ZeitZeichen van WDR 5 met schandelijke kritiek op de Sovjet-Unie tijdens de Tweede Wereldoorlog

Vandaag, woensdag 1 december 2021 op WDR 5, in het programma ZeitZeichen, aandacht voor de Russische generaal stafchef (en maarschalk) Georgi Zjoekov, die op deze dag in het jaar 1896 werd geboren.

Ongelofelijk te horen dat men in deze uitzending (van 945 u. tot 10.00 u.) vooral veel aandacht gaf aan wat je niet anders kan zien dan fikse kritiek op wat de Russische troepen hebben gedaan tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII), zoals de mensenrechtenschendingen bij de opmars naar Berlijn….. Voorts wijst de redactie in dit programmaonderdeel op hoe de top van het Russische leger en politiek dachten over de waarde van hun eigen militairen, zo van als er één sneuvelt staan er nog genoeg klaar om die plek in te nemen…..

Je kan voldoende kritiek hebben over wat Stalin heeft geflikt als het gaat over zijn omgang tijdens WOII met militairen en het Russische volk, maar nooit mag worden vergeten dat zonder de Sovjet-Unie WOII niet zou zijn gestopt in 1945, zo waren de landingen van de geallieerden in het Normandië van 1944 onmogelijk geweest, immers het Duitse leger heeft destijds al grote nederlagen geleden in de strijd met het Sovjet leger en had zoveel mogelijk manschappen nodig om te proberen de opmars van het Rode Leger te stoppen….. (wat gelukkig en dankzij de Sovjet-inzet niet is gelukt)

Slechts 2 van het oneindige aantal oorlogsmisdaden begaan door het Duitse leger passeerden de revue in ZeitZeichen, oorlogsmisdaden die veel Sovjet militairen hebben aangezet tot het zelf plegen van oorlogsmisdaden, immers vergeet niet dat er er ten tijde van de Sovjet-Russische opmars richting Berlijn nog amper een burger was die geen familielid had verloren door de door nazi-Duitsland gepleegde oorlogsmisdaden in wat we nu Rusland noemen….. (verder: bedenk eens wat er in de hoofden van de Russische militairen moet zijn omgegaan nadat ze de verschrikkingen in de concentratiekampen van nazi-Duitsland hebben gezien, toen ze deze kampen hebben bevrijd……)

De strijd van nazi-Duitsland tegen Rusland en het verslaan van het nazi-Duitse leger, heeft aan naar schatting 26 miljoen Russen het leven gekost…..

ZeitZeichen? Een schandelijke uitzending en dat NB gemaakt door voor een groot deel nakomelingen van het destijds nazi-Duitse volk!!

 

Voor het beluisteren van deze aflevering van ZeitZeichen, klik op deze link

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Hier de zeer beperkte tekst zoals die op de site van WDR 5 is te vinden:

1. Dezember 1896 – Marschall Georgi Schukow wird geboren

 

Am
Ende des Zweiten Weltkrieges tritt er ins Rampenlicht der Weltpolitik:
Der sowjetische Marschall Georgi Schukow nimmt in Berlin die
bedingungslose Kapitulation der deutschen Wehrmacht entgegen.

Moskau, 22. Juni 1941: Der Generalstabschef der
Roten Armee, Georgi Schukow, wird um vier Uhr morgens in den Kreml zu
Stalin beordert und erfährt: “Die deutsche Regierung hat uns den Krieg erklärt.”
Die Nationalsozialisten haben den Überfall auf die Sowjetunion im
Geheimen schon lange geplant – unter dem Decknamen “Unternehmen
Barbarossa”.


Georgi Konstantinowitsch Schukow, sowjetischer Marschall

Georgi Schukow, sowjet. Marschall (Geburtstag, 01.12.1896)

WDR ZeitZeichen
01.12.2021
14:45 Min.
Verfügbar bis 02.12.2099
WDR 5



Download

=================================

Voor meer berichten over WOII, nazi-Duitsland, Holocaust, concentratiekampen (waar ook Roma, Sinti, homo’s, politieke gevangenen en Russische krijgsgevangenen op grote schaal werden vermoord….), Sovjet-Unie, en/of Stalin, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. 

Steven Donziger die het opnam voor Ecuadoraanse Amazonevolkeren tegen Chevron, slachtoffer van VS kromspraak

Steven Donziger is een mensenrechten advocaat die het voor 30.000 mensen behorend tot de oorspronkelijke volkeren van het Ecuadoraanse Amazonewoud opnam tegen de grote smeerpijp Chevron, lid van de oliemaffia. Hij won de zaak tegen Chevron en deze oliemaatschappij werd in Ecuador veroordeeld tot het betalen van 18 miljard dollar, een straf die later werd teruggebracht tot 9,5 miljard dollar….. Alleen dat terugbrengen van de straf was al een schande, zeker als je nagaat dat Chevron verantwoordelijk is voor het dumpen van 16 miljard gallon, ofwel meer dan 60,5 miljard liter giftig afvalwater en andere gevaarlijke afvalstoffen, waarmee een groot gebied van de oorspronkelijke volkeren werd vervuild……. Deze vervuiling heeft gezorgd voor wat men een ‘Regenwoud Tsjernobyl’ is gaan noemen en die natuur en de bewoners (dus zowel mensen als dieren) ernstige schade hebben berokkend en daar wordt ook fysieke schade onder verstaan….. Een groot gebied van het Amazonewoud is daardoor eigenlijk onbewoonbaar geworden….(dit is jammer genoeg allesbehalve de enige plek in het Amazonewoud dat zwaar werd vervuild door oliewinning….)

Om kosten maken voor het schoonmaken van het vervuilde gebied te voorkomen, trok Chevron haar bedrijf terug uit Ecuador, en dat nadat de veroordeling van Chevron door 3 verschillende rechters werd bevestigd….. Daarna heeft Chevron Donziger een jaar lang gedemoniseerd en stelde dat het bewijs tegen Chevron op oneigenlijke gronden was verkregen (de brutaliteit!!)

Ongelofelijk weer te lezen dat de rechtspraak in de VS niets meer te maken heeft men wat dit begrip zou moeten inhouden…..  In 2014 heeft rechter Lewis Kaplan, een districtsrechter voor het zuidelijk district van New York, op een valse getuigenis van de Ecuadoraanse rechter Alberta Guerra, die
daarvoor 2 miljoen dollar kreeg van Chevron en die later toegaf te
hebben gelogen, geoordeeld dat Donziger het historische oordeel had
verkregen ‘middels corrupte middelen….’ (de wereld op de kop, immers
juist deze Kaplan en zijn getuige zijn zo corrupt als de pest!!) Let wel Kaplan is een voormalig advocaat van een advocatenkantoor en hij heeft zelfs investeringen in Chevron!!!

Voorafgaand aan het proces heeft Donziger 800 dagen vastgezeten…… (waanzin!!)

Donziger werd vastgezet kort nadat Kaplan hem beschuldigde van minachting van de rechtbank, daar Donziger weigerde om zijn laptop en smartphone te overhandigen aan Chevron…… Een advocaat heeft de gegevens van zijn/haar cliënten te beschermen, niet voor niets dat advocaten zich hebben te houden aan het beroepsgeheim!! (een zaak die men in het westen schandelijk genoeg steeds vaker ziet als belemmering van de rechtsgang……) Het kantoor van de openbaar aanklager voor het zuidelijke district van New York, besloot niet mee te gaan in de aanklacht van minachting van de rechtbank, waarop Kaplan een politiek rechtse collega, rechter Loretta Preska koos om de zaak te bekijken. 

Kaplan en Preska, een voormalige leider van de door Chevron bekostigde Federalist Society, kozen toen Rita Gavin, een advocaat van de firma Seward & Kissel LLP, om als speciaal aanklager te dienen, ook al was haar collega een voormalig lid van Chevrons raad van bestuur en Chevron tegelijkertijd één van de klanten was van haar firma…… (je snapt werkelijk niet hoe zoiets openlijk kan plaatsvinden, te zot voor woorden en ten overvloede een teken dat de VS in feite geen rechtsstaat is!!!)

April dit jaar, voorafgaand aan het proces tegen Donziger dat een maand later in mei begon en in september eindigde met een veroordeling van Donziger tot 6 maanden gevangenisstraf onder ‘rechter’ Preska, hebben 5 Democratische leden van het Huis van Afgevaardigden de minister van justitie, Merrick Garland, gevraagd in deze zaak onmiddellijk het vonnis te herzien. Een zaak die deze politici hebben aangeduid als een ongekende en onrechtvaardig juridische aanval op Donziger, waarbij ze wezen op het feit dat het ministerie van justitie (DOJ) heeft gefaald als het gaat om het uitoefenen van haar toeziende autoriteit over deze zaak en zelfs een lid van een advocatenkantoor dat Chevron bijstaat heeft toegestaan hem te vervolgen……. (nogmaals: ongelofelijk!!)

Begin november heeft het ministerie van justitie echter geoordeeld dat het niet in strijd met de benoemingsclausule van de grondwet is om de vervolging van Donziger over te laten aan een particuliere advocaat…. (aan dat land levert Nederland zelfs landgenoten uit…..) 

In een nieuwe brief aan Garland, de minister van justitie, hebben de 9 Democratische leden van het huis van afgevaardigden aangegeven dat in dezelfde week dat Donziger werd veroordeeld tot 6 maanden gevangenisstraf de Working Group on Arbitrary Detention  (WGAD) zich heeft gebogen over deze zaak. De WGAD is een werkgroep die arbitraire gevangenisstraf (een twijfelachtige gevangenisstraf), bekijkt en beoordeelt, een groep bestaande uit onafhankelijke experts op het gebied van rechtspraak aangesteld door de VN Mensenrechtenorganisatie (UNHRC). Deze groep heeft geoordeeld dat het gevangenzetten van Donziger een overtreding is van internationale wetgeving en dat de zaak tegen hem en de daaraan meewerkende rechters, vooral de federale districtsrechters Kaplan en Preska, hebben gefaald als het gaat om internationale standaarden voor eerlijke berechting, inclusief regels over onafhankelijkheid van rechtbanken……

Verder hebben de juristen van de WGAD geconcludeerd dat het ontnemen van Donzigers vrijheid lijkt op het wraak nemen voor zijn werk als vertegenwoordiger voor de oorspronkelijke volkeren van Ecuador en dat hij onmiddellijk in vrijheid moet worden gesteld, waarbij hij recht heeft op compensatie voor deze overtredingen!!

Deze juristen stellen voorts dat wanneer de VN en internationale groeperingen voor het milieu en de mensenrechten herhaaldelijk hebben gevraagd voor onmiddellijke actie, de Biden administratie niet stil kan blijven. Sterker nog de Biden administratie moet een duidelijk signaal afgeven dat het naast de gemeenschappen staat die worden geschaad door vervuiling en vernietiging van het milieu en ook naast juristen moet staan die moedig genoeg zijn om deze gemeenschappen te vertegenwoordigen (bepaald niet een veilige taak in Zuid- en Midden-Amerika), in plaats van de bedrijven te bedienen die winsten behalen door het vervuilen van water, lucht en land behorend tot de lokale gemeenschappen…..

Een geacht VS mensenrechten advocaat (Donziger) wordt onterecht vastgehouden door onze eigen rechtbanken in overtreding van internationale wetgeving en dat terwijl deze advocaat geen kwaad heeft gedaan, maar kwetsbare cliënten wilde beschermen en zijn vaardigheid heeft ingezet om hen te dienen tegen één van de meest giftige bedrijven die de wereld ooit heeft gezien, zo vervolgden deze juristen…..

Verder stellen deze juristen dat Chevron niet eens heeft ontkend dat haar voorganger Texaco met opzet meer dan 60,5 miljard liter giftig olieboringsafvalwater tientallen jaren lang in het milieu heeft geloosd om kosten te besparen….. Dit grove onrecht werd met voorbedachten rade uitgevoerd door een bedrijf uit de VS en heeft een gebied zo groot als Manhattan achtergelaten met zwaar vervuild en uiterst giftig afval….. Elke dag weer moeten de gemeenschappen die langs dit gebied wonen omgaan met het continu blootstaan aan giftige troep die bewezen kanker veroorzaakt en moet het Amazone regenwoud de prijs betalen, een woud dat moet worden gezien als één van ‘s werelds kwetsbaarste ecosystemen….. (belangrijk voor de hele planeet….)

Een mislukking in het onmiddellijk herstellen van deze ongeëvenaarde en onjuiste gevangenhouding van Donziger zal waarschijnlijk leiden tot langdurige schade aan de rechtsstaat, de democratie en de planeet zo stellen de juristen van de WAGD…… (waar ik moet opmerken dat er wat mij betreft nog maar bitter weinig over is van een rechtsstaat als het om de VS gaat)

Grondstof onttrekkende bedrijven wereldwijd houden deze zaak in de gaten om te zien of Chevron deze zaak wint, ofwel zodat je met genoeg geld voor advocaten en bedrijfsvriendelijke rechters, een vervuilend bedrijf een gerechtelijke uitspraak tegen dit bedrijf kan omdraaien in een zaak tegen de advocaten en de slachtoffers, zo vervolgen de juristen. Waar ze voorts stellen dat Donziger het levende bewijs is dat Chevron succesvol was in deze zaak…. Andere bedrijven en industrieën zullen dot voorbeeld volgen en daarbij van de slachtoffers en hun advocaten, fraudeurs en criminelen maken die ongelofelijk genoeg in de gevangenis kunnen worden vastgezet…..

Tot slot stellen deze juristen dat het ministerie van justitie moet ingrijpen, om zo vervuilende bedrijven duidelijk te maken dat het Chevron voorbeeld om verantwoordelijkheid te ontlopen voor milieu catastrofes niet getolereerd zal worden door het justitiële systeem…… Overigens kan je ook de zaak tegen Shell in Nigeria vergelijken met deze zaak waar degenen die zich destijds hebben ingezet voor de bevolking en het milieu, zelfs werden opgehangen, een doodstraf waarvoor Shell zelfs mede verantwoordelijk was en is…..* (en zal blijven, zolang dit smerige oplichters bedrijf blijft bestaan!!)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Demonstrators rally in support of Steven Donziger

Climate
activists gathered to support human rights attorney Steven Donziger in
New York City on June 10, 2021. (Photo: Tayfun Coskun/Anadolu Agency via
Getty Images)

‘Extractive Industries Everywhere Are Watching’: 9 Democrats Urge DOJ to Free Steven Donziger

The
lawmakers asked AG Merrick Garland to “act immediately to reclaim
control of this case, dismiss the charges, and free Mr. Donziger from
his imprisonment.”

 

Kenny Stancil

Nine U.S. House Democrats on Monday urged the Justice Department to “take immediate action” to secure the release of Steven Donziger,
a human rights attorney who helped thousands of Ecuadorians win a
multibillion-dollar lawsuit against oil giant Chevron and is now incarcerated on a contempt of court charge that experts say is retaliatory—and which followed two years of pre-trial house arrest, a violation of international law.
 

In a letter
addressed to U.S. Attorney General Merrick Garland, the progressive
lawmakers—Reps. Rashida Tlaib (Mich.), Jesús G. “Chuy” García (Ill.),
Alexandria Ocasio-Cortez (N.Y.), Ilhan Omar (Minn.), Ayanna Pressley
(Mass.), Jamaal Bowman (N.Y.), Cori Bush (Mo.), Barbara Lee (Calif.),
and Raúl M. Grijalva (Ariz.)—wrote that Donziger’s case “has shocked the
worldwide community of environmental justice and human rights advocates
and creates a distinct chilling effect on this type of advocacy going
forward.”

