De 4 moordenaars die verantwoordelijk waren voor de onthoofding van journalist Daniel Pearl in 2002 zijn een paar dagen geleden vrijgelaten op bevel van een rechter in Pakistan. De 4 onder aanvoering van Ahmed Omar Saeed Sheikh, werden tot levenslange gevangenisstraffen veroordeeld en hebben zo’n 18 jaar vastgezeten.
Ahmed Omar Saeed Sheikh
De woede van de VS is wel heel hypocriet als je nagaat dat de VS van 2004 tot 2018 duizenden aanvallen met drones heeft uitgevoerd in Pakistan, volgens de VS aanvallen op Taliban en Al Qaida topfiguren, echter zoals intussen meer dan bekend mag worden geacht, zijn de slachtoffers van die aanvallen voor meer dan 90% mensen die niets te maken hebben met terreur, ofwel de VS acht één van haar burgers belangrijker dan vele duizenden slachtoffers van grootschalige VS terreur!!!
VS terreur die vervolgens ook nog eens geheel onbestraft blijft, sterker nog als het Internationaal Strafhof (ICC) zou besluiten om deze terreur, het met drones vermoorden van verdachten plus de ‘bijkomende schade’, in Pakistan te vervolgen kan het rekenen op sancties van de VS regering, of die nu wordt ‘geleid’ door Trump of (zoals nu) door Biden……..
Ontving gistermorgen het hierna opgenomen bericht van
Varkens in Nood, waarin te lezen is dat de NVWA* (m.i. dierenbeulen**) weigeren om de wet te handhaven zodat de varkens die al zo’n vreselijk bestaan lijden tijdens hun veel te korte leven geheel zijn overgeleverd aan psychopathisch tuig dat hen het leven zo mogelijk nog helser maakt…..
29
januari 2021
NVWA
weigert handhaving op ziekmakende stoffen in varkensstallen
Varkenshouders
overtreden massaal de wet door varkens bloot te stellen aan zeer
schadelijke stoffen. Al jarenlang worden in varkensstallen veel te
hoge concentraties ammoniak en fijnstof gemeten. Dit veroorzaakt tal
van aandoeningen en ziektes bij de dieren in die stallen. Op
aandringen van de overheid kan de Nederlandse Voedsel- en
Warenautoriteit (NVWA) sinds 2018 gerichte inspecties uitvoeren om de
wettelijke normen te handhaven. Recent onderzoek van Varkens in Nood
toont aan dat dit vrijwel nooit gebeurt.
Handhaving
NVWA faalt
Onder
druk van de overheid zijn in 2018 speciaal voor de NVWA meetbare
criteria opgesteld voor een gezonde leefomgeving in varkensstallen.
Met de bedoeling dat inspecteurs van de NVWA daarmee gericht zouden
inspecteren en handhaven. Na een korte periode van inspecties tijdens
de pilotfase, is de NVWA vanaf eind 2018 vrijwel volledig gestopt met
handhaven op stalklimaat.
Ongezonde
lucht in varkensstal
In de
Nederlandse wet staat dat de lucht in een stal niet schadelijk mag
zijn voor varkens (Besluit
houders van dieren, Artikel 2.5 lid 4).
In werkelijkheid is de luchtkwaliteit vaak zo slecht dat veel varkens
er ziek van worden. Longproblemen zijn al jaren een veelvoorkomende
aandoening bij varkens. Het inademen van fijnstof en schadelijke
mestdampen is hiervan een belangrijke oorzaak. Keuringen in
slachthuizen laten zien dat minstens één op de vijf Nederlandse
varkens lijdt aan een long- of borstvliesontsteking. Dit percentage
is sinds 2018 niet afgenomen. Van de varkens die bij het slachthuis
aankomen, heeft 34 procent ernstige oogirritatie. Dat is één van de
kenmerken van langdurig leven in schadelijke lucht, waar de NVWA op
dient te controleren.
Dierenleed
duurt voort
Frederieke
Schouten, dierenarts en directeur van Varkens in Nood: “De
schokkende hoeveelheid gezondheidsklachten bij varkens is voor de
NVWA blijkbaar geen reden om het stalklimaat zorgvuldig te
controleren, laat staan erop te handhaven. Pijnlijke ontstekingen,
irritatie van ogen en luchtwegen, stress en verstoord gedrag zoals
oor- en staartbijten zijn het trieste gevolg. Er komt pas een einde
aan dit schrijnende dierenleed als de NVWA gaat handhaven! Het is
volledig onduidelijk waarom dat nu niet gebeurt.”
* De
NVWA werd opgericht in 2012 onder Rutte 1, maar was in feite een
erfenis van het meer dan zwaar disfunctionerende kabinet Balkenende 4, waar in
eerdere kabinetten onder de gemuteerde Zeeuwse kleiaardappel Balkenende de
inspecties al strak aan banden werden gelegd, inspecties waren volgens
de politici van het CDA (en andere partijen als VVD, PvdA en D66) het
gevolg van doorgeschoten regelgeving en waren maar lastig voor ‘gezonde
bedrijfsvoering……’ (onthoudt de namen van deze partijen voor het moment waar je op 17 maart a.s. in het stemhok staat >> als je van dieren houdt stem je niet op die partijen, oh ja, hetzelfde geldt voor de lobbyisten van de inhumane en barbaarse intensieve veehouderij, de christelijke scherpslijpers: ChristenUnie en SGP!!)
** NVWA niet alleen dierenbeulen doordat ze veel te weinig doen tegen dierenmishandeling (terwijl ze volop tijd hadden om alcohol en tabaksverkoop in de gaten te houden), maar ook doordat ze zelfs meewerken aan dierenmishandeling: ‘Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws)
‘Derving is winstgevend!‘
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!)
Op WDR 5
in het programma ‘Neugier genügt’afgelopen donderdag aandacht voor een sociologisch
onderzoek naar ‘de band tussen ‘querdenker’* en neonazi’s’ (een band
die er niet is, ‘maar goed….’)…… Oliver Nachtwey is de socioloog die
het onderzoek leidde en dat gebaseerd op de leugen in de Duitse
media dat deze ‘Querdenker’ hand in hand zouden hebben gedemonstreerd
met neonazi’s in de grote demonstratie tegen Coronamaatregelen op
zaterdag 29 augustus 2020.
Ongelofelijk
hoe deze Nachtwey zich met z’n leugens door het programma heen hijgde
(blijkbaar was hij bang door de mand te vallen en dat deed hij m.i.
volledig……)….. Tijdens de demonstratie in Berlijn zie je als je
de video’s bekijkt een handvol neonazi’s met ‘Reichskriegsflaggen’
naast mensen met vlaggen van hun land en regenboogvlaggen van LGBT
mensen, echter de media in Duitsland doen net alsof de hele optocht
was vergeven van de Reichskriegsflaggen gedragen door neonazi’s….. (ik moet zeggen dat het me nog meevalt dat men niet zegt dat linkse demonstranten in solidariteit ook de vlaggen van neonazi’s droegen >> men stelt dat het gaat om door links gefrustreerde mensen die zich tegen de Coronamaatregelen keerden….)
