Britse leger bezig met o.a. cyber-operaties in burgerleven met het Coronavirus als ‘legitimatie’

Naar
aanleiding van een Brasscheck TV artikel, waarvan de video in
Nederland weer eens werd gecensureerd, kwam ik middels een link op de
site Declassified UK. In dit artikel van 30 september 2020
wordt uitvoerig beschreven hoe het Britse leger zich bezig houdt met
het beïnvloeden van de Britse bevolking door ‘misinformatie’ op de
sociale media te tackelen, maar ook door het tegengaan van
‘desinformatie…..’ (zie niet wat het verschil is tussen
desinformatie en misinformatie, ‘maar goed….’) Eén en ander wordt
gedaan door de geheime 77ste Brigade……. Uiteraard zijn begrippen als misinformatie en desinformatie onderhevig aan wat het leger daaronder verstaat, niet wat het grootste deel van het volk daaronder verstaat, laat staan wat critici daaronder verstaan……. 

Uitermate schandalig zeker daar het hier gaat om het Britse leger >> op grond van wat o.a. de reguliere media (fake news en smerige propaganda) en de geheime diensten, waaronder die van dat leger zelf, bij elkaar durfden te liegen voorafgaand aan de illegale oorlogen van de VS, telkens weer met deelname van het Britse leger, oorlogen waarbij alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen werden vermoord…….. (nogmaals: massamoorden ‘gelegitimeerd’ door smerige leugens en vuile propaganda….)

Mensen de haren rijzen je te berge als je leest hoe men doet alsof het
de normaalste zaak van de wereld is dat het leger de vrije
meningsuiting van burgers denkt te kunnen manipuleren……. Op een
gegeven moment wordt in dit uitvoerige artikel zelfs gesteld dat
mensen niet begrijpen hoe ernstig de ‘Coronapandemie’ is en dat men
daarom de mensen bewust angst moet aanjagen…… 

In
Nederland werd in november bekend gemaakt dat het LIMC,
een legeronderdeel, bezig is geweest om hetzelfde in Nederland te
doen, volkomen illegaal wel te verstaan, waarbij Patrick
Dekkers, de commandant van dit onderdeel, gvd nog pissig was
ook dat er ophef was ontstaan over zijn illegaal handelen, pas ruim
een week later heeft de zwaar disfunctionerende CDA minister van
Defensie Bijleveld ingegrepen, echter het zal me niet verbazen als
dit onderdeel stiekem gewoon doorgaat met de illegale
praktijken….*

Toevallig
was er op WDR 5 een ‘journalist’ te horen, terwijl ik het artikel
las, die in feite bepleitte dat er ingegrepen moet worden op de sociale
media….. Volgens hem moeten meningen bestreden worden die niet
gebaseerd zijn op feiten (m.i. zijn meningen nooit gebaseerd op
feiten, ‘maar goed…’). Al grinnikend en lachend liet deze kwezel weten dat men zich
terugtrekt in de eigen kring en alleen wil lezen/horen wat men al
denkt en dat is volgens deze ‘journalist’ gevaarlijk, het veroorzaakt
agressie, zo liet hij weten…… Alsof dat geen mening is, immers
‘gedragswetenschappen’ zijn allesbehalve wetenschappelijk te
bewijzen……

Door het
Coronavirus naderen we steeds dichter een maatschappij zoals
beschreven in het boek 1984 van George Orwell ‘Vreemd genoeg’ heb ik
de laatste weken al 2 keer gehoord dat men het boek 1984 maar een
matig boek vindt, wars van de werkelijkheid…… ha! ha! ha! >>
Duidelijk figuren die er niets van begrijpen, of schoften die willen maskeren dat we inderdaad in zo’n maatschappij belanden als het zo doorgaat…….)

Lees het
volgende artikel en geeft het door, we moeten ons voorbereiden op een
tijd waarin de democratie wordt omgevormd tot een politiestaat,
wellicht met voor de vorm nog verkiezingen, die echter niets
veranderen aan wie er werkelijk aan de touwen trekt…. Met
manipulatie van de bevolking door de media, politiek en het leger (in GB), zal men proberen
duidelijk te maken dat veiligheid een prijs heeft: totale
afhankelijkheid van een dictatoriale staat………

UK
information operations in the time of coronavirus

By Chris King and
Professor David Miller• 30 September 2020

General Sir Nick Carter, UK chief of the defence staff, speaks at a
government press briefing during the coronavirus crisis, 22 April 2020
(Photo: Crown Copyright)

At
a Downing Street briefing
in
April, UK foreign secretary Dominic Raab paid a lengthy tribute to
the “amazing work” of the British army during the coronavirus
pandemic. His praise was likely well-received by the individual
standing two metres to his left – General Nick Carter, the UK’s
most senior military officer, who appeared at the briefing for the
first time. 

In
a speech afterwards, General Carter outlined
various
ways in which the military was supporting the government and,
crucially, noted that the highly secretive 77th Brigade was “helping
to quash rumours from misinformation, but also counter
disinformation”.

Carter
did not elaborate, but two weeks later armed forces minister James
Heappey – himself a former army officer – confirmed
that
the 77th Brigade was playing a key role in Whitehall’s battle
against coronavirus. 

Among
other things, the Brigade was said to be “supporting the
government’s Rapid Response Unit in the Cabinet Office”– a body
set up in 2018 “to identify and rebut disinformation and
misinformation”, according
to
the government.

Little
is known about the role or rationale of the British army’s 77th
Brigade, which is based at Denison Barracks in Berkshire, southern
England.
In
a 2018 speech,
however, General Carter dubbed it an “information warfare”
initiative, affording the military “the capability to compete in
the war of narratives at the tactical level”.

Prior
to Carter’s April speech, the government’s long-held position was
that propaganda operations by the British military are never waged
domestically. But less than a year after this was last publicly
affirmed
in
August 2019, the policy has been avowedly reversed. 

This
compromises the vital dividing line between military and civil power
which has endured as long as British parliamentary democracy. But not
a single voice in the mainstream, as far as we know, has mentioned
this disturbing shift, much less questioned it.

Carter
has some cause to know about the 77th Brigade. We can reveal that in
2012, he was appointed

Honorary
Colonel Commandant” in the British army’s “Media Operations
Group” – one of the four units which were merged to form the
Brigade in 2015, which was called its ‘Number
5 Column
.

For
reasons that are unclear, Carter’s official
biography
makes
no mention of his tenure in the unit. In November 2019, he was
succeeded
in
this role by Alexander Aiken, the executive director for government
communications, the most senior spin doctor in Whitehall. Aiken’s
position with the Brigade is, again, unmentioned in his official
biography, although it does note he oversaw the creation of the Rapid
Response Unit.

In
a recently deleted article
on
the government’s website, Aiken acknowledged “alternative news
sources” were one of the unit’s key targets, on the basis that
such outlets were “biased” and focused on “sensationalism
rather than facts”.

(Credit:
UK Army)

Shaping behaviour

Some
indications of the Brigade’s operations can be found in the media
coverage of its launch in 2015. A Channel 4 article
referred
to “Twitter troops… shaping behaviours through the use of dynamic
narratives” and the army was said to be specifically
recruiting
individuals
with “journalism skills and familiarity with social media”.

There
has been virtually no serious reporting on the Brigade since,
although in 2018 the publication
Wiredwas
granted exclusive access to its Denison Barracks headquarters.

While a
textbook example of ‘embedded journalism’, Wired’s article did
highlight soldiers using advertising industry phrases such as “key
influencers”, “reach” and “traction”, as well as a sign on
the wall declaring “behavioural change is our USP [unique selling
point]”.

One
room was focused on understanding audiences: the makeup, demographics
and habits of the people they wanted to reach. Another was more
analytical, focusing on creating ‘attitude and sentiment awareness’
from large sets of social media data”, the article continued.
“Another was full of officers producing video and audio content.
Elsewhere, teams of intelligence specialists were closely analysing
how messages were being received and discussing how to make them more
resonant.”

The
77th Brigade shrouds
its
activities in neutral language to describe its operations. While the
15th
Psychological
Operations Group was among the four units merged to form the Brigade,
it does not publicly acknowledge that “psyops” form part of its
remit.

Instead,
the Brigade is said
to
employ “non-lethal engagement and legitimate non-military levers”,
while the term “information warfare”, referenced by General
Carter in 2018, is absent from its listing on the Ministry of Defence
(MOD) website.

More
forthcoming UK military doctrine is, however, regularly published by
the MOD. A 2018 document
updatedin
January 2020 reveals that “deception” is a core practice for the
armed forces, stating “it’s critical we develop mindsets and
capabilities that deny information to our adversaries – to degrade
their understanding – … incorporating both passive and active
measures”. 

Deception
is defined as “measures designed to mislead adversaries” with
information “used to create deception or as ‘camouflage and
concealment’ to support deception”.

The
document adds this can “range from encouraging the responsible use
of social media by our own personnel through promoting and developing
and continuous reinforcing of a security culture, to camouflage,
concealment and deception techniques”.

The
77th Brigade has no admitted social media presence, but indications
the unit is widely active on such networks were boosted in September
2019 when senior Twitter staffer Gordon MacMillan was exposed
by
Middle
East Eye
as
a lieutenant in the Brigade.
 

MacMillan’s
promotion
of
puff pieces reporting on the Brigade’s creation, and interactions
with its now-dormant Twitter account the next year, strongly suggest
he has been involved with the unit – which seeks to weaponise the
platform for which he works – for quite some time.

Twitter
has made much of its commitment to ridding the platform of networks
of “coordinated accounts” engaged in state-backed “information
operations” and “platform manipulation”, and has conducted
regular mass purges of such accounts since October 2018. However, not
once have the purged users been based in the UK.

The
(now deleted) LinkedIn page of Gordon MacMillan, a senior Twitter
staffer who was exposed by Middle East Eye as a lieutenant in the
77th Brigade. (Screengrab / Middle East Eye)

Highly organised’

The
77th Brigade has been accused by a member of parliament of targeting
the Scottish independence movement and its supporters. In 2019,
Scottish National Party (SNP) MP Douglas Chapman repeatedly
claimedon
Twitter that the Brigade was “working against elected MPs and
parties” in a “highly organised” manner, “attacking and
undermining our democratic choices”. 

Chapman’s
tweets prompted such a deluge of abuse from other users that he
deleted some of the postings.

Opposition
to Scottish independence is a viewpoint shared by some of the
Brigade’s known members who serve as reservists in the unit. These
include former Conservative MP and armed forces minister Mark
Lancaster (the unit’s Deputy
Commander
) and current Conservative MP and chair of the House of
Commons
defence
committee, Tobias Ellwood (a Lieutenant
Colonel
in
the unit). 

Both
Lancaster and Ellwood have voted
consistently
against
all legislation transferring further powers of any kind to the
Scottish parliament.

Also
reported
to
be part of the Brigade is Kate Watson, Labour’s unsuccessful
candidate for Glasgow East in the 2017 and 2019 general elections.
She was formerly the operations director of Better Together, the
principal “No” vote campaign group in the 2014 Scottish
independence referendum.

