Het Braziliaanse Amazonewoud staat alweer in brand

Vorig
jaar maakten de branden in het Amazonewoud nogal wat los, zelfs de
neoliberale hufter en leugenaar premier Rutte stelde geschokt te zijn…… Terwijl hij ook toen wist dat hij zelf hoofdverantwoordelijk is voor het
subsidiëren van oliemaatschappijen en steenkoolboeren met het belachelijk hoge bedrag van 8,3
miljard op jaarbasis, geld door ons opgebracht, een investering in
het naar de gallemiezen helpen van ons aller thuis, de aarde……. 

Verder is het zeker dat Rutte beseft dat Nederland op wereldniveau de nummer 2 importeur is van de soja die daar wordt geteeld, soja voor onze belachelijke grote veestapel van 500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld…… En dan durft men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit te noemen….. (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer…)

Het
‘vuurseizoen’ is nog niet begonnen in het Amazonewoud en nu al staan
er enorme delen van dat woud in brand, overigens was e.e.a. al eerder bekend gemaakt op 21 augstus jl. besteedde ik hier an een bericht aan…..* De vrees is dan ook dat
dit jaar nog meer van het Amazonewoud in rook op zal gaan dan eerder gezien, dit ales gepromoot door de fascistische Braziliaanse president Bolsonaro……. 

Uiteraard sterven door deze bosbranden ongelofelijk grote hoeveelheden diersoorten en wordt het leefgebied van de oorspronkelijke volkeren sterk teruggebracht, waar deze mensen zelfs worden vermoord door de zogenaamde kolonisten die gebieden ‘willen ontwikkelen’ door deze in brand te steken…..

Bossen die in rook opgaan voor o.a.: -onze intensieve martelveehouderij (soja, eiwitrijk voedsel voor het vee van dierenbeuilen die zich boer durven te noemen….),  -intensieve veeteelt in dat woud (afgepaste percelen die bomvol runderen staan….) en -palmolie, een ronduit slecht vet voor de volksgezondheid dat in ongelofelijk veel voedsel en zelfs snoep wordt verwerkt (zo is Unilever een grootgebruiker van palmolie), maar ook wordt gebruikt als ‘duurzaam onderdeel’ (‘biomassa’) van biodiesel….. Duurzame palmolie bestaat niet, zolang er vraag zal zijn naar dit voor de gezondheid gevaarlijke onzin product, zullen er enorme gebieden van tropiche wouden worden platgebrand……

Bij het platbranden van oerwoud wordt niet alleen een gigantische hoeveelheid CO2 geproduceerd, maar komt ook nog het veel sterkere broeikasgas methaan vrij (meer dan 80 keer zo sterk dan CO2!!). Ik hoef je natuurlijk niet uit te leggen dat deze zaak een enorme aanjager is van de klimaatverandering, waardoor het nog warmer wordt op aarde en we steeds vaker grote bosbranden zien die worden veroorzaakt door die opwarming, neem nu weer de enorme bosbranden in Californië….. Ook bij die bosbranden gebeurt hetzelfde wat betreft het produceren van CO2 en het vrijkomen van methaangas…. Bijna hopeloos mensen…… 

Eén ding is zeker, de temperatuur aan het eind van de eeuw zal veel hoger zijn dan de op de klimaattop van Parijs voorziene stijging van 1,5 graad Celsius, waar je moet denken aan een plus van 4, of 5 graden C., althans als het daarbij blijft…….

We ‘mogen trots zijn op onze Rabobank en ING’: de topschoften van deze banken investeren in oliewinning in het Amazonewoud en in ‘duurzame palmolie’ en dan durven deze banken te beweren dat men maatschappelijk verantwoord opereert en duurzaam bezig is……..**

Steun
Rainforest Action Network (RAN) dat zich inzet voor de laatste
oerwouden op onze kleine aarde en geef als je wat geld kan missen.

The Amazon is burning: AGAIN

Ginger
Cassady – Rainforest Action Network

Last year, the world turned its
attention to the fires raging through the Amazon Rainforest. Because
of people like YOU, we were able to TRIPLE our grants directly to the
frontline and Indigenous communities in the Amazon where support was
needed the most.

But right NOW, exactly a year
later, the Amazon is on fire AGAIN and the devastation could be even
bigger than last year.

And flames are raging through Indonesia’s rainforests too. But the
world isn’t taking notice at all. The destruction of the lungs of
our planet is not front page news.

We
need your help to tell corporations that the Amazon rainforest —
all rainforests — are critical to our survival and we can’t lose
them.
 

Big Agribusinesses are using the
global pandemic — and the lack of media coverage — to their
advantage: moving in equipment, clearcutting land, and illegally
setting forests on fire, hoping they won’t get caught. In their
relentless pursuit of profit they’re pushing animals to the brink
of extinction, stealing land from Indigenous communities during a
pandemic, and ushering in climate chaos. 

The mass scale burning of
rainforests last year was just a preview of what’s to come this
year.
And right now,
as Indigenous and local communities in the Amazon struggle to respond
to the health crisis, corporations are taking their land in order to
grow products like soy, beef and palm oil. They’re being forced to
fight a war on two fronts.

The fires in the Amazon and Indonesia
impact each and every one of us, from the air we breathe, to the
clean water we drink and the food we eat. They threaten Indigenous
Peoples and the survival of critically endangered species like
jaguars, tigers and orangutans.

The fire season in the Amazon
has just begun, but these fires aren’t natural — they’re
intentional. Drought, along with the aggressive expansion of illegal
burning could mean this year’s fires are even more destructive than
last year.

When the
Notre Dame Cathedral went up in flames, the world came together to
support rebuilding. We can’t replace the Amazon rainforest — but
we can keep it from disappearing.
Will
you be part of the solution?

Because without the lungs of our planet, we can’t survive.

We need 200 new monthly donors

Where there’s smoke, there’s
fire; and where there’s fire, there’s greed.

Big Brands and Banks are making massive profits as they fuel the
destruction of rainforests and the violation of human rights. 

Rainforest Action Network is standing
up to these multinational companies and holding them accountable.
We’ve moved corporations and financiers to end rainforest
destruction in the Amazon and in Indonesia. We follow the money to
get to the heart of rainforest destruction, and we rely on supporters
like you to pressure big companies to do the right thing. We’re
doing everything we can to hold these corporations accountable and to
support the communities who rely on the Amazon,
but
we need your help.

Together we can rein in corporate
destruction and help keep forests standing for the benefit of all.

In solidarity,

Ginger
Cassady
Executive Director
Rainforest Action Network

================================

*  Braziliaans
Amazonewoud brandt met een niet eerder vertoond aantal brandhaarden,
terwijl de EU een vrijhandelsverdrag met Mercosur wil tekenen
‘ 

** Zie: ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ Zie wat betreft de Rabobank ook: Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud 

Zie voorts:

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘ 

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Milieudefensie
komt met een petitie die de overheid oproept de kosten voor de
vergroening eerlijk te verdelen, daar volgens het lamlendige
Milieudefensie de regering de kleine bedrijven laat betalen…. Gelukkig blijkt uit de tekst dat Milieudefensie ook de consumenten, scholen, de zorg noemt als betalende groepen.

Jammer dat Milieudefensie de positie van de consument niet beter uitlegt, immers die betaalt al lang een fiks deel van de ‘verduurzaming van de
maatschappij’ en dat intussen al meer dan 1,5 jaar middels de energierekening……. (zelf betaalde ik daar vorig jaar al € 360,– aan mee) ‘Verduurzaming’ tussen aanhalingstekens, daar je amper kan spreken spreken van een regeringsbeleid gericht op vergroening of verduurzaming van de maatschappij, immers de plannen van Rutte 3 zetten amper of niet ech(te) zoden
aan de ‘duurzame dijk……’ Neem alleen al de jaarlijkse subsidie van Rutte 3
voor de fossiele industrie, met 8,3 miljard euro!! (en dat is de enorme top van de spreekwoordelijke ijsberg)

Milieudefensie begaat een enorme blunder  door te stellen dat landbouwbedrijven ook
teveel moeten betalen voor de vergroening*, terwijl bijvoorbeeld de
intensieve martelveehouderij een groot deel van de klimaatverandering
aanjaagt met de enorme uitstoot van methaangas door de belachelijk
grote veestapel in ons land, methaangas is een broeikasgas dat meer dan
80 keer zo sterk is als CO2!! Dan is er nog de import van gentech soja
t.b.v. diervoer waarvoor enorme delen van het Amazonewoud worden
verbrand, waarbij ook weer gigantische hoeveelheden CO2 en methaangas
vrijkomen……. Voor het transport van soja, dieren, kadavers en
delen van kadavers worden ook nog eens grote hoeveelheden CO2
geproduceerd….. Met deze zaken is Nederland een onevenredig grote
aanjager van de klimaatverandering!! (Nederland is na China zelfs de nummer 2 importeur van gentech soja voor diervoer en dan te bedenken dat 80% van de wereldsojaproductie naar veevoer gaat!!) 

