Jaarlijks miljoenen euro’s EU-subsidie naar misleidende promotie zuivelproducten en NVWA neemt geen stappen tegen zware dierenmishandeling door voorzitter FDF

Het
volgende artikel van Frederieke Schouten (van Dier&Recht) ontving
ik in m’n elektrische postbus. Gezien de kop op dit bericht zou het me niet verbazen dat
de EU zelfs een deel van de kosten voor haar rekening neemt, kosten die de machtige lobby van de
intensieve doodsindustrie maakt……. En
dan gedraagt PvdA oplichter Timmermans, vicevoorzitter van de
Europese Commissie, zich als de groene EU goeroe met zijn bedriegende
‘Green Deal’ en belachelijke gedrag bij deze zaak, vooral te zien bij de verkiezingen voor de EU (waar hij zich gedroeg als een puber van 14 in een totaal mislukte poging om te lijken op een jongere van Fridays For Future…… oh ja en mijn excuses aan alle 14 jarigen dat ik hen vergeleek met deze PvdA oplichter)

Onder het artikel van Dier&Recht een artikel van Varkens in Nood over de klacht bij de NVWA tegen de psychopathische voorzitter van Farmers Defence Force (FDF), opperploert Mark van den Oever*, die zijn varkens op een zo grove manier verwaarloost dat je moet spreken van ernstige dierenmishandeling……. Ondanks dat de NVWA dit met eigen ogen heeft gezien stelt deze meer dan waardeloze organisatie dat er niets aan de hand is, dat dit een leugen is van grote proporties blijkt wel uit de begeleidende foto en video in dat bericht……. Schande en ten overvloede een teken dat de NVWA niet doet waar het in deze voor zou moeten staan: het tegengaan van dierenmishandeling!! Ook in deze zijn de grote eindverantwoordelijken hare ChristenUnie slappe truttigheid Carola Schouten en de rest van het schoftenkabinet Rutte 3!! 

‘Fijn hè, op zo’n manier biggetjes vermoorden……’

Als laatste een ander bericht van Varkens in Nood, waarin bekend wordt gemaakt dat de Reclame Code Commissie (RCC) geheel terecht stelt dat de reclame voor scholen aangeleverd door de doodsindustrie, die men intensieve veeteelt noemt, ongeoorloofd en misleidend is. Dit misleidende schunnige lesmateriaal** werd eerder toegestaan door ChristenUnie ploert en minister Arie Slob….. (die het als Schouten blijkbaar normaal vindt dat de naar hun mening schepping van god wordt groot en doodgemarteld en dat met de meer dan schunnig grote hoeveelheid van 600 miljoen dieren per jaar in het kleine Nederland….)

 

30 maart 2021

Jaarlijks
miljoenen euro’s EU-subsidie naar misleidende promotie
zuivelproducten

De
Nederlandse zuivelsector ontvangt samen met zuivelorganisaties uit
andere Europese landen jaarlijks miljoenen euro’s aan
EU-subsidies voor reclamecampagnes die de consumptie van zuivel
moeten verhogen. Ook schoolmelk wordt nog volop gesubsidieerd.
FrieslandCampina — jaaromzet 11 miljard — krijgt jaarlijks
ruim een half miljoen euro voor de kindermarketing van haar eigen
producten. Dierenbeschermingsorganisatie Dier&Recht onderzocht
de Europese miljoenensubsidies voor vlees- en zuivelreclames. Die
subsidies gaan lijnrecht in tegen de gewenste transitie naar een
duurzamer voedingspatroon met minder dierlijke en meer
plantaardige eiwitten.

In de periode
2017-2020 ontving de Nederlandse zuivelsector samen met andere
Europese organisaties bijna 20 miljoen euro subsidie voor
reclamecampagnes ter bevordering van de promotie van melk en kaas.
Met dure reclamecampagnes probeert de sector de afname van
zuivelconsumptie tegen te gaan.

Misleidende
zuivelreclames

Zo ontving Nederland
samen met andere EU-landen 2,9 miljoen euro voor de campagne
Sustainable Dairy in
Europe
. Deze campagne
wil “de consument meer bewust maken van de ecologische
duurzaamheid van de Europese zuivelsector.

Frederieke Schouten,
dierenarts en directeur Dier&Recht: “Dit is de wereld op z’n
kop. Volgens wetenschappers is de productie van zuivel een
belangrijke oorzaak van het klimaatprobleem en milieuvervuiling.
En onze melkveehouderij is waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak
van het enorme verlies aan biodiversiteit in Nederland. Het
subsidiëren van promotiecampagnes die deze feiten ontkennen, is
ongehoord en niet meer van deze tijd.”

Jaarlijks
half miljoen euro schoolmelksubsidie

Voor de
kindermarketing van schoolmelk ontvangt Nederland jaarlijks ruim
een half miljoen euro subsidie uit Europa, 98% daarvan gaat
rechtstreeks naar FrieslandCampina. De schoolmelksubsidie is dit
jaar flink gestegen, voor het schooljaar 2020-2021 is zelfs 2,4
miljoen euro beschikbaar.

Dier&Recht:
Stop de subsidies voor dierlijke producten

Naast de promotie van
zuivel spendeert de EU jaarlijks ook tientallen miljoenen euro’s
aan de promotie van vlees. In de periode 2017-2020 gaf de EU bij
elkaar 163 miljoen euro uit aan vlees- en zuivelreclames. Eerder
liet minister Schouten weten dat zij tegen subsidiering is van
dergelijke campagnes. Desondanks faciliteert de overheid nog
steeds het aanvragen van deze subsidies, bijvoorbeeld via
voorlichtingsdagen van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
(RVO). Dier&Recht pleit voor het beëindigen van
promotiesubsidies voor alle dierlijke producten.

Het
rapport
EU-subsidies voor
Nederlandse vlees- en zuivelbedrijven:
https://www.dierenrecht.nl/sites/default/files/2021-02/rapport_EUsubsidies_voor_Nederlandse_vlees_zuivelbedrijven.pdf

Het
rapport
EU-subsidies voor
Nederlandse vlees- en zuivelbedrijven
is
het eerste deel van een driedelig onderzoek naar de
miljardensubsidies voor de Nederlandse veehouderij. Het tweede en
derde deel worden later dit jaar gepubliceerd.

Over
Dier&Recht

Stichting
Dier&Recht bestaat uit een team van juristen, dierenartsen,
onderzoekers en beleidsmedewerkers. Door middel van campagnes,
rechtszaken en voorlichting zetten we ons in voor betere
leefomstandigheden en een betere rechtspositie voor dieren.

Frederieke Schouten

Dierenarts & Directeur

frederieke@dierenrecht.nl

020 280 78 06
06 48 92 68 89

Dier&Recht
Tilanusstraat 8b
1091 BH Amsterdam

www.dierenrecht.nl

www.linkedin.com/company/stichting-dier-&-recht

—————————————————————-

Handhavingsverzoek Varkens in Nood leidt tot inspectie bij Farmers Defence Force-voorzitter

15 december 2020 Robyn Pees

 

Een still uit de undercovervideo van Ongehoord.

Naar
aanleiding van ons handhavingsverzoek heeft de NVWA de varkensstal van
Farmers Defence Force-voorzitter Mark van den Oever geïnspecteerd. In
juni openbaarde dierenwelzijnsorganisatie Ongehoord schokkende undercoverbeelden van verwaarloosde en gewonde varkens in de stal van de varkenshouder. Varkens in Nood diende een handhavingsverzoek in wegens overtreding van dierenwelzijnsregels.

Verwondingen, aangevreten oren en rode ogen

De beelden toonden varkens met rode, tranende ogen, een duidelijk
signaal van irritatie door de lucht in de stal. Dit is in strijd met de
Nederlandse wet, die stelt dat de stallucht niet schadelijk mag zijn
voor de dieren. Ook zijn er gewonde varkens met aangevreten oren te
zien. De wet stelt dat zieke of gewonde dieren passende verzorging
moeten krijgen.

Ongeschikt verrijkingsmateriaal

Daarnaast ontbrak geschikt verrijkingsmateriaal voor de varkens.
Sommige hokken leken kaal, in andere hokken was slechts een ketting met
een bal eraan te zien. De vloeren waren zo vies dat het onmogelijk was
om de varkens schoon stro of hooi te geven in aanvulling op het
ongeschikte verrijkingsmateriaal. Dit terwijl de Wet dieren bepaalt dat
varkens permanent moeten beschikken over voldoende materiaal om te
onderzoeken en mee te spelen.

NVWA moet ingrijpen

Voor Varkens in Nood waren de vastgestelde misstanden in deze
varkensstal reden om een handhavingsverzoek in te dienen. De NVWA hoort
toe te zien op naleving van dierenwelzijnsregels, en heeft bovendien
beloofd extra te controleren op verrijkingsmateriaal en luchtkwaliteit.

NVWA-inspectie

Naar aanleiding van ons verzoek heeft een inspecteur van de NVWA de
varkensstal bezocht. Op het moment van de controle is er volgens de NVWA
wel geschikt verrijkingsmateriaal aanwezig. Naast dat er een ketting
met bal hing, lag er nu ook wat strooisel (luzerne) in de hokken. Ook de
lucht in de stal wordt niet schadelijk bevonden tijdens de inspectie.
De inspecteur ziet wel dat er ‘beperkt en incidenteel’ sprake is van
oorbijten bij de varkens. De varkenshouder dient dit te bespreken met
een dierenarts, wat inmiddels zou zijn gebeurd.

Handhavingsverzoek afgewezen

De NVWA besluit dat er geen sprake is van overtredingen waarvoor
handhaving nodig is. Ons handhavingsverzoek wordt dan ook afgewezen. Dit
is teleurstellend nieuws. De undercoverbeelden laten duidelijk zien dat
de varkens niet altijd strooisel in de stal krijgen. Ze worden dan
afgescheept met een ketting met bal, wat volgens de wet niet mag.

