‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

Nadat
Shell de boel al meermaals heeft belazerd met haar vals groene
praatjes, maakt Milieudefensie bekend dat n.a.v. een Rystad onderzoek
geconcludeerd moet worden dat de CO2 uitstoot van Shell alweer is
gestegen…… Dit terwijl Shell de komende jaren haar olie- en
gaswinning verder wil opschroeven….

De
topgraaiers van het bedrijf proberen de magere pogingen van Shell
zich te richten op duurzame energie als masker te gebruiken voor de
enorme CO2 uitstoot die het bedrijf zelf produceert, voordat haar
producten als benzine, diesel en kerosine de aarde verder naar de
gallemiezen helpen……..

Ongelofelijk
te lezen dat Shell van zins is haar investeringen en
bedrijfsactiviteiten uit te breiden in Nigeria, Brazilië en de Golf
van Mexico….. Shell is net eindelijk veroordeeld voor de enorme
olievervuiling in Nigerdelta, maar breidt desondanks haar
activiteiten uit in Nigeria…… (Shell was mede verantwoordelijk voor de executie door ophanging van 9 Nigerianen die streden tegen Shell en hun regering die mogelijk maakten dat de Nigerdelta zo vervuild raakte….*) Olie- en/of gaswinning in Brazilië
betekent meestal winning in het Amazonegebied, ‘ook al héél
duurzaam……’ Terwijl deze winningen in de Golf van Mexico
betekenen dat men de activiteiten van Shell in diepzee gebied gaat
uitbreiden en dat is levensgevaarlijk zoals we weten na de
BP-olieramp in de Golf van Mexico, met het platform Deepwater Horizon……

De Deepwater Horizon olieramp in de beginfase

Vanmorgen het bericht dat Shell in 2050 energieneutraal wil opereren, echte gezien de feiten is dit de zoveelste poging het bedrijf groen te wassen (greenwashing: bedrijven doen via reclame campagnes, of lobby bij politici dan wel bij klimaattoppen  net of ze duurzaam bezig zijn, ook al laat de praktijk het tegenovergestelde zien)…… Lullig dat nog zoveel mensen deze valse praatjes van Shell en andere oliemaatschappijen geloven, al is dat te danken aan politici die lobbyen voor oliemaatschappijen en aan media die hetzelfde doen en daarmee de westerse bevolking voorliegen en hersenspoelen met hun leugens…..  Deze media zijn dan ook in handen van oligarchen (spuugrijke figuren) en die hebben er alle belang bij dat hun aandelen in fossiele brandstoffen zo hoog mogelijk worden gewaardeerd aan de diverse beurzen waar hun aandelen worden verhandeld……. 

Koninklijke
Shell gaat dus gewoon door met het vernietigen van de wereld en dat
puur en alleen uit winstbejag….. Benieuwd wat grootaandeelhouders
Willem Alexander, Maxima en de vals groene prinses Beatrix daarvan
vinden…… (het interesseert hen hoegenaamd niets, anders had het
koningshuis al lang haar aandelen Shell van de hand gedaan en had men dit bedrijf haar
‘koninklijk’ al lang geleden ontnomen…..)

Schunnig!!!!!

Bericht van DeBeurs.nl:

‘Uitstoot
CO2 van Shell blijft toenemen’

Gepubliceerd op 9
februari 2021 06:17

 

AMSTERDAM (ANP) – De CO2-uitstoot
van Shell blijft toenemen, ondanks de groene ambities van het olie-
en gasconcern. Dat stelt Milieudefensie op basis van door
onderzoeksbureau Rystad onderzochte data van Shell. Ook zouden de
olie- en gasactiviteiten van Shell de komende jaren nog “fors”
groeien.

“De teleurstellende
klimaatprestaties tot nu toe in combinatie met de gebrekkige
klimaatambities voor de toekomst laten zien dat Shells huidige en
toekomstige activiteiten momenteel op ramkoers liggen met het
klimaat”, aldus de milieuorganisatie. Milieudefensie presenteert
het rapport in de aanloop naar de strategie-update van Shell van
aanstaande donderdag. Dan zal het bedrijf zijn klimaatbeleid voor de
komende jaren toelichten.

Volgens Milieudefensie doet Shell
juist het tegenovergestelde van wat er zou moeten gebeuren om de
gestelde doelen uit het klimaatakkoord van Parijs in 2015 te halen.
Het Brits-Nederlandse concern is volgens de organisatie niet echt
bezig met het terugbrengen van de uitstoot van CO2, maar maskeert de
uitstoot door er voldoende hernieuwbare energie tegenover te zetten.
Sinds 2017 zou de absolute CO2-uitstoot van Shell eigenlijk met meer
dan 5 procent zijn toegenomen terwijl de zogeheten koolstofvoetafdruk
iets is gedaald.

Fossiele activiteiten

Ook bouwt Shell de fossiele
activiteiten nog niet af en misleidt het bedrijf mensen over lng
(vloeibaar gemaakt gas), stelt Milieudefensie. Volgens Shell is het
een overgangsbrandstof die schoner zou zijn dan olie, maar dat
betwist de milieuorganisatie. Verder zegt Milieudefensie dat de
aankondigingen die Shell eerder deed, namelijk een focus op
investeringen en uitbreiden van de bedrijfsactiviteiten in onder
andere Nigeria, Brazilië en de Golf van Mexico, “in schril
contrast staan met de groene woorden van het bedrijf”.

Critici vragen zich al langer af of
Shell wel voldoende investeert in bijvoorbeeld windenergie. Follow
This, een verbond van ‘groene’, activistische aandeelhouders, stelde
onlangs dat als Shell eerder aan de overgang naar hernieuwbare
energie was begonnen, het concern waarschijnlijk veel minder hard was
geraakt door de huidige coronacrisis. Vorige week werd bekend dat
Shell afgelopen jaar zijn grootste verlies ooit in de boeken heeft
gezet. Onder de streep kwam het bedrijf bijna 22 miljard dollar
tekort.

=============================================

* Zie: ‘Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta‘ en zie wat dit betreft ook: ‘Negen Nigeriaanse milieuactivisten 25 jaar geleden opgehangen na een schertsproces met hulp van Shell‘ 

Zie ook: ‘Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering(ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….)

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Nederland: in 3 jaar tijd 41.000 vossen vermoord……

Weer een
zaak waar je als Nederlander ‘trots op kan zijn”: in 3 jaar tijd
zijn er in dit land 41.000 vossen vermoord, vooral in Noord-Brabant,
Limburg en Gelderland……

Nog ‘een
leuk feit’: in Nederland mag er het jaarrond overdag worden geschoten op
vossen, dit betekent dat er ook slachtoffers vallen onder jonge nog
zogende vosjes, waarvan de moeder werd vermoord door psychopathische ‘helden’ met
een geweer….. (in Utrecht werd een paar jaar geleden zelfs toestemming gegeven voor de jacht op vossen in de nachtelijke uren…..*)

Waarschijnlijk vinden de psychopathische moordenaars dit nog een mooi kerstplaatje ook……

Jacht op
vossen is totaal zinloos, daar op de ‘vrijgekomen gebieden’ (elke vos
heeft een territorium) de plek wordt ingenomen door vossen die
van elders komen…. Met name jagers, zoals gezegd gevaarlijke
psychopaten, die hun geweer ook nog eens mee mogen nemen naar huis, keihard liegen dat de jacht de oplossing is voor een ‘te veel aan bepaalde
dieren’, dit soort geteisem heeft dan ook plezier in het vermoorden
van dieren (waardoor de scheidslijn naar het vermoorden van mensen
nog maar een heel kleine belemmering is)…..

Walgelijk
dan ook dat de jacht hier op bijvoorbeeld ganzen een toeristentrekker
is, waar je ‘all in’ dieren mag vermoorden…….

Lees en teken de petitie van Animal Rights ajb en zegt het voort!!

Afgrijselijk: 41.000 vossen afgeschoten!

Animal
Rights info@animalrights.nl via eprov.nl
 

Uit
onderzoek van Animal Rights blijkt dat er in
drie
jaar tijd
maar liefst
41.276
vossen zijn gedood
. De
meeste slachtoffers vallen in Noord-Brabant, Limburg en Gelderland.
Vossen worden door heel het land
achterna
gezeten en afgeschoten
,
maar in deze drie provincies is het afschot het
hoogst.


Vossenjachten zijn wreed. Vossen mogen het hele jaar
door overdag met het geweer worden
doodgeschoten.
Ook is de
drijfjacht
toegestaan, mogen ze
met honden uit hun
holen
worden gejaagd
en
worden veel jonge vossen gevangen met akelige
kooien
en vallen.
Het gaat om
een beschermde soort, maar van
échte
bescherming is geen sprake
.
Iedereen kan met toestemming van een grondeigenaar kooien en vallen
plaatsen om vossen mee te vangen.

