Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

DeBeurs.nl
kwam afgelopen donderdag met het nieuws dat Shell positief is
over de LNG markt. Hoe is het mogelijk dat een bedrijf behorend tot de
grootste op het gebied van gaswinning, positief is over de
LNG markt?? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Een LNG
terminal op de Tweede Maasvlakte*, vooral gerealiseerd voor de enorm
vervuilende en zwaar gesubsidieerde schaliegaswinning in de VS……**
Een terminal die moest tegengaan dat we gas inkopen van Rusland, dat via de Nord Stream 2 pijpleiding voorkomt dat er grote transportkosten worden
gemaakt en de enorme vervuiling voorkomt die LNG tankertransport nu eenmaal met zich meebrengt…..

Het
Nederlandse beleid is er dan ook niet voor niets op gericht de
huishoudens van het gas te halen, terwijl dat veel
schoner is dan olie- of steenkoolverbranding voor de productie van elektriciteit…..*** Het beleid is er
inderdaad vooral op gericht om te voorkomen dat we straks met Russisch
gas ons huis verwarmen….. Elektrisch koken is voor het gros van de
gevallen pure onzin, immers eer dat we dat kunnen doen op wind en
zonne-energie zijn we beland op een punt dat veel verder in de toekomst ligt dan het
voorziene jaar 2030…. Er zijn enorme vertragingen in het
realiseren van windparken op zee en grootschalige zonne-energie projecten stuiten op grote weerstand van plaatselijke bevolkingen…… Kortom het zal nog jaren zo zijn
dat we van gas elektriciteit maken waarop de huishoudens dan gaan
koken, een belachelijke verspilling t.o.v. direct op gas koken….. (tenzij je een goedwerkende inductiekookplaat hebt, die werkt met alle pannen en niet alleen met de peperdure varianten)

Reken
maar dat de top van Shell elke keer met champagne proost als
Rusland weer eens over de hekel wordt gehaald, zoals vorige week woensdag toen de
Duitse bonskanselier Merkel met de beschuldigende vinger
naar Rusland wees, toen men met de beschuldiging kwam dat Navalny
is vergiftigd met novitsjok (Navalny wordt nu door het westen belachelijk genoeg tot oppositieleider
gebombardeerd)……. Merkel stelde dat
ze zal overleggen over sancties tegen Rusland….. Gezien alle
onterecht opgelegde sancties tegen Rusland, blijft er weinig anders
over dan het al bijna gereed zijnde Nord Stream 2 (NS2) project af te
blazen, je weet wel de gaspijpleiding van Rusland door de Oostzee
naar Duitsland…….

Tja dat laatste was natuurlijk ook koren op de Shell-molen, immers met het schrappen van NS2 is de weg vrij voor het peperdure LNG uit de VS, waar wij met z’n allen de hoofdprijs voor zullen betalen, terwijl we zoals gezegd al hebben moeten dokken voor de LNG terminal op de Tweede Maasvlakte……. Overigens heeft Shell een aandeel in de gaswinning in Qatar en ook dat gas zou als LNG met tankers naar Europa worden vervoerd……

‘Shell
positief over vooruitzichten lng-markt’

Gepubliceerd op 3 september 2020 08:40

AMSTERDAM (AFN) – Shell heeft de
indruk dat de markt voor vloeibaar gemaakt aardgas (lng) dit jaar nog
steeds groeit. Dat zeggen analisten van RBC Capital Markets in een
notitie na een bijeenkomst met Maarten Wetselaar, de directeur van
Integrated Gas & New Energies van Shell. Daarmee blijft het olie-
en gasconcern behoorlijk positief over de vooruitzichten voor de
markt.

Hoewel de vraag naar gas in de loop
van de tijd “met opkomende concurrentie van andere bronnen te
maken heeft, verwacht Shell niet dat deze tot 2040 wezenlijk zullen
zijn”. Shell zou verder kansen zien in de overschakeling van
kolen naar gas in diverse landen, met name in Azië. Ook leek de
onderneming in de bijeenkomst “optimistischer” over een
mogelijke deelname aan de uitbreidingen op het vlak van lng in Qatar
dan in eerdere gesprekken met analisten.

RBC hanteert een outperform-advies
voor Shell. Het aandeel Shell sloot woensdag op 12,26 euro

===============================

*   Deze LNG terminal is vooral gesubsidieerd met overheidsgeld, opgebracht door de
belastingbetaler, immers de Gasunie is de grootste initiatiefnemer van
deze terminal en de Gasunie is van de Nederlandse staat…… Kortom wij hebben een terminal betaald die door de grote oliemaatschappijen
als Shell zal worden gebruikt en die daar grote winsten mee zullen boeken, ach ja deze ‘nooddruftige’ maatschappijen kunnen dat ‘uiteraard’ niet zelf bekostigen…… (beter is: ‘nood-ruftige maatschappijen’ gezien de stank die deze maatschappijen veroorzaken in havengebieden en door de stank van de auto-uitlaatgassen) En dan te bedenken dat het afbraakkabinet Rutte 3 de fossiele brandstofindustrie jaarlijks een bedrag van 8,3 miljard euro als subsidie geeft…… Alweer geld opgebracht door ons, de belastingbetalers……

**  Er wordt ook al rekening gehouden met toekomstige gasleveringen uit Israël, dat zich het Leviathan-gasveld heeft toegeëigend, dit gas zou via een pijpleiding worden vervoerd naar de EU……… 

*** Schandalig genoeg staan de Nederlandse gascentrales al vele jaren uitgeschakeld, dit om in plaats daarvan het uitermate goedkope, maar zwaar vervuilende steenkool te gebruiken….. Het besluit om 4 nieuwe kolencentrales te bouwen werd door Balkenende 4 genomen (CDA en PvdA)….. Dit daar de VS en Australië massaal steenkool dumpten en dumpen op de wereldmarkt en dat tegen afbraakprijzen…….

Zie ook:

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen‘ 

Willem Alexander opent expositie: Museum Boerhaave moet eindelijk de sponsoring door Shell stoppen!!‘ 

Shell krijgt plek op top 30 lijst van Royal Bank Canada (RBC)‘ 

Shell gaf advies klimaatresolutie te verwerpen‘ 

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen voor de gevolgen van de klimaatverandering voor Australië en het smerige beleid van de regering daar)

Absolute noodzaak volgens Michael Moore, Jeff Gibbs en Greta Thunberg: het redden van mens, dier, natuur en aarde, voor het echt te laat is

Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven
‘ 

Shell, ExxonMobil en andere oliemaatschappijen gaan 180 miljard dollar investeren in plasticproductie………

Bas Heijne weet, geenszins ‘onbehagelijk’, niet wat te denken van de klimaatverandering……. OEI!!!

