier.

TERUGLOPENDE AANTALLEN

Vorig jaar werden de haas en het konijn toegevoegd aan de Rode Lijst. Ook werd dat jaar uitgeroepen tot het Jaar van de Wilde Eend,
wegens teruglopende aantallen. Een andere zorgwekkende en significante
afname is te zien bij de fazant, ook weer een soort die ‘vrij bejaagd’
mag worden in het jachtseizoen. “Er is geen noodzaak om de jacht nog
langer toe te staan en het benutten van wilde, doodgeschoten dieren is
voor de voedselvoorziening van de Nederlandse burger ook niet
noodzakelijk”, zegt Smit.

OPROEP AAN POLITIEK

In mei van dit jaar zegde de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit toe onderzoek te laten doen naar de staat van instandhouding van de jachtsoorten.1
Dit betekent dat er dit jachtseizoen waarschijnlijk weer 300.000 dieren
het leven zullen laten. Vanuit het voorzorgsprincipe zou er gestopt
moeten worden met alles wat kwetsbare populaties mogelijk in gevaar
brengt, zoals het doden van duizenden of tienduizenden van deze dieren.

Smit: “Wij roepen de politiek op om alles in het werk te stellen om
de jacht te sluiten, de wildlijst af te schaffen en de genoemde soorten
actief te beschermen. Dit moet afgelopen zijn.”

HELP MEE

Animal Rights wil de brief door zoveel mogelijk mensen laten medeondertekenen. Zet je handtekening hier.


De brandbrief wordt gesteund door: Bibi Dumon Tak (schrijver), Hans Bouma (dichter, publicist, theoloog), Jan Siebelink (romanschrijver), Jan-Paul Schutten (schrijver), Jen Hochmuth (bioloog), Jeroen Siebelink (schrijver en journalist), Judith van Willigen (oprichter en eigenaar Bonusvegan), Karen Soeters (oprichter House of Animals), Lisette Kreischer (fotograaf, schrijver en herborist), Mark Kulsdom (oprichter Dutch Weedburger)

En door: Comité Dierennoodhulp, Dierenrechten
Alliantie, Diervriendelijk Nederland, Fauna4Life, House of Animals,
Rechten voor al wat leeft, The Dutch Weedburger


  1. Tweede Kamer, vergaderjaar 2020–2021, 33 576, nr. 247. Brief van de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. ↩

==========================================

 Zie ook: ‘Ondanks een steeds verdere afname van de vraag naar walvisvlees geeft de Noorse regering toestemming om meer dan 2 keer zoveel dwergvinvissen te vermoorden dan in 2020‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Noorwegen doodt overwegend zwangere dwergvinvissen‘

‘Japans wereldwijde dolfijn handel en de jaarlijkse massamoord op die slimme en mooie dieren‘

‘Nederland: in 3 jaar tijd 41.000 vossen vermoord……‘ (10 februari 2021)

‘Bidens oorlog tegen binnenlandse terreur ook gericht tegen o.a. dierenactivisten en milieugroepen‘

‘OVT (VPRO Radio1) met reclame voor de jacht ofwel voor het vermoorden van dieren‘

‘Utrecht gaat ‘s nachts vossen afschieten‘

‘Dierenmishandeling
op grote schaal: Utrechts provinciebestuur laat spreeuwen massaal
afschieten, ondanks enorme afname van deze vogelsoor
t’

‘Jacht op wilde zwijnen, zelfs jongen mogen worden afgeschoten in de zoogtijd……‘ (11 juli 2020) Je weet wel, jacht die ook door ‘koning’ W.A. wordt uitgevoerd op de Koninklijke Domeinen, hoewel deze misdadiger dit volgens subsidieregels niet zou mogen doen, immers om te kunnen jagen worden deze Domeinen 3 maanden lang gesloten, wat in tegenspraak is met die regels…….  Trouwens al een schande dat W.A. subsidie krijgt voor het onderhoud van de Koninklijke Domeinen, alsof de enorme inhumane sufferd armlastig is…. Schande!!

‘Utrechts provinciebestuur: zwanen mogen worden vermoord‘ (met toestemming van GroenLinks, D66, PvdA, CDA en ChristenUnie……..)

‘Stropers: jacht op bedreigde diersoorten geïntensiveerd onder dekking van Coronavirus‘

‘Trump van zins Endangered Species Act de nek om te draaien: bedreigde diersoorten vogelvrij……..‘ (en dat heeft Trump gedaan voor 14 diersoorten, waaronder wolf en beer…..)

‘Martijn van Dam (PvdA) wil zo min mogelijk uitgeven aan natuurbeheer en de ‘noodzakelijke’ jacht op vossen……..‘

‘Menno
Bentveld (‘Vroege Vogel’): u mag reageren, op de reclame voor het
afknallen van ganzen, maar wel beschaafd a.u.b………..’

‘Dierenmishandeling in Australië: grootschalig gebruik barbaars gif tegen dingo’s en vossen…….‘

‘Hert neemt jager te grazen!‘

‘Hert neemt wraak en dood terecht een laffe dierenbeul ofwel jager!!‘ De rollen kunnen niet vaak genoeg worden omgedraaid, wellicht met behulp van een [echte] mens.

‘Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….‘

‘Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….‘

‘Jacht, ofwel psychopathisch plezier in het doden van levende wezens……..‘ 

‘Faeröer Eilanden: jaarlijkse barbaarse slachting van dolfijnen >> Boycot Denemarken en de Faeröer Eilanden!!‘

‘Partij voor de Dieren met schadeclaim van zwanenlijk-koker Smit aan de broek…..‘

‘Plezierjacht en de zoveelste gebroken belofte van de PvdA…….‘ Alleen al het woord ‘plezierjacht’, walgelijk!!!

‘Dijksma (PvdA) houdt ‘plezierjacht’ in stand‘ 

‘Dijksma
(PvdA): jagers zijn natuurbeschermers en natuurliefhebbers……… ha!
ha! ha! ha! ha! ha! Liefde uit de loop van een geweer!!
‘

‘Annie Schreijer-Pierik (CDA), de grote ‘dierenvriend’ wil jagers belonen voor heilzame werk….. AUW!!!‘ Groothufter Schreijer-Pierik is ook lobbyist voor het martelen van
dieren in de intensieve martel veehouderij, nu in de EU fractie van de
EVP waarvan naast het CDA ook de fascistische partij Fidesz al jaren
deel uitmaakt……. (het is op het oment van dit bijschrift  7 oktober 2021 [/////] en Fidesz is niet uit de EVP gezet maar daar zelf uitgestapt, ondanks dat de EVP al jaren sprak van onderzoeken naar Fidesz en haar baas Orbán, waarbij dezen door de EVP werden gedreigd met uitsluiting……)

‘Dierenarts Peter Klaver voor het vergassen en nekken klieven van ganzen……..‘ (reclame voor deze schoft in een programma van de EO christenbroeders)

‘Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…‘

Aan de labels direct onder dit bericht heb ik ook ‘schoontijd’ en ‘Koninklijke Domeinen’ toegevoegd, de eerste is de tijd van het jaar waarin er mag worden gejaagd en de tweede zoals in een eerdere link al weergegeven: het domein waar Willem Alexander illegaal z’n psychopathische hobby jagen kan uitoefenen (illegaal: daar hij miljoenen aan bijzondere bijstand krijgt voor onderhoud van dit landgoed, terwijl daar de regel aan verboden is dat het landgoed het hele jaar open moet zijn en er dus niet gejaagd mag worden). Laatste update: 10 februari 2022.

Archived: UncategorizedTagged: beheerplannen jacht, Carola Schouten, Dierenbescherming, dierenmishandeling, inhumaan, jacht, jagers, Koninklijke Domeinen, marteling, moord Willem Alexander, psychopaten, schoontijd, subsidie, vangkooienLeave a Comment on Jagers gaan vanaf volgende week vrijdag weer op het massamoordpad

Cora van Nieuwenhuizen (VVD minister Asfaltering Nederland) wordt lobbyvoorzitter Vereniging Energie-Nederland

Posted on September 1, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Cora van Nieuwenhuizen (VVD minister Asfaltering Nederland) wordt lobbyvoorzitter Vereniging Energie-Nederland

Hare zwaar vervuilende VVD kwaadaardigheid van Nieuwenhuizen, die het liefst heel Nederland zou asfalteren, stapt op als minister om voorzitter te worden van de Vereniging Energie-Nederland, de koepel en daarmee het lobbyorgaan van o.a. houd je vast: Shell, BP, Eneco, RWE, GasTerra, Vattenfall, en Essent. Ondanks dat deze bedrijven de boel zwaar vervuilen en de klimaatverandering verder aanjagen kunnen ze jaarlijks rekenen op 8,3 miljard euro subsidie (van ons belastinggeld) en dat van de regering waarvan zij dik 4 jaar minister was……. Daarmee betalen wij mee aan de vernieling van ons aller thuis, de aarde….. 

VVD dweil van Nieuwenhuizen durft te zeggen dat ze de boel zuiver wil houden en daarom per direct opstapt, zodat ze niet bij ministerraden zit waar over dit onderwerp wordt gesproken, verder stelt ze dat niet werkzaam was voor de energiesector……. ha! ha! ha! ha! Alsof ze niet had kunnen protesteren tegen de miljarden subsidies voor de sector die de aarde naar de gallemiezen helpt…. Bovendien is veel asfalt van het grootste belang voor bedrijven als Shell en BP, die NB nog steeds de klimaatverandering ontkennen, terwijl Shell al eind 80er jaren van de vorige eeuw uit diepgravend eigen onderzoek wist dat de snelle klimaatverandering het gevolg is van het verbranden van fossiele brandstoffen, ofwel dat bedrijf is daarvoor zelf één van de hoofdverantwoordelijken is…….

Vattenfal en RWE hebben naast hun enorme subsidie het gore lef miljarden
te claimen daar hun steenkoolcentrales per 2030 moeten sluiten en reken
maar dat ze krijgen waar ze om vragen, immers de verantwoordelijke
bewindslieden hebben zich laten leiden door de juridische afdelingen van
deze smeerpijpen……

Van Nieuwenhuizen gaat dus naar een lobbyorganisatie die de wereld naar de kloten helpt, maar vergeet niet dat ze als minister al grootlobbyist was van de auto-industrie, de asfaltmaffia en de luchtvaartsector…… (in feite nog veel kwalijker en niets anders dan een vorm van smerige corruptie)

Van Nieuwenhuizen was als minister niet alleen grootlobbyist van de asfaltmaffia maar ook voor de luchtvaartsector met haar onzalige plan voor Lelystad Airport, NB vlak naast natuurgebied de Oostvaardersplassen waarvoor ze zelfs schijt had aan de Natura 2000 regels…….

Met van Nieuwenhuizen is de hoop op verandering bij die energiebedrijven de grond ingeboord, gezien haar handelen als minister van infrastructuur heeft ook zij lak aan de klimaatverandering, dit terwijl auto’s met hun uitstoot niet alleen de klimaatverandering verder aanjagen, maar ook nog eens de oorzaak zijn van minstens 18.000 doden op jaarbasis (het echte cijfer!!) en er verder voor zorgen dat een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten oploopt, een uitstoot die bovendien kan zorgen voor psychische klachten bij kinderen…… (die 18.000 mensen sterven niet maanden eerder, maar jaren eerder en dat meestal na een akelig ziekbed; nog een ‘leuk feit’ buiten die 18.000 mensen zijn er ook rokers die overlijden als gevolg van jarenlange auto-uitstoot inademing, zoals beroepschauffeurs, echter daar ze hebben gerookt worden ze meegerekend bij het aantal doden dat door roken valt, te weten 20.000….)

Van Nieuwenhuizen heeft de totaal zinloze verbreding van de A27 erdoor gedrukt, waardoor er nog meer van Amelisweerd moet worden gekapt, zo begaan is deze schoft met mens, natuur en planeet…..

Dan nog dit: ministers en staatssecretarissen mogen de eerste jaren na hun politieke loopbaan niet lobbyen voor het bedrijfsleven, het is schandalig dat dit na een paar jaar wel mag, maar wat van Nieuwenhuizen flikt is al helemaal uit den boze…… Zie ook het volgende : 

Image 

ha! ha! ha! ha! ha! Met andere woorden: ze heeft al deelgenomen aan die gesprekken, terwijl men dus al wist dat van Nieuwenhuizen zou gaan lobbyen voor de energiesector, maar heeft zich zogenaamd afzijdig gehouden…… Of je dat maar wilt geloven…… Dit is ronduit misdadig!! (en ook het volgende, al haalde ik dat al even aan:

Bart Zuidervaart

@BartTrouw

· 1h

Uit het Handboek voor Bewindspersonen:
https://rijksoverheid.nl/documenten/richtlijnen/2017/10/03/handboek-voor-bewindspersonen

Image

Walter van der Cruijsen

@wltrrr

·

46m

Tweedaagse politiek is dat Rutte 7 miljard aan energiebedrijven schenkt om minder te vervuilen, Cora voorzitter wordt van de brancheorganisatie vervuilers en vervolgens weigeren CDA en VVD met links te onderhandelen over akkoord.

Zak. Er. Dan. Maar. In. #formatie

Zou ik zeggen.