Jonge
vosjes in een kooival.

VERBIED DE VOSSENJACHT

Animal
Rights wil de
vervolging
van de vos stoppen
.
In Luxemburg was het de afgelopen 6 jaar
verboden
om op vossen te jagen
.
En ook in het Zwitserse kanton Genève of het Beierse woud in
Duitsland heeft een jachtverbod op vossen niet geleid tot een toename
van het aantal vossen. De landelijke jacht op vossen is naast
wreed,
ook nog eens
zinloos.

Vossen zijn nergens
zeker van hun leven
.
Onze petitie tegen de vossenjacht is inmiddels 32.000 keer getekend.
Help jij ons
aan de 40.000 handtekeningen?
Teken
ook!

Met
strijdvaardige groet,

Susan
Hartland,

directeur
Animal Rights.

PS
Steeds meer provincies besluiten om naast de jacht overdag, ook de
nachtelijke vossenjacht toe te staan. In Zuid-Holland is dat door een
juridische procedure
niet
langer toegestaan
.

PPS
Ook in Groningen,
Utrecht
en
Zeeland
procederen we samen met Fauna4Life tegen de nachtelijke vossenjacht. 


 

=========================================

* Zie: ‘Utrechts provinciebestuur: zwanen mogen worden vermoord‘ 

Zie ook: ‘Martijn van Dam (PvdA) wil zo min mogelijk uitgeven aan natuurbeheer en de ‘noodzakelijke’ jacht op vossen……..

Menno Bentveld (‘Vroege Vogel’): u mag reageren, op de reclame voor het afknallen van ganzen, maar wel beschaafd a.u.b………..’

Dierenmishandeling in Australië: grootschalig gebruik barbaars gif tegen dingo’s en vossen…….

Hert neemt jager te grazen!

Hert neemt wraak en dood terecht een laffe dierenbeul ofwel jager!!‘ (de rollen kunnen niet vaak genoeg worden omgedraaid, wellicht met behulp van een [echte] mens)

Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….

Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….

Jacht, ofwel psychopathisch plezier in het doden van levende wezens……..

Partij voor de Dieren met schadeclaim van zwanenlijk-koker Smit aan de broek…..

Plezierjacht en de zoveelste gebroken belofte van de PvdA…….‘ (alleen al het woord ‘plezierjacht’, walgelijk!!!)

Dijksma (PvdA) houdt ‘plezierjacht’ in stand‘ 

Dijksma (PvdA): jagers zijn natuurbeschermers en natuurliefhebbers……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Liefde uit de loop van een geweer!!

Annie Schreijer-Pierik (CDA), de grote ‘dierenvriend’ wil jagers belonen voor heilzame werk….. AUW!!!‘ (groothufter Schreijer-Pierik is ook lobbyist voor het martelen van dieren in de intensieve martel veehouderij, nu in de EU fractie van de EVP waarvan naast het CDA ook de fascistische partij Fidesz al jaren deel van uitmaakt)

Dierenarts Peter Klaver voor het vergassen en nekken klieven van ganzen……..‘ (reclame voor deze schoft in een programma van de EO christenbroeders)

Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…

Heb aan de labels, direct onder dit bericht ook het label ‘ganzen’ toegevoegd, daar ook deze dieren zoals gezegd totaal zinloos worden vermoord……

Colombia van zins gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven, terwijl VPRO’s Edwin Koopman fascistisch uit de ‘propagandabocht’ vliegt

Rond 8.14 u. gistermorgen op Radio1 aandacht voor het plan van de Colombiaanse president Iván Duque gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven voor ‘zijn land’. De meer dan waardeloze NOS presentator Jurgen van den Berg kondigde aan dat hij zou spreken met Zuid-Amerika ‘deskundige’ Edwin Koopman, ook bekend van de VPRO, waarmee hij ook het onderdeel afsloot, dit met de toevoeging: van VPRO’s Bureau Buitenland (een Radio1 programma).

waarschijnlijk had Koopman z’n neus weer eens in de grote witte poederdoos gestoken, daar hij op ADHD niveau begon te spreken, eerst over het voornemen van Duque om de gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven. Volgens Koopman ingegeven door de enorme kritiek die hij kreeg op zijn aankondiging dat alleen ingezeten Colombiaanse burgers een Coronavaccin zouden krijgen, dus niet de gevluchte Venezolanen, weinig tegen in te brengen, daar dit internationaal inderdaad nogal voor ophef zorgde. Om dit te voorkomen zou Duque nu de Colombianen een verblijfsvergunning willen geven, waarmee Colombia, zoals Koopman terecht opmerkte, in aanmerking komt voor internationale hulp. 

Koopman stelde (en hier ging hij op het fascistische pad) dat de Colombianen niet blij zijn met de belofte van Duque, daar er vreemdelingenhaat is ontstaan in Colombia, omdat de vluchtelingen hun baan en soms ook hun woonruimte inpikken……. Ik begrijp dat je wilt weergeven wat de Colombianen vinden (althans als je Koopman moet geloven), maar Kooman bracht het duidelijk op een manier alsof dit een feit is, ofwel Koopman is een zonder meer een fascist!!! (van de VPRO….)

Van den Berg vroeg Koopman hoeveel vluchtelingen er uit Venezuela in Colombia zijn. In rap tempo stelde Koopman 1 tot 2 miljoen, me dunkt nogal een enorm verschil (immers 2 miljoen is 100% meer dan 1 miljoen vluchtelingen)……. Daarna stelde hij vreemd genoeg dat het er in totaal 5 miljoen zijn en in dezelfde zin, bijna 6 miljoen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof je een dierenbeul ‘sportvisser’ hoort opscheppen over de grootte van de door hem gevangen vis, die tijdens het gesprek steeds groter wordt…… Eerder stelde Koopman dat er veel minder mensen vluchten uit Venezuela daar de grenzen gesloten zijn, vervolgend met: al is het aantal vluchtelingen het laatste half jaar gegroeid naar (niet 1, of 2 of 5) maar bijna 6 miljoen vluchtelingen, waarbij hij het bijna 6 miljoen liet varen voor nu al 6 miljoen, daarbij stelde Koopman dat er honderden mensen per dag vluchten (terwijl het moeilijk zou zijn om te vluchten…….) ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een fantast!! (volgens de Colombiaanse regering gaat het om 300.000 vluchtelingen……)

Alsof het hek van de ‘cocaïne dam’ was ging Koopman daarna geheel op het leugenpad, dit nadat van den Berg hem vroeg hoe de huidige situatie in Venezuela is. Volgens Koopman is het daarmee bijzonder slecht gesteld, de kwezel zei daarbij dat het Coronavirus het land verder in het dal heeft geholpen, maar tevens zou de regering een verschrikkelijk economisch beleid voeren…… Volgens Koopman is de situatie voor veel gezinnen iets verbetert doordat de emigranten, “vluchtelingen moet ik zeggen” geld naar huis sturen “zodat de mensen eten en soms medicijnen kunnen kopen….” Ofwel koopman stelt dat er honger wordt geleden in Venezuela en er een groot tekort is aan medicijnen….. Men lijdt geen honger in Venezuela, daar het land gelukkig van verschillende kanten zoals van de VN voedselhulp krijgt…… Daarna ging Koopman helemaal de fout in waarbij hij zichzelf tegensprak: dankzij dat (economisch, Ap) beleid is de reden om weg te gaan voor al die vluchtelingen verdwenen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waarschijnlijk had Koopman naast z’n neus te diep in de witte poederdoos te hebben gestoken, ook nog iets te diep in het spreekwoordelijke glaasje gekeken……

Koopman sprak met geen woord over de sancties van de VS, Canada, de EU en nu apart Groot-Brittannië, sancties die het land aan de afgrond hebben gebracht en niet het economisch beleid van de regering Maduro!!! Sancties die aan meer dan 50.000 mensen het leven hebben gekost, daar in tegenstelling tot wat de VS zegt, er ook een boycot is voor geneesmiddelen en medische apparaten….. De VS heeft zelfs beslag gelegd op 5 miljard dollar aan tegoeden van Venezuela in de VS, geld dat daar geparkeerd was om medicijnen en medische apparatuur te kopen…… Zie: ‘VS heeft beslag gelegd op 5 miljard dollar van Venezuela voor medicijnaankopen‘ 

Ach fascist Koopman durfde eerder keihard te beweren dat de oppositie de verkiezingen in Venezuela had geboycot, terwijl de meerderheid van de oppositie mee heeft gedaan aan de verkiezingen, zelfs de door de VS geparachuteerde Guaidó deed mee aan de verkiezingen…… (goed voor een paar procent van de stemmen….) Ondanks dat Koopman stelde dat er was geknoeid met de verkiezingen, heeft een internationaal team van toezichthouders geconcludeerd dat de verkiezingen en de aanloop daartoe eerlijk waren verlopen en ook de meedingende oppositiepartijen hebben dat geconcludeerd, behalve dan psychopaat Guaidó en zijn marginale partijtje…….. (voordat de VS deze fascist als president durfde neer te zetten, kende het overgrote deel van de Venezolanen deze ploert niet eens, terwijl hij volgens de VS, Canada en de EU oppositieleider was……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!) Zie wat dat betreft: ‘Venezuela:
propaganda (ook door Edwin Koopman) tegen dit land en de laatste
verkiezingen alweer met bewijzen doorgeprikt als leugens en bedrog

Wat betreft de leugen dat Venezuela voedselhulp zou hebben geweigerd, zie: ‘Venezuela zou humanitaire hulp weigeren, het echte verhaal ziet er ‘iets anders’ uit‘ (180 graden anders, wel te verstaan) en: ‘Venezuela: 4 belangrijke zaken aangaande humanitaire hulp waarover de reguliere media niet berichten

Zie ook: ‘Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (ook met aandacht voor de VS terreur tegen het Venezolaanse volk)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro‘ (!!!!)