Het voorgaande terwijl de intensieve martelveehouderij ook nog eens subsidie ontvangt van de EU en Nederland…… Wat betreft Nederland moet je bijvoorbeeld ook kijken naar de vergoedingen voor natuuronderhoud die boeren ontvangen, terwijl jaren geleden al werd gesteld dat de miljarden die daarvoor zijn betaald, weggegooid (belasting) geld is…… Dan zijn er nog de vergoedingen die boeren ontvangen voor ‘schade veroorzaakt door ganzen……’

Ik
begrijp wel dat het doel van Milieudefensie goed is, alleen bekruipt
me telkens weer het nare gevoel dat Milieudefensie wordt geleid door
figuren die lobbyen voor de foute sectoren, zoals de intensieve
veeteelt en ja ook met deze petitie laat Milieudefensie dit weer
zien……

Dit alles terwijl het regeringsbeleid erop is gericht om de kosten voor stroomverbruik te verlagen en die voor het gebruik van gas steeds meer te verhogen….. (één van de meer dan lamlendige onderdelen van een falend regeringsbeleid op verduurzaming) Daardoor worden vooral de minder goed bij kas zittende huurders getroffen, immers zij wonen in huizen die amper of niet zijn geïsoleerd, er zijn gvd huizen met een huur van € 400,– en meer per maand, die niet eens beschikken over dubbelglas!!! Je snapt dat deze huurders extra hard worden getroffen daar zij veel meer gas verbruiken dan de huurders van wel goed geïsoleerde huizen……. 

Uiteraard is het voorgaande ook bekend bij de partijen die de coalitie vormen waaruit het disfunctionerende kabinet Rutte 3 is opgebouwd, waar natuurlijk de ministers en staatssecretarissen, inclusief aartsleugenaar en premier Rutte, ook weten dat zij de grote onderlaag het hardst treffen en dan tegelijkertijd, zoals gezegd, miljarden weggeven aan de grote vervuilers als de oliemaatschappijen en de steenkoolmaffia (de grootste viespeuken), dit met 8,3 miljard euro op jaarbasis!! Overigens heeft die steun niets met de Coronacrisis te maken, dit enorme bedrag zou ook voorgaande jaren zijn weggeven aan dit geteisem die nog steeds durven te stellen dat de klimaatverandering niet wordt veroorzaakt door de mens, ofwel de verbranding van fossiele brandstoffen….**

Lees en teken de peititie ajb, ook al blundert Milieudefensie weer eens. Het is te gek voor woorden dat grote bedrijven
naarmate ze meer CO2 uitstoten minder behoeven te betalen…… (mocht je donateur zijn van Milieudefensie of overwegen hen een donatie te geven, zou ik nog eens heel goed nadenken en voor de donatie die je wilt doen, een andere milieuorganisatie uit te kiezen!!)

De
vervuiler betaalt. Nou, niet dus!

Milieudefensie
Nieuws 13 augustus 2020

Nieuwe
cijfers: kleine bedrijven betalen de vergroening

Wiebes
breekt belofte: kleine bedrijven betalen méér dan grote vervuilers

Regering breekt belofte

De
vervuiler betaalt. Nou, dus niet! Minister Wiebes beloofde vorig jaar
dat vervuilende bedrijven voor hun eigen vergroening zouden betalen.
Maar uit
nieuwe
cijfers

blijkt dat hoe meer CO
2
je uitstoot, hoe minder je hoeft te betalen.

De kosten van
vergroening komen dus terecht bij huishoudens, landbouwbedrijven, de
zorg, het onderwijs en de overheid. Dat is de wereld op z’n kop!

Dit
kan en moet anders. Daarom vragen wij de regering: stop de financiële
steun aan grote vervuilers en investeer in duurzaam herstel. Het
steunen van de grote vervuilende industrie kan echt niet langer. Help
je mee?


Teken de petitie

Zorg
voor elkaar én de toekomst

Petitietekst:

Corona
heeft ons leven op z’n kop gezet. En wat blijkt: alleen samen staan
we sterk. Dat geeft hoop, want ook de economische crisis en de
klimaatcrisis moeten we met zijn allen aanpakken. Helaas doen
vervuilende bedrijven niet mee. En onze regering staat dit toe. Het
is tijd voor duurzame en eerlijke oplossingen voor iedereen. Teken de
oproep aan de politiek.

De
overheid steekt miljarden euro’s in de economie. Een geweldig kans
om de economie een duw in de groene richting te geven. Toch blijft de
overheid vervuilende bedrijven steunen zonder nieuwe voorwaarden.

Stel je eens voor dat we alleen nog geld zouden investeren in
de toekomst, Bijvoorbeeld in projecten die ernstige klimaatschade
tegengaan en zorgen voor tienduizenden groene banen. Projecten die
echt goed zijn voor jou en mij – en niet alleen voor de
aandeelhouders van vervuilende bedrijven.

Investeren
in de toekomst doe je zó

Warmtefonds: isolatie voor iedereen

Warmtefonds:
isolatie voor iedereen

Veelvliegers betalen voor duurzaam vervoer [voor iedereen]

Veelvliegers
betalen voor duurzaam vervoer [voor iedereen]

 

Eerlijke prijs voor vlees, lagere btw op groente en fruit

Eerlijke
prijs voor vlees, lagere btw op groente en fruit

 

Ja,
ik teken de oproep voor duurzaam herstel:

Beste
premier Rutte, leden van het kabinet en leden van de Tweede Kamer:

  • Pak
    met daadkracht en saamhorigheid de klimaatcrisis aan.

  • Kom
    met een ambitieus groen banenplan. Geef mensen die door de
    coronacrisis hun baan kwijt zijn, of dreigen te verliezen,
    toekomstperspectief.

  • Verbind
    groene voorwaarden aan de steun die grote bedrijven krijgen. Dan
    pakken we gelijk met de economische crisis ook de klimaatcrisis aan.

  • Zet
    ons belastinggeld voor de goede dingen in. Stimuleer juist nu groene
    en eerlijke keuzes en stop geen geld meer in vervuiling.

  • Wees
    een overheid voor iedereen. Want onze verantwoordelijkheid houdt
    niet op bij mensen die nu en hier leven. Het gaat ook om de
    generaties na ons en om mensen in veel minder rijke landen.
    Klimaatverandering raakt ons allemaal.

Teken de petitie

============================

Je zou hooguit kunnen stellen dat landbouwbedrijven die hun groente ecologisch (‘biologisch’) telen, veel te veel betalen. Toevallig werd vanmorgen bekend gemaakt dat deze ecologische tuinders en landbouwers (exclusief de veeteelt, immers het eten van vlees is nooit maatschappelijk verantwoord of duurzaam) het kabinet verzoeken de btw van 9% op hun producten te laten vallen, daar er een afname is te zien van de verkoop van groente waarop geen gif is te vinden….. Niet vreemd, zeker nu tijdens de Coronacrisis steeds meer mensen werkloos raken, daar de vergiftigde groenten en fruit veel goedkoper zijn, dan de echt gezonde varianten, een schande van formaat!!!

** Waar Exxon en Shell, respectievelijk in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek al wisten dat de verbranding van fossiele brandstoffen inderdaad de oorzaak is van de snelle klimaatverandering….. Ondanks dat betaalden Exxon en Shell foute wetenschappers om e.e.a. te ontkennen…… (als ik me niet vergis doen deze smeerpijpen dat nog steeds, ondanks dat de topgraaiers van die bedrijven ‘een groen colbert’ hebben aangetrokken…….)

Beste bezoeker, vanwege omstandigheden en te verrichten mantelzorg moet ik het hierbij laten voor vandaag, morgen (echt) meer berichten, tot dan!!

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen

David
Tong van Oil Change heeft een artikel geschreven over de subsidie die
de oliemaatschappijen tot nu toe al hebben gekregen van de G20 landen
voor COVID-19 herstel….