The
MOD website states
the
Brigade is involved in “collecting, creating and disseminating
digital and wider media content”. Could this entail managing real,
fake and automated social media accounts disseminating pro-government
messages and discrediting those critical of Downing Street’s
handling of the pandemic?

Apparent
attempts to “game” social media platforms by using covert and
fake social media accounts in these ways have been repeatedly
documented
in
the UK in recent months. A significant example occurred in May when a
brief statement
adapted
from a post on an obscure blog circulated far and wide on both
Facebook and Twitter.

It
read: “Journalism is missing the ‘mood’ in this great country
of ours – the United Kingdom. We do not want or need blame. We do
not want constant criticism of our Government who are doing their
very best in a very difficult and unprecedented global emergency.”

This
was shared without attribution by, among others, prominent
businessman Sir Alan Sugar, although many users posting the message
had only recently registered, or had little to no followers or
‘friends’ – key potential hallmarks of inauthenticity. Several
users were subsequently “restricted” by Twitter due to “unusual
activity”, meaning the accounts were either automated or suspected
of being so – or run from the same IP address. 

It
is not possible to connect the 77th Brigade with this potentially
coordinated effort. However, academic Marc
Owen Jones
who
conducts detailed analysis of social media posts – told us that it
is “plausible” the unit is “adapting legitimate content seeking
to diminish blame directed at the government during the crisis”.

He
explains: “It would certainly make sense to adopt, adapt, or
appropriate legitimate sentiments expressed by real people that
appear popular and boost them in order to ensure maximum reach.

As
that tweet was popular, and also sought to deflect blame from the
government, it would be a prime choice to adapt for an information
operation that had a veneer of authenticity. This way, whoever is
amplifying this content can claim it was grassroots, as opposed to
top down.”

In
other words, even if this was not the 77th Brigade’s work, it is
likely other content circulated during the pandemic has been. Given
Twitter staffer Gordon MacMillan’s role in the unit, the
weaponisation of the platform by the military is surely a matter for
future investigations into Whitehall’s handling of the pandemic.

It may
also be significant that in February this year, Whitehall convened a
behavioural scientist collective, the Scientific Pandemic Influenza
group on Behaviour (SPI-B), to advise its Scientific Advisory Group
for Emergencies (SAGE) on how to, among other things, increase public
adherence to social distancing measures.

One
solution
offered
by the group was to increase the “perceived level of personal
threat” among British citizens. One document states: “A
substantial number of people still don’t feel sufficiently
personally threatened… The perceived level of personal threat needs
to be increased among those who are complacent, using hard-hitting
emotional messaging.”

It went
on to recommend that such messaging be circulated via “targeted
media campaigns, social media, apps and websites”.

Conservative
MP Tobias Ellwood during a reception at No 10 Downing Street in
London, 23 May 2018. (Photo: EPA-EFE / Will Oliver)

Civilian army’

The
MOD is not a designated lead department for responding to emergencies
such as pandemics. However, government policy since the 2015
Strategic Defence and Security Review

which
placed military planners in key government ministries – has given
the army a “wider and more formal role in supporting national
resilience contingency planning”.

The
then vice chief of the UK Defence Staff, General Sir Gordon
Messenger, wrote
in
2017: “Defence has a key role to play, supporting lead government
departments, devolved administrations and civil authorities as they
prepare for, respond to, and recover from disruptive challenges and
major national events.”

He
explained: “Defence is now no longer seen as the ‘last resort’
option; rather, it must now be ready and configured to play an early
role in providing civil resilience.”

But
more recent attempts to use the coronavirus pandemic in order to blur
the distinction between military and civil power have surprisingly
provoked no alarm. 

For
example, SNP
MP and defence
spokesperson Stewart McDonald has proposed establishing a “national
resilience force”, which he describes as “a civilian army that
would be deployed at times of national crisis”.

Under
the plans, which McDonald intends to have adopted as party policy,
school leavers, graduates, retirees and those taking career breaks
would be offered incentives to enlist. School leavers would receive a
year’s training in responding to a range of crises.

In
an interview
with
the
Times,
McDonald suggested the scheme could be further expanded
post-independence or even adopted by the UK government on a “larger
scale”. He also dismissed obvious comparisons with national
military service, suggesting the scheme was merely a way of engaging
citizens “to deliver the resilience needed to meet modern threats
and challenges”. 

However,
McDonald acknowledged his thinking was “heavily influenced” by
the Modern
Deterrence Project
of
the Royal United Services Institute (RUSI), an influential think tank
with close ties to the British defence establishment.

The
proposal was greeted warmly in the
New
Statesman
which
noted that the project’s director, Elisabeth Braw, was liaising
directly with McDonald on the issue. Braw called for all government
agencies linked to national security, including the National Health
Service, to be able to select 18-year-olds for training in a variety
of disciplines.

Integrity and statecraft

Before
joining RUSI, Braw was a “non-resident senior fellow” at
NATO-connected think tank, the Atlantic
Council
. During this period, she also became involved
with
the Integrity Initiative, a covert Foreign
Office-funded
military
intelligence operation. 

The
extent of Braw’s relationship with the Integrity Initiative is
unclear, but a leaked document dated 2018 indicates she was listed
as
one of 14 members of its North American “cluster” – a
clandestine network of journalists, academics, and military and
intelligence operatives maintained by the organisation to spread
pro-Western
propaganda and encourage more assertive government policies towards
Russia.

Earlier
this year, Braw was a panellist at an event convened by New
Bletchley
, a shadowy “network of thinkers, leaders, and
stakeholders” co-founded by Paddy Nicoll, a former officer
in
the Black Watch army battalion and member
of the Integrity Initiative’s UK cluster
whose
name appears in a number of its internal
files
.

Fellow
speakers at the meeting, which was held in London’s Churchill War
Rooms under the banner of ‘UK Defence Priorities’, included a
host of current and former senior US and UK military veterans, among
them 77th Brigade Lieutenant Colonel Tobias Ellwood. 

The
need for the UK government to “find ways of building national
resilience, especially in young people” was one of the panel’s
“key findings”. Strikingly, in 2009 Ellwood authored
a
paper on “bridging the gap between military and civilian affairs on
the modern battlefield”, indicating the lengthy history of these
concerns in elite security circles. 

Despite
Integrity Initiative files
making
clear the organisation is no friend of Scottish independence, that
Stewart McDonald’s thinking has been guided by one of its cluster
members is unsurprising. McDonald denies
having
any connection with the organisation, but his political adviser and
close friend Neal Stewart has given secret briefings
at
the offices of its parent “charity”, the Institute for
Statecraft. 

The
Institute for Statecraft has proposed a number of plans to increase
the armed forces’ role and presence in Britain, and instil a
military ethos
at
every level of British society.

Scottish
National Party MP and defence spokesperson Stewart McDonald. (Photo:
UK Parliament)

One
such clandestine endeavour, called
CyberGuardian,
was an information technology education initiative targeted at
“initially 12-18-year-olds, but spreading to younger children as
the programme evolves”. The project’s executive
summary
had
clear echoes of McDonald’s “national resilience” plan,
including similar phraseology.

CyberGuardian
seemingly never came to pass, but other Institute for Statecraft
militarisation endeavours have – and received Whitehall funding. In
response to a parliamentary
question
in
2018, Tobias Ellwood, then a defence minister, confirmed that in
2016-18 the Armed Forces Covenant Fund Trust’s Local Grants
Programme awarded £177,650 to 12 separate projects run by the
organisation. 

One
of the projects was called “Shared Outcomes”. Ellwood
painted
an idyllic picture of the endeavour, stating
that
its programmes “enable young people to take part in challenging
activities such as assault courses, night navigation exercises and
camping while visiting an Army base, and other activities designed to
improve community cohesion”. 

However,
a leaked Institute for Statecraft internal file authored by the
organisation’s co-founder Dan Lafayeedney reveals that its real
aims were “counter-radicalisation”, with a pernicious focus on a
so-called “Muslim mindset”. 

He
wrote:
We
have a programme exploring the fundamental cause of radicalisation,
i.e., the Muslim mindset
and
how we tackle that in our Muslim communities in the UK and elsewhere

We
engage directly with the various UK Muslim communities, using
adventurous training laid on by the Army to teach young people
leadership, life skills, other skills and encouraging them to
undertake the national Duke of Edinburgh Award challenge.”

Lafayeedney
added: “This helps build trust and confidence in the communities
and to integrate their young people into mainstream British society.
But we… make no mention of deradicalisation… If it were badged
counter-radicalisation,
no
one would participate in it
[emphasis
added].”

The
same document shows that the Institute for Statecraft also played a
role in the formation of the 77th Brigade.

Lafayeedney
continued: “[We] help the Forces become more competent to fight
modern war with all kinds of weapons and do so on the budget the
state provides. To that end we’ve supported the creation of special
Army reserve units – 77th Brigade and Specialist Group Military
Intelligence –
with
which we now have a close, informal relationship
[emphasis
added]. 

These
bring in, as reservists with special status, individuals who are very
senior civilian experts in some relevant area, such as hedge fund
managers, senior bankers, heads of public affairs companies… people
whom the Army could never afford to hire, but who donate their time
and expertise as patriots.”

Specialist Group Military
Intelligence

The
Specialist Group Military Intelligence (SGMI) was founded the same
year as the 77th Brigade and is also based at Denison Barracks in
Berkshire.

But
even less information on this unit is available than its neighbour at
the base. It has not been mentioned in a single UK mainstream media
article as of September 2020 and even lacks an official British army
website listing. 

An
MOD recruitment
page
for
the SGMI, however, makes reference to it conducting “intelligence
focused activity for not only military but also civil contingency
operations”.

The
‘hacktivist’ collective, Anonymous, has published a list of over
50 alleged SGMI operatives, some who are full-time in the military,
others who are reservists working day jobs in various sectors
including banking, tech industry, lobbying, consulting, and secondary
and university education.

The
Institute for Statecraft’s co-director Chris Donnelly is an
honorary
colonel
in
the SGMI. Leaked recruitment
slides
shown
to prospective SGMI operatives – who are allegedly
selected
and interviewed by Donnelly at his organisation’s offices – make
frequent mention of the Special Operations Executive (SOE). This was
the secret army created by Winston Churchill in July 1940 to carry
out espionage, sabotage and reconnaissance in Nazi-occupied Europe,
and which also served as a “stay-behind
 military
force in the event of a Nazi invasion of Britain.

Other
leaked documents shed light on the “intelligence focused activity”
of SGMI reservists. For instance, while serving as Global Head Market
Structure & Execution Strategy at HSBC Global Asset Management
(and also chair
of
the HSBC Military Network), Ian
Cohen
was
a captain in the SGMI’s financial intelligence (‘FININT’)
division. 

Files
released by Anonymous indicate that Cohen’s role included advising
the
unit on optimal ways of identifying Russian state or corporate
funding of UK organisations such as “a university with an
anti-fracking agenda”. 

Cohen
also wrote an extensive report
on
a Moscow Exchange Forum event
in
London he attended in December 2017, and personally hosted
a
conference at the Institute for Statecraft’s offices in January
2018 on “China’s strategy for achieving a competitive advantage
over the West”.