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk‘ (!!!!)

Venezolaanse ambassade in Washington belaagd, er mag zelfs geen voedsel worden gebracht….‘ (!!!!)

Venezuela: ultieme couppoging van Guaidó mislukt

Trump vermoordde al 40.000 Venezolaanse burgers

Venezuela: in geheime zitting in Washington is gesproken over een militaire inval

VS legt nog meer sancties op aan de bevolking van Venezuela, Cuba en Nicaragua

Venezuela is nog lang niet verslagen door de VS

Venezolaanse regering treft nieuwe regeling voor hulpgoederen van het Rode Kruis, ‘onafhankelijk NOS’ brengt alweer fake news‘ (!!!!)

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN‘ (!!!!)

Venezuela: 15 doden door sabotage elektriciteitsnet

Venezuela: Edwin Koopman (o.a. ‘deskundige’ van VPRO) met anti-Maduro propaganda‘ (!!!!)

Venezuela: humanitaire hulp stunt van de VS ingegeven om de kruistocht tegen Maduro een versnelling te geven

Jill Stein (US Green Party): de VS maakt zich druk over armoede in Venezuela terwijl de armen thuis kunnen doodvallen….‘ (!!!!)

Venezuela Aid Live >> Roger Waters (Pink Floyd) terecht tegen benefietconcert

Venezuela: Abrams vindt een meerderheid in de VN Veiligheidsraad genoeg voor een gedwongen regeringswisseling

VS huurlingen bezig met wapentransport gearresteerd in Haïti

Venezuela: VS bedrijf dat wapens smokkelde is gelinkt aan CIA ‘Black Site’ centra

Congreslid Ilhan Omar fileert het monster Elliot Abrams, de speciale gezant van de VS voor Venezuela

Venezuela >> de media willen het socialisme definitief de nek omdraaien

BBC World Service radio >> fake news and other lies about Venezuela‘ (bericht van dit blog)

Joel
Voordewind (CU 2de Kamer) bakt de ‘Venezolaanse vluchtelingencrisis’ op
Curaçao wel erg bruin en van Ojik (GL 2de Kamer) schiet een
Venezolaanse bok
‘ (!!!!)

Venezolaanse verandering van regime bekokstoofd door VS en massamedia

Guaidó is een ordinaire couppleger van de VS, e.e.a. gaat volledig in tegen de Venezolaanse constitutie‘ (!!!!)

Venezuela >> regime change: ‘de 12 stappen methode’ die de VS gebruikt

Venezuela >> VS economische oorlogsvoering met gebruikmaking van o.a. IMF en Wereldbank‘ (!!!!)

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen

Pompeo: US Military Obligated to “Take Down” the Iranians in Venezuela

(de
opgeblazen oorlogshitser en oorlogsmisdadiger Pompeo beweert dat
Hezbollah werkzaam is in Venezuela en daar een leger heeft dat gezien
zijn woorden amper onderdoet voor de gezamenlijke NAVO troepen… ha!
ha! ha! Ook hier is totaal geen bewijs voor deze belachelijke
beschuldiging…)

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

Mike Pence (vicepresident VS) gaf Guaidó, de door de VS gewenste leider, groen licht voor de coup in Venezuela

VS coup tegen Maduro in volle gang……..

Antiwar Hero Medea Benjamin Disrupts Pompeo Speech on Venezuela

Venezuela’s Military Chief, Foreign Allies Back Maduro

Als de VS stopt met spelen van ‘politieagent’ en het vernielen van de wereld, zullen de slechte krachten winnen……

VS weer op oorlogspad in Latijns-Amerika: Venezuela het volgende slachtoffer…….

Venezuela: VS verandering van regime mislukt >> de Venezolanen wacht een VS invasie

Vast Majority of Democrats Remain Silent or Support Coup in Venezuela

Trump wilde naast de economische oorlogsvoering tegen Venezuela dat land daadwerkelijk militair aanvallen……

Venezolaanse
regionale verkiezingen gehekeld door westen, terwijl internationale
waarnemers deze als eerlijk beoordeelden……….

Venezuela: Target of Economic Warfare

Venezuela: de anti-propaganda van John Oliver (en het grootste deel westerse massamedia) feilloos doorgeprikt

Venezuela: ‘studentenprotest’ wordt uitgevoerd door ingehuurde troepen………‘ (!!!!)

Abby Martin Busts Open Myths on Venezuela’s Food Crisis: ‘Shelves Fully Stocked’‘ (!!!!) (zie ook de video in dat artikel!)

Rex
Tillerson waarschuwt Venezuela voor een coup en beschuldigt China van
imperialisme…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Edwin Koopman (VPRO Bureau Buitenland) over Venezolaanse verkiezingen met anti-Maduro propaganda bij de ‘onafhankelijke NOS…..‘ (!!!!)

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen de Venezolaanse regering Maduro………

Venezuela ontwricht, wat de reguliere media u niet vertellen……..

VS steunt rechtse coalitie (MUD) in Venezuela………

Venezuela’s US-Backed Opposition Turns Up The Violence Following Assembly Vote

10 Things You Need to Know About the Terrorist Attack in Venezuela

Venezuelans in the Streets to Support Constituent Assembly

What Mainstream Media Got Wrong About Venezuela’s Constituent Assembly Vote‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

The Left and Venezuela‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

 

Rondje Venezuela schoppen op Radio1………

Karabulut (SP) blij dat ze Maduro eindelijk ook kan schoppen………

Venezuela moet en zal ‘verlost’ worden van Maduro, met ‘oh wonder’ een dikke rol van de VS en de reguliere westerse media

Venezolaanse regering treedt terecht op tegen de uiterst gewelddadige oppositie!!

Haaienstand in 50 jaar tijd met 71% afgenomen, slecht nieuws voor de oceanen en voor ons

Dat het
slecht gaat met de haaien mag wel als algemeen bekend worden geacht,
echter ik schrok behoorlijk van een nieuwe petitie van het Care2
team: de laatste 50 jaar is de haaienstand met 71% afgenomen……..

Veel
westerlingen denken dat dit vooral is te wijten aan Aziatische
vissers, echter waar geld valt te verdienen duiken de westerlingen
op om een ‘graantje’ (meestal de grootste hap) mee te pikken…… En
dat is als in Azië niet zelden voor de vin van de haaien, die van
deze arme dieren wordt afgesneden waarna men ze in het zee
teruggooit, om daar een akelige dood te sterven…..

(De mensheid is ziek in de kop……….)

In
Australië is het zelfs toegestaan om zwaar bedreigde haaiensoorten
als de grote witte haaien (‘mensenhaaien’) en hamerhaaien te doden…….
Het woord mensenhaai geeft al aan hoe de meesten van ons over haaien
denken: gevaarlijke enge dieren, maar zoals het schrijven van het
Care2 team hieronder al aangeeft: ondanks dat de wereldbevolking enorm is
toegenomen en steeds meer mensen genieten van de zee, neemt het
aantal aanvallen van haaien op mensen juist af……

Haaien
staan na de orka’s onder de mens als de meest succesvolle roofdieren van de zee, echter in
tegenstelling tot de mens, die zo veel mogelijk vis uit de oceanen vangt (zelfs zoveel dat er steeds meer soorten vis aan de lijst van bedreigde diersoorten worden toegevoegd >> overbevissing noemt men dat ‘verschijnsel’),
vervullen de haaien een natuurlijke
rol in
het opruimen van kadavers en zieke vissen…… Als de haai is
uitgestorven zal dat op zeker negatieve gevolgen hebben voor onze oceanen….. Zoals overbevissing de opname van CO2 door de oceanen steeds verder terugbrengt, waardoor de klimaatverandering nog meer wordt aangejaagd…… (overigens ook orka’s beginnen aan de bedreigde diersoorten te worden toegevoegd…..)