Toch zijn we blij dat de NVWA een inspectie heeft gedaan. Hierdoor
worden varkenshouders in ieder geval aangesproken op mogelijke
misstanden. Varkens in Nood blijft handhavingsverzoeken inzetten bij
signalen van dierenleed in Nederlandse varkensstallen.

De undercovervideo van Ongehoord waarop Varkens in Nood het handhavingsverzoek heeft gebaseerd:

———————————————–

Reclame Code Commissie: varkenssector misleidt met kindermarketing

23 december 2020 Sanne Roelofs


Reclame Code Commissie: varkenssector misleidt met kindermarketingHet
lesmateriaal ‘The Pig Story’ van de Nederlandse varkenssector is geen
voorlichting, maar ongeoorloofde reclame gericht op kinderen. Zo
oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) na een klacht van Varkens in
Nood. Bovendien bevat het lesmateriaal misleidende uitspraken, die
kinderen een veel te rooskleurig beeld geven van de varkensindustrie.

Onmiskenbaar reclame

De Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) stuurde dit jaar lesmateriaal
naar alle basisscholen in Nederland. Een boekje vol valse informatie
moet leerlingen laten zien wat zich afspeelt in de varkensstallen. Het
‘lesmateriaal’ schetst een positief beeld van de varkenshouderij. Over
de misstanden waar miljoenen varkens onder lijden, wordt met geen woord
gerept. Ook is nergens zichtbaar dat het om reclame gaat, terwijl het
verplicht is om dat duidelijk te vermelden.

Varkens in Nood diende een klacht in bij de RCC omdat er sprake is
van misleiding en kindermarketing. Na een zitting op 10 december heeft
de RCC deze week uitspraak gedaan: het lesmateriaal van de varkenssector
is ‘onmiskenbaar reclame die gericht is op kinderen’ en ‘wekt onterecht
de indruk neutrale, objectieve informatie te bevatten’. 

Misleiding

De RCC oordeelt ook dat een aantal specifieke uitspraken in het
lesmateriaal misleidend zijn voor kinderen. Zo worden kraamstallen
beschreven als comfortabel voor de zeug en haar biggen. Dat de zeug
opgesloten wordt in een kooi waarin ze nauwelijks kan bewegen, wordt
niet benoemd.

Ook heeft de POV het over biggen die ‘samen spelen met het speelgoed,
dat er in elk hok is’. In werkelijkheid is er bij twee derde van de
varkensbedrijven helemaal geen geschikt afleidingsmateriaal aanwezig.
Dit heeft afschuwelijk dierenleed tot gevolg. Uit verveling en
frustratie bijten varkens tot bloedens aan toe in elkaars staart. De RCC
oordeelt terecht dat dit soort uitspraken een te rooskleurig beeld
scheppen van hoe varkens moeten leven.

Varkens in Nood blij met uitspraak

De RCC roept de varkenssector op om niet langer op deze manier
reclame te maken bij kinderen. Varkens in Nood is heel tevreden met deze
uitspraak, dit maakt een einde aan deze schaamteloze kindermarketing.

=====================================

*  Deze Mark van den Oever (met een bedrijf in het Brabantse Sint Hubert) had eerder het gore lef om te zeggen dat boeren hetzelfde worden behandeld als Joden door de nazi’s, terwijl de doodsindustrie die men intensieve veeteelt noemt, wordt gevoed door dierenbeulen die zich boer durven te noemen, een industrie die niets anders is dan machinale vernietiging van weerloze dieren en daarom juist het best te vergelijken met het vermoorden van Joden door nazi-Duitsland, zoals Robert Long al lang geleden uiterst treffend in een nummer concludeerde……..  

** Zie: ‘Varkensboeren sturen ongevraagd uiterst vals ‘lesmateriaal’ naar scholen, toegestaan door CU minister van Onderwijs Slob……

Dierenbeulen
van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze
naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Zie ook: ‘NVWA weigert schandalig genoeg de wet te handhaven: varkens massaal het slachtoffer‘ (!!!!)

Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws) 

Doodzieke ‘kalverindustrie’ op de been gehouden met grote hoeveelheden antibiotica‘ (ook al een zaak waar de NVWA zware wanprestaties toont….)

Het vervoeren van dieren als vracht om daarna geslacht te worden is afschuwelijk wreed: verbieden!!!

Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde‘ (ook videobeelden over dierenmishandeling zijn onderwerp van censuur…..)

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……
(en zie de links in dat bericht) Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..

Derving is winstgevend!
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!
)

Vrachtwagen vol varkens vliegt midden op de A50 in brand, meerdere dieren overleden

Hitteprotocol is een wassen neus‘ (lezen mensen!!)

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd‘ (!!!!)

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen‘ (en dan worden haantjes nog steeds ‘diervriendelijk verhakseld……’, alweer ook onder verantwoording van CU trut Schouten en de rest van de Rutte 3 boevenbende)

Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende

Stikstof: de feiten op een rij‘ (!!!!) (zie ook de links in dat bericht)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘ 

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland‘ (!!!!)

Coronavirus: 2 miljoen kippen vermoord in de VS terwijl mensen daar honger lijden

Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling

Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
 

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft 

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

————————————————– 

Wat betreft foute subsidies zie: ‘EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

EU subsidie voor duurzame energie gaat voor 60% naar niet duurzame energieopwekking met hout en groente

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie
(alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op
jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit…..
ha! ha! ha! ha!)

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws
(een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..

—————————————————–

Zie verder: ‘Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer

Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Europese
Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid:
een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel
geveegd

Voor meer berichten over subsidie, NVWA, stikstof, en/of FDF (Farmers Defence Force), klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Ondanks een steeds verdere afname van de vraag naar walvisvlees geeft de Noorse regering toestemming om meer dan 2 keer zoveel dwergvinvissen te vermoorden dan in 2020

Terwijl
het walvisjacht seizoen van 2021 met rasse schreden nadert, heeft de
inhumane rechtse Noorse regering toestemming gegeven om 1.278
dwergvinvissen te vermoorden, dit is een hoeveelheid die 2 keer zo
hoog is dan in 2020……

Terwijl
gelukkig ook in Noorwegen de weerzin tegen deze barbaars bloedige moordpartijen toeneemt en de
vraag naar walvisvlees en andere producten van deze walvissen
afneemt, besloot de Noorse regering alsnog deze massamoord meer dan
te verdubbelen….. Vergeet daarbij niet dat 70% van de vermoorde dieren zwanger kan zijn……

Noorwegen
is 1 van de 3 landen die nog steeds op walvisjacht gaan……. Men noemt
dit ‘commerciële walvisjacht’, echter de zogenaamd wetenschappelijke
walvisjacht zoals Japan dat noemt, is niets anders dan een
commerciële walvisjacht, terwijl bij dat commercieel steeds grotere
vraagtekens moeten worden gezet, immers door afnemende vraag is de
Japanse regering genoodzaakt om die jacht te subsidiëren en ik
neem aan dat dit in Noorwegen niet anders is…… 

Tijd dat de wereld Noorwegen gaat boycotten voor deze schandelijke en barbaarse jacht!!

Lees enteken de petitie van het Care 2 team ajb, de vreselijke moord op deze
slimme en wonderlijke dieren moet eindelijk afgelopen zijn, we leven
niet meer in 1821 maar in 2021!! (en zegt het voort!):

Norway
is encouraging the mass slaughter of minke whales, with a killing
quota almost three times the number killed last year!

Sign Now 

 

The 2021 whaling season in Norway
is quickly approaching, and the whaling industry is out for blood —
specifically, minke whale blood.
This
year’s killing quota is a whopping 1,278 minke whales!

Last year, less than half of that amount of whales were killed, which
is in line with the downward trend in whale product demand in Norway,
the increasing public distaste for the cruel practice of whaling, and
decreased participation from fisheries. The Norwegian government
should be embracing this trend;
instead,
they are trying to reverse it by keeping killing quotas high and
loosening regulations that are meant to protect the welfare of these
poor whales!

The slaughter of a wild minke whale
is a terrible thing to behold. Whalers onboard their vessels aim a
harpoon at a moving, fleeing, terrified whale, which is meant to kill
the animal on the spot. But more often than not,
it
takes a long time for these whales to die.
The
huge mammals are incapacitated, left to slowly die in immense pain
either from bleeding out or not being able to rise to the surface for
the life-giving air they need.

Norway is one of only three
countries that still allow the brutality of commercial whaling.

It’s time to catch up to the rest of the world and put an end to it!
Sign
the petition and demand that Norway drastically lower its minke whale
murder quota for 2021, and use this as the first step to phasing out
whaling entirely!

Thank you,

Lauren
The
Care2 Petitions Team

P.S. Why
is Norway clinging on to the antiquated and cruel practice of
commercial whaling?
Sign
the petition to demand they begin to phase it out.

 

 ———————————————

Hier de meer uitgebreide tekst op de petitiepagina:

The 2021 whaling season in Norway is
quickly approaching, and the whaling industry is out for blood —
specifically, minke whale blood. This year’s killing quota is a whopping
1,278 minke whales! 

That quota is well over DOUBLE the number of minke whales
slaughtered during last year’s season! But Norway’s whaling industry is
dead set on making the cruel capture and slaughter of these iconic
beings “
more attractive” so they can turn a pretty profit without being viewed in a negative light.

Well they aren’t going to get off that easy. Sign the petition and demand Odd Emil Ingebrigtsen, Norway’s Minister of Fisheries, dramatically lower this quota! It
must reflect the extremely low demand for whale products and the
general public’s overwhelmingly negative view of cruel whaling!

(Odd Emil Ingebrigtsen, de inhumane Noorse minister die het besluit nam de quota voor walvisvangst te vergoten, ofwel een echte psychopathische ploert)

The slaughter of a wild minke whale
is a terrible thing to behold. Whalers onboard their vessels aim a
harpoon at a moving, fleeing, terrified whale, which is meant to kill
the animal on the spot.
But more often than not, it takes a long time for these whales to die. The
huge mammals are incapacitated, left to slowly die in immense pain
either from bleeding out or not being able to rise to the surface for
the lifegiving air they need. 

