COVID-19: AstraZeneca schendt belofte geen winst te maken op door publiek gesubsidieerd vaccin en commentaar op de nieuwste maatregelen

We moeten de grote farmaceuten vertrouwen als het gaat om het door hen ontwikkelde vaccin tegen COVID-19, terwijl deze farmaceuten van de regeringen in landen waar hun vaccin wordt verspreid, hebben bedongen dat ze niet verantwoordelijk mogen worden gesteld voor ernstige bijwerkingen op de korte, middellange en lange termijn…. Waarom zou je nog vertrouwen hebben in de door deze bedrijven in noodtempo gefabriceerde vaccins, terwijl een normale testperiode gemiddeld 7 jaar tijd in beslag neemt…… 

Hiermee werd en wordt duidelijk gemaakt dat de gevaccineerden dienen als proefkonijn, zoals ook de toelatingen van de vaccins aangeven, deze zijn allen voorlopig toegekend…… De CEO van Pfizer was zo goed om er geen misverstand over te laten bestaan: hij stelde een aantal maanden geleden dat de gevaccineerden in Israël in feite proefkonijnen zijn*, dit daar men toen al een hoge vaccinatiegraad had behaald….. Uiteraard kan je niemand dwingen om als proefkonijn te dienen, het gaat in tegen de lichamelijke integriteit en is bovendien mensenrechtenschendend, iedereen zou het daar mee eens zijn geweest, althans als je dit voor de Coronavirusuitbraak had voorgesteld, echter nu schijnt men dit als de normaalste zaak van de wereld te zien……. Met ‘grote dank’ aan de reguliere (massa-) media, die zonder enige kritiek alle maatregelen steunen, zelfs als die elkaar tegenspreken……

Met de nieuwe maatregelen die het afbraakkabinet Rutte 3 heeft afgekondigd, worden de niet gevaccineerden in feite gedwongen een vaccinatie te nemen en reken maar dat men binnenkort de 2G maatregel zal invoeren, een nog ernstiger schending van mensenrechten en in feite chantage (zo meer over deze maatregel die alleen gevaccineerden en genezen mensen toestemming geeft deel te nemen aan het maatschappelijk leven in de breedste zin van het woord…..) In Oostenrijk is men al zo zot dat ongevaccineerden een voortdurende lockdown is opgelegd….. Schande!!

Echter er zijn meer redenen om de farmaceuten niet te vertrouwen en dat is niet in de laatste plaats vanwege het feit dat ze heel vette winsten maken op de vaccins, terwijl het onderzoek naar het vaccin in de meeste gevallen werd gesubsidieerd met vele miljarden aan belastinggeld en grote inspanningen van universiteiten, zoals het geval is met AstraZeneca dat samenwerkt met Oxford University en waar deze universiteit het meeste onderzoek heeft gedaan…… 

 

Pfizer heeft onderzoek laten doen naar haar vaccin, wat deze farmaceut er niet bij vertelde is dat het bedrijf zelf het onderzoek stuurde, dit kwam naderhand uit…..** Pfizer heeft zich geheel en al scheel verdiend aan het vaccin en durft nu met het door haar gestuurde onderzoek in de hand, keihard te pleiten voor een derde of ‘booster’ vaccin….. ha! ha! ha! ha! ha! Het gore lef!!

Nog een feit: farmaceuten hebben geen belang bij echte geneesmiddelen, dus middelen die je daadwerkelijk verlossen van een kwaal, immers daarmee ondergraaft zo’n bedrijf het eigen winstoogmerk: zoveel mogelijk verdienen en dat het liefst op een zo goedkoop mogelijk manier….. Farmaceuten kunnen een fiks aantal ziekten in arme landen de wereld uit helpen maar doen dat niet, daar ze alsnog flinke winsten willen behalen en daarom deze landen ofwel niet toestaan hun middel na te maken (met de dreiging dat de VS sancties zal nemen tegen zo’n land als men dat wel zou doen) dan wel door het middel te duur aan te bieden, zodat het middel niet gekocht kan worden voor de grote arme onderlaag in zo’n samenleving…… Daarmee maken de farmaceuten zich schuldig aan massamoord en zouden daarom vervolgd moeten worden door het Internationaal Strafhof (International Criminal Court >> ICC)

Dan zijn daar nog de leugens van de farmaceuten dat ze hun medicijnen wel duur moeten verkopen vanwege de ontwikkelingskosten (zoals al even aangegeven: in deze al helemaal belachelijk vanwege de enorme subsidies voor het fabriceren van een vaccin tegen COVID)….. Terwijl de kosten voor reclame en marketing die van de ontwikkeling van een medicijn met een gemiddelde factor van 30 overtreffen!!***

Gezien het voorgaande: waarom zou je in godsnaam welke farmaceut dan ook te vertrouwen??!!! 

Nee Azijnpisser: dan moet je de regering vertrouwen!! Oh ja en die vertelt altijd de waarheid, voert geen ad hoc beleid en schendt geen van haar geloften?? Zoals de belofte dat  wanneer meer dan 80% van de bevolking is gevaccineerd er geen maatregelen meer nodig zouden zijn?? Wel we zitten nu op 86% van het volk dat is gevaccineerd, waarom dan toch een lockdown?? Omdat nu blijkt dat dubbel gevaccineerden wel degelijk flink ziek kunnen worden en zelfs op de IC belanden?? Omdat dubbel gevaccineerden wel degelijk het virus kunnen doorgeven en daarbij even besmettelijk zijn als ongevaccineerden?? Waarom heeft de NB demissionaire regering, plus het grootste deel van de Tweede Kamer geweigerd om inzicht te geven in de ziekenhuisopnamen?? Wat is er tegen om te weten wie er in de ziekenhuizen liggen en of deze mensen wel of niet gevaccineerd zijn?? 

Het voorgaande terwijl CDA minister en oplichter de Jonge, het OMT plus het RIVM beweren dat het vooral om ongevaccineerden gaat……. Eén en ander is geweigerd daar de privacy in het geding zou komen….. ha! ha! ha! ha! ha! Alsof je de namen niet kan verwijderen, op andere gebieden hebben de Kamer en de regering geen bezwaar om met ziekenhuiscijfers te goochelen…… Hiermee voeden het kabinet Rutte 3 en de Kamer de complottheorie waarmee velen zullen zeggen dat er blijkbaar een heel groot aantal dubbel gevaccineerden in ziekenhuizen ligt, ook op de intensive care…… (iets wat waarschijnlijk ook zo is!!!)