ExxonMobil vervolgd voor ‘misleiding…’ Nou zeg maar het op grote schaal bedonderen van de kluit!!

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….

Exxon lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon over klimaatverandering…….‘ (ongelofelijk ook…..)

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Niet
figuren als Yankee Doodle Dandy of de Minute Men zijn
‘vrijheidsstrijders’ maar juist de oorspronkelijke bevolking en de
ontvoerde Afrikanen die als slaven werden ingezet, waren de eerste en echte
‘freedom fighters’ in de VS….. Zij waren het die zich verzetten tegen de ‘helden’ die waren ingehuurd om van de VS een werkkamp voor alle soorten mensen te maken, maar uiteraard vooral van de gekleurde en zwarte mensen, die door het christendom (nog steeds heel belangrijk voor de politiek in de VS) lang werden gezien als minder dan mensen…. (zo meer daarover) 

Het is
dan ook duidelijk dat een groot deel van de VS geschiedenis bij
elkaar is gelogen. Neem de zogenaamde ‘Founding Fathers’,
vooral psychopaten die mede hoofdverantwoordelijk waren voor de
genocide op de oorspronkelijke volkeren in wat men nu de VS noemt en het onder de knoet houden
van slaven…..

Op de scholen in de VS worden witte ‘vrijheidsstrijders’ bejubeld……. Hoe kan je zeggen voor vrijheid te strijden als je
volkeren afslacht, mensen als slaven houdt en hen na die slavernij blijft behandelen als (minder dan) dieren????

Terecht wordt in het schrijven van Brasscheck TV hieronder opgemerkt dat met het scheiden van groepen in de samenleving via onzichtbare scheidslijnen, mensen veel makkelijker zijn te controleren……. Echter daar dient nog aan toegevoegd te worden dat religies een uiterst belangrijke rol speelden en spelen in het scheiden van de verschillende soorten mensen* en dat in de hersenen hebben geprent van de gelovigen, overigens ook scholen speelden een belangrijke rol in deze zaken…… (en doen dat in een aantal landen nog steeds…)

Wat betreft het westen geldt dit voor de VS nog meer dan hier, zo is het drillen van kinderen ‘s morgens op school met het groeten van de vlag en de hersenspoeling met de leugens over de ‘geweldige’ (gewelddadige) Founding Fathers….. Alles onderdeel van de waan dat de witten recht hadden en hebben op het van de oorspronkelijke volkeren gestolen Noord-Amerika en dan in het bijzonder wat nu de VS heet (al kan men er in Canada ook wat van als het gaat om onrechtvaardig en ongelijke behandelen van verschillende bevolkingsgroepen en als in de VS al helemaal als het gaat om de oorspronkelijke volkeren [indianen]…..)…. 

In de eerste video geeft historicus Bill (William Lorenz) Katz een heel ander beeld van het westen van de VS dan wij kennen via scholing, boeken (behalve dan de boeken van Katz en gelijkgestemden) of films: zo waren daar voorheen zelfs hele zwarte steden en had je zwarte mensen die hij ‘black indians’ noemt. Daarover gesproken: Katz vestigt ook de aandacht op het feit dat zwarte mensen een goede band hadden met de oorspronkelijke volkeren van de VS, de zogenaamde indianen. Niet zo vreemd dat 2 vervolgde volkeren samenwerken en zich verzetten tegen de terreur van de witte Europeanen die zo huis hebben gehouden in de VS…… (als je de zwarte Amerikanen als apart volk ziet en dat waren ze in feite ook voordat ze als slaven naar de VS werden gebracht, bovendien werden ze door de witte christelijke overheersers niet als mensen gezien, wat ook weer opging voor de indianen) Katz schreef een boek over deze samengang van zwarten met indianen, getiteld ‘Black Indians’. 

Eén boek? Katz schreef 40 boeken over zwarte Amerikanen en indianen, een mooie tegenhanger van de hersenspoelingsbagger die kinderen in de VS kregen en krijgen voorgeschoteld….. Niet vreemd dan ook dat zoveel witte, zogenaamde Amerikanen zo’n hekel hebben aan indianen en zwarte mensen, immers zij verstieren het valse sprookje dat zij recht hebben op het land en niemand anders……..

Zie de beide video’s, meer dan de moeite waard!! De eerste is een telefonisch interview met Katz, waarin veel foto’s worden getoond. Het tweede is een video interview van Bill Fletcher (zelf afkomstig van indianen) met Katz en ook deze video is het zien meer dan waard, zeker in deze tijd waarin de zwarte en gekleurde bevolkingsgroepen in opstand** zijn gekomen tegen de witte (politie) terreur en overheersing, want daar komt het hele Black Lives Matter protest of beter gezegd de BLM opstand in feite op neer.

A
glorious history – suppressed

The
first freedom fighters who showed the way

William Loren Katz
(1940-2019)

Who were the first “freedom
fighters” in America?

Sorry. It wasn’t Yankee Doodle
Dandy or the Minute Men.

It was Native Americans and
kidnapped Africans who very often banded together to fight very
effectively against the hired hands (“heroes”) of money people
whose goal since Day 

One was to turn the Americas into a forced labor
camp for all races.

Just one example of little known
history…

Who invented the sit down strike?

Lucy Gonzales – a
Mexican-American/Native American/African-American who married an
Irish-American. Driven from Texas, they settled in Chicago and helped
lead the world’s first May Day parade, the original Labor Day.

It’s imperative that Americans
never learn this history and that the “races” be divided along
artificial lines.

Why?

We’re much easier to control that
way.

Bottom line: There are freedom
loving people who are willing to put it on the line and there are
sell outs.

Click
here to 
support
Brasscheck

=================================

*  Er is geen sprake van rassen, we vormen met z’n allen het menselijk ras, of je nu zwart, wit of anders gekleurd bent, als zodanig kan je hooguit spreken over verschillende soorten mensen. Het is dan ook een schande dat een grote groep witten denkt meer waard te zijn dan gekleurde mensen, maar zoals gezegd in feite hebben ze dit op school, thuis en niet zelden zelfs nu nog in de kerk of andere godsdienst tempel als hersenspoeling ingeprent gekregen…..

** Je kan intussen wel van een opstand spreken en als Trump en zijn lakeien doorgaan met het angstzaaien voor- en haatzaaien tegen de andersdenkenden en verdrukten in de VS, komt een burgeroorlog daar steeds dichterbij……. (ook al moet je er niet aan denken wat de gevolgen zullen zijn voor de mensen daar, zou dat voor de rest van de wereld een ‘zegen’ kunnen zijn)

Zie ook:

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners…..‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de Black Lives Matter (BLM) protesten)

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners…..

