Joodse vrouw wil Israëlische militairen laten berechten door het Internationaal Strafhof (ICC)

Via een
Twitterbericht gedeeld door de Braziliaanse cartoonist en
mensenrechtenactivist Carlos Latuff las ik het hieronder
opgenomen artikel van Marilyn Garson, waarin zij als Joodse vrouw
getuigt van de Israëlische aanval op de Gazastrook in 2014. Ze wil
dat de oorlogsmisdaden begaan door militairen van het Israëlische
leger (IDF*) worden vervolgd door het Internationaal Strafhof
(International Criminal Court >> ICC) in Den Haag. Waarbij
Garson volledig terecht stelt dat wanneer de Israëlische krijgers
‘moedig genoeg zijn’ om een in een val zittende bevolking direct aan
te vallen, ze ook moedig genoeg moeten zijn om hun daden te
verantwoorden in een goed verlichte rechtszaal.

Garson
stelt dat het juist heel belangrijk is deze militairen ter
verantwoording te roepen voor de rechter, juist omdat het geweld
onderliggend aan de aanval in 2014 op de burgers van de Gazastrook
nog steeds aanwezig is: de ontmenselijking van de Palestijnen…….
Opgesloten achter muren en (internationaal, Ap) belasterd**,
kan men alles doen tegen de vervolgde bevolking van de
Gazastrook…… Een rechtszaak zal hun getuigenis versterken over
het constant onder barbaarse aanvallen moeten leven. Laat de Gazanen
hun verhaal vertellen, aldus Garson. 

Image

Garson
verteld over deze oorlog in 2014 (die m.i. continu doorgaat, zolang
de Palestijnen niet vrij zijn om hun leven te leiden in een vrij
Palestina). Garson en de slachtoffers kunnen niet vergeten hoe mensen
rennend de aanvallen op hen door het Israëlische leger probeerden te
ontwijken, of om juist hun buren te helpen die vastzaten onder het
puin van hun door Israëlisch geweld ingestorte huizen…. Het geluid
van de klapperende tanden van doodsbange kinderen…… De grote
stofwolken en de mensen die schreeuwend proberen een schuilplaats te
vinden, een schuilplaats die er niet is als je gevangen zit achter
muren (in feite een getto als dat van Warschau in de Tweede
Wereldoorlog…..)

Een
rechtszaak door het ICC is juist belangrijk daar niet regeringen
worden vervolgd maar individuen die het geweld op weerloze mensen
hebben hebben gepleegd, deze individuen van het Israëlische leger
hebben de keus gemaakt weerloze mensen te vermoorden……

In die
oorlog van 2014 werden 18.000 huizen in de Gazastrook vernietigd, de
100 huizen van families die in de eerste week werden vernietigd en
miljoenen tonnen aan puin hebben het landschap van de Gazastrook
veranderd…… De Gazaanse veiligheidstroepen hebben destijds 6.000
‘raketten’ (veredelde vuurpijlen) en artillerie granaten afgeschoten
op Israël, terwijl het Israëlische leger heeft toegegeven 5.000 ton
(let wel: een ton is 1.000 kilo!!) aan munitie heeft gebruikt tegen
een opgesloten Palestijnse bevolking…… Israël handelde totaal
buiten proporties tegen het opgesloten Palestijnse volk middels de
Dahiya Doctrine van generaal Gabi Eisenkot, genoemd naar Dahiya, een
buurt in het Libanese Beiroet, die in de oorlog van Israël tegen
Libanon in 2006 werd platgegooid, waarbij een groot aantal burgers
(waaronder veel vrouwen kinderen) werden vermoord…… In feite is
dit niets anders dan de SS tactiek uit WOII, waarbij onevenredig werd
gestraft als een Duitse soldaat of officier werd vermoord….. Deze
tactiek raakte bekend door vrijgegeven documenten op WikiLeaks
(overigens hebben een aantal Israëlische officieren begin 90er jaren
van de vorige eeuw de klok geluid over het feit dat hen werd
onderwezen uit SS handboeken……)

De Dahiya buurt in Beiroet na de barbaarse oorlogsmisdaad van Israël…… (het bombarderen van woonwijken is een grote oorlogsmisdaad, aldus internationaal recht)

Garson
gaat nog verder in op het oorlogstuig dat het IDF gebruikte in 2014
en op het feit dat er nog meer illegale doelen waren dan de huizen van
gewone Palestijnen: scholen van de VN, waarin velen hun toevlucht
hadden gezocht, ondanks dat het Israëlische leger wist waar deze
scholen zich precies bevonden, werden ook deze schuilplaatsen doel
van Israëlische agressie en ook daarbij kwamen veel burgers om het leven,
waaronder uiteraard veel kinderen….. Israël
beweerde later dat Hamas deze plekken als menselijk schild gebruikte
om aanvallen op Israël uit te voeren, echter daarvoor kon Israël
geen flinter aan bewijs leveren……

Wat veel mensen niet weten is dat Israël, een grote wapenexporteur, haar nieuwe oorlogstuig uitprobeert op de Palestijnse bevolking, zodat rapporten over de vernielingen reclame zijn voor dat wapentuig op wapenbeurzen……

Mensen
lees het relaas van Garson en geeft het door, kritiek leveren op Israël heeft niets, maar dan ook helemaal niets met antisemitisme te
maken, elk land dat zo met mensen omgaat moet aan de paal worden genageld!!! Het is de hoogste tijd dat het westen na zoveel
bloedvergieten de Palestijnen te hulp komt en alle banden met Israël
verbreekt, waarna een totale boycot van het fascistische Israëlische
apartheidsbewind, zoals die tegen het fascistische apartheidsbewind
eerder in Zuid-Afrika, een eind kan maken aan de enorme ellende waarin het verdrukte Palestijnse volk zich bevindt!! (overigens is Zuid-Afrika één van de weinige landen die erkent dat Israël een brute apartheidsspolitiek voert en zich daartegen verzet door steun uit te spreken voor de Palestijnen)

I
am a Jew and I Want Palestinians Heard in Court

By
Marilyn Garson

 

The
Islamic University of Gaza bombed by Israel in 2014. (Photo: File)

I am not
Palestinian but I was a witness to the assault of 2014. I want its
alleged war crimes to be prosecuted by the International Criminal
Court. Those warriors who were ‘brave’ enough to direct an
assault on a trapped populace should be brave enough to account for
their choices in a well-lit courtroom.

Why is a
court of law important?

Because
the menace that underpinned the assault of 2014 is still present: the
dehumanization of Palestinians. Walled off and vilified, anything can
be done to the people of Gaza. A trial will amplify their story of
being under intensive attack behind a wall. Let Gazans tell their
story.

Because
people will still be living with the memory and the imprint of this
war. The body remembers the singed smells that linger on your skin,
the sight behind your eyelids of neighbors racing toward rubble to
rescue neighbors, the sound of children with chattering teeth. The
drifts of white dust in the corners of window sills. The screams of
people in the streets, seeking shelter before nightfall – but there
is no shelter behind a wall.

Because
courts prosecute individuals, not nations. Individuals make choices
and are accountable. Individual responsibility lets everyone else get
beyond blaming whole states. Someone wrote the doctrines, chose the
weapons and the targeting parameters and the order of battle. They
should be judged for their handiwork.

Because
of the 18,000 homes destroyed, the 100 family homes targeted in the
first week, and the millions of tons of rubble that altered the very
landscape of the Gaza Strip. In 51 days, Gazan forces fired roughly
6000 rockets and artillery shells while Israel’s armed forces
acknowledge dispatching 5000 tons of munitions to fire at a trapped
populace. The tonnage and the stated doctrines of disproportionate
force like the Dahiya Doctrine await judgment.

Because
someone knew that the UN shelter-schools were filled with displaced
Palestinians. They knew, because I told them. As a member of the
UNRWA team operating those shelters, one of my tasks was to confirm
the pre-existing protections of each flagged United Nations school
building that was sheltering displaced people. Over and over they
were told. Those schools were clearly marked on military maps.
Everyone knows their location and their signature colors. Someone in
Israel knew and fired at them anyway. Seven times they fired, killing
44 Palestinians and injuring 227. Let those people explain their
actions to a judge.

Because
the earth trembled with the tonnage of bombs that the IDF used to
destroy the homes of 92,000 Palestinians in Shuja’iyya, and because
of the quieter killings in Khuza’a. The stories of Gaza’s
neighborhoods need to be heard and responsibility assigned.

Because
of the 73 medical facilities, the ambulances, and every other illegal
target. Because of the civilian infrastructure destroyed, the water
pipes and the power plant, and all the gratuitous hardship that
Gazans endured. The lesson of the war, they said later, was that
Israel no longer saw any civilians in Gaza at all. A court must
restore Gazans’ civilian status and protections.

Because
of the 293,000 displaced Gazans who endured such trying conditions in
90 UNRWA shelters – because there was no safer place behind that
wall.

Because
6,000 airstrikes and 14,500 tank shells and 35,000 artillery shells
equate to 100,000 kg of explosives every day, day after day. Israeli
forces killed 2251 Gazans including 1,462 civilians, a third of whom
were children. The human consequence of the IDF’s choice to inflict
such massive violence must be heard. Battlefield explosive weapons
must not rain down upon crowded cities with impunity again.

Because
beneath those bombs in Gaza, the minutes were interminable. There was
nowhere to flee, no way to help, nothing to do but wait for the next
bomb through nights when there were more bombs than minutes. Let a
trial record and weigh the harm of those 51 merciless days and nights
of minutes of witness.

Because
some debased Israelis sat on hillsides eating popcorn. They watched
the bombs land on human beings and homes as if it were entertainment.
Around the world, many, many others turned away and did nothing.
Perhaps both sets of people will be shaken to realize that they were
enjoying, or averting their eyes from, a crime.

Because
what is demonstrated in Gaza with impunity today, is normalized
elsewhere tomorrow at the expense of other inconvenient human beings.
The assaults upon Gaza are relevant even here, because New Zealand is
buying military robots that were tested on the trapped people of Gaza
and the West Bank. Is this who we aspire to be?

Because
as a Jew, I have heard the rationales for that massive violence.
“It’s necessary.” “Kill all the little snakes.” “This
time we’ll finish the job.” Now I want to hear the evidence and
the verdict on this ethno-nationalist project of ours.

Our
world must not value human life so differently when the life is
Palestinian. Because our lives are of equal value, Gazans must be
heard in court.

Marilyn
Garson lived and worked in Gaza 2011 – 2015. She is the author of
Still Lives – a Memoir of Gaza, and a co-founder of the Gateway
social enterprise. She is also a founding member of Alternative
Jewish Voices of New Zealand. This article was originally published
on the website of Alternative Jewish Voices and was contributed to
The Palestine Chronicle by the author.

Read more at

https://english.palinfo.com/46200
@Copyright The Palestinian
Information Center

===============================================

* IDF: ‘Israeli Defence
Forces’, waar je beter kan spreken van de ‘Israeli War Forces ofwel
IWF’, daar de drie legeronderdelen van Israël (landmacht, marine
en luchtmacht) in het geheel niet bezig zijn met het verdedigen van
Israël maar met het oorlogvoeren tegen de Palestijnen, Libanezen en
Syriërs……

** Internationaal, dus
ook in Nederland worden de Palestijnen aangewezen als de daders van
geweld, terwijl de verhoudingen totaal zoek zijn, de Palestijnen
kunnen zich eenvoudigweg niet verdedigen tegen het uiterst moderne en
goed uitgeruste Israëlische leger, alsof je mensen met pijl en boog
vermoordt door hen met een tank te beschieten….. Vergeet daarbij niet dat de vreedzame Great Return March, die duurde van maart 2018 tot eind december 2019, in bloed werd gesmoord: zelfs kinderen, medisch
hulpverleners en journalisten waren doel van de Israëlische
scherpschutters…… Zie o.a.: ‘Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (o.a cijfers over het grote aantal doden en [zwaar] gewonden; zie ook de links in dat bericht)

Zie ook: ‘Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika

Coronavirus: Hamas durft geen langere lockdown door te voeren dan een 2 dagen durende, terwijl het aantal echt zieke mensen gigantisch is‘ (de meeste Palestijnen in de Gazastrook hebben een slechte gezondheid, een gevolg van de Israëlische blokkade van deze openluchtgevangenis en ziijn daardoor veel vattelijker voor besmettelijke ziekten…..)

Ankie Rechess met pro-Israëlische propaganda n.a.v. val kabinet Netanyahu – Gantz. Verder Hammelburg die ten onrechte de Corona aanpak van dat land prijst

Terwijl het aantal besmettingen op de West bank toeneemt, heeft Israël een Palestijns COVID-19 testcentrum vernietigd‘ 

Israël onthoudt Gazastrook van humanitaire hulp en brandstof voor generatoren‘ (brandstof o.a. belangrijk voor de generatoren van medische posten en ziekenhuizen)

Israeli shelling of Gaza amid virus lockdown brings new depths of misery‘ 

Gaza suffocates as Israel escalates its aggression on the enclave

Palestijnse Autoriteit West Bank slaat solidariteitsprotest met Palestijnen Gazastrook gewelddadig neer…….