De
mensheid is gezien de geschiedenis van de aarde nog maar net aanwezig
en toch heeft de mens het in 50 jaar tijd, wat betreft de aarde een
zeer korte tijd (als een tiende van een seconde), voor elkaar dat zoals gezegd de haaienstand met 71%
is afgenomen, terwijl de jacht in diezelfde tijd met 300% is
toegenomen…….

Lees en teken de petitie ajb, deze is voor de Australische regering Morrison, de
hoogste tijd dat Australië eindelijk een meer beschaafd gezicht laat
zien (al is dat bijzonder moeilijk met zo’n smerige regering, die
zelfs lak heeft aan de klimaatverandering en
dagelijks
1 miljoen ton steenkool exporteert, terwijl het land zelf ook bijna
alleen op ‘steenkoolenergie’ draait; dit ondanks het feit dat een
groot deel van de bossen op dat enorm grote land al in vuur is
opgegaan als gevolg van de klimaatverandering……):

Sharks are dying out fast. That’s bad news for us.

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

We’re
killing off sharks. Without them, the oceans may not survive.

Sign Now

Sharks are one of the most iconic
creatures associated with the open waters of the ocean. People all
over the world experience awe, wonder, and excitement when thinking
about these ancient, prehistoric animals. But also all over the
world, these ecologically-vital predators are dying out. Just last
month, researchers discovered a terrifying trend:
the
number of sharks alive in the wild has plummed 71% over the past 50
years.
This means that
only three out of every 10 sharks we might otherwise expect to see in
the world are still around.
And
one of the huge reasons for this mass die-off is international shark
fishing.

Also in the past 50 years, the
fishing of sharks has surged 300%, and is still very much legal in
many parts of the globe. That includes Australia, where
it’s
still legal to kill some of the most threatened and endangered
species
, including
scalloped hammerheads and great whites. Many people think it’s okay
if sharks die off because they’re seen as scary, attack-prone
creatures. But even as human populations grow and huge increases of
people go sea-bathing,
shark
attacks have actually declined each year
.
It’s time for government leaders to stand up and help save these
precious creatures.
Sign
the petition urging Australian lawmakers and Prime Minister Scott
Morrison to pass legislation immediately banning all shark-fishing,
and creating strong new programs to help conserve the sharks that
remain!

Thank you,

Miranda
The Care2 Petitions Team

P.S.
Without sharks, our ocean ecosystems will be thrown into chaos.
Tell
the Australian government to help save the sharks now, before it’s
too late!

============================================

Zie ook: ‘Coronavirus: ten behoeve van een vaccin vermoordt GlaxoSmithKline een half miljoen haaien……..‘ (‘fijn’ dat je niet mag weten welk vaccin men bij je inspuit als je vegetarier bent, althans als je daarbij het vaccin vertrouwt…..)  

Australië vermoordde vier tijgerhaaien, daar deze dieren toeristen zouden hebben aangevallen…….

Vroege Vogels heeft geen probleem met Sea Life en garnalenvangst………

Haaienvinnen‘  

Voorts zie: ‘Australische wetgeving dusdanig dat bedreigde diersoorten in zee ‘vogelvrij’ zijn, dit na enorme sterfte onder landdieren door bosbranden‘ (en zie de links in dat bericht!!!)

Greenpeace Klinckhamers vol lof over leegvissen zeeën….. Polderen tot het oneindige….. Vroege Vogels propaganda……‘ (en vergeet niet dat gevangen of gekweekte vis, wat betreft de moord op dieren de vreselijkste dood sterven…….)

Tonijn en ‘legaal’ vissen op deze bedreigde diersoort, verheerlijkt bij National Geographic……..

Navalny gebombardeerd tot oppositieleider, of hoe men Rusland geheel hypocriet blijft demoniseren

Op WDR 5 afgelopen donderdag in het programma Tagesgespräch aandacht voor de demonstraties in Rusland, waarbij men in de reguliere westerse media sprak over meerdere tienduizenden demonstranten. Ach ja als er demonstraties zijn in een in het westen onwelgevallig land, schroeft men al snel het aantal demonstranten op, terwijl een grote demonstratie zoals die afgelopen augustus tegen de Coronamaatregelen in Berlijn men het aantal op enkele tienduizenden tot honderdduizend hield terwijl er naar schatting 3 miljoen mensen op de been waren……

Tagesgespräch is een inbelprogramma dat op werkdagen na 12.00 u. wordt uitgezonden (uiteraard na het nieuws). Miriam Kosmehl, ‘Rusland deskundige’ was in de studio om vragen of opmerkingen van luisteraars te beantwoorden en zoals verwacht, ook deze deskundige is een fel tegenstander van de Russische regering en in het bijzonder van Putin……. 

Met veel bombarie maakte Kosmehl anti-Russische propaganda, alsof de tsaar weer had laten schieten op demonstranten, zo bracht ze haar onversneden haatzaaierij….. Volgens Kosmehl moeten de westerse landen de sancties aanscherpen tegen Rusland en moet Duitsland stoppen met de aanleg van de Nord Stream 2 (NS2) gaspijpleiding….. 

Mevrouw Kosmehl had duidelijk niet gerekend op kritische luisteraars, die normaal amper inbellen als men Rusland weer eens de jas uitveegt. Volkomen terecht dan ook lieten een paar luisteraars weten dat men wel erg kieskeurig is als het gaat om kritiek leveren op Rusland en gaf men voorbeelden van demonstraties waar de politie veel harder optreedt tegen demonstranten, zoals in de VS…… Natuurlijk werd ook nog even gewezen op het feit dat Navalny werd veroordeeld voor fraude en corruptie (terwijl men hem in het westen prijst als corruptiebestrijder….. ha! ha! ha! ha!) en dat hij zich 2 maal per maand moest melden bij de Russische politie vanwege het deel van zijn straf die hem voorwaardelijk werd opgelegd….. (Navalny gaf als excuus dat hij in coma lag en zich niet kon melden, terwijl hij eind september 2020 alweer op de been was…..) 

Volgens Kosmehl moet men niet vergeten dat de demonstranten in de VS geweld gebruikten en daar zou in Rusland geen sprake van zijn geweest…… Dat er in het westen geen aandacht is voor het geweld door de demonstranten gebruikt, wil niet zeggen dat ze geen geweld gebruikten, wat wel degelijk het geval is……. Bovendien als men in andere landen een demonstratie houdt, die werd verboden door de autoriteiten vanwege het Coronavirus, waarbij men zich niet houdt aan dat verbod en men ook na sommering door te politie weg te gaan dat niet doet, er ook geweld wordt gebruikt, bijvoorbeeld met een waterkanon (‘waterwerper…’) en traangas, een chemisch wapen…. Kosmehl sprak over de Black Lives Matter (BLM) protesten in de VS, echter die vonden plaats voorafgaand aan de Coronacrisis, bovendien waren de meeste van die protesten wel vreedzaam, wat Kosmehl ontkende…… Tja als je Rusland demoniseert moet je het ook goed doen, zelfs als je daarvoor moet liegen, ja toch Kosmehl…??

Het meest smerige is wel dat Kosmehl durfde te stellen dat er wel kritiek is op de agenten in de VS (die gekleurden vermoorden), ja en alsof dat helpt: de meeste van die agenten worden vrijgesproken en kunnen hun baan weer hervatten >> mij is niet bekend dat de politie in Rusland het heeft gemunt op gekleurden (dan wel Joden of arabieren) en deze mensen bij aanhouding keer op keer vermoordt, zonder enige aanleiding…… 

Welke regeringsleider in het westen heeft ooit opgeroepen om sancties in te stellen tegen de VS vanwege het verregaande geweld tegen demonstranten of dissidenten??? En dan als zo vaak gesteld op deze plek: wat is het verschil met de gevangenschap in isolatie (letterlijk geestelijke en lichamelijke marteling) van onderzoeksjournalist Julian Assange en Navalny?? Was en is Julian Assange ook een fascist, heeft Assange ook gefraudeerd? Nee, dat heeft hij niet, wel heeft Assange zijn werk voor de volle 100% goed uitgevoerd en oorlogsmisdaden van de VS geopenbaard, de VS >> NB een vereniging van staten die met hulp van andere NAVO-partners alleen deze eeuw al 5 miljoen mensen heeft vermoord in landen waar het niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft!! De Russische buitenlandpolitiek is in niets te vergelijken met de grootschalige en barbaarse VS/NAVO terreur!!!

Bijzonder lullig is wel dat men Navalny in een groot deel van het westen ziet als de leider van de oppositie….. ha! ha! ha! Vreemd dan dat Navalny maar goed is voor een paar procent van de stemmen….. 

