Met de winst van Biden is het fascisme in de VS bepaald niet weggestemd

In het
volgende artikel van Pete Dolack (gepubliceerd op CounterPunch)
gaat hij in op ‘de grote winst’ van Biden* t.o.v. Trump en stelt
daarbij dat met de winst voor Biden het fascisme bepaald niet is weggestemd, me
dunkt een open deur inschoppen. Dolack vergeet voor het gemak dat
niet alleen de Republikeinen verantwoordelijk zijn voor het opleven
van het fascisme in de VS, de Democraten hebben daar maar al te
graag aan meegedaan met het haat- en angstzaaien tegen
respectievelijk voor diverse buitenlanden……

Ook de
militarisering van de politie is een zaak die niet alleen is voorbehouden aan de Republikeinen >> al onder Clinton en
later onder Obama werd e.e.a. steeds verder aangekleed (de macht van politie
en geheime diensten uitbreiden is immers één van de eerste zaken
die een fascistische dictator oude stijl als eerste ter hand neemt)

Eén van
de kenmerken van een fascistische staat is bovendien ongebreideld
nationalisme en dat was in de VS al vele decennia aanwezig voordat
WOII uitbrak en ja daaraan deden en doen de Democratische en
Republikeinse Partij maar wat graag aan mee……

Helemaal
vreemd vind ik de constatering van Dolack dat het nieuwe fascisme
niet gepaard gaat met paraderen van het leger als onder de nazi’s in
Duitsland en de fascisten in Italië en daarbij haalt hij de
fascistische regimes in Chili en Argentinië aan**,
echter die fascistische regimes spiegelden zich juist aan de nazi’s,
inclusief de militaire ‘ganzenpas…..’

Voorts
is de agressie van de VS tegen de vele buitenlanden waar deze
terreurentiteit een inval deed (illegale oorlogsvoering) volkomen in lijn met fascistische
regimes, keer op keer stelt men simpel als de VS een Washington niet
welgevallig buitenland binnenvalt, dit is om de VS te beschermen…..
Daarnaast kan de VS het altijd prima vinden met fascistische regimes,
sterker nog, de coup die vooraf gaat aan de installering van een
fascistische junta wordt voor het grootste deel voorbereid door de VS
en meestal uitgevoerd onder regie van de CIA….. Hoe fascistisch wil
je het hebben???

Het
indoctrineren van kinderen op school gaat o.a gepaard met belachelijke nationalistische rituelen, zoals het groeten van de vlag en het
stokstijf stilstaan als het vermaledijde volkslied is te horen (met de hand op het hart… ha! ha! ha!) van
deze op bloed van de oorspronkelijke volkeren gefundeerde vereniging
van terreurstaten……. Het voorgaande is ingevoerd om te laten zien dat de zogenaamde Amerikanen recht hebben op hun middels een enorme genocide gestolen land…… En ook het hersenspoelen van kinderen met
z.g. Amerikaanse waarden en normen, plus hun foute
geschiedenislessen, die geheel in tegenstelling staan tot de
werkelijkheid (zoals het verzwijgen van die genocide op de oorspronkelijke volkeren in de VS) is zonder meer een fascistische indoctrinatie!!

Toch
is er genoeg te leren uit het artikel van Dolack die ook ‘mooie
inzichten’ geeft, als je het voorgaande maar ‘in het achterhoofd
houdt’ (zo geeft Dolack in het kort weer wat de meest bekende 20ste eeuwse dictaturen betekenden voor de lonen en arbeidsvoorwaarden van arbeiders; terwijl de economieën prima draaiden, Ap):    

November
8, 2020

Don’t
Let Up: Fascism isn’t Dead Yet

by Pete
Dolack

Photograph
Source: Anthony Crider – CC BY 2.0

Even if Joe Biden had won the U.S.
presidency by the expected landslide, the threat of fascism would
remain. And not simply because Trumpites are not going away anytime
soon.

Donald Trump doesn’t have the
intelligence, competence or sufficient ruling-class backing to
actually become a fascist dictator. His desire to be one, however,
has been more than sufficient to necessitate the widest possible
movement against him and the social forces he will continue to
represent, and there is no doubt his authoritarian impulses would
have become still worse had he won a second term. What little
democracy is left in the United States’ capitalist formal democracy
would have been further reduced.

It might be better to
understand Trump as the Republican Party’s frankenstein —
the culmination of the Republican “Southern Strategy.” Richard
Nixon was an open racist who developed the strategy of sending dog
whistles to White racists; Ronald Reagan promoted “states’
rights,” well understood code words for supporting racially biased
policies; George H.W. Bush exploited racial stereotypes with his
Willie Horton campaign ads; George W. Bush’s presidency will be
remembered for his callous ignoring of New Orleans and its
African-American population in the aftermath of Hurricane Katrina;
and the roster of Republicans hostile to civil rights is too long to
list. Moreover, the Republican Party, with very few exceptions, has
been an eager promoter and enabler of Trump’s virulent pro-big
business policies with most not even bothering to pretend to
challenge Trump’s racism and misogyny.

It was no surprise that a
billionaire con man whose business plan has long been to screw his
real estate empire’s working-class contractors and use every trick
imaginable to not pay taxes or his creditors was going to stick it to
working people.

The Trump administration has been
the worst U.S. presidency in history with an extraordinarily fierce
approach to class warfare. But let us consider what fascism is: At
its most basic level, fascism is a dictatorship established through
and maintained with terror on behalf of big business. It has a
social base, which provides the support and the terror squads, but
which is badly misled since the fascist dictatorship operates
decisively against the interest of its social base. Militarism,
extreme nationalism, the creation of enemies and scapegoats, and,
perhaps the most critical component, a rabid propaganda that
intentionally raises panic and hate while disguising its true nature
and intentions under the cover of a phony populism, are among the
necessary elements.

Despite varying national
characteristics that result in major differences in the appearances
of fascism, the class nature is consistent. Big business is
invariably the supporter of fascism, no matter what a fascist
movement’s rhetoric contains, and is invariably the beneficiary. We
often think of fascism in the classical 1930s form, of Nazis
goose-stepping or the street violence of Benito Mussolini’s
followers. But it took somewhat different forms later in the 20th
century, being instituted through military dictatorships in Chile and
Argentina. Any fascism that might arise in the U.S. would be wrapped
in right-wing populism and, given the particular social constructs
there, that populism would include demands to “return to the
Constitution” and “secure the borders.”

Formal democracy vs.
fascism

United Statesians have indeed
suffered through four years of militarism, extreme nationalism, the
creation of enemies and scapegoats, the imposition of
“constitutionalist” judges and demands to “secure” borders,
complete with open racism and misogyny. But the Trump administration
and its followers constitute a movement with the 
potential to
bring about a fascist dictatorship, not actual fascism. Should the
U.S. ruling class — industrialists and financiers — decide
they would no longer tolerate the country’s limited,
corporate-constrained variety of “democracy,” the militias and
assorted far right street gangs that “stand by” on Trump’s
command would be unleashed without constraint. And they would be
openly joined by police and security agencies in fomenting violence
rather than being tacitly supported as they are at present.

Nonetheless, fascism is the last
resort of any capitalist ruling class. Instituting a fascist
dictatorship is no easy decision even for the biggest industrialists,
bankers and landowners who might salivate over the potential profits.
For even if it is intended to benefit them, these business elites are
giving up some of their own freedom since they will not directly
control the dictatorship; it is a dictatorship 
for them,
not 
by them.
It is only under certain conditions that business elites resort to
fascism — some form of formal democratic government, under which
citizens “consent” to the ruling structure, is the preferred form
and much easier to maintain. Working people beginning to withdraw
their consent — beginning to seriously challenge the economic
status quo — is one “crisis” that can bring on fascism. An
inability to maintain or expand profits, as can occur during a steep
decline in the “business cycle,” or a structural crisis, is
another such “crisis.”

A summary of what happened under
the fascist regimes of the 20th century shows the class nature of
fascism clearly.

*In Germany, corporate profits more
than doubled in five years, while from Hitler’s ascension to power
on January 30, 1933, to the summer of 1935, wages dropped 25 to 40
percent. In 1935, a “labor passport” was instituted in which the
employer wrote reports on the holder. The employer could confiscate
the passport at will, without which employment could not be taken,
effectively making it impossible to change jobs. In 1938, it was
formally made illegal for a worker to change jobs.

*In Italy, from 1926 to 1934,
industrial wages were reduced at least 40 to 50 percent, while
agricultural wages were reduced 50 to 70 percent. Unemployment meant
the specter of starvation, and as a further whip to keep wages down,
children were regularly used in agricultural and factory work as
substitutes for fired adults. From 1935, many factory employees were
placed under direct military discipline; missing more than five days
of work was a penalty subject to nine years’ imprisonment. All
workers had to carry a “labor passport.”

*In Francisco Franco’s Spain,
real wages in 1949 were 50 percent of those in 1936. Rationing lasted
until 1952; the rations alone were insufficient to maintain human
existence. The historian Paul Preston, author of two books that
closely examine Franco and his regime, quoted Hitler aide Heinrich
Himmler as calling the Franco regime “more brutal in its treatment
of the Spanish working class than was the Third Reich in its dealings
with German workers.”

*In Augusto Pinochet’s Chile, the
majority of workers earned less in 1989 than in 1973 (after adjusting
for inflation). Labor’s share of the national income declined from
52 percent in 1970 to 31 percent in 1989. The minimum wage dropped
almost by half during the 1980s, and by the end of that decade,
Chile’s poverty rate reached 41 percent and the percentage of
Chileans without adequate housing was 40 percent, up from 27 percent
in 1972. One-third of the country’s workforce was unemployed by
1983.

*In Argentina, the main union
federation was abolished, strikes outlawed, prices raised, wages
tightly controlled and social programs cut. As a result, real wages
fell by 50 percent within a year. Tariffs were reduced deeply,
leaving the country wide open to imports and foreign speculation,
causing considerable local industry to shut. For the period 1978 to
1983, Argentina’s foreign debt increased to $43 billion from $8
billion, while the share of wages in national income fell to 22
percent from 43 percent.

Capitalists remain firmly in
control

Even with the dramatic rise in
unemployment and the trillions of dollars handed out to large
corporations since the start of the pandemic, the above disasters for
working people, imposed through unrestrained violence, is far beyond
what working people experienced under Trump.