We
emailed Cohen, and his former employer HSBC, to ask whether this dual
position led to other HSBC staff knowingly or unknowingly assisting
him in his military intelligence responsibilities, or if the bank’s
commercial activities were in any way influenced by the role. 

No
reply was received from Cohen, and HSBC said he had now left the
organisation, ignoring subsequent requests for clarification. 

A leaked recruitment slide shown to
prospective Specialist Group Military Intelligence operatives.

Zie voor het vervolg het originele artikel.

===============================

* Zie: ‘LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

Zie ook: Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion

Nijntje populair in China, pas op Trump!!

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd

Duitsland roept Russische ambassadeur op ‘het matje’ vanwege vermeend hacken van Duits parlement

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange
(en zie de links in dat bericht met meer artikelen over Assange en
Chelsea Manning, die o.a. met info kwamen dat de VS op grote schaal
spioneert)

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..‘ (!!!!

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft’ (!!!!)

Epstein was een agent van de Mossad en werd gebruikt om politici te chanteren

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘   

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hierboven en -onder getoonde)

Hier
een paar links naar voorbeelden waaruit blijkt dat het met het inperken
van burgerrechten allesbehalve gaat over ‘samenzweringstheorieën’: ‘Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen‘ (o.a. voor ‘extra taken…..’)

De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ 

Coronavirus lockdown, avondklok en andere burgerrechten inperkende maatregelen, terwijl je met vakantie kan gaan en de tv reclames toont voor verkoudheidsmedicijnen……

Anti-Coronamaatregelen ‘activisten’ worden vergeleken met neonazi’s

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid

Trumpisme en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk hebben gemaakt

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting  

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ (zie ook de video’s in dat bericht)

Rutte (VVD premier): de overheid moet burgers beschermen en dat is faliekant misgegaan: oh is dat zo meneer Rutte

Rutte zei o.a. over het kinderopvangtoeslagschandaal (‘affaire…’) dat de Nederlandse staat de burgers moet beschermen en dat het in dit geval faliekant mis is gegaan…….. 

Zeg Rutte, het gaat continu mis als het gaat om het beschermen van de burgers door de staat, waarin het zittende kabinet, nu jouw derde kabinet, de direct verantwoordelijke is!!

Neem de luchtvervuiling: al jaren sterven er ieder jaar 18.000 mensen (en niet 12.000 zoals de overheid wil laten geloven) tot jaren eerder en dat na een akelig ziekbed, de oorzaak: de slechte luchtkwaliteit in Nederland, waar de jarenlange auto-uitstoot inademing, inclusief het kankerverwekkende ultrafijnstof, de hoofdverantwoordelijke is…… Dit is geen cijfer van vandaag maar al van een aantal jaren geleden, ofwel de kans dat het aantal slachtoffers nu een stuk hoger ligt is zeer waarschijnlijk…… Hierbij moet niet vergeten worden dat er jaarlijks 20.000 rokers jaren eerder sterven (meestal ook na een akelig ziekbed), maar wie zegt mij dat een fiks aantal van hen, die ofwel in de directe buurt van snelwegen woonden, dan wel mensen die beroepschauffeurs waren, niet juist zijn gestorven door auto-uitstoot?? Al evenveel jaren hebben de opvolgende kabinetten, als Rutte 1, 2 en 3, niets gedaan om de burgers te beschermen tegen deze uitstoot!! Is dat burgers beschermen Rutte??

Gezien het voorgaande: is het dan burgers beschermen als je weet dat het kabinet Rutte 3 jaarlijks meer dan 8 miljard aan subsidie geeft aan de oliemaatschappijen????

Of wat dacht je van het niets ondernemen door Rutte en zijn kabinetten tegen de kankers die worden veroorzaakt door het eten van vlees, foute vetten, suiker en ga nog maar even door…… Terwijl deze lamlendige grijnzende hufter durft te zeggen dat de overheid burgers moet beschermen…….. 

Aansluitend op de vorige 2 punten is het aanjagen van de klimaatverandering, waardoor ons aller thuis, de aarde wordt vernietigd, hetzelfde als burgers beschermen?? (daarbij is het zeker dat over 80 jaar en waarschijnlijk een stuk eerder een flink deel van Nederland onder water zal staan…..) 

Rutte en z’n misdadigersbende doen niets tegen de intensieve veehouderij, integendeel men probeert zoveel mogelijk subsidie los te krijgen voor deze doodsindustrie, die volgens recent onderzoek nog meer CO2 uitstoot dan alle autoverkeer in de EU….. (en in dat onderzoek werd niet eens meegenomen dat deze intensieve martelveehouderij ook verantwoordelijk is voor een gigantische uitstoot aan methaangas, een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2, waardoor Nederland en onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering……), alsof dat hetzelfde is als burgers beschermen……. Voorts is de Nederlandse intensieve veehouderij één van de hoofdverantwoordelijken voor het afbranden van grote gebieden in het Amazonewoud, daar men op die plek gentech soja teelt voor diervoer, waarbij Nederland na China de nummer 2 importeur is van die soja, ook die bosbranden jagen de klimaatverandering aan……. (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer)

Dan is de intensieve veehouderij ook nog verantwoordelijk voor uitbraken van besmettelijke ziekten als griepvirussen, ook dat interesseert Rutte geen ene moer, terwijl deze hufter het gore lef heeft te stellen dat de staat de burgers hoort te beschermen!!

Wat betreft de intensieve veehouderij nog het volgende: het is ook de taak van de overheid om dieren tegen leed te beschermen, echter daar komt al helemaal niets van terecht, ondanks de barbaarse dierenmishandeling in die veehouderij en in de slachthuizen……… 

Rutte tijdens één van zijn belachelijke Coronavertoningen: hier wist hij nog niet hoe je het kinderrijmpje Ollekebolleke moet voordoen, niet met de ‘knuistjes’ tegen elkaar maar bovenop elkaar…. (jezus wat een gek!!)

Is het normaal dat een groot aantal mensen moet leven van een inkomen dan wel een bijstandsuitkering waarvan je onmogelijk rond kan komen, is dat het beschermen van burgers tegen onnodig leed?? (en vergeet niet dat dit ook zorgt voor lichamelijke klachten)

Is het normaal dat huurders, ook van sociale huurwoningen 30% of meer van hun inkomen betalen voor een dak boven het hoofd, is dat burgers beschermen tegen onnodig leed??

Is het beschermen van burgers hetzelfde als geen vliegverbod instellen tijdens de Coronacrisis?? (althans als je alle kul gelooft, bijvoorbeeld als je gelooft dat een lockdown en een avondklok helpen tegen een besmettelijk virus >> bewezen onzin, ‘maar goed….’)  

Is het beschermen van burgers hetzelfde als het met stoom en kokend water fabriceren van een experimenteel vaccin en dat middels het bang maken van burgers, hen deze vaccins door de strot te duwen (gelukkig bij wijze van spreken), zeker als je weet dat na het maken van een nieuw (NB niet experimenteel) vaccin er minstens 2 jaar wordt getest!!

Overigens opvallend: nog nooit zo weinig gewone griepgevallen dan tijdens dit griepseizoen, ofwel hoeveel Coronadoden zijn er te wijten aan het jaarlijks terugkerende gemuteerde griepvirus?? Immers veel griepverschijnselen zijn hetzelfde als die van het Coronavirus en van de overlevenden werden er amper of geen getest op het Coronavirus (met een wel werkende test: middels bloedafname; de meest gebruikte PCR test geeft minstens 50% vals positieve resultaten en omgekeerd evenredig dus ook 50% vals negatieve resultaten, dat gaf zelfs de CDC (Centers for Disease Control and Prevention) in de VS toe, terwijl de uitvinder van deze test waarschuwde deze niet te gebruiken voor dit soort besmettelijke ziekten…..  

Kortom de zogenaamde schuldbewuste verklaring van Rutte dat het is misgegaan wat betreft het beschermen van burgers, is het zoveelste hypocriete leugenverhaal van Rutte, het interesseert hem hoegenaamd niets dat burgers sterven door auto-uitstoot, of door de andere zaken waar Rutte en zijn boevenbende niets aan hebben gedaan…… 

Moet je nagaan: een paar maanden geleden durfde Rutte te zeggen dat hij het asociaal vindt als je met vakantie gaat, terwijl hij zelf verreweg de grootste aso in Nederland is, deze aartsleugenaar die godbetert durfde te liegen niets van het kinderopvangtoeslagschandaal te hebben geweten voor de zomer van 2019, deze volksverlakker, deze disfunctionerende hufter die zich durft te gedragen als een staatsman van formaat……… (hoogst lachwekkend overigens) Rutte beloofde de slachtoffers van het kinderopvangtoeslagschandaal zo snel mogelijk schadeloos te stellen, ondanks dat dit hij deze belofte meer dan 2 weken geleden deed, hebben de slachtoffers, ook na vele eerdere beloften, nog geen cent ontvangen…… Ach kan het Rutte schelen, het geheugen van de meeste kiezers is niet al te best en hij gaat ervan uit dat men dit nu alweer is vergeten……

Stem deze joker ajb weg op 17 maart a.s.!!!! 3 kabinetten waren al veel te veel, niet nog een kabinet met deze neoliberale grijnzende rotzak!!!

Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta

Het
heeft 13 jaar geduurd voordat de inwoners van Goi, Ikot en Oruma
gerechtigheid werd gedaan en de grote speerpijp ‘koninklijke’ Shell
werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta waar
o.a. de bewoners van deze dorpen het slechtoffer van zijn
geworden……

In feite
duurt de strijd al veel langer, al van voordat o.a. schrijver, dichter en
mensenrechtenactivist Ken Saro-Wiwa en 8 van zijn medestanders werden vermoord door ophanging, waarvoor het
toenmalige Nigeriaanse bewind en Shell verantwoordelijk zijn…..*


Ons koningshuis is grootaandeelhouder van Shell, officieel is het dan ook ‘Koninklijke Shell’. We mogen al vele jaren niet weten of het koningshuis inderdaad nog grootaandeelhouder is van Shell, alleen dat is genoeg om te weten dat dit inderdaad nog steeds het geval is, immers wat is erop tegen om te zeggen dat het koningshuis de aandelen van deze grote smeerpijp van de hand heeft gedaan?? Weet je nog de mooie milieupraatjes van voormalig koningin Beatrix tijdens haar kersttoespraken??  Dat was dan ook volledig hypocriet, ofwel volksverlakkerij van de hoogste plank!!

De EU
bereidt een wet voor waarmee bedrijven als Shell in de toekomst veel
makkelijker kunnen worden vervolgd als ze hier of buiten de EU
verantwoordelijk zijn voor grote milieuvervuilingen. De lobbyisten van
bedrijven die voor deze enorme vervuilingen, verantwoordelijk zijn, dus
bedrijven als Shell maar ook chemische bedrijven, zijn in de EU burelen bezig deze
wetgeving in het voordeel van de grote smeerpijpen bij te stellen…… Tot a.s. maandag kunnen EU burgers de Europese Commissie laten weten
dat ze achter strenge wetgeving staan, dus lees het bericht van
WeMove Europe (wat je ook van deze organisatie vindt, dit is wel
degelijk bijzonder belangrijk!!) en doe mee aan deze petitie, het
is in ons aller belang dat bedrijven veel makkelijker
verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor dit soort ernstige
misdadige vervuilingen en zegt het voort!! (deelname kost je na lezen en invullen
van je gegevens één klik, ofwel alles kost je bij elkaar amper een
halve minuut) Nogmaals: het is vandaag de laatste dag waarop je nog kan tekenen, dus doen ajb en geeft het door!!

