‘The American Dream’: miljoenen mensen hebben niet voldoende te eten en dat tijdens de Coronacrisis

Weer een
bericht waar je stijl van achterover slaat: de Trump administratie
heeft de voedselprogramma’s tijdens de Coronacrisis verder
uitgekleed, waardoor 24 miljoen volwassen VS burgers nog amper te
eten hebben…….

Met de
voortgaande Coronacrisis wordt verwacht dat dit aantal op zal lopen
naar 54 miljoen mensen (werkloosheid, faillissement enz.), waaronder
18 miljoen kinderen….. Vergeet hierbij niet dat er al voor de Coronacrisis meer dan 50 miljoen mensen afhankelijk waren van voedselbonnen (ook onder de zo bejubelde president Obama…)……. Een zaak waar Trump op wil bezuinigen; hoe ongelofelijk slecht moet je zijn als je mensen eten wilt onthouden….. Intussen is het oorlogsbudget van de VS zo belachelijk groot als deze nooit eerder is geweest, een budget om illegale oorlogen te voeren en de meer dan 800 militaire bases van de VS op de been te houden, om over de kosten voor het massaal vermoorden van mensen met drones nog maar te zwijgen……. (waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht >> over terreuraanslagen gesproken……)

Tegelijkertijd
heeft de Trump administratie honderden miljarden Coronasteun gegeven aan
vooral grote bedrijven, waaronder een fiks aantal die dit niet eens
nodig hebben…… Om over de vele miljarden voor het ontwikkelen van een
Coronavaccin nog meer te zwijgen, miljarden voor een steenrijke
farmaceutische industrie, die voldoende middelen had om zelfstandig
een vaccin te ontwikkelen en zelfs als die farmaceuten deze vaccins zouden weggeven,
hebben die bedrijven nog voldoende liquide middelen over!!!

The American Dream? The American Nightmare!!

Wij
kunnen de petitie van het Care2 team jammer genoeg niet tekenen.

Millions can’t afford to eat during the pandemic

Tell
the U.S. government: Do not cut food assistance for struggling
families during a pandemic

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Right now, nearly 24 million
American adults do not have enough to eat. With COVID-19 continuing
to ravage the U.S, that number is expected to swell to 54 million,
including 18 million
children.
The Trump
administration has spent the last 4 years attacking the country’s
food assistance programs and now they’re at it again. If they get
away with such cruelty this time, more than 1 million children will
lose access to food.
Sign
the petition and urge the Biden-Harris administration to immediately
roll back the prior administration’s outrageous and cruel attacks on
food assistance programs.

Feeding people, especially
children, should not be political. It’s absolutely disgusting that
Trump and his buddies have worked so hard to make so many people’s
lives harder.
Will
you join us in calling for an end to these attacks against people
living in poverty?

Thank you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Trump is cutting food assistance program again, during one of the
nation’s most dire times.
Sign
the petition.

=====================================

Zie ook: ‘Trump
administratie wil voedselhulp sterk terugbrengen, na de welgestelden
een belastingcadeau te hebben gegeven van 1,5 biljoen dollar

688.000 arme VS burgers raken voedselbonnen kwijt door bezuiniging inhumane Trump administratie……‘ 

I grew up on food stamps. I’ll never forget the sneering looks‘ (vergeet nooit dat dakloosheid en armoede traumatiserend zijn voor kinderen…..)

Trump met een niet eerder vertoond hoog oorlogsbudget wil 3 miljoen burgers voedselbonnen afnemen

‘Amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden….’ Arme patiënt uit ziekenhuis gezet!‘ 

Arizona: vanaf nu levenslang recht op niet meer dan 12 maanden bijstand……..

’90 jarige ‘activist’ in het land van hoop en glorie gearresteerd voor het uitdelen van voedsel aan daklozen…….

Willem Post en Hans Veldman met open deuren boek ‘De spiegel van Amerika…….’

Trump:
VS heeft een geweldige prestatie geleverd met de hulp aan Puerto Rico
na orkaan Maria………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. meer over de schade die deze orkaan aanrichtte, maar ook over orkaan Irma die Sint Maarten eerder trof)

VS en de enorme armoede ‘in één van de rijkste landen’‘ (rijk op basis van gebakken lucht, ieder ander land met zoveel schuld was bij wijze van spreken al lang en breed failliet verklaard)

VS hypocrisie t.a.v. knielende footballspelers……….

Daklozen in de VS, het land van ‘hoop en glorie’, worden massaal gedeporteerd…………

Nertsen weg: geen andere dieren op de plaatsen waar die bedrijven stonden

De
nertsenhouders, psychopathische dierenmishandelaars, worden schadeloos gesteld met maar
liefst 100 miljoen euro (!!!), van door ons bij elkaar gebracht belastinggeld, daar de arme
dieren die ze groot en doodmartelen moeten worden vermoord vanwege het Coronavirus……… In 2011 constateerde men dat de nertsenfokkerijen de 5 jaar daarvoor (dus vanaf 2006) met een kleine 50% waren toegenomen*, terwijl men ook toen al wist dat het
fokken van nertsen zou worden verboden…… Kortom toen al begon men zo’n hel voor dieren om uiteindelijk schadeloos te kunnen worden gesteld met belastinggeld!!! (ronduit misdadig!!)

Je
kan er donder op zeggen dat men andere dieren op die plek zal gaan
martelen, immers de 500 miljoen dieren die hier op jaarbasis worden
groot en doodgemarteld zijn nog lang niet genoeg voor geteisem dat zich
boer durft te noemen…… Hoorde vanmorgen op Radio1 een boer die in de buurt van een natuurgebied zit en in feite gesloten zou moeten worden vanwege de hoge stikstofuitstoot door zijn bedrijf…… Deze plork stelde niet akkoord te gaan met een uitkoop (ondanks een ruime schadeloosstelling), anders dan dat hij elders een nieuw boerenbedrijf mag beginnen, wat niet mag als je als boer wordt uitgekocht en dan stelt men dat boeren weinig verdienen………

Compassion
in World Farming is een petitie gestart om tegen te gaan dat er op de
vrijgekomen plekken andere dieren zullen worden gehuisvest in wat
voor een mens niet anders kan zijn dan de hel op aarde, en dat is het
zeker voor de arme dieren die er geen benul van hebben wat hen
allemaal zal overkomen in hun al veel te korte leven in schandalig kleine kooien…..

Lees
en teken de petitie ajb en geeft het door (en doe het snel, de Tweede
Kamer vergadert hier a.s. maandag al over!!)

Actie:
geen andere dieren in plaats van nertsen

Compassion
in World Farming noreply@ciwf.nl

Nertsenhouderijen
worden binnenkort verboden in Nederland. Goed nieuws voor de nertsen,
maar wat gebeurt er op de plekken waar de houderijen sluiten?
We
moeten nú voorkomen dat er andere dieren in de plaats voor
terugkomen.

Aanstaande
maandag vergaderen de Tweede Kamerleden hierover.
Laat
hun nu weten wat jij ervan vindt en
teken
de petitie
.

Ik teken

Zie hoe smerig het gaas aan de zijkant van dit hok is en dan worden deze dieren nog bij elkaar gehouden, maar dat zal wel zo zijn daar het jonge dieren zijn (meestal zit er maar één nerts in een smerige kooi……)

Omdat
nertsen besmet kunnen raken met het coronavirus en het aan mensen
kunnen doorgeven, moeten de houderijen snel dicht. De regering trekt
meer dan 100 miljoen euro uit als compensatie voor de nertsenhouders
om de bedrijven te slopen of om te bouwen. Dat zou betekenen dat er
in
plaats van nertsen nu bijvoorbeeld konijnen in kooitjes gehouden
kunnen worden.

In
Nederland zitten al veel te veel dieren opgesloten in de
vee-industrie. Dat is niet alleen een ramp voor de dieren, maar ook
een
gevaar
voor milieu, natuur en gezondheid
.
Wij vinden daarom dat het sluiten van de nertsenhouderijen niet mag
leiden tot de komst van andere vormen van vee-industrie.

Den
Haag moet daar nu voor zorgen. Vind jij dat ook?
Teken
dan nu.

Ik teken voor de dieren

Hartelijk
dank voor jouw steun.

Met
vriendelijke groet,

 

Annemarie
Brijder

Campaigner

PS
Er is weinig tijd, dus
teken
nu

en vraag je vrienden hetzelfde te doen! Aanstaande maandag bieden we
de handtekeningen aan de Tweede Kamer aan. Hoe meer stemmen, des te
groter de impact. Dankjewel!

=====================================

* Zie: Het menselijke gezicht van de beul, of hoe verkoop je nertsenleed

Zie ook: ‘Brekend nieuws: in de Tweede Kamer is de motie van Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren aangenomen: nertsenfokkerijen gaan dicht!!!

Nertsenfokkerijen per direct sluiten vanwege onnoemelijk dierenleed en het risico op COVID-19 besmettingen

Nertsenfokverbod 2024, tot die tijd mogen nog eens 25 miljoen nertsen na een akelig leven worden vermoord‘ 

Nertsen folteraar Wim Verhagen over de goede zorg voor deze arme dieren…...’

Dierenmishandeling van nertsen

Dierenmishandeling van nertsen 2

Armoede in VS neemt schrikbarend toe, zo lijden steeds meer kinderen honger

Zo’n
artikel waarvan de haren je te berge rijzen: Coalition on Human Needs
luidt de noodklok over de immer stijgende armoede in de VS, dit als
gevolg van de Coronacrisis…… Nu ja, als gevolg van de
Coronacrisis? Als gevolg van het niet steunen door de overheid van de
grote arme onderlaag in de VS die dagelijks groeit daar mensen
werkloos worden, dan wel geen opdrachten meer krijgen vanwege het
vermaledijde virus, terwijl grote bedrijven die zelfs geen steun
nodig hebben vele miljoenen aan belastinggeld krijgen toegestopt en
dat zonder enige eis, tot verduurzaming en verbetering van
arbeidsvoorwaarden…… (het lijkt Nederland wel, waar men hooguit eist dat er geen bonus of dividend wordt uitgekeerd, althans als het geen dochteronderneming is van een buitenlands bedrijf, dan mag ‘gewoon’ alles……)

5 Surprising Facts about Hunger in America | United Way Worldwide The American Dream?

Het
is intussen al zo zot dat het aantal kinderen in de VS dat
honger lijdt veel hoger ligt dan 16 miljoen……… (overigens in Groot-Brittannië was het aantal
kinderen dat met honger naar school ging voor de Coronacrisis al 4, dat aantal is uiteraard fiks gegroeid door het vermaledijde virus)

Hier een tekst die ik vond over honger onder kinderen in de VS, let wel, tekst uit 2016!! (ofwel de ellende moet nu met de Coronacrisis veel en veel groter zijn):

16 million American kids struggle with hunger each year. An estimated 48.8 million Americans , including 16.2 million children, live in households that lack the means to get enough nutritious food on a regular basis. As a result, about 1 in 5 children go hungry at some point during the year.