 

Hier nog wat vette volksverlakkerij van aartsleugenaar Rutte, die blijkbaar denkt onder en boven wet en regelgeving te staan:

Jorn Jonker

@Jorn

Rutte bij binnenkomst formatie over vertrek Van Nieuwenhuizen:
“Het kabinet zit heel erg lang. We willen ook niet dat mensen te lang wachtgeld hebben. Dus als mensen een mooie baan vinden…”

Translate Tweet

10:18 AM · Aug 31, 2021·Twitter for iPhone

14 Retweets

19 Quote Tweets

36 Likes

Het kabinet zit al heel erg lang? Rutte geeft les maar kan blijkbaar niet eens rekenen: zijn kabinet trad aan op 26 oktober 2017 en zit derhalve nog geen 4 jaar!! Ach niet kunnen rekenen? Het is simpelweg weer een smerige leugen van deze figuur die ontelbaar vaak heeft gelogen tijdens de 10 jaar dat hij godbetert premier is……. Alsof hij vergeten is dat zijn kabinet demissionair is vanwege de uiterst onbeschofte behandeling van mensen die recht hadden op een toeslag voor de kinderopvang, waarbij de Belastingdienst ook nog eens gebruik heeft gemaakt van etnisch profileren….. Ondanks dat Rutte meermaals heeft beloofd dat deze mensen snel zouden worden geholpen is deze schofterige zaak nog steeds niet afgehandeld, maar ja zoals gezegd liegen doet ploert Rutte als de beste……

Zie ook: ‘Van Nieuwenhuizen (VVD minister) doet verlichting langs snelwegen weer aan vanwege ‘gevoel van veiligheid‘ (hoe bedoelt u: van Nieuwenhuizen heeft nooit gelobbyd voor de energiebedrijven???)

Voor meer berichten met smeerpijp van Nieuwenhuizen, Rutte, Lelystad Airport en/of luchtvervuiling, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Archived: UncategorizedTagged: A27, BP, Cora van Nieuwenhuizen, corruptie, Essent, klimaatverandering, Lelystad Airport, lobbyisten, luchtvervuiling, Natura 2000, nieuwe kolencentrales, Rutte, Rutte 3, RWE, Shell, subsidie, VattenfallLeave a Comment on Cora van Nieuwenhuizen (VVD minister Asfaltering Nederland) wordt lobbyvoorzitter Vereniging Energie-Nederland

Klimaatkantelpunten dicht benaderd aldus 14.000 wetenschappers

Posted on August 29, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Klimaatkantelpunten dicht benaderd aldus 14.000 wetenschappers

Al Jazeera bracht 28 juli 2021 een artikel waarin wordt gewezen op duizenden wetenschappers die waarschuwen voor het naderen van klimaatkantelpunten, waarvan er m.i. al een aantal zijn gepasseerd. Zo is het zeker dat we de wereldtemperatuur aan het eind van de eeuw niet kunnen beperken tot 1,5 graad Celsius, zoals de mens afsprak op de zwaar vervuilende klimaattop van Parijs, het is zeker dat deze temperatuur tegen die tijd met zelfs 3 graden C. of meer zal zijn gestegen……

Eigenlijk geeft die groep van 14.000 wetenschappers zelf al aan dat een aantal klimaatkantelpunten al zijn overschreden. In een artikel gepubliceerd op BioScience geeft men aan dat de regeringen hebben gefaald in het aanpakken van de over-exploitatie van de aarde, die de wetenschappers aangeven als de hoofdoorzaak van heel veel ellende. Het aantal natuurrampen ten gevolge van de klimaatverandering is schrikbarend gestegen, inclusief overstromingen in Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië, record hittegolven en bosbranden in Australië en de VS, plus vernietigende cyclonen in Afrika en Zuid-Azië. Het gaat hier zoals je begrijpt over de natuurrampen in 2019, terwijl deze dit jaar in feite al weer zijn overtroffen en dat zelfs in de buurt met de overstromingen in Duitsland, België en ons eigen land, terwijl in de VS en Canada hitterecords werden gemeten, gepaard gaande met enorme bosbranden, om over het smelten van gletsjers en het afbreken van ijsbergen in Antarctica maar te zwijgen…… En dat zijn nog maar een paar van de natuurrampen die de wereld dit jaar hebben getroffen……

Ondanks de Coronacrisis zijn vorig jaar weer records geslagen met de hoeveelheden CO2 en methaangas in de atmosfeer, waarbij methaangas een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas is dan CO2….. Alleen dat feit, een bijna stilliggen van industrie en autoverkeer vanwege die crisis en toch een verdere stijging van de hoeveelheid CO2 en methaangas geeft al aan dat het stoppen van de klimaatverandering een onmogelijke zaak is, we kunnen deze stijging van de wereldtemperatuur hooguit afremmen, maar dan moeten we wel onmiddellijk actie ondernemen. Echter dat weigeren de westerse regeringen ondanks hun valse praatjes, terwijl de arme landen die zich langzaam maar zeker ontwikkelen en die niet worden overspoeld met natuurrampen, zich in het geheel niet druk maken over de klimaatverandering, maar wat wil je als je ziet dat de VS en Australië deze landen volplempen met goedkope steenkool, waar bedrijven uit de VS zelfs kolencentrales bouwen in die landen…… Zoals een enorme kolencentrale in het deel van het grote natuurgebied de Sundarbarns dat tot Bangladesh behoort (een land dat overigens wel regelmatig wordt getroffen door weergeralteerde rampen), voor die centrale hebben destijds president Obama en zijn vicepresident Biden de vergunning afgegeven…..

De Sundarbans

We hebben als Nederlanders overigens niet te wijzen naar andere landen als je ziet dat Nederland een onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering, dit vanwege de enorme uitstoot aan CO2 en methaangas door de intensieve veehouderij….. Premier en aartsleugenaar Rutte doet zich voor als een klimaatkampioen, echter zijn kabinet wenst niets te doen aan de grootte van de intensieve veehouderij terwijl deze enorme veestapel onder zijn beheer (en dat van ChristenUnie minister Schouten) met 100 miljoen is gestegen tot een totaal van 600 miljoen dieren……

De uitstoot van Co2 door de intensieve veehouderij in de EU is groter dan de uitstoot van alle autoverkeer in dat gebied…..

Deze veestapel wordt voor een fiks deel gevoed met soja, waarvoor in Brazilie enorme gebieden van het Amazonewoud worden platgebrand, Nederland is met haar gigantische veestapel dan ook niet voor niets na China de nummer 2 importeur van die soja…… (overigens 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer…..)

Hoe is het mogelijk dat het afbraakkabinet Rutte 3 jaarlijks nog steeds 8,3 miljard euro aan subsidie geeft aan de oliemaatschappijen en energiecentrales, onder andere voor de aankoop van hele bossen in de VS en Scandinavie, die als pellets worden verbrand in de nieuwe kolencentrales in ons land en dan te bedenken dat houtverbranding nog een fractie vuiler is dan het verbranden van steenkool……..

Ik sprak al even over het afbreken van enorme Antarcticaanse ijsbergen, wat maar een onderdeel is van het snel smelten van ijs en gletsjers, 31 keer zo snel dan men eerst heeft berekend…..  

Lees het volgende Al Jazeera artikel dat werd gepubliceerd voordat het IPCC rapport het licht zag en geeft het door! De tijd voor echte actie is nu en niet in een sukkelgang tot 2030 of 2050, althans als we de ramp nog enigszins in de hand willen houden, vergeet niet dat een halve graad Celsius stijging van de wereldtemperatuur naar schatting aan 150 miljoen mensen het leven zal kosten, ook in ons land zullen er meer doden zijn te betreuren door stijgende temperaturen en vaker optredende hittegolven…. (en dat deze zomer hier nu aanzienlijk koeler is zegt niets over wereldtemperatuur noch over wat ons de komende jaren aan ellende wacht….)

News|Climate Change

Thousands of scientists warn climate tipping points ‘imminent’

Researchers say ‘overexploitation of the Earth’ has seen many of its ‘vital signs’ deteriorate to record levels.

Greenland and Antarctica recently showed all-time low levels of ice mass and glaciers are melting 31- percent faster than they did just 15 years ago, the authors said [File: Bob Strong/Reuters]

Thousands of scientists have repeated calls for urgent action to
tackle the climate emergency, warning that several tipping points are
now imminent.

The researchers, part of a group of more than 14,000 scientists who
have signed on to an initiative declaring a worldwide climate emergency,
said in an article published in the journal BioScience on Wednesday
that governments had consistently failed to address “the
overexploitation of the Earth”, which they described as the root cause
of the crisis.

Since a similar assessment in 2019, they noted an “unprecedented surge”
in climate-related disasters, including flooding in South America and
Southeast Asia, record-shattering heatwaves and wildfires in Australia
and the US, and devastating cyclones in Africa and South Asia.

(op deze plek in het origineel een video met uitleg over ‘ecocide’ >> het vernietigen van de natuur door de mens, waarbij hele ecosystemen worden beschadigd of zelfs worden weggevaagd, in feite helpt de mens hiermee ook zichzelf om zeep; ecocide wordt belachelijk genoeg niet bestraft als een misdaad waar genocide wel strafbaar is, maar waar ook vaak genoeg niet op wordt gehandeld, zie Jemen en het verdrukte Palestijnse volk…..)

For the study, scientists relied on “vital signs” to measure the
health of the planet, including deforestation, greenhouse gas emissions,
glacier thickness and sea-ice extent and deforestation. Out of 31
signs, they found that 18 hit record highs or lows.

For example, despite a dip in pollution linked to the COVID-19
pandemic, levels of atmospheric CO2 and methane hit all-time highs in
2021.

Greenland and Antarctica recently showed all-time low levels of ice
mass and glaciers are melting 31-percent faster than they did just 15
years ago, the authors said.

Ocean heat and global sea levels set new records since 2019, and the
annual loss rate of the Brazilian Amazon reached a 12-year high in 2020.

Echoing previous research, the researchers said forest degradation
linked to fire, drought and logging was causing parts of the Brazilian
Amazon to now act as a source of carbon, rather than absorb the gas from
the atmosphere.

Livestock such as cows and sheep are now at record levels, numbering
more than four billion and with a mass exceeding that of all humans and
wild land mammals combined, they said.

‘Address the root cause’

Tim Lenton, the director of the University of Exeter’s Global Systems Institute and study co-author, said the recent record-breaking heat waves in western United States and Canada showed that the climate had already begun to “behave in shocking, unexpected ways”.

“We need to respond to the evidence that we are hitting climate
tipping points with equally urgent action to decarbonise the global
economy and start restoring instead of destroying nature,” he said.

The researchers said there was “mounting evidence that we are nearing
or have already crossed” a number of climate tipping points.

These include melting of the Greenland and West Antarctic ice sheets,
which may now be irreversible on a centuries-long time scale,
regardless of how or if the human race slashes its emissions.

They said increasing ocean deoxygenation and warming waters were
threatening warm-water coral reefs, upon which half a billion people
rely for food, income and storm protection.

“Given these alarming developments, we need short, frequent, and
easily accessible updates on the climate emergency,” said the study.

(op deze plek in het origineel een video over de vele milieurampen die dit jaar plaatsvonden >> torenhoge temperaturen, bosbranden, orkanen en overstromingen)

The authors
repeated previous calls for transformative change in six areas:
eliminating fossil fuels, slashing pollutants, restoring ecosystems,
switching to plant-based diets, moving away from indefinite growth
models and stabilising the human population.

They also called for climate-change education to be included in
school core curriculums globally in order to raise awareness of the
issue.

In the immediate term, they proposed a trio of emergency responses to the climate emergency.

These consisted of “a significant carbon price”, a global phase-out
and ban of fossil fuels, and the development of strategic climate
reserves such as restoring and maintaining carbon sinks and biodiversity
hot spots.

“We need to stop treating the climate emergency as a stand-alone
issue – global heating is not the sole symptom of our stressed Earth
system,” said William Ripple, a distinguished professor of ecology at
Oregon State University’s College of Forestry.

“Policies to combat the climate crisis or any other symptoms should
address their root cause: human overexploitation of the planet,” Ripple
said.

He added: “We need to quickly change how we’re doing things, and new
climate policies should be part of COVID-19 recovery plans
wherever possible.”

Source: Al Jazeera and news agencies

Related: 

‘Canary in the coal mine: Gaza, the Levant, and climate change‘ 

The
environmental degradation in Gaza should be an early warning for what
is to come for the whole of the Levant.

Karim
Elgendy

7 Jul
2021

Palestinian children fill up gallons with water in Gaza City on May 20, 2021 [File: Mahmud Hams/AFP] 

‘We saw it coming’: The Indigenous leader fighting climate change

Nemonte Nenquimo discusses how climate change has altered the Amazon and the elders who guide her work.

29 Jun 2021

 

Indigenous leader Nemonte Nenquimo took legal action against the auctioning of land for oil drilling in Waorani territory in 2019, and again during the coronavirus pandemic for the government's response to the outbreak [File: Franklin Jácome/Press South/NurPhoto via Getty Images]

OPINION

We
need to treat climate change as the emergency that it is

Why are most media
outlets not giving the climate emergency the 24/7 coverage they
provided for the COVID-19 pandemic?

Mark
Hertsgaard
|Kyle
Pope

3
Jun 2021

A demonstrator holds a poster that reads 'State of Climate Emergency' behind Indigenous people during a protest in Paris, France, on December 12, 2015 [Etienne Laurent/EPA]

Climate activists want a new US central bank chief — here’s why
 
Brazil’s Supreme Court to rule soon on Indigenous land rights
 
Tourist sites threatened by raging US wildfires

======================================

Zie ook: ‘Een waarschuwing voor de enorme uitstoot van CO2 en de daaruit volgende klimaatverandering uit….. 1912‘ (!!!!) En dan doet men meer dan 100 jaar later nog steeds veel te weinig om een wereldwijde ramp tegen te gaan, sterker nog >> nog steeds wordt de klimaatverandering verder aangejaagd!!