13 years for justice

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

Goi, Ikot Ada
Udo and Oruma are small villages in a part of Nigeria called the
Niger delta
.
It is home to proud farmers and fishermen. They ate fish from the
creek, farmed their own land, and lived in harmony with the creeks
and its surroundings.

But when oil was
discovered there, Shell moved in, draining all it could from the
precious land. And when oil spills ravaged that land,
it
took
13
YEARS

for
these
communities to win their case in court and hold Shell accountable.

[1]

This gives hope
to all those standing up to big corporations like Shell across the
world. But no one should have to wait 13 years for justice.

Now the EU wants to
create radical new rules which would
allow people to seek justice
in European courts and make it far easier to punish global
businesses
for their destructive actions.

Corporate lobbyists
will try to water them down. But before the EU writes them, they want
to know what people in Europe think. This could be our chance. We
have until Monday to let them know — so let’s make it the biggest
public consultation ever and pass this historic law against
corporation abuses!

Sign to keep powerful corporations in check

The Delta
Niger Community’s fight for justice
took
years before Shell was brought to court

and punished for the terrible harm it had done. And there are many
other incredible stories of communities and campaigners working
together to bring corporations to justice.

But for
corporations to be forced to change their bad habits,
it has to
be easier to make them face justice in court. If the law doesn’t
change, corporations will keep on crossing their fingers, hoping to
get away with human rights abuses most of the time. We have to
change the rules.

The European
Commission is preparing a new historic law

to do so. Companies will be required to investigate their supply
chains and make sure they respect rights for people and nature,
worldwide.

We know that corporate
lobbyists prefer business as usual and will be putting pressure on
the EU.
But there is strong support in the European Parliament
and EU leaders want to hear our opinion!

The public
consultation closes on
MONDAY. So it’s
time to bring people-powered pressure to flood it and
encourage our leaders to do the right thing and make rules to bring
companies under control. It takes less than a minute:
Sign to to keep powerful corporations under control

The Delta Niger
communities had the support of incredible organisations like Friends
of the Earth, Greenpeace and Action Aid. This is the power people
have when they come together –
they
can stand up to big oil like Shell. Now it’s our turn to play a
role in this story Willem,

by changing the rules and pulling the ground out from under the feet
of corporations everywhere.
Sign
the petition for peoples’ rights over corporate profits!

With hope,

David (London), Alex
(Marseille), Olga (Bologna), and the entire WeMove Europe team

References:
[1]
https://www.theguardian.com/global-development/2021/jan/29/finally-some-justice-court-rules-shell-nigeria-must-pay-for-oil-damage

========================================

* Zie: ‘Negen Nigeriaanse milieuactivisten 25 jaar geleden opgehangen na een schertsproces met hulp van Shell‘ 

Zie ook: ‘Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering(ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….)

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Janet Yellen (VS minister van financiën) houdt het vernietigen van bedrijven middels short selling in stand…..

Vorige week een grote schok op Wall Street daar kleine
investeerders (Wallstreetbets) besloten het niet te pikken dat GameStop, een bedrijf
dat hen aan het hart ging, failliet zou gaan door een ‘short selling’
hedgefonds. Janet Yellen, de nieuwe minister van financiën in
de VS, heeft de toezichthouders van de aandelenmarkt en de financiële
markten bijeen geroepen om te zien hoe in de toekomst, een
dergelijke redding van een bedrijf te voorkomen…… (met short
selling [of short gaan] gokt men op een daling van het aandeel, wat meestal tot
gevolg heeft dat de aandelen van een bedrijf kelderen en een bedrijf
zelfs failliet kan gaan, het maakt dan niet uit hoe het werkelijk met een bedrijf gaat;
je begrijpt waarschijnlijk wel dat het hier uiteraard niet om grote bedrijven gaat, daar die niet snel omvallen)

Yellen
heeft de financiële sector om advies gevraagd, daar Citadel LLC
veel geld heeft verloren door de actie van de kleine beleggers. ‘Niet voor niets’ daar
Yellen in het verleden een paar spreekbeurten heeft gehouden voor de
leden van dit hedgefonds, waarvoor ze (houd je vast) maar liefst $
800,000.– ontving……

Een
ambtenaar van Yellens ministerie heeft laten weten dat de bijeenkomst zeer snel zal plaatsvinden. “Minister Yellen
vindt de integriteit van de markten belangrijk en heeft gevraagd om
een discussie over de recente wisselvalligheid in de financiële
markten en of de recente gebeurtenissen rijmen met het beschermen
van investeerders en eerlijke en efficiënte markten
” (een
citaat overgenomen van de Beurs.nl) Yellen vindt de integriteit van
de markten belangrijk? ha! ha! ha! ha! Als dat zo is zou ze
constructies als short selling moeten verbieden, echter dat zal deze
grootlobbyist van de bankenmaffia en Wall Street niet doen, zo blijkt wel uit de rest van het citaat:
Yellen wil spreken over de wisselvalligheid van de financiële
markten ‘en de recente gebeurtenissen’, hoe deze zaken zijn te
rijmen met het beschermen van investeerders en eerlijke financiële
markten
. (waarmee ze de partijen op Wall Street en de bankensector bedoelt)…… Welke eerlijke financiële markten? Die zijn er
eenvoudigweg niet, of je moet duurzame banken als ASN bedoelen,
echter die spelen amper een rol van betekenis……..

Schande
dat men aandeelhouders en hedgefondsen wil beschermen terwijl die lak
hebben aan werkgelegenheid en duurzame bedrijfsvoering!!

Het
is duidelijk dat de Biden administratie diep in de zakken zit van
Wall Street, de banken, de oliemaatschappijen en de wapenindustrie
(in de breedste zin van het woord…..), kortom oorlogsmisdadiger
en fraudeur Biden zal zo goed als niets veranderen in de VS en jammer genoeg ook
niet op wereldniveau…..

Het
volgende bericht komt van DeBeurs.nl:

Yellen
roept toezichthouders bijeen om Gamestop-zeepbel

Gepubliceerd op 3
februari 2021 06:04

 

(hare kwaadaardigheid Yellen >>commentaar Ap)
WASHINGTON (ANP/RTR) –
De Amerikaanse minister van Financiën Janet Yellen roept de
toezichthouders van de aandelenmarkt en de financiële markten bijeen
om te spreken over de hevige koersschommelingen als gevolg van handel
door particulieren in aandelen van onder meer Gamestop. Vorige week
schoot het aandeel Gamestop flink omhoog door particuliere beleggers
maar maandag en dinsdag raakte het tientallen procenten van zijn
waarde weer kwijt.

Yellen gaat de
marktvolatiliteit bespreken met de hoofden van beurswaakhond SEC, de
Federale Reserve, de Federale Reserve Bank van New York en de
waakhond van de derivatievenmarkt CFTC. Daarvoor heeft ze toestemming
gevraagd van juristen op het gebied van ethiek van haar departement
omdat zij in het verleden geld ontving voor spreekbeurten bij
hedgefonds Citadel LLC. Dat fonds verloor veel geld doordat
particuliere beleggers de waarde van aandelen van onder meer gamestop
opstuwden, terwijl Citadel op waardeverlies had ingezet.

Een functionaris van
het Amerikaanse ministerie van Financiën zei dat de bijeenkomst
mogelijk woensdag al plaatsvindt. “Minister Yellen vindt de
integriteit van de markten belangrijk en heeft gevraagd om een
discussie over de recente wisselvalligheid in de financiële markten
en of de recente gebeurtenissen rijmen met het beschermen van
investeerders en eerlijke en efficiënte markten”, zei een
woordvoerder van het ministerie tegen persbureau Reuters.

===================================

Zie ook: ‘Wall Street in rep en roer: GameStop shortsellers bij de neus genomen >> bedrijf en werkgelegenheid gered‘ (en zie de video in dat bericht!)

De grootste diefstal uit de geschiedenis van de mens: inflatie‘ (en zie het vervolg door op de link hier direct onder te klikken)

Bonner: How Paper Money Became the Means for Modern Inflation

ECB misbruikt Coronacrisis voor totale controle betalingsverkeer en politieke macht: de invoering van een digitale euro

Na de ECB wil ook de Fed een digitale munt en zo meer (politieke) macht vergaren

Demonisering van Rusland (en China) door de VS dient als doel een zo hoog mogelijk defensie, uh oorlogsbudget te verkrijgen‘  

De Fed en andere centrale banken hebben misdadig een nepmarkt ontwikkeld

Niet China maar investeringsmaatschappijen zijn door de Coronacrisis op goedkoop overname pad‘ 

Miljardair Cooperman: Fed pakt de spaarders door rentetarief te verlagen

‘Working-Class Joe’ (Biden) gevloerd door Bernie Sanders

Terwijl Occupy haar zevende verjaardag vierde, werd bekend gemaakt dat de leiders op een dodenlijst stonden……

Occupy Wall Street, geniaal!‘ 

Janet Yellen voorspelt crisis door tegenovergestelde te beweren!!! Een truc die al eerder misliep!

Ever More Official Lies From The US Government

 ‘A Bitcoin Bro Just Trolled the Sh*t out of the Federal Reserve on Live TV

 Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde.

Braziliaanse president Bolsonaro begaat genocide en ecocide: de hoogste tijd voor strafrechtelijke vervolging door het ICC!!

De
fascistisch psychopathische president Bolsonaro heeft voor zijn aantreden
letterlijk gezegd dat als hij de verkiezingen zou winnen, er geen
centimeter gebied (in het Amazonegebied) over zou blijven voor de
oorspronkelijke bevolkingen (‘indianen’)…… En hij heeft woord gehouden, de
schoft heeft het verbranden van het Amazonewoud in een stroomversnelling
gebracht…..*

Slachtoffers van deze uitroeiingspolitiek zijn zoals te verwachten de oorspronkelijke bevolkingen van het
Amazonegebied, die al sinds de intrede van de witte psychopathische
veroveraars het slachtoffer zijn van een genocide die deze volkeren hebben gedecimeerd…. Een genocide die nog steeds wordt uitgevoerd door de witte
houtkappers (voor de verkoop van [hard-] hout) en door de ‘kolonisten’, witte boeren die ofwel grote
aureolen platbranden
voor grootschalige intensieve veeteelt, dan wel voor het verbouwen
van soja voor de Nederlandse intensieve martelveehouderij (Nederland
is na China de nummer 2 importeur van deze genetisch
gemanipuleerde soja, voor de enorme veestapel van 600 miljoen dieren
die hier jaarlijks worden groot en doodgemarteld….) Let wel: meer dan 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer…… (zo meer daarover)
Verder moet je niet vergeten dat ook grote aantalllen dieren het slachtoffer zijn van deze bosbranden….. Dan moet nog gemeld worden dat men ook oerwoud in Brazilië platbrand voor palmolieplantages, waarvan men in het westen nog steeds durft te stellen dat er duurzame palmolie bestaat…..** Zolang er palmolie wordt gebruikt zal men oerwoud platbranden, alleen een volledig verbod op het gebruik van palmolie is duurzaam!!