Industrialists and financiers have
an iron grip on U.S. politics (witness the dreadful choice the two
corporate parties have just offered), and the overdue economic
downturn triggered by the pandemic has not hurt profits for most big
corporations, with bailouts provided for those who have
taken a hit to their bottom lines. Financiers and speculators are
doing quite well, and because Wall Street values stability,
financiers likely were more behind Joe Biden than Trump. As the
Democratic Party favors financiers (while the Republicans favor
industrialists), Wall Street will have no problem at all with the
incoming Biden administration. Some industrialists likely have tired
of Trump’s antics, or calculate that they have gotten all the
services they can reasonably expect from him; some among this
grouping probably don’t mind a change. And given Biden’s decades
of loyal service to corporate interests, in particular the banking
industry, little gnashing of teeth is likely to be found in corporate
boardrooms.

There was no need for U.S.
capitalists to institute a fascist dictatorship during the Trump
administration and there won’t be any need in the near future. So,
to circle back to the opening of this article, why should it be said
that the threat of fascism is undiminished with the ouster of Trump?
That is because as long as capitalism exists, the threat of fascism
exists.

The system is called capitalism
for a reason — it is the rule of capital. The owners of capital.
Those who have capital generally divide into two camps,
industrialists and financiers, as alluded to above. Industrialists
own or are the top managers of enterprises that produce tangible
goods and services, while financiers trade, buy and sell stocks,
bonds and other securities, continually inventing new instruments to
profit off virtually every aspect of commercial activity. The two
compete fiercely for the bigger half of the profits and thus have
sometimes conflicting interests, but there is considerable overlap
between the two sectors of capitalists. Crucially, their class
interests are completely aligned.

Employees are paid far less
than the value of what they produce; this is the source of
corporate profit. The bloated salaries and profits generated by
exploitation of employees is far greater than can be thrown into
spending on luxuries or used for business investment, so these
massive piles of money are diverted into financial speculation,
swelling an already bloated financial sector, which grabs large
amounts of this speculative money for itself. Top managers of
industrial firms in turn are paid largely in stock so that their
interests are “aligned” with that of finance capital, to use Wall
Street lingo.

Elections dont
decide who gets to rule

This is the ordinary and routine
working of capitalism. As long as people consent to this arrangement
— and thus consent to their ongoing exploitation — all is
well for industrialists and financiers. But what if consent begins to
be withdrawn? What if an economic downturn is so severe and sustained
that it becomes difficult to extract profits? This is when
capitalists begin to think about putting an end to formal democracy
and instituting authoritarian rule. At the most extreme, this
authoritarian rule can slide into fascism. Such a scenario is always
a possibility because capitalism is inherently unstable. Twenty years
into the 21st century, we’re already living through a third
economic downturn, each worse than the previous one.

United Statesians, for now, have
pushed back against a potential slide toward fascism by ousting
Trump, albeit only by a narrow margin. But the recent global trend is
unmistakable: Far right authoritarian ideologues remain in office in
countries around the world, among them Brazil, Turkey, Hungary,
Poland and the Philippines, and the U.S. has a history stretching
back to the 19th century of installing right-wing dictators and
overthrowing democratically elected governments. Capitalists have a
variety of economic tools at their disposal to maintain their rule,
the armed force of governments to enforce their rule, and a variety
of institutions and control of the mass media to reinforce ideologies
upholding their rule. Elections in capitalist countries decide who
gets to govern, not who gets to rule.

Formal democracy is the preferred
method of ruling, but if violence, ranging all the way to fascism, is
the only way to maintain their power, that is what industrialists and
financiers will insist their governments impose. Fascism can’t
arise or be raised to power without a social base, a badly confused
bloc that supplies support and the shock troops. This social base has
to be maleducated enough to believe the obvious lies spewed by the
leader and be enthused by the permission granted to openly display
their hatreds, be those racism, misogyny, nativism, homophobia or
anti-Semitism, permission wrapped in virulent nationalism. The
millions of fanatical Trump followers are a monument to the lack of
education in the U.S., a pervasive propaganda system and the product
of decades of relentless Republican Party ideology. There can be no
potential fascist movement without such a social base.

Given this fanatical support of
Trump despite the massive failures and undisguised class warfare of
his administration, both the followers and the shock troops will
remain when Trump soon leaves the White House. Will they be called on
in the future? If you don’t want the threat of fascism to hover in
the background, you’ll have to get rid of capitalism.

Pete Dolack writes
the Systemic
Disorder
 blog and has been an activist with several groups.
His first book, It’s
Not Over: Learning From the Socialist Experiment
, is available
from Zero Books and he has completed the text for his second book,
What Do We Need Bosses For?

===============================

*  Biden haalde weliswaar een grote winst, maar in het congres gaan de Democraten hoogstwaarschijnlijk terug in het aantal zetels voor het lager huis. (waardoor regeren zeer moeilijk zal worden, daar de senaat in handen zal blijven van de Republikeinen……)

**
De fascistische dictatuur in Chili begon op 11 september 1973 (de
eerste 9/11) en eindigde op 11 maart 1990, die in Argentinië begon
op 24 maart 1976 en eindigde 10 december 1983)

Zie ook: ‘Biden (de gekozen VS president) al bezig met aanstelling van door Republikeinse eisen geschikte ‘kabinetsleden’‘ 

Het electorale college in de VS, met ‘kiesmannen’, werd opgetuigd om de slavernij te laten voortbestaan’

VS militarisme marcheert door: geen discussie of media aandacht voor Washingtons oorlog tegen de wereld

VS moordmachine weer in handen van ‘volwassen en bekwame leiding’‘ 

Joe Biden president, echter de peperdure campagne was zo slecht dat de senaat in handen blijft van de Republikeinen……‘ (en zie de links in dat bericht!!)

En ter zijde: De EPA heeft toestemming gegeven om dicamba te herintroduceren op de VS markt, leuk vooruitzicht daar Biden TTIP zal tekenen

Bidens puppeteers verwijten Trump slap buitenlands optreden‘ 

Het electorale college in de VS, met ‘kiesmannen’, werd opgetuigd om de slavernij te laten voortbestaan

In OVT afgelopen zondag o.a. aandacht voor het kiessysteem in de VS.
Markha Valente, een deskundige legde uit dat e.e.a. zo werd opgezet dat de staten die
minder inwoners hadden, toch invloed zouden hebben.

Klopt
inderdaad, echter wat Valente er niet bij vertelde, is het
feit dat dit perverse kiessysteem dat niets met democratie te maken
heeft, is opgezet om de slavernij in het zuiden van de VS te laten
voortbestaan (ze noemde de slavernij wel terloops als één van de oorzaken), immers die staten hadden inderdaad veel minder inwoners
dan meer noordelijk gelegen staten en de machtigen in die staten
waren juist ook de slavenhouders, daarom werden de slaven meegeteld als inwoners….. Het één en ander daar de slavenhouders zich tegen de grotere noordelijke
staten keerden daar de roep om de slavernij af te schaffen in het noorden steeds
groter werd……. Die roep leidde uiteindelijk tot de burgeroorlog in de VS…..


Valente vertelde verder dat het volk van de VS in 1968 voor 80% een direct kiesstelsel wenste, maar dat dit in 1970 door de senaat werd weggestemd (1970 Dixiecrats), men wilde o.a. de gekleurden geen stemrecht geven…… 

Het Care2 team heeft een petitie opgezet om dit systeem afgeschaft te krijgen en in te ruilen voor een direct kiessysteem* (het lullige
is dat daar de grondwet voor moet worden veranderd en daarvoor heb je
twee derde van het congres nodig en drie kwart van de staten, aldus Valente….) Valente legde zoals gezegd e.e.a uit in OVT (zonder de nadruk op de slavernij te leggen). Palm eindigde met te zeggen dat het voor ons Nederlanders (die hij eerder ‘rechtgeaarde democratische Nederlanders noemde….’) niet is te begrijpen: “Alsof de Flevopolder ook invloed moet hebben……” Valente vroeg hem daarop: “Vind je van niet?” Het zal ‘geschiedkundige’ Palm wellicht ontgaan zijn dat Flevoland tegenwoordig en dat al geruime tijd (sinds 1986) de twaalfde provincie is van Nederland…… (wellicht ook daarom dat OVT voor het eerste uur van haar programma, zoals gewoonlijk wel gebeurt, geen tegels met de programma onderdelen had geplaatst op de gemist site van Radio1…… tja je kan de seksisten presentators Palm en van der Gaag niet zomaar voor paal zetten ‘natuurlijk’)

Hier de petitietekst van het Care2 team (die wij uiteraard niet kunnen tekenen, maar heb je familie, vrienden of kennissen met de VS nationaliteit, waarschuw ze dan deze petitie te tekenen):

The
Electoral College was built to uphold slavery. It’s time to abolish
it and create a national popular vote system instead!

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>


Four times as much power:
that’s how much disproportionate weight is afforded to voters in the
largely rural state of Wyoming versus the densely populated states of
Texas and California. This inequality is a very purposeful part of
the Electoral College, the antiquated system by which the U.S. elects
its presidents. It is patently unfair and wrong for a voter in one
state to be given four times as much voice in choosing our future
leaders as someone in another location.
It’s
also wrong to keep an institution alive that was explicitly founded
to protect slavery.
Because
that’s the truth about the Electoral College.

Back in the late 1780s, the South
had a much, much smaller voting population than the North. Worried
that the more populous states would choose an abolitionist president
and outlaw slavery, southerners demanded a “compromise” in
which they’d get extra electors — way more than were actually
justified by the small number of white male voters there. They
achieved this through counting the humans they had enslaved in order
to pad their numbers and
fake
a larger enfranchised population. As a result, even to this day the
Electoral College continues to disproporationately empower White,
rural voters in states like Wyoming, Alaska, and the Dakotas, while
minimizing the voices of city-dwellers and people of color in states
like California, Texas, and New York.
This
racist legacy must end. It’s time for us to elect presidents through
a direct popular vote!
Sign
the petition to demand the U.S. abolish the Electoral College now.

Thank you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

P.S. Far
from preventing a tyranny of the majority, the Electoral College
established a “tyranny of the minority.”
It’s
time we get rid of this institution, once and for all.

==============================================

* In Nederland kunnen we wel de Tweede Kamer kiezen, maar niet de Eerste Kamer, dat gebeurt door leden van de 12 Provinciale Staten, getrapte verkiezingen noemt men dat…… Het is natuurlijk totaal ondemocratisch en alleen daarom zou je Nederland al niet als democratie moeten zien, maar bijvoorbeeld ook dat constitutionele monarchie is een vehikel dat niets met democratie te maken heeft……. Nederland wordt ook parlementaire democratie genoemd, je kan Nederland dus op 2 manieren aanduiden….. ha! ha! ha! ha! ha!  ‘parlementair’, oh ja de Tweede Kamer is onderdeel van een parlement, waartoe ook de eerste Kamer behoort, echter dan weer met de toevoeging dat burgers geen lobbyisten van het bedrijfsleven in de eerste Kamer kunnen wegstemmen…… Wat een belachelijk zootje!!! 

