NIDV, organisator ‘wapensymposium’: uitstel wegens zorgen om volksgezondheid…. ha! ha! ha! ha!

Kreeg vanmorgen de nieuwsbrief van BDS Nederland met een paar onderwerpen, één ervan ging over de wapenbeurs (‘wapensymposium’ >> ha! ha! ha!) die in Rotterdam zou worden gehouden, een paar van de deelnemers zouden de Israëlische wapenfabrikanten Elbit, IAI en Rafael zijn geweest. Alsof je een dictatuur uitnodigt om met haar wapenfabrieken te komen pronken, overigens geldt hetzelfde voor de deelname van wapenfabrikanten uit de VS…. 

De VS, het land dat overal waar het haar belieft dood en verderf zaait, ofwel je kan stellen dat de VS de grootste terreurentiteit ter wereld is…. De wapenfabrikanten uit de VS (en Israël) voorzien iedereen die gehoorzaam doet wat de VS wenst van wapens….. Zo is de drugsoorlog in Mexico in feite veroorzaakt door de VS, ten eerste door de invoer van vooral harddrugs (althans als je cocaïne daartoe rekent) en ten tweede door het volpompen van Mexico met wapens….. Al moet ik bij het eerste punt nog opmerken dat een groot deel van de drugsinvoer in de VS wordt gedaan door de Drug Enforcement Administration (DEA) en de CIA (en niet zelden de FBI), het aantal keren dat deze diensten betrokken waren bij de invoer van enorme hoeveelheden drugs is al lang niet meer op 2 handen te tellen…..

Magazine

Terug naar de wapenbeurs in Nederland, deze beurs wordt georganiseerd door de Stichting Nederlandse Industrie voor Defensie en Veiligheid (stichting: goed voor lage belastingen), vreemd genoeg wordt deze stichting met 2 verkortingen aangeduid, NEDS en NIVD, gegarandeerd dat dit ook met belastingbetaling te maken heeft….. De ‘NIDV’ houdt jaarlijks een symposium waar ‘defensie’ (lees: oorlog) en industrie elkaar ontmoeten…..

De NIDV liet dit jaar weten dat ‘het symposium’ niet doorgaat vanwege de nieuwe Coronamaatregelen, volgens een woordvoerder gaat het om de volksgezondheid: “En daar mogen we niet te lichtvaardig mee omgaan…..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het gore lef van een lobbyclub voor een industrie die verantwoordelijk is voor het zaaien van dood en verderf….. Waarbij deze industrie ook nog verantwoordelijk is voor etnische zuiveringen en genocide (etnische zuivering van Palestijnen en genocide uitgevoerd op de Palestijnen, wat ook opgaat voor de genocide op de sjiieten in Jemen)……. Kortom de wapenindustrie heeft de grootschalige westerse terreur mogelijk gemaakt niet alleen in Israël en Jemen maar ook in landen als Afghanistan, Irak, Libië en Syrië, landen waar dat westen niets, maar dan ook helemaal niets had en heeft te zoeken!! 

Een ‘nieuw land’ waar de VS verantwoordelijk is voor grootschalige terreur is Ethiopië en dat daar het bewind daar zaken doet met China…….

Een ander gevolg van het illegaal oorlog voeren (terreur van de bovenste plank) door de VS en haar NAVO-partners is het kweken van terreur op de straten van vooral West-Europa….. Om nog maar te zwijgen over de enorme vluchtelingenstromen die deze illegale oorlogen veroorzaken >> schunnig dan ook dat men in het westen geen vluchtelingen op wenst te nemen, terwijl men het vluchten zelf heeft veroorzaakt, als men zo tegen het opnemen van vluchtelingen is, waarom dan deelnemen aan illegale oorlogen??!!! (illegaal daar er geen VN resolutie aan ten grondslag ligt, bovendien worden deze oorlogen ‘gelegitimeerd’ met enorme leugens) Het ergst is uiteraard het feit dat de VS met hulp van haar NAVO-partners alleen deze eeuw al 5 miljoen mensen heeft vermoord, waarbij het aantal voor het leven gehandicapten nog veel groter is…..

De kans op een kernoorlog is groter dan ooit tevoren en ook daarvoor is vooral de westerse wapenindustrie (met name die in de VS) één van de hoofdverantwoordelijken!! 

‘Nog een weetje’: de EU geeft 30 keer meer uit aan de wapenindustrie dan aan mensenrechten bescherming…… In de VS geeft men jaarlijks zelfs meer dan 700 miljard dollar uit aan oorlogsvoering, terwijl daar zo’n 50 miljoen mensen afhankelijk zijn van voedselbonnen en is het aantal daklozen gigantisch, het zouden er 550.000 zijn, maar er zijn organisaties die het aantal daklozen tegen 1 miljoen schatten….

BDS stelt dan ook volkomen terecht dat er geen uitstel van dit symposium moet komen, maar een afstel dat blijvend is!!

Lees het artikel van BDS en geeft het door, niet alleen is de wapenindustrie verantwoordelijk voor dood en verderf, ofwel grote onveiligheid, maar deze industrie is ook verantwoordelijk voor het aanjagen van de klimaatverandering, die ons aller thuis de aarde dreigt te vernietigen (voor de mens en een groot aantal [andere] diersoorten)…..

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 Protest: Geen uitstel maar afstel voor het wapensymposium van NIDV

 

Afgelopen
donderdag waren wij, samen met onder andere Free Palestine
Maastricht, in Rotterdam om een harde vuist te maken tegen de NEDS
Wapenbeurs die deze week in Ahoy plaats zou vinden. De NIDV –
Nederlandse Industrie voor Defensie & Veiligheid, houdt een
jaarlijks symposium in Rotterdam Ahoy waar defensie en industrie
elkaar ontmoeten. Hierbij nemen ook de Israëlische bedrijven Elbit,
IAI en Rafael deel.

Dit
jaar werd de beurs uitgesteld vanwege de nieuwe corona maatregelen.
NIDV over het uitstel: “Het gaat immers om de volksgezondheid en
daar mogen we niet lichtvaardig mee omgaan”.  

Maar
hoe gezond is het om een langeafstandsraket op je dak te krijgen? Hoe
gezond is het om in apartheid te wonen, om geen vast dak over je
hoofd te hebben, om geen toegang te hebben tot gezonde levensmiddelen
omdat de Israëlische staat die afhoud? Wij protesteerden dus alsnog:
wij eisen geen uitstel van de beurs, maar afstel!
Lees meer

 Honderden posters in Rotterdam

In de week voorafgaand aan het protest zijn in Rotterdam door de hele stad honderden posters opgehangen 

==========================================

Zie ook: ‘Afghanistan: de terugtrekking van westerse troepen is allesbehalve iets om te vieren‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Afghanistan: de grote oplichting middels de ‘war on terror’ gaat gewoon door

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld‘ Maar uitermate goed voor de wapenindustrie en haar aandeelhouders……

Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren‘ (en zie de berichten onder de links in dat schrijven!!)

Elbit Systems (Israëlische wapenfabrikant) voorziet landen van drones waarmee mensenrechten en rechten van vluchtelingen op grote schaal worden geschonden‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Hier een link naar een uitgebreid schrijven over de militaire uitgaven in 2019 door SIPRI.  

Coronavirus
‘afleiding’: de VS dreigt Iran, Rusland en China, terwijl deze
terreurstaat het zo door het virus getroffen Somalië bombardeert….
‘ (27 april 2020)

Jemen: VS wapenindustrie medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid‘ (28 september 2018 en zie de links in dat bericht!!)

EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie…..‘ (28 juni 2018)

COVID-19: FDA vraagt om volledig rapport over toelating van het Pfizer vaccin tot 2076 geheim te houden >> klokkenluider ontslagen

Weer een staaltje volksverlakkerij van de eerste orde: de Food and Drug Administration (FDA) heeft een federale rechter gevraagd om de laatste pagina’s voor de toelating van het Pfizer-BioNTech COVID-vaccin pas over 55 jaar vrij te geven……

Het verzoek van de FDA volgde op wat wij een WOB verzoek zouden noemen >> Freedom of Information Act (FOIA), een verzoek van de Public Health and Medical Professionals for
Transparency (PHMPT), een organisatie bestaande uit artsen en wetenschappers, inclusief Harvey Risch, een professor in epidemiologie. De PHMPT streeft medische transparantie na…… De FDA heeft de rechter gevraagd om het openbaren van de 329.000 pagina’s met een hoeveelheid van 500 pagina’s per maand vrij te geven, daarmee zou het bijna 55 jaar duren voor de laatste 500 pagina’s worden vrijgegeven…….

De PHMPT heeft de zaak aanhangig gemaakt nadat de FDA weigerde om het gevraagde rapport vrij te geven, nu willen zowel deze organisatie als de FDA hun argumenten voorleggen aan de rechter, die tot een beslissing moet komen.

De belofte van de FDA om transparantie door te voeren, is om het zacht te zeggen een berg illusies, aldus Aaron Siri in een blogpost van 17 november jl, wiens firma de PHMPT vertegenwoordigt in de rechtszaak…….

Ik zou daar aan toe willen voegen dat ook deze zaak aantoont dat we lang niet alles mogen weten als het gaat om de COVID-vaccins, ofwel daarmee geeft de FDA de tegenstanders van de haastig in elkaar geflanste vaccins alleen maar meer reden om de vaccins te wantrouwen en zoals al zo vaak op deze plek opgemerkt: een heel groot deel van de tegenstanders behoort niet tot de klassieke anti-vaxxers, zij laten hun kinderen wel inenten tegen diverse kinderziekten en nemen ook de vaccinaties die bijvoorbeeld nodig zijn om tropische gebieden te bezoeken (dat is verplicht en daar hebben ze geen moeite mee, maar ja die vaccins zijn dan ook uit en te na getest). De politiek en de westerse reguliere media demoniseren deze mensen, zonder dat men echt aandacht heeft voor de argumenten waarmee deze mensen een COVID-vaccin weigeren….. 

Neem wat betreft het voorgaande alleen al het feit dat de farmaceuten die de vaccins maken, van de landen waar hun vaccin wordt verspreid eisen dat ze niet verantwoordelijk mogen worden gesteld voor de bijwerkingen op de korte, middellange en lange termijn (niets ander dan machtsmisbruik)……. Logisch daar de laatste twee, dus de bijwerkingen op de middellange en lange termijn, niet bekend zijn, daar die tijden nog moeten volgen, bedenk daarbij dat veel andere vaccins pas werden toegelaten na 10 jaar testen……. Niet voor niets ook dat Bourla, NB de CEO van Pfizer, heeft gesteld blij te zijn met de grote vaccinatiegraad in Israël (wat niet geldt voor de Palestijnen…) en de bevolking daarom in feite gebruikt kan worden als proefdier voor eventuele bijwerkingen op de middellange en lange termijn……*

Het heeft alles bij elkaar 108 dagen geduurd voordat de FDA volledige toelating gaf, 108 dagen vanaf het moment dat Pfizer begon met het produceren van de gegevens voor toelating van het vaccin, aldus Siri…… Volgens Siri is het zo als je de FDA op haar woord gelooft, dat het een intense, robuuste, grondige en complete beoordeling en analyse van deze documenten heeft uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het Pfizer vaccin veilig en effectief is voor toelating…… Terwijl de FDA 108 dagen nodig had om een toelating van het vaccin af te geven, vraagt het nu (schandelijk genoeg, Ap) 20.000 dagen om de volledige hoeveelheid documenten beschikbaar te stellen aan het publiek…. Hoe ongeloofwaardig kan een overheidsorgaan zijn??!!! (en nogmaals: vind je het gek dat een een flink aantal mensen het vaccin niet vertrouwt??)

De FDA heeft niet gereageerd op vragen over deze zaak door The Epoch Times, zo meldt dit platform……

De FDA heeft de licentie voor het Pfizer COVID-vaccin afgegeven op 23
augustus 2021, minder dan 4 maanden nadat Pfizer begon met het leveren
van documenten voor de volledige toelating van het ‘medicijn……’ Dit leidde tot een stortvloed van vaccin mandaten (het verplichten tot vaccinatie) in de publieke en privé sectoren…..

Eén van de bedrijven die betrokken waren bij de proeven met het Pfizer vaccin, heeft eerder deze maand aangegeven dat het onderzoek uitvoerde naar vermeende problemen met het vaccin, aan het licht gebracht door een klokkenluider die de British Medical
Journal (BMJ) informeerde dat de proeven voor het vaccin vergeven waren van (onfrisse, Ap) zaken zoals de falsificatie van data…… Eerder werd overigens al bekend gemaakt dat Pfizer een zogenaamd onafhankelijk onderzoek naar het vaccin zelf heeft gestuurd………

Brook Jackson, de klokkenluider, waarschuwde de FDA en binnen een paar uur daarna werd hij ontslagen door het bedrijf dat onderzoek deed naar het vaccin, te weten: Ventavia Research…… Volgens het oudste medische tijdschrift ter wereld, het British Medical Journal, nu aangeduid als de BMJ, heeft de FDA niet de Ventavia’s proefsites geïnspecteerd, ondanks dat dit orgaan werd gewaarschuwd voor diverse zaken (die niet kloppen, Ap)…….. (nogmaals: vind je het gek dat zovelen het vaccin niet vertrouwen…..)

Eerder deze maand heeft de FDA The Epoch Times laten weten dat hoewel het geen commentaar kan geven op de Ventavia zaak, het volledig vertrouwen heeft in de data die werden gebruikt ter ondersteuning van de autorisatie en goedkeuring van het Pfizer-BioNTech COVID-vaccin……. Waar dus nog wel het e.e.a. over valt te zeggen, om het nog eens zachtjes uit te drukken……  

Vanaf 14 november jl. zijn meer dan 256 miljoen doses van het Pfizer-COVID vaccin toegediend in de VS, een aantal dat me sterk overdreven lijkt, gezien de recente geschiedenis van vaccinaties in de VS….. 

Ondanks alles wat er al over de COVID-vaccins is gepubliceerd, ‘laat ik me graag zo snel mogelijk vaccineren, ik kan niet wachten….’

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit

 

Hier het artikel van The Epoch Times

A 5-dose vial of the Pfizer COVID-19 vaccine is held in Los Angeles, Calif., on Sept. 21, 2021. (Frederic J. Brown/AFP via Getty Images)

A 5-dose vial of the Pfizer COVID-19 vaccine is held in Los Angeles,
Calif., on Sept. 21, 2021. (Frederic J. Brown/AFP via Getty Images)

FDA Asks Court for 55 Years to Fully Release Pfizer COVID-19 Vaccine Data

By Ivan Pentchoukov

 

November 17, 2021
Updated: November 19, 2021

The Food and Drug Administration (FDA)
asked a federal judge on Nov. 15 to give it until the year 2076 to
fully release the documents in its possession tied to the approval of
the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine.

The FDA’s request was made in a filing
as part of a Freedom of Information Act (FOIA) lawsuit by a medical
transparency group. The government told the court it has 329,000 pages
of documents responsive to the FOIA request and proposed releasing 500
pages per month to allow for redactions of exempt material. At that
rate, the FDA would fully release the records in question in just under
55 years.