‘Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren‘ (o.a. met aandacht voor het laatste IPCC rapport)

‘VS laat Golf van Mexico door oliemaatschappijen vervuilen met zwaar vervuild fracking gif‘

‘Joe Biden spreekt met gespleten tong over terugdringing klimaatverandering‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over de valse beloften van Biden)

‘Turkse president Erdogan geeft Koerden de schuld van de bosbranden…… EU doet er het zwijgen toe‘ (!!!!) 

‘Klimaatverandering treft vooral meisjes en vrouwen‘ (!!!!)

‘Eart Overshoot Day en wetenschappers die waarschuwen dat de planeet kantelpunten nadert door de klimaatverandering‘

‘VPRO werkt mee de aarde naar de gallemiezen te helpen‘

‘Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting‘ (deze diesel bestaat voor het grootste deel uit palmolie!!)

‘Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen‘

‘Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)‘ (!!!!)

‘Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’

‘Uitstoot methaangas op hoogste punt sinds men begon met metingen in 1983‘ (!!!!)

‘Exxon en BP verbranden zonder enig nut jaarlijks miljarden kubieke meters aan gas‘

‘Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden‘

‘Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau‘ (!!!!)

‘‘Methaangasboer’ ontsnappend uit de Oost-Arctische Plaat kan de wereld zoals wij die kennen vernietigen‘ (!!!!)

‘Unilever heeft een ‘ambitieus klimaatplan’, of hoe een grote aanjager van de klimaatverandering zich probeert groen te wassen‘

‘Nelleke
Noordervliet (broodschrijver) beklaagt zich over het niet meer de
wereld rond te kunnen trekken zonder commentaar te krijgen……..
‘

‘Niet
eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch
gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd
‘
(!!!!)

‘Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……‘

‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het veelal om mensen die nooit gerookt hebben en redelijk gezond,
of ronduit gezond hebben geleefd….. Zo bezien kunnen er ook onder de
rokers longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s, neem
bijvoorbeeld het grote aantal rokende beroepschauffeurs…..

‘Vandaag is het Earth Overshoot Day: ‘We vragen meer van de aarde dan ze aankan’‘ (een artikel van RTL Nieuws)

‘Timmermans
(PvdA, Europese Commissie) na watersnood bezig met greenwashing terwijl
de Commissie subsidie geeft aan oliemaatschappijen, de veehouderij en
glyfosaat langer zal toestaan
‘

‘Siberië staat in brand: de geproduceerde enorme luchtvervuiling is een groot gevaar voor de volksgezondheid‘

‘Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden‘

‘Exxon valt alweer door de ‘duurzame mand’ en andere grootvervuilers die bijzonder smerig bezig met het groenwassen van hun naam‘‘Vreedzame klimaatactivisten in Italië veroordeeld tot straffen van 6 maanden tot 3 jaar…….‘ (‘logisch toch dat je wordt gestraft als je de wereld wilt redden??’) zie wat dat betreft ook:

‘EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt‘

‘Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres……….‘ (Berta was o.a. een milieuactivist) Zie wat dat betreft ook:

‘Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (veel vrouwen
zijn het slachtoffers daar juist ook zij te maken hebben met de
gevolgen van de klimaatverandering waar ze zich verzetten tegen
bedrijven en overheden die deze verandering verder aanjagen en zie de
links in dat bericht)

‘Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (met name mensenrechten- en milieuactivisten worden vermoord in deze terreur) Zie wat dat betreft ook:

‘Honduras wordt geteisterd door doodseskaders die worden gesteund door…. de VS!!‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales‘
(een staatsgreep die duidelijk werd georganiseerd en geregisseerd door
de CIA) (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over
Bolivia….)

‘Honduras 10 jaar na de VS coup: het verzet is springlevend en de repressie groot‘

‘Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord‘ (!!!!)

‘Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………‘ (deze activist, Yeneth Urquia, werd na Berta Cáceres vermoord, ook vanwege verzet tegen een waterkrachtcentrale) 

‘Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..‘

‘VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……‘

‘BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd‘

‘Argentinië: protesten bij politiek proces tegen welzijnsactivist……‘

‘Mexico: mensenrechten- en milieuactivist Isidro Baldenegro vermoord……..‘

‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (!!!!) (artikel van AD) zie wat dat betreft ook:

‘Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ Later bleek het werkelijke bedrag 8,3 miljard euro te zijn (zie de link hier direct boven), daarmee
worden ook de elektriciteitscentrales van subsidie voorzien, zoals die
stoken op steenkool voor de bijstook van biomassa in de vorm van hout
wat NB nog een fractie vuiler is dan de verbranding van steenkool…. 

‘Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren‘

‘BP launches biggest global campaign in a decade‘
(een smerige manier van Greenwashing, waarmee BP het doet voorkomen als
zou het een duurzaam bedrijf zijn……. ha! ha! ha! ha! ha!)
(Greenpeace GB heeft hiertegen actie gevoerd, o.a. middels een petitie)

‘BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….‘ (de onbeschofte brutaliteit en dat een paar jaar na de ramp met het door BP gehuurde platform Deepwater Horizon!!!)

‘Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

‘Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

‘Absolute
noodzaak volgens Michael Moore, Jeff Gibbs en Greta Thunberg: het
redden van mens, dier, natuur en aarde, voor het echt te laat is
‘ (!!!!)

‘Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Shell is zwaar teleurgesteld, dat het niet lonend is, een groot deel van het Arctisch gebied met olie te vervuilen……‘

‘Koninklijke
Shell koers omhoog, aandeelhouders, waaronder uw koningshuis, dolblij
met 6.500 ontslagen………. IJsbreker Shell tegengehouden op weg naar
toekomstige ramp in Arctisch gebied…..
‘ 

‘Shell gaat boren in Arctisch gebied, zonder de beloofde extra beveiliging………‘ (klik ook op de ‘links’ in dat bericht).

‘Studie toont aan dat het Antarctica ijs onder de waterspiegel in hoog tempo smelt…….‘ 

———————————–

Hier nog een lesje voor klimaatsceptici: ‘Frits
Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen
door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel
‘
(leuk feit dat Böttcher regelmatig werd geciteerd door
klimaatsceptici, ik dacht ook door Marjanne Zwagerman) zie wat dat
betreft ook:

‘Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….‘ (!!!!)


‘Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden
‘

‘Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering‘

Archived: UncategorizedTagged: bosbrand, CO2, hittegolf, intensieve martel veehouderij, klimaatkantelpunt, klimaattop, klimaatverandering, methaangas, oliemaatschappijen, soja, steenkool, subsidie, Sundarbans, weergerelateerde rampenLeave a Comment on Klimaatkantelpunten dicht benaderd aldus 14.000 wetenschappers

VS laat Golf van Mexico door oliemaatschappijen vervuilen met zwaar vervuild fracking gif

Posted on August 19, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

Alsof niet al een deel van de Golf van Mexico dood is en dat voor vele jaren zal zijn door de ramp met BP’s Deepwater Horizon, hebben de overheden in de VS toegestaan* dat oliemaatschappijen het zwaar vervuilde en giftige water dat na fracken voor schaliegas en -olie overblijft, gewoon in het oppervlaktewater lozen……. Niet voor niets ook dat men winst kan maken met deze zwaar vervuilende manier van olie- en gaswinning, immers men behoeft de boel niet op te ruimen en schoon te maken als men doorgaat naar de volgende plek om opnieuw dit smerige proces te starten en zoals o.a. in dit bericht nog eens aangekaart zelfs het zwaar giftige vervuilde water dat in het fracking proces is gebruikt kan men gewoon lozen…… Als men de boel grondig zou moeten opruimen (bovengronds) en afvalwater zou moeten zuiveren voor het mag worden geloosd, zou de gas- en oliewinning middels fracken zo duur zijn dat het niet zou lonen!!

Joe Biden heeft het onlangs voor elkaar gekregen, nadat de VS Duitsland een paar jaar lang heeft gedreigd met sancties om dat land te laten stoppen met de aanleg van de NordStream 2 (NS2) pijpleiding van Rusland naar Duitsland: Merkel is akkoord gegaan met de afname van grote hoeveelheden LNG uit de VS en het steunen van de zwaar corrupte staat Oekraïne met geld voor duurzame energieprojecten, ofwel in feite heeft ze zich laten chanteren…… (geld voor Oekraine waarvan je nu al weet dat dit voor een heel groot deel zal verdwijnen naar buitenlandse bankrekeningen van de corrupte top van politici en ondernemers……) De chantage pogingen en dreigementen (óók van de Biden administratie door o.a. opperploert Blinken) waren erop gericht om Rusland dwars te zitten, nog meer dan met de op belachelijke gronden genomen illegale sancties* van de VS en de EU tegen dat land……. Daarnaast had de VS nog een reden en wel om het middels fracken verkregen en daarna vloeibaar gemaakte LNG te kunnen verkopen aan de EU lidstaten, gas dat vanwege het fracken en het smerige zee transport veel duurder is dan Russisch gas en daarbij ook nog eens de klimaatverandering veel verder aanjaagt dan met het Russische gas….. Heel smerig ook dat de VS de leugen bleef herhalen dat Rusland dat gas zou gebruiken om de EU onder controle te krijgen, terwijl Rusland staat voor de door haar getekende contracten……

Dat het afvalwater dat na fracken overblijft werd en wordt geloosd op open water was al lang bekend, maar nu het Care2 team bekend heeft gemaakt om welke hoeveelheden het gaat, kan je pas echt begrijpen hoe ernstig de aantasting van het milieu moet zijn….. Het Care2 team spreekt over 66,3 miljoen gallons giftig water dat is meer dan 2,5 miljard liter…….. Als de oliemaatschappijen dit water zouden moeten zuiveren zou het zoals gezegd niet lonen om schalie-olie en -gas te winnen, daarbij krijgen de oliemaatschappijen in de VS, zoals in de EU, ook nog eens miljarden aan subsidies, betaald met belastinggeld van de bevolking, om de wereld van die bevolking naar de kloten te helpen……. (en ook dat geldt voor de EU en haar lidstaten, zo geeft Rutte 3 jaarlijks 8,3 miljard euro subsidie aan oliemaatschappijen en energiecentrales en dan durft men in de reguliere media Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen… ha! ha! ha! ha!)

Lees de petitie die vooral ingaat op het leven dat vernietigd wordt met dit afvalwater en teken ajb! (en geeft het door!)

66.3 million gallons of fracking waste – in our waters

The Gulf is filled with iconic endangered species, yet the EPA is letting fracking rigs dump poisonous waste into the water

 

The Gulf of Mexico’s waters are a rich, abundant ecosystem, filled with some of the most iconic marine species, including whales, dolphins, manatees, sharks, and turtles, as well as corals and sea-faring birds like pelicans and egrets.
Many of these species are
also endangered or threatened, meaning they
need our protection now. Yet the Gulf of Mexico is also increasingly
home to toxic hydraulic fracturing (“fracking”), with upwards of 3,000 fracks occurring in the past 10 years. Along
with this oil and gas extraction has come 66.3 million gallons of
fracking waste, which has all been dumped straight into the Gulf waters,
poisoning these animals’ important home.

Since 2010, instances of fracking have increased in frequency — it is
now an almost daily fact of life. Despite this, researchers have been
unable to investigate the health implications of 75% of the chemicals
that fracking corportions use. Of the 25% of chemicals that have been
studied, many are directly linked to various types of cancer, neurotoxicity, damage to reproductive organs, and also death. But the U.S. Environmental Protection Agency (EPA) has so far refused
to limit the amount of fracking wastewater — in other words, toxins —
that these corporations may discharge into Gulf waters, where countless
animals live.

This is dangerous for us, it’s dangerous for the animals, and it’s dangerous for our whole Earth.
Demand
that the EPA ban fossil fuel corporations from releasing fracking waste
into any type of waterways, and tell the governments of the U.S. and
Mexico to ban all hydraulic fracturing operations in the Gulf of Mexico!

Thank you,

Miranda

The Care2 Petitions Team

P.S. Animals and humans alike are being inundated with deadly chemicals by fracking corporations, with no government checks. Sign the petition to end this now!

==================================

* Illegale sancties, daar ze niet worden gesteund door een VN resolutie….. Bovendien werden ze o.a. genomen op basis van de leugen als zou Rusland De Krim hebben geannexeerd, terwijl in werkelijkheid de bevolking van De Krim, inclusief de oorspronkelijke bevolking met een overweldigende meerderheid stemden voor aansluiting bij Rusland, simpelweg omdat ze niet wensten te leven onder de neonazi-junta o.l.v. de zwaar corrupte nazi Porosjenko die de VS in Oekraïne heeft geïnstalleerd, De VS trok maar liefst 4 miljard dollar uit om een verandering van regime door te drukken in Oekraïne, daarmee werden  demonstraties georganiseerd, die uitmonden in een opstand, waarbij neonazi’s werden bewapend en getraind door de VS. Ook de schepschutters op het Maidanplein in Kiev werden ingehuurd door de VS….. Dit alles daar de democratisch gekozen president Janoekovytsj en zijn regering niet wensten te buigen voor de VS en weigerde een associatieverdrag met de EU te sluiten, een verdrag dat niet in het belang was (en is) van de bevolking in Oekraïne…. Janoekovytsj wilde een verdrag met Rusland dat uiterst lucratief was voor Oekraïne en haar bevolking……. (één van de architecten van deze coup was Hillary Clinton, eertijds minister van BuZa onder Obama, die ook de 4 miljard dollar wist vrij te maken…..)