Opvallend dat Kosmehl en enkele inbellers wel spraken over de vergiftiging van Navalny, echter zonder ook maar één keer het woord ‘novitsjok’ te gebruiken, logisch wel, daar novitsjok zonder meer dodelijk is, zelfs in de kleinste hoeveelheden!!

In het VPRO programma OVT op Radio1 afgelopen zondag Hubert Smeets, de ‘gesel van Putin’ (ha! ha!), die met z’n fantastische verhaaltjes maar één taak heeft: Rusland en dan m.n. Putin demoniseren…. Het viel me alles mee dat Smeets nog toegaf dat Navalny eerder uit z’n vorige partij werd gezet (volgens Smeets is Navalny daar ‘uit geknald’, daarmee wat mij betreft maskerend dat hij uit de partij werd getrapt vanwege zijn fascistisch nationalistische ideeën!! Ja leuke figuur hè die Navalny!!  

Volgens Smeets die nog een paar keer daarna stelde dat Navalny een nationalist is, zijn de ideeën van deze fascistische misdadiger van 10 jaar geleden, m.a.w. Navalny is nu geen fascist meer…… Alle jezussen op een houtvlot, wat een meer dan belachelijke kwezel die Smeets, om nog eens een cliché aan te halen: een vos verliest misschien zijn haren, maar niet zijn streken!! (zoals je waarschijnlijk wel begrijpt is Navalny de vos in deze)

Smeets stelde verder dat Putin een ‘soort Russisch’ spreekt dat is te vergelijken met de taal die Geen Stijl gebruikt, terwijl hij net daarvoor stelde slecht Russisch te spreken….. Een andere gast in de studio, Sana Valiulina, van oorsprong Russisch, stelde het niet eens te zijn met Smeets…… ha! ha! ha! ha! ha! (Valiulina was in de studio voor haar column in OVT)

Verder zei Smeets dat Navalny zelf de luchtvaartmaatschappij had uitgekozen om mee terug te keren naar Moskou (de naam van de maatschappij zou vrijheid betekenen, terwijl hij zoals gezegd slecht Russisch spreekt en de naam hoogstwaarschijnlijk op meerdere manieren kan worden uitgelegd….). Alsof Smeets een kort lijntje heeft met Navalny, terwijl het zeker is dat Navalny nooit heeft gehoord van fantast Hubert Smeets…… 

Uiteraard sprak Smeets met geen woord over de fraude en andere onfrisse zaken* waaraan Navalny zich beschuldigde; tja dat past niet in zijn demonisering van Putin, immers Navalny moet en zal de heldhaftige figuur zijn die Putin durft aan te pakken en zo’n figuur ga je natuurlijk niet zwart maken (zie ook het voorgaande wat betreft het fascistische gehalte van Navalny….)….. Over helden gesproken, Smeets vond het nodig om uitvoerig uit te leggen dat de Russen altijd behoefte hebben aan helden, alsof dat elders niet zo is…… Wat een dwaas!! We zijn nog maar net bekomen van de ophef over de zogenaamde Nederlandse zeehelden, voor het overgrote deel psychopathische moordenaars, verkrachters, martelbeulen, slavenhandelaren, pyromanen en dieven, figuren die een paar eeuwen lang als helden werden vereerd…… (belachelijk overigens dat Den Haag nog steeds het ‘Zeeheldenkwartier’ heeft….)

Presentator en katholiekenlikker Palm haalde nog aan dat de Russische tv de terugkeer van Putin had vergeleken met de terugkeer van Lenin in 1917. Dat klopt niet volgens Smeets hoewel hij de vergelijking wel mooi en functioneel vond (???!!??? wat is dit voor gelul?) Waarschijnlijk doelde Smeets op het feit dat Navalny openlijk terugkeerde naar Rusland en Lenin dat in feite in het geheim deed (met een geblindeerde trein), zoals ook Smeets even later in herinnering bracht. Echter dat Navalny mijlenver afstaat van iemand als Lenin is wat mij betreft overduidelijk…… Overigens geeft de opmerking van Palm nog eens aan, dat het gelul is dat de media in Rusland geen kritiek durven te leveren op de overheid, immers voor de meeste Russen is Lenin een held en hem als zodanig vergelijken met Navalny is een gotspe, alleen al gezien het feit dat Lenin geen fascist noch misdadiger was zoals Navalny……..

Smeets moest nog kwijt dat Putin de laatste weken een stuk minder populair is geworden, die wijsheid haalde hij uit peilingen, alsof die ook maar iets over de waarheid zeggen…… Het viel me alweer mee dat de conclusie was dat Navalny maar goed is voor 5% van de stemmen, al klopt dat niet: hij zou goed zijn voor 2 of 3% van de stemmen…….. En al zou het 5% zijn, niet iets waar Putin het voor in de broek doet >> bij de inleiding van het programma zei presentator Laura Stek dat Navalny de nachtmerrie zou zijn van Putin….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De column van Valiulina was niet anders dan een keiharde aanklacht tegen de Russische repressie (tegen de demonstranten) waar ze o.a. sprak over politiegeweld tegen een vage kennis (letterlijk haar woorden….). Verder vergeleek ze Rusland met de Sovjet-Unie in de laatste jaren van het bestaan. Valiulina noemde met name dissident Malik die in 1980 overleed, kan de naam niet vinden, en de column wordt niet in geschreven vorm weergegeven door de VPRO, en ach waarom zou je dat als ‘progressieve omroep’ doen, immers aan ‘die paar doven’ in Nederland hebben ze schijt bij die omroep, zoals OVT lak heeft aan de ongelijkheid tussen man en vrouw (en dat annno 2021…)…. 

Hier de tekst op de WDR 5 site voor het programma Tagesgespräch:

WDR
5 Tagesgespräch 
 

Wie
blicken Sie auf Russland?

In Russland gehen Demonstrierende auf die Straßen, mehr als 1100
werden dabei festgenommen. Sie wollen das Urteil gegen Alexej Nawalny
nicht hinnehmen. Wie sehen Sie die Lage in Russland? Diskutieren Sie
mit im WDR5 Tagesgespräch!

Es war ein Prozess, der weltweit für Aufregung sorgt:
Kreml-Kritiker Alexej Nawalny hält noch im Gerichtssaal eine
flammende Rede gegen Präsident Wladimir Putin. Am Ende wird er zu
dreieinhalb Jahren Haft in einem Straflager verurteilt. Das Gericht
begründet die Entscheidung damit, dass Nawalny gegen
Bewährungsauflagen verstoßen habe – dabei habe er im Koma
gelegen, so die Reaktion Nawalnys.

Nach dem Prozess gehen wieder tausende Russinnen und Russen auf
die Straßen, viele werden dabei festgenommen. Kanzlerin Angela
Merkel kritisiert die Strafe und fordert die Freilassung Nawalnys.
Der amerikanische Außenminister Antony Blinken
bekräftigt das. Deutschland droht außerdem mit Sanktionen, während
zur gleichen Zeit die umstrittene Gas-Pipeline Nord Stream
2 gebaut wird. Bisher will die Regierung den Bau nicht abbrechen,
obwohl Kritik von der Opposition und aus anderen Ländern kommt. Ein
weiterer Aspekt: der russische Impfstoff Sputnik V könnte
hierzulande bei der Bekämpfung der Pandemie helfen, Deutschland
könnte den also gut gebrauchen. Kommt es zu einem Deal?

Wie blicken Sie derzeit auf Russland? Sehen Sie Putins Macht in
Gefahr? Sollte Deutschland sich stärker einmischen? Oder sollten wir
unsere wirtschaftlichen Projekte nicht gefährden? Brauchen wir
Russland vielleicht noch als Impfstofflieferanten? Wie denken Sie
über Nawalny?

Rufen Sie uns während der Sendung an (WDR 5 Hotline 0800
5678 555).

Gast: Miriam Kosmehl, Osteuropa-Expertin (Bertelsmann Stiftung)

Redaktion: Ulrich Horstmann und Heiko Hillebrand

 ==========================================

* Smeets sprak met geen woord over de fraude en andere onfrisse zaken
waaraan Navalny zich beschuldigde; tja dat past niet in zijn
demonisering van Putin, immers Navalny moet en zal de heldhaftige figuur
zijn die Putin durft aan te pakken en zo’n figuur ga je natuurlijk niet
zwart maken (zie ook het voorgaande wat betreft het fascistische
gehalte van Navalny….)…..