Men stelt in het bovenstaande citaat dat 1 op de 5 kinderen op een bepaald punt in het jaar honger lijdt, reken maar gerust dat dit nu veel vaker is dan op 1 punt in het jaar >> schande!!!

In een
mail van ene Deborah, dat door de Coalition on Human Needs in haar oproep (hieronder) werd opgenomen, wordt in het kort geschetst waar mensen mee te
maken krijgen in het zogenaamd rijkste land ter wereld (dat is al
lang niet meer zo, integendeel, elk ander land met een zo grote schuld als de VS, was al lang failliet verklaard….)… De VS waar het huis van
afgevaardigden (lager huis) al midden mei heeft verzocht om steun
voor de getroffen groepen in de bevolking en dat begin oktober nog
eens heeft herhaald, echter de voorzitter van de senaat, Mitch
McConnell en de Tump administratie hebben lak aan de ellende die een
groot deel van de VS burgers treft, waaronder NB een groot deel van de Trump aanhang…….

‘Leve het neoliberalisme!!’

The
American Dream? The American Nightmare!!!

Join
us Monday at noon ET for a special CHN webinar about increasing
poverty in our country

Nicolai
Haddal, Coalition on Human Needs <info@chn.org>

6 startling facts about child hunger in the U.S. -- and how you can help

Millions
of people throughout our country are slipping into poverty because
the U.S. Senate has failed to pass the pandemic relief legislation
sent to them by the House of Representatives six months ago.

Did
you see the email from Deborah below about the desperate situation
facing millions of struggling families across our country?
Read
her email and then join us at noon ET today for a special CHN
webinar, titled “Our Children are in Danger,” which focuses
on increased hunger, poverty, and other serious threats to children
and families because of the pandemic.

Thank
you for all you do to fight for the needs of the vulnerable, the sick
and the poor.

Nicolai
Haddal
Field
Coordinator, Coalition on Human Needs

–DEBORAH’S
EMAIL-

 We
live in the richest country in the history of the world, yet millions
of our fellow Americans are struggling to make ends meet—and are
falling into poverty. Far too many of them are children—threatening
their futures, and ours.

Mitch
McConnell, Senate leadership and the Trump administration has made
this tragic situation even worse by failing, time and again, to act
on the comprehensive pandemic relief passed by the U.S. House of
Representatives back in mid-May, and again in early October.
As
a direct result of their abdication of leadership, millions of
children and families throughout every state in our country, have
needlessly suffered.

Join
CHN, First Focus Campaign for Children, and RESULTS this Monday,
November 16th at 12 p.m. ET for a special webinar, titled “Our
Children are in Danger,” which focuses on increased hunger,
poverty, and other serious threats to children and families because
of the pandemic
.

Physicians,
parents, and researchers all have vital information about the dangers
children are facing right now. You’ll hear from them during the
webinar.

Even
if you can’t attend, sign up to receive a captioned recording,
slides, and follow-up resources.

This
recent
New
York Times
headline
should get everyone’s attention:

8
Million Have Slipped Into Poverty Since May as Federal Aid has Dried
Up

The
article states:1

“After an
ambitious expansion of the safety net in the spring saved millions of
people from poverty, the aid is now largely exhausted and poverty has
returned to levels higher than before the coronavirus crisis, two new
studies have found.”

Together,
with our coalition of national partners, CHN is demanding the Senate
finally act on a comprehensive COVID-relief package that provides
direct cash aid to families in need, a renewal of enhanced
unemployment benefits, food assistance, an extended evictions
moratorium and more.

Together,
during the lame-duck session of Congress, we are continuing to demand
that the millions of Americans who are falling through the cracks and
into poverty get the immediate pandemic relief they desperately need.

Let’s
stay engaged and informed on how we can fight for the needs of the
most vulnerable people throughout our country.
Join
CHN, First Focus Campaign for Children, and RESULTS this Monday,
November 16th at 12 p.m. ET for a special webinar, titled “Our
Children are in Danger,” which focuses on increased hunger,
poverty, and other serious threats to children and families because
of the pandemic
.

Even
if you can’t attend, sign up to receive a captioned recording,
slides, and follow-up resources.

These
are difficult times. Thank you for all you do to demand
accountability from our political leaders and to fight for the needs
of the vulnerable, the sick and the poor.

Deborah
Weinstein
Executive
Director, Coalition on Human Needs

1
https://www.nytimes.com/2020/10/15/us/politics/federal-aid-poverty-levels.html

================================================

Mijn excuus voor de belabberde weergave, de layout van Coalition on Human Needs is zonder meer een ramp. (en de tijd ontbreekt me om alles opnieuw op te zetten)

Voor meer berichten over armoede in de VS, honger (‘wereldwijd’) en/of het Coronavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Air France-KLM wil nog eens 6 miljard bij elkaar scharrelen

Rups
nooit genoeg Air France-KLM wil van de Franse overheid nog eens een
bedrag van 3 miljard euro vragen en aan Rutte 3 een bedrag van 1 miljard…… In totaal wil
het bedrijf een extra geldinjectie van 6 miljard, waar in het eerste
kwartaal van 2021 een aanvullend bedrag van 2 miljard gevraagd zal
worden van beleggers……..

Bruno Le
Maire, de Franse minister van Financiën heeft al laten weten dat de
Franse staatskas (gevuld met belastinggeld) al wijd openstaat voor
Air France KLM…..

Het
meest lullige is wel dat de belastingbetaler uiteindelijk opdraait
voor de gegeven steun, zoals dit ook gebeurde nadat de bankencrisis
in volle hevigheid losbarstte…… Hoewel dat geld voor een fiks
deel is terugbetaald, hebben de burgers jarenlang moeten bloeden om
die steun te betalen en zoals we weten: het geld dat banken en
verzekeringsmaatschappijen terugbetaalden, werd niet aan ons burgers
teruggegeven als lastenverlichting, integendeel dat geld werd
gebruikt om o.a. bedrijven te fêteren op belastingverlagingen en
op subsidies voor innovaties, waar overigens niets van terecht is gekomen…..

Om aan te geven over welke bedragen e.e.a gaat: Air France-KLM heeft tot nu toe in totaal 10,4 miljard euro aan staatssteun gekregen, waarbij niet vergeten moet worden dat de Nederlandse staat een kredietgarantie heeft afgegeven voor andere vormen van miljarden steun, zoals die van banken en dat voor deze letterlijke en figuurlijke luchtreus…….. Alsof het voorgaande niet genoeg is, heeft de Nederlandse staat een enorm kapitaal verloren door het instorten van het aandeel Air France-KLM, daar de zo door de media geprezen CDA flapdrol en godbetert minister van Financiën Hoekstra zo nodig een groot aantal aandelen van deze maatschappij moest opkopen…..

‘Air
France-KLM overweegt nog eens 6 miljard op te halen’

Gepubliceerd op 17
november 2020 18:32

Air France-KLM overweegt nog eens 6 miljard op te halen' | IEX.nl

PARIJS (AFN/RTR) –
Luchtvaartconcern Air France-KLM overweegt nog eens 6 miljard euro
aan extra kapitaal op te halen bij de Franse en Nederlandse overheid
en andere investeerders. Dat meldde de Franse krant Le Monde op basis
van ingewijden. Het bedrijf heeft al steun gehad van in totaal 10,4
miljard euro van de Franse en Nederlandse staat, die allebei
aandeelhouders zijn van de luchtvaartcombinatie.

Volgens Le Monde kan daar nog eens
4 miljard euro aan extra staatssteun bovenop komen. Het zou dan gaan
om 3 miljard euro aan steun vanuit Parijs en 1 miljard euro vanuit
Den Haag. Daarnaast zou het bedrijf in het eerste kwartaal van 2021
een bedrag van 2 miljard euro willen ophalen bij beleggers, aldus
bronnen tegen Le Monde. Air France-KLM wilde de geen commentaar geven
op het bericht.

De Franse minister van Financiën
Bruno Le Maire heeft gezegd dat de Franse overheid klaar staat om
meer steun te bieden aan het bedrijf om zo door de coronacrisis te
komen.

================================================

Zie ook: ‘Noorwegen weigert terecht steun te geven aan Noorse luchtvaartmaatschappij, vergelijk dat eens met de steun voor Air France-KLM

KLM aandeel ingestort, een verlies aan belastinggeld voor ons allen en dan komt daar nog de miljarden steun bij

KLM onmisbaar? Zo duidelijk is dat niet

KLM met een heel grote middelvinger voor het Nederlandse volk

KLM krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende‘ 

Nederland trots op de KLM aldus de VPRO: leve de miljarden aan belastinggeld die in dit ‘duurzame bedrijf’ worden gestoken‘ 

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD minister Infrastructuur en Waterstaat) vindt het
asociaal als Nederlanders op vakante gaan naar Turkije…… Nu wat ik
asociaal vind ‘Cora!!’