———————————–

* Mede met instemming van de federale overheid plus de
Environmental Protection Agency >> EPA, NB een organisatie die het
milieu moet beschermen……

———————————-

Wat betreft Fracken zie: ‘Nord Stream 2 is geen commercieel maar geopolitiek project aldus BNR ‘deskundige’ Geert Jan Hahn‘

‘Grote oliemaatschappijen krijgen al decennialang overheidssubsidie, belastingvoordeel en profiteren daarnaast van mazen in de wet‘

‘Joe Biden belazert het volk van de VS met zijn beloften en dat op een ongekende manier‘

‘Tony Blinken (VS minister BuZa) dreigt bedrijven onmiddellijk te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2‘

‘Navalny: zonder enig bewijs worden in de westerse media en politiek Rusland en m.n. Putin aangewezen als de hoofdschuldigen voor vergiftiging‘ En zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Navalny en de novitsjok sprookjes >> novitsjok is zo giftig dat zelfs een aanraking met een druppel van dit spul een zekere dood zal veroorzaken!!

‘Derk Sauer (ex-SP lid) met heftig neoliberaal gezouten anti-Russische propaganda‘

‘Duitsland in de ban van de 2 keer (!) met dodelijk novitsjok vergiftigde Navalny, NS2 en dreigementen uit VS‘

‘Shell gaat verdienen aan ‘bio-LNG’ een brandstof die even ‘duurzaam’ is als de bio-diesel van Neste MY Renewable Diesel‘ 

‘VS bezig concurrentie LNG met Nord Stream 2 de nek om te draaien door verregaande illegale sancties‘

‘Biden en Trump zijn voor het blijven winnen van schalie-olie en gas met een ‘mooie rol’ voor Shell‘

‘Shell
positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!
‘ 

‘Trump past milieuwetgeving zo aan dat de grote vervuilers meer vrij spel krijgen dan eerder voor mogelijk gehouden‘ 

‘Fracken verboden in Schotland!!‘ (5 oktober 2017)

Voor meer berichten over fracken, klik op dat label, direct onder dit bericht.

———————————————

Zie wat betreft waterverontreiniging: ‘Joe Biden spreekt met gespleten tong over terugdringing klimaatverandering‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over de valse beloften van Biden)

‘Endangered Species Act kent een grote maas en bedreigt juist de dieren die deze wet zou moeten beschermen‘

‘Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren‘

‘BP launches biggest global campaign in a decade‘ (een smerige manier van Greenwashing, waarmee BP het doet voorkomen als zou het een duurzaam bedrijf zijn……. ha! ha! ha! ha! ha!) (Greenpeace GB heeft hiertegen actie gevoerd, o.a. middels een petitie)

‘BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….‘ (de onbeschofte brutaliteit en dat een paar jaar na de ramp met het door BP gehuurde platform Deepwater Horizon!!!)

 Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

‘Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Absolute
noodzaak volgens Michael Moore, Jeff Gibbs en Greta Thunberg: het
redden van mens, dier, natuur en aarde, voor het echt te laat is
‘

‘Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Trump van zins Endangered Species Act de nek om te draaien: bedreigde diersoorten vogelvrij……..‘

‘Shell is zwaar teleurgesteld, dat het niet lonend is, een groot deel van het Arctisch gebied met olie te vervuilen……‘

‘Koninklijke
Shell koers omhoog, aandeelhouders, waaronder uw koningshuis, dolblij
met 6.500 ontslagen………. IJsbreker Shell tegengehouden op weg naar
toekomstige ramp in Arctisch gebied…..
‘ 

‘Shell gaat boren in Arctisch gebied, zonder de beloofde extra beveiliging………‘ (klik ook op de ‘links’ in dat bericht).

‘Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren‘

‘Studie toont aan dat het Antarctica ijs onder de waterspiegel in hoog tempo smelt…….‘

Archived: UncategorizedTagged: A. Blinken, BP, chantage, Deepwater Horizon, Duitsland, EPA, fracken, klimaatverandering, LNG, Merkel, NS2, Oekraïne, resolutie, Rusland, sancties, schalie-olie, schaliegas, subsidie, VN, waterverontreinigingLeave a Comment on VS laat Golf van Mexico door oliemaatschappijen vervuilen met zwaar vervuild fracking gif

Exxon valt alweer door de ‘duurzame mand’ en andere grootvervuilers die bijzonder smerig bezig met het groenwassen van hun naam

Posted on July 18, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Exxon valt alweer door de ‘duurzame mand’ en andere grootvervuilers die bijzonder smerig bezig met het groenwassen van hun naam

Oké geen nieuws eigenlijk, echter het is altijd goed te zien hoe weer een oliemaatschappij plat op de bek gaat vanwege het valselijk beweren duurzaam bezig te zijn, terwijl men achter de schermen precies het tegenovergestelde doet, maar dat laatste wel ‘iets fanatieker’ en op een wel heel smerige manier….. (terwijl het bedrijf juist bezig is met een grote greenwashing campagne…)

Door ‘undercover werk’ van een aantal mensen is men erachter gekomen dat topfiguren van Exxon* er trots op zijn dat ze de boel een oor aannaaien en zelfs stellen dat het moeilijk zal zijn om bepaalde bereikte resultaten terug te draaien….. Daarbij hebben ze ook nog verteld dat hun machinaties hen geld zal opleveren in de vorm van een bonus dan wel loonsverhoging (hoorde onlangs, ik dacht op BBC World Service radio ook een dergelijke getuigenis)……  

Schandelijk genoeg worden klimaatactivisten veroordeeld tot gevangenisstraffen, daarnaast worden jaarlijks een aantal van deze activisten vermoord, vooral in Latijns-Amerika, terwijl de top van de oliebedrijven die de wereld naar de gallemiezen helpen worden gefêteerd met dikke bonussen en dito salarissen….. (hoe meer deze figuren vernietigen, hoe meer geld ze krijgen >> de wereld op de kop….) 

Dan te bedenken dat alleen Nederland deze vernietigende en stinkend rijke bedrijven een jaarlijkse subsidie geeft van 8,3 miljard euro…… Daarmee kunnen ze mooi de advertenties betalen waarmee ze zich proberen groen te wassen met verhalen dat ze duurzaam bezig zijn en tegelijkertijd ‘wetenschappers’ omkopen, die voor hen verklaren dat de klimaatverandering een onzin verhaal is……. Terwijl Exxon en Shell respectievelijk in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek al wisten dat de ook toen al optredende snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen……. (dit nog naast het feit dat jaarlijks wereldwijd miljoenen mensen sterven als gevolg van de luchtvervuiling door die verbranding, in Nederland gaat het op jaarbasis om 18.000 mensen (het echte cijfer!) die niet een paar maanden, maar jaren eerder sterven en dat meestal na een akelig ziekbed…..) 

Over de gevolgen van de klimaatverandering gesproken: de enorm hoge temperaturen, zelfs tot meer dan 45 graden Celsius in het noordoosten van de VS en het oosten van Canada, hebben gezorgd voor het overlijden van honderden oude en anderszins zwakke mensen, om nog maar te zwijgen over het enorme aantal bosbranden in die gebieden, die op zich de klimaatverandering verder aanjagen en waarbij grote hoeveelheden CO2 en methaangas vrijkomen, terwijl de laatste een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas is dan CO2….. Je begrijpt waarschijnlijk wel dat deze giga emissies aan CO2 en methaangas de klimaatverandering verder aanjagen!!

Over doden gesproken: met de overstromingen in Duitsland en België zijn intussen al meer dan 180 mensen omgekomen, deze overstromingen (ook die in Limburg) zijn een direct gevolg van de klimaatverandering……..

De volgende petitie van ChangeForce kunnen wij helaas niet tekenen, maar wel met meer informatie over het schandelijk gedrag van Exxon (en betrekking hebbend op andere groenwassers als Shell, dat onlangs met veel bombast aankondigde mee te delen in een windpark voor de Schotse kust,maar dat verder stil is over nieuwe olie- en gasexploraties en producties):

Stop Exxon’s Climate Change Misinformation Campaign

Posted by Tiffany White

Target: Joe Manchin, Chairman of Senate Committee on Energy & Natural Resources

Goal: Investigate fossil fuel companies for misleading public and for active attempts to sabotage climate-related efforts.

An estimated one billion marine lives boiled to death in the Pacific
Northwest heat waves. One town very nearly reached the hottest
temperature ever recorded on Earth, and a raging Oregon wildfire
continues its dangerous expansion. Across the world, Europe was hit with
an unprecedented amount of flooding that drenched some countries with
two months’ worth of rain in just two days. Hundreds have died, and
thousands more remain missing in Germany alone. German leaders gravely
announced that “climate change has come” and doubled down on a
commitment to combat global warming. All of the above real-world
tragedies show that climate change is too tame a word. We are in the
midst of a climate crisis. Meanwhile, fossil fuel companies in America
are giving tutorials on how to derail the fight for climate justice.

A recent expose with undercover advocates revealed that despite its
public support for some clean energy policies, Exxon executives have
been very busy behind the scenes lobbying against just about every
proposed climate initiative. In secretly taped snippets, the execs
seemingly bragged about their recruitment and leveraging of politicians
on both sides of the aisle. One of the executives is on video saying:
“the 2022 class is focused on reelection, so I know I have them.”
Another portion of the recording has the executive lamenting about a
proposed large-scale infrastructure package: “green energy and renewable
technologies, and…retrofitting federal buildings…it’s going to
accelerate the transition to the extent that, I think, four years from
now, it’s going to be difficult to unwind that.” The same executive
decried that he might lose his big corporate tax break in the process.

He also celebrated the company’s successes with the previous
administration: “you know, the wins are such that it would be difficult
to categorize them all.” Further, the executive admits…“did we
aggressively fight against some of the science?…did we join some of
these shadow groups to work against some of the early efforts? Yes,
that’s true.”

The organization responsible for this expose has called on Congress
to launch an immediate investigation into Exxon and other fossil fuel
conglomerates for their “climate crimes.”  Sign the petition below to
join them in this demand for accountability.

PETITION LETTER:

Dear Senator Manchin,

“Exxon vs. the American people”: this is how Greenpeace’s Unearthed
branch characterized the recently released recordings of Exxon
executives bragging about how they were gaming Washington and its
leaders. The characterization is more than fitting. On which side does
the Senate rest?

After laying out how they target vulnerable politicians, actively
discredit science with disinformation, and sabotage every piece of
legislation that might have a chance of succeeding, these special
interest super soldiers end their secretly taped confession with,
“[climate change] doesn’t affect people’s everyday lives.”  Say that to
the families who lost loved ones to heat waves, floods, those supposedly
minor forest fires, and too many other man-made tragedies to name.

The House has already called on these bad actors to testify before an
investigatory committee. Please join them in these efforts so that this
destructive special interest and its toxic influence is rooted out of
decision-making that impacts us all.

Sincerely,

[Your Name Here]

Photo Credit: ArtHouse Studio

===================================== 

* Zie: ‘Undercover bij ExxonMobil: greenwashing valt in water‘ 

—————————————–

Zie ook: ‘Rutte (VVD premier) ‘belooft’ de wateroverlast slachtoffers te helpen……‘ (wateroverlast als gevolg van de klimaatverandering, terwijl Rutte en zijn waardeloze kabinet de oliemaatschappijen jaarlijks steunen met 8,3 miljard euro!!) Zie wat dat betreft ook:

‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (artikel van AD) (!!!!)

‘Dutch Green Business Group investeert in greenwashing: het afkopen van zware CO2 vervuiling‘

‘Top van oliemaatschappijen kunnen ongestoord hun vernietigend werk doen: klimaatactivist veroordeeld tot 8 jaar gevangenisstraf‘ (en zie de links in dat bericht) (!!!!)

‘‘Net zero’ beloften van bedrijven zijn voor meer dan 95% vals: greenwashing op hoog niveau‘

‘Vreedzame klimaatactivisten in Italië veroordeeld tot straffen van 6 maanden tot 3 jaar…….‘ (‘logisch toch dat je wordt gestraft als je de wereld wilt redden??’)

‘Joe Biden heeft alweer een verkiezingsbelofte gebroken: toch olieboringen in Alaska‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. naar meer schrijven over de gevolgen van de luchtvervuuiling voor de volksgezondheid!!)

‘De concentratie van CO2 in de atmosfeer passeert voor het eerst in de wetenschappelijk beschreven geschiedenis de grens van 420 ppm‘

‘EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt‘ (dan te bedenken dat Timmermans en von der Leyen afgelopen week [het is nu 18 juli 2021] hun milieuplan met veel bombarie brachten, de vuile oplchters!!)

‘De permafrost ontdooit op grote schaal aldus nieuw onderzoek: een enorme aanjager van de klimaatverandering‘ (en zie de links in dat bericht)

‘De namen van de grote banken die investeren in de vernietiging van de aarde‘

‘60
banks have poured $3.8 trillion into fossil fuel financing that’s
wrecking the climate, violating Indigenous rights, and fueling forest
fires around the world.
‘ 

‘De meting van de luchtkwaliteit in de EU wordt eindelijk bijgesteld naar meer gezonde niveaus‘ (was dat maar waar: lees het bericht!!)