The plaintiff, Public Health and Medical Professionals for
Transparency (PHMPT), is a group of doctors and scientists,
including Harvey Risch, a professor of epidemiology at the Yale School
of Public Health.

The group filed the lawsuit (pdf)
after the FDA denied their request to expedite the release of the
records. The plaintiff and the defendant, unable to reach an agreement
on a disclosure schedule, are seeking a hearing to argue their cases
before the judge, who may eventually make a decision in that regard.

“The FDA’s promise of transparency is, to put it mildly, a pile of
illusions,” Aaron Siri, whose firm is representing PHMPT in the lawsuit,
wrote in a blog post on Nov. 17.

“It took the FDA precisely 108 days from when Pfizer started
producing the records for licensure to when the FDA licensed the Pfizer
vaccine,” Siri continued. “Taking the FDA at its word, it conducted an
intense, robust, thorough, and complete review and analysis of those
documents in order to assure that the Pfizer vaccine was safe and
effective for licensure. While it can conduct that intense review of
Pfizer’s documents in 108 days, it now asks for over 20,000 days to make
these documents available to the public.”

The FDA did not respond to a request for comment.

The FDA licensed the Pfizer COVID-19 vaccine under the Comirnaty
label on Aug. 23, 2021, less than four months after Pfizer began
submitting documents for full approval of the drug. The FDA approval of
the license in late August led to an avalanche of vaccine mandates in
the private and public sectors.

COVID-19 is the disease caused by the CCP (Chinese Communist Party) virus, commonly known as the novel coronavirus**.

One of the companies involved in the trials of the Pfizer vaccine earlier this month said it was investigating alleged problems
brought to light by a whistleblower who told the British Medical
Journal (BMJ) that the trial was riddled with issues, including the
falsification of data.

The whistleblower, Brook Jackson, alerted the FDA and was fired
within hours. Jackson was working for Ventavia Research Group, which
operated several of the Pfizer trial sites in the fall of 2020.

According to BMJ,
one of the oldest medical journals in the world, the FDA did not
inspect Ventavia’s trial sites, despite being alerted about the issues.

The FDA told The Epoch Times in an email earlier this month that
while it can’t comment on the Ventavia matter, it “has full confidence
in the data that were used to support the Pfizer-BioNTech COVID-19
vaccine authorization and the Comirnaty approval.”

As of Nov.14, more than 256 million doses of Pfizer’s COVID-19 vaccine have been administered in the United States.

Zachary Stieber contributed to this report.

Ivan Pentchoukov

Ivan has reported for The Epoch Times on a variety of topics since 2011.

====================================

*  Zie: ‘Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccinEen CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is…….

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’
Een lid van de farmaceutische maffia die anderen aanwijst als
misdadigers….. ha! ha! ha!

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….‘ (een bericht van 9 juli jl……)

Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19
In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van
de hand, blijkbaar heeft hij er geen vertrouwen in dat de beloften van
overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige
bijwerkingen. ook zullen worden geëerbiedigd door rechters mocht men het
bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vaccinatie dan wel voor ernstige (chronische)
bijwerkingen……  

———————————-

** The Epoch Times is een fiks rechts nieuwsplatform, dat COVID-19 belachelijk genoeg toeschrijft aan de Chinese Communistische Partij als maker en verspreider van het virus, uiteraard overgenomen van de psychopathische fascist Trump…….

———————————–

Zie voorts: COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties

COVID-19: Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk….

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts

COVID-19: AstraZeneca
schendt belofte geen winst te maken op door publiek gesubsidieerd
vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen

Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik‘ (dit nog buiten de ellende rond COVID-vaccins) 

Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%‘ (ook met verwijzing naar een Lancet artikel over besmettelijkheid van gevaccineerden) Flapdrol Hugo de Jonge heeft bekend gemaakt dat hij de effectiviteit na verloop van tijd zal laten uitzoeken……

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha! 

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling te groot was en ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)….

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus: alarmerend aantal dodelijke slachtoffers mRNA vaccins

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

(!!!!)  Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden en worden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest en nog is aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit? en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

China en de VS gelijkelijk bekritiseren is totaal onzinnig

Caitlin Johnstone heeft een artikel geschreven over kritiek leveren op China en Washington, daar ze vaak wordt opgeroepen door intellectuelen om naast Washington ook Beijing (Peking) te bekritiseren. Op een (wat mij betreft) duidelijke manier legt ze uit dat je weliswaar kritiek op beide staten kan hebben, maar dat ten eerste het geweld van de VS in eigen land en in het buitenland niet in verhouding staat tot wat men China verwijt, waarbij dat laatste verwijt niet zelden verzonnen is door de geheime diensten van de VS, neem de Oeigoeren leugen…… 

Caitlin stelt terecht dat je de tv (of wat mij betreft de radio) maar aan hoeft te zetten en je hoort kritiek op China en de mensenrechtensituatie daar, terwijl men amper of geen aandacht heeft voor de enorme mensenrechtenschendingen van de VS in het eigen land en daarbuiten…… En zoals je wellicht zelf al kan bedenken: de reguliere westerse media zijn daarvoor de hoofdverantwoordelijken, uiteraard geholpen door de westerse politiek….. 

Neem de zaak tegen Julian Assange, NB voor het openbaren van vreselijke oorlogsmisdaden begaan door de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld (bewijzen te over)…. De New York Times (NYT) kwam een paar dagen geleden met nieuws over een oorlogsmisdaad die de VS beging in Syrië waarbij meer dan 70 mensen werden vermoord, burgers, waaronder vrouwen, kinderen en ouderen, een vreselijke misdaad tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaad die de VS geheim wilde houden, maar die dus door de New York Times werd geopenbaard….. Als WikiLeaks dit nieuws had gebracht, hadden de westerse media al vol gestaan met beschuldigingen dat WikiLeaks de zaak had verzonnen dan wel zwaar had overdreven, echter daar het de NYT is geeft men wel aandacht aan deze zaak, al is de kritiek op de VS over deze oorlogsmisdaad nog uiterst zwak….. (zal binnenkort een bericht over deze oorlogsmisdaad posten)

Veronderstel dat deze oorlogsmisdaad was begaan door het reguliere Syrische leger, de wereld zou te klein zijn geweest voor de hypocriete verontwaardiging in diezelfde media en politiek, men zou er minstens een week lang verontwaardigd over hebben bericht, zoals men schreef over de gifgasaanvallen van het Syrische leger, terwijl al die gifgasaanvallen werden begaan door wat men ‘gematigde rebellen’ durft te noemen in de westerse media en politiek (zelfs van financiën en wapens voorzien door Nederland….)…. 

Sterker nog: het was in het westen bekend dat deze terreurgroepen (want dat zijn het) in het bezit waren van sarin (zenuwgas) en chlorine, zonder dat men daar een punt van maakte*, maar wel liegen dat het Syrische leger ze bezat en gebruikte, terwijl de wapeninspecteurs van de VN keer op keer lieten weten dat Syrië deze wapens niet had en niet kon hebben, deze wapens werden NB onder toezicht van het westen en deze inspecteurs vernietigd!! Zelfs Obama gaf als zittend president toe dat het reguliere Syrische leger geen gifgas gebruikte tegen het volk…… 

Waarom ook heeft men in het westen gematigd positief gereageerd (behalve Frankrijk dan**) op het nieuwe militaire bondgenootschap tussen de VS, Groot-Brittannië en Australië >> AUKUS, een bondgenootschap speciaal gericht tegen China, alsof dat land en niet de VS (plus haar NAVO-bondgenoten) deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord in illegale oorlogen en middels door drones gepleegde standrechtelijke executies van verdachten (waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht…….)

Lees het artikel van Caitlin en geeft het door, het is de hoogste tijd dat de westerse wereld de ogen opent voor de vreselijk VS terreur en zich daar met alle macht tegen gaat verzetten!!

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

 

Nobody Who Says “You Can Criticize Washington AND Beijing” Actually Does

by Caitlin Johnstone

 

Whenever
I criticize the US empire’s manipulations and aggressions on a nation
which disobeys its dictates I always get comments from people saying
“You know, Caitlin, two things can be bad at once. You can criticize both.”

They
say it like it’s some kind of profound esoteric insight being passed
down from on high instead of a generic response I hear from westerners
every single day. Like, oh, you mean I can criticize two things instead of just one thing? You just blew my mind. Thanks for baptizing me with your magic wisdom sauce, Gandalf.

Of course
it’s possible to criticize both the US and its targets. That’s obvious
to anyone with functioning gray matter between their ears. The issue is
that westerners, especially westerners who hasten to urge you to be more
critical of governments targeted by western imperialism, do not do
this.

“I
can think the US and China/Cuba/Syria/Venezuela/DPRK/Bolivia are both
bad!”
But has it occurred to you that the US tells you that
these other countries are evil specifically to distract you from the
evil shit the US is doing, making you less likely to fight against
it?

Dubula
(@killerguerilla)
November
17, 2021

 

Lately
this happens most often with China, since that’s where the propaganda
brainwashing has been most concentrated lately. I’ll say something about
how the US empire is the clear and obvious aggressor in the escalating tensions between the two nations or how Australians are being brainwashed into supporting a war over Taiwan with astonishing forcefulness,
and some internet genius will wheelbarrow his gigantic brain into my
notifications with the comment “Caitlin it’s possible to criticize both
the US and China.”

And
if there were enough time in the day for me to respond to all of these
galaxy-brained intellectual giants I would tell them something like,
“Okay. But you don’t. Or if you do it’s not in proportion to how
deserving of criticism they both are.”

The US empire has killed millions and displaced tens of millions in its still-ongoing global “war on terror” since 9/11. It is circling the planet with hundreds of military bases, its sanctions and blockades are starving people to death en masse every single day, and it actively works to destroy any nation whose government disobeys its commands.

Nothing
China is doing rises anywhere near this level of evil, either within
its own borders or on the world stage. This is evident even if you
believe every single claim the western empire has been asserting about
the Chinese government’s behavior (which would of course be a very silly
thing to do). The only way to make China look remotely comparable to
modern US murderousness is to dredge up events which happened decades in
the past or speculate about things China might possibly do in the
future, none of which is relevant to discussions about what’s happening
in real life as it actually presently exists.

These
two power structures are not equally worthy of criticism. They are not
even comparable. The US and its tight network of allies are indisputably
far, far more worthy of criticism than the government of China. But in
the western world this reality is not reflected in the criticisms that
are voiced; in fact it’s as ass backwards as you could possibly get it.
China is criticized far more, and US imperialism is criticized far less.

“Neither
Washington nor Beijing!”


*spends
90% of the time criticizing Beijing*


Maitreya
Bhakal (@MaitreyaBhakal)
November
14, 2021

 

People
who suffer conniptions over someone’s failure to adequately criticize
China or any other empire-targeted nation universally embody this
dynamic. They don’t criticize the US empire, or if they do they don’t do
so in a way that reflects how worthy of criticism those power
structures are. Washington is plainly far, far more worthy of criticism
than Beijing, but those who bleat “You can criticize BOTH” are never far
more critical of Washington than Beijing. Typically, they are
considerably less critical.

It’s
because of this extremely wild imbalance that you rarely if ever see me
criticizing Beijing or any other empire-targeted government. It’s not
because those governments are perfect angels, it’s because western
propaganda already has the scales tipped far toward criticism of
US-targeted nations when a fair and impartial media would be criticizing
the far more destructive US power alliance far more. There’s
no reason for me to provide criticisms of a foreign government that
people can’t get by simply switching on the nearest television and
waiting a few minutes.

The
only reason to find it outrageous that someone doesn’t criticize a
US-targeted nation is if you’ve been conditioned to expect such
criticisms to be the norm. This conditioning is not an accident; it’s
the result of decades of mass-scale media propaganda geared toward
manipulating the public into accepting the existence of a globe-spanning
empire which murders people by the millions with total impunity.

The
correct course of action is not to go along with that conditioning, but
to go against it. And, hopefully, open up enough cracks in it to let
some light shine through.

________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Featured image via Wikimedia Commons

Caitlin Johnstone | November 19, 2021 at 1:32 am | Tags: america, Beijing, china, empire, imperialism, propaganda, washington
| Categories: Article
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2NO

Comment    See all comments

=====================================

*  Zie o.a.:  IS (en andere terreurgroepen) gebruikten minstens 52 keer chemische wapens in Syrië en Irak……‘ Terreurgroepen die door het westen werden en worden gesteund en worden aangeduid als ‘gematigde rebellen‘, zoals de strijders van ISIS die in Syrië, nu nog worden gesteund en beschermd door Turkije en de VS……

** Daar een contract met Frankrijk voor levering van onderzeeërs aan Australië werd gebroken voor atoomonderzeeërs geleverd door de VS.   

—————————————

Zie ook: ‘VS ministerie van defensie, lees: ministerie van (oorlog en) terreur: wordt verdedigd door het westen, terwijl men Rusland en China demoniseert

Oorlogspropaganda tegen China loopt de spuigaten uit in Australië

Westerse oorlogshitserij tegen China over Taiwan: in de VS is 52% van de bevolking voor oorlog…..

Brits marineschip provoceert China in de Straat van Taiwan: op weg naar Wereldoorlog III

Elaine Luria (VS Huis van Afgevaardigden) wil Biden ‘carte blanche’ geven voor oorlog tegen China‘ (ook AUKUS komt aan bod in dit bericht)

Australië laat zich chanteren door de VS: niet langer ‘het beest China’ voeren‘ en zie voorts:

Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering

BBC met anti-Chinese propaganda over de ontwikkelingshulp die China biedt met de Zijderoute

NAVO operatie Sea Breeze: oefening in aanval op Rusland

VS en NAVO-partners
laten per dag 46 bommen vallen en dat al 20 jaar lang: hoe bedoel je:
‘islam terreur’ komt uit de lucht vallen
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld

Coronavirus: Fort Detrick eindelijk als verdachte van oorsprong aangemerkt

EU
ministers van Buitenlandse Zaken en de Europese Commissie demoniseren
China vanwege de Zijderoute (BRI) en hulp aan Montenegro…..

Chinese antipropaganda: de ontwikkeling van supersoldaten…… ha! ha! ha! ha!

Rusland en China liggen tegenwoordig aan de Noordzee althans als het gaat om cyberaanvallen en phishing‘ (!!!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat

VS wil op militaire manier ‘het gevaar China’ neutraliseren

Kamala
Harris, vicepresidentskandidaat voor de Democraten, geeft aan dat China
ook onder Biden te maken zal hebben met een koude oorlog

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..‘ (!!!!)
Dit daar de VS en daarna de rest van het westen stelde dat het G5
netwerk van de Chinese firma Huawei zou kunnen worden gebruikt voor
spionage, een leugen die men desondanks blijft herhalen…..

VS zend oorlogsschip door de Straat van Taiwan nadat China Trump waarschuwde gereed te zijn voor oorlogsvoering…….