Whales dying slowly and painfully is a
rule in the whaling industry, not an exception — which made it all the
more horrifying when Norway relaxed regulations in 2020. Their new
rules even stated that only
one person on an entire whaling vessel needs to have previous whaling experience. One person for an entire crew. And even then, they only need to have experience in the past six years. In an effort to stoke the dying fire of the whaling industry, the government of Norway is completely abandoning animal welfare.

And there is exhaustive proof that
the whaling industry is, in fact, dying. Ingebrigtsen, when announcing
this horrifically high quota, implied that demand for whale meat is
rising.
But a study from the Animal Welfare Institute (AWI)
polled Norwegians and found that under 5% say they eat whale meat
regularly!
So who is all this murder
for? Actually, most of the poor whales caught during the whaling season
are sent elsewhere for consumption. This industry simply no longer
represents the feelings or desires of Norwegian people, nor of its
laborers. The number of vessels registered for whale hunting
has been falling
for over a decade, down to 12 in 2020 from 34 in 2004 — and the
Norwegian government should be embracing this trend, rather than trying
to reverse it.

It is appalling that the government
of Norway would ignore the feelings of its people and the welfare of
whales just to try and save an antiquated, cruel industry that has
negligible economic benefits and could decimate conservation efforts for
whales worldwide —
70% of the whales targeted are females that could be pregnant! 


Norway is only one of three countries that still allows commercial whaling. It’s time to catch up to the rest of the world and put an end to it! Sign
the petition and demand that Norway drastically lower its minke whale
murder quota for 2021, and use this as the first step to phasing out
whaling entirely!

====================================

Zie ook: ‘Noorwegen doodt overwegend zwangere dwergvinvissen

Japans wereldwijde dolfijn handel en de jaarlijkse massamoord op die slimme en mooie dieren

Endangered Species Act kent een grote maas en bedreigt juist de dieren die deze wet zou moeten beschermen’

Taiji (Japan): het ‘jachtseizoen is gesloten’, ofwel de bloedige slachtpartijen op dolfijnen ‘zijn voor even afgelopen’‘ 

Brexit zorgt voor een alarmerend groot aantal dode dolfijnen‘ 

Canada verbiedt het in gevangenschap houden van walvissen voor menselijk ‘vermaak’‘ (!!!!)

SeaWorld alweer een orka overleden na een lange lijdensweg…….. Sluit alle dolfinaria!‘ 

VS marine mag 12 miljoen zeezoogdieren vermoorden voor onderwaterproeven……. ‘ 

The truth about the peer-reviewed science produced by Japan’s whaling

Japan vermoordde dit jaar o.a. 134 bedreigde Noordse vinvissen, stop dit barbaarse geweld!‘ 

Sea World infiltreerde in dierenactivisme…….. Sluit de dolfinaria circussen!!‘ 

Stop de barbaarse Japanse slachting van walvissen >> boycot Japan!‘ 

Faeröer Eilanden: jaarlijkse barbaarse slachting van dolfijnen >> Boycot Denemarken en de Faeröer Eilanden!!‘ 

Denemarken beschermt dolfijnenslachters Faeröer Eilanden‘ 

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding

(door ontbossing verdwijnen er steeds meer diersoorten, ook de bedreigde
soorten en worden er extra dieren toegevoegd aan de lijst met bedreigde
diersoorten…..)

De grootste uil ter wereld, de Blakiston visuil, dreigt uit te sterven

Nieuw internationaal onderzoek heeft aangetoond dat de mens in 50 jaar tijd meer dan de helft van het wild heeft doen verdwijnen

Haaienstand in 50 jaar tijd met 71% afgenomen, slecht nieuws voor de oceanen en voor ons‘ 

Buideldiersoort met de naam ‘greater glider’ bestaat niet uit 1 maar 3 soorten, wat het voortbestaan nog moeilijker maakt

‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

Het
EU visserij besluit: weer mag er te veel vis worden gevangen, terwijl
von der Leyen met de Brexit vrije toegang wil hebben tot Britse wateren
om daar de zee te ontdoen van vis
‘ (en zie de links in dat bericht)

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Absolute
noodzaak volgens Michael Moore, Jeff Gibbs en Greta Thunberg: het
redden van mens, dier, natuur en aarde, voor het echt te laat is

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Trump van zins Endangered Species Act de nek om te draaien: bedreigde diersoorten vogelvrij……..

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….‘ (de onbeschofte brutaliteit en dat een paar jaar na de ramp met het door BP gehuurde platform Deepwater Horizon!!!)

Shell is zwaar teleurgesteld, dat het niet lonend is, een groot deel van het Arctisch gebied met olie te vervuilen……

Koninklijke
Shell koers omhoog, aandeelhouders, waaronder uw koningshuis, dolblij
met 6.500 ontslagen………. IJsbreker Shell tegengehouden op weg naar
toekomstige ramp in Arctisch gebied…..
‘ 

Shell gaat boren in Arctisch gebied, zonder de beloofde extra beveiliging………‘ (klik ook op de ‘links’ in dat bericht).

Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren

Studie toont aan dat het Antarctica ijs onder de waterspiegel in hoog tempo smelt…….

En terzijde: ‘Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Ever Given vast in Suezkanaal: waar is het tweede Suezkanaal gebleven?

Onbegrijpelijk: sinds mammoettanker Ever Given (eigendom van de fa. Evergreen) overdwars vastliep in het Suezkanaal, is er met geen woord gesproken over het nog redelijk nieuwe Suezkanaal*, opgeleverd in 2015, een kanaal dat bijna in het geheel parallel loopt aan het oude kanaal. Dit geldt niet alleen voor alle Nederlandstalige nieuwszenders (2 stuks, BNR en Radio1, allebei waardeloos, ‘maar goed….’), maar ook voor die van Duitsland, Groot-Brittannië en België…….. Terwijl je in dat tweede Suezkanaal schepen heen en weer kan laten varen, dit in tegenstelling tot het oude kanaal waar per richting wordt gevaren………

Hoe kan het dan dat de olieprijzen zo stijgen? ‘Je zou bijna denken’ dat men de gehele westerse bevolking een oor aan wil naaien, waarbij men denkt dat bijna niemand weet heeft van het tweede Suezkanaal……. Bovendien liggen de voorraadtanks in het westen allemaal boordevol olie, dit vanwege de al langere tijd aanhoudende lage olieprijs (althans totdat de Ever Given vastliep in het oude Suezkanaal)……

Foto van het tweede Suezkanaal dat werd geopend in 2015

Opvallend dat de oliemaatschappijen zo profiteren van het vastlopen van
de Ever Given, terwijl die maatschappijen al zo enorm veel subsidie
krijgen (in Nederland per jaar 8,3 miljard euro van het ‘groenste kabinet ooit’: Rutte 3 ha! ha! ha!)…….

Wel mooi dat Nederland weer ‘boven komt drijven’ als specialist voor het klaren van klussen als het weer vlot krijgen van dit containerschip, de firma Boskalis vaart er wel bij, hetzelfde bedrijf dat ook de grote sleper Smit Internationale heeft overgenomen.

* Het tweede Suezkanaal is trouwens een bedreiging voor het zeeleven in de Middellandse Zee……..  Zie: ‘De keerzijde van het tweede Suezkanaal: ontheemding, ongewenste vissen en kwallen

Zie ook: ‘Tweede Suezkanaal gaat officieel open

Hier nog twee video’s met de Ever Green:

Update op 31 maart 2021: ondanks vele pogingen om erachter te komen waarom het tweede kanaal niet werd gebruikt kon ik er niet achter komen, ‘zag vanmiddag het licht’ en keek op Google maps waar je kan zien dat het kanaal aan de noordelijke kant voor een deel nog steeds maar één kanaal is. In veel berichten die ik las, ook uit de tijd van de oplevering van het tweede kanaal staat te lezen dat het tweede Suezkanaal over de volle lengte naast het oude ligt.

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

Op 17
januari jl. besteedde ik al een bericht aan een petitie van WeMove
Europe om de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der
Leyen, te vragen de nieuwe landbouw deal met de naam: Common
Agriculture Policy (CAP) niet te tekenen, echter het ziet ernaar uit
dat von der Leyen deze deal wel zal tekenen, heel slecht nieuws voor
de biodiversiteit, het Amazonewoud, kleine boeren, insecten, vogels……..  Tevens zal daarmee de klimaatverandering verder worden aangejaagd, i.p.v.
te pogen deze nog enigszins af te remmen….. (het is ronduit een leugen dat deze kan worden gestopt!!) Terwijl de Europese
Commissie tegelijkertijd de groene duurzame boodschap predikt,
middels de enorme PvdA oplichter Timmermans, die fungeert als
vicevoorzitter van dezelfde commissie (met een bijna nog grotere
oplichter aan zijn zij: PvdA plork Samsom…..)

Voor
degenen die mijn eerdere bericht hebben gemist zal ik de tekst
hierbij herhalen (in het artikel van WeMove Europe onder het volgende schrijven wordt je gevraagd de video met zoveel mogelijk mensen te delen, doe dat ajb, het ziet ernaar uit dat CAP toch wordt getekend, wellicht dat delen van de video door een paar miljoen EU burgers, von der Leyen op andere gedachten brengt…..):

EU
staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan
uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

WeMove Europe kwam
gisteren (16 januari 2021) met een petitie waarin wordt opgeroepen te
tekenen tegen het plan van de EU om alweer miljarden te steken in de
intensieve landbouw en veeteelt, alsof je belasting betaalt om de
wereld naar de kloten te helpen……. Trouwens op z’n zachtst gezegd
toch al vreemd dat je zelfs als veganist belasting moet betalen voor
de intensieve veehouderij…… Wat betreft de subsidie (met het
belastinggeld van EU burgers) voor intensieve veehouderij wordt ook
nog eens de klimaatverandering heftig aangejaagd, dit niet alleen
door het platbranden van oerwoud voor soja t.b.v. die veehouderij,
maar ook vanwege de enorme uitstoot van methaangas, waardoor
Nederland een onevenredig grote aanjager is van die
klimaatverandering doordat hier op jaarbasis 600 miljoen dieren
worden groot en doodgemarteld……. (methaangas is een 80 keer zo
sterk broeikasgas dan CO2…….)