“Mr. Donziger,” noted the lawmakers, “has done nothing but uphold the
highest professional ethics in representing and protecting his clients
but has since been thrown in federal prison for petty contempt charges, a
first in United States history. Mr. Donziger began serving a six-month
sentence for petty contempt of court at the Federal Correctional
Institution in Danbury, Connecticut on October 27, 2021, despite the
many calls from the international legal community that his pre-trial
detention for over 800 days was a violation of international law.”

“Mr.
Donziger sits in a crowded federal prison because a Chevron attorney
made it so, without Executive Branch supervision or ever seeing a jury
of his peers,” the lawmakers continued. “As the United States is a party
to the District Court case against Mr. Donziger, we request that you
act immediately to reclaim control of this case, dismiss the charges,
and free Mr. Donziger from his imprisonment.”

“The international
legal community,” they added, “is appalled by what has transpired in the
Southern District of New York and the Department of Justice’s
commitment to a just rule of law requires immediate action.”

In
2011, following years of work by a Donziger-led legal team, which
represented more than 30,000 Indigenous people and farmworkers harmed by
over three decades of oil drilling in Ecuador, Chevron was found guilty
of deliberately dumping more than 16 billion gallons of toxic
wastewater and other hazardous pollutants in the delicate Amazonian
ecosystem—resulting in a “rainforest Chernobyl
that has caused widespread suffering throughout the local population.
The fossil fuel corporation was ordered to pay $18 billion in damages, a
sum that was reduced to $9.5 billion in 2013.

Although the ruling
was upheld by three Ecuadorian courts, Chevron moved its operations out
of the country to avoid paying for clean-up, alleged that the
settlement had been fraudulently obtained, and launched a yearslong
campaign to demonize and prosecute Donziger.

Congressman Chuy García

@RepChuyGarcia

I am proud to lead my colleagues in this letter demanding @TheJusticeDept take immediate action to release climate and Indigenous rights activist Steven Donziger. #FreeDonziger

Steven Donziger

@SDonziger

BREAKING: Congresspersons, including @AOC demand Biden’s DOJ take immediate action to release Steven Donziger.

“The DOJ must intervene to show polluters that the Chevron model for avoiding responsibility for environmental catastrophe will not be tolerated by our justice system.”

Image

 

2:01 AM · Nov 30, 2021Twitter for iPhone

1,976 Retweets

131 Quote Tweets

9,627 Likes

In 2014, U.S. District Judge Lewis A. Kaplan of the Southern District of New York, a former corporate lawyer with investments in Chevron, ruled—based on the false testimony of an Ecuadorian judge named Alberto Guerra, who received
$2 million in cash and benefits from Chevron and later admitted to
lying—that Donziger had acquired the historic judgment through “corrupt
means.”

Donziger’s detention began shortly after Kaplan held
Donziger in contempt of court in July 2019 for refusing to turn over his
computer and cell phone to Chevron, a move that would have disclosed
privileged client information.

While the U.S. Attorney’s Office
for the Southern District of New York chose not to prosecute Donziger’s
misdemeanor contempt of court charge, Kaplan hand-picked a right-wing colleague, Judge Loretta Preska, to hear the case.

Kaplan and Preska, previously a leader
in the Chevron-funded Federalist Society, then selected Rita Glavin, an
attorney at Seward & Kissel LLP, to act as a special prosecutor
even though her law partner was a former member of Chevron’s board of
directors and Chevron had been one of the firm’s clients.

In April of this year—prior to Donziger’s trial, which began in May and ended in July when Preska found him guilty—six House Democrats urged
Garland to immediately review what they called “an unprecedented and
unjust legal assault” on Donziger, pointing out that the DOJ had failed
to exercise its oversight authority over the case even as a corporate
law firm that represents Chevron was enlisted to prosecute him.

Earlier this month, however, the DOJ submitted a friend-of-the-court filing
that encouraged the federal appeals court reviewing Donziger’s contempt
conviction to “reject his argument that his prosecution by private
attorneys violated the U.S. Constitution’s appointments clause,” Reuters reported.

Donziger
is not alone in objecting to the use of private prosecutors in the
federal court system. Sens. Ed Markey (D-Mass.) and Sheldon Whitehouse
(D-R.I.) echoed Donziger’s concerns in a July letter sent to Judge Roslynn R. Mauskopf, director of the Administrative Office of the U.S. Courts.

In their new letter to Garland, the nine House Democrats pointed out that in September, the same week that Donziger was sentenced
to six months in prison, the Working Group on Arbitrary Detention
(WGAD)—made up of independent experts appointed by the United Nations
Human Rights Council—argued
that Donziger’s “deprivation of liberty is a violation of international
law and that the trial against him and the judges involved,
specifically Federal District Court Judges Lewis A. Kaplan and Loretta
Preska, fail international fair trial standards, including the
perception of impartiality of the courts.”

“The WGAD also
concluded that the deprivation of liberty appears to be in retaliation
for Mr. Donziger’s work as a legal representative of Indigenous
communities in Ecuador, that he should be freed immediately, and that he
is due compensation for these violations,” the lawmakers added.

Related Content

Steven Donziger, a human rights lawyer working of behalf of Ecuadorians harmed by over three decades of Texaco-Chevron's oil drilling and dumping of toxic wastewater in the Amazon rainforest, speaks at a press conference on March 19, 2014 in Quito. (Photo: Rodrigo Buendia/AFP via Getty Images)

‘Appalled’ UN Human Rights Experts Urge Immediate Release, Compensation for Steven Donziger

Jessica Corbett

“When
the U.N. and international environmental and human rights communities
repeatedly call for immediate action,” wrote the lawmakers, “the Biden
administration must not remain silent.”

Instead,
the letter states, “the Biden administration must send a clear signal
that it stands with communities harmed by pollution and environmental
destruction and the lawyers courageous enough to represent them and not
the corporations that benefit from polluting the water, air, and land of
local people.”

“An esteemed U.S. human rights attorney is being
unjustly imprisoned by our very own courts in violation of international
law, not for some real harm he did, but for protecting his vulnerable
clients and his ability to serve them from one of the most toxic
companies the world has ever seen,” the letter continues.

The
lawmakers emphasized that “Chevron does not dispute that its predecessor
company Texaco deliberately discharged at least 16 billion gallons of
toxic oil-drilling waters over the course of decades as a cost-saving
measure. This grave injustice at the hands of a U.S. corporation was
premeditated and remains an untreated toxic waste site the size of the
island of Manhattan. Every day, the communities living amongst Chevron’s
mess must deal with ongoing exposure to toxicity known to cause cancer
as the Amazon rainforest—one of the world’s most critical
ecosystems—pays the price.”

A failure to “act immediately to
rectify the unprecedented and unjust imprisonment of Mr. Donziger” is
likely to cause long-lasting damage to the rule of law, democracy, and
the planet, the group warned Garland.

“Extractive industries
everywhere are watching this story to see if Chevron has just completed
their proof of concept, that with enough money for lawyers and
corporate-friendly judges, a polluting company can turn a judgment
rendered against them into a RICO charge against the lawyers and the
victims,” says the letter. “Mr. Donziger is living proof that Chevron
has succeeded, and other companies and industries will replicate this
model, turning victims and their lawyers into fraudsters and criminals,
culminating unbelievably in actual prison time.”

“The DOJ must
intervene in this case,” the lawmakers stressed, “to show polluting
companies that the Chevron model for avoiding responsibility for
environmental catastrophe will not be tolerated by our justice system.”


Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.

===============================

* Zie: ‘Negen Nigeriaanse milieuactivisten 25 jaar geleden opgehangen na een schertsproces met hulp van Shell‘ (en zie de linksnaar meer artikelen van dit nog steeds ‘koninklijke’ bedrijf in dat bericht!!)

Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta

————————————–

Zie voorts: ‘COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..‘ Er blijft dus 13 miljard aan subsidie over, ook voor oliemaatschappijen!!! (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. COP26)

COP26: Canadese ‘ontginning teerzanden’ is een catastrofe voor wild en natuur

Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (!!!!)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud‘ (!!!!

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid‘ (ja ja……)

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Justin Trudeau (premier Canada) een progressief politicus of een ordinaire neoliberale corrupteling‘ (de vraag stellen is haar beantwoorden)

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag
‘ (!!!!)

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord‘ (!!!!)

 

Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’‘ (greenwashing: met opzet een bedrijf duurzaam propageren, terwijl het tegendeel de werkelijkheid is)

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering(ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….)

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel‘ (!!!!)

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering‘ (!!!!)

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….‘ (!!!!)

Shell
wist al in 1991 dat het gebruik van fossiele brandstoffen de
klimaatverandering veroorzaakt……….. De topschuldigen moeten worden
berecht!!

Exxon lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon over klimaatverandering…….‘ (ongelofelijk ook…..) 

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen‘ (!!!!)

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

BP fakkelt grote hoeveelheid gas af in Gelsenkirchen: ‘technische storing

Exxon en BP verbranden zonder enig nut jaarlijks miljarden kubieke meters aan gas

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau‘ (een bericht uit mei 2019, dus 4 jaar na het klimaatakkoord van Parijs….)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen,
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays for Future meedoen…..)

BP daagt Greenpeace voor de rechtbank

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning 

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt 

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden
(de brutaliteit!!!!)

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales(bruinkoolverbrander en kerncentrale bezitter RWE doet hetzelfde!!) 

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen 

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering‘ (!!!!)

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers‘ (!!!!)

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied) (!!!!)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……‘ (!!!!)

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..‘ (!!!!)

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Censuur naar een hoger plan: Twitter medeoprichter Jack Jersey neemt ontslag

Jack Jersey, de medeoprichter van Twitter nam ontslag en dat is volgens Caitlin Johnstone bijna een garantie op meer censuur op dat platform……. Wellicht denk je als gebruiker van de sociale media en Twitter in het bijzonder dat het niet veel erger kan, immers Twitter past nu al op grote schaal censuur toe op haar platform, zoals het opheffen van accounts behorend tot bijvoorbeeld Palestijnen, al moet hier worden opgemerkt dat de censuur op die accounts op veel grotere schaal wordt toegepast door Facebook (en in mindere mate door YouTube…)…. 

Overigens gaat die censuur zover dat men zelfs niet terugschrikt voor geschiedvervalsing, ofwel het juist veel aandacht vestigen op berichten van de reguliere westerse media, terwijl juist die media een giga archief hebben dat bol staat van nepnieuws en desinformatie, neem alleen al de berichtgeving in die media voorafgaand aan en tijdens de illegale oorlogen van de VS in bijvoorbeeld het Midden-Oosten…… Zonder enige kritiek werden de leugens van o.a. de CIA overgenomen, terwijl de journalisten van die media moeten weten dat deze geheime dienst vooral goed is in liegen….. Sterker nog: nadat bekend werd dat bijvoorbeeld het aanvallen van Irak werd gelegitimeerd met een enorme bak leugens, bleef men achter deze oorlog staan en werden eerdere leugens meermaals herhaald in dergelijke media, in plaats van het plaatsen van rectificaties met excuses……..

Met Jack Jersey was Twitter niet zelden een lichtend voorbeeld zoals het zou moeten: weinig censuur…. De opvolger van Jersey, Parag Agrawa, heeft al gezegd dat het doel van Twitter moet zijn ‘gezonde publieke conversatie’ ten dienste te staan….. Je snapt waarschijnlijk wel wat deze plork daarmee bedoelde: het op de voorgrond brengen wat de reguliere westerse media te melden hebben, zelfs al bestaat die berichtgeving uit fake news en desinformatie, verder het wegdrukken van alternatieve nieuwsmedia middels het gebruik van algoritmes…… Ofwel Twitter zal onder Agrava de koers volgen van Facebook en YouTube en in feite de alternatieve media censureren…….. Zoals de CEO van YouTube Susan Wojcicki eerder dit jaar tijdens het World Economic Forum (WEF) durfde te zeggen over haar platform dat algoritmes ‘belangrijk nieuws’, ook op medisch gebied (een verwijzing naar de berichtgeving over COVID-19), voorrang zullen geven aan de reguliere media en dat onwelgevallig nieuws en commentaar zal worden weggedrukt door diezelfde algoritmes…..

Alsof censuur thuishoort in een democratie, terwijl die juist behoort tot een dictatuur…….. Schande!!

Het meest lullige is wel dat deze platforms een monopolie vormen dat amper kan worden doorbroken door de alternatieve media met wel juiste berichtgeving, simpelweg daar het grootste deel van de gebruikers van die media al zijn gehersenspoeld door de reguliere media en alles wat deze media melden op de platforms van Facebook en YouTube voor zoete koek slikken, zelfs op zo’n manier dat men in inbelprogramma’s de door de reguliere media voorgekauwde kritiek levert op de alternatieve media die niet in handen zijn van plutocraten, superrijken die er alle belang bij hebben dat de huidige inhumane neoliberale status quo gehandhaafd blijft…… 

Het vertrek van Jack Jersey heeft voor een fiks deel te maken met zo’n plutocraat, te weten: de neoliberale ploert Paul Singer van Elliott Management Corp, die een flink deel van de Twitter aandelen kocht….. Zelfs in Nederland nam de spuugrijke Chris Oomen het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) over, daar hij de onafhankelijke koers van dit nieuwsplatform wil bewaren, iets wat we maar moeten afwachten, daar hij al sprak over het tegengaan van nepnieuws (fake news) en dat belooft niet veel goeds, daar men blind is voor het nepnieuws van de reguliere media en juist de oprechte journalistiek die eigenlijk alleen op de sociale media is te vinden keer op keer aanwijst als bronnen van nepnieuws en desinformatie…… Dat Oomen miljonair is belooft ook al niet veel goeds…… 

In het hieronder opgenomen artikel van Caitlin stelt ze dat Jersey een gunstige uitzondering was wat betreft het uitvoeren van censuur, echter gezien de berichten onder een aantal links die ik onderaan het bericht heb toegevoegd, is toch duidelijk te lezen dat ook Twitter onder Jersey alles behalve ‘heilig’ was……. 

 

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

 

Dorsey’s Twitter Resignation Sparks Fears Of More Internet Censorship

by Caitlin Johnstone

 

Listen to a reading of this article:

https://soundcloud.com/going_rogue/dorseys-twitter-resignation-sparks-fears-of-more-internet-censorship

Twitter co-founder Jack Dorsey has resigned
as CEO of the company, leading anyone who’s been paying close attention
to the rise of Silicon Valley internet censorship to voice concerns
that the platform’s relatively lenient attitude toward speech compared
to other major social media services may be drawing to a close.

“Hard not to see this as bad news,” tweeted
Glenn Greenwald in response to Dorsey’s announcement. “I don’t think
it’s been fully appreciated that on key SV issues – including
decentralization, transparency and free speech – @Jack has been far
better than most, and way more responsive to critiques. We’ll see what
happens but it seems not great.”

“Anyone
who harbors concerns that social media have already grown too
intolerant of dissenting opinions—too inclined to silence viewpoints
that depart from liberal orthodoxy—should be worried about Dorsey
leaving,” writes
Reason’s Robby Soave. “That’s because the long-serving CEO has
occasionally articulated an ideological commitment to the principles of
free speech; of all the tech industry pioneers who have been hauled
before Congress to answer absurd questions, he was by far the most
hostile to the idea that the government should serve as the internet’s
speech police.”

jack

@jack

not sure anyone has heard but,

I resigned from Twitter

Image

4:48 PM · Nov 29, 2021

291.2K likes

21.9K replies

Dorsey’s resignation comes the year after it was reported that his removal was being pursued by virulent neoconservative billionaire Paul Singer, whose Elliott Management Corp. (EMC Corp.) had just purchased a significant share of the company.

Twitter has been far from perfect when it comes to refraining from interfering with free expression on its platform; it just banned multiple accounts supporting the governments of Ethiopia and Eritrea against US-backed militants on what appears to be no legitimate basis mere hours ago after censoring trends in Ethiopia earlier this month, and has a longstanding pattern of censoring the speech of empire-targeted populations.