Zie ook: ‘Navalny slachtoffer? Assange is het echte slachtoffer!!‘ (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over Julian Assange, zoals deze: Assange (nog) niet uitgeleverd aan de VS tegen een hoge prijs: het verpletteren van de persvrijheid‘)

Navalny wordt geprezen terwijl Assange wordt gemarteld

Russia
Did Not Receive Results of Navalny’s Toxicological Study From
Germany, Prosecution S
‘ 

WikiLeaks
is Reaching Out for Help to Secure Trump’s Pardon for Assange

Duitsland in de ban van de 2 keer (!) met dodelijk novitsjok vergiftigde Navalny, NS2 en dreigementen uit VS‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Navalny, anders dan de laatst hieronder getoonde link)

Aanslag
op Navalny wekt (zonder bewijs) woede in westen, terwijl door Trump
toegegeven moorden stilte opleveren in datzelfde westen

Navalny werd niet vergiftigd maar raakte in coma door een hypo

Navalny: een nieuwe ‘giftige stok’ om Rusland en Putin mee te slaan

Hubert Smeets (NRC, RoR) schiet alweer een enorme Russische nepnieuws bok!‘ (zie de links in dat bericht naar artikelen over de oorlog in Syrië) (een deel van de foto’s is als in zoveel berichten op dit blog verwijderd, ofwel gecensureerd….)

MH17 proces op Radio1‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over het neerhalen van MH17)

Voor meer berichten over de Nord Stream 2 pijpleiding, klik op het label ‘NS2’, direct onder dit bericht.

Wie maakt zich tijdens de Coronahysterie nog druk om de daklozen, terwijl er een koudegolf gaande is……..

Het zal wel aan de Coronacrisis liggen, maar heb gisteren en vandaag op de nationale nieuwszenders Radio1 en BNR niets gehoord over de opvang van daklozen tijdens deze koude periode…….. Het is al een schande dat we nog steeds daklozen hebben in dit land, waaronder veel jongeren* en andere mensen met psychische problemen….. Al zijn er juist ook door die vermaledijde Coronahysterie nieuwe daklozen bijgekomen, mensen die failliet zijn gegaan, of die uit hun huis zijn gezet vanwege grote financiële problemen…….

Zet de lege hotels open voor deze mensen!! 

* De jeugd GGZ kent nog steeds lange wachtlijsten, niet vreemd dus dat deze jongeren tussen wal en schip vallen, andermaal een schande van grote proporties!!!

Zie ook: ‘Woningnood groot: 40.000 daklozen en verkoop sociale huurwoningen aan buitenlandse partijen, zonder verplichte verhuurdersbelasting‘ (een stijging van 9.000 daklozen in de periode van maart 2016 tot augustus 2019….’Leve Rutte 2 en 3!!’)

40.000 daklozen: Leger des Heils luidt de noodklok‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Femke Halsema (GL burgemeester Amsterdam) kondigt acties aan tegen krakers

Femke Halsema (‘GroenLinks’ burgemeester Amsterdam) dreigt dakloze met straf

Dakloze gezinnen Den Haag: een enorme toename sinds 2015‘ (als Amsterdam ook met GL in college)

Kerst: veel mooipraterij terwijl gemeenten daklozen het etiket ‘zelfredzaam’ opplakken en hen daarmee opvang weigeren…….. Beschaving anno 2017….‘ 

Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

CBS meldt 31.000 daklozen in ons puissant rijke land………. Lang leve Rutte 2!!

Verwarde mensen verplicht 3 dagen opsluiten is een weg waarop we niet moeten gaan

Max van Weezel (presentator Argos): ik ben geen verwarde man……… ‘Een grap’ over verwarde mensen……

Voor meer berichten over dakloos zijn klik op dat label, direct onder dit bericht.

EU subsidie voor duurzame energie gaat voor 60% naar niet duurzame energieopwekking met hout en groente

WeMove
Europe is een weer heel late actie begonnen tegen de gigantisch grote
subsidie die de EU aan duurzame energie uitgeeft, 60% van die
subsidie gaat naar het verbranden van groente en hout, beiden
allesbehalve duurzaam en wat betreft houtverbranding als ‘biomassa’
is bekend dat deze nog een fractie vuiler is dan de uitstoot van
steenkool……

Vooral
in Oost-Europa worden meer en meer gebieden volgeplempt met mais om
daar de subsidie voor op te strijken als deze wordt verbrand in
biomassacentrales, of als bijstook in kolencentrales…… (overigens ook in Nederland is de maisteelt gigantisch al zou deze vooral naar de doodsindustrie gaan die men ‘intensieve veeteelt’ noemt…..)

Schandelijk
genoeg is het vinden van bedragen een bijna onmogelijke zaak (en dan
maar stellen dat alles transparant en open is….), echter gezien het
feit dat Nederland jaarlijks al 8,3 miljard euro aan subsidie
weggeeft aan oliemaatschappijen en kolencentrales, is het niet
moeilijk te bedenken dat de EU tientallen miljarden aan subsidie, ja hoogstwaarschijnlijk zelfs meer dan 100 miljard euro (ook
ons belastinggeld), weggeeft aan de grootste smeerpijpen, die onze
aarde naar de gallemiezen helpen……

Zo
zie je maar: Timmermans die net doet alsof hij een tweede Gretha
Thunberg is en zich daarbij als een overjarige puber gedraagt, zich daarbij voortdoende alsof hij het begrip duurzaamheid heeft uitgevonden, terwijl
deze PvdA smeerlap (met zijn partij knechtje Samsom de grote
milieu-oplichter), dondersgoed weet dat er enorme kapitalen
aan belastinggeld verdwijnen naar de fossiele energieopwekking, ofwel (en zoals gezegd) het vernietigen van de wereld, ons aller thuis!!! Bovendien zijn Timmermans en Samsom, vanwege de PvdA deelname aan Balkenende 4 en Rutte 2, mede hoofdverantwoordelijken voor de bouw van de nieuwe kolencentrales in ons land….. (weg met die 75 jarige klotepartij!!)

Het voorgaande is een schande van jewelste, maar nogmaals jammer dat WeMove nu pas met
een petitie komt, lees en teken deze daarom ajb snel (zo gebeurd) en geeft
het door aan zo veel mogelijk familie, vrienden en bekenden!!

Don’t
burn food, don’t burn wood!

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

When you think
‘renewables’ you probably think of solar panels and wind turbines.
The truth is that in Europe almost
60%
of what we call ‘renewables’ is actually wood and crops
.
[1] Yes! European dirty coal power plants now burn trees and crops on
a mass scale. The EU calls it green energy and subsidises it.

We can change
this. EU leaders are rethinking the law that allows this to happen.

This law is a
disaster for the environment.
To
get the subsidies, enormous businesses which clear our remaining
forests and plough the little that remains of our meadows and
grasslands are popping up. And
our
old, dirty, coal plants are magically converted into ‘clean energy’
plants. All this subsidised with our tax money.

Before they change
this law, the European Commission wants to know what people in Europe
think.
We
have until tomorrow to tell them.

If we show that thousands of taxpayers do not want their money to
subsidise burning forests and food,
the
Commission will be more likely to change the law
.
Sign and tell the European Commission: don’t burn our forests and
food.

SIGN THE PETITION

EU subsidies go to the
producers of the “green fuels”. That’s why
perfectly
healthy trees are cut, turned into pellets, transported to a power
plant and burned as “green” energy
.
The area of the forests in Europe, where trees are cut for industrial
purposes, increased by 0,37 million hectares in the last decade. [2]
Not to mention all the wood imported to the EU from all corners of
the world which causes deforestation there. [3]

It’s the
same with crops, in particular corn: it too, is cut and burned
.
Because of the subsidies, vast fields of corn are popping up
everywhere in Europe, pushing out other crops and
destroying
our last meadows and grasslands with their unique diversity of plants
and flowers, insects and small animals. [4] And the prices of land
skyrocket.

It makes no sense and yet our tax money supports it.

Our community
has always cared for Europe’s forests and food production.

From defending forests in Poland, Bulgaria, and Romania [5], to
wanting to revolutionise the EU’s agriculture [6], we have
mobilised endless times to protect our environment. This time,
we
can do both at once
:
save forests and crops from ruthless devastation.

SIGN THE PETITION: STOP FAKE RENEWABLES!

With a genuine (not
fake) green greeting,

David (London), Marta (Warsaw), Olga
(Bologna) and the entire WeMove team

PS: The
name of each person signing the petition will be submitted

directly to the European Commission
in
their official consultation process
.
[7] The more names we have, the more powerful our voice.
Add
your name!