De
politie van Santa Clarita, een stad in de buurt van Los Angeles,
kreeg een spoedmelding over de aanval van een man met een mes op 3
gekleurde tieners. Alsof alle demonstraties n.a.v. de
politiemoord op George Floyd en alle andere gekleurde VS burgers die door de politie werden vermoord, niet hebben plaatsgevonden, arresteerde
de politie niet de dader, maar de 3 jongens die het slachtoffer waren van
een psychopathische gek…… 

De
mensen die 911 hadden gebeld maakten de agenten duidelijk dat ze
bezig waren de slachtoffers te arresteren, in plaats van de dader,
echter de politie maande deze mensen zich te verwijderen en gingen
‘doodleuk’ door met de arrestatie…..

De
jongens mogen van geluk spreken dat ze niet werden vermoord door de
agenten, die hen o.a. onder schot hielden met de AR-15, een
semi-automatisch wapen……

De VS,
het land van de ongekende mogelijkheden, in (uiterst) negatieve zin
wel te verstaan……. En dan zijn er zelfs in ons land mensen die
de Black Lives Matter (BLM) demonstraties tegen politiegeweld en voor
gelijkschakeling van alle burgers in de VS, zwaar overdreven noemen,
ja de demonstranten zelfs voor terroristen durven uit te maken…….

Hier de
petitietekst van het Care2 team, die eist dat de bewuste agenten
worden ontslagen en dat het tijdens de arrestatie gebruikt
semi-automatisch wapen, het korps wordt ontnomen, immers wat moet de
politie met dergelijke wapens?? Te zot voor woorden!!

Police pointed guns at three innocent black boys

TheseBlack teenagers were victims of a crime, but police surrounded them with guns and ignored the real suspect.

It was
5pm and three adolescent boys were holding their skateboards, waiting
for the bus in Santa Clarita, California near Los Angeles. It should
have been a normal Friday evening, but then suddenly a man approached
the teens, asking if they could provide him with crack cocaine, and
then attempting to rob them. Multiple witnesses watched, horrified,
as the man suddenly pulled out a knife and a whip and rushed to
attack the three boys.

https://www.thepetitionsite.com/nl/488/584/789/?z00m=32509013&redirectID=3037336069
 

Scrambling to intervene and save their
lives, the manager of a local business called
the police
, asking for help. But when the police arrived, they
pointed all their guns — including an AR-15 rifle — on whom? On
the teenagers. Because they were Black.
Sign
the petition to fire the cops involved and remove all AR-15 weapons
from the force!

Onlookers
immediately began calling out to the police, clarifying that the
teenagers were instead the victims of a crime, and informing
authorities who the actual suspect was:

“It’s
the other guy!”

“I
am the one who called you; [that’s] not them.”

“Put
your guns down — they’re kids. They weren’t doing anything!”

“I
told your sergeant who was the problem and what was going on. For you
guys to act this way is ridiculous.”


But
police didn’t care to immediately listen. Instead, they told the
onlookers to back away while they continued to keep the children in
their guns’ line of fire. Then they told each teen to walk backward
with their hands up, until they reached the police cars. At that
point, they were handcuffed and detained, though all three were
ultimately released about 30 minutes later.

We know that all
this happened because one witness recorded the 11-minute ordeal on
her phone. As of August 12th, that video has been viewed more than 8
million times, and it’s probably the only reason this catastrophe
ever appeared in the news. 

While
we’re relieved beyond words that these boys are still alive and
ultimately returned home safely,
their
safety should never have been in question
.
We shouldn’t have to be grateful and relieved that the police didn’t
shoot Black kids. We shouldn’t have to be glad they didn’t kill or
arrest unarmed, innocent civilians.
We
should be able to expect that our supposed “law enforcement”
officers actually protect people

— particularly children and victims of crimes. On top of that, what
in the world are police doing with AR-15s? These are assault-style
semi-automatic rifles that are designed for combat and warfare. But
we are not at war on our streets. Police have no business carrying
these terrifying military weapons!

All three of these kids
could have been shot and killed that day. They each could have become
just another face on a protest sign. Just another name in an
Instagram post. Just another statistic on a sickening chart of police
murders. Just another
grave.
Thank goodness
they weren’t. But it’s
not
thanks to the cops.

So far, the Sheriff for Los Angeles
County, Alex Villanueva, has said that “The matter is being
investigated,” but what does that really mean? In the past, it’s
often meant that killer and would-be-killer cops get off scot free.
NOT THIS TIME!

https://www.thepetitionsite.com/nl/488/584/789/?z00m=32509013&redirectID=3037336069

These cops were reckless, they endangered young
lives, and they were ready to hunt down three boys, only suspecting
them because — essentially — it is a crime to live while Black in
the United States.

The Sheriff says he’s watched the video.
It’s time for him to act. Demand
that Los Angeles County Sheriff Alex Villanueva actually do something
by removing all AR-15 military weapons from his department and by
firing the dangerous police officers who almost killed three young
teens!

https://www.thepetitionsite.com/nl/488/584/789/?z00m=32509013&redirectID=3037336069 

 Thank
you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
These cops were ready to gun down three boys who were completely
innocent, only suspecting them of crimes because it’s essentially a
crime to live while Black in the U.S.
Sign
the petition to fire the cops involved and remove all AR-15s from the
Los Angeles County police force!

=================================

Zie ook:

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Cancel culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van meningsuiting…….

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘  

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..‘ 

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada‘  

Black
Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man
vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man
(nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men
in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet
centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een
terreurorganisatie neer te zetten…..) 

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

—————————————————————————

Zie wat betreft de ‘Coronachantage’ tijdens de BLM protesten van Curaçao, Aruba en Sint Maarten:

Frankrijk stal 21 miljard dollar van voormalige slaven als schadeloosstelling voor de ex-slavenhouders, zoals ook Nederland dat toestond

EU sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de anti-racistische demonstraties durft te chanteren‘ 

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

Black Lives Matter maar niet voor neokoloniaal Rutte 3: Coronahulp voor Antilliaanse slaveneilanden alleen na hervormingen‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over orkaaan Irma die Sint Maarten zo hard trof en waar Nederland eiste dat de regering opstapte, voordat Nederland verdere hulp zou leveren, ofwel schunnige chantage waarvan het volk het slachtoffer was…..)

