Keer op keer worden er graven gevonden van kinderen die zijn omgekomen in wat men ‘residential schools’ noemt in Canada, kinderen van de oorspronkelijke volkeren (‘indianen’) die zwaar werden mishandeld (zeg maar gerust gemarteld) als ze het waagden de taal van hun volk te spreken, maar ook kinderen die seksueel werden misbruikt door de leraren (rk geestelijken) van die scholen, vooral in de rooms-katholieke scholen kwamen veel kinderen om het leven, waar je zou moeten spreken over moord…….
Eén van de opgravingen van kinderlijken bij een rk ‘residential school’, waarvoor ook de Canadese regering als schuldig moet worden aangewezen, daar die toestemming heeft gegeven voor de roof van de kinderen en de heropvoeding van deze kinderen. De Canadese opperploert Trudeau had eerder het gore lef alle schuld af te wentelen op de rk kerk….
Een dertigtal stamhoofden en slachtoffers van die scholen gaan binnenkort naar het Vaticaan, waar de wolf in schaapskleren, paus Franciscus hen zal ontmoeten en naar verwachting zijn ‘welgemeende excuses’ zal uitspreken over wat er op die scholen is gebeurd. Voor wat die excuses waard zijn >> volgens zeggen zal Franciscus ook maatregelen aankondigen die het mishandelen en misbruiken van kinderen in de toekomst moet voorkomen. Het meest belangrijke dat Franciscus zou moeten aankondigen zal niet gebeuren >> het afschaffen van het celibaat, immers daarmee kweek je zwaar seksueel gefrustreerden, die zich ook in de (nabije) toekomst zullen vergrijpen aan kinderen die hen worden toevertrouwd (overigens ook nonnen zijn in niet geringe mate seksueel mishandeld en verkracht door deze frustraten…..)……
Dat was het nog niet, hoorde vannacht op CBC Radio1 een geschiedkundige van de oorspronkelijke Canadese volkeren, die vertelde over het Anima Mundi Ethnological Museum in Vaticaanstad waar zich naar schatting 81.000 voorwerpen (waaronder een enorm aantal kunstschatten) bevinden van de oorspronkelijke volkeren die de wereld rijk is…… Ongelofelijk maar waar: dit museum is niet toegankelijk voor deskundigen van die oorspronkelijke volkeren, maar wel voor witte Europeaanse deskundigen….. Meermaals heeft de Canadese geschiedkundige (van wie ik de naam niet meekreeg >> te laat afgestemd op de zender) het Vaticaan verzocht dit museum te mogen bezoeken en evenzo vaak werd er niet gereageerd op zijn verzoeken, hij hoopt dan ook tijdens het bezoek wel toegang te krijgen zodat hij de door rk geestelijken gestolen voorwerpen en kunstschatten, naar schatting 200, kan inventariseren om ze terug te kunnen eisen….
Volkomen terecht stelt deze deskundige dat de rk kerk (en overigens ook protestantse kerkgemeenschappen) de cultuur uit de kinderen van deze oorspronkelijke volkeren hebben gehaald (nogmaals vooral met veel geweld) en daarmee ook uit de gemeenschappen van deze volkeren, waar de rk kerk nu de plicht heeft om de getuigen van deze cultuur (de voorwerpen en kunstschatten) terug te geven aan deze gemeenschappen.
De top van de rk kerk is een stel smerige bedriegers die in feite zouden moeten worden geïsoleerd en het is de hoogste tijd dat de rk gelovigen zich eindelijk afkeren van een kerk die bekend staat om het misbruiken van kinderen en vrouwen…. Daar is wat mij betreft nog aan toe te voegen dat deze kerk verantwoordelijk is voor de enorme genocide op de oorspronkelijke volkeren van de drie Amerika’s en daarbij de cultuur van deze volkeren heeft willen uitwissen en dat is in veel gevallen nog gelukt ook, neem de oorspronkelijke volkeren van Latijns Amerika die veelal het rk geloof aanhangen…… Hetzelfde geldt overigens ook voor de protestantse kerken en moslim geestelijken in een aantal islamitische landen…….
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
Een Twitterbericht van Patrick Savalle verwijst naar een artikel van Newsweek, waarin een heel ander beeld wordt geschetst van de Russische inval in Oekraïne dan de westerse volkeren dag in dag uit wordt voorgehouden, waar de reguliere media en het grootste deel van de westerse politici Rusland afschilderen als een demonisch land dat zonder enige reden Oekraïne aanvalt, daarbij zoveel mogelijk burgerslachtoffers maakt en steden vernietigt. De fratsenmaker en president van Oekraïne Zelensky noemt het gebeuren zelfs een genocide >> deze figuur begrijpt werkelijk niet wat dat begrip inhoudt en is overduidelijk bezig om het westen op te hitsen tegen Rusland, terwijl hij in zijn regeerperiode niets heeft gedaan aan het feit dat zijn leger en dan m.n. de neonazi-bataljons de burgers van de afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk al vanaf 2014 voortdurend hebben gebombardeerd, zich daarbij niets hebben aangetrokken van wapenstilstanden en terugtrekking van zware wapens, iets wat men nu deze staatjes probeert aan te wrijven, terwijl die alleen reageerden op de bombardementen van hun steden en dorpen en dan deze neonazi’s te lijf gingen en gaan….. Niet voor niets zijn in die staatjes meer dan 13.000 mensen omgekomen, ofwel die werden vermoord in ernstige oorlogsmisdaden begaan door het Oekraïense leger…… Zelensky heeft die neonazi-bataljons minstens één keer bezocht en hen geprezen voor het ‘goede werk……’
Totaal geen aandacht in de reguliere westerse media wat betreft het voorgaande, media die maar al te graag deze burgers demoniseerden als door Rusland gesteunde ‘rebellen’ (de manier waarop men dit bracht en brengt doet eerder denken aan terroristen…), die zich ‘om niets hebben afgescheiden’ van Oekraïne >> alsof de coup tegen de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj nooit heeft plaatsgevonden, waar men de afgescheiden staatjes beschuldigt met het geweld te zijn begonnen en waarbij de westerse media stelden dat deze staatjes lak hebben aan de afgesproken wapenstilstanden…. In werkelijkheid proberen de militairen van die staatjes hun burgers te beschermen tegen oorlogsmisdaden van de neonazi’s…….
Vergeet verder niet dat de neonazi’s vanaf 2014 in feite de Oekraïense regering controleren, lastige politici van de oppositie hebben aangevallen en vermoord, maar ook etnische Russen en journalisten hebben vermoord dan wel zwaar en gewelddadig hebben geïntimideerd….. Het voorgaande nog buiten het feit dat in Oekraïne al vanaf 2014 een aantal politieke partijen werden verboden……
Terug naar het Newsweek artikel waarin men geen ‘westerse agenten van Rusland’ citeert, of critici die men ‘Russische trollen’ durft te noemen, maar inlichtingen experts uit de VS en zelfs twee luchtmachtofficieren van de VS, ofwel het artikel komt ‘uit onverdachte hoek’.
Uit het artikel van Newsweek valt duidelijk op te maken dat Rusland (en daarmee Putin die door het westen als de grote oorlogsmisdadiger wordt afgeschilderd) juist probeert burgers te sparen en de schade aan steden en dorpen zoveel mogelijk probeert te voorkomen….. Vergeet hierbij niet dat Oekraïners door de Zelensky regering werden opgeroepen zich gewapend te verzetten tegen Russische troepen, een oproep die door een flink aantal burgers werd opgevolgd, waarbij ze tankvallen hebben aangelegd en hun appartementen complexen hebben veranderd in ‘militaire’ commandoposten en zelfs hebben versterkt als posten van waaruit men Russische militairen en voertuigen kan bestoken en dat daadwerkelijk hebben gedaan, ofwel dat is vragen om aanvallen van het Russische leger…..
Ook de leugens dat Rusland chemische en biologische wapens zou willen inzetten maakt deel uit van de westerse propaganda tegen Rusland en haar president Putin, waar de westerse media en politici deze door de VS gelanceerde leugen blijven herhalen en stellen dat de Russische beschuldiging over een groot aantal laboratoria in Oekraïne (waar de VS met de scepter zwaait) die zijn en worden gebruikt om biologische en chemische wapens te ontwikkelen, een complottheorie is terwijl NB de VS staatssecretaris voor politieke zaken, Nuland heeft toegeven dat e.e.a. klopt*, waarbij ze stelde bang te zijn dat de al ontwikkelde biologische wapens in handen zouden vallen van het Russische leger……. Daaarom ook heeft de VS aangedrongen bij Oekraïne de gegevens en opgelagen stoffen in die laboratoria te vernietigen….. Niets ook in de westerse media over het feit dat Zelensky vuile bommen wilde maken (bommen met verrijkt uranium), de reden waarom Rusland zo snel kerncentrales van Oekraïne heeft ingenomen.
Lees het artikel van Newsweek en geeft het door, er dient een eind te komen aan de meer dan belachelijke en alom aanwezige anti-Russische propaganda, terwijl juist het westen met de VS voorop de Russische actie hebben uitgelokt, door het tarten van Rusland, in feite een wereldmacht met kernwapens……. Tarten door ten eerste de steeds verdere uitbreiding van de NAVO naar de westgrens van Rusland en dat tegen de afspraken die werden gemaakt met Rusland voor de hereniging van de beide Duitslanden in 1990 en het opheffen van het Warschaupact (dat indertijd werd opgericht als antwoord op de NAVO, vergeet dat nooit!!), ofwel tegen het opnemen van Oekraïne als lid van de NAVO terwijl er
met grote regelmaat al NAVO troepen aanwezig waren in dat land, niet
alleen als wapeninstructeurs, maar ook om te oefenen met het Oekraïense
leger, daarnaast heeft het land al enorme wapenleveringen ontvangen van
diverse NAVO landen….. Ten tweede het oprichten van een raketschild door de VS in Polen, Roemenië en Tsjechië, zogenaamd gericht tegen raketten uit Iran en Noord-Korea, terwijl die verdedigingsraketten in een mum van tijd kunnen worden veranderd in aanvalsraketten met meerdere al aanwezige kernkoppen**, waarmee de VS het INF-verdrag op grove en valse manier heeft geschonden……*** Ten derde door de stationering van NAVO troepen in Oost-Europese landen en de bijna het jaarrond plaatsvindende militaire oefeningen langs de grens van Rusland en voor haar territoriale wateren, oefeningen ook op het binnenvallen van Russisch grondgebied…..
Wat betreft de NAVO oefeningen: wij horen alleen over de grote NAVO oefeningen (over de doorlopende oefeningen langs de Russische grens horen we zo goed als niets), zoals die nu plaatsvindt in Noorwegen onder de naam ‘Cold Response 22’, ofwel ‘Koude Reactie 22’ en daarmee denkt de NAVO nogmaals te kunnen bewijzen dat het een verdedigingsorganisatie is, terwijl dit terreurbondgenootschap (altijd onder militair opperbevel van de VS) aan diverse illegale oorlogen van de VS heeft meegedaan en nog meedoet…… Illegale oorlogen overigens waarbij vergeleken het gebeuren in Oekraïne kinderwerk is, zo hebben deze illegale oorlogen de afgelopen 21 jaar aan meer dan 5 miljoen mensen het leven gekost, ofwel die werden vermoord door de VS en haar oorlogshond NAVO (waarbij de oorlogsmisdaden die door Nederland werden begaan zijn betaald met ons belastinggeld…..)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer het artikel en plaats het links in de app, je ziet
de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt)
As destructive as the Ukraine war is, Russia is causing less damage
and killing fewer civilians than it could, U.S. intelligence experts
say.
Russia’s conduct in the brutal war tells a different story than the widely accepted view that Vladimir Putin
is intent on demolishing Ukraine and inflicting maximum civilian
damage—and it reveals the Russian leader’s strategic balancing act. If
Russia were more intentionally destructive, the clamoring for U.S. and NATO
intervention would be louder. And if Russia were all-in, Putin might
find himself with no way out. Instead, his goal is to take enough
territory on the ground to have something to negotiate with, while
putting the government of Ukraine in a position where they have to
negotiate.
Vladimir Putin’s bombs could devastate Ukraine but
he’s holding back. A Ukrainian serviceman looks on as he stands in front
of a burning warehouse after a shelling in Kyiv on March 17, 2022. ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images
Understanding the thinking behind Russia’s limited attacks could help map a path towards peace, experts say.
In
nearly a month since Russia invaded, dozens of Ukrainian cities and
towns have fallen, and the fight over the country’s largest cities
continues. United Nations human rights specialists say that some 900 civilians have died in the fighting (U.S. intelligence puts that number
at least five times UN estimates). About 6.5 million Ukrainians have
also become internally displaced (15 percent of the entire population),
half of them leaving the country to find safety.
“The destruction is massive,” a senior analyst working at the Defense Intelligence Agency (DIA) tells Newsweek, “especially when compared with what Europeans and Americans are used to seeing.”
But,
the analyst says, the damage associated with a contested ground war
involving peer opponents shouldn’t blind people to what is really
happening. (The analyst requested anonymity in order to speak about
classified matters.) “The heart of Kyiv has barely been touched. And
almost all of the long-range strikes have been aimed at military
targets.”
In the capital, most observable to the west, Kyiv city
authorities say that some 55 buildings have been damaged and that 222
people have died since February 24. It is a city of 2.8 million people.
“We
need to understand Russia’s actual conduct,” says a retired Air Force
officer, a lawyer by training who has been involved in approving targets
for U.S. fights in Iraq and Afghanistan. The officer currently works as
an analyst with a large military contractor advising the Pentagon and was granted anonymity in order to speak candidly.
“If
we merely convince ourselves that Russia is bombing indiscriminately,
or [that] it is failing to inflict more harm because its personnel are
not up to the task or because it is technically inept, then we are not
seeing the real conflict.”
In the analyst’s view, though the war
has led to unprecedented destruction in the south and east, the Russian
military has actually been showing restraint in its long-range attacks.
As
of the past weekend, in 24 days of conflict, Russia has flown some
1,400 strike sorties and delivered almost 1,000 missiles (by contrast,
the United States flew more sorties and delivered more weapons
in the first day of the 2003 Iraq war). The vast majority of the
airstrikes are over the battlefield, with Russian aircraft providing
“close air support” to ground forces. The remainder—less than 20
percent, according to U.S. experts—has been aimed at military airfields,
barracks and supporting depots.
A proportion of those strikes have damaged and destroyed civilian
structures and killed and injured innocent civilians, but the level of
death and destruction is low compared to Russia’s capacity.
“I
know it’s hard … to swallow that the carnage and destruction could be
much worse than it is,” says the DIA analyst. “But that’s what the facts
show. This suggests to me, at least, that Putin is not intentionally
attacking civilians, that perhaps he is mindful that he needs to limit
damage in order to leave an out for negotiations.”
Russia began
its invasion of Ukraine on February 24 with an air and missile attack
targeted against some 65 airfields and military installations. On the
first night, at least 11 airfields were attacked. Some 50 additional
military installations and air defense sites were hit, including 18
early-warning radar facilities.
In these initial salvos, a total
of some 240 weapons were expended, including 166 air-, ground-, and
sea-based missiles. Though there were a good number of longer-range
bombers (flying from Russian soil), most of the airstrikes were
shorter-range and most of the missiles launched were also short-range
types of the Iskander (NATO SS-26 Stone) and Tochka (NATO SS-21 Scarab)
classes.
The breadth of the attack—north to south, east to
west—led many observers to compare the opening bombardment to a pattern
seen in U.S. wars in Afghanistan and Iraq, where large salvos
concentrating on air defenses and airfields had the intent of
establishing air superiority, a shock strike that would then open the
skies for follow-on bombing at will. When it came to Ukraine, not only
did many observers “mirror-image” Russian objectives to match U.S.
practices, they also made premature (and incorrect) observations that
Russia was fighting such a conflict.
Even before Russian ground
forces reached Kyiv and other cities, this narrative goes, the air and
missile forces would have so damaged Ukraine—including its
communications and other infrastructure needed for defenses to continue
working—that it would secure victory on the ground.
Russia has not achieved any of these goals. Though the outlines of
its first night of strikes suggested an air superiority campaign and an
intense and focused destruction of Ukraine’s military, after a month of
war, continued targeting tells a different story. Russia still hasn’t
completely knocked out the Ukrainian air force, nor has it established
air superiority. Airfields away from the battlefield are mostly still
operable and some (in major cities) haven’t been bombed at all. The
fabric of communications in the country continues to operate intact.
There has been no methodical Russian attack on transportation routes or
bridges to impede Ukrainian ground defenses or supplies. Though
electrical power plants have been hit, they are all in contested
territory or near military installations and deployments. None have been
intentionally targeted.
In fact, there has been no methodical
bombing campaign to achieve any systemic outcome of a strategic nature.
Air and missile strikes, which initially seemed to tell one story, have
almost exclusively been in direct support of ground forces.
“Think of the Russian Air force as flying artillery,” says the retired senior U.S. Air Force officer, who communicated with Newsweek
via email. “It’s not an independent arm. It has undertaken no strategic
air campaign as American observers might be used to from the last 30
years of American conflict.”
Ukrainian air defenses, both fixed and mobile missiles, have proven resilient and deadly.
“The
Air Defense’s survivability and efficacy have surprised many, not only
in Kyiv, but also across the country,” Kyiv-based military expert Oleg
Zhdanov told the Kyiv Independent.
Ukrainian military reporter Illia Ponomarenko says that the air defense system defending Kyiv from aircraft and missiles “has been particularly effective.
“Most missiles targeting the city are successfully intercepted,” Ponomarenko says.
Russia
did not bomb stationary air defense emplacements protecting cities.
U.S. analysts say Putin’s generals were particularly reluctant to attack
urban targets in Kyiv.
As a result, regardless of the Kremlin’s
plans—whether Russia was actually seeking air superiority or intended to
limit damage in Kyiv—there is no question that Putin has had to revise
the long-range attack plan.
Over the course of almost four weeks,
missiles fired at Kyiv have been scarce. Ukrainian media have reported
just more than a dozen incidents involving Russian cruise and ballistic
missiles intercepted over the city and its closest suburbs since
February 24. And all of them, U.S. experts say, have been clearly headed
for legitimate military targets.
“The fact that the mobile S-300 SAM systems are still operating is a
powerful indictment of Russia’s ability to conduct dynamic or
time-sensitive targeting,” the Atlantic Council asserted this week in a
military brief.
The DIA analyst disagrees: “For whatever reason,
clearly the Russians have been reluctant to strike inside the urban
megalopolis of Kyiv.
“Yes they might not be up to the U.S. task
[in dynamic targeting] or in establishing air superiority … But this
is the Russian air force, subordinate to the ground forces. And this war
is different: it’s being fought on the ground, where everything
strategic that Russia might destroy in front of its forces—bridges,
communications, airfields, etc.—also becomes unusable to them as they
move forward.”
From the very beginning of air strikes, both U.S.
analysts agree, some of the limited air and missile attacks have also
had some internal logic. Take, for instance, the airfield at Hostomel,
northwest of Kyiv. It wasn’t directly attacked because Russia initially
used it to land paratroopers, with the hope of advancing to the capital
city. Instead the airfield and the surrounding countryside became the
scene a major battle, as Ukrainian forces mounted a fierce defense.
In
the south, Kherson airport also wasn’t attacked. The reason has become
clear: Russia is now using that very airfield to stage its own forces.
In
Kyiv, only one of the major airports was struck, in Boryspil. The news
media reported that the “international airport” was hit, but the dual
civil-military airfield is also home to Ukraine Air Force’s 15th
Transport Wing, including the presidential Tu-134 jet that might have
been used by Ukrainian President Zelensky if he chose to evacuate. The
other major civilian Kyiv airport, Zhulyany, has never been attacked.
Nor have two civil airports in Kharkiv (Ukraine’s second largest city)
been attacked.
Russia started the war with some 300 combat
aircraft in Belarus and western Russia within range of Ukraine. Those
and other aircraft pulled into the war have been flying about 80 strike
sorties (individual flights) daily. Ukraine claims that 95 of those
Russian aircraft have been lost, either shot down by air defenders or
due to human error and technical problems. (Russia has moved additional
aircraft from other bases to replenish most of its losses.)
The
strikes inside major cities (Kyiv, Kharkiv, and Odessa) have not only
been limited, but the retired U.S. Air Force officer points out that
even when long-range aviation—Russian Tu-95 “Bear” bombers delivering
cruise and hypersonic missiles —have flown strikes in western Ukraine,
away from the battlefield, they have been directed at military targets.
And there has been strategic logic, at least in Russia’s view.
“They’ve been signaling,” the retired officer says. “Western
airfields [at Lutsk, L’viv, and Ivano-Frankivsk] were hit because they
were the most likely steppingstones for donated fighter aircraft coming
in from Poland and eastern European countries. When those targets were
prepped,” he adds, “there was also talk of a western no-fly zone where
those [western] airfields might have been essential.
“And the
so-called peacekeeper training ground [in Yaroviv] was hit because it
was the place where the ‘international legion’ was to have trained,” the
officer says. “Moscow even announced that.”
Russia, the DIA
analyst adds, has also been careful not to cause escalation onto
Belorussian or Russian territory, or to provoke NATO. Despite operating
from Belarus, Russian ground and air operations have mostly been
confined to the southeastern portion of the country. And the attacks in
western Ukraine, have been careful to avoid NATO airspace. For example,
the Ukrainian airbase at Lutsk, home to the 204th Aviation Wing and just
70 miles south of the Belarus, was attacked March 13th by long-range
bombers. The missiles were launched from the south, from over the Black
Sea.
None of this is to suggest that Russia is not at fault in its
invasion, or that the destruction and the civilian deaths, injuries and
dislocation aren’t due to its aggression. Evidence on the battlefield,
where there has been grinding fight for territory—in Kharkiv, in the
contested front line towns like Mariupol, Mikolaiiv, and Sumy in the
east; and Chernihiv northeast of Kyiv—indicates that civilian deaths
have been much higher where ground forces are operating.
Even
though the majority of Russian airstrikes have taken place in these
areas, the increased civilian harm is due to the use of artillery and
multiple rocket launchers, not Russian air or long-range missile
strikes.
“People are talking about Grozny [in Chechnya] and Aleppo
[in Syria], and the razing of Ukrainian cities” a second retired U.S.
Air Force senior officer tells Newsweek. “But even in the case
of southern cities, where artillery and rockets are within range of
populated centers, the strikes seem to be trying to target Ukrainian
military units, many of which by necessity operating from inside urban
areas.”
The officer requested anonymity because he is being
privately briefed on the war by the Pentagon and is not authorized to
speak to the news media.
He and the other analysts who spoke to Newsweek
argue not only that the destruction is only a small fraction of what is
possible, but also that they see a glimmer of hope in a fact-based
analysis of what Russia has done.
“I was initially puzzled as to
why more long-range missiles haven’t been sent into Kyiv and other major
cities such as Odesa, and also why long-range aviation hasn’t been used
more in strategic attacks,” says the second senior officer. “But then I
had to shift to see the war through [Vladimir] Putin’s eyes.”
“Caught
with his pants down, perhaps Putin indeed pivoted after he realized
that Ukraine wasn’t going to be a cakewalk and that Kyiv wasn’t
conquerable. Maybe he decided to solely focus on taking territory along
the periphery and linking up his consolidations in the south, to be in a
position to hold enough territory to extract concessions from Ukraine
and the west—security guarantees or some demilitarized zone.”
The
second senior officer says that Putin obviously continues to apply
pressure against Kyiv, but Russia hasn’t shifted much of its own forces
and has continued to back off bombing in the city proper.
“In that, maybe he is leaving room for a political settlement,” the officer says.
Sunday, Volodymyr Zelensky told CNN
he is prepared to talk to the Russian president. “I’m ready for
negotiations with him. I was ready for the last two years. And I think
that without negotiations, we cannot end this war,” said Zelensky.
The
fact that both sides are talking, experts say, indicates not only how
shocked they are by the destructiveness of a land war in Europe, but are
also stymied in achieving their military objectives. As Russia
advances, it is running out of supplies. Its forces are also exhausted.
As Ukraine continues its valiant defense, it too is reaching the limits
of human endurance, facing major losses and running low on ammunition.
Daria
Ivanova cries as she cleans the rubble from her flat in a building
which got hit by a rocket on March 15, 2022 in Mostytska Street in Kyiv,
Ukraine. Anastasia Vlasova/Getty Images
It is now absolutely clear, all U.S. observers
agree, that Putin and his generals overestimated their own military
prowess while grossly underestimating Ukraine’s defenses.
“I’m
frustrated by the current narrative—that Russia is intentionally
targeting civilians, that it is demolishing cities, and that Putin
doesn’t care. Such a distorted view stands in the way of finding an end
before true disaster hits or the war spreads to the rest of Europe,” the
second U.S. Air Force officer says.
Heartbreaking images make it
easy for the news to focus on the war’s damage to buildings and lives.
But in proportion to the intensity of the fighting (or Russia’s
capacity), things could indeed be much worse.
“I know that the
news keeps repeating that Putin is targeting civilians, but there is no
evidence that Russia is intentionally doing so,” says the DIA analyst.
“In fact, I’d say that Russian could be killing thousands more civilians
if it wanted to.”
“I’m no com-symp,” the analyst says. “Russia is
dead wrong, and Putin needs to be punished. But in terms of concluding
the war in a way that both sides can accept and where we don’t see
Armageddon, the air and missile war provides positive signs.”
Every
war is unique and awful, and Ukraine is no different. But Russia’s
choice to modulate its destructiveness is an important counterintuitive
element. Vladimir Putin can’t easily win; he can’t accept loss or
retreat; and he can’t escalate. He has to keep destruction and pressure
at a very careful, just-bad-enough level to keep some advantage.
“I
know it’s thin consolation that it could be a lot worse,” the DIA
analyst says, “but to understand how that is the case should really
change people’s perspectives, even inside the U.S. government, as to how
to end this.”
** Men beschuldigt Rusland ervan kernwapens te willen gebruiken, terwijl juist de VS en Groot-Brittannie al in 2015 lieten weten het kernwapen niet langer te zien als een afschrikkingswapen (te gebruiken nadat men zelf met kernwapens wordt aangevallen), maar juist ook te gebruiken als eerste aanvalswapen….. Toen Rusland een paar maanden later hetzelfde liet weten, ging het westen (reguliere media, een groot deel van de westerse politici en rechtse denktanks) volkomen hypocriet en hysterisch het dak uit…… Voorts zijn het juist (ex-) top militairen uit de VS die ongevraagd en gevraagd door dezelfde media maar al te graag laten weten dat de VS een kernoorlog tegen Rusland en China kan winnen…… Hoe volkomen knettergek moet je zijn??!!!
*** De VS trok zich terug uit het INF-verdrag met de smerige beschuldiging dat Rusland dit verdrag zou hebben geschonden met nieuw ontwikkelde (kern-) raketten, echter op uitnodigingen van Rusland deze raketten te komen inspecteren ging de VS meermaals niet in….. Het is wat mij betreft dan ook overduidelijk dat de VS met het raketschild een nieuwe stap heeft gezet richting een kernoorlog met Rusland (WOIII), waarbij het hierboven aangehaalde nieuwe beleid ten aanzien van kernwapens door de VS en GB >> het kernwapen als aanvalswapen te zien i.p.v. als afschrikkingswapen, de eerste stap was!!! Dit zoals gezegd ondersteund door top-legerorfficieren in de VS die keer op keer zeggen dat een kernoorlog tegen Rusland en/of China is te winnen……..
‘Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!‘
Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, vorig jaar werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….
William Endahl vraagt zich in een nieuw artikel af wat de reden is voor de Russische inval in Oekraïne en komt daarbij op een heel andere uitkomst dan men de westerse volkeren met onvervalste anti-Russische propaganda dag in dag uit voorhoudt en dat laatste op zo’n manier dat je eigenlijk van hersenspoelen moet spreken…… (woorden van kritiek op Oekraïne in westerse radioprogramma’s zijn uit den boze, worden afgedaan als complottheorie, dan wel voorgesteld als zou dit zijn gebruikt door een Russische agent, althans als het al wordt uitgezonden >> wanneer het gaat om een enkele kritische inbeller voor een radioprogramma wordt deze meestal afgeblaft door de presentator en een eventueel aanwezige ‘deskundige’, dan wel men doet er het zwijgen toe als het gaat om een (te) goed geïnformeerde persoon…….
Engdahl begint zijn artikel met een korte uiteenzetting over wat er begin 90er jaren van de vorige eeuw gebeurde, toen Gorbatsjov de stekker uit de Sovjet-Unie en het militaire bondgenootschap Warschaupact trok. Als zovelen eerder al hebben gedaan wijst hij op de meermaals herhaalde belofte van westerse regeringen en de NAVO dat geen van de voormalige bondgenoten van het Warschaupact zouden worden opgenomen in de NAVO, ofwel dat de NAVO zich niet uit zou breiden richting Moskou. Met name de belofte van de destijds VS minister van buitenlandse zaken James Baker III wordt door Engdahl aangehaald, deze zei destijds letterlijk dat de NAVO geen inch zou opschuiven richting Moskou…..
Washington heeft daarna jarenlang gelogen dat er geen sprake was van een dergelijke overeenkomst en heeft in feite Polen, Roemenië, Tsjechië, Hongarije en de Baltisch Staten ingelijfd bij de NAVO, daarmee kwam de NAVO op schootsafstand te staan met Rusland en haar steden….. Verderop herinnert Engdahl aan het raketschild van de VS in Polen, Roemenië en Tsjechië (het was mij niet bekend dat dit schild deels ook in Tsjechië zou zijn gebouwd), zogenaamd tegen raketten uit Iran en Noord-Korea, terwijl de raketten van dat schild in zeer korte tijd kunnen worden uitgerust met meerdere al aanwezige kernkoppen en daarmee kunnen deze raketten meerdere Russische steden vernietigen……. (binnen de verboden afstand van 500 tot 5.500 kilometer, zoals vastgelegd in het INF-verdrag) Dit was dan ook de reden waarom de VS Rusland beschuldigde raketten te hebben ontwikkeld die het INF-verdrag schenden, terwijl juist de raketten van het VS raketschild als aanvalsraketten dat verdrag schenden….. Op meerdere uitnodigingen van Rusland aan de VS om haar nieuwe raketten te inspecteren, zodat men kon zien dat ze geen bedreiging vormen voor het INF-verdrag, heeft de VS negatief gereageerd en als klap op de vuurpijl zich teruggetrokken uit het INF-verdrag met als reden dat Rusland het verdrag zou hebben geschonden……. Moet je nagaan wat een smerig spel van de VS, maar ja wat wil je >> de VS is verreweg de grootste terreurentiteit ter wereld……
Verder besteedt Engdahl aandacht aan de wil van Oekraïne om een vuile bom te maken, ofwel een bom met verrijkt uranium, op 19 februari jl. heeft de Oekraïense president Zelensky zelfs gedreigd dit wapen eventueel in te zetten op eigen grondgebied…… Vandaar ook de snelle overname door Rusland van Oekraïense kerncentrales. Ook de militaire laboratoria in Oekraïne waar biologische (en chemische) wapens worden gefabriceerd komen aan bod in het schrijven van Engdahl. Dit verhaal wordt in het westen door de politiek en de reguliere media afgedaan als een complottheorie en door VS president Biden en het Pentagon neergezet als zijnde een excuus voor Rusland om zelf dit soort wapens in te zetten….. Het is intussen op meerder manieren duidelijk geworden dat de beschuldiging van Rusland over deze laboratoria (veelal in de buurt van de Oekraïens – Russische grens) geen onzin is, zelfs Nuland, de VS staatssecretaris van politieke zaken, heeft e.e.a. toegegeven……* (en desondanks blijft het merendeel van de westerse media en het grootste deel van de westerse politici dit ontkennen >> te zot voor woorden!!!)
Lees het artikel van Engdahl en geeft het door, de westerse propaganda machine moet gestopt worden wil men de vrede kunnen herstellen in Oekraïne en Rusland de zekerheid geven dat het niets te vrezen heeft van de NAVO, dit bereik je niet door nog meer NAVO troepen te stationeren langs de westgrens van Rusland, zoals oorlogshitser en NAVO zetbaas voor de VS, opperhufter Stoltenberg gisteren liet weten…… Vergeet niet dat de Russische actie in Oekraïne volledig is te danken aan het westen en dan m.n. de VS!!
De VS heeft het nu helemaal voor elkaar: gisteren kondigde oorlogsmisdadiger Joe Biden aan dat de VS enorme leveringen van uiterst vuil gewonnen (en gesubsidieerde) schaliegas in de vorm van LNG (het omzetten van dat gas naar LNG is ook nog eens vervuilend) aan de EU zal leveren, peperduur gas dat verder met uiterst vervuilende tankers moet worden vervoerd naar Europa….. Al was dit al de opzet toen men de meer dan belachelijke sancties tegen Rusland instelde, niet voor niets dat de VS al sinds de fascistische psychopaat Trump heeft aangedrongen te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2 (NS2) gaspijpleiding van Rusland door de Oostzee naar Duitsland, schoft Blinken, de huidige minister van buitenlandse zaken in de VS, dreigde eerder bedrijven met sancties als ze meewerkten aan de aanleg van die pijpleiding ……
Onder leiding van de VS heeft het westen sancties tegen Rusland ingesteld, terwijl dat land nog niet in de schaduw kan staan van de VS als het gaat om het begaan van oorlogsmisdaden en grootschalige terreur, zo heeft de VS alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen vermoord in illegale oorlogen, geheime militaire acties en het vermoorden van verdachten (een zware misdaad) met drones, bij de laatste grote hoeveelheid moorden werd meer dan 90% van de slachtoffers niet eens verdacht…… (veelal vrouwen en kinderen….) Illegale sancties van de VS tegen andere landen als Venezuela en Iran moeten de laatste jaren ook al aan een paar honderdduizend mensen het leven hebben gekost, vorig jaar stond de teller in Venezuela al op 100.000 mensen, die in feite zijn vermoord met deze illegale sancties (sancties niet gelegitimeerd middels een VN resolutie), vermoord ook uit onze naam daar de EU meedoet aan deze illegale sancties!!!
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer het artikel en plaats het links in de app, je ziet
de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt)
Ukraine and the Deeper Global Suicide Agenda
By F. William Engdahl
8 March, 2022
The
decision by the Russian President to order military action in
neighboring Ukraine beginning February 22, 2022 has shocked many, myself
included. The question at this point almost two weeks into military
action by Russian and other forces inside Ukraine, is
what pushed Russia into what Western media portrays as unilateral
unwarranted war of aggression. A public threat by Ukrainian president
and comedian Volodymyr Zelenskyy on February 19, during meetings with
top-level NATO officials and others in the annual Munich Security
Conference, provides a largely-ignored clue to Moscow actions. In
addition more recent reports of numerous US Pentagon bioweapons labs
across Ukraine add to the background threats. Did Moscow believe Russia
faced a literal
do-or-die reality?
Some essential history
The
current conflict in Ukraine has its seeds in the 1990’s and the
US-backed collapse of the Soviet Union. During high-level Two Plus Four
Treaty talks pertaining to Germany’s reunification in 1990, talks
between US Secretary of State James Baker III and then-Soviet
leader Mikhail Gorbachev, along with France, the UK and the West German
government, over unification of Germany, Baker gave a verbal promise
that NATO would not move “one inch” to the East to threaten former
Soviet territories, in return for the USSR allowing German reunification
within NATO.[i]
For
years Washington has lied about the exchange, as they moved one after
the other former Warsaw Pact countries including Poland, Czech Republic,
Romania, Hungary, Baltic States into NATO and closer to striking
distance to Russia. Recently Putin cited the 1990 Baker
agreement to justify Russian demands that NATO and Washington give
binding legal assurances that Ukraine would never be admitted into the
NATO alliance. Washington until now has categorically refused to do so.
Putin’s 2007 Munich Speech
At
the 2007 annual Munich Security Conference, as the Bush-Cheney
administration had announced plans to install US missile defense systems
in Poland, Romania and the Czech Republic to,“guard against rogue
states such as North Korea or Iran,” Russia’s Putin delivered a
scathing critique of the US lies and violation of their 1990 assurances
on NATO. By that time 10 former communist Eastern states had been
admitted to NATO despite the 1990 US promises. Furthermore, both Ukraine
and Georgia were candidates to join NATO following US-led Color
Revolutions in both countries in 2003-4. Putin rightly argued the US
missiles were aimed at Russia, not North Korea or Iran.
In
his 2007 Munich remarks Putin told his Western audience, “It turns out
that NATO has put its frontline forces on our borders, and we continue
to strictly fulfil the treaty obligations and do not react to these
actions at all. I think it is obvious that NATO expansion
does not have any relation with the modernization of the Alliance
itself, or with ensuring security in Europe. On the contrary, it
represents a serious provocation that reduces the level of mutual trust.
And we have the right to ask: against whom is this expansion intended?
And what happened to the assurances our western partners made after the
dissolution of the Warsaw Pact? Where are those declarations today? No
one even remembers them.” Putin added, “But I will allow myself to
remind this
audience what was said. I would like to quote the speech of NATO General
Secretary Mr Woerner in Brussels on 17 May 1990. He said at the time
that: “the fact that we are ready not to place a NATO army outside of
German territory gives the Soviet Union a firm security guarantee”.
Where are these guarantees?” [ii] That was 15 years ago.
The 2014 Maidan Coup d’Etat
By
November 2013 an economically corrupt and floundering Ukraine under
elected and also very corrupt President Viktor Janukovich, announced
that, rather than accept a “special” association with the EU, Ukraine
would take a far more generous offer from Moscow to join the
Eurasian Economic Union led by Moscow. Russia had agreed to cut the
price of Russian gas to Ukraine by 30% and to buy $15 billion of Ukraine
bonds to ease the Kiew financial crisis.
At
that point, on 21 November, Arseniy Yatsenyuk, the man selected by
Washington’s Victoria Nuland and Kiew Ambassador Geoffrey Pyatt,
together with then-Vice President Joe Biden, launched what were called
Maidan Square protests against the Janukovich regime backed by US
NGOs. On February 20, 2014 after CIA-organized snipers, reportedly
recruited from nearby Georgia, killed dozens of student protesters and
also police, leading Janukovich to flee, Yatsenyuk became Prime Minister
in a hand-picked US-run regime, hand-picked by Nuland and Biden among
others. [iii]
Later
in December 2014 in an interview with a Russian newspaper, George
Friedman of Stratfor, a private firm consulting to the Pentagon and CIA
among others, said of the US-led February 2014 Kiew regime change,
“Russia calls the events that took place at the beginning of
this year a coup d’etat organized by the United States. And it truly was
the most blatant coup in history.” [iv] He
was boastful in the interview.
That
Kiev coup regime proceeded after February 22, 2014 to wage a war of
extermination and ethnic cleansing of Russian-speakers in eastern
Ukraine, led to a large degree by a private army of literal neo-nazis
from Pravy Sektor (Right Sector), the same ones who ran
security in Maidan Square and launched a reign of terror against
Russian-speaking Ukrainians. Battalions were formed of neo-nazi
mercenaries. They were given official state status as “Ukrainian
National Guard” soldiers, the Azov Battalion, financed by Ukrainian
mafia boss and billionaire oligarch, Ihor Kolomoisky, the financial
backer of Zelenskyy as president. The Azov soldiers even sport open SS
runes as its logo. In 2016, the Office of the UN High Commissioner for
Human Rights (OHCHR)
accused the Azov Battalion, officially upgraded to a regiment in January
2015, of committing war crimes such as mass looting, unlawful
detention, and torture.
Today
Nuland is Biden’s Under Secretary of State for Political Affairs
responsible for Ukraine and Russian affairs. She is well aware of who
the Azov Battalion are.
Zelenskyy and Munich 2022
On
February 19 in Munich, Ukrainian President Zelenskyy made his threat to
deploy nuclear weapons on Ukrainian territory. He expressed this as his
unilateral revocation of the 1994 Budapest Memorandum, although Ukraine
was not a signatory of the agreement. Two days later
on the evening of February 21, Putin made his speech recognizing the
sovereign independence of the Donetsk and Lugansk People’s Republics,
and the start of the military campaign in the Ukraine. He explicitly
referenced Zelenskyy’s Munich nuclear weapons pledge: “This is not empty
bravado,” Putin stressed in his speech.
On
March 6 Moscow state news agency, RAI Novosti, quoted a senior Russian
SVR foreign intelligence source with details on a secret Ukraine
project, reportedly with vital covert Western support, to build a
Ukrainian nuclear missile capability and a Ukrainian atom
bomb in brazen violation of the Nuclear Non-Proliferation Treaty.
According to the report, Ukrainian nuclear scientists were disguising
the developments by locating them near the high-radiation levels of
Chernobyl nuclear reactor site, an explanation for the swift Russian
moves to secure Chernobyl. “It was there, judging by the available
information, that work was underway both on the manufacture of a “dirty”
bomb and on the separation of plutonium,” RIA Novosti quotes the
source. The primary
bomb research facility was located at the National Scientific Center,
“Kharkov Institute of Physics and Technology.” As of this writing
reports of fierce fighting underway between Russian forces and neo-nazi
Ukrainian Azov fighters who reportedly are planning to blow up the
research reactor site and blame it on Russia. [v]
The battle for control of the large Zaporizhzhia Nuclear Power Plant is
also apparently part of the attempt to conceal the illegal Ukraine bomb
project.
It
now begins to become more clear that Putin had serious reason to react
at the Ukraine nuclear threat. A Ukrainian nuclear missile within six
minutes of Moscow would present existential danger whether Ukraine were
in NATO or not.
Huge Military Buildup- Biowarfare?
There
was more. Ukrainian press reported a year ago about new Western-built
de facto NATO naval bases in Ochakov and Berdyansk as, “modern
infrastructure facilities capable of receiving ships of all types,
equipped according to NATO standards and built with the money of
the alliance countries.” The media boasted, “In three years we will be
able to strike at Russian ships in the Black Sea with our mosquito
fleet. And if we combine with Georgia and Turkey, the Russian Federation
will be blocked,’ Ukrainian military experts boasted. “ [vi]
In
addition, the US Pentagon had no less than eight, perhaps as many as 30
top-secret bioweapons research labs across Ukraine testing DNA of some
4,000 military volunteers. Once Russian soldiers moved to secure the
evidence, the US Embassy in Kiew deleted previous
mention of the sites from its website, and Ukrainians reportedly moved
to destroy the lab evidence. Ukrainian labs in Kharkiv and elsewhere
were operating in cooperation with the United States. Stocks of such
weapons were being secretly stored in direct violation of international
conventions.
A
full month before the Russian military action on 22 February in
Ukraine, independent biowarfare researcher, Dilyana Gaytandzhieva,
obtained documents detailing “US Pentagon biological experiments with a
potentially lethal outcome on 4,400 soldiers in Ukraine and 1,000
soldiers in Georgia. According to the leaked documents, all volunteer
deaths should be reported within 24 h (in Ukraine) and 48 h (in
Georgia).” She details the human experiments, which include testing for
antibodies against some 14 pathogens including Crimean-Congo
hemorrhagic fever, Borrelia species (Lyme disease) and others. According
to the documents the labs in Ukraine and Georgia are part of a Pentagon
“$2.5 billion Defense Threat Reduction Agency (DTRA) Biological
engagement program
which includes research on bio agents, deadly viruses and
antibiotic-resistant bacteria.” [vii]
On
March 6, in a statement to the official RAI Novosti in Moscow, Major
General Igor Konashenkov, spokesman for the Russian Ministry of Defense,
stated they had received documents, “from employees of Ukrainian
biological laboratories confirming that components of
biological weapons were being developed in Ukraine, in close proximity
to Russian territory.” He noted, “In the course of a special military
operation, the facts of an emergency cleansing by the Kiev regime of
traces of a military biological program being implemented in Ukraine,
funded by the US Department of Defense, were uncovered.” [viii]
Added
to this evidence of nuclear and bioweapon WMD placements inside Ukraine
in recent years, the West NATO member countries have been pouring
billions of dollars of military equipment including anti-tank weapons
and explosives into Ukraine while Zelenskyy, rumored by
opposition to be in hiding in the US Embassy in Warsaw, calls repeatedly
for a NATO “No-Fly” zone over Ukraine, an act that would be a direct
casus belli of war between Russia and NATO a war that rapidly could go
nuclear or beyond.
The
question is whether this years-long provocation by Washington and NATO
of Russian national security via Ukraine is aimed at destroying the
viability of Russia as a sovereign nation and military power. Is it a
calculated move to use sanctions against Russia to cause
global collapse and energy crises, food shortages and worse, all to
advance the Davos 2030 Great Reset agenda? Blame it on the “evil Putin”
and Russia while BlackRock and the financial powers reorganize the
world? It is too early to tell but certain is that whatever prompted the
action by Russia on February 22, 2022 had to have been far more serious
than CNN or other controlled Western media are telling us.
‘Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!‘
Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens 500.000 mensen het leven moet hebben gekost, vorig jaar werd al bekend gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden uitgevoerd door de VS…….
Vannacht op de Australische radiozender ABC Perth het bericht dat hare psychopathische kwaadaardigheid en oorlogsmisdadiger Madeleine Albright is overleden en ja hoor, meteen werd deze voormalige VS minister van buitenlandse zaken onder Bill Clinton de hemel in geprezen, zoals later op de dag gebeurde op alle landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland, België en Groot-Brittannië……
Duivel Albright
Albright zou zich hebben ingezet voor vrijheid, democratie en mensenrechten….. Albright is als minister van BuZa verantwoordelijk voor: -illegale oorlogsvoering door de VS, -het uitvoeren van geheime militaire acties in landen waar de VS niets te zoeken had (en heeft), -het organiseren van opstanden en staatsgrepen en dat veelal in landen met een democratisch gekozen president/regering (over ‘het verspreiden van democratie’ gesproken…), -en het illegaal opleggen van sancties zoals tegen Irak, waardoor alleen al 500.000 kinderen om het leven zijn gekomen….* (een zware misdaad tegen de menselijkheid) Jaren later werd ze in een interview gevraagd naar de dood van die kinderen en of ze daar geen spijt van had >> nee daar had ze nog steeds geen moeite mee en ze had zelfs het gore lef te zeggen dat de dood van deze kinderen de moeite waard was geweest………
Albright had een broche met een slang, die ze vooral droeg als ze te maken had met Irak, zo liet ze trots weten >> alsof men daar niet wist dat ze een duivelse slang was……
Trouwens ook het democratisch gehalte van de VS was en is een farce, de grote bedrijven en het militair-industrieel complex maken in feite uit door wie het volk de volgende 4 jaar wordt gebeten en het verschil tussen Democraten en Republikeinen is amper te zien…… Neem president en oorlogsmisdadiger Joe Biden, voorafgaand aan de verkiezingen beloofde hij een volkomen andere koers voor de VS, zowel wat betreft het beleid in binnen en buitenland, echter een heel groot deel van het regeringsbeleid van de Trump administratie heeft Biden gewoon overgenomen en zonder enige verandering in stand gehouden…….
Albright die mensenrechten zou hebben bevorderd over de wereld, terwijl zelfs in eigen land ook destijds deze rechten grootschalige werden geschonden, zie alleen al de omgang van de overheid met het gekleurde deel van de bevolking die destijds zo mogelijk nog slechter was dan nu en de in verhouding oververtegenwoordiging van deze groep in het grote aantal gevangenissen die de VS ‘rijk is’, plus het grote aantal gevangenen die in isolatiefolter werden en worden gehouden…… (er zitten momenteel 80.000 mensen in isolatiefolter, een flink deel zelfs al meer dan 10 jaar, een manier van martelen die mensen geestelijk en lichamelijk kapot maakt…..
Over ‘folter’ gesproken, ook onder Albright heeft de CIA in diverse
dictaturen over de wereld bepaalde autoriteiten geleerd hoe te martelen
en lastige mensen te vermoorden zonder sporen achter te laten……(zo
ook in Saoedi-Arabië, waar de psychopathische fascist en kroonprins
Mohammad bin Salman, op een later tijdstip in Turkije Khashoggi liet vermoorden en diens
lichaam in stukken het land uit liet smokkelen……)
Madeleine Albright zei ooit dat er voor vrouwen een aparte hel bestaat als zij tegen de belangen van vrouwen handelen…. Waar deze oorlogshoeren madam o.a. vrouwen uit Irak niet als vrouwen zag, zo bleek wel met de sancties van Albright tegen Irak, die zoals gezegd 500.000 kinderen het leven hebben gekost (vermoord door Albright en Clinton!!), alsof die kinderen geen moeder hadden……
Albright? >> Jammer dat de hel niet bestaat!!!
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
‘Westers imperialisme op retour: VS ‘regime change motor’ loopt vast‘ Helaas loopt de machine weer helemaal gesmeerd en niet in de laatste plaats met grote hulp van de zogenaamde onafhankelijke westerse media, die de westerse volkeren dag in dag uit hersenspoelen met leugens, fake news (nepnieuws) en desinformatie over handel en wandel van de uiterst agressieve VS (samen met de andere NAVO-partners) die de hoofdverantwoordelijken is voor de situatie in Oekraïne…..
‘Schip met voedsel voor Venezolaans volk gekaapt door VS‘ (en zie de links in dat bericht!!) De sancties tegen dat land hebben tot nu toe aan ruim meer dan 100.000 mensen het leven gekost, ofwel die zijn vermoord door de VS, Canada, Groot-Brittannië en de EU (en ja zonder toestemming ook uit onze naam…..)….
‘VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..‘ Als er één land is dat voor de komende 50 jaar geboycot en gesanctioneerd zou moeten worden is het de VS wel, de grootste terreurentiteit ter wereld, alleen deze eeuw al ‘goed’ voor ruim meer dan 5 miljoen moorden!!!
Vannacht in het CBC Radio1 nieuws het bericht dat Trudeau na een akkoord met de New Democratic Party (NDP), zogenaamd een sociaaldemocratische partij, het voor elkaar heeft: hij mag nog 4 jaar doorregeren, zonder verkiezingen……. ha! ha! ha! ha! ha! (na zoeken blijkt het om bijna 4 jaar te gaan) Lekkere ‘democratie’ dat Canada!! Ach, Canada wordt altijd geregeerd door een marionettenregime bestuurd door de VS…….
In ruil voor deze totaal ondemocratische rotstreek heeft Trudeau bijvoorbeeld beloofd dat hij tandzorg zal vergoeden voor arme gezinnen, terwijl het een enorm schandaal is dat deze gezinnen en ook andere arme Canadezen geen tandzorg vergoeding krijgen….. Datzelfde geldt overigens ook voor Nederland, al geldt hier wel dat de tandzorg voor kinderen tot 18 jaar wordt vergoed. Tandzorg is een zwaar onderschat deel van de zorg, immers een slecht gebit kan een uiterst nadelig effect hebben op een aantal organen, zo kan het zware hartklachten veroorzaken, die uiteraard veel kostbaarder zijn om te behandelen dan het onderhoud van een gebit…….
Maar te zot voor woorden dat de Canadese burgers zo’n enorm oor is aangenaaid….. De neoliberale opperploert Trudeau had het gore lef te zeggen dat dit rust in het politieke landschap zal brengen na een paar voortijdige verkiezingen…… Moet je nagaan: de laatste landelijke verkiezingen had Trudeau zelf uitgeroepen, de hufter dacht een grote winst te kunnen behalen, maar werd afgestraft met een lager aantal stemmen dan in de voorafgaande verkiezingen…… Wat een enorme bedrieger!!!
Het lijkt gvd wel een wedstrijd tussen westerse regeringen in het buitenspel zetten van de democratie, neem ook alle smerige en zinloze maatregelen die men tegen de verspreiding van het Coronavirus heeft genomen (en reken maar dat deze zo weer ingevoerd kunnen worden) en nu het invoeren van een digitaal EU identiteitsbewijs, waarmee men meteen kan zien wat je gezondheid is, of je wel dan niet bent gevaccineerd tegen COVID en waarmee men zelfs je banktegoeden kan blokkeren…… Een identiteitsbewijs dat thuishoort in de ‘eerste beste 1984 dictatuur…..’ De reguliere westerse media lopen al geheel in de fascistische pas en doen zelfs als in het boek 1984 van George Orwell aan geschiedvervalsing en niet te weinig ook!!
Aanvulling op 24 maart 2022: Trudeau heeft na de laatste verkiezingen een minderheid in het Canadese parlement, terwijl hij zoals gezegd een dikke meerderheid dacht te halen. Alleen met steun van de NDP kan hij regeren, deze nepsocialisten hebben beloofd hem te steunen tot de volgende verkiezingen en voor een aantal kruimels steunt deze partij het smerige neoliberale beleid van Trudeau. Uiteraard hebben de kiezers hier niet voor gekozen, daar opperhufter Trudeau in feite werd weggestemd……
Zie ook: ‘Oekraïne: de grote winnaars‘ Trudeau is als zoveel westerse ‘leiders’ blij met de oorlog in Oekraïne, daar hij in Canada zwaar onder vuur ligt, niet voor niets ook dat de NDP heeft gesteld zijn regering te blijven steunen….. Schande!!!
In Zeitzeichen op WDR 5 vandaag aandacht voor Werner von Braun die op 23 maart 1912 werd geboren. Von Braun wordt tot op de dag van vandaag gevierd als de raketgeleerde die de eerste maanlanding met mensen mogelijk maakte, echter deze figuur heeft daarnaast een gitzwart nazi verleden…….
In de VS was men er na de Tweede Wereldoorlog (WOII) van overtuigd dat men technologisch-wetenschappelijk veel verder was dan de Sovjet-Unie (S-U), in dat geloof werd een fikse deuk geschoten door de eerste lancering in 1957 door de S-U van een raket die een satelliet in een baan om de aarde bracht, een maand later lanceerde de S-U een raket die de hond Laika in de ruimte bracht……
VS president Eisenhower gaf na die lanceringen de door de VS uit het voormalige nazi-Duitsland overgebrachte raketgeleerde en sinds 1934 SS lid Werner von Braun de opdracht om het VS satellietprogramma op gang te brengen…… Binnen drie maanden daarna brachten von Braun en zijn team de eerste VS satelliet in de ruimte. In 1959 treedt von Braun toe tot de NASA en begint aan zijn droom de eerste mens op de maan te brengen…..
Werner von Braun kan verantwoordelijk worden gesteld voor de dood van minstens 8.000 concentratiekampgevangenen die de ondergrondse ruimten moesten bouwen waar von Braun zijn massavernietigingswapens V1 en V2 ontwikkelde en die verder werden misbruikt voor het bouwen van raketten enz. Deze mensen overleden aan uitputting en honger…..
Von Braun durfde na de oorlog te zeggen dat hij niets met de tewerkstelling van concentratiekampgevangenen te maken had, een heel smerige leugen, daar hij nog in 1944 werd betrapt op het uitzoeken van gevangenen in Buchenwald, gevangenen die hij geschikt achtte voor de dwangarbeid in zijn nazi-fabrieken voor de bouw van de V2 raketten…….
Je zal verder begrijpen dat von Braun in feite ook mede
hoofdverantwoordelijk was voor de vele slachtoffers die zijn raketten
tijdens WOII hebben gemaakt, ook daarvoor werd hij niet berecht…….
Het is nog steeds een schande dat veel wetenschappers die verantwoordelijk waren voor de moord op duizenden concentratiekampgevangenen niet werden berecht maar werden overgebracht naar de VS en de Sovjet-Unie….. Uiteraard gebeurde dit destijds stiekem, daar het niet aan de volkeren was uit te leggen dat dergelijke nazi-schoften de rechterlijke dans ontsprongen, daar men ze veel te waardevol achtte om te berechten………. Overigens in Duitsland zelf mochten veel nazi-kopstukken in functie blijven, zoals rechters die onder de nazi-dictatuur mensen schreeuwend en spugend ter dood veroordeelden……
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Duits niet machtig bent, kopieer dan de Duitse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer
het artikel en plaats het links in de app, je ziet rechts Italiaans
staan als je daar op klikt kan je kiezen voor Nederlands)
23. März 1912 – Raketeningenieur Wernher von Braun wird geboren
Stand: 23.03.2022, 10:20 Uhr
Der smarte Deutsch-Amerikaner wurde als
Mastermind der US-Raumfahrt gefeiert, als der Mann, der die erste
Mondlandung ermöglichte. Doch Wernher von Braun hat eine dunkle
Vergangenheit: In Hitlers Auftrag ließ er unter verbrecherischen
Bedingungen die V2, die “Vergeltungswaffe”, bauen.
Piepsende Funksignale aus dem Weltraum alarmieren
1957 die westliche Welt. Ausgesendet werden sie vom sowjetischen
Satelliten Sputnik 1, dem ersten von der Erde ins All beförderten
Flugkörper. Nur einen Monat später startet die UdSSR Sputnik 2 mit der Hündin Laika als erstem Weltraumpassagier.
Audio starten, abbrechen mit Escape
Wernher von Braun (Geburtstag am 23.03.1912)
WDR ZeitZeichen. 23.03.2022. 14:45 Min.. Verfügbar bis 15.03.2099. WDR 5.
Für die USA
sind die Satellitenstarts ein Schock. Mitten im Kalten Krieg war man
fest überzeugt, der Sowjetunion technologisch weit überlegen zu sein.
Das amerikanische Militär hat jedoch bislang keine einzige Rakete
erfolgreich starten können.
Präsident Eisenhower
überträgt deshalb die Verantwortung für die US-Satellitenmission einem
deutsch-amerikanischen Raketenspezialisten. Bislang hat er ihn trotz
großer Entwicklungserfolge gemieden – aus gutem Grund: Als
Ex-Oberkommandierender im Zweiten Weltkrieg weiß Eisenhower genau um die Nazi-Vergangenheit von Wernher von Braun.
Karriere als SS-Miglied
Keine drei Monate nach dem Flug von Laika schießt das Team von Wernher von Braun den ersten US-Satelliten ins All. Das Time Magazine feiert den charismatischen “Missileman” mit einem Titelblatt. 1959 wechselt von Braun zur neu gegründeten Weltraumbehörde Nasa und beginnt mit der Verwirklichung seines Lebenstraums: Menschen auf den Mond zu bringen.
Schon als Kind hat der am 23. März 1912 in Posen
geborene Sohn eines Freiherrn mit Feuerwerk gezündelt und Raketenautos
gebaut. Noch bevor von Braun sein Physik-Studium beginnt, experimentiert
er mit Raketenpionier Hermann Oberth in Berlin an Flüssigstoffraketen.
Nach seiner Promotion 1934 engagiert das Heereswaffenamt den 22-jährigen
Ingenieur. Zu diesem Zeitpunkt ist der karrierebewusste von Braun
bereits Mitglied der SS.
“Wunderwaffe” für Hitlers Endsieg
von Braun 1944 mit Offizieren der Wehrmacht in Peenemünde
In der Peenemünder Heeresversuchsanstalt leitet
Wernher von Braun ab 1937 die Entwicklung der Flüssigtreibstoffrakete
“Aggregat 4”. 1943 informiert er Hitler über die Einsatzbereitschaft der
Rakete, die nun als “Vergeltungswaffe” (V2) massenhaft produziert wird.
Rund 3.000 der angeblich kriegsentscheidenden
“Wunderwaffen” feuern die Nazis in den letzten Kriegsmonaten ab, die
meisten auf England und Rotterdam*; Tausende Menschen kommen bei den
Angriffen ums Leben.
Noch weit mehr Leben fordert die Produktion der “V2” in den unterirdischen Fabrikanlagen direkt neben dem KZ Dora-Mittelbau. Unter grausamsten Bedingungen müssen Zwangsarbeiter dort die Raketen zusammenbauen.
“Insgesamt wurden Zehntausende von KZ-Häftlingen auf Betreiben Wernher von Brauns und seiner Mitstreiter eingesetzt“, sagt Jens Christian Wagner, Historiker und Direktor der Stiftung Gedenkstätten Buchenwald. “Mindestens 8000 KZ-Häftlinge sind in diesem Raketenprogramm zu Tode geschunden worden.”
In den USA auf Mondkurs
Nach Wagners Erkenntnissen war Wernher von Braun “unmittelbar in die Planung, Anforderungen und Praxis der Zwangsarbeit von KZ-Häftlingen eingebunden“. Von Braun selbst erklärt später zu seiner Arbeit für das NS-Regime: “Ein Ingenieur im Kriege ist Soldat. An dieser Auffassung hat sich bei mir nichts geändert.”
Der “Rocket Man”: von Braun vor der Saturn-V-Mondrakete
Von Brauns Entnazifizierung nach Kriegsende ist
reine Formsache, denn im beginnenden Kalten Krieg brauchen die
Amerikaner sein Know-how. Mit 120 Mitarbeitern und 100 “V2” samt
Konstruktionsplänen im Gepäck setzt er sein Raketenprogramm in Huntsville, Alabama fort. 1949 darf er die US-Staatsbürgerschaft annehmen.
Sein Kindheitstraum geht in Erfüllung. Als
Chefkonstrukteur der mächtigen Saturn V geht Wernher von Braun in die
Raumfahrtgeschichte ein. Im Juli 1969 gelingt mit der 111 Meter hohen
Rakete die erste Landung von Menschen auf dem Mond. Der umstrittene
Raketenpionier stirbt 1977 im Alter von 65 Jahren an Nierenkrebs.
Autorin des Hörfunkbeitrags: Martina Meißner
Redaktion: Gesa Rünker
=========================================
* In het schrijven hierboven wordt gemeld dat de nazi’s ook V2 raketten op Rotterdam hebben ingezet, dat is een vergissing. Wel hebben de geallieerden in 1943 per ongeluk een bombardement uitgevoerd op het oostelijk havenbekken van Schiedam daarbij kwamen 326 mensen om het leven, raakten er 400 gewond en verloren 10.000 burgers hun huis” (het volgende artikel nam ik over van Oorlogsbronnen):
Rotterdam, ‘Het Vergeten Bombardement’
Het
monument ‘Het Vergeten Bombardement’ herinnert de inwoners van
Rotterdam aan het zware bombardement van 31 maart 1943 dat door de
geallieerden bij vergissing werd uitgevoerd op het havenbekken,
oostelijk van de Schiedamse scheepswerf Wilton-Feijenoord. Deze fatale
fout kostte het leven van 326 burgers en één Amerikaanse piloot, er
vielen 400 gewonden en 10.000 Rotterdammers raakten dakloos. Door een
noodlottige vergissing werden de woonwijken Bospolder en Tussendijken
zwaar getroffen door bommen van de Amerikaanse luchtmacht. Deze bommen
waren eigenlijk bedoeld voor de bezetter in het westelijke havengebied
van Delfshaven. Maar de bommen vielen op de zuidoever van de grens van
de Nieuwe Waterweg en de Maas, de Wilhelminahaven, de Keilehaven en de
Lekhaven. En op de huizen langs de Schiedamseweg, de Rozener Manzstraat
en de Mathenesserweg, tot bij het Marconiplein. Oprichting Vijftig jaar
na dato werd besloten een monument op te richten om het bombardement te
gedenken. De werkgroep ‘Het Vergeten Bombardement’ zocht contact met het
Centrum Beeldende Kunst om een blijvende herinnering in de vorm van een
monument te maken. Drie kunstenaars deden een voorstel voor een
monument: Mathieu Ficheroux, Paul Cox en René Verouden. Hun ontwerpen
werden gepresenteerd aan de bewoners van Bospolder-Tussendijken.
Uiteindelijk werd gekozen voor het ontwerp van Ficheroux. Het
gedenkteken werd gefinancierd door de CBK, het SV-fonds en sponsoring.
De kosten bedroegen 34.090 euro. Onthulling Het monument is onthuld op
31 maart 1993 door de heer Ruud Lubbers.
Overigens ook in 1942, om precies te zijn op 28 en 29 januari, vond er per vergissing een bombardement van de geallieerden plaats op Rotterdam en Schiedam daarbij kwamen 71 mensen om het leven…….. (Oorlogsbronnen ‘Bombardement op Rotterdam en Schiedam‘
‘Monsanto, naamsverandering in Bayer om misdaden te verdoezelen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ Bayer, het bedrijf dat tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII) concentratiekampgevangenen misbruikte voor het testen van medicijnen en het injecteren met diverse giftige stoffen om te zien wat de reactie was op het menselijk lichaam……. Ongelofelijk genoeg mocht dit bedrijf na WOII gewoon doorgaan onder dezelfde naam en reken maar dat er hoge functionarissen van dit bedrijf op hun post mochten blijven en men gebruik is blijven maken van de gruwelijke onderzoeken die men in nazi-Duitsland had uitgevoerd….
‘AIVD waarschuwt voor het ronselen van kinderen‘
Dierenactivisme wordt door de rechtse AIVD vergeleken met terrorisme en
kinderen vertellen wat er in de intensieve martelveehouderij gebeurt is
het ronselen van kinderen….. Zo ziek als het na WOII niet vertellen
aan de kinderen uit West-Duitsland wat er in hun land en daarbuiten was
gebeurd tijdens WOII uit naam van Duitsland……
De VS gebruikte von Braun in eerste instantie voor het ontwikkelen van aanvalsraketten (dat was aanvankelijk niet erg succesvol), die dat land gebruikte voor haar terreur tegen regimes die niet gehoorzaam deden wat de VS verlangde >> voor meer berichten over de ongebreidelde VS terreur zie: ‘CIA en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………‘
Dr. Fauci (Fraudski), de grote farma lobbyist en angstzaaier uit de VS die zelfs de Biden administratie adviseert in zake het Coronavirus, heeft de schrijvers van de Great Barrington Declaration* (GBD [Corona]) vergeleken met Aids ontkenners…… Fauci ligt onder vuur in de VS en de kans is groot dat hij zal worden afgezet als directeur van het Nationale Instituut voor Allergieën en Besmettelijke Aandoeningen (NIAID), waardoor hij gisteren nog bekend maakte dat het tijd was voor hem om met pensioen te gaan (hij heeft de pensioenleeftijd reeds lang achter zich gelaten >> deze fraudeur en grootlobbyist is intussen 81 jaar)
Alsof de auteurs van de Great Barrington Declaration ooit hebben ontkend dat COVID niet een gevaarlijke ziekte is, die zelfs tot de dood kan leiden, sterker nog, de drie auteurs, Dr. Martin Kulldorff, Dr. Sunetra Gupta en Dr. Jay Bhattacharya, hebben gesteld dat het Coronavirus een dodelijke ziekte is. Daaruit zou je op kunnen maken dat de drie het eens zijn met de wetenschappers het Cornavirus hebben beoordeeld als een A-lijst ziekte**, daarmee wordt deze ziekte vergeleken met ziekten als Ebola, echter het Coronavirus is daar in het geheel niet mee te vergelijken, daarvoor is het aantal doden in verhouding veel te klein…… Dit geeft overigens wel duidelijk aan dat de auteurs en de onderschrijvers van de GBD COVID niet zien als een ‘griepje’, terwijl dr. Fraudski dat in feite wel suggereert……..
De opstellers van de GBD hebben duidelijk gesteld dat juist de zwakkere groepen, zoals ouderen en chronisch zieken, dan wel op andere manieren zwaar verzwakte mensen extra beschermd dienen te worden, waarbij ze ook stelden dat bijvoorbeeld de oudere buschauffeurs extra bescherming nodig hebben….. Voorts hebben ze volkomen terecht gesteld dat bij jongeren angst werd gezaaid, terwijl zij amper iets te vrezen hebben van het virus, tenzij het ook in deze groep om verzwakte mensen ging. Daarnaast moet niet vergeten worden dat men jongeren er schandalig genoeg van beschuldigde dat zij de grote verspreiders waren van het virus en daarmee bijvoorbeeld hun grootouders hebben vermoord (als die om waren gekomen door het virus….)…. Om nog maar te zwijgen over het feit dat veel jongeren door de genomen maatregelen depressief zijn geworden en er in die groep zelfs een stijging was te zien van het aantal suïcides….. Ook is het totaal onverantwoord dat kinderen in veel landen weken tot maandenlang thuis zijn gehouden, waardoor zij hun immuunsysteem niet verder konden uitbouwen, de negatieve effecten daarvan moeten nu al zijn te zien……. Door dat lange thuiszitten is in diverse landen na onderzoek vastgesteld dat deze kinderen een fikse achterstand hebben opgelopen en dat deze veelal moeilijk is in te halen….. Jongeren die examen hebben gedaan tijdens de lockdowns bemerken nu al dat hun diploma minder waard is dan dat van eerdere examen kandidaten…….. Kortom deze maatregelen tegen het Coronavirus zijn feitelijk contraproductief en werden bepleit door hufters als dr. Fraudski…….
Wat het voorgaande betreft is er ook nog eens een grote achterstand ontstaan in het behandelen van andere ernstige aandoeningen als kanker en hartklachten, op zeker dat dit voor een fiks aantal te voorkomen doden heeft geleid, waar je er niet van op moet kijken dat men deze overlijdens heeft toegeschreven aan het Coronavirus, wat figuurlijk wel zo is, maar letterlijk bepaald niet!! (veel mensen die zijn opgenomen in ziekenhuizen voor andere klachten dan het Coronavirus en die in het ziekenhuis met de gammele PCR test werden aangewezen als COVID-patiënten, zijn bij overlijden in die ziekenhuizen meegerekend als Coronapatiënten, dit terwijl ze al terminaal waren door hun aandoening…….. (in de VS was het zo zot dat men ziekenhuizen zelfs bonussen verstrekte op het aantal COVID-diagnoses…..)
Fauci dacht als veel ‘deskundigen’ met lockdowns en andere maatregelen het Coronavirus de wereld uit te kunnen helpen, terwijl bij aankondiging van maatregelen tegen dit virus al door echte deskundigen werd gesteld dat we ermee zullen moeten leren leven, daar het eenvoudigweg niet is uit te bannen!!! Intussen blijkt dat deze deskundigen het bij het juiste eind hadden en Fauci op een totaal verkeerd paard had gewed (en dat is bepaald niet de eerste keer in het lange werkzame leven van deze farma-lobbyist…..)…..
Het is wel duidelijk dat Fauci voor vertrek zijn wel heel smerige stoep probeert schoon te schrobben met zijn beschuldigingen aan het adres van derden, niet alleen daar hij de kans loopt te worden ontslagen als directeur van het NIAID, maar ook daar er internationaal steeds meer gegevens vrijkomen na verzoeken als die van ons Wobben (Wet openbaarheid bestuur) en er rapporten opduiken die aangeven dat we flink zijn belazerd wat betreft het Coronavirus en de burgerrechten en grondwet schendende maatregelen……….. En zoals al vaak op deze plek opgemerkt, wat komt de ellende in Oekraïne heel veel westerse politici goed uit, immers alle aandacht gaat naar de gebeurtenissen in dat land!! (en schandalig genoeg wordt ook op dat dossier enorm gelogen door dezelfde politici en de reguliere westerse media, terwijl diezelfde media al even hard mee hebben gedaan aan het promoten van belachelijke maatregelen en het demoniseren van wetenschappers, artsen en verpleegkundigen die het niet eens waren met de belachelijke maatregelen en het invoeren van een veel te snel ontwikkelt vaccin, waarvan de gevaccineerden nu dienen als proefkonijn, zoals ook Bourla de CEO van Pfizer heeft toegegeven (zie het blok met links over Pfizer onderaan in dit bericht)……….
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer
het artikel en plaats het links in de app, je ziet rechts Italiaans
staan als je daar op klikt kan je kiezen voor Nederlands)
Stanford
University Professor of Medicine Dr. Jay Bhattacharya, a founding fellow
of Hillsdale College’s Academy for Science and Freedom, at the
Hillsdale College Kirby Center in Washington on March 17, 2022. (Bao
Qiu/The Epoch Times)
“In no way have I or any of the signers of the Great Barrington
Declaration denied COVID. COVID is a deadly disease. It’s killed
millions. It in particular is a danger to older populations,” Dr. Jay
Bhattacharya, an epidemiology professor at the University of Stanford,
told EpochTV’s American Thought Leaders program.
The premise of the declaration is that COVID-19 presents a danger to some people, Bhattacharya and Martin Kulldorff, another author, told The Epoch Times.
“The reason that we proposed focused protection in the Great
Barrington Declaration is because we take COVID very seriously and that
there needed to be much better protection of older, high-risk people,”
Kulldorff said. But “we protected the younger members of the laptop
class who were terrified of the COVID when they shouldn’t have been
because the risk was very, very small. At the same time, we didn’t
protect older working-class people” like bus drivers.
The declaration called for a more targeted approach to combating the
pandemic. Instead of imposing lockdowns and other harsh measures against
the entire population, the authors called for focusing on protecting
those most at risk from COVID-19, such as the elderly.
Fauci, on the other hand, has endorsed lockdowns and the closure of schools, among other policies.
Fauci, the longtime head of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), in an internal email obtained by The Epoch Times,
said the declaration reminded him of “AIDS denialism,” referencing
three scientists who questioned the link between HIV and AIDS.
Fauci and his agency have not responded to requests for comment.
Bhattacharya, who penned the declaration with Kulldorff and fellow
epidemiologist Sunetra Gupta, said the trio was “not arguing that COVID
isn’t caused by the SARS-CoV-2 virus.”
“So the analogy makes no sense on its own terms. And in terms of
denying the harms of COVID—I think quite the contrary—what we’re trying
to do is take the data about who’s most at risk from COVID seriously,
take data on who’s most at risk from the lockdowns seriously, and then
propose a policy that would address the risk that COVID actually poses,
as opposed to the failed policy which Tony Fauci was the primary
architect I believe. Where if we just locked down for a short period of
time, the disease will go away, if we just wear masks for a short period
of time the disease go away, if we force-vaccinate 100 percent of the
population, the disease will go away, ” he added.
Fauci was among the top U.S. health officials who promoted efforts like “15 days to slow the spread” early in the pandemic.
“All of these were failed promises based on flawed scientific
understanding of the nature of COVID. And to turn around and then say
that we were somehow denying COVID? I think the charge goes more
strongly in the other direction, where Tony Fauci and others who
supported lockdowns denied basic facts about COVID, such as whether
COVID-recovered patients have natural immunity, that actually led to
many of the mistakes that were made,” Bhattacharya said.
‘Intrekken uitzendlicentie door Rusland voor Deutsche Welle ‘is een klap in het gezicht van het Duitse volk’‘
RT Deutsch dat werd platgelegd in Duitsland wordt o.a. verweten
complottheorieën over COVID te brengen, dit door het uitzenden van een
gesprek met een paar COVID-vaccinatieweigeraars……. (te zot voor
woorden!!) Oh, en Deutsche Welle is een Duitse staatsomroep die westerse
propaganda uitzond in Rusland, iets
waarover men niet lult in het westen en als men er al over spreeekt
wordt er onomwonden gezegd dat dit soort westerse platforms
onafhankelijk zijn….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘COVID-19 vaccin zou het immuunsysteem aantasten…….‘ (!!!!)
Benieuwd ook of de vandaag (het is terwijl ik dit schrijf 11 januari 2022 /////) overleden
David Sassoli, voorzitter van het EU parlement, 3 dubbel gevaccineerd
was, daar ook hij een afwijking had aan het immuunsysteem……
‘Coronavirus: paniek over de Deltavariant is onterecht en zwaar overdreven‘ (!!!!)
En zie de links in dat bericht naar artikelen over de PCR test en de
bezuinigingen op de gezondheidszorg >> die bezuinigingen zijn de
reden voor de
Coronamaatregelen, die werden immers genomen daar er te weinig
ziekenhuisbedden, IC bedden en verpleegkundigen waren. Zoals ook in het bericht hierboven al gemeld: het aantal
verpleegkundigen is als de bedden sterk teruggelopen door wanbeleid van
de afbraakkabinetten Rutte 1, 2 en 3….. Zo waren er bij aantreden van
Rutte 1 nog 2.200 IC bedden, dat was bij aanvang van de Coronacrisis
teruggebracht naar 1.100 bedden….. Dus als je sterk bent
benadeeld door de Coronamaatregelen, weet je wie hiervoor
verantwoordelijk zijn!! Zie wat betreft dat bericht ook: ‘Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn‘De video die oorspronkelijk in het artikel was te zien is
gecensureerd, tja je wilt natuurlijk niet dat de bevolking begrijpt
hoezeer men werd en wordt belazerd……
‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘
Het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, is achteraf gebleken grote onzin te zijn en zou gebaseerd
zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden, terwijl de voormalige minister van Volksgezondheid, CDA plork de Jonge vorig jaar
zelf toegaf dat gevaccineerden niet veilig zijn…… (zie de
afbeelding met deze zwaar disfunctionerende kwezel in het blok met links naar artikelen over Pfizer dat je hieronder terug kan vinden)
‘Pfizer
CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccin‘
(!!!!)
De brutaliteit…… De
CEO van Pfizer die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat
als men gevaccineerd is……. Israël
waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten
vaccineren….. Onlangs (tijdens het schrijven bij deze link is het 16 maart 2022/////) heeft Pfizer
afgezien van een contract met India, daar het land extra garanties
wilde over de veiligheid en daar zag Pfizer geen brood in…… India
een land met een bevolking van 1,3 miljard mensen, ofwel daar was
genoeg winst te behalen voor Pfizer; moet je nagaan….. Er is nog
een groot land dat extra veiligheid eiste, waarop Pfizer ook de
stekker uit die onderhandelingen trok….. Als je hier naar zoekt op
het net, maakt niet uit op wat voor manier, vind je hier niets over
terug, tekenend……..
‘Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19‘
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vaccinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……
Wetenschappers zijn geschokt over de hoge temperaturen aan de beide Polen, aan het eind van de zomer ligt de temperatuur Zuidpool (Antarctica) normaal gesproken op -40 tot -50 graden Celsius (C.), echter afgelopen week lag de temperatuur net onder de nul graden Celsius, ofwel er is een verschil in temperatuur van minstens 40 graden Celsius.
Terwijl aan de Noordpool waar de lente begint de temperatuur op Spitsbergen vorige week op plus 15 graden Celsius lag, echter hierbij moet opgemerkt worden dat de temperatuur op Groenland juist extreem laag was. De temperatuur aan de Noordpool zal overigens stijgen daar de poolwinter voorbij is en de zon weer boven de horizon komt, wat niet wil zeggen dat de temperatuur niet alsnog onder nul kan zakken en de temperatuur op Spitsbergen nog verder zal stijgen, ook deze kan onder de nul graden C. zakken.
In Siberië zijn de temperaturen de afgelopen winter amper onder de nul graden Celsius gedaald….. Daarmee is het zeker dat de permafrost verder zal ontdooien en zullen er enorme hoeveelheden methaangas vrijkomen, terwijl dat gas een 80 keer zo sterk broeikasgas is dan CO2…… Ofwel daarmee zal de temperatuur verder stijgen en zal er nog meer methaangas vrijkomen, ofwel hier is meerjarig sprake van een cumulatief effect, zoals we dat de afgelopen 10 jaar al hebben gezien…..
Nog een zeer negatief effect is dat hiermee bosbranden in Siberië voor het grootste deel onblusbaar zijn, immers ondergronds blijft het vuur smeulen….. Jaarlijks staan dan ook enorm grote gebieden van Siberië in brand, die de klimaatverandering verder aanjagen en ervoor zorgen dat er nog meer permafrost ontdooit……. (terwijl de hitte van de grote bosbranden ook nog eens een effect hebben op de temperatuurstijging…..)
Hetzelfde zie je trouwens in Alaska en Canada, waar in het laatste land afgelopen zomer zelfs een belachelijk hitterecord werd behaald van boven de 45 graden Celsius, zoals te verwachten braken er dan ook grote bosbranden uit in dat land (en in Alaska en in een flink deel van de rest van de VS)……
Wat betreft bosbranden wereldwijd was 2021 een recordjaar: het Copernicus Atmosphere Monitoring Service systeem (CAMS) heeft vorig jaar alleen door bosbranden rond de 1.760 megaton CO2 (1,76 miljard ton >> een ton is 1.000 kilo…) in de lucht gemeten, een niet eerder gemeten hoeveelheid…… Moet je nagaan, dan was het in Australië nog relatief rustig wat betreft bosbranden, zeker vergeleken met het jaar 2019 – 2020……. Onbegrijpelijk overigens dat het volk van Australië niet massaal in opstand komt tegen de totaal onverantwoorde regering Morrison (een marionettenregering van de VS), die als het even kan steeds weer vergunningen afgeeft voor het ontwikkelen van steenkoolmijnen, terwijl het land 3 jaar geleden per dag al 1 miljoen ton steenkool exporteerde en zelf ook nog eens een enorme hoeveelheid verbrandde en verbrandt in de vele kolencentrales die het land ‘rijk is……’ De afgelopen zomer heeft Australië niet veel bosbranden gehad, al is de enorme wateroverlast waar het land de laatste maand mee te kampen had, als de bosbranden ook een gevolg van de klimaatverandering….. Echter i.p.v. Morrison weg te stemmen, kiest men telkens weer deze meer dan achterlijke inhumane neoliberale rotzak…… (al zeggen velen dat de verkiezingen in Australië keer op keer gestoken worden met hulp van de VS >> CIA) De VS is de nummer 2 exporteur van steenkool en dat land bouwt nog steeds kolencentrales in het buitenland, ondanks alle mooie woorden van oorlogsmisdadiger Joe Biden…….
Ook Brazilië doet jaarlijks een stevige duit in de zak, daar stijgt jaarlijks het aantal bosbranden, zeker sinds de fascistische psychopaat Bolsonaro aan het bewind is, wat hem betreft mag het hele Amazonegebied ontwikkeld worden en of dat nu gebeurt door bosbranden dan wel door houtkap, het zal hem aan de vieze reet roesten……. Lullig wel dat Nederland één van de hoofdverantwoordelijken is voor de vele bosbranden in Brazilië, dit vanwege de sojateelt voor onze belachelijke grote veestapel, die nu meer dan 600 miljoen dieren groot is……. Nederland is na China dan ook de nummer twee importeur van soja (en 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer…..)…..
Gezien het voorgaande kan je er dan ook donder op zeggen dat de klimaatstijging aan het eind van deze eeuw de belachelijke afspraak in Parijs (de klimaattop van 2015 >> COP21) van een maximale temperatuurstijging met 1,5 graad C. ver zal worden overschreden…… Tegen die tijd zal een flink deel van Nederland onder water staan…. De door het westen gekweekte ellende in Oekraïne gooit letterlijk en figuurlijk nog meer roet in het eten….. Daardoor heeft men lak aan alle mooie plannen tot vergroening, nee men zoekt zo snel mogelijk alternatieven voor Russisch gas en olie, terwijl dat voor gas betekent dat de EU vloeibaar gas (LNG) zal importeren uit de VS en de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), ten eerste moet dat gas vervoerd worden met vuile zeeschepen en ten tweede: het LNG uit de VS wordt gemaakt van uiterst vuil gewonnen schaliegas, dat ook nog eens werd gesubsidieerd door de VS overheid…. Ten derde: het maken van LNG kost ook weer een bak energie…… In het westen wordt zelfs massaal steun gegeven aan automobilisten voor de hoge benzine- en dieselprijzen deels te compenseren…. Oude en levensgevaarlijke kerncentrales zoals die in het Belgische Doel en Tihange mogen plotsklaps weer 10 jaar langer draaien…… (ofwel niet alleen de oliemaatschappijen zijn één van de partijen die profiteren van het gebeuren in Oekraïne, maar ook de onverantwoorde kernenergie baronnen, waarvoor de bevolking de verzekering mag ophoesten, daar geen verzekeringsmaatschappij een kerncentrale wil verzekeren, me dunkt een teken aan de wand…)
Nog even het volgende wat betreft klimaatsceptici: deze figuren hebben lak aan het feit dat wereldwijd jaarlijks 8,3 miljoen mensen jaren eerder overlijden en dat meestal na een akelig ziekbed vanwege langdurige inademing van luchtvervuiling…… (alleen in Nederland overlijden er jaarlijks 18.000 mensen aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing en loopt een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot, voorts kan het hun geestelijk vermogen aantasten en psychische klachten veroorzaken….)
Het volgende artikel komt van Common Dreams, al moet ik wel zeggen dat ik wat verschillen in de cijfers zie, wat waarschijnlijk te maken heeft met een foute omrekening van Fahrenheit naar Celsius (dan wel vice versa), wat overigens niet wil zeggen dat er niets aan de hand is, integendeel……
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer
het artikel en plaats het links in de app, je ziet rechts Italiaans
staan als je daar op klikt kan je kiezen voor Nederlands)
Scientists expressed alarm as temperatures near both poles soared to
50°-90°F above normal in recent days. (Image: Climate Reanalyzer)
‘Unthinkable’: Scientists Shocked as Polar Temperatures Soar 50 to 90 Degrees Above Normal
“With everything going on in the world right now, the dual polar climate disasters of 2022 should be the top story.”
Scientists expressed shock and
alarm this weekend amid extreme high temperatures near both of the
Earth’s poles—the latest signs of the accelerating planetary climate
emergency.
“This event is completely unprecedented and upended our expectations about the Antarctic climate system.”
Temperatures
in parts of Antarctica were 50°F-90°F above normal in recent days,
while earlier this week the mercury soared to over 50°F higher than
average—close to the freezing mark—in areas of the Arctic.
Stefano Di Battista, an Antarctic climatologist, tweeted that such record-shattering heat near the South Pole was “unthinkable” and “impossible.”
“Antarctic climatology has been rewritten,” di Battista wrote.
The joint French-Italian Concordia research station in eastern Antarctica recorded an all-time high of 10°F on Friday. In contrast, high temperatures at the station this time in March average below -50°F.
Prof. Eliot Jacobson
@EliotJacobson
Record heat in the Arctic is driving an early melt season and crushing 2022 sea-ice extent: current rank now #4. The Antarctic is even worse.
With everything going on in the world right now, the dual polar climate disasters of 2022 should be the top story.
Jonathan Wille, a researcher studying polar meteorology at Université Grenoble Alpes in France, toldThe Washington Post that “this event is completely unprecedented and upended our expectations about the Antarctic climate system.”
“This
is when temperatures should be rapidly falling since the summer
solstice in December,” Wille tweeted. “This is a Pacific Northwest 2021
heatwave kind of event,” he added, referring to the record-breaking
event in which parts of Canada topped 120°F for the first time in recorded history. “Never supposed to happen.”
Walt Meier, a senior research scientist at the National Snow and Ice Data Center in Boulder, Colorado, toldUSA Today that “you don’t see the North and the South [poles] both melting at the same time” because “they are opposite seasons.”
“It’s definitely an unusual occurrence,” he added.
Brooke Jarvis
@brookejarvis
50 degrees above normal in the North Pole this week, and 50 to 90 degrees above normal in Antarctica. Good lord.
washingtonpost.com
It’s 70 degrees warmer than normal in eastern Antarctica. Scientists are flabbergasted.
“This event is completely unprecedented and upended our expectations about the Antarctic climate system,” one expert said.
As Common Dreams has reported,
the Arctic has been warming three times faster than the world as a
whole, accelerating polar ice melt, ocean warming, and other
manifestations of the climate emergency.
“Looking back over the
last few decades, we can clearly see a trend in warming, particularly in
the ‘cold season’ in the Arctic,” Ruth Mottram, a climate scientist
with the Danish Meteorological Institute, told the Post.
“It’s not surprising that warm air is busting through into the Arctic
this year. In general, we expect to see more and more of these events in
the future.”
Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.
===================================
Zie ook: ‘Europa profiteert het meest van uiterst vervuilende oliewinning in Afrika‘ En zie de links in dat bericht, o.a. naar berichten over Shell, Total en Exxon, die uit eigen diepgravend onderzoek al decennialang wisten dat de relatief snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen…..
‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ (!!!!) Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het om mensen die nooit gerookt hebben, ofwel ook onder de rokers
kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van
auto’s…..
——————————————–
Nog wat berichten over het meer dan belachelijke Nederlandse klimaatakkoord:
De Russische inval in Oekraïne kent nu al een aantal winnaars: wapenfabrikanten, oliemaatschappijen, oorlogshitsende politici, rechtse denktanks, de NAVO, de VS en de reguliere media.
Wat betreft de bedrijven kan je de oliemaatschappijen aanwijzen als de grote winnaars, zelfs nadat enkelen van hen zich terugtrokken uit Rusland >> de prijzen van olie en gas zijn zo hoog, dat men bij wijze van spreken slapend nog rijker wordt……. Ook de VS zelf is één van de winnaars, daar het nu het uiterst vuil gewonnen en gesubsidieerde schaliegas als LNG aan de EU kan verkopen, gas dat niet alleen al zwaar milieubelastend is door de winning, maar ook door het verwerken tot LNG en het transport met vuile zeeschepen naar havens in de EU……. Niet voor niets dat men bij de aanvang van de Biden administratie de EU en dan m.n. Duitsland waarschuwde een stop te zetten op de gaspijpleiding Nord Stream 2 (NS2) van Rusland door de Oostzee naar Duitsland en meewerkende bedrijven plus financiers dreigde met sancties….
De bedrijven die het meest verdienen aan de situatie in Oekraïne, zijn uiteraard de wapenfabrikanten, zij zijn de grootste winnaars, maar die hebben dan ook een enorme lobby die bijvoorbeeld in de VS pleiten voor het aanpakken van andere landen, die niet trouw doen wat de VS verlangt en ja zo’n lobby is duur en moet wel vette winsten opleveren……..
Het neonazi-balaljon Azov met idem vlaggen…..
Politici die al jaren tekeergaan over Rusland en dat zijn er niet weinig, prijzen zichzelf de hemel in wat betreft hun eerder gedane uitspraken, dit met hulp van de reguliere westerse media die hen maar al te graag citeren……. Politici die al jaren schreeuwen om meer geld voor defensie worden op hun wenken bediend en ondanks dat de EU-NAVO-lidstaten (zonder de VS) meer dan 3 keer zoveel uitgeven aan ‘defensie’ (lees: oorlogsvoering) dan Rusland, gaan er nu miljarden extra naar het voeren van oorlog en dat onder het mom van verdediging tegen ‘Russische agressie……’ (de VS zelf geeft meer dan 7 keer zoveel uit aan oorlogsvoering dan Rusland) In Duitsland zijn politici en anderen blij die het een doorn in het oog was dat hun land een meer pacifistische koers volgde wat betreft de leger-inzet, hoewel dat niet voorkwam dat het Duitse leger oorlogsmisdaden pleegde in Afghanistan…… Met 100 miljard euro wordt het Duitse leger ‘slagvaardiger’ gemaakt en dat deed de kurken van de champagneflessen knallen bij de wapenindustrie……. Alsof Rusland het zal wagen om Polen, laat staan Duitsland aan te vallen…… Onbegrijpelijk dat er amper of geen protest is op te tekenen van Duitse burgers die het hier niet mee eens zijn…… Ach ja, ook die mensen hebben zich laten inpakken door de valse anti-Russische propaganda, terwijl zij toch moeten begrijpen dat de westerse agressie van de laatste 20 jaar door uitbreiding van de NAVO richting Moskou en de bijna doorlopende NAVO oefeningen langs de Russische grens, plus het volproppen van Oekraïne met wapens en de militaire oefeningen van het neonazi-leger van dat land met NAVO troepen uiteindelijk wel moesten leiden tot actie van Rusland…. (om nog maar te zwijgen over het al 8 jaar lang bombarderen van het Oekraïense neonazi-leger van burgers in Oost-Oekraïne, waarbij meer dan 13.000 van die burgers werden vermoord >> waarvoor veel van die burgers naar Rusland zijn gevlucht, een zaak waarvoor de nu hysterische westerse media geen aandacht hadden, noch aan willen besteden…)
Zo te zien aan de gele armbanden ook militairen van het Azov-neonazi bataljon.
Maar er zijn nog veel meer politici die profiteren van de situatie in Oekraïne, neem bijvoorbeeld Groot-Brittannië (GB), waar de positie van de neoliberale inhumane opperploert en premier Boris Johnson voor de inval van Rusland in Oekraïne, onhoudbaar was geworden door het bekend worden dat er vele feestjes werden gehouden in zijn ambtswoning toen het land in strenge lockdown(s) zat. Met de Russische inval doet hij alsof hij degene is die Rusland terug kan dringen met zijn lullige sancties tegen Russische oligarchen……… In Canada is het niet anders, daar kan premier Trudeau zich voordoen als de grote held van Oekraïne, terwijl hij juist steeds meer onder vuur kwam te liggen vanwege zijn desastreuze omgang met het Coronavirus, het winnen van olie en gas plus de doorvoer daarvan via pijpleidingen en niet te vergeten het demoniseren van het truckersprotest en het inzetten van het leger middels een uitzonderingssituatie alsof het protest van o.a. die truckchauffeurs een gevaar was voor het voortbestaan van Canada….. Vergeet niet dat ook in Canada het desastreuze beleid en bezuinigingen op gebied van de volksgezondheid ervoor hebben gezorgd dat zo’n 30.000 verpleegkundigen tijdens de Coronacrisis ontslag hebben genomen en er zo’n 20.000 verpleegkundigen zijn die zich zo over de kop hebben gewerkt dat ze zelf (dood-) ziek zijn geworden en in feite arbeidsongeschikt thuiszitten….. Ofwel als in ons land werden ook in Canada de belachelijk strenge maatregelen genomen om de zorg zoveel mogelijk te ontzien……
Over bezuinigingen op de zorg en wanbeleid gesproken: de kabinetten Rutte 2 en 3 zijn in 2016 door de AIVD gewaarschuwd dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, daar er te weinig IC bedden waren met bijbehorend verpleegkundig personeel en zelfs intensivisten……. In plaats van daar op te reageren door de tekorten weg te werken hebben Rutte 2 en 3 toegestaan dat er nog meer ziekenhuizen werden gesloten en heeft men vorig jaar een motie verworpen om deze zaak te herstellen, nog zotter: Rutte 4 gaat nog meer bezuinigen op de zorg…… (bij aantreden van Rutte 1 had Nederland nog 2.200 IC bedden dat was
bij de uitbraak van de Coronacrisis teruggebracht tot 1.100…..) Niet voor niets dan ook dat het kabinet Rutte 4 dolblij is met de situatie in Oekraïne, immers rapporten en uitkomsten van Wob-verzoeken tonen aan dat naast het zwalkende beleid op het Coronavirus het kabinet Rutte 3 verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld de ambtenaren die willens en wetens het Nederlandse volk hebben belazerd en ongrondwettelijke en burgerrechten schendende maatregelen hebben bepleit met het voorhouden van een worst voor dat volk in de vorm van wat minder vrijheidsbeperkende maatregelen….. Trouwens ook het feit dat veel echte cijfers betreffende COVID-19 niet vrij worden gegeven geeft al aan dat we zijn en worden besodemieterd…… Kortom ook VVD aartsleugenaar en premier Rutte en zijn nieuwe waardeloze kabinet zijn winnaars van de situatie in Oekraïne en kunnen daardoor het Nederlandse volk nog verder belazeren……. (onbegrijpelijk dat ondanks verlies de VVD de grootste partij is gebleven bij de afgelopen week gehouden Gemeenteraadsverkiezingen, hetzelfde geldt eigenlijk ook voor CDA en D66 >> een teken dat de burgers echt niet meer begrijpen wat er gaande was en is en zich laten oplichten door de reguliere media en de politiek…..)