VS zet nucleaire raketten in met ‘minilading’, de weg naar een kernoorlog‘ (en zie de links in dat bericht) Dergelijke berichten worden amper met kritiek gebracht door de wersterse media en politiek, zoals ook de mededeling van destijds president Obama dat de VS een eerste inzet van kernwapens in de toekomst niet zal uitsluiten, waarna Groot-Brittannië hetzeldfde liet weten, een paar manden later gevolgd door Rusland en pas dat was het sein voor het westen om moord en brand te schreeuwen, niet over de mededeling van de VS en GB maar over die van Rusland……

VS: China is een gevaar, terwijl China, uh de VS dat land omsingeld heeft met 400 bases………..‘ (!!!!)

VS en Japan stoken samen de ‘oorlogsboel’ op over de Oost-Chinese Zee‘ (!!!!)

Chinese marine troeft VS af in Zuid-Chinese Zee

Deutschland verschärft die Gangart gegen China‘ Duitsland stopt met toenadering tot China; met grote instemming van de VS terreurentiteit.

—————————————-

Voor meer VS agressie zie: US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken……

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
onder opperbevel
stond en staat van de VS…)….

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

Voor meer berichten over de schandelijke zaak tegen Julian Assange, klik op het label met zijn naam direct onder dit bericht.

COP26: Bidens belofte: “No more drilling including off shore”, nu al gebroken met olie- en gasveiling voor een groot gebied in de Golf van Mexico

Joe Biden, de president van de VS kwam met ‘mooie praatjes’ (lees: smerige leugens) naar COP26 en de conferentie is amper afgelopen of hij breekt z’n eigen beloften alweer!!  

De Biden administratie verkoopt vergunningen voor olie- en gaswinning in de Golf van Mexico, waarbij het om een gebied van 80 miljoen acres, waar 1 acre ongeveer 4,047 vierkante meters groot is!! En dan in de Golf van Mexico, wat erop neerkomt dat er in diepzee geboord moet worden en dat is al een keer vreselijk fout gegaan in die Golf, je weet wel: de ramp met het boorplatform Deepwater Horizon, gehuurd door BP….. Het gebied dat door deze ramp werd vernietigd is onderwater veranderd in een waar rampgebied waar niets anders leeft dan misvormde dieren (nog steeds is het een rampgebied en dat zal nog heel lang zo blijven….)….*

Het meest lullig is wel dat Biden dit al wist toen hij zijn valsgroene praatje opdrong aan de wereld…..

Men had in de media en politiek na de klimaattop in Glasgow commentaar op China en Rusland, echter even verder kijken en controleren wat de vooral westerse leiders in werkelijkheid op klimaatgebied uitvreten is er niet bij….. En dan te weten dat er een paar honderd lobbyisten van de oliemaatschappijen hebben deelgenomen aan de besprekingen, te schandelijk voor woorden!! De reguliere media lieten vooral weten wel enigszins gerustgesteld te zijn door COP26, niet zo vreemd als je bedenkt dat de plutocraten die deze media in handen hebben, zelf grootaandeelhouders zijn van de meest vernietigende bedrijven, waaronder oliemaatschappijen en wapenfabrieken……..

Over wapenfabrikanten gesproken: ondanks dat men met woorden kwam dat de mens oorlog voert tegen de natuur, was er op de COP26 conferentie weer geen aandacht voor echte oorlogsvoering en militaire oefeningen als grote aanjagers van de klimaatverandering…… Waarbij ook in dat geval de VS moet worden gezien als hoofddader……

De VS en Australië dumpen steenkool tegen afbraakprijzen op de wereldmarkt en hebben zelfs al heel wat kolencentrales gebouwd in arme landen en dan nog met een vroom gezicht doen alsof je de zorgen van heel veel wereldburgers serieus neemt en deelt, wat een schoftentuig!!

Je kan wel stellen dat Biden in feite erger is dan Trump, die zei nog waar hij voor stond en je wist dus wat je aan hem had, terwijl deze bedrieger denkt de hele wereld voor gek te kunnen houden met zijn valse beloften!! Deze veiling van concessies is gewoon openbare informatie, echter reken maar dat Biden ook achter de schermen nog wat extreem vuile contracten voor de industrie goedkeurt……… 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit

 

Deepwater Horizon Fire
boats battle a raging inferno caused by the explosion of the offshore
oil rig Deepwater Horizon on April 21, 2010 in the Gulf of Mexico off
the coast of Louisiana. (Photo: U.S. Coast Guard/Flickr/cc)

‘Lighting the Fuse on a Massive Carbon Bomb’: Biden Rebuked on Eve of Drilling Lease Sale

“It’s hard to imagine a more dangerous, hypocritical action in the aftermath of the climate summit.”

Brett Wilkins

The Biden administration’s first offshore fossil fuel extraction auction—Lease Sale 257—is scheduled for Wednesday morning, and would break the president’s campaign promise of “no more drilling, including offshore.”

The sale would also mark the end of a pause in federal fossil fuel leases implemented by executive order during Biden’s first week in office.

In resuming U.S. lease sale auctions, the Resist Line 3 coalition accused the Biden of “actively selling away our futures.”

Kristen Monsell, oceans legal director at the Center for Biological Diversity (CBD), said in a statement that “the Biden administration is lighting the fuse on a massive carbon bomb in the Gulf of Mexico.”

“It’s hard to imagine a more dangerous, hypocritical action in the aftermath of the climate summit,” Monsell added.

Center for Bio Div

@CenterForBioDiv

This Wednesday, the Biden administration plans to auction off more than 80 million acres of the Gulf of Mexico to oil and gas drilling companies. Tell Biden it’s time to stop talking and start taking action on climate promises: biodiv.us/3nB5u6P

(voor het zien van de video [45 seconden] waarin Biden o.a. keihard liegt: “No more drilling including off shore” klik op de afbeelding of op deze link, daarna even het pijtje terug aanklikken zodat je de rest van het bericht kan lezen)

5K views

0:00 / 0:45

11:33 PM · Nov 14, 2021CoSchedule

182 Retweets

27 Quote Tweets

296 Likes

Diane
Hoskins, campaign director at the marine advocacy group Oceana, said
Tuesday that “continued leasing for dirty and dangerous offshore
drilling is a disaster for our environment, our economy, and our
climate.”

“The industry has already stockpiled eight million acres
of unused offshore oil and gas leases in the Gulf of Mexico—more than
six times the size of Delaware—and that’s before any new leases are
sold,” she continued. “Getting serious about reducing emissions from
fossil fuels must start with ending leasing for more offshore oil and
gas development.”

According to an Oceana analysis:

Permanent
offshore drilling protections for all unleased federal waters could
prevent over 19 billion tons of greenhouse gas emissions. That’s the
equivalent to taking every car in the U.S. off the road for the next 15
years… Permanent protections in all unleased federal waters could
prevent more than $720 billion in damages to people, property, and the
environment.

“Leases sold today will not produce oil
and gas for at least five years and will continue to pollute for another
30 years,” Hoskins added. “We cannot afford reckless decades of carbon
pollution in order to avert the worst impacts of climate change.”

Oceana

@oceana

ADD YOUR NAME: Dirty & dangerous offshore drilling is fueling our ever-worsening climate crisis and wreaking havoc on our planet’s oceans. Speak up now to say NO to new offshore drilling: bit.ly/3H5l3Lc

Image

6:34 PM · Nov 13, 2021

107 likes

4 replies

Last week, more than 260 organizations, including three dozen groups representing Gulf of Mexico communities, sent an open letter to Biden following the president’s promise in Glasgow that the United States would be “leading by the power of our example” in combating the climate emergency.

“You
promised to address the climate crisis with the urgency it deserves,
and in Glasgow, you assured the world that your plans to cut emissions
are a fait accompli, not mere rhetoric,” the letter stated. “Selling
more than 80 million acres in the Gulf of Mexico for oil and gas
development just days after the international climate talks makes a
mockery of those commitments.”

Although supporters of the president note that a federal judge blocked Biden’s pause on new drilling on public lands, he had already come under fire for approving more fossil fuel drilling projects on public lands than either the Barack Obama or Donald Trump administrations.

CBD’s
Monsell said that the new auction “will inevitably lead to more
catastrophic oil spills, more toxic climate pollution, and more
suffering for communities and wildlife along the Gulf Coast.”

“Biden
has the authority to stop this,” she added, “but instead he’s casting
his lot in with the fossil fuel industry and worsening the climate
emergency.”

Hoskins said that “instead of repeating mistakes from
the past, President Biden must uphold his commitment to end new offshore
oil and gas leasing. We urge the administration to immediately reverse
course and explore every opportunity to uphold the president’s
commitment to protecting our communities, our climate, and our economy
from the threat of drilling.”

“Our oceans can and must be a major
part of our clean energy future through renewable offshore wind power,”
she added, “but we are counting on President Biden to keep his promise
to end further offshore oil and gas leasing.”


Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.

Voor broodnodige donaties aan Common Dreams zie het origineel.

===================================

* Zie: ‘Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren

—————————————-

Zie ook: ‘BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….‘ (!!!!!) Het schoftenbedrijf en dat een paar jaar na de olieramp in de Golf van Mexico!!

COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..‘ En zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. COP26!!

‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen‘ En dan de smerige, leugenachtige reclames van Shell alsof men op het duurzame pad is……

Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden‘ De vergunning is al verleend en dat met de smerige valsgroene praatjes van de inhumane opperploert Boris Johnson tijdens COP26 in Glasgow….. In feite hetzelfde wat oorlogsmisdadiger Biden nu flikt……

Undercover bij ExxonMobil: greenwashing valt in water

Total belazert investeerders met ‘duurzame olie- en gasboringen’ in Arctisch gebied‘ Total wist uit eigen onderzoek als Exxon in de 70er jaren van de vorige eeuw dat de snelle klimaatverandering werd veroorzaakt door het verbranden van fossiele brandstoffen, Shell kwam daar tien jaar later achter, vervolgens hebben de drie dat rapport geheim gehouden, behalve Shell, die heeft het de eerste jaren nog aangeboden aan het voortgezet onderwijs, maar besloot na een paar jaar het verder geheim te houden…… Daarna hebben deze oliesmeerpijpen wetenschappers ingehuurd om de klimaatverandering te ontkennen….. In feite zijn de toppen van deze bedrijven schuldig aan massamoord!!!

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen‘ Het klimaatakkoord van Parijs, waar ook Shell voor het grootste deel van de tijd mocht deelnemen aan de besprekingen, hetzelfde is weer in Glasgow gebeurd, al hadden de oliemaatschappijen daar zelfs nog een extra leger van een paar honderd lobbyisten op losgelaten……. Milieugroepen mogen blij zijn als ze op die klimaattoppen 5% van de tijd mogen deelnemen aan de gesprekken met politici…… 

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering(ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….)

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

BP launches biggest global campaign in a decade‘ Greenpeace had in Groot-Brittannië een petitie lopen tegen
deze zwaar misleidende campagne, helaas (en dom genoeg) niet voor buitenlanders, immers de klimaatverandering en de zwaar gezondheidsschadende luchtvervuiling trekken zich niets aan van grenzen…..

VS laat Golf van Mexico door oliemaatschappijen vervuilen met zwaar vervuild fracking gif 

BP schikte voor een
‘lieve stuiver’ i.z. de vervuiling van de Golf van Mexico, echter als BP
alle veroorzaakte schade had moeten betalen, was een faillissement van
BP nog ruim onvoldoende geweest………

‘Lector’ over olieramp in de Golf van Mexico‘ (!!!!) Lees wat schoft Wierd Koops durfde te zeggen over die ramp!! 

Wat zou er gebeuren als de CIA een opstand organiseert op Cuba en niemand komt opdagen

Op Cuba zou men in juli in opstand zijn gekomen tegen het socialistische bewind van de regering Miguel Diaz-Canel, men sprak in de reguliere media over grote aantallen demonstranten, waarbij men stelde dat zo ongeveer de hele Cubaanse bevolking in opstand was gekomen, echter in werkelijkheid ging het om een paar duizend mensen….. 

Dezelfde media deden het voorkomen alsof de ‘opstand’ als een soort van natuurverschijnsel was ontstaan door grote ontevredenheid onder het Cubaanse volk, echter later bleek (ook voor die media) dat de CIA deze demonstraties had georganiseerd, zoals de CIA dat pleegt te doen in landen die ofwel socialistisch worden geregeerd, dan wel die niet braaf aan de hand van de VS lopen, neem respectievelijk Venezuela en Iran…..

Caitlin Johnstone heeft een artikel geschreven waarin ze verwijst naar Cuba en ze de kop gebruikt zoals die boven dit bericht, een kop die verwijst naar de leus van de vredesbeweging uit een grijs verleden: veronderstel dat het oorlog wordt en niemand komt opdagen……

Waar de CIA dit soort zaken in het verleden stiekem deed, komt de CIA daar nu openlijk voor uit…… De CIA doet dat o.a. via infiltratie van de media…. De CIA heeft in het verleden stiekem regeringen omver geworpen tegenwoordig subsidieert de National Endowment for Democracy (NED) openlijk de tenondergang van een VS niet welgevallig geregeerd land (waarbij het allesbehalve gaat om het brengen van democratie waar de NED voor zou staan, zie de gelukte opstand in Egypte, Libië en Oekraïne (waar de VS voor het laatste land zelfs 4 miljard dollar heeft uitgetrokken; gelukt betekent in dit geval dat een coup een eind maakte aan een VS onwelgevallige regering >> regelmatig een democratisch gekozen regering……)…… De CIA heeft in het verleden stiekem opstanden georganiseerd en geregisseerd, tegenwoordig komt de CIA daar gewoon voor uit, dat is bijvoorbeeld het geval met de zogenaamde opstand en demonstraties in Iran…….

Volkomen terecht merkt Caitlin op dat wanneer antiregeringsdemonstraties alleen plaatsvinden omdat een regering misdadig handelt, Washington, de regeringshoofdstad van de VS, 365 dagen per jaar onbestuurbaar zou zijn door de miljoenen demonstranten!! Waarbij ik dan zou willen opmerken dat men nog amper de straat opgaat vanwege onrecht, zelfs de grote demonstraties onlangs tegen het woonbeleid in Nederland waren veel te klein, zeker als je bedenkt dat huurders keer op keer dubbel worden gepakt: de huurverhogingen voor de sociale huursector vormen één grote oplichterszaak, immers de huurverhogingen worden berekend op basis van de prijsverhoging in het jaar daarvoor, terwijl het leeuwendeel van die prijsverhoging wordt gevormd door de huurverhoging in dat jaar (!!!); onbegrijpelijk dat niemand dat inziet en men zich zo schunnig laat uitkleden…… Dit jaar is dan weliswaar een uitzondering, maar zelfs tijdens de bankencrisis die zeker tot 2016 heeft aangehouden (voor het grootste deel van het volk) werden de huren jaarlijks op deze manier doorgevoerd…. 