Rellen op Curaçao, de verantwoordelijken: Raymond Knops (CDA staatssecretaris) en Kajsa Ollongren (D66 minister)

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië

Het zal
een ieder wel duidelijk zijn dat de VS maatschappij racistisch is, of
het nu gaat om onderdak, de gezondheidszorg, onderwijs of het financiële
systeem (hypotheken enz.) t.b.v. de gekleurde bevolking, is
gelijkheid met het witte deel van de bevolking ver te zoeken…..

Ook het
justitiële systeem is doordrenkt van racisme, zwarte en andere
gekleurde mensen lopen in verhouding veel vaker de kans (zwaar) te worden gestraft voor misdaden,
dan de witte meerderheid…. Niet voor niets dan ook dat de
gevangenissen onevenredig zijn bevolkt met zwarte (en anders
gekleurde) minderheden……. Lullig genoeg zitten er zelfs mensen al meer dan 20 jaar vast omdat ze 3 maal een misdaad hebben begaan, en dan gaat het bepaald niet om moord, roofoverval of andere ernstige misdaden………

Door een
meer dan achterlijke bepaling in de grondwet van de VS en dan bepaald
in het deel waarin slavernij wordt verboden zit een fiks gat: de
grondwet stelt dat slavernij of onvrijwillige tewerkstelling niet zal
bestaan in de VS of in gebieden waar haar jurisdictie geldt, behalve als
straf voor een misdaad waarvoor men overtuigend als schuldige is
aangewezen……. Uiteraard is dit geen letterlijke vertaling, echter
daar komt deze ‘loophole’ wel op neer…….

Tel dat
eens op bij het feit dat de meeste gevangenissen in de VS door een
beursgenoteerd bedrijf worden bestuurd en je snapt dat de slavernij
weer welig tiert in de VS, gevangenen krijgen niets of amper betaald
voor hun werk en van de overheid wordt een gelijkmatige stroom van
gevangenen gevraagd, zodat de gevangenissen economisch levensvatbaar blijven,
waar deze in werkelijkheid fikse winsten schijnen te behalen voor de
grofgraaiers die men aandeelhouders noemt……..

Lees en
teken ajb de petitie van het Care 2 team, aan deze vorm van moderne
slavernij moet een eind gemaakt worden, zeker na alle geweld tegen
vreedzame demonstranten die volgde n.a.v. de politiemoord op George
Floyd! 

Overigens is de woede van gekleurden die wel geweld
gebruikten te begrijpen, immers zij leven voor een overgroot
deel in armoede en krijgen veel minder betaald dan hun witte collega’s (als die een bepaald soort werk al willen doen), terwijl men hen het stemmen onmogelijk probeert te maken…….. (en dat lukt bij elke verkiezing ‘redelijk goed…..’)

Gevangenen uit de gevangenis van Oak Glen op weg om te helpen bij het bestrijden van een bosbrand op 28 september eveneens in Californië

AFP
Gevangenen uit de gevangenis van Oak Glen op weg om te helpen bij het
bestrijden van een bosbrand op 28 september 2019 eveneens in Californië

Onder de eerste petitie is nog een extra petitie van het Care2 team toegevoegd, deze ontving ik vanmorgen in m’n mail. Deze petitie gaat in tegen een nog schandaliger vorm van slavernij, die overigens in de eerste petitie al even is aangegeven: in Californië zijn weer een groot aantal bosbranden en daar er behoefte is aan een enorm aantal brandweerlieden, die echter niet voorradig zijn, worden gevangenen gedwongen mee te helpen bij het blussen van deze bosbranden…… Dit bluswerk is al gevaarlijk voor geroutineerde brandweerlieden, laat staan wat dit betekent voor gevangenen die geen ervaring hebben met dit werk….. Overigens ook vorig jaar gebeurde e.e.a., zie foto hierboven. 

De gevangenen die dit werk meermaals hebben uitgevoerd, komen ondanks hun opgedane kennis, als ze vrijkomen, nooit in aanmerking voor een baan bij de brandweer, dat geldt overigens voor alle kennis over beroepen die ze elders in de gevangenis hebben opgedaan, zoals die voor het produceren van bepaalde goederen…..

In de eerste petitie nog even aandacht voor de andere gevangenen die volop ontsmettingsmiddelen produceren, veel te dicht op elkaar gepakt, maar ach, ‘het gaat ten slotte alleen maar om gevangenen……’

En dan durft de fascistische racist Trump op de Republikeinse conventie te zeggen dat juist hij tegen racisme is…….

Teken beide petities ajb mensen en geeft het door!

De VS, ‘het land van de ongekende mogelijkheden’, in uiterst negatieve zin wel te verstaan!!!

This Constitutional loophole makes slavery still legal in the U.S.

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Slavery
is still legal as long as this loophole is in the U.S. Constitution.
Demand an amendment to truly and fully abolish slavery, now!

Racism exists in every single
system that makes up the United States’ infrastructure —
healthcare, education, credit, and finance, to name just a few. But
one of the most blatantly racist structures is the
criminal
justice system, where a disproportionate amount of imprisoned people
are Black.

When they are imprisoned, Black folks are stripped of their rights
thanks to the 13th amendment of the Constitution. This amendment,
meant to abolish slavery, actually just dressed it up in different
clothes by including this massive caveat:

“Neither slavery nor
involuntary servitude,
except
as a punishment for crime whereof the party shall have been duly
convicted,
shall exist
within the United States, or any place subject to their
jurisdiction.”

People in prison are forced to
perform labor for free or shockingly low pay, while kept locked up
and being denied their autonomy. Additionally, prisons compel
incarcerated people to pay for basic necessities like calling their
families and reading library books.

Some inmates have been forced to
risk their lives fighting fires even though they won’t be eligible to
become firefighters — or to enter many other professions — upon
release.

Others are now making hand
sanitizer for COVID-19 while being packed into overcrowded spaced
where the disease runs unchecked, with minimal (if any) protections.
Prison labor is
modern-day slavery, but we have the power to end it.
Sign
the petition and urge Congress to introduce a new amendment to the
Constitution, nullifying the 13th amendment and replacing it with one
that abolishes slavery COMPLETELY.

Thank
you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S. We
have to close this loophole in the Constitution that allows for
modern-day slavery.
Sign
the petition.

———————————————

Climate
change is burning California. In response, California is choosing to
burn its inmates.

Miranda B., Care2 Action Alerts actionalerts@care2.com

California is, once again,
on fire. From north to south, wildfires are raging and causing even
more unprecedented death and destruction.

And it’s getting worse every year, due to Trump administration
policies that continue to let climate change spiral out of control.
But since California doesn’t have enough salaried, professional
firefighters to combat these disasters,
the
state is turning to prisons.