Zie wat betreft Nederlandse politiek: ‘Ollongren (minister D66) wil de politiek dichter bij de burger brengen…… Oei, zandzakken voor de deur!‘ (lezen mensen, die Ollongren is compleet gek [in de negatieve zin wel te verstaan….]) En deze politicus weigerde de huurverhoging te bevriezen, sterker we kregen de hoogste huurverhoging in 6 jaar tijd voor de kiezen (hoe dicht bij de burger wil je de politiekt hebben?)….. Terwijl we al achterlijk hoge huren hebben in dit land, zo hoog dat
huurders 10% meer betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers….. (‘politicus’ voor Ollongren, daar ik geen onderscheid meer maak tussen vrouwen en mannen, dat leidt
alleen maar tot achterstelling van vrouwen en daar moeten we eindelijk
helemaal vanaf!)

Zie voorts: ‘VS moordmachine weer in handen van ‘volwassen en bekwame leiding’‘ 

Joe Biden president, echter de peperdure campagne was zo slecht dat de senaat in handen blijft van de Republikeinen…….

Joe Biden de nieuwe president van de VS

EU
politici stil na Trumps claim dat hij de verkiezingen heeft gewonnen,
zoals ze ook stil waren toen hij dreigde maatregelen te nemen als hij de
verkiezingen zou verliezen

Jemen: Biden zal als president de genocide niet stoppen‘ 

Democraten hebben de wereld ‘geshockeerd’ met hun waardeloze campagne tegen Trump

Joe Biden (Democratisch presidentskandidaat): Rusland trekt bondgenootschappen uit elkaar

Trump of Biden, een amper bestaand verschil‘ 

Kamala
Harris, vicepresidentskandidaat voor de Democraten, geeft aan dat China
ook onder Biden te maken zal hebben met een koude oorlog
‘ 
 

De VS is een fascistische (politie-) staat

‘Working-Class Joe’ (Biden) gevloerd door Bernie Sanders‘ 

Voor meer berichten met van der Gaag en Palm, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Joe Biden president, echter de peperdure campagne was zo slecht dat de senaat in handen blijft van de Republikeinen…….

Ondanks
dat de Democraten een keer zoveel geld in de campagne hebben
gestoken dan de Republikeinen, heeft de partij geen extra zetels in de senaat kunnen
bemachtigen, daardoor hebben de Democraten zetels verloren in het Huis van Afgevaardigden…… Ofwel de overmacht die de Democraten tot nu toe hadden in het Huis van Afgevaardigden zijn ze nu ook kwijt……

Kortom
het regeren zal Biden zeer moeilijk worden gemaakt……

Ralph
Nader schreef een uitgebreid artikel over deze zaak en hij verwijt de
Democraten slappe kandidaten te hebben ingezet….. De grote makke is
wat mij betreft de afkeer van de Democraten voor wat meer linkse
kandidaten, de partij heeft zelfs laten zien geen zin te hebben in een meer sociaal politiek beleid, vandaar
ook dat Bernie Sanders de voorverkiezingen niet mocht winnen, precies
als 4 jaar geleden gebeurde…… (hetzelfde overkwam Jerremy Corbyn van Labour in Groot-Brittannie, al heeft men van hem de verkiezingen gestolen met de smerige propaganda, zelfs op de zogenaamd onafhankelijke BBC, als zou hij antisemiet zijn*)


Zit nu
(gisteravond 18.10 u.) al 20 minuten te luisteren naar CBC Radio One,
het getoeter en hysterische geschreeuw is duidelijk op de achtergrond
te horen bij het commentaar van ter plekke zijnde verslaggevers. Wat
in en in triest dan dat deze mensen denken dat er een
aardverschuiving heeft plaatsgevonden met Biden, maar dat ze daar
amper de vruchten van zullen plukken……..

Oké het
is mooi dat een fascistische psychopaat, vrouwenhater, racist, natuurvernietiger, moordenaar van bijzondere dieren**
en
neoliberale rotschoft is weggestemd, maar nogmaals: wat zullen de
gewone VS burgers daarvan merken?? Zeker als je bedenkt dat de neoliberale oorlogsmisdadiger Biden
heeft beloofd Venezuela en Iran aan te zullen pakken, ofwel dat
worden weer nieuwe illegale oorlogen die grote aantallen mensen het
leven zullen kosten en daarbij de al waanzinnige staatsschuld van de VS met
gigantische kapitalen zal laten groeien……. (de ‘running mate’ van Biden, ofwel de nieuwe vicepresident van de VS >> Kamala Harris, heeft al laten weten dat de koude oorlog met China blijvend zal zijn……***)

Published
on Saturday, November 07, 2020 by Common
Dreams

Biden
Has Ousted a Lying and Corrupt Trump—But That Doesn’t Mean
Democrats Had a Great Election Day

Loaded with nearly twice as much
money as the GOP, the Democrats showed that weak candidates with no
robust agendas for people where they live, work, and raise their
families, is a losing formula.

by
Ralph
Nader

"Will the leaders of these inexcusable defeats—Senator Chuck Schumer and House Speaker Nancy Pelosi—explain how this happened?" asks Nader. (Photo: Alex Wong/Getty Images)

“Will
the leaders of these inexcusable defeats—Senator Chuck Schumer and
House Speaker Nancy Pelosi—explain how this happened?” asks
Nader. (Photo: Alex Wong/Getty Images) 

Apart from barely squeezing through
the swing states to defeat corrupt, incompetent, lying, corporatist
Donald Trump, the Democratic Party had a bad election.

Loaded with nearly twice as much
money as the Republican Party, the Democratic Party showed that weak
candidates with no robust agendas for people where they live, work,
and raise their families, is a losing formula. And lose they did
against the worst, cruelest, ignorant, lawbreaking, reality-denying
GOP in its 166-year history.

The Democrats failed to win the
Senate, despite nearly having twice the number of Senators up for
re-election than the Republicans. In addition, the Democratic Party
lost seats in the House of Representatives. The Democrats did not
flip a single Republican state legislature, leaving the GOP to again
gerrymander Congressional and state legislative districts for the
next decade!

“Will
all this lead to serious introspection by the Democratic Party? Don’t
bet on it. The GOP tried to learn from their losses in 2012, which
led to their big rebound. Already, the Democratic Party is looking
for scapegoats.”

Will the leaders of these
inexcusable defeats—Senator Chuck Schumer and House Speaker Nancy
Pelosi—explain how this happened? Will they take some
responsibility and tell the American people why they let their
profiteering media consultants spend so much money on tepid,
low-impact TV ads at the expense of a massive ground game to give
voters personal reasons to get themselves out to vote, beyond Trump?
A third of all eligible voters stayed home. Could part of the problem
be the 15% commission the consultants receive from TV ad revenues as
compared to zero commissions from ground game expenditures?

Can the corporate Democratic
leaders respond to inquiries by progressives and the sidelined
primary voters of Senators Bernie Sanders and Elizabeth Warren? Can
they respond to why the living wage, the corporate crime wave, and
the GOP blocked stimulus/relief package passed by the Democrats
in May (including a $600 a week extension for tens of millions
of desperate workers and critical aid to local agencies overwhelmed
by the Covid-19 pandemic) were not prominently front and center?
Also, why did the Democrats refuse to campaign for full Medicare for
All, supported by 70 percent of the American people? The Democrats,
as pointed out by political media specialist, Bill Hillsman, did not
speak directly to white, blue-collar workers who deserted Hillary
Clinton for Donald Trump in 2016.

Moreover, the Democratic Party has
a long-standing problem with authenticity. Rhetoric for a large
infrastructure jobs program paid for by repealing corporate tax cuts
and loopholes is seen as a throwaway line by many voters. Democrats
should have explained, at the local level, how determination and
integrity could shape the upgrading of our schools, clinics, roads,
mass transit systems, waterworks, and other public services, with
good-paying jobs.

Meanwhile, the Trumpsters showed
their ferocious energy for wannabe, ego-obsessed, dictatorial Donald
with more rallies, signs, and door-to-door contacts. The Democrats
misread the faulty polls again thinking that the projected huge
turnouts were primarily their voters and not also the Trump voters
who turned out in greater numbers as well.

Too many Democratic operatives
treat Trump with derision and mockery, instead of stressing how his
daily lawlessness and serial violations of the Constitution have
dismantled the protections for the people and turned the government
over to big business to do and grab whatever they want.

Trump openly commits federal crimes
(e.g. The Hatch Act, the Anti-Deficiency Act) using federal property,
including the White House, for his campaign, spending money
illegally, while brazenly defying over a hundred investigative
subpoenas from the House of Representatives.

Yet, neither Biden and Obama nor
the Democratic Party made these corrupt forms of obstruction of
justice, front and center issues. They even ignored Trump’s past
criminal assaults of women, whom he has repeatedly degraded.

These many missed, obvious
opportunities have consequences. Don’t Trump voters and their
families also suffer from frozen minimum wages, from the absence of
adequate or any health insurance, from those sky-high drug prices
that Trump failed to reduce? He put more toxins in the air and water
and allowed more dangerous workplaces. Trump calls endangering people
and the planet “deregulation” but what he was really doing is
rewarding his corporate paymasters.

Trump just pushes many more buttons
than do the Democrats. Why don’t the Democrats promote more unions,
more consumer cooperatives, more campaign finance reforms, and more
known ways to empower the people directly?

“The
Democrats let Trump and his lawless Attorney General William Barr get
away with all his corrupt, criminal, and unconstitutional actions,
which have turned the White House into an ongoing crime scene. And,
despite this ‘rap sheet’ Trump came close to winning the Electoral
College for a second term!”

Of course, the Democrats would
never argue that the American people, not corporations, should
CONTROL what they already OWN such as the public lands, the public
airwaves, and the shareholding mutual and pension funds investing
their money. The Democrats never even think to demand that U.S.
taxpayers get a direct return for trillions of dollars of government
research and development that have subsidized the growth of modern
industries (from aerospace to computers to agribusiness, biotech,
pharma, and more).

While Trump incites street violence
and then cries loudly for “law and order,” the Democrats don’t
throwback “law and order” for violent, polluting corporate crooks
who cheat and harm children, consumers, workers, and communities, as
well as rip off government programs like Medicare. Trump has gotten
away with defunding the federal corporate crime police big time.
Never will the Democrats go after Trump for the bloated, runaway,
unaudited military budget and its Empire that are devouring
necessities here at home.

The House Democrats refused to keep
multiple impeachment pressure (apart from the Ukraine matter) on the
Republicans. A national TV audience of the Senate dealing with a
dozen of Trump’s impeachable offenses would give even the most
ardent Trump supporters pause. (See December 18, 2019, Congressional
Record, H-12197).

The Democrats let Trump and his
lawless Attorney General William Barr get away with all his corrupt,
criminal, and unconstitutional actions, which have turned the White
House into an ongoing crime scene. And, despite this “rap sheet”
Trump came close to winning the Electoral College for a second term!

Next time, the rulers of the
Democratic Party should listen to civic groups and advocates and not
be so smug and incommunicado. As an example, I’ll refer you to
my Eleven
Suggestions
 for turning out the vote, with popular mandates,
available to everyone in whole and in part for weeks (See also my
latest op-ed in
the 
Louisville
Courier-Journal
, October
27, 2020).

Now let’s see how many rollbacks
and repeals Biden will quickly institute to stop Trump’s
devastations and usher in a truly progressive, majoritarian set of
long-overdue policies.

Ralph
Nader
 
is a
consumer advocate and the author of
The
Seventeen Solutions: Bold Ideas for Our American Future
. His
new book is, 
Wrecking
America: How Trump’s Lies and Lawbreaking Betray All
,
co-authored with Mark Green.

Our work
is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
License. Feel free to republish and share widely.

========================================

*   Zie: ‘Jeremy Corbyn uit Labour gezet op basis van antisemitisme leugen‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over deze smerige zaak)

**  Trump heeft allerlei wetten buitenwerking gesteld waarmee bijvoorbeeld wolven en beren werden beschermd, zoals hij ook natuurgebieden heeft opengesteld voor commerciële activiteiten, wat voor veel van die gebieden betekent dat ze voor een groot deel vernietigd zullen worden…….

*** Zie: Kamala
Harris, vicepresidentskandidaat voor de Democraten, geeft aan dat China
ook onder Biden te maken zal hebben met een koude oorlog
‘ 

Zie ook: ‘Joe Biden de nieuwe president van de VS

EU politici stil na Trumps claim dat hij de verkiezingen heeft gewonnen, zoals ze ook stil waren toen hij dreigde maatregelen te nemen als hij de verkiezingen zou verliezen

Jemen: Biden zal als president de genocide niet stoppen‘ 

Democraten hebben de wereld ‘geshockeerd’ met hun waardeloze campagne tegen Trump

Joe Biden (Democratisch presidentskandidaat): Rusland trekt bondgenootschappen uit elkaar

Trump of Biden, een amper bestaand verschil‘ 

De VS is een fascistische (politie-) staat

‘Working-Class Joe’ (Biden) gevloerd door Bernie Sanders‘ 

Voor meer berichten over Bernie Sanders, Elisabeth Warren, Chuck Schumer, Nancy Pelosi, Joe Biden en/of Donald Trump, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. Het label BLM staat voor ‘Black Lives Matter’ en linkt naar berichten over de rassenrellen eerder dit jaar in de VS.

Beste bezoeker dat was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van, het weer werkt alvast mee. (een dag zonder hysterisch Corona en Biden gezeur)

EU politici stil na Trumps claim dat hij de verkiezingen heeft gewonnen, zoals ze ook stil waren toen hij dreigde maatregelen te nemen als hij de verkiezingen zou verliezen

Nog een keer laten westerse politici zien dat ze laffe honden zijn en geen woord van kritiek laten horen over de valse claim van Trump dat hij de verkiezingen heeft gewonnen…….. Het was al een schande van jewelste dat deze politici zich stilhielden toen Trump voor de verkiezingen suggereerde dat wanneer Biden zou winnen dit een teken zou zijn dat de verkiezingen werden gestoken en hij op dat moment maatregelen zou treffen die zijn presidentschap zouden bestendigen…… Let wel, deze politici stellen dat zij democraten zijn en dan laten ze de president van de ‘democratische vereniging van staten’ (ofwel de VS of USA) een lachertje maken van de democratie die ze ‘aanbidden’, zonder dat ze daar kritiek op leverden (de VS is overigens geen democratie in de ware zin van het woord, maar dat zijn Nederland en de EU uiteraard ook niet…)…. 

Opvallende gelijkenissen……

Het is een schande dat ook ‘onze politici’ die deel uitmaken van Rutte 3 te labbekakkerig zijn om Trump de democratische les te lezen, duidelijk uit angst voor kritiek en sancties van deze psychopathische fascist…….. Want veronderstel dat hij alsnog de verkiezingen wint…… Kijk je kan een president als Maduro van Venezuela zonder bewijs zo vaak als je wilt afschilderen als dictator, maar uiteraard niet Trump, een president van een bevriende natie, hoeveel terreur die natie ook uitoefent over de wereld, hoe zo’n schoft ook vrouwen beledigt en mannen aanzet tot verkrachting, hoe zo’n ploert ook gekleurde mensen beledigt en hen daarmee zelfs vogelvrij verklaart…………)

Zie ook: ‘Democraten hebben de wereld ‘geshockeerd’ met hun waardeloze campagne tegen Trump‘ (en zie de links in dat bericht)

Politieagenten VS schoten verwarde zwarte man dood waar zijn moeder bij stond en om diens leven smeekte‘ (en zie de links in dat bericht)

Het label ‘BLM’ direct onder dit bericht staat voor Black Lives Matter en verwijst naar berichten over de rassenrellen in de VS na een groot aantal politiemoorden. Voor meer berichten over Venezuela of de illegale oorlogen die de VS is begonnen, klik op het betreffende label en dat weer direct onder dit bericht.

De VS wordt aangevallen door landen die het haat op een manier die alleen de CIA ‘kan zien’

Caitlin
Johnstone heeft een allegorie geschreven over de VS, waarbij ze de
president van van de VS als keizer neerzet die oorlogszuchtig zoveel
mogelijk landen wil overheersen middels oorlog en intimidatie,
daarbij geholpen door de geheime dienst.

Deze
geheime dienst houdt de keizer voor dat hij een middel als 9/11 tot
z’n beschikking heeft om landen als Rusland, Iran en China aan te
kunnen pakken, waarbij ‘het mooie’ is, dat alleen de geheime dienst
kan zien dat die landen hem aanvallen als zou het een tweede 9/11
zijn…….

Zo
rolden afgelopen 2 weken maar liefst 3 van deze ‘aanvalsgolven’ van de
gedachtebank die deze geheime dienst heeft opgezet. De eerste weer
met Rusland als spin in het web en in de tweede worden Iran en China
genoemd als de grote boosdoeners, in de derde worden dan weer Russische militairen als dader aangemerkt…… Waarbij niet vergeten moet
worden dat middels de Wikileaks Vault 7 en 8 documenten blijkt dat
de geheime diensten van de VS een hack-aanval kunnen uitvoeren
waarbij men het kan doen voorkomen alsof de dader in een ander land dan de VS
huist…….Je begrijpt dat zogenaamde manipulatie middels boodschappen op de sociale media, vele malen makkelijker is….. 

Overigens kan je de hiervoor beschreven soort acties ook zien als ‘false flag operaties’, immers men levert een smerige streek, waarbij niet zelden mensen omkomen en schuift die in de schoenen van een ander, zoals de gifgasaanvallen ‘gepleegd door het Syrische leger’, terwijl deze werden uitgevoerd door de zogenaamde rebellengroepen, bestaande uit psychopathisch geteisem dat de hand niet omdraait, voor slavenhandel, martelingen, amputaties, verkrachtingen en moord……… De westerse landen die mee hebben gedaan aan die oorlog wisten zelfs dat deze terreurgroepen beschikten over gifgas, maar hebben daar niets tegen ondernomen……

Ondanks al deze kennis geloven de reguliere westerse
media die geheime diensten (naast de CIA moet trouwens ook de NSA
genoemd worden als mededader*) en herhalen deze leugens zonder enig
onderzoek, terwijl ze daar dondersgoed weten dat die geheime diensten enorm veel vaker hebben gelogen dan dat ze de waarheid
hebben gebracht…..

Alleen al het feit dat Trump het stemmen door grote hoeveelheden VS burgers onmogelijk wil maken, een zaak waar men nu al een paar maanden mee bezig is, o.a. door het vernietigen van grote postsorteermachines, een veel groter gevaar is voor het democratische stemrecht, zelfs als de leugens van de CIA en NSA waar zouden zijn geweest……. Ach ja, van een democratie in de VS is al lang geen sprake meer……

Lees de
mooie allegorie van Caitlin en zegt het voort, ook onze politici en media (zelfs
de zogenaamd onafhankelijke zendgemachtigde NOS), herhalen deze leugens als groot nieuws…… Het meest belachelijke daaraan is wel dat zendgemachtigden als de NOS (vanmorgen ook nog eens in VPRO’s OVT op Radio1) en andere reguliere mediaorganen de vuilbek volhebben van complottheorieën, terwijl ze zelf juist de brengers zijn van complottheorieën bedacht door de geheime diensten in de VS……..

Hmm…
America Keeps Getting Attacked By Nations It Hates In Ways Only The
CIA Can See

by Caitlin
Johnstone

I’d
like to tell you a folktale. It’s called “The Emperor’s New
9/11”.

Once
upon a time there was an Emperor who loved war and military
expansionism. He was always searching for new ways to instigate
military conflicts without losing the support of the international
community or waking up the populace to the fact that they’re just
propagandized cogs in the machine of a globe-spanning Empire which
uses endless military and economic violence to maintain its unipolar
hegemony.

One
day two men calling themselves Intelligence Experts came into town
claiming that they had devised a wondrous new type of enemy threat
that is invisible to the common folk.

“Is
it as good as 9/11?” asked the Emperor excitedly. “Oh how I
loved how that one allowed me to initiate a new era of military
expansionism on the pretence of fighting global terrorism!”

“It’s
even better!” explained the Intelligence Experts. “This
magical enemy threat is comprised of Cyber Attacks which are
completely invisible to public scrutiny, and you have complete
control over where and when they happen. You just name a foreign
government you don’t like, and we’ll say they have attacked the
democracy of the Empire!”

“You
mean the pretend democracy I lied to them about having?” asked
the Emperor.

“Of
course,” said the Intelligence Experts. “So you just name
the disobedient government you want a fight with and we’ll give you
your new 9/11.”

“Hmm,
well I’m not very fond of the Russians,” said the Emperor.
“They’ve been brazenly acting against our interests on the world
stage and they keep getting friendlier with China. Let’s set to work
on them first.”

So
the Intelligence Experts set to work weaving their narrative about
Russian Cyber Attacks. The Emperor put his mass media to work
knitting together wonderful yarns of the Emperor’s wonderous new
9/11, simultaneously invisible to commoners yet outrageous and
necessitating an aggressive response.

 

Glenn Greenwald



@ggreenwald

A Consensus Emerges: Russia Committed an “Act of War” on Par With Pearl Harbor and 9/11. Should the U.S. Response be Similar? https://theintercept.com/2018/02/19/a-consensus-emerges-russia-committed-an-act-of-war-on-par-with-pearl-harbor-and-911-should-the-u-s-response-be-similar/ 

A Consensus Emerges: Russia Committed an “Act of War” on Par With Pearl Harbor and 9/11. Should the…

The
extreme war rhetoric about Russia coming from elite discourse is as
deceitful as it is dangerous: What retaliation should the U.S. use?

theintercept.com

178     

The
Empire’s military budget was inflated, treaties were ended, and a new
arms race was begun. Sanctions were rolled out against the Russian
government, the Empire’s Nuclear Posture Review was readjusted with a
much more hostile stance toward Moscow, troops were deployed and NATO
was expanded. Anyone who objected to any of this was labeled Russian
propaganda by the Empire.

“Oh,
this is wonderful!” exclaimed the Emperor. “Let’s do Iran
now! Ooh! And China too!”

“Iran
and China have been attacking the Empire’s democracy!” announced
the Intelligence Experts. “It’s like another 9/11!”

All
was going swimmingly, until one day the Emperor was parading his new
9/11 around town for the commoners to admire.

“Oh,
this 9/11 is even more impressive than the last one!” exclaimed
the people. “I would happily throw my body into the gears of the
war machine for it! Praise be to our mighty Emperor!”

Then
one tiny voice rang out above the rest.

“But
the Emperor hasn’t got a 9/11!” said a small child. “There’s
nothing there at all!”

The
child was immediately branded a Russian propagandist and banned from
Facebook and Twitter.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

No Matter Who Wins, The War Machine Wins “US government agencies are advancing the narrative that unabsorbed governments are attacking the United States in a completely invisible yet extremely outrageous way.”https://caitlinjohnstone.substack.com/p/no-matter-who-wins-the-war-machine 

No Matter Who Wins, The War Machine Wins  The
US government is pushing yet another unproven election meddling
narrative about yet another disobedient government, this time targeting
Iran and Russia. This is exhausting. Do I really need to…

caitlinjohnstone.substack.com 

739  

It
is not a coincidence that all these alleged attacks on American
democracy are happening in ways that only the US intelligence cartel
can see. It is not a coincidence that the US propaganda machine is
constantly announcing invisible new attacks upon the nation from
governments that have been longtime targets of that same intelligence
cartel. It is not a coincidence that whenever these alleged attacks
happen, the hard evidence that they happened is always classified.

Foreign
“election interference” is 9/11 minus 9/11. It gets all the
same urgent media coverage of 9/11, all the same outrage and all the
same demand for forceful retaliation; it just doesn’t have the fallen
buildings that people can look at or the bereaved family members that
you can talk to. It’s a 9/11 that is completely invisible to
everyone, so we have to take the word of intelligence agencies with
an extensive history of lying that they happened at all.

Meanwhile,
as the US is being victimized by these attacks that only the CIA and
NSA can see, the US government is harming the American people to an
infinitely greater degree than Russia, China and Iran are. The US
government is destroying untold millions of lives at home and abroad,
but Americans are being told to worry about invisible attacks by
foreign countries that have literally never done anything to them.

Don’t
be a sucker. Be the child at the Emperor’s parade.

————————————–

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.


Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

#america,
#china,
#cold-war,
#cyber-attack,
#emperors-new-9-11,
#iran,
#propaganda,
#russia,
#war

Caitlin
Johnstone

| October 24, 2020 at 2:17 am | Tags:
america,
china,
cold
war
,
cyber
attack
,
emperor’s
new 9/11
,
Iran,
propaganda,
Russia,
war
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2lP 

=================================

Zie ook: 6 Russische militairen beschuldigd van hacken Franse verkiezingen, Olympische Winterspelen, ziekenhuizen en bedrijven

De echte manipulatie van de VS presidentsverkiezingen komt niet uit Rusland, China of Iran, maar uit…. de VS!!

Na jessias Klaver komt duivel Trump met een tweede financiële verkiezingsmanipulatie

Russiagate was een middel om de Koude Oorlog tegen Rusland te doen herleven

Samenzweringstheorieën van geheime diensten worden geslikt als zoete koek

Samenzweringstheorie paniek wordt juist gevoed door ‘tegenstanders’ daarvan

Manipulatie van de VS presidentsverkiezingen op een niet eerder gezien niveau: media stil

Democratische Conventie: niet één woord over Russiagate domweg omdat het een leugen is

Amazon heeft lak aan privacy en werkt mee aan natiegroot ‘veiligheidsnetwerk’ in de VS

Niet Rusland maar Trump beïnvloedt nu al de verkiezingen in Groot-Brittannië

Alexandria Ocasio-Cortez grilt Zuckerberg over misleidende advertenties op Facebook: liegen in verkiezingstijd is toegestaan

Grapperhaus (CDA minister) lanceert een veelomvattende strategie tegen spionage en sabotage door ‘buitenlandse staten’

Federale rechter stelt ten overvloede dat DNC geen grond heeft voor zaak te tegen Trumps verkiezingsteam

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate geslaagd: geen impeachment van Trump, waar Clinton en haar team na bewezen misdaden vrijuit gaan…..

De sterkste beïnvloeding van de VS presidentsverkiezingen wordt als volkomen ‘legaal’ en normaal gezien

Avaaz valt met fake news en desinformatie ‘fake news en desinformatie‘ aan……’ (zie in dat bericht ook de link naar een ander artikel met een smerige rol van Avaaz)

Rob Jetten (D66 fractievoorzitter) liegt een fikse slag in de rondte in EU verkiezingspraatje

EU verkiezingen: manipulatie ook door lobbyisme is misdadig, zelfs Bas Eickhout (GroenLinks) doet hieraan mee

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

New York Times ‘bewijzen’ voor Russiagate vallen door de mand……

Politico rapport bevestigt: Russiagate is een hoax

 

Russiagate sprookje ondermijnt VS democratie en de midterm verkiezingen

De Israëlische manipulatie van de VS presidentsverkiezingen, gaat veel verder dan wat men Rusland in de schoenen schuift…..

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ 

Robert Mueller lijdt aan dementie en maakt van Russiagate een nog belachelijker verhaal

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate? Britaingate zal je bedoelen!

Russiagate: VS en buitenlandse geheime diensten hebben de VS presidentsverkiezingen in 2016 gemanipuleerd

‘Russiagate’:
Intel-raport over Russische bemoeienis met verkiezingen opgebouwd met
leugens en is politiek gemotiveerd, aldus Matlock, voormalig VS
ambassadeur in Moskou

The Attack on ‘Fake News’ Is Really an Attack on Alternative Media

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media

Facebook gebruikte ‘fake news’ beschuldiging om de aandacht voor schandalen af te leiden

Twitter
weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote
criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Why the Coordinated Alternative Media Purge Should Terrify Everyone

Facebook (en Twitter) onderdrukt meningsvorming door het verwijderen van (echt) onafhankelijke media

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Facebook Purges Independent Media for “Political Disinformation”

Facebook Blocks Links to Free Speech Competitor ‘Minds’

Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws

Ollongren gesteund door Thomas Boesgaard (AD), ‘Rusland verpakt het nepnieuws gekoppeld aan echt nieuws…..’ Oei!!!

Kajsa
Ollongren (D66 vicepremier): Nederland staat in het vizier van
Russische inlichtingendiensten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Vreedzame Nigeriaanse demonstranten vragen VN en Internationaal Strafhof om hulp tegen militair geweld en moord

In Nigeria zijn maandenlang af en aan protesten
gevoerd tegen een geheime politiemacht met de naam Special
Anti-Robbery Squad, in de volksmond SARS genoemd. Deze dienst maakte
zich schuldig aan zaken als buitensporig geweld, onrechtmatige
arrestaties en buitenrechtelijke executies, ofwel standrechtelijke
executies van vooral jonge Nigerianen…..

SARS zou n.a.v. de protesten zijn
ontbonden, maar toen op 4 oktober jl. weer een video met een
gewelddadige aanval van SARS leden opdook gingen er grote groepen
jongeren de straat op om te demonstreren. Daarop besloot de regering vorige
week dinsdag militairen in te zetten tegen deze vreedzame
demonstranten, toen het donker was geworden begonnen de militairen
met scherp te schieten op de demonstranten, daarbij werden 12 mensen
vermoord en raakten velen gewond……….

Het optreden van SARS lijkt sterk op wat de
politie in de VS flikt en waarvoor men daar met groeperingen als Black Lives
Matter (BLM) (en men zelfs wereldwijd) de straat opging om te demonstreren tegen ongebreideld politiegeweld, echter daar
gaat het meestal om witte agenten die hun boekje ver te buiten
gingen tegen gekleurde burgers (en dat nog steeds doen)…… Ook de reactie van overheden tegen deze demonstranten in een aantal steden van de VS lijkt op wat de Nigeriaanse regering heeft gedaan, al was dat in de VS vooral met inzet van de gemilitariseerde politie. Waarbij de psychopathische president Trump fascistische groeperingen opriep om zich met wapens te verzetten tegen (vreedzame) demonstranten…..

Extra wrang en laf is het feit dat het
Nigeriaanse leger wacht tot het donker is voor men ingrijpt,
uiteraard in een poging om zo onbekend te blijven……

Doe ajb mee aan de
oproep van Akinbode Oluwafemi
en eis van de VN en het
Internationaal Strafhof (ICC) dat ze actie ondernemen op deze totaal
ontoelaatbare schending van mensenrechten en zware misdaden tegen de
menselijkheid, waarvoor de Nigeriaanse regering en de top van het leger terecht zouden moeten staan…… (en geeft het door!!)

 

 

 

 

 

 

 

 

We’re rising up for justice in Nigeria. We need you with us.

Akinbode
Oluwafemi via Corporate Accountability

In my
home city of Lagos, Nigeria, people are in the streets.

We
are rising up in peaceful, righteous protest. We are demanding an end
to brutal force, arbitrary arrests, and extrajudicial killings at the
hands of a violent and secretive police force.

But the
response of our government was to deploy the military and open fire
on its own citizens — peaceful protesters!

We need people
all around the globe to raise their voice against this atrocity and
show the Nigerian government that the world is watching. Will you
join us?

Take
action with the people of Nigeria and the #EndSARS movement.
Demand
an international inquiry into the Nigerian government’s mass
killing of peaceful protesters
.

For the last several weeks, I and my colleagues at
Nigeria-based Corporate Accountability and Public Participation
Africa (CAPPA) have been in the streets supporting the #EndSARS
movement.

We are saying enough is enough: For years, young
Nigerians have suffered brutal force, arbitrary arrests,
intimidation, harassment, and extrajudicial killings at the hands of
the now-disbanded Special Anti-Robbery Squad, popularly called SARS.
Since October 4, when video footage of yet another brutal attack by
SARS officials was released, a massive record-breaking population of
young Nigerians has taken to the streets.

But on Tuesday,
October 20, the world watched in horror as Nigeria’s government
unleashed military forces on peaceful protesters in Lagos, killing
and maiming harmless citizens.

This is a criminal act of
inhumanity.

That is why my organisation, Corporate
Accountability and Public Participation Africa (CAPPA) is calling for
the International Criminal Court and the U.N. High Commissioner for
Human Rights (UNHRC), to open an international inquiry into the killing and
maiming of #EndSARS protesters.

Will
you join with us in solidarity? Add your name to join CAPPA, the
people of Nigeria, and the #EndSARS movement in demanding justice.

The righteous protests of young Nigerians mirror the
uprisings in defense of Black Lives happening in the United States
and all over the world. People everywhere are demanding an end to
police brutality and calling for justice.

From the U.S. to
Nigeria and all over the world, we are united in a shared struggle
for liberation. And we are stronger when we join together.

For
more than 20 years, I have partnered with Corporate Accountability to
challenge those who put their own power and profits ahead of people’s
lives. I know Corporate Accountability’s members and supporters
like you — whether based in the U.S., or anywhere else in the world
— are deeply committed to building a world where people’s rights
and lives are sacred. That’s
why I’m reaching out to ask: Will you join me — and my friends and
family in the streets of Nigeria — in demanding an end to police
brutality and demanding justice for those injured and killed?

Thank you for raising your voice for justice.

Onward, 

Akinbode Oluwafemi
Akinbode Oluwafemi
Executive Director
Corporate
Accountability and Public Participation Africa (CAPPA)

Democracy
Now: “We Are Asking for Justice”: #EndSARS Anti-Police Brutality
Protests Grow as Nigerian Forces Kill 12

=======================================

Voor meer berichten
over Nigeria, BLM, politie VS, mensenrechten en/of UNHRC, klik op het
desbetreffende label, direct onder dit bericht.

6 Russische militairen beschuldigd van hacken Franse verkiezingen, Olympische Winterspelen, ziekenhuizen en bedrijven

Gisteren
om 3.00 u. ‘s nachts het bericht op BBC World Service dat volgens
een aanklacht van het VS ministerie van justitie, 6 officieren van de
Russische militaire geheime dienst GROe zaken als de Olympische
Winterspelen, de Franse presidentsverkiezingen van 2017, ziekenhuizen en
bedrijven hebben gehackt….. Dacht even er weer eens in te blijven
(een lachstuip van minstens een halve minuut), waar haalt men de
onzin vandaan?? (kwam een bericht tegen op het net waar men sprak
over de Olympische Winterspelen in Tokyo!!! ha! ha! ha! ha! >> moet zijn de Olympische Winterspelen van 2014 in het Russische Sotsji)

Toen ik
later een artikel las van ABC’s 7 News las, werd aan het e.e.a ook
nog eens toegevoegd dat het hier om dezelfde figuren ging die de
presidentsverkiezingen van 2016 zouden hebben gemanipuleerd middels het hacken van de DNC servers, ofwel die
verantwoordelijk waren voor ‘Russiagate….’ ha! ha! ha! ha! Dat hele
onzinnige verhaal is al van meerder kanten doorgeprikt, maar de
reguliere westerse media en de meeste westerse politici houden deze
enorme leugen in leven, door deze tot vervelens toe te herhalen,
terwijl er niet een nanometer aan bewijs voor geleverd kan
worden…… ABC gaat nog wat verder door te stellen dat Putin zelf
wel eens zou hebben kunnen meegewerkt aan deze hack pogingen……..
ha! ha! ha! ha!

Ach ja de VS, zo de waard is vertrouwt deze de gasten!! (waar voor VS hacken enz. meters aan bewijzen zijn aangelegd, zie alleen al WikiLeaks!! oh daarover gesproken ABC durft zelfs WikiLeaks als bron te noemen, echter die hebben er geen letter over gepubliceerd!! maakt niet uit geen hond die deze leugens controleert…….)

 

Ben
totaal verbaasd dat dit nieuws Nederland niet heeft bereikt, althans
kan er niets over vinden in de Nederlandse media, blijkbaar heeft men
eindelijk het licht gezien en begrijpt dat hoe vaker dergelijke
beschuldigingen de revue passeren, hoe ongeloofwaardiger ze worden,
immers eerder deden de Nederlandse media maar wat graag mee aan deze
flauwe kul. Zelfs BNR’s levende rollade Bernard Hammelburg maakte er
tot nu toe geen woord aan vuil, terwijl hij altijd hijgend vooraan
staat als het om beschuldigingen aan het adres van Rusland gaat…..
Vanmorgen besteedde hij een uiterst hypocriete column aan de moord op
een docent vorige week in Frankrijk, wellicht later nog een bericht
daarover (heb te weinig tijd mensen)

Hier het
opgeklopte artikel van ABC:

6
Russian military officers charged in vast hacking campaign targeting
Olympics, U.S. businesses

By Eric
Tucker

Tuesday,
October 20, 2020 12:33PM 

(op deze plek een video die ik niet over kan nemen, zie daarvoor het origineel)

WASHINGTON
— Six current and former Russian military officers sought to disrupt
through computer hacking the French election, the Winter Olympics and
U.S. hospitals and businesses, according to a Justice Department
indictment unsealed Monday. It details destructive attacks on a broad
range of targets and implicates the same Kremlin unit that interfered
in the 2016 U.S. election.

The indictment accuses the
defendants, all said to be officers in the Russian military agency
known as the GRU, in hacks that prosecutors say were aimed at
furthering the Kremlin’s geopolitical interests and as retribution
against its perceived enemies.

They
include attacks against Ukraine’s power grid; a hack-and-leak
operation directed at the political party of French President
Emmanuel Macron in the days leading up to the 2017 election; efforts
to punish Olympics organizers who had banned Russian athletes for
doping, and to impede an investigation into the suspected nerve-agent
poisoning of a former Russian spy and his daughter.

The
indictment does not charge the defendants in connection with
interference in American elections, though the officers are part of
the same military intelligence unit that prosecutors say interfered
in the 2016 U.S. presidential election by hacking Democratic email
accounts. One of the six charged in the case announced Monday was
among the Russian military intelligence officers charged with hacking
in special counsel Robert Mueller’s investigation into Russian
election interference.

The 50-page indictment, filed in
federal court in Pittsburgh, also accuses the hackers of destroying
malicious software in 2017 that crippled computers around the globe,
including at a Pennsylvania hospital and a pharmaceutical company.
The criminal conspiracy alleged by the Justice Department enables
prosecutors to include allegations for victims that are not based in
the U.S.

None of the six defendants is currently in custody,
but the Justice Department in recent years has eagerly charged
foreign hackers in absentia with the goal of creating a message of
deterrence.

“No country has weaponized its cyber
capabilities as maliciously and irresponsibly as Russia, wantonly
causing unprecedented collateral damage to pursue small tactical
advantages as fits of spite,” Assistant Attorney General John
Demers, the Justice Department’s top national security official, said
at a news conference announcing the case.

The indictment
fleshes out details about hacks that in some instances had already
received significant attention for the havoc they had caused.

The
controversy known as the ” Macron Leaks,” for instance, was
the leak of over 20,000 emails linked to Macron’s campaign in the
2017 election in the days before his victory. The involvement of bots
raised questions about the possible involvement of Vladimir Putin and
the Russian government.

The leaks, which gained huge media
attention in France, were shared by WikiLeaks and several Alt-right
activists on Twitter, Facebook and others.

After Russia was
punished by the International Olympic Committee for a vast doping
conspiracy at the 2014 Winter Olympics in Sochi, hackers targeted
sports agencies around the world.

More than 250 athletes’
medical records were published and confidential data from some of the
world’s biggest sports organizations – the Olympics, world track and
field, FIFA – were stolen, in what U.S. prosecutors said was
retaliation for the doping punishments.

Other Olympic-related
organizations were also hit by hackers: the world track and field
body, which suspended Russia from in 2015 over widespread doping;
Canada’s anti-doping agency, a trenchant critic of Russia; the Court
of Arbitration for Sport, which ruled against some Russian athletes. 

=================================================== 

 Voor meer berichten over hacken en manipulatie, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Goldman Sachs de zoveelste bank die uiterst misdadig gedrag afkoopt met een schikking

Goldman
Sachs, een grote bank uit de VS, is schuldig bevonden aan fraude met
het Maleisische investeringsfonds 1MDB, een fonds bedoeld voor
economische ontwikkeling……. Er zijn miljarden uit dat fonds
verdwenen, waarvoor Goldman Sachs grote deals sloot…… De
voormalige Maleisische premier Najib Razak is degene die wordt
verdacht grote sommen geld uit dat fonds te hebben laten wegsluizen……..

Eerder
sloot Goldman Sachs al een schikking met de Maleisische regering,
waardoor deze regering geen strafvervolging zal instellen tegen de
Bank….. De schikking met justitie in de VS zou 2 miljard dollar
groot zijn, met de schikking in Maleisië zou Goldman Sachs bij
elkaar 5 miljard lichter zijn…… Als een bank een dergelijk groot bedrag betaalt weet je zeker dat de bewijzen tegen die bank van enorme omvang moeten zijn en is het tevens zeker dat het hier om uiterst grove misdaden gaat….. Met het afkopen van de schuld middels een schikking houdt zo’n bank haar naam uit de media (ja behalve dan op het moment dat de schikking bekend wordt gemaakt) en dat zou gezien de lengte van dat soort processen een behoorlijke periode negatief nieuws zijn….. Erger nog is het feit dat partijen die een schikking treffen achteraf zeggen dat men weliswaar een schikking heeft betaald, maar dat schuld aan één en ander niet is uitgesproken door een rechter, ofwel men verklaart zichzelf eigenlijk onschuldig……. Een schande van formaat!!! 

Gezien
alle schikkingen met grote banken, ook die met ING en ABN Amro en
niet te vergeten met dezelfde soort schikkingen in Duitsland, blijkt
dat banken in feite lak hebben aan strafvervolging, men weet dat de
overheden waaronder de verschillende banken vallen, die bank nooit
failliet laten gaan, een zekerheid die werd geschapen nadat de
bankencrisis van 2008 op haar hoogtepunt was en die overheden de
banken met honderden miljarden euro’s en dollars aan door het volk
opgebrachte belastinggelden op de been hebben gehouden……

Het is
meer dan schandalig dat overheden schikkingen treffen met banken voor
enorme misdaden…. Het bewijs dat het om grove en grote misdaden
gaat blijkt zoals gezegd wel uit de enorme schikkingen die telkens weer worden
getroffen, zoals de 5 miljard waarmee Goldman Sachs deze zaak uit de
rechtbank wist te houden…… De hoofdverantwoordelijken in deze
zaken zijn zwaar overbetaalde en spuugrijke CEO’s en CFO’s…..
Blijkbaar kan je als super welgestelde (deze figuren zijn allen
minstens miljonair) bijna alles flikken zonder ooit het gevaar te
lopen te worden gepakt en berecht….. Sterker nog: deze topgraaiers
worden met een schikking zelf niet eens beboet, laat staan dat ze de
gevangenis in moeten, waar legio mensen worden vastgehouden die
financiële misdaden hebben begaan die niet eens in de schaduw kunnen
staan van de misdaden die deze schoften willens en wetens hebben gepleegd……

Hoe
bedoel je, klassenjustitie bestaat niet?? En dan vindt men het gek
dat passanten deze figuren en politici die e.e.a. mogelijk maken, in
het openbaar uitschelden voor alles wat mooi en lelijk is (beter zou zijn: uitgescholden voor alles wat vies en smerig is),
sterker nog men wil dat er hard wordt opgetreden tegen mensen die
zich schuldig maken aan het uitschelden van politici enz. en reken maar dat deze mensen in
de nabije toekomst zelfs een gevangenisstraf staat te wachten, zo
niet zullen ze alsnog flink worden beboet, beiden zaken waarvoor de
welgestelde schuldigen die fraude begaan (zoals hiervoor al aangehaald), niet eens
een boete wordt opgelegd…..

Schande!!!!

DeBeurs.nl

‘Miljardenregeling
Goldman met Justitie VS om 1MDB-schandaal’

Gepubliceerd op 20 oktober 2020 08:17 

 

NEW YORK (AFN) – De Amerikaanse
bank Goldman Sachs betaalt naar verluidt 2 miljard dollar aan
Justitie in de Verenigde Staten om het fraudeschandaal rond het
Maleisische staatsfonds 1MDB af te kopen. De schikking kan al deze
week bekendgemaakt worden meldden bronnen aan persbureau Bloomberg.

Goldman sloot eerder grote deals
voor het Maleisische staatsfonds, dat de spil is in een groot
schandaal in Maleisië. De voormalige premier van het land, Najib
Razak, zou via het fonds grote sommen geld hebben laten wegsluizen.
De Maleisische regering richtte 1MDB in 2009 op als investeringsfonds
voor economische ontwikkeling. Het ministerie van Justitie in de
Verenigde Staten schat dat er miljarden dollars uit het fonds zijn
verdwenen.

Het akkoord in de VS maakt deel uit
van een internationale regeling. Door de betaling wordt verdere
strafvervolging vermeden. Het bedrag van 2 miljard dollar zou ook
goeddeels in lijn zijn met de ramingen van kenners.

Goldman trof eerder al een
schikking in Maleisië. In ruil voor dat bedrag laat het Aziatische
land alle aanklachten tegen de Amerikaanse bank vallen. Alle
regelingen bij elkaar is Goldman al zo’n 5 miljard dollar kwijt aan
de kwestie. Ook autoriteiten in Singapore buigen zich nog over een
regeling.

 ===========================

 Over misdadig gesproken: ‘Goldman Sachs: het genezen van een patiënt is niet rendabel……..‘ (!!!!)

Voor meer berichten over schikkingen, klassenjustitie, Goldman Sachs, ING en/of ABN Amro, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

EU politici lachen besmuikt om Groot-Brittannië dat met een VS handelsakkoord chrloorkip en hormoonvlees op tafel krijgt, terwijl ons hetzelfde te wachten staat

Afgelopen week hoorde ik een paar buitenlandse EU politici, zoals eerder Nederlandse politici, besmuikt lachen om ‘de rare Britten’, die met de Brexit in de zak een handelsakkoord willen sluiten met de VS en nog niet beseffen dat ze daarmee chloorkip en hormoonvlees op tafel zullen krijgen……. 

 

 

Lullig dan dat de EU al sinds Trump in het Witte Huis zit het TTIP verdrag met de VS getekend willen krijgen en daar al sinds dat Trump aan het bewind is voor lobbyen in Washington (benieuwd wat dit tot nu toe heeft gekost….)…. En ja, als dat verdrag zal worden getekend staan de EU burgers (althans die niet vegetarisch of veganistisch eten) hetzelfde te wachten……

Nog sterker: een paar EU-lidstaten moeten nog het al door de EU getekende CETA vrijhandelsverdrag met Canada tekenen waaronder Nederland, belachelijk genoeg werkt dit verdrag al deels sinds 2017 en als dat verdrag in volle omvang in werking treedt zullen ook hier de chloorkip en het hormoonvlees weer in de schappen van de supermarkten liggen, immers het is belachelijk goedkoop…. In deze vrijhandelsverdragen zit een clausule die bepaald dat bedrijven van het ene deelnemende land, zoals in dit geval Canada, de regering van elke EU-lidstaat kan aanklagen bij een geheime rechtbank (zodat de naam van het bedrijf niet bekend wordt en de consument dat bedrijf daarvoor kan boycotten), deze rechtbanken vallen onder de ‘noemer’ Investeerder-staatsarbitrage, in het Engels: Investor-State Dispute Settlement, ofwel ISDS……..

Vorige week maandag op BNR, rond 9.12 u. Hare D666 hufterigheid Kaag, minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, die sprak over CETA en het feit dat de Eerste Kamer nog moet tekenen. Ze durfde keihard te zeggen dat we daar alleen maar baat bij hebben……. Echter dat is maar zeer de vraag, immers de levensstandaard in Canada ligt heel wat lager dan hier en onze producten zijn in verhouding duurder dan de daar geproduceerde…… Bovendien: is het een voordeel als straks de schappen van het kadavervak in de supermarkten zijn gevuld met chloorkip en hormoonvlees, of de schappen van andere producten die hier vanwege gezondheidsredenen niet meer verkocht mogen worden en zo weer binnen worden gehaald??? 

Is het een voordeel als Nederland wordt veroordeeld voor het betalen van boetes en rechtszaken en zich alsnog moet voegen naar een verdrag dat o.a. een gevaar is voor de voedselveiligheid en daarmee voor de volksgezondheid??? 

Volgens Kaag wel, ze heeft zoals gezegd het gore lef te zeggen dat we er alleen maar voordeel bij hebben en dat 3.000 midden en kleine bedrijven daar al enorm baart bij hebben gehad >> ja mooie gepimpte cijfers, waarvan je maar moet afwachten hoeveel het werkelijk aantal bedrijven is dat er voordeel bij had (en niet onbelangrijk: welke bedrijven daar baat bij hadden en hebben) en of er bijvoorbeeld ook maar één extra baan mee werd (en wordt) gecreëerd…….

Maar dat was het nog niet beste lezer: Kaag stelde plompverloren dat als dit verdrag niet doorgaat geen enkel vrijhandelsverdrag zal worden getekend……. Welnu Kaag dat is dan maar goed ook, immers aan elk vrijhandelsverdrag hangt die vermaledijde ISDS ‘regeling en is voor het overgrote deel niet in het voordeel van de burgers/consumenten!!’

Het is overigens duidelijk dat er nog een groot slachtoffer zal vallen door dit verdrag: het al zo geteisterde milieu!! Op de vraag of dit verdrag nog wel past in het de discussie over het afschaffen van het neoliberalisme, durfde Kaag te zeggen dat ze in volgende verdragen ‘wat meer aandacht wenst voor eerlijke en open handel, verdragen die bovendien meer passen in het klimaatakkoord van Parijs’….’ ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter en dan van D66 dat zich ook voordoet als groene partij…….. 

Moet je nagaan, Kaag beseft dus dondersgoed dat CETA niet goed is voor het milieu, terwijl we op de rand van de vulkaan dansen, de ‘vulkaan’ die klimaatverandering wordt genoemd en waarvan steeds meer bewijzen aantonen dat deze in sneller tempo verloopt, waarmee de temperatuur aan het eind van deze eeuw niet met 1,5 graad Celsius zal zijn gestegen, zoals is afgesproken in Parijs, maar minstens met 3 graden Celsius en waarschijnlijk zelfs met een nog groter percentage (zal stijgen), waardoor een groot deel van Nederland zal onderlopen en nee dat is niet tegen te houden met dijken!! (en alweer niet in het belang van de bevolking!!!)

En dan vindt men het gek dat de mensen op straat steeds vaker hun ongenoegen laten blijken als ze een politicus zien, of iemand van de media, die niets anders doen dan het waardeloze regeringsbeleid steunen en prijzen, zoals de meeste organen van die media het CETA verdrag de hemel in hebben geprezen…….. 

Voor meer berichten over CETA, TTIP, voedselveiligheid, klimaatverandering, Brexit en/of S. Kaag, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook het label ‘volksgezondheid en economie’ (versus) toegevoegd, dit daar geldelijk gewin voor politici in 90% van de gevallen belangrijker is dan de volksgezondheid, terwijl ze tegelijkertijd uiterst hypocriet klagen over de oplopende kosten van de gezondheidszorg…….. (kosten waarvoor de burger moet ‘bloeden’)

Coronavirus: ook in België grote aantallen nieuwe besmettingen >> mondmaskers kunnen besmettingen niet voorkomen!!

Ook België meldt na Nederland en Duitsland grote aantallen nieuwe besmettingen met het Coronavirus. Dit terwijl zogenaamde deskundigen uit Nederland al wekenlang schreeuwden dat men Nederland in ons omringende landen meewarig bekeek vanwege het aantal besmettingen zonder dat Nederland strenge maatregelen nam, zoals men die in die landen nam, maatregelen als de verplichting tot het dragen van mondmaskers (zoals Fauci eerder in Nieuwsuur stelde*) in een groot aantal situaties, plus sluiting van horeca e.d.

Dezelfde ‘deskundigen’ doen er plotseling het zwijgen toe, immers ondanks al die strenge maatregelen ziet men in die landen dezelfde grote toename van Coronabesmettingen als in ons land…… Ofwel één ding is zeker, maatregelen als het dragen van mondmaskers helpen eenvoudigweg niet tegen COVID-19……

     Een kaartje met Coronabesmettingen in EU landen zoals gisteren in De Morgen (België) gepubliceerd.

Terwijl we al in een recessie zitten is de boel hier weer voor een groot deel op slot gezet, wat onherroepelijk leidt tot een enorm aantal werklozen, ofwel mensen zullen in diepe ellende worden gestort en wat daar de gevolgen van zullen zijn laat zich raden: een grote toename van de armoede in ons land en dat zal zich vertalen in onvrede en verzet tegen deze Coronamaatregelen en daarmee tegen de overheden…… 

Voorts zullen velen en zeker een groot deel van de ouderen weer wegzakken in eenzaamheid: zaken als bingo’s (wat je er ook van vindt), gezamenlijke koffietafels voor ouderen en dagjes zijn al weer op stop gezet, terwijl deze voor een groot aantal alleenstaande ouderen nu juist de gelegenheden zijn waar die ouderen elkaar kunnen ontmoeten voor een praatje en wat gezelligheid……

Vraag me af hoe het zit met het aantal besmette docenten in ons land, volgens zeggen zou die zelfs onder het landelijke gemiddelde liggen, echter er wordt geen rekening gehouden met het feit dat de PCR test een waardeloze test is en het dus heel goed mogelijk is dat er veel meer besmettingen zijn die niet worden opgemerkt met testen…….. (en omgekeerd valse cijfers kunnen opleveren als het gaat om het aantal echte besmettingen met COVID-19………)*

Gezien het begin van dit bericht is het dus maar zeer de vraag of de genomen maatregelen niet veel meer problemen zullen opleveren dan wanneer deze maatregelen niet zouden zijn genomen……

Opvallend overigens dat het kleine deel van de westerse media die spreken over het door China ontwikkelde vaccin, daar negatief over berichten terwijl het vaccin wel degelijk zou werken en dat tegen een prijs die ver beneden de prijs ligt die westerse farmaceuten nu al voorzichtig laten lekken of die zelfs al zijn afgesproken met afnemende landen, zo zou de prijs vor het Chinese vaccin, door Brazilië besteld, rond de $ 2.– per stuk liggen. Terwijl het vaccin van AstraZeneca een stuk hoger zou liggen en dat is het vaccin waar ook Nederland een voorraad van heeft besteld (dom genoeg nadat de VS beslag heeft gelegd op een grote hoeveelheid van deze vaccins die het eerst ‘van de band rollen’)…… Echter men weigert in alle toonaarden uitspraken over de prijs te doen, niet alleen het ministerie van Volksgezondheid, maar ook de fabrikant weigert openheid van zaken te geven**.  Na tegenslag zou dat vaccin tegen het eind van het jaar beschikbaar zijn, al moet daarbij (nogmaals) vermeld worden dat de Trump administratie ‘al beslag heeft gelegd’ op de eerste grote hoeveelheden vaccins, ofwel Nederland zal hoogstwaarschijnlijk nog een paar maanden langer moeten wachten, iets wat de door de reguliere media geprezen ‘geweldige’ CDA prutser de Jonge maar niet heeft verteld aan het volk, nee volgens hem krijgt ook Nederland vaccins vanaf het moment dat ze van de band rollen…….. 

Dan nog het volgende: het is zonder meer een schande dat Rutte 3 en dan met name de prutser en VVD premier Rutte plus zijn ‘maatje’, de disfunctionerende CDA minister-plork de Jonge na de ‘eerste golf’ niet hebben gezorgd voor meer IC bedden en het ontlasten van verplegend personeel, bijvoorbeeld door het inzetten van mensen die al een vorm van zorg verleenden, dan wel mensen die om kunnen gaan met conflictbemiddeling, maar die door de Coronacrisis aan de kant staan (immers al tijdens die ‘eerste golf’ bleek dat verplegend personeel bijvoorbeeld had te maken met agressie van familieleden die het niet eens waren met de beperking op het aantal bezoekers van patiënten in ziekenhuizen) En nee ik zeg niet dat die mensen verplegend werk moeten uitvoeren, maar simpelweg  overbodige taken kunnen overnemen in tijden van grote drukte……. (al vrij snel na vakanties van verplegend personeel bleek dat ze even moe terugkwamen van vakantie als de dag waarop ze vertrokken, aldus informatie van o.a. een internist, ofwel Rutte, de Jonge en anderen hadden kunnen weten dat dit personeel oververmoeid was en toch is ook daarop geen actie genomen en reken maar dat mocht het zo doorgaan, er gegarandeerd verplegers zullen uitvallen de komende weken, waar ze door oververmoeidheid ook nog eens bevattelijker zijn voor COVID-19….)

Vergeet niet dat wat betreft de IC bedden het grote tekort is ontstaan door disfunctioneren van Rutte 2 en 3, waar men heeft bezuinigd op de zorg en verpleging en niet heeft ingegrepen toen ziekenhuizen werden gesloten onder druk van de zorgverzekeraars, die zelf NB  een fiks stuk van de ‘zorgtaart’ opvreten met hun peperdure designkantoren, loodzware top (wat betreft de inkomens die daar worden verdiend) en voor marketingskosten: de onzinnige reclames om mensen te verleiden over te stappen en kosten voor peperdure tijdschriften en internet zendingen waar geen hond op zit te wachten……… 

Deze kabinetten Rutte 2 en 3 hebben er met bezuinigingen tevens voor gezorgd dat een fiks aantal verplegenden en verzorgenden zonder werk kwam te zitten….. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die zelfde kabinetten niets hebben ondernomen tegen de huizenbubbel, waardoor vele deskundige verplegers (v/m) de wijk hebben genomen naar delen van Nederland waar de huizen nog enigszins zijn te betalen, integendeel: deze kabinetten hebben juist de huizenbubbel verder opgeblazen en de woningnood vergroot, zeker voor huurders, bijvoorbeeld door woningcorporaties te verplichten hele blokken sociale huurwoningen te verkopen aan buitenlandse investeerders die deze huizen ombouwden tot peperdure huurappartementen…… (althans het deden voorkomen dat het normaal is dat je voor een huis van pak ‘m beet 70 vierkante meter meer dan € 1.200,– per maand moet betalen…..)

*  Zie: Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge
‘(!!!!)
(Dezelfde Fauci die eerder in Nieuwsuur stelde niet te begrijpen
dat er geen uitgebreide mondmaskerplicht bestaat in Nederland, terwijl
de VS in verhouding veel meer besmettingen en Coronadoden heeft dan
Nederland, bovendien kan men nu (17 oktober 2020) bewijzen dat mondmaskers dragen niet helpt besmettingen te voorkomen……)

** Men weigert commentaar te geven over de prijs om de concurrentie voor te blijven of zoals het ministerie zeg: “Om andere fabrikanten met wie het vaccinverbond onderhandelt niet in de kaart te spelen”, hoezo niet? Immers men zegt dat het vaccin tegen kostprijs zal worden verkocht, terwijl Nederland en een paar andere EU lidstaten al honderden miljoenen euro’s hebben betaald voor dit vaccin……. (ofwel het staat AstraZeneca vrij om op allerlei zaken te bezuinigen, om zoveel mogelijk winst uit dit vaccin te kunnen trekken, want reken maar dat men daar niet doet aan ‘liefdewerk oud papier’, om nog eens een cliché te gebruiken…..)

Zie ook: ‘Coronavirus: Duitsland ziet grote toename besmettingen ondanks ‘trouwe’ mondmaskerdragers

Coronavirus beslommeringen: nu nog de verplichting dat je latex handschoenen moet dragen in de openbare binnenruimten‘ (droog- en hoognodige humor)

Coronavirus: Radio1 ‘met uitermate belangrijk sensatie verslag’ over de partytent waar men gisteravond feestvierde

Politiebond ANPV wil algeheel verbod op verkoop alcohol…… Oei!!!!‘ 

Coronavirus: VVD premier Rutte draait aan knoppen en probeert het virus met een hamer te bestrijden…… ha! ha! ha! ha! ha!

Vanmorgen het belangrijkste nieuws in het NOS Radio1 Journaal‘ 

Great Barrington Declaration tegen overmatige en zelfs gevaarlijke Coronamaatregelen’

Zie de brief van Sam Brokken ‘Naar een omgekeerde lockdown’.
(Brokken is gezondheidswetenschapper en onderzoeker, zijn
brief werd getekend door 1.400 professionals uit de gezondheidszorg, in
de brief geeft Brokken in een aantal punten aan dat de Coronamaatregelen
disproportioneel zijn…..
)

‘Coronahumor’: het aantal overlevenden van het virus

Coronavirus: ten behoeve van een vaccin vermoordt GlaxoSmithKline een half miljoen haaien……..

AkzoNobel baas leest kabinet de ‘Coronales’ >> OEF: mondmaskers voor de deur!!!

Coronacrisis: cafés om 10 uur dicht…… ha! ha! ha! ha!‘ 

Coronamaatregelen tegenstanders, plus Reichskriegsflagge, het Duitse volkslied en ‘journalist’ Uli Hauck

Geert
Mak: de Coronacrisis zorgt voor nationalisme, angst voor verandering en
de roep om een sterke man….. Zandzakken uit Jorwerd voor de deur!!

VVD
premier Rutte belooft Asscher (PvdA 2de Kamer) dat hij zal zien of er
extra voorwaarden kunnen worden verbonden aan Coronasteun bedrijven….
ha! ha! ha! ha!

Trumps verdediging voor het niet serieus ingaan op Coronacrisis terwijl hij het gevaar kende, stinkt aan alle kanten

Hugo ‘Corona’ de Jonge (‘minister’ Volksgezondheid): “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, dat is ons werk…” 

Coronacrisis: het zoveelste teken dat de privatisering van de zorg een enorme misstap is geweest 

Demonstratie
tegen COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’:
haatzaaien tegen demonstranten
 

Zwangere
vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van
protest tegen de COVID-19 maatregelen

(
en
zie de links in dat bericht naar de aantasting van burgerrechten met
het lamme excuus dat dit nodig is vanwege de Coronacrisis!!
)

Robert
F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn,
gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Demonstratie
tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere
leugens

Berlijn:
demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de
rechter!)
‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni
het aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde
is!
)

COVID-19:
wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus,
vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Coronavirus:
miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen
met 30% stijgen

Coronavirus:
Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch
goed
‘ 

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

De
WHO is
bijkans
overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de
Coronacrisis

Coronavirus:
Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Ab
Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt
dat 90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft
gehad

Bill
Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op
vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten
vermenigvuldigen

Bill
Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in
november 2019…..
‘ 

 

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven‘ (en zie de links in dat bericht naar oudere artikelen over het virus)