Ben om het zacht te zeggen geen fan van de fascistische FVD en PVV, echter het is een schandaal dat de meeste partijen tegen de hieronder getoonde moties stemden…….. Openheid, zeker in het geval van een besmettelijke ziekte, waarvoor draconische maatregelen worden getroffen, is van groot belang en behoort juist tot een democratie, blijkbaar denken andere partijen hier anders over…… Met openheid kan je zelfs draagvlak voor maatregelen kweken….. Ongelofelijk!!!

Image 

Image 

Image

Het meest smerige is wel dat men continu de ongevaccineerden de schuld geeft van het aantal positieve testen, die men overigens ten onrechte besmettingen noemt, waarmee men haat zaait tegen en angst zaait voor deze groep, terwijl die groep zo klein is dat ie onmogelijk een bedreiging kan vormen voor de grote groep gevaccineerden, die elkaar tot nu toe fiks konden besmetten, immers eenmaal een QR-code (vaccinatiepaspoort) en men mocht overal naar binnen, zelfs snotterend en hoestend….. Er zijn zelfs virologen die stellen dat de 2G maatregel juist de ongevaccineerden beschermen:

                              Image

Niet voor niets dat men in Duitsland zich tegen de EU wetgeving heeft gekeerd en ongevaccineerden discrimineert maar nu met de 2G regel, dus alleen toegang tot het overgrote deel van het maatschappelijk leven als je ofwel gevaccineerd bent dan wel als je genezen bent van COVID-19, toch een extra beperking heeft gesteld: gevaccineerden en genezen mensen zouden alsnog een negatieve PCR test moeten kunnen tonen……. (terwijl de PCR test minstens voor 60% vals positieve uitslagen geeft >> ook dat nog….) 2G+ noemt men dat…. ha! ha! ha! ha! ha! De wereld op de kop en dan denkt men nog steeds serieus dat men het virus de wereld uit kan helpen, wat ten enenmale onmogelijk is, zoals nu ook wetenschappers in Nieuw-Zeeland en Australië hebben toegegeven…… COVID-19 is geen ziekte als de pokken die men heeft weten uit te roeien, COVID-19 is als het griepvirus en zal altijd de mens blijven vergezellen, zoals eerdere Coronavirussen…..

Update van 15 november 2021: lees de reacties van Anoniem onder dit bericht en zie tekst onder de link die deze gaf, waarin o.a. ‘een boodschap van koning Willem Alexander‘, beter bekend als prins pils, eindigend met: En hiermede bevelen Wij U in Godes
heilige bescherming. (blijkbaar dacht ik ten onrechte dat we in een seculiere maatschappij leefden…..) Eén ding is zeker er wordt nieuwe wetgeving door de Kamer gejaagd, waarmee het Coronapaspoort (QR-code) een legitiem karakter moet krijgen en waarmee de 2G regel kan worden ingevoerd…… Oh ja en uiteraard met bewoordigen als zou e.e.a. uit tijdelijke maatregelen bestaan…….. Blijkbaar heeft de indiener van deze ‘tijdelijke wetswijziging’, CDA plork de Jonge, minister van o.a. Volksgezondheid, lak aan EU wet- en regelgeving, immers daarin staat onder meer dat discriminatie van vaccinweigeraars is verboden……… (laten we dat onthouden als het waardeloze demissionaire kabinet of het aankomende kabinet Rutte 4 weer eens stelt dat men zich aan EU wet- en regelgeving moet houden!!)

Voorts nog een reactie van Pinterest die dit bericht zal verbergen, daar er desinformatie in zou staan….. Je verweren tegen een dergelijke censuur is volkomen zinloos, er zou niet eens op worden gereageerd door Pinterest. Wat ik in dit bericht schreef heeft niets met desinformatie te maken, het gaat immers om feiten…… Censuur anno 2021 in een ‘democratie’ en dan ook nog eens op oneigenlijke gronden…..

Over machtsmisbruik gesproken……..

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

 

A healthcare worker holds up an AstraZeneca vaccine. An illustrative image of a person holding a medical syringe and a
vaccine vial in front of the AstraZeneca logo on October 21, 2021 in
Edmonton, Alberta, Canada. (Photo: Artur Widak/NurPhoto via Getty
Images)

 

Outrage as AstraZeneca Ditches Pledge Not to Profit From Publicly Funded Vaccine

Jake Johnson

“AstraZeneca’s
decision to start profiting from Oxford University’s coronavirus
vaccine mid-pandemic shows the utter folly of giving away publicly
funded science to Big Pharma.”

 

 

The multinational pharmaceutical giant AstraZeneca drew immediate backlash Friday for announcing an end to its pledge not to profit from its publicly funded coronavirus vaccine until the end of the pandemic, which is still killing more than 7,000 people worldwide each day.

 

Developed in partnership with the University of Oxford, the
AstraZeneca vaccine was almost entirely financed by taxpayers and
charitable trusts, with just around 2% of the money coming from private industry.

Nick Dearden, director of the U.K.-based advocacy group Global Justice Now (GJN), said
in a statement that “AstraZeneca’s decision to start profiting from
Oxford University’s coronavirus vaccine mid-pandemic shows the utter
folly of giving away publicly funded science to Big Pharma.”

“The
non-profit pledge was never a gift to the world from a benevolent
company,” said Dearden. “It was the most Oxford could get from a
manufacturer playing hardball during a global health emergency. And
AstraZeneca has still refused to share the vaccine recipe with the
[World Health Organization >>> WHO], which would allow poorer countries to
manufacture it for themselves.”

“This moment was always going to
come—and it’s exactly why public health experts have demanded a waiver
of intellectual property on Covid-19 vaccines,” he continued.
“Corporations will always put profits first if you give them control
over who lives and who dies.”

In a press release
on Friday, AstraZeneca said it expects to “progressively transition the
vaccine to modest profitability as new orders are received.” The
company said the shot generated just over $1 billion in revenue in the
third quarter.