Ankie
Rechess (NOS) en de Israëlische ‘acties’ op de ‘Tempelberg’: de
Palestijnen wilden de boel opjutten en dat is gelukt…….

Palestinians Have a Legal Right to Armed Struggle‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

The al-Aqsa Metal Detectors Aren’t A Security Measure‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

Palestinians and Israelis Killed, Hundreds Wounded as Violence Engulfs West Bank

Giro d’Italia neemt Jeruzalem als vertrekpunt, een reden voor veel ‘lol’ op Radio1……

Hier nog een artikel over Rechess, deze van het blog van Stan van Houcke: ‘Ankie Rechess. Zioniste als NOS-Verslaggeefster

Israëlische aanvallen op Syrië worden niet meer gemeld in de westerse media,’ongeacht het aantal doden’

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen‘ 

Een volk dat leeft onder bezetting heeft het recht gewapend verzet te plegen, ook het Palestijnse volk

“Israël
heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen
uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Huis
van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van
meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid
tegen Palestijnen

Israël steelt 141 miljoen dollar aan belastinggeld van de Palestijnse Autoriteit

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De
Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de
Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha!
ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk

‘Rechter’
houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een
invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’

Israël vermoordde doelbewust journalisten

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen

Dode
Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300
Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen……..‘ 

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Eurovisiesongfestival 2019 in fascistische apartheidsstaat >> boycot dit festival!!

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd

‘Antisemitisch
bericht’ >> Sinds 2000 heeft het Israëlische leger 2.070
Palestijnse kinderen vermoord, dit jaar ‘staat de teller’ op 52
kindermoorden………

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

‘Israëlische
helden’ schieten 6 ongewapende Palestijnse demonstranten dood op
Gazaans grondgebied, inclusief 2 jongens van 12 en 14 jaar oud…..

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone

Palestijnse
man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische
militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……

Israël vermoordt alweer ‘zeer heldhaftig’ 5 ongewapende Palestijnen, waaronder een 12 jarige en een 17 jarige jongen……..

Sluipmoordenaar: verbranding van fossiele brandstoffen heeft in 2018 wereldwijd de dood veroorzaakt van 8.7 miljoen mensen

The Guardian publiceerde afgelopen dinsdag de
uitkomsten van een onderzoek waaruit blijkt dat in 2018 ´maar
liefst´ 8.7 miljoen mensen hun leven verloren door de verbranding
van fossiele brandstoffen, dit betekent dat 1 op de 5 doden dat jaar
te danken waren aan die brandstoffen…… (let wel: dit is een
gemiddelde)

Landen
met het grootste verbruik van fossiele brandstoffen voor fabrieken,
huizen en autoverkeer hebben de meeste slachtoffers, zo stelt de
studie dat zowel in de VS als Europa meer dan 1 op de 10 doden worden
veroorzaakt door luchtvervuiling, terwijl in Oost-Azië, waaronder
China, bijna één derde van het aantal doden is te danken aan die
vervuiling…….. Alleen Zuid-Amerika en Afrika steken gunstig af bij
deze cijfers, waar het aantal doden door luchtvervuiling aanmerkelijk
lager zijn…… (vraag me af of dit kan kloppen, zeker als je
bedenkt dat juist op die continenten veel mensen in slecht
geventileerde ‘huizen’ koken, wat jaarlijks een groot aantal doden
oplevert; immers die doden vallen wel degelijk door de
luchtvervuiling, ook al wordt die veroorzaakt door verbranding van
veelal hout of houtskool….)

Het
grote aantal doden door luchtvervuiling verbaasde zelfs de
onderzoekers, daar die het totale aantal doden door roken en door malaria overtreft…….

Benieuwd
wat Wanda de Kanter en haar collega Pauline Dekker vinden van
deze studie, immers deze longartsen zijn grote tegenstanders van
roken, terwijl ze met geen woord spreken over de doden die vallen
door luchtvervuiling…… Officieel houdt men in Nederland aan dat
er 20.000 mensen jaarlijks (jaren eerder) overlijden aan de gevolgen
van roken en dat er 12.000 mensen overlijden aan de gevolgen van
langdurige blootstelling aan auto-uitstoot, terwijl de cijfers die
daarvoor worden gebruikt een veel grotere uitkomst geven dan de
aangehouden 12.000 (dat moeten er minstens 18.000 zijn*)…… Bovendien zoals al zo vaak op deze plek betoogd, een flink aantal van
de doden die door roken vallen zijn mensen die tijdens hun
werkzame leven ofwel chauffeur waren, dan wel in directe nabijheid
van snelwegen woorden, ofwel wie zegt mij dat deze rokers niet juist
hun longkanker ontwikkelden door uitstoot van autoverkeer??

Lees het
artikel van The Guardian en geeft het door, de hoogste tijd dat ook
onze regering de luchtvervuiling door auto’s serieus neemt en steden
verbiedt om parkeergarages in de centra te bouwen zodat men makkelijk
de winkels kan bereiken…… Bijvoorbeeld het centrum van Den Haag is volgebouwd
met deze garages, een schande vanjewelste!!!! Terwijl in diezelfde stad het meenemen van een fiets naar het centrum, als fietsen door dat centrum wordt tegengegaan met diverse k…. maatregelen!! Op de overblijvende wegen in het centrum moet je oppassen niet door auto’s van de weg te worden gereden…… Let wel: met GroenLinks in het college van B&W!! 

Na dit alles moet nog opgemerkt worden dat de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU behoort!!

In 2018 dus 8.7 miljoen doden door luchtvervuiling, voor een veel kleiner aantal doden door het Coronavirus gooit men landen als Nederland op slot……

‘Invisible
killer’: fossil fuels caused 8.7m deaths globally in 2018, research
finds

Pollution from power plants,
vehicles and other sources accounted for one in five of all deaths
that year, more detailed analysis reveals

Two
men walk along Rajpath amid smoggy conditions in New Delhi last
month. Photograph: Jewel Samad/AFP/Getty Images

Air pollution caused by the burning
of fossil fuels such as coal and oil was responsible for 8.7m deaths
globally in 2018, a staggering one in five of all people who died
that year, new
research
has found.

Countries with the most prodigious
consumption of fossil fuels to power factories, homes and vehicles
are suffering the highest death tolls, with the study finding more
than one in 10 deaths in both the US and Europe were caused by the
resulting pollution, along with nearly a third of deaths in eastern
Asia, which includes China. Death rates in South America and Africa
were significantly lower.

 

Guardian
graphic. Source: Harvard University. Deaths attributable to exposure
to fine particulate matter (PM2.5) generated by fossil fuel
combustion

The enormous death toll is higher
than previous estimates and surprised even the study’s researchers.
“We were initially very hesitant when we obtained the results
because they are astounding, but we are discovering more and more
about the impact of this pollution,” said Eloise Marais, a
geographer at University College London and a study co-author. “It’s
pervasive. The more we look for impacts, the more we find.”

The 8.7m deaths in 2018 represent a
“key contributor to the global burden of mortality and disease”,
states the study, which is the result of collaboration between
scientists at Harvard University, the University of Birmingham, the
University of Leicester and University College London. The death toll
exceeds the combined total of people who die globally each year from
smoking tobacco
plus those who die
of malaria
.

Scientists have established links
between pervasive air pollution from burning fossil fuels and cases
of heart
disease
, respiratory
ailments
and even the loss
of eyesight
. Without fossil fuel emissions, the average life
expectancy of the world’s population would increase by more
than a year
, while global economic and health costs would fall by
about
$2.9tn
.

The new estimate of deaths,
published in the journal Environmental Research, is higher than other
previous attempts to quantify the mortal cost of fossil fuels. A
major report by the
Lancet in 2019
, for example, found 4.2m annual deaths from air
pollution coming from dust and wildfire smoke, as well as fossil fuel
combustion.

Guardian graphic.
Source: Harvard University. Mean attributable fraction of deaths
attributed to long-term exposure to PM2.5 derived from fossil fuel
combustion

This new research deploys a more
detailed analysis of the impact of sooty airborne particles thrown
out by power plants, cars, trucks and other sources. This particulate
matter is known as PM2.5 as the particles are less than 2.5
micrometers in diameter – or about 30 times smaller
than the diameter of the average human hair. These tiny specks of
pollution, once inhaled, lodge in the lungs and can cause a variety
of health problems.

We don’t appreciate that air
pollution is an invisible killer,” said Neelu Tummala, an ear, nose
and throat physician at George Washington University School of
Medicine and Health Sciences. “The air we breathe impacts
everyone’s health but particularly children, older individuals,
those on low incomes and people of color. Usually people in urban
areas have the worst impacts.”

Instead of solely relying upon
averaged estimates from satellite and surface observations that
account for PM2.5 from a range of sources, the researchers used a
global 3D model of atmospheric chemistry overseen by Nasa that has a
more detailed resolution and can distinguish between pollution
sources. “Rather than rely on averages spread across large regions,
we wanted to map where the pollution is and where people live, so we
could know more exactly what people are breathing,” said Karn
Vohra, a graduate student at University of Birmingham and study
co-author.

The researchers then developed a
new risk assessment based on a tranche of new research that has found
a much higher mortality rate from fossil fuel emissions than
previously thought, even in relatively low concentrations. Data was
taken from 2012 and then also 2018 to account for rapid improvements
in air quality in China. Deaths were counted for people aged 15 and
older.

The results show a varied global
picture. “China’s air quality is improving but its fine particle
concentrations are still staggeringly high, the US is improving,
although there are hotspots in the north-east, Europe is a mixed bag
and India is definitely a hotspot,” said Marais.

A coal power plant in Niederaussem, western Germany.

A coal power plant in
Niederaussem, western Germany. Photograph: Ina Fassbender/AFP/Getty
Images

The death toll outlined in the
study may even be an underestimate of the true picture, according to
George Thurston, an expert in air pollution and health at the NYU
school of medicine who was not involved in the research. “Overall,
however, this new work makes clearer than ever that, when we talk
about the human cost of air pollution or climate change, the major
causes are one and the same – fossil fuel combustion,” he said.

Philip J Landrigan, director of the
program for global public health and the common good at Boston
College, said: “Recent research has been exploring the use of newer
exposure-response functions, and several recent papers that use these
newer functions have produced higher estimates of pollution-related
mortality than the Global Burden of Disease analyses.” He added: “I
consider it important that different risk assessment models are now
being developed, because their development will force re-examination
of the assumptions that underlie current models and will improve
them.”

Ed Avol, chief of the environmental
health division at the University of Southern California (USC), said:
“The authors have applied improved methodologies to better quantify
exposures and better document health outcomes in order to reach the
unsettling (but not surprising) conclusion that
fossil-fuels-combustion-related air pollution is more damaging to
global human health than previously estimated. The remote satellite
imagery exposure specialists and health epidemiologists on the
research team are highly competent investigators and among the most
talented scholars in this dynamic field.”

Fossil fuels have a really large
impact upon health, the climate and the environment and we need a
more immediate response,” said Marais. “Some governments have
carbon-neutral goals but maybe we need to move them forward given the
huge damage to public health. We need much more urgency.”

================================================= 

* Zie: Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

Zie ook: ‘Slechte luchtkwaliteit Nederland leidt tot grote ellende, plus: geen alarmcode voor de smog van afgelopen oud & nieuw‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (artikel van AD) 

Klimaatakkoord Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

EU: palmolie in diesel is niet duurzaam, maar stoppen met subsidie is amper een optie

130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling…..

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ (kleine correctie, later bleek het werkelijke bedrag 8,3 miljard euro per jaar te zijn, zie de derde link na ‘zie ook’)

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’



Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof‘ (en nee, dat zijn geen Nederlandse longartsen..)

Wat betreft roken zie:

Rokers-schandpalen op stations moeten weg, veronderstel dat de trein echt een alternatief voor de auto wordt

‘De Sjoemelsigaret’, roken: de kruistocht is nog lang niet voorbij

Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..‘ 

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….
(alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan, maar ja dat
brengt dan ook een berg geld in het belastinglaatje, waar men uiteraard
geen rekening houdt met de kosten van autorijden en dan doel ik niet
alleen op de kosten voor de gezondheidszorg….. Zo is de schade aan
milieu niet in cijfers uit te drukken, maar dat het uiteindelijk om vele
honderden miljarden gaat is wel zeker, neem alleen al de verheviging
van orkanen en het veel vaker optreden van dit natuurgeweld….)