Locked up, shackled, with their rights and freedoms stripped away,
incarcerated people — who are disproportionately Black and Brown —
have little control over their lives, and the state is fully
exploiting this fact.

To make up for the shortage
in firefighters, prisons are compelling inmates to go out and battle
the flames — paying them as little as $2
a
day
to put their
lives on the line,

while denying them the opportunity to become professional
firefighters upon release. But because prisons have been the sites of
some of the largest COVID-19 outbreaks in the country, due to cramped
conditions and insufficient masks and hand sanitizer, many
incarcerated people are simply too sick to help.
The
answer to this problem is not to shove more prisoners into the flames
— it’s to fight climate change and stop these fires once and for
all.
Please
sign the petition demanding that the federal U.S. government take
action against climate change and send federal aid now!

Thank you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

 

==============================

Zie ook: ‘Lacino Hamilton zat 26 jaar onterecht vast in Michigan, nu is er schandelijk genoeg een bedelactie nodig om zijn leven op de rails te krijgen……

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners….. 

Cancel
culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit
Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van
meningsuiting…….

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..‘ 

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada

Het label ‘BLM’ direct onder dit bericht staat voor Black Lives Matter (o.a. voor berichten over de demonstraties in de VS).

Nog een paar dagen en de uitbreiding van de Trans Mountain Pipeline kan een feit zijn………

Liberty
Mutual is een verzekeringsmaatschappij die over een paar dagen de
beslissing neemt of het door zal gaan met het verzekeren van de Canadese Trans
Mountain Pipeline (TMP) en de uitbreiding daarvan (TMX (pijpl.), waar de eerste de natuur al zwaar heeft vervuild met lekken….. De uitbreiding zal weer heilige gebieden van
de oorspronkelijke volkeren ernstig vervuilen en daarmee tevens de rechten van
die volkeren nogmaals met voeten treden……. 

Zoals gezegd ook de uitbreiding van de TMP zal in de toekomst op zeker gaan lekken, zoals het al in gebruik zijnde deel van deze pijpleiding…. Alle oliepijpleidingen gaan lekken en dat voor het overgrote deel al
heel snel na de aanleg, daarmee zullen de gebieden (grond en
rivieren), ook die van de oorspronkelijke volkeren, voor vele
decennia niet meer zijn te gebruiken……..

Key facts about the Trans Mountain pipeline expansion | Times Colonist

Lees en teken de petitie van Rainforest Action Network ajb, deze is gericht aan de CEO van
Liberty Mutual, David Long en zorg daarmee dat men nu eens eindelijk
de rechten van de oorspronkelijke volkeren wel eerbiedigt, dit keer zoals gezegd
in Canada, waar deze mensen zoals die in de VS een zwaar ongelijke
behandeling krijgen in vergelijking met de witte import uit Europa, die hen NB bijna hebben
uitgemoord…….. Bovendien moeten we stoppen met het nog meer
verbranden van fossiele brandstoffen willen we de klimaatverandering
nog enigszins afremmen…..

Weg
met de Trans Mountain Pipeline!!

Geeft
het door mensen, we hebben nog maar een paar dagen de tijd!!

Deadline: One week to halt the Transmountain Pipeline

Elana Sulakshana –
Rainforest Action Network

Court quashes Trudeau's approval of Trans Mountain pipeline ...

In
just one week, Liberty Mutual will decide whether it will keep
insuring the destructive, rights-violating Trans Mountain Pipeline:
They
need to hear from YOU today.

The fight against the Trans Mountain
pipeline has been led by powerful Indigenous resistance on the ground
and in the courts for more than a decade. All of their efforts, and
pressure from people like you, have brought us to this day: The
day a decision by insurance giants could spell the end of this
pipeline. When we stop the flow of insurance money, we stop the flow
of oil.

Take Action

Because of you, Liberty Mutual
is feeling the pressure to drop the Trans Mountain pipeline
,
but it still hasn’t confirmed whether or not it will continue to
insure the destructive, rights-violating project — and the deadline
to decide is next week! 

The heat of the climate crisis and the
fire season is on because Liberty Mutual continues to insure
projects like this.
Urge
Liberty Mutual CEO, David Long, to drop Trans Mountain and insure our
future instead.

https://act.ran.org/page/21631/action/1?ea.tracking.id=e_en&en_og_source=e_en&utm_medium=Email&utm_source=EngagingNetworks&utm_campaign=utm_campaign&utm_content=Climate+-+Insurance+-+8.24.2020+C&ea.url.id=566374&forwarded=true

Let’s make one thing very clear,
Willem, Liberty Mutual could halt the expansion and operation of
Trans Mountain just by refusing to insure it. Instead, it continues
to insure climate destruction and leave communities high and dry in
the crisis of its own making. 

Next week, that could all
change if we let Liberty Mutual CEO, David Long, know that the only
option is to DROP Trans Mountain.

Take Action

Last month, we delivered 50,000+
petition signatures to CEO David Long’s house and invited him to
our virtual rally, but he refused to join or talk to us. At the
moment activists delivered those petitions to his doorstep, over 350
people joined that virtual rally and made hundreds of phone calls to
Liberty Mutual.

We’ve shown up at Liberty Mutual’s
HQ in Boston and their office in Seattle with a clear message:
Stop
insuring the climate crisis and start insuring our future and a
liveable climate.
 

This is Liberty Mutual’s chance to
start being on the right side of history.
Can
you send a message to CEO David Long and urge them to make a public
commitment to cut ties with Trans Mountain?

Our goal is to reach 100,000 letters total, and we only have a week,
so please, act now:

Take Action

It’s time Liberty Mutual does its
job to insure communities and a liveable climate, instead of
pipelines and destruction. 

For people and planet,

Elana
Sulakshana
Energy Finance Campaigner
Rainforest Action
Network

========================================

Voor nog veel meer berichten over ‘Indianen’, TMP en /of olievervuiling, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook de volgende afkortingen van pijpleidingen toegevoegd, ook deze gaan over de gebieden van de oorspronkelijke bewoners (‘índianen’), waar TMX pijpl. staat voor Trans Mountain pipeline expension (in feite de uitbreiding van de TMP, het onderwerp in dit bericht), verder afkortingen van de pijpleidingen: Keystone XL (voor het grootste deel in de VS, beginnend in Canada) en DAPL (deze pijpleiding ligt in de VS en begint in North Dakota).

Joe Biden als Gandalf de brenger van het licht…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Joe Biden, die gisteren zowaar bijna moeiteloos een niet door hem geschreven toespraak oplepelde van een teleprompter, liet weten dat hij licht zal brengen in de duisternis van Trump, die voor de verkiezingen in november de andere presidentskandidaat is voor de VS….. 