Aankoop Nederlandse staat Air France-KLM aandelen voor 740 miljoen euro

—————————————————————————————

Wat betreft Schiphol: Schiphol zou uiterst belangrijk zijn voor de economie: Schiphol goed voor economie? Heel wat minder dan men je wil doen geloven‘ 

Schiphol winstgevend en uiterst belangrijk voor de Nederlandse economie? Lees dit!‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde) 

Schiphol mag groeien aldus o.a. Maxim Verhagen (ex-CDA-minister en voorzitter Bouwend NL)

Remco Dijkstra (VVD 2de kamer) eist bijna jankend extra vluchten Schiphol en opening Lelystad Airport‘ 

Schiphol dat voor elk geland vliegtuig € 80,– betaalt, schrijft geheel hypocriet ‘groene obligaties’ uit‘  

Vliegreizen vanaf Schiphol goedkoper dan die vanaf Duitse vliegvelden

Schiphol
verlaagt tarieven vanwege grote aantal reizigers, dat weer zorgt voor
meer reizigers en het opnieuw verlagen van de tarieven……… ha! ha!
ha! Uh, o ja, gecondoleerd Eindhovenaren……

 

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie‘ (zie ook de links in dat bericht voor meer artikelen over het klimaatakkoord dat geen zoden aan de dijk zet)

Lelystad Airport: 47% van 1.200 inwoners in Gelderland, Overijssel en Flevoland ‘is voor vakantievluchten op Lelystad Airport’

Schiphol vluchten moeten kunnen groeien en Lelystad Airport moet open, juist vanwege de duurzaamheid aldus Elbers (KLM)‘ (ja ja, deze grofgraaiende leugenaar durft wel……) 

Oostvaardersplassen: wel vliegtuigen, geen grote grazers………

Dijsselbloem: Nijhuis, grofgraaier van Schiphol heeft de 9 ton, die hij vorig jaar bij elkaar graaide, meer dan verdiend!!!

Mansveld houdt rekening met het afschieten van grote hoeveelheden ganzen, bij uitbreiding Lelystad ‘Airport…’

Lelystad
Airport: Kees Linse kritisch over uitbreiding van dit vliegveld, maar
vindt het onderzoek naar uitbreiding ‘goed werk…’ ha! ha! ha! ha!

Attje Kuiken voor uitbreiding vliegveld Lelystad……..‘ (Kuiken 2de Kamer PvdA)

Lelystad ‘Airport’ moet tegen de trent in uitbreiden…………..

Lelystad Airport: Hans Alders heeft schijt aan het milieu en de burger

Democratie is meer dan verkiezingen alleen: tijd dat politici dat in hun oren knopen

Kreeg
gisteren een nieuwsbrief van WeMove Europe,
waarin de schrijver, Laura Sullivan, terecht betoogt dat democratie
uit meer bestaat dan verkiezingen alleen en dat mogen vooral politici
wel eens goed in de oren knopen!! Immers deze veelal psychopathische en op macht beluste
figuren stellen dat na het stemmen het volk de bek moet houden,
immers zij zijn verkozen om voor het volk beslissingen te nemen en de mening te vormen……..

En
dan te bedenken dat politici zoals in Nederland zich na de verkiezingen direct in de grote
achterkamer van het Catshuis terugtrekken* en daar een enorm deel van de
beloften gedaan voor de verkiezingen hupsakee in grote
papiervernietiger donderen……. Ja zegt men dan dat moet wel daar je
om te kunnen regeren nu eenmaal compromissen moet sluiten……. Een
leugen vanjewelste: je kan kiezers niet lokken met plannen die
aanspreken en die plannen vervolgens door de plee trekken, als je dit
zou doen in het bedrijfsleven en je hebt een overeenkomst met een andere firma gesloten, zou deze volkomen terecht een zaak tegen
je aanspannen, logisch je kan niet op eerdere getekende toezeggingen
terugkomen omdat je vindt dat het spel er net even anders uitziet dan
verwacht en jou dat ‘geheel toevallig’ wel heel goed uitkomt……….

Sullivan
wijst op het grote ondemocratische karakter van de EU en geeft een
paar voorbeelden aan waaruit blijkt dat men daar inderdaad lak heeft
aan democratie en het volk, men is daar 100 keer eerder lobbyist voor
het (grote) bedrijfsleven dan voor het volk……..

Wist
het niet, maar Sullivan vertelt over David Sassoli, de president van
het Europese Parlement, die vorige maand de stemming over de
gigantische subsidie die jaarlijks naar de landbouw en veeteelt gaat,
een jaarlijks bedrag van 60 miljard euro(!!!!), een dag naar voren
haalde en gegarandeerd dat hij dit heeft gedaan om er zeker van te
zijn dat de meerheid van de aanwezigen zou instemmen met zijn
voorstel…….. (ingegeven door de machtige landbouwlobby en EU politici die zelf grote belangen hebben in de landbouw, zoals hare groothufterigheid Schreijer-Pierik van het CDA)

Zoals gezegd de EU is een ondemocratisch orgaan is, alleen al het feit dat de EU burgers niet de politici kunnen
kiezen die zij wensen, is te
belachelijk voor woorden……. Ach ja, kleine landen kunnen het dan wel vergeten, ook al een teken dat we uit de EU moeten stappen…….

Met
het akkoord voor het landbouwbudget laat de EU andermaal zien dat het
lak heeft aan het klimaatakkoord van Parijs…… (zo meer daarover)

Een
andere zaak is de miljarden steun voor door de Coronacrisis getroffen
landen, dit door o.a. het Nederlandse volk opgebrachte steun……
Totaal onduidelijk of men die gelden op zo’n manier aanwendt dat ze
in overeenstemming zijn met het al meer dan lamlendige klimaatakkoord van
Parijs, sterker nog: het is wel zeker dat wanneer er niemand aan de
bel trekt, die gelden allesbehalve duurzaam zullen worden
aangewend…. Neem de Nederlandse steun voor bedrijven: er zijn
vorige maand veel minder bedrijven failliet gegaan dan normaal
gesproken het geval zou zijn geweest, dit door de Coronasteun van de
overheid voor bedrijven, ofwel er worden bedrijven overeind gehouden
die al failliet hadden moeten zijn en reken maar dat daar veel
vervuilende bedrijven tussen zitten, die juist failliet zouden zijn
gegaan daar ze niet duurzaam zijn……..

Moet
toegeven dat ik WeMove Europe een erg naïeve organisatie vindt,
alsof we werkelijk de EU kunnen veranderen, terwijl het instituut zo
is opgezet dat dit onmogelijk is…… De EU is één grote
poenmachine voor de grote bedrijven, vooral voor de grote landbouwers
en de dierenbeulen die zich boer durven noemen van een hel op aarde
die men dan weer aanduidt als megastal of erger nog een gigastal, ofwel
de ploerten van de intensieve martelveehouderij en als er één tak
van industrie is*,
die de klimaatverandering enorm aanjaagt is het wel de intensieve
veehouderij……. (moet je nagaan de meeste van die hellen op aarde worden met subsidiegelden gebouwd……)

En die industrie wordt ook nog eens met miljarden belastinggeld
van de EU (volkeren) gesteund, waarmee de vernietiging van de wereld
zoals wij die (nog) kennen wordt gesubsidieerd, een industrie die voorts producent is van
voor de mens levensbedreigende virussen…… (waar zelfs het laatste reddende antibioticum voor de mens al wordt gebruikt, een antibioticum dat men alleen bij grote antibioticaresistente bacterie infecties gebruikt en dan moet de patiënt ook nog in levensgevaar verkeren…..) Zie hoe hysterisch men doet over de Coronacrisis, terwijl men deze levensbedreigende situatie kabinet na kabinet laat liggen, schande!!!

Dezelfde poenmachine, de EU, is ook verantwoordelijk voor de achteruitgang van de gespaarde pensioenen, daar men willens en wetens de aandelenkoersen hoog wil houden en daarom de rente zo laag mogelijk houdt, dat laatste is dan ook de reden waarom pensioenfondsen een steeds onzekerder toekomst beloven aan de deelnemers die godbetert hun leven lang spaarden voor hun pensioen, een schande van gigantische proporties!!! Weg met de EU en wel zo snel mogelijk!!!

Hoe
is het gvd allemaal mogelijk??!!!

Democracy
is more than elections

Laura
Sullivan – WeMove Europe <info@wemove.eu>

Democracy is more than elections: Polls are galore, but citizens and voters  are being denied constitutional rights

The image of Donald
Trump on a golf course refusing to concede election defeat got me
thinking. It served as a blunt reminder of just how much power
certain leaders hold on to. Admittedly the US is not the only place
where abuse of power has gotten out of control in recent times. When
I think of Europe in the last weeks, a far less publicised image
comes to mind.

It is that of David
Sassoli, the President of the European Parliament. We were so shocked
by his decision last month to bring forward a key vote on the future
of agricultural subsidies by one day. It sounds like no big deal –
who cares, right? But it was about how €60 billion of agricultural
subsidies would be spent each year. The date change confused the
whole vote, leading to allegations that the powerful agribusiness
lobby played a role. [1] The result was
a
vote that totally undermined the EU’s commitment to climate action

and has led to calls from Fridays for Future to
#withdrawthecap.
[2]
If
such last-minute tricks can be allowed, where is people power? What
say do we have over Europe’s most expensive cash distribution
system, within which the most money goes to those with the most
hectares of land?

Another image is of
our partner Emma from the Debt Observatory in Globalisation in Spain.
She is shaking her head and explaining to me that up to now, there is
no way to find out how literally billions of euros of post-COVID EU
recovery funds will be spent in Spain. This is not a Spanish story.
Right
now, activists and movements in Spain and all over Europe are
fighting to influence how that money is spent to make sure the
transition after COVID is truly green and truly just.

So where is
people power in Europe right now? My view is this: we still need a
heck of a lot more of it.
People
turning up to vote every 4-5 years is not enough for democracy to
work. In his short and brilliant book called ‘Against Elections’
David Van Reybrouck points out that we need other ways to get
involved in what happens between elections.

(ook te krijgen in Nederlands dan met andere kaft en met de titel: ‘Tegen verkiezingen’, ISBN nr. 9781609808105)

This is
precisely why WeMove Europe exists – to ensure people in Europe know
what is happening, and to ensure we can find ways together to drive
Europe towards a positive future.
We
do this via all kinds of actions, starting with the petition, which
signals what people care about and followed up with demonstrations
(when we can), twitter storms, poster actions, direct emails, direct
calls to or meetings with decision makers.

But we still need way
more ways to be drivers of change beyond what organisations like
WeMove Europe can do.
Right
now, there is one I’m really curious about: Citizens’ Assemblies

have been a bit of a nerdy topic so far but they are starting to kick
ass where it matters and may be about to hit the mainstream.