D66 wil EU lidmaatschap in grondwet verankeren, ‘maar echt niet om te voorkomen dat Nederland uit de EU kan stappen’

Hoorde afgelopen donderdag op BNR (rond 8.40 u.) dat D66 oplichters Kees Verhoeven en Rob Jetten het Nederlandse EU lidmaatschap in de grondwet willen verankeren, te horen was Verhoeven die de Kamer gaat verlaten (waarschijnlijk voor een vet betaalde baan door een politieke benoeming op een bestuurlijke functie, dan wel een baan in het bedrijfsleven).

Volgens Verhoeven is dit om de chaos te voorkomen die in Groot-Brittannië ontstond na het aannemen van het Brexit referendum…….. Volgens hare D66 kwaadaardigheid Ollongren (of is het Trollongren ??) hebben ‘de Russen’ ook het Nederlandse Oekraïne referendum, het Catalaanse en Schotse onafhankelheidsreferendum plus het Brexit referendum gemanipuleerd…… ha! ha! ha! ha! ha! Ja veronderstel dat de bevolking zonder enige inmenging van ‘de as van het kwaad’ beslist dat zaken anders moeten…….. Overigens als Nederland straks geen zeggenschap meer heeft in de EU is het nog belangrijker dat we niet uit de EU kunnen stappen, immers de ontevredenheid van het volk over een aantal zaken kunnen wel eens desastreus zijn voor de partijen die wel achter de EU staan, zoals D66……..

Verhoeven had het gore lef te stellen dat het met deze aanpassing van de grondwet onmogelijk wordt om als Nederland uit de EU te stappen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waarom zou je dan de grondwet aanpassen, enorme oplichter??? Het is wel duidelijk dat D66 bang is dat de Brexit uiteindelijk een groot succes zal blijken te zijn en er een meerderheid komt om alsnog Nederland uit de EU te halen, ofwel Verhoeven, Jetten en daarmee Democraten 66 willen een Nexit ook in de toekomst voorkomen…… 

Verhoeven en Jetten zijn als D66 leden mede verantwoordelijk voor het afschieten van het referendum gereedschap om het volk meer zeggenschap te geven, nogmaals het gaat hier om Democraten 66………. (voor wat het woord democratie waard is in de ogen van de politici van die partij en daar is m.i. zo goed als niets van over…..) 

Democraten 66? Dictators 666 is een stuk meer passend voor deze partij van volksverlakkers!!!! Onthoud dat ajb als je gaat stemmen volgende maand!! Weg met deze oplichterspartij!!

Zie ook: ‘Kees Verhoeven (D66) leest de Nederlander even de EU noodzakelijkheid……. Oei!!!‘ (een bericht uit 2016!!)

Rob Jetten (D66 fractievoorzitter) liegt een fikse slag in de rondte in EU verkiezingspraatje‘ (en zie de links in dat bericht)

Geheel hypocriet willen de landelijke overheid en de lokale overheden de mogelijkheid om speculatie met huur- en koopwoningen tegen te gaan‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de eerste 3 hieronder getoonde)

Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt de hoogste stijging van de huren in 6 jaar tijd volkomen terecht

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………

Huren in Nederland behoeven niet bevroren te worden aldus Jan-Kees Emmer (Telegraaf)

Hier nog een door Ollongren geschoten bok: ‘Kajsa Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen‘ (en zie de links in dat bericht voor nog meer ‘bokken’)

En wat betreft het Oekraïne referendum zie: ‘Rutte sprak spijt uit tegen Porosjenko over resultaat Oekraïne-referendum…….‘ (en zie de links in dat bericht)

Sesamzaad-gif-schandaal dreigt in de grote yoghurtdoofpot te verdwijnen, althans in Nederland

Internationaal
is er nogal wat ophef over het al weer maanden oude
sesamstraatschandaal uh sesamzaatschandaal. Een groot aantal tonnen sesamzaad uit
India blijkt vergiftigd te zijn met landbouwgif
ethyleenoxide, dat ook
wordt gebruikt om zaken te reinigen van bijvoorbeeld de
salmonella-bacterie…….

Het
gebruik van dit kankerverwekkende middel kan bij kleine hoeveelheden
geen kwaad, aldus Frank Lindner van foodwatch, echter daarin ben ik het volkomen
oneens met hem, dit zou wellicht gelden als je altijd ecologisch
geteelde groente eet, maar de meesten van ons doen dat helaas niet of
kunnen zich dat niet veroorloven vanwege het belachelijke feit dat
met gif behandelde groenten en fruit een stuk goedkoper zijn dan de
meer gezonde soorten…… (schande!!!) De hoeveelheid kan dan wel
klein zijn, maar die stapel je op in je lichaam bij de andere soorten
gif en die kunnen bij elkaar een groot gevaar vormen als je weerstand
door het één of ander
zwaar te lijden heeft, zoals het gevolg van een besmettelijke ziekte……

De
hoeveelheid die werd gevonden lag ver boven de toegestane 0,05
milligram per kilo, 4.000 keer zoveel wel te verstaan!!!

Lees
het relaas van foodwatch, waarin o.a. wordt verteld dat al op 9
september er een waarschuwingssysteem in werking is gesteld na de
vondst van dit gif in wat duizenden tonnen sesamzaad moet
zijn…….. Echter vooral in Nederland schijnt men zich niet druk
te maken over dit vergiftigde sesamzaad, al hebben bedrijven wel
artikelen teruggetrokken uit de winkels, echter veel te weinig,
gezien de hoeveelheid producten die in het buitenland van de markt
zijn gehaald, zelfs uit een ecologische winkel……. (zo meer over de veel te late waarschuwing)

Opvallend dat de Europese Commissie nu wel waarschuwt voor het gevaar van ethyleenoxide, terwijl de commissie het gebruik van het kankerverwekkend glyfosaat door professionele landbouw wel langer heeft toegestaan (o.a. met hulp van ‘GroenLinks’ EU grofgraaier en oplichter Bas Eickhout….)…. Deze commissie onder vicevoorztiterschap van PvdA oplichter Timmermans zou nu met de giflobby overleggen over het toestaan van een nieuwe soort neonicotinoïde, de vernietiger van bijen en andere insecten en ‘ach waareom niet, we zijn sinds de 70er jaren van de vorige eeuw pas twee derde van de insecten kwijt??’ (zonder insecten is het ook afgelopen met de mens!!)

Lindner van foodwatch wijst wel naar de NVWA als nalatig (en terecht),maar waarom heeft foodwatch dan zolang gewacht met deze waarschuwing, immers op 23 september vorig jaar was foodwatch al op de hoogte van dit schandaal en waarom heeft foodwatch, als de NVWA, verzaakt een advertentie te plaatsen in de dagbladen, of althans de media niet gewaarschuwd hier aandacht aan te besteden??? (de NVWA heeft het NB alleen op haar site gemeld en pas op 13 oktober jl. een aantal producten gemeld waarin sesamzaad is verwerkt en die lijst schijnt ook nog eens veel tekort te zijn…….)

Waarschuw je familie, vrienden en kennissen, sesamzaad
is niet te vertrouwen, zeker als je weet dat het om een enorme hoeveelheid gaat die in
de EU werd geïmporteerd….. Zie je producten met sesamzaad in de winkels, geeft dat dan door aan foodwatch. Deze organisatie heeft van het geheel meteen een
bedelactie gemaakt, dus heb je wat geld over……

Gesjoemel met giftig sesamzaad

foodwatch
Nederland | Frank Lindner <frank@foodwatch.nl>

Sesamschandaal
legt pijnpunten voedselveiligheid bloot

                          

Er
is een groot voedselschandaal aan de gang, terwijl niemand er in
Nederland wakker van lijkt te liggen. Hoe kan dat, terwijl het
sesamzaadschandaal groter en groter wordt?

Al
maanden is Europa in de ban van verontreinigd sesamzaad uit India. Er
worden in de landen om ons heen nog dagelijks producten met sesam van
de markt gehaald. Maar in Nederland…? Hier
zitten wij als voedselwaakhond bovenop de materie en roepen op tot
actie. We praten je in deze nieuwsbrief bij.

In
EU verboden, doodgewoon in landen als India

Het
voedselschandaal rondom met ethyleenoxide besmet sesamzaad – een
giftige stof die in Europa is verboden – blijft verontrustende vormen
aannemen.

Ethyleenoxide is een gasvormig ontsmettingsgas dat mutageen,
kankerverwekkend en geslachtsorgaan verstorend is. Het wordt in de
landbouw gebruikt om gewassen te ontdoen van ongewenste
verontreiniging.

Zo kun je bijvoorbeeld een
partij sesamzaad die is besmet met salmonella ‘schoon’ maken door
er ethyleenoxide over te spuiten. Vanwege de hoge gezondheidsrisico’s
wil je ethyleenoxide alleen niet in te hoge doses aantreffen in je
sesambrood, toast, tahin of sesambagel.

In Europa is ethyleenoxide verboden, maar in landen als India is het
gebruik ervan dagelijkse praktijk.

Import uit India of andere landen
waar ethyleenoxide wordt gebruikt, kan dus risico’s met zich
meebrengen. En het risico is helaas realiteit geworden.


Jouw stem maakt het verschil, doe mee aan online acties ››

Een
voedselschandaal van wereldformaat

Hoe
het sesamschandaal begon… Na een controle in België op 9 september
2020 (al bijna een half jaar geleden dus!) zijn de EU-lidstaten er
via het Europese waarschuwingsnetwerk, het zogeheten Rapid Alert
System for Food and Feed (RASFF), op geattendeerd dat duizenden
tonnen sesamzaad uit India resten ethyleenoxide bevatten.
Dit
sesamzaad had de Europese maximaal toegestane limiet van 0,05
milligram per kilo overschreden. En ook nog eens flink, er is tot wel
186 milligram ethyleenoxide per kilo gemeten. Haast 4.000 maal de
toegestane limiet!

Tot
overmaat van ramp is dit uit een test naar boven gekomen die al op 29
juli 2020 is genomen. Hoe kan het dat het een volle maand moet duren
voordat alle alarmbellen zijn gaan rinkelen?

En nog merkwaardiger: foodwatch
waarschuwde al op 23 september
dat Albert Heijn zijn sesambagels
terughaalde in verband met de verontreinigde sesamzaadjes. De
NVWA meldde dit een dag na ons
, op 24 september. De NVWA heeft
nog later, pas op 13 oktober 2020, een openbare pagina op haar
website aangemaakt met een overzicht van de voedselproducten die uit
de handel zijn genomen. In Nederland zijn tientallen tot honderden
producten (niemand weet precies hoeveel!) uit winkels teruggetrokken,
waaronder ook biologische producten met sesam.

Dit
kunnen we niet anders opvatten dan zeer ernstig! Ethyleenoxide levert
weliswaar geen groot gevaar op als het in zeer kleine hoeveelheden
wordt geconsumeerd. Maar
de mate van verontreiniging waarmee we afgelopen maanden zijn
geconfronteerd vormt
“een
ernstig risico voor de menselijke gezondheid, omdat ethyleenoxide is
ingedeeld als mutageen, kankerverwekkend of verstorend voor de
voortplanting”
, aldus
de Europese Commissie.


Kom je sesam-producten tegen die uit de handel moesten zijn? Meld het
ons!

Nederlanders
geen sesam-eters?

De
lijst van teruggehaalde producten op de Nederlandse markt, die je
kunt raadplegen op de site
van de NVWA
, verandert al sinds 23 december niet meer. In totaal
zijn er 16 meldingen gemaakt door de NVWA om Nederlandse consumenten
te waarschuwen. Dat is vreemd, want in bijvoorbeeld België en
Frankrijk worden nog dagelijks producten teruggehaald en vermeld.
In
Frankrijk staat de teller zelfs al boven de 3.500 teruggeroepen
voedingsmiddelen. Eten we in Nederland zoveel minder sesam? We hebben
bij de NVWA om opheldering gevraagd.

En wat
doet Brussel inmiddels, is er aan een oplossing gewerkt? Na een
spoedvergadering van de Europese Commissie in oktober is
overeengekomen dat al het verontreinigde sesamzaad uit de handel moet
worden gehaald. Bovendien moet 50% van het sesamzaad uit India worden
getest op de aanwezigheid van residuen van bestrijdingsmiddelen.
Oftewel, de andere 50% mag zomaar door? De
Fransen controleren momenteel 100%, wij hebben aan de NVWA gevraagd
dit ook in Nederland te doen.

100%
bescherming graag!

Maar
al te vaak zijn besmette producten intussen al opgegeten door
nietsvermoedende consumenten. Soms dus zelfs meerdere maanden voordat
er ergens in Europa een alarmbel afgaat.

Eén ding is zeker: aan de ondoorzichtigheid van de
levensmiddelenmarkt en stroperigheid bij voedselveiligheidsinstanties
moet in Nederland en Europa een einde komen. We worden nog altijd
niet goed beschermd.
Het
sesamzaadschandaal is het zoveelste flagrante geval van de
gevaarlijke veiligheidsrisico’s die in de voedselketen rondwaren en
die foodwatch al jaren aan de kaak stelt.