The Financial Times reported that AstraZeneca’s shot will “remain non-profit for developing countries,” but the company’s contract
with the University of Oxford gives it the ability to charge some
low-income nations higher prices once it decides the pandemic has ended.

Pascal Soriot, AstraZeneca’s CEO, claimed Friday that Covid-19 “is becoming endemic, which means we have to learn to live with it.”

The People’s Vaccine

@peoplesvaccine

BREAKING @AstraZeneca break their COVID-19 vaccine promise in pursuit of profit.

We are saddened, we are angry. The pandemic is not over. Call for a #PeoplesVaccine for EVERYONE, everywhere.

Read our full response here:
bit.ly/AZ-Response

3:56 PM · Nov 12, 2021

61 Likes

See the latest COVID-19 information on Twitter

o a recent report
by Amnesty International, AstraZeneca has delivered more coronavirus
vaccine doses to lower-income countries than its major competitors,
including Pfizer and Moderna—both
of which reported major vaccine profits in the third quarter.
AstraZeneca has also “issued some voluntary licenses to other
manufacturers,” the humanitarian group observed.

“However,”
Amnesty noted, “it has refused to openly share its knowledge and
technology with WHO initiatives and has opposed” India and South
Africa’s proposed patent waiver.

Anna Marriott, health policy manager at Oxfam International, said
in a statement Friday that AstraZeneca is “breaking its repeated and
celebrated public promises of a non-profit vaccine for all countries for
the duration of this pandemic and to never to make a profit in any low-
and middle-income country from this publicly funded vaccine.”

“Broken
promises from pharmaceutical corporations and rich country governments
have been an enduring theme of this pandemic when it comes to vaccine
access,” Marriott added. “This is a further example of why the U.K.
government can no longer defend the pharmaceutical monopolies driving
today’s vaccine apartheid.”


Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.

==============================================

*   Zie:  Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccin‘ (!!!!) Een CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is…….

————————

**  Zie: ‘COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’
Een lid van de farmaceutische maffia die andere aanwijst als
misdadigers….. ha! ha! ha! Zie ook het volgende bericht over dezelfde
CEO:

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….‘ (een bericht van 9 juli jl……)

———————–

*** Zie o.a.: ‘Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik

——————————————

Voorts zie: ‘De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (van groot belang of je nu voor of tegen vaccinatie bent)

 ‘COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha! 

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID vaccinmakers: hoe betrouwbaar zijn deze farmaceuten

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)….

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

(!!!!)  Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit? en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

VS ministerie van defensie, lees: ministerie van (oorlog en) terreur: wordt verdedigd door het westen, terwijl men Rusland en China demoniseert

Vandaag een artikel van Caitlin Johnstone in m’n elektronische brievenbus waarop ze de kop heeft gezet: ‘Noem het het ministerie van agressie, niet van defensie’ waarmee ze het VS ministerie van defensie bedoelt. Zoals de regelmatige lezer van dit blog weet spreek ik liever over het ministerie van oorlog, waarbij ik de VS tevens ‘de grootste terreurentiteit ter wereld’ noem >> makkelijk te onderbouwen als je ziet wat deze vereniging van terreurstaten aan ellende en bloedvergieten heeft gebracht en brengt over een groot deel van de wereld…… Terwijl de reguliere westerse media de VS continu ophemelen als de redder van de wereld en met grote tegenzin af en toe wel eens een vreselijke oorlogsmisdaad van deze terreurstaat brengen en zelfs dan nog proberen de zaak recht te praten……. 

Het is als met kernwapens >> als het over die van Rusland en China gaat stelt men dat dit een groot gevaar is voor de mensheid, terwijl men amper of geen kritiek heeft op de kernbewapening van de VS, de vernieuwing van dat arsenaal, ook met nieuwe kernwapens die men op het slagveld denkt te kunnen gebruiken, waarbij alleen de VS het land was dat deze wapens daadwerkelijk heeft ingezet tegen burgers (Hiroshima en Nagasaki in 1945), een onmetelijk grote oorlogsmisdaad die bewezen totaal overbodig was……. Voorts heeft de VS ook als eerste onder NB Nobelprijs voor de Vrede winnaar Obama gesteld het eerste gebruik van kernwapens niet uit te sluiten, terwijl het kernwapen tot die tijd werd gezien als afschrikkingswapen, dus als een ander deze wapens inzet tegen de VS, deze te maken zal krijgen met de kernwapens van dat land……. 

Bijzonder opvallend dan ook toen Rusland (nadat ook Groot-Brittannië [GB] stelde kernwapens eventueel als eerste inzet te willen gebruiken), stelde ook het eerste gebruik van kernwapens niet uit te sluiten, de westerse reguliere media en politici volledig hun dak uitgingen…… Terwijl diezelfde media en politici amper of geen kritiek hadden op de aankondigingen van de Obama administratie en die van May, destijds premier van GB……. Deze kritiek op Rusland was dan ook ongelofelijk en totaal ongeloofwaardig!! 

Wat betreft de terreur van de VS heeft dat land (met hulp van haar NAVO-partners, waaronder Nederland) alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen vermoord in landen waar de VS noch de rest van het westen iets te zoeken had en heeft…… Onbeschoft genoeg doen lobbyclubs als het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS), Clingendael en anderen als het Raam op Rusland* (RoR), alsof de VS de grote verlosser is en daarbij Rusland en China demoniseren als zouden die deze eeuw al zoveel moorden als de VS hebben begaan, terwijl dat overduidelijk niet zo is, echter men denkt (terecht) als je deze leugen en onversneden propaganda maar vaak genoeg herhaalt deze wordt geloofd door het overgrote deel van het volk……

Het is zelfs zo zot dat een figuur als RoR topgraaier Hubert Smeets Rusland verwijt destabiliserend te werken, daarbij haalt deze lobbyist van de NAVO, VS en het militair-industrieel complex zelfs Syrie aan en het moment waarop Rusland het Syrische bewind te hulp kwam tegen westerse agressie en de door de VS, Egypte en Saoedi-Arabië vanuit Libië** ingevlogen terreurgroepen (als ISIS….)….. Tot het moment waarop Rusland te hulp schoot, bombardeerde de VS en een paar van haar NAVO-partners, zogenaamd de door o.a. de VS ingevlogen terreurgroepen, echter zonder enig resultaat, zodat de terreurgroepen tekeer konden gaan tegen de bevolking van Syrië en alles wat niet soennitisch moslim was te vermoorden, verkrachten, te martelen en tot slaaf te maken…. (vergeet daarbij niet dat in Syrië een groot aantal leden van verschillende religies tot die tijd in vrede naast elkaar leefden…..)