Where I come from, in
Ireland, Citizens’ Assemblies have been held on some of the most
controversial topics of our time: gay marriage, abortion and climate
change. The one on abortion hit me pretty hard because it’s the issue
that has polarised my country for as long as I can remember. In 2016,
the Irish parliament set up a Citizens’ Assembly on abortion before
the referendum on the same issue. They randomly-selected 99 people,
through using criteria to make the group more demographically
representative.
Those
people spent five weekends listening to presentations from both sides
of the debate and then … drumroll… they got to talk about it.
Imagine. They listened, shared, disagreed, changed their opinion or
stuck to them. They deliberated.

64% of the participants ultimately voted for no restrictions in early
pregnancy. [3] It led to the Prime Minister publicly changing his
view on abortion. Some felt the Citizens’ Assembly was out of touch.
But the subsequent referendum saw 66% voting in favour of removing
the restrictions. This experience and the others on gay marriage and
climate have been massive for Ireland, for our democracy and our
identity.

Meanwhile in France, a
recent Citizens’ Assembly on climate change led to 149 creative and
exceptional recommendations, 146 of which Macron has pledged to fight
for. One of those is about making ‘ecocide’, or the destruction
of nature, a punishable crime – which is about time. Another is about
putting climate goals in the Constitution. [4]
Imagine
how this could lock in positive change and thumb its nose at
electoral cycles and changing political priorities?

We are interested in
this because
right
now activists all over Europe are excited about the potential of
Citizens’ Assemblies.
A
climate assembly is one of Extinction Rebellion’s three main
demands – they understand the need to improve democracy in order to
combat climate change. Citizens’ Assemblies are already planned in
Spain, Denmark, Germany and Scotland (though lockdowns have slowed
things down). Cities across Poland are doing the same thing. And the
German-speaking Community in Belgium has gone further than anyone
else to make them an official part of the state decision making
system.

So, what if we brought
this to the European level? What could that mean for discussions of
climate change, where that particularly large challenge knows no
borders? What could it bring to debate over CAP subsidies, that has
been raging for decades almost entirely without citizen voices? Or
maybe, just maybe, on the future of the European Union?
The
US election saw millions of Europeans glued to their screens for
updates. Could a Citizens’ Assembly help make things a bit more real
and draw Europeans closer to Europe?

One thing is for sure:
at a time of fake news, conspiracy and rising polarisation, it would
be pretty handy to have
a
place to bring people together to hear each other out, to discuss and
deliberate. The conversation can’t just happen on Twitter.

What we want to know
is this: are you as excited about the potential of Citizens’
Assemblies as we are? Should we be campaigning for a Citizens’
Assembly on climate on the European level?

With hope,
Laura
Sullivan, Executive Director of WeMove Europe

References:

[1] https://www.birdlife.org/europe-and-central-asia/news/press-release-european-parliament-kill-nature-CAP-22Oct2020

[2] https://twitter.com/Fridays4future/status/1320258903695781888?s=03

[3] https://www.bbc.com/news/world-europe-39687584

[4] https://www.sciencemag.org/news/2020/10/jury-duty-global-warming-citizen-groups-help-solve-puzzle-climate-action

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet.
To unsubscribe from WeMove Europe, please click here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can you
chip in with a few euros a month and help make sure we can move fast to
win the campaigns that matter to all of us? Donate

 

==================================

* Dan is daar natuurlijk ook de kleine achterkamer, de naar zweetvoeten in gympen stinkende kamer van VVD aartsleugenaar Rutte in het vermaledijde torentje……. 

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van.

Noorwegen weigert terecht steun te geven aan Noorse luchtvaartmaatschappij, vergelijk dat eens met de steun voor Air France-KLM

Weer is
Noorwegen het land dat Nederland als voorbeeld kan nemen: de Noorse
overheid weigert Coronasteun te geven aan de Noorse prijsvechter
Norwegian Air.
Volgens de ministers van Industrie en van Transport
zou verdere steun aan de luchtvaartmaatschappij “geen
verantwoord gebruik” van overheidsgeld
zijn.

Groot
gelijk en wat een verschil met Nederland!! Zoals Noorwegen haar
inkomsten uit gas en olie heeft gespaard in een speciaal fonds voor
het grotere goed van het Noorse volk, terwijl Nederland dit geld over
de balk heeft gegooid, vooral t.b.v. het bedrijfsleven……..
Sterker nog: de Nederlandse staat heeft dat geld zelfs niet gespaard
voor schadeloosstelling van bewoners van wie de huizen zijn verzakt,
terwijl al minstens 30 jaar lang bekend is dat de bodem in Groningen daalde
door de gaswinning……

Nee,
Nederland pompt liever geld in de KLM en dat met miljarden, terwijl
de kans levensgroot is dat dit eenzelfde debacle wordt als destijds
de steun voor Fokker en scheepsbouwer RSV (Rijn Schelde
‘scheepsfusie’ met Verolme), om er een paar te noemen die ondanks enorme
overheidssteun toch failliet gingen…… Lullig genoeg zijn de
politici die vanuit een bestuursfunctie lobbyden voor de scheepsbouw
en Fokker nooit strafrechtelijk aangepakt voor het al van meet
af aan duidelijk zijnde feit dat de scheepsbouw voor grote zeeschepen
en vliegtuigbouw in Nederland ten dode was opgeschreven……. Te
vrezen valt dat nu hetzelfde gebeurt met KLM, sterker nog er zijn al
economen die stellen dat de miljarden steun (met ons belastinggeld) voor KLM tevergeefs zal zijn…….

hvs_schiphol_DSC_2515.JPG

KLM onmisbaar? Zo duidelijk is dat niet (link) 

Wel is
duidelijk dat Wopke Hoekstra de zo door de pers gevierde minister van Financiën de boel wat betreft de KLM veel te rooskleurig
heeft voorgesteld, terwijl het belang van de KLM voor de economie zeer
gering is (en vergeet daarbij niet dat Schiphol voor de KLM een
hubfunctie heeft gecreëerd met een bonus van € 80,– per geland
vliegtuig, anders gezegd voor elk geland vliegtuig van de Air
France-KLM combinatie ontvangt dat bedrijf € 80,–…….. Te zot
voor woorden natuurlijk, zeker als je daarbij bedenkt dat de
negatieve gevolgen van luchtvervuiling zoals het gevaar voor de volksgezondheid en geluidsoverlast (ook nog eens een gevaar voor de geestelijke gezondheid) voor omwonenden
niet wordt meegerekend en dat ook nog eens zonder de kerosine te
belasten……..

Hier een
bericht van DeBeurs.nl over de weigering van de Noorse regering om
Norwegian Air subsidie te geven:

Noorse
staat vindt meer steun aan Norwegian Air ‘onverantwoord’

Gepubliceerd op 9 november 2020 08:51 

OSLO (AFN/RTR) – De Noorse regering
zal geen extra steun geven aan de financieel geplaagde prijsvechter
Norwegian Air. Volgens de ministers van Industrie en van Transport
zou verdere steun aan de luchtvaartmaatschappij “geen
verantwoord gebruik” van overheidsgeld zijn.

Norwegian heeft meermaals te kennen
gegeven te vrezen voor zijn voortbestaan als gevolg van de
coronacrisis. De spaarpot van de maatschappij is naar verwachting
begin volgend jaar leeg. Voor die tijd is extra geld nodig, anders
dreigt een faillissement. Het bedrijf keek voor noodhulp vooral naar
de Noorse staat.

Al voor de crisis losbarstte kampte
Norwegian met problemen. De prijsvechter kende de voorbije jaren een
sterke groei, maar deze ging ook gepaard met oplopende schulden.
Daardoor is het bedrijf bijzonder kwetsbaar voor de gevolgen van de
coronacrisis. Eerder dit jaar werden schulden en verplichtingen
omgezet in aandelen.

Met het verkrijgen van die
essentiële financiering, kreeg het bedrijf ook toegang tot 3 miljard
kroon (277 miljoen euro) aan krediet, waarbij de Noorse staat garant
stond. Daarmee werd nog een bankroet nog voorkomen. Om aan geld te
komen, zou Norwegian nog kunnen besluiten om vliegtuigen te verkopen.
Ook zou meer schuld in eigen vermogen omgezet kunnen worden. Het is
niet bekend hoeveel geld Norwegian wil ophalen.

Zie ook: ‘KLM aandeel ingestort, een verlies aan belastinggeld voor ons allen en dan komt daar nog de miljarden steun bij‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende

(en natuurlijk een extra fooi, waar nu blijkt dat veel verpleegkundigen
geen bonus krijgen terwijl zij zich ook over de kop hebben
gewerkt…… #DASLIEF……)

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD minister Infrastructuur en Waterstaat) vindt het
asociaal als Nederlanders op vakante gaan naar Turkije…… Nu wat ik
asociaal vind ‘Cora!!’

KLM met een heel grote middelvinger voor het Nederlandse volk‘ 

Aankoop Nederlandse staat Air France-KLM aandelen voor 740 miljoen euro

Schiphol dat voor elk geland vliegtuig € 80,– betaalt, schrijft geheel hypocriet ‘groene obligaties’ uit‘ 



Schiphol zou uiterst belangrijk zijn voor de economie, zoals men nu dus
stelt dat de KLM uiterst belangrijk is voor die economie en vergeet
daarbij niet de hiervoor al aangehaalde verkapte steun voor de KLM:
Nederland trots op de KLM aldus de VPRO: leve de miljarden aan belastinggeld die in dit ‘duurzame bedrijf’ worden gestoken‘ en wat betreft Schiphol: Schiphol goed voor economie? Heel wat minder dan men je wil doen geloven‘ en zie vervolgens: Schiphol winstgevend en uiterst belangrijk voor de Nederlandse economie? Lees dit!‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde)

Schiphol mag groeien aldus o.a. Maxim Verhagen (ex-CDA-minister en voorzitter Bouwend NL)

Remco Dijkstra (VVD 2de kamer) eist bijna jankend extra vluchten Schiphol en opening Lelystad Airport‘ 

Vliegreizen vanaf Schiphol goedkoper dan die vanaf Duitse vliegvelden

Schiphol
verlaagt tarieven vanwege grote aantal reizigers, dat weer zorgt voor
meer reizigers en het opnieuw verlagen van de tarieven……… ha! ha!
ha! Uh, o ja, gecondoleerd Eindhovenaren……

 

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie‘ (zie ook de links in dat bericht voor meer artikelen over het klimaatakkoord dat geen zoden aan de dijk zet)

Lelystad Airport: 47% van 1.200 inwoners in Gelderland, Overijssel en Flevoland ‘is voor vakantievluchten op Lelystad Airport’‘ (zie ook de links in dat bericht) 

Schiphol vluchten moeten kunnen groeien en Lelystad Airport moet open, juist vanwege de duurzaamheid aldus Elbers (KLM)‘ (ja ja, deze grofgraaiende leugenaar durft wel……) 

Oostvaardersplassen: wel vliegtuigen, geen grote grazers………

Dijsselbloem: Nijhuis, grofgraaier van Schiphol heeft de 9 ton, die hij vorig jaar bij elkaar graaide, meer dan verdiend!!!