We
zullen het niet opgeven. Als voedselwaakhond blijven we druk
uitoefenen op de verantwoordelijken en aandringen op een systeem dat
ons beter beschermt. We
eisen dat alle sesamproducten en -partijen die besmet zijn met
ethyleenoxide teruggehaald worden. Gister, vandaag en morgen!

Met
vriendelijke groet,

Frank
Lindner,
Campaigner

P.S.:
Je kunt je voorstellen dat we aardig wat vragen uit hebben staan bij
de NVWA rondom de oorverdovende stilte in dit sesamschandaal. Hou
vooral onze
website
en social media kanalen Twitter,
Facebook
en Instagram
in de gaten voor hun antwoord en de laatste ontwikkelingen in dit
dossier.

==============================================

Zie ook: ‘EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

Schouten (ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming van omwonenden‘ (moet je nagaan….. en dan zegt sociopaat Prem Radakishun dat hij op Schouten gaat stemmen, omdat ze het zo goed heeft gedaan……. Jezus wat een enorme sukkel; hij is tegenwoordig op Radio1 te horen in de nacht van zondag op maandag, na 00.00 u. in een uitermate vervelend programma waarin hij z’n best doet om als een Surinamer te klinken [dat bijna schreeuwend] die net vers is overgevlogen naar Nederland……..) 

Landbouwgif-lobby maakt overuren tijdens Coronacrisis‘ 

Op aardbei zes keer meer landbouwgif dan op ander fruit………‘ 

Glyfosaat, kankerverwekkend gif in Roundup, gevonden in bijna alle bier en wijn

Monsanto, naamsverandering in Bayer om misdaden te verdoezelen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tweejarig onderzoek toont aan dat regen in Argentinië tot 100% glyfosaat bevat, Monsanto weigert ieder commentaar…….

Monsanto wordt eindelijk vervolgd voor de verkoop van kankerverwekkend glyfosaat
Bayer/Monsanto: de vergiftiging van de aarde. Hoe kunnen fabrikanten van pesticiden en transgene zaden nog rustig slapen…..???

Obama, ‘kampioen natuur en milieu’ tekent lobbydocument Monsanto……..

Glyfosaat, een kankerverwekkend gif, nu ook gevonden in honing en graan……..

Voedselfraude in de VS >> als het aan de EU ligt binnenkort ook in onze supermarkten……

Bayer oefent druk uit op Nederland voor nieuw ‘bijengif…….’

TTIP: wat ons te wachten staat >> verboden labeling van o.a. genetisch gemanipuleerde voeding……

Van
Dam (PvdA staatssecretaris), Monsanto lobbyist….. EU tekent
waarschijnlijk voor nog 7 jaar lang vergiftiging mens en dier met
glyfosaat………

Monsanto ‘liefdadigheidsorganisatie die zich inzet voor wereldvoedselprobleem……

Monsanto en EPA hebben samen Roundup veilig verklaart >> Alweer een ‘samenzweringstheorie’ verheven tot waarheid

Timmermans’
Europese Commissie dreigt in strijd met de regels het kankerverwekkend
glyfosaat, opnieuw toe te laten op de EU markt………….

EU: verbiedt het uiterst gevaarlijke glyfosaat voorgoed!‘ (Helaas te vroeg gejuicht..)

Kamp (VVD) glyfosaat gifmenger van het jaar!

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU): het is nodig dat glyfosaat nog 5 jaar gebruikt mag worden……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Glyfosaat, de leugens van Monsanto over dit kankerverwekkend gif……….

Glyfosaat, een kankerverwekkend gif, nu ook gevonden in honing en graan……..

EPA
tegenstrijdig over glyfosaat >> EU ‘politici’ laten als ware
lobbyisten van o.a. gifmenger Monsanto het kankerverwekkende Roundup nog
eens 5 jaar op ons los….
‘ 

——————————————————————————-

En terzijde: ‘Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer

Wageningen universiteit zet zich in voor valse voorlichting op voedselgebied t.b.v. voedselindustrie

Flora Plant maakt zich schuldig aan oplichting van klanten‘ 

Voor meer berichten over de NVWA klik op dat label, direct onder dit bericht.

Mijn excuus voor de vormgeving, de layout van foodwatch is zoals vaak weer eens een ramp.

Poldermodel nogmaals volkomen onterecht gepropageerd op WDR

Vanmiddag op WDR 5 een nieuw deel van een serie over Nederland, dit keer werd m.n. het ‘Poldermodel’ (beter: Koldermodel) geroemd en gepropageerd.

Eén en ander vond oorsprong in het Akkoord van Wassenaar in 1982, waarin PvdA smeerlap Wim Kok een belangrijke rol speelde als voorzitter van de FNV……. 

Twee PvdA oplichters bij elkaar, de eerder premier Joop den Uyl en zijn opvolger na CDA premier en plork Lubbers, Wim Kok…….

Door het zogenaamde ‘polderen’ stak Kok samen met de voorzitters van de werkgeversverenigingen een mes in ‘de rug van de vakbonden’, zodat deze heden ten dage nog amper wat voorstellen, iets wat nog eens extra werd bekrachtigd door de hervorming van de FNV door PvdA hufter Jetta Klijnsma…… (dezelfde Klijnsma die het toezicht op de door ons gespaarde pensioenen heeft overgedragen aan de EU…..*)

Het grote slachtoffer van het Polder Model zijn dan ook de arbeiders, waar de latere PvdA premier Wim Kok, als zijn voorganger, CDA ploert Lubbers, kapitalen heeft gestolen uit de spaarpotten van de arbeiders: de pensioenen……. 

Intussen is de PvdA al weer een aantal decennia een neoliberale partij, waar de politici van deze volksverlakkersclub alleen nog met sociale plannen komen als ze in de oppositie zitten, zo gauw ze op het regeringspluche zitten gaan alle mooie plannen linea recta door de papiervernietiger…….. (onthoud dat als je volgende maand gaat stemmen, weg met deze volksverlakkers, zelfs de huidige 9 zetels zijn er 9 te veel!!)

Nee, ‘echt geweldig’ dat Poldermodel, gadver!!!!!  

* Zie: Klijnsma heeft uw pensioenspaarpot gestolen en weggegeven aan de EU!!

Zie ook: ‘Wim Kok (PvdA), ‘een geweldige staatsman ging heen……’

Den Uyl’s ‘speech’ over oliecrisis door OVT uitgekozen tot ‘de’ speech van de jaren 70…….. ha! ha! ha! ha!

Asscher (PvdA ex-minister) en Wiebes (VVD ex-staatssecretaris) waren op de hoogte van de jacht op kindertoeslag ontvangers en deden niets

Treinkaping De Punt: de staat wordt aangeklaagd voor standrechtelijke executies!‘ (onder bevel van CDA schoft van Agt en PvdA volksverlakker den Uyl) (en zie de links in dat bericht)

Klijnsma wil meer schuldhulpverlening, terwijl ze de onderlaag het vel over de oren trekt……

Klijnsma (PvdA) pakt nog steeds de zwaksten en schendt daarmee de mensenrechten……..’

Pensioenakkoord: er is ons wederom een oor aangenaaid en het zoveelste bewijs dat er een grote bezem door de FNV moet worden gehaald‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Klijnsma (PvdA) pakt nog steeds de zwaksten en schendt daarmee de mensenrechten……..

Klijnsma in de bocht, zandzakken voor de deur

Chick Corea, Jazz pianist en componist overleden op 79 jarige leeftijd

Afgelopen woensdag is één van mijn helden uit de 70er jaren overleden, Jazz pianist en elektrisch toetsenist Chick Corea, voor mij bekend geworden door het geweldige Miles Davis album ‘Bitches Brew’, echter hij zou een paar jaar later pas echt furore maken met zijn band Return to Forever. Dit genie won een groot aantal Grammy Awards. Corea speelde aanvankelijk het liefst op een vleugel; door Miles Davis ging hij ook elektrisch spelen (juist ook op het album Bitches Brew)

Chick Corea 12 juni 1941 – 9 februari 2021 

De invloed op gebied van Jazzfusion door Corea wordt terecht als enorm groot geacht, zoals dat ook het geval is met Miles Davis.

Een aantal van zijn werken met o.a. Return to Forever, heeft Corea later alsnog akoestisch overgedaan. Naast invloeden uit Spanje en Latijns-Amerika (Latin Jazz), werd Corea ook beïnvloed door Mozart.

Jammer dat Corea zich liet inpakken door de religieuze sekte Scientology, maar dat kan je in feite zeggen over elke gelovige artiest. 

Hier wat van de albums en concerten van Chick Corea, als eerste het album Bitches Brew van Davis en verder o.a.met zijn band Return to Forever. De akoestische uitvoering van Childrens Songs is opgedragen aan zijn vader, die trompettist was (bij een paar albums moet je vervelend genoeg zelf telkens het volgende nummer aanzetten [als je over Spotify beschikt kan je daar het album zonder deze vervelende pauzes afspelen, als is het geluid dan iets minder, iets wat ik zelf overigens niet hoor vanwege mijn leeftijd]).

 

 

 

 

Dank Chick Corea voor jouw prachtige muziek, die nog heel lang gespeeld zal blijven en op zeker als de mens over een paar honderd jaar nog bestaat dat jouw muziek onder de noemer ‘klassiek’ zal vallen.

Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer

Het Care
2 team heeft een petitie voor de EU (waar men in deze de Europese
Commissie bedoelt) opgezet waarmee gevraagd wordt om eindelijk iets
tegen de intensieve veehouderij (Engels: factory farming) te doen, daar
deze doodsindustrie de grootste uitstoter is van broeikasgas CO2,
zelfs meer dan alle verkeer in de EU samen produceren…….. (men spreekt in de begeleidende tekst over Europa, maar ik
neem aan dat men m.n. de EU landen bedoelt, zeker gezien het feit dat
de petitie zoals gezegd is bedoeld voor de EU)

Volgens
het Care 2 team stoot deze doodsindustrie in de EU jaarlijks in totaal 704 ton
CO2 uit, terwijl alle verkeer in die periode van tijd 656 ton CO2
uitstoot…… (cijfers uit 2018, dus de cijfers zijn nu zelfs nog
hoger, daar de vleesconsumptie alleen maar is gestegen, zelfs in het
Nederland van 2020….) Verder is de intensieve martelveehouderij ook verantwoordelijk voor een enorme uitstoot aan het kankerverwekkende ultrafijnstof…… Het team stelt terecht dat ‘we’ al weten dat deze
doodsindustrie verantwoordelijk is voor het op een vreselijke manier
behandelen van dieren, waarbij ook nog eens een enorm aantal
barbaarse uitspattingen aan het licht komen en dat jaar in jaar uit……
(denk alleen al aan de vreselijke video’s en foto’s uit de
slachthuizen waarin te zien is hoe dieren vreselijk worden gemarteld,
om nog maar te zwijgen over veetransporten bij temperaturen van ver
boven de 25 graden Celsius…..) Voorts moet niet vergeten worden dat er ook een enorm aantal dieren omkomen bij stalbranden, daar de ‘boeren’ (dierenbeulen) te bedonderd zijn om fatsoenlijke maatregelen tegen brand te nemen, zelfs een jaarlijkse keuring van de elektra in de megastallen gebeurt niet (nog niet in 2 of nog verder 5 jaar tijd…..) Het gaat trouwens niet alleen om de
‘vleesindustrie’, maar ook om de ‘zuivelindustrie….’

Gelukkig
wijst het team voor de uitstoot ook op de ontbossing in de EU en het gebruik
van land voor de intensieve veehouderij. Jammer dat men niet wijst op
de enorme door de mens aangestoken bosbranden in het Amazonegebied,
immers een groot deel daarvan wordt gedaan t.b.v. sojateelt voor veevoer
(zo is Nederland met haar 600 miljoen dieren in deze doodsindustrie,
na China de nummer 2 importeur van soja…..). Een volgende grote
misser is de uitstoot van methaangas, waardoor Nederland met haar
gigantische veestapel een onevenredig grote aanjager is van de
klimaatverandering, overigens ook bij ontbossing en bosbranden komen
grote hoeveelheden methaangas vrij…… (methaangas is een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2!!)