Het
budget voor deze EU landbouwsubsidies was in het najaar eigenlijk al
rond toen jonge milieuactivisten uit de EU in protest aan de bel
trokken. PvdA plork Frans Timmermans, de enorme oplichter, heeft zich
achter deze jongeren geschaard met z’n valse ‘green deal’ (hij kon
niet anders nadat hij zich bij de EU verkiezingen gedroeg als een
mislukte puber en jongeren vanaf 16 jaar al bijna kiesrecht gaf
zonder daar de bevoegdheid voor te hebben’, alles n.a.v. Gretha
Thunberg en Fridays For Future >> FFF)

De
Europese Commissie, waarvan Timmermans vicevoorzitter is, heeft met
de hulp van o.a. GroenLinks EU grofgraaier Bas Eickhout het gebruik
van het kankerverwekkende glyfosaat (hoofdbestanddeel Roundup) langer
toegestaan voor de professionele landbouw….. Nee, de Europese
Commissie is echt hééééél groen……..

Naast
de enorme vernieling van natuur, vervuiling van lucht, grond,
ondergrond en water, zijn de EU landbouwsubsidies ook nog eens funest
voor kleine boeren in arme landen, immers de EU landbouw dumpt jaar
in jaar uit enorme hoeveelheden gesubsidieerde landbouwgewassen en
vlees op de markten van deze arme landen, waardoor de kleine boeren
in die landen niets meer kunnen verdienen, immers zij kunnen niet
concurreren met de prijzen van de boeren in de EU (en die in de VS,
Canada en Australië……)…… (wat overigens ook een reden is
voor mensen om naar Europa te vluchten: tja wat zou jij doen als je
zag dat je kinderen anders blijvend honger moeten lijden, gedoemd
zijn om in armoede te leven en nooit een beter leven door middel van
onderwijs kunnen bereiken, daar er geen geld is voor alleen al basis
en voortgezet onderwijs, althans als de mogelijkheid er al is om naar
school te gaan……)

Laat
ook de EU weten dat je tegen deze enorme verspilling van
belastinggeld bent, dat je tegen het verder aanjagen van de
klimaatverandering bent en niet langer wenst mee te werken aan het
vernietigen van vogels en insecten, om het martelen van dieren in de intensieve veehouderij al helemaal niet te vergeten en
teken
de petitie ajb!

(petitie is inmiddels gesloten)

Hier de link naar het bericht waaraan zoals je kon lezen een petitie was verbonden: EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

Big
decision on agriculture

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

This week EU
leaders are rushing to close an agriculture deal that is bad news for
small farmers, the birds and bees, and our health.
It’s called
the Common Agricultural Policy. It could fund mass-scale
factory farms for years to come.

And there is one
person who can stop it — European Commission President Ursula von
der Leyen.
Even at this late stage, she has the power to stop the
deal that was set up before she became president.

Over 150,000 of us
have signed a petition asking her to do just that – withdraw this
CAP. In its place, we’re asking for
a
better way of doing agriculture. One that’s green, healthy, and fair.

And today, to up the
pressure on President von der Leyen ahead of this important meeting,
we’re broadcasting
a
powerful video, funded by WeMove Europe members,

all over social media about the dangers of CAP.

If thousands of us
share it, we could double our impact instantly. And everywhere
President von der Leyen looks on social media today,

she’ll see one message: #Withdraw this CAP now.

Don’t have social media? You can still watch the video on Twitter and Facebook without logging in!

Share Video on Facebook
Retweet Video on Twitter

Not on social media? Share by forwarding this email to your friends!

The current farming
policy has had disastrous effects on small farmers, nature, and the
climate. And too few people know about it. But agribusiness knows
exactly what’s at stake. So they’ve gone into overdrive lobbying
to get this through.

Even at this final
stage of negotiations, Commission president Von der Leyen has the
power to propose an alternative sustainable and greener package. It
will take a massive, joint effort from all of us. We have strong
partners from youth climate activists to BirdLife Europe. Together
we can put pressure on the Commission to stop the CAP.

It takes less than a minute for you to share this video. You
could even write a short, personal message about why you don’t want the
CAP.

Share Video on Facebook
Retweet Video on Twitter

With hope,

David (London),
Annemarie (Berlin), and the entire WeMove team

PS: Together with
young activists we have also organised a small protest action
demanding leaders to #WithdrawTheCAP, in front of the European
Commission in Brussels this Wednesday.
We have done everything to
make this safe and the protest is strictly in line with social
distancing rules. Billions of Euros will be invested, we simply can’t
let this opportunity to demand healthy agriculture for Europeans slip
away.

=======================================

Zie ook: ‘Von der Leyen (voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Timmermans (PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding‘ 

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie‘ (alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit….. ha! ha! ha! ha!)

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws
(een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen >>
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays For Future meedoen…..)

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….‘ (een bericht uit 2015, destijds waren deze 2 PvdA hufters politici bewindslieden in Rutte 2)  

Zie verder: ‘Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Europese Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid: een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel geveegd

De meting van de luchtkwaliteit in de EU wordt eindelijk bijgesteld naar meer gezonde niveaus

De kop
is te snel door de bocht, daar de EU nog moet
overleggen over het e.e.a., echter zeker is dat de huidige standaard in de EU van wat
nog wordt gezien als gezonde lucht, dat allesbehalve is…… In een
school in Warschau (Polen) geeft een grote rode punt aan of kinderen
buiten mogen spelen of dat ze binnen moeten blijven in de pauzes vanwege te grote luchtvervuiling…..
De hoogste tijd dat men dit in Nederland ook gaat doen, immers onze
luchtkwaliteit behoort tot de slechtste van de EU……

Volgens
WeMove Europe komen er in Europa (waarmee men de EU bedoelt) jaarlijks tien tot honderdduizenden kinderen om
het leven door luchtvervuiling, dat lijkt me overdreven, maar dat het er
een paar honderdduizend zijn is wel zeker!! In Nederland houdt men
12.000 doden per jaar aan en in tegenspraak tot wat men zegt, dat
dit mensen zijn die een paar maanden eerder overlijden, overlijden
deze mensen jaren eerder en dat meestal na een akelig ziekbed……
Echter het zijn niet 12.000 maar minstens 18.000 mensen en die overlijden
alleen al aan het langdurig inademen van auto-uitstoot!! (en dat is
nog een lage schatting als je de cijfers ziet….) Ter vergelijking:
aan roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen en ook die overlijden
jaren eerder en na veelal zo’n zelfde ziekbed……

Wel
nieuw voor mij was het volgende:: volgens WeMove lopen jaarlijks een
groot aantal kinderen kanker op door luchtvervuiling, wel wist ik dat
en groot aantal kinderen in Nederland jaarlijks long en/of
luchtwegklachten oplopen door alleen al auto-uitstoot, echter ik ging uit van ziekten als bronchitis en astma.

Zoals gezegd: de Nederlandse luchtkwaliteit behoort al jaren op rij tot de slechtste in de EU en ook Rutte 4 met een zogenaamd groen D66 zal daar alweer niets aan veranderen…… Zie waar D66 de afgelopen jaren voor heeft gestaan en zelfs als gedoogpartner van Rutte 2, is deze partij verantwoordelijk voor de uitbreiding van de intensieve veehouderij, die in de EU een CO2 uitstoot produceert die alle autoverkeer in de EU overtreft…… Voorts is die veehouderij ‘garant’ voor een enorme uitstoot aan methaangas, een broeikasgas dat 80 keer zo sterk is dan CO2…… 

Onder Rutte 3 is de intensieve veehouderij in Nederland met 100 miljoen dieren gestegen tot het meer dan belachelijke grote aantal van 600 miljoen dieren (meer dan een half miljard dieren!!), die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld……  Met die waanzinnig grote veestapel is Nederland dan ook een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering….. En dan komt D66 met het plan om de veestapel te halveren….. Totaal ongeloofwaardig!! Ook is D66 mede verantwoordelijk voor de meer dan belachelijke verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/u. (die gelukkig is teruggedraaid vanwege het stikstof probleem) en de jaarlijkse subsidie van 8,3 miljard euro voor de fossiele industrie….. (exclusief  de miljarden subsidie voor biomassa bijstook van hout, waarvoor niet hout wordt gesprokkeld, zoals men de burgers wil laten geloven, maar waar men hele bossen voor kapt, terwijl de verbranding daarvan nog een fractie vuiler is dan steenkoolverbranding…..)

Als de luchtkwaliteitsmeting naar beneden wordt bijgesteld zal het duidelijk zijn dat de Nederlandse luchtkwaliteit nog slechter is dan eerder gedacht…….

WeMove Europe is een petitie gestart om EU politici die volgende week zullen debatteren over de luchtkwaliteit en hoe de standaarden te interpreteren die daarvoor worden aangehouden >> lees en teken de petitie ajb, een petitie om er bij de EU op aan te dringen de
regels zo snel mogelijk naar beneden toe bij te stellen!! (en geeft
het door!!)

The air we breathe

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

In many places in Europe, the air is so bad that it is literally unhealthy to breathe. But because of how the EU defines “clean” air, we think our air is clean when it isn’t. Next week, the EU Parliament will talk about this and it could be a game-changer.

 

(Warschau tijdens een smogalarm……)

In one of the schools
in Warsaw, there is a big red dot on a board next to the entrance. It
tells the kids whether they can play outdoors. On many days they
don’t: the air is so polluted that playing outside is too much of a
health risk.

Air pollution causes
asthma, childhood cancers, and chronic diseases in children. [1] And
it leads to
hundreds
of thousands of deaths in Europe every year.