Rusland maakte het verschil en nadat dit land het Syrische volk te hulp schoot werden de terreurgroepen pas echt goed bestreden en teruggedrongen, eerder waren de Koerden in de door hen gecontroleerde gebieden succesvol tegen de verschillende terreurgroepen, groepen die in het westen schandelijk genoeg werden aangeduid als ‘gematigde rebellen…..’ 

Kortom niet Rusland en troepen uit een land als Iran waren destabiliserend bezig, maar juist het westen en de door haar gesteunde terreurgroepen (ook Nederland maakte zich schuldig aan het steunen van terreurgroepen, zoals een paar jaar geleden bekend werd gemaakt…..)

De reguliere media, ook in Nederland, hebben echter zonder enige kritiek de VS opgehemeld als brenger van vrede en democratie, terwijl dat land hele steden in puin legde, niet alleen in Irak vanaf 2003, maar ook in Afghanistan en Syrië…… Hoe blind of misdadig kunnen de westerse reguliere media bezig zijn, terwijl ze moeten zien en begrijpen dat dezelfde VS verantwoordelijk is voor de meer dan 5 miljoen doden die deze eeuw al zijn gevallen in haar illegale oorlogen (illegaal, immers niet gesteund door een VN resolutie en door de VS ‘gelegitimeerd’ met grove leugens…)

Dezelfde media, waaronder de zogenaamd onafhankelijke NOS, steunen de ongebreidelde VS terreur door de leugens van de geheime diensten daar en die van de politici te herhalen als was het de waarheid, ondanks dat e.e.a. bekend is bij die media, hebben ze de door hen herhaalde leugens nooit gerectificeerd…… (over fake news gesproken….) Schandelijk genoeg zijn die media ook gekant tegen de vluchtelingen die hun heil hier willen zoeken en waarom? Juist: om de deplorabele toestand te ontvluchten waarin het westen hun moederland heeft gedompeld met die illegale oorlogen…… Zonder enige kritiek brengen deze media de leugens als zouden die vluchtelingen uit het niets komen, zoals ze zich ook zoals gezegd zonder enige kritiek achter de oorlogen van de VS schaarden en ook daarbij de leugens van o.a. de CIA en NSA hebben herhaald……

Caitlin houdt zich in het hieronder opgenomen artikel vooral bezig hoe de situatie in de VS is rond de door dat land gevoerde (illegale) oorlogen en de propaganda die daar wordt gebruikt tegen landen als China en Rusland, waarbij ze ook Russiagate aanhaalt, een leugen dat Rusland de verkiezingen van 2016 in de VS zou hebben gemanipuleerd ten gunste van de psychopathische fascist Trump….. Deze leugen is uit en te na onderuit gehaald en ondanks dat wordt deze nog steeds herhaald, ook in ons land…….

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Call It The Department Of Aggression, Not ‘Defense’: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix

 by Caitlin Johnstone

 

Most
of what consumes human attention is narrative; stories about what’s
happening, which can be easily manipulated by the powerful. Things that
are not narrative include weapons, troops, and resources. You
can punch through the narrative distortion by just watching where the
weapons, troops and resources go.

If
you believe the mainstream narrative about any US-targeted nation you
will wind up on the wrong side of debates about that nation. This is
because the US empire is the single most corrupt and murderous
institution on earth and its power is held in place by lies and
propaganda.

It’s
so obnoxious how the empire destroys entire countries and sows chaos,
destruction and poverty around the world and the only mainstream
pushback we ever see against any part of this is opposition to the
arrival of immigrants who are fleeing that devastation.

Hey
remember when it was confirmed that the CIA still plots assassinations
of journalists, with a known plan drawn out in 2017 against Julian
Assange, and then nothing whatsoever was done about this horrifying
fact?

I
still routinely run into people online who think Assange’s extradition
case is about the 2016 WikiLeaks publications. It’s probably believed by
a majority of politically active liberals, even though the news media
never actually told them this. Gaslight people enough about reality and
eventually they’ll start gaslighting themselves.

It’s
silly to call the US war machine the Department of Defense. The US
military doesn’t do “defense”, it does nonstop unprovoked aggression
around the world. Defense is what the nations who resist US acts of
aggression against them are doing.

Caitlin Johnstone 

@caitoz

House Fire Is a Problem Flamethrowers Can Help Solve

Image 

12:06 AM · Nov 13, 2021

664 likes

28 replies

Copy link to Tweet

 

Propaganda
targets government policymakers as much as the general public.
Policymakers get most of their information about the world not from
secret briefings but from mainstream news reporting and its various
amplifiers within their circles. That’s why so-called free democracies
get to claim they don’t have domestic propaganda: because the official
elected governments aren’t the ones distributing that propaganda, and
are in fact often its targets. The distributors of propaganda are
unaccountable power structures who nobody gets to vote for.

All
US elections are fraudulent on the national level. None of them ever
permit real opposition. It’s a one-party system controlled by
plutocratic and military institutions fraudulently disguised as
democracy. Shut the fuck up about Latin American elections.

Western
civilization is so free and democratic that its rulers allow regular
elections to determine which of their puppets will represent them and
advance their interests going forward.

The
sensible position is to focus on criticizing the most powerful and
destructive government on earth, which is indisputably the USA. That is
the real conversation. It is those who try to divert that discussion to
criticism of other governments who are guilty of “whataboutism”.

“The US is indisputably far more murderous than China and our criticisms should reflect this.”

“You’re doing a whataboutism!”

“No,
you are. Stop trying to divert the conversation from criticisms of the
most powerful and destructive government with whataboutisms about
China.”

The political/media class spent years hammering a Russia scandal that was obviously bogus from the beginning and is being proven so more and more as time passes, and this same class still has the gall to act outraged that people distrust it about Covid. They caused that distrust.

All
you need to know about Russiagate is that it began with unsubstantiated
claims made by the US intelligence cartel and ended in cold war
escalations against a nation long targeted by the US intelligence
cartel. All the rest was just unethical political and media opportunism.