Samen
met een groep organisaties heeft Oil Change International software
ontwikkeld waarmee bijgehouden wordt hoeveel subsidie er
wordt weggegeven aan oliemaatschappijen, t.w.: Energy
Policy Tracker
,
wekelijks volgt er op woensdag een update.

De
westerse G20 landen waaronder Rutte 3, die het vorig jaar zogenaamd roerig eens waren
met Greta Thunberg, liegen dan ook dat het gedrukt
staat, Nederland doet het als klein land ‘niet slecht’: jaarlijks
gaat er 8,5 miljard aan subsidie richting de fossiele industrie en
dat met een kabinet waarin 2 christelijke partijen en het zogenaamd groene D66 zitting hebben……. (overigens heeft die subsidie niets te maken met herstel na de Coronacrisis, ofwel dit geld werd al verstrekt voor er sprake was van het Coronavirus…..) Subsidie ook voor Shell waarvan het koningshuis geheel misdadig grootaandeelhouder is…..

De
oliemaatschappijen, regeringen en ‘deskundigen’ als Remco de Boer
stellen dat de overstap naar duurzame energie niet eenvoudig is en we
daarom nog jarenlang aangewezen zullen zijn op fossiele brandstoffen,
een leugen van enorm formaat!! Oil Change heeft daarvoor een
familiequiz ontwikkeld, waarmee op een simpele manier wordt uitgelegd hoe dit wel degelijk kan….. (link in onderstaand bericht, een wel heel simpel spel dat aangeeft hoe het ervoor staat als Rutte 3 en opvolgende regeringen doorgaan op de doodlopende weg: waar nu actie is geboden, geeft dit afbraakkabinet zoals gezegd 8,5 miljard op jaarbasis aan de fossiele industrie, terwijl dit geldt uiteraard geïnvesteerd zou moeten worden in onderzoek naar innovatie op het gebied van duurzame energie en het realiseren van bijvoorbeeld windparken op zee, plannen die nu schandalig genoeg op de kont liggen, terwijl een paar van de grote parken volgend jaar klaar hadden moeten zijn…..)

Jammer
dat Oil Change zo dom is om te geloven dat we de klimaatverandering
kunnen stoppen bij 1,5 graad Celsius, terwijl de warmterecords
aan de polen al aangeven dat dit onmogelijk zal blijken te zijn,
‘maar goed…’

Lees
het relaas van Oil Change en geeft het door, we moeten de politiek
dwingen nu eindelijk de klimaatverandering serieus te nemen!! (en we moeten hen duidelijk maken dat we niet langer op partijen stemmen die groene praatjes verkopen, maar verder geen bliksem doen……..) Ook de reguliere media zouden aangepakt moeten worden immers die steunen het wanbeleid van Rutte 3 (ook op dit dossier) en durven keer op keer te herhalen dat Rutte 3 het groenste kabinet ooit is….. Over ‘fake news’ (nepnieuws) gesproken…… 


How much COVID-19 recovery money are governments giving to fossil fuels?

David
Tong, Oil Change International <info@priceofoil.org>


G20 bets on fossil fuels for post-Covid-19 economy recovery plans ...

Zie ook: ‘G20 bets on fossil fuels for post-Covid-19 economy recovery plans

We recently teamed up with
a group of organizations to launch an exciting new tool: the Energy
Policy Tracker
(EPT). This
comprehensive database keeps track of where COVID-19 recovery money
is going. The results are painful: G20 governments have already
committed over USD $160 billion to fossil fuels – and only 20% of
it has any green conditions attached.

Click
here to explore the data for yourself
 –
it gets updated every
Wednesday.

This is
the exact opposite of what we need to confront today’s interlinked
crises. For us to limit warming to 1.5ºC, we need governments to
proactively manage the phase-out of fossil fuel production. In the
wake of the COVID-19 crisis – and sudden cratering of the oil
economy – that is more true than ever.

The
fossil fuel industry and its allies want you to think the path
forward is complicated. It’s not.
That’s
why we’ve put together an incredibly simple two-question “decision
tree
” quiz that you can take and then share with friends and
family: 

https://priceofoil.typeform.com/to/XVFok6

What we’re seeing now is
governments trying to do the impossible: confront the climate crisis
and prop
up Big Oil and Gas.

The trouble is, our
research
shows
that the potential carbon emissions from burning all the oil, gas,
and coal in developed reserves – where the wells are already
drilled, the pits dug, and the pipelines, processing facilities,
railways, and export terminals constructed – would already
warm the Earth more than 2ºC, let alone 1.5ºC. 

That
means it’s not enough to just stop new fossil fuel expansion. Now,
climate leadership means planning ways to manage the decline in
fossil fuel production and use, protecting people and communities
– not bailing out Big Oil and Gas. 

We
need this real climate leadership now, both to prevent this planet’s
high fever from turning into a heatstroke, and to also secure
meaningful, sustainable economic recovery that works for people and
communities. Fossil fuels were showing signs of permanent decline
before the COVID-19 crisis hit.
Instead
of giving bailouts to polluting industries, now is time for
governments to manage the decline of oil and gas, supporting workers
and communities, and standing with frontlines communities.

Now
is the time for governments to begin a just transition away from oil
and gas production. Fossil fuel phase out plans are
a critical pillar
of
a just recovery. If you agree, help spread the word by sharing
the quiz on Facebook
 or click
here to tweet

Thanks,

David
Tong
Senior Campaigner
Oil Change International

P.S. Check
out our briefing ‘Resilient
societies or fossil fuel bailouts?

for
our experts’ recommendations on how governments can best respond to
the current health and economic crises.

==============================

* Zie: Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (artikel van AD)

Zie ook:

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….‘ 

EU met mooie woorden over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB oliemaatschappijen steunt met een bedrag van 7 miljard euro………

Oliemaatschappijen in Australië maken misbruik van de Coronacrisis om hun smerige wereldvernietigende agenda door te drukken‘ (en klik op de links in dat bericht voor meer steenkool- en oliesmeerpijperij in Australië) 

Willem Alexander opent expositie: Museum Boerhaave moet eindelijk de sponsoring door Shell stoppen!!

Sander van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha! ha!Zie het grote aantal links in dat bericht naar artikelen over het klimaatakkoord, de klimaatverandering en de luchtvervuiling (houtpellets als biomassa verbranding is nog een fractie slechter dan die van steenkool in de nieuwe kolencentrales!! Vandaag 11 augustus 2020 werd bekend gemaakt dat het aandeel biomassaverbranding in kliene biomassacentrales flink is gestegen het laatste jaar…..)

Voor berichten over het Coronavirus, zie o.a:

Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen 

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over het Coronavirus)

 

Coronavirus: miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen met 30% stijgen

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen 

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel‘ 

Voor meer berichten over de klimaatverandering, subsidie, G20, Remco de Boer, oliemaatschappijen, duurzame energie en/of fossiele brandstof, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Trump heeft alweer wetgeving ter bescherming van het milieu uitgekleed, tijd voor een boycot van fossiele brandstoffen geleverd door VS bedrijven

Tijdens
de laatste maanden heeft Trump oliemaatschappijen en andere bedrijven
die het milieu ernstig vervuilen al toestemming gegeven zich niet
langer aan milieuregels te houden, dit vanwege de Coronacrisis…..

Het
Care2 team heeft een petitie ‘gelanceerd’, waarmee de Trump
administratie wordt gevraagd om NEPA (de National Environmental
Protection Act), te herstellen zodat de burgers en het milieu worden
beschermd tegen zware milieuvervuiling.

Uiteraard
kunnen wij de petitie niet tekenen, echter wij kunnen wel van Den
Haag en Brussel eisen dat er niet langer fossiele brandstoffen van VS
bedrijven worden afgenomen, immers vooral deze oliemaatschappijen
zouden zelf ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen en hebben rekening te houden met de mens en ons aller thuis, de aarde….. Kunnen we
meteen eisen dat steenkool niet langer wordt geïmporteerd uit
Australië en de VS, die steenkool op de wereldmarkt dumpen tegen
afbraakprijzen, de reden waarom Balkenende 4 (CDA en PvdA ) het
besluit namen 4 nieuwe kolencentrales toe te staan en waarom Rutte 2
en 3 miljarden hebben gestoken in het opkopen van bossen in de VS en
Scandinavië, om deze als ‘biomassa’ te verbranden in deze centrales,
terwijl houtverbranding nog een fractie slechter is dan
steenkoolverbranding…. (en dan durven de reguliere media hier Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen, een staaltje smerige ‘greenwashing’ waar je stijl van achterover slaat……)

Tijd
voor een EU petitie!!