[2]

The EU has standards
for air quality that are meant to protect us. But because they aren’t
100% based on science, the alarm levels are set far too high. [2]
This
makes us think our air is clean when it is not.

Next week, the
EU Parliament will discuss how to review air quality standards.
And
whatever they decide could be a serious game-changer for the air we
breathe. [3]

Before the vote, MEPs
who don’t know about the issue will have to learn about it, and
those on the fence will need convincing.

To do it, we have to put our names together to show how many
Europeans care about the air they breathe.
Add
yours now!

Sign
now for cleaner air

It is really
simple: if the air is polluted, it is not safe.
[4]
But over a decade ago, the alarm levels of pollution were set much
higher than suggested by science. So ‘officially’ most people in
Europe are breathing acceptable air, and politicians don’t have to
do anything to protect our health.

However, if we use the
World Health Organisation’s definition of clean air, the picture
changes abruptly:
75%
of people living in cities across the EU breathe health-threatening
air.
[5]
We have to show the EU Parliament and the politicians in all EU
institutions that we know about the air we breathe and that we won’t
turn a blind eye to it.

Right now, we have a
chance to let all children breathe safely.
We
can make our cities green and our air fresh.

Sign and ask the EU for better air quality in Europe.

Sign
now

For the health of the
kids,
David (London), Marta (Warsaw) and the entire WeMove team

PS: Air pollution is
not only dangerous for kids, but is a huge risk to us all. It has
been proven that its linked to heart and lung disease as well as
a rise in obesity and Alzheimer’s. [6] Make sure we are all
protected:
Sign
the petition!

References:
[1]
https://www.eea.europa.eu/themes/air/health-impacts-of-air-pollution
[2]

Air Quality


[3]
https://www.eea.europa.eu/publications/air-quality-in-europe-2020-report
[4]
https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/189051/Health-effects-of-particulate-matter-final-Eng.pdf
[5]
About 4% of the EU-28 urban population was exposed to health-harming
levels of PM 2.5 (particulate matter with a diameter of 2.5 μm or
less) above the EU limit value in 2018. However, checked against WHO
air quality guidelines for PM2.5, the share increases to
74%
https://www.eea.europa.eu/publications/air-quality-in-europe-2020-report
[6]
https://www.eea.europa.eu/themes/air/health-impacts-of-air-pollution

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click

here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us?
Donate

Follow
on Twitter
|
Like
on Facebook

|
Subscribe
on Youtube

WeMove
Europe SCE mbH | Planufer 91 Berlin |
www.wemove.eu
|
Privacy
policy

========================================

Hier nog de documentaire met dezelfde titel uit 2017:

 Zie ook: ‘Verkiezingen 2021: waar zijn de jongeren van Fridays For Future?

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie’ (en zie de links in dat bericht!!)

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3‘ 

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona
Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft
de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is
gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’
>> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer
eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine
auto’s……

Dijksma (PvdA): snelheid verlagen op 130 km. wegen maakt de lucht niet schoner……… AUW!!!

RIVM: het gaat goed met de luchtkwaliteit in Nederland…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en dan neemt men dit peperdure blunder-instituut nu serieus als het gaat over de bemoeienissen met het Coronavirus……)

Schultz van Haegen zwaar nalatig: Nederland voldoet nog steeds niet aan de EU normen voor de luchtkwaliteit…….‘ (een bericht uit 2015, moet je nagaan: de EU standaard van de luchtkwaliteit was ook nog eens veel te ver opgerekt!!)

EU subsidie voor duurzame energie gaat voor 60% naar niet duurzame energieopwekking met hout en groente

WeMove
Europe is een weer heel late actie begonnen tegen de gigantisch grote
subsidie die de EU aan duurzame energie uitgeeft, 60% van die
subsidie gaat naar het verbranden van groente en hout, beiden
allesbehalve duurzaam en wat betreft houtverbranding als ‘biomassa’
is bekend dat deze nog een fractie vuiler is dan de uitstoot van
steenkool……

Vooral
in Oost-Europa worden meer en meer gebieden volgeplempt met mais om
daar de subsidie voor op te strijken als deze wordt verbrand in
biomassacentrales, of als bijstook in kolencentrales…… (overigens ook in Nederland is de maisteelt gigantisch al zou deze vooral naar de doodsindustrie gaan die men ‘intensieve veeteelt’ noemt…..)

Schandelijk
genoeg is het vinden van bedragen een bijna onmogelijke zaak (en dan
maar stellen dat alles transparant en open is….), echter gezien het
feit dat Nederland jaarlijks al 8,3 miljard euro aan subsidie
weggeeft aan oliemaatschappijen en kolencentrales, is het niet
moeilijk te bedenken dat de EU tientallen miljarden aan subsidie, ja hoogstwaarschijnlijk zelfs meer dan 100 miljard euro (ook
ons belastinggeld), weggeeft aan de grootste smeerpijpen, die onze
aarde naar de gallemiezen helpen……

Zo
zie je maar: Timmermans die net doet alsof hij een tweede Gretha
Thunberg is en zich daarbij als een overjarige puber gedraagt, zich daarbij voortdoende alsof hij het begrip duurzaamheid heeft uitgevonden, terwijl
deze PvdA smeerlap (met zijn partij knechtje Samsom de grote
milieu-oplichter), dondersgoed weet dat er enorme kapitalen
aan belastinggeld verdwijnen naar de fossiele energieopwekking, ofwel (en zoals gezegd) het vernietigen van de wereld, ons aller thuis!!! Bovendien zijn Timmermans en Samsom, vanwege de PvdA deelname aan Balkenende 4 en Rutte 2, mede hoofdverantwoordelijken voor de bouw van de nieuwe kolencentrales in ons land….. (weg met die 75 jarige klotepartij!!)

Het voorgaande is een schande van jewelste, maar nogmaals jammer dat WeMove nu pas met
een petitie komt, lees en teken deze daarom ajb snel (zo gebeurd) en geeft
het door aan zo veel mogelijk familie, vrienden en bekenden!!

Don’t
burn food, don’t burn wood!

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

When you think
‘renewables’ you probably think of solar panels and wind turbines.
The truth is that in Europe almost
60%
of what we call ‘renewables’ is actually wood and crops
.
[1] Yes! European dirty coal power plants now burn trees and crops on
a mass scale. The EU calls it green energy and subsidises it.

We can change
this. EU leaders are rethinking the law that allows this to happen.

This law is a
disaster for the environment.
To
get the subsidies, enormous businesses which clear our remaining
forests and plough the little that remains of our meadows and
grasslands are popping up. And
our
old, dirty, coal plants are magically converted into ‘clean energy’
plants. All this subsidised with our tax money.

Before they change
this law, the European Commission wants to know what people in Europe
think.
We
have until tomorrow to tell them.

If we show that thousands of taxpayers do not want their money to
subsidise burning forests and food,
the
Commission will be more likely to change the law
.
Sign and tell the European Commission: don’t burn our forests and
food.

SIGN THE PETITION

EU subsidies go to the
producers of the “green fuels”. That’s why
perfectly
healthy trees are cut, turned into pellets, transported to a power
plant and burned as “green” energy
.
The area of the forests in Europe, where trees are cut for industrial
purposes, increased by 0,37 million hectares in the last decade. [2]
Not to mention all the wood imported to the EU from all corners of
the world which causes deforestation there. [3]

It’s the
same with crops, in particular corn: it too, is cut and burned
.
Because of the subsidies, vast fields of corn are popping up
everywhere in Europe, pushing out other crops and
destroying
our last meadows and grasslands with their unique diversity of plants
and flowers, insects and small animals. [4] And the prices of land
skyrocket.

It makes no sense and yet our tax money supports it.

Our community
has always cared for Europe’s forests and food production.

From defending forests in Poland, Bulgaria, and Romania [5], to
wanting to revolutionise the EU’s agriculture [6], we have
mobilised endless times to protect our environment. This time,
we
can do both at once
:
save forests and crops from ruthless devastation.

SIGN THE PETITION: STOP FAKE RENEWABLES!

With a genuine (not
fake) green greeting,

David (London), Marta (Warsaw), Olga
(Bologna) and the entire WeMove team

PS: The
name of each person signing the petition will be submitted

directly to the European Commission
in
their official consultation process
.
[7] The more names we have, the more powerful our voice.
Add
your name!

References:
[1]
https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/brochures-leaflets/brief-biomass-energy-european-union
[2]
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01848-x
[3] A recent
article:

Are forests the new coal? Global alarm sounds as biomass burning surges


and
a more detailed report:
https://ec.europa.eu/energy/sites/ener/files/documents/biosustain_report_final.pdf
[4]
https://ec.europa.eu/environment/archives/life/publications/lifepublications/lifefocus/documents/grassland.pdf
[5]
Romania:
https://you.wemove.eu/campaigns/romania-save-europe-s-last-large-virgin-forests
Bulgaria:
https://act.wemove.eu/campaigns/Save-the-Kresna-Gorge
Poland:
https://act.wemove.eu/campaigns/defend-forest
[6]
https://act.wemove.eu/campaigns/withdraw-cap
[7]
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12553-EU-renewable-energy-rules-review/public-consultation

=======================================

Zie ook: ‘Klimaatakkoord Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde)

Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ 

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand

Groot Barrièrerif voor 60% verbleekt 

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) wil de Nederlandse kolencentrales openhouden

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel
(over dat bericht hoor je ‘energie specialist’ Remco de Boer al
helemaal niet, maar ja hij is dan zelf ook zo’n lobbyist als
Böttcher…)

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand‘ 

BP daagt Greenpeace voor de rechtbank 

Wat betreft gezondheid en luchtvervuiling, waar het armste deel van de bevolking meestal het slachtoffer is (per jaar overlijden er 18.000 Nederlanders aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing en dat jaren eerder na een akelig ziekbed…):

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..‘ 

Kinderen in kwetsbare situaties lopen een grote kans zieke volwassenen te worden

Een bericht plus petitie die ik veel te lange heb laten liggen, het
Care2 team is eind december jl. een petitie begonnen om de de VS regering te laten weten dat men zich ernstig zorgen maakt over kinderen die in
kwetsbare situaties leven en hen te helpen, daar deze kinderen grote kans
lopen in hun volwassen leven niet alleen fysiek ziek te worden maar
ook geestelijk zwaar in de problemen te kunnen komen……
Het is wel duidelijk dat het Care2 team zich daarbij vooral richtte op de toen nog niet geïnaugureerde regering Biden/Harris.