Caitlin Johnstone 

@caitoz

Yeah, fuck it, the whole thing’s about to collapse in a few years, why not just lie.

The Hill

@thehill

President Biden: “I’m going to create good-paying union jobs. Not $12 an hour, not $15 an hour, but $45 an hour and up with good benefits, so you can raise a family on and build the middle class out.” hill.cm/EJfbNmB

Copy Video Address     

(voor de video met deze topoplichter en oorlogsmisdadiger zie het origineel) 

3:44 PM · Nov 11, 2021Twitter Web App

514 Retweets

15 Quote Tweets

3,020 Likes

                                                                                         

It’s very revealing how many of
those “Vote Democrat for damage reduction and then fight the power with
direct action” lefties always do the voting Democrat part but never the
direct action part.

Socialists
who promote imperialist narratives are like that guy who got unplugged
from the Matrix and then agreed to betray his comrades in exchange for
being plugged back in.

Anti-imperialism
sorts out the real ones from the phonies because you can gain a massive
following and lots of cred in leftist circles championing economic
justice and opposing police abuse while tacitly supporting western
imperialist foreign policy, but the reverse isn’t true. You can get
amazingly far in left punditry by being basically a garden variety
shitlib plus the occasional “defund the police”-type remark, but you
can’t get far in left circles by just talking about foreign without also
talking about domestic policy, so if they do you know it’s not about
building a brand.

“We must
eliminate white supremacy,” said the political and economic institutions
whose entire existence is built on the murder and exploitation of
darker-skinned populations in the Global South.

Shitlib
institutions give mountains of lip service to disadvantaged groups to
distract from their refusal to ever cede any ground to the left on
capitalism or imperialism, which is funny because both of those things
are disproportionately destructive to disadvantaged populations.

 

 

 

_____________________________

 

 

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | November 13, 2021 at 1:11 am | Tags: democracy, imperialism, narrative, narrative matrix, propaganda, war
| Categories: Article
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Nh

Comment    See all comments

========================================= 

*  Ik ben trouwens benieuwd wie deze oorlogshitsers en lobbygroepen betaalt…….

** Libië, dat door de VS en haar NAVO-partners vele decennia terug in de tijd werd gebombardeerd en van het eens rijkste land van Afrika zo ongeveer het armste maakte….. Nog steeds wordt daar oorlog gevoerd, worden vluchtelingen vastgehouden in concentratiekampen, waar ze vermoord, verkracht en gemarteld worden, terwijl het westen terroristen heeft aangesteld als ‘officiële regering’ en deze schoften betaalt om vluchtelingen gevangen te houden en ja daarvoor zijn wij middels het kabinet Rutte 3 en de EU mede verantwoordelijk……..

—————————————————-

Zie ook: ‘Verkiezingen Nicaragua: één grote demonisering in de westerse media, vergelijk dat eens met verkiezingen in de VS

VS propagandamachine onder de loep genomen door schrijver Nick Schou

CIA sinds oprichting: murder incorporated: een verdediging gegeven door ‘journalist’ Annie Jacobson

Westerse oorlogshitserij tegen China over Taiwan: in de VS is 52% van de bevolking voor oorlog….

Elaine Luria (VS Huis van Afgevaardigden) wil Biden ‘carte blanche’ geven voor oorlog tegen China‘ (ook AUKUS komt aan bod in dit bericht)

Brits marineschip provoceert China in de Straat van Taiwan: op weg naar Wereldoorlog III‘ (o.a. over AUKUS)

via Zuma Press

China: Ausländische Schiffe müssen sich in chinesischen Gewässern registrieren‘ 

Australië laat zich chanteren door de VS: niet langer ‘het beest China’ voeren‘ (o.a. over Aukus)

Veronderstel
dat er een terreurgroep zou zijn die in bezit was van: drones,
kruisraketten, kernkoppen, straaljagers, vliegdekschepen en bases over
de hele wereld

Militaire bases VS goed voor grote ‘defensie uitgaven’ en een garantie voor komende oorlogsvoering (o.a. over Aukus)

BBC met anti-Chinese propaganda over de ontwikkelingshulp die China biedt met de Zijderoute

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld

Sancties tegen China terwijl Saoedi-Arabië en de VAE ongestoord door kunnen gaan met genocide in Jemen‘ (!!!!)

Tulsi Gabbard (2de Congreslid voor Hawaï) stelt dat de VS een smerige oorlog voert in Syrië

CIA malware voor manipulaties en spionage >> vervolg Wikileaks Vault 7

CIA
chef Pompeo waarschuwt voor complot van WikiLeaks om de VS op alle
mogelijke manieren neer te halen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bellingcat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!
(!!!!)  Bellingcat is het zo door politiek en media geprezen zogenaamd onafhankelijke
lobbyorgaan voor de NAVO en haatzaai platform tegen o.a. Rusland……

CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8…..‘ (!!!!)

CIA de ware hacker en manipulator van verkiezingen, ofwel de laatste Wikileaks documenten……...’

VS propaganda door de CIA geënt op de leest van nazi-Duitsland en daarmee van oorlogsmisdadiger Goebbels‘ 

CIA
speelt zoals gewoonlijk vuil spel: uit Wikileaks documenten blijkt dat
CIA zelf de verkiezingen manipuleerde, waar het Rusland van
beschuldigde……..

‘Russische bemoeienis’ met de Nederlandse verkiezingen….. Waaruit blijkt nu die manipulatie, gezien de verkiezingsuitslag?

Eichelsheim (MIVD) ‘waarschuwt voor agressie CIA en NAVO……….’

WikiLeaks: Seth Rich Leaked Clinton Emails, Not Russia

Campagne Clinton, smeriger dan gedacht…………‘ (met daarin daarin opgenomen de volgende artikelen: ‘Donna Brazile Bombshell: ‘Proof’ Hillary ‘Rigged’ Primary Against Bernie‘ en ‘Democrats in Denial After Donna Brazile Says Primary Was Rigged for Hillary‘)

Murray, ex-ambassadeur van GB: de Russen hebben de VS verkiezingen niet gemanipuleerd

‘Russische
manipulaties uitgevoerd’ door later vermoord staflid Clintons
campagneteam Seth Rich……… AIVD en MIVD moeten hiervan weten!!