In de
tekst van de Care2 petitie valt o.a. te lezen dat deze nodig is om het
klimaatkantelpunt te voorkomen, echter er zijn al wetenschappers die
stellen dat we dit kantelpunt al zijn gepasseerd en gezien de snelle
klimaatopwarming aan de polen, hebben deze wetenschappers het gelijk
aan hun kant. Dit wil niet zeggen dat we niets moeten doen, we moeten
juist alles op alles stellen om de klimaatverandering nog enigszins
af te remmen, dat kan miljoenen mensen het leven sparen en kan
gebieden sparen voor bewoning!!

Over onbewoonbare gebieden en steden gesproken: afgelopen week in Bagdad temperaturen
tot boven de 50 graden Celsius, ofwel zonder airco is deze stad
eigenlijk niet langer bewoonbaar, waar de huidige bewoners door de
schuld van het westen nog maar een paar uur per dag de beschikking hebben
over elektriciteit, waardoor ook de airco amper verlichting kan brengen……. (dit nog naast het feit dat het enorme gebruik van airco’s de klimaatverandering verder aanjaagt……)

Mocht je familie, vrienden of kennissen hebben in de VS, speel hen dan de petitie door en vraag hen te tekenen.

Trump just wrecked another environmental provision 

Trump
just gutted one of the most important environmental protection and
anti-climate change laws to pad the pockets of fossil fuel execs

https://www.thepetitionsite.com/nl/172/634/980/?z00m=32491666&redirectID=3029359661

Since 1970, the National
Environmental Protection Act (NEPA) has protected people and the
planet by making sure construction companies can’t just willy-nilly
build factories, pipeliness, major roadways, or drilling sites near
where people live. Naturally, that infuriated Donald Trump. So he
took a massive wrecking ball to the law. Under his new, stripped-down
version, corporations will
no
longer need to consider a project’s contribution to climate change.
And
people who live near proposed sites will have virtually zero chance
for input.

https://www.thepetitionsite.com/nl/172/634/980/?z00m=32491666&redirectID=3029359661 

This is an egregious
attempt to take away the rights of the people and expand the already
massive power and wealth of the fossil fuel and construction
industries,
and at a
particularly horrible time. Climate change is already a global
emergency, with scientists agreeing that if we have not taken enough
steps by 2030 to curb the climb of the world’s temperatures, we will
be past the point of no return. NEPA was already insufficient for the
task at hand, and now we don’t even have its meager protections.
Sign
the petition and demand that the Trump Administration restore NEPA to
the way it was meant to be, before it’s too late for the planet and
our people!

Thank you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team 

P.S. One
local conservationist called Trump’s plan “a massive project
that threatens wildlife, exacerbates climate change and impacts
indigenous culture and food security.”
Sign
today to help stop this dangerous change now!

https://www.thepetitionsite.com/nl/172/634/980/?z00m=32491666&redirectID=3029359661 

====================================

Voor meer berichten over de klimaatverandering, het klimaatkantelpunt, NEPA, oliemaatschappijen, steenkool en/of greenwashing, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. 

EU met mooie woorden over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB oliemaatschappijen steunt met een bedrag van 7 miljard euro………

PvdA EU
grofgraaier Timmermans stelt zich aan als was hij een puber als Greta
Thunberg, maar dan één op ADHD niveau, waarbij hij zich vals
voordoet als een milieuactivist met zijn ‘Green New Deal’*, terwijl
hij in het verleden fiks heeft meegeholpen de klimaatverandering aan
te jagen…..

Nu
blijkt dat de Europese Centrale Bank (ECB), de oliemaatschappijen een subsidie heeft gegeven van 7 miljard euro om onze planeet verder naar god te helpen….. Dit
nog naast de vele miljarden waarmee afzonderlijke lidstaten, als
Nederland, de wereldvernietigende fossiele brandstofmaffia
steunen, Nederland zelfs met een bedrag hoger dan de ECB steun, t.w. 8,3 miljard op jaarbasis….** 

Moet je nagaan: de directeur van de ECB, Christine Lagarde, liet enige tijd geleden nog weten dat ze alle wegen zou bewandelen om de klimaatverandering tegen te gaan, de smerige oplichter!!! (om over Rutte 3 nog maar te zwijgen, naar buiten toe zich voordoend als het groenste kabinet ooit, laat de praktijk ook in deze zaak zien dat het tegenovergestelde het geval is…..**

             Caricature de Christine Lagarde | Karikaturen, Lustige karikaturen ... 

               Voor wie haar niet kent, dit is oplichter Lagarde 

Oil
Change International is een kort onderzoek begonnen dat zal worden
aangeboden aan Lagarde, de topgraaier van de ECB, het
onderzoek neemt nog geen halve minuut tijd in beslag en doe dit ajb,
het moet afgelopen zijn met steun voor de wereldvernietigers van de
oliemaffia!!

Tell the European Central Bank to stop fueling the climate crisis

Romain
IOUALALEN, Oil Change International <info@priceofoil.org>

The
European Central Bank has approved over €7 billion to fossil fuel
companies since the start of the pandemic

Take
the survey & tell Europe’s central bank to take the climate
crisis seriously!

The
economic crisis resulting from the COVID-19 pandemic has given
immense power to central banks, which have spent hundreds of billions
to keep the world economy afloat. The European Central Bank (ECB)
alone approved a €750 billion stimulus program
in
March, followed by an additional €600 billion
in
June.

We
now have an opportunity to tell the ECB that people around the world
expect action, not just words. The ECB has launched an online
consultation process seeking opinions as they revise their new
strategy. Allies at Reclaim Finance, SumOfUs,
and
350
 have developed an
online survey to allow you to participate easily in this process.

Fill
out this online survey and it will be sent directly to the head of
the European Central Bank.

Since
the beginning of the COVID-19 crisis, European leaders have pledged
to make the recovery green and to focus efforts and resources on
climate-friendly solutions. However, the ECB continues to operate as
if the climate crisis did not exist. Since the beginning of the
crisis, it has already handed at least €7 billion to fossil fuel
companies, supported corporations active in coal, oil, and gas, and
resisted calls from the public to integrate strict climate
safeguards in its policies.

Christine
Lagarde, the President of the ECB, recently committed to “explore
every avenue” to fight climate change. As governments around the
world continue to massively support the fossil fuel industry through
stimulus packages, despite the industry’s abysmal climate, human
rights, and financial track record, the European Central Bank has a
responsibility to lead by example and to put its money where its
mouth is.

It’s
crucial that the ECB hears from as many concerned individuals as
possible. If we can push them to integrate strict climate
considerations in their policies, other central banks are likely to
follow suit. As the climate crisis intensifies, it is more urgent
than ever to deprive the fossil fuel industry of the oxygen
it
runs on: cheap public money.

Participate
in the survey to tell the ECB it needs to take the climate crisis
seriously.

Best,

Romain
Ioualalen
Senior Campaigner, Energy Transitions and Futures
Oil
Change International

MORE
INFORMATION:

ECB
unveils €750 billion stimulus against
coronavirus,
” 
Euractiv, 07-04-20.

Press
Release: Monetary policy decisions,
” European Central Bank,
06-04-20.

ECB’s
Lagarde to pursue ‘every avenue’ to fight climate
change,
” 
Euractiv, 07-09-20.

G20
Energy Policy Tracker,
” Energy Policy Tracker, 07-15-20.

Money
Is the Oxygen on Which the Fire of Global Warming Burns,
” 
The
New Yorker, 
09-17-20.

=========================================

*  ‘Green New Deal’, vast en zeker bedacht door Timmermans en zijn partijcollega de valsgroene volksverlakker Samsom…. ‘Bedacht’, nou nee, immers een paar (echt) progressieve Democraten in de VS, waaronder Alexcandria Ocasio-Cortez, spreken al veel langer over de ‘Green New Deal…..’ Wat een stel EU kneuzen en daarmee verdienen ze ook nog een enorme berg (mede door ons opgebracht) belastinggeld!!

** Zie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar

GSK koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten

Met een deel van de
kop boven dit bericht, bracht DeBeurs.nl vanmorgen het nieuws dat farmaceut GlaxoSmithKline (GSK) een belang van 10% heeft gekocht in
biotchnologie bedrijf CureVac, een vaccin ontwikkelaar die momenteel
als één van de vele bezig is met de ontwikkeling van een vaccin
tegen het Coronavirus.