Psychologen
hebben 10 punten opgesteld om trauma’s bij kinderen te meten men
noemt dit ‘Adverse Childhood Experiences (ACEs)‘, het best
te vertalen als ‘vijandige kindertijd ervaringen’ (ja ik weet het
bepaald geen gelukkige vertaling).

Het
Care2 team noemt o.a. het naar de gevangenis gaan van één van de
ouders of een ander gezinslid, een poging tot zelfdoding van een gezinslid
(of die poging nu wel of niet lukt), een ouder die een psychische stoornis
heeft opgelopen door gebruik van bepaalde middelen (dat kunnen
alcohol of andere harddrugs zijn, maar ook gebruik van zware
medicatie) en voorts wordt het onvoldoende krijgen van bepaalde
stoffen in voedsel*, waardoor het fysieke gestel van het
kind schade oploopt en het zal je niet verbazen dat dit een gevolg is
van armoede (al is armoede zelf al een veroorzaker van een trauma dat
kinderen in feite nooit kwijtraken, ook niet als ze volwassen zijn, dat geldt trouwens voor elk trauma dat een kind oploopt) Ook huisuitzetting door armoede veroorzaakt een groot trauma bij kinderen…… (en ja ook in Nederland worden gezinnen met kinderen uit hun huis gezegt, om over de trauma’s bij vluchtelingenkinderen nog maar te zwijgen: eerst een trauma door het vluchten uit hun moederland, dan het trauma van de totale route die in angst wordt afgelegd, waarna ze hier niet zelden trauma’s oplopen doordat de ouders bijvoorbeeld niet worden erkend als vluchteling, zelfs als ze uit oorlogsgebied Afghanistan of Irak komen…..)

Het
team noemt 3 zaken om e.e.a. tegen te gaan die de regering van de VS
moet nemen om e.e.a. tegen te gaan (die overigens ook gelden voor de
rest in het rijke westen, al gaan die niet alle 3 op voor ieder ander
land). Zo zou de VS regering moeten zorgen: -dat er veel minder
kinderen worden opgesloten (ook hier worden jaarlijks veel kinderen
gevangengezet, al stelt men dat het geen gevangenissen zijn), -dat
het minimumloon aanzienlijk wordt verhoogd en -zorg te dragen voor
gratis hulp aan kinderen die het slachtoffer zijn geworden van
misbruik. (waarbij ik nog wel wil opmerken dat er ook hulp moet komen
voor kinderen van wie één van de ouders, of een ander gezinslid de
gevangenis indraait)

Om ‘Democratisch links’ de wind uit de zeilen te nemen, heeft Biden intussen aangekondigd dat hij het minimumloon wil verhogen naar 15 dollar per uur, of hij dit voor de ‘bühne’ doet moet nog blijken, immers er zijn democraten in de senaat en het lagerhuis die hier geen voorstander van zijn….. Anders gezegd: het is denkbaar dat Biden dit heeft gezegd terwijl hij weet dat dit voorstel het niet zal halen, maar waarbij hij de linkse achterban van de Democratische Partij kan zeggen dat hij het tenminste geprobeerd heeft…. Vergeet niet dat Biden de linkse top van zijn partij geheel heeft buitengesloten van zijn administratie, terwijl hij wel schoften heeft aangesteld die goed liggen bij de Republikeinse Partij…..

In
de VS geeft de regering meer dan 700 miljard dollar uit aan
oorlogsvoering, echter de enorme armoede (inclusief honger) aanpakken is er niet bij…… Je kan het wel vergeten dat Biden het oorlogsbudget van Trump naar beneden zal bijstellen, sterker nog hij zal dit bedrag nog verder verhogen…..

Je
snapt dat wij deze petitie niet kunnen tekenen, echter ik vond het
belangrijk genoeg deze over te nemen, daar meer dan 600.000 kinderen
in Nederland met hetzelfde te maken hebben, zij leven in  armoede en hebben maar al te vaak een huisuitzetting meegemaakt, een uiterst traumatiserende ervaring, waar zoals gezegd de armoede zelf al traumatiserend is, zoals nu wel algemeen wordt erkend, dergelijke trauma’s uit de kindertijd blijven zoals hiervoor al opgemerkt hen als volwassenen plagen tot de dood……

Bijzonder lullig dat juist de (veelal onzinnige) Coronamaatregelen leiden tot veel meer huiselijk geweld en misbruik van kinderen…….

Vulnerable
children can turn into sick adults

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Things
that happen to us in childhood have a huge impact on health later in
life. It’s time to truly protect children!

Sign Now

Every year, more and
more research comes out proving that if we experience trauma while
growing up, we are exponentially more likely to have significant
health problems in adulthood. These problems, in turn, become huge
expenses for our healthcare system and our society — as well as a
huge toll on each individual adult.
By
truly investing resources into protecting children, we would vastly
improve the health of the U.S.

There are many ways to
go about this, but the government could do three things that would
benefit children nationwide right away:
decrease
incarceration rates, raise the minimum wage, and provide widely
available, free substance abuse treatment.
Sign
the petition if you think the U.S. government needs to take these
three steps to protect children now and their future health later.

One way psychologists
think about how childhood trauma affects kids is by measuring their
Adverse Childhood Experiences (ACEs). This is a list of 10 things
that can happen to a child that dramatically increase their risk for
severe mental AND physical health ailments as adults. One of the 10
things is having a parent or family member go to jail or prison,
another is having a parent who suffers from Substance Use Disorder,
and yet another is not having their basic physical needs met due to
poverty.
These
are solvable problems.
Sign
the petition if you want to see real resources going to protecting
children from these ACEs.

Thank you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

Sign Now

P.S.
We know a lot about how to protect children during childhood and in
turn better their health in adulthood.
Let’s
do it.

==============================================

*
Honger is uiteraard een uiterst traumatische ervaring in het leven
van het kind en in de VS lijden kinderen inderdaad honger, in
Groot-Brittannië lijden er meer dan 4 miljoen kinderen honger, die
normaal gesproken op school ontbijt kregen, maar dit door het
vermaledijde Coronavirus niet krijgen, tevens missen ze nu ook een
fatsoenlijke warme maaltijd…… Zowel de Tories als Labour doen
daar al meer dan 15 jaar niets aan, de hoop voor de laatste
parlementsverkiezingen was dat Corbyn die zou winnen, hij wilde met
Labour een werkelijk sociale koers varen en dit soort schandalen
voorgoed uitbannen, vandaar dat zijn neoliberale partijgenoten, de
media en de Tories de antisemitisme kaart speelden en hij de
verkiezingen verloor……. (de media en politiek hier en andere EU
lidstaten deden mee aan deze uiterst schunnige haatcampagne, die van
A tot Z gelogen was…..) Dit alles terwijl GB bijvoorbeeld de
fossiele industrie jaarlijks met miljarden steunt, weigert het ouders
meer uitkering te betalen zodat ze zelf hun kinderen kunnen
voeden……
Intussen is het zo dat ook steeds meer mensen in de VS honger lijden……. En dat beste bezoeker is geen verhaal uit de 19de eeuw,
maar de 21ste!!!! (nadat een bekende Britse sporter aandacht heeft gevestigd op de erbarmelijke situatie waarin arme kinderen verkeren, zou er nu langzaam enige verbetering te zien zijn, echter lullig genoeg is het onderwerp al weer naar de achtergrond verschoven door het vermaledijde virus……)

Voor meer berichten over armoede in de VS, honger, armoede in GB, Jeremy Corbyn en/of Joe Biden, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Hoe je
ook denkt over het Coronavirus, het zou geen reden moeten zijn om
niet waanzinnig kwaad te worden als je hoort dat de rijke landen
ontwikkelingslanden COVID-19 producten onthouden en al helemaal niet
om daar het patent of beter gezegd het Intellectueel Eigendom (IE) voor te misbruiken. Zo staan
de rijke landen die producten produceren die worden gebruikt tegen
het Coronavirus niet toe dat ontwikkelingslanden deze namaken tegen
een fractie van de kosten die de smeerpijpen van de farmaceutische maffia berekenen voor hun
peperdure producten…….

Zo zijn
de kosten voor het ontwikkelen van een medicijn niets vergeleken met
de reclame en marketing die daarvoor wordt gemaakt, deze overtreffen maar liefst
30 keer de ontwikkelings- en productiekosten (van dat medicijn)……. Dan is die 30 keer een gemiddelde, kan je nagaan wat dat bekent voor de grootste portie aan reclame en marketingskosten die voor een medicijn werden en worden gemaakt….

Nog
schandaliger: de regeringen van de rijke landen hebben miljarden
gestoken in het ontwikkelen van een vaccin, hoewel de farmaceuten
rijk genoeg waren om dit op ‘eigen kracht’ te doen, desondanks worden
deze vaccins niet toegewezen aan ook arme landen, hoe vaak men de
rijke landen ook oproept tot een gelijke verdeling van het aantal
vaccins te komen, zoals de oproep van VN topgraaier
Guterres……. Echter de bewoners van deze arme landen kunnen
vaccinatie voorlopig wel vergeten, zij zijn het laatst aan de beurt,
schandalig!! (althans als je dat vaccin als veilig ziet en dat doen de
makers niet eens, immers zij hebben bedongen bij de regeringen die
hun vaccin verspreiden dat ze niet aansprakelijk kunnen worden
gesteld voor ernstige bijwerkingen……)

Nu
blijkt dus zoals gezegd dat zelfs o.a. het namaken van een vaccin wordt verboden door
de (rijkere) landen die grote farmaceuten op hun grondgebied hebben…… Daarbij moet je denken aan Brazilië, de EU (!!!!), Canada, de VS, Japan en Groot-Brittannie…… En ja ook de EU, terwijl men zogenaamd bezig zou zijn om te zorgen dat mensen niet meer naar de EU vluchten….. (vergeet niet dat dit ook geld voor andere medicijnen, die men zich in arme landen niet kan veroorloven >> weet niet wat jij zou doen als je kind ziek is en je kan geen genezing vinden in het moederland, maar ik zou zeker ‘vluchten’ naar een EU land waar deze ziekte simpel is te verhelpen……)

Nogmaals: hoe je ook denkt over het vaccin, het is
zonder meer een schande dat men zo om denkt te kunnen gaan met het
arme deel van de wereld…… (ook al is dat allesbehalve nieuw…..)