VS legt nog meer sancties op aan de bevolking van Venezuela, Cuba en Nicaragua‘ 

Venezolaanse verandering van regime bekokstoofd door VS en massamedia

Bolivia: de coup heeft alles te maken met grondstoffen‘ (en zie de links in dat schrijven, o.a. naar meer berichten over fake news van de NOS!!)

VS coup in Nicaragua mislukt, een feit dat niet wordt gemeld door de reguliere media

VS zet Latijns-Amerikaanse landen tegen elkaar op en is bezig met voorbereiding invasie Venezuela

Nikki Haley (VS ambassadeur bij VN) dreigt Nicaragua met oorlog: “De VS zal niet lijdzaam toezien……”

George H.W. Bush overleden: weer wordt een grote oorlogsmisdadiger de hemel in geprezen

NAVO operatie Sea Breeze: oefening in aanval op Rusland‘ En dat is maar één van de vele NAVO-oefeningen onder militair bevel van de VS langs de westgrens van Rusland, die bijna het hele jaar doorgaan…… Over destabilisatie gesproken…..

De verkiezingswinst van Assads regime in Syrië verrast NAVO vijanden‘ Onduidelijke kop, mijn excuus ik bedoelde: de NAVO-lidstaten als vijanden van de Syrische regering.

VS
sancties tegen Syrië zijn een voortzetting van de illegale oorlog tegen
Assad en treffen het volk keihard: honger en een groot tekort aan
medicijnen
‘ 

VS gezant voor Jemen liegt over de blokkades die al aan aan paar honderdduizend Jemenieten het leven hebben gekost….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS en NAVO-partners
laten per dag 46 bommen vallen en dat al 20 jaar lang: hoe bedoel je:
‘islam terreur’ komt uit de lucht vallen
‘ (en zie de links in dat bericht, waarvan er 7 direct hieronder al zijn opgenomen!!)

VN waarschuwt voor honger in Syrië, maar weigert de schuldige aan te wijzen: de VS…….‘ (!!!!)

Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland

VS zegt uit zelfbescherming doelen in Syrië te hebben gebombardeerd……..‘ (en zie de links in dat bericht)

Tulsi Gabbard (2de Congreslid voor Hawaï) stelt dat de VS een smerige oorlog voert in Syrië‘ (!!!!)’ Gabbard diende in het VS leger, o.a. in Irak.

Niet
Rusland en China zijn een gevaar voor de wereld, maar de VS met haar
ongebreidelde agressie en meer dan 800 militaire bases over de aarde

Idlib: westerse anti-Syrische en -Russische propaganda‘ (en zie de links in dat bericht)

9/11: de teller voor het aantal door VS/NAVO gedode mensen staat intussen op meer dan 2,5 miljoen
(en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over 9/11) De 2,5
miljoen vermoorde mensen vormen een oud cijfer dat na onderzoek intussen is
bijgesteld naar 5 miljoen….; zie ook de volgende link:

Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Wapenfabrikanten die de illegale raketbeschietingen op Syrië mogelijk maakten, zagen hun aandelen met 10 miljard stijgen………

Aanval op Syrische doelen door VS, GB en Frankrijk op moment dat de beurs 2 dagen is gesloten….

Aandelen wapenfabrikanten: stijging met 500% sinds 2011……

Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……

Oorlogen VS o.a. om smerige zaken te verbergen……..

VS, GB en Frankrijk begaan enorme oorlogsmisdaad met aanval op Syrische doelen……

De
Hoop Scheffer (CDA en ex-NAVO) heeft geen spijt voor de steun aan de
illegale Irakoorlog >> 1,5 miljoen vermoorde Irakezen verder……

Russische volk wordt geadviseerd zich voor te bereiden op een nucleaire oorlog…….

Gifgasaanval
vooropgezet spel om VS actie te rechtvaardigen, waarbij GB de spelers
opdracht gaf dit toneelspel snel uit te voeren…….. ‘False flag
gelukt’: Syrië gebombardeerd zonder enig bewijs voor schuld…..

Rusland voorspelde ‘de gifgasaanval’ in Oost-Ghouta en de reactie daarop van de VS…..‘ 

Rusland beschuldigd GB van het regisseren gifgasaanval Douma en zegt daar bewijzen voor te hebben‘ 

In Douma vond geen gifgasaanval plaats aldus gelauwerd journalist Robert Fisk…..

De OPCW inspecteurs en hun werk in Douma n.a.v. ‘gifgasaanval…’

OPCW team in Douma stelt dat Syrië en Rusland niets hebben veranderd dan wel verwijderd op de plaats van de ‘gisfgasaanval’‘ 

VS geweldcultuur gevaar voor iedereen

———————————————-

Hier nog een paar berichten over de werkelijke agressor of beter gezegd
de grootste terreurentiteit op aarde die de wereld telkens weer naar de
rand van de vernietiging voert: ‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000, deze eeuw zijn daar al meer dan 5 miljoen dodelijke slachtoffers aan toegevoegd…..)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

COVID-19: nieuwe lockdown en (schendingen burger- en mensenrechten door) George van Houts

Gisteravond en vanmorgen werd bekend gemaakt dat het waardeloze afbraakkabinet Rutte 3, NB demissionair, een nieuwe gedeeltelijke lockdown zal afkondigen en dat men nadenkt over de 2G maatregel, dus alleen toegang tot het maatschappelijk leven als je ofwel ingeënt dan wel genezen bent….. (ongevaccineerden mogen dan wel naar supermarkten, apotheken en een aantal winkels met specifieke producten…..)

Wat heeft dit voor zin als je weet dat ook dubbel gevaccineerden uiterst besmettelijk kunnen zijn, echter zonder dat ze het in veel gevallen doorhebben….. Sterker nog: het demissionaire kabinet geeft hiermee eigenlijk toe dat gevaccineerden uitermate besmettelijk kunnen zijn, immers 86% van de Nederlanders zou gevaccineerd zijn, waarom dan toch een lockdown??!!!  