Ter verduidelijking: volgens
Nachtwey gaat het wat betreft de ‘Querdenker’ om mensen die
achterdochtig zijn tegen de politiek, het gaat om eerder linkse
politiek georiënteerde mensen die zelfs de Grünen
niet meer vertrouwen, maar in weerstand tegen die
Coronamaatregelen de fascistische partij AFD hebben ontdekt….. ha! ha! ha! ha! Aannames
zoals je zo kan lezen. Nachtwey spreekt zelfs al van een cultuur als
het om de Querdenker gaat….. Om je kapot te lachen, wat een kul!!
Kortom
hier is duidelijk sprake van demonisering van mensen die zich keerden tegen
Coronamaatregelen….
Al
hijgend stelt socioloog Nachtwey dat de Querdenker zelfs antisemitisch
zijn, niet dat hij ze daarop heeft kunnen betrappen, maar dat denkt
hij uit z’n studie te kunnen destilleren, letterlijk zei hij dat deze
mensen dat niet toegeven, nee en waarom zou je dat toegeven als het
onzin is…. Waarschijnlijk heeft men in het onderzoek een paar
vragen over Israël toegevoegd en als men kritiek levert op het
Israëlische beleid tegen de Palestijnen ben je blijkbaar
antisemiet!!
Het
‘mooist’ was wel de uitlating van Nachtwey dat je niet kan spreken
met deze mensen, ze zijn overtuigd van hun gelijk….. Ja zoals hij
en de media overtuigd zijn van het ‘non-feit’ dat Querdenker hand in
hand hebben gedemonstreerd met neonazi’s……..
Er waren
een paar miljoen mensen op de been tijdens de demonstratie in Berlijn en men zal
en moet deze mensen demoniseren, zodat niemand ze nog serieus neemt,
een aloude truc van Goebbels: propaganda gebruiken tegen
minderheden, zodat er niemand overblijft die zich druk maakt over wat
er met deze mensen gebeurt of wat ze te zeggen hebben……
Walgelijk!!!! De tegenstanders van de Coronamaatregelen zijn juist tegen het afbreken van burgerrechten met het excuus dat dit goed zou zijn om het virus onder de duim te krijgen…… Nazi’s zijn juist voor blinde gehoorzaamheid aan de overheid (mits deze fascistisch is) en waar deze overheid alle rechten heeft om burgerrechten geheel af te breken…..
De demoinisering van de ‘Querdenkers’ is wat mij betreft het failliet van de voorstanders, die blijkbaar het pleit niet meer met woorden kunnen winnen en daarom eisen dat men deze tegenstanders de mond snoert (met censuur!!)……. Men noemde het oplopen van de trappen van de Reichstag tijdens de demonstratie in Berlijn volkomen onterecht een bestorming en in Duitsland hebben de reguliere media de bestorming van het Capitol in Washington 6 januari jl. volkomen onterecht vergeleken, met die zogenaamde bestorming (van de Reichstag)……..
Wer die
“Querdenker” sind – Oliver Nachtwey
(ongelofelijk dat men deze foto heeft gebruikt op de site van WDR 5, al is er in de verte een ‘Kriegsflagge’ te zien, immers op het bord dat prominent is te zien staat te lezen: “Al vergeten waartoe blinde gehoorzaamheid heeft geleid? Denken in plaats van volgen” >> een duidelijke waarschuwing waarmee men naar nazi-Duitsland verwijst en allesbehalve een reclame voor neonazi’s, integendeel!!)
Eine
empirische Studie zu den Demonstrierenden gegen die Corona-Maßnahmen
zeigt, dass Viele der “Querdenken”-Bewegung eine
linksalternative Biografie haben oder offen nach rechts sind.
Das
Tragen von Masken und die Einhaltung von Sicherheitsabständen zum
Schutz gegen Corona lehnen sie ab und nennen sich selbst
“Querdenker”. Die Gefährlichkeit des SARS-CoV-2 Virus
halten sie für drastisch überbewertet und wollen sich nicht impfen
lassen – auch ihre Kinder nicht. Eine Maskenpflicht deuten sie als
Kindesmissbrauch. Sie glauben stattdessen an die natürlichen
Selbstheilungskräfte des Körpers und misstrauen der Schulmedizin.
Großes Misstrauen hegen sie auch
gegen die Medien und gegen die Regierung. Sie verstehen sich selbst
nicht als rechts, sondern als Demokratinnen und Demokraten, die
hinterfragen, wie die Gesellschaft organisiert ist und nach welchen
Maßstäben Regeln durchgesetzt werden. Vielfach haben sie keine
Probleme mit antisemitischen Äußerungen oder damit, gemeinsam mit
Rechtsextremen gegen die Corona-Politik zu protestieren. Dieses Bild
der Teilnehmenden an den Corona-Protesten ergab eine empirische
Studie zu den “Querdenkern” des Soziologen Oliver Nachtwey.
Der Forscher erklärt, wer zu den Querdenkern gehört, wie sie
politisch und mental ‘ticken’. Ist die “Querdenken”-Bewegung
das Symptom für ein tiefes Unbehagen an der Moderne?
Heb aan de labels direct onder dit bericht ook R.F. Kennedy toegevoegd, daar hij een toespraak hield op de grote demonstratie in Berlijn en terecht een groot tegenstander is van het inperken van burgerrechten.
Een
hedgefonds dat middels shortselling het bedrijf GameStop bijna ten
onder deed gaan is zelf slachtoffer geworden, niet van een ander
hedgefonds maar van gebruikers van GameStop die middels het
nieuwsplatform Reddit gebruikers verenigden om samen aandelen van het
bedrijf in te kopen, waardoor de koers door het plafond ging (binnen 1 week met 700 %) en de
shortsellers met enorme verliezen achterlieten…… ha! ha! ha! ha!
Eindelijk een middel om bijzonder foute aandeelhouders plat op de bek te
laten gaan…..
Paniek
op Wall Street:
Gisteren
zijn de oligarchen en hun woordvoerders op CNBC en andere Wall Street
vriendelijke media de hele dag bezig geweest om hun ongenoegen uit te
spreken over de gang van zaken en hebben daarbij van de Biden administratie
stappen geëist: maatregelen nemen om een dergelijke gang van zaken
in de toekomst te verbieden, men durft dit zelfs onrecht en communisme te
noemen….. ha! ha! ha! In feite roepen ze op om hun eigen
instrumenten illegaal te maken, al gaat hun eis daar natuurlijk niet
over, shortselling moet alleen nog worden toegestaan aan ‘serieuze
aandeelhouders en hedgefondsen…….’
‘Geheel
toevallig’ (maar niet heus) heeft één platform de handel in
aandelen GameStop platgelegd en dat op basis van ‘hate speech’,
uiteraard een kul reden, misbruikt om de Reddit groep de wind uit de
zeilen te nemen…..
Het
liefst zou men de hele handel in aandelen van GameStop platleggen,
dit om de smerige aandeelhouders te redden van enorme verliezen, niet
om een goed lopend bedrijf te redden en daarmee de werkgelegenheid
van velen…….
Uiteraard
zal deze zaak verstrekkende gevolgen hebben en het is bijna niet
voorstelbaar dat men deze vorm van bedrijfsbescherming zal verbieden,
immers daarmee zou de hele wereld eindelijk inzien hoe smerig de
handel in aandelen in elkaar steekt……
Hoorde
e.e.a. gisteravond al van een heel
goede vriend en zag vanmorgen dat Glenn Greenwald hier gisteren een artikel over plaatste op zijn eigen website. In een begeleidende
video legt Greenwald uit wat de gevolgen zijn van deze zaak en welke
consequenties dit zal hebben, niet alleen voor Wall Street, maar ook
voor de politiek.
One
of the most interesting and potentially significant conflicts to
happen in some time — not just financially but culturally and
politically — deserves serious scrutiny.
A
GameStop store in Alhambra, California on January 27, 2021 (Photo by
FREDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images)
A
remarkable series of events culminated in at least one major
Wall Street hedge fund on the verge
of insolvency and
widespread anxiety and even panic from the titans of the financial
system. It was all initiated on a sub-group
of Reddit known
for its heterodox interest in stock markets, video games, and vaguely
populist politics.
Purposely
targeting the stock of a company that had long been written off by
Wall Street and which short sellers had decided to ravage — the
video game retailer GameStop — these small investors, many
apparently working class or debt-ridden, banded together to drive up
the stock price of that company into the stratosphere, abruptly
leaving the hedge fund short-sellers with billions of dollars in
losses.
Front page of the r/wallstreetbets sub-Reddit
Although
it may be more complex than this once all the facts are all known,
this is being treated — by those excited
by it and
those aghast — as a type of populist uprising, a David v. Goliath
tale in which ordinary people united to brilliantly beat Wall Street
at its own game, thereby transferring plutocratic wealth back to the
public. Oligarchs and their media spokespeople spent all day on CNBC
and other pro-Wall-Street outlets expressing outrage and demanding
government intervention to
protect them from what they regard as this grave injustice.
And
the sub-Reddit has
now been banned by
at least one platform, on the highly suspicious ground that it was
due to “hate speech” and not the use of this group to sabotage
Wall Street billionaires (what a remarkable coincidence of timing
that this sub-Reddit’s “hate speech” suddenly crossed a line
exactly as hedge fund managers were demanding their heads; the page
continues, however, to appear on Reddit itself).
In
the video below, I discuss what happened and what the implications
are. One note about the video: though I do discuss the amorphous and
trans-ideological politics driving both the Reddit uprising and the
reaction to it, that topic in particular merits much more
consideration. Liberal journalists and pundits love to mock the idea
that “economic anxiety” drives anything remotely adjacent to
right-wing populism — the primary drivers are racism and other
types of bigotry, they insist in unison — yet all one has to do is
spend any non-trivial amount of time in that sub-Reddit to see
genuine and significant levels of rational economic anger often quite
untethered, even hostile, to left-liberal cultural pieties and
political niceties. Given their recent noble success, everyone
now wants
to claim these
Redditors as their own, but their politics, like many people’s,
defy the clean left-right dichotomy on which the professional media
and punditry classes depend, the only prism through which they can
understand the world.
This
is one of the most interesting and potentially significant events —
not just financially but culturally and politically — to happen in
some time, and I try here to explain the key components and highlight
some of the most consequential implications [note that this video was
filmed late last night before the banning of the sub-Reddit by
Discord on obviously specious grounds and, far worse, the corrupted
banning
this morning by major trading platforms, including RobinHood, of any
attempts to buy GameStop and other targeted stocks while still
allowing them to be sold: the ultimate expression of what should be
illegal market manipulation to protect hedge funds):
Onlangs
schreef ik al een bericht over het voornemen van de Franse president
Macron, om 40 oude kerncentrales nog 10 jaar langer draaiend te
houden*, een uiterst onzalig plan als je nagaat dat jaarlijks een
groot aantal ongelukken plaatsvinden in die centrales, ongelukken
waarbij zelfs radioactieve stoom vrijkomt en men grote hoeveelheden
radioactief besmet water loost in het milieu…….
Veel
ernstiger is natuurlijk het feit dat deze centrales niet meer
begrepen worden door hedendaagse kernenergie wetenschappers (i.p.v.
digitale techniek worden in deze centrales veelal ‘analoge
schakelsystemen’ gebruikt)….. De bouwers van deze centrales
voorzagen een bedrijfsduur van om en nabij 30 jaar voordat deze
centrales te gevaarlijk zouden worden en een ramp niet langer ondenkbaar zou
zijn…… (al is dat zelfs binnen die periode niet ondenkbaar, zo heeft de [recente] geschiedenis ons geleerd, niet voor niets ook dat geen verzekeringsmaatschappij zo’n onding wil verzekeren >> hoeveel bewijs wil je nog hebben voor de onveiligheid van kerncentrales….??)
Kortom:
ondanks het voorgaande gaat men gewoon door op het foute pad van
verlengingen van de levensduur, waarmee rampen met deze oude
centrales steeds waarschijnlijker worden…….
Hoe
men ook probeert de bevolking te overtuigen van de veiligheid van
kerncentrales kan men niet ontkennen dat zoals gezegd geen
verzekeringsmaatschappij deze centrales wil verzekeren…. In
Nederland willen een aantal partijen minstens 3 nieuwe centrales
bouwen en in ‘het beste geval’ 10 van deze levensgevaarlijke
centrales….. Bij een ramp zoals in Tsjernobyl of Fukushima wordt
een groot gebied rond een kerncentrale onbewoonbaar, dat kan zelfs
oplopen tot 50, 60 kilometer rond zo’n centrale, hoe ongelofelijk gek
in de kop moet je dan zijn om in het kleine Nederland zelfs maar te
pleiten voor de bouw van 1 extra kerncentrale!!!
Over
gekte gesproken: dat de VS in haar geheel knettergek is, ook gezien het voornemen kerncentrales tot 100 jaar in bedrijf te houden, zullen nog
maar weinigen buiten die terreurstaat kunnen ontkennen……
Tot slot moet niet vergeten worden dat rampen met kerncentrales gevolgen kunnen hebben voor het leven op meer dan duizend kilometer afstand, zo heeft de kernramp in Fuksuhima ervoor gezorgd dat men zelfs radioactiviteit in zee kon meten voor de kust van Californië, waarmee ook het zeeleven werd besmet……
The U.S. Nuclear
Regulatory Commission (NRC) held a “public meeting” last week on what
it titled “Development of Guidance Documents To Support License
Renewal For 100 Years Of Plant Operation.”
Comments from the
“public” were strongly opposed to the NRC’s desire for it to
let nuclear power plants run for a century.
“I request you pause
and consider before you go ahead on this reckless path,” testified
Michel Lee, chairman of the New York-based Council on Energy &
Conservation Policy (CECP).
“Our position and
that of our constituents is a resounding no,” declared Paul Gunter,
director of the Reactor Oversight Project (ROP) at the national
organization Beyond Nuclear.
“It’s time to stop
this whole nuke con job,” said Erica Grey, nuclear issues chair of
the Virginia Sierra Club. There is “no solution” to dealing with
nuclear waste, she said. It is “unethical to continue to make the
most toxic waste known to mankind.” And, “renewable energy”
with solar and wind “can power the world.”
Jan Boudart, a board
member of the Chicago-based Nuclear Energy Information Service (NEIS),
spoke, too, of the lack of consideration of nuclear waste.
Cited was the higher
likelihood of accidents with plants permitted to run for 100 years.
Whether the NRC—often
called the Nuclear Rubberstamp Commission—listens is highly
unlikely considering its record of rubberstamping whatever has been
sought by other nuclear promoters in government and the nuclear
industry.
Nuclear power plants
when they began being built were not seen as running for more than 40
years because of radioactivity embrittling metal parts and otherwise
causing safety problems. So operating licenses were limited to 40
years.
But with the major
decline of nuclear power—the U.S. is down to 94 plants from a high
of 129 and only two are now under construction—the nuclear
promoters in the U.S. government and nuclear industry are pushing to
let nuclear power plants run for 100 years to somehow keep nuclear
power going.
Among federal
officials speaking at the January 21 all-day “public meeting” was
Thomas M. Rosseel of the Materials Research Pathway of DOE’s Office
of Nuclear Energy and a senior program manager in the Nuclear
Structural Materials Group at DOE’s Oak Ridge National Laboratory
in Tennessee. He showed PowerPoint slides including one with the
heading “Sound Nuclear Materials Research Approach.” It listed in
this process an “expert panel approach from the nuclear community
led by the U.S. NRC and including industry, universities and
international experts.”
In further discussing
the “Life Beyond Eighty” scheme for nuclear power plants, Rosseel
showed a U.S. Energy Information Administration slide projecting the
amount of energy nuclear power would contribute to the U.S. energy
supply in decline from 19% in 2019 to 12% in 2050 while renewable
energy sources would jump from the current 19% to 38%.
For the Department of Energy (DOE), which
inherited the role of promoting nuclear power from the U.S. Atomic
Energy Commission, abolished by Congress in 1974 for being in
conflict of interest for having a dual role of both promoting and
regulating nuclear power, this decline is of great concern.
At the start of the
“public meeting”—held online as a teleconference—Allen L.
Hiser, Jr., senior technical advisor for the Division of New and
Renewed Licenses of the NRC, said the Atomic Energy Act of 1954 gave
authority to the U.S. government to license nuclear power plants for
40 years. “But nothing in the AEA [Atomic Energy Act] prohibits a
number of license renewals,” said Hiser.
Using this lack of
prohibition in the Atomic Energy Act, the NRC is now pushing ahead on
the scheme to let nuclear power plants run for 100 years.
The NRC—which was
supposed to only get the regulatory function from the eliminated U.S.
Atomic Energy Commission—has also, with DOE, been a promoter of
nuclear power.
Earlier, it began
extending the operating licenses of nuclear power plants to run for
60 years—and most of the plants in the U.S. now are being allowed
to run for 60 years. And in recent years it has given the go-ahead
for nuclear plants to run for 80 years, and several have been
licensed for that length.
In granting the
license extensions to 60 and 80 years, the NRC has also been allowing
the plants to be “uprated” to generate more electricity—to run
hotter and harder—further asking for disaster.
Gunter testified about
an NRC cover-up involving the extending of nuclear power plant
licenses. Using PowerPoint to reinforce his points, Gunter displayed
a 2017 report commissioned by the NRC made by the DOE’s Pacific
Northwest National Laboratory. The “very critical report,” said
Gunter, looked at conducting research on the impacts of extending
nuclear power plant operating licenses. It is titled “Criteria and
Planning Guidance for Ex-Plant Harvesting to Support Subsequent
License Renewal.” http://www.beyondnuclear.org/storage/aging/slr/autopsy_PNNL-27120_harvesting_Dec2017.pdf
The report listed many
significant issues considering the “harsh” degradation of nuclear
power plant components over the years, he said. It pointed to “a
host of critical technical gaps.”
After he “raised
questions about” issues in the report at a meeting on operating
license
extensions held in
2018 at the NRC’s headquarters in Rockville, Maryland, the report
was “taken down from government websites,” said Gunter. However,
Beyond Nuclear saved a copy of the report. He spoke of an email that
Beyond Nuclear obtained, after two years of trying under the U.S.
Freedom of Information Act, from an NRC employee saying: “Big
picture, I think the entire report needs to be scrubbed.” A
“sanitized” version of the report, said Gunter, was “republished”
in 2019. Gunter spoke of “public safety” being threatened.
Gunter, also at the
“public meeting” this week, said among the issues not being
considered in the NRC’s drive to extend the licenses of nuclear
power plants to 100 years is the management of the radioactive waste
generated by the plants and “the advent of reliable, competitive
and abundant renewable energy.”
The
oldest nuclear power plant in the U.S. was Oyster Creek in Toms
River, New Jersey which opened in 1969 and was shut down 49 years
later in 2018.
What President Joe
Biden does about nuclear power—he has said he is for “advanced”
nuclear power—and the pro-nuclear NRC remains to be seen. The
president appoints the five members of the NRC, and its current
chairperson, a nuclear engineer and Trump appointee, is resigning.
Biden could move to
have done to the NRC what was done to its predecessor agency, the
AEC, to have it abolished. And to push to end nuclear power in the
U.S.
Most U.S. nuclear
power plants, according to a PowerPoint slide shown by the NRC’s
Hiser, have already operated more than 40 years—the numbers of
years they were seen as running safely when they began operating.
‘Kernenergie promotie in Duitsland als gevolg van voorstel VVD en CDA minstens 3 kerncentrales te bouwen in Nederland‘ (niet
3 maar deze partijen, gesteund door de christenbroeders van de SGP,
plus de fascisten van PVV en FvD, willen tot 10 nieuwe kerncentrales
bouwen in ons kleine land, waar één ramp met zo’n centrale een groot
deel van Nederland onbewoonbaar maakt!! Centrales die bovendien niet zijn te verzekeren, me dunkt een heel groot teken aan de wand!!)
Wat een heisa over de uitlevering van AstraZeneca vaccins, het kan je niet ontgaan zijn dat de media er al een paar dagen bol van staan.
Niemand hoor je over het feit dat Trump al vorig jaar zomer bekend maakte voor 1 miljard dollar aan vaccins te hebben besteld bij deze AstraZeneca. Daarbij pochte hij dat de eerste gefabriceerde hoeveelheid voor de VS was (waarschijnlijk overdreven daar de Britse regering bijna zeker ook toen al beslag heeft gelegd op een fikse hoeveelheid vaccins).
Voorts liet Trump toen weten dat hij de productie van vaccins door deze farmaceut voor de eerste 3 maanden van productie had ‘veiliggesteld’ voor de VS…… Ook hier zal Trump overdreven hebben, echter al het gezeik over de productie te hebben aangehoord, kan het bijna niet anders dan dat Trump wel degelijk een contract zal hebben getekend voor een enorme voorraad vaccins met voorwaarden als eerste leveringen aan de VS……. (waar AstraZeneca uiteraard ‘niet graag mee te koop loopt’)
Wellicht hebben we daarom toch met de laatste stuiptrekking van Trump te maken, die in deze wel tijdig heeft gehandeld, althans als je gelooft in de veiligheid van de Coronavaccins en het niet schunnig vindt dat het westen een groot beslag heeft gelegd op deze vaccins ten koste van de bevolkingen van arme landen, die toch al de kans lopen ernstig ziek te worden van het virus, daar hun algehele gezondheid zwaar te wensen overlaat en daarom logischerwijs veel vattelijker zijn voor besmettelijke ziekten…….
Trump was aanzienlijk eerder met zijn bestelling bij AstraZeneca en zoals je begrijpt al zeker als het om blunderkoning en CDA minister de Jonge gaat…….
Overigens vreemd dat bijna iedereen, ook de reguliere westerse media, zijn vergeten dat AstraZeneca problemen had bij de ontwikkeling van het vaccin en daarom al sterk achterliep op concurrenten…….. Hetzelfde was het geval met het vaccin van Pfizer, waar deze farmaceut al in een vroeg stadium bekend maakte niet het beloofde aantal vaccins te kunnen produceren en dat daarom uitlevering langer zou duren …….
Dan nog het volgende: hoorde vanmorgen een IC arts die stelde dat Nederland volkomen fout bezig is met vaccineren (dat ‘logies’ ook alweer veel problemen kent, maar ja wat wil je met een disfunctionerende flapdrol als de Jonge, die meer bezig is met zijn uiterlijk dan met de taak het virus te lijf te gaan…..) Volgens de arts zouden oude mensen van 85 plus juist niet als eerste moeten worden gevaccineerd, daar ze toch al aan het eind van hun leven zijn en men deze mensen liever niet op de IC heeft, nee juist mensen van 50 tot 70 jaar zouden als eersten gevaccineerd moeten worden daar de IC’s vol liggen met deze leeftijdsgroep en daar de meeste levensjaren zijn te winnen…… Wel lullig dat deze arts een voorbeeld aanhaalde van een ondernemer van 55 jaar die op de IC terechtkomt en het leven van deze man extra belangrijk is vanwege zijn ondernemerschap en het werk geven aan meerdere arbeiders…… Ofwel straks gaat men ook nog eens op dat criterium inenten…… Maar nogmaals: het voorgaande als je gelooft in de veiligheid van het vaccin……
‘Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘
(nu: 20 januari 2021 worden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet……)
‘Coronavirus: opmerking bij vaccins‘
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht….. Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)
‘Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge‘(!!!!)
(Dezelfde Fauci die eerder in Nieuwsuur stelde niet te begrijpen
dat er geen uitgebreide mondmaskerplicht bestaat in Nederland, terwijl
de VS in verhouding veel meer besmettingen en Coronadoden heeft dan
Nederland, bovendien kan men nu bewijzen dat mondmaskers dragen niet helpt besmettingen te voorkomen
[door berichten geplaatst op 16 en 17 oktober 2020, waarin wordt
aangegeven dat ondanks de mondmaskerplicht het aantal besmettingen
opliep in zowel Duitsland als België]……)
Zag afgelopen maandag dat BBC One een documentaire bracht over Venezuela onder de titel ‘Venezuela: the fall of an oil giant’. In het menu stond het volgende te lezen (excuus voor de gebrekkige ‘Azijnpisser vertaling’):
Venezuela was eens één van de rijkste landen in Latijns-Amerika, maar onder president Maduro is Venezuela in een economische neergang geraakt. Onder een boycot van de oppositie en berichten dat er stemfraude is gepleegd, hebben de recente verkiezingen de macht van Maduro verstevigd…….Terwijl, zoals BBC correspondent Katy Watson bericht, de Coronavirus pandemie een andere nagel is aan de doodskist van de Venezolaanse economie die al op de knieën ligt…..
De volgende foto staat op de BBC site bij het bewuste programmaonderdeel:
Ofwel men stelt in feite dat Maduro verantwoordelijk is voor de economische neergang van Venezuela, terwijl dat aantoonbaar een heel smerige leugen is, de sancties van de VS, Canada en de EU (als ik me niet vergis aangevuld met Australië en Israël) hebben Venezuela aan de rand van de afgrond gebracht, waardoor intussen ruim meer dan 50.000 mensen om het leven zijn gekomen (o.a. door een tekort aan medicijnen en medische apparaten, die volgens de VS buiten de sancties vallen, terwijl ook dat een aantoonbare smerige leugen is!!*)……. De VS begon deze sancties al onder Obama, al was dat toen nog in het geheim: VS winkelketens van supermarkten, die winkels in Venezuela hadden, werden onder druk gezet hun winkels niet meer of minstens slecht te bevoorraden, dit om bij de bevolking ontevredenheid te kweken tegen de regering……. Onder Trump werden die sancties officieel gemaakt, waarbij bedrijven en landen bedreigd werden die zaken deden met Venezuela (en zaken doen met dat land >> Biden heeft de sancties niet opgeheven)….. Hoewel die sancties illegaal waren (en zijn), immers zonder goedkeuring van de VN, sloten ook Canada en de EU zich aan bij de VS……..
Wat betreft de verkiezingen: Maduro won met een overtuigende meerderheid deze verkiezingen en er deden wel degelijk een aantal oppositiepartijen mee aan de verkiezingen, waaronder de grootste!!! Daar lult de BBC liever niet over, zoals deze propagandazender niet spreekt over het feit dat de door de VS aangestelde president van Venezuela , de fascist Guaidó, ook mee heeft gedaan aan die verkiezingen en daar slechts een paar procent van de stemmen behaalde…… Dat brengt me meteen bij het punt ‘stemfraude’: buitenlandse waarnemers hebben deze verkiezingen gecontroleerd en kwamen tot de conclusie dat de verkiezingen, evenals de aanloop naar de verkiezingen eerlijk waren verlopen…….
Kortom alweer en geheel ten overvloede heeft de BBC laten zien dat het een afhankelijke zendgemachtigde is die ronduit smerige propaganda brengt tegen landen die de VS en de rest van het westen niet welgevallig zijn (en zoals deze zin al aangeeft, dit is nog maar het topje van de spreekwoordelijke ‘propaganda ijsberg…..’)…..
* De VS heeft zelfs 4 miljard dollar van de Venezolaanse regering geblokkeerd, geld dat in de VS op een bank stond om daar medicijnen en medische apparatuur voor de Venezolaanse bevolking mee te kopen…..)……. Overigens heeft ook Groot-Brittannië beslag gelegd op tegoeden van Venezuela: in dat geval gaat het om een grote voorraad goud van Venezuela, die werd gestald in dat land…… Het is wel een gotspe dat Watson het Coronavirus durft aan te halen, terwijl Venezuela al lijdt aan een medicijn tekort en een groot deel van de bevolking is verzwakt (waardoor het virus gevaarlijker is dan voor gezonde mensen)……
(de opgeblazen oorlogshitser en
oorlogsmisdadiger Pompeo beweert dat Hezbollah werkzaam is in Venezuela
en daar een leger heeft dat gezien zijn woorden amper onderdoet voor de
gezamenlijke NAVO troepen… ha! ha! ha! Ook hier is totaal geen bewijs
voor deze belachelijke beschuldiging…)
David
Solomon, de topgraaier van Goldman Sachs, ‘krijgt’ een verlaging op
zijn inkomen van 10 miljoen dollar, maar geen medelijden met deze
exorbitante zelfverrijker, daar hij altijd nog 17,5 miljoen dollar
per jaar overhoudt……. Eén en ander is het gevolg van het
fraude/corruptie 1MDB schandaal in Maleisië*, waarvoor de bank alleen aan
schikkingen al 5 miljard is kwijtgeraakt….. Inderdaad weer een schikking,
waar anderen die iets dergelijks zouden doen, voor vele jaren achter
de tralies verdwijnen…..
Een
ander ‘mooi voorbeeld’ is Ralph Hamers, de ex-topgraaier van
ING, die nu in dienst is van de Zwitserse bank UBS. Ondanks dat
deze ploert onder de loep ligt van het Openbaar Ministerie (OM),
heeft de top van UBS er alle vertrouwen in dat deze zaak zal
overwaaien en wellicht weer middels een schikking…… Anders gezegd
de top van UBS is ervan overtuigd dat Hamers niet zal worden
veroordeeld, waar zoals gezegd een ander voor jaren de bak in zou draaien……
Morgan
Stanley, ook al een bank met wat schandalen aan de broek, heeft het
inkomen van haar topgraaier, James Gorman, verhoogd met 22% naar een
totaal van 33 miljoen dollar, daarmee is deze misdadiger de best
betaalde bankbaas in de VS……..
De
misdadige topgraaier van JP Morgan Chase, Jamie Dimon, voor Gorman de
best betaalde bankenbaas, behield zijn schamele inkomen van 31,5
miljoen dollar, alweer ondanks de schandalen waar deze bank zich
schuldig aan maakte…..
Je hoeft
overigens maar voor het woord ‘scandal’ de naam van een grote bank
uit de VS in te vullen en je krijgt een overzicht van de misdaden die
de bewuste bank heeft begaan en in bijna alle gevallen werd en wordt
er een schikking getroffen, het is dan ook niet voor niets dat ik op
deze plek regelmatig spreek over de financiële maffia…… (die
wordt gedekt door de politiek, zie de schikkingen, i.p.v.
strafrechtelijke vervolging van de verantwoordelijken……)
Klassenjustitie in optima forma!!
NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) – De
Amerikaanse bank Goldman Sachs verlaagt de beloning voor zijn topman
David Solomon. Die ziet vanwege de rol van Goldman in het omvangrijke
fraudeschandaal in Maleisië zijn honorarium met 10 miljoen dollar
dalen. Nog altijd is Solomon goed voor een beloningspakket van 17,5
miljoen dollar.
Goldman Sachs sloot eerder grote
deals voor het Maleisische staatsfonds 1MDB. De voormalige premier
van het land, Najib Razak, werd veroordeeld voor het wegsluizen van
grote sommen geld uit dat fonds. De Maleisische regering richtte 1MDB
in 2009 op als investeringsfonds voor economische ontwikkeling. De
Amerikaanse justitie schat dat er miljarden dollars uit het fonds
zijn verdwenen.
Goldman Sachs zelf trof in oktober
een schikking van 2,9 miljard dollar met Amerikaanse openbaar
aanklagers, omdat het via omkoping lucratieve opdrachten van 1MDB had
binnengehaald. In totaal was de bank meer dan 5 miljard dollar kwijt
aan de afhandeling van civiele en strafrechtelijke onderzoeken.
Miljoenenboete
De kwestie was reden voor de bank
om Solomon de ‘boete’ van 10 miljoen dollar op te leggen. Los daarvan
hield de bank het loon van Solomon gelijk aan een jaar eerder.
Goldman sloot afgelopen jaar af met
een 22 procent hogere winst, terwijl de bank ook de hoogste boete
ooit kreeg in de VS voor een buitenlandse omkopingszaak. Hoewel
Salomon nooit schuldig is bevonden, vond de bank het gepast om in
totaal 31 miljoen dollar aan beloning in te houden voor de
topbestuurders van de bank.
Eerder maakte Morgan Stanley bekend
de beloning van topman James Gorman met 22 procent te verhogen naar
33 miljoen dollar. Daarmee is hij de bestbetaalde bankbaas in de
Verenigde Staten. Hij streefde Jamie Dimon van JPMorgan Chase
voorbij. Die bank hield de beloning voor de topman op jaarbasis
gelijk op 31,5 miljoen dollar.
‘Goldman Sachs: het genezen van een patiënt is niet rendabel……..‘ (vandaar
ook dat wie zich laat inenten tegen het Coronavirus, dat
hoogstwaarschijnlijk jaarlijks zal moeten herhalen >> ping ping
kassa, niet alleen voor de farmaceuten maar ook voor de banken!!)
Voor een eerlijke verdeling van smerige bankzaken, heb ik ook het label Rabobank toegevoegd aan de labels direct onder dit bericht, door daarop te klikken krijg je artikelen over smerige zaken van deze bank te zien. Toevallig vandaag (28 januari 2021) gaf een topgraaier van de Rabobank toe dat de bank mede hoofdverantwoordelijk is voor de enorme milieu problemen die de intensieve landbouw en veehouderij hebben veroorzaakt en veroorzaken, waarbij Nederland zelfs één van de grootste uitstoters is van methaangas, een broeikasgas dat meer dan 80 keer zo sterk is dan CO2 en waarmee Nederland tevens een grote aanjager is van de klimaatverandering……
De
brutaliteit van de fascistische apartheidsstaat Israël kent werkelijk geen
grenzen meer (ach, dit is eigenlijk al heel lang zo): Israël heeft de VS
openlijk gedreigd Iran aan te zullen vallen als de VS toenadering
zoekt tot Iran en zich weer aansluit bij de nucleaire deal met Iran (ook
wel genoemd de P5+1 nucleaire deal, of: Joint Comprehensive Plan of Action >> JCPOA) Ondanks alle
controles op de nucleaire installaties van Iran blijft Israël zeggen dat deze deal een grote
zwendel is, Israël wil dan ook in het geheel geen vrede met Iran,
niet dat Iran ooit Israël heeft aangevallen, maar omdat Iran groepen
steunt die het opnemen voor de Palestijnen en ondanks dat Israël
zegt dat de raketten afgeschoten door de Palestijnen op haar
grondgebied uit Iran komen, heeft dit land daar nooit ook maar 1
bewijs voor geleverd……….
Het voorgaande terwijl men het kernenergie programma van Iran nauwlettend in de gaten houdt en de
controlerende partijen waaronder het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) stellen dat Iran
niet bezig is met het bouwen van een kernwapen, ondanks dat stellen de Israëlische
geheime diensten en politici dat Iran al bijna zo’n wapen
heeft………
Israël
heeft Washington dan ook te verstaan gegeven dat Israël op het
moment dat de VS zich weer aansluit bij de nucleaire deal, het land
over zal gaan tot het bombarderen van de nucleaire faciliteiten in
Iran……
Wat
Israël bereikt met dit soort schunnige dreigementen is dat steeds
meer inwoners van Iran achter het plan zullen gaan staan voor een
eigen kernwapen, immers Israël heeft meerdere van die wapens en zoals men in Iran (en elders) de grenzeloze agressie van Israël
kent, zal dit land zelfs niet aarzelen deze te gebruiken tegen
Iran en daarmee tegen het Iraanse volk……
Al is
dat waarschijnlijk niet eens nodig, immers in tegenstelling tot het
artikel hieronder, waarin wordt gesteld dat Israël alleen zal
optrekken tegen Iran (zonder de VS), heeft Israël intussen verdragen gesloten met soennitische arabische landen, die de pest hebben aan het
sjiitische Iran…… Zo kan het land met één van de best
uitgeruste legers op aarde, Saoedi-Arabië, bij wijze van spreken het
bloed van sjiieten wel drinken, zeker als die sjiieten uit Iran komen,
een vijandschap die al heel lang teruggaat, maar die verder is
‘opgebloeid’ door de humanitaire hulp van Iran aan het volk van
Jemen….. Ondanks leugens dat Iran raketten en ander wapentuig aan
de Houthi’s in Jemen zou leveren, is ook daar tot het moment van
vandaag geen flinter aan bewijs voor geleverd……..
Arie
Egozi, de schrijver van het hieronder opgenomen artikel, is het zo te
lezen wel eens met de scherpslijpers in Israël die onder meer zeggen
dat elke concessie aan Iran onherroepelijk tot meerdere Iraanse kernwapens
zal leiden, ze wijzen daarbij naar Noord-Korea dat ondanks alles
toch een kernwapen zou hebben, iets dat ik nog steeds betwijfel,
immers nooit werd er bovengronds na een ondergrondse kernproef
op de bewuste plek radioactiviteit gemeten en dat zou volgens deskundigen op zeker middels satellieten te
meten moeten zijn in de dagen na zo’n kernproef…. Deze deskundigen
verdenken Noord-Korea ervan bij elke proef een enorme hoeveelheid TNT
(of C4) tot ontploffing te brengen, dat zou de gewenste uitslag geven op de
Schaal van Richter…… (een apparaat dat aardbevingen registreert; e.e.a. daar een
ondergrondse kernproef een kleine aardbeving veroorzaakt…..)
Terwijl
Israël nu is begonnen met een genocide op de Palestijnen, dit
door het maar mondjesmaat doorlaten van medicatie en medische
hulp-middelen naar de Palestijnse gebieden, het land heeft zelfs een op de West bank nieuwgebouwde medische post t.b.v. de bestrijding
van het Coronavirus in puin gelegd daar de vergunning niet in orde
zou zijn en dat op zogenaamd Palestijns grondgebied (maar waar Israël
het voor het zeggen heeft en in feite de hele West Bank nog steeds
bezet houdt……)
Het is
te hopen dat Rusland Israël in bedwang kan houden, anders kunnen er
wel eens heel verschrikkelijke dingen gaan gebeuren en dat in een
gebied dat al door de VS met hulp van haar bips-likkende
NAVO-partners en Israël in vuur en vlam is gezet (oh vergeet ik nog
terreurstaat Saoedi-Arabië te noemen, dat land heeft de
terreurgroepen in Irak en Syrië gesteund en van wapens voorzien en
voert NB al jaren een genocide uit in Jemen >> alweer met hulp van de
VS, GB en Frankrijk, waar Nederland ook nog eens onderdelen van
wapensystemen levert aan deze terreurstaat…….. Ploumen zei toen
ze nog minister was in Rutte 2 dat ze niet kon uitsluiten dat S-A
met de wapenonderdelen van Nederland mensen vermoord…… (deze
arrogante trut die ook de ontwikkelingssamenwerking de nek om heeft
gedraaid, is nu voorzitter en lijsttrekker van de PvdA, nooit meer op
stemmen dus, op die waardeloze kl…partij, die overigens zo gauw ze aan
een kabinet meedoen, niet weten hoe snel ze de verkiezingsbeloften
door de papierversnipperaar moeten halen……
Het volgende bericht werd eerder geplaatst op Breaking Defense en door mij overgenomen van Information Clearing House (onder het artikel kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’ dit neemt wel enkele tientallen seconden tijd in beslag):
Israel
threatens U.S. Israelis
Say They’ll Attack Iran If US Eases Sanctions
By
Arie Egozi
January 26, 2021
“Information
Clearing House”
-TEL AVIV: Israel has said openly that it will attack Iran if the U.S
eases sanctions against the Shiite regime and agrees to go back to
the nuclear agreement the Jewish state claims is “the biggest hoax
in recent history.”
“Israel needs to
know — and fast — whether Washington plans to stop Iran’s race
to the bomb or take some action to do this,” a source told BD.
Israeli intelligence
is closely watching
the Iranian nuclear facilities. “The people who need to know
are updated by the hour” the source said.
Israel allegedly
attacked another Iranian target in Syria on Jan 21 and such attacks
are likely to continue. “This pressure will continue and grow, as a
preparation for a direct attack on targets in Iran,” the Israeli
source here added.
Ministers of the Likud
Party said earlier this week that the new US administration must not
“appease” Iran, and warned Tehran that the Jewish state will not
tolerate its military presence in Syria or accept its plans to build
a nuclear bomb.
One of the more direct
warnings came from Likud minister Tzachi Hanegbi , part of Bibi
Netanyahu’s inner circle. He said Israel could attack Iran’s
nuclear program if the United States rejoined the nuclear deal.
“If the United
States government rejoins the nuclear deal — and that seems to be
the stated policy as of now — the practical result will be that
Israel will again be alone against Iran. By the end of the deal Iran
will have received a green light from the world, including the United
States, to continue with its nuclear weapons program,” Hanegbi said
in an interview with Israel Kan news channel.
A top Israeli expert
on Iran and the Arab world, Mordechai Kedar, told Breaking D that he
is sure Washington will ignore all the Israel requests. “The new
administration will do everything to bring Iran back into the family
of nations, without really understand their real goals.”
Kedar added that this
will cause great fears in Saudi Arabia and the Gulf states. Israel
will be left alone to act in open and covert actions against the
Iranian nuclear program.
Kedar explained the
Iranian motivation: “They saw what happened to Libya and Muammar
Gaddafi after he stopped his nuclear program while at the same time,
they see how the world gently treats North Korea now that is has a
bomb. The lesson for Teheran is very clear.”
l, as US
President-elect Joe Biden has indicated he plans to do.
In recent months Iran
has signaled that it wants the end of the sanctions and has begun
enriching uranium to a level of 20%, in violation of its commitments
under the
Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA). At the same time,
Iran has emphasized that its action is reversible, and stands ready
to return to its obligations if the United States returns to the
agreement and lifts sanctions.
All the experts here
agree that any concession to Tehran will only accelerate this
country’s race to the bomb.
“Look at the North Korean example.
The same will happen in Iran “the sources said.
Iran has several
objectives, says Yossi Kuperwasser, former director general of the
Israel Ministry of Strategic Affairs and head of the research
division of IDF Military Intelligence. The first is shortening the
period needed to achieve adequate amounts of enriched uranium to a
level higher than 90% for producing a nuclear explosive device. Iran
currently has 4.5% enriched material that, if enriched further, will
be sufficient for more than two nuclear explosive devices. The time
it takes Iran to obtain the amount of uranium required for one device
from the moment it decides to do so (“breakout”) is about two
months, but if the enrichment to 20% is carried out only by the 1,000
centrifuges operating in the deep underground facility at Fordo, as
the Iranians have done so far, it will take longer. “The Iranians
recently installed cascades (sets) of advanced centrifuges at the
underground facility in Natanz, and if 20% enrichment is also
conducted there, the time needed to stockpile the material will be
shortened,” he says in a comprehensive paper he wrote for the Jerusalem Center for Public Affairs,
a thinktank here.
“Enriching uranium
to a level of 20% is also an expression of Iranian pluck. This is a
move with no immediate risk of a strong reaction from the United
States after the bluster of Tehran’s implied threats that did not
materialize into a violent Iranian response against the Americans on
the anniversary of the assassination of Qassem Suleimani. In this
respect, the Iranian measure is intended to help divert public
attention from the regime’s caution, which reflects recognition of
its weakness and recoils from widespread confrontation with the
United States, in light of U.S. warnings,” Kuperwasser writes.
The fourth and most
important goal is to make it clear to incoming President Biden that
his best option is to return quickly to the JCPOA.
The initial
international response to the move has been slack. More attention is
given to Iran’s hijacking of a South Korean tanker. Iran hopes to
get Seoul to release frozen Iranian funds.
“For now, Iran will
be happy to take that safe bet on the way to a toothless nuclear
agreement that will give them not only one nuclear bomb but a large
arsenal of nuclear weapons in a decade – without suffering
militarily or economically. The declared willingness of Iran to
return to the agreement testifies to its preferences.” Kuperwasser
says.
What’s the right
response? Send clear and unambiguous signals to Iran that any attempt
to move towards the acquiring of enough enriched uranium for the
production of nuclear weapons will be met harshly, with “all
options on the table.” At the same time, economic pressure must
continue to compel Iran to accept a new agreement that would
scrupulously prevent any possibility of its stockpiling nuclear
weapons. It must include full oversight everywhere and at all times,
the lifting of restrictions on the duration of the agreement, the
demolition of the enrichment facility in Fordo, and the inclusion of
ballistic missiles in the deal.Now, how will the Biden administration
react?
Het is vandaag precies 75 jaar geleden dat concentratiekamp Auschwitz werd bevrijd door het leger van de Sovjet-Unie.
Waarschijnlijk vanwege de avondklok-rellen was er vanmorgen amper aandacht voor deze zaak, althans op de 2 landelijke radio nieuwszenders die Nederland ‘rijk is’ (Radio1 en BNR). Lullig te horen dat een figuur als fascist Wilders vandaag in de Kamer (een debat over de rellen) met de gore beschuldigende vinger naar de Nederlandse Marokkanen durfde te wijzen als daders voor de rellen……
Wilders had even geen rekening gehouden met DENK dat een paar alerte politici heeft, Tunahan Kuzu van die partij voegde hem dan ook ‘fijntjes toe’ dat Wilders even was vergeten dat de rellen in Urk (voor 99,9% wit) en het belagen van een ziekenhuis in Enschede werd gedaan door witte relschoppers…… (ha! ha! ha! altijd leuk als Wilders plat op de bek gaat!!)
Echter het is bepaald niet om te lachen als je ziet dat de fascistische partijen in de EU met elke verkiezing groter worden (met uitzondering van Ukip in Groot-Brittannië), hetzelfde gebeurde voorafgaand aan WOII en met name in Oost-Europa en delen van Zuid-Europa was het wat dat betreft bal (zoals we nu ook weer zien)…… Niet voor niets ook dat de Sovjet-Unie de Oost-Europese landen toevoegde aan de Unie van Sovjet-staten…….
Maar vergeet nooit dat de Joden voorafgaand aan WOII in het grootste deel van Europa werden gediscrimineerd, waar deze verdrukte bevolkingsgroep in Oost-Europa regelmatig met pogroms te maken had, barbaarse slachtpartijen waar Joden in massa’s werden vermoord en dat op de meest walgelijke manieren, zoals deze mensen (hele gezinnen inclusief de grootouders) opsluiten in schuren, waarna die vervolgens in brand werden gestoken……
De Joden zijn intussen ingewisseld voor in chronologische volgorde: Turken, Marokkanen en nu zo ongeveer alles wat maar ruikt naar islam…… Andere groepen die werden vermoord in doodskampen van de nazi’s waren Roma, Sinti en homo’s (en uiteraard niet te vergeten linkse tegenstanders van de nazi’s), lullig maar deze groepen worden nog steeds gediscrimineerd en waar men het leven voor deze mensen bijna onmogelijk maakt en dat weer hoofdzakelijk in Oost-Europa, al kan je het Nederlandse beleid tegen Roma en Sinti en andere reizigers (‘zigeuners’) ook aanwijzen als een fascistisch beleid, zoals oud-PvdA-wethouder van Den Haag Norder die deze mensen verjoeg van hun woonstek onder de dooddoener: ‘normalisering’ (deze normaliseringspolitiek is zelfs door de EU veroordeeld!!!)……….
De vervolging heden ten dag van homo’s en andere LGBT mensen is wel vooral toe te wijzen aan Oost-Europese landen, NB voor een groot deel lid van de EU, het monster dat Europa zou kunnen veranderen in een grotendeels fascistisch werelddeel…..
Arbeid maakt nooit vrij!!
75 jaar bevrijding van Auschwitz zou de Europeanen moeten aanzetten tot het veroordelen van alle vormen van fascisme, waarbij niet moet worden vergeten dat de neoliberale ideologie in feite ook een fascistische is……