Lees en teken de petitie van het Care2 team ajb en geeft het door!!

Wealthier countries are keeping critical COVID-19 products from poorer ones

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Poorer
countries can’t afford COVID-related products, but not for the reason
you may think.

Sign Now

 

Millions have been
sickened and died from COVID-19 all around the world and we are still
months if not years away from widespread vaccine distribution.
However, many of the people who are dying unnecessarily are
actually
passing away due to rigidity in global intellectual property laws (IP
laws).

That’s why India and South Africa have stepped up at the UN to call
for a temporary waiver in certain intellectual property laws so that
low income countries can afford to produce medical supplies and more.

But wealthier nations
like Brazil, the European Union, Canada, the United States, Japan,
and the United Kingdom are against this, for purely financial
reasons.
Tell
this list of opposing countries that they need to put lives before
profits and allow the waiver to go through so low income countries
can keep their people safe!

Sign Now

This is a global
emergency and some countries are still more interested in money than
human life. Already lawsuits have kept poorer countries from 3D
printing ventilator parts, getting access to recipes for coronavirus
tests, and now they may not get vaccines for years due to these IP
Laws.
Sign
the petition if you want these wealthier countries to
allow
for a temporary waiver to save lives!

Thank you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Global inequality is going to grow even further if we don’t step in
and demand some flexibility in international IP laws.
Sign
the petition.

==================================

Zie ook: ‘De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden

Kankermedicijn alleen voor miljonairs, zoals de farmaceuten arme landen zelfs goedkope medicijnen ontzeggen……‘ (een bericht van 18 mei 2015)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen

VS geeft 1 miljard dollar voor vaccin tegen COVID-19 aan Britse farmaceut

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten
‘ (en zie de links in dat bericht) 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Artsen
en andere medici krijgen steeds meer weerstand voor kritiek op
vaccinatieprogramma’s: ‘leve de lobby’ voor de farmaceutische industrie

COVID-19:
wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus,
vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Een
vaccin tegen COVID-19 voor iedere VS burger zou onhaalbaar zijn en het
vaccineren van de hele wereldbevolking zou minstens 3 jaar tijd in
beslag nemen

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Coronavirus: farmaceuten zijn nu al doende de prijs voor een vaccin op te drijven‘ (bericht van maart dit jaar)

Coronavirus: Roche laat zien waar farmaceuten voor staan: inhumaniteit, zelfzucht en bakken geld verdienen

Janssen (farmaceut) werkt aan een toekomst ‘waarin ziektes tot het verleden behoren…..’ ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Judy Mikovits, biochemicus in microbiologie, gevangengezet op aanwijzing van de farmaceuten‘ (!!!!) (een bericht uit 2019, dat over het griepvirus gaat en waarvan je de haren te berge zullen rijzen…..)

Roche gebruikt Coronacrisis t.b.v. belastingvoordeel

Bruno Bruins (VVD minister) eist openheid van farmaceuten…. Oei!!‘ 

Schippers onderhandelde een lagere prijs uit voor nivolumab

Schippers zag licht en wil macht farmaceuten breken…….. Hoera!! Hoewel…..???‘ 

Schippers, de VS gezondheidszorg en de smerige macht van farmaceuten…….

Ploumen
belooft de belangen van de bevolking te waarborgen, terwijl TTIP vooral
wordt gestuurd door de lobby van de financiële sector en de grote
farmaceuten…….

Farmaceuten verder met voet tussen de Nederlandse ‘zorgdeur….’

Dure medicijnen wel of niet verstrekken………..

Unilever heeft een ‘ambitieus klimaatplan’, of hoe een grote aanjager van de klimaatverandering zich probeert groen te wassen

Unilever,
een multinational die wasmiddelen en levensmiddelen op de markt
brengt, is van plan haar aandeelhouders te bevragen over haar
‘ambitieuze klimaatplan’ en wil daarbij tevens advies van de
aandeelhouders….. Eén en ander staat gepland voor het eerste
kwartaal van het komende jaar, waar DeBeurs.nl, die dit artikel
vandaag brengt, met de vreemde toevoeging
komt dat deze ‘consultatie’ op de agenda staat voor 5 mei 2021, terwijl het
eerste kwartaal toch echt afloopt op 31 maart 2021…….

De
plannen van Unilever: in 2030 moet de uitstoot in de bedrijfsvoering
weg zijn en de producten de helft schoner zijn…… Weet bij god
niet wat men hiermee bedoelt zeker als je verder lees en ziet dat de
multinational afgelopen zomer nog stelde dat de uitstoot in 2039 nul
moet zijn, dus geen uitstoot van de bron tot de verkoop…. Overigens kwam Unilever vorig jaar ook al met ‘mooie’ valse praatjes over het milieu en klimaat

Alan
Jope, topgraaier van Unilever, noemt de klimaatverandering “de
meest urgente kwestie van onze tijd” en Unilever is
“vastbesloten een leidende rol te spelen bij het versnellen van
de overgang naar een koolstofvrije economie……” ha! ha! ha!
ha! Unilever wil dus nog 9 jaar lang producten op de markt brengen
die schadelijk zijn voor het milieu en voor de volksgezondheid…..

Paul Polman 😷 (@PaulPolman) | Twitter

De vuile oplichter!!

Eén en
ander betekent Unilever voorlopig niet van zins is te stoppen met het gebruik
van palmolie dat in bijna alle levensmiddelen van het bedrijf wordt
gebruikt, niet alleen een stof die slecht is voor de volksgezondheid,
maar die er tevens voor zorgt dat de oerwouden in rap tempo worden
verbrand, wat zoals je begrijpt een enorme aanjager is van de
versnelling die de klimaatverandering al jaren laat zien….*
Bij de verbranding van oerwoud wordt niet alleen een enorme
hoeveelheid CO2 de lucht ingestuurd, maar daarbij komen ook grote
hoeveelheden methaangas vrij, een broeikasgas dat meer dan 80
keer zo sterk is dan CO2…… Door deze verbranding ontstaan enorme
gebieden waar geen groen meer te bekennen is en die daarom ook nog
eens veel meer warmte opnemen, warmte die anders door planten en
bomen wordt opgenomen, kortom ook daarmee wordt de
klimaatverandering nog eens verder aangejaagd…. Vergeet hierbij
niet dat ook de hitte die vrijkomt door bosbrand zorgt voor een
verdere opwarming van het klimaat…….

Oplichter
Joppe stelt niet dat het ‘opschonen’ van haar producten bestaat uit
het niet verder gebruikmaken van palmolie, of landbouwgif…. Als
Joppe echt begaan is met de gezondheid van de klant en het milieu
zijn deze plannen totaal onproductief, immers we kunnen gewoonweg
niet langer wachten met maatregelen om de klimaatverandering af te
remmen
, daar stoppen van de klimaatverandering allang niet meer
mogelijk is…….. Het stoppen van de klimaatverandering wordt ons bijna dagelijks als mogelijk voorgehouden, o.a. door
PvdA EU grofgraaier Timmermans, die als een vals groene goeroe mooie
praatjes ophangt, terwijl de Europese Commissie waarvan hij vicevoorzitter is, tegelijkertijd zaken
toestaat die juist het afremmen van de klimaatverandering tegengaan…… Neem het visserijbeleid, men wil in deze commissie
zogenaamd een eind maken aan overbevissing**, terwijl
de voorzitter van de Europese Commissie, von der Leyen de Brexitdeal
desnoods wil torpederen als Groot-Brittannië niet akkoord gaat met
de toegang tot haar territoriale wateren voor vissers uit EU
lidstaten…..

Een
andere inconsequentie zijn de enorme EU subsidies voor landbouw en
veeteelt, waardoor oerwouden in o.a. Brazilië in brand worden
gestoken om daar soja te telen als krachtvoer voor de enorme EU
‘veestapel’ (waar in Nederland jaarlijks zelfs meer dan 600 miljoen dieren
worden groot en doodgemarteld), een veestapel die zelfs zorgt voor
een enorme uitstoot aan methaangas, zoals gezegd een meer dan 80 keer
zo sterk broeikasgas dan CO2……. (en dan spreek ik niet [nu wel
dus] over de vele transportbewegingen voor veevoer als soja en met
dieren of delen van kadavers…..)

Unilever
besodemietert niet alleen de consument, maar wil nu dus ook de
aandeelhouders belazeren (al hebben die aandeelhouders al helemaal
lak aan de klimaatverandering en de gezondheid van de consument, als
er maar dividend wordt uitgekeerd en de aandelen zo hoog mogelijk op
de beurs worden gewaardeerd……)….

De
aankondiging van Unilever is een typisch geval van groenwassen (greenwashing)!!!

Unilever
legt klimaatplan aan aandeelhouders voor

Gepubliceerd op 14
december 2020 09:17

Unilever sets goals to reduce its plastic use and support a 'waste-free  world' | Greenbiz

LONDEN (AFN) – Was- en
levensmiddelenconcern Unilever legt het klimaatplan van het bedrijf
aan de aandeelhouders voor. Volgens het bedrijf willen de
aandeelhouders steeds meer weten over de klimaatstrategie van
Unilever. De multinational wil daarom hun advies over de “ambitieuze”
plannen om de uitstoot van CO2 terug te brengen.