Biden als Gandalf de Witte….* ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Biden is minstens zo’n grote oorlogsmisdadiger als Trump….. Biden die bovendien heeft beloofd dat hij als president een oorlog tegen Venezuela zal beginnen om Maduro af te zetten…… Dezelfde Biden die al heeft beloofd Iran militair aan te zullen pakken…… Biden die tevens beloofde Noord-Korea tot de (militaire) orde te zullen roepen……

Cartoon Shows What a Joe Biden 'Oath of Office' Would Look Like

Kortom als Biden aan het bewind komt zal de grote onderlaag in de VS financieel nog harder worden getroffen, immers oorlogsvoering is een uiterst kostbare zaak en gezien de penibele financiële positie van de VS, zullen de kosten daarvoor zoals gewoonlijk worden afgewenteld op die onderlaag….. (en reken maar niet dat Biden de super welgestelden zal aanpakken, immers die betalen voor een fiks deel zijn verkiezingscampagne……)

Overigens is Biden ook een ‘gewone misdadiger’ zo gaf hij toe als minister van buitenlandse zaken (onder oorlogsmisdadiger en Nobelprijs voor de Vrede winnaar Obama) Oekraïne onder druk te hebben gezet de openbaar aanklager te ontslaan….. De aanklager die zijn zoon Hunter Biden voor meerdere aantoonbare misdaden vervolgde, zoals witwassen van geld, dit door te dreigen toegezegde militaire hulp achter te houden……

Kortom Biden doet niet onder voor Trump als het gaat om liegen, chantage, volksverlakkerij en oorlogsvoering (oh nee, dom van mij, immers Biden heeft heel wat meer oorlogsplannen dan Trump ooit had…….)

* Voor degenen die niet weten wie dit is: Gandalf is een figuur uit het boek ‘In de Ban van de Ring’ (The Lord of the Rings) van J.R.R. Tolkien. (wat mij betreft is het driedelige boek, de Engelse uitgave, heel wat beter dan de films)

Voor meer berichten over Biden, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht.

In de VS kan je als vrouw worden veroordeeld vanwege een miskraam, zelfs als die door geweld van een ander is veroorzaakt…..

In de
VS, ‘het land van de ongekende mogelijkheden’, kan je worden
veroordeeld vanwege een miskraam die men beoordeelt als doodslag, zelfs als die door geweld van een
ander is veroorzaakt…..

In 2018
werd Marshae Jones neergeschoten toen ze 5 maanden zwanger was,
daardoor verloor ze haar foetus….. De dader werd niet gestraft, nee
Jones werd aangeklaagd voor doodslag daar ze door de aanslag op haar
leven haar foetus verloor……

Gelukkig
werd de aanklacht ingetrokken, wat niet wil zeggen dat andere vrouwen
in dezelfde situatie, dus na een miskraam zelfs als deze wordt veroorzaakt door geweld van een ander, daarvoor niet zullen worden veroordeeld >> in ‘maar liefst’ 38 VS staten behoort dat ‘gewoon’ tot de mogelijkheid………

Bij het voorgaande moet niet worden vergeten dat ook het afbreken van een zwangerschap als gevolg van een verkrachting is verboden in deze VS staten…….

Zoals al zo vaak op deze plek verzucht: hoe is het mogelijk dat Nederland nog mensen uitlevert aan de VS, het hele rechtssysteem is daar doodziek en dan is de hierboven beschreven zaak nog maar het spreekwoordelijke topje van de ijsberg…….. Klik ook op het label ‘plea bargain’ direct onder dit bericht, daarmee wordt  bedoeld dat je beter kan bekennen een misdaad te hebben begaan, ook al ben je onschuldig, daar je anders een heel grote kans loopt op een veel hogere straf……. Om nog maar te zwijgen over het grootste deel van de gevangenissen in de VS dat in feite in handen is van een beursgenoteerd bedrijf, ofwel in handen van aandeelhouders, die belang hebben bij grote hoeveelheden aan gevangenen…… 

Nogmaals: de VS, het land van de ongekende mogelijkheden……

De
volgende tekst is een begeleidend schrijven voor een petitie die het
Care2 team heeft opgezet om deze waanzinnige wetgeving op miskramen teniet te doen, lees en teken de petitie ajb en geeft het door:

Marshae
was pregnant when she was shot. She tragically miscarried, so they
charged HER with manslaughter!

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/823/292/459/?z00m=32481734

In the winter of 2018, Marshae
Jones was shot by another woman. She was five months pregnant and the
shooting caused her to miscarry.
The
shooter faced no consequences,

but Marshae was charged with manslaughter for losing her own
pregnancy.
Sign
the petition today to end laws in 38 states that allow such backwards
things to happen!

Marshae was the victim of a crime.
But the state of Alabama, where this violence took place, was more
willing to see her as simply a vessel, a human incubator, whose only
role was to keep her unborn baby alive.
Even
though someone else was responsible for her miscarriage, she was
deemed a criminal for it.

Fortunately, they eventually dropped the charges against her.
However, this could still happen to other pregnant people in Alabama
or in 37 additional U.S. states at any time! 

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/823/292/459/?z00m=32481734 

Laws like these are just another
way to control the bodies of people who can get pregnant. People
can’t control whether they miscarry, and to add to their already
immense pain and distress by making them “criminals” is
inhuman.
Sign
the petition and demand that the 38 states with these laws repeal
them immediately!

Thank you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team 

P.S. In
38 states, people can be charged with manslaughter for miscarrying!
Sign
the petition to end these backwards laws.

Pool mag niet worden uitgezet naar geboorteland vanwege ontbreken onafhankelijke rechtspraak, waarom dan wel uitleveringen aan de VS

Gistermiddag op BNR het bericht dat een Pool die zou worden uitgezet naar zijn geboorteland, niet mag worden uitgeleverd aan de autoriteiten daar, omdat ‘onafhankelijke rechtspraak in Polen niet is gegarandeerd…….’

Waarom levert Nederland dan wel mensen, zelfs eigen ‘onderdanen’, uit aan de VS??? Is onafhankelijke rechtspraak daar wel gegarandeerd?? Het hooggerechtshof in de VS wordt aangewezen door de zittende president, of noemt men dat hier ‘een onafhankelijke aanwijzing….?’ Dan kent de VS nog het meer dan belachelijke ‘3 strikes out’, waarbij in Californië mensen zelfs voor 3 kleine misdrijven veroordeeld kunnen worden tot een levenslange gevangenisstraf; hoe kan je mensen uitzetten naar een land dat zo’n onrechtvaardig fascistoïde rechtsspraak hanteert…?? 