‘Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika‘

‘Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven
‘  

‘‘Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen‘ (!!!!) 

‘Shell gaf advies klimaatresolutie te verwerpen‘

‘Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid‘

‘BP’s ‘gang naar duurzaamheid’: gaswinning in West-Afrika‘ (en zie de links in dat bericht!!) 

‘Klimaatakkoord een schaamlap, waarmee de burgers worden uitgekleed en de grote vervuilers weer worden ontzien…..‘

‘Vanaf 2000 tot 2020 is er elk jaar 267 gigaton ijs van gletsjers gesmolten‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen‘
(en ja ‘ons’ koningshuis verdient aan de opwarming van de aarde en
daarmee aan de luchtvervuiling die alleen in Nederland jaarlijks aan
18.000 mensen het leven kost en dat jaren eerder, meestal na een akelig
ziekbed, dezelfde luchtvervuiling die ervoor zorgt dat jaarlijks een
groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten oploopt……)

‘Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……‘ (vergelijk dat eens met de oversterfte door het Coronavirus of een andere heftige griepgolf…….) zie wat dat betreft ook:

‘Albert Heijn timmert aan de vals duurzame weg: greenwashing op grote schaal‘

‘Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee‘

‘ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ 

‘Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘

‘Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw, Stelt dat de ontbossing in Nederland in verhouding zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren….. Overigens geldt voor grote delen van het Amazonewoud nu dat die meer CO2 uitstoten dan opnemen, zo werd afgelopen week bekend gemaakt……..

‘Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje‘

‘Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

‘Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

‘EU subsidie voor duurzame energie gaat voor 60% naar niet duurzame energieopwekking met hout en groente‘ 

‘Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘   

‘Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed‘

‘Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt‘


‘Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘

‘Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering‘

Archived: UncategorizedTagged: duurzame energie, EPT (energie), Exxon, fossiele brandstof, G. Thunberg, greenwashing, hittegolf, klimaatverandering, luchtvervuiling, oliemaatschappijen, Rutte 3, Shell, subsidie, weergerelateerde rampenLeave a Comment on Exxon valt alweer door de ‘duurzame mand’ en andere grootvervuilers die bijzonder smerig bezig met het groenwassen van hun naam

Joe Biden heeft alweer een verkiezingsbelofte gebroken: toch olieboringen in Alaska

Posted on June 1, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Joe Biden heeft alweer een verkiezingsbelofte gebroken: toch olieboringen in Alaska

Ja ja, en dan wordt Biden hier door politiek en media afgeschilderd als een groene president…… ha! ha! ha! ha! Biden is hooguit een vaalgroene oplichter, die op duurzaam- en klimaatgebied nergens de hand voor omdraait….. Het tekenen van het klimaatakkoord van Parijs is dan ook een lachertje, vergeet niet dat de oliemaatschappijen daar hun zin hebben kunnen doordrukken, met wat valse beloften………  

Het winnen van olie in Alaska dat al een kwetsbaar ecosysteem heeft is rampzalig en zonder meer misdadig…….

Biden toont ten overvloede nog eens aan dat hij in de zak van het grote bedrijfsleven zit, in dit geval van de oliemaatschappijen……. 

Ach, het is hier niet anders, jaarlijks krijgen de grote olie- en energiebedrijven maar liefst 8,3 miljard euro aan subsidie en dan durft men Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen….. ha! ha! ha! ha! Let wel: die subsidie is in feite belastinggeld dat door ons werd opgebracht en dan mogen we ook nog eens fiks meebetalen aan de energietransitie, die de gesubsidieerde smeerpijpen juist tegengaan!! In Frankrijk, het land van de klimaattop van Parijs, heeft de neoliberale schoft Macron oliemaatschappij Total toestemming gegeven om olie en gas te winnen in het Arctisch gebied……. 

Maar oh oh wat zijn we trots op het meer dan waardeloze klimaatakkoord van Parijs, waar de milieugroepen amper 5% van de tijd mochten deelnemen aan de besprekingen en de grootste vervuilers, de oliemaatschappijen, maar liefst 95%…. Tijdens de klimaattop van Madrid mochten de milieugroepen (zoals Greenpeace) niet eens deelnemen aan de besprekingen……. Moet je zien hoe geweldig positief de politici waren na die klimaattoppen, de smerige oplichters!!

Zojuist werd op WDR 5 bekendgemaakt dat de IJslandse gletsjers de laatste 21 jaar met één derde zijn afgenomen, evenveel als in de periode van 1890 tot het jaar 2000……. En dan probeert men de wereldbevolking gerust te stellen dat we alles nog wel kunnen stoppen op een temperatuurstijging van 1,5 graad Celsius in het jaar 2100 >> te belachelijk voor woorden!! De temperatuur zal aan het eind van deze eeuw met minstens 3 graden Celsius zijn gestegen en er zijn genoeg deskundigen die dat cijfer nog te laag vinden…… (bij een stijging tot 3 graden C. zal een groot deel van Nederland onder water staan…….)

Het volgende bericht en bedelbrief is van Sierra Club (bij plaatsing vergeten te melden, mijn excuus):

BREAKING: Biden greenlights Alaskan drilling

The
Biden administration just backed the Trump administration’s approval of
a disastrous drilling project in Alaska. We need to start permanently
protecting lands
—not continuing the Trump administration’s destructive legacy.
Rush your monthly membership to help us fight back against land exploitation and the climate crisis today >>
RUSH YOUR MONTHLY MEMBERSHIP >>

 

We’ve always said elections matter—especially when it comes to protecting the planet we love—but accountability matters even more.

In what seems like a bad dream, the Biden administration just backed the Trump administration’s approval of a disastrous drilling project that would extract 100,000 barrels of oil per day from Alaska’s north shore.

While the Oval Office’s occupant may have changed, the risks to the
Arctic—which is already heating up at three times the rate of the rest
of the planet—have not. The looming climate crisis, which Joe Biden promised to confront, has not.

We must hold the Biden administration to its promise to
reduce our dependence on fossil fuels. We must push Congress to enact
permanent protections for lands in the Arctic and across the country. We
must fight for an end to the climate crisis. Can we count on your help at this crucial moment for the Arctic’s wildlife and indigenous communities?

Please,
start your emergency monthly membership today, so that we can scale up
our legal teams and fight for permanent protections for lands from the
Arctic.

Climate experts, Indigenous nations and others in our coalition opposed ConocoPhillips’ Willow Project for important reasons.

Over its lifetime, the project would create nearly 260 million metric
tons of carbon dioxide emissions—just about equivalent to what 66 coal-fired power plants would produce!1 Environmental advocates also fear the project would divert the migration of caribou, impacting local communities’ ability to provide food for their families.

Moreover, the project—which would include 250 wells, a processing
facility, hundreds of miles of pipelines and roads, even an
airstrip—could negatively impact polar bears, fish and other vulnerable
species, and change Alaska’s pristine northern reaches forever.2

Public lands across the country were carved up and divvied out to the highest bidder by the Trump administration. This is a time to protect and heal these lands, not open them wide for more drilling and spilling.

Please,
help us protect vulnerable ecosystems and vulnerable communities—and
stop projects like these with an emergency gift now.

Thanks for your attention and commitment at this critical moment.
President Biden promised to do better by the planet—and with your
support, we’re going to hold him to it.

With determination,

Michael BruneExecutive Director

Sierra Club

1 https://www.nytimes.com/2021/05/26/climate/biden-alaska-drilling.html

2 https://www.theguardian.com/us-news/2021/may/27/biden-administration-alaska-oil-gas-drilling-project

===================================

Zie wat betreft de gebroken verkiezingsbeloften van Biden ook: ‘De verkoop van dood en verderf: de VS is alweer dominant in de verkoop van wapens‘

‘Biden
administratie heeft verkoop van $ 735 miljard aan wapens voor Israël
goedgekeurd, net na de zoveelste massamoord op Palestijnen
‘

‘VS gezant voor Jemen liegt over de blokkades die al aan aan paar honderdduizend Jemenieten het leven hebben gekost….‘

‘Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie
‘

‘Elbit
Systems (wapenfabrikant) voorziet landen van drones waarmee
mensenrechten en rechten van vluchtelingen op grote schaal worden
geschonden
‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Joe Biden (VS president) zegt oorlog in Jemen te willen stoppen, echter ‘de oorlog tegen terreur’ in Jemen gaat gewoon door‘ (en zie de links in dat bericht)

‘EU staat niet voor mensenrechtenbevordering en het behouden dan wel brengen van vrede‘

‘Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen‘ (de VS heeft er meer dan 800 over een groot deel van de wereld….)

‘Oorlogshelden bestaan niet, alleen oorlogsslachtoffers: met de loep o.a. gericht op Jemen‘

‘Jemen: Biden zal als president de genocide niet stoppen‘

‘Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror’
‘

————————————————

Vervolgens nog wat links naar berichten over de klimaatverandering (zie ook de link hieronder die begint met: Shell houdt zich niet aan enz., dit vanwege de rechter die Shell vorige week [het is nu 1 juni 2021] tot ‘spoed heeft aangezet): ‘Uitstoot methaangas op hoogste punt sinds men begon met metingen in 1983‘ (methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2 en komt o.a. in grote hoeveelheden vrij bij bosbranden in bijvoorbeeld het Amazonegebied en bij het steeds sneller ontdooien van de permafrost…..)

‘Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ (daarnaast is de Nederlandse intensieve veehouderij, met 600 miljoen dieren, verantwoordelijk voor een enorme uitstoot aan methaangas….) (en zie de links in dat bericht!)

‘Sluipmoordenaar: verbranding van fossiele brandstoffen hebben in 2018 wereldwijd de dood veroorzaakt van 8.7 miljoen mensen‘ (en zie de links in dat bericht!)

‘Groenlandse ijsmassa smelt weg >> zeespiegelstijging tot 7 meter verwacht……‘ (!!!!)
(de video in dat bericht is ‘weggecensureerd’, ‘logisch’ de mensheid
mag alleen bang gemaakt worden met het Coronavirus en niet voor het veel
grotere gevaar voor de mensheid: de klimaatverandering…… )

‘Klimaatakkoord een schaamlap, waarmee de burgers worden uitgekleed en de grote vervuilers weer worden ontzien…..‘

‘Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven
‘

‘Klimaatakkoord Parijs
5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid
CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer
‘

‘Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘ (en zie de links in dat bericht)

‘‘Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen‘ (!!!!)

‘Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau‘ (!!!!) (een bericht uit mei 2019, dus 4 jaar na het klimaatakkoord van Parijs….)

‘CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’‘
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen,
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays for Future meedoen…..

‘De bosbranden in Australië zullen hun weerslag op de hele wereld hebben‘ (en zie de links over de bosbranden in Australië in dat bericht)

‘Niet
eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch
gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd
‘

‘Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden‘

‘‘Methaangasboer’ ontsnappend uit de Oost-Arctische Plaat kan de wereld zoals wij die kennen vernietigen‘

‘Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed‘ 

‘Milieugroepen buitengesloten van klimaattop Madrid‘ 

‘Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt‘

‘Obama ‘redt milieu-erfenis’ met ban op boren in Arctisch gebied……. AUW!!!!‘

‘John Kerry tekent klimaatakkoord, terwijl de VS twee kolencentrales in Bangladesh dreigt te financieren………‘ (wat ook is gebeurd en waar deze centrales werden gebouwd aan de rand van het belangrijke natuurgebied Sundarbans….) 

‘VS wil grootste kolenexport terminal aanleggen…. Weet u nog Obama en de klimaattop in Parijs…?‘

‘Obama’s woorden zijn nauwelijks verstomd, of de VS dumpt ruwe olie op de wereldmarkt…..‘ (de valse woorden van Obama op de klimaattop van Parijs)

 ‘Obama op de klimaattop: uiterst vals!!!‘ (klimaattop 2014)

‘Remco Dijkstra (VVD) legt ‘milieustandpunt’ VVD uit………. OEI!!!‘ 

‘Klimaattop: een wanhopige, maar lachwekkende ‘tweet’ van de VN…..‘ (Parijs)

‘Bas Eijckhout vals geëmotioneerd over volkomen tekortschietend klimaatakkoord……….‘ (Parijs)

‘Bas Eickhout was zondag even terug uit Parijs om hééél duurzaam deel te nemen aan de ‘klimaatmars…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

‘Rutte
gaat niet naar de klimaattop in Parijs, hij is terecht bang uitgelachen
te worden en men hem (alweer terecht) totaal niet serieus zal
nemen……..
‘

‘Remco Dijkstra (VVD) vindt dat het KNMI de mond moet houden over de klimaatverandering……‘

‘Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….‘
(dezelfde Eickhout die als grofgraaier in de EU stemde voor het langer
toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, onderdeel van
Roundup…..)