Zoals gezegd door de
activiteiten in het Amazonewoud is sinds het aantreden van Bolsonaro
het verbranden van het oerwoud in een stroomversnelling geraakt en
daarmee pleegt deze fascist ook nog eens ecocide, een ecocide die de
hele wereld treft, immers door de enorme hitte wordt de
klimaatverandering aangejaagd en erger nog daarbij komen enorme
hoeveelheden CO2 en methaangas vrij, waarbij methaangas een
broeikasgas is dat meer dan 80 keer zo sterk is dan CO2…… Ofwel
Brazilië is door het wanbeleid van Bolsonaro een onevenredig grote
aanjager van de klimaatverandering, te vergelijken met Nederland dat
door de intensieve veehouderij met het gigantische aantal dieren (600 miljoen!!), een
grote uitstoter is van methaangas, waardoor ook ons land een
onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering, waarbij Nederland ook nog eens medeverantwoordelijk is voor het platbranden van het Amazonewoud……

Door de
klimaatverandering hebben al vele honderdduizenden mensen het leven
verloren in weergerelateerde rampen die steeds groter worden door die
verandering van klimaat en wordt de planeet op steeds grotere
gebieden onbewoonbaar, hetzij door de enorme hitte, dan wel door de
zeespiegelstijging…… Je begrijpt waarschijnlijk wel dat de klimaatverandering ook schade veroorzaakte (en veroorzaakt) die in de honderden miljarden euro’s loopt……

Lees en teken de petitie van het Care 2 team ajb en zegt het voort. Met deze
petitie wil het team de openbaar aanklager van Brazilië vragen om
Bolsonaro te vervolgen voor zijn
zware
misdaden, tevens vraagt het Care 2 team de leiders van de oorspronkelijke bevolking te steunen die het Internationaal
Strafhof [ICC] vragen om Bolsonaro te vervolgen. Dom dat men alleen spreekt over misdaden tegen de menselijkheid en niet over genocide, daar die genocide op de oorspronkelijke bevolking van het Amazonewoud
zoals gezegd nog steeds plaatsvindt……. (alsof er niet al veel te veel van deze mensen zijn vermoord…….)

Brazil’s
president is on the war path against Indigenous people and the
environment

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Brazil’s
president is gleefully killing the environment and attacking
Indigenous people

Sign Now

“If I become President there
will not be a centimeter more of indigenous land.” Those were
the words of Jair Bolsonaro during his campaign to become the
Brazilian president, which he eventually did. And so far, he has
followed through on this horrifying promise, waging war on Indigenous
peoples and the lands that are both sacred to them and vital to the
entire world’s fight against climate change.
Indigenous
leaders are calling on the International Criminal Court (ICC) to
charge Bolsonaro with crimes against humanity,
will
you join them?

Ecocide is defined as
“causing serious and lasting harm to the environment and
people.” The term fits Bolsonaro’s actions as president like a
blood-covered glove.

Bolsonaro has attacked environmental protections at every level —
if you take away some regulations, and stop enforcing the others,
what are you left with? A rainforest that is soon to be a savannah,
unable to aid in the offsetting of greenhouse gases in our earth’s
atmosphere.
Sign
the petition and implore Chief Prosecutor Fatou Bensouda to charge
Jair Bolsonaro with crimes against humanity for ecocide!

Thank you,

Kelsey
The Care2 Petitions Team

P.S. Brazil’s president Jair
Bolsonaro is committing ecocide!
Sign
the petition.

============================================

*  Zie: Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

** Zie: ‘Flora Plant maakt zich schuldig aan oplichting van klanten‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over palmoliegebruik)

Zie ook: ‘Heavy metal band Sepultura zet zich in voor het redden van volkeren in het Amazonewoud

Brandend Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en uiteindelijk de planeet‘ 

Het Braziliaanse Amazonewoud staat alweer in brand‘ 

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘ 

Braziliaans
Amazonewoud brandt met een niet eerder vertoond aantal brandhaarden,
terwijl de EU een vrijhandelsverdrag met Mercosur wil tekenen
‘ 

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud 

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud 

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

—————————————————–

Over de Australische bosbranden zie: ‘Australië brandt weer……

James Murdoch richting goede pad, verlaat News Corporation van zijn vader

Oliemaatschappijen in Australië maken misbruik van de Coronacrisis om hun smerige wereldvernietigende agenda door te drukken

Australische
wetgeving dusdanig dat bedreigde diersoorten in zee ‘vogelvrij’ zijn,
dit na enorme sterfte onder landdieren door bosbranden
‘ 

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer artikelen over de Australische bosbranden)

Israëlische vlaggen tijdens stormloop op Capitol Hill

Zodat we ten overvloede nog eens zien waar de echte zionisten voor staan, kwam ik gisteren bij zoeken naar bevestiging voor een bericht een grote foto tegen van de stormloop op Capitol Hill en het Capitol (zelf), een foto waarop overduidelijk een Israëlische vlag werd gedragen door één van de deelnemers…… Volgens zeggen zijn er meer van die vlaggen te zien geweest……

Ongelofelijk dat de reguliere media deze vlaggen niet lieten zien, alsof de fascistische apartheidsstaat Israël niets met geweld te maken heeft, terwijl dat land in feite een langzame etnische zuivering uitvoert op de West Bank en de Gazastrook…… Bovendien heeft Israël sinds de Coronacrisis zoveel mogelijk medicijnen en medische hulpmiddelen voor de ‘Palestijnse gebieden’ tegengehouden en doet dat nog, waarmee je zou kunnen zeggen dat Israël doelbewust mensen de dood injaagt, ofwel dit begint te lijken op een genocide…… (waar je overigens al van kon spreken als je de uitzichtloze situatie van het verdrukte Palestijnse volk in de Gazastrook ziet (Palestijnse gebieden?? Heel Israël is in feite Palestijns gebied >> het land zou dan ook Palestina moeten heten, ‘maar goed….’)…… 

Voorts heeft Israël een speciale medische post op de West Bank voor behandeling van Palestijnse Coronapatiënten gebulldozerd……..

Terwijl het westen met bewondering spreekt over het aantal vaccinaties in Israël, onthoudt dit op Palestijns bloed gefundeerde en gestolen land het verdrukte Palestijnse volk naast medische hulpmiddelen en gewone medicijnen, ook vaccins voor COVID-19…… (zelf vindt ik dit vaccin uitermate gevaarlijk: de doden die er door vallen en de andere ernstige bijwerkingen worden zoveel mogelijk uit de media gehouden, maar dat betekent niet dat je anderen dat vaccin mag ontzeggen!!) 

Nog even over de rol van de media: Lucas Waagmeester zei tijdens een speciaal NOS programma op 6 januari ‘s avonds laat op Radio1 dat er ook linkse demonstranten meededen aan de bestorming van Capitol Hill*, een enorme leugen, die hij overnam van een paar grote mediaorganen in de VS (terwijl hij loog dit te hebben gezien), mediaorganen als FOX News die stelden dat zich Antifa leden bevonden tussen de demonstranten, een verhaal dat daarna werd doorgeprikt als leugen…… Dezelfde Waagmeester die zogenaamd alles met eigen ogen zag, sprak met geen woord over Israëlische vlaggen………. Let wel: Waagmeester is NOS correspondent, de NOS is zogenaamd een onafhankelijke zendgemachtigde, die wordt betaald met ons belastinggeld!!! De woorden van Waagmeester zouden voldoende moeten zijn om hem te ontslaan, immers hij is totaal ongeloofwaardig geworden, echter reken maar niet dat hem ook maar iets wordt verweten door de redactie van de NOS, laat staan dat hem iets wordt verweten door de topgraaier van deze zendgemachtigde: Gerard Timmer…….. 

Die Israëlische vlag tijdens de rellen op Capitol Hill? Geheel op de juiste plek en op het juiste moment, midden tussen fascistisch tuig!!!

* Zie: Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit‘ 

Zie ook: ‘De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….

De laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden teruggedraaid door Biden‘ (Biden zou nu een eind willen maken aan dit conflict waarin de VS één van de hoofdrollen speelde en speelt, echter vergeet niet dat hij als vicepresident onder Obama al medeverantwoordelijk was voor de genocide in Jemen!!! Ik acht de kans dan ook zeer klein dat Biden een eind zal maken aan de genocide tegen het verdrukte Jemenitische volk, zijn woorden dat hij Saoedi-Arabië zal blijven beschermen ‘tegen raketten uit Iran’, spreken dan ook boekdelen…..)

A
Domestic Terrorism Law? War on Dissent Will Proceed Full Speed Ahead

(een ICH artikel geschreven door Philip Giraldi)

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt
‘ (en zie de links in dat bericht)

Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat
 

Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen

De VS is rijp voor fascistisch bestuur, wat zeg ik…….

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ 

Edward Snowden over Silicon Valley censuur en andere zaken die de persvrijheid en de vrijheid in het algemeen in gevaar brengen‘ 

Om ons thuis, de planeet, te redden moeten we de westerse oorlogsmachine stilleggen‘ 

En
terzijde: ‘
American
Psychosis

(een kort artikel en korte video op ICH met Chris Hedges.

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, moet vanmiddag wat mantelzorgen, morgen meer berichten. Maak er als het ook maar enigszins mogelijk is een mooie dag van. 

Grote farmaceuten hebben geen belang bij genezing van patiënten en het goedkoop ter beschikking stellen van medicijnen aan arme landen

In 10
jaar tijd is het aantal grote farmaceutische bedrijven in de VS
gedaald van 60 naar 10, volgens woordvoerder zou dit goed zijn voor
efficiëntie en kostenbesparingen, echter de praktijk laat zien dat
het vooral de aandeelhouders en de top van die bedrijven dient, waar
deze farmaceuten nog steeds proberen andere farmaceuten over te nemen
in de jacht naar meer geld, concurrentie uit te bannen en het
vergaren van macht (de gigantisch dure lobby bij de zittende
administraties in de VS en die bij andere [westerse] regeringen zijn er niet voor niets, maar voor
het veranderen van beleid ten gunste van hun branche, een lobby die echter ten
koste gaat van de gewone bevolking*)

Brett
Wilkins van Common Dreams heeft een artikel over deze zaak
geschreven waarin hij o.a. de grote farmaceuten aanklaagt voor:

  • het
    maar heel weinig investeren in innovaties, waar deze innovaties
    meestal worden gedaan in kleine bedrijven die voortkomen uit door de
    belastingbetaler gefinancierd academische onderzoek, waarna de grote
    farmaceuten deze bedrijfjes opkopen, nadat ze er bijna zeker van zijn dat
    een nieuw medicijn kan leiden tot een groot kassucces……

  • het
    niet produceren van levensreddende medicijnen, waarvoor amper of
    geen geneesmiddel is, in plaats daarvan zoeken de grote farmaceuten wegen om
    medicijnen waar het patent van afloopt, door een minimale
    verandering van dat medicijn, zo’n patent weer voor vele jaren nieuw leven in te blazen……. Je snapt dat dit
    uiteraard ten koste gaat van de bevolkingen in arme landen daar men
    deze medicijnen niet na durft te maken, uit angst voor VS
    sancties…… (waarvoor de VS dan een nog iets grotere valse stok
    zoekt om de regering of het bewuste bedrijf mee te slaan….)