Ook vorig jaar toen zovelen in de onderlaag financieel werden getroffen door de Coronacrisis had D66 minister en kwaadaardigheid Ollongren het gore lef een fikse huurverhoging door te voeren, hoger dan de 6 jaar daarvoor!!! (waarbij ze zelfs een motie van de Eerste Kamer om de huren voor 2020 te bevriezen uiterst onbeschoft naast zich neerlegde……) 

Kortom Caitlin vergeet dat men tegenwoordig in verhouding tot vroegere perioden nog amper de straat opgaat, al waren de Black Lives Matter (BLM) demonstraties een gunstige uitzondering. Echter als je ziet dat de VS en Groot-Brittannië hebben gesteld een eerste aanval met kernwapens niet meer uit te sluiten, gevolgd door eenzelfde uitspraak van Rusland (waar westerse media en politici wel voor uit hun dak gingen!!), is het uiterst triest dat daar amper iemand voor de straat opging, iets dergelijks had in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw tot wereldwijde protesten geleid…….

Caitlin vraagt zich af waarom mensen zo achterdochtig zijn over de machinaties van de VS in de Hoorn van Afrika, terwijl het niet van geopolitiek belang is…. Een beetje dom van Caitlin, immers dat gebied is van groot economisch en daarmee van militair belang, immers vanuit dit gebied kan veel van de scheepvaart door het Suez kanaal en richting Zuid- en Midden-Afrika worden gecontroleerd, alsmede de olie- en gastankers uit Saoedi-Arabië en de andere Golfstaten…. Vandaar ook dat zelfs de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk de genocide steunen die door de Saoedische terreurcoalitie wordt uitgevoerd op de sjiitische bevolking van Jemen…. Waarbij men ook nog eens keihard liegt dat Iran de Houthi rebellen, de enige groep die het opneemt voor de sjiieten, militair zou steunen….. 

Naast het helpen handhaven van een zeeblokkade voor de gebieden die de Houthi’s in handen hebben (waardoor er een groot tekort is aan voedsel, water, medicijnen en brandstof voor medische hulpposten*), gaat de VS gaat zelfs af en aan met militairen aan land om tegen de Houthi’s te vechten, Houthi’s die in eerste instantie de soennitische terreurorganisaties ISIS en Al Qaida bevochten en dat met succes, juist dat was de reden waarom Saoedi-Arabië (S-A) de opgestapte president Al-Hadi dwong om zijn ambt weer op te nemen, zodat hij S-A te hulp kon roepen….. (en S-A zogenaamd legitiem tekeer kan gaan in Jemen…) Het is dan ook een enorme schande dat de EU en haar lidstaten de door de S-A geïnstalleerde junta steunen, wat in feite niets anders is dan steun voor de genocide die plaatsvindt in Jemen, een genocide die intussen aan meer dan 500.000 mensen het leven heeft gekost……

De zogenaamde president van Jemen, Abd Rabbuh Mansur Al-Hadi, ofwel de juntaleider van Jemen, was ook degene die ISIS en Al Qaida onderdak verschafte in Jemen, waarna deze groepen zich te buiten gingen aan moordpartijen in Jemen, de reden waarom de Houthi’s in opstand kwamen…… Onbegrijpelijk dan ook dat het westen deze opperploert en in feite oorlogsmisdadiger erkent als president van Jemen…..

Lees het artikel van Caitlin, waarin ze verder ingaat op de situatie in de VS, democratie, kapitalisme en de demonisering van China, terwijl de zogenaamde mensenrechtenschendingen die in dat land plaats zouden vinden, niet in de schaduw kunnen staan van wat de VS flikt en dat niet alleen in eigen land, maar over een groot deel van de wereld……

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

What If They Staged A Cuba Uprising And Nobody Came? Notes From The Edge Of The Narrative Matrix

 by Caitlin Johnstone


Listen to a reading of this article:

The US staging a domestic uprising in Cuba and no one showing up for it reminds me of that old saying “What if they had a war, and nobody came?”

So
much of what the US empire used to do covertly through the CIA it now
just does openly. Says a lot about how much more effective its narrative
control has gotten over the years.

The CIA used to infiltrate the media, now spooks openly do punditry for mainstream news outlets.

The CIA used to oust governments covertly, now the NED openly funds subversion.

The CIA used to stage uprisings, now the empire just says HEY WE’RE GONNA START SOME PROTESTS IN CUBA!

If
anti-government protests were proportionate to a government’s actual
malfeasance, Washington DC would be completely inoperable 365 days a
year because its streets would be continuously packed with millions of
demonstrators.

Why are people suspicious of US behavior in the Horn of Africa? It’s not like it’s in an extremely geostrategically crucial location or anything.


US
interventionism always makes things worse and never makes them better.
This one self-evident fact should make headlines like these impossible
and the fact that it doesn’t is an indication of how propagandized the
populace is:

Human Rights Watch Watcher

@queeralamode

Worth noting that the corporate media is hard at work manufacturing consent for US intervention in Ethiopia:

Image 

9:44 PM · Nov 16, 2021

1.4K likes

38 replies

Socialism
leads to government waste and inefficiency, unlike our current system
which wastes half of all food produced, leaves more homes empty than
there are homeless people, and sees clothing manufacturers destroy
billions worth of excess inventory so poor people can’t wear it.

Capitalism is so good at eliminating scarcity that it has to artificially create it to survive.

If
you think Glenn Greenwald is a Trumper or Joe Rogan is a fascist it’s
because you’ve disappeared as far into your own ideological anus as
people who think Biden is a Marxist. You can disagree with someone
without making them the extreme opposite of everything you value.

 

If
I wanted to crush socialism and anti-imperialism in the most powerful
nation in the world I’d train Democrats to believe being on the left
means shrieking about Trump all the time and train Republicans that the
left means forcing your son to wear a dress at kill whitey class.

It’s
weird how much of left discourse is about obscure sectarian
disagreements instead of like hey we don’t have the numbers to
accomplish literally anything and we should probably try and do
something about that.

Criticize
Beijing’s Xinjiang policies all you want, but its deradicalization
campaign was indisputably infinitely less draconian than the western
“war on terror” which has killed millions and displaced tens of millions since 9/11.

And now it’s winding down,
while the US empire’s “war on terror” has been continually expanding.
These two things are not equal. They’re not even comparable. The US and
its allies are indisputably far, far worse.

The Associated Press

@AP

The barbed wire is almost gone. So are the armored personnel carriers. Young Uyghur men are back on the streets. Beijing is slackening its grip on Xinjiang after a brutal mass detention campaign, but fear remains pervasive.


Terror & tourism: Xinjiang eases its grip, but fear remains

XINJIANG, China (AP) — The razor wire that once ringed public buildings in China’s far northwestern Xinjiang region is nearly all gone. Gone, too, are the middle school uniforms in military camoufl…

apnews.com

12:29 PM · Oct 10, 2021

1.2K likes

514 replies

 

All
the western hand-wringing about Muslims in China is worse than
hypocritical; it’s a joke. The US empire pretending to care about
Muslims is like Exxon-Mobil pretending to care about the environment.

Healthy
people want power to be proportionate to responsibility; the more your
actions affect others, the more accountable you must be. Unhealthy
people want power without responsibility; they want maximum power but
want all culpability offloaded onto the collective. We are ruled by very
unhealthy people.

We’re
in this strange human soup full of billions of people, pesticides, all
kinds of radiation, vaccines, drugs, food additives, petrochemicals and
other artificial substances and we have no idea what it’s doing to us in
the long term. It’s a worldwide biochemical improvisation.

People
are tripping on mRNA vaccines right now because they’re the newest
addition to the soup, but there’s all kinds of stuff happening in this
weird improvisation we’re all mushing ourselves around in and we don’t
understand how it will all dance together at all.

And
we also don’t know what’s happening with our dying biosphere, our
plunge into dystopia, our flirtation with nuclear war, our unsustainable
systems and our collapsing empire. We don’t know where any of this is
all headed. And, from a certain point of view, it’s quite beautiful.

______________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | November 18, 2021 at 1:05 am | Tags: capitalism, china, cia, Cuba, narrative matrix, Xinjiang
| Categories: Article
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Nk

Comment    See all comments

==================================

* De Saoedische terreurcoalitie (Verenigde Arabische Emiraten >> VAE, Egypte en Saoedi-Arabië) heeft ook op land blokkades ingericht voor de Houthi gebieden en heeft daarnaast zo ongeveer alle ziekenhuizen in dat gebied gebombardeerd, inclusief een Artsen Zonder Grenzen (MSF) ziekenhuis voor de behandeling van cholera, een ziekte die al aan zovelen het leven heeft gekost, voordat dit nieuwe ziekenhuis in gebruik kon worden genomen werd het platgegooid door die terreurcoalitie….. Overigens had die terreurcoalitie al 3 keer eerder een Artsejn Zonder Grenzen ziekenhuis gebombardeerd, zie: Saoedische terreurcoalitie bombardeerde de afgelopen 3 maanden, 3 ziekenhuizen van Artsen zonder Grenzen…….’

———————————————-

Zie ook: ‘Cuba: regering wordt door VS en EU opgeroepen te luisteren naar het opstandige volk‘ (en zie de links in dat bericht)

De virtuele oorlog van de VS media en politiek tegen Cuba

Havana-syndroom: de manier om aantasting van de hersenen door Ruslands president te voorkomen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS blokkade van Cuba is een zware schending van mensenrechten en misdaad tegen de menselijkheid……

New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)
(een bericht dat volkomen toepasbaar is op Cuba) Ook uiterst belangrijk als het om de sancties tegen andere landen gaat,
immers de sancties van de VS zijn altijd unilateraal en daarmee
illegaal!! (waarbij de VS valse redenen zoekt om deze te legitimeren)

Senator Rick Scott (vriend van Trump) wil sancties voor landen die i.v.m. het Coronavirus medische hulp krijgen van Cuba‘ (hoe psychopathisch ziek in je bol moet je zijn??)

Joe Biden: VS mengt zich nooit in verkiezingen in andere landen…… ha! ha! ha! ha! ha!
(en dan is Venezuela het spreekwoordelijke puntje van de ijsberg aan
bemoeienissen van de VS met verkiezingen elders…..) zie wat dat
betreft ook:

Republikeinse en Democratische senatoren proberen de verkiezingen in Venezuela te saboteren

Human
Rights Watch liegt er weer eens op los: moedige Cubaanse artsen die
o.a. het Coronavirus elders bestrijden zouden slaven zijn
‘ (augustus 2020)

VS legt nog meer sancties op aan de bevolking van Venezuela, Cuba en Nicaragua‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Cuba na Castro en…. de media tijdens en na Castro‘ (7 mei 2019)

Gert Oostindie met ongezouten Castro kritiek op de landelijke ‘nieuws en actualiteitenzender……’‘ (2016 >> OVT moest en zou Castro nog een keer natrappen…..)

Fidel Castro 13 augustus 1926 – 25 november 2016

Gert Oostindië met zijn deskundige mening over Cuba….‘ (2015)

Venezuela: geen westerse media aandacht voor proces tegen een geheim agent van de VS‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Venezuela)

De VS heeft de meest agressieve regering

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN
(een bericht uit 2019, zie de video’s in dat bericht en zie ook de
links in dat bericht naar oudere artikelen over Venezuela, die nog even
actueel zijn)

———————————-

Wat betreft de voortgaande genocide in Jemen zie o.a.: ‘De drone-oorlogen van Joe Biden: de oorlog in Afghanistan en de genocide in Jemen zullen nog lang voortduren…..‘ (en zie de links in dat bericht!!) wat betreft de oorlog in Afghanistan een misser van jouw Azijnpisser, hoewel…??

Saoedische ambassadeur bij VN geeft Iran schuld van genocide in Jemen‘ Het gore lef!!

BBC: Houthi rebellen veroorzakers honger in Jemen……..‘ (en zie de links in dat bericht!!) Een ronduit smerige propagandaleugen….. 

Pentagon: nieuwe geheime operatie voor steun aan Saoedische coalitie die genocide uitvoert in Jemen……

VN bespreekt humanitaire hulp aan Jemen met bewind in Teheran; voorts: hoe de Saoediërs en de VS Jemen vernietigen

Yemen Be Damned, Pompeo Doubles Down on US Support for Saudi Arabia

Trump administratie staat op het punt de Houthi’s in Jemen op de terreurlijst te zetten…….

Saoedi-Arabië begaat oorlogsmisdaden, een bericht over de verzwegen oorlog in Jemen……

BBC leugens, ofwel ‘fake news’ over de smerige oorlog tegen het volk van Jemen……

Alan Johnston (BBC): de cholera uitbraak in Jemen is te danken aan de burgeroorlog…… AUW!!

Jemenitische rebellen en Iran slachtoffer van internationale leugens, aanvankelijk zelfs uit VN burelen……..

Giro 555: honger en oorlog in Jemen: waarom worden Saoedi-Arabië, de VSen GB niet aan de paal genageld wegens enorme oorlogsmisdaden???

Ambassadeur Jemen steunt Saoedi-Arabië en daarmee Al Qaida en IS……..

Ploumen en Saoedische koning (dictator) geven geld voor humanitaire hulp in Jemen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!SCHANDE!!!

Laatste update op 30 juni 2022.

COVID-19: Rutte zegt problemen te hebben met het overbrengen van de boodschap zich aan de basismaatregelen te houden….. Hoe is het mogelijk….

Beste bezoeker, het was vanmorgen weer eens zover: de koffie droop van m’n ruiten toen ik tijdens het ontbijt op BNR (rond 8.15 u.) hoorde dat Rutte heeft gezegd dat het hem niet lukt om aan het volk over te brengen dat men zich aan de basismaatregelen moet houden. Daarbij versprak hij zich ook nog door te stellen dat wanneer men zich aan de basismaatregelen houdt alle andere maatregelen niet nodig zouden zijn, dus het kapot wassen van je handen en afstand houden, plus de andere maatregelen, aldus BNR’s ‘politiek verslaggever’ Thomas van Groningen (ha! ha! de man is een enorme sufferd). 

Hier de basismaatregelen zoals verwoord door de overheid:

De basisregels helpen om besmetting van jezelf en anderen met het
coronavirus te voorkomen. Ook als u al gevaccineerd bent. Als we onze
handen wassen, afstand houden, testen en thuisblijven bij klachten, en
zorgen voor voldoende frisse lucht, worden minder mensen besmet

Hier de link naar het PDF-document met de volledige Corona basismaatregelen Waarin o.a. ook wordt gemeld dat je in je elleboog moet niesen >> men denkt blijkbaar dat het grootste deel van de bevolking te dom is om te begrijpen wat een elleboogholte is, immers niesen in je elleboog is ten enenmale onmogelijk.  