‘Obama op de klimaattop: uiterst vals!!!‘ (klimaattop 2014) 

‘IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen‘ 

‘Pechtold pissig: kolentaks afschaffing kost de consument en bedrijfsleven circa 4 miljard euro……‘

‘Extinction Rebellion richt zich teveel op de toekomst‘

‘Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen’‘

‘Extinction Rebellion blokkeert de vuilste straat van Nederland en GL burgemeester Halsema stuurt in haar plaats de ME‘

‘Nijpels: ECN en Planbureau voor de Leefomgeving zijn onafhankelijke scheidsrechters….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

‘Remco de Boer is ‘objectief’ voor het winnen van schaliegas……‘

‘Remco
de Boer (‘energiedeskundige’): komend jaar gaat de focus van Rutte 3
naar het voorkomen van broeikasgasuitstoot…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!
‘

‘Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

‘‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie‘

‘Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie‘

‘Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3‘

‘Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid‘

‘Mona
Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft
de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is
gegaan
‘

‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘

‘Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’‘

‘New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte‘

‘‘Klimaatakkoord’
>> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer
eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine
auto’s……
‘

—————————————————————-

Subsidies voor oliemaatschappijen en andere grootvervuilers, plus verdere financiële stromen die te maken hebben met energie:  ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (en zet dat eens af tegen dit bericht uit 2013: ‘Rutte 2: een tegenvaller van € 8,3 miljard‘
(zo worden we dag in dag uit belazerd, je zou bijna oproepen tot een
grote volksopstand, maar ja dat mag niet op het internet…….)

‘Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘

‘EU
met mooie woorden over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB
oliemaatschappijen steunt met een bedrag van 7 miljard euro………
‘ (ook met jouw belastinggeld en dat was al zo voor de Coronacrisis……)

‘‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie‘ 

‘Subsidie op het vernietigen van onze aarde: Shell, DSM, AkzoNobel en de NAM willen meer………‘ (moet je nagaan: daarnaast krijgt de fossiele industrie in Nederland 8,3 miljard subsidie op jaarbasis….)

‘Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de
klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen die
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden
‘

‘Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….‘

‘Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen‘

‘Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling‘

——————————–

Wat betreft gezondheid en luchtvervuiling, waar het armste deel van de bevolking meestal het slachtoffer is:

‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘
(lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het om mensen die nooit gerookt hebben, ofwel ook onder de rokers
kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van
auto’s…..)

‘Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen‘

‘Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)‘

‘Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

‘Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..‘

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde.

Archived: UncategorizedTagged: Alaska, Arctisch gebied, duurzaamheid, Joe Biden, klimaattop, klimaatverandering, Macron, Madrid, methaangas, oliemaatschappijen, Parijs, Rutte 3, Shell, subsidie, Total, verkiezingsbeloften, zeespiegelstijgingLeave a Comment on Joe Biden heeft alweer een verkiezingsbelofte gebroken: toch olieboringen in Alaska

Grote oliemaatschappijen krijgen al decennialang overheidssubsidie, belastingvoordeel en profiteren daarnaast van mazen in de wet

Posted on May 13, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Grote oliemaatschappijen krijgen al decennialang overheidssubsidie, belastingvoordeel en  profiteren daarnaast van mazen in de wet

Care2 is een petitie gestart tegen de overheidssubsidie in de VS voor de (grote) oliemaatschappijen: al decennialang krijgen deze maatschappijen overheidssteun (terwijl ze al schathemelrijk zijn), krijgen daarnaast volkomen onterecht belastingvoordeel en voorts worden de mazen in de wet niet gedicht waarmee deze maatschappijen de belasting kunnen ontduiken….. (deze mazen in de wet worden niet zelden met opzet gecreëerd….)

Zoals je wellicht weet neem ik regelmatig petities over van het Care2 team, echter van deze petitie werd ik triest daar het Care2 team stelt dat de Republikeinen grote tegenstanders zijn van het intrekken van die onterechte subsidies en een belastinghervorming die tot eerlijk belasten van grote bedrijven t.o.v. burgers zou moeten leiden (burgers betalen in verhouding veel te veel….)…… Uit de petitie blijkt dat het Care2 team de Democraten een stuk hoger inschat dan de Republikeinen…… (iets wat ik misschien dom genoeg niet verwachtte) Begrijp me niet verkeerd, de Republikeinen kunnen wat mij betreft niet genoeg aan de paal worden genageld, echter denken dat de Democraten volkomen tegenovergesteld handelen als het om oliemaatschappijen, de financiële maffia en andere sectoren gaat, is bijzonder naïef en getuigt op z’n minst van onwetendheid dan wel het bevoordelen van een politieke partij die minstens zo slecht is als de Republikeinse, zolang deze maar het etiket ‘Democraten’ draagt……

Het voorgaande doet niets af aan het smerige ronduit misdadig handelen dat olie- en gasmaatschappijen (plus steenkoolboeren) jaarlijks miljarden aan subsidies ontvangen van overheden, terwijl ze ons aller thuis, de aarde naar de vernieling helpen…. Voorts mogen deze bedrijven bijvoorbeeld het zwaar vervuilde water dat overblijft na fracken met chemische stoffen voor schalie-olie en gaswinning lozen op open water…… (dit water eerst reinigen brengt aanzienlijke kosten met zich mee, terwijl het lozen van dit water zoals je begrijpt zware vervuiling veroorzaakt en het leven in het water vernietigt…..) 

Het is in Nederland overigens geen haar beter, jaarlijks krijgt de fossiele industrie van onze overheid 8,3 miljard euro een subsidie, daarbovenop krijgen deze bedrijven ook van de EU nog miljarden aan subsidie….. Kortom: wij betalen jaarlijks een fiks bedrag voor het vernielen van de aarde, ons aller thuis….. En dan durven de oliemaatschappijen nog aan te kloppen bij regeringen voor vergroeningssubsidie…… Vergeet bij dit alles niet dat de kosten voor weergerelateerde rampen, veroorzaakt door de klimaatverandering ook nog eens op het gewone volk worden afgewenteld, zoals ook het verhogen van dijken vanwege de stijgende zeespiegel en ook dat is het gevolg van de klimaatverandering…….. 

De oliemaatschappijen geven jaarlijks miljarden uit voor lobby bij overheden en om de klimaatverandering te ontkennen, terwijl Exxon en Shell resp. in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek al wisten dat de snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiel brandstoffen, om die onderzoeken daarna weg te stoppen en ‘wetenschappers’ te betalen om te ontkennen dat de klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt……. Hoe smerig, misdadig en zot wil je het hebben??!!! Schande!!

Wij kunnen de petitie uiteraard niet tekenen, maar heb deze toch overgenomen om nogmaals te laten zien hoe smerig e.e.a. in elkaar steekt en dan durft het misdadigerskabinet Rutte 3 keihard te liegen dat er geen geld is om verpleegkundigen en verzorgenden structureel meer te betalen en mogen wij ons scheel betalen aan de zwaar gekortwiekte zorgverzekering….

Wat een schoftentuig!!

Fossil fuel companies have received corporate welfare for decades.
Demand the US eliminate tax breaks and loopholes for big oil and gas!
 

 

 

Every year, like a giant dirty birthday present, oil and gas companies
receive their favorite gift of all: billions of dollars from American
taxpayers’
wallets. It’s a form of lovey-dovey corporate welfare in which the government helps prop up the very industry most responsible for U.S. contributions to climate change. On top of that, these corporations also
benefit from loopholes and preferential laws that allow them to skip
over the process of cleaning up the pollution they create! Climate activist Greta Thunberg has called these subsidies, tax breaks, and loopholes a “disgrace” — and she’s 100% right.

If the U.S. is to live up to its Paris Climate Agreement targets,
eliminating these fossil fuel sweetheart deals is essential. Instead of
throwing away taxpayer
money right into the belly of the climate change beast, the U.S. government should be using those billions of dollars to fund progressive climate initiatives
like building green energy infrastructure and jobs! Just this one move
would be a radical game-changer and could help us turn the tide on
climate change. But right now, Republicans are blocking this strategy because they prefer cozying up to their wealthy fossil fuel buddies. So President Biden needs to hear from us. Sign
the petition to demand that President Biden and the U.S. Congress
eliminate subsidies and environmental loopholes that support big oil and
gas!

Thank you, 

Miranda

The Care2 Petitions Team

 P.S. American taxpayers are unwittingly roped into packaging billions of
our tax dollars into a nasty gift for oil and gas corporations. Demand an end to
these tax breaks and loopholes now!

—————————————

Hier de volledige petitietekst:

Each year, like a giant dirty birthday present, billions of American
taxpayer dollars go straight to propping up the oil and gas
industries…the companies most responsible for American contribution to
climate change. Climate activist Greta
Thunberg has called these subsidies a “disgrace” and essential to
eliminate if we are to live up to the Paris climate agreement.

And
that’s not all: these companies also benefit from loopholes and laws
that allow them to skip over cleaning up the pollution they create.

So
what would happen if President Biden and Congress took away those tax
breaks and environmental loopholes – and instead put those billions
straight into progressive climate initiatives like building green energy
infrastructure and jobs? Answer: a radically game-changing and positive
turnabout in the fight against climate change.

Add your
name to demand President Biden and Congress eliminate tax breaks,
loopholes, and preferential laws that support big oil and gas!

For
decades, Republicans have blocked this essential strategy in order to
protect their wealthy fossil fuel buddies at the expense of our planet’s
future. The effects of their denial and excuses can be seen in wild
weather changes and sinking coastal cities across the globe, including
Houston, Miami, and Charleston.

We have run out of time.

Sign here to demand Biden and Congress eliminate subsidies and environmental loopholes for the fossil fuel industry!

====================================

Zie ook: ‘Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi‘

‘Stop de miljarden claim van RWE en Uniper tegen de Nederlandse staat vanwege de sluiting van haar kolencentrales in 2030‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning‘ (zelfs de grote vervuiling die ze veroorzaken, weigeren oliemaatschappijen op te ruimen….) (en zie de links in dat bericht!!)

‘Biden en Trump zijn voor het blijven winnen van schalie-olie en gas met een ‘mooie rol’ voor Shell‘

‘Democraten VS laten ten overvloede zien dat ze geen probleem hebben met de klimaatverandering en de sociale ongelijkheid‘

‘Shell
positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!
‘

‘Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen‘ 

‘Shell,
Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval
plastic te exporteren naar Afrika
‘ 

‘Kleine
bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote
vervuilers miljarden aan subsidie krijgen
‘

‘Willem
Alexander opent expositie: Museum Boerhaave moet eindelijk de
sponsoring door Shell stoppen!!
‘

‘Shell
krijgt plek op top 30 lijst van Royal Bank Canada (RBC)
‘

‘Shell
gaf advies klimaatresolutie te verwerpen
‘
(
!!!!)

‘Australië:
film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en
media misinformatie
‘
(en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de gevolgen
van de klimaatverandering voor Australië en het smerige beleid van
de regering daar)

‘Absolute
noodzaak volgens Michael Moore, Jeff Gibbs en Greta Thunberg: het
redden van mens, dier, natuur en aarde, voor het echt te laat
is
‘

‘Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie-
en gaswinning zal blijven
‘ 

‘Shell,
ExxonMobil en andere oliemaatschappijen gaan 180 miljard dollar
investeren in plasticproductie………
‘

‘Bas
Heijne weet, geenszins ‘onbehagelijk’, niet wat te denken van de
klimaatverandering……. OEI!!!
‘

‘ExxonMobil
vervolgd voor ‘misleiding…’ Nou zeg maar het op grote schaal
bedonderen van de kluit!!
‘

‘Shell
was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….
‘
(
!!!!)

‘Exxon
lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon
over klimaatverandering…….
‘
(
ongelofelijk
ook…..
)

Archived: UncategorizedTagged: belastingontduiking, fracken, klimaatverandering, luchtvervuiling, oliemaatschappijen, Republikeinse partij, schalie-olie, schaliegas, steenkool, subsidie, waterverontreiniging, weergerelateerde rampenLeave a Comment on Grote oliemaatschappijen krijgen al decennialang overheidssubsidie, belastingvoordeel en profiteren daarnaast van mazen in de wet

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Posted on May 12, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

Het is vandaag de Dag van de Verpleging (vanmorgen vanaf 7.00 tot 9.35 u. niets daarover op Radio1 of BNR), wel aandacht voor de schandalig lage fooi die verpleegkundigen en verzorgenden krijgen van € 200,– tot € 240,– per maand, zoals  bekokstooft door hare hufterigheid Tamara Van Ark……. Deze VVD dweil durfde te zeggen dat er of € 500,– naar verpleegkundigen zou gaan die bijzondere prestaties hadden verricht, of de bedragen voor de hele groep zoals hiervoor genoemd…… 

Dan lees je dat de Tweede Kamer eind april tegen een motie heeft gestemd om een hogere bonus te geven: je snapt wie hiervoor de hoofdverantwoordelijke partijen zijn: VVD, CDA, D66 en ChristenUnie…… Die motie werd vooral door de regeringspartijen verworpen….. Eén en andere NB nadat men had gesteld dat ook de fracties van die partijen niet langer verplicht regeringsbeleid moeten steunen, juist vanwege de zaak rond CDA’er van Omtzigt, die binnen de ‘regeringskamer’ bijna als verrader werd neergezet, terwijl hij nu juist het werk deed wat ieder Tweede Kamerlid zou moeten doen: het volk vertegenwoordigen (zelfs de regering is een volksvertegenwoordigend instituut……) Kortom ondanks alle ‘mooie woorden’ (lees: leugens) gaat men gewoon op de oude voet door……

Cartoon Maarten Wolterink: De premier, de zorg, het onderwijs en ...