Sterker nog: de VS kent het meer dan achterlijke ‘plea bargain’, in feite een schikking waarin je toegeeft iets gedaan te hebben, ook als je de misdaad waarvoor je wordt aangeklaagd niet hebt begaan, daar je bij een rechtszaak de grote kans loopt een veel langere gevangenisstraf ‘te krijgen….’ Nogmaals: hoe kan je mensen uitleveren aan een land dat een dergelijk onrechtvaardige en belachelijke rechtspraak kent…???

Bovendien kent de VS in tegenstelling tot Polen de doodstraf, al reden genoeg om niemand uit te zetten naar dat land, zelfs als de garantie wordt gegeven dat de uit te zetten persoon niet zal worden onderworpen aan de doodstraf……. 

Mateusz Morawiecki Memes - Photos | Facebook

Mateusz Morawiecki is de fascistische premier van Polen

Daarover gesproken: Nederland en andere EU lidstaten hebben zo’n grote bek over Polen en willen dat het land eigenlijk uit de EU zou moeten worden gezet vanwege de grote politieke invloed op de rechtspraak in dat land, waarom dan wel de continue pogingen sinds Trump aan het bewind is om het meer dan schunnige vrijhandelsverdrag TTIP met de VS getekend te krijgen, een verdrag dat volkomen tegen het belang van de bevolking ingaat??!!! Trouwens, wat mij betreft mag men ook Hongarije, Oostenrijk en Roemenië uit de EU zetten, wat zeg ik? Men mag de hele EU opheffen, het is niet anders dan een ondemocratisch wangedrocht, dat middels lobbyisme totaal is verknoopt met het grote bedrijfsleven!!  

Maar jezus wat een hypocriete klerezooi!!!

Voor meer berichten over uitlevering, plea bargain, doodstraf en/of TTIP, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook het label ISDS (Investor-State Dispute Settlement, ofwel Investeerder-staatarbitrage) toegevoegd, dit is de benaming van de rechtbank die wordt gebruikt voor vrijhandelsverdrag TTIP en CETA (de laatste is eenzelfde verdrag met Canada), daarbij kunnen bedrijven in het geniep een land voor een geheime rechtbank dagen als deze producten van dat bedrijf verbiedt, bijvoorbeeld uit oogpunt van de volksgezondheid, de praktijk laat zien dat de bedrijven voor meer dan 97% van de gevallen deze zaken winnen………

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..

Over racisme en etnisch profileren door de politie gesproken: in ‘From Our Own Correspondent’ in de herhaling op CBC Radio 1, verhaalde de correspondent over het geïnstitutionaliseerde racisme in de Braziliaanse maatschappij, waarbij hij nog de opmerking maakte dat in Brazilië elke 23 minuten een zwarte jongen of man wordt doodgeschoten door de politie…… Dat gaat nog wel even ‘wat verder’ dan wat de racistische politie van de VS durft te flikken…….

Dear people of the United States.

These armoured police vehicles and troops you see now in your streets we in Latin America know very well since long time. You’re witnessing just a tiny example of Washington’s repression policy exported to governments worldwide.

Image

5:32 PM · Jul 21, 2020Twitter for Android 

82 Retweets and comments 162 Likes

Volgens de correspondent hebben ook de protesten in de VS n.a.v. de politiemoord op George Floyd, de aandacht voor politiemoorden in Brazilië flink vergroot en hebben daar zoals we weten tot grote protesten geleid…..

In plaats van Black Lives Matter (BLM) gebruikt men daar de Portugese variant: Vidas Negras Importam.

Brazil official recorded calling black rights movement 'scum ...

In een mensenrechtenrapport van de Braziliaanse overheid over het jaar 2019, dat mei dit jaar werd gepubliceerd, ontbraken de gegevens over politiemoorden (deze politiemacht schiet zelfs zwart gekleurde pubers onder de 16 dood….)…. Volgens zeggen heeft de Braziliaanse overheid onder dwang van de fascistische president Bolsonaro deze gegevens verwijderd daar Bolsonaro en zijn geteisem dat voor regering moet doorgaan, bang waren dat dit tot extra protesten zou leiden………

In Brazilië leiden deze politiemoorden zelfs niet tot een (rechterlijk) onderzoek, laat staan dat agenten vervolgd worden voor het vermoorden van zwarte jongens en mannen…….

Zie ook:

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners…..‘ 

Cancel
culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit
Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van
meningsuiting…….

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘    

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada 

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten‘ (de gevolgen van de inzet van ‘federale politie’ door de psychopathische fascist Trump)

Black
Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man
vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man
(nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men
in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet
centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een
terreurorganisatie neer te zetten…..) 

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat
‘ (blijkbaar rekent men Brazilië niet tot de ontwikkelde landen….)

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

Zie wat betreft de ‘Coronachantage’ tijdens de BLM protesten van Curaçao, Aruba en Sint Maarten:

EU sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de anti-racistische demonstraties durft te chanteren‘ 

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

Black Lives Matter maar niet voor neokoloniaal Rutte 3: Coronahulp voor Antilliaanse slaveneilanden alleen na hervormingen‘ (en zie de links in dat bericht)

Rellen op Curaçao, de verantwoordelijken: Raymond Knops (CDA staatssecretaris) en Kajsa Ollongren (D66 minister)

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis

Facebook dat zo hoog van de toren blaast over fake news, staat keiharde leugens van Trump toe

Ongelofelijk
maar wel eerder aangekondigd: Facebook dat de laatste jaren zo op de ‘fake
news trommel’ heeft geroffeld, staat honderden advertenties toe van
Trumps verkiezingscampagne met keiharde leugens over het
stemrecht…… De ophef zeker onder Democraten is groot, niet
verwonderlijk als je bedenkt dat met deze advertenties het volk wordt
misleid en dat Trump o.a. daarmee een tweede termijn kan
veiligstellen…..

De Trump
administratie wil het stemmen per post onmogelijk maken, daarvan
zijn vooral Democratische kiezers afhankelijk en als Trump zijn zin krijgt de dupe, althans als het Coronavirus
nog langer haar slopende werk blijft doen, of zelfs omslaan in een tweede golf in de VS….. Als dat gebeurt zullen nog minder Democratische
kiezers ter stembus gaan en afhankelijk zijn van stemmen per post (dat zou men hier ook al moeten voorbereiden, althans als de hysterie aanhoudt)…… Trump heeft al laten zien dat hij
desnoods de hele postbezorging wil frustreren en naar god
helpen…..