  • Overnames
    in de farmaceutische industrie hebben een negatief effect op
    innovatie en daarmee de al veel te kleine nog bestaande
    competitie geheel vernielend…….

Farmaceuten
in de VS stellen vaak dat het verlagen van medicijnprijzen voor
receptmedicijnen innovatie zou voorkomen, echter terwijl de prijzen
in de VS (en elders in het westen) torenhoog zijn gegroeid wordt er
maar weinig aan innovatie gedaan, het meeste geld gaat naar de
aandeelhouders en naar de overname pot voor andere (kleine)
farmaceuten, waarmee zoals gezegd competitie wordt uitgeschakeld (en
uiteraard gaat er een bats geld naar de al zwaar overbetaalde top van die farmaceuten…..)…….

Je behoeft na het voorgaande (en het artikel van Wilkins hieronder) dan ook geen Einstein te zijn om te concluderen dat de grote farmaceuten geen belang hebben bij genezing >> vergeet daarom nooit dat ziekte voor deze bedrijven het verdienmodel is!!

Lees het
artikel van Wilkins dat ik overnam van Information Clearing
House
en zegt het voort!! Ook wij worden jaar op jaar getild
door de farmaceutische maffia en de verzekeringsmaatschappijen die
ook al een ordinair groot stuk van de ‘zorgtaart’ opvreten en die samen met de kabinetten Rutte 1, 2 en 3 mede
verantwoordelijk zijn voor de enorme afname aan IC bedden in ons
land: van 2.200 naar 1.100 IC bedden in een paar jaar tijd……. (een schande van enorme proporties!!!)

How Big Pharma
Pursues ‘Killer Profits’ at the Expense of Americans’ Health
By
Brett Wilkins, staff writer

A
new report from Rep. Katie Porter (D-Calif.) reveals how Big Pharma
uses mergers and acquisitions to increase profits at the expense of
Americans’ healthcare. (Photo: Tom Williams/CQ-Roll Call, Inc.) 

February 02, 2021
Information
Clearing House

–  Rep. Katie Porter on Friday published a damning report
revealing the devastating effects of Big Pharma mergers and
acquisitions on U.S. healthcare, and recommending steps Congress
should take to enact “comprehensive, urgent reform” of an
integral part of a broken healthcare system. 

The report, entitled
Killer
Profits: How Big Pharma Takeovers Destroy Innovation and Harm
Patients
,
begins by noting that “in just 10 years, the number of large,
international pharmaceutical companies decreased six-fold, from 60 to
only 10.”

While pharmaceutical
executives often attempt to portray such consolidation as a means to
increase operational efficiency, the report states that “digging
a level deeper ‘exposes a troubling industry-wide trend of billions
of dollars of corporate resources going toward acquiring other
pharmaceutical corporations with patent-protected blockbuster drugs
instead of putting those resources toward’ discovery of new drugs.”

Merger and acquisition
(M&A) deals are often executed to “boost stock prices,”
to “stop competitors,” and to “acquire an innovative
blockbuster drug with an enormous prospective revenue stream.” 

“Instead of
spending on innovation, Big Pharma is hoarding its money for salaries
and dividends,” the report says, “all while swallowing
smaller companies, thus making the marketplace far less
competitive.” 

Rep. Katie Porter  @RepKatiePorter

Today, our office released a bombshell report exposing the devastating effects of Big Pharma’s mergers and acquisitions. Featuring exclusive interviews with former Immunex, and later Amgen employees, our report shows how consolidation curbs innovation at the expense of patients.

8:35 PM · Jan 29, 2021

14.2K 3.7K

Jan 29, 2021

Replying to @RepKatiePorter

For years, Big Pharma has gobbled up small biotech firms that might otherwise force them to compete. As soon as these companies are acquired, innovation stops. The culture of creativity is killed. The small firm’s vision is lost, and the big firm’s profits become priority.

Rep. Katie Porter    @RepKatiePorter

Our report is clear: Consolidation destroys scientific cultures that once celebrated creativity and transforms them into places that cater to the whims of shortsighted shareholders.

But our investigation also shows how we can chart a new path forward porter.house.gov/uploadedfiles/

8:35 PM · Jan 29, 2021

4K   868

Pharmaceutical
companies often claim that lowering the prices of prescription drugs
in the United States would devastate innovation. Yet, as prices have
skyrocketed over the last few decades, these same companies’
investment in research and development have failed to match this same
pace. Instead, they’ve dedicated more and more of their funds to
enrich shareholders or to purchase other companies to eliminate
competition.

“In 2018, the
year that [former President] Donald Trump’s tax giveaway to the
wealthy went into effect, 12 of the biggest pharmaceutical companies
spent more money on stock buybacks than on research and development,”
the report notes.

Some key findings from
the report:

  • Big
    pharmaceutical companies are not responsible for most major
    breakthroughs in new drugs. Rather, innovation is driven in small
    firms, which are often spun off of taxpayer-funded academic
    research. These small labs are then purchased by giant firms after
    they’ve assumed the risk needed to develop a blockbuster drug;

  • Instead
    of producing lifesaving drugs for diseases with few or no cures,
    large pharmaceutical companies often focus on small, incremental
    changes to existing drugs in order to kill off generic threats to
    their government-granted monopoly patents; and

  • Mergers in the
    pharmaceutical industry have had an overall negative effect on
    innovation, taking what little competition existed in the industry
    and completely destroying it.

“Competition is
central to capitalism,” Porter said in
a press release introducing the report. “As our report shows,
Big Pharma has little incentive to invest in new, critically needed
drugs. Instead, pharmaceutical giants are free to devote their
resources to acquiring smaller companies that might otherwise force
them to compete.”

“Lives are on the
line; it’s clear the federal government needs to reform how it
evaluates healthcare mergers and patent abuses,” Porter added. 

To that end, Porter’s
report recommends the following actions:

“It’s time we
reevaluate the standards for approving these mergers,” the
report concludes. “It’s time we pass legislation to lower drug
prices. And it’s time we rethink the structure of leadership at big
pharmaceutical companies. Together, these strategies can help us
bring more innovative, and critically needed, cures and treatments to
market.”

Source
–  

Click for
Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

=============================================

*
Hoe kunnen regeringen akkoord gaan met medicijnen die vele tonnen
kosten voor zelfs maar één jaar aan behandeling….. Rutte 2 en 3
en dan m.n. de minister van Volksgezondheid in Rutte 2: Schippers
(VVD) en de minister van Medische Zorg en Sport in Rutte 3 Bruins
(VVD) en diens opvolger van Ark (VVD) doen alsof ze het wiel hebben
uitgevonden, Schippers durfde te stellen dat ze de medicijnprijs
sterk heeft weten te verlagen, een pertinente leugen!! Bruins en van
Ark hebben overlegd met de farmaceuten over peperdure medicijnen
zoals die voor spierziekte SMA die per patiënt zelfs € 50.000,–
per jaar kosten!! Nu is afgesproken met van Ark dat de farmaceuten deze peperdure
medicijnen gratis ter beschikking stellen en als de medicijnen
inderdaad succes hebben deze alsnog worden betaald…… Je kan er
dan ook donder op zeggen dat van Ark t.z.t. Een dik betaalde baan bij
een grote farmaceut zal krijgen als haar politieke carrière ten
einde is gekomen……. Hoe kan je in godsnaam akkoord gaan met
dergelijke prijzen, ronduit misdadig en dan te bedenken dat politici
als van Ark die farmaceuten ook nog beschermen door te zeggen dat de
ontwikkeling van een medicijn nu eenmaal heel duur is, terwijl men
weert dat deze farmaceuten 30 keer meer uitgeven aan marketing en dat
deze marketing nu eenmaal wordt meegenomen in de gefantaseerde
kostprijs…….

Zie ook: ‘De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden

Heb aan de labels direct onder dit bericht ook ‘vaccins en Coronavirus’ toegevoegd, daar het voorgaande ook deels van toepassing is op het maken van Coronavaccins, door het klikken op die labels krijg je berichten te zien waarop deze labels van toepassing zijn. 

50 drachtige schapen vermoord door niet aangelijnde honden

Schapenboeren en ‘herders’ in Nederland
schreeuwen moord en brand over de (zelf) herintroductie van de wolf
in ons land, ze zouden hun schapen doden, terwijl er jaar in jaar
duizenden schapen worden gedood door honden die niet aangelijnd
achter schapen aangaan, gemiddeld zo’n 6.000 keer per jaar…… Van 2015 tot
en met eind december 2019 hebben wolven in Nederland 300
schapen gedood, me dunkt een behoorlijk verschil…..

Ik kan het niet terugvinden op het net, maar wat ik ervan begrijp is dat boeren alleen een vergoeding krijgen voor een gedood schaap als er een wolf in het geding is en dat duurt tot 2022….. Niet vreemd dus dat de boeren moord en brand schreeuwen en daarbij alle gedode schapen toeschrijven aan wolven (maar helaas voor hen: daarvoor wordt genetisch onderzoek gedaan) Boeren hadden al veel eerder aan de bel moeten trekken, al voordat de wolf zijn/haar herintrede deed in ons land en van de overheid moeten eisen zware boetes te stellen op het los laten lopen van honden in gebieden met schapenhouderijen……

Om te voorkomen dat wolven schapen doden is er een groot aantal vrijwilligers die
schapenhouders willen helpen hun schapen te beveiligen middels
speciale hekwerken, zodat de wolf geen kans heeft om
‘kwaad te doen’ (de idee bestaat dat vooral wolven schapen doden, zoals gezegd: volkomen onterecht), bijkomend groot voordeel: vooral gewone, niet aangelijnde honden kunnen dan geen schapen meer doden…… De boeren willen dat niet daar ze zelf moeten betalen voor de materialen en zoals je weet boeren willen in alles worden gesubsidieerd….. (ze zijn zelfs te beroerd om een goed brandalarm aan te leggen in de hel voor dieren die ze megastallen noemen……)

Kreeg gisteren een
petitie van het Care2 team met een wel heel verdrietig bericht: 1 of
2 niet aangelijnde honden hebben in Groot-Brittannië 50 drachtige
schapen gedood, niet door ze dood te bijten maar door ze tegen een
muur te drijven waar ze door stress overleden….

Eén en ander deed me denken aan een
programma op de BBC waar honden schapen zo snel mogelijk naar een
bepaald punt moesten drijven…… Uiteraard zijn de ‘baasjes’ van
deze honden voor een deel geen schapenhouders/herders, maar particulieren, tja hoe kan je dan oefenen met je hond als je geen
familie of vrienden hebt die schapenhouders zijn??? (deze wedstrijden worden overigens ook in Nederland gehouden >> te zot voor woorden!!!)