Ongelofelijk ook dat men durft te zeggen dat er structureel niet meer geld kan naar salarissen van verpleegkundigen en verzorgenden, terwijl VVD, CDA, PvdA, D66 en ChristenUnie de laatste 13 jaar hebben meegewerkt aan het uitkleden van de zorg: ziekenhuissluitingen, het terugbrengen van het aantal IC bedden van 2.200 naar 1.100 en het terugbrengen van een fiks deel van het aantal verpleegkundigen >> de reden waarom men zo achterlijk reageert op COVID-19, immers het bestaande personeel zou oververmoeid zijn en de IC afdelingen zouden bijna vol liggen, zaken die heel anders hadden gelegen als men niet zo rigoureus had bezuinigd op de zorg………

Nee geen geld voor salarisverhogingen terwijl men minstens 2.000 bedrijven heeft gesteund met een enorme berg geld, die nooit terug zal worden betaald daar deze bedrijven al zo goed als failliet waren voor de Coronacrisis hier ‘losbarstte…’ 8,3 miljard euro aan subsidie per jaar voor de grote oliemaatschappijen en energiebedrijven, maatschappijen die de aarde, ons aller thuis, naar de gallemiezen helpend (terwijl ze prima hun vernietigende werk kunnen doen zonder subsidie, nee maar extra salaris en zelfs een hogere bonus voor verplegenden en verzorgenden is te veel gevraagd……… 

Intussen wordt er wel van het verplegend personeel verwacht dat ze extra diensten draaien en vakanties inleveren………

Schunnig!!! (hoe is het mogelijk dat zoveel stekeblinde burgers op misdadiger Rutte hebben gestemd en er zijn natuurlijk een groot aantal psychopaten die het prima vinden hoe hij de zaak belazerd en hoe hij dag na dag en jaar na jaar liegt dat het gedrukt staat (hij zal na alle ellende hier wel als een lachertje worden bekeken door zijn buitenlandse collega’s, terwijl de Nederlandse media hem blijven roemen als een geweldig staatsman….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!) 

Zie ook: ‘Wopke Hoekstra (CDA
minister) hekelt in verkiezingsspotje het beleid van de Rutte kabinetten
de laatste 10 jaar, terwijl het CDA daar 6 jaar lang mede
verantwoordelijk voor was!!’

‘Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel‘

‘Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten‘ 

‘Coronacrisis: het zoveelste teken dat de privatisering van de zorg een enorme misstap is geweest‘

‘Kabinet en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen‘

‘Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

Archived: UncategorizedTagged: CDA, Christen Unie, Coronavirus, D66, Dag v.d. Verpleging, huurstijging, loonsverhoging, oliemaatschappijen, Omtzigt, PvdA, Rutte, subsidie, Tamara van Ark, thuiszorg, verpleegtehuizen, verplegend personeelLeave a Comment on Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Riverstone werd onbeschoft hoog bedrag geboden voor sluiting van kapotte kolencentrale, terwijl de arbeiders kunnen barsten

Posted on April 25, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Riverstone werd onbeschoft hoog bedrag geboden voor sluiting van kapotte kolencentrale, terwijl de arbeiders kunnen barsten

Weer zo’n bericht waarvan je haren te berge rijzen: Doorbraak nam een artikel over van Joop, waarin aandacht voor de sluiting van de PPR/ONYX kolencentrale (eerder: ENGIE Centrale) in Rotterdam, geopend in 2015 en een centrale die in feite grotendeels kapot zou zijn. ENGIE verkocht in 2019 vier (drie in Duitsland) van haar kolencentrales* voor het bedrag van 200 miljoen euro aan het bedrijf Riverstone, dat toen al wist dat de Rotterdamse centrale in 2029 zou worden gesloten, vanwege de energietransitie. 

De ONYX-centrale, foto ANP.

De overheid heeft Riverstone het bedrag van 238 miljoen euro geboden voor de centrale, waarmee het bedrijf zelfs de investering voor 4 centrales terug heeft verdiend en daarbovenop 38 miljoen euro winst maakt….. 

Het is overduidelijk dat Riverstone de 4 centrales kocht in de wetenschap dat deze binnen afzienbare tijd zouden moeten sluiten vanwege maatregelen tegen de klimaatverandering, ofwel Riverstone heeft willens en wetens ingezet op het winst maken middels de subsidie voor sluiting van de centrales en zo te zien is dat prima gelukt……   

Onbeschoft genoeg heeft het bedrijf slechts 23 miljoen over voor het sociaal plan t.b.v. arbeiders die werken in de centrale terwijl de vakbonden hebben berekend dat daarvoor minstens 35 miljoen euro nodig is……  

Kwam er trouwens achter dat men slachtafval ook als biomassa ziet, ja ‘je moet toch ergens naar toe met de resten van de honderden miljoenen dieren die hier worden vermoord…??!!!’ De overgebleven botten worden verbrand in de centrale, dit nog naast houtpellets die volgens een woordvoerder van de leiding worden gemaakt van resthout….. Zoals we intussen weten wordt het overgrote deel van de houtpellets gemaakt van hele bomen, bovendien is het een feit dat houtverbranding nog een fractie vuiler dan de verbranding van steenkool, waarbij er ook nog eens veel meer fijnstof en kankerverwekkend ultrafijnstof vrijkomt…………. 

Nog een ‘leuk gegeven’: Riverstone rekent op een omzet van de centrale die niet klopt met de echte verwachtingen daar de centrale grotendeels kapot is, ofwel leugens van de bovenste plank….. (zie een RTL Nieuws bericht voor meer informatie daarover)

Het volgende artikel nam ik over van Doorbraak, waarvan je de links naar de nieuwste artikelen altijd onderaan deze pagina kan vinden (onder hetvolgende artikel van Doorbraak vind je de link naar hetzelfde artikel op Joop).

Klimaatbeweging steunt kolenwerkers

Geplaatst op 23 april 2021

De PPR/ONYX kolencentrale in Rotterdam moet sluiten. De overheid
heeft 238 miljoen euro geboden aan de Amerikaanse investeerder
Riverstone. Een akkoord met de vakbonden is na 7 maanden onderhandelen
nog steeds niet in zicht. De werknemers zijn de onzekerheid beu en
kwamen dinsdag in actie. De kolenwerkers dreigen met een fooi te worden
afgescheept. Daarom protesteerden de werknemers van de ONYX centrale en
de EMO kolenoverslag samen met de FNV en de CNV voor de poort van de
centrale op de Maasvlakte. De vakbonden willen een sociaal plan met
recht op scholing en compensatie van inkomensverlies voor een periode
van drie jaar, net als bij de sluiting van de NUON kolencentrale in
Amsterdam. Dat is “te duur” volgens eigenaar Riverstone, dat aangeeft
misschien 23 miljoen beschikbaar te hebben, terwijl volgens FNV 35
miljoen euro nodig is. De schrale inzet van Riverstone staat in scherp
contrast met de miljoenen die de investeerder overhoudt aan dit
durfkapitalistische avontuur. In 2019 betaalde Riverstone namelijk 200
miljoen euro voor deze Rotterdamse centrale samen met nog drie
kolencentrales in Duitsland. Toen was ook al duidelijk dat de stook van
kolen moest stoppen, maar uitgekocht worden door de overheid is voor hen
een lucratief winstmodel. Dat blijkt: met de compensatie voor één
centrale heeft Riverstone de aankoopkosten van vier centrales ruim
terug. Het ‘aanbod’ van Roverstone is dus een klap in het gezicht van de
kolenwerkers. Wij eisen een rechtvaardige energietransitie, met een
fatsoenlijk sociaal plan dat zekerheid biedt voor werknemers in de
kolenindustrie. Daarom was de klimaatbeweging dinsdag ook aanwezig in
Rotterdam, om de werknemers in de kolenketen te steunen.
Klimaatrechtvaardigheid betekent een eerlijke compensatie voor mensen
die hun dagelijks brood verdienen in sectoren die zullen krimpen, zoals
de fossiele industrie en de luchtvaart. Er is passend vervangend werk
nodig in sectoren die we wél nodig hebben om de klimaatcrisis te
bestrijden, zoals huisisolatie, duurzame energiebronnen en een
uitbreiding van openbaar vervoer. Wij staan klaar om de komende tijd
vaker de handen ineen te slaan met de vakbonden. Als werknemers opnieuw
in actie komen, dan staan wij naast hen. Want wij willen niets liever
dan een fossielvrije samenleving. Maar dan wel op deze voorwaarde: met
steun en rechtvaardigheid voor de arbeiders in de fossiele industrie!

Philip Blok in Klimaatbeweging steunt kolenwerkers (Joop) 

Labels: Arbeidersstrijd, Ecologie, Kapitalisme, Nieuws elders

===========================================

Voor meer informatie over de ONYX-centrale zie: ‘Eigenaar wil kwart miljard subsidie om kapotte kolencentrale te sluiten‘ (ook met de korte oplichtingsvideo van de top van die centrale)

 ————————————

* Voor de ENGIE centrale heeft dat bedrijf ook nog eens minstens 1 miljard euro subsidie gekregen voor de aankoop van bossen in de VS en Scandinavië, die miljard euro kwam van VVD opperhufter Kamp, deze heeft vlak voor zijn vertrek als minister in 2017 in totaal vier miljard euro aan subsidie vrijgemaakt voor die aankoop t.g.v. de eigenaren van de vier nieuwe kolencentrales……. Niet ondenkbaar dat Riverstone ook nog eens zo’n bedrag heeft opgestreken, ook al was de centrale in feite stuk…… (ik sta nergens meer van te kijken….)

Zie ook: ‘Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’‘

‘Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

‘EU met mooie woorden
over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB oliemaatschappijen steunt met
een bedrag van 7 miljard euro………
‘

‘Houtverbranding nog gevaarlijker dan eerder gedacht, aldus het RIVM: fijnstof uitstoot veel groter‘

‘Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen‘

‘Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘

‘Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ (en zie de links in dat bericht)

Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren…..)……

‘Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘

‘Kap Vijlenerbos‘ 

‘Meldpunt Bomenkap‘

‘Onze omgeving wordt kaal gekapt, zonder dat we weten of er iets voor terugkomt’

‘RWE (Essent) en
Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor slopen 12.000 jaar
oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno 2018…….’

‘Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) wil de Nederlandse kolencentrales openhouden‘

‘Remco de Boer, de valsgroene energie goeroe, positief over kolencentrales……..‘

‘CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘  

‘Ralph Hamers: ING stopt met investeringen in steenkool energie, hoewel….???‘

‘Britse banken steunen kolenverbranding met 25 miljard pond‘ (!!!!)

‘Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour‘

‘Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ (een bedrag dat veel hoger bleek te zijn, namelijk: 8,3 miljard euro!! Zie:)

‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (!!!!)

‘Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales‘

‘PvdA, CDA en VVD willen zich niet bij het klimaatakkoord van Parijs neerleggen!!!!‘  

‘Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje‘

‘Australië geeft toestemming tot uitbaten enorm grote kolenmijn‘ (zie ook de links in dat bericht over het Grote Barrièrerif)

‘Anouk IJfs (Nuon): sluiting van kolencentrale is niet aan ons…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘Peter Smink (opperhoofd Nuon), voor ‘duurzame’ kolencentrales is een regime nodig…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘NOS: CO2 uitstoot gestegen en een nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte, die hadden we nu net nodig..!!!‘

‘Leard Forest: grootste kolenmijn ooit dreigt gerealiseerd te worden in dit vele duizenden jaren oude Australisch bos……… ‘

‘Het Groot Barrièrerif, dreigt te worden gesloopt voor een grote kolenhaven……..‘

‘Australië exporteert dagelijks één miljoen ton steenkool, dit i.h.k.v. de klimaatverandering en de afgelopen klimaattop……..‘

‘John Kerry tekent klimaatakkoord, terwijl de VS twee kolencentrales in Bangladesh dreigt te financieren………‘‘VS wil grootste kolenexport terminal aanleggen…. Weet u nog Obama en de klimaattop in Parijs…?‘ 

‘Kolencentrales sluiten, een lam pleidooi van Borren (Greenpeace)…….‘ 

Archived: UncategorizedTagged: arbeidsstrijd, arbeidsvoorwaarden, biomassa, fijnstof, inhumaan, klimaatverandering, l ontslagvergoeding, luchtvervuiling, nieuwe kolencentrales, onrecht, ONYX-centrale, Riverstone, slachtafval, subsidieLeave a Comment on Riverstone werd onbeschoft hoog bedrag geboden voor sluiting van kapotte kolencentrale, terwijl de arbeiders kunnen barsten

Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’

Posted on April 14, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’

Men is in Canada en dan m.n bij
Stand.earth (Greenpeace) wakker geschrokken, al was daar wel een
onderzoek voor nodig: hele bossen in de Canadese provincie
Brits-Columbia worden verwerkt tot houtpellets….. In Nederland en
de rest van West-Europa mag nu toch wel als bekend worden geacht dat
inderdaad hele bomen worden verwerkt tot houtpellets en dat om te
dienen als biomassa in de uiterst vervuilende kolen- en
biomassacentrales en verder voor open haarden, houtkachels en
allesbranders……. Keer op keer liegt men ook in Nederland het volk
voor dat het hier om resthout gaat, terwijl VVD Obersturmbannführer
Kamp nog vlak voor zijn vertrek als demissionair minister* in 2017 de eigenaars van de de
laatst gebouwde kolencentrales 4 miljard euro heeft gegeven om hele bossen
in de VS op te kopen voor verwerking tot pellets en deze als
‘biomassa’ te verbranden in die kolencentrales……… 

Dit alles terwijl in hetzelfde jaar
dat Kamp de subsidie verstrekte, bekend werd gemaakt de de
verbranding van hout zelfs nog een fractie vuiler is dan die van
steenkool…… Je maakt mij overigens niet wijs dat dit feit niet al
lang bekend was bij de wetenschappers die de energiemaffia in dienst
heeft…… Maar ach, als ‘t niet verboden is doe je dat toch gewoon
en wat betreft de toekomstige generaties? “Wie dan leeft, wie
dan zorgt…..” (zeg maar zoals het foute kabinet Rutte 2
[hoofdschuldige: hare VVD kwaadaardigheid Schultz van Haegen] de
opslag van kernafval voor 100 jaar heeft opgeschoven, een schande van
giga proporties die in feite nu al strafrechtelijk zou moeten
worden vervolgd!! > verantwoordelijke partijen: VVD en PvdA [incl.
‘klimaatactivist’ Samsom als partijleider] met gedoogsteun van het
CDA, de ChristenUnie, SGP en ik dacht kernenergie voorstander
PVV…….)