Maakt
verder niet uit, volkomen terecht stelt het team dat het beleid van
de EU aangaande het terugbrengen van de CO2
uitstoot zinloos is als men niets aan de
intensieve veehouderij doet…….
(zoals de praatjes van de
EU tijdens de klimaattop van Parijs en de Green Deal van PvdA
oplichter Timmermans) Sterker nog: de EU geeft jaarlijks een enorm subsidie bedrag aan deze intensieve veehouderij en landbouw, het gaat om één derde van de EU begroting ofwel 58 miljard euro per jaar!! Men doet in 2023 nog een poging om het landbouwbeleid enigszins te verduurzamen, waarbij de lidstaten één vijfde van het subsidiebedrag dat ze krijgen moeten gebruiken voor verduurzaaming van de landbouw (en de veeteelt), echter je kan er donder op zeggen dat dit zo wordt ingekleed dat lidstaten de regels zelf op de voor hun gusntigste manier kunnen misbruiken…..

Lees en teken de petitie ajb, het gaat zoals het Care 2 team stelt niet
alleen om de vreselijke behandeling van dieren, maar ook om het
voortbestaan van de wereld zoals wij die kennen…..

We’re not just hurting farmed animals; we’re hurting Mother Earth

Factory
farming is causing runaway greenhouse gas emissions in Europe. It
could doom us all.

Sign
Now

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Picture every single car, van, and
other roadway vehicle throughout the entire European Union, and all
their greenhouse gases, combined. Now imagine an industry that
produces
even more
carbon dioxide.
That
industry is animal farming in Europe.

In 2018, every car and van in Europe cumulatively released 656
million tonnes of carbon dioxide. That same year, farm animals and
their associated water and land use (including deforestation)
accounted for
704
million tonnes of carbon dioxide —
constituting
a huge setback in the fight against ever-worsening climate change.

We already know that factory
farming and other forms of livestock-based agriculture are cruel and
promote heinous ways of treating other living creatures. But now we
also know
it’s
literally killing us — and our Earth.

Despite that, Europe continues to see a huge rise in meat and dairy
production and consumption, which has corresponded to similarly large
increases in livestock-related emissions. The science is clear: if
Europe doesn’t get its livestock agricultural industry in check,
it
has
zero chance
of reaching its target levels for reduced emissions.

And it could doom the rest of the human race in the process.
Tell
the European Union: live up to your Paris climate commitments, and
reduce your reliance on gaseous meat and dairy products now!

Thank you,

Miranda
The
Care2 Petitions Team

P.S.
Does Europe have the courage it takes to reduce its reliance on meat
and dairy for the sake of our planet? Or is it just too “chicken”?
Sign
the petition to demand reduced farming of animals for human
consumption!

 

————————————————————————–

Hier de
wat meer uitgebreide tekst bij de petitie:

Picture
every single car, van, and other roadway vehicle throughout all of
the European Union. Every single one, combined. Now picture all of
the petrol they use, and all the greenhouse gas emissions they
produce.

And then, picture an industry that produces EVEN MORE
greenhouse gases. It might be difficult to imagine, but such an
industry does exist. Can you guess what it is?

The answer is
animal
farming in Europe
.

Sign the petition to demand a
reduction in the farming of animals for human consumption!

We
already know that factory farming and other forms of livestock-based
agriculture are cruel and heinous ways to treat other living
creatures. Our need to automate and increase meat production on a
large scale have come at the cost of welfare and life: animals
crammed into overcrowded cages or transports, often suffocating or
crushing each other to death; violence from handlers that is hushed
up or overlooked so that production doesn’t shut down; owners
skipping necessary veterinary care, including pain relief and
anesthesia, because they deem it too expensive
. Factory farming
could not operate at its current scale without cruelty towards
animals. But now we also know it’s literally killing us —
and our Earth.

Because of humans’ insistence on
eating as many other animals as possible — particularly
domesticated animals like pigs, cows, horses, chickens, and turkeys —
global greenhouse gas emissions are exploding. This comes even at a
time when the need for reducing carbon dioxide production couldn’t be
greater, due to continued and worsening climate change.

Yet we
still don’t seem to be listening to this reality. In 2018, the most
recent year for which we have reliable data, every car and van in
Europe combined released approximately 656 million tonnes of carbon
dioxide, cumulatively. That same year, farm animals and the
associated water and land use (including deforestation) accounted for
704 million tonnes of carbon dioxide. This all came about during the
same period that the EU saw a huge rise in meat and dairy production
and consumption. From 2007 to 2018, livestock-related emissions
increased by nearly 10%.

The European Union has claimed it
cares about stopping and reversing climate change. It’s talked a big
talk through its Paris climate agreement commitments. Supposedly, the
EU intends to cut its greenhouse gas emissions by 55% within the next
9 years (by 2030) — yet that is exactly the opposite of what is
currently happening.

The experts have spoken loudly about
this: if Europe doesn’t get the livestock agricultural
industry in check, it has ZERO CHANCE of reaching its target levels
for reduced emissions
. And if it doesn’t meet those target
levels, it can’t help global leaders stop the rise of climate
change.

The science and the data are clear. Europe MUST reduce
its reliance upon meat and dairy if it is to help lead the world
forward to a brighter — but cooler — future. Does it have what it
takes? Or is it just too “chicken”?

Tell the
European Union: live up to your Paris climate commitments, and reduce
your reliance on gaseous meat and dairy products!

==================================================

Zie ook: ‘NVWA weigert schandalig genoeg de wet te handhaven: varkens massaal het slachtoffer

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws) 

Doodzieke ‘kalverindustrie’ op de been gehouden met grote hoeveelheden antibiotica‘ (ook al een zaak waar de NVWA zware wanprestaties toont….)

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

Het vervoeren van dieren als vracht om daarna geslacht te worden is afschuwelijk wreed: verbieden!!!

Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde‘ (ook videobeelden over dierenmishandeling zijn onderwerp van censuur…..)

Varkensboeren sturen ongevraagd uiterst vals ‘lesmateriaal’ naar scholen, toegestaan door CU minister van Onderwijs Slob……

Dierenbeulen
van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze
naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……
(en zie de links in dat bericht) Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..

Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië

Derving is winstgevend!
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!
)

Vrachtwagen vol varkens vliegt midden op de A50 in brand, meerdere dieren overleden

Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘ 

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende

Stikstof: de feiten op een rij‘ (!!!!) (zie ook de links in dat bericht)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘ 

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland

Coronavirus: 2 miljoen kippen vermoord in de VS terwijl mensen daar honger lijden

Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling

Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
 

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft 

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Regeringen gebruiken dezelfde tactiek die wordt gebruikt in verpleegtehuizen voor demente bejaarden: houdt de bevolking op een dwaalspoor om opstand te voorkomen

Demente bejaarden worden in
instellingen opgesloten gehouden daar ze zich niet kunnen handhaven
in de maatschappij. Diverse tactieken zijn erop gericht om de
bejaarden de idee te geven dat ze niet zijn opgesloten, immers de
meeste demente bejaarden willen naar huis (meestal het huis uit hun
jeugd en niet het huis waar ze de laatste jaren buiten de instelling
hebben doorgebracht), terwijl ze een gevaar vormen voor zichzelf,
immers ze hebben geen benul van hoe om te gaan met verkeer en met
andere obstakels als het spoor, sloten en kanalen….

Volkomen terecht vergelijkt Caitlin
Johnstone
deze manier van omgaan met dementen, met de omgang van
gekozen regeringen met hun bevolking. Men moet geloven in het systeem
en moet denken dat men vrij is om te doen en laten wat men wil
(uiteraard zonder anderen geweld aan te doen).

Bij opstandig gedrag stelt men
simpelweg dat men op de partij moet stemmen van deze politici om voor
elkaar te krijgen wat men verandert wil zien, terwijl deze partij
niets anders doet dan personeel in inrichtingen voor demente
bejaarden, mensen op een pad sturen dat onherroepelijk eindigt bij
het vertrekpunt, waarna men de idee heeft zich te hebben verzet tegen
de algehele willekeur en de dwangbuis waarin het overgrote deel van
de bevolking gevangen wordt gehouden…… (ongeveer zoals in de film The Matrix)

De deur naar echte vrijheid is
gecamoufleerd, daar de gevestigde
orde nooit coninue massale protesten tegen kan houden anders dan middels enorm
bloedvergieten……. Een ‘mooi voorbeeld’ zijn de Black Lives Matter
(BLM) protesten, die door een groot deel van de wereld werden
overgenomen. Politici lieten weten het geheel met de demonstranten
eens te zijn en dat men het er niet bij zou laten zitten dus: meneer
Jansen gaat u daar maar naar binnen, wij zorgen ervoor dat e.e.a zal
veranderen….. Uiteraard verandert er geen bliksem, zo hebben ‘sindsdien een groot aantal incidenten in de VS laten zien,
met misschien wel een zeer barbaars voorbeeld van een 9 jarig
gekleurd meisje, dat geboeid op de achterbank van een politieauto met
pepperspray in haar gezicht werd gespoten, dit omdat ze (godbetert) suïcidaal zou zijn…….. (als mensen suïcidaal zijn moet je ze zeker niet met geweld behandelen!)

De verschillende westerse regeringen
vergeten één ding, de grote massa’s zijn niet dement en als die in
opstand komen zal het bijzonder moeilijk zijn om ze weer naar binnen
te geleiden…… Men kan onmogelijk iedereen neerschieten of
arresteren, men kan hooguit proberen om ons in verwarring en in
verdeeldheid te houden en daarbij hopen dat we ons niet herinneren
hoe machtig we werkelijk zijn (als massa; waarbij ik wel moet
opmerken dat Caitlin niet spreekt over het zaaien van verdeeldheid
door de machthebbers, o.a.middels infiltratie, één van de trucs om groot verzet tegen te
houden….*) Regeringen gebruiken ook de term ‘samenzweringstheorie’, als men te dicht bij het ontsluiten van een (staats-) geheim komt die de bevolking in opstand zou kunnen brengen, beschuldigd men degenen die het bij het juiste eind hebben zich te buiten te gaan aan ‘samenzweringstheorieën……’ (en dat voor het overgrote deel met de hulp van de zogenaamde onafhankelijke reguliere westerse media….)

Moet wel opmerken dat ik voorlopig geen westerse bevolking in opstand zie komen, ongelofelijk hoe men zich laat besodemieteren, neem de meer dan smerige behandeling van huurders in dit land: mensen die jaar in jaar uit dubbel worden belazerd met de jaarlijkse huurverhoging, die schandelijk genoeg voor een groot deel is gebaseerd op de huurverhoging van het jaar eerder, daar de nieuwe huurverhoging wordt berekend naar de stijging van prijzen het jaar eerder en ja daar is de hoogste prijsverhoging in 99 van de 100 gevallen die van de huren….. Onbegrijpelijk dat huurders niet massaal in opstand komen, daar bezwaar maken tegen de huurverhoging, als die van de prijsverhoging, in 99 van de 100 gevallen zinloos is…… (en ook dat is een schande van formaat, de Huuradviescommissie, nu genoemd de Huurcommissie, is een instituut dat zeker niet ten dienste staat van huurders, wat wel zou moeten, maar ja wat wil je: immers de leden van die commissie wonen zelf in dure koophuizen…..) 

Electoral Politics Use The Same Containment Strategies As Alsheimer’s Facilities

by Caitlin
Johnstone

In
a high-quality dementia care facility, confused residents who are at
risk of unsafe wandering are skillfully redirected away from exit
doors by staff members who are trained to provide them with the
illusion of freedom while still keeping them in the safety of the
care home. A propaganda-addled populace wandering around trying to
find an escape from its oppressors is redirected in very much the
same way.

If
you’ve ever visited a loved one in a locked dementia care facility,
especially near sunset, you know how agitated the people who live
there can become. The impulse to wander and pace is very common, and
depending on where they’re at cognitively they’ll often demand to
leave the facility at once so they can go “home”.

When
this happens, unskillful staff members will take an openly
authoritarian position and tell the resident that they cannot leave
and that the facility is their home now. This confrontational
approach invariably leads to agitation on the part of the confused
resident, because in their mind they really do live somewhere else
and are being told they need to remain locked in a strange place that
they have no memory of. This can quickly lead to a catastrophic
response that is unpleasant for everyone, especially the resident in
question.

A
more skillful staff member will employ a very different strategy.
Rather than engaging in futile attempts to persuade someone with
severe dementia that they must stay and that their perception of
reality is wrong, they will simply say “Ah yes, right away
Mister Smith! Let’s go get you ready to leave.” They’ll take him
by the hand, ask him if he wants dinner before he leaves, get him
talking about his time in the army, distracting him from the thought
of leaving and letting the memory loss do the work for them. In a few
minutes Mister Smith is happily chowing down on mechanical soft meat
and potatoes without a care in the world.

Image result for dementia facility circular walkway

The
fancier facilities won’t even have locked doors that are immediately
noticeable, with (as weather and daylight permit) the doors left
unlocked to a large, enclosed garden area full of circular walkways
which eventually guide a wandering resident back indoors. The actual
exit point of the facility is through a building on the far end of
this large yard with a staff member at the front desk who can
redirect any resident who happens to meander their way through the
winding paths. This way staff don’t even need to worry about a
resident who decides they want to leave, they can just say “Sure
thing Mister Smith! Door’s right there!” knowing he’ll just
wander around for a bit and come back in.