Mansveld houdt rekening met het afschieten van grote hoeveelheden ganzen, bij uitbreiding Lelystad ‘Airport…’

Lelystad
Airport: Kees Linse kritisch over uitbreiding van dit vliegveld, maar
vindt het onderzoek naar uitbreiding ‘goed werk…’ ha! ha! ha! ha!

Attje Kuiken voor uitbreiding vliegveld Lelystad……..‘ (Kuiken 2de Kamer PvdA)

Lelystad ‘Airport’ moet tegen de trent in uitbreiden…………..

Lelystad Airport: Hans Alders heeft schijt aan het milieu en de burger

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie

Iets
te snel door de bocht, de tekst in de kop, daar het nog niet zeker is
of dit inderdaad staat te gebeuren. Het is wel een feit dat de lobby
van de fossiele industrie overuren draait in Brussel om geld los te
krijgen uit het Coronafonds, immers je kan arbeiders wel ontslaan,
maar een CEO die jaarlijks 10 miljoen dollar verdient raak je niet
zomaar kwijt, dat wordt een heel kostbare kwestie waar deze de 10
miljoen wel eens kan overschrijden……. Bovendien wie wil er niet in aanmerking komen voor gratis geld!!

We
Move Europe is een Twitter- en e-mailactie begonnen om de
politici te helpen de druk van de lobby te weerstaan……. ha! ha!
ha! ha! ha! Ik heb zelden zo iets doms gelezen, alsof die politici
het erg vinden als ze worden gefêteerd door bepaalde grote bedrijven, of een lobby van die bedrijven, dit met de belofte dat ze na hun politieke
loopbaan een mooie dik betaalde baan krijgen bij bijvoorbeeld zo’n
oliemaatschappij, immers dat gebeurt nogal eens, voor de vorm moet
men nu een paar jaar na de politiek wachten, voor je zo’n dik
betaalde baan mag aannemen, maar om die tijd te overbruggen zijn er
voldoende vet betaalde politieke banen beschikbaar, banen waarvoor je
geen kennis ‘in huis’ behoeft te hebben als je maar doet wat men van je
verlangt (in de politiek en het bedrijfsleven)…….

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws‘ (een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen klimaatwetten…..)

Deze zaak maakt nog eens duidelijk dat de groene praatjes van PvdA EU grofgraaier Timmermans zo vals zijn als de pest, naar het volk van de EU verkondigt hij een green deal en achter de schermen sluit hij deals die het tegenovergestelde zijn van zo’n deal…….

EU oplichters von der Leyen en Timmermans 

WeMove EU stelt dat de fossiele brandstoffenmaffia de democratie uitholt, echter dat is met de volle medeweten van de politici met bestuursmacht die zich maar wat graag schikken naar de wensen van grote bedrijven zoals de genoemde maffia….. (uiteraard zoals gezegd in ruil voor een beloning t.z.t…..) Ofwel die politici kleden maar wat graag de democratie uit in eigen belang, of zelfs al was het alleen maar om de macht te behouden die ze hebben…. (zie de ministers en staatssecretarissen die ondanks groot falen gewoon mogen blijven zitten, waar ook de zogenaamde onafhankelijke media verantwoordelijk voor zijn, daar die maar al te vaak deze figuren uit de wind houden >> in een echte democratie zouden dat sooort politici weggehoond worden en gedwongen worden af te treden daar ze de democratie juist uithollen door te blijven zitten…..)

Ach
de bedoeling van WeMove is goed, dus verder geen gezeik, lees de
tekst van David en doe ajb mee aan deze actie, laat de EU eindelijk
een keer haar woord houden en iets doen voor het welzijn van ons
allen en daarbij kunnen we oliemaatschappijen e.d. missen als kiespijn!! Als het aan de fossiele industrie ligt wordt zelfs het meer dan waardeloze klimaatakkoord van Parijs uitgekleed tot een voor hen nog meer aanvaardbare besluitvorming (de klimaattop van Parijs waar de oliemaatschappijen zelfs voor meer dan 90% van de tijd mochten aanzitten en zich mochten mengen in de besluitvorming, terwijl milieugroeperingen voor maximaal 5% van de tijd hun zegje mochten doen en ‘werden toegestaan om deel te nemen’ aan de besprekingen…..)…..

Het voorgaande, terwijl bijvoorbeeld Rutte 3 de fossiele industrie jaarlijks 8,3 miljard euro aan subsidie doet toekomen*, en ja dat is buiten de steun om vanwege het Coronavirus…….. Zo kan Shell bijvoorbeeld ook in slechte tijden jaarlijks dividend uitkeren aan het koningshuis, één van haar grootaandeelhouders…….

Fossil
fuels vs democracy

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

We’re so close.
WeMove members convinced European leaders to kick fossil fuel
companies out of our COVID recovery funding.

But now powerful lobbyists are exploiting a loophole in our democracy
to access the money – and we don’t have long to stop them.

WeMove
members fought to get a green recovery.
Now
fossil
fuel industries

are exploiting a loophole in our democracy to get
their
hands on the funds.
Tell
politicians via
email
or
Twitter:
don’t let them get away with it – keep our COVID recovery green.

In October, we had a
huge win when European politicians voted to back a green recovery at
a crucial committee meeting. [1] But now their
lobbyists
have convinced the decisive finance committee to adopt a pro-fossil
fuel plan as the official position of the Parliament.
That’s
bad news because it could stop a full vote at parliament, giving just
a handful of MEPs the final say.

We have a plan
to
make sure the fossil fuel industry doesn’t derail our democracy and
get their hands on billions of Euros meant for our COVID recovery.
We’ll
contact every Member of the European Parliament (MEP) via email and
Twitter, asking them to request a full session of Parliament to vote
against fossil fuels coming back into the recovery plan. 
Then
they’ll know: no matter how much pressure comes from lobbyists,
people power is stronger.

Email your MEP

Tweet at your MEP

Fossil fuel
companies are powerful. But they shouldn’t be more powerful than
our democracy.
If
the decision on how we spend our recovery money is moved to the next
stage of negotiations without a full vote in the European Parliament,
it will be a bad day for democracy and a disastrous day for our
climate.

The recovery
package is huge:

670 billion Euros. It’s no surprise fossil fuel companies want a
big share of the money. But their industry is putting the climate –
and the lives of hundreds of millions of Europeans in the future – in
grave danger. Every MEP should get a chance to say no.

There is a
process we can use to make sure the Parliament gets to have their
say.
10%
of MEPs have to object to the idea that the committee’s decision goes
to negotiations without a full vote of the Parliament. Then, once
MEPs have permission to vote,
we
need a majority to reject the plan to hand money to fossil fuels,

making the climate crisis even worse. Then MEPs will have a chance to
come back to Parliament with a better plan next time. [2]

Can you share a
message – using Facebook or Twitter – to key MEPs, telling them to
act
fast to ensure the plan gets a proper, democratic process at the
European Parliament?

Email your MEP

Tweet at your MEP

WeMove members
have already shown that when we work together, we can convince MEPs
to back a green recovery.
In
October, we persuaded the environment committee to kick fossil fuels
out of the recovery plan. Now we need to do it again with all MEPs to
make
sure our recovery plan defends our climate, as well as our economies.

In solidarity,
David
(London), Alex (Marseille), Mika (Bordeaux) and the entire WeMove
Europe team

PS: The European
Parliament said that all member states must become climate neutral by
2050. But this won’t happen if the money from European recovery
plan goes into the pockets of the fossil fuel industries.
Every
MEP should have a chance to vote on this. Take action now.

References:
[1]https://www.euractiv.com/section/energy-environment/news/lawmakers-vote-to-exclude-fossil-fuels-from-eu-recovery-fund/
[2]https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/RULES-9-2020-02-03-RULE-059_EN.html

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet.

====================================

* Zie: ‘Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Zie voorts wat betreft ‘democratie’: ‘Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nederlandse overheden subsidiëren de fascistische Turkse organisatie Grijze Wolven

Weer
zo’n artikel waar je stijl van achteroverslaat: afdelingen van de fascistische Turkse organisatie
Grijze Wolven in ons land krijgen van de lokale en de landelijke overheden
subsidie en ondanks dat er lokaal en landelijk vragen zijn gesteld
over deze meer dan schunnige subsidie, durven die overheden te
stellen dat er niets aan de hand is en dat men goed bezig is met ‘het
beschermen van de rechtsorde…..’ Verder wijst men naar elkaar en
andere instanties en wordt er gezegd dat zolang anderen niet aan de
bel trekken, ze zelf niet in actie behoeven te komen…….
(ongelofelijk!!)

D66
leeghoofd en minister Koolmees stelt plompverloren dat het niet uitmaakt dat de
Turkse Federatie Nederland (TFN >> de koepel van Grijze Wolven
verenigingen) extreem rechts gedachtegoed aanhangt, iedereen mag zijn
eigen keus maken in het kader van de democratische rechtsorde, aldus
deze incompetente fratsenmaker. Doorbraak heeft een rapport
opgesteld waaruit blijkt dat de Grijze Wolven zich schuldig maakt aan
(Turks) nationalisme, aan racisme en zelfs antisemitisme…… Weet
je nog dat leden van Rutte 3 het lef hadden om destijds de Britse
Labour leider Jeremy Corbyn ook vanuit Nederland de bel aan te binden
over zijn zogenaamde antisemitisme??? (terwijl een klein beetje
onderzoek kon aantonen dat dit een flagrante leugen was…..) Echter
dat er in Nederland een antisemitische en racistische groepering
subsidie krijgt is dus niets anders dan ‘een eigen keus maken in het
kader van de rechtsorde’, waaraan Koolmees voor de gemeenten toevoegde dat dit de sociale cohesie en integratie bevordert (en dat
door Turks nationalisme te subsidiëren…)…..