Voldoende frisse lucht? Neem de scholen in de steden die zijn uitermate
slecht geventileerd en ramen open kan vaak niet vanwege de grote
luchtvervuiling……. Luchtvervuiling waar Rutte zich al helemaal nooit iets van heeft
aangetrokken, ondanks dat daar jaarlijks rond de 18.000 mensen aan
overlijden, niet maanden maar jaren eerder, plus een groot aantal
kinderen dat door diezelfde vervuiling jaarlijks long- en luchtwegklachten oploopt, bovendien zorgt
die vervuiling voor psychische aandoeningen bij kinderen, zo heeft men een
paar jaar geleden na langdurig onderzoek ontdekt…..*

Gezien de hysterie rond COVID en de maatregelen die daar al tegen zijn genomen, is
het een schande dat de opvolgende kabinetten amper of niets hebben
gedaan tegen de enorme luchtvervuiling, waar Nederland in de EU ook nog
eens tot de landen behoort met de slechtste luchtkwaliteit……. De overheid liegt zelfs over het aantal slachtoffers dat overlijdt ten gevolge van jarenlange inademing van vuile lucht, vooral door autoverkeer, al zijn ook bepaalde industrieën daarvoor verantwoordelijk neem Tata Steel….. Volgens de overheid gaat het om ‘nog geen’ 10.000 doden op jaarbasis…..**

Als Rutte stelt dat met het volgen van de basismaatregelen de andere Coronamaatregelen niet nodig zouden zijn geweest, geeft hij in feite aan dat COVID-19 geen A-lijst besmettelijke ziekte is maar een zware griep….*** Opvallend vreemd dan ook dat het RIVM, een ziekte als ebola en dengue (vallend onder virale hemorragische koorts), als even gevaarlijk ziet als COVID-19, terwijl die twee ziekten minstens 20 keer zo dodelijk zijn dan COVID…….

Rutte zou eerlijk moeten zijn en moeten zeggen dat de maatregelen nodig zijn (althans meegaand in zijn wezenloze en leugenachtige denkbeelden) daar het IC personeel amper 350 IC patiënten kan handelen, niet zo vreemd daar sinds de Coronavirus uitbraak al 27.000 verpleegkundigen zijn opgestapt en dit geeft ten overvloede nog eens aan dat de IC bedden amper overbevolkt zijn….. Dit terwijl al zo vaak opgemerkt op deze plek het demissionaire kabinet weigert om meer IC capaciteit te creëren, verpleegkundigen beter te betalen en te zorgen voor meer intensivisten….. Oh ja en tot slot wat dit betreft: al in 2016 werd het kabinet Rutte2 (en daarmee Rutte 3) door de AIVD en MIVD gewaarschuwd dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, de reden: te weinig IC bedden en verpleegkundigen!!! Toch zijn die kabinetten doorgegaan met bezuinigen op de zorg en het toestemming geven aan de grote verzekeraars om nog meer ziekenhuizen te sluiten!!

Het lukt Rutte dis niet om e.e.a over te brengen aan het volk waaraan hij zou hebben toegevoegd dat hij wordt bijgestaan door de beste communicatie-experts die Nederland heeft…….

Hé Rutte, vind je het gek dat men niet naar jou luistert, je was vanaf het kabinet Rutte 1 vooral goed in het volk voorliegen….. Hoe wil jij als aartsleugenaar het volk geloof in jouw woorden bijbrengen, inderdaad dat kunnen zelfs de beste communicatie-experts niet!!! (bovendien heb je vooral de grote onderlaag keer op keer in de portemonnee gepakt met je waardeloze afbraakkabinetten en heb je zoals gezegd onverantwoord bezuinigd op de zorg, dat geldt ook voor de toestemming van jou en je afbraakkabinetten om ziekenhuizen te sluiten…..)

Wat een zootje mensen…….

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

*   Zie:  Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

**   Zie o.a.: Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ De bewering van 13 maanden klopt niet, dat zijn er veel meer!!

*** Zie:  Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn‘ De video die oorspronkelijk in het artikel was te zien is
gecensureerd, tja je wilt natuurlijk niet dat de bevolking begrijpt
hoezeer men werd en wordt belazerd…… De artsen hebben uiteraard aan het kortste eind getrokken, wat nog eens extra benadrukt dat we geen onafhankelijke rechtspraak hebben in ons land……

———————————————-

Zie ook: ‘COVID-19: AstraZeneca
schendt belofte geen winst te maken op door publiek gesubsidieerd
vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen
‘ Onder andere met aandacht voor de ‘betrouwbaarheid’ van de grote farmaceuten die de Coronavaccins maken.

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts

Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

 ‘COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha! 

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar

Besmette gevaccineerden houden ‘gewoon’ toegang tot openbare gelegenheden

Coronavirus: geen epidemiologische basis voor een Coronapaspoort‘ (!!!!)

Schaf het Coronatoegangsbewijs af

Coronavirus: belangrijke punten en vragen van een leek over de grote tegenstrijdigheden aangaande het virus en het vaccin

Coronavirus: Duits parlement wil dat niet gevaccineerden financieel worden gechanteerd: geen uitkering bij ziekte of quarantaine‘ (en reken maar dat men ook hier dergelijke maatregelen zal invoeren!!)

Coronavirus: Shell overweegt verplichte vaccinatie werknemers niet om gezondheidsredenen maar puur winstgedreven

COVID-19 booster goed voor de aandelen en dat is nog maar het begin aldus Money & Markets‘ en zie wat dat betreft ook:

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….
Terwijl dit bedrijf als andere vaccinmakers, minstens 1 miljard dollar
aan subsidie kreeg voor de ontwikkeling van het vaccin…..
 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (ook van belang gezien de internationale schreeuw om maatregelen tegen ongevaccineerden….)

Coronavirus: een officier van justitie die terug wil naar normaal en censuur op Linkedin na vragen van een bezorgde burger

COVID-19:
Gezondheidsraad houdt zich niet aan de regels van de Raad van Europa:
discriminatie van niet-gevaccineerden is verboden
‘ (!!!!)

Coronavirus: paniek over de Deltavariant is onterecht en zwaar overdreven‘ (!!!!)
De
bezuinigingen op de gezondheidszorg zijn de
reden voor de
Coronamaatregelen, die werden immers genomen daar er te weinig
ziekenhuisbedden, IC bedden en verpleegkundigen waren. Zoals eerder in
dit blog al gemeld: het aantal
verpleegkundigen is als de IC- en andere ziekenhuisbedden sterk teruggelopen door wanbeleid van
de afbraakkabinetten Rutte 1, 2 en 3, bij aantreden van Rutte 1 waren er
nog 2.200 IC bedden, dit was tot de uitbraak van het virus in 2020
bezuinigd tot 1.100 bedden……. De AIVD en MIVD waarschuwden in 2016 Rutte 2 en daarmee
Rutte 3 juist voor de tekorten aan IC bedden, vepleegkundigen
en specialisten, mocht er een pandemie uitbreken…… Dus als je sterk
bent
benadeeld door de Coronamaatregelen, weet je wie hiervoor
verantwoordelijk zijn!! Het demissionaire kabinet Rutte 3 en de partijen
die dit kabinet vertegenwoordigen hebben onlangs schunnig genoeg
besloten dat er geen
extra IC bedden bijkomen, hetzelfde geldt voor intensivisten en
verpleegkundigen….. Zie: ‘
Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie
(!!!!)

Met COVID-19 besmette zorgmedewerkers mogen ondanks symptomen gewoon doorwerken…….

Coronavirus: Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze lopen…..‘ (ha! ha! ha! ha! ha!) (en zie de reactie onder dat bericht)

COVID-19 vaccins en
de bijwerkingen ‘die zijn te verwaarlozen’: een les van Pierre Capel,
emeritus hoogleraar besmettingsleer en immunologie

COVID-19: gezonde mensen maken elkaar niet ziek

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Astra
Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig
voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch
wel, uhhhh…..

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge
Het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden….. Weet je
nog: CDA ‘minister’ de Jonge en dansen met Janssen….? (ongelofelijk
dat deze zwaar disfunctionerende blunderkont nog steeds ministertje van
Volksgezondheid mag spelen!! Wat overigens ook geldt voor VVD premier
Rutte en CDA minister Grapperhaus, waar de laatste bewezen zelf niet
gelooft in Coronamaatregelen!!)

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!) 

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!) Dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest
moet maar zien……

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!
(intussen 9 september 2020 spreekt men al over een derde en wellicht
vierde injectie, met jaarlijkse herhalingen als bij de griepprik…..)

——————————————–

Wat betreft het vertrouwen van de farmaceuten in het vaccin: Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ Van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen op de korte, de middellange en lange termijn, een eis die is ingewilligd door ieder land waarin westerse vaccins worden verspreid……

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

——————————————– 

Aangaande schending van burger- en mensenrechten door Coronamaatregelen zie ook: ‘Duterte
(president Filipijnen) laat overtreders Coronalockdown vermoorden door
politie, de hoogste tijd voor sancties tegen deze bloedige fascist en
zijn regering
‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. naar
meer artikelen over schending van burger- en mensenrechten door
Coronamaatregelen, ook in ons land!!
)

——————————————-

Het
grote aantal mensen dat kampt met
psychische problemen door de Coronacrisis, heeft een fikse toename laten
zien t.o.v.
vorig jaar en toen was al sprake van een toename vergeleken met 2019
(dat
geldt overigens ook voor
kinderen….)…. Benieuwd ook hoeveel mensen
zijn overleden doordat de ‘gewone zorg’ werd afgeschaald in
ziekenhuizen, in feite ook slachtoffers van het virus, maar dan vanwege
de maatregelen en het onbeschoft bezuinigen op de zorg door de
kabinetten Rutte 1, 2
en 3…… Zo zijn er onder deze kabinetten maar liefst 1.100 IC bedden
wegbezuinigd, van 2.200 van de 1.100…… (al hoorde ik afgelopen week
[het was bij de toevoeging van deze tekst 15 september 2021] dat er feitelijk nog maar 900 IC bedden
zijn in ons land…..) Schandelijk genoeg wensen de regeringspartijen
van het
demissionaire kabinet geen extra IC bedden te creëren en gaat men gewoon
door met het bezuinigen op de zorg, terwijl de mensen- en burgerrechten
schendende Coronamaatregelen juist
werden genomen daar er te weinig IC bedden, ziekenhuisbedden en
verpleegkundigen waren…….. Overigens zijn die regeringspartijen tegen het aantrekken van extra verpleegkundig personeel en
intensivisten…. Zie de al eerder weergegeven link: Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie
‘ (een schande van enorme proporties!!)

——————————-———–

Wat betreft de PCR test (‘de beste test’ die zou worden gebruikt): PCR test in VS meer en meer onder vuur, ook de FDA en CDC willen ermee stoppen‘ En zie de volgende links over deze test en die op antilichamen:

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (een artikel van Mario Ortiz Buijsse)

Killing
off the PCR Test would go a long way to “solving” the “casedemic” and
offer Biden and his pals a positive talking point for voters

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘ 

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(
!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

—————————

Dan nog wat informatie over de griepprik: ‘De farmaceuten en de griepprik
(28 november 2010) Onder andere over een onderzoek waaruit blijkt dat
de griepprik waardeloos is, dit onderzoek is daarna verboden daar het
onethisch zou zijn…… ‘Onethisch’ daar men een groep wel met het
griepvaccin heeft ingeënt en een andere groep een placebo toediende…..
Uiteraard vooral ‘onethisch’ daar de uitkomst negatief was voor de grote
farmaceuten die zich scheel verdienen aan de griepvaccins en voor de
politici-lobbyisten die zich als volksvertegenwoordiger vooral inzetten
voor dit soort (grote) bedrijven, al gaf men deze reden niet op toen men stelde dat
het onderzoek ‘onethisch’ was…… SCHANDE!!! (!!!!)

Zie wat de Spaanse Griep betreft: ‘Vaccinatie tegen Spaanse Griep: miljoenen doden

Nog maar eens de opmerking dat veel teksten bij de links en de links zelf voor een groot deel zijn overgenomen van andere berichten.

Polen en de door Wit-Rusland (Belarus) gestuurde vluchtelingen

Al weken is de situatie aan de Wit-Russische / Poolse grens reden voor de reguliere westerse media en politiek om Wit-Rusland (Belarus) en haar dictator Loekasjenko te demoniseren. Loekasjenko zou op grote schaal vliegtuigen naar Irak hebben gestuurd om daar vluchtelingen op te halen, telkens weer spreekt men van duizenden vluchtelingen die in niemandsland tussen Polen en Wit-Rusland de bossen zouden bevolken.

Vreemd genoeg hebben degenen die over duizenden vluchtelingen spreken deze zelf niet gezien, alles is van horen zeggen daar de autoriteiten aan beide zijden geen zin hebben in pottenkijkers of het nu gaat om journalisten dan wel vluchtelingenorganisaties….. (westerse journalisten kregen ‘toch al geen’ toegang tot Wit-Rusland)

Eén uitzondering: op 9 november jl. hoorde ik een vrouwelijke arts van Artsen zonder Grenzen (MSF) vertellen dat ze een paar weken eerder vluchtelingen had bezocht in dat niemandsland, waar ze zegge en schrijve 13 vluchtelingen had gesproken. Over grotere groepen kon ook zij niets vertellen, daar ze deze simpelweg niet had gezien, maar ze was ervan overtuigd dat het verhaal klopt en alweer op basis van horen zeggen…..

Migranten bij de Bruzgi-grensovergang tussen Polen en Belarus, 15 November 2021.Migranten bij de Bruzgi-grensovergang tussen Polen en Belarus, 15 November 2021. © EPA/Oksana Manchuk/Belta Handout    Foto bij het AD artikel: ‘Nieuwe sancties EU tegen Belarus, Litouwen bang voor ‘Poolse toestanden’ aan eigen grens‘ (wel sancties tegen Wit-Rusland, maar niet tegen Polen…..)

Op 10 november was het de beurt aan Standpunt NL op Radio1 om een fikse stinkende duit in de zak te doen, ook daar louter verhalen van horen zeggen waar men zich kwaad om maakte en ja hoor, in de studio een kwast die Rusland de schuld gaf van het e.e.a……. De Poolse regering werd vreemd genoeg uit de wind gehouden, hoewel ‘vreemd genoeg?’ Het is maar zelden dat men de Poolse regering inhumaan handelen verwijt als het gaat om de bewuste vluchtelingen….. Oh, ‘nu bega ik alweer een fout’ immers men noemt deze mensen, als degenen die hun leven wagen in de Middellandse Zee, ‘migranten’, alsof ze geen reden hebben hun moederland te ontvluchten…… 

Vluchten veelal als gevolg van het in brand steken van  de lont in kruitvat Midden-Oosten en van landen in Afrika door westerse manipulaties en illegale oorlogen (illegaal: zonder VN resolutie), met de VS als hoofddader en met de hulp van Europese NAVO-lidstaten als Nederland….. Deze oorlogen hebben alleen deze eeuw al aan meer dan 5 miljoen mensen het leven gekost, ofwel die werden vermoord in die illegale oorlogen…..

Op 11 november was het de beurt aan de levend geworden BNR rollade Bernard Hammelburg, deze kwast stelde rond 8.16 u. op die zender dat ook Rusland vluchtelingen uit Afghanistan en Iran ophaalt en ze bij Wit-Rusland over de grens duwt, welke fantast hem dat had ingefluisterd werd me niet duidelijk, maar de figuur verzint met grote regelmaat zelf de grootste onzin, althans als hij bij uitzondering niet anderen citeert, wat hij eerder zelf al eens toegaf….. (het viel me nog mee dat hij Putin niet noemde als degene die de vluchtelingen de grens over zou hebben geduwd) Dat was blijkbaar niet genoeg fantasie voor één dag, vandaar dat hij meldde dat Rusland een dag eerder ‘atoombommenwerpers’ boven Wit-Rusland had laten vliegen, dat zou de NAVO op scherp hebben gezet (waarschijnlijk was dat ook de bron)…… ha! ha! ha! ha! ha! 