Anyway,
that’s how electoral politics works. The public will periodically
become agitated at the way their wealth and resources are being
stolen from them and spent on overseas wars, or the fact that they
are deliberately kept poor and busy by a plutocratic system in which
the relative wealth of the rich is given more political power by the
relative poverty of everyone else, and they are redirected.

They
are not told “No Mister Smith, you are the property of the
oligarchic empire.” They are instead told by the skillful
manipulators of the political/media class, “Ah yes Mister Smith,
you can have everything you want! Just vote for the Democratic Party
right over there!”

And
just as the facility’s design intended, Mister Smith goes out the
door to the Democratic Party, wanders around in circles for a while,
then comes back inside without posing any inconvenience to the staff
members who run the empire.

Meanwhile
the actual exit from the abusive system is kept carefully hidden. A
lot of dementia care facilities
will
disguise their exits

by painting them to look like murals or bookshelves, like this:

               

That’s
where
fighting
the propaganda machine

is hidden. That’s where direct action is hidden. That’s where a
critical mass of people waking up from the manipulations and using
the power of their numbers to directly force real change is hidden.
Cleverly disguised behind a bunch of gibberish about “conspiracy
theories”, “Russian propaganda” and “extremism”,
with a bunch of staff members pointing the way toward a false exit
that cannot ever lead to our escape.

Obviously
care homes are a good and necessary thing for protecting victims of
Alzheimer’s disease and other forms of dementia who can’t be kept
safe at home, whereas the system in which we all find ourselves is
unforgivably abusive and malignant to its core. But the psychological
principles work in exactly the same way: it’s much easier and far
more energy efficient to give people the illusion of freedom than to
tell them they are locked up against their will. If you let the
people know you stand in opposition to their will, they’re going to
try to fight you, so it’s best to pretend you’re on their side and
willing to give them everything they want.

That’s
all electoral politics is. That’s all the Democratic Party is. That’s
all we were seeing when Americans shook the earth with Black Lives
Matter protests last year while the entire establishment told them “I
hear you, I agree with you” without ever actually making any
changes. It’s a locked facility we are forbidden from leaving with a
bunch of staff members pretending to want what we want.

But
the fact that the managers of empire go to such lengths to avoid a
direct confrontation with us means that they desperately want to
avoid that confrontation. We are not an elderly dementia patient, we
are the many. They are the few. If we can ever collectively stop
falling for the redirections to the circular pathways and stand and
face our oppressors, they do not stand a chance. And they know it.

They
cannot arrest us all. They cannot kill us all. All they can do is
keep us confused and distracted, and hope we don’t remember our true
power. That’s all this is.

_________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| February 7, 2021 at 3:01 am | Tags:
Alzheimer’s,
dementia,
Democratic
Party
,
electoral,
Politics,
revolution
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2ta

====================================

*
Waarbij nog opgemerkt moet worden dat vooral echt linkse mensen
verandering eisen, terwijl de verdeeldheid juist onder die groep
groot is, niet in de laatste plaats door infiltratie van geheime
diensten die mensen tegen elkaar opzetten, echter ook de kleine
machtswellustelingen, veelal ‘verkleed als vergadertijgers’, zijn
oorzaak van grote verdeeldheid onder links, overigens is hetzelfde
(gelukkig ook) te zien bij fascistische partijen en een beweging als
de PVV, als is het bij de laatste de afgelopen jaren veel te rustig
op dat vlak…… 

Zie ook: ‘Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht)

Steven Hawking vlak voor zijn dood: we leven wellicht in een holografische matrix‘ 

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie

Eric van
de Beek heeft op Sputnik een artikel geschreven over de ‘Great Reset
Conspiracy’ met de vraag of deze samenzwering feit of fictie is. Uiteraard is
e.e.a. voor een groot deel gebaseerd op de afbraak van burgerrechten
door de Coronacrisis. Wereldwijd hebben mensen als gevolg van de
lockdowns hun baan verloren en zijn veel ondernemers failliet
gegaan…. Een flink aantal mensen vindt (terecht) dat de Coronamaatregelen oneigenlijk veel schade
aanrichten en uiteindelijk meer doden zullen veroorzaken dan het
virus (hoogst waarschijnlijk!!). Niet vreemd dan ook dat deze mensen en een groot aantal
anderen denken dat er een verborgen agenda steekt achter deze
Coronamaatregelen…….

Vorige
week vond het World Economic Forum (WEF) plaats, niet in Davos zoals
gewoonlijk maar virtueel, het thema van de virtuele samenkomst was
‘The Great Reset’

Dat
thema is nu juist een stopwoord geworden voor samenzweringsdenkers,
die ervan uitgaan dat de politiek, de geheime diensten, het leger, de grote bedrijven en de
plutocraten deze ‘pandemie’ hebben gepland, door bewust het
Coronavirus los te laten op de wereld en zo de omstandigheden te
scheppen voor het herstructureren van de economie, het financiële
systeem, politiek en de maatschappij in haar geheel. Deze denkers
noemen de pandemie dan ook een ‘plandemie’. Andere
samenzweringsdenkers gaan voorbij aan de claim dat de ‘pandemie’ met
opzet is veroorzaakt, maar stellen dat de elite deze misbruikt
ten eigen voordele. Velen (ook onder de 2 voornoemde
groepen) geloven dat de Great Reset is bedoeld om een totalitair
systeem te vormen, een ‘nieuwe wereldorde’. Waar een aantal van het
gelooft dat men met dit nieuwe systeem persoonlijk eigendom en
eigendomsrechten overboord zal zetten, militairen de steden in zal
sturen, verplichte vaccinatie zal doorvoeren en voor de onwilligen
isolatiekampen zal opzetten……

Volkomen
terecht merkt van de Beek op dat er een aantal onzinnige
samenzweringstheorieën bestaan (buiten The Great Reset), maar dat er een aantal van dit soort theorieën
(bestonden en) bestaan die achteraf wel degelijk de waarheid weer hebben gegeven…. En vergeet nooit dat
een aantal westerse regeringen zelf samenzweringstheorieën hebben
gelanceerd om terechte kritiek op gevoerd beleid, of overheidsacties
de mond te snoeren…..

Het
Coronavirus kan wel gevaarlijker zijn dan de normale griepgolven,
maar het is beslist geen dodelijk virus als Ebola of de Spaanse
Griep*, iets dat men op z’n zachtst gezegd nogal eens vergeet en als
je deze ziekte zo bekijkt is het niet vreemd om te stellen dat de
maatregelen tegen dit virus, zoals gezegd meer doden zal maken dan er
levens worden gered door deze maatregelen, althans als je gelooft dat
bijvoorbeeld een lockdown en een avondklok het aantal slachtoffers
terug zal brengen, waar de werkelijkheid daar geen bewijzen voor
levert……

Bij het
voorgaande moet gezegd worden dat de PCR test een waardeloze test is
die ook volgens de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in de VS een vertekend beeld geeft, daar deze
test minstens 50% (tot 80%!!) vals positieve uitslagen geeft, met andere
woorden het aantal werkelijke besmettingen zal veel lager liggen dan
overheden stellen….. (de maker van de test liet voor diens dood
weten dat de PCR test niet gebruikt moet worden voor besmettelijke
ziekten…..)

Om
degenen die in deze in een samenzweringstheorie aanhangen ‘te
bevestigen’ heeft David Beasley**, directeur van het VN Wereldvoedselprogramma (World Food Porgramme >> WFP) gewaarschuwd dat de maatregelen tegen COVID-19 wereldwijd tot grote
voedseltekorten zullen leiden en dat deze kunnen resulteren in 300.000
doden per dag, ofwel dan zal er sprake zijn van een
‘hongerpandemie….’

Financieel
deskundigen waarschuwen op hun beurt dat de maatregelen tegen het
virus
een
groot deel van de wereld op de rand van een financiële crisis
brengen (daar is overigens al lang sprake van in arme landen….),
een crisis die zwaarder zal zijn dan de grote depressie in de 30er
jaren van de vorige eeuw…. En nogmaals: een groeiend aantal mensen
gelooft dat met de lockdowns meer levens vernietigd worden dan er
gered worden………

En in
herhaling: niet vreemd dus dat een groot aantal mensen gelooft dat er
een verborgen agenda steekt achter de genomen maatregelen tegen het
virus……. Degenen die in deze verborgen of geheime agenda geloven noemen deze agenda de Great Reset en denken daarbij dat deze
wordt geregisseerd door het World Economic Forum (WEF) in Davos…..
Gezien de feiten niet zo vreemd gedacht.

De 82
jarige Klaus Schwab stichtte het WEF 50 jaar geleden en leidt dit
forum nog steeds, echter van de Beek stelt dat het onzin is om te
denken dat Schwab grote invloed heeft op wereldzaken. Het WEF heeft
geen controle over de leden en de deelnemers, aldus van de Beek, het
WEF ondersteunt deze (spuugrijke) figuren, waarbij het fungeert als
een
‘overeenstemmingsmachine’
en hen confronteert met sociale vraagstukken als de klimaatverandering
en sociale ongelijkheid….. ha! ha! ha! ha! Welnu dat heeft dan echt
ontzettend geholpen als je ziet dat men liegt alsof men bezorgd
is over de klimaatverandering, terwijl men deze steeds verder aanjaagt….. Wat
betreft sociale ongelijkheid, wordt deze al een paar decennia steeds
groter, terwijl de Coronacrisis dit nog eens in stroomversnelling
heeft gebracht…….

‘Geheel toevallig’
heeft Schwab in 2020, samen met Thierry Malleret, een boek geschreven
met de titel ‘Covid-19: The Great Reset’ Van de Beek las het boek en stelt dat hij daarin niets heeft gelezen dat wijst op
het gelijk van de samenzweringsdenkers….. Volgens hem zijn de
schrijvers simpelweg bezorgd over de gevolgen van de Coronacrisis op
de economische, politieke en sociale toestand in de wereld. Ze
waarschuwen voor de maatregelen en ad hoc reparaties en denken dat de
klimatologische en sociale crises zich zullen verdiepen, waarbij de
maatregelen om het virus te bestrijden de wereld zullen achterlaten
als minder duurzaam, minder gelijk en meer breekbaar….. ha! ha! ha! ha! Dit is niet anders dan een gigantisch grote open deur inschoppen,
immers deze zaken waren al van toepassing op de situatie voor
COVID-19 en hebben zich sindsdien alleen maar verder verdiept…….
Om het voorgaande te voorkomen is de Great Reset nodig aldus de
auteurs en die zou moeten bestaan uit het volgende:

De wereld moet minder
verdeeld, minder vervuilend, minder vernietigend, meer inclusief
(beter: meer solidair), meer gelijk en eerlijker worden gemaakt dan
voorafgaand aan de Coronacrisis, aldus de auteurs.

Van de Beek
stelt dat dit niets nieuws is, Schwab zou hier al een paar decennia voor pleiten,
echter Naomi Klein, een groot criticus van het WEF, ziet de Great
Reset als een door het Coronavirus gedreven herbenoeming van alle
zaken die Davos toch al doet, in aller haast herpakt als een
blauwdruk voor het doen herleven van de economie na de Coronacrisis
als een betere vorm van kapitalisme (zo kan je ook de valse
getuigenis van VVD premier Rutte zien die stelde dat we het
neoliberalisme achter ons moeten laten, terwijl hij deze in de
praktijk gewoon blijft uitdragen…..). Van de Beek haalt ook Andrew
Stuttaford van de National Review aan die stelt dat COVID-19 alleen
maar een laatste excuus is van Schwab om zijn langdurige pleidooi te
hernieuwen voor het inruilen van het vrije markt kapitalisme voor
een aandeelhouders kapitalisme….. Al zitten we daar volgens mij al
lang in, het neoliberalisme dat alles doet om het de aandeelhouders (inclusief de destructieve hedgefondsen) naar de zin te maken: een
super lage rente, met hier en daar zelfs negatieve rentes, het dwingen
van pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen om te gokken op de
beurs en het beschermen van de grootaandeelhouders, zaken waarvan de
gewone burgers het slachtoffer zijn, daar bijvoorbeeld de
pensioenfondsen weinig kansen hebben om hun geld op andere manieren
te beleggen en ze telkens weer kapitalen verliezen op de beurs……
Rutte’s kabinetten hebben de regels versoepelt voor het gokken op de beurs door
pensioenfondsen, gokken met door leden gespaarde gelden
wel te verstaan….. Er zijn pensioenfondsen die al jarenlang de
uitkering keer op keer hebben verlaagd…… (zoals het pensioenfonds voor de landbouw >> BPL)

De meeste, als niet
alle ‘idealen’ van Schwab en Malleret komen volgens van de Beek
rechtstreeks uit de Sustainable Development Goals (SDG), zoals de VN deze
in 2015 heeft opgesteld en waarvan de doelen in 2030 moeten zijn behaald (wat
alleen mogelijk is als deze fiks worden bijgesteld….)