Koolmees die in feite stelt dat er helemaal geen probleem is, zegt te vertrouwen op de lokale overheden die 
“geven aan dat zij de ontwikkelingen met betrekking tot
anti-democratisch of onverdraagzaam gedrag, extremisme en
radicalisering nauwlettend volgen” Wees gerust zegt Koolmees
“wanneer het kabinet constateert dat er sprake is
van gedragingen die de kaders van de democratische rechtsorde
overschrijden, dan zal via de daartoe geëigende kanalen actie worden
ondernomen…..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als Koolmees een klein beetje onderzoek had gedaan had hij geweten dat de Grijze Wolven al vele decennia bekend staan voor gedragingen die de democratische rechtsorde ver overschrijden en had hij zijn eigen woorden volgend al lang actie moeten ondernemen……. Blijkbaar zijn voor Koolmees
en de rest van het afbraakkabinet Rutte 3 de economische banden met Turkije belangrijker dan onze democratische rechtsorde……..

Nu
blijkt ook nog eens dat Grijze Wolven meevechten in Nagorno
Karabach* en uiteraard hebben ze aan de kant van het Turkse leger
meegevochten tijdens de illegale inval van dat leger in de Syrische
provincie Idlib, waarbij dat leger alle gevangengenomen
jihadstrijders van ISIS, al-Nusra en andere terreurgroepen
hebben vrijgelaten, psychopathische moordenaars die nu ook deels in Nagorno Karabach meevechten…..

GeenStijl: OORLOG dag 10. Grijze Wolven en nog meer Turken gespot in  Azerbeidzjan  De strijd in Nogorno Karabach, waar leden van de Grijze Wolven meevechten aan de kant van de Azerbeidjaanse agressor……..

Terug
naar Nederland, lees het artikel en zie hoe krom onze regering omgaat
met racisme, nationalisme en antisemitisme en geeft het door
(overigens alle nieuwe berichten van Doorbraak kan je ook onderaan
deze pagina terugvinden):

Overheid,
houd niet langer de Grijze Wolven een hand boven het hoofd!

Geplaatst
op 5
oktober 2020

Het
logo van de Turkse extreem-rechtse partij Milliyetçi Hareket Partisi
(MHP), waar de Turkse Federatie Nederland (TFN) onderdeel van
uitmaakt

Begin
februari publiceerden we het rapport “De
hand van de overheid voedt nog altijd de Grijze Wolven”
. Daarin
deden we gedetailleerd uit de doeken hoe tien gemeenten tussen 2013
en 2018 Turkse extreem-rechtse organisaties hebben gesubsidieerd of
anderszins materieel, financieel of facilitair hebben ondersteund. In
Den Haag, Nijmegen en Beverwijk en in de Tweede Kamer zijn daarop
schriftelijke vragen gesteld. In hun antwoorden beweren zowel de
rijksoverheid als de gemeenten dat er niets aan de hand is. Ze komen
met stoere taal over bescherming van de democratische rechtsorde,
maar ze verwijzen allemaal naar elkaar en andere instanties: ‘zolang
die niet aan de bel trekken hoeven wij niet in actie te komen’.
Gemeenten en het rijk kunnen zich echter niet langer achter elkaar
verschuilen. Ze moeten er nu snel voor gaan zorgen dat er geen
overheidsgeld meer naar Turkse fascisten stroomt.

Ik ben me ervan bewust dat de
Turkse Federatie Nederland (TFN) bekend staat om haar
(nationalistische) gedachtegoed”, antwoordt
minister Koolmees
(pdf) op de Kamervragen
die SP-er Van Dijk stelde
. De TFN is de landelijke koepel van de
Grijze Wolven-verenigingen. In ons rapport staan legio voorbeelden
van het nationalistische, racistische en antisemitische gedachtegoed
van die Grijze Wolven. Maar dat extreem-rechtse gedachtegoed vormt op
zich voor de minister geen probleem, geeft hij aan, want iedereen mag
“eigen keuzes maken binnen de kaders van de democratische
rechtsorde”. Daar gaat het hier echter helemaal niet om. Niemand
heeft het erover om mensen te verbieden om een bepaald gedachtegoed
aan te hangen of zich daarop te organiseren. De vraag is: moet de
overheid dat Turkse nationalisme steunen? “Daar mengt het kabinet
zich in principe niet in”, antwoordt de minister, dat is aan de
gemeenten en hun “geldende subsidiekaders, vaak ten behoeve van
sociale cohesie of integratiebeleid”. Hoe nationalisme ooit sociale
cohesie of integratie zou kunnen bevorderen, geeft Koolmees niet aan.

Er is helemaal geen probleem, is de
boodschap van Koolmees. Hij vertrouwt op de gemeenten, want die
“geven aan dat zij de ontwikkelingen met betrekking tot
anti-democratisch of onverdraagzaam gedrag, extremisme en
radicalisering nauwlettend volgen”. En wees gerust, zo schrijft de
minister stoer, “wanneer het kabinet constateert dat er sprake is
van gedragingen die de kaders van de democratische rechtsorde
overschrijden, dan zal via de daartoe geëigende kanalen actie worden
ondernomen”.

Den Haag

In Den Haag stelden de Haagse
Stadspartij, GroenLinks, PvdD, PvdA en SP schriftelijke vragen. De
antwoorden
(pdf) van het college zijn soms onnavolgbaar. Zo geeft men in
antwoord op vraag 1 aan het rapport “Verhoudingen tussen
Turks-Nederlandse groeperingen” te kennen. In dat rapport wordt
uitgebreid onderzoek gepresenteerd naar de achtergronden, ideeën en
activiteiten van een reeks organisaties met wortels in Turkije. Het
is geschreven in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en
Werkgelegenheid. Toch schrijft men even later doodleuk in antwoord op
vraag 6: “De overheid houdt niet bij welk gedachtegoed organisaties
aanhangen.”

Ook schrijft men: “Het college
hecht eraan in dit verband op te merken dat de gemeente alleen
activiteiten subsidieert die bijdragen aan de gemeentelijke
beleidsdoelen. Het college verstrekt geen subsidie voor het
verspreiden van extremistisch gedachtegoed.” Maar hoe kan het
college weten dat er geen subsidie gaat naar “het verspreiden van
extremistisch gedachtegoed” als het niet bijhoudt welk gedachtegoed
organisaties aanhangen?

De vragenstellers wijzen het
college ook op de fascistische symbolieken die de Haagse Grijze
Wolven-vereniging gebruikt. Het college probeert hen in antwoord
daarop op een dwaalspoor te zetten, en schrijft: “het gebruik van
symbolen is niet per definitie strafbaar.” Maar niemand heeft het
over het al dan niet verbieden van symbolen. Waar het om gaat, is dat
de gemeente geen steun moet verlenen aan een organisatie met
autoritaire, ultra-nationalistische opvattingen, die wordt
aangestuurd vanuit Ankara door de fascistische politieke partij MHP.

De Haagse Grijze Wolven kregen
voornamelijk subsidie voor hun jaarlijkse propagandafestival, de
Turkse Culturele Dagen. Het is alsof de gemeente de ideologisch
verwante Nederlandse Volksunie (NVU) jarenlang subsidie zou geven
voor een festival, en dan zou beweren dat men níet weet waar die
club voor staat én tegelijk dat men wél zeker weet dat er geen
“extremistisch gedachtegoed” verspreid wordt. En dan, als daar
vragen over zouden komen, doodleuk zou roepen dat alles goed is
verlopen. Over de Grijze Wolven-subsidies schrijft men namelijk:
“Wanneer blijkt dat een subsidie door de subsidieontvanger wordt
ingezet voor andere doeleinden dan waarvoor de subsidie is verstrekt,
dan weigert het college deze subsidie of trekt deze in. Bij
bovenstaande subsidies is dit niet gebleken.” Pure gaslighting:
iedereen kan snappen dat organisaties die zijn opgericht om fascisten
bijeen te brengen en de fascistische ideologie te verspreiden geen
politiek neutrale feestjes bouwen.

Toch erkent de gemeente tussen de
regels door wel dat het om een wat schimmige wereld gaat. “Turkse
organisaties hanteren een verscheidenheid aan namen waardoor niet
altijd eenvoudig is vast te stellen of een organisatie lid is van de
Turkse Federatie Nederland (niet alle organisaties zijn open over hun
link met TFN).” De reactie
vanuit de vereniging
op het stellen van de raadsvragen spreekt
ook boekdelen. De vereniging beweert dat de vragenstellers aanhangers
zijn van de gewapende bewegingen PKK en DHKP-C, in hun ogen
“terreurorganisaties”, en roept op “dit niet zonder reactie
voorbij te laten gaan”. Dat is intimiderend bedoeld, wetende dat
hun aanhang nu niet bepaald uitblinkt in pacifisme.

Beverwijk

In Beverwijk kwamen de raadsvragen
van rechts, van de VVD. Het college erkent in
de antwoorden
(pdf) de lokale Grijze Wolven-vereniging een pand
te hebben verkocht “tegen een marktconforme prijs”. Maar men
zwijgt over de terugkoopgarantie die daarbij is overeengekomen en
waarmee de fascisten de gemeente onder druk konden zetten om
commerciële activiteiten in het pand toe te staan. Ook geeft men toe
twee keer subsidie gegeven te hebben, maar dat zou volgens het
college geen probleem vormen, omdat “ons geen zorgwekkende signalen
hebben bereikt over de TFN of de lokale afdelingen daarvan”. Men
verwijst daarbij naar “de rapporten van de AIVD en de regionale
kenniskringen” die door de gemeente “nauwlettend” gevolgd
zouden worden.