Toen de fascistische psychopaat Trump in het Witte Huis zat heeft deze de B-52 bommenwerpers weer van stal gehaald en die vliegen nu af en aan met kernwapens aan boord over de wereld, continu moeten deze massavernietigingswapens in de lucht zijn zodat de militairen aan boord meteen kunnen reageren als China of Rusland een aanval met kernwapens zou plegen op de VS…….. Ook al een zaak die Biden niet terug heeft gedraaid en deze oorlogsmisdadiger is ook van mening dat de VS het recht heeft om als eerste kernwapens in te zetten, al was hij daar al mede verantwoordelijk voor toen hij als vicepresident diende onder Nobelprijs voor de Vrede winnaar Obama en deze als president het kernwapen opwaardeerde van afschrikkingswapen tot eerste aanvalswapen……… Bij dit alles moet nog opgemerkt worden dat alleen de VS ooit het atoomwapen tegen burgers heeft ingezet en niet Rusland of China!!

Terug naar de vluchtelingen: ik hoorde op dezelfde dag, dus 11 november jl. dat ook Europarlementariërs niet welkom zijn aan de Poolse grens met Wit-Rusland, waarover nitwit Gert Jan Hahn, de ‘Oost-Europa deskundige’ (ha! ha! ha!) van BNR later nog stelde dat er een week eerder één Europarlementariër aan deze grens was geweest. Waarschijnlijk was dit ook van horen zeggen, zoals zowat alles wat Hahn vertelt van anderen komt, want deze parlementariër is niet te vinden op het internet en wellicht bedoelde hij de arts van MSF….. Wel is het een feit dat zelfs EU politici niet welkom zijn aan de Poolse grens en ik moet zeggen dat het EU politici zijn die nog met kritiek komen op de manier van behandeling die de Poolse militairen gebruiken tegen de vluchtelingen, door het terug te duwen in ‘niemandsland’ (in feite Pools grondgebied dat voor even tot niemand behoort…..)….

Het is ronduit schandalig dat regeringen, alsook het demissionaire afbraakkabinet Rutte 3, niet constant Polen onder druk zetten om de vluchtelingen toe te laten, er zijn minstens een paar honderd vluchtelingen in het bewuste gebied en de kans dat er meerdere mensen zullen overlijden vanwege de kou, gebrek aan voor de temperaturen passend onderdak en aan warm voedsel komt met het uur dichterbij…..

Op 11 november hoorde ik in BNR’s Big 5 grootlobbyist voor de NAVO, VS en in het groot: het militair-industrieel complex, Hubert Smeets, die een persoonlijke koude oorlog voert tegen Rusland. Uiteraard moest hij Rusland nog even de schuld geven voor alles wat er de laatste 20 jaar fout is gegaan op de wereld, zo zou niet de VS maar Rusland de boel in het Midden-Oosten hebben gedestabiliseerd….. ha! ha! ha! ha! Wat een sukkel, als je jezelf Rusland deskundige noemt moet je toch ook kunnen zien dat juist de VS de lont in het Midden-Oosten heeft aangestoken, uiteraard met Israël op de bijrijdersstoel, bewijzen te over, neem alleen al de duizenden officiële documenten van de VS in WikiLeaks…….. 

Smeets stelde op een gegeven moment dat Rusland ook de oorlog in Oost-Oekraïne was begonnen, om dat even later te herstellen met de woorden dat Rusland de boel daar op scherp had gesteld…… Je mag er nu toch wel van uitgaan dat een Rusland deskundige zo langzamerhand wel zou moeten weten dat de VS de opstand, het schieten op mensen op het Maidanplein in Kiev en de staatsgreep tegen de democratisch gekozen president Janoekovytsj op poten heeft gezet, de boel heeft geregisseerd en heeft betaald met 4 miljard dollar…… Het kan niet anders dan Smeets moet hiervan op de hoogte zijn, daaruit volgt dan de ‘vraag’ hoe door en door verrot hij wel niet moet zijn dat hij met opzet de ene leugen na de andere herhaalt…… Ongelofelijk ook dat het presentatieschaap niet één kritische vraag stelde….. Heb de uitzending niet af kunnen luisteren, werd kotsmisselijk van de leugens, terwijl de woorden van Smeets over de VS doen vermoeden (althans als je totaal niet op de hoogte bent van de politiek en het nieuws), dat het wel moet gaan om een geweldige staat die vrede en democratie nastreeft….. Je weet wel de leugen die men in de VS (plus in de westerse media en politiek) blijft herhalen, zelfs als er weer een vreselijke oorlogsmisdaad van VS militairen bekend wordt gemaakt………

Hoorde met een ‘half oor’ hoe BBC HardTalk Pawel Jablonski, de Poolse staatssecretaris van BuZa te gast had, presentator Zeinab Badawi sprak met deze schoft en ‘uiteraard’ ging het vooral om de ruzie van Polen met de EU, je weet wel de ingreep van de Poolse regering in de rechterlijke macht…. Nog even kwamen de vluchtelingen voorbij, waarover Jablonski stelde dat het Rode Kruis en journalisten niet welkom zijn daar er journalisten waren geweest die de door Polen opgerichte versperringen hadden neergehaald en hadden gezegd dat er geen grenzen horen te zijn….. Weet niet wie die journalisten waren, als het verhaal al klopt, immers we kunnen het toch niet nagaan, maar als dat daadwerkelijk journalisten waren, kwamen ze zeker niet van de westerse reguliere media!!

Kortom de Poolse regering speelt ook hier een zeer kwalijke rol en heeft er alle behoefte aan om ruzie te schoppen met Wit-Rusland en op die manier met Rusland, dat ze ook van alles en nog wat beschuldigen…… Het zal zeker te maken hebben met het feit dat Rusland de Nordstream 2 (NS2) pijpleiding in gebruik heeft genomen en Rusland zo de doorvoer van gas door Polen kan ontwijken, een doorvoer die in het verleden meermaals door Polen is misbruikt om druk uit te oefenen op Rusland en zo bijvoorbeeld de prijs voor het door haar gebruikte Russische gas zo laag mogelijk te houden, waarbij zelfs werd gedreigd deze leiding af te sluiten als Rusland niet danste naar de pijpen van Polen…… 

De totaal mislukte politicus met een zware stank van corruptie en een geschiedenis van disfunctioneren, de schoft die mede met Rosenthal de ontwikkelingshulp (en later door PvdA leeghoofd Ploumen) naar god hielp >> Ben Knapen die voor het CDA ministertje van BuZa mag spelen huilde ook mee in het koor van de wolven (een belediging voor deze wondermooie dieren, mijn excuus). Afgelopen zaterdag was deze hufter te horen in MAX ‘Nieuwsweekend’ waar hij liet weten dat hij de toestand aan de Pools / Wit-Russische grens van een ongekende onbeschoftheid vindt getuigen….. Uiteraard doelde hij niet op Polen, maar op Wit-Rusland….. Terwijl hij zelf voor de illegale oorlogen was tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië, een houding die in verre niet kan worden afgedaan met het woord onbeschoft. maar als ronduit zwaar misdadig, ja zelfs als misdaad tegen de menselijkheid……

Onbegrijpelijk dat men zo’n grote bek heeft over Loekasjenko en Wit-Rusland terwijl het totale aantal vluchtelingen sterk wordt overdreven, althans ik kan het niet anders zien, zeker als de weinige beelden van het Poolse leger ziet, kan het hooguit om enkele honderden vluchtelingen gaan…… Polen wordt meestal ontzien door de media en politiek als het gaat over deze vluchtelingen en met geen woord spreekt men over de enorme leugens voor het niet willen opnemen van vluchtelingen uit Irak, Syrië en Libië, landen die door het westen in een oorlog werden gestort, terwijl men de vluchtelingen uit die landen de toegang tot de EU ontzegt…… Dat laatste is zelfs de reden dat de Turkse psychopathische dictator Erdogan de EU onder druk kan zetten…….  Schande!!

Zag vanmorgen op Twitter dat er een ‘shitstorm’ is losgebroken over een video van het Poolse leger, waarin te zien is dat een een paar vluchtelingen proberen de prikkeldraad versperring te slechten en de militairen bekogelen met stenen…. Direct gevolgd door commentaar van fascisten dat dit dus de migranten zijn waar men zoveel mededogen mee heeft en dat Polen groot gelijk heeft met het tegenhouden van deze mensen en Polen beter een muur kan bouwen……. (dezelfde figuren die ook tegen de Muur waren die door de Sovjet-Unie werd gebouwd, om het vluchten van burgers tegen te gaan…..) Ik weet niet hoe deze fascisten zich zouden voelen als ze al weken aan de grens staan en in de kou moeten zien te overleven, terwijl het land waardoor ze de EU in willen trekken hen al heeft bewerkt met traangas, pepperspray en waterkanonnen (en dat in de barre kou!!), maar ik denk niet dat ze de Poolse militairen zouden belonen met meegebrachte snoepjes en dankzegging voor de behandeling die ze zouden ontvangen, een behandeling die de vluchtelingen aan de Poolse grens nu krijgen….

Ach ja, fascisten, psychopaten die elke empathie met anderen missen en in feite bang zijn voor vreemdelingen, een angst die ze aanzet tot haat en demonisering van vreemden, ofwel xenofobische psychopaten van de eerste orde…….

Zie ook: ‘Havana-syndroom: de manier om aantasting van de hersenen door Ruslands president te voorkomen

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

NAVO akkoord met plan tegen groeiende Russische dreiging, ofwel: NAVO bereidt zich voor op oorlog‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland

Kaping Ryanair toestel zorgt voor hypocriete hysterie: waar was de verontwaardiging toen het toestel van de Boliviaanse president werd gedwongen te landen in West-Europa

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen Wit-Rusland

EU sprak over sancties tegen Wit-Rusland, terwijl men Brazilië en Saoedi-Arabië laat begaan met het uitvoeren van genocides‘ Het westen propt de reli-fascistische staat Saoedi-Arabië nog
steeds vol met wapens, óók Nederland; moet je nagaan….. (en zie de
links in dat bericht, bijvoorbeeld de link die verwijst naar een
artikel over nog steeds bestaande slavernij in de VS!!) 

VS steun voor 20 dictators‘ Dictators die braaf doen wat de VS verlangt…….

VS en Oekraïne spelen een smerig spel in Wit-Rusland

Dear mister Putin pleas cut Russian ties with Belarus‘ Dom van mij, immers Wit-Rusland is van groot strategisch belang voor
Rusland en de VS, ik had moeten inzetten op een breuk met Loekasjenko.

Helga Salemon ‘met zéééér wijze woorden’ over Loekasjenko en de verkiezingen in Wit-Rusland, met de nadruk op Rusland‘ Zie ook de links in dat bericht voor meer anti-Russische propaganda leugens van Salemon

NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….‘ (!!!!)

NAVO is ‘vredesorganisatie’ als je ‘secretaris-generaal’ Jens Stoltenberg moet geloven: ‘geen kernraketten in Europa’

Aanslag
op Navalny wekt (zonder bewijs) woede in westen, terwijl door Trump
toegegeven moorden stilte opleveren in datzelfde westen

(zie de links in dat bericht naar meer berichten over het Navalny
sprookje >> een blootstelling aan novitsjok is ten allen tijde
zonder meer dodelijk!!!)

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..
‘ En dan de volgende (!!!):

VS generaal steunt een preventieve aanval met kernwapens 

Oorlogspropaganda tegen China loopt de spuigaten uit in Australië

In het westen wordt China meer en meer afgeschilderd als een agressieve natie die niet terugdeinst voor oorlog tegen het westen, deze zonder meer anti-Chinese propaganda viert vooral hoogtij in de VS, Australië en Groot-Brittannië en wel zo zeer dat deze landen een speciaal tegen China gericht militair pact hebben gesloten: AUKUS…..

Echter je kan er donder op zeggen dat ook in de rest van het westen de propaganda tegen China zal worden opgevoerd, neem alleen al de schunnige beschuldigingen tegen China van VS zetbaas voor de NAVO, opperploert en leugenaar de luxe Jens Stoltenberg……. Echter ook in ons land wordt deze propaganda en oorlogshitserij tegen China opgevoerd, zo hoor je op de nationale radiozenders Radio1 en BNR regelmatig rechtse denktanks als Clingendael en het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS) gesteund door ex-militairen of zelfs dienstdoende militairen (beiden [ex-] hogere officieren) tekeergaan tegen China, alsof dat land ten eerste aan de Noordzee grenst en ten tweede alsof China als de VS en haar NAVO-partners deze eeuw al vier illegale oorlogen is begonnen, oorlogen waarin al meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord…… (overigens is de VS, de grote tegenstander van China, al in meerdere oorlogen verwikkeld, oorlogen in andere Afrikaanse landen dan Libië, dat de VS en haar NAVO-partners vele decennia naar het verleden hebben teruggebombardeerd en hebben leeggestolen, zodat dat eens rijkste land van Afrika tot de armste behoort en er in feite nog steeds oorlog wordt gevoerd overigens heeft de VS [CIA] de opstand in Libië georganiseerd, geregisseerd en betaald….)

Schande hoe de reguliere westerse media zonder enige kritiek oorlogshitsers aan het woord laten en daarmee in feite al steun betuigen aan figuren die denken dat een ‘beperkte kernoorlog’ is te winnen…….

Caitlin Johnstone, woonachtig in Australië richt zich echter meer op de situatie daar en als je haar artikel leest is wat men hier over China zegt niets vergeleken met waar men in Australië mee wordt bestookt en bang gemaakt door media, (pro-oorlogsvoering) denktanks en door een oorlogsmisdadiger als Jim “The Butcher of Fallujah” Molan (Fallujah >> Irak*, Ap.), een voormalige generaal-majoor van het Australische leger…. De bevolking daar wordt zonder blikken of blozen verteld dat wanneer China Taiwan aanvalt omdat het terecht vindt dat dit eiland deel uitmaakt van China, Australië het volgende doel zal zijn…… En je weet het waarschijnlijk wel: herhaal dit soort leugens zoveel mogelijk en het grootste deel van het volk gelooft het en staat met wat toegevoegde leugens vervolgens zelfs achter het beginnen van een oorlog tegen China, NB een kernwapenstaat…..

Het meest smerige is wel dat men steeds vaker meer geld voor ‘defensie’ eist, terwijl alleen militaire oefeningen al een enorme berg geld opslurpen…… Militaire oefeningen langs de westgrenzen en territoriale wateren van Rusland en China, waar die langs de grenzen van Rusland al bijna het hele jaar doorgaan, de manier om Rusland te demoniseren en te tarten, terwijl ook dat land in tegenstelling tot de VS en haar NAVO-partners geen oorlogen begint, of het moet uit humanitaire overwegingen zijn dat het land bijvoorbeeld een minderheid in Georgië te hulp schoot, toen deze werd aangevallen door het leger van dat land….. Door de westerse media afgedaan als een oorlog van Rusland tegen Georgië…… De westerse media doen dan zoals gezegd ook braaf mee aan de oorlogshitserij van de VS en stellen dat Rusland een groot gevaar is voor de wereldvrede, waarbij men alle leugens van de VS, de NAVO en denktanks herhaalt en schandelijk genoeg angst zaait bij het publiek….. 