In Duitsland maakte de minister van volksgezondheid Spahn vanmorgen bekend dat hij de 2G+ maatregel wil invoeren, dat betekent dat alleen gevaccineerden en genezen mensen deel mogen nemen aan het maatschappelijk leven, met één groot voorbehoud: zij moeten daarbij alsnog een negatieve test kunnen tonen!!! (die dan wel door de staat betaald wordt, terwijl ongevaccineerden moeten betalen, althans dat is het plan…….) En dan durft men in Duitsland te zeggen dat vaccinatie geen verplichting is……

Het meest lullige is wel dat de reden voor de lockdown hier het geringe aantal verpleegkundigen is, er liggen momenteel 330 mensen op de Intensive Care (IC), terwijl het aantal IC bedden op de 900 zou liggen, ofwel plaats genoeg, maar het personeel ontbreekt, hoe is het dan in ‘thorsnaam’ mogelijk dat hetzelfde waardeloze kabinet Rutte 3 enige tijd gelden weigerde om het aantal IC bedden uit te breiden en weigerde om de arbeidsvoorwaarden en het salaris van verpleegkundigen substantieel te verbeteren??!!!* Vergeet hierbij niet dat het flut kabinet Rutte 2 (en daarmee Rutte 3) al in 2016 werd gewaarschuwd door de AIVD en MIVD dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, redenen: te weinig IC bedden, verpleegkundigen en intensivisten, ondanks dat zijn deze kabinetten doorgegaan met bezuinigen op de gezondheidszorg en hebben ze zelfs toestemming gegeven om nog meer ziekenhuizen te sluiten!!!

Het voorgaande terwijl volgens zeggen 27.000 verpleegkundigen sinds de uitbraak van het virus hun baan hebben opgezegd…… Wat moet er gvd nog meer gebeuren voordat het Nederlandse volk wakker wordt en massaal niet meer zal stemmen op de VVD, D66, het CDA en de ChristenUnie?? (en reken daar ook de PvdA toe, immers die partij heeft in Rutte 2 toestemming gegeven voor verdere bezuinigingen op de zorg en het sluiten van ziekenhuizen…..)

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Hier een paar zaken die ik o.a. van het Twitteraccount van George van Houts heb overgenomen:

Image

George van Houts

@georgevanhouts

Zie en hoor de reactie van George op de waarschijnlijk straks weer ingevoerde gedeeltelijke lockdown door op deze link te klikken

 (https://twitter.com/georgevanhouts/status/1458759108232978438/video/1)

We/ze weten nog niets over de effectiviteit van “boosters” in de nabije toekomst. Die beschermende werking zou weleens korter kunnen zijn dan de nu rap, in gemiddeld vier maanden, dalende effectiviteit vaccins tegen besmetting. Het zijn “Lucky Shots”. Hoopt men.

 Hoogleraar Publieke Instituties en Governance Universiteit Leiden Arjen Boin:

Image

Image

EssentieelNU  Retweeted

Chantal D

@cdvankuyen

Maar
liefst 27.000 (!!!) verpleegkundigen vertrokken sinds Corona. Het
kabinet maakt de zorg en ons land kapot! IC-artsen in actie voor betere
zorg: ‘Er is niets gebeurd om op te schalen, daar worden we wanhopig
van’
#coronamaatregelen#codezwart

ad.nl

Ic-artsen in actie voor betere zorg: ‘Er is niets gebeurd om op te schalen, daar worden we wanhopig…

De
discussie over vaccinaties verhardt, de reguliere zorg komt in het
gedrang en er zijn geen ic-bedden bij gekomen om een nieuwe coronagolf
te kunnen opvangen. Ic-artsen Aernout Lahaije en Sander de…

7:45 AM · Nov 12, 2021Twitter for iPhone

25 Retweets

2 Quote Tweets

61 Likes

 

Hier een bericht van Linkedin en reacties daarop:


Dimitri Georganas





• Aan het volgen


Chief Tinkering Officer and Chairman of the Board of Minstrels at Biodys


2 dagen geleden


Laten we eens een stofje doen opwaaien. Vragen
naar een coronabewijs op de werkvloer is niet echt zinvol en averechts
werkend nu de meest recente wetenschappelijke inzichten laten zien dat
vaccinatiestatus onmogelijk een risicoreductie kan bieden gelijkwaardig
aan een actuele negatieve testuitslag zoals de Wet Publieke Gezondheid
in artikel 58ra.2 voorschrijft.

De gerenommeerde Britse epidemioloog Neil Ferguson:

“Most
transmission probably happens around that peak of viral load, which is
why we think we’re still seeing substantial transmission rates from
vaccinated people, both to unvaccinated people and to other vaccinated
people.”

Een QR code verplicht op de werkvloer, met vaccinatiestatus als passe partout (https://lnkd.in/eiTkC65z), wordt zo een License to Spread. Dat wordt straks pas echt Breaking News.

https://lnkd.in/ds_pYKAt

Bart de Vroe



Bart de Vroe


• 3de+


Partner at Vestius Advocaten


3 dagen geleden


Populair uitgedrukt zou je nu moeten zeggen
“Breaking News”. Een aantal vooraanstaande arbeidsrechtjuristen (de
hooggeleerde heren Barend Barentsen, Gerrard Boot, Guus Heerma van Voss
en Stefan Sagel en de niet minder kundige Yvonne Erkens en Noor Schenck
en Björn Schouten) beargumenteren vanmorgen in
Trouw
deugdelijk onderbouwd dat werkgevers personeel wel degelijk mogen
vragen naar een bewijs van vaccinatie of negatieve test. Dit zal
vermoedelijk nog wel wat stof doen opwaaien, kan ik me zo voorstellen.
Binnenkort meer hierover in Tijdschrift ArbeidsRecht.

En dan de reacties op de laatste Linkedin post:



Stof doen opwaaien? Het boeit niemand, ook advocaten niet.



(bijgewerkt)

Volgens mij moeten mensen die zich op deze wijze
genoodzaakt zien om zich te testen, dan kunnen eisen dat hun nog steeds
verspreidende ingeënte collega’s zich ook net zo vaak moeten testen als
niet ingeënte werknemers, namelijk via één simpele vraag aan de
werkgever die zoiets eist: “kunnen jullie mij zonder ze ook te testen
garanderen dat ik niet geïnfecteerd raak door ingeënte collega’s, die
het mogelijk niet eens doorheeft als hij/zij ziek is, doordat het vaccin
de verschijnselen vermindert?”
Dat zou de aandrang om dit als
onderneming te doen i.i.g. flink terugdringen, zo vermoed ik. Kan iemand
met juridische kennis hier iets over zeggen?