Still,
Twitter has been a free speech paradise compared to other major
platforms like Facebook or YouTube, largely because unlike those outlets
it doesn’t tend to participate in the large-scale algorithmic
suppression of unauthorized perspectives and the artificial uplifting of
authorized ones.

And
we are seeing some indication that that may be one of the changes we’ll
see in the platform going forward. Twitter users are sharing around a 2020 quote by Dorsey’s replacement Parag Agrawal (emphasis added):

“Our
role is not to be bound by the First Amendment, but our role is to
serve a healthy public conversation and our moves are reflective of
things that we believe lead to a healthier public conversation. The
kinds of things that we do about this is, focus less on thinking about
free speech, but thinking about how the times have changed. One of the
changes today that we see is speech is easy on the internet. Most people
can speak. Where our role is particularly emphasized is who can be
heard. The scarce commodity today is attention. There’s a lot of content
out there. A lot of tweets out there, not all of it gets attention,
some subset of it gets attention. And so increasingly our role is moving
towards how we recommend content and that sort of, is, is, a struggle that we’re working through in terms of how we make sure these recommendation systems that we’re building, how we direct people’s attention is leading to a healthy public conversation that is most participatory.”

A
lot of the commentary we are seeing on this paragraph tends to focus on
the bit at the beginning about having no commitment to free speech, and
not nearly enough attention is going to the latter half. Agrawal’s
notion that it is Twitter’s place to “recommend content” and implement
“recommendation systems” sounds far too similar to YouTube CEO
Susan Wojcicki’s comments earlier this year when she admitted at a World Economic Forum summit that the platform had been elevating mainstream news sources on important political issues and hiding “borderline” content.

“When
we deal with information, we want to make sure that the sources that
we’re recommending are authoritative news, medical science, et cetera,”
Wojcicki said. “And we also have created a category of more borderline
content where sometimes we’ll see people looking at content that’s lower
quality and borderline. And so we want to be careful about not over-recommending that. So that’s a content that stays on the platform but is not something that we’re going to recommend. And so our algorithms have definitely evolved in terms of handling all these different content types.”

Jordan

@JordanChariton

Here’s @YouTube‘s CEO openly admitting to: 

1) Ranking corporate news higher in YT’s algorithim 

2)Suppressing independent news/politics channels 

3)Suppressing people creating content “from their basement” (THE ORIGINAL PURPOSE of YT)

This is scandalous

YouTube CEO: It’s easy to “make up content and post it from your basement” so we boost “authorita…Defeating the purpose of “You”Tube. Made up news from corporate media is allowed.

reclaimthenet.org

2:31 AM · Apr 22, 2021

2K likes

67 replies

 

This
is a kind of censorship that Twitter has been relatively free from, and
it is by far the worst kind. While you will routinely see Twitter posts
going viral from people with peripheral political perspectives like
communism or antiwar activism, you will virtually never see this occur
on outlets like Facebook or Youtube because their algorithms are stacked in favor of “authoritative sources” like The New York Times and CNN which hardly ever give voice to such perspectives.

So
we could soon be looking at a Twitter where communists, anarchists,
conspiracy analysts, Covid skeptics, antiwar activists, supporters of
empire-targeted governments, and other perspectives considered
“borderline” by Silicon Valley narrative managers could receive very
little visibility on people’s feeds, while authorized opinion-havers
like blue-checkmark reporters from mainstream media outlets are given
greater amplification.

This
is the most pernicious form of internet censorship because unlike
permanent bans it goes unseen and unacknowledged, and if you point out
that your account isn’t getting the kind of traction it used to you can
be dismissed as just paranoid and told that your content probably just
hasn’t been as good lately. On a platform like Twitter where
high-profile influencers tend to congregate to share ideas and
information, this can lead to a dynamic where unauthorized thought
becomes far more marginalized than it previously was.

It
should be obvious to everyone that humanity is headed down a dark path
if worldwide public speech is regulated by monopolistic oligarchs with a
vested interest in preserving the status quo and a steadily increasing alignment with government institutions.
If every platform people flock to in large numbers becomes subjected to
iron-fisted establishment narrative management, it will greatly hinder
humanity’s efforts to become a conscious species that has a truth-based relationship with the world.

______________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | November 30, 2021 at 1:45 am | Tags: algorithm, internet censorship, jack dorsey, Parag Agrawal, Twitter
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2OL

Comment    See all comments

================================

Hier nog wat links naar berichten o.a. over het niet zo frisse Twitter van Dorsey: 

Twitter komt met een nieuwe vorm van censuur: ‘Birdwatch’, naar voorbeeld van Wikipedia

Het congres eist van
de tech CEO’s een meer agressieve censuur op de sociale media, om zo
macht uit te kunnen oefenen op die media

Miljonair Oomen koopt ANP ‘om nepnieuws (fake news) te kunnen bestrijden….’

Twitter ondermijnt met censuur Venezolaans regeringsbeleid op het Coronavirus‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over het Coronavirus, waaronder een paar zeer bijzondere!!)

Belangrijk account voor de verdediging Julian Assange geblokkeerd door Twitter‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Julian Assange!!)

Coronavirus: hoe paniek wordt gebruikt om dwingende regels door te voeren en burgerrechten buitenspel te zetten‘ (zoals censuur)

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over burgerrechten vs. COVID-19 maatregelen)

Amnesty International wil verbod op ‘haatspraak’ tegen (en bedreiging van) vrouwen‘ (ja ja, Amnesty voor censuur……)

Facebook zal hoogstwaarschijnlijk haar definitie van antisemitisme aanpassen (plus die belachelijke definitie)‘ 

Facebook: Emi Palmor, ex-top Israëlische ministerie van Justitie krijgt topfunctie bij Facebooks censuurplatform‘  

Zwangere vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van protest tegen de COVID-19 maatregelen
(zie ook de links in dat bericht naar artikelen over het Coronavirus en
het misbruik van deze ziekte om burgerrechten in te perken)

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt

Het werk van Mark Lombardi, een vijand van de staat die zich zogenaamd het leven benam
(als censuur geen zin heeft staan de geheime diensten nog andere
middelen ter beschikking om iemand tot zwijgen te brengen, zoals moord
en dan het liefst op zo’n manier dat het op suïcide lijkt, hoe
onwaarschijnlijk dat ook is in verreweg de meeste gevallen, een andere
beproefde manier is een auto-ongeluk veroorzaken, waarbij de dader er
vandoor gaat…..)

Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen‘ 

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen

Facebook:
uit gelekte documenten worden de steeds veranderende regels voor
censuur op dit platform openbaar gemaakt: Facebook als geheime tak van
de VS overheid

Team Biden voor meer censuur op het internet

Twitter verwijdert accounts vanwege ‘propaganda’, maar werkt zelf met een militair propagandist

Anti Antifa: 110% uiterst gewelddadige fascisten

Australische politie valt kantoor ABC binnen vanwege gelekte documenten

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger‘ 

Gelekte documenten tonen aan dat Google en Pinterest censuur uitoefenen

Netneutraliteit VS dreigt te verdwijnen……….

Twitter launches tool to report misleading content ahead of Indian & EU elections

Twitter meldpunt voor nepnieuws in aanloop EU verkiezingen

VS overweegt kritiek op Israël aan te pakken als antisemitisme……..‘ (!!!!)

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate geslaagd: geen impeachment van Trump, waar Clinton en haar team na bewezen misdaden vrijuit gaan…..

Warren
(democratisch presidentskandidaat) toont met hulp van Facebook aan dat
dit bedrijf niet hoort te gaan over wat wel en niet is toegestaan

Massamedia VS vallen keihard door de mand met ‘vers’ geschoten Russiagate bok >> publiek wordt om vertrouwen gevraagd

Jacht in VS op alternatief (echt) nieuws in volgend stadium: journalist wordt vastgehouden zonder aanklacht

NewsGuard, het nieuwste wapen van Big Brother VS tegen de alternatieve media

Netflix censureert aflevering van humoristisch programma, ‘na een geldig verzoek’ op grond van Saoedische wetgeving….

Twitter account? Lees dit bericht en pas uw voorkeuren aan!!!

Britse
militaire geheime dienst bedient zich van moddergooien en andere
manipulaties om Europese en VS politiek te manipuleren, zo blijkt uit
gelekte documenten

Lichtgelovige ‘atheïst’ gelooft Russiagate leugens….

New York Times te kakken gezet met haar berichtgeving over Russische manipulatie voor midterm verkiezingen

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….


Bedrijf dat voor ‘Russische bots’ waarschuwde, heeft een leger met nep-Russische bots

Waarom de burgers van de VS de illegale oorlogen steunen

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

Two More Spiegel Employees Out After Fake News Scandal Expands‘ Ofwel: het zoveelste ‘gevalletje fake news’, gebracht door de reguliere massamedia……..

Facebook censureert foto’s van verhongerende Jemenitische kinderen als ‘sexual content’

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media

Facebook gebruikte ‘fake news’ beschuldiging om de aandacht voor schandalen af te leiden

Google Maps veegt Palestijns gebied van de kaart

Twitter
weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote
criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Russiagate sprookje ondermijnt VS democratie en de midterm verkiezingen

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Facebooks zuivering van de alternatieve (nieuws) media staat nog in de kinderschoenen

Politico rapport bevestigt: Russiagate is een hoax‘ (Russiagate, de enorme leugen op basis waaraan we de huidige censuurgolf te danken hebben……) (!!!!)

The US military’s vision for state censorship(!!!!)

Israël en VS werken samen in tegenwerken van critici op beleid t.a.v. Palestijnen

Facebook censureert de waarheid over Columbus en de verovering van de Amerika’s…….

Facebook censuur gestuurd door het westers militair-industrieel complex en de NAVO in het bijzonder……….

Why the Coordinated Alternative Media Purge Should Terrify Everyone‘ (Zero Hedge)

First They Came for Alex Jones — We Told You We Were Next — We Were‘ (Matt Agorist op The Free Thought Project)

CNN, de grote brenger van ‘fake news!!!’

Facebook en Twitter verwijderen nu volledige accounts………

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk

Facebook (en Twitter) onderdrukt meningsvorming door het verwijderen van (echt) onafhankelijke media

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……‘ (!!!!)

Facebook en Twitter verwijderen de eerlijke journalistiek en oprechte opinie >> censuur…..

Facebook verlaat ‘tranding news’ voor ‘brekend nieuws’ van 80 reguliere mediaorganen, ofwel nog meer ‘fake news…..’

Facebook komt met nieuwsshows van betrouwbare media als CNN en Fox News…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Censuur op het internet met vliegende start in de VS, ‘het land van het vrije woord….’

Facebook en NAVO werken samen in censuur op niet welgevallig nieuws……

Facebook helpt Saoedi-Arabië: doodstraf door onthoofding van vrouw die het waagde kritiek te uiten…..‘ (!!!!)

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’: meer en meer sites worden van het net geweerd………

ThinkProgress eiste censuur van Facebook en werd inderdaad gecensureerd…. ha! ha! ha! ha!

VS staatscensuur op Facebook (ook in de EU)

Facebook stelt perstituee van New York Times aan als censuur-agent…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….

Mark
Zuckerberg, Facebook doneerde aan de politici die hem in de VS aan de
tand voelden >> in het EU parlement maakte hij gebruik van
megalomane EU politici…..

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (!!!!)

Media Too Busy Defending John McCain to Report the News That Actually Affects You‘ Onder andere aandacht voor PRISM.

Westerse massa misleiding in aanloop naar WOIII……

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Eis een nee tegen censuur op het internet!‘ 

Facebook e.a. hebben lak aan AVG (GDPR), misbruik persoonsgegevens gaat gewoon door…….

Jeremy Corbyn wordt gedemoniseerd als antisemiet…….

Facebook: verrijking van oliemaatschappijen en andere grote bedrijven, plus wereldwijde corruptie…….

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Facebook Purges Independent Media for “Political Disinformation”

Facebook Blocks Links to Free Speech Competitor ‘Minds’

29 ‘opdringerige’ konikpaarden geslacht: NOS censureerde in eerste instantie de eigen berichtgeving

Afgelopen vrijdag in het NOS Radio1 nieuws van 9.30 u. een bericht over 29 paarden uit de Oostvaardersplassen die geslacht  (lees: vermoord) zouden worden vanwege het overlast geven aan bezoekers van dit natuurgebied…… (wie zijn de grootste overlastgevers op onze aarde??)

Volgens het bericht zouden de paarden te mak zijn doordat dagjesmensen en toeristen (en omwonenden waarschijnlijk) de dieren voeren…… Daardoor vallen de paarden andere bezoekers lastig, immers ze denken elke keer dat ze mensen zien dat ze wat lekkers krijgen…..

Ik heb me afgelopen zaterdag rot gezocht op het net en op de Radio1 site, maar geen enkel bericht dat e.e.a. bevestigde…… De bewuste nieuwsuitzending op Radio1 is vreemd genoeg geheel uit de ‘gemiste’ uitzendingen verwijderd, vanaf ‘s morgens 6 uur en ieder half uur daarna, zijn de nieuwsuitzendingen na te luisteren, behalve die van 9.30 u. en opvallend in alle andere nieuwsuitzendingen (ook nadat tijdstip) werd dit bericht niet herhaald….. (al heb ik van de uitzendingen daarna alleen de NOS nieuwsuitzendingen beluisterd van 10.00 u., 10.30 u. en 11.00 u.)

Een foto van het ANP op de NOS site van de kudde van 29 paarden, een bericht dat al van afgelopen donderdag zou zijn >> hoe vreemd dan dat dit bericht afgelopen zaterdag niet was te vinden, terwijl ik deze gisteren bijna onmiddellijk in beeld kreeg door een simpele zoekopdracht…..

Je kan er donder op zeggen dat de NOS een pissig telefoontje van Staatsbosbeheer of zelfs de politie heeft gehad over de uitzending van 9.30 u. en het daarna niet meer heeft genoemd en men met opzet de nieuwsuitzending van 9.30 u. heeft gecensureerd, want zo noemt men dat in een dictatuur!!! 

Eerder was er al veel te doen over de burgers die zich boos maakten dat tijdens een koude periode in de winter de paarden niet werden bijgevoerd, waarschijnlijk (je weet ‘t niet) heeft men dergelijke problemen willen voorkomen met deze censuur……

De hoogste tijd dat de grote natuurgebieden met de grote grazers eindelijk worden verbonden (dat dit niet is gebeurd hebben we te danken aan de corrupte CDA paardenhandelaar Bleker, die de verbinding van natuurgebieden voor Natura 2000 gebieden afschoot….)….. 

Welke gek bedenkt het ook zulke grote dieren in een afgesloten gebied neer te zetten…… Het is ook mogelijk dat één van de vele psychopathische jagers die Nederland rijk is zijn invloed heeft aangewend om dit te bereiken, zodat deze na een aantal jaren paarden kon schieten, immers het is niet de eerste keer dat er grote grazers ‘worden geruimd’ (lees: vermoord)…… Schandelijk genoeg zijn er ‘all in reizen’ voor buitenlandse jagers die hiertegen een vergoeding dieren mogen kapotschieten……. Eén van de jagers met invloed op de politiek is onze ‘koning’ (ha! ha!) Willem Alexander, je weet wel die fraudeerde met subsidie voor Kroondomein Het Loo, zodat hij 3 maanden per jaar kon jagen op wilde zwijnen en herten, terwijl de subsidie was gebonden aan het het jaarrond openhouden van dat natuurgebied voor het publiek, ‘zijn onderdanen’ en er dus niet gejaagd kon worden…….

Trouwens te gek dat men deze dieren vermoordt omdat ze overlast zouden geven, mensen die de dieren daar voeren zijn de grote overlastgevers en moeten een fikse boete krijgen (tenzij er sneeuw ligt)…. Ook moet op duidelijke wijze worden gewaarschuwd geen dieren te voeren, te gek voor woorden dat men tamme dieren ‘overlastgevend’ noemt, nogmaals wie is verreweg de grootste overlastveroorzaker op onze aardkloot?? Juist de mens!!! 

Over jagers gesproken: meer dan belachelijk dat deze figuren hun wapen thuis mogen bewaren, het verschil tussen een dier doodschieten of een mens is uiterst klein en vergeet hierbij niet dat het hier om psychopaten gaat die behagen scheppen in het vermoorden van dieren…….

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

 

Zie ook: ‘Jagers gaan vanaf volgende week vrijdag weer op het massamoordpad

Jacht op wilde zwijnen, zelfs jongen mogen worden afgeschoten in de zoogtijd……‘ 

Wolven onderwerp van smerige leugens en halve waarheden ook in Standpunt NL

Attje Kuiken voor uitbreiding vliegveld Lelystad……..‘ (Kuiken 2de Kamer PvdA)

Lelystad Airport: Hans Alders heeft schijt aan het milieu en de burger  

Oostvaardersplassen: wel vliegtuigen, geen grote grazers………‘ Als dat vliegveld doorgaat zal men ook veel vogels in de Oostvaardersplassen moeten vermoorden, daar dit natuurgebied grenst aan dit overbodige vliegveld….. De Oostvaardersplassen staan bekend om de vele vogels die het gebied bezoeken dan wel die daar wonen, zoals de zeearend…. Hoe ziek in je kop moet je zijn om juist daar een druk vliegveld te willen openen……

Mansveld (PvdA) houdt rekening met het afschieten van grote hoeveelheden ganzen, bij uitbreiding Lelystad ‘Airport…’‘ Zij gaf als staatssecretaris toestemming tot het in gebruik nemen van Lelystad Airport (ha! ha!) als ‘vakantievliegveld…..’

Biden zet een verdere stap richting oorlog met China ofwel naar WOIII

Finian Cunningham publiceerde een artikel op Information Clearing House met de titel: ‘Biden Just Announced Date for WWIII’, ofwel Biden heeft de datum bekend gemaakt voor de Derde Wereldoorlog (WOIII). Moet zeggen dat dit wel heel snel door de bocht is, zeker als je het geduld van China ziet op provocaties van de VS en haar lakeien (andere NAVO-lidstaten).

Al een paar jaar lang tarten de VS en een aantal van haar NAVO-partners China door langs haar territoriale wateren te varen en zelfs door de Straat van Taiwan, dat dit eiland (behorend tot China) tot zelfs over de territoriale wateren van China claimt als behorend bij haar grondgebied, terwijl bijna de hele wereld al decennia geleden heeft gesteld dat Taiwan in feite onderdeel is van China….. 

Biden zou een week of vijf geleden een fout hebben gemaakt toen hij stelde dat de VS zal ingrijpen als China Taiwan tot de orde zou roepen en het eiland zou binnenvallen…. Het Pentagon en het VS ministerie van buitenlandse zaken, hebben haastig op de rem getrapt en na die opmerking van Biden gesteld dat van militaire bijstand geen sprake kan zijn, mocht China het eiland binnenvallen, wel beloofde men Taiwan hulp in de vorm van wapens als raketten……..

Echter de Biden administratie heeft bepaald niet stil gezeten en intussen heeft het zelfs een militair pact gesloten met Australië en Groot-Brittannië, te weten: AUKUS, een pact geheel gericht tegen China……. 

Al vanaf de Trump administratie heeft de VS China beschuldigd van ongebreidelde agressie, terwijl zoals gezegd de VS en een aantal van haar NAVO partners telkens weer langs de territoriale wateren van China varen en daarmee deze grote kernmacht tarten…. Daarnaast nemen de VS en de rest van het westen China kwalijk dat het haar territoriale wateren heeft gemilitariseerd met het plaatsen van militaire bases op onbewoonde eilandjes en zelfs opgespoten eilandjes, duidelijk een reactie van China op de westerse door de VS geleide agressie langs haar territoriale wateren, NB duizenden kilometers verwijderd van de eigen territoriale wateren….. Voorts heeft de VS intussen 400 militaire bases geïnstalleerd vanwaar China bestookt kan worden met raketten, straaljagers en bommenwerpers…… “Hoe bedoelt u: Chinese agressie??”

Als China hetzelfde zou flikken langs de territoriale wateren van de VS, waren we al lang beland in WOIII…… Het is dan ook juist aan de Chinese regering te danken dat het nog steeds niet met enorme agressie heeft gereageerd op de westerse agressie in haar invloedsfeer en we nog niet zijn beland in WOIII…… Nogmaals gezien het voorgaande: Cunningham gaat wel erg snel door de bocht met de kop op zijn artikel. Wat overigens niet wil zeggen dat het westen geen uiterst gevaarlijk spel speelt en dat oorlog niet mogelijk zou zijn…. 

De westerse pers stond een aantal weken geleden op de kop toen men stelde dat China gevechtsvliegtuigen door het luchtruim van Taiwan had laten vliegen, een enorme leugen, deze vliegtuigen vlogen boven zee en door het luchtruim dat Taiwan volkomen ten onrechte tot haar grondgebied rekent……. Als je dit soort leugens (overduidelijke propaganda en demonisering van China) ziet in de reguliere westerse media en daar westerse politici over hoort fulmineren, zou je ‘bijna denken’ dat men een oorlog met China wenst……*

Vergeet hierbij niet dat de VS en Groot-Brittannië (GB) respectievelijk onder ‘vredesduif’ Obama en premier May hebben gesteld een eerste aanval met kernwapens niet uit te sluiten, terwijl tot die tijd het kernwapen een afschrikkingswapen was, ofwel alleen gebruikt als men zelf met kernwapens wordt aangevallen…. De reguliere westerse media hebben daar amper een woord aan vuil gemaakt, pas toen Rusland een paar maanden later hetzelfde liet weten, overduidelijk als reactie op de VS en GB, sloegen de reguliere westerse media en politiek op tilt en ging volledig het dak uit ‘over zoveel Russische agressie…..’ Verder moet nog opgemerkt worden dat de VS een kernoorlog denkt te kunnen overleven en heeft zelfs kernwapens ontwikkeld die op het slagveld gebruikt kunnen worden…..

Alsof China en niet de VS en haar NAVO-bipslikkers deze eeuw al 5 miljoen mensen hebben vermoord in illegale oorlogen en middels rechteloze aanslagen met drones (waarbij 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht van terreur…)……

Biden heeft alweer een nieuwe stap richting WOIII gezet door op komende 9 en 10 december een conferentie te beleggen met 110 ‘democratisch geregeerde landen’, waarvoor hij ook Taiwan heeft uitgenodigd en niet China, ofwel weer een klap in het gezicht voor China…… Terecht heeft de Chinese minister van buitenlandse zaken, Wang Yi laten weten dat het niet aan de VS is om uit te maken welk land wel of niet een democratie is, zeker als je bedenkt dat de VS allesbehalve een democratie is, immers miljoenen mensen mogen niet eens stemmen dan wel het stemmen wordt hen onmogelijk gemaakt (wat bij de volgende verkiezingen nog sterker te zien zal zijn, daar Republikeins bestuurde staten nog meer belemmeringen hebben opgeworpen zodat het gekleurde burgers onmogelijk is gemaakt om nog hun stem uit te kunnen brengen….)

Trouwens als de VS zo hangt aan democratie zoals het telkens weer laat
weten, wat onder Biden een nog grotere vlucht heeft genomen, waarom
onderhoudt het dan zulke goede banden met dictatoriaal geregeerde
landen**, neem Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), Egypte, een paar landen in Europa, Azië en een aantal landen in Zuid en Midden-Amerika……

Cunningham ging wel te snel door de bocht, maar nogmaals: het is zeker dat het westen een uiterst gevaarlijk spel speelt dat zomaar kan leiden tot WOIII……. (Cunningham merkt terecht op dat Rusland aan de zijde van China zal vechten, mochten de VS en haar NAVO-partners, dan wel AUKUS China aanvallen….)

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit

 

Biden Just Announced Date for WWIII

By Finian Cunningham

November 28, 202:

Information Clearing House

The Biden administration this week brazenly
announced its intention to walk over China’s red
line warning on Taiwan. The move by the US is a
recklessly provocative step that dares an
inevitable military response from Beijing.

If that happens then all bets are off for a
full-scale military confrontation between the
United States, its allies, and China. It is not
alarmist to say such a clash would escalate into
World War III.

Australia and Britain are explicitly committed
to a military alliance with the United States in
the Asia-Pacific through the recently formed
AUKUS pact. Russia will be obliged to defend
China.

The date in question is December 9-10 when the
Biden administration plays host to a so-called
“Summit of Democracies”. This week the State
Department announced a list of “participants”
that include 110 countries. China and Russia are
not invited, among other excluded nations.

Most provocatively, the separatist Chinese
territory of Taiwan is invited to attend the
video conference. The US is careful to refer to
Taiwan as a “participant” not as a “nation”.
Nevertheless, this semantical device aside, the
invitation is a blatant violation of China’s
sovereign claim of authority over Taiwan.

China’s claim to Taiwan as being a part of its
integral territory is recognized by the United
Nations and, at least in theory, by the United
States with its One China Policy since 1979.

The island of Taiwan has existed as a
self-governing territory since China’s civil war
ended in 1949 with communist victory. The
nationalist opponents fled to Taiwan. China
retains the right to reunite Taiwan under
governance from the mainland. Beijing has warned
it will do so by military force if Taiwan ever
declares independence.

Washington maintains a position of “strategic
ambiguity” whereby it acknowledges a One China
Policy while also simultaneously offering US
commitments to help Taiwan with military defence.

Since Joe Biden took the White House in January,
his administration has taken this ambiguity to
dangerous levels. At one point, Biden has
overstepped policy by explicitly stating the US
would defend Taiwan in the event of a
confrontation with China.


At a teleconference summit on November 16,
China’s President Xi Jinping admonished US
policy on Taiwan as “playing with fire”. Xi
drew a red line that Washington must desist
from inciting separatist ambitions of the
Taiwanese government.


 


The announcement this week of the “Summit of
Democracies” and specifically the invitation
of Taiwan while excluding China is about as
bold as it can get by the Biden
administration in undermining China’s
sovereignty and territorial integrity. That
it comes only days after a verbal commitment
from Biden to Xi that the US adheres to One
China Policy and is not seeking Taiwan’s
independence makes the provocation all the
more contemptuous.

 

Biden’s ratcheting up of tensions with China
is not out of the blue. For more than a
decade, successive administrations under
Obama, Trump and now Biden have been
targeting Beijing as its top national
security threat. Washington continually
accuses China of aggression in the
Asia-Pacific which is an inversion of
reality. Taiwan has become a spearhead for
Washington to antagonize China with. Under
this administration, arms sales to Taiwan
have increased as well as US naval and air
force maneuvers in the Taiwan Strait under
the cynical pretext of “freedom of
navigation operations”.

 

President Biden has made “democracy versus
authoritarianism” a theme of his White
House. Calling a summit of 110 participating
countries for the summit on December 9-10 is
an arrogant attempt to demarcate the world
into a false dichotomy whereby presumed
virtuous nations are under the benign
leadership of the United States.

 

China has slammed the summit as an
artificial polarization of nations into
so-called allies and enemies in what is a
throwback to the Cold War decades. Chinese
Foreign Minister Wang Yi

said
this divisive manipulation of
international relations is simply a ploy by
the United States to exert its hegemonic
ambitions.


 


China says it is not up to the United States
to define what is democracy and what is not.
Beijing asserts that “democracy belongs to
all humanity”. It’s not just about holding
cycles of elections. In the case of the
United States, its “democracy” is dominated
by two parties bankrolled by Wall Street
capitalists and plutocrats. Its record on
poverty, inequality, racism and warmongering
is plentiful to roundly negate pretentious
claims of “democracy”.

 


In any case, back in August when the Biden
administration first announced its plans for
a “democracy summit” Beijing

warned
Washington not to use the forum
to incite Taiwanese tensions. If the US
persisted, China said it would order
military planes and warships to Taiwan.

 

There is an unmistakable sense that China
has had it with US provocations. The
mainland has been making military
preparations for a showdown over Taiwan.
This insane move by Washington to call a
“summit of democracies” – how bitterly
ironic – could well be the final act of
American treachery. War is on the cards and
we just got a date.


Finian Cunningham

has written extensively on international affairs,
with articles published in several languages. He is
a Master’s graduate in Agricultural Chemistry and
worked as a scientific editor for the Royal Society
of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a
musician and songwriter. For nearly 20 years, he
worked as an editor and writer in major news media
organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent.

 


See
also

Historian Alfred McCoy Predicts the U.S.
Empire is Collapsing as China’s Power Grows

Click for

Spanish
,


German
,


Dutch
,


Danish
,


French
,
translation- Note-

Translation may take a moment to load.

========================================= 

*  En dan te bedenken dat men in het westen zo hysterisch handelt als het om COVID-19 gaat, terwijl WOIII zal uitlopen in een kernoorlog die waarschijnlijk een paar miljard mensen het leven zal kosten……

** Zie: ‘VS steun voor 20 dictators‘ En dan durven de opvolgende administraties in de VS te zegen dat men
voor het verspreiden van democratie is en zich verzet tegen
dictators…… ha! ha! ha! ha!

———————————

Zie ook: ‘Bang voor een meteoor? De kans op een nucleaire oorlog is oneindig veel groter

China en de VS gelijkelijk bekritiseren is totaal onzinnig

VS
ministerie van defensie, lees: ministerie van (oorlog en) terreur:
wordt verdedigd door het westen, terwijl men Rusland en China
demoniseert

Oorlogspropaganda tegen China loopt de spuigaten uit in Australië

Westerse oorlogshitserij tegen China over Taiwan: in de VS is 52% van de bevolking voor oorlog…..

Elaine Luria (VS Huis van Afgevaardigden) wil Biden ‘carte blanche’ geven voor oorlog tegen China‘ (ook AUKUS komt aan bod in dit bericht)

Brits marineschip provoceert China in de Straat van Taiwan: op weg naar Wereldoorlog III‘ (o.a. over AUKUS)

via Zuma Press

China: Ausländische Schiffe müssen sich in chinesischen Gewässern registrieren‘ 

Brits marineschip provoceert China in de Straat van Taiwan: op weg naar Wereldoorlog III

Australië laat zich chanteren door de VS: niet langer ‘het beest China’ voeren‘ en zie voorts:

Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering

BBC met anti-Chinese propaganda over de ontwikkelingshulp die China biedt met de Zijderoute

NAVO operatie Sea Breeze: oefening in aanval op Rusland

VS en NAVO-partners
laten per dag 46 bommen vallen en dat al 20 jaar lang: hoe bedoel je:
‘islam terreur’ komt uit de lucht vallen
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat

Aanslag
op Navalny wekt (zonder bewijs) woede in westen, terwijl door Trump
toegegeven moorden stilte opleveren in datzelfde westen
‘ Zie de links in dat bericht naar meer berichten over het Navalny
sprookje >> een blootstelling aan novitsjok is ten allen tijde
zonder meer dodelijk!!!

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen Wit-Rusland

VS en Oekraïne spelen een smerig spel in Wit-Rusland‘  

Dear mister Putin pleas cut Russian ties with Belarus‘ Dom van mij, immers Wit-Rusland is van groot strategisch belang voor
Rusland en de VS, ik had moeten inzetten op een breuk met Loekasjenko.

Helga Salemon ‘met zéééér wijze woorden’ over Loekasjenko en de verkiezingen in Wit-Rusland, met de nadruk op Rusland‘ Zie ook de links in dat bericht voor meer anti-Russische propaganda leugens van Salemon, terwijl zij een oorlogshitser en lobbyist is voor de wapenindustrie en de NAVO terreurorganisatie.

VS oorlog tegen terreur vervangen door militaire bedreiging van Rusland, China en Iran

VS dwarsboomt Rusland en China via het IMF en de Wereldbank, terreur op een ander niveau……

Trump tot de VN: VS brengt vrede, China agressie…. ha! ha! ha! ha!‘ 

Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror
‘ 

VS
kernwapenbudget wellicht verdriedubbeld als het START-verdrag niet
wordt verlengd: ofwel de wereld weer dichterbij een kernoorlog

‘Russen zijn de domste idioten op de wereld’: Navalny als breekijzer voor de VS en de EU‘ 

VS zend oorlogsschip door de Straat van Taiwan nadat China Trump waarschuwde gereed te zijn voor oorlogsvoering…….

——————————————-

Hier nog wat links naar berichten over VS terreur: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)….

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken…

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan (illegale) oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….‘ (tot 2018…..)

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronabeslommeringen: COVID omikron variant en binnenkort: een ‘booster booster vaccinatie’

Terwijl men al druk bezig is met de voorbereidingen om ‘iedereen’ een booster vaccin toe te dienen, hebben we een nieuwe Coronavariant: omikron, het kan je bijna onmogelijk zijn ontgaan. 

De booster injectie zou vooral nodig zijn vanwege de afname van de effectiviteit die de eerste 2 vaccinaties gaven, deze zou al na een paar maanden voor een groot deel zijn verdwenen…… Uiteraard kan je erop wachten dat ook de deltavariant reden is voor deze ‘booster injectie…..’

Reken maar dat men binnenkort komt met de riedel dat er een vierde vaccinatie nodig is tegen de omikron variant, die men in een paar dagen tijd al heeft gebombardeerd tot de meest besmettelijke variant (weet je nog: ‘de uiterst besmettelijke Britse variant’, waar we niets meer van horen, deze bleek achteraf in het geheel niet besmettelijker te zijn dan de eerdere variant……)

Als het zo doorgaat mogen gevaccineerden straks een oproep tot een ‘booster booster vaccinatie’ verwachten……..

Hier nog een paar berichten van Twitter, waaronder er één die wijst op het belachelijke nieuws dat de PCR test wel 30 nieuwe variaties van omikron kan detecteren. De video in het eerste Twitterbericht werkt jammer genoeg niet en in het laatste Twitterbericht wordt gesproken over een medicijn, kwam echter meermaals op het net tegen dat dit medicijn niet werkt. Voorts wijst van Tellingen in dat bericht op de vergelijking van ebola met COVID, dit is te danken aan het op de A-lijst zetten van COVID, te belachelijk voor woorden daar ebola tientallen malen dodelijker is dan COVID en dat is al lang bekend, artsen hebben zelfs een proces gevoerd om het Coronavirus van deze lijst te krijgen!!*

 


(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

George van Houts Retweeted

vanessa beeley

@VanessaBeeley

Good news, the crap PCR test that can’t detect SARS-COV-2, which has never been isolated, is now able to detect 30 mutations of a-so-far-unidentified virus. Oh, and your jabs don’t work, unless you count eugenics success rate.

Mumbo jumbo “science” alert

Image 

9:13 PM · Nov 27, 2021Twitter for Android

472 Retweets

35 Quote Tweets

952 Likes

———————-

 

George van Houts Retweeted

Patricia #Vaczinloos

@rivliv

Ik ben eigenlijk zo boos.
We hebben de familie volkomen vrijgelaten qua vaccinatie, elkaar niet belast met informatie. Uiteindelijk heeft alleen mijn superfitte mam van 88 jaar (loopt 2x pw. 10 km op strand) het vaccin genomen. En wie is er nu positief getest en ziek. Mijn mam.

 

———————

Lieve Linkse

@LieveLinkse

Omikron veroverd de wereld vliegensvlug.
Screenshot zondagmorgen 10.54 u. 

Image

11:00 AM · Nov 28, 2021Twitter Web App

7 Retweets

15 Likes

————————

Image(en nu zijn er zo weinig IC verpleegkundigen in ons land dat ze amper 350 IC patiënten kunnen helpen…… Het waardeloze demissionaire kabinet Rutte 3 [en daarmee Rutte4] heeft al gesteld geen extra IC capaciteit te willen creëren……, Ap)

———————–

Image

———————————

George van Houts Retweeted

Hans van Tellingen

@hansvantelling

Bij #Buitenhof wordt Covid (IFR minder dan 0,1%) vergeleken met Ebola (IFR 30-50%). Stop met deze hallucinante benadering.

Leef met dit virus. Schaal de zorg op. Ventileer en blijf thuis als je ziek bent. O ja, en er zijn wél medicijnen.

#klaar

12:39 PM · Nov 28, 2021Twitter for iPhone

131 Retweets

5 Quote Tweets

467 Likes

=======================================

* Zie: ‘Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn‘ (en zie de links in dat bericht)

———————————————

Zie ook: ‘COVID-19: 2G is geen oplossing, de verwachtingen zijn te hoog gespannen

Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%‘ Flapdrol Hugo de Jonge heeft bekend gemaakt dat hij de effectiviteit na verloop van tijd zal laten uitzoeken……

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk…

COVID-19: FDA vraagt
om volledig rapport over toelating van het Pfizer vaccin tot 2076 geheim
te houden >> klokkenluider ontslagen
‘ (!!!!) Ook die zaak
wekt ‘veel vertrouwen’ bij de bevolking, vertrouwen in het vaccin, de
Biden administratie en overheidsinstanties als de FDA……. Zoveel
vertrouwen als het volgende:

 Image

COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk….

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts

COVID-19: AstraZeneca
schendt belofte geen winst te maken op door publiek gesubsidieerd
vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen

Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik‘ (dit nog buiten de ellende rond COVID-vaccins) 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha! 

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling te groot was en ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)….

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus: alarmerend aantal dodelijke slachtoffers mRNA vaccins

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

(!!!!)  Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden en worden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest en nog is aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit? en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen‘ (!!!!)

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

——————————————

 

Hier nog een apart blok voor het farmaceutische maffia lid Pfizer:  Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccinEen CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is……. Israël waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten vaccineren…..

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’
Een lid van de farmaceutische maffia die anderen aanwijst als
misdadigers….. ha! ha! ha!

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….‘ (een bericht van 9 juli jl……)

Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vaccinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……

NIAID van dr. Fauci martelt dieren met totaal onzinnige experimenten

Dr. Fauci lag een paar maanden geleden onder vuur toen bekend werd dat zijn instituut NIAID beagles (honden) op vreselijke manieren martelde voor onzinnige proeven….* Fauce werd uit de wind gehouden door de reguliere media die het verhaal als fantastisch hebben neergezet en dat Fauci (ook naar eigen zeggen) niets wist van de dierproeven…….. Totaal ongeloofwaardig als je ziet welke kapitalen werden en worden ingezet voor deze dierproeven, anders gezegd: het is onmogelijk dat Fauci hier niets van heeft geweten, niet voor niets ook dat velen Fauci ‘dr. Fraudski’ noemen…… (zo meer daarover)

Fauci is de directeur van de NIAID, een divisie van het National Institute of Health, wat weer onderdeel is van het department of Health and Human Services (>> HHS), wat wij het ministerie van Volksgezondheid en Sociale Zaken zouden noemen.

Het ‘ultra rechtse’ platform The Epoch Times kowam gisteren met een bericht over een onderzoek naar met de belastingbetaler gefinancierde dierproeven op primaten….. Op Morgan Island, een eiland voor de kust van South Carolina, heeft het NIAID resusapen die het gebruikt voor uiterst wrede en barbaarse dierproeven…. Zo worden deze apen geïnjecteerd met ziekten als ebola en het Lassa virus (ook Lassakoorts genoemd), wat tot verschrikkelijke resultaten leidt en waaraan deze dieren op een afschuwelijke manier sterven……. 

Justin Goodman vicepresident van het White Coat Waste Project (WCWP) stelt dat deze nonprofit organisatie documenten via de Freedom of Information Act >> FOIA (als onze Wet openbaarheid van bestuur >> Wob) heeft bemachtigd waaruit blijkt dat de NIAID 13,5 miljoen dollar aan belastinggeld heeft gebruikt voor de eerder genoemde walgelijke experimenten…….. 

In veel van deze experimenten, onthouden Fauci en zijn personeel de dieren met opzet pijnstillers, ook al veroorzaken deze experimenten de meest ondraaglijke pijn. Experimenten die o.a. bestaan uit het laten opeten van de kop van beagles door zandvliegen terwijl de arme dieren nog leven…. Ook worden deze dieren onder dwang gevoed met een experimenteel medicijn, voordat ze werden vermoord en uit elkaar werden gesloopt….  

Uit een database over federale uitgaven blijkt dat het ministerie HHS de Charles River laboratoriums vanaf 2018 maar liefst 13,5 miljoen dollar heeft toegekend, dit is onderdeel van een potentiële subsidie die 27,5 miljoen dollar groot is voor het fokken van en houden van apen. Voorts gaf het NIAID 8,9 miljoen dollar van die 13,5 miljoen dollar subsidie….. (en dan durft Fauci te zeggen dat hij niets van dierproeven weet….)

Het Morgan Island is in eigendom van het South Carolina Department of Natural Resources en wordt ‘gehuurd’ door de Charles River laboratoria…….. De apen werden in 1979 vanuit het Caribbean Primate Research Center overgebracht naar dat eiland.

WCWP ontdekte het Morgan Island bij onderzoek naar ‘angst experimenten’ op de resusapen in een laboratorium van NIH in Bethesda (Maryland)…… Middels verder onderzoek werd duidelijk dat de laboratoria van Fauci de grootste financiers zijn van dat eiland, aldus Goodman….. Tussen de 500 en 600 van deze apen werden verscheept naar laboratoria van de NIH en NIAID, waar hen een hel op aarde wachtte…..

Goodman stelt volkomen terecht dat het zeer onwaarschijnlijk is, gezien zijn positie, dat Fauci niets afwist van de experimenten op deze apen (en op de beagles), zeker daar er aanzienlijke bedragen over tafel zijn gegaan voor het e.e.a……. Voorts vormen deze walgelijke experimenten een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden in de laboratoria waarover Fauci beschikt, totaal ongeloofwaardig dan ook dat hij niets zou weten over deze barbaarse experimenten…… 

‘The bucks stop with him’, ofwel het is een schande dat Fauci net doet alsof hij niet verantwoordelijk is voor deze dierproeven, terwijl hij dat wel degelijk is >> de proeven worden bij wijze van spreken onder zijn ogen uitgevoerd….. Goodman stelt dat wanneer Fauci zo wordt geprezen vanwege zijn bijdragen voor de Coronacrisis (waar velen in de VS toch echt anders over denken), hij ook de verantwoording moet nemen voor al het slechte waarvoor hij verantwoordelijk is…..

Onderzoek naar vaccins (zoals dat tegen COVID-19) wordt aangevoerd als legitimatie van deze vreselijke experimenten, terwijl NB de NIH heeft gezegd dat ondanks de gelijkenisssen met mensen, 9 van de 10 medicijnen, die zijn verkegen door deze arme dieren te martelen, niet werken voor mensen, ze werken niet of zijn zelfs ronduit gevaarlijk, aldus Goodman….. Hier zou ik willen opmerken dat het veel verder gaat, een groot aantal wetenschappers stelt zelfs dat dierproeven niets zeggen over mensen, er is tegenwoordig een veel betere methode om medicijnen te teste en dat is middels het gebruik van menselijke cellen en computer modellen >> dit wordt aangeduid als: Research Modernisation Deal >> RMD**.

De marteling van dieren gaat zover dat men zelfs de stembanden van beagles doorsnijdt zodat men het geschreeuw van pijn niet behoeft te horen…….. Schandelijk genoeg en uiterst brutaal geeft het ministerie van HHS aan dat het beagles gebruikt voor dierproeven omdat ze zo klein en volgzaam zijn…… De NIH geeft maar liefst 20 miljard per jaar uit aan zinloze dierproeven……

In het volgende artikel van The Epoch Times verder nog aandacht voor de kritiek van een paar wetenschappers op dierproeven.

De NIAID heeft op verzoek gereageerd op het onderzoek en durft met droge ogen te beweren dat het martelen van apen helpt bij het ontwikkelen van levensreddende preventie en behandeling van ziekten die de volksgezondheid aantasten…… Alsof dit geteisem niet weet dat dierproeven al lang zijn achterhaald…… Hierbij wil ik dan ook nogmaals de wens uitspreken dat degenen die zich beschuldigen aan deze walgelijke martelingen een langdurige en pijnlijke dood sterven, dat hebben ze dik verdiend!!!

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Rhesus Macaque monkey in a research facility. (Scott Olson/Getty Images)Rhesus Macaque monkey in a research facility. (Scott Olson/Getty Images)

Island of Rhesus Monkeys in South Carolina Exposed as NIAID’s Source for ‘Excruciating Experiments’

By Matt McGregor

November 27, 2021
Updated: November 27, 2021

Print

A group that investigates taxpayer-funded
experiments on animals has disclosed a document exposing the National
Institute of Allergy and Infectious Diseases’ (NIAID) “excruciating
experiments” on rhesus monkeys.

The monkeys, which are owned by NIAID, are acquired from Morgan Island off the coast of Beaufort, South Carolina.

Justin Goodman, vice president of advocacy and public policy for the White Coat Waste Project (WCWP), told The Epoch Times that the nonprofit taxpayer watchdog group obtained the document in
October through the Freedom of Information Act, revealing that the
NIAID has spent $13.5 million in taxpayer funding on experiments that
involve injecting monkeys with various infectious diseases such as Ebola
and the Lassa virus that result in hemorrhaging, pain, brain damage,
loss of motor control, and organ failure.

Dr. Anthony Fauci is the director of NIAID, a division of the
National Institute of Health (NIH), itself a part of the U.S. Department
of Health and Human Services (HHS).

“In many of these experiments, Fauci and staff intentionally withhold
pain relief, even though these are some of the most excruciating
experiments in the federal government,” Goodman said.

WCWP recently exposed
the NIAID’s experiments on beagles that involved having sandflies eat
the dogs alive, as well as experiments that involved force-feeding 44
beagle puppies an experimental drug before killing and dissecting them.

A federal spending database
shows that the Department of Health and Human Services has given
Charles River Laboratories $13.5 million out of a potential award amount
of $27.5 million since 2018 to breed and maintain the monkeys.

NIAID paid $8.9 million of that $13.5 million.

The island is owned by the South Carolina Department of Natural Resources and is leased to Charles River Laboratories.

‘Fear Experiments’

The island crossed WCWP’s radar when the group was investigating
“fear experiments” on monkeys taking place inside of NIH’s lab in
Bethesda, Maryland.

A deeper dive into those separate experiments at NIH led WCWP to discover the source of the monkeys at Morgan Island.

“We started triangulating information about that island with the
experiments at the labs, and we found that Fauci’s labs are the single
largest supporter of that island,” Goodman said.

In 2020, there were 3,521 monkeys on the island, with 750 born annually.

Between 500 and 600 of the monkeys are shipped to NIH and NIAID laboratories.

‘The Buck Stops With Him’

“It’s very unlikely that Fauci didn’t know about this given the
amount of money involved and the fact that these experiments are
happening in his own laboratories,” Goodman said. “These aren’t being
contracted somewhere else. They are happening in his own house. If he’s
going to get credit for any good he does, he needs to get blamed for any
bad that’s happening on his watch as well. The buck stops with him, and
he’s certainly responsible.”

The monkeys were shipped from the Caribbean Primate Research Center to the island in 1979.

According to PubMed.gov, the monkeys reestablished their former social groups from the Caribbean research center after being transported to the island.

‘Notoriously Unreliable’ 

Vaccine research is the reason given for some of the experimentation;
however, despite their biological similarities to humans, the NIH said
that nine out of 10 drugs that pass tests on animals fail in humans
because they don’t work or they are dangerous, Goodman said.

“Research shows that despite their similarities to us, they are
incredibly poor predictors of how vaccines and other drugs are going to
act in humans,” Goodman said.

WCWP has exposed six different beagle experiments that Fauci has funded.

In one of the procedures highlighted, NIAID staff performed a
“cordectomy,” which involves cutting a dog’s vocal cords so that it
can’t bark, howl, or cry during an experiment.

“The reason that the Department of Health and Human Services gives on its website for using beagles is that they are small and docile, meaning they are easy to abuse,” Goodman said.

“White Coats,” Goodman said, “is a reference to those conducting the
experiment, and ‘Waste’ is a reference to the horrible return on
investment the taxpayers are getting from this type of experimentation
that agencies like the NIH admit are incredibly inefficient and rarely
improve human health, though the NIH alone continues to spend $20
billion a year on animal experimentation like what’s being done to the
monkeys from Morgan Island.”

Dr. Stacy Lopresti-Goodman, a primate expert, psychology professor,
and WCWP adviser, said, “Primate experimentation is a cruel and
notoriously unreliable way to develop drugs and treatments for humans,
and it doesn’t deserve taxpayers’ support.”

Dr. Tiffani Milless, a pathologist and medical adviser to WCWP, said
that “infecting nonhuman primates with painful and debilitating
illnesses with the goal of curing humans is not just cruel, but it’s
incredibly wasteful.”

“The NIH should stop squandering tax dollars on wasteful and cruel
primate testing that doctors like me cannot use to actually help
people,” Milless said.

NIAID’s Response

When reached for comment on the experiments, the NIAID said the
monkeys are used by NIAID “for research that helps develop life-saving
preventions and treatments for diseases affecting public health.”

Matt McGregor

Matt McGregor

=====================================

Zie: ‘Zware dierenmishandeling bij dierproeven op beagles‘ en zie wat dat betreft ook:

NIH
(o.a. dr. Fauci) gaf in 2020 maar liefst 19 miljard dollar uit aan
zinloze dierproeven inclusief de barbaarse proeven op pups van beagles

Foto: hond wordt opgehangen aan haak Vreselijke dierproeven bij Janssen Pharmaceutica.

————————

** Zie: ‘Stop ernstige dierenmishandeling door onzinnige dierproeven en gebruik alleen nog de Research Modernisation Deal‘ (RMD)

——————————————-

Zie ook: ‘Grove en barbaarse dierenmishandeling in apenhel van Rijswijk moet eindelijk stoppen!!

Proefdiervrije cosmetica en chemische stoffen in de EU een noodzaakLees
dat artikel met duidelijke uitleg over het alternatief voor de zinloze
dierproeven!! Voorts kan je daar lezen dat de EU ook in deze een heel
smerige rol speelt…..

BPRC Rijswijk weer in de kijker met zware mishandeling van apen

24 april Wereldproefdierendag: jaarlijks worden in Nederland 440.000 proefdieren vermoord zonder zelfs te zijn misbruikt

Hersenstichting financiert met jouw giften barbaarse dierproeven

‘Respectabele’ University of Wisconsin-Madison martelt apen op een uitermate sadistische manier…….

BPRC Rijswijk en apenhandelaar Hartelust uit Tilburg importeren wilde apen uit Mauritius om deze te mishandelen voor dierproeven

Nobelprijs voor Geneeskunde naar figuren die apen hebben misbruikt voor dierproeven

‘Wreedheidsvrije cosmetica’ maakt gebruik van het martelen en villen van dieren

Wetenschappers gebruiken inktvissen als proefdier

State University of New York voert gruwelijke experimenten uit op katten en zelfs op kittens…

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD EU) over TTIP, VS controles op voedselproducten
en cosmetica, zijn goed genoeg voor de EU…… AUW!!!!!
‘ Een bericht uit 2015 waarin aandacht voor het feit dat in de VS nog
steeds volop gebruik mag worden gemaakt van proefdieren voor cosmetica
en met het TTIP vrijhandelsverdrag zouden dierproeven in de EU weer voluit worden
toegestaan voor cosmetica, maar zoals je kan lezen in dat bericht gebeurt dit nu (tegen de regels) nog
steeds in de EU….

Kapitalisme is een zekere garantie op crises en op het niet of nauwelijks serieus nemen van klimaatverandering: de grootste crisis ooit

‘De vijf crises van het kapitalisme: de uitdaging waarmee links wordt geconfronteerd’ is de titel van het hieronder opgenomen CounterPunch artikel, geschreven door Ashley Smith. In dit artikel legt ze uit dat we in een tijdperk van crises zijn beland. Crises die hun wortels hebben in het kapitalisme en die alle ideologische, economische en sociale dynamiek over de wereld zullen bepalen. 

Deze crises hebben de legitimiteit van gevestigde partijen ondermijnd, hebben een golf van strijd over de wereld opgang gebracht waarin men een systematische verandering eist en die op haar beurt diepe politieke polarisatie heeft veroorzaakt, die aan extreem rechts en nieuw links mogelijkheden hebben geboden. Socialisten moeten de aard van dit tijdperk begrijpen, als ‘we’ een rol willen spelen in het opnieuw samenstellen van revolutionair links, de samenhang van een nieuwe militante minderheid, de hernieuwde bouw van een organisatie-infrastructuur tot afscheiding en verzet, plus het construeren van nieuwe socialistische partijen, aldus Smith. 

Er zijn in dit tijdperk meerdere crises die op elkaar inwerken en die worden veroorzaakt door een langdurige depressie. De bijbel heeft de vier ruiters van de apocalyps: de pest, oorlog, honger en de dood. Tegenwoordig hebben we er vijf: de eerste is de wereldwijde economische crisis. De grote recessie van 2008 (de banken- of kredietcrisis) heeft een eind gemaakt aan de neoliberale opkomst die begin 80er jaren begon…. Hier ben ik het niet mee eens: zie het grootste deel van de westerse landen die nog steeds neoliberaal worden geregeerd, ook al gebeurt dat zogenaamd onder verschillende politieke ideologieën, echter goed beschouwd voeren deze regeringen een neoliberaal beleid (zelfs de EU wordt in feite neoliberaal bestuurd, niet voor niets dat heel veel beleid ingaat tegen de belangen van het volk)

Smith vervolgt haar schrijven met te stellen dat de economische conjunctuur (het op en neergaan van de economische groei en de productie op korte termijn) wordt gevormd door een cyclus van scherpe recessies en zwak herstel door de achteruitgang van profijt (winst) voor het globale kapitalisme, wat volgens Smith komt doordat het systeem verstopt zit met steeds meer kapitaal (geld) waarvoor geen profijtelijke investering kan worden gevonden….. Ook hier een opmerking van mijn hand: men weet wel degelijk hoe kapitaal profijtelijk kan worden gemaakt, zie de privatisering van waterbedrijven ook in arme landen, de pogingen om zelfs groenten te patenteren en zie de enorme winsten die farmaceuten maken met bijvoorbeeld COVID medicatie, waarmee grootaandeelhouders, als oplichter Bill Gates, al honderden miljoenen winst moeten hebben gemaakt….. 

Zie wat dat betreft ook de oneindige oorlogsvoering door de VS, waaraan alweer de aandeelhouders kapitalen verdienen (niet voor niets ook dat die oorlogen oneindig lang moeten worden voortgezet), hetzelfde geldt voor de aandeelhouders in de fossiele maffia, de reden ook waarom klimaattoppen als COP26 niet mogen slagen in hun opzet…. Voorts kan je nog wijzen op investeringen in huurhuizen, daarmee hebben de kabinetten Rutte 2 en 3 zelfs lopen leuren in het buitenland, de (schunnige) reden ook dat huurders tegenwoordig meer betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers, de omgekeerde wereld!! (dat is overigens in veel westerse landen het geval…..)

Met die winsten mengden de plutocraten zich in de media (de westerse reguliere media zijn bijna geheel in handen van spuugrijke figuren), waarbij een aantal van deze figuren een groot deel van het internet besturen…. Ze zijn nu zelfs ook doende om een satellietnetwerk te installeren, zodat hun idealen >> macht en geld vergaren, niet in gevaar komen…….

Volgens Smith wordt veel kapitaal gebruikt om: -aandelen op te kopen (door de bedrijven die ze op de markt brachten), -speculatieve investeringen te doen, plus -het bewerkstelligen van fusies en overnames. Daarbovenop zouden in de VS 20 procent van de bedrijven ‘zombies’ worden genoemd, zo weinig winstgevend en niet concurrerend dat ze leningen moeten afsluiten om alleen al de rente op de schulden te kunnen betalen…..   

De pogingen van de heersende klasse om profijt te behalen door het neoliberale bezuinigen op arbeid, het subsidiëren van bedrijven en het bijna leveren van goedkoop geld aan die bedrijven na de grote recessie, hebben er echter niet voor gezorgd dat we de lange depressie achter ons hebben gelaten. Ook hier valt nog wel het e.e.a. over te zeggen, al is het effect daarvan vooral goed te zien in de armere landen over de wereld, die de bankencrisis amper of niet te boven zijn gekomen….

Het neoliberale regime van toenames in privatiseringen, deregulatie (zoals men in ons land klaagt over regeldruk, terwijl die regels juist nodig zijn om bijvoorbeeld de klimaatverandering nog enigszins af te remmen), het afbreken van sociale zekerheid, het naar beneden brengen van lonen en globalisatie werken niet langer, aldus Smith…..

Op z’n best hebben deze maatregelen de laatste 10 jaar een trage groei hersteld, zo zegt Smith en ook hierbij zijn weer vragen te stellen, zeker als je de groei op de beurs ziet, al is dat wel een teken dat we te maken hebben met een bubbel die elk moment kan barsten, zo heeft de nieuwe variant van het Coronavirus de beurzen gisteren een fikse tik bezorgd. (wat dan wel weer past in het verhaal van Smith) Het Coronavirus zou de wereld wel in de diepste crisis van de moderne geschiedenis hebben gestort, waarbij Smith stelt dat voorafgaand aan de uitbraak van het Coronavirus de wereld al bezig was in een recessie weg te slippen….. Gigantische stimulatie pakketten voor bedrijven, bestaande uit honderden miljarden euro’s, ook als subsidie t.b.v. steun voor vaste lasten en lonen, hebben het grootste deel van de ontwikkelde kapitalistische wereld uit die recessie vanwege de Coronacrisis gesleept, tegelijkertijd hebben ze alleen gezorgd voor een zwak herstel met ‘stagflatieve kenmerken‘ die niet meer werden gezien sinds de 70er jaren (van de vorige eeuw), ook hier is nog wel het één en ander over op te merken, al moet je niet vergeten dat Smith schrijft over de situatie in de VS, die in een aantal opzichten niet is te vergelijken met die in de rest van het westen.

Terecht merkt Smith op dat interventie van de staat in de economie de klasse en sociale ongelijkheid alleen maar hebben versterkt, zo is het aantal miljonairs en miljardairs vorig jaar flink gestegen, terwijl een fiks deel van de onderklasse (vooral in de VS) werk verloor en in armoede werd gedompeld….. 1% van de wereld heeft tweemaal zoveel rijkdom als 6,9 miljard mensen…. Arbeidsomstandigheden die slecht zijn voor alle arbeiders, zijn nog slechter voor mensen met een kleur, migranten, vrouwen en andere onderdrukte groepen……

De Keynesiaanse ‘milk en toast’ infrastructuur wetten van VS president Joe Biden zullen weinig verbeteren aan deze ongelijkheden en zullen zeker geen krachtige economische groei laten zien…… Er is geen teken dat de lange depressie zal eindigen…….

De tweede grote crisis wordt veroorzaakt door de depressie en is een crisis in de imperialistische orde. Sinds het einde van de Koude oorlog heeft de VS een unipolaire wereld nagestreefd waarin zij de enige supermacht zou zijn, daarbij hoopte dit land alle wereldlanden te verenigen in haar neoliberale regime van een globale vrijhandel.

Drie zaken hebben een eind gemaakt aan die VS orde: -de nederlaag van de VS in Afghanistan en Irak, -de lange depressie en -de opkomst van nieuwe centrums van kapitaal vermeerdering, waar China als de belangrijkste moet worden gezien. Het resultaat daarvan is dat de VS heeft moeten inboeten wat betreft haar imperialistische macht. 

Het voorgaande wil niet zeggen dat Washington haar overwicht is kwijt geraakt, maar wel dat het geduchte tegenstanders heeft in China en Rusland, plus een aantal andere regionale machten die steeds assertiever zijn als het gaat om hun eigen belangen. Ofwel we zijn beland in een asymmetrische multipolaire wereld orde.

In deze nieuwe instabiele situatie, groeien conflicten tussen staten terwijl men probeert compromissen te sluiten over het coördineren van beleid over alles, van klimaatverandering tot de huidige ‘pandemie’. Deze conflicten, vooral tussen de VS en China, zullen in het centrum staan van globale en nationale politiek….. Ook hier ben ik het weer niet eens met Smith, immers de situatie waarin de VS dacht het machtigste land ter wereld te zijn vanaf de 90er jaren, was allesbehalve stabiel, niet voor niets ook dat de VS met haar schoothond de NAVO alleen deze eeuw al meer dan vijf miljoen mensen heeft vermoord en daarnaast opstanden en staatsgrepen heeft georganiseerd in meerdere landen, ook in democratisch geregeerde landen….. Daarnaast heeft de VS een groot aantal dictators gesteund, zoals die van Saoedi-Arabië en heeft daarbij op diverse manieren de genocide gesteund die dat land met haar terreurcoalitie uitvoert in Jemen (en steunt deze genocide op de sjiitische bevolking van Jemen nog steeds, ondanks de valse beloften van Joe Biden!!)

De derde grote crisis is de klimaatcrisis. Zoals iedereen zou kunnen weten is deze crisis geworteld in de kapitalistische gedrevenheid voor winst en (economische) groei, ondanks wat dit betekent voor de gevolgen op sociaal en milieugebied (wat mij betreft te slap: immers er zijn al vele tienduizenden mensen omgekomen als gevolg van de klimaatverandering, waarbij de luchtvervuiling niet uit het oog mag worden verloren: meer dan 8 miljoen mensen overlijden jaarlijks aan de gevolgen van langdurige inademing van deze vervuiling, vergelijk dat eens met de Coronahysterie……. 

Tot nu toe zouden er meer dan 5 miljoen mensen zijn overleden aan het Coronavirus, waarbij men durft te stellen dat het er waarschijnlijk meer zijn, die om diverse redenen niet werden meegeteld, terwijl het al lang duidelijk is dat een groot deel van de doden die in 2020 zijn toegerekend aan het virus, niet werden getest op het virus >> ofwel overleed een persoon bijvoorbeeld een longontsteking of griepverschijnselen (beiden ook voorkomend bij het virus) werd deze automatisch meegerekend als Coronadode…. Terwijl er in 2020 meer dan 8 miljoen mensen zijn overleden aan de gevolgen van luchtvervuiling, een cijfer dat over een goede maand weer wordt overtroffen, ofwel dan spreek je wat betreft de bijna gehele Coronaperiode over bijna 16 miljoen doden aan luchtvervuiling…. Een zaak waaraan zo goed als niets wordt gedaan, de industrie moet haar productiemethoden maar verduurzamen en verder met elektrische auto’s komen…… (dat laatste is overigens de dood in de pot en leidt tot nog veel meer vuile delving van grondstoffen, veel te zware auto’s [waardoor de banden snel slijten en daarbij microplastics produceren] plus een enorme hoeveel grondstoffen die alleen al nodig zijn voor laadpalen en accu’s….)

Greta Thunberg en anderen zeiden in Glasgow volkomen terecht dat COP26 veel ‘blah blah’ is zonder dat er werkelijke stappen werden gezet….. Zoals gezegd de klimaatverandering eist nu al veel doden en deze verandering zal dan ook steeds meer mensen op de vlucht doen slaan, zelfs voor deze mensen doet het westen niets, terwijl men daar nu al op zou moeten participeren……. Hoorde vannacht op CBC Radio1 dat Trudeau de gebieden in Canada bezocht waar men zware overstromingen zag en ziet (vaak dezelfde waar bosbranden huis hebben gehouden) en stelde daarbij dat men zich moest voorbereiden op nog veel meer rampen als deze….. Daarbij zei deze enorme oplichter dat er snel en doeltreffende maatregelen moeten worden getroffen om e.e.a. in te perken….. Deze ploert geeft zelf vergunningen af voor het boren naar olie in een groot aantal gebieden en staat toe dat hele bossen worden verkocht voor het maken van wc papier en houtpellets voor biomassa, terwijl de verbranding van hout nog een fractie vuiler is dan die van steenkool……

Het is met Joe Biden niet veel beter, ook deze schoft stak mooie praatjes af in Glasgow, terwijl hij wist dat hij een week later vergunningen voor het boren naar ‘diepzee-olie’ in de Golf van Mexico zou afgegeven….. (en dat is nog maar één van de vele voorbeelden als het om deze oorlogsmisdadiger gaat, daarover gesproken >> ook oorlogsvoering en militaire oefeningen jagen de klimaatverandering aan, daarover heeft men niet eens gesproken in Glasgow…..)

Hoor terwijl ik dit schrijf op de BBC World Service een pleidooi van de één of andere ploert die stelt dat desinformatie van milieugroepen moet worden aangepakt….. Excuseer: GVD!!!

Ashley Smith noemt ook nog de laatste twee crises die de wereld teisteren of dat nog zullen doen, zoals emigratie (wat mij betreft: vluchten) vanwege de gevolgen van de klimaatverandering en oorlogsvoering. Zo zijn er nu al 281 miljoen mensen die hun moederland zijn ontvlucht…..

Als laatste noemt Smith de pandemie als een grote crisis en ook deze crisis wordt veroorzaakt door het (neoliberale) kapitalisme: de intensieve martelveehouderij is een volkomen zieke doodsindustrie die één op één wordt gedreven door kapitalistische drijfveren, zoveel mogelijk dieren zo snel mogelijk doen opgroeien en dan zo snel mogelijk vermoorden… Alleen in Nederland worden op jaarbasis 600 miljoen dieren in helse omstandigheden gehouden…… Niet alleen veroorzaakt deze doodsindustrie besmettelijke ziekten als de griep, maar is ook verantwoordelijk voor het feit dat er eigenlijk nog maar één laatste redmiddel is voor de mens als het gaat om antibiotica en ondanks dat wordt het sterkste antibioticum al massaal gegeven in de intensieve veehouderij…… Om nog maar te zwijgen over de gevaren door het eten van kadaver: nier- en hartfalen, maag- en darmkanker, het aantasten van de lever en daarmee de hersenen, plus het aantasten van ons grootste orgaan, de huid…… Het ergst is uiteraard het vreselijke leed dat dieren word aangedaan in deze inhumane schofterige veehouderij….. De intensieve veehouderij is dan ook een wel heel smerige uitwas van het barbaarse kapitalisme!!

Ik ben het in veel zaken wel eens met Smith, echter gezien de gelatenheid in de maatschappij, ook van mensen die eerder wel bereid waren om in actie te komen, moeten we toch echt hopen dat jongeren als Greta Thunberg zich uiteindelijk niet in laten pakken, zoals eerder de hippies, punkers en alternatieven zich massaal hebben laten inpakken….. En daarbij is er geen tijd te verliezen >> een bijna wereldwijde revolutie is van meer belang dan ooit tevoren….. (als de mens als soort wil overleven)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

Five Crises of Capitalism: The Challenges Facing the Left Today

Photograph Source: Alphab.fr – CC BY 2.0

We have entered an epoch of crises. These crises are rooted in
capitalism and will shape all the ideological, economic, and social
dynamics throughout the world. They have undermined the legitimacy of
establishment parties, set off a wave of struggles around the globe
demanding systemic change, and caused deep political polarization,
opening opportunities for a new far right and a new Left. Socialists
must understand the nature of this epoch if we want to play a role in
the recomposition of the revolutionary Left, the cohering of a new
militant minority, the rebuilding of our organizational infrastructure
of dissent and resistance, and the construction of new socialist
parties.

The Long Depression

There are several interacting crises in this new epoch. The Bible had
only four horsemen of the apocalypse—Pestilence, War, Famine, and
Death. Today, we have five. The first is the global economic crisis. The
Great Recession of 2008 ended the long neoliberal boom, which began in
the early 1980s, triggering what David McNally calls a “global slump” and Michael Roberts calls a “long depression.”

This economic conjuncture is characterized by a cycle of sharp
recessions and weak recoveries rooted in the decline in profitability
throughout global capitalism. The system is clogged up with
over-accumulated capital that cannot find outlets for profitable
investment.

In place of that, capital engages in stock buybacks, speculative
investment, and mergers and acquisitions. On top of that, an estimated
20 percent of US companies are so-called zombies, so unprofitable and
uncompetitive that they must take out loans just to pay interest on
their debt.

The ruling class’s attempts to restore profitability through
neoliberal austerity for workers, and stimulus and cheap money for
corporations, after the Great Recession have failed to overcome the long
depression. The neoliberal regime of accumulation of privatization,
deregulation, cuts in welfare, wages, and benefits, and globalization is
no longer working.

These measures at best restored sluggish growth over the last decade,
only to see the world economy begin to slip into recession before the
pandemic sent it into the deepest crisis in modern history. While
massive stimulus packages have dragged much of the advanced capitalist
world out of this recession, they have only managed to produce a weak
recovery with stagflationary characteristics not seen since the 1970s.

In fact, state intervention into the economy has deepened class and social inequality throughout the world. Today, the richest 1 percent of the world has twice as much wealth as 6.9 billion people. In the United States, the three richest people have wealth equal to the bottom 160 million people. Conditions that are bad for all workers are even worse for people of color, migrants, women, and other oppressed groups.

President Joe Biden’s milk-toast Keynesian infrastructure bills will do very little to ameliorate these inequalities and will certainly not trigger a robust new expansion. The long depression shows no sign of ending.

Imperial Crisis and Rivalry

This depression has set off a crisis in the imperialist order,
the second great crisis we confront. Since the end of the Cold War, the
United States superintended a unipolar world as the sole super-power.
It hoped to incorporate all the world’s states into its neoliberal
regime of free trade globalization.

Three developments brought an end to that order—U.S. defeats in Iraq
and Afghanistan; the long depression; and the rise of new centers of
capital accumulation, most importantly China. As a result of these, the
United States has suffered relative imperial decline.

Of course, Washington remains the world’s hegemon, but it now faces a
great power rival in China, another one in Russia, and a host of
regional powers, all of which are increasingly assertive of their own
interests. We have thus entered a new asymmetric multipolar world order.

In this new and unstable situation, conflicts are growing between
states, compromising attempts at coordinating global policy over
everything from climate change to the pandemic. These conflicts, especially between the United States and China, will be at the center of global and national politics.

Poster from “Friday’s for Future” march in Milan, Italy, October 2021. Photo by Mænsard Vokser.

Climate Catastrophe

The third great crisis of our epoch is climate change.
As we all know, it is rooted in capitalism’s competitive drive for
profit and growth, regardless of their social and environmental impact.

All the world’s states’ commitment to ensuring capital’s rule and
expansion guarantees that they will do little to stop global heating.
And the conflicts between the great powers, especially the United States
and China, will block any meaningful international agreements and
especially their implementation.

So, at best we will get slick publicity stunts like COP(out)26, which
merely end with pledges to limit greenhouse gases by such and such date
in the distant future. Of course, these are quickly violated in both
policy and practice.

As Greta Thunberg declared at
a mass rally against the polluters’ summit in Glasgow, “This COP26 is
so far just like the previous COPs—and that has led us nowhere. Inside
COP, there are just politicians and people in power pretending to take
our future seriously. Change is not going to come from inside there,
that is not leadership. This is leadership, this is what leadership
looks like.”

While the leaders of these states, largely responsible for the crisis, engaged in what Thunberg rightly called “blah, blah, blah,”
the climate catastrophes multiply with increasing severity—killer
storms, melting polar caps, risings seas, desertification of whole
sections of countries, and the decimation of agricultural systems. These
will disrupt societies, especially those in the Global South, which
are the biggest victims of climate change while being the least responsible for causing it.

Mass Migration and the Border Regimes

Climate change will intensify the fourth great crisis of our epoch—migration.  Right now, there are more than 281 million migrants who
have left their home countries, the highest number in world history.
This migration is caused by the multiplying problems people
face—unemployment triggered by the long depression, wars between states,
civil wars, counter-revolutionary repression by authoritarian regimes,
scapegoating of racially oppressed groups, and climate catastrophe, to
name a few.

All the states of the world have reacted to this crisis by building
enormous border regimes. As Harsha Walia lays out in her book Border and Rule,
these regimes serve two functions. One, to regulate and partially block
migration. And, two, to criminalize those that evade the border regime
as cheap, often racialized, labor.

Even as these migrants have become central, and indeed “essential,”
especially to the advanced capitalist economies, ruling classes and
establishment parties have used them as scapegoats to deflect blame from
their system on to its victims. But these migrants, just as they have
in the past, will play a pivotal role in rebuilding the class and social
struggle, especially in the United States.

Global Capitalism, an Epoch of Pandemics

The final crisis is of course the pandemic. COVID is not an
accidental crisis triggered by nature outside of capitalism but is
entirely the result of its global encroachment on previously isolated ecosystems.

That has enabled viruses to jump from animals, especially bats, into
human beings—what epidemiologists call “zoonotic spillover.” And rather
than spreading slowly, as they might have in older forms of capitalism
and previous modes of production, epidemics now hitch a ride on the
planes, trains, trucks, and ships of the world’s just-in-time global
supply chains to rapidly infect the globe’s population.

Thus, global capitalism has created an epoch of pandemics. For at least a couple of decades, writers such as Mike Davis and Rob Wallace,
as well as mainstream epidemiologists, have warned us about this
imminent danger. It was prefigured with Avian Flu, Ebola, MERS, SARS,
and others. COVID is thus likely to be the first of many more pandemics
to come.

Rather than organizing a coordinated response to this health
emergency, the imperialist states and their corporations have
systematically impeded one, putting profits and the growth of their
national economy first, workers’ lives second, and the people of the
Global South last. On that whole section of the world, they have imposed
pandemic apartheid—hoarding vaccines, refusing to share the technology
so that states could inoculate their own populations, and thereby
leaving most of the world completely unprotected against COVID.
Capitalism is literally a threat to our global health and human life
itself.

Historic Wave of Struggle

The hope amid this epoch of horror and crisis is the massive waves of
struggle we have witnessed since the 2008 recession. We all know its
signal events from the Arab Spring to Occupy, Black Lives Matter,
strikes in Europe, climate strikes, women’s strikes, the Latin American
Spring, revolts throughout Asia, and Sudan today.

At the same time, we have seen the growth of both right-wing parties,
some of which have been elected to or seized state power, and
reactionary mass protests like those in Charlottesville, VA, and in
Washington, DC, on January 6, 2021. The new book World Protest: A of Key Protest Issues in the 21st Century summarizes this epoch of struggle:

There are times in history when large numbers of people
protest about the way things are, demanding change. It happened in
1830–1848, in 1917–1924, in the 1960s, and it is happening again today….
During the period 2006–2020, the world has experienced some of the
largest protests in its history…. The overwhelming majority of the large
protests relate to progressive issues/demands, such as: more and better
jobs, wages, and pensions; investments in health, education, and public
services; protection of farmers; action on climate change; racial
justice; women and civil rights; against austerity cuts, corruption, and
inequality. However, a number of protests are led by radical right
groups such as: QAnon protests in 2020 in the United States and
globally; opposition to Muslims, migrants, and refugees in Germany;
demonstrators in France protesting same-sex marriage in 2012; and the
large protests against President Dilma Rousseff, Lula, and the Workers
Party in Brazil in 2013 and 2015.

The revolts on our side face serious challenges, well documented in the new book Revolutionary Rehearsals in the Neoliberal Age. Neoliberalism has restructured the global and national economies and disrupted our class and social organizations.

Social democratic parties for the most part have adapted to or even
adopted neoliberalism. The revolutionary Left has gone into crisis. But
these new waves of struggle offer the hope to rebuild class and social
organization, the Left, and new parties.

Extreme Political Polarization

There is no guarantee that these revolts will flow to the Left. They
can just as easily flow to the right. Both can take advantage of the
establishment parties’ crisis of legitimacy amid the failure of their
neoliberal project.

We are thus witnessing massive political polarization throughout the world. Donald Trump, Jair Bolsonaro, Narendra Modi, and many others are
signs that a section of the establishment can galvanize the petit
bourgeoisie and sections of working classes around a program of
sado-populism, whipping up racism and targeting oppressed groups,
especially migrants. These regimes can become incubators of new fascist
movements and organizations throughout the world. The far-right is a
clear and present danger today.

At the same time, the crises, struggle, and polarization open a new
space for the Left. That can be filled by left reformism, as we see with
the Pink Tide in Latin America. But such projects will run into the
brick walls of containment within the capitalist state, the pressures of
global capitalism, and counter-revolution from their domestic ruling
classes, as well as regional and imperialist powers.

The challenge for the small revolutionary Left in the United
States—and globally—is to rebuild itself through the struggles and all
the ideological, strategic, and tactical debates they will produce. Our
task is straightforward but enormously difficult: establish a
revolutionary pole in the radicalization; help build struggles from
below; play a role in cohering a new militant minority; reconstruct our
infrastructures of resistance; build broader left formations; and cohere
revolutionary organization.

We need a new Left fit to help lead the revolts amidst this epoch of crisis to win reform on the road to socialist revolution.

This piece first appeared in The Tempest.

Ashley Smith is a socialist writer and
activist in Burlington, Vermont. He has written for various publications
including Harper’s, Truthout, Jacobin, and New Politics.

=================================== 

Voor meer berichten over de klimaatverandering, COP26,  G. Thunberg, intensieve martelveehouderij, kapitalisme, neoliberalisme, socialisme, oliemaatschappijen en/of Gates, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.

Grove en barbaarse dierenmishandeling in apenhel van Rijswijk moet eindelijk stoppen!!

Hier een petitie die ik vandaag ontving van Animal Rights. Volkomen terecht eist deze dierenrechtenorganisatie dat de totaal zinloze dierproeven, bestaande uit vreselijke dierenmishandeling, op deze arme dieren nu eindelijk stopt!! (dierproeven die zijn te vergelijken met het martelen van mensen, met één verschil: de laatsten weten wat er gebeurt…..)

In het Biomedical Primate
Research Centre (BPRC) te Rijswijk (op de grens met Delft) worden al decennialang de meest smerige proeven gedaan op apen, de dierenactivisten die zich in het verleden hebben verzet tegen deze proeven werden door de media en zelfs de zogenaamd onafhankelijke NOS weggezet als terroristen……. Terwijl uiteraard de dierenbeulen die in dit centrum werken nog erger zijn dan terroristen, immers deze arme dieren begrijpen niet eens wat er gebeurt en kunnen zich niet verzetten tegen de barbaarse dierproeven die men op hen uitvoert in dat centrum, de hel op aarde voor deze arme dieren….. Hierbij spreek ik dan ook de hoop uit dat de zogenaamde wetenschappers die in dit centrum werken op een vreselijke manier aan hun eind komen, dat hebben ze ruimschoots verdiend!!!

Foto: aapje in kooi.Alleen het opsluiten van deze dieren is al zware dierenmishandeling!!

Dierproeven zijn zinloos daar men tegenwoordig testen uitvoert op cellen van mensen, die uiteraard een veel beter beeld geven van wat bepaalde stoffen doen in het menselijk lichaam, bovendien zijn er computerprogramma’s ontwikkeld die een nauwkeurige voorspelling doen van wat bepaalde stoffen doen in ons lichaam…… Deze testen noemt men Research Modernisation Deal >> RMD.

Zag bij het zoeken in oudere berichten over deze dierenmishandeling dat er nu zelfs video’s zijn gecensureerd, terwijl je ze eerder alleen kon zien als je kon aangeven dat je ouder was dan 18 jaar….. Ach ja, alles voor de schoften die dieren barbaars doodmartelen en voor de ondernemers die gebruik maken van de testgegevens, ook al slaan deze gegevens nergens op…….

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door!!

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Sluit de apenhel van Rijswijk

Rowena Vanroy, Animal Rights info@animalrights.nl via eprov.nl 

Foto: apen in BPRC 

APEN LIJDEN DOOR EXPERIMENTEN

Jaarlijks worden tussen de 150 en 200 apen gebruikt in akelige dierproeven
in het BPRC in Rijswijk. De gevolgen voor de dieren zijn niet te
overzien. Ze raken blind, verlamd, apathisch, krijgen elektrische
schokken toegediend of zitten trillend in hun kooi. De apen worden
gereduceerd tot een gebruiksvoorwerp en een nummer.

Op vrijdagmiddag 3 december van 13:00 tot 15:00 uur organiseren wij een demonstratie bij
het apentestcentrum aan de Lange Kleiweg 161 in Rijswijk. Wij willen
dat het BPRC sluit, inzet op dierproefvrij onderzoek en zorgt voor een
goede opvang voor de apen.

Foto: demonstratie voor BPRC

SLUIT HET BPRC 

Met heel veel pijn in ons hart nemen we afscheid van Animal Rights-oprichter Robert Molenaar.
Al sinds eind jaren 90 komt hij op voor dieren in gevangenschap. Een
prestatie die weinigen hem nadoen. Tijdens zijn 25 jaar lange strijd
heeft Robert talloze mensen geïnspireerd en aangemoedigd om zich even strijdvaardig in te zetten voor dierenrechten als hij. Daarvoor zijn we hem ontzettend dankbaar.

Robert demonstreert op 3 december nog een laatste keer bij het BPRC. Wees er dus zeker bij, zodat we onze oprichter een warm afscheid kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Afbeelding 

PS Met 40.000 handtekeningen roepen we de Kamerleden op om het apentestcentrum te sluiten. Help mee en teken ook!

PS Maar liefst 137 penseelapen in het BPRC worden gebruikt in vreselijke experimenten die nog tot 2023 doorlopen.

TEKEN NU

 https://www.animalrights.nl/sites/default/files/styles/campaign-main/public/campaign/tattoo1bprcx.jpg?itok=WWtz_aLU(voor het zien van de video, klik op de afbeelding, waar men een aapje tatoeëert, waarschijnlijk om te zien of tatoe-inkt wel veilig is, ofwel een verboden cosmetica test)

PETITIE – Animal Rights roept de Tweede Kamer op om het apentestcentrum BPRC
in Rijswijk te sluiten. Jaarlijks worden 150 tot 200 apen gebruikt in
gruwelijke dierproeven. De gevolgen voor de apen zijn niet te overzien:
ze raken blind, verlamd, apathisch, krijgen elektrische schokken
toegediend of zitten trillend in de kooi. De apen worden gereduceerd
tot een gebruiksvoorwerp en een nummer. Dit moet stoppen.

Met 40.000 handtekeningen roepen we de Kamerleden op om het
apentestcentrum te sluiten. Zet in op dierproefvrij onderzoek en zorg
voor een goede opvang van de apen.

Screenshot uit het BPRC van de video Experimenting on Animals: Inside The Monkey Lab van Vice. Minuut 6.36.

========================================

Zie ook: ‘NIH (o.a. dr. Fauci) gaf in 2020 maar liefst 19 miljard dollar uit aan zinloze dierproeven inclusief de barbaarse proeven op pups van beagles

Proefdiervrije cosmetica en chemische stoffen in de EU een noodzaakLees
dat artikel met duidelijke uitleg over het alternatief voor de zinloze
dierproeven!! Voorts kan je daar lezen dat de EU ook in deze een heel
smerige rol speelt…..

Nertsenfokkerijen
gesloten: toch worden o.a. 33.000 nertsen in ons land misbruikt en
vermoord als proefdieren voor de walgelijke bontindustrie elders
‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over nertsenfokkerijen)

24 april Wereldproefdierendag: jaarlijks worden in Nederland 440.000 proefdieren vermoord zonder zelfs te zijn misbruikt

Zware dierenmishandeling bij dierproeven op beagles

BPRC Rijswijk weer in de kijker met zware mishandeling van apen

Stop ernstige dierenmishandeling door onzinnige dierproeven en gebruik alleen nog de Research Modernisation Deal‘ (RMD)

24 april Wereldproefdierendag: jaarlijks worden in Nederland 440.000 proefdieren vermoord zonder zelfs te zijn misbruikt

Hersenstichting financiert met jouw giften barbaarse dierproeven

‘Respectabele’ University of Wisconsin-Madison martelt apen op een uitermate sadistische manier…….

BPRC Rijswijk en apenhandelaar Hartelust uit Tilburg importeren wilde apen uit Mauritius om deze te mishandelen voor dierproeven‘ 

Nederland beschikt
over o.a. zenuwgas, om de effecten te testen werden de laatste jaren
cavia’s en ratten vermoord door TNO…..
Terwijl men die effecten van dit gas op de mens al meer dan 100 jaar kent (door het gebruik van dit gas tijdens de Eerste Wereldoorlog)… Schande!!!!

Nobelprijs voor Geneeskunde naar figuren die apen hebben misbruikt voor dierproeven‘ Ach ja de Nobelprijs, zoals die voor de Vrede, die aan een aantal smerige oorlogsmisdadigers werden toegewezen……

‘Wreedheidsvrije cosmetica’ maakt gebruik van het martelen en villen van dieren‘ (!!!!)

Wetenschappers gebruiken inktvissen als proefdier

State University of New York voert gruwelijke experimenten uit op katten en zelfs op kittens…

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD EU) over TTIP, VS controles op voedselproducten
en cosmetica, zijn goed genoeg voor de EU…… AUW!!!!!
‘ Een bericht uit 2015 waarin aandacht voor het feit dat in de VS nog
steeds volop gebruik mag worden gemaakt van proefdieren voor cosmetica
en met het TTIP vrijhandelsverdrag zouden dierproeven in de EU weer voluit worden
toegestaan voor cosmetica, maar zoals je kan lezen in dat bericht gebeurt dit nu (tegen de regels) nog
steeds in de EU…. (uit dit bericht blijkt nogmaals dat de corrupte VVD dweil van Nieuwenhuizen als grofgraaier in de EU al werkte met lobbyisten uit de energiesector……)

In
de labels direct onder dit bericht ook dat van hare kwaadaardigheid Carola Schouten opgenomen,
demissionair ChristenUnie minister, die niets wenst te doen tegen dierproeven op
primaten en andere zoogdieren…..

FARC: Florida’s gouverneur waarschuwt voor het van de terreurlijst halen van deze Colombiaanse verzetsbeweging

Ron DeSantis, de Republikeinse gouverneur van Florida heeft een grote bek over het voornemen de communistische FARC van de VS terreurlijst te halen…… Moet je nagaan, de Santis is onderdeel van de verreweg grootste terreurentiteit ter wereld, de VS!! In tegenstelling tot de FARC heeft de VS alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen vermoord (en dat is al een cijfer van een paar jaar geleden, ofwel dat getal moet met een dubbelcijferig percentage zijn toegenomen…..)…..

‘Vreemd genoeg’ heeft DeSantis er geen probleem mee dat de VS de rechtse doodseskaders niet op de terreurlijst heeft staan, terwijl de terreur van deze groepen 20 stations verder gingen en gaan dan die van de FARC, deze doodseskaders hebben al vele tienduizenden mensen vermoord, verdienen vooral aan het verbouwen van en de verkoop van cocaine, maar ook aan synthetische harddrugs, voorts verdienen deze doodseskaders kapitalen aan diefstal van brandstof en afpersing van ondernemers die weigeren samen te werken met deze terreurgroepen….. Het meest schandalige is wel dat deze groepen zelfs een koepelorganisatie hebben, te weten de Autodefensas Unidas de Colombia (AUC)……

De rechtse doodseskaders zijn NB opgeleid door de CIA, zoals de CIA ook de overheidsbeulen les heeft gegeven in het martelen van tegenstanders……

De Santis is als een dolle hond als hij beweert dat de FARC zich schuldig maakt aan het uitmoorden van hele dorpen, een misdaad tegen de menselijkheid die volledig is toe te schrijven aan de rechtse doodseskaders……. Waarom zou de FARC mensen vermoorden, terwijl ze juist zoveel mogelijk moorden op de gewone bevolking probeerden te voorkomen, probeerden daar het grootste deel van de FARC zo ongelofelijk dom was om een akkoord te sluiten met de zwaar corrupte en waardeloze regering van Colombia……

Sinds dat akkoord zijn eerdere commandanten en strijders van de FARC vermoord door doodseskaders, politie en leger van Colombia…… Niet voor niets dat een vrij kleine groep binnen de FARC zich niet heeft laten foppen met het gesloten akkoord en volkomen terecht zijn doorgegaan met hun strijd voor een meer sociaal Colombia: het uit de armoede trekken van de grote onderlaag, gratis en goed onderwijs voor iedereen (en niet alleen voor de welgestelden), goede en goedkope behuizing voor dezelfde onderlaag en voor goede en voor iedereen betaalbare gezondheidszorg…..

Het is dan ook een enorm schandaal dat een land als Colombia, afgeladen met grondstoffen, zo arm is….. De opvolgende corrupte regeringen stelen het land leeg en dat met hulp van grote westerse bedrijven die de grondstoffen voor een appel en ei roven van het Colombiaanse volk….. 

Misschien moet de FARC maar eens een terreurlijst aanleggen, gegarandeerd dat de VS bovenaan in de lijst zal staan!!

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

Het volgende bericht komt van de rechtse site van The Epoch Times die het liefst organisaties als de FARC uitgemoord zou willen zien:

In this file photo taken in 2001, guerrillas of the Marxist Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC) march in a military parade  in San Vicente, Colombia. (Luis Acosta/AFP via Getty Images) In
this file photo taken in 2001, guerrillas of the Marxist Revolutionary
Armed Forces of Colombia (FARC) march in a military parade in San
Vicente, Colombia. (Luis Acosta/AFP via Getty Images)


Florida

Florida’s DeSantis Warns Against Removing Communist Rebels From Terrorist List: ‘A Serious Mistake’

By GQ Pan

November 25, 2021
Updated: November 25, 2021

biggersmaller

Print

Florida
Gov. Ron DeSantis has criticized the Biden administration over its
reported plan to remove a Colombian communist rebel group from the list of designated foreign terrorist organizations, calling it “an insult” to the Colombian American community in his state.

Financed by extortion, kidnapping, and a billion-dollar cocaine trafficking operation, the Revolutionary Armed Forces of Colombia
(FARC) waged a guerrilla war against the nation for more than a
half-century until 2016, when the far-left rebels signed a peace deal
that’s still being implemented. The decadeslong conflict has claimed
hundreds of thousands of lives and displaced millions more, including
many families who settled in Florida.

In response to a recent report that the U.S. Department of State is planning to remove FARC from its international terrorist
list, DeSantis called the move a “reckless decision,” noting that the
group “perpetuated countless murders, bombings, assassinations,
kidnapping and attacks” in the name of redistribution of wealth.

“Biden’s policy is an insult to members of the Colombian American
community, many of whom fled that terrorist group’s barbaric attacks on
civilians,” the Republican governor said. “This is a serious mistake by the Biden administration and will hurt Floridians.”

Epoch Times Photo In this file photo taken in February 2001, Revolutionary Armed Forces of
Colombia (FARC) guerrillas guard the location of talks between Manuel
Marulanda, Marxist rebel chief of the FARC, and then-Colombian President
Andres Pastrana. (Luis Acosta/AFP via Getty Images)

He also argued that the move could “embolden terrorist groups
throughout Latin America,” empower narco-traffickers, and pave the way
for a revival of left-wing authoritarian Castro-Chavezism in Colombia.

DeSantis’s criticism was echoed by U.S. Rep. Charlie Crist, who is
seeking the Democratic nomination in an attempt to unseat DeSantis as
governor in 2022. The former-governor-turned-congressman said FARC has
earned its designation as a terrorist group for causing “decades of war
and death.”

“I join Colombians across Florida and our nation, deeply troubled by
reports that the State Department is considering removing FARC from the
list of international terrorist organizations,” Crist said in a
statement. “It should not earn its legitimacy from the United States
without the advice and consent from the community who call America
home.”

Florida state Sen. Annette Taddeo, another 2022 Democratic
gubernatorial candidate, also spoke against the move. Taddeo, whose
mother is Colombian, recalled on Twitter
that she had to flee her home country at the age of 17 “because of the
Marxist terrorist organization, FARC, a group of militias who kidnapped
my father who was a WWII American fighter pilot.”

“This news is outrageous and I just hung up with the State Department to let them know just how outrageous it is,” she said.

During a Nov. 23 press briefing,
White House press secretary Jen Psaki was asked about the status of
FARC and whether it’s being “delisted” as a terrorist group.

“I don’t have any update on that,” Psaki said. “I’m happy to check
with our national security team and see if there’s anything we can get
to all of you.”

The State Department didn’t respond to a request for comment. FARC
remains on the department’s international terrorist organizations list
as of the time of publication.

===========================================

Zie ook: ‘Colombia: grote protesten tegen afwentelen kosten Coronacrisis op de onderlaag: politie vermoordt minstens 30 mensen

Colombia van zins
gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven, terwijl VPRO’s
Edwin Koopman fascistisch uit de ‘propagandabocht’ vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering

Haïti: moord op ‘president’ Moïse in opdracht van VS

Veronderstel
dat er een terreurgroep zou zijn die in bezit was van: drones,
kruisraketten, kernkoppen, straaljagers, vliegdekschepen en bases over
de hele wereld

Bidens ‘humane plan’ voor Midden-Amerika zal bitter weinig verandering geven in de omgang met de volkeren in die regio

Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

Venezuela: geen westerse media aandacht voor proces tegen een geheim agent van de VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De virtuele oorlog van de VS media en politiek tegen Cuba

VS met commentaar op de verkiezingen in Venezuela, terwijl het verkiezingsproces in de VS door en door verrot is‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De war on drugs is veel dodelijker dan over het algemeen gedacht

NAVO naar Zuid-Amerika? Weg met dit agressieve, terroristische bondgenootschap, NU!!!

9 ‘ex-FARC rebellen’ vermoord door leger Colombia: FARC-EP opgericht‘ En zie de links in dat bericht over rechtse terreur in Bolivia

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….

Paus Franciscus in Colombia om vrede te prediken……‘ (en homofilie, abortus en euthanasie nog eens te veroordelen!!)

Koenders heeft vrijlating gegijzelde Spoorloos makers in Colombia bewerkstelligt……. AUW!!!

——————————————-

Hier nog wat links naar berichten over VS terreur: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)….

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken……

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan (illegale) oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….‘ (tot 2018…..)

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

——————————————

En terzijde: ‘Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren‘ (en zie de links in dat bericht)