Ook jagers zijn tegen de wolf in Nederland, immers wolven jagen ook op wilde zwijnen en die willen ze zelf kapot schieten….. Zo vergiftigen jagers ook roofvogels, daar deze voor een deel op dezelfde dieren jagen….. Ach ja, jagers zijn psychopaten die genieten van het vermoorden van dieren, vreemd dan ook dat ze thuis wapens mogen hebben, immers de grens tussen het vermoorden van een dier en en mens is maar heel klein……

Tot slot: belachelijk dat wolven worden gedemoniseerd en men mensen bang maakt voor wolven, immers we leven niet meer in de middeleeuwen!! (en vergeet voorts het volgende niet: honden krijgen eten van hun ‘baasjes’, althans dat mag je hopen, terwijl wolven zelf hun eten bij elkaar moeten scharrelen….)

Lees en teken de petitie ajb en geeft
het door! (verder: laat je nooit meer gek maken door klagende boeren
die de wolf als het grootste gevaar zien voor hun schapen!!)

50
pregnant mama sheep were horrifically killed

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

50
pregnant mama sheep and their unborn lambs were horrifically killed.
A dog leash could have prevented it all

Sign Now 

A
video posted to social media showed a pile of 50 sheep, all of them
pregnant, all of them dead.
But
they were not killed and then placed in a heartbreaking heap
afterwards. They actually perished that way: huddled together, pushed
up against a stone wall, so terrified and desperate to escape that
they suffocated and crushed each other to death. What could have
scared them so terribly?
All
it took was one, or maybe two, off-leash dogs.

Sign
the petition and ask that the United Kingdom’s Parliament revise the
Countryside Code to require by law that dogs be kept on leashes in
rural and agricultural areas!

The
pregnant sheep were untouched by the dogs that chased them. But that
doesn’t matter. The sheer terror of being chased by a dog —
descendents of sheep’s natural predators — “can be enough to
kill a sheep” from stress alone. Unfortunately this tragic
occurence is becoming more common during the pandemic. We know this
is a problem and we know how to prevent it:
don’t
allow unleashed dogs in areas where sheep roam.
Sign
the petition to demand laws put in place to protect these poor sheep!

Sign Now  

Thank
you,

Kelsey
The
Care2 Petitions Team

===============================================

Zie ook: ‘Wolven onderwerp van smerige leugens en halve waarheden ook in Standpunt NL‘ (met video over wolven in Nederland)

Wilde paarden worden in de VS op grote schaal afgeschoten, nu nog de bizons uitmoorden…….‘ (ook met aandacht voor wolven in de VS die ook op grote schaal worden vermoord….)

Wolven in Nederland? De boeren rekenen zich al rijk en de VVD wil schieten

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen

Biden
was tegen het geven van $ 2,000.– voor Coronahulp aan iedere volwassen burger in de
VS, zoals Trump wilde (ook een groot aantal Republikeinse politici was tegen Trumps voorstel), hoewel Biden daar een vreemde draai maakte en beloofde dat iedere VS ingezetenen in de volwassen leeftijd $ 1,400.– extra zou krijgen (bovenop de in afgelopen december beloofde $ 600.–), daardoor dacht het volk dat Biden uiteindelijk toch voor het geven van een cheque was van in totaal $ 2,000.–. Echter volgens zeggen is die eerder beloofde $ 600,– niet uitgekeerd, zodat men uiteindelijk geen $ 2,000.– zal krijgen maar $ 1,400.–……. Hoe kan je mensen nog zwaarder belazeren, vergeet niet dat het overgrote deel van de VS bevolking door de Coronacrisis zo in de problemen zit dat zelfs $ 2,000.– de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat is…….

Ook deportaties van ‘illegale vluchtelingen’ gaat gewoon door onder Biden, inclusief de kooien voor kinderen van deze mensen (die overigens al onder Obama zouden zijn gebruikt…….)

Wat
betreft Iran heeft Biden nog niets gezegd over het weer deelnemen aan
de P5+1 nucleaire deal (of JCPOA) en het is onwaarschijnlijk dat
dit zal gebeuren, het ziet er naar uit dat de sancties ‘gewoon van
kracht blijven….’ 

Oké
niet echt nieuws daar veel al bekend was in de aanloop naar de
presidentsverkiezingen in de VS en voor de inauguratie van Biden tot
president, zoals de
steun voor de sancties tegen Venezuela, die al aan meer dan 50.000
mensen het leven hebben gekost…… Hare kwaadaardigheid Kamala Harris zei
al voor de verkiezingen dat het beleid ten aanzien van Venezuela en Iran niet
zou veranderen en Biden zei dat het beleid van de Trump administratie
t.a.v. die
landen slap was, terwijl de sancties van de Trump administratie al aan zoveel mensen het leven hebben
gekost…… (hoe de sancties hebben bijgedragen aan de dood van Iraniërs is niet bekend maar ook dat moeten er enkele tienduizenden
zijn……)

De genocide die de Saoedische terreurcoalitie uitvoert in Jemen (met politieke en militaire steun van de VS en Groot-Brittannië) behoort al evenmin tot de zorgen van Biden, hoewel hij een voorlopige stopzetting van wapenleveranties aan Saoedi-Arabië heeft aangekondigd, ziet het er niet naar uit dat hij die reli-fascistische staat de duimschroeven zal aandraaien en reken maar dat de wapenleveranties binnen afzienbare tijd zullen worden hervat, er wordt simpelweg enorm veel verdiend aan deze terreurstaat…….. (over de militaire hulp bij het uitvoeren van de genocide heeft Biden al helemaal niets gezegd, dus deze zal gewoon nog steeds plaatsvinden, o.a. middels hulp bij de zeeblokkade van Jemenitische havensteden, zodat humanitaire hulpgoederen via die weg amper of niet de zo geterroriseerde Jemenitische bevolking kunnen bereiken…..)

De reguliere pers, die welkom is in het Witte Huis voor
persconferenties van Bidens woordvoerder
Jen Psaki, mag geen
directe vragen meer stellen, maar moet deze van tevoren inleveren, om te
voorkomen dat Psaki met een ‘houten bek’ staat en antwoorden schuldig
moet blijven, ofwel weg beloofde transparantie en reken maar dat echt
de moeilijke vragen niet ter tafel zullen komen, zoals de hiervoor aangehaalde zaken, waaronder de beloofde cheque voor Coronahulp van in totaal $ 2,000.—…… Ach het gaat
hier om reguliere (massa-) media in de VS en die zijn zelf al heel
goed instaat om zaken te verzwijgen en andere verzonnen zaken als
geweldig nieuws te brengen……

Zoals
gezegd: er verandert maar weinig in Washington, al zal Biden lang
niet zoveel Twitterberichten de wereld insturen, ziet het ernaar uit
dat hij een veel agressievere buitenlandpolitiek zal voeren,
inclusief het voeren van illegale oorlogen……

Lees het
volgende artikel van Caitlin Johnstone die dieper op de stof
ingaat en verder meldt dat Psaki onder andere uit de wind wordt gehouden (zoals gezegd: alleen van te voren ingediende vragen worden beantwoord…) om vragen te vermijden zoals die over Janet Yellen, de nieuwe minister van financiën, die onder vuur ligt vanwege haar spreekbeurten voor Citadel (een hedgefonds dat bedrijven leegvreet), waarvoor ze $ 800,000.– ontving….. Daarnaar gevraagd begon Psaki te ‘babbelen’ over Yellen en dat het zo geweldig is dat ze eerste vrouw is op die positie, zonder de vraag te kunnen beantwoorden…. Terecht stelt Caitlin dat gezien eerlijkheid over beleid de Trump administratie daar beter aan voldeed dan wat Biden tot nu toe laat zien……:

Everything
About The Biden Administration Is Fake

by Caitlin
Johnstone

Jen Psaki

A
new exclusive from
The
Daily Beast

titled “
White
House Reporters: Biden Team Wanted Our Questions in Advance

reports that the White House press corps is being pressured tovoor de
inauguratie van Biden tot president provide briefing questions ahead
of time in a way that makes even mainstream media journalists
uncomfortable.

While
it’s a relief to see briefings return, particularly with a
commitment to factual information, the press can’t really do its job
in the briefing room if the White House is picking and choosing the
questions they want,” one White House correspondent told
The
Daily Beast
.
“That’s not really a free press at all.”

It
pissed off enough reporters for people to flag it for the [White
House Correspondents Association] for them to deal with it,”
another source reportedly said.

While
Obama’s deputy press secretary Eric Schultz
calls
the move

“textbook communications work” designed to ensure that
Biden’s press secretary has answers ready instead of having to
“repeatedly punt questions”, clearly the reporters on the
job feel differently.

“The
requests prompted concerns among the White House press corps, whose
members, like many reporters, are sensitive to the perception that
they are coordinating with political communications staffers,”
writes the
Beast.


Noah Shachtman



@NoahShachtman

EXCLUSIVE: White House reporters say Biden’s staff is asking for their questions in advance, before Jen Psaki’s televised press briefings. https://www.thedailybeast.com/white-house-reporters-say-biden-team-asked-them-for-questions-in-advance 

White House Reporters: Biden Team Asked Us for Questions in Advance

“It
pissed off enough reporters for people to flag it” for the White House
Correspondents’ Association, one of The Daily Beast’s sources said.

thedailybeast.com 

1,026      

832 people are talking about this

Having
questions in advance would indeed be a good way to help insulate
press secretary Jen Psaki (for whom liberals are already
developing
an
unwholesome
celebrity crush
)
from hard questions. This would avoid sticky situations like when
Psaki deflected inquiries about treasury secretary Janet Yellen’s
conflict of interest with the Citadel controversy by
babbling
about Yellen being the first woman

in her position and
claiming
that receiving $800,000 in speaking fees from that company is no
reason for her to recuse herself.

So
this is just one more item on the steadily growing pile of fake
things about this administration. Everything about it is phony. This
is the Astroturf Administration.

Biden
and his cohorts
point-blank
lied

about sending out $2000 checks.

Deportations
are
continuing unimpeded

despite all the campaign pledges to the contrary.

The
kids in cages that
made
Rachel Maddow cry

on air during the Trump administration 
are
still in their cages

and will remain there for the foreseeable future.

Re-entering
the Iran nuclear deal seems
as
far off as ever
,
with the administration
continuing
Trump’s “maximum pressure campaign” even as Tehran
says
the US ending its cruel sanctions is a precondition to resuming the
deal.

Biden
still hasn’t taken any solid steps to end the horrific war on Yemen,
or even to end US facilitation of the slaughter as he
promised
on the campaign trail (he
could
have taken major steps

toward doing this
the
day he took office

and chose not to).

While
this president hides from the press due to his
rapidly
deteriorating ability

to answer questions in complete sentences, the mass media
churn
out think pieces

about how taking himself out of the spotlight is actually a brilliant
political move.

As
Our
Hidden History

recently
put
it
,
“We got sold a sack of political oregano.”

We
got sold a sack of political oregano
https://t.co/LQ9UeqnJsr

Our
Hidden History (@OurHiddenHistry)
February
2, 2021

And
that’s all the US empire ever is, really: a murderous, tyrannical
planetary oppressor covered up by varying degrees of dishonesty.
During the Trump administration the depravity was a little more
honest about itself, now during the Biden administration it’s a
little more dishonest. The only major change is the thickness with
which the makeup is slathered over the skull.