Met deze
investering is een bedrag gemoeid van 142 miljoen euro, GSK gaat
logischerwijs samenwerken met CureVac op het gebied van de
ontwikkeling van vaccins op basis van mRNA technologie, echter de
zoektocht naar een vaccin tegen het Coronavirus valt daarbuiten, waarmee CureVac al
een flink eind op weg is, hetzelfde geldt voor een vaccin tegen
hondsdolheid.

Afgelopen
juni nog heeft de Duitse overheid een belang van 23 procent gekocht
in CureVac, de zoveelste overheid die zich deels heeft ingekocht in de
farmaceutische industrie en dan m.n. voor de ontwikkeling van een vaccin tegen
COVID-19. De psychopathische Trump administratie heeft zich zelfs
ingekocht in buitenlandse farmaceuten die zich bezig houden met de
ontwikkeling van een vaccin tegen dat virus en op zo’n manier
dat de eerste vaccins die werken bij voorbaat toe zullen komen
aan de VS en dat geldt voor de eerste maanden waarin het vaccin wordt
geproduceerd……

De
grootste hap van die VS investering gaat naar AstraZeneca,
waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Cambridge, deze farmaceut doet mee aan de ontwikkeling van een vaccin in Oxford. Toevallig heeft ook Rutte 3 zich voor een
vaccin tegen COVID-19 ingekocht bij de universiteit van Oxford, waar farmaceut AstraZeneca een dikke vinger in de pap heeft…. Benieuwd of het ministerie van
Volksgezondheid (van de disfunctionerende CDA volksverlakker Hugo de
Jonge) op de hoogte is van de ‘Trump-clausule’ en gezien alle
wanprestaties op dit dossier vrees ik dat de Jonge een zoveelste
reusachtige bok heeft geschoten met een enorme investering uit door ons betaald belastinggeld…….

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar coronavaccin CureVac

Gepubliceerd op 20 juli
2020 09:29 | | Onderwerpen: Duitsland 

FRANKFURT (AFN/RTR) – De Britse
farmaceut GlaxoSmithKline (GSK) investeert 130 miljoen pond,
omgerekend 142 miljoen euro, voor een belang van 10 procent in de
Duitse biotechnoloog CureVac, die bezig is met de ontwikkeling van
een vaccin tegen het coronavirus. De partijen gaan samenwerken op het
gebied van vaccins.

Verder zal CureVac ook andere
betalingen ontvangen van GSK. De samenwerking betreft vaccins op
basis van zogeheten mRNA-technologie/////////. De experimentele
vaccins van CureVac tegen het coronavirus en hondsdolheid vallen
buiten de transactie.

In juni werd nog bekend dat de
Duitse overheid voor 300 miljoen euro een belang van 23 procent heeft
genomen in CureVac

========================================

Zie ook:

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!
(ook aandacht voor het middel Remdesivir, dat amper werkt voor
Coronapatiënten maar wat mensen met de vreselijke ziekte Ebola
achterlaat zonder dit middel dat voor hen wel
levensreddend kan zijn…..) 

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ 

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link)

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrechte gebracht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ 

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest
‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Sander van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha! ha!

Vorige week dinsdag in het Radio1 Journaal een verslag van Sander van hoorn, die eens even heeft uitgezocht hoe het nu ‘echt’ zit met de verbranding van hout als biomassa’, dit daar er zoveel kritiek op is.

Volgens van Hoorn, die uiteraard z’n huiswerk niet had gemaakt, is het verbranden van hout in de open haard duurzaam, ofwel dat is een vorm van biomassa verbranding…. Hé van Hoorn: het verbranden van hout is nog een fractie slechter dan die van steenkool, althans in de nieuwste steenkoolcentrales, ofwel de verbranding van hout door particulieren kan daar nooit aan tippen en is nog veel smeriger…. Je behoeft daarvoor alleen maar je ‘neus open te zetten’ als je in de herfst of winter een fietstocht maakt en je passeert een huis waar men het hout in de open haard (of allesbrander) heeft aangestoken….. De laatste tijd is er een misleidende reclame op de radio te horen van het bedrijf Harlekijn waarin wordt gezegd dat dit wel duurzaam is…….

Van Hoorn bezocht een houtbedrijf in Estland dat houtpellets levert aan Nederland en volgens de directeur worden die pellets uitsluitend van resthout gemaakt….. Alsof die man niet weet dat men er wat houtpellets bovenop zit in Nederland en hij dus een gewenst antwoord gaf……. Gelukkig liet van Hoorn nog een milieuactivist horen die stelde dat er oerbos wordt gebruikt voor het maken van houtpellets….. 

Onbegrijpelijk dat van Hoorn zelfs niet de moeite heeft genomen om te zien hoeveel miljard euro er in deze vorm van biomassa verbranding wordt gestoken, zo heeft VVD hufter Kamp vlak voor zijn aftreden als minister de grote energiebedrijven die de 4 nieuwe kolencentrales hebben gebouwd, 4 miljard euro aan subsidie gegeven voor het opkopen van bossen in Noord-Amerika, om daar houtpellets van te maken, intussen moeten daar al weer enkele miljarden aan zijn toegevoegd, o.a voor bossen in Scandinavië en zoals nu blijkt ook in Estland….. 

Nogmaals: houtverbranding zelfs op de ‘meest duurzame manier’ geeft zelfs een fractie smeriger uitstoot dan die van steenkool!!!

Blijkbaar ziet de ‘onafhankelijke’ NOS het als haar taak om de regering te steunen in haar foute beslissingen…. Ongelofelijk!!

Zie ook:

Kernenergie – afleiding van de energietransitie‘ (een artikel van WISE, waarin ook aandacht voor de onzin-stroom van biomassa)

Stop met het verbranden van voedsel als ‘verduurzaming’ van fossiele brandstoffen

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

Oliemaatschappij ENI krijgt boete voor leugen dat biodiesel goed is voor het milieu en de luchtvervuiling vermindert

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) wil de Nederlandse kolencentrales openhouden

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje

Stientje
van Veldhoven (D66 o.a. staatssecretaris Milieu) is nog steeds
ambassadeur statiegeld, ook voor kleine plastic flesjes…… ha! ha!
ha! ha! ha!

‘Klimaatakkoord’
>> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer
eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine
auto’s……
‘  

Ed Nijpels (VVD): het klimaat staat bovenaan de lijst van Rutte…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

NS zet meer intercity´s in als actie tegen het Coronavirus….. ha! ha! ha! ha! ha!

Nederlandse OV duurste in EU, terwijl het bij lange na geen alternatief is voor de auto 

Duitsland verlaagt btw tarief op openbaar vervoer met 12%, waar Nederland de btw voor het OV verhoogde‘ 

Van Nieuwenhuizen stelt dat meer asfalt helpt tegen files…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Remco Dijkstra (VVD Tweede Kamer): het OV is geen alternatief voor de auto! 

Remco Dijkstra (VVD Tweede Kamer): meer asfalt helpt tegen files…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Van Nieuwenhuizen (VVD minister) doet verlichting langs snelwegen weer aan vanwege ‘gevoel van veiligheid’

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’


Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling…..

Hier nog wat berichten over het totaal ontoereikende klimaatakkoord:

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Mona
Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft
de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is
gegaan

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

Schultz van Haegen: je wordt heel eenkennig als je je op 1 ding richt……… ha! ha! ha! ha! ha! Zeg dat wel ja!!

Laadpalen subsidie: met de elektrische auto richting een doodlopende weg

Staatssecretaris
Infrastructuur en Waterstaat, Stientje van Veldhoven, het valsgroene
gezicht van D66, heeft laten weten dat het rijk en de regio samen 30
miljoen aan belastinggeld zullen misbruiken voor het ‘neerplempen’
van 213 laadpalen per dag vanaf 2021, dit zoals je begrijpt t.b.v.
elektrische auto’s…..

Volgens
van Veldhoven zullen er in 2030 naar schatting 1,9 miljoen
elektrische auto’s (met ‘batterij’) rondrijden in Nederland, ofwel in
2030 zullen we op straat struikelen over laadpalen, waar we eerder
blij waren van het woud aan parkeermeters af te zijn…..

Elektrische
auto’s zijn vooral vervuilend als het gaat om productie van die auto
en de accu’s die benodigd zijn voor het elektrisch rijden….. Voor
de accu’s moet men bovendien grondstoffen in mijnen delven en dat werk in die mijnen
is om het zacht te zeggen ‘niet erg duurzaam’ (integendeel!!) en voor
de mijnwerkers, nu al niet zelden kinderen, is het zonder meer een
gevaar voor hun gezondheid…..