References:
[1]
https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/brochures-leaflets/brief-biomass-energy-european-union
[2]
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01848-x
[3] A recent
article:

Are forests the new coal? Global alarm sounds as biomass burning surges


and
a more detailed report:
https://ec.europa.eu/energy/sites/ener/files/documents/biosustain_report_final.pdf
[4]
https://ec.europa.eu/environment/archives/life/publications/lifepublications/lifefocus/documents/grassland.pdf
[5]
Romania:
https://you.wemove.eu/campaigns/romania-save-europe-s-last-large-virgin-forests
Bulgaria:
https://act.wemove.eu/campaigns/Save-the-Kresna-Gorge
Poland:
https://act.wemove.eu/campaigns/defend-forest
[6]
https://act.wemove.eu/campaigns/withdraw-cap
[7]
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12553-EU-renewable-energy-rules-review/public-consultation

=======================================

Zie ook: ‘Klimaatakkoord Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde)

Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ 

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand

Groot Barrièrerif voor 60% verbleekt 

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) wil de Nederlandse kolencentrales openhouden

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel
(over dat bericht hoor je ‘energie specialist’ Remco de Boer al
helemaal niet, maar ja hij is dan zelf ook zo’n lobbyist als
Böttcher…)

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand‘ 

BP daagt Greenpeace voor de rechtbank 

Wat betreft gezondheid en luchtvervuiling, waar het armste deel van de bevolking meestal het slachtoffer is (per jaar overlijden er 18.000 Nederlanders aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing en dat jaren eerder na een akelig ziekbed…):

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..‘ 

ACM komt met dubbelzinnige klacht over bedrijven die een hoge plek voor zoekresultaten betalen en daarmee de consument belazeren

Volgens
de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zijn consumenten de dupe van
het feit dat grote bedrijven fikse bedragen betalen om bovenaan te
staan in de resultaten als consumenten naar bepaalde producten zoeken…. Onder andere
Bol.com, Beslist.nl, Thuisbezorgd en Booking.com maken zich schuldig
aan deze vorm van klantenoplichting….. Je snapt al niet dat dit is toegestaan, ‘maar goed…’

Volgens
de ACM kunnen consumenten daardoor de meer goedkope aanbieders
missen. Echter dan komt de ACM met de wel heel vreemde opmerking dat
het ook goed kan zijn als bedrijven zich een hoge plek hebben
gekocht, daar de consument dan eerder wordt gewezen op nieuwe
producten….. ha! ha! ha! ha! Om deze nonsens nog enigszins goed te
kunnen praten stelt de ACM dat er ook andere mogelijkheden zijn om
mensen op nieuwe producten te wijzen……. (je meent ‘t??!!!)

Verder
stelt de ACM dat e.e.a wel zou mogen als er maar duidelijk wordt
aangegeven dat deze hoge plek op de zoekmachine is betaald…… ha! ha! ha! ha! Alsof mensen die iets nodig hebben iets dergelijks zouden
lezen, natuurlijk moet dit helemaal verboden worden!!!

Het
voorgaande geeft nog eens aan dat de ACM een tandeloze*
tijger is, die bovendien wel erg laat aan de bel trekt…….

Het
volgende artikel komt van de Beurs.nl, dat haar artikel begint met de woorden: Consumenten dreigen er de dupe van te worden, enz…. Het lijkt me meer dan duidelijk dat de consument daar de dupe van is…..:

ACM:
consument dupe van betaalde plek tussen zoekresultaten

Gepubliceerd op 2
februari 2021 09:27

 

DEN HAAG (ANP) – Consumenten
dreigen er de dupe van te worden als sites tegen extra betaling
bedrijven hoger tussen de zoekresultaten zetten. Bedrijven betalen
vaak aanzienlijke bedragen om prominenter in beeld te komen op
bijvoorbeeld bol.com, Beslist.nl, Thuisbezorgd of Booking.com, stelt
de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Als dit op voorhand niet
duidelijk is, werkt dit volgens de toezichthouder misleiding in de
hand.

Volgens de ACM betalen bedrijven
sites zo’n 15 procent tot 40 procent meer om hoger in de
resultatenlijsten te komen. Dit kan ertoe leiden dat klanten niet als
eerste de meest relevante resultaten voor hun zoekopdracht te zien
krijgen, maar vooral de best betalende bedrijven. Daardoor lopen ze
mogelijk ook de beste aanbiedingen mis wat betreft prijs en
kwaliteit. Op die manier dreigen zogeheten betaalde ‘rankings’ ook
concurrenten dwars te zitten, schrijft de toezichthouder in een nieuw
rapport.

De ACM wijst erop dat er voor
sommige consumenten ook voordelen kunnen zitten aan de betaalde
plekken bij de zoekresultaten. Het is bijvoorbeeld mogelijk om zo
nieuwe producten te introduceren bij klanten, maar in haar rapport
schrijft de ACM dat hier ook goede alternatieven voor zijn. Bovendien
zouden bedrijven en sites transparanter moeten zijn over welke
resultaten tegen extra betaling hoger zijn gezet. Nu ontbreekt zo’n
waarschuwing nog vaak. Als die er wel is, gaat het volgens de ACM
vaak om een erg onduidelijke melding. De toezichthouder eist dan ook
dat het voor klanten meteen duidelijk wordt wanneer er is betaald
voor een hogere plek in de zoekresultaten.

======================================================

*
Raar dat je hier wel tandeloze moet schrijven, dus zonder de ‘n’
achter ‘tande’, wist niet dat er tijgers zijn die met maar één tand
door het leven moeten……

Wall Street miljardairs schreeuwen het uit: geen belastingverhogingen! ‘Ze hebben het al moeilijk genoeg’ met het GameStop fiasco voor shortsellers…

Eind januari heeft een Reddit ‘subgroep’ het bedrijf GameStop gered van
oligarchen die middels ‘shortsellling’, gokken op het ondergaan van een
bedrijf en daarmee zelfs miljarden kunnen winnen, deze subgroep, Wallstreetbets begon met het kopen van aandelen GameStop
en wist daarbij de koers met 700% te verhogen, waardoor de
shortsellers miljarden verloren…….

Jake
Johnson heeft op Common Dreams een artikel geschreven n.a.v. de
miljardairs die hun beklag doen op beursvriendelijke media, zoals
Leon Cooperman die zijn beklag deed op CNBC en daar niet alleen de
Reddit subgroep demoniseerde, maar ook de plannen tot het verhogen van
de belastingen voor de allerrijksten als het eind van de wereld
voorstelde…… 

Keer op keer haalde deze superrijke oplichter ‘The American Dream’ aan (ook te horen in de video die ik in het bericht hieronder heb opgenomen), een leugen die het volk in de VS rustig moet houden daar men hen wijsmaakt dat iedereen miljardair kan worden……. (een variatie op de religieuze leugen voor mensen die een zwaar leven moeten leiden dat zij na hun dood naar de hemel gaan……) Niet vreemd dan ook dat zelfs veel arme mensen in de VS stemmen tegen belastingverhogingen voor de welgestelden, daar hen dit ook zou kunnen treffen als ze eventueel rijk zullen worden, vandaar ook dat Cooperman zonder enige schaamte het lef had om te fulmineren tegen voorgenomen belastingverhogingen……

Bernie
Sanders heeft deze miljardairs de bel aangebonden en laat geen spaan
heel van hun kritiek zo stelde hij o.a. dat de Democraten inderdaad
de Wall Street miljardairs een eerlijk deel aan belastingen willen
laten betalen om daarmee een economie te creëren die voor iedereen
werkt!! (al moet ik nog zien wat er van de beloften gedaan door misdadiger Biden terecht zal komen) Het is dan ook te gek dat veteranen als daklozen moeten
leven en meer en meer kinderen honger lijden in een land dat
jaarlijks meer dan 700 miljard spendeert aan het brengen van
grootschalige terreur in landen waar het niets maar dan ook helemaal
niets te zoeken heeft….. (ook onder Biden weer miljarden meer….)

‘Cry
Me a River’: Sanders Hits Back as Billionaire Investor Whines About
Potential Tax Hikes Amid GameStop Fiasco

“Oh
look, another billionaire is mad that he might have to pay more taxes
while children in America go hungry and veterans sleep on the
street.”

by Jake
Johnson, staff writer

Billionaire investor
Leon Cooperman speaks during an interview on CNBC on January 28,
2021. (Photo: CNBC/YouTube Screengrab)

As the ongoing GameStop
saga
sparked renewed calls for a financial transactions tax and
other commonsense
redistributive measures
to tackle soaring inequality and Wall
Street abuses, billionaire investor Leon Cooperman took to the
airwaves Thursday to fume that the idea of compelling the mega-rich
to pay their fair share is a “bullshit concept” and merely
“a way of attacking wealthy people.”

Sen. Bernie Sanders (I-Vt.), a
longtime proponent of raising taxes
on billionaires
like Cooperman, was not impressed.

“Yes. We will make Wall
Street billionaires pay their fair share of taxes and create an
economy that works for all of us.”
—Sen. Bernie Sanders

“Oh look, another billionaire
is mad that he might have to pay more taxes while children in America
go hungry and veterans sleep on the street. Cry me a river,” the
Vermont senator tweeted
late Thursday. “Yes. We will make Wall Street billionaires pay
their fair share of taxes and create an economy that works for all of
us.”