Nijmegen

In Nijmegen stelde de SP de
raadsvragen. In Oostenrijk en Duitsland worden de Grijze Wolven als
extreem-rechts en gevaarlijk omschreven door de overheid. In
Oostenrijk zijn hun symbolen zelfs verboden. Toch schrijft het
Nijmeegse college in
antwoord op de raadsvragen
: “Volgens de Nationaal Coördinator
Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) gaat het echter te ver om
het Turks Cultureel Centrum (TCC) en Stichting Hilal Cultureel
Vrouwencentrum als extremistisch te duiden. Wel zijn er vermoedens
van banden met de extreem-rechtse Turkse MHP partij en de
(ultra)nationalistische TFN.” Dat zijn natuurlijk geen vermoedens,
maar feiten. Waarom heeft de gemeente die vermoedens eigenlijk niet
nagecheckt bij de betreffende verenigingen? Of heeft men dat wel
gedaan, maar blijven er toch vermoedens? Maar waarom dan? Vertrouwt
men de antwoorden van die verenigingen niet? En waarom gaat er dan
toch subsidie naar verenigingen die men niet vertrouwt? Coherent is
het allemaal niet. Men verschuilt zich simpelweg achter de landelijke
overheid. “Mochten er vanuit het Rijk concrete contra-indicaties
zijn om in de toekomst geen subsidie te verstrekken aan deze
organisaties, dan zullen we hier gehoor aan geven.”

De feiten in ons rapport doen er
kennelijk niet toe, noch de uitspraken
van de hoogleraar Turkse talen en cultuur Erik Jan Zürcher
in de
lokale Nijmeegse pers. “Volgens hem lijdt het geen twijfel dat de
Turkse Federatie Nederland een ultra-rechtse organisatie is. Het
Turks Cultureel Centrum valt daar onder. ‘Gelieerd aan een partij
waarvan iedereen in Turkije weet dat die het panturkisme aanhangt,
een Turkije van China tot de Balkan’, aldus Zürcher.” De
hoogleraar zei verder: “De Turkse Federatie Nederland is van
oudsher gelieerd aan de MHP-partij, opgericht door Türkeş. Dat is
een ultra-rechtse partij, geen twijfel. Iedereen die het Grijze
Wolven-gebaar maakt, is in Turkije onmiddellijk herkenbaar als
extreme nationalist. Het gebaar komt voort uit de
panturkisme-ideologie: een wens voor een Turkije van China tot aan de
Balkan. Nijmegen subsidieert inderdaad een centrum dat sympathiseert
met wat tegen fascisme aan schuurt.” De journalist concludeert:
“Daarmee onderschrijft hij het standpunt van de linkse
actieorganisatie Doorbraak over het Turks Cultureel Centrum (TCC) in
Nijmegen.”

No pasarán

In een
raadsdebat
naar aanleiding van de vragen trok de Nijmeegse
CDA-burgemeester Bruls zich niets aan van de boodschap van de
hoogleraar. Hij viel liever ons aan. “Kijk, die site Doorbraak,
voor het overige, dat is geen lukrake site, die zou ik in mijn jargon
gewoon een extreem-linkse site willen noemen, die zijn al jaren bezig
met allerlei acties tegen in hun ogen rechtse organisaties, maar ten
opzichte van Doorbraak is iedereen die hier vanavond in de call zit
rechts, kan ik u zeggen, dan moet u echt van heel goede huize komen,
wil u die links gaan inhalen. Dat mag, ook dat waardeer ik in dit
land, maar ze hebben geen echt onderzoek. Zij blijven zich baseren op
de banden met de Turkse partijen, die we als Grijze Wolven doen, dat
zijn partijen die ook ik ten zeerste zou afwijzen en het gedachtegoed
ook afwijs. Alleen wij subsidiëren hier niet rechtstreeks de Grijze
Wolven, wij subsidiëren activiteiten.”

Bruls wilde, zo beweerde hij
althans, mensen niet “in een hoekje zetten” en hele organisaties
namen en shamen.
Behalve dan Doorbraak natuurlijk, want wij zijn radicaal-links en
daarom zouden de feiten in ons rapport per definitie niet kloppen.
Alsof hij dolgraag wilde aantonen dat hij echt een complete politieke
nitwit is, smeet hij tijdens het debat dan wel weer met de
radicaal-linkse en anti-fascistische leus
No
pasarán
(“Ze komen er
niet door!”) om stoer te doen tegenover het extreem-rechtse clubje
Nijmegen Rechtsaf. Turkse fascisten mogen er van hem kennelijk wel
rustig door.

In haar antwoorden op de raadvragen
vergoelijkt het college het fascisme van de Grijze
Wolven-verenigingen voortdurend. “We voeren in Nijmegen een
integratiebeleid en daarbij hoort dat we organisaties als het Turks
Cultureel Centrum en stichting Hilal Cultureel Vrouwencentrum juist
actief betrekken bij Nijmegen. In het algemeen zien we dat
migrantenorganisaties, onafhankelijk van het land van herkomst, zich
vaak organiseren of laten inspireren door levensbeschouwelijke,
politieke of religieuze uitgangspunten”, antwoordt men op de
schriftelijke vragen. Ook deze gemeente doet het voorkomen alsof de
door haar gesubsidieerde activiteiten van de Grijze Wolven
“uitdrukkelijk niet politiek of religieus van aard” zijn. Zou men
met dezelfde argumentatie ook subsidie verlenen aan de NVU?

In het debat zei Bruls over die
gesubsidieerde activiteiten: “Noch de NCTV, noch wijzelf, onze
eigen netwerken, onze eigen onderzoeken, kunnen aantonen dat daar
rechts-extremistische of welke radicale denkbeelden dan ook worden
gepropageerd, bijvoorbeeld naar kinderen toe.” Op de
Facebook-pagina’s van de TFN-verenigingen zijn reeksen foto’s te
vinden van kinderen die Grijze Wolven-gebaren leren maken, de Turkse
variant van het “Sieg Heil”-gebaar.

In het raadsdebat kwam kort ook nog
even de massale herdenkingsbijeenkomst van Grijze Wolven-oprichter
Alparslan Türkeş in Nijmegen in april 2018 voorbij. De ophef
daarover was belangrijk, aldus Bruls, “dat heeft toen wel heel erg
goed gewerkt dat meer verhuurders, grote verhuurders, wel weer attent
zijn op geweest van let op wat je binnenhaalt”. Maar waarom vormde
die bijeenkomst dan eigenlijk een probleem voor hem? Omdat die
georganiseerd was door de TFN? Maar dat is de koepel waar ook de
Nijmeegse Grijze Wolven-verenigingen lid van zijn, en die worden
‘gewoon’ gesubsidieerd door zijn college. Wat hij er trouwens
wijselijk niet bij vertelde was dat die bijeenkomst destijds aan de
grote klok gehangen werd door… die radicaal-linkse Doorbrakers.

Onbevredigend

De antwoorden van de minister en de
diverse colleges waren bijzonder onbevredigend. Maar er was in ieder
geval weer even aandacht voor het probleem. Dat zal vast en zeker
enkele ambtenaren en politici waakzamer gemaakt hebben. In de andere
steden waar men Grijze Wolven steunt, was het helaas volkomen stil,
met name Rotterdam baart wat dat betreft zorgen. Daar worden de
fascisten behoorlijk in de watten gelegd zonder dat er een haan naar
kraait. En zo moeilijk is het niet, de
gemeente Schiedam zei
in de media simpelweg: “Het is echter
niet voor niets dat Schiedam al een aantal jaar niet meer subsidieert
en ook geen vergunningen verleent.”

Nogmaals, voor alle duidelijkheid:
we pleiten nadrukkelijk niet voor een verbod op de Grijze
Wolven-organisaties. Het gaat ons erom dat publieke middelen niet
moeten worden gespendeerd aan extreem-rechtse, ultra-nationalistische
organisaties. Het rijk en die tien gemeenten lijken het probleem niet
te willen zien. Men redeneert vooral vanuit het raamwerk van de
publieke veiligheid en de openbare orde. Dat is een gevolg van de
focus van de laatste twee decennia op jihadisme en de
aanslagendreiging uit die hoek. Het ideologische en sociale gevaar
dat uitgaat van de Grijze Wolven wordt als miniem ingeschat. Dat komt
ook omdat hun geweld voornamelijk is gericht tegen andere groepen die
uit Turkije afkomstig zijn en niet tegen witte Nederlanders. Die
hoeven geen aanslagen te vrezen van Turkse fascisten. Maar het gevaar
voor die andere groepen is wel degelijk reëel. De Grijze Wolven
zetten met hun ideologie aan tot vijandigheid, bedreiging en geweld
tegen grote groepen niet-witte Nederlanders.

Men acht de Grijze Wolven met hun
in de kern seculiere ideologie dus minder bedreigend dan de
jihadisten. Sowieso worden nationalisme en extreem-rechts in
Nederland de laatste decennia helaas door meer en meer mensen
acceptabel geacht. Door rechtse opiniemakers en partijen als de PVV,
Trots op Nederland en het FvD zijn nationalisme en fascisme inmiddels
min of meer main stream geworden. De Grijze Wolven plukken daar de
vruchten van. Predicaten als nationalisme en fascisme leiden niet
meer automatisch tot onrust of zorgen.

Het rijk en de gemeenten wijzen
naar elkaar en andere instanties, en gemeenten verschuilen zich
achter de vermeende politieke neutraliteit van allerlei technische
regelingen voor subsidies. Maar de criteria voor subsidiëring,
waarmee geschermd wordt, gaan niet uit van de politieke realiteit. Er
valt geen scheiding aan te brengen tussen de activiteiten en het
ideeëngoed van organisaties. Daarom moeten het rijk en de gemeenten
nu de verantwoordelijkheid nemen de geldkraan dichtdraaien. Wij
hebben hen de feiten klip en klaar gepresenteerd, en zullen dat
blijven doen. Maar als er straks weer een gewelddadig ‘incident’
plaatsvindt ergens in Nederland tegen bijvoorbeeld Koerden of
Armeniërs, dan is de overheid daarvoor medeverantwoordelijk via het
sponsoren van de beweging van de daders. En nu de gemoederen weer
opgehitst worden vanuit Turkije vanwege de oorlog in
Nagorno-Karabach, is de kans groot dat de Grijze Wolven straks weer
eens de straat op gaan om minderheden uit Turkije te terroriseren.

Eric Krebbers

Fascisme,
Nationalisme,
Racisme,
Turks
rechts

===========================

* Zie: ‘Nagorno-Karabach: Turkije al verantwoordelijk voor genocide op Armeniërs, vecht nu weer illegaal tegen Armenië : het westen zwijgt  

Zie ook: ‘Grijze Wolven, een fascistische Turkse organisatie, wordt door 10 Nederlandse gemeenten gesteund

 

VVD en CDA willen onderzoek naar mogelijkheid tot nieuwbouw van drie kerncentrales

Afgelopen
donderdag hebben VVD en CDA de regering tijdens de Algemene Politieke
Beschouwingen (APB) het voor elkaar gekregen dat de afbraakregering Rutte 3 een onderzoek zal laten doen naar de
mogelijkheid tot nieuwbouw van kerncentrales in Nederland en hoe
bedrijven te verleiden mee te werken aan-, dan wel mede financiering van die nieuwbouw….