Volgens van de Beek
komt de zin ‘building back better’ (het beter terugbouwen van de
maatschappij) zoals door oorlogsmisdadiger Joe Biden gebruikt voor de
verkiezingen en die opdook in toespraken van de Britse premier Boris
Johnson, de Canadese premier Justin Trudeau en andere
wereldleiders, niet van het WEF initiatief tot de Great Reset,
maar wordt in deze (zin) al minstens15 jaar gebruikt door de VN, vooral in
verband met het helpen van landen die worden getroffen door
weergerelateerde rampen als orkanen en tsunami’s. Ten behoeve van de
wederopbouw van die landen op een manier dat ze minder gevoelig zijn
voor deze rampen (iets waar Rutte 2 en 3 zich niet aan hebben
gehouden als het gaat om de orkanen die de ‘Nederlandse’ Antillen
hebben getroffen, sterker nog: Nederland weigerde zelfs hulp als men
bijvoorbeeld het bestuur niet verving en zelfs daarna ziet Nederland
er niet op toe dat de huizen en andere gebouwen orkaan bestendig
worden teruggebouwd, wat gezien de som aan geld van Nederland zelfs
onmogelijk is…..)

Daarna vraagt van de
Beek zich af of er niets mis is met het WEF, geen samenzwering in
Davos?

Er is volgens van de
Beek geen flinter aan bewijs dat het Coronavirus met opzet de wereld
in werd geholpen, echter daarbij vergeet hij dat militaire
laboratoria m.n. in de VS, Israël en Egypte dag in dag uit werken aan
biologische wapens, het ‘veredelen’ van besmettelijke ziekten, zodat
deze in oorlogsvoering kunnen worden gebruikt tegen de vijand (de
bevolking van de vijand wel te verstaan…..) Van de Beek voegde
verder toe dat het tegelijkertijd een welbekend feit is dat de
welgestelden van elke crisis rijker worden en de armen nog meer
moeten inleveren, ofwel de afstand tussen die 2 groepen wordt steeds
groter (wat overigens ook geldt voor de mensen die aan de lage kant
van de middeninkomens verdienen en de groep daaronder……) Voor
deze bewering haalt van de Beek Oxfam Novib aan die bij de opening
van het WEF stelde dat de welgestelden er 9 maanden over doen om hun
verliezen goed te maken, terwijl dat voor de armsten meer dan 10 jaar
kan duren…… Waarschijnlijk is van de Beek toch niet zo goed
geïnformeerd dan hij zelf denkt (en zoals al eerder geconstateerd),
daar de rijkste mensen op de wereld gigantische winsten hebben
behaald, tijdens diezelfde eerste 9 maanden van de
Coronacrisis…….

En weer stelt van de
Beek na het voorgaande dat er geen enkel bewijs is dat de super
welgestelden hun macht hebben gebruikt om regeringen onder druk te
zetten draconische maatregelen te nemen, zodat zij daar van konden
profiteren….. Echter hiervoor kan ik direct één voorbeeld geven:
Bill Gates, die enorme kapitalen heeft verdiend met zijn lobby voor
Coronamaatregelen die vooral ten goede kwamen en nog komen,
respectievelijk aan de farmaceuten en de bedrijven die paspoorten en
onderhuidse chips maken……. (waarvan Gates en andere welgestelden dan weer profiteren….)

Moet zeggen dat het me
nog alles meevalt dat van de Beek daarna wel opmerkt dat de
ontwikkeling (van de westerse democratieën, Ap) naar autoritarisme
en totalitarisme (ofwel naar een dictatuur of politiestaat) zeer
zeker serieus moet worden genomen…. Daarvoor wijst van de
Beek naar westerse regeringen die vrijheidsbeperkende maatregelen
hebben genomen die ongekend zijn in vredestijd……. (geen speld
tussen te krijgen!!) Van de Beek haalt voor deze stelling o.a. de
uitspraak baan van Friedrich Hayek, die stelde dat noodtoestanden
altijd het voorportaal zijn geweest om de bescherming van individuele
vrijheden los te laten, waarbij regeringen gretig meer controle nemen
over de maatschappij en als dat eenmaal is gedaan is, blokkeren deze
regeringen de weg terug…….. (waar ik al menig keer voor heb
gewaarschuwd op deze plek, niet om me op de borst te slaan, maar
juist omdat dit zo ontzettend [antidemocratisch en
burgeronvriendelijk] gevaarlijk is!!)

Van de Beek vraagt
zich af of regeringen het leger de straat op zullen sturen om
demonstraties neer te slaan >> zullen ze verplichte vaccinaties
afdwingen en kampen inrichten voor mensen die een vaccinatie
weigeren??? De vraag stellen is haar beantwoorden, zie Nederland: na
de avondklokrellen spraken de politiek en de reguliere media over een
oorlogssituatie, dus reken maar dat men bij volgende rellen van dat
karakter, althans als deze aan zouden houden, het leger inderdaad zal inzetten tegen de ongehoorzame burgerbevolking, zoals sommige
politici al suggereerden……. Het leger oefent al weer jaren op inzet in
de burgermaatschappij, waar vreemd genoeg hele dorpen en steden blij
mee zijn, dit nog buiten cyberinzet op de burgerbevolking >> zo lekte in
november jl. uit dat het geheime legeronderdeel LIMC illegaal bezig was met deze
praktijken…..*** Voorts is er al een ziekenhuis in Groningen waar
Corona onwilligen gedwongen worden opgenomen, ofwel ondanks een
tekort aan bedden heeft men een ziekenhuis omgevormd tot
gevangenis…………

Het gedwongen
vaccineren is niet eens nodig, zoals van de Beek terecht opmerkt,
immers je ontzegt weigeraars simpelweg de toegang tot allerlei
openbare gelegenheden en evenementen…. (en niet het afschuwelijke
Engelse ‘events’, bah!!) Nog een embleem bedenken dat weigeraars op
de mouw moeten naaien en we zijn terug bij bepaalde maatregelen uit WOII……

Om een zo akelige
maatschappij te creëren zoals die van de Great Conspiracy Theory, is
geen samenzwering nodig, het slijten van de vrijheid in westerse
landen begon met de lockdown in de Chinese provincie Wuhan, aldus van
de Beek (volgens mij bedoelt hij hier de stad Wuhan, althans vooral
die stad werd ons voorgeschoteld), waarbij hij de op de
‘apocalyptische beelden’ wijst die je worden voorgeschoteld als Zombieland
in de tv serie Walking Dead…. Al moet ik zeggen dat ik die beelden
niet of amper zag in het westen en m.n in Nederland, ja als je
tijdens de eerste (zogenaamd intelligente) lockdown ‘s avonds laat door het centrum van Den
Haag fietste leek het uitgestorven……

Mijns inziens heeft de
lockdown in China ‘vooral geholpen’ daar men veel te laat ingreep en
de zwakke en oudere mensen in een noodtempo overleden, ook vanwege
foute- en overbehandeling van
mensen, die voor een fiks deel alleen verschijnselen hadden die ook
bij
het virus hoorden, maar die gedeeltelijk gewone
heftige griepgevallen waren…… De laatste jaren vanaf griepseizoen 2017/2018 (een seizoen met een heftige griepgolf) werkt de griepprik amper of niet,
terwijl we vorig jaar en ook dit griepseizoen weer amper
griepgevallen ‘zien’, die er uiteraard wel zijn, maar gezien de
bar slechte kwaliteit van de PCR test en de door drukte veroorzaakte snelle
diagnosering zullen die zijn en worden toegeschreven aan
COVID-19……

Van de Beek heeft
gewoon gelijk als hij stelt dat er eerst wat losjes werd omgegaan met
de maatregelen maar dat ze wel steeds strakker worden aangetrokken,
zie de meer dan belachelijke avondklok, die als de lockdown niet zal
helpen…….. En wat is daar voor nodig, precies zoals van de beek
zegt: het volk angst blijven aanjagen, niets zo makkelijk om
vrijheden in te perken en de bevolking onder de duim te houden, dan
mensen bang maken………Afgelopen maandag schreef ik nog een bericht
over het Britse leger dat zich met de 77th Brigade
virtueel tussen de burgerbevolking heeft gemengd****, generaal Nick Carter van die brigade heeft letterlijk gezegd dat het nodig kan zijn om
extra angst rond te strooien om de bevolking in het gareel te houden……..

Hier het artikel dat ik overnam van Information Clearing House

Fact
or Fiction: The Great Reset Conspiracy

By
Eric van de Beek

February 04, 2021
Information
Clearing House

– Due to the lockdowns, many people around the world are losing their
jobs, businesses are going bankrupt and governments are indebting
themselves to the hilt. Those who believe that the negative impact of
the coronavirus measures are more damaging than the lives being saved
have started asking themselves: Is there a hidden agenda behind it
all?

Last week marked the
50th annual World Economic Forum in Davos, Switzerland. For the first
time, the forum was held in a virtual setting, with no heads of
state, captains of industry and others physically attending. The
theme of this year’s sessions: The
Great Reset.

The Great Reset has
become a buzzword in circles of conspiracy thinkers. Some think that
it refers to global financial elites and world leaders that planned
the pandemic, deliberately letting loose a coronavirus to cause
conditions that will allow a restructuring of the economy, the
financial system, politics and society. They refer to the pandemic as
a ‘plandemic’. Others refrain from any opinion about the cause of the
pandemic and merely think the elites are just taking advantage of the
virus. Many believe the main goal of the Great Reset is to take
global control by instituting a totalitarian regime, and by
extension, a so-called new world order. Such a regime would abolish
personal ownership and property rights, send the military into
cities, impose mandatory vaccination, and create isolation camps for
people who resist.

Conspiracy
thinking has become a derogatory term. And, in fact, there are many
examples of conspiracy theories that are ludicrous. But at the same
time, conspiracy theories have often turned out to be conspiracy
facts. And so what to make of The Big Reset Conspiracy Theory?

A
hidden agenda

It is understandable
that people have started asking themselves why governments have taken
such draconian measures to stop the pandemic. The virus may be
deadlier than the flu, but it’s not a killer virus like ebola or the
Spanish Flu. To many, the cure seems worse than the disease. Due to
coronavirus lockdown measures, many are suffering from severe
physical and psychological stress. They have lost jobs or have gone
bankrupt. Their governments are indebting themselves to the hilt. The
World Food Programme (WFP) executive director, David Beasley, has
warned that the world
 faces “multiple famines of
biblical proportions” that could result in 300,000 deaths per
day — a “hunger pandemic”. Financial experts
have warned
we are bringing ourselves to the brink of a financial
crisis, one that could be worse than the Great Depression of the
1930s. To an increasing number of people it seems that the lives that
are being destroyed by the coronavirus lockdown measures outweigh the
work of saving lives, by far.

Many therefore have
started to think there’s a hidden agenda behind it all. This agenda,
to conspiracy theorists, is called The Great Reset, and in their
view, it is being masterminded by the global elites via the World
Economic Forum in Davos.
Klaus Schwab, 82, who
founded the forum 50 years ago and is still leading it, is
sometimes depicted
on social and alternative media as the
character Blofeld from the James Bond films: a bald-headed villain,
holding a white cat, who directs the international criminal
organisation SPECTRE and aspires world dominance.

The influence of
Schwab on world affairs is of course grossly overestimated. The WEF
does not control its members and participants; however, it supports
them, serves as a consensus machine and confronts them with societal
issues like climate change and social inequity.

Schwab co-authored a
book published in July 2020 entitled
‘Covid-19: The Great Reset’
. I’ve read this book and – to be
honest – in the book I didn’t find anything that substantiates the
Great Reset Conspiracy Theory. Schwab and his co-author, Thierry
Malleret, simply voice their concern about the economical, political
and societal impact of the virus. They warn for incremental measures
and ad hoc fixes. They fear the climate and social crises will deepen
and that measures taken to contain the virus will leave the world
even less sustainable, less equal and more fragile. To prevent this
from happening the authors call on the world community to put into
motion a Great Reset.

“It’s
about making the world less divisive, less polluting, less
destructive, more inclusive, more equitable and fairer than we left
it in the pre-pandemic era,” the authors clarify.

In essence there’s
nothing new here. Schwab has been expressing idealistic ideas like
these for at least two decades now. Naomi Klein, a well-known WEF
critic, describes
The Great Reset
as “a coronavirus-themed rebranding of all
the things Davos does anyway, now hastily repackaged as a blueprint
for reviving the global economy post-pandemic by seeking a better
form of capitalism.” As editor Andrew Stuttaford of the
National Review puts it:
“COVID-19 is just the latest excuse
for Schwab to renew his longstanding campaign to replace free market
capitalism with stakeholder capitalism.”