In Duitsland en meerdere buitenlanden blijft men ondanks de situatie in Oekraïne doorgaan met het nemen van belachelijke maatregelen tegen het Coronavirus, ondanks dat het aantal ziekenhuisopnamen afneemt, wil men een aantal maatregelen in stand houden, zoals het onzinnige dragen van mondmaskers, die je na anderhalf uur moet verversen en in ruimten met grote luchtvochtigheid zelfs om het half uur, als je dat niet doet loop je juist de kans met het COVID-virus of een ander virus te worden besmet……. Maar reken gerust dat men ook hier de zaak zo weer op slot kan gooien, mocht zich een nieuwe variant van het virus aandienen en ‘deskundigen’ hysterisch aan de alarmbel gaan hangen….. Voorts is het wel zeker dat er een digitale EU-pas komt, waarmee men meteen kan zien of je bijvoorbeeld wel dan niet bent gevaccineerd tegen COVID-19 en waarmee men bijvoorbeeld je banktegoeden kan bevriezen, mocht men dat nodig vinden, ‘we leven immers in een democratie…..’
Toevoeging op 26 maart 2022: De NAVO is zoals gezegd in dit bericht één van de grote winnaars, daar de EU lidstaten die ook NAVO-bondgenoot zijn, hebben afgesproken hun budget voor ‘defensie’ (lees: oorlogsvoering) fiks te zullen verhogen naar het niveau dat de VS al jaren eist, terwijl deze terreurentiteit 800 militaire bases heeft over de wereld, waarvan al 400 in de buurt van China, bases vanwaar de VS China kan bestoken met raketten en straaljagers, ofwel logisch dat de VS veel meer uitgeeft aan oorlogsvoering…… Geheel vergeten te zeggen is het feit dat ook de EU lobbyisten fiks hebben gewonnen, men wil nu ook nog eens een EU leger en daarbij wil men van de EU ook een politieke unie maken, daarmee is het gedaan met de soevereiniteit van landen als Nederland….. Onder andere hare D66(6) kwaadaardigheid en minister Ollongren is hier mede verantwoordelijk voor……
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
Foto
van het neonazi-bataljon Azov in Oost-Oekraïne, bataljons als deze
hebben de laatste 8 jaar de steden en dorpen van de
zich van Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk
gebombardeerd, gelukkig zijn ze allesbehalve goed in dat bombarderen, al
hebben ze alsnog veel slachtoffers gemaakt onder burgers in die
staatjes…. Zie ook de NAVO vlag naast een neonazi vlag……. Voor de
omgekomen neonazi’s hebben onze zwaar disfunctionerende VVD premier en
aartsleugenaar Rutte en CDA kluns Hoekstra die minister van BuZa mag
spelen in het kabinet Rutte 4, een krans gelegd in Kiev, zie de foto die
hieronder is te vinden.
Hier nog wat links naar berichten over de oneindige VS terreur:‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..
‘VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……‘
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan dat land!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s…… (op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd) Hier een foto van dit walgelijk gebeuren met aartsleugenaar Rutte ofwel Pinokkio2.0:
En
nogmaals:
het is de allerhoogste tijd dat journalist Julian Assange wordt
vrijgelaten uit de
smerige isolatiefolter waarin hij nu al bijna 3 jaar volkomen onterecht
vastzit voor het openbaren van zware oorlogsmisdaden begaan door de VS
(toegegeven in officiële gelekte documenten van de VS!!!)……. Het is
zelfs de taak van een ieder om zware misdaden aan te geven!!! Deze
documenten plus beeldmateriaal zijn te vinden in WikiLeaks!! Gisternacht
(ik schreef deze toevoeging op 15 maart 2022/////) maakte CBC Radio1 bekend dat de uitlevering van
Assange weer een stap dichterbij is gekomen >> de rechter heeft
gesteld dat Julian Assange mensenlevens in gevaar heeft gebracht en dat
dit een reden zou kunnen zijn tot uitlevering van Julian aan de grootste
terreurentiteit ter wereld: de VS, terwijl deze leugen al lang en breed
is doorgeprikt…….. SCHANDE!!!! Ook dit onrecht wordt door de reguliere westerse media gesteund, moet je nagaan >> Julian is een collega…….
Terwijl de reguliere westerse media over elkaar heen buitelen met anti-Russische propaganda, nu n.a.v. de Russische inval in Oekraïne, waarbij men ook mensenrechten aan durft te halen (alsof die in het westen niet op grote schaal worden geschonden), zijn er in Saoedi-Arabië 81 mensen geëxecuteerd…… Zelfs mensen die meededen aan een ‘sit-in’ en andere vreedzame protesten werden ter dood veroordeeld en geëxecuteerd en zoals gewoonlijk was een groot deel van de vermoorde personen sjiiet, een vorm van islam die een gruwel is in de ogen van de soennitische machthebbers in de reli-fascistische staat Saoedi-Arabië (S-A)……..
Hoe is het mogelijk dat zelfs de reguliere westerse media geen aandacht hebben voor deze vreselijke massamoord….. Westerse politici houden hun mond daar ze maar al te graag willen dat hun bedrijven goede relaties hebben en houden met S-A, ofwel ook hier geldt dat economische belangen ver voorgaan op mensenrechten…… Vergeet bij dit alles niet dat mensen in S-A ter dood worden veroordeeld na vreselijk te zijn gemarteld, ook al een zaak waarvan men in het westen niet wakker ligt…..
Wat in de hieronder opgenomen tekst en petitie van het Care2 team niet wordt gesproken is het feit dat S-A de hoofdverantwoordelijke is voor de nog steeds voortdurende genocide in Jemen, waarbij intussen meer dan 500.000 mensen zijn vermoord, mensen van de Houthi stam die sjiiet zijn……. Onder de slachtoffers meer dan 100.000 kinderen en dit zijn cijfers die begin vorig jaar al werden aangehouden…… (officieel houdt men in het westen het aantal slachtoffers op een veel lager aantal, niet zo vreemd als je ziet dat het westen wegkijkt van de vreselijke oorlogsmisdaden die S-A heeft begaan en nog steeds begaat in Jemen…..)
Verder is het zeker dat S-A een groot aantal islamitische terreurgroepen de handen boven het hoofd houdt, eerder zelfs ISIS (en het zou me niet verbazen als dit nog steeds zo is…..)
De VS dat zo’n grote bek heeft over Rusland en het land van oorlogsmisdaden beschuldigt, steunt de genocide die S-A en de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) in Jemen uitvoeren (met hulp van Egypte en Marokko). Zo zijn er af en aan VS militairen op de grond in Jemen bezig met het bestrijden van de Houthi rebellen en onderhoudt de VS met S-A een zeeblokkade voor de kust van de Houthi’s, waarbij zelfs schepen met humanitaire hulpgoederen worden tegengehouden….. Eerder (al onder ‘vredesduif Obama en zijn vicepresident Joe Biden) heeft de VS de straaljagers en bommenwerpers van de Saoedische terreurcoalitie in de lucht gratis van brandstof voorzien, zodat dit vliegend oorlogstuig zo efficiënt mogelijk kon bombarderen, daarnaast coördineerde de VS de bombardementen met AWACS-vliegtuigen…… Bij die bombardementen werden ziekenhuizen, moskeeën (vol met mensen), scholen, woonwijken, markten en de totale infrastructuur vernietigd, waaronder waterzuiveringsinstallaties en het rioleringssysteem zodat er cholera kon uitbreken…..
Artsen Zonder Grenzen (MSF) heeft een paar jaar geleden in Jemen een speciaal ziekenhuis voor de behandeling van cholera laten bouwen, voordat dit ziekenhuis kon worden geopend werd het door de Saoedische terreurcoalitie vernietigd…….. Zelfs akkers werden en worden door de Saoedische terreurcoalitie gebombardeerd zodat men bijvoorbeeld geen graan kan oogsten, een barbaarse misdaad tegen de menselijkheid……
Het voorgaande laat nog eens zien dat wat Rusland doet niet in de schaduw kan staan, van wat Saoedi-Arabië, de VAE, de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk flikken in Jemen en toch wordt hier amper of geen aandacht aan besteed, anders dan wanneer de Houthi’s doelen in S-A en de VAE weten te raken, dan is er plots wel aandacht en wijst men met de vieze vingers ook nog eens naar Iran, dat de boel zou willen destabiliseren in het Midden-Oosten terwijl dit al jaar en dag wordt gedaan door de VS, Israël en S-A!!!!
Wat betreft de banden van Nederland met S-A nog het volgende: meer dan schandalig dat het Nederlandse koningshuis nog steeds vriendschappelijke banden onderhoudt met de reli-fascistische dictators in dat land….. Al zegt dat weer genoeg over dat belastingvretende en ontduikende huis dat zich Oranje durft te noemen, terwijl er genetisch geen banden zijn met deze moordenaarsfamilie uit de 16de, 17de eeuw…..
Moet zeggen dat ik het ongelofelijk vindt dat het Care2 team niet aandringt op een totale boycot van Saoedi-Arabië, zeker als je ziet dat men Rusland financieel helemaal plat wil leggen, terwijl dat land niet kan tippen aan de gruwelijkheden die Saoedi-Arabië begaat in Jemen en in eigen land…… De westerse regeringen die totaal hysterisch achter de VS aanlopen als het gaat om Rusland, leveren met grote graagte wapens aan S-A, ook Nederland maakt zich daar schuldig aan, door wapenonderdelen te leveren aan S-A….. (de VN volgend mogen er geen [volledige] wapens worden geleverd aan S-A daar het land oorlog voert….)
En waar zijn alle dappere demonstranten die keer op keer demonstreren tegen de Russische inval in Oekraïne, maar totaal geen aandacht hebben voor de genocidale terreur die Saoedi-Arabië al vele jaren uitoefent in Jemen??!!!
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer
het artikel en plaats het links in de app, je ziet rechts Italiaans
staan als je daar op klikt kan je kiezen voor Nederlands)
Another Mass Execution in Saudi Arabia Shows Urgent Need to Abolish the Death Penalty!
Saudi Arabia recently executed 81 people, one of its largest mass
executions yet. This is a human rights crisis and goes against a recent
promise by Mohammed bin Salman, crown prince of Saudi Arabia, to reform
the country’s death penalty.
Saudi Arabia’s criminal justice system is known for its corruption, and
judges often give death sentences following unfair trials. In many
cases, verdicts are based on “confessions” extracted under torture or
other forms of abuse. Show the Saudi Government the world is watching! Sign the petition to demand a halt to executions!
ontvanger: Saudi Arabian government, and Crown Prince Mohammed bin Salman
Saudi Arabia recently executed 81 people,
one of its largest mass executions yet. This is a human rights crisis
and goes against a recent promise by Mohammed bin Salman, crown prince
of Saudi Arabia, to reform the country’s death penalty.
The
death penalty is a blatant violation of human rights. Sign now to
demand Saudi Arabia halt executions and abolish its death penalty!
Saudi
Arabia’s criminal justice system is known for its corruption, and
judges often give death sentences following unfair trials. In many
cases, verdicts are based on “confessions” extracted under torture or
other forms of abuse. While the report did not state how these 81
individuals were executed, people sentenced to death in Saudi Arabia are typically beheaded.
According
to the Saudi government’s Ministry of Interior, a number of the
executed people were convicted of charges such as “disrupting the social
fabric and national cohesion” and “participating in and inciting
sit-ins and protests.” Half of those executed were part of Saudi
Arabia’s religious minority, Shi’a, which is frequently targeted by the
government.
This execution raises the total number of
executions to 92 just in the first few months of 2022 alone – but the
number is likely much higher. Saudi Arabia is known for its
lack of transparency in death penalty cases, so the number of prisoners
placed on death row is always higher than what is publicly reported.
Show the Saudi Government the world is watching! Sign the petition to demand a halt to executions!
Saudi
Arabia cares about its public image, especially the crown prince,
Mohammed bin Salman. While bin Salman wants us to see him as the
reformer his country needs, he has also overseen many human rights
crimes. U.S. intelligence agencies even believe bin Salman ordered the killing and dismemberment of Washington Post columnist Jamal Khashoggi.
Saudi
Arabia has one of the highest execution rates in the world. This is not
the first mass execution since Mohammed bin Salman started leading the
Kingdom. Help us urge Saudi Arabia to abolish its death penalty!