Everything
about life in our current world order is dominated by phoniness. Our
culture is manufactured by Hollywood. Our dominating political
structure is manufactured by think tanks. Our perceptions of what’s
going on in the world are manufactured in Langley and Arlington. The
whole thing is so fake and stupid. We’ve got to figure out a way to
snap out of these artificial boxes they are placing over our minds
and these perceptual filters they are placing over our eyes, and
birth something real and authentic into our world.

_______________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| February 2, 2021 at 4:49 am | Tags:
administration,
biden,
Jen
Psaki
,
journalism,
Politics
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2sI

====================================

Zie ook: ‘De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ 

A
Domestic Terrorism Law? War on Dissent Will Proceed Full Speed Ahead

(een artikel van Information Clearing House geschreven door Philip Giraldi)

Rob de Wijk (HCSS) met zijn ‘oneindige wijsheid’ over Biden en Trump‘ 

Joe Biden ‘van zins de Keystone XL pijpleiding te stoppen’

Joe Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale politiestaat

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ (met aandacht voor het feit dat Joe Biden in feite de eerste Patriot Act heeft geschreven…..)

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt
‘ (en zie de links in dat bericht)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit‘ 

Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd

Edward Snowden over Silicon Valley censuur en andere zaken die de persvrijheid en de vrijheid in het algemeen in gevaar brengen‘ 

Om ons thuis, de planeet, te redden moeten we de westerse oorlogsmachine stilleggen‘ 

En
terzijde: ‘
American
Psychosis

(een kort artikel en korte video op ICH met Chris Hedges)

Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen

Een schandelijke reclame campagne onder de ‘noemer’ psst.nl (overigens heel passend dat zal ik zo uitleggen). Mart de Kruif en Pieter ‘holle bolle Gijs’ Cobelens (ook wel kapitein krentenkoek genoemd op de Ap), beiden oud militairen die al een paar jaar bezig zijn om de Nederlandse bevolking te laten geloven dat het Nederlandse leger niets kan omdat er simpelweg te weinig geld wordt uitgegeven…… De 2 zijn al meermaals uitgemaakt voor oplichters, dus hebben ze de vieze koppen bij elkaar gestoken en gekeken hoe men het volk kan opjutten meer geld voor Defensie te eisen…..

De eerste smerige leugen van de 2 is dat het initiatief van verontruste burgers komt, terwijl dit uiteraard uit de smerige hersens van de 2 komt….. Trouwens al zou het wel bij burgers vandaan komen moet je je eerst afvragen hoe burgers dan verontrust kunnen zijn, stonden ze op een goede dag op en dachten toen ze uit het raam keken, hé verdomd ik ben verontrust over de staat van het leger…??? ha! ha! ha! ha! Nee, natuurlijk niet, als dit al zo zou zijn is dit te danken aan militairen en ex-militairen die om de haverklap aan de bel hangen omdat ze meer geld wensen voor Defensie, daar de F-16’s uit de lucht zouden vallen en meer van die kul, zoals soldaten die pang pang moeten roepen….. 

Voor een miljarden kapitaal heeft Nederland de JSF aangeschaft en ondanks de verzekeringen van Defensie maakt het onding veel te veel lawaai, zoals een paar dagen geleden bekend werd gemaakt….. Dit nog naast een groot aantal andere mankementen, waardoor het toestel zich niet kan meten met de Russische Sukhoi 35 jager, een echte straaljager met een wel werkend stealth systeem >> het onding is naar huidige maatstaven zelfs geen straaljager daar deze prutsbak te langzaam klimt, rent en wendt…… (het stealth systeem is al gekraakt door de Russen en China heeft de blauwdruk van het toestel kunnen bemachtigen doordat de servers van het Pentagon bij wijze van spreken lange tijd wagenwijd open stonden)

Voorts staan er een paar nieuwe duikboten op stapel zodat Nederland ook in de toekomst voorbereidend werk kan doen voor de illegale oorlogen van de VS en natuurlijk gaat het daar ook om miljarden, nu nog spreekt men over 2,5 miljard, echter dat zal uiteindelijk veel meer zijn, let maar op….

Oplichter de Kruif: het gaat echt om een burgerinitiatief……

In de radio reclame durft men keihard te stellen dat Nederland nu net zoveel uitgeeft aan Defensie als voor WOII “En u weet wat er toen gebeurde…”, zo luidt de boodschap….. Nederland wist dat het niets kon beginnen tegen het enorm grote Duitse leger en toch begon men te vechten waardoor onnodig veel militairen om het leven kwamen en door de tegenstand werd ook Rotterdam gebombardeerd, ofwel de weerstand van het leger had totaal geen zin en heeft onnodig grote aantallen mensen het leven gekost*, dit nog naast een gigantische materiële schade…. 

Het Nederlandse budget is tegenwoordig oneindig veel groter dan destijds voor WOII, derhalve zijn ook de uitgaven voor ‘Defensie’ veel groter….. Defensie? Zeg maar gerust oorlogsvoering, zie de Nederlandse deelname aan de illegale oorlogen in Afghanistan, Irak, Libië en die tegen Syrië, militaire ‘missies’ (alsof men het evangelie verkondigt….) die enorme kapitalen hebben gekost en kosten en totaal zinloos waren en zijn….. Oorlogen ook die aan Nederlandse militairen het leven hebben gekost, terwijl Nederland daar, erger nog, ook veel mensen heeft vermoord….. Neem Afghanistan waar gvd alweer Nederlanders vechten: bijna 20 jaar oorlog in een land dat deels in puin ligt en een door het westen getolereerde regering heeft van corrupte figuren die naast Kabul alleen steun hebben in nog een paar andere steden…….. Het meest smerige van deze missies is wel dat de top van Defensie dit ziet als oefenen in de praktijk, waarbij men tevens nieuwe wapens en strategieën kan testen……

Voorts zijn er de doorlopende militaire oefeningen langs de westgrens met Rusland, dit in pogingen om de Russen uit te lokken, oefeningen bijna het jaarrond die sinds het begin van die grootschalige oefeningen al minstens 200 miljard euro moeten hebben gekost, benieuwd hoeveel miljard daar aan Nederlands belastinggeld de lucht is ingegaan……..

Op 26 januari jl. waren de Kruif en Cobelens te horen in het ‘onafhankelijke’ NOS journaal, dit na 9.00 u. keer op keer zeiden deze figuren dat het hier om een burgerinitiatief ging…… Een burgerinitiatief dat ingegeven zou zijn door een rapport van terreurorganisatie NAVO die de staat van ons leger als slecht bestempelde…. ha! ha! ha! ha! Ja hoe meer je uitgeeft aan oorlogstuig hoe beter je in de smaak valt bij de NAVO!! Hoewel, ik vraag me af of ze niet elk land bestoken met verzoeken meer uit te geven aan Defensie, uh ik bedoel Oorlog, immers de NAVO heeft (als De Kruif en Cobelens) ook nog eens uitstekende contacten met de wapenindustrie (in de breedste zin van het woord, dus ook rollend, varend en vliegend oorlogstuig)…..

Oplichter Cobelens…..  ‘Echt een uiterst betrouwbare figuur……’ ha! ha! ha! ha! ha!
 

Cobelens en de Kruif kunnen zich beter bezighouden met hoe Defensie haar geld uitgeeft, er is nogal eens wat mis, zoals enorme kapitalen aan verdwenen gelden……. De zo ongeveer slechtste presentator die Nederland rijk is, de presentator van het programma Jurgen van den Berg was verheerlijkt met zoveel geweld in ‘de ether’ en moest nog even het pang pang verhaal aanhalen, tja dat is de bal voor open doel leggen natuurlijk, terwijl het een zwaar opgeblazen verhaal is…… Weet je wat echt te gek is, eerst ging het om de slechte staat van het leger en op de site van psst.nl staat: geef ons munitie….!!! ha! ha! ha! ha! Waarschijnlijk kreeg men overal weer het pang pang verhaal te horen en besloot toen maar vooral die leugen groot uit te venten….

Uiteraard werd er nog even gemeld dat het leger extra teken heeft zoals de inzet bij cyberaanvallen en cyberspionage, ja niet spionage van de VS, want daar werken de Kruif en Cobelens maar al te graag aan mee, ze willen desnoods de sticks met illegaal verkregen informatie wel naar het Pentagon brengen…… 

Over extra taken gesproken, een onderdeel van het leger, het LIMC (Land Information Manoeuvre Centre) is een paar maanden geleden gepakt**, daar het illegaal de sociale media scande op ‘subversieve activiteiten en verspreiding van desinformatie’ en naar zeggen informatie over burgers verzamelde…… De verantwoordelijk hufter Patrick Dekkers was nog verontwaardigd ook dat e.e.a. aan het licht was gekomen, een dikke week later pas heeft hare CDA leeghoofdigheid Bijleveld de opdracht aan Dekkers gegeven te stoppen met zijn illegale praktijken….. Schande!!! 

Dat Psst…. past perfect bij deze oorlogshitsers en grootlobbyisten van de wapenindustrie, als louche verkopers op de markt die je stiekem wat gestolen waar wil verkopen……

Ben ook benieuwd wie deze oplichters reclame campagne betaalt…… 

Het viel me verdomd nog mee dat de 2 oplichters niet vertelden dat militairen honger lijden….. Jezus op een hobbelpaard!! (en daar moet Cobelens vooral niet op gaan zitten……)

Hoewel de situatie aan de Grebbeberg hopeloos was werden soldaten die daarom deserteerden ter plekke vermoord…….

**LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!‘ en zie:

LIMC (leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten

Zie ook: ‘Iran oorlog: Rutte 3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de VS zich niet terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse propaganda……‘ (met een heel smerige uitspraak van de Kruif; voorts: zie de links in dat bericht)

Cobelens (ex-MIVD) wil zo snel mogelijk een politiestaat….. OEI!!

Pieter Cobelens (ex-MIVD en -generaal) gaat kwetsbare digitale infrastructuur bewaken…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Isabelle Diks (‘GroenLinks’ Tweede Kamer) wil meer geld voor de slagkracht van het leger en wil het leger onder toezicht van de Kamer…‘ (‘GroenLinks’, de partij waarin de PSP opging >> in vlammen wel te verstaan…..)

‘E-spionage’ via achterdeur aftapsoftware AIVD en politie‘ (bewezen spionage door Israël, daar maakt men zich niet druk om, maar bij niet bewezen berichten over spionage door Rusland staat het land op z’n kop…..)

Joris Voorhoeve (D66 en VVD): we moeten deel blijven uitmaken van de NAVO om te kunnen stoken in Oost-Europa en het Midden-Oosten…..‘ 

En terzijde: ‘Ronselen voor het ‘militaire vak’ op de lagere school, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn…….!!!‘ (klik voor meer berichten over het ‘ronselen’ [van kindsoldaten] door Defensie op dat label, direct onder dit bericht)

Jorrit Kamminga werkt voor Clingendael en….. Oxfam Novib……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!