Daarnaast
is voor die mijnbouw Venezuela van groot belang daar dat land de
grootste voorraad aan coltan* heeft, al is dit ook in Venezuela een eindige grondstof. De Venezolaanse voorraad aan lithium is één van de
redenen waarom de VS dat land terroriseert met sancties, immers de
regering Maduro heeft volkomen terecht de mijnbouw en de oliewinning
genationaliseerd zodat er eindelijk fatsoenlijke winsten kunnen
worden gebruikt t.b.v. het Venezolaanse volk, in plaats van westerse (groot-) aandeelhouders….. (Venezuela is dan ook één van de
weinige landen die een echte volksvertegenwoordiging heeft, een
vertegenwoordiging die werkt in het belang van het volk en niet voor
de [grote] bedrijven…..)

Naast lithium is er ook kobalt nodig voor de accu’s, een grondstof waarvan de delving nog smeriger is……**

Voor die
1,9 miljoen elektrische auto’s in ons land zijn minstens 1,5 miljoen laadpalen
nodig en deze palen vallen bepaald niet onder de noemer ‘duurzame productie’,
ook daarvoor staat zwaar vervuilende industrie te draaien…..

Ongelofelijk
dat men zo blind deze doodlopende weg opgaat, daar is maar één
reden voor: de machtige autolobby, die zich vol overgave op deze
manier van elektrisch rijden heeft gestort en daarmee regeringen bestookt met pleidooien voor deze zogenaamd duurzame vorm van autorijden…..Dezelfde lobby die bijna maandelijks wel een keer te horen is op de radiostations in ons land of die in de ons omringende landen, waar men stelt dat waterstof juist niet de oplossing is, daar het maken van waterstof te vervuilend zou zijn (afgelopen week nog de uit de mond van de zogenaamd deskundige Remco de Boer op BNR), terwijl waterstof prima gemaakt kan worden met windenergie…… Wellicht toevallig maar wel opvallend: de planning van nieuwe grote windparken op zee zijn intussen of stopgezet dan wel lopen grote vertraging op…..***

Er is
maar één manier die werkelijk het verschil kan maken vergeleken met
plofmotoren en dat is elektrisch rijden met behulp van waterstof: als
we daar al 15 jaar geleden op hadden ingezet, zouden we nu al
pompstations hebben die op fikse schaal waterstof verkochten……
Sterker nog: door een vinding van TU Delft zouden we zelfs cassettes
met waterstofkorrels hebben kunnen kopen in de supermarkt: schuif die
cassette in je auto, water erbij en karren maar op een echt duurzame
elektrische manier…..****

Nog een
bijkomend voordeel van waterstof: zo’n auto zou veel lichter zijn
daar de accu’s die nu worden gebruikt ook nog eens letterlijk loodzwaar zijn,
voorts is de actieradius van een waterstof auto vele malen groter dan
de huidige elektrische auto’s en we zouden tevens geen woud aan laadpalen
nodig hebben….. 

Tot slot: men zou met waterstof zelfs vliegtuigen emissieloos kunnen maken.

Het
volgende artikel werd afgelopen woensdagmorgen gepubliceerd op
DeBeurs.nl:

Ruim
tweehonderd laadpalen per dag erbij in 2021

Gepubliceerd op 8 juli
2020 08:12

DEN HAAG (AFN) – Het Rijk en de
regio leggen samen 30 miljoen euro op tafel voor laadpalen voor
elektrische auto’s, vrachtauto’s en zelfs binnenvaart. Volgend jaar
moeten er elke dag 213 nieuwe oplaadpunten bijkomen, meldt
staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en
Waterstaat).

Van Veldhoven spreekt van “een
stroomversnelling” in de aanleg van een dekkend netwerk van
laadpunten. Dat moet ervoor zorgen dat elektrische voertuigen altijd
in de buurt zijn van een stopcontact en niet in niemandsland
stilvallen. Vanaf 2030 zijn alle nieuwe auto’s in Nederland
uitlaatgassenvrij en rijden er naar verwachting 1,9 miljoen
elektrische auto’s rond. Dat vergt zeker 1,7 miljoen laadpalen.

Het Rijk trekt daarvoor 15 miljoen
euro uit. De zes regio’s waarin bijvoorbeeld de grote steden of de
noordelijke provincies samenwerken, leggen hetzelfde bedrag bij. Ze
hebben afgesproken samen op te trekken bij de planning van het
netwerk en de aanbesteding van opdrachten. Dat moet werk en geld
schelen.

==================

* Hier stond eerder per abuis lithium, echter hier had moeten staan: coltan, daarvan heeft Venezuela de grootste voorraad. (mijn excuus, gecorrigeerd op 29 juli 2020) De grondstof lithium is ook van belang voor de accu’s van auto’s en wordt vooral in Bolivia gevonden.

**   De link verwijst naar het volgende artikel, zeker lezen: ‘De kracht van selectieve verontwaardiging: Kobalt en kinderarbeid 

***  Men wijst graag op het verzet bij de bevolking tegen windenergie op zee, daar dit de horizon zou vervuilen, terwijl je vanaf het strand niet verder kan zien dan 5 kilometer en die windparken veel verder op zee zijn gepland, t.w. 18,5 kilometer…… Trouwens het verzet tegen windmolens ook op land is niet zelden uiterst hypocriet, men wijst op de herrie, terwijl de herrie van verkeer voor lief wordt genomen, hetzelfde geldt voor de aanblik van windmolens, waar men geen moeite heeft met dagelijks tienduizenden auto’s met plofmotoren die zich door het landschap werken op ‘hééél mooie asfaltwegen….’ (e.e.a. betekent niet dat men windmolens moet plaatsen naast woonhuizen, of in de directe omgeving daarvan, plaats ze langs die ‘mooie asfaltwegen….’)

**** Zie: ‘Eric Wiebes (VVD minister EZ en Klimaat..) probeert ‘Al Goretje’ te spelen, maar helaas…….

Zie ook:

Elektrisch rijden op accu’s: de dood in de pot

Elektrisch autorijden en het laden van de accu’s

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Shell vergroent zogenaamd het autorijden op benzine….. ha! ha! ha! ha! ha!

Wuppertal gaat experimenteren met ‘batterijbus’, ondanks uitstekend werkend trolleybussysteem‘ (zie hier de macht van lobby op de politiek, al komt er niet zelden ook nog ‘wat’ steekgeld ofwel corruptie bij kijken…..)

Voor meer berichten over autorijden, elektrische auto’s en/of Stientje van Veldhoven, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

KLM krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende

Vanmorgen de toelichting op de steun voor KLM door de minister van Financiën, zijne lulligheid Wobke Hoekstra en de minister voor Infrastructuur en Waterstaat hare kwaadaardigheid en oplichter de luxe Cora van Nieuwenhuizen. 

De KLM krijgt 3,4 miljard euro, 1 miljard als lening en 2,4 miljard als overheidsgarantie voor kredietverlening door de banken, waar later aan werd toegevoegd dat mocht het nodig zijn, de steun wordt uitgebreid…… Kijk dat is nog eens wat anders dan een kabinet dat zegt geen geld te hebben voor zorgmedewerkers, terwijl datzelfde kabinet mede verantwoordelijk is voor het uitkleden van de zorg en het sluiten van ziekenhuizen, waardoor een flink aantal IC-bedden verdween….. (ook onder de kabinetten Rutte 1 en 2 werd er bezuinigd op de zorg, zo werden onder Rutte 2, met hulp van de PvdA, 75.000 zorgmedewerkers op straat geschopt en heeft de sluiting van ziekenhuizen onder dat kabinet en het huidige ervoor gezorgd dat een fiks aantal verpleegkundigen hun baan verloren…….) 

De figuur die dan ook als hoofdverantwoordelijk moet worden aangewezen voor het uitkleden van de zorg is VVD aartsleugenaar en premier Rutte, immers hij is verantwoordelijk voor alle 3 de kabinetten met zijn naam, die de zorg hebben uitgekleed…..