Met het klimaatplan wil het
inmiddels Britse bedrijf de uitstoot in het hele bedrijf
terugbrengen. In 2030 moet de uitstoot in de bedrijfsvoering weg zijn
en de producten de helft schoner gemaakt worden. Afgelopen zomer
kondigde Unilever nog een nieuw doel aan, namelijk nul uitstoot in
2039, van de bron tot de verkoop.

Ook hoopt het bedrijf transparanter
te kunnen worden en verantwoording te nemen, om zo een “sterker”
gesprek aan te kunnen gaan met de aandeelhouders en andere bedrijven
aan te sporen soortgelijke stappen te ondernemen. Topman Alan Jope
noemt klimaatverandering “de meest urgente kwestie van onze
tijd” en dat Unilever “vastbesloten is een leidende rol te
spelen bij het versnellen van de overgang naar een koolstofvrije
economie”.

Volgens Unilever is het de eerste
keer dat een multinational klimaatplannen vrijwillig voorlegt aan
aandeelhouders om over te stemmen. Dat gebeurt in het eerste kwartaal
van volgend jaar, voor de algemene aandeelhoudersvergadering van 5
mei 2021. De uitkomst van de stemming is overigens niet bindend.
Daarnaast wil Unilever elke drie jaar advies van de aandeelhouders.
 

==========================================

*
Unilever boogt erop dat het bedrijf alleen duurzame palmolie gebruikt, echter ten eerste
is palmolie niet duurzaam daar het ongezond is, ten tweede is ook de
productie niet duurzaam, daar de arbeidsvoorwaarden voor de
medewerkers uitermate slecht zijn….. Bovendien: zolang er vraag is
naar palmolie, zullen nieuwe bedrijven of boeren zich op deze ‘tak
van sport’ storten en dat door zo min mogelijk kosten te maken om zo
de winsten zo groot mogelijk te maken, waarbij opnieuw grote delen van oerwouden zullen worden afgebrand….. Er is maar één duurzame
soort van palmolie en dat is die waar deze aan de bomen blijft
hangen, ofwel waar deze olie in het geheel niet meer wordt
geproduceerd!!! Je begrijpt natuurlijk dat het ook een enorme leugen is dat biodiesel met palmolie allesbehalve duurzaam is, zie daarvoor:
Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting

**
Belangrijk voor de gezondheid van de oceanen daar overbevissing deze
oceanen ziek maakt, zo ziek dat deze enorme plassen water geen of
praktisch geen CO2 meer opnemen……Zie: ‘Overbevissing gestimuleerd door voorzitter Europese Commissie von der Leyen tijdens Brexit overleg

Zie ook: ‘Klimaatakkoord Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer

Bas Eickhout (GroenLinks EU) strijdt nu voor verbieden van landbouwgif met ‘mooie duurzame praatjes’ over landbouw‘ (en zie de links in dat bericht naar meer fratsen van deze GL volksverlakker en EU grofgraaier)

Unilever,
Nestlé en Procter & Gamble zijn bedrijven die mensen uit hun huis
en van hun grond laten zetten, alleen om de wereld nog verder te
vernietigen voor geldelijk gewin
‘ (en zie de links in dat bericht)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

Coca-Cola ‘op de open en groene tour’ ofwel oplichting van klanten 5.0 met medewerking van o.a. de Efteling‘ (en zie de links in dat bericht)

Unilever voor het gerecht gedaagd door ex-arbeiders in Kenia‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde tot de link ‘Paul Polman…. enz.’)

Unilever ‘in veilige groene handen’ bij Nils Andersen (o.a. BP)

Orang oetan, zwanger en hongerend houdt zich vast aan de laatste boom terwijl bulldozers haar leefgebied vernielen voor palmolie

EU: palmolie in diesel is niet duurzaam, maar stoppen met subsidie is amper een optie‘ (!!!!) (let wel: ook ons belastinggeld wordt daarvoor misbruikt!!)

Regenwouden bufferen niet langer o.a. koolstof, maar stoten dit netto uit, dit door bedrijven als PepsiCo……..‘ (en Unilever!!)

Paul Polman (Unilever) groenste CEO van Nederland……….. ha! ha! ha! ha!‘ (Polman: nog zo’n oplichter!)

Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen

Argos (VPRO Radio1) kwam afgelopen zaterdag met het uitgekauwde onderwerp biomassa middels houtverbranding. Een reportage die ik al eens in andere vorm elders heb gehoord en ook toen was het buitenland dat werd bezocht Estland*, maar dat maakt niet uit: er kan niet genoeg gezegd worden dat we met z’n allen voor miljarden zijn belazerd door VVD houten opperkwast Kamp, die vlak voor z’n vertrek als minister in 2017 de spuugrijke eigenaren van de 4 nieuwe kolencentrales een ‘bedragje’ aan belastinggeld cadeau deed van maar liefst 4 miljard euro!!! 

Met dat geld konden grote smeerpijpen als Essent (van kernenergie maker, bruinkoolverbrander, plus natuur en dorpensloper RWE) ‘resthout’ kopen in de VS (lees: hele bossen die werden verkocht als zogenaamd duurzaam hout….)….. ‘Resthout’, in dit geval de rest van een boom als je de takken en het blad eraf hebt gehaald, ofwel niets ‘resthout’ maar ‘gewoon’ de stammen die tot houtpellets worden verwerkt en dan met grote stinkende zeeschepen naar Nederland worden vervoerd, om hier als biomassa te worden verbrand met steenkool…….. (daarover zo meer)

Het verslag vanuit Estland gaf ten enenmale nog eens aan dat het zogenaamde resthout dat naar de Nederlandse centrales gaat (nogmaals: gesubsidieerd met ons belastinggeld door het ‘groene kabinet’ Rutte 3), bestaat uit gezonde bomen…… Gelukkig komt er ook in Estland steeds meer verzet tegen de kap van de bossen wat daar in hoog tempo gebeurt en waarbij zonder meer fraude wordt gepleegd, terwijl men zaken verdraait…….. Ladenlichter Wiebes, de opvolger van zijn VVD collega Kamp, heeft ons dus alweer voorgelogen, niets duurzame verbranding van ‘verantwoorde houtresten’ maar gezonde bossen (het gaat al niet om duurzame verbranding, maar nogmaals: daarover zo meer)……

Wiebes loog ons in september van dit jaar nog voor dat het grootste deel van het hout voor biomassacentrales uit Nederland komt en dat dit resthout is….. De oplichter vertelde er niet bij dat hij een rapport uit 2018 had gebruikt voor de cijfers, toen de nieuwe kolencentrales nog niet draaiden, aldus de VPRO redactie….. Voor 2019 zien de cijfers er heel anders uit en komt het overgrote deel van dat ‘resthout’ uit het buitenland……… Ach ‘t maakt ‘t VVD knurft Wiebes uit, als je commentaar hebt zegt hij gewoon dat dit hout een keurmerk heeft, alsof hij niet weet dat dit geen bliksem zegt……..

Niet Estland, maar Nederland………..

Het voorgaande gaat nog veel verder dan je denkt: de bossen in Estland behoren tot het Natura 2000 gebied en daarvoor krijgt het land subsidie vanuit Brussel, ofwel alweer ook belastinggeld van jou en mij……. Als je nu denkt dat het dus misdadig is dat er bomen worden gekapt in een Natura 2000 bos, heb je het mis….. ha! ha! ha! ha! Ja ja, de brutaliteit van de oplichters is ongelofelijk!! In Natura 2000 gebieden mag je gewoon bomen kappen, als je er maar nieuwe exemplaren voor herplant, echter eer die boompjes zoveel CO2 opnemen als hun gekapte maten, ben je al snel 50 jaar verder!!! (daarom is het ook zo schandalig dat men ook in Nederland plotseling gebouwen en huizen uit hout gaat optrekken…….)

Bij de kaalkap in Estland worden regelmatig ook delen van moerassen vernield waardoor er enorme hoeveelheden van het broeikasgas methaan ontsnappen…….. Methaangas is een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2……

Terug naar de verbranding van die houtpellets: de uitstoot daarvan is een nog fractie smeriger dan met steenkool alleen, zo werd vorig jaar na wetenschappelijk onderzoek bekendgemaakt!!! (daarvoor geen aandacht in Argos) Kortom hout als (duurzame) ‘biomassa’ is een leugen ven enorme proporties……

 Nogmaals een foto uit Nederland…….

Kortom we betalen dubbelop zogenaamd: zowel voor natuur (Natura 2000 gebieden),  als voor ‘duurzame verbranding’, waarvoor dus hele bossen met gezonde bomen worden opgestookt…….. Trouwens ook in Nederland wordt er meer gekapt dan eerder gedacht, het gaat om 1.500 tot 3.500 hectare per jaar, terwijl het Nederlandse klimaatakkoord er juist op was gericht om door meer bomen CO2 te laten opnemen…… Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw, stelt dat de ontbossing in Nederland zelfs sneller gaat dan die in het Amazonegebied van Brazilië……. Moet je nagaan………

* Zie: ‘Sander van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘Kap Vijlenerbos‘ (de tweede foto hierboven komt uit dit artikel van het ‘Meldpunt Bomenkap

Meldpunt biomassacentrales (overlast) van start

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

Onze omgeving wordt kaal gekapt, zonder dat we weten of er iets voor terugkomt’ (de bovenste foto komt uit dit artikel van ‘De Monitor‘ van KRO-NCRV)

Bos dat vervangen wordt door andere natuur hoeft niet teruggeplant te worden

Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje

Longfonds bepleit stookalarm voor open haard en houtkachel……… OEI!!

Dijksma (PvdA staatssecretaris… ha! ha!) installeert ‘platform houtstook…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PS: vergeten bij plaatsing: afgelopen zondag maakte ik een fikse fietstocht en op de terugtocht sneed de stank van open haard vuur me de adem af, na thuiskomst rook ik nog uren naar houtrook…… (klik daarvoor hierboven op de link die begint met ‘Houtstook’)