Moreover, many of the
ideals expressed by Schwab and Malleret in their book, if not all,
are inspired
by the Sustainable Development Goals
of the United Nations (UN)
that were set in 2015 and are intended to be achieved in the year
2030.

The catch phrase
“building back better” that was used
in Joe Biden’s election
campaign and in speeches of Boris
Johnson
, Justin
Trudeau
and other world leaders does not stem from the WEF’s
Great Reset initiative as is often claimed by conspiracy thinkers.
It’s been part of the of the UN’s vocabulary for
at least 15 years
. It was originally used in the context of
offering help to countries that were struck by natural disaster like
hurricanes and tsunamis. To make these countries less vulnerable to
future disasters the UN helped them by rebuilding a more
disaster-resilient infrastructure. 

And so: Move
along, nothing to see here? No conspiracy going on at the WEF in
Davos?

Danger
of totalitarianism looming

There isn’t a shred of
evidence the coronavirus was brought into the world on purpose. But
at the same time it’s a known fact that, with every crisis, the rich
get richer and the poor get poorer.

“The
1,000 richest people on the planet recouped their COVID-19 losses
within just nine months,” NGO
Oxfam reported
last week on the opening day of the WEF. “But
it could take more than a decade for the world’s poorest to recover
from the economic impacts of the pandemic.”

Did wealthy actors
take advantage of the coronavirus by pushing governments into taking
draconian measures that would cause a worldwide economic crisis? As
far as I know, there’s no supporting evidence for this theory at
all.   

However, concerns
about the development towards authoritarianism or totalitarianism
need to be taken very seriously. Western governments have taken a set
of freedom-restricting measures that are unprecedented in peacetime.
As the Austrian-British economist Friedrich
Hayek put it
: “Emergencies have always been the pretext on
which the safeguards of individual liberty have been eroded.”
Governments are always eager to take more control over society – and
once they’ve taken it, they will never easily let go of it.

Will governments send
the military into the streets to crack down on demonstrations? Will
they impose mandatory vaccination and create isolation camps for
people who resist?

In some European
countries, including
the UK
and The
Netherlands, politicians
have already suggested to send the
military to assist the police. In Germany, four federal
states declared
to have plans to detain repeated quarantine
breakers in facilities that historically have been either detention
or refugee centres.

To force people into
taking a vaccination, governments do not have to make them mandatory.
They can simply exclude people that aren’t vaccinated from activities
like travel. Such
measures are already being prepared
. The more people that have
been vaccinated, the harder it will become for vaccination refusers
to resist.

To create a dystopian
world like the one embodied in the Great Reset Conspiracy Theory, no
conspiracy is needed. The erosion of freedom in the West started with
the lockdown of the Hubei province in China, “leaked”
videos from Wuhan
of apocalyptic scenes likened to Zombieland and
The Walking Dead – and with The World Health Organisation (WHO),
imploring the world to “copy
China’s response
“. With one country after another following
in China’s footsteps, pressure increased on governments that
initially responded in a more relaxed or thoughtful manner. No
malevolent intentions were needed to get where we are now. All it
took was a global mass hysteria, peer pressured governments that
overreacted or simply took the wrong measures, and – last but not
least – fear struck, paralyzed citizens that – without offering
considerable resistance – let their civil rights and liberties be
taken away from them step by step, one by one.  

See
also

Klaus
Schwab – Now Is The Time For A Great Reset

===============================================

*    Toen ik dit bericht schreef wist ik nog niet dat het merendeel van de Spaanse Griep slachtoffers is overleden aan een te haastig in elkaar geflanst vaccin…… Deze update is van 1 maart 2022.

**   Deze Beasley is hoofdverantwoordelijke voor het zenden van bedorven voedsel naar Jemen, waarna hij de Houthi’s beschuldigde voedselhulp tegen te houden (in Jemen wordt met hulp van de VS een genocide uitgevoerd door Saoedi-Arabië, Beasley was eerder een politicus van de Republikeinse Partij in de VS……..) Zie: ‘VN stuurt bedorven voedsel naar Jemen en beschuldigt de Houthi’s van het tegenhouden van voedselhulp

***  Zie: ‘LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten
‘ en zie:

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

**** Zie: ‘Britse leger bezig met o.a. cyber-operaties in burgerleven met het Coronavirus als ‘legitimatie’‘ 

————————————————-

Zie ook: Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion

Nijntje populair in China, pas op Trump!!

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd

Duitsland roept Russische ambassadeur op ‘het matje’ vanwege vermeend hacken van Duits parlement

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange
(en zie de links in dat bericht met meer artikelen over Assange en
Chelsea Manning, die o.a. met info kwamen dat de VS op grote schaal
spioneert)

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..‘ (!!!!

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft’ (!!!!)

Epstein was een agent van de Mossad en werd gebruikt om politici te chanteren

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘   

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hierboven en -onder getoonde)

Hier
een paar links naar voorbeelden waaruit blijkt dat het met het inperken
van burgerrechten allesbehalve gaat over ‘samenzweringstheorieën’: ‘Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen‘ (o.a. voor ‘extra taken…..’)

De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ 

Coronavirus
lockdown, avondklok en andere burgerrechten inperkende maatregelen,
terwijl je met vakantie kan gaan en de tv reclames toont voor
verkoudheidsmedicijnen……

Anti-Coronamaatregelen ‘activisten’ worden vergeleken met neonazi’s

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting  

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ (zie ook de video’s in dat bericht)

Wopke Hoekstra (CDA minister) hekelt in verkiezingsspotje het beleid van de Rutte kabinetten de laatste 10 jaar, terwijl het CDA daar 6 jaar lang mede verantwoordelijk voor was!!

Dacht even dat ik weer van m’n stoel donderde toen ik op de radio een CDA verkiezingsspotje hoorde waarin Wopke Hoekstra, de CDA lijsttrekker, het beleid van de 10 jaar lange Rutte kabinetten hekelde, alsof hij een CDA Tweede Kamerlid is en niet tevens minister van Financiën in Rutte 3……. Bovendien was het CDA coalitiepartner in Rutte 1….. 

Denkt oplichter Hoekstra nu werkelijk dat niemand doorheeft wat zijn rol in Rutte 3 is en is vergeten dat het CDA als in Rutte 3 ook coalitiepartner was in Rutte 1?? 

Kortom van de 10 jaar waar Hoekstra het beleid van de Rutte kabinetten hekelt in het spotje, was het CDA 6 jaar lang coalitiepartner!!! 

Zo is het CDA o.a. mede verantwoordelijk voor: -10 jaar lang huurverhogingen (ook na de bankencrisis van 2008 die minstens tot 2015 doorwoedde), zodat huurders nu tot 10% meer voor een dak boven het hoofd betalen dan kopers en huurders 30% en meer van hun inkomen kwijt zijn voor een dak boven het hoofd), -het sluiten van ziekenhuizen waardoor er van de bij het aantreden van Rutte 1 nog 2.200 IC bedden er nu nog maar 1.100 over zijn (tevens oorzaak van het feit dat veel verpleegkundigen een andere baan kozen, waardoor er een tekort is aan verpleegkundigen, hierbij moet tevens nog eens worden gewezen op de schandalig lage salarissen van zorgmedewerkers en de marginale salarisverhogingen voor verpleegkundigen, waardoor velen van hen niet meer in de Randstad willen werken, vanwege de schandalig hoge huren en huizenprijs)……, -de enorme uitstoot geproduceerd door autoverkeer (nog aangejaagd door de snelheidsverhoging naar 130 km/u. waarmee het CDA akkoord ging), waardoor jaarlijks rond de 18.000 mensen jaren eerder sterven en dat voor het grootste deel na een akelig ziekbed (daarbij loopt een groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten op…..)…., -de miljarden subsidies aan oliemaatschappijen en de steenkoolmaffia (CDA kabinet Balkenende 4 is tevens verantwoordelijk voor de nieuwe kolencentrales en de miljarden subsidies* voor het opkopen van bossen om die zogenaamd als duurzame biomassa in die centrales te verbranden, waar de uitstoot daarvan nog een fractie vuiler is dan die van steenkool…)…, -het subsidiëren en stimuleren van de intensieve martelveehouderij waardoor in 10 jaar tijd het aantal arme dieren dat wordt groot en doodgemarteld in die doodsindustrie met 100 miljoen is gestegen tot in totaal 600 miljoen dieren (door de methaangasuitstoot uit die barbaarse industrie is Nederland een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering >> methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2, daarover gesproken: de CO2 uitstoot uit de intensieve landbouw en veeteelt in de EU is groter dan de uitstoot van alle autoverkeer in de EU!!! [binnenkort een bericht daarover]) 

Mensen ik kan bij wijze van spreken nog wel een half uur doorgaan, echter de boodschap zal wel duidelijk zijn: Hoekstra is een wel heel smerige oplichter!!! 

  

De twee sufferds en oplichters van het CDA Hoekstra en de Jonge

En dan durft Hoekstra ook te zeggen dat hij een ‘gezinsman’ is, terwijl hij en zijn CDA de toekomst en de gezondheid voor/van de kinderen in die gezinnen te grabbel hebben gegooid en gooien!!! Hoekstra wil tevens premier van Nederland worden en zoals je kon lezen dat met smerige leugens….. Ook wil Hoekstra Nederland ‘herstellen’, wat hij daar onder verstaat zal wel flink naar fulmineren van Donald Trump stinken, terwijl hij en zijn partij Nederland kapot maken met de intensieve veehouderij, die ook nog eens een gigantisch uitstoot aan stikstof produceert, ook daar wil het CDA liever niets aan doen: benieuwd hoe dat gaat een land herstellen door het naar de kloten te helpen….. (hoewel de gevolgen daarvan overduidelijk zijn te zien……)

Als je leven en dat van eventuele partner en kinderen lief is, moet je vooral niet op het CDA stemmen, de politici uit deze partij zijn oplichters van het ‘hoogste niveau’ en deinzen er niet voor terug om tegen maatregelen te stemmen die de gezondheid van de mens en m.n. van het kind ten goede komen….. Zo is vleeseten zonder meer slecht voor de gezondheid en dat geldt dubbel voor kinderen…… Vergeet voorts niet dat diverse besmettelijke ziekten hun oorsprong hebben in de intensieve veehouderij, juist van groot belang als je ziet wat het Coronavirus heeft veroorzaakt door de belachelijke maatregelen waarvoor ook het CDA verantwoordelijk is middels de zwaar disfunctionerende sufferd Hugo de Jonge…… Het CDA is ook tegen het terugdringen van suikergebruik terwijl dat obesitasbevorderend is en als door vleeseten kanker kan veroorzaken…… (het CDA is dan ook grootlobbyist van de suikerboeren en de suikermaffia….)

Onlangs werd bekend gemaakt dat CDA Kamerlid Pieter Omtzigt heeft gelogen waarom Hoekstra niet deelnam aan een verkiezingsdebat, Omtzigt loog keihard dat hij in de ministerraad zat, terwijl hij in werkelijkheid op verkiezingscampagne was in Brabant….. Het is dan ook overduidelijk dat Hoekstra bang is om aan zo’n debat mee te doen, bang dat hij als te licht zal worden bevonden, het CDA heeft dan ook heel veel te verklaren als je de woorden van Hoekstra hoort over hoe hij denkt over de kabinetten Rutte en hoe hij de toekomst van Nederland ziet, een verklaring die zeer zeker niet zonder hoongelach zal worden aangehoord……

Tot slot nog dit: het CDA is tegenstander van het uit de EVP (de EU fractie waarvan het CDA deel uitmaakt) zetten van Fidesz de fascistische partij van de Hongaarse fascist en premier Orbán…… 

* Moet je nagaan: kolenstoker RWE krijgt jaarlijks 1 miljard euro voor het opkopen van bossen om die als biomassa in de kolencentrale te verbranden, bovendien heeft het bedrijf subsidie gehad voor de bouw van die kolencentrale in Eemshaven, dit bedrijf heeft het gore lef om nu van de Nederlandse regering 1,4 miljard te eisen als schadevergoeding omdat de centrale godbetert in 2030 moet worden gesloten (ook voor die late sluiting is het CDA medeverantwoordelijk……)……

Zie ook: ‘Aftreden Rutte 3: Hoekstra laat z’n ware gezicht zien en Kees Boonman begaat tienduizendste blunder een waar record!!

Wopke Hoekstra (CDA minister van Financiën) pakt de banken aan om vertrouwen te herstellen….. OEF!!

Wopke Hoekstra (CDA minister) maakt uitzondering voor afschaffing bonussen………

Voor meer berichten over Hoekstra, het CDA, de intensieve martel veehouderij, stikstof, Hugo de Jonge en/of Coronavirus, , klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.