Terug naar de KLM en Schiphol: Volgens Hoekstra en van Nieuwenhuizen is het van het grootste belang dat de KLM haar hub-functie bewaart, te zot voor woorden, daar juist dat een groot aantal korte vluchten genereert, nog lulliger is het feit dat er voor elk geland vliegtuig op Schiphol € 80,– wordt betaald, zo kan de KLM mensen winstgevend van korte afstand vervoeren naar Schiphol en hen vandaar op lange vluchten naar de eindbestemming vervoeren……..* Kortom ook dat is in feite een verkapte vorm van overheidssteun…… 

Verder is een groot aantal aandelen van KLM in handen is van de landelijke overheid en vergrootte Hoekstra vorig jaar dat pakket tot 14%…… Ook de aandelen Schiphol zijn voor een fiks deel in handen van de landelijke overheid en lokale overheden….. Aandelen die zijn betaald met belastinggeld……

Uit het voorgaande kan je voorts nog concluderen dat de overlast (dus luchtvervuiling met kankerverwekkende stoffen en zware geluidsoverlast), die omwonenden van Schiphol ondervinden, voor een flink deel met gesubsidieerd belastinggeld in stand wordt gehouden door die overheden…….. 

Hoe cynisch kunnen overheden en in dit geval vooral Rutte 3, omgaan met de belangen van burgers die zware overlast ondervinden van door haar in feite gesubsidieerde bedrijven als Schiphol en KLM, waar nu dus nog een enorme schep belastinggeld aan wordt toegevoegd, belastinggeld ook door omwonenden van Schiphol opgebracht, ofwel de slachtoffers van die zware overlast hebben daar deels zelf voor betaald………

Volgens Hoekstra zou omvallen van de KLM een groot gevaar vormen voor onze export en de bedrijven in de buurt van Schiphol…… ha! ha! ha! ha! Alsof alleen de KLM goederen kan vervoeren van en naar Schiphol, wat een oplichter!! uiteraard kwam het cliché weer voorbij dat de KLM zo belangrijk is voor de Nederlandse economie en dat is ronduit gelul!!**

De voorwaarden voor de steun aan KLM zijn: ten eerste geen bonussen, salarisverlaging voor personeel en geen dividend voor aandeelhouders…..  Terwijl overheden zelf ook aandeelhouders zijn van Schiphol en dividend kunnen vergeten….. ofwel ook dat is een verkapte vorm van steun!!

Ten tweede zal KLM moeten verduurzamen, beetje vreemd als je bedenkt dat van Nieuwenhuizen en Elbers, de topman van KLM, al minstens 10 keer hebben laten weten dat de KLM vergeleken met andere Europese luchtvaartmaatschappijen duurzaam zou zijn, een leugen die onlangs werd doorgeprikt en waar deze figuren liever niet aan willen worden herinnerd…..

Ten derde zal er een staatscommissaris worden toegevoegd aan de raad van commissarissen, deze moet in de gaten gaan houden of de KLM zich aan de afspraken voor hulp houdt (benieuwd hoe onafhankelijk deze commissaris zal zijn en of deze dat zal blijven…)… 

Ten vierde:  wordt de KLM verplicht een reorganisatie door te voeren, dit zal een aantal medewerkers de baan kosten, terwijl zowel Hoekstra en van Nieuwenhuizen wezen op het grote aantal mensen dat werkt voor de KLM…… Eerder zijn overigens al 2.000 medewerkers van KLM ontslagen, ondanks dat toen al overheidssteun was toegezegd…..

Ten vijfde moet de KLM volgens Hoekstra een flink aantal nachtvluchten verminderen, te weten 20% ofwel één vijfde van het aantal nachtvluchten, alsof de omwonenden dan geen last meer hebben van herrie en vervuiling, wat een oplichter….. Erger nog: de omwonenden was eerder al beloofd dat het aantal nachtvluchten met 10% zou worden verminderd, een belofte die men nog steeds niet is nagekomen (anders dan het platleggen van vliegverkeer vanwege het Coronavirus…..) Kortom voor de bewoners wordt er een extra vermindering van nachtvluchten van 10% toegevoegd aan de eerdere belofte……. 

Zoals gezegd liet Hoekstra weten dat wanneer deze hulp niet voldoende zou zijn er nog meer geld kan worden uitgetrokken voor de KLM……. Niet alleen dat, de al geleende gelden van de overheid behoeven niet na 9 maanden, maar pas na 5 jaar te worden terugbetaald…… 

Weer is ons en dan met name de medewerkers in de zorg, de supermarkten en arbeiders in de schoonmaak een fiks oor aangenaaid  weer krijgt een groot bedrijf in feite miljarden steun van de overheid….. Nogmaals: betaald met ons belastinggeld en dus ook geld van de hiervoor genoemde arbeiders, terwijl die arbeiders dood mogen vallen, ja wel mooie praatjes over deze helden, maar geen cent aan salaris erbij……

Schande!

Zie: ‘Schiphol dat voor elk geland vliegtuig € 80,– betaalt, schrijft geheel hypocriet ‘groene obligaties’ uit‘ 



** Schiphol zou uiterst belangrijk zijn voor de economie, zoals men nu dus stelt dat de KLM uiterst belangrijk is voor die economie en vergeet daarbij niet de hiervoor al aangehaalde verkapte steun voor de KLM: Nederland trots op de KLM aldus de VPRO: leve de miljarden aan belastinggeld die in dit ‘duurzame bedrijf’ worden gestoken‘ en wat betreft Schiphol: Schiphol goed voor economie? Heel wat minder dan men je wil doen geloven‘ en zie vervolgens: Schiphol winstgevend en uiterst belangrijk voor de Nederlandse economie? Lees dit!‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde)

Zie verder:

KLM met een heel grote middelvinger voor het Nederlandse volk

Schiphol mag groeien aldus o.a. Maxim Verhagen (ex-CDA-minister en voorzitter Bouwend NL)

Remco Dijkstra (VVD 2de kamer) eist bijna jankend extra vluchten Schiphol en opening Lelystad Airport‘ 

Vliegreizen vanaf Schiphol goedkoper dan die vanaf Duitse vliegvelden

Schiphol
verlaagt tarieven vanwege grote aantal reizigers, dat weer zorgt voor
meer reizigers en het opnieuw verlagen van de tarieven……… ha! ha!
ha! Uh, o ja, gecondoleerd Eindhovenaren……

 

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie‘ (zie ook de links in dat bericht voor meer artikelen over het klimaatakkoord dat geen zoden aan de dijk zet)

Lelystad Airport: 47% van 1.200 inwoners in Gelderland, Overijssel en Flevoland ‘is voor vakantievluchten op Lelystad Airport’‘ (zie ook de links in dat bericht) 

Schiphol vluchten moeten kunnen groeien en Lelystad Airport moet open, juist vanwege de duurzaamheid aldus Elbers (KLM)‘ (ja ja, deze grofgraaiende leugenaar durft wel……) 

Oostvaardersplassen: wel vliegtuigen, geen grote grazers………

Dijsselbloem: Nijhuis, grofgraaier van Schiphol heeft de 9 ton, die hij vorig jaar bij elkaar graaide, meer dan verdiend!!!

Mansveld houdt rekening met het afschieten van grote hoeveelheden ganzen, bij uitbreiding Lelystad ‘Airport…’

Lelystad
Airport: Kees Linse kritisch over uitbreiding van dit vliegveld, maar
vindt het onderzoek naar uitbreiding ‘goed werk…’ ha! ha! ha! ha!

Attje Kuiken voor uitbreiding vliegveld Lelystad……..‘ (Kuiken 2de Kamer PvdA)

Lelystad ‘Airport’ moet tegen de trent in uitbreiden…………..

Lelystad Airport: Hans Alders heeft schijt aan het milieu en de burger

En zie wat betreft het Coronavirus:

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ (en zie de links in dat bericht)

Voor
meer berichten over staatssteun, vliegtuigoverlast, Schiphol, KLM, Elbers, van Nieuwenhuizen, Hoekstra, Rutte en/of hub-functie, klik op het betreffende label, direct onder dit
bericht. 

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

WeMove
Europe vestigt de aandacht op de klimaatverandering en op het EU
‘parlement’ dat zich de komende weken zal buigen over
landbouwsubsidies, daaronder worden ook subsidies gerekend voor de
veeteelt. Bijzonder vreemd dat WeMove Europe niet over die veeteelt
spreekt….* Heb dan ook geen idee waar WeMove Europe in feite voor
staat, immers een milieuorganisatie die niet weet dat m.n. de
veeteelt de grote aanjager is van de klimaatverandering, is wat mij
betreft geen knip voor de neus waard……

De
schrijvers van de tekst voor de internet acties, Jörg en David
van
het WeMove Europe team,
beschrijven de droogte in grote
delen van Europa en geven aan dat de oorzaak daarvoor gezocht moet
worden in de land- en tuinbouw (zoals gezegd exclusief de veeteelt). Uiteraard
dragen ook de land- en tuinbouw bij aan de klimaatverandering, je
hoeft alleen maar te kijken naar de teelt in kassen, waar men extra
stookt, verlicht (deze beide zaken worden gesubsidieerd in ons land….) en gif gebruikt…. Gif niet alleen ter bestrijding
van insecten die schade toebrengen aan gewassen**, of om ‘onkruid’ te
bestrijden, maar ook om de grond te ontsmetten voor de nieuwe teelt,
waarbij men in veel gevallen ook nog eens kunstmest gebruikt, dat
voor extra vervuiling en verder aanjagen van de klimaatverandering
zorgt……*** Uiteraard worden een aantal van deze zaken
ook gebruikt in de reguliere landbouw.