De
Democraten hadden vorig jaar al moeten toeslaan toen topgraaier
Zuckerberg, de eigenaar van Facebook, liet weten dat in de gang naar
de verkiezingen (a.s. november) zijn platform leugens van de
politieke partijen zou toestaan……. Na die mededeling hadden alle
signalen op rood moeten staan, zeker gezien alle leugens over
Russische bemoeienis met en de zogenaamde manipulatie door dat land van de
presidentsverkiezingen in 2016……

Je kan
er dan ook donder op zeggen dat de Democraten destijds hebben
besloten niets te doen, immers ook zij kunnen hun leugens ventileren
op Facebook….. Mede met de desinformatie over het stemrecht kan Trump
inderdaad zijn tweede termijn veiligstellen, niet voor niets ook dat
Trump een paar maanden geleden liet weten, dat wanneer iedere VS
burger (‘Amerikaan’) die mag stemmen en dat zou doen, de
Republikeinen nooit meer aan de macht zouden komen…..

cartoon Facebook | Pluis Producties

Kortom
het is duidelijk dat de Democraten zich in de vingers hebben gesneden
door Zuckerberg niet onmiddellijk ter verantwoording te roepen en nu dus moord en brand schreeuwen….. (ook al is de reden
daarvoor volkomen legitiem) Ofwel de Democraten zijn enorme
hypocrieten, die elke intelligentie missen om te kunnen zien wat de
consequenties zijn van zaken die van meet af aan totaal belachelijk
en in feite misdadig zijn, zoals de mededeling van Facebook dat
leugens in aanloop van de verkiezingen zullen worden getolereerd……

Ach ja
de Democraten, een stel hypocrieten die in feite dezelfde zaken
behartigen als de Republikeinen, neem de verkiezingsbeloften van
Obama, hij zou de (illegale) oorlogen stoppen die George W. Bush is begonnen, waarvoor hij prematuur
de Nobelprijs voor de Vrede ontving, echter in de praktijk was Obama
de eerste president die de VS twee volledige termijnen in de
‘oorlogsstand’ hield….. Hij begon NB ook nog eens drie oorlogen, één
in Oost-Oekraïne, één in Libië en in feite ook die tegen de
regering Assad in Syrië…… Al vanaf 2006 was de VS bezig met de
voorbereiding van die laatste oorlog, eerst werd middels een door de
CIA georganiseerde ‘opstand’ gepoogd Assad weg te krijgen, daarna
door het ‘invliegen van terreurgroepen’, inclusief IS (ISIS) en
uiteindelijk door een onverholen deelname van de VS aan die door henzelf georganiseerde
oorlog…..

Wij
kunnen uiteraard niet meedoen aan de door de Democraten op poten
gezette petitie waarvan je de tekst hieronder vindt, echter
belangrijk genoeg om over te nemen en nog eens te laten zien dat men
totaal geen moeite heeft met het brengen van fake news (nepnieuws) en
andere leugens, zolang het maar in het eigen straatje past………

Moet je
nagaan: al een paar maanden is men in de VS bezig met het brengen van
de leugen dat China en Rusland de verkiezingen in de VS nu al
manipuleren…… ha! ha! ha! ha! In de VS heeft men niemand nodig om
de verkiezingen te manipuleren, men is daarvoor zelf kranig genoeg,
zoals ook nu weer blijkt….. 

Vreemd overigens dat de reguliere media, die de leugen blijven herhalen dat Rusland de presidentsverkiezingen van 2016 heeft gemanipuleerd, amper of geen woord vuil maakten aan de Israëlische psychopathische oorlogsmisdadiger Netanyahu, die in het congres in 2015 het volk te verstaan gaf toch vooral op Trump te stemmen tijdens de verkiezingen een jaar daarna, dit daar Obama al had beloofd zijn veto uit te spreken over nieuwe sancties tegen Iran…….. De tevens ordinaire misdadiger Netanyahu loog toen zelfs keihard dat Iran binnen een paar weken een heel arsenaal aan kernwapens zou kunnen fabriceren…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Dan nog de gift van $ 1,200.– van Trump aan elke inwoner van de VS (althans als die legaal is in de VS), alsof dat niet een uiterst smerige vorm is van stemmen kopen….. Trump had daarvoor verordonneerd dat elke check zijn naam als gever moest bevatten, over manipulatie van de verkiezingen gesproken >> totaal belachelijk en dit zou in een echte democratie zonder meer als misdadig worden beoordeeld!!

Vergeet na dit ‘alles’ niet de enorme
kapitalen die grote bedrijven in de verkiezinggscampagnes steken, waarmee ze
invloed kopen in de volgende administratie die de VS zal leiden…. Veel van die bedrijven geven beide kandidaten een fiks bedrag…… Alsof dit geen ongeoorloofde beïnvloeding is van de presidentsverkiezingen…… Te zot voor woorden dat dit mag en dat die bedrijven dit zo openlijk doen……

Tell Facebook to STOP the lies about voting rights on their platform

Signature
needed (PFAW)
*

Hoe werkt de bewaarfunctie in Facebook?

Donald Trump’s
reelection campaign is buying HUNDREDS of ads on Facebook that spread
dangerous disinformation about voting.

But Facebook REFUSES
to take these false ads down —
and
the company continues to profit from them.

 

That’s
why we’re demanding investigations into Facebook for profiteering
from political ads that propagate lies about voting. Add your name
now to join us! >>

Facebook has
repeatedly refused to hold Trump to any sort of standard on its
platform. And now, as states consider expanding their vote-by-mail
options to help Americans vote safely in November – the Trump
campaign is once again relying on the platform’s lax policies to
incite fear and misinformation about efforts to expand voting
options.

Trump’s re-election
campaign has already purchased over 500 Facebook ads that spread
disproven claims about voter fraud.1 And how can these
false, irresponsible ads run unchecked?

Because Facebook
exempts politicians’ ads — including Trump’s — from any
fact-checking. 

And even though Facebook claims it bans political ads
that discourage people from voting,
the
platform has done nothing to stop the Trump campaign from publishing
its harmful ads.

Clearly, the
team at Facebook has learned
nothing
from its 2016 debacle — when the presidential election was polluted
by foreign lies and propaganda shared on the platform.

Add
your name to demand immediate investigations into Facebook — and to
stop the company from profiting from vote-suppressing ads! >>

In an election
year where the stakes could not be higher, these posts could
discourage everyday Americans from exercising their right to vote.

As the November
elections approach, I hope you’ll join me in demanding real
accountability for Facebook.

Thanks for all you do,

– Zach, PFAW

======================

* PFAW:
People For the American Way, een Democratisch vehikel.

Voor meer berichten over Facebook, manipulatie (van verkiezingen), nepnieuws en/of Zuckerberg, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.