1 reactie op het commentaar van Marc Hermans


Exact! Het echte pijnpunt in deze hele discussie over de noodzaak van strengere coronamaatregelen wordt angstvallig vermeden.

https://twitter.com/chroom/status/1441319706141491202?s=21

🇳🇱 🇮🇱 Bert van Weenen on Twitter

🇳🇱 🇮🇱 Bert van Weenen on Twitter.com

Vakbonden moeten bij werkgevers die dit aan hun
werknemers vragen stakingen organiseren. Dat raakt die werkgevers, waar
het pijn doet, in hun portemonnee kijken of ze dan nog zo graag om een
coronapas van hun personeel vragen.


Juridisch gezien ben je als werkgever zonder personeel toch al gauw een ZZP’er. 😁



(bijgewerkt)

Of iets werkt doet er tegenwoordig niet meer toe. Als het maar juridisch afgedekt kan worden 😖

De enige echte risicoreductie: Iver mectine

Zie deze duidelijke uitleg door dr. John Campbell

https://youtu.be/ufy2AweXRkc

New Pfizer drug and ivermectin

 
New Pfizer drug and ivermectin


De qr-pas als License To Spread …

Eens Dimitri



(bijgewerkt)

Deze Neil Ferguson? De man achter het geweldige model dat bij elke epidemie schrikbarende aantallen tevoorschijn tovert?
https://www.cato.org/blog/how-one-model-simulated-22-million-us-deaths-covid-19



1 reactie op het commentaar van Willem Veldhuizen



(bijgewerkt)

Willem Veldhuizen Yep die man. Hoeveel zal hij betaald hebben gekregen voor die IFR van 3,42%?

Het uitgangspunt klopt niet, gevaccineerden maken de
werkomgeving niet veiliger, maar misschien wel onveiliger. De tijd zal
het leren.



2 reacties op het commentaar van Yvonne Van Stigt



(bijgewerkt)

Juist Yvonne Van Stigt.
Je zou kunnen stellen dat de negatief ongevaccineerde werknemer hiermee
door de werkgever aan een risico wordt blootgesteld op het werk besmet
te worden door zijn gevaccineerde ongeteste collega. Maar dat is zonder
het verplichte testen natuurlijk nu ook al het geval, dus: welk verschil
gaat dit uitmaken?
Als je echt voor veiligheid zou willen gaan, dan
zou je “aan de poort iedereen moeten testen”. Niet dat ik daar een
voorstander van ben overigens!

===================================

* Zie: Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals avondklok en lockdown  werden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest en aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten…… Terwijl de komende gedeeltelijke lockdown wordt ingegeven door een tekort aan verpleegkundigen >> ook hier zijn de hoofdverantwoordelijken: Rutte 2 en Rutte 3!!!

———————————————

Voorts zie: ‘COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties‘ (!!!!)

Coronavirus: geen epidemiologische basis voor een Coronapaspoort

Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’‘ Een lid van de farmaceutische maffia die andere aanwijst als misdadigers….. ha! ha! ha! Zie ook het volgende bericht over dezelfde CEO:

Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccin‘ (!!!!) Een CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is…….

Schaf het Coronatoegangsbewijs af

1 november 1976: het eerste vrouwenhuis in Duitsland wordt geopend en nog steeds is het geweld tegen vrouwen alom aanwezig‘ De Coronacrisis heeft gezorgd voor een vloedgolf aan mishandelingen en moorden op vrouwen (en aandacht voor wat hufterpremier Rutte daarover in de VN heeft gezegd), zie wat dat betreft ook:

Coronavirusmaatregelen ‘heilzaam voor kindermisbruik’ en ander zwaar geweld achter de voordeur

Coronavirus: belangrijke punten en vragen van een leek over de grote tegenstrijdigheden aangaande het virus en het vaccin

Coronavirus: Duits parlement wil dat niet gevaccineerden financieel worden gechanteerd: geen uitkering bij ziekte of quarantaine‘ (!!!!) Alleen het plan al en reken maar dat men ook hier dergelijke maatregelen wil invoeren!!

Coronavirus: Shell overweegt verplichte vaccinatie werknemers niet om gezondheidsredenen maar puur winstgedreven

COVID-19 booster goed voor de aandelen en dat is nog maar het begin aldus Money & Markets‘ en zie wat dit betreft ook:

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….
Terwijl dit bedrijf als andere vaccinmakers, minstens 1 miljard dollar
aan subsidie kreeg voor de ontwikkeling van het vaccin…..
 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (ook van belang gezien de internationale schreeuw om maatregelen tegen ongevaccineerden….)

Coronavirus: een officier van justitie die terug wil naar normaal en censuur op Linkedin na vragen van een bezorgde burger

COVID-19: Gezondheidsraad houdt zich niet aan de regels van de Raad van Europa: discriminatie van niet-gevaccineerden is verboden

COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha! In dit bericht ook aandacht voor de verandering van de definitie voor vaccins die de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft doorgevoerd!!! Zie wat dat betreft ook de volgende link:

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins……
Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)….

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)….

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië

Coronavaccinatie in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!) (!!!!)

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)
 

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen….. Uh dit bericht ‘klopt niet helemaal: de Nederlandse regering geeft jaarlijks meer dan 17 miljard aan subsidie weg aan de fossiele industrie!! Daar gaat nu 4,5 miljard vanaf, althans als aartsleugenaar en premier Rutte zijn woord houdt zoals uitgesproken op COP26 in Glasgow…….

Het label ‘vaccinatiepaspoort’, direct onder dit bericht, staat uiteraard ook voor de QR code. 

Dierenmishandeling: organisatie ‘Caring Farmers’ valt alweer door de mand……

Dierenactivistenorganisatie Ongehoord openbaarde een goede week geleden al dat een boer die is aangesloten bij ‘Caring Farmers’ wel degelijk de dieren mishandelt en verwaarloost* (eigenlijk dubbelop, daar verwaarlozing ook een vorm is van dierenmishandeling). Deze boer >> Annechien ten Have-Mellema, is een boer uit het Groningse Beerta, zij adviseert de regering (lees: de minister van Landbouw: Carola Schouten) als lid van de Raad voor Dieraