COP26: BBC wijst met de propaganda vingers naar China en India als grote dwarsliggers, terwijl Joe Biden extra olie laat oppompen

Vanmorgen wees men in het BBC World Service programma The Inquiry met de vieze propagandavingers naar vooral China als dwarsligger op de onlangs gehouden klimaattop COP26 in Glasgow…… Ook India werd de maat genomen, maar dat in veel mindere mate, waarschijnlijk vanwege de goede handelsbetrekkingen van Groot-Brittannië met dat land en het gegeven dat India geen doel is van westerse antipropaganda, of zeg maar gerust: demonisering……

Keer op keer kwam men terug op het feit dat men in China vooral veel steenkool stookt in energiecentrales (wel even een korte zin waarin men aangaf dat China al veel duurzame energieprojecten heeft gerealiseerd…..), niet één keer werd in dit verband bijvoorbeeld gewezen op het aantal inwoners van China en India, beiden ook nog eens grote landen…… Het zou bijvoorbeeld in Nederland een fluitje van een cent moeten zijn om geheel over te stappen op echt duurzame energie, zeker als je ziet dat we in een rijk land leven, vergelijk dat eens met India en China, nogmaals rekening houdend met de grootte van die landen en het aantal inwoners…… Intussen kan men zeggen wat men wil over China, maar dat land is wel degelijk met een inhaalslag bezig als het gaat om duurzame energiebronnen zoals wind, zon en aardwarmte……

Schandelijk genoeg (al kijk ik nergens meer van op als het gaat om de BBC) totaal geen aandacht voor wie de grootste steenkool exporterende landen zijn op de wereld, landen die bovendien helpen bij de bouw van nieuwe steenkoolcentrales in diverse arme landen, zoals Bangladesh, te weten: de VS en Australië…… Waar het laatste land een paar jaar geleden al goed was voor de export van 1 miljoen ton steenkool per dag, die hoeveelheid moet intussen al groter zijn, al weet ik niet of de nieuwste steenkoolterminal van Australië, de grootste ter wereld, al in gebruik is genomen (een terminal die ligt voor het Groot Barrièrerif, een terminal ook waarvoor men een kanaal voor zeeschepen heeft gegraven dwars door dat rif…..)…..

De VS en Australië dumpen steenkool tegen afbraakprijzen op de wereldmarkt, zo goedkoop dat het schoftenkabinet Balkenende 4 (CDA en PvdA, gesteund door D66, ChristenUnie en SGP) besloot vergunningen af te geven voor de bouw van 4 nieuwe kolencentrales en men jarenlang de Nederlandse gascentrales heeft uitgeschakeld……. (terwijl Nederland voor een appel en ei ons aardgas verkocht aan het buitenland…..)

Over westerse aanjaging van de klimaatverandering gesproken: gisteravond op CBC Radio1 rond 23.21 u. het bericht dat VS president Joe Biden en nog een paar landen waaronder Groot-Brittannië opdracht en toestemming hebben gegeven aan de oliemaffia om de komende tijd extra olie op te pompen, dit om de prijzen voor energie te drukken…… 

COP26 is één grote flop en dat is bepaald niet alleen te danken aan China en India, maar vooral aan het westen!! Mooie praatjes maar in werkelijkheid doet men het tegenovergestelde en dan zijn er nog figuren als de rechtse kloothufter John Jansen van Galen, die wenst dat Greta Thunberg haar kop houdt en niet het recht heeft om landen en bedrijven de les te lezen, deze schoft werkt ook voor de VPRO, eens een progressieve omroep……

De hoogste tijd ook dat het Internationaal Strafhof (International Criminal Court >> ICC) strafrechtelijk onderzoek gaat doen naar de topgraaiers van de fossiele industrie en hun maatjes in de politiek, immers deze figuren zijn al verantwoordelijk voor de dood van vele tienduizenden en zelfs miljoenen als het om de oliemaffia gaat, niet alleen vanwege de weergerelateerde rampen (veroorzaakt door de klimaatverandering) maar ook de meer dan 8 miljoen doden die jaarlijks te betreuren zijn door de luchtvervuiling >> in ons land zijn dat er meer dan 18.000 terwijl de regering en een orgaan als het RIVM liegen dat het er minder dan 10.000 zijn……

Het is een enorme schande dat het westen zelfs de klimaatverandering gebruikt om landen als China en Rusland te demoniseren, bovendien is het contraproductief, daarnaast is één ding zeker: de beloften van het westen op klimaat- en milieugebied zijn zo goed als niets waard, dat hebben meerdere klimaattoppen uit en te na bewezen!!! 

Hier de aankondiging van The Inquiry op de BBC site, een nogal
ingehouden aankondiging als je hoort wat men werkelijk te zeggen
had…… Oh en de vraag in de kop van dat korte schrijven, waarom
landen niet meer doen om de klimaatverandering te stoppen is makkelijk
te beantwoorden: landen en dan met name westerse landen doen niet genoeg
daar men macht en economisch gewin nastreeft, zo simpel is dat!!
Waarbij men overigens lak heeft aan de komende generaties en aan de
gezondheid en veiligheid van de huidige generaties, ook als dit geteisem uit de
politiek en het bedrijfsleven zelf kinderen heeft….. (uit de ouderlijke macht ontzetten dat geteisem!!)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Why aren’t countries doing more to stop climate change?

The Inquiry

What progress are China, India, Africa,
Europe and the US making to limit climate change? Some experts believe
they should they go at different paces to reflect their carbon
footprints and development goals. And there are calls that developed
nations must pay more to help developing nations prepare from
transitioning from fossil fuels to renewable energy. With Charmaine
Cozier.

(Image: Attendees in the Blue Zone during the COP26 climate talks in in Glasgow/ Jonne Roriz)

====================================

Zie ook: ‘COP26: Bidens
belofte: “No more drilling including off shore”, nu al gebroken met
olie- en gasveiling voor een groot gebied in de Golf van Mexico

COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..

COP26:
één grote oplichterij om de wereldbevolking zand in de ogen te
strooien, o.a. misbruikt om met de vieze vingers naar Rusland en China
te wijzen

COP26: Canadese ‘ontginning teerzanden’ is een catastrofe voor wild en natuur
Terwijl de Canadese premier Trudeau mooie duurzame praatjes verkoopt en
tegelijkertijd pijpleidingen financiert die de uit de teerzanden
gewonnen olie moeten transporteren, pijpleidingen die gegarandeerd gaan
lekken en dat vaak al in het eerste jaar…. Zie wat dat betreft:The Dakota Access Pipeline Is Already Leaking‘ en verder:List of pipeline accidents in the United States in the 21st century‘ (stuitend!!)

COP26: Waorani leider Nemonte Nenquimo roept de leiders van de wereld op om eindelijk het Amazonegebied te beschermen

COP26: geen lobbyplatform voor bedrijven, als we willen dat deze klimaattop wel lukt

COP26:
gelekte documenten tonen aan dat de fossiele industrie landen en die
van de intensieve veehouderij deze klimaattop willen frustreren

Scott Morrison (premier Australië) en zijn regering proberen de klimaattop COP26 te saboteren‘ 

COP26 (nog) geen aandacht voor één van de grootste broeikasgasuitstoters: de intensieve veehouderij

COP26: Nederlandse overheid steunt fossiele industrie met € 17,5 miljard per jaar‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Vanaf 2000 tot 2020 is er elk jaar 267 gigaton ijs van gletsjers gesmolten

Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden
Intussen goedgekeurd door Boris Johnson en zijn afbraakregering en dan
doet hij alsof hijzelf de nieuwe duurzame goeroe is, de vuile oplichter
met z’n: “Bla, bla bla…”

Koninklijke Shell met haar valse reclames verwent aandeelhouders i.p.v. echt flink te investeren in duurzame energie

Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….‘ (!!!!!) Het schoftenbedrijf en dat een paar jaar na de olieramp in de Golf van Mexico!! Zie wat dat betreft ook het bericht onder de volgende link:

Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren

‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen‘ En dan de smerige, leugenachtige reclames van Shell alsof men op het duurzame pad is……

Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden
De vergunning is al verleend en dat met de smerige valsgroene praatjes
van de inhumane opperploert Boris Johnson tijdens COP26 in Glasgow…..
In feite hetzelfde wat oorlogsmisdadiger Biden nu flikt……

Undercover bij ExxonMobil: greenwashing valt in water

Total belazert investeerders met ‘duurzame olie- en gasboringen’ in Arctisch gebied
Total wist uit eigen onderzoek als Exxon in de 70er jaren van de vorige
eeuw dat de snelle klimaatverandering werd veroorzaakt door het
verbranden van fossiele brandstoffen, Shell kwam daar tien jaar later
achter, vervolgens hebben de drie dat rapport geheim gehouden, behalve
Shell, die heeft het de eerste jaren nog aangeboden aan het voortgezet
onderwijs, maar besloot na een paar jaar het verder geheim te
houden…… Daarna hebben deze oliesmeerpijpen wetenschappers ingehuurd
om de klimaatverandering te ontkennen….. In feite zijn de toppen van
deze bedrijven schuldig aan massamoord!!!

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen
Het klimaatakkoord van Parijs, waar ook Shell voor het grootste deel
van de tijd mocht deelnemen aan de besprekingen, hetzelfde is weer in
Glasgow gebeurd, al hadden de oliemaatschappijen daar zelfs nog een
extra leger van een paar honderd lobbyisten op losgelaten…….
Milieugroepen mogen blij zijn als ze op die klimaattoppen 5% van de tijd
mogen deelnemen aan de gesprekken met politici…… 

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering‘ Ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

BP launches biggest global campaign in a decade
Greenpeace had in Groot-Brittannië een petitie lopen tegen
deze zwaar misleidende campagne, helaas (en dom genoeg) niet voor
buitenlanders, immers de klimaatverandering en de zwaar
gezondheidsschadende luchtvervuiling trekken zich niets aan van
grenzen…..

VS laat Golf van Mexico door oliemaatschappijen vervuilen met zwaar vervuild fracking gif 

BP schikte voor een
‘lieve stuiver’ i.z. de vervuiling van de Golf van Mexico, echter als BP
alle veroorzaakte schade had moeten betalen, was een faillissement van
BP nog ruim onvoldoende geweest………

‘Lector’ over olieramp in de Golf van Mexico‘ (!!!!) Lees wat schoft Wierd Koops durfde te zeggen over die ramp!!

COVID-19: 2G is geen oplossing, de verwachtingen zijn te hoog gespannen

Zelfs met het extreem strenge 2G-beleid zullen we onvermijdelijk afkoersen op code zwart in de zorg, wat zou moeten leiden dat het accepteren van de endemische status aldus universitair docent Yke Bauma-Eisma en de hoogleraren Aart Nederveen, Ronald Meester en Lukas Stalpers…… Endemische status: (eindelijk) COVID beschouwen als een jaarlijks terugkerende virusziekte, zoals met griep het geval is, want één ding is zeker: COVID kan niet worden bestreden als de pokken ook al zijn er nog steeds velen die denken of zelfs keihard liegen dat dit wel degelijk mogelijk is……..

CDA minister en volksverlakker de Jonge hamert er al maanden op dat volledig gevaccineerden alle vrijheden terugkrijgen, terwijl nu al blijkt dat de eerste vaccinaties in feite de effectiviteit voor het grootste deel al hebben verloren, voorts is, ook door een publicatie in het medische tijdschrift The Lancet, overduidelijk dat gevaccineerden even besmettelijk kunnen zijn dan niet gevaccineerden* en dat vaccinatie geen garantie is voor het niet belanden in een ziekenhuis of zelfs op de intensive care (IC)…….

Deze in feite waardeloze beloften van de Jonge passen bij het voorgestelde 2G beleid met QR codes (vaccinatiepaspoort) dat ongevaccineerden de toegang ontzegt tot theaters, horeca en onderwijs, waarbij een negatieve test niet langer wordt toegestaan…. Totaal belachelijk, zeker als je bedenkt dat men in o.a. Duitsland denkt ook aan gevaccineerden een testbewijs te vragen….. Dat laatste past dan weer totaal niet in de riedel van de Jonge dat gevaccineerden alle vrijheid terugkrijgen, vandaar dat deze disfunctionerende plork dit nog niet heeft geopperd, immers het zou ingaan tegen zijn belachelijke mantra…… Zoals eerder gezegd: ook dubbel gevaccineerden bevolken de ziekenhuisbedden en IC afdelingen, hun aantal stijgt zelfs…..

Vergeet bij het voorgaande niet dat de Jonge en anderen hebben gesteld dat bij een vaccinatiegraad van meer dan 80% de Coronamaatregelen niet meer nodig zouden zijn, terwijl we nu weer in een lockdown zitten en waaraan morgenavond waarschijnlijk nog meer strenge maatregelen zullen worden toegevoegd…… Het voorgaande terwijl we nu al een vaccinatiegraad van 86% hebben!!

In het hieronder opgenomen Volkskrant artikel stellen de schrijvers dat in de logica van het demissionaire kabinet Rutte 3 het moreel en politiek niet langer is uit te leggen dat ‘een grote groep gehoorzame burgers lijdt onder de keuzes van een (substantiële) groep dwarsliggers….’ Hoezo zouden die gehoorzame burgers te lijden hebben van de ‘ongehoorzame’ (ha! ha!) ongevaccineerden, zeker als je het hiervoor al aangehaalde feit onder ogen neemt dat ook dubbel gevaccineerden fiks besmettelijk kunnen zijn, zelfs even besmettelijk als niet gevaccineerden….* (alsof de ongevaccineerden verantwoordelijk zijn voor dat feit…..)

Uit berekeningen van de TU Delft zou blijken dat ziekenhuisopnames als gevolg van een druk bezocht evenement met 94% kunnen dalen als 2G wordt doorgevoerd, De Jonge vertaalt zulke berekeningen als volgt: bij het op grote schaal doorvoeren van de 2G regel, kan de reguliere zorg (zorg anders dan voor COVID-patiënten) weer fatsoenlijk functioneren, daarmee zou 2G niet alleen logisch zijn, maar ook doelmatig, waarbij de schrijvers stellen dat het inderdaad zo lijkt te werken, maar dat dit om meerdere redenen niet zo werkt…….

Volgens de schrijvers is het duidelijk dat de denkwijze van de TU Delft mijlenver verwijderd is van de werkelijkheid. Ten eerste functioneert de maatschappij niet in wiskundige modellen en is als zodanig ook niet te begrijpen, niet voor niets dat het RIVM het verloop van de pandemie juist niet kan voorspellen, daar zit dit instituut telkens weer naast……

Ten tweede (ook al weer zoals gezegd) neemt de effectiviteit van de vaccins na enkele maanden af >> ik moet zeggen dat dit nog wel een uiterst zwakke weergave is van de werkelijkheid, daar de effectiviteit van de vaccins na een maand of 6 bijna geheel te niet is gedaan…… Hierbij tekenen de schrijvers aan dat e.e.a. wordt bewezen door het feit dat de ziekenhuizen weer precies zo vol dreigen te lopen als in het voorjaar……. Om nog maar te zwijgen over de intussen wereldwijd enorme grote aantallen gemelde (ook ernstige) bijwerkingen van vaccinatie met een COVID vaccin…….. 

Vergeet bij dit alles niet dat de Coronahysterie heeft geleid tot een enorme toename in huiselijk geweld, kindermisbruik en misbruik van vrouwen achter de voordeur…… De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft zojuist bekend gemaakt dat 1 op de 3 vrouwen tijdens het leven slachtoffer is van seksueel geweld, waarbij deze organisatie opmerkte dat e.e.a. door de Coronamaatregelen als lockdowns met grote aantallen is gestegen…… (wat overigens ook geld voor kindslachtoffers…..) 

Kinderen en jongeren hebben enorme achterstanden in het onderwijs opgelopen door de lockdowns….. Meer kinderen en jongeren dan ooit overwegen of hebben zelfs hun leven al genomen, vanwege grote eenzaamheid, ervaren misbruik en mishandeling plus alle doempraatjes over COVID-19 waarmee ook de bevolking grote angst werd en wordt aangejaagd voor dat virus (om zo vaccinaties te promoten, terwijl kinderen amper of niet ziek worden van het virus…..)

Vergeet verder niet dat door het uitstellen van de reguliere zorg in de ziekenhuizen, al een fiks aantal mensen moet zijn overleden…… In feite zou je ook deze mensen kunnen aanmerken als slachtoffers van het virus, al gaat het in dit geval om politieke slachtoffers, zeker als je bedenkt dat de kabinetten Rutte enorm hebben bezuinigd op de zorg, zo was het aantal IC bedden bij aantreden van Rutte 1 nog 2.200 en bij aanvang van de Coronacrisis was dit teruggebracht naar 1.100……. Doordat Rutte 3 niets heeft gedaan voor de verpleegkundigen en de wegens bezuinigingen teruggebrachte aantal verpleegkundigen, is er een situatie ontstaan dat de ziekenhuizen amper nog 400 IC patiënten kunnen behandelen…… Afgelopen jaar hebben 27.000 verpleegkundigen hun baan opgezegd……**

Het kabinet Rutte 2 (en daarmee ook Rutte 3) werd in 2016 door de AIVD en MIVD gewaarschuwd dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, de redenen: te weinig IC bedden, te weinig verpleegkundigen en intensivisten……..

Moet je nagaan: dan durft Rutte 3 de niet gevaccineerden te demoniseren, terwijl dat kabinet, inclusief Rutte 2 al in 2016 werden gewaarschuwd dat Nederland niet klaar was voor een pandemie >> door daar niet op te reageren, ja zelfs het tegenovergestelde te doen: nog meer bezuinigen op de zorg en toestemming voor sluiting van ziekenhuizen, zijn die kabinetten verantwoordelijk te stellen voor massamoord!!

Door het invoeren van de 2G regel zouden genezen en en gevaccineerden weer onbeperkt toegang hebben tot gelegenheden en het ontmoeten van elkaar, aldus de schrijvers, echter die zijn blijkbaar vergeten dat we al in een (beperkte) lockdown zitten en de horeca gelegenheden weer beperkingen zijn opgelegd…… Echter met de vrijheden voor gevaccineerden en genezen COVID-patiënten (met de Coronapas) blijft het virus circuleren (immers gevaccineerden kunnen wel degelijk het virus oplopen en verspreiden), waarmee het aantal besmettingen blijft groeien……. (besmettingen? dit moet zijn positief getesten en die hebben voor een groot deel het virus niet onder de leden) Zoals eerder gemeld we zitten op een vaccinatiegraad van 86%, waarmee het aantal ongevaccineerden relatief klein is en zich onder de ongevaccineerden een groot aantal kinderen bevindt , daarmee kan je er de klok op gelijkzetten dat binnen afzienbare tijd het aantal gevaccineerden met COVID klachten in de ziekenhuizen het aantal ongevaccineerden zal overtreffen…….                                 

De schrijvers stellen terecht dat men liever zeer strenge maatregelen wil nemen als 2G en daarbij waarschijnlijk ongevaccineerden in een vorm van quarantaine zal dwingen, zonder dat men wil erkennen dat de vaccinatie strategie van zoveel mogelijk mensen inenten niet werkt en dat is niet de eerste grote dwaling in het COVID-dossier….. Terwijl men niets wil weten van de schade die veel maatregelen veroorzaken, waarvan ik er al een paar noemde. De schrijvers wijzen nog eens op de ouderen die in het begin van deze crisis overleden zonder dat ze contact mochten hebben met familieleden, geen hond die daar nog aandacht aan schenkt….. 

De conclusie is duidelijk: men moet stoppen met de idee dat we het virus kunnen uitbannen, totaal onmogelijk en niet voor niets ook dat de schrijvers van het artikel hieronder stellen dat we moeten leren leven met dit virus (als de griep) en men moet erkennen dat de dood onderdeel is van het leven!!!

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Opinie: De verwachtingen rond 2G zijn te hoog gespannen, de komende tijd zal pijnlijk en verdrietig zijn

We
koersen met het extreem strenge 2G-beleid nog steeds onvermijdelijk aan
op code zwart in de zorg. Het wordt tijd dat we de endemische status
van dit virus accepteren, schrijven drie hoogleraren en een universitair
docent.

 Verplegend personeel bij een coronapatiënt op de ic-afdeling van het Maastricht UMC. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen. Beeld Marcel van Hoorn /  ANPVerplegend
personeel bij een coronapatiënt op de ic-afdeling van het Maastricht
UMC. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen.
Beeld Marcel van Hoorn / ANP

Maandenlang heeft minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid de
boodschap verkondigd dat wie zich laat vaccineren zijn vrijheden
terugkrijgt. In lijn met deze boodschap past het 2G-voorstel om door
QR-controles ongevaccineerden toegang te kunnen weigeren in openbare
ruimtes (cafés, restaurants, theaters, onderwijs); een negatieve
coronatest zal dan niet langer volstaan (3G). In de logica van het
demissionaire kabinet valt het moreel en politiek niet langer uit te
leggen dat een grote groep gehoorzame burgers lijdt onder de keuzes van
een (substantiële) groep dwarsliggers.

Onderzoekers van de TU Delft hebben berekend dat het aantal
ziekenhuisopnames als gevolg van een groot evenement met 94 procent kan
dalen als 2G wordt ingevoerd. De minister vertaalt zulke berekeningen
als volgt: als we 2G nu eens breed doorvoeren, kan de reguliere zorg op
termijn weer fatsoenlijk doorgang vinden. 2G is zodoende niet alleen
logisch, maar ook nog eens een goed idee. Zo lijkt het althans. Maar dat
klopt niet, om verschillende redenen.

Allereerst is het bij inspectie van het model van de TU Delft
evident dat dit model mijlenver van de realiteit afstaat. De manier
waarop een maatschappij functioneert, is pertinent niet in mathematische
modellen te vatten. Het RIVM voorspelt het verloop van deze pandemie
dan ook nooit adequaat.

Daarnaast is verder bekend dat de effectiviteit van de vaccins al
na verloop van enkele maanden afneemt. Dat wordt op dit moment pijnlijk
geïllustreerd door het feit dat de ziekenhuisbezetting weer afkoerst op
dezelfde aantallen als in het voorjaar.

Onbeperkt

Met de invoering van 2G wekt het demissionaire kabinet de
suggestie dat gevaccineerden elkaar weer onbeperkt kunnen ontmoeten in
de publieke ruimte. Genezen en gevaccineerde mensen zijn dan weer vrij.
De ervaring tot nu toe met de coronapas leert ons echter iets anders. De
teruggegeven vrijheid leidt ertoe dat het virus kan blijven circuleren
onder gevaccineerden en het aantal besmettingen maar door blijft
groeien. Weliswaar remmen de vaccins het aantal ziekenhuisopnamen, maar
als je maar genoeg besmettingen hebt, komen de ziekenhuizen toch weer
vol te liggen, zeker bij steeds verder dalende werkzaamheid van het
vaccin. We koersen met het extreem strenge 2G-beleid nog steeds
onvermijdelijk aan op code zwart in de zorg.

De nu ontstane situatie doet denken aan het verhaal van de nieuwe
kleren van de keizer. Hij is naakt, maar niemand durft het te zeggen. We
grijpen kennelijk liever naar zeer ingrijpende maatregelen zoals 2G en
feitelijke lockdowns voor ongevaccineerden, dan dat we onze mislukte
exit-strategie van zoveel mogelijk mensen vaccineren aan de kaak durven
te stellen. En dat hebben we vaker gedaan in deze crisis. De gedachte
dat we kunnen ingrijpen in het verloop van de crisis koesteren we
hartstochtelijk en regelmatig zitten we er grondig naast. Voor de schade
die we aanrichten zijn we blind, en wat nog erger is: achteraf hebben
we het er niet meer over. Wie praat nog over de ouderen die in het begin
van de crisis in eenzaamheid stierven?

Endemisch

De conclusie lijkt daarom gerechtvaardigd dat als we op deze voet
verder gaan, we niet uit deze crisis komen. Het wordt tijd dat we de
endemische status van dit virus accepteren. Dit begint wat ons betreft
nu eens niet met een enorm pakket aan maatregelen, maar onder andere met
nadenken over preventieve maatregelen, en eerst in alle bescheidenheid
erkennen dat onze wereld uiteindelijk niet maakbaar is.

Hierbij hoort ook de pijnlijke acceptatie dat de dood bij het
leven hoort. Wellicht geeft deze berusting ons de moed te stellen dat de
dood het niet waard is om zo veel leven voor op te geven. De komende
tijd zal pijnlijk en verdrietig zijn. We zullen elkaar heel hard nodig
gaan hebben. Ook in dat opzicht is de nu voorgestelde invoering van 2G
weinig behulpzaam.

Yke Bauke Eisma is universitair docent TU Delft, Aart Nederveen is hoogleraar UvA/Amsterdam UMC, Ronald Meester is hoogleraar VU Amsterdam. Lukas Stalpers is hoogleraar UvA/Amsterdam UMC.

================================

Zie: ‘Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%‘ Flapdrol Hugo de Jonge heeft bekend gemaakt dat hij de effectiviteit na verloop van tijd zal laten uitzoeken……

** Zie: ‘COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk…

————————————-

Zie voorts: ‘COVID-19: FDA vraagt
om volledig rapport over toelating van het Pfizer vaccin tot 2076 geheim
te houden >> klokkenluider ontslagen
‘ Ook die zaak wekt ‘veel vertrouwen’ bij de bevolking, vertrouwen in het vaccin, de Biden administratie en overheidsinstanties als de FDA……. Zoveel vertrouwen als het volgende:

 Image

COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties

COVID-19:
Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap
zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk….

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts

COVID-19: AstraZeneca
schendt belofte geen winst te maken op door publiek gesubsidieerd
vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen

Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik‘ (dit nog buiten de ellende rond COVID-vaccins) 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha! 

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling te groot was en ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)….

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus: alarmerend aantal dodelijke slachtoffers mRNA vaccins

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

(!!!!)  Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden en worden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest en nog is aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit? en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

——————————————

 

Hier nog een apart blok voor het farmaceutische maffia lid Pfizer:  Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccinEen CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is……. Israël waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten vaccineren…..

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’
Een lid van de farmaceutische maffia die anderen aanwijst als
misdadigers….. ha! ha! ha!

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….‘ (een bericht van 9 juli jl……)

Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen. ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vaccinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……  

Albert Heijn en Jumbo bestelen de klant: kassabon wijkt het meest af van de schapprijs en niet alleen dat…….

De Consumentenbond kwam een paar dagen terug met het bericht dat uit onderzoek van 7 supermarktketens, te weten:  Albert Heijn, Jumbo, Coop, Aldi, Lidl, Plus en Spar, de prijs op de kassabon vergeleken met de schapprijs het meest in het nadeel van de klant uitpakt bij Albert Heijn en Jumbo……

Een zaak die al langer speelt en vorig jaar beloofden de supermarkten beterschap daar ze toen al op deze diefstal werden gewezen, echter dit jaar waren bij controles alleen de Aldi prijzen op de kassabon gelijk aan die op de schappen…… 

Jammer dat de consumentenbond niet ook naar de aanbiedingen heeft gekeken, daar het bijvoorbeeld bij Albert Heijn (AH) regelmatig voorkomt dat de bonusprijs niet wordt doorberekend door de kassa en dat niet zelden nog op donderdag of vrijdag, ofwel deze keten moet dan al minstens een tiental keer zijn gewaarschuwd dat de bonusprijs niet wordt berekend bij het afrekenen….. Kortom men past de zaak dus zelfs niet aan voor de kassa’s door het land, dit is niets anders dan oplichting van klanten, wat men ook in deze vorm diefstal pleegt te noemen…….. Persoonlijk haal ik door de kassabon na te kijken gemiddeld € 25,00 per jaar op aan niet doorberekende bonussen van Albert Heijn…… Albert Heijn blijft op uw ‘kleintjes’ letten!!

Het vervelende voor veel klanten is het feit dat de informatie balie, waar je je beklag kan doen en je geld terug kan vragen, meestal onderbemenst is zodat je vaak lang in de rij moet staan, vandaar ook dat veel klanten niet eens reclameren en dat weet men bij de top van deze supermarktketen…….. 

Misschien nog vervelender is het feit dat velen die slecht ter been zijn, wel naar de Albert Heijn of Jumbo moeten, daar deze supermarkten zoveel andere supermarkten hebben overgenomen dat je in veel wijken geen andere keus hebt omdat er simpelweg geen andere supermarkt meer is te vinden in de buurt…. Niets anders dan monopolievorming en dat zou bij wet zijn verboden…..

Overigens zag ik vorige week bij AH dat iemand een klacht had over de aanbieding van Klene drop: ‘suikervrije zoute ovaaltjes’ (geen suiker maar stevia*). Volgens de klant stond er op de reclame (2 zakjes voor € 3,00) vermeld dat de korting van toepassing was op alle soorten Klene drop en dat zelfs combineren mogelijk was, echter de informatiebalie medewerker stelde dat dit niet opging voor de suikervrije drop….. De man kreeg alsnog z’n teveel betaalde geld terug. Maar belachelijk dat suikervrije drop duurder is dan de variatie met suiker, men zal in het hoofdkantoor toch wel begrijpen dat dit schandalig is gezien het feit dat suiker bijzonder ongezond is……. ‘Je zou bijna denken dat de suikerlobby hiervoor verantwoordelijk is…..**‘ Schande!!

Dat is het lekkere van Albert Heijn………

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

*  Stevia is een veilige suikervervanger, die geen obesitas, diabetes, tandbederf en kanker veroorzaakt. In Japan werden supermarkten en andere winkels al in de 70er jaren van de vorige eeuw verplicht om stevia i.p.v. suiker te gebruiken, het aantal gevallen van diabetes is in dat land dan ook aanmerkelijk lager dan in andere landen….. Het gebruik van stevia kan zelfs bestaande diabetes stoppen in verdere ontwikkeling!!

** Wellicht zelfs gesubsidieerd door de zogenaamd duurzame EU……

———————————————-

Zie ook: ‘Albert Heijn timmert aan de vals duurzame weg: greenwashing op grote schaal

Albert Heijn en het stelen van uw ‘bonuskleintjes’

Voor meer berichten over Albert Heijn en/of Jumbo, klik op het betreffende label direct onder dit bericht.

Stop de bloedroof bij IJslandse paarden voor de intensieve veehouderij: een petitie van Dier&Recht

Gisteren nam ik al een persbericht over van Dier&Recht* over de bloedboerderijen op IJsland, op deze boerderijen tapt men bloed af van drachtige merries waarmee zwaar dierenleed bij deze arme dieren wordt veroorzaakt….. 

Bij de paarden wordt in een tijd van 10 weken van 25 tot 40 liter bloed
afgenomen, dit bloed bevat PMSG, een hormoon dat de
vruchtbaarheid van zeugen en koeien stimuleert……

Vandaag komt Dier&Recht met een petitie (brandbrief) om een eind te maken aan het lijden van paarden en dat ten behoeve van zeugen en koeien. Met PMSG wordt vruchtbaarheid van koeien en zeugen geoptimaliseerd, deze dieren moeten daardoor ook nog eens extra lijden >> tijdens hun leven moeten ze zoveel mogelijk nakomelingen ter wereld brengen….. Koeien kunnen daardoor een paar jaar lang zoveel mogelijk melk geven tijdens hun veel te korte leven (als de koe minder melk gaat geven, meestal rond het vijfde, zesde levensjaar, worden ze vermoord, terwijl deze dieren 25 jaar en zelfs nog ouder kunnen worden…..) 

Je kan er de klok bijna op gelijk zetten dat deze paarden ook zoveel mogelijk nakomelingen moeten werpen, immers alleen als ze zwanger zijn maken ze PMSG aan en ja daarna zullen ook deze merries hoogstwaarschijnlijk worden vermoord…….

Het lot van zeugen is in feite nog vreselijker, zij moeten zoveel mogelijk biggen werpen, waarbij ze na de bevalling tussen stangen moeten blijven liggen, zodat ze in de te krappe stallen niet op hun biggen (in feite kinderen) gaan liggen…. Ook voor hen valt het doek na een paar vreselijke jaren (waarin ze keer op keer zwanger worden gemaakt middels kunstmatige inseminatie >> KI), jaren die als de mens het slachtoffer zou zijn, deze als de hel op aarde zou ervaren, wat het dan ook is voor deze arme dieren….. 

De ‘boeren’ (lees: dierenbeulen) die zich hieraan beschuldigen zijn minstens psychopaten, immers een weldenkend mens met enige ethisch en moreel besef zou zich hier niet schuldig aan maken…… (dat geldt uiteraard ook voor de ‘boeren’ met bloedboerderijen)

Lees en teken de brandbrief ajb en geeft het door, het is een schande dat men paarden zo laat lijden en daar moet als de donder een eind aan worden gemaakt!! (er wordt gevraagd om je telefoonnummer echter het is niet nodig dit daadwerkelijk te geven)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Teken de brandbrief, stop de bloedroof bij IJslandse paarden!

Sarah Pesie, Dier&Recht via procuriosmail.net

Op IJslandse ‘bloedboerderijen’ wordt met grof geweld bloed
afgetapt bij drachtige merries. Nieuwe undercoverbeelden onthullen dat deze
gruwelijke praktijken gepaard gaan met brute mishandelingen.

Help jij mee om dit te stoppen?

Ja, ik teken de brandbrief!

De angstige merries worden geslagen met houten stokken en vastgesnoerd
in boxen. Daar wordt een dikke naald in hun hals gestoken die hun bloed
aftapt naar een jerrycan. Pure horror! In een periode van 10 weken tijd
wordt er bij elk paard maar liefst tussen de 25 en 40 liter bloed
afgetapt.

Het bloed van drachtige merries bevat PMSG, dit hormoon wordt in de
Europese vee-industrie gebruikt om de vruchtbaarheid van zeugen en koeien
te verbeteren. Dier&Recht stuurt een brandbrief over deze barbaarse
misstanden naar de Europese Commissie. Wij roepen de Commissie op om de
productie en import van PMSG te verbieden!

Zet jij ook je handtekening?

Ja, ik teken de brandbrief!

Deel via Facebook

 

============================================

* Zie: ‘Undercoveractie onthult structurele mishandeling van paarden op IJslandse bloedboerderijen en dat t.b.v. de intensieve veehouderij

——————————————-

Zie voorts:  ‘Bloedboerderijen en PMSG, of de vreselijke marteling die veel merries in Zuid-Amerika ondergaan…..

‘Paarden zwaar mishandeld voor de intensieve veehouderij………

Voor
meer berichten over bloedboerderijen, de intensieve
martelveehouderij en/of vleeseten, klik op het betreffende label direct onder dit
bericht.