WeMove
Europe stelt dat de enorme subsidies voor de landbouw (nogmaals:
exclusief de veeteelt) juist gebruikt moeten worden voor het
verplicht stellen van verduurzaming van de land- en tuinbouw. (je
wordt er werkelijk schijtziek van als je beseft dat het grootste deel
van de EU subsidies naar de landbouw gaat…..) In de tekst worden
ook een paar landen genoemd die enorm veel subsidie krijgen, zo
bestaat het salaris van de landbouwers in Slowakije voor 88% uit EU
subsidies….. Ook vreemd is het feit dat WeMove Europe niet spreekt over Frankrijk
dat een aanzienlijk deel van de EU landbouwsubsidies opstrijkt en met
haar macht in de EU elke subsidie hervorming voor de landbouw en
veeteelt probeert tegen te houden…….

Zoals
gezegd, de veeteelt is een nog veel grotere aanjager van de
klimaatverandering, kijk alleen maar eens naar Nederland: op
jaarbasis worden hier 500 miljoen dieren groot en doodgemarteld…..
Deze arme dieren stoten een enorme hoeveelheid methaangas uit, een
gas dat veel sterker de klimaatverandering aanjaagt dan CO2 en
daarbij zorgt deze vorm van dierenmishandeling ook nog eens voor een
gigantische stikstofuitstoot, o.a. ook al ‘lekker’ voor de
klimaatverandering, hetzelfde geldt voor de hoeveelheid ammoniak die
wordt uitgestoten door diezelfde veeteelt…….

Nogmaals
vreemd dat WeMove Europe geen aandacht schenkt aan de veeteelt….

Het doel
van WeMove Europe is wel te prijzen, dus lees de tekst ajb en doe mee aan de acties (zo gebeurd)! En geeft het door!

Tot slot wil ik nog opmerken dat ook de grote frisdrankfabrikanten, bierbrouwers enz. een enorm beslag leggen op de grondwatervoorraden, niet voor niets ook dat Grolsch haar bierbrouwerij in het verleden verplaatste van de Achterhoek naar Twente…….. Nu worden deze gebieden al een paar jaar geconfronteerd met een grote droogte en zijn de grondwaterstanden in feite veel te laag….. Het is dan ook de hoogste tijd om paal en perk te stellen aan industrieel gebruik van grondwater, i.p.v. het sproeien van groen te verbieden, immers groene bomen en struiken nemen niet alleen CO2 op, maar zuiveren de lucht ook nog eens van fijnstof!!

The reason for our droughts

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

April
showers are meant to bring May flowers.
Not
in the past two years. Not this year. Crops dry up and a massive
shortfall is to be expected. It’s because
the
climate is changing faster than estimated, calling for immediate
transformation to sustainable framing.
Join
our call to the European Parliament.

JOIN THE CALL

Soil runs like sand
through the farmer’s hand. It turns to dust. After severe droughts
over the last two years, it’s kicking in again. Germany, Italy,
Poland and big parts of South-East Europe already show a massive
rainfall deficit. [1] The first to get hit are farmers. Their crops
have already dried up and it’s only May. [2]

We depend on our
farmers a lot. They provide us with fresh food – every single day.
But
from
farm to fork, food production heavily heats up the climate and
contributes an estimated one quarter of all greenhouse gas emissions.

[3]

Yet farmers get a lot
of subsidies from the EU, regardless of the way they farm and its
impact on the climate. Over the next few weeks, the European
Parliament is debating what conditions the EU should link to farming
subsidies. And that opens up the opportunity for us to make it very
clear:
We
want farmers to get taxpayers’ money only if they stop heating up the
planet.
 

Send an email

Send a tweet

Our plan is to
pressure the MEPs who can influence the debate by sending them direct
and public messages, so they can’t hide. But it’s not just our
community —
we
are joining forces with over 80 organisations and their networks.
Because
together, we are stronger. Together we can be louder than
agribusiness and their lobbyists. Join us.

Imagine your pay slip
showing how much of your salary comes from the EU. For a farmer in
Germany it’s 40%, in Sweden it’s close to 60%, and it can even go
up to 88% in Slovakia. [4] Most of these subsidies are given based on
the size of land farmers work on. Nothing else.

Unfortunately, far too
many farmers stick to bad methods of farming: polluting us with
pesticides, killing bees and birds and heating up the atmosphere.
We
urgently need them to transition to sustainable farming without
chemical fertilisers and weedkillers. Sustainable farming emits lower
levels of greenhouse gases and is better suited for droughts.

[5]

The European
Parliament is now shaping what the policies that cover farming in
Europe (Common Agriculture Policy or CAP for short) will look like
for the next seven years. The importance of CAP becomes obvious when
you look at the huge amount of money we are talking about. It’s the
biggest part of the European budget – 58 billion Euros a year [6] –
which is the national income of Bulgaria. [7]

Writing now to your
MEPs is the best moment. They have to agree in June on a proposal
which will be voted on in autumn. And
we
want a proposal giving priority to climate and biodiversity, helping
farmers in the EU to better withstand the droughts of the future.
That
is what we need you to add your voice to.

Send an email

Send a tweet

With our call to
action today we join forces with the European alliance calling for
Good Food Good Farming. More than 80 organisations from 16 EU member
states mobilise today –
we,
WeMove Europe, contribute close to one million Europeans

together we can make our voices heard!

In solidarity,

David, Jörg (Germany)
and the entire WeMove Europe team

References:
[1]
https://edo.jrc.ec.europa.eu/edov2/php/index.php?id=1000
[2]
https://www.farminglife.com/country-and-farming/arable-sector-praying-rain-due-drought-2858723
[3]
https://ourworldindata.org/food-ghg-emissions shows detailed all
greenhouse gas emissions linked to the whole supply chain of food
production. Narrowing it down to arable land it’s still 12.3%
https://www.boell.de/sites/default/files/agricultureatlas2019_web_190507.pdf?dimension1=ds_agriculture_atlas,
page 32 and page 62
[4]
https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/food-farming-fisheries/farming/documents/cap-expenditure-graph5_en.pdf
[5]
https://www.opb.org/news/article/organic-farming-better-suited-for-drought-conditions-study-finds/
[6]
https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-agricultural-policy/cap-glance_en#howitspaidfor
[7]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click
here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us?
Donate

Follow
on Twitter
|
Like
on Facebook

|
Subscribe
on Youtube

WeMove
Europe SCE mbH | Planufer 91 Berlin |
www.wemove.eu
|
Privacy
policy

======================================

*   Zag na plaatsing van de link van dit bericht op Twitter, dat de ‘Tweet’ van WeMove Europ, die ik verzond vreemd genoeg wel samengaat met en foto van een zeug die gemartled wordt met stangen waartussen ze zich amper kan bewegen….. Had intussen dit bericht al gepost en laat het herbij. Vreemde figuren bemensen dat WeMove Europe….. 

**   Zo is twee derde van de insecten uitgestorven, sinds in de 70er jaren van de vorige eeuw Roundup met het kankerverwekkende glyfosaat werd geintroduceerd……. Zelfs GroenLinks EU grofgraaier Bas Eickhout stemde voor het langer toestaan van glyfosaat voor de professionele landbouw…….

***
Er dient wel opgemerkt te worden dat in de Nederlandse tuinbouw en
dan m.n. de tomatenteelt vaak wordt gedaan op steenwol (substraat) en
weet niet of daar ook grote hoeveelheden gif nodig zijn voor grondontsmetting na de teelt. Verder
worden de insecten in de Nederlandse tuinbouw veelal op biologische manier
bestreden, echter in grote delen van Europa waar men teelt in kassen,
worden zaken als gif en grondontsmetting wel op gigantische schaal toegepast…..

Na