Tegan Hansen van Stand.earth heeft wel een duidelijke beschrijving gegeven van wat het
betekent om bossen te kappen voor houtpellets en wat de gevolgen zijn
voor het klimaat………. Het begint bij het kappen van bomen,
daarbij worden grote gebieden ontdaan van bomen die veel CO2 opnemen,
daar die gebieden ontdaan zijn van het groen, warmt de zon de bodem
beter op en wordt er aldus meer warmte vastgehouden….. Het vervoer
en verwerken van de bomen tot pellets kost een enorme berg energie,
en ook het vervoer zoals in het geval van de VS of Scandinavië met
vieze zeeschepen naar Nederland vervuilt de atmosfeer met diverse
zware giftige stoffen, zwavel en CO2….. Tot slot komt bij het
verbranden van de houtpellets o.a. heel veel CO2 vrij….. Zeker is
dat daarmee de klimaatverandering nog sneller wordt aangejaagd dan
met steenkool al het geval is….. Ofwel zeggen dat houtpellets behoren tot biomassa en verbranding derhalve duurzaam is, is een
waanzinnige leugen….** Zoals gezegd: voor al deze natuurvernietiging
en opjagen van de klimaatverandering worden miljarden aan subsidies
uitgekeerd (o.a. betaald met ons belastinggeld….)……  En dan durft men in het westen China de les te
lezen voor het openen van nieuwe kolencentrales…… 

Gelukkig zijn ook de longartsen
eindelijk zover dat ze houtverbranding aanwijzen als een ernstige
bron van luchtvervuiling, want die wordt door houtverbranding zo
mogelijk nog giftiger……..

Trouwens nog iets anders: wellicht
is het jou ook opgevallen, maar men wil in Nederland steeds meer
houten huizen bouwen, alsof de wereld zwemt in hout….. In het
Westland is men helemaal knettergek geworden, daar gebruikt men hout
voor verkeersborden en paaltjes langs de weg, voorts worden vangrails
bekleed met hout, en zelfs grote stoplichtinstallaties boven de weg
hebben een ‘houten jas…’ Ook zie je bushokjes van hout, ze hebben
daar zeker in het grijze verleden nooit gezien dat jongeren meermaals
geprobeerd hebben om vuur te stoken in zo’n hok……. Gegarandeerd
dat men vor het e.e.a. ook nog eens verboden harthout heeft gebruikt……. Op zeker dat het
Westland zich hiermee probeert groen te wassen, terwijl je daar
regelmatig de kassen verlicht ziet terwijl de zon schijnt…….

Stand.earth heeft niet alleen
kritiek maar komt ook met de oplossing (al stelt men daar wel dat er
ook op een duurzame manier hout kan worden gebruikt, terwijl dat
gezien de enorm snel afnemende hoeveelheid bossen op aarde natuurlijk
bijna onmogelijk is >> tja ik moet toch wat te zeiken hebben
natuurlijk):

Whole trees being turned into pellets!?

Tegan Hansen, Stand.earth <action@stand.earth>

An investigation in Northern British Columbia just captured
footage of whole trees in wood pellet plant yards, about to be grinded
into pellets
and burned for electricity overseas. This is
disguised as green energy, but burning wood pellets is dirtier than coal
at the smokestack.

Unions, scientists and non-profit organizations are coming together to try and halt the wood pellet industry in its tracks because it’s not only threatening primary forests and the climate, but also local jobs and forest communities.

The B.C. government has been misleading the public about
wood pellets, calling it ‘clean power’ and claiming that only waste wood
is used. We need everyone to mythbust these lies and help generate awareness about the detrimental impacts of the wood pellet industry.

You’ve
already signed the petition, which is a great start. Now will you share
this set of infographics to let your network know the truth about the
wood pellet industry before it explodes?

SHARE ON INSTAGRAM

 

SHARE ON FACEBOOK

 

RETWEET ON TWITTER

The wood pellet industry only provides about 300 jobs in
plants across B.C., amounting to 0.5% of the province’s forest industry
workforce. Yet it’s responsible for destroying a significant amount of
whole trees. Since 2010, wood pellet companies have taken at least 1.3 million cubic metres of logs out of B.C. forests.
New research from the Canadian Centre for Policy Alternatives has found
about 12% of everything logged in BC ends up as pellets. [1]

Pinnacle Renewable Energy has driven the wood pellet
industry in B.C., but it was just bought out by Drax, a massive UK
based electricity producer. This will only make matters worse.

Drax is one of the biggest players internationally – their flagship
power plant in the UK consumes nearly a quarter of global wood pellets.
This sector is given colossal subsidies to continue growing its business
as Europe is increasingly replacing coal with wood, and pretending it’s
a climate solution. [2]

If a moratorium isn’t implemented to pause any
approvals of new wood pellet mills, then we’re looking at a huge
increase in whole trees being chopped down to prop up the expansion of
this industry.
For example, a proposed pellet mill in Fort
Nelson, B.C. would require roughly 1.5 million trees per year to be
logged to sustain its operations. [1]

This issue isn’t on many peoples’ radar as governments internationally have played a hard game of deception. We need to start a mass awareness campaign to expose the wood pellet industry, and we need to do it quickly.

Will you share these informative infographics with
your community to generate public awareness about whole trees being
logged for wood pellets? Click to share on Instagram, Facebook, or Twitter.  

Protecting forests is in our DNA, back from when we were founded more than 20 years ago as ForestEthics. Together, we have won necessary protection for at-risk areas like the Great Bear Rainforest. Now we’re ready to do it again, and build a groundswell of public opposition standing together to protect primary forests from being turned into wood pellets.
 

Our team is fewer than 50 people, but this community is over half a million people strong and growing. With this much people power, we know we can keep irreplaceable forests off the chopping block – helping us to fight climate change, stand with impacted communities, and enshrine Indigenous rights as we collectively remap forestry management in the long term.

Thanks for standing up for these forests,

Tegan Hansen

Forest Campaigner

Stand.earth 

[1] Suspend approvals of new wood pellet mills in BC,
environmental groups and union urge government, April 7, 2021, The
Canadian Centre for Policy Alternatives

[2] Europe’s renewable energy policy is built on burning American trees, March 4, 2019, Vox

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'Forests are being burned for electricity, and the emissions are dirtier than coal. BREAKING DOWN THE WOOD PELLET INDUSTRY @stand.earth'

Kan een afbeelding zijn van buitenshuis en de tekst 'BRITISH COLUMBIA Whitehorse 03 Why the spotlight on B.C. & Canada? Rupert Prince George Vancouver MAJOR EXPORTS Canada is the second largest exporter of wood pellets in the world and 80% of all exports come from B.C. Map Credit: Canadian Biomass 'Pellet Map 2020' AT-RISK FORESTS In B.C., the industry is concentrating in the Interior and North, where less than five percent of productive, old rainforest remains. Clear cuts for wood pellets Northern B. B.C. Photo Credit: Taylor Roades @stand.earth'

Kan een cartoon zijn van de tekst 'true 04 What's the cost? Wood pellets are a double threat to forests and the climate... It can take decades to centuries for forests to regain the majority of their 10.1 carbon storage after being logged. Productive, old forests store more carbon dioxide than new growth. Pellets factory CO2 Burning wood for fuel quickly dumps mass amounts of carbon dioxide into the atmosphere; again, more than coal... VERDICT: WOOD PELLETS ARE A FALSE CLIMATE SOLUTION @stand.earth'

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Kan een afbeelding zijn van de tekst '06What are the solutions? We are calling on the B.C. government to: 1 Uphold Indigenous Title and rights by restoring land management and transferring forestry tenures to Indigenous Nations. 2 Stop logging whole trees for wood pellet production. 3 End subsidies fueling the expansion of the sector. 4 Prevent the construction or expansion of new facilities. 5 Establish protection for old growth and natural forests. Support forest communities and workers by investing in value-added milling that supports sustainable, long- term jobs. @stand.earth'

==============================================

*  Te gek voor woorden dat een demissionair minister een dergelijk groot bedrag als subsidie mag verstrekken!!!! 

** Zie o.a.: ‘Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

Zie ook:’Houtverbranding nog gevaarlijker dan eerder gedacht, aldus het RIVM: fijnstof uitstoot veel groter‘

‘Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘

‘Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ (en zie de links in dat bericht)

Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren…..)……

‘Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘

‘Kap Vijlenerbos‘ 

‘Meldpunt Bomenkap‘

‘Onze omgeving wordt kaal gekapt, zonder dat we weten of er iets voor terugkomt’

‘Bos dat vervangen wordt door andere natuur hoeft niet teruggeplant te worden‘

‘Meldpunt Biomassacentrales (overlast) van start‘

‘Volksgezondheid
wordt verder ondergeschikt gemaakt aan geldelijk gewin, maar wel klagen
over de almaar oplopende zorgkosten, die zelfs de pan uitrijzen volgens
Schippers…….
‘ (voor meer berichten waarin de
volksgezondheid het onderspit moet delven voor geldelijk gewin, klik op
het label ‘volksgezondheid en economie’, direct onder dit bericht)

‘Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau‘ (en zie de links in dat bericht) 

‘Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

‘Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje‘

‘Longfonds bepleit stookalarm voor open haard en houtkachel……… OEI!!‘

‘Dijksma (PvdA staatssecretaris… ha! ha!) installeert ‘platform houtstook…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

—————————————

Zie verder nog: ‘De stijging van de zeespiegel (en de opwarming van de aarde) gaat veel verder dan het IPCC voorspelt‘ (!!!!)

‘Uitstoot methaangas op hoogste punt sinds men begon met metingen in 1983‘ (!!!!) (bericht van 10 april 2021)

‘De permafrost ontdooit op grote schaal aldus nieuw onderzoek: een enorme aanjager van de klimaatverandering‘ (!!!!) (en weer zie de links in dat bericht)

Archived: UncategorizedTagged: biomassa, bomenkap, CO2, Green Deal EU, herbebossen, kernenergie, klimaatverandering, luchtvervuiling, methaangas, nieuwe kolencentrales, platform houtstook, PvdD, steenkool, subsidie, volksgezondheid en economieLeave a Comment on Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’

Posts pagination

← Previous Page Page 1 … Page 3 Page 4 Page 5 … Page 23 Next Page →

Latest blog posts

  • VS en Israëlische oorlog tegen Iran en premier Rob Jetten (D66) met 20 km/u. uit de bocht
    by De Azijnpisser
    April 7, 2026
  • Israëls destabilisatie van het M-O. Voorts: kritische Joden zijn niet welkom bij het ‘Joods debat”
    by De Azijnpisser
    April 6, 2026
  • NAVO sg Rutte blijft liegen dat het gedrukt staat en heeft lak aan het internationaal recht
    by De Azijnpisser
    April 6, 2026
  • Cuba: VS-terreur >> van blokkade naar verwurging van de bevolking
    by De Azijnpisser
    April 5, 2026
  • Controle en manipulatie >> de gang naar een fascistische westerse wereld
    by De Azijnpisser
    April 1, 2026
  • Wolf: in Duitsland vogelvrij verklaard van 1 juli tot 31 oktober
    by De Azijnpisser
    March 29, 2026

Recent Comments

  1. Willem Wachtmeester on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  2. De Azijnpisser on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  3. SamuraiJapan on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  4. Rugby on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  5. Golf on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië

Archives

  • April 2026
  • March 2026
  • February 2026
  • January 2026
  • December 2025
  • October 2025
  • August 2025
  • July 2025
  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • October 2021
  • September 2021
  • August 2021
  • July 2021
  • June 2021
  • May 2021
  • April 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • December 2020
  • November 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • November 2015
  • October 2015
  • September 2015
  • August 2015
  • July 2015
  • June 2015
  • May 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • January 2015
  • December 2014
  • November 2014
  • October 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • July 2014
  • June 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • March 2014
  • February 2014
  • January 2014
  • December 2013
  • November 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • February 2013
  • January 2013
  • December 2012
  • November 2012
  • October 2012
  • September 2012
  • August 2012
  • July 2012
  • June 2012
  • May 2012
  • April 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • May 2011
  • April 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010
  • September 2010
  • August 2010
  • July 2010
  • June 2010
  • May 2010
  • April 2010
  • March 2010
  • February 2010

Mijn zoon Loek

MUZIEK 'LIKES' VAN MIJN LIEVE ZOON LOEK VIA SPOTIFY EN MIJN 'LIKES' OP SPOTIFY, SHAZAM EN YOUTUBE

Allereerst een lijst met nummers die mijn lieve zoon Loek maakte voordat hij op 12 mei 2023 deze wereld verliet.

©2026 De Azijnpisser

  • Contact
  • Elementor #20783
Powered by WordPress//Theme AnaLog by Il Jester//Top ⌅