Aanslag op Christmas Parade in Waukesha (Wisconsin) was geen aanslag noch terreur, of…….

Nee, het was geen aanslag noch terreur toen de dader met zijn auto inreed op een kerstoptocht in Waukesha, zo liet de politiecommandant weten. 

Ja hij doodde weliswaar 5 mensen en verwondde er minstens 48, maar dat kan je zomaar geen aanslag noch terreurdaad noemen.

Wat zegt u mevrouw? Oh dat er wel 5 doden zijn te betreuren omdat een man met opzet inreed op een kerstoptocht en ik dat desondanks geen aanslag of terreur noem, terwijl u vindt dat het er toch wel erg veel van weg heeft. Ja daar heeft u wel een punt mevrouw, maar de dader is een man die ruzie had met z’n vrouw, waarbij de politie werd gewaarschuwd vanwege huiselijk geweld en om die te ontlopen in z’n auto stapte en expres op de mensen inreed, dat kan u toch met de beste wil van de wereld geen aanslag of terreurdaad noemen?? 

Kijk mevrouw, als de man nu moslim was geweest had de situatie er 180 graden anders uitgezien, ik neem aan dat u dat wel zal begrijpen, toch?? 

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

Undercoveractie onthult structurele mishandeling van paarden op IJslandse bloedboerderijen en dat t.b.v. de intensieve veehouderij

Het hieronder opgenomen persbericht van Dier&Recht geeft nog eens aan hoe ongelofelijk ziek de intensieve veehouderij werkelijk is. Van drachtige merries worden grote hoeveelheden bloed afgenomen om die te gebruiken om de vruchtbaarheid van varkens en koeien te verbeteren…..

Naast het vreselijke leed dat dieren wordt aangedaan in deze doodsindustrie, is de intensieve veehouderij er verantwoordelijk voor dat ons kleine Nederland een onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering, vanwege de enorme uitstoot aan CO2 en methaangas, een broeikasgas dat 80 keer zo sterk is dan CO2, terwijl de CO2 uitstoot van deze veehouderij in de EU  al groter dan de CO2 uitstoot van alle autoverkeer in datzelfde gebied…… De Nederlandse intensieve veehouderij houdt op jaarbasis 600 miljoen dieren

Het voorgaande nog naast de grote uitstoot door deze veehouderij van ammoniak en stikstof, ook al niet echt lekker voor het milieu, om het maar voorzichtig te stellen…..

Dan is de intensieve veehouderij ook nog eens verantwoordelijk voor het platbranden van oerwouden om daar soja te telen voor deze doodsindustrie……. (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer >> Nederland is na China de nummer 2 importeur van soja…..)

Voorts is het eten van kadavers slecht voor de volksgezondheid, zo kan het: -maag- en darmkanker veroorzaken, -zorgen voor hart- en nierfalen, -de lever aantasten en daarmee de hersenen, voorts kan het eten van vlees ons grootste orgaan aantasten: de huid……

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

23 november 2021

Undercoveractie onthult structurele mishandeling van paarden op IJslandse bloedboerderijen

Een internationaal team van dierenbeschermingsorganisaties
publiceert deze week de resultaten van een undercoveronderzoek naar
bloedboerderijen op IJsland. Op deze boerderijen wordt het
vruchtbaarheidshormoon PMSG gewonnen uit het bloed van
drachtige merries. Het onderzoek onthult ernstige misstanden bij het
aftappen van het bloed. PMSG wordt in de Europese vee-industrie gebruikt
om de vruchtbaarheid van zeugen en koeien te verbeteren.

De misstanden

Dierwetenschapper
Sarah Pesie van Dier&Recht: “De undercoverbeelden onthullen
systematische mishandelingen. De paarden worden hard geslagen met
stokken en balken en opgedreven door bijtende honden. De drachtige
merries worden vastgesnoerd in een box en krijgen een dikke naald in hun
hals gestoken waarna hun bloed wordt afgetapt. Dit veroorzaak veel pijn
en stress.”

Het onderzoek

Het
twee jaar durende onderzoek is uitgevoerd door de Animal Welfare
Foundation (Duitsland) en Tierschutzbund Zürich (Zwitserland) met
undercovercamera’s en informanten. Bij de bloedwinning worden zowel
IJslandse als Europese dierenwelzijnswetten overtreden. Officieel mogen
alleen dierenartsen het bloed aftappen, maar uit het onderzoek blijkt
dat veel handelingen worden verricht door ongekwalificeerd personeel.
Als er al dierenartsen aanwezig zijn dan treden ze niet op tegen
misstanden.

Bloedboerderijen

Er
zijn circa honderd bloedboerderijen op IJsland met gezamenlijk zo’n
vijfduizend merries. Die worden elk jaar drachtig gemaakt zodat ze het
hormoon PMSG produceren. Dat hormoon blijft ongeveer vijf tot tien weken
in het bloed. Tijdens deze periode wordt er bij iedere merrie wekelijks
vijf liter bloed afgetapt. In totaal wordt er per dier 25 tot 40 liter
afgetapt.

PMSG is onnodig

In
2017 sprak de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde
zich al uit tegen het omstreden middel: de bloedwinning is traumatisch
voor paarden en er zijn goede alternatieven voor het gebruik van PMSG.

Dier&Recht
stuurt samen met internationale partners een brandbrief aan de Europese
Commissie met de oproep om de import en productie van PMSG te
verbieden.

 

————————————-EINDE PERSBERICHT——————-——————–

Beeldmateriaal: Dropbox

Actiepagina: https://www.dierenrecht.nl/bloedpaarden

Bloedboerderijen IJsland

Dropbox

Sarah Pesie
Dierwetenschapper en paardendeskundige
sarah@dierenrecht.nl
020 280 78 06

06 28289947

 
Twitter   Facebook   Instagram  
 
Dier&Recht
Tilanusstraat 8b
1091 BH Amsterdam

www.dierenrecht.nl

www.linkedin.com/company/stichting-dier-&-recht

=====================================

Zie ook: ‘Bloedboerderijen en PMSG, of de vreselijke marteling die veel merries in Zuid-Amerika ondergaan…..

‘Paarden zwaar mishandeld voor de intensieve veehouderij………

Voor meer berichten over bloedboerderijen en/of de intensieve martelveehouderij, klik op het betreffende label direct onder dit bericht. 

Bang voor een meteoor? De kans op een nucleaire oorlog is oneindig veel groter

Op deze plek heb ik vaak gewezen op het feit dat een kernoorlog dichterbij is dan ooit, zelfs groter dan in de vorige Koude Oorlog. De reden daarvoor: de VS heeft onder Nobelprijswinnaar voor de Vrede Obama besloten dat het niet langer een eerste aanval met kernwapens uitsluit, terwijl tot die tijd het kernwapen werd gezien als een afschrikkingswapen, ofwel als jij ons aanvalt met kernwapens zullen we op dezelfde manier terugslaan…… 

Groot-Brittannië volgde onder de ‘conservatieve’ (lees: neoliberale) premier May het voorbeeld van de VS en pas toen Rusland een paar maanden later hetzelfde liet weten, dus dat het een eerste aanval met kernwapens niet uitsloot, waren de rapen gaar en stonden de reguliere westerse media en politici op hun kop van (hypocriete) verontwaardiging…… (dit terwijl het juist de VS is die al eens atoomwapens heeft ingezet tegen burgers……)

Vervolgens begon de VS al onder vredesduif Obama met het ontwikkelen van kernwapens die men op het slagveld in kon zetten, een ‘kernwapen-light programma’, alsof een tegenstander met kernwapens ‘zo netjes zou zijn’ om zich niet te bezondigen aan het inzetten van de grote kernwapens, mocht het met die ‘light kernwapens’ worden aangevallen….. 

Men maakt zich de laatste tijd druk in de media over de kans dat een meteoor de aarde zou kunnen treffen en het leven op aarde voor een groot deel zou kunnen vernietigen, echter de kans daarop is oneindig veel kleiner dan de kans dat de mens zichzelf met kernwapens zal vernietigen en toch maken de reguliere media en vooral de westerse politiek zich niet druk over deze veel grotere kans op vernietiging van het leven op aarde…… Uiteraard is het meteoor verhaal ook een afleidingsmanoeuvre zodat men zich ‘niet onnodig ongerust maakt’ over een eventuele kernoorlog……

Als we nu in het begin van de 80er jaren van de vorige eeuw zouden leven, hadden de straten van de westerse hoofdsteden al lang vol gestaan met demonstranten, alleen al vanwege het opwaarderen van kernwapens als eerste aanvalswapen…..  

Dan te bedenken dat de VS en haar NAVO partners bijna het jaarrond militaire oefeningen houden langs de westgrenzen van Rusland, oefeningen die ook zijn gericht op het binnenvallen van dat land, datzelfde gebeurt overigens ook langs de Russische territoriale wateren van Rusland in de Zwarte Zee…… Wat betreft China is het niet veel beter, ook daar de ene militraire oefening na de andere langs de grenzen met dat land en haar territoriale wateren…… Het hoeft maar even verkeerd te gaan met zo’n oefening en je hebt oorlog, de Derde Wereldoorlog (WOIII) wel te verstaan……  

Caitlin Johnstone heeft een artikel geschreven over de kans op een kernoorlog en de gelatenheid daarover bij verreweg het grootste deel van de westerse bevolking, waarvoor ze nog meer redenen oplepelt……. Zo besteedt ze aandacht aan Duitsland dat het liefst de kernwapens van de VS van haar grondgebied wil hebben, waarop NAVO opperploert Jens Stoltenberg het land dreigde met het verplaatsen va de kernwapens naar Oost-Europa, ofwel dichter bij de Russische grens, een zoveelste schending van het akkoord dat destijds Sovjet president Gorbatsjov met het westen en de NAVO sloot, dat de NAVO zich niet zou uitbreiden naar het oosten nadat Gorbatsjov een eind maakte aan de Sovjet-Unie……. 

Stoltenberg moet wel knettergek zijn om een land als Duitsland zo te bedreigen, immers de kans is niet ondenkbaar dat Duitsland zich dan uit de NAVO zal terugtrekken, wellicht gevolgd door Frankrijk, waarna een militair pact van deze 2 tot de mogelijkheden behoort en vergeet daarbij niet dat ook Frankrijk kernwapens heeft……. De kans is dan groot dat meerdere EU-lidstaten zich zullen terugtrekken uit de NAVO en zich bij Frankrijk en Duitlsand zullen aansluiten, waarna je in feite een EU leger hebt…… 

Ook het AUKUS debacle, het militaire pact van de VS, Australië, en Groot-Brittannië, een verbond dat speciaal is opgezet tegen China, is in feite een ondergraving van de NAVO (en die terreurorganisatie mag wat mij betreft vandaag nog ontbonden worden), niet in de laatste plaats daar Frankrijk werd geschoffeerd door het opzeggen van een onderzeeboot order door Australië, die in plaats daarvan een order voor atoomonderzeeërs plaatste in de VS…….. 

Lees het artikel van Caitlin en zegt het voort, de tijd verstrijkt waarop we nog een vuist kunnen maken tegen de gekte van de VS en Groot-Brittannië dat een kernoorlog is te overleven!! 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Erm I Know You’re Busy But Nuclear War Is Getting Increasingly Likely

by Caitlin Johnstone

 

While mainstream western media has been spending its time concern trolling about a “missing” Chinese tennis player who is not actually missing, hardly any coverage has gone toward NATO’s announcement
that if the new German government does not continue to allow US nuclear
weapons on its soil those weapons will be relocated to the east of
Germany. This would put them closer to Russia’s border, a major
provocation of Moscow and yet another step forward in the western
empire’s steadily escalating game of nuclear brinkmanship.

“Germany
can, of course, decide whether there will be nuclear weapons in (its)
country, but the alternative is that we easily end up with nuclear
weapons in other countries in Europe, also to the east of Germany,” NATO
Secretary-General Jens Stoltenberg said last week.

“Should
NATO decide to move U.S. nuclear weapons to Poland, for example, that
would likely be seen as a step towards angering Moscow by bringing them
closer to the Russian border,” Reuters reports.

Meanwhile Vladimir Putin is warning that western powers are ignoring Russia’s red lines which are meant to serve as a deterrent to prevent escalation into full-blown nuclear war. The cold war against China has been continually ramping up as well and appears likely to continue to do so for the foreseeable future.

Half of Americans would now reportedly favor going to war against Russia in defense of Ukraine and a majority
would now favor going to war with China in defense of Taiwan. These
drastic spikes in opinion are not an accident; the consent has been
forcefully manufactured by an aggressive propaganda campaign against those two nations. They are not manufacturing that consent for fun; they are doing it for a reason.

Mark Ames

@MarkAmesExiled

A majority of Americans support going to war with Russia over Ukraine, and to war with China over Taiwan. Church attendance may be down sharply, but millenarian dreams are stronger than ever here. And who can blame us? Shit jobs, shit 

lives—who wants to go on living like this?

 

Image

Image 

1:07 PM · Nov 22, 2021

1.2K likes

113 quote tweets

Copy link to Tweet 

 

And
I just keep tripping on how weird it is that so few people see the US
empire’s headlong charge into cold war conflict with two separate
nuclear-armed nations as the single most urgent concern of our day. It
probably doesn’t even make most people’s top ten. Very few people seem
to believe the most pressing threat to humanity might be all those
armageddon weapons we’ve been stockpiling and how increasingly
irresponsibly our leaders are treating them.

I write about this issue a lot because to me it seems obvious that when you really look at the facts of the matter
it’s the most worrying thing of all worrying things in this world. It
is entirely possible that climate chaos causing heat spikes and flash
freezes which destroy plant life could be the thing which sends us the
way of the dinosaur, or it could be the reckless development of
weaponized artificial intelligence, but those fates are a bit further
down the track. There’s only one threat facing us which could
technically wipe us all out tomorrow, and it’s the rapidly increasing
likelihood of boring old nuclear holocaust.

I
write about it a lot, but it’s never shared particularly well. I could
get a lot more traction telling people the most urgent threat of the day
is government abuses related to Covid, or white supremacists, or one of
the two mainstream political factions which so much energy goes into
amplifying the enmity between. But when I write about what I see as the actual greatest threat
to our world it’s like yelling into the wind. People don’t want to hear
it. My words get swallowed up by a big black hole in the ground and
their energy just kind of fizzles.

A
big part of it is probably due to the fact that this isn’t something
which fits neatly into any of the partisan filters we’ve been trained to
view the world through. Detente is no longer an issue promoted by the
mainstream parties which present themselves as the “left” end of the
spectrum; when aggressions against Russia or China come up it’s usually
in an argument over which one we should hate more. Nobody’s
self-reinforcing ideological social media echo chamber is going to help
them amplify the message that we’re getting way too close to nuclear
war; it’s even a back burner issue for most socialists and
anti-imperialists.

Caitlin Johnstone 

@caitoz

Detente: The Vital Word Missing From Discourse On Russia And China

A recent 60 Minutes interview with Tony Blinken illustrates the way the concept of detente (the easing of hostilities between nations) is being deliberately hidden from public awareness.


2:48 PM · May 5, 2021

279 likes

15 quote tweets

 

Another reason is that people simply aren’t being told
about the rising threat of nuclear war with any regularity. Western
mass media exist first and foremost to protect and promote the interests
of the US-centralized empire, and it’s in that empire’s interests not
to have the public too keenly aware of the fact that it is gambling the
life of every terrestrial organism on geostrategic agendas of unipolar
global domination.

Another
part of it is just garden variety psychological compartmentalization
from an uncomfortable idea; nobody likes to think of everyone they know
and love being vaporized or dying of nuclear radiation.

Another
part might be because people simply cannot wrap their heads around the
idea of billions of people dying and what that would mean. It’s been pointed out
that most people lack an intuitive understanding of how much more a
billion is than a million, which is often cited to highlight the extreme
difference between a billionaire and a common millionaire. But it also
applies to human lives; we can barely wrap our minds around the idea of a
million lives having been snuffed out in the Iraq invasion, much less
billions perishing in nuclear war.

Paul Franz

@Paul_Franz

People don’t have a strong intuitive sense of how much bigger 1 billion is than 1 million. 1 million seconds is about 11 days. 1 billion seconds is about 31.5 years.

8:39 PM · Aug 3, 2018

186.9K likes

352 replies

 

Perhaps
the biggest part of it, though, is the fact that this threat has been
around a long time. I can’t tell you how many older people I’ve had
pish-poshing my concerns saying “Bah, I remember doing duck-and-cover
drills as a kid! Turned out to be a whole lotta nothing.”

But it was never nothing. We came extremely close to wiping ourselves out multiple times
in the cold war between the US and the Soviet Union because nuclear
brinkmanship is an inherently unpredictable affair with far too many
small moving parts to control, any one of which could set off an
apocalyptic chain of events due to something as simple as
miscommunication, technical malfunction, or misinterpretation by any of
the thousands of individuals involved amid the chaos and confusion of escalating aggressions.

It
just doesn’t sit well with people’s understanding of the world that it
could all end through the same nuclear armageddon scenario their
grandparents used to worry about. If two men were holding guns to each
other’s heads it would be experienced as very dangerous at first, but
after a while if nobody pulled the trigger the emotional tension would
begin to diminish. If years went by and the men got older it would
diminish even further. If they got so old they couldn’t hold the guns
anymore and had their children take over for them, and then their
children’s children years later, the emotional experience of the
standoff would be all but forgotten.

But
the guns never got any less deadly. And now the grandchildren of those
who initiated the standoff are starting to get careless.

Caitlin Johnstone 

@caitoz

The Day The World Ended

“Then it happened. A nuclear weapon was deployed by one side, setting off a chain reaction that had been set in place ready to be triggered long ago, from which there was no coming back.
And the funny thing is, it was an accident.”


The Day The World Ended

Listen to this article. The day the world ended began like any other day. People woke up, had their coffee, checked their social media, kissed their loved ones, went to work. Nobody knew it was…

caitlinjohnstone.substack.com

2:13 PM · Apr 27, 2021

353 likes

21 replies

I
keep having this scene go through my head where something happens and
the nukes start flying and everyone’s surprised, because of all the
things they’ve been herded into worrying about the idea that actual
nuclear war could happen was nowhere near the forefront of their
awareness. And someone looks out the window and sees a mushroom cloud
growing on the horizon and says “What?? This is how it all ends? With all those weapons we’ve been deliberately building with the full knowledge that they can end it all?”

I mean, how stupid would we feel for having missed that one?

And now there’s a massive push to weaponize space
to stay ahead of Russia and China, opening up a whole new dimension of
unpredictable moving parts where things can go cataclysmically wrong.
You’d think our place on such a precipice would be drawing us all
together, but because we’re so manipulated by such deeply malignant
forces, we’re instead more divided than ever.

__________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | November 23, 2021 at 12:47 am | Tags: armageddon, china, cold war, nuclear, nuclear war, Russia
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2O7

Comment    See all comments

======================================

Zie ook:

China en de VS gelijkelijk bekritiseren is totaal onzinnig

VS
ministerie van defensie, lees: ministerie van (oorlog en) terreur:
wordt verdedigd door het westen, terwijl men Rusland en China
demoniseert

Oorlogspropaganda tegen China loopt de spuigaten uit in Australië

Westerse oorlogshitserij tegen China over Taiwan: in de VS is 52% van de bevolking voor oorlog…..

Brits marineschip provoceert China in de Straat van Taiwan: op weg naar Wereldoorlog III

Elaine Luria (VS Huis van Afgevaardigden) wil Biden ‘carte blanche’ geven voor oorlog tegen China‘ (ook AUKUS komt aan bod in dit bericht)

Australië laat zich chanteren door de VS: niet langer ‘het beest China’ voeren‘ en zie voorts:

Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering

 

NAVO kan WOIII beginnen waarschuwt de baas van de NAVO >> Trump….. ha! ha! ha! ha!‘ Trump dacht ook dat de NAVO zo’n oorlog zou kunnen winnen……

Pentagon rapport geeft aan dat VS zich voorbereidt op totale oorlog

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen

Estland: grensbewoner van der Plas ziet alleen NAVO agressie en waarschuwt voor WOIII en de daaropvolgende dodenherdenking…..

Schnitger draagt de koperen fluit van luchtmacht verdiensten over aan nieuwe oorlogshitser…….

Hennis-Plasschaert zwijgt: Nederlands bataljon naar Litouwen in voorbereiding op WOIII……

Nederland uit de NAVO, geen steun voor oorlog met Rusland ofwel WOIII…… Een petitie!

VS en NAVO agressie verplicht Rusland tot troepenopbouw, ofwel WOIII weer dichterbij…….

Monika Sie: Clingendael geleidt door een PvdA’er…………. Het moet niet zotter worden!!

Pensioen problemen? Wellicht biedt het agressieve buitenlandbeleid van de VS de ultieme uitkomst…….

Putin waarschuwt de wereld voor de ongehoorde agressie van de VS

Breedlove (NAVO) ‘spreekt weer eens uit de nek’: Rusland moet aanvoer hulpgoederen bombarderen!!

Polen krijgt in aanloop van WOIII advies uit VS om cyberoorlog tegen Rusland te beginnen………

Estland: grensbewoner van der Plas ziet alleen NAVO agressie en waarschuwt voor WOIII en de daaropvolgende dodenherdenking……

Generaal Scaparrotti wil meer troepen in Europa om een oorlog met Rusland te voorkomen………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Duitse militairen voor eerst sinds WOII op missie in Oost-Europa…….

Zo kan het ook: Chinese rente op bankrekeningen 3,85%, bij vijfjarig vastzetten zelfs 4,65%, terwijl je in het westen 0% ‘krijgt’

Terwijl in het westen de grote meute wordt uitgenomen door de banken met een ofwel niet bestaande rente dan wel één met een tiende van een procent, heeft de Chinese centrale bank bekend gemaakt de rentes niet te wijzigen, waardoor de bestaande rente voor een bankrekening op 3,85% blijft staan en die voor een 5 jarige rekening zelfs op 4,65%…..

Hier wordt niet alleen een groot deel van de bevolking genaaid met een ofwel niet bestaande rente dan wel één met een zoals gezegd rente die een tiende van een procent is, maar worden mensen ook nog eens uitgenomen met flexibele arbeidscontracten en met een schandalig laag minimumloon…..

Grote profiteurs van deze schandelijke rente zaak zijn de aandeelhouders, zoals het koninklijk huis (dat schijt heeft aan het volk) en de huizenkopers, waardoor de woningnood nog verder is gestegen…. Huurders worden op een vreselijke manier financieel gepakt, immers de huur voor hun huis, zelfs als dit ouder is dan 30 jaar (en veelal volledig is afbetaald) staat niet in verhouding tot de werkelijke waarde (daarover zo meer) … De jaarlijkse huurverhoging (2021 is een gunstige uitzondering) wordt berekend door de prijsverhoging van het jaar eerder daarop los te laten en lullig genoeg is de hoogste prijsverhoging in dat jaar meestal de huurstijging….. 

Eigenlijk worden de huurders zelfs driedubbel gepakt daar de huurprijs van een huis wordt vergeleken met en opgetrokken tot de meer dan achterlijke prijs voor een koophuis, een prijs die al lang niet meer de werkelijke waarde van een huis weergeeft, de daardoor ontstane huizenbubbel wordt de laatste 30 jaar door de zittende kabinetten beschermd, gestimuleerd en op spanning gehouden…… Rutte 2 en 3 hebben in het buitenland zelfs lopen leuren met sociale huurwoningen en hebben de investeerders daar lekker gemaakt met hele huizenblokken, die men verbouwt en daarna voor een kapitaal verhuurt….. Let wel: deze investeerders behoeven geen verhuurdersbelasting te betalen!! Door dit leuren, ook met sociale huurwoningen, zijn de laatste 7 jaar 100.000 sociale huurwoningen verdwenen…… En dan durfden eerdere kabinetten en ook het huidige kabinet te spreken over ‘scheefwoners’, je kan beter spreken over uiterst onbeschoft en onrechtmatig ‘scheef regeren…..’ 

Door het bijna niet meer bestaan van rente zijn ook de pensioenfondsen min of meer gedwongen om te gokken op de beurs, iets dat goed gaat tot de volgende onontkoombare financiële crisis en de aandelen enorm kelderen in waarde……

Men heeft in het westen, sinds het VS presidentschap van de psychopathische fascist Trump, de pest aan China, terwijl dat land op grootschalige manier enorm veel mensen uit de armoede heeft getrokken, iets waarover men liever niet lult in de westerse media en politiek, intussen zakken daar juist steeds meer mensen weg in de armoede………. Wel heeft men in het westen vele miljarden in een diepe donkere put gedonderd vanwege de Coronacrisis en voor het jaarrond militaire oefeningen houden langs de Russische westgrenzen en de territoriale wateren en grenzen van China, plus het voeren van door de VS begonnen illegale oorlogen in het Midden-Oosten en Afrika…… Schande!! (militaire oefeningen die zomaar een Derde Wereldoorlog [WOIII] kunnen uitlokken……)

Vreemd ook dat in het onderstaande bericht van DeBeurs.nl niet wordt gesproken over het feit dat hier praktisch geen rente meer wordt gegeven en wat dit betekent voor een groot aantal mensen, terwijl het vergeleken met het westen uitermate uitzonderlijk is dat men elders nog wel rente kan betalen, waar men in de westerse media en politiek keer op keer het niet bestaan van rente op spaartegoeden en op bankrekeningen verdedigt als was het een natuurverschijnsel…….

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

China laat rente ongemoeid

Door ABM Financial News
op 22 november 2021 08:20
| Views: 2.555

 China laat rente ongemoeid

(ABM FN-Dow Jones) De Chinese centrale bank heeft maandag geen
wijzigingen aanbracht in zijn rentebeleid. Dit bleek uit een bericht van
de People’s Bank of China.

De eenjarige rente bleef op 3,85 procent en de vijfjarige rente op 4,65 procent.

De laatste keer dat de Chinese centrale bank de rente verlaagde, was in april 2020.

De dollar/yuan daalde maandag licht naar 6,3805.

Bron: ABM Financial News

================================

Zie ook: ‘China en de VS gelijkelijk bekritiseren is totaal onzinnig

VS
ministerie van defensie, lees: ministerie van (oorlog en) terreur:
wordt verdedigd door het westen, terwijl men Rusland en China
demoniseert

Oorlogspropaganda tegen China loopt de spuigaten uit in Australië

Westerse oorlogshitserij tegen China over Taiwan: in de VS is 52% van de bevolking voor oorlog…..

Brits marineschip provoceert China in de Straat van Taiwan: op weg naar Wereldoorlog III

Elaine Luria (VS Huis van Afgevaardigden) wil Biden ‘carte blanche’ geven voor oorlog tegen China‘ (ook AUKUS komt aan bod in dit bericht)

Australië laat zich chanteren door de VS: niet langer ‘het beest China’ voeren‘ en zie voorts:

Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering

BBC met anti-Chinese propaganda over de ontwikkelingshulp die China biedt met de Zijderoute

 

NAVO operatie Sea Breeze: oefening in aanval op Rusland

VS en NAVO-partners
laten per dag 46 bommen vallen en dat al 20 jaar lang: hoe bedoel je:
‘islam terreur’ komt uit de lucht vallen
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld

Coronavirus: Fort Detrick eindelijk als verdachte van oorsprong aangemerkt

EU
ministers van Buitenlandse Zaken en de Europese Commissie demoniseren
China vanwege de Zijderoute (BRI) en hulp aan Montenegro…..

Chinese antipropaganda: de ontwikkeling van supersoldaten…… ha! ha! ha! ha!

Rusland en China liggen tegenwoordig aan de Noordzee althans als het gaat om cyberaanvallen en phishing‘ (!!!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat

VS wil op militaire manier ‘het gevaar China’ neutraliseren

Kamala
Harris, vicepresidentskandidaat voor de Democraten, geeft aan dat China
ook onder Biden te maken zal hebben met een koude oorlog

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..‘ (!!!!)
Dit daar de VS en daarna de rest van het westen stelde dat het G5
netwerk van de Chinese firma Huawei zou kunnen worden gebruikt voor
spionage, een leugen die men desondanks blijft herhalen…..

VS zend oorlogsschip door de Straat van Taiwan nadat China Trump waarschuwde gereed te zijn voor oorlogsvoering…….

VS zet nucleaire raketten in met ‘minilading’, de weg naar een kernoorlog
(en zie de links in dat bericht) Dergelijke berichten worden amper met
kritiek gebracht door de westerse media en politiek, zoals ook de
mededeling van destijds president Obama dat de VS een eerste inzet van
kernwapens in de toekomst niet zal uitsluiten, waarna Groot-Brittannië hetzelfde liet weten, een paar manden later gevolgd door Rusland en pas
dat was het sein voor het westen om moord en brand te schreeuwen, niet
over de mededeling van de VS en GB maar over die van Rusland……

VS: China is een gevaar, terwijl China, uh de VS dat land omsingeld heeft met 400 bases………..‘ (!!!!)

VS en Japan stoken samen de ‘oorlogsboel’ op over de Oost-Chinese Zee‘ (!!!!)

Chinese marine troeft VS af in Zuid-Chinese Zee

Deutschland verschärft die Gangart gegen China‘ Duitsland stopt met toenadering tot China; met grote instemming van de VS terreurentiteit.

——————————–

Wat betreft de rente zie o.a.: ‘Westerse volkeren denken dat ze vrij zijn, terwijl het tegenovergestelde de werkelijkheid weergeeft

Pensioenfondsen met lagere dekkingsgraad door negatieve rendementen op beleggingen: ofwel weer is er gespaard geld vergokt……‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

DNB wil kopers pakken om huurders te ontzien, waardoor de huurders nog meer zullen moeten betalen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

ECB waarschuwt hypocriet dat de banken de stroppenpotten moeten vullen

ECB verlaagt opnieuw de rente ook al helpt dit middel niet; ‘kind van de rekening’: gepensioneerden

Miljardair Cooperman: Fed pakt de spaarders door rentetarief te verlagen

ABN Amro verlaagt de rente van 0,1% naar 0%, aandeelhouders in hoerastemming

Lagarde en haar IMF roepen centrale banken op, de rente niet te verhogen………..

Consumentenorganisaties uit Spanje en Portugal eisen premie voor schuldenaren…. ha! ha! ha! ha! ha!

Dijsselbloem: je kan de aandelenmarkt, wat betreft overmatige stijging niet aan of uitzetten met een knop……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat gebeurt nu juist wel!!!‘ PvdA hufter Dijsselbloem: plaag van de Grieken en destijds voorzitter en topgraaier van de Eurogroep……

Raiffeisenbank brengt spaarders rente in rekening, leve het neoliberale aandelenkapitalisme!!

Draghi (president ECB) lid van bankenlobbygroep…….. In de EU is alles mogelijk!‘ 

Rood staan: “waarom berekenen banken zo weinig rente aan hun klanten, als ze rood staan?” ha! ha! ha! ha! ha!‘ Een vraag van BNR nitwit Paul van Liempt……

Boele Staal en de rente van de banken

——————————–

En zie terzijde maar wel vergelijkbaar qua hypocrisie: ‘VS met commentaar op de verkiezingen in Venezuela, terwijl het verkiezingsproces in de VS door en door verrot is

Voor meer berichten over huurstijgingen en sociale huurwoningen, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

VS met commentaar op de verkiezingen in Venezuela, terwijl het verkiezingsproces in de VS door en door verrot is

In de VS had en heeft men stevig commentaar op de regionale verkiezingen die gisteren in Venezuela werden gehouden, terwijl het verkiezingsproces en niet in de laatste plaats daardoor ook de democratie in de VS door en door verrot is…… Zo worden grote groepen gekleurden uitgesloten van het deelnemen aan de verkiezingen, iets dat de komende jaren nog zal verergeren door de maatregelen die Republikeins bestuurde staten invoeren, waarmee de (arme) gekleurde bevolking nog meer hindernissen in de weg worden gelegd, mochten ze de ‘euvele moed hebben’ te willen stemmen…… Hoe democratisch is dat??!!!

Het voorgaande nog naast manipulatie van de voorverkiezingen, waar de ergste vorm wel die van Hillary ‘killary’ Clinton was tijdens de voorverkiezingen van 2016, waarbij ze deze verkiezingen op een wel heel smerige manier heeft gestolen van Bernie Sanders, toen dit uitkwam heeft haar team het Russiagate sprookje verzonnen, en ondanks dat deze schunnige leugen wel 10 keer is doorgeprikt, houdt men deze nog steeds levend in de westerse reguliere media en politiek…… Hoe democratisch is dat??!!!

Voorts maken in feite 2 partijen uit wat er gebeurt in de VS, waarbij ze andere partijen bij wijze van spreken uitsluiten….. Dit nog naast het feit dat de grote bedrijven en de superrijken de verkiezingen kopen met grote donaties aan de Republikeinen en Democraten, waarmee hun belangen voor de komende 4 jaar worden veilig gesteld >> hoe democratisch is dat??!!! 

Caitlin Johnstone schreef een artikel over deze zaak en maakt in haar schrijven gehakt van het commentaar dat men in de VS heeft op de verkiezingen in Venezuela…. Overigens hoeven wij ons niet op de borst te slaan, ook hier is het continu commentaar op de toestand in Venezuela, zo wordt de regering Maduro verweten een slecht economisch beleid te voeren, terwijl dat beleid volledig afhankelijk is van de illegale sancties (zonder VN resolutie) die de VS, Canada, Groot-Brittannië en de EU het land hebben opgelegd….. 

Schande dat ook de reguliere media en politiek Maduro verwijten te hebben gezorgd voor een ‘hyper inflatie’ en honger, terwijl zij dondersgoed weten dat dit komt door de illegale sancties, waarbij men ook nog eens keihard liegt dat voedsel, medicijnen en medische apparatuur niet onder de sancties vallen, terwijl dit aantoonbaar wel zo is!!! De VS heeft zelfs een tegoed van Venezuela voor medicijnen en medische apparatuur ter waarde van 5 miljard dollar achterover gedrukt….. (nogmaals: en dan het gore lef hebben te zeggen dat deze zaken niet onder de sancties vallen…..)

Volkomen terecht stelt Caitlin dat je in feite beter met Saoedi-Arabië (S-A) te maken kan hebben, dan weet je wel waar je aan toe bent, daar men in dat land openlijk tegen elke vorm van democratie is, een land waar men niet welgevallige journalisten desnoods met een zaag uit elkaar haalt i.p.v. deze te laten wegrotten in een cel en dat in eenzame opsluiting (Julian Assange)…. Saoedi-Arabië ook dat oorlog voert en dat niet zogenaamd doet om humanitaire redenen (zoals de VS dat doet en daarbij alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord >> vanaf het eind van de Tweede Wereldoorlog (WOII) tot het jaar 2000 zelfs 20 miljoen mensen……. Wat martelen betreft: dat heeft S-A van de VS (CIA) geleerd en daarbij martelt de VS nog steeds mensen die het als een gevaar voor haar illegale oorlogsvoering ziet en dat NB in geheime CIA gevangenissen in meerdere landen over de wereld en op Guantanamo Bay…..

Vergeet verder niet dat het alleen de VS is die sinds 1946 tot het jaar 2000 zich in minstens 81 buitenlandse verkiezingen heeft gemengd en deze heeft gemanipuleerd…… (een cijfer dat de VS zelf heeft toegegeven al hield en houdt men dat geheim) Iets dat je niet zou verwachten als je alle leugens over de al aangehaalde ‘Russische manipulatie’ (Russiagate) van de presidentsverkiezingen in 2016 ziet, een zaak waar de Democraten over bleven schreeuwen tot ver in de voorverkiezingen van 2020…… Terecht merkt Caitlin op dat het juist de VS was die de psychopathische corrupte alcoholist Boris Jeltsin jarenlang in het zadel heeft gehouden middels het manipuleren van de verkiezingen in Rusland, zodat de oligarchen de staatsbedrijven voor en appel en ei konden opkopen om er vervolgens miljarden dollars mee te verdienen….. 

Het westen onder leiding van de VS liegt dat Maduro geen aanhang zou hebben in Venezuela, terwijl het tegenovergesteld ehet geval is, de regeringen Chavez (vermoord door de VS) en Maduro hebben de grote arme onderlaag goedkope en goede huisvesting, scholing en medische zorg gegeven, iets dat deze onderlaag niet snel zal vergeten en die onderlaag vormt verreweg de grootste bevolkingsgroep in Venezuela….. Nog zo’n leugen is het stellen dat Guaidó, die door de VS werd geïnstalleerd als ‘president’ de grootste oppositiepartij zou leiden, terwijl hij voor de bemoeienis van de VS amper bekend was in Venezuela en zijn partij ternauwernood 2% van de stemmen haalde….. Hoe zou deze fascist dan oppositieleider kunnen zijn?? De partij van Guaidó wil zoals enkele andere rechtse partijtjes niet meedoen aan de verkiezingen daar deze niet eerlijk zouden zijn, terwijl internationale waarnemers de verkiezingen in Venezuela keer op keer als eerlijk en goed verlopen verklaren…… De grootste oppositie partijen doen gewoon mee aan de verkiezingen en staan voor een groot deel achter het beleid van de regering Maduro….  

Het is ronduit een schandaal dat de westerse reguliere media en politiek bij voortduring zo’n kritiek hebben op de Venezolaanse verkiezingen, terwijl men er het zwijgen toe doet als het om de gestoken verkiezingen in de VS gaat, hetzelfde geldt voor de machinaties van de VS in het buitenland, waarbij de CIA: -opstanden organiseert en regisseert, -staatsgrepen initieert en helpt uitvoeren en zelfs -voorbereidingen treft mocht de VS op valse door deze geheime dienst gefantaseerde gronden een inval willen uitvoeren om regelmatig zelfs democratisch gekozen regeringen dan wel presidenten ten val te brengen….

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

The US Has As Much Moral Authority As Saudi Arabia On The Legitimacy Of Elections

by Caitlin Johnstone

 

“Let there be no mistake – Sunday’s regional and municipal elections in Venezuela are nothing more than a sham,” reads a recent statement authored
by Republican US Senators Jim Risch and Michael McCaul. “The
illegitimate Maduro regime has taken drastic measures to dismantle or
control every independent institution in the country, including
hijacking political parties and the National Electoral Council to ensure
state-sponsored electoral fraud.”

“Today’s elections in Venezuela are as illegitimate as Maduro’s tyrannical regime,” reads a tweet
by Republican Senator Rick Scott. “The Venezuelan people deserve free
and democratic elections NOW. The U.S. and all freedom-loving nations
must stand up, condemn these sham elections and support the people in
their fight for freedom.”

The
imperial media are lining up behind the official US government line on
Venezuela’s gubernatorial and mayoral elections, with The New York Times
assuring us that conditions “are far from freely democratic” and The Washington Post reporting
that opposition parties “say the elections have been stacked against
them by the socialist government of President Nicolás Maduro,” who sees
the elections as “a chance to reassert strength while projecting a
veneer of legitimacy.”

Senate Foreign Relations Committee Ranking Member

@SenateForeign

Make no mistake: Sunday’s elections in #Venezuela are a sham. The illegitimate #Maduro regime dismantled every independent institution in the country. @RepMcCaul & I condemn efforts to legitimize these elections & cont. to support the rights of Venezuelans.

 

Risch, McCaul Statement Ahead of Venezuela’s Elections | United States Senate Committee on Foreign…

United States Senate Committee on Foreign Relations

foreign.senate.gov

7:57 PM · Nov 18, 2021

8 likes

4 replies

 

This level of intrusiveness into Venezuela’s heavily internationally monitored
democratic process is typical of what we’ve been seeing from the US
political/media class with regard to electoral in empire-targeted Latin
American nations like Bolivia and Nicaragua.
Which is really silly, because the US has no more moral authority over
the legitimacy of democratic processes than a totalitarian monarchy like
Saudi Arabia.

US elections are of course corrupt and fraudulent, entirely dominated at the federal level by legalized oligarchic bribery in the form of campaign contributions, manipulated primaries, gerrymandering, voter suppression, shutting out third parties, and the worst voting system in the western world.

More
than this, though, the United States is also the world’s single most
egregious offender when it comes to interfering in foreign elections. As
Claire Bernish has observed in
The Free Thought Project, the US government’s own data shows that it
interfered in no fewer than 81 foreign elections just between the years
1946 and 2000. You’d never know it from the shrieking of the
political/media class post-2016, but this would also include brazenly
interfering in Russia’s elections in the nineties to ensure the
presidency of Washington lackey Boris Yeltsin.

And
that’s just election interferences. It doesn’t include more brazen
interferences in who governs foreign nations like direct military
invasions, staged coups, color revolutions and proxy wars.

Shallah Gaykwon ☭

@GramsciFag

Prepare for ‘the International Community’ to condemn Venezuela’s elections as unfair and undemocratic when they don’t get the results they want

Image

11:04 PM · Nov 21, 2021

60 Retweets

1 Quote Tweet

249 Likes

As
a completely undemocratic country whose government is also far and away
the world’s single most aggressive saboteur of democracy, it is fair to
say that US institutions are the absolute least qualified to comment on
the validity of any nation’s elections on the entire planet.

Everyone
would laugh if Saudi Arabia’s psychopathic crown prince Mohammed bin
Salman began opining on the quality of various nations’ democratic
processes, especially if those criticisms were directed at the so-called
liberal democracies of the west. But this same scrutiny of a power
structure who has no business commenting on electoral integrity never
gets directed at the United States, whose institutions issue such
criticisms on a daily basis despite being no more morally qualified to
do so than the House of Saud.

If
you think about it, Saudi Arabia is nothing other than a more honest
version of the United States. Its oligarchs and its official government
are the same people, it doesn’t pretend that its warmongering is
humanitarian, when it wants to kill a journalist it just dismembers him
with a bone saw rather than trying to squeeze him to death with lawfare
in a maximum security prison, and it makes no pretense about being a
democracy.

The
more I observe its behavior on the world stage the more hilarious it
gets to see US political and media figures criticizing the democratic
parties of foreign nations. It’s like McDonald’s evaluating whether mom
and pop restaurants are sufficiently eco-friendly and vegan.

Very silly stuff, mate.

_______________________


My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

 

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | November 22, 2021 at 2:29 am | Tags: america, democracy, elections, Saudi Arabia, Venezuela
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2O0

Comment    See all comments

========================================

Zie ook: ‘Verkiezingen Nicaragua: één grote demonisering in de westerse media, vergelijk dat eens met verkiezingen in de VS

Republikeinse en Democratische senatoren proberen de verkiezingen in Venezuela te saboteren

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN‘ (!!!!)

VS legt nog meer sancties op aan de bevolking van Venezuela, Cuba en Nicaragua‘ 

Bolivia: de coup heeft alles te maken met grondstoffen‘ (en zie de links in dat schrijven, o.a. naar meer berichten over fake news van de NOS!!)

VS coup in Nicaragua mislukt, een feit dat niet wordt gemeld door de reguliere media

VS zet Latijns-Amerikaanse landen tegen elkaar op en is bezig met voorbereiding invasie Venezuela

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren
‘ (!!!!)

Guaidó wil 4 miljoen Venezolaanse paspoorten om o.a. een grote achterban voor hem te vormen

Guaidó is een ordinaire couppleger van de VS, e.e.a. gaat volledig in tegen de Venezolaanse constitutie

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

Venezuela: 15 doden door sabotage elektriciteitsnet

VS gaat door met uithongeren Venezolaanse volk >> de westerse wereld negeert deze afschuwelijke oorlogsmisdaad

Venezuela: partij van Guaidó corrupt, zelfs al voor deze enige regeringsverantwoordelijkheid draagt

Reuters houdt rapport tegen over 40.000 Venezolaanse doden door VS sancties‘ (!!!!) Onafhankelijke journalistiek? Een goed plan!! Intussen (22 november 2021) [///////] is het aantal doden door de illegale sancties opgelopen tot boven de 100.000………

Venezuela: overleg in Noorwegen eindigde met telefoongesprek tussen Guaidó en Pence

Venezuela: Edwin Koopmans (o.a. ‘deskundige’ van VPRO) met anti-Maduro propaganda

Venezolaanse ambassade Washington gewelddadig ontruimd‘ Hoe is het in godsnaam mogelijk dat de rest van het westen geen commentaar had op deze enorme schending van internationale regels??!!!

Venezuela: ‘studentenprotest’ wordt uitgevoerd door ingehuurde troepen………‘ Waarin een Nederlander die 15 jaar lang in Venezuela ondernemer was, met ‘een iets ander verhaal’ dan de voor de VPRO en NOS werkende fantast en leugenaar Koopmans!!

Tirannie op de straten van Washington, een vergelijking met de start van nazi-Duitsland

Pence to offer ‘carrots’ to Venezuela military, warnings to judges

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk‘ (!!!!)

Venezolaanse ambassade in Washington belaagd, er mag zelfs geen voedsel worden gebracht….

Congreslid Ilhan Omar fileert het monster Elliot Abrams, de speciale gezant van de VS voor Venezuela‘ 

Venezuela: VS bedrijf dat wapens smokkelde is gelinkt aan CIA ‘Black Site’ centra

Venezuela >> de media willen het socialisme definitief de nek omdraaien

Joel
Voordewind (CU 2de Kamer) bakt de ‘Venezolaanse vluchtelingencrisis’ op
Curaçao wel erg bruin en van Ojik (GL 2de Kamer) schiet een
Venezolaanse bok

BBC World Service radio >> fake news and other lies about Venezuela‘ (bericht van dit blog)

Venezolaanse verandering van regime bekokstoofd door VS en massamedia

Venezuela zou humanitaire hulp weigeren, het echte verhaal ziet er ‘iets anders’ uit

Venezolaanse regering treft nieuwe regeling voor hulpgoederen van het Rode Kruis, ‘onafhankelijk NOS’ brengt alweer fake news

Venezuela >> regime change: ‘de 12 stappen methode’ die de VS gebruikt

Venezuela >> VS economische oorlogsvoering met gebruikmaking van o.a. IMF en Wereldbank

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen

Pompeo: US Military Obligated to “Take Down” the Iranians in Venezuela

De opgeblazen oorlogshitser en
oorlogsmisdadiger Pompeo beweert dat Hezbollah werkzaam is in Venezuela
en daar een leger heeft dat gezien zijn woorden amper onder doet voor de
gezamenlijke NAVO troepen… ha! ha! ha! Ook hier totaal geen bewijs
voor deze belachelijke beschuldiging…..

Als de VS stopt met spelen van ‘politieagent’ en het vernielen van de wereld, zullen de slechte krachten winnen……‘ ha! ha! ha! ha! Dan te bedenken dat juist de VS de meest slechte (super-) kracht op de wereld is, makkelijk aan te duiden als de grootste terreurentiteit ter wereld!!

Bedrijven die gevaarlijke stoffen maken of gebruiken worden te weinig gecontroleerd: geen lessen getrokken uit vuurwerkramp en Chemie-Pack

Afgelopen woensdag in het Radio1 Journaal het bericht uit Trouw over onderzoek van Investico dat aangeeft dat er geen lessen zijn geleerd uit de Vuurwerkramp in Enschede en de ramp bij Chemie-Pack op een bedrijventerrein in Moerdijk……

Volgens het rapport van Investico worden in ons land garagebedrijven olieraffinaderijen en andere bedrijven die ofwel gevaarlijke stoffen gebruiken, verspreiden of fabriceren amper of niet worden gecontroleerd op de omgang met die gevaarlijke stoffen, de directe aanleiding voor de hiervoor genoemde rampen…… 

Reden zouden bezuinigingen op inspecties zijn (voor de bij wijze van spreken duizendste keer deze eeuw) waardoor er simpelweg veel te weinig personeel is, te complexe regels (…..) en niet in de laatste plaats politiek economische belangen, ofwel men vindt schunnig genoeg dat economisch belang ver voorgaat op de veiligheid en gezondheid van medewerkers en omwonenden…..

Dat laatste is overigens allesbehalve een verrassing, zie het grote aantal doden elk jaar weer door langdurige inademing van auto-uitstoot, waarmee minstens 18.000 mensen jaren eerder overlijden na meestal een akelig ziekbed, maar ook met de omwonenden van bedrijven als Tata Steel of vliegveld Schiphol, wordt amper of geen rekening gehouden….. Bij Schiphol heeft men zelfs een paar keer de maximale uitstootcijfers en de regels voor geluidsoverlast opgerekt…… Tata Steel kwam onlangs nog in het nieuws nadat (nog eens) bekend werd gemaakt dat de omwonenden overmatig vaak kwalen hebben als kanker en waar kinderen het slachtoffer zijn en zelfs hersenbeschadigingen oplopen….. Je zou dan toch denken dat men het bedrijf onmiddellijk zou stilleggen tot e.e.a. is opgelost, maar nee het bedrijf mag gewoon doordraaien tot men werkelijk actie heeft ondernomen voor deze omwonenden……. Hoe bedoelt u: de regering is een volksvertegenwoordiging?? (uiteraard is ook het komende kabinet Rutte 4 als de voorgaande, een inhumane neoliberale bedrijven en welgestelden vertegenwoordiging…..)

Hetzelfde geldt voor het gebruik van landbouwgif, zelfs al tonen cijfers overmatige kankergevallen aan, dan nog houdt men de grote gifmengers liever de handen boven het hoofd, zelfs Europarlementariër voor ‘GroenLinks’ Bas Eickhout heeft zich hieraan schuldig gemaakt door te tekenen voor het langer toestaan van het kankerverwekkende glyfosaat, onderdeel van Roundup!!! 

Het is een enorm schandaal dat men wel belachelijke maatregelen treft tegen COVID-19, maar dat men andere grote groepen slachtoffers en aankomende slachtoffers in de kou laat staan….. 

Ach het is als met de klimaattoppen: als je bestuurders en de top van bedrijven hoort lullen, heeft men het beste voor als het gaat om de veiligheid en gezondheid van de wereldbevolking (immers de luchtvervuiling jaagt niet alleen de klimaatverandering aan, maar kost per jaar aan meer dan 8 miljoen mensen wereldwijd daadwerkelijk het leven…..) Kan je nagaan wat men doet tegen direct gevaar van bedrijven die met gevaarlijke stoffen werken…. Nul komma nada!!!

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Zie ook de volgende links die aangeven dat men schijt heeft aan de volksgezondheid en de veiligheid van het volk:

Tata Steel: minister Blok is blij dat EU regels sluiting tegengaan en de volksgezondheid verder ernstig kan worden geschaad

Tata Steel uitstoot treft de omwonenden en hun kinderen: RIVM deed nog eens een overbodig onderzoek

Een waarschuwing voor de enorme uitstoot van CO2 en de daaruit volgende klimaatverandering uit….. 1912

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie‘ (de gezinnen die ook worden getroffen door de luchtvervuiling van die grote vervuilers)

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Bas Eickhout (GroenLinks EU) strijdt nu voor verbieden van landbouwgif met ‘mooie duurzame praatjes’ over landbouw‘ En dat nadat hij eerder voor langere toelating heeft gestemd van o.a.
het kankerverwekkende glyfosaat!! en zie de links in dat bericht!!

Europese Commissie (van o.a. de Green Deal) dreigt glyfosaat nog 15 jaar toe te staan‘ (en zie de links in dat bericht!!)

EPA is corrupt: met opzet worden gevaarlijke eigenschappen van chemische stoffen verzwegen

 ‘Timmermans
(PvdA, Europese Commissie) na watersnood bezig met greenwashing terwijl
de Commissie subsidie geeft aan oliemaatschappijen, de veehouderij en
glyfosaat langer zal toestaan

FAO (VN Wereldvoedselorganisatie) werkt samen met gifmengers en gentech bedrijven

Verboden landbouwgif? Verpak de zaden in gif!!‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Monsanto Tribunaal: het wijdverspreide gebruik van pesticiden heeft gezorgd voor een insectenafname van 70% en 30% minder vogels‘ (en dan durft men katten aan te wijzen als oorzaak voor de teruggang van het aantal vogels……)

Landbouwgif-lobby maakt overuren tijdens Coronacrisis

Hersen-beschadigende chemicaliën in voedsel 

Schouten
(ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de
Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming
van om
wonenden

Bayer gaat harder optreden tegen patiënten die kanker opliepen door glyfosaat‘ 

Monsanto ‘liefdadigheidsorganisatie die zich inzet voor wereldvoedselprobleem……’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt‘ (een bericht van 17 januari 2021)

Monsanto negeerde bewust de kankerrisico’s van glyfosaat, waarmee het bedrijf zich schuldig maakte aan moord

Bayer probeert het kankerverwekkende glyfosaat alsnog langer ‘op het EU menu te houden

Monsanto negeerde bewust de kankerrisico’s van glyfosaat, waarmee het bedrijf zich schuldig maakte aan moord

Duitsland exporteert in EU verboden gif

Duitsland verbiedt glyfosaat in….. 2024
Eerst nog even alle voorraad aan dodelijk gif uitverkopen, logisch toch
dat het niet per direct wordt verboden, Monsanto heeft er immers
‘slechts’ enkele tientallen miljarden dollars aan verdiend sinds de 70er
jaren en ach dat daardoor twee derde van de insecten is uitgestorven,
een kniesoor die daarover valt….. Bovendien moet Monsanto (van WOII
oorlogsmisdadiger Bayer) in de VS miljoenen aan schadevergoeding betalen
aan mensen die kanker hebben opgelopen door het werken met deze
letterlijke kankerzooi……

Verbied het kankerverwekkende pesticide Thiacloprid dat de EU wil herintroduceren na lobby Bayer-Monsanto

Dijksma: het is
moeilijk iets te doen tegen vele ongeregistreerde transporten met
gevaarlijke stoffen………. ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ (tja dan moet je meer mensen aanstellen om de boel te inspecteren en deze hufter, nu burgemeester van Utrecht, heeft lak aan de veiligheid en gezondheid van de bevolking……

Dijksma (PvdA leeghoofdhufter en staatssecretaris) belooft als zoveelste staatssecretaris, dat vervoer gevaarlijke stoffen aangepakt zal worden……..‘ (27 mei 2016) En ook daar is amper of niets veranderd, zie de gevaarlijke transporten mede door woongebieden in Brabant…..

Groot milieu misdrijf op rampterrein Moerdijk niet beboet………‘ Een bericht van 2 oktober 2015, dus ruim 4,5 jaar na de ramp bij Chemie-Pack op hetzelfde industrieterrein >> 5 januari 2011…..

Opstelten (VVD minister) kan de burgers geen veiligheid bieden, aldus de Rekenkamer……… ha! ha! ha! ha! ha! Wat een ontdekking!!!‘ (13 november 2014) Opstelten was destijds VVD minister van ‘Veiligheid en Justitie’, waar deze enorme hufter tijdens zijn ministerschap het gore lef had op te merken dat het gevoel van veiligheid bij burgers belangrijker is dan echte veiligheid voor die burgers……

Chemie bedrijven, die er een ‘potje van maken’, worden nog steeds niet aangepakt……‘ (12 november 2014)

Pieter Heerma (CDA plork): te veel regeldruk voor kinderopvang……….OEI!!!!!‘ (25 september 2014) Het gezeur over regeldruk is juist gevaarlijk daar dit zorgt voor zaken als te weinig inspecties op gevaarlijke zaken……

Remkes (VVD commissaris voor de koning): “Zonder veiligheid is er geen vrijheid….” OEI!!!!‘ (7 september 2014)

Inspectie Leefomgeving en Transport verder geprofessionaliseerd: alleen nog aangekondigde inspecties………. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (28 augustus 2014) Dus na de Vuurwerkramp en de ramp bij Chemie-Pack is men doorgegaan met bezuinigen op inspecties en deze werden vanaf die tijd door de inspectie Leefomgeving en Transport alleen nog aangekondigd gedaan!!! (uiteraard is bij die controles alles in orde….)

Opstelten: ‘uhh er zijn uhhh lessen geleerd van de uhhh eerdere brand bij ChemiePack’‘ (5 juni 2014) ha! ha! ha! ha! De oplichter!!

Shell Moerdijk: geen gevaar voor de volksgezondheid!‘ (4 juni 2014)

ChemiePack terrein wordt gesaneerd, op uw kosten……….‘ (14 mei 2014)

Petrochemie mag ongestraft de lucht vervuilen, of de ‘zorg’ van uw regering voor uw gezondheid…….‘ (10 december 2013) Dit gebeurt nog steeds, met de juiste wind en windsnelheid moet je zelfs in het centrum van Den Haag je ramen sluiten vanwege de enorme stank die bovendien een gevaar voor de gezondheid vormt!!

————————————

Wat betreft klimaattop COP26 in Glasgow zie: ‘COP26: Bidens
belofte: “No more drilling including off shore”, nu al gebroken met
olie- en gasveiling voor een groot gebied in de Golf van Mexico

COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..‘ Men deed net of dit een geweldige stap was voor Nederland, uiteraard zonder het bedrag te noemen dat alsnog naar fossiele brandstof gaat…. En zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. de mislukte COP26 klimaattop!!

———————————–

En terzijde, maar ook gevaarlijk: ‘Vrachtwagens met grote gebreken…. Wees vooral gerust: er komt een campagne aan…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ Zie het huidige grote aantal files veroorzaakt door vrachtwagens met pech, files die we door de Coronacrisis [/////] voor een groot deel kwijt waren, al werden ook tijdens de perioden van lockdown de enkele files vaak veroorzaakt door vrachtwagens met pech, of het vastzitten voor een te lage tunnel….. Heb Transport en Logistiek Nederland dan ook al even niet meer gehoord met klachten over files, waaraan deze organisatie van oplichters zoals gebruikelijk een prijskaart van vele miljoenen hangt….