Neem ook de leugen dat Rusland De Krim heeft geannexeerd, iedereen die er een paar uur lezen insteekt kan weten dat dit een wel heel smerige leugen is en dat de bevolking van De Krim, als de oorspronkelijke, zich in een door internationale waarnemers als eerlijk en goed beoordeeld referendum heeft aangesloten bij Rusland. De bevolking van De Krim deed dit daar de door haar democratisch gekozen president Janoekovytsj werd afgezet na een ook hier door de VS (met 4 miljard dollar) betaalde, georganiseerde en geregisseerde opstand, waarna de VS de zwaar corrupte neonazi Porosjenko als ‘president’ (lees: juntaleider) heeft aangesteld……. Deze figuur is intussen opgestapt en nu is duidelijk dat hij en z’n neonazi maten het land hebben leeggeroofd, maar daarvoor is totaal geen belangstelling in de westerse media……. (dat was overigens al bekend voordat Porosjenko aftrad als president, ook dat hij bijvoorbeeld een paar bankrekeningen heeft in Nederland….)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

(Voor de video’s in de Twitterberichten, klik op de afbeelding, daarna wel weer een pagina teruggaan om de rest van dit bericht te kunnen lezen)

Australian War Propaganda Keeps Getting Crazier


by Caitlin Johnstone

60 Minutes Australia has churned out yet another fearmongering war propaganda piece
on China, this one so ham-fisted in its call to beef up ADF military
spending that it goes so far as to run a brazen advertisement for an
actual Australian weapons manufacturer.

This round of psychological conformity-making features Australian former major general Jim “The Butcher of Fallujah
Molan saying that in three to ten years a war will be fought against
China over Taiwan and that Australians are going to have to fight in
that war to prevent a future Chinese invasion of the land down under. He
argues Australia will need to greatly increase its military spending in
order to accomplish this, because it can’t be certain the United States
will protect it from Chinese aggression.

“Australia
is monstrously vulnerable at the moment; we have this naive faith that
American military power is infinite, and it’s not,” says Molan, who is a
contributor to government/arms industry-funded think tanks Lowy Institute and Australian Strategic Policy Institute (ASPI).

Carl Zha

@CarlZha

Extremely normal day in Aussie media

Image

318 Retweets

41 Quote Tweets

3,185 Likes

 

60 Minutes Australia

@60Mins

“The next war is not going to be 10 or 20 years away. It’s going to be in the next three to 10 years.”

Former major general @JimMolan fears the nuclear submarines Australia will acquire through the AUKUS pact will come far too late to protect us. #60Mins

Copy Video Address

10:59 AM · Nov 14, 2021

13 Likes

21 Replies

Copy link to Tweet

Decrying
what he calls “panda huggers” (meaning people who aren’t China hawks),
Molan claims that “the Chinese Communist Party’s aim is to be dominant
in this region and perhaps dominant in the world.” Asked when war might
break out, he claims “Given the power that they have in their military
they could act any time from now on, and that’s what frightens me more
than anything.”

“The
next war is not going to be ten or twenty years away, it’s going to be
in the next three to ten years,” Molan asserts. “My estimate is that in a
serious fight the Australian Defense Force only has enough missiles for
days. This is not going to be resolved in days. And of course we’re not
big enough. We should expand the defense force significantly… We
should fund defense now based on our assessment of the national security
strategy which is based on the war that we want to win.”

“In short do you think Australia needs to prepare for war tomorrow?” the interviewer asks Molan.

“Absolutely,” he replies.

Molan
makes the ridiculous argument that if Australia does not to commit to
defending Taiwan from the mainland then it won’t be long before they can
expect a Chinese invasion at home, as though there’s any line that
could be drawn between the resolution to a decades-old Chinese civil war
and China deciding to invade a random continent full of white
foreigners thousands of miles away.

“Suppose
we said okay Taiwan you’re on your own up there and the Chinese snapped
it up, and the Chinese started looking around the world and they might
snap up other liberal democracies like Australia,” Molan argues. “And we
might then turn to America and say America well could you give us a bit
of a hand here? And the Americans might say what we said to Taiwan.
Where do you draw the line? This situation that is developing now is an
existential threat to Australia as a liberal democracy.”

60 Minutes Australia

@60Mins

It’s early days yet, but increasingly, cheap autonomous drones are being viewed as a key to modern warfare – particularly for nations like Australia. #60Mins

10:57 AM · Nov 14, 2021

4 Likes

4 Replies

Copy link to Tweet

 

Incredibly,
the 60 Minutes segment then plunges into several minutes of blatant
advertising for Australian defense technology company Defendtex which manufactures weaponized drones
designed to be used in clusters, saying such systems could handily be
used to defeat China militarily in a cost-effective manner.

The segment also promotes bare-faced lies which have become commonplace in anti-China propaganda, repeating the false claim
that Chinese fighter planes have been “breaching Taiwanese airspace”
and repeating a mistranslation of comments by Xi Jinping which it used in a previous anti-China segment made to sound more aggressive than they actually were.

This segment follows a cartoonishly hysterical fear porn piece on China put out by the same program this past September which featured Australian Strategic Policy Institute ghouls insisting that Australians must be prepared to fight and die in defense of Taiwan and that a Chinese invasion of Australia is a very real threat. That 60 Minutes segment was preceded by an equally crazy one in May which branded New Zealand “New Xi-Land” for refusing to perfectly align with US dictates on one small foreign policy issue.

Daniel Dumbrill

@DanielDumbrill

Brian Berletic & Carl Zha and I got together for a late call last night and we did a screening/reaction video on 60 Minuites Australia’s new war with China special. Here is an excerpt.

Full video here: youtu.be/od6Js490cWI

4:51 PM · Sep 25, 2021

540 Likes

27 Replies

Copy link to Tweet 

 

To
be perfectly clear, there is no evidence of any kind that China will
ever have any interest in an unprovoked attack on Australia, much less
an invasion, and attempts to tie that imaginary nonsense threat to
Beijing’s interest in an island right off its coast which calls itself
the Republic of China are absurd.

As we’ve discussed previously, anyone who’d support entering into a war against China over Taiwan is a crazy idiot.
In the unfortunate event that tensions between Beijing and Taipei
cannot be resolved peacefully in the future there is no justification
whatsoever for the US and its allies to enter into a world war between
nuclear powers to determine who governs Taiwan. The cost-to-benefit
ratio in a conflict which would easily kill tens of millions and could
lead to the deaths of billions if it goes nuclear makes such a war very, very, very
far from being worth entering into, especially since there’s no actual
evidence that Beijing has any interest in attacking nations it doesn’t
see as Chinese territory.

There’s
so much propaganda going toward generating China hysteria in westerners
generally and Australians in particular, and it’s been depressingly
successful toward that end. Watching these mass-scale psyops take
control of people’s minds one after another has been like watching a
zombie outbreak in real time; people’s critical thinking faculties just
fall out their ears and then all of a sudden they’re all about cranking
up military spending and sending other people’s kids off to die
defending US interests in some island.

Please don’t become a zombie. Keep your brain. Stay conscious.

____________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | November 16, 2021 at 1:58 am | Tags: 60 minutes, Australia, china, military, propaganda, war
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Nx

Comment    See all comments

========================================

* Zie o.a.: ‘BBC World Service met geschiedvervalsing over strijd in Iraaks Fallujah‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Fallujah en Aleppo, twee belegerde steden, een opvallend verschil in berichtgeving door de reguliere media………

Fallujah een ‘vergeten’ bloedbad

————————————-

Voorts zie: ‘US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

IS (en andere terreurgroepen) gebruikten minstens 52 keer chemische wapens in Syrië en Irak……‘ Terreurgroepen die door het westen werden en worden gesteund en worden aangeduid als ‘gematigde rebellen‘, zoals de strijders van ISIS die in Syrië, nu nog worden gesteund en beschermd door Turkije en de VS……

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken……

Christian militia leader: Coalition jets didn’t target ISIS convoys fleeing Mosul to Syria

Syrië: Vlaamse pater roept op niet langer de westerse anti-Syrië propaganda te geloven! 

Syrië, de vuile oorlog en alles wat u niet zou moeten weten. Een boek van Tim Anderson‘ en zie ook deel 2:

Syrië, de leugens die u op de mouw worden gespeld….. Ofwel: Syrië, de vuile oorlog en…….. deel 2 

Mosul, een verslag van Hans Jaap Melissen (uiteraard ’embedded’ en in kevlar!) buiten die stad…..

Helga Salemon mag volk opzetten tegen Rusland bij ‘onafhankelijke’ NOS….. Liegen dat het gedrukt staat!!

————————————–

Wat betreft denktanks zie o.a.: ‘‘Nieuws’ gebaseerd op corrupte ‘think tanks’ is niets anders dan propaganda

Bellingcat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!
En dan durft Bellingcat te beweren dat het een onafhankelijk orgaan is;
ach dat zegt genoeg over dit smerige propagandaorgaan dat wordt
geroemd in de reguliere westerse media….. (en dat zegt op haar beurt
weer genoeg over die zogenaamde onafhankelijke media!!)

————————————

Hier nog een paar voorbeelden van grootschalige VS terreur: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ Tot het jaar 2000, daar zijn er deze eeuw nog eens meer dan 5 miljoen aan toegevoegd >> zie:

De illegale oorlogen van de VS deze eeuw hebben niet 2,5 miljoen levens gekost, maar minstens 5 miljoen

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

Heb direct onder dit bericht ook het label ‘WOIII’ toegevoegd dat staat voor de Derde Wereldoorlog, die zeker zal uitbreken als het Westen ingrijpt, mocht China Taiwan heroveren……

Ahold Delhaize wil eerder klimaatneutraal zijn: greenwashing op ‘hoog niveau’

DeBeurs.nl kwam afgelopen vrijdag met het bericht dat Ahold Delhaize onder topgraaier Frans Muller (goed voor een jaarinkomen van 20 miljoen euro, terwijl het personeel wordt uitgebuit en voor de extra inzet in 2020 de schandelijke fooi kreeg van € 25,00) eerder dan gepland klimaatneutraal wil zijn en dat ‘geheel toevallig’ op officieel de laatste dag van COP26 (die overigens ook afgelopen zaterdag nog plaatsvond, om de valse punt op de i van klimaat te zetten…..)…… 

Niet later dan het jaar 2040 wil Ahold de uitstoot naar nul hebben gebracht en bijna ‘nog sterker’: in 2050 wil Ahold dat haar leveranciers de boel klimaatneutraal uitvoeren….. ha! ha! ha! ha! ha! De smerige bedriegers, als je je bedrijf wilt groenwassen (greenwashing) moet je op z’n laatst in 2030 de uitstoot naar nul hebben gebracht, nee beter nog in 2025, immers zoals vele deskundigen al hebben uitgerekend en waar zelfs steun voor bestaat bij leden van het IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) is als we nu de boel drastisch om zouden kunnen gooien (en dat is onmogelijk) de wereldtemperatuur alsnog de 1,5 graad Celsius aan het eind van deze eeuw ver zal overschrijden, sterker nog: dat zal al rond 2050 het geval zijn…… 

Terwijl een opwarming van de wereldtemperatuur met een halve graad Celsius al zal leiden tot de dood van 150 miljoen mensen, daarbij vergeleken kan COVID-19 niet eens in de schaduw staan, terwijl men daar honderden miljarden aan heeft verspild, wordt er maar mondjesmaat geld uitgegeven aan maatregelen tegen de klimaatverandering……

Ahold komt met een mooi praatje terwijl het al heel lang niets doet tegen het gebruik van palmolie en zelfs de leugens van Unilever steunt dat de palmolie die het gebruikt duurzaam is, totaal onmogelijk: alleen palmolie die niet geoogst wordt is duurzaam, daar elk gebruik van palmolie anderen aanzet om oerwoud in de fik te steken en daar zelf een palmolieplantage te beginnen….. Voorts misschien wel belangrijker voor een grootgrutter: de gezondheid van de klanten, immers palmolie is slecht voor het lichaam en in het grootste aantal levensmiddelen van zowel Albert Heijn (AH) als Unilever is palmolie verwerkt….. 

Dan is er nog het enorme gebruik van plastic dat AH gebruikt voor haar producten, waarom heeft AH daar niet al lang fiks op bezuinigd, ik bedoel de kennis over het gebruik van plastic en wat dit doet met het milieu is bepaald niet van vandaag of gisteren…… 

Het voorgaande is nog maar het topje van de smeltende ijsberg, terwijl een belofte vandaag gedaan voor een jaartal ver in de toekomst, allesbehalve een garantie is dat die wordt nagekomen, voorbeelden te over…… Daarnaast moet nog vermeld worden dat als er nu één groep is die naast politici totaal onbetrouwbaar is, het wel de top is van de grote bedrijven…… (neem ook de beloften gedaan door bedrijven op de mislukte klimaattop van Parijs*) Met een vroom gezicht stellen ze het beste met de mensheid voor te hebben, terwijl de praktijk het tegenovergestelde laat zien……

Neem ook de smerige spotjes van Koninklijke Shell, als je deze spotjes moet geloven is Shell een bedrijf dat voorziet in duurzame energie*, terwijl het bedrijf nog steeds dik investeert in de winning van olie en gas (zelfs als dit uit schalie-gesteente moet worden gewonnen…..) Zo maakte Shell fiks reclame in Groot-Brittannië voor de deelname aan een windmolenpark in de Noordzee in de territoriale wateren van Schotland, wat Shell er niet bij vertelde is dat het een vergunning van de regering Johnson kreeg voor het winnen olie in Schotse wateren en dat vlak naast een kwetsbaar zeereservaat, waar o.a. een bijzondere soort mosselen is te vinden, die een paar honderd jaar oud kunnen worden….. Dubbel gevaar voor dat reservaat, niet alleen door een eventuele ramp met het boorplatform, maar ook daar de olie zal worden afgevoerd met een pijpleiding naar het vaste land, een pijpleiding die dwars door dat reservaat zal lopen……. (en zoals je wellicht weet: elke pijpleiding gaat lekken, niet zelden al in het eerste jaar na ingebruikname…..)