A hedge fund manager who was
charged
with insider trading by the Securities and Exchange Commission in
2016, Cooperman is one
of several
industry big-wigs who has appeared on financial
networks like CNBC in recent days to complain about the retail
investors who banded together to send GameStop shares into the
stratosphere, blowing up a ploy by short-selling hedge funds to cash
in on the company’s seemingly imminent demise.

Cooperman, whose net worth is
estimated to be around $3 billion, sniffed that “the reason the
market is doing what it’s doing is, people are sitting at home,
getting their checks from the government, basically trading for no
commissions and no interest rates.”

“I’m not damning them. I’m
just saying from my experience, this will end in tears,”
Cooperman said as the investing app Robinhood abruptly restricted
trading on GameStock and other shares, prompting members of Congress
such as Reps. Alexandria Ocasio-Cortez (D-N.Y.) and Rashida Tlaib
(D-Mich.) to demand
hearings and an investigation
.

Timothy Burke   @bubbaprog

Listen to this incredible crybaby

 

(op deze plek een fragment van 16 seconden op Twitter uit de hieronder opgenomen video, voor het fragement zie het origineel)

(Hier de volledige video waarin Cooperman zijn gif uitstort over o.a. Wallstreetbets en belastingverhogingen voor de meest welgestelden in de VS:)

During the 2020 presidential
campaign, Sanders proposed
a Wall Street transaction tax aimed at both curbing reckless
financial speculation and raising revenue that could be used to fund
progressive agenda items, including tuition-free public colleges and
universities.

Warren Gunnels, Sanders’ staff
director, noted in a tweet
Thursday that Sanders’ transaction tax would raise $2.4 trillion over
the next decade—”enough to make public colleges tuition free
and cancel student debt.”

“If the working class could
bail out Wall Street,” Gunnels said, “Wall Street can bail
out working families in America during a damn pandemic.”

HuffPost‘s
Zach Carter argued
Wednesday that a financial transactions tax would be the “simplest
solution” to an untenable status quo in which Wall Street titans
are handsomely rewarded for engaging in “what is a mostly
economically wasteful activity.”

“We have plenty of roads and
bridges to repair and a vastly outdated transportation system,”
Carter wrote. “Redistributing money from hedge funders in the
Hamptons to a high-speed rail network or a national public housing
program would do more for growth and productivity than all the shorts
and put options in New York.”

Our work
is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
License. Feel free to republish and share widely.

==================================================== 

Zie ook: ‘Janet Yellen (VS minister van financiën) houdt het vernietigen van bedrijven middels short selling in stand…..

Wall Street in rep en roer: GameStop shortsellers bij de neus genomen >> bedrijf en werkgelegenheid gered‘ (en zie de video in dat bericht!)

651 miljardairs in de VS zijn sinds maart 1 biljoen dollar rijker geworden o.a. door de Coronacrisis‘ (en zie de video’s in dat bericht)

Coronavirus: miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen met 30% stijgen
(een bericht van 21 augustus, sinds die tijd heeft Bezos bijvoorbeeld
nog eens 10 miljard dollar extra bij elkaar gegraaid…..)

De grootste diefstal uit de geschiedenis van de mens: inflatie‘ (en zie het vervolg door op de link hier direct onder te klikken)

Bonner: How Paper Money Became the Means for Modern Inflation

ECB misbruikt Coronacrisis voor totale controle betalingsverkeer en politieke macht: de invoering van een digitale euro

Na de ECB wil ook de Fed een digitale munt en zo meer (politieke) macht vergaren

Demonisering van Rusland (en China) door de VS dient als doel een zo hoog mogelijk defensie, uh oorlogsbudget te verkrijgen‘  

De Fed en andere centrale banken hebben misdadig een nepmarkt ontwikkeld

Niet China maar investeringsmaatschappijen zijn door de Coronacrisis op goedkoop overname pad‘ 

Miljardair Cooperman: Fed pakt de spaarders door rentetarief te verlagen

‘Working-Class Joe’ (Biden) gevloerd door Bernie Sanders

Terwijl Occupy haar zevende verjaardag vierde, werd bekend gemaakt dat de leiders op een dodenlijst stonden……

Occupy Wall Street, geniaal!‘ 

Janet Yellen voorspelt crisis door tegenovergestelde te beweren!!! Een truc die al eerder misliep!

Ever More Official Lies From The US Government

 ‘A Bitcoin Bro Just Trolled the Sh*t out of the Federal Reserve on Live TV

Partij 30- ‘een ideale partij voor jongeren onder de 30’

Vanmiddag rond 14.40 u. op Radio1 aandacht voor de podcast: Partij 30- (30 min). Olivier ‘hi hi hi’ Bakker kwam voor AVROTROS in een programma van dezelfde omroep uitleggen wat de bedoeling is van deze podcast en dat is ‘natuurlijk bijzonder moeilijk te bedenken….’

Bakker werd gevraagd op welke partij hij zou gaan stemmen op 17 maart a.s., het antwoord was heel simpel: dat weet hij niet. Maar zo liet hij als een bejaarde van 90 jaar weten, als ik het wist zou ik het ‘hi hi hi’ niet zeggen….. 

Nee dat laatste lijkt me wel logisch als je de idee hebt om fictief een partij op te richten voor mensen onder de 30 jaar. ‘Heel moeilijk om uit te zoeken’ welke partijen zich naast andere onderwerpen inzetten voor deze groep……. ‘Heel moeilijk om te bedenken’ dat de Piratenpartij zich met name inzet voor deze groep…… Dan heb je natuurlijk de valse inzet van GroenLinks voor jongeren, GL dat zich ook als jongerenpartij voordoet sinds volksverlakker Jesse ‘jessias’ Klaver voorzitter is van deze volksverlakkers (zo was GL een grote voorstander van het meer dan asociale leenstelsel, waardoor een grote groep jongeren uit arme gezinnen hebben afgezien van studie, daar ze al ‘iets te vaak’ in hun leven de ellende van financiële problemen door armoede hebben gezien; kortom GL is allesbehalve een partij voor deze groep……)

Dan is er de Partij voor de Dieren (PvdD): deze partij zet zich wel in voor jongeren, echter de keus is inderdaad beperkt, althans als je de leugens van GroenLinks en partijen als de PvdA doorziet (PvdA doet zich ook voor als jongerenpartij en kwam als GL al eens met het belachelijke idee om pubers van 16 te laten stemmen…..)  

Ook andere partijen die bang zijn kiezers te verliezen hebben zich ingezet voor de verlaging van de stemgerechtigde leeftijd  naar 16 jaar, zoals D66 en VVD (althans de JOVD), maar ook de fascisten van Forum (FVD) zijn voor de verlaging van die leeftijd……. Logisch dat een aantal partijen voor die verlaging zijn, immers deze jongeren zijn nog makkelijker te manipuleren dan de 18 plussers, niet voor niets ook dat het ministerie van Defensie, uh van Oorlog al een aantal jaren geleden begon met het ronselen van jongeren in het voortgezet onderwijs en ook de ronselreclames voor het leger zijn gericht op de jongste leeftijdgroepen, je kan zelfs al beginnen aan een opleiding voor het leger vanaf 15 jaar……. Over kindsoldaten gesproken…. (vanaf 26 jaar ben je niet meer welkom bij dat ministerie, logisch daar men dan wel eens zou kunnen gaan twijfelen aan bevelen, sterker nog; dat men zelfs bevelen zou kunnen weigeren…..)

De bedoeling van AVROTROS is natuurlijk om jongeren te trekken voor rechtse partijen als de VVD, D66, PVV en FVD, immers stemrecht voor 16 jarigen is voorlopig van de baan, maar om de 18 plussers te interesseren voor de rechtse (en fascistische) politiek kan goed van pas komen bij de komende verkiezingen……. Kortom AVROTROS doet op deze manier mee aan het manipuleren van de verkiezingen, daar hebben ze Rusland niet bij nodig……..

Hier de tekst en foto die ik op het net vond voor de fictieve Partij 30- :

Partij
30-


(de afbeelding op dit affiche had zomaar van de NSB kunnen zijn……)

Wat als jongeren hun ideale
politieke partij zouden samenstellen? Hoe zou die er dan uit moeten
zien? Dat gaat Olivier Bakker samen met jou en experts uitzoeken!
Partij 30- is een politieke podcast voor jongeren van AVROTROS en NPO
3FM.
 

===============================

Zie ook: ‘D66 wil kinderen van 16 jaar stemrecht geven…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘  

Voor meer berichten over het ‘ronselen’ van jongeren voor het leger, klik op dat label, direct onder dit bericht.