Dit onderzoek zal er komen, mede daar de fascistische beweging PVV en de vrouwonvriendelijke christenfundi-partij SGP dit voorstel steunden……. Gewoon lak aan een groot deel van het volk dat tegen deze centrales is, dit vanwege de gigantische kosten en de enorme gevaren die dergelijke centrales ‘opleveren….’

Ik zou
zeggen: zoek eerst maar eens een verzekeringsmaatschappij die zo’n
centrale wil verzekeren, ik kan de VVD en het CDA nu al verzekeren
dat zo’n maatschappij niet bestaat, nergens ter wereld wil een
verzekeringsmaatschappij zo’n uiterst gevaarlijk onding verzekeren,
ze zouden wel gek zijn…..

Mapping Radiation Levels: Toward a Vigilante Cartography or a Model of  Data-Sharing? | Musings on Maps

De verspreding van radioactiviteit vlak na de ramp met de kernreactoren in Fukushima

Fukushima, waar zich in 2011 de zoveelste kernramp voltrok, heeft ten overvloede bewezen dat kernenergie een letterlijk en figuurlijk doodlopende weg is!!!

Waarom
zijn D66 en ChristenUnie niet meteen in de hoogste boom geklommen om
de VVD en het CDA te verzekeren dat men onmiddellijk moet stoppen met
zo’n heilloos en gevaarlijk plan. Deze flutpartijen, die zogenaamd het
neoliberalisme willen afzweren, zouden onmiddellijk uit het
kabinet moeten stappen!! Maar nee beste bezoeker, de zogenaamde tegenstander van kernenergie D66 heeft dit voorstel, evenals de ChristenUnie, gesteund!!

Hier nog een Twitterbericht van D66 uit december 2019:

D66  @D66

Een broodnodige stap voor het klimaat! Alle vervuilende kolencentrales in Nederland gaan dicht.

eerstekamer.nl/nieuws/2019121
Image

Lange termijn visie, daar ontbreekt het aan. Durf nucleaire energie nu eens bovenaan de lijst te zetten!

D66 @D66

Replying to @pepervreter

Kernenergie onnodig en duur. Geen enkele overheid heeft zoveel geld zomaar in een la liggen. Er is geen enkel bedrijf met concrete plannen. Bovendien wordt kernenergie ook steeds duurder, terwijl wind en zon steeds goedkoper worden.^Liz

2:55 PM · Dec 10, 2019Twitter Web App

 

Opvallend nog in dit bericht is de opmerking dat kernenergie steeds duurder wordt, terwijl kernenergie in feite altijd al duur is geweest, echter: -het niet meerekenen van de bouwkosten, -het niet meerekenen van jaarlijkse subsidie, -het niet reserveren van geld voor de afbraak wat een plicht zou zijn en -het niet in beschouwing nemen van de opslag van kernafval (NB voor 100 jaar opgeschoven!!!), maakte deze energie nog enigszins ‘goedkoop……’

Hoe is
het mogelijk dat men nu weer durft te spreken over nieuwbouw van zo’n levensgevaarlijke centrale???* WISE heeft intussen een brief gestuurd naar de
aandeelhouders van kerncentrale Borssele (voor een deel overheden) om hen te laten
onderzoeken wat de kosten van sluiting zijn van de huidige
kerncentrale, mocht deze in 2023 worden gesloten. Eén en ander daar de
aandeelhouders jaarlijks miljoenen verlies lijden op deze centrale en al lang geen dividend meer ontvangen……

Vooral CDA, ChristenUnie en SGP moeten zich doodschamen, immers het grote boze sprookjesboek de bijbel maant hen om goed voor de aarde te zorgen, terwijl ze alleen al met het kernafval toekomstige generaties met een gigantisch probleem opzadelen, om nog maar te zwijgen over de afbraak van die centrales, dat is welhaast onmogelijk en peperduur, terwijl ook dat weer een enorme hoeveelheid radioactief besmet materiaal oplevert….. Je kan er donder op zeggen dat men de oude centrales zal laten staan, immers dat is vele malen goedkoper dan afbreken……

Kerncentrale Hinkley Point C symboliseert Europese worsteling met  kernenergie

De bouw van de centrale Hinkley Point C

Terecht
wijst WISE naar Hitachi dat op dezelfde dag van de APB besloot zich terug te
trekken uit het plan voor nieuwbouw van de kerncentrale Hinkley Point in
Groot-Brittannië, dit vanwege de kosten en de veel te hoge prijs voor die energie……… Ook in GB besloot men een vastgestelde veel te hoge prijs te garanderen voor de afname van elektriciteit uit deze nieuwe centrale…… Gegarandeerd dat men ook deze centrale met subsidies op de been zal moeten houden….. De kans dat de centrale in Hinkley Point niet zal worden afgemaakt wordt met de dag groter…..

Vanmorgen op BNR presentator van Werven en zijn sidekick van Groningen, die helemaal lyrisch waren over het plan van CDA en VVD, voor hen is kernenergie de oplossing, terwijl ze wel uitkijken om ook maar in de buurt van zo’n centrale te gaan wonen…… Ach ja van Werven begrijpt niet eens dat de elektricitiet uit zo’n onding in feite zwaar wordt gesubsidieerd….

In hetzelfde programma was ook emeritus hoogleraar Turkenburg te gast, die zich eerder nog wel eens verzette tegen kernenergie, maar die tegenwoordig wel voorstander is van kernenergie….. Zelfs hij stelde dat de bouw van 3 nieuwe centrales (die VVD en CDA zouden willen bouwen) niet haalbaar is, te duur en dat geldt ook voor de geproduceerde stroom…… Ongelofelijk lullig dat Turkenburg wel pleitte om Borssele nog langer open te houden, terwijl ook hij zou moeten weten dat hier kapitalen aan subsidie voor nodig zijn, dit nog naast de problemen met deze centrale (die men bewust onder de pet houdt, terwijl bijvoorbeeld bekend is dat er haarscheurtjes in de reactorwand zitten……)

Wat een
geteisem toch de politici van CDA, VVD, D66 en ChristenUnie!!! Hoe durven ze te spelen met de veligheid van de bevolking??

Afleidingsmanoeuvres
tijdens de APB

Tijdens
de Algemene Politieke Beschouwingen (ABP) grepen VVD
en CDA de kans aan om kernenergie (weer) op het schild te heffen. De
regeringspartijen willen dat het kabinet gaat onderzoeken wat er
nodig is om ‘bedrijven te verleiden’ om een nieuwe kerncentrale
te bouwen. Op dezelfde dag v
erlaat
het Japanse concern Hitachi een lang gepland Brits
kernenergieproject
,
ondanks een zeer genereus ondersteuningspakket dat werd
aangeboden door de overheid. De Britse regering wilde namelijk fors
meebetalen aan het kernenergieproject in Wales, maar het bleek een
doodlopende weg. 


Dat
kerncentrales simpelweg niet rendabel zijn te maken, lijkt nog steeds
niet door te dringen. Dat laat onverlet dat de uitkomst van het
onderzoek vrij voorspelbaar is: zonder enorme subsidies bouw je in
Europa geen kerncentrale (meer).
 

Brief
aan eigenaren Borssele

Ondertussen
heeft WISE een brief gestuurd aan de
aandeelhouders van kerncentrale Borssele, met
het verzoek een onderzoek te laten uitvoeren naar de financiële
consequenties van de sluiting van de centrale, zo mogelijk al in
2023. De kerncentrale in Borssele maakt per jaar enkele tientallen
miljoenen verlies en daar hebben de eigenaren, Zeeuwse gemeenten en
de provincie, direct last van. Het is hoog tijd dat de overheden
gaan inzien dat zij een behoorlijk risico nemen met publiek geld en
dat een dergelijke sluiting op z’n minst onderzoek verdient.

Lees de brief →

=============================

* Vergeet niet dat Nederland maar klein is en een ramp met zo’n centrale zou een enorm gebied van ons land voor lange tijd onbewoonbaar maken!!

Voor meer berichten over Fukushima, Borssele, Doel, Tihange (de laatste 2 zijn oude Belgische kerncentrales waar van alles mis mee is), Hinkley Point, kernenergie, nieuwe kerncentrale, transport en opslag atoomafval en/of Wim Turkenburg, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Aegon koopt ondanks de recessie eigen aandelen in

DeBeurs.nl meldde gistermorgen dat Aegon eigen
aandelen gaat inkopen, dit ondanks het feit dat Nederland in een
recessie zit…… Verzekeraars worden meestal hard getroffen door
recessies en zouden dan geld op de plank moeten hebben om verliezen
te compenseren, hoe ongelofelijk dom moet je zijn om als bedrijf tijdens een recessie geld uit te geven….. 

Blijkbaar denkt men bij Aegon dat Rutte 3 het
bedrijf wel zal redden als het in financiële nood komt, zoals het sinds de Coronacrisis bedrijven belastinggeld heeft gegeven dat door jou en mij werd opgebracht en dat aan bedrijven die het ofwel niet nodig hadden en aan een fiks aantal bedrijven die al op
omvallen stonden….. (uiteraard ook aan bedrijven waar e.e.a. wel
zin had) En reken maar dat Aegon gered zal worden mocht het op omvallen komen te staan…….

Ongelofelijk
weer!!

Aegon
koopt eigen aandelen in

Gepubliceerd op 17 september 2020
08:36

DEN HAAG (AFN) – Verzekeraar Aegon
gaat voor 59 miljoen euro eigen aandelen inkopen. 

Daarmee wil Aegon
de effecten van het uitgeven van stockdividend neutraliseren.

Bijna de helft van de
aandeelhouders koos voor een dividend in aandelen. Per 39 gewone
aandelen krijgen zij één nieuw aandeel Aegon. De verzekeraar gaat
de benodigde aandelen daarvoor vanaf 1 oktober inkopen en verwacht op
zijn laatst op 2 november klaar te zijn met de inkoop.