Shell maakte vanmorgen bekend dat wanneer de aandeelhouders akkoord gaan, het bedrijf een puur Engels bedrijf zal worden, waarbij de top van het bedrijf in Groot-Brittannië (GB) zal worden geconcentreerd…… Het is wel duidelijk dat Shell dit doet daar de Britse klimaatmaatregelen een zwakke afspiegeling zullen zijn van die de EU hanteert en zal hanteren (en waaraan Nederlandse bedrijven zich hebben te houden), bovendien zal GB het bedrijf minder belasten dan een land als Nederland dat al fiks onder vuur ligt vanwege de grote belastingontduikers die hier de belastingen in eigen land ontduiken, zelfs Griekse bedrijven doen dat en deden dat al voor de bankencrisis, die het Griekse volk zoveel ellende bracht…… PvdA schoft Dijsselbloem wist dat terwijl hij het Griekse volk uitmaakte voor uitvreters die investeringen uit ons deel van Europa op de pof kregen van banken en andere financiële instellingen…. Dat laatste was dan ook een dikke leugen, dus dat het Griekse volk de miljarden steun van de EU kreeg, dit geld ging linea recta naar de kluizen van de banken en andere financiële instellingen in Noordwest-Europa, instellingen die uiterst misdadig handelden met hun kredietverlening aan corrupte Griekse politici en daar niet voor werden gestraft……

De stap van Shell zal het koningshuis goed uitkomen, immers deze is grootaandeelhouder van ‘Koninklijke Shell’, waardoor dat ‘koninklijk’ uit de naam zal verdwijnen en de kritiek van een aantal mensen in Nederland zal verstommen, kritiek als dat het koningshuis grootaandeelhouder is in de vernietiging van ons aller thuis, de aarde……. (weet je nog de vrome woorden van destijds koningin Beatrix over het kwetsbare milieu en de dreigende klimaatverandering??) Als ik me niet vergis heeft dikkop koning W.A. hetzelfde ook al een paar keer gedaan……

Terug naar Albert Heijn, de aandeelhouders van dat bedrijf zijn blij met wat Ahold beloofde en de koers ging dan ook flink omhoog en je weet het hè? Als er een groep mensen is die schijt heeft aan de klimaatverandering en het milieu zijn het wel de grote aandeelhouders, ofwel ook zij zien de woorden van de CEO van Ahold als greenwashing (groenwasserij), woorden waarmee de gewone klant van AH zand in de ogen wordt gestrooid, maar dat het bedrijf een groene uitstraling moet geven en bij genoeg herhalen van de valse boodschap zoals ook Shell dat doet, gelooft het grootste deel van het publiek deze leugens………..

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Ahold Delhaize wil eerder klimaatneutraal zijn

Door ABM Financial News
op 12 november 2021 09:10
| Views: 2.822

Ahold Delhaize wil eerder klimaatneutraal zijn
Beeld: Ahold Delhaize

(ABM FN-Dow Jones) Ahold Delhaize heeft de doelstelling om
volledig klimaatneutraal te zijn naar voren geschoven. Dit maakte de
supermarktketen vrijdag bekend.

Ahold wil niet later dan 2040 de uitstoot uit activiteiten naar nul
krijgen. Als tussenstap moet de uitstoot van de activiteiten van eigen
merken met 50 procent zijn teruggedrongen tegen 2030.

Uiterlijk tegen 2050 moeten ook de aanvoerketen, producten en diensten klimaatneutraal zijn.

Bron: ABM Financial News

====================================

* Zie o.a.:  Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie

Ajax en PSV hebben lak aan bloedige slavernij in Qatar: WK Voetbal 2022…..‘ Ook Shell werkt mee aan de bouw van de stadions…

Shell:
greenwashing door dit bedrijf ten overvloede nog eens door de mand
gevallen >> bedrijf steunt klimaatsceptische lobbygroep

Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta

Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

—————————————-

Zie voorts: ‘COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..‘ En zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. COP26.

Hoe is het mogelijk dat men niet massaal in opstand komt waar zovelen worden getroffen door rampen en nalatig, fout regeringsbeleid

COP26: één grote
oplichterij om de wereldbevolking zand in de ogen te strooien, o.a.
misbruikt om met de vieze vingers naar Rusland en China te wijzen

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

————————————-

 Wat betreft Ahold zie: ‘Albert Heijn geeft door Coronacrisis oververmoeid personeel een fooi van € 25,– en de aandeelhouders 220 miljoen…….

Wouter Kolk van AH Delhaize houdt personeel ‘nauwlettend in de gaten…’

Albert Heijn let op haar kleintjes…….

Dick Boer (Ahold): “We verwennen de klant………” ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ondervoeding in Groot-Brittannië met 10.000 gevallen gestegen sinds Tories aan bewind zijn

Al onder Labour werd er honger geleden in Groot-Brittannië (GB) en lag het aantal gevallen van ondervoeding in het laatste jaar dat Labour aan de macht was op ruim meer dan 4.000 gevallen, mensen die door honger te weinig voedingsstoffen binnenkregen en daardoor ziek werden….. Let wel: dat was onder Labour dat als links werd gezien (wat de partij onder opperploert Keir Starmer al helemaal niet meer is….)…..

Zoals te verwachten was is het aantal gevallen van ondervoeding onder het inhumane neoliberale beleid van hare kwaadaardigheid May en de psychopathische idioot Boris Johnson gestegen tot boven de 10.000…… 

In het bericht van Metro over deze zaak stelt de schrijver van het hieronder opgenomen artikel ook al over een verdubbeling van het aantal scheurbuik gevallen, een ziekte die ontstaat door een langdurig gebrek aan vitamine-C (een ziekte die in feite behoort tot een ver verleden, zoals zeelui die hier veelvuldig door werden getroffen ten tijde van de westerse kolonisatie van het ‘verre oosten’), waarbij de schrijver Jen Mills meldt dat het nog een relatief laag aantal is……. Het is dat het zo triest is, anders zou je je kapotlachen, immers hoe is het in godsnaam mogelijk dat anno 2021 nog mensen lijden aan scheurbuik en dat in een relatief rijk land, waar men miljarden in een donkere put heeft gelazerd voor de Coronacrisis en de illegale oorlogen van de VS waaraan dit land deelnam en neemt….

Dagelijks gaan in GB rond de 4 miljoen kinderen met honger naar school, daar krijgen ze hun ontbijt, de ouders krijgen geen extra toelage, daar deze niet zou worden gebruikt voor de kinderen….. (inhumaan en schofterig neoliberalisme in optima forma….) Ouders die voor een groot deel werkloos zijn, ofwel die een zo laag betaalde baan hebben dat ze er onmogelijk van rond kunnen komen en het is dan ook wel duidelijk dat juist deze mensen ondervoeding en zelfs scheurbuik oplopen, al zullen er ongetwijfeld ook veel arme alleenstaanden tussen zitten….. 

Welgestelde bekende Britten willen nog wel eens een bak geld geven om kinderen op school te kunnen voeden, zodat ze ‘s avonds niet met honger naar bed hoeven te gaan……. Alsof we terug zijn in de tijden van schrijver Charles Dickens……

Overigens ook in Nederland gaan heel veel kinderen hongerig naar school, kinderen uit achterstandsbuurten, of van gebroken gezinnen waar één of beide ouders eigenlijk geen middelen hebben om hun kind zelfstandig te kunnen voeden en kleden….. Moet je nagaan: deze ellende in Nederland, terwijl we 4 jaar lang een kabinet hebben gehad met 2 christelijke partijen: CDA en ChristenUnie, een kabinet gesteund door de ‘christenbroeders’ van de SGP, deze partij en de ChristenUnie zijn anti-abortus, maar als de kinderen er dan zijn hebben ze geen zin om daar wat voor te doen, zie wat dat betreft ook de ellende met de jeugdzorg die vorige week weer eens de media haalde…… Advocaat Richard Korver maakte zich flink pissig over het feit dat ouders met klachten slechts 5 punten naar voren mogen brengen (in hun klacht), dit is het gevolg van advies dat de zwaar tekortschietende Belastingdienst (zie het kinderopvangtoeslagschandaal) gaf aan Jeugdzorg Nederland, dit nog naast het feit dat ouders die klagen worden weggezet als niet goed zorgend voor hun kinderen, ze zouden meer aandacht voor zichzelf hebben >> een zeer schandelijke en uiterst valse zienswijze!!! 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Malnutrition doubles to over 10,000 cases under Tory rule

 

 

A photo of Boris Johnson overlaid on top of an image from a food bank 

Last year, more than 2.5 million emergency food parcels were given out in the UK (Picture: PA/Getty/SWNS)

Cases of malnutrition have almost doubled in the decade since the Conservatives came to power in 2010.

In the 2010/2011 financial year, people were treated in hospital 4,657 times for the condition.

By the most recent year, 2020/2021, this had risen to 10,109.

Statistics compiled by the NHS also show that cases of the
Victorian disease scurvy, which comes from a lack of Vitamin C, have
also doubled – although the figures are still relatively low.

Hospital treatments for the deficiency rose from 82 in 2010/11 to 171 in 2020/21.

However, during the same time period, cases of rickets (a
condition that affects bone development in children and is often caused
by a lack of calcium or Vitamin D) fell from 566 to 391.

The statistics do not include the cause of a patient’s malnutrition or deficiency.

A volunteer sorts food at the Ringcross Foodbank, in north London, where vension from wild deer, which normally would have gone to some of the finest restaurants in the country, is distributed. The deer population has risen to over 2 million during lockdown, the highest level in over 1,000 years, largely as a result of restaurant closures. Picture date: Wednesday March 3, 2021. PA Photo. See PA story SOCIAL Venison. Photo credit should read: Kirsty O'Connor/PA Wire

A volunteer sorts food at the Ringcross Foodbank in north London (Picture: PA)

This
means that it could be due to a poor diet with not enough access to
vitamins and other nutrients but it may also be due to a physiological
problem such as an inability to absorb nutrients normally, or another
disease affecting the patient’s ability to feed normally.

The figures
include people first treated for these conditions, as well as those who
were initially admitted to hospital for a different reason. They may
include instances of the same person being treated in hospital more than
once.

In the decade since the Conservatives took power, the use of food banks in the UK has rocketed.

For the year 2009/2010, the year before David Cameron won
the election in 2010, The Trussell Trust provided 40,898 emergency three
day food parcels.

In 2020/21, approximately 2.5 million parcels were given out in the UK – over 600 thousand more than the previous year.

The charity said this was a 33% increase on the previous year, with 980,000 of the food parcels going to children.

Compared to this time five years ago, need for food banks in their network has increased by 128%, they said.

These figures do not show the full scale of food bank use in
the UK, as they only look at the roughly 1,300 operated by the charity
and do not take into account parcels given out by more than 1,000 other
food banks operating independently from them.

After the Budget last month, the charity’s Garry Lemon
criticised Tory policies especially the £20 a week cut to Universal
Credit from October 6 which he called a ‘devastating blow’ to millions
now ‘facing impossible decisions, struggling to put food on the table or
heat their homes’.

He
called for urgent investment in longer-term local welfare support and
‘a stronger social security system for everyone who needs it this winter
and beyond’.

The Conservatives have defended the £20 benefit reduction,
saying the increase was introduced during the coronavirus pandemic and
was always intended to be temporary.

Shadow Health Secretary Jonathan Ashworth said the figures
on the increase in malnutrition and scurvy treatment were ‘a shameful
verdict on a decade of Conservative government’.

He said: ‘Poverty makes you ill and illness often traps you in poverty.

‘Tackling the causes of ill health and inequalities is central to Labour’s health plan.’

Get in touch with our news team by emailing us at webnews@metro.co.uk.

For more stories like this, check our news page.

===========================================

Zie voor de situatie in GB: ‘Keir Starmer (‘Labour leider’) aan de paal genageld door opstappende Labour politicus

Keir Starmer, Labourleider, is een neoliberale marionet van premier Boris Johnson

Aantal daklozen in Groot-Brittannië onder Tory bewind meer dan verdubbeld‘ (!!!!)

Kinderen in kwetsbare situaties lopen een grote kans zieke volwassenen te worden

Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen‘ En dan zijn kinderen en volwassenen die honger lijden in GB……

Groot-Brittannië: het minimumloon, armoede en honger‘ 

VN beschuldigt Lib Dems in GB van een inhumaan bezuinigingsprogramma dat miljoenen mensen en kinderen heeft getroffen

De
heksenjacht in de Labour Party nadat Jeremy Corbyn wegens
‘antisemitisme’ werd geroyeerd: zelfs Joodse Labourpolitici worden uit
de partij gezet
‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde)

Labourpolitici in oorlog met elkaar: de antisemitisme leugen tegen Jeremy Corbyn die hem de verkiezingen kostte

Jeremy Corbyn uit Labour gezet op basis van antisemitisme leugen

Jackie
Walker, een joods journalist, spreekt over de met beschuldigingen van
antisemitisme gevoede heksenjacht op Labour en haarzelf
‘ Deze link vanwege de smaadcampagne tegen Jeremy Corbyn, een echt linkse politicus die zich inzet tegen de enorme armoede in GB en die door deze campagne de verkiezingen daar verloor…. (o.a. ‘met dank’ aan de zogenaamd onafhankelijke BBC en de NOS in ons land…..)

Jeremy Corbyn, de Britse Labourleider zal en moet vallen: hij neemt het op voor het arme deel van de bevolking

Gedreven politicus zet BBC presentator te kakken die Labour de schuld wilde geven van de armoede in GB

Honger in GB anno 2019: uitsterfbeleid voor werklozen en andere arme Britten >> velen krijgen geen voedselhulp

Britse kinderen lijden anno 2018 honger, vooral in de vakanties…….

BBC: Houthi rebellen veroorzakers honger in Jemen……..‘ En zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de genocide die in Jemen wordt uitgevoerd.

May (Britse premier) over aanslag in Manchester: onze waarden en manier van leven zullen zegevieren…….. 

————————————–

Zie voorts: ‘Rutte 2 zorgt ervoor
dat dagelijks zo’n 20.000 Nederlandse kinderen ondervoed, vuil en met
kapotte kleding naar school moeten……..
‘ (9 mei 2015 >> ofwel zelfs met de PvdA als regeringspartij…….)

Het Vergeten Kind >> kinderen die getraumatiseerd worden door de jeugdzorg >> teken de petitie ajb

Vijf dakloze jongeren krijgen als proef € 1.050,– per maand om hun leven weer ‘op de rails te krijgen’‘ (13 maart 2020) Ondanks dat deze proef een succes was, hoor je er niets meer over……. 

Schippers (VVD minister) hoofdverantwoordelijk voor chaos GGZ-jeugd en suïcides!‘ (8 juni 2017)

Asscher (PvdA minister): Roma en Sinti (Reizigers) ‘horen er niet bij…..’‘ (7 december 2016) Ondanks dat ook deze mensen als de Joden op grote schaal werden vermoord door de nazi’s en hun kinderen grote problemen hadden en nog steeds hebben anno 2021…..

Jeugdzorg: AKJ liegt over toegenomen aantal klachten…….‘ (24 augustus 2016)

Zwerfjongeren boot tijdens Gay Pride………‘ (1 augustus 2015)

Martin van Rijn over jeugdzorg: vrije keus voor die zorg is gegarandeerd……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (1 augustus 2015)

Teeven weet het beter: niets mis met de inspecties van jeugdgevangenissen………‘ (1 november 2014)

Jeugdzorg Nederland wil een éénhoofdig ouderlijk gezag‘ (7 mei 2014)

Jorritsma blij met jeugdzorg en uitkleden thuiszorg‘ (17 juli 2013) Waar de overheveling van de Jeugdzorg naar gemeenten niets anders was en is dan een smerige bezuiniging, die heel veel ellende heeft veroorzaakt!!

Commissie Samson over kindermisbruik in de jeugdzorg‘ (8 oktober 2012)

Thomas von der Dunk en de Arondéuslezing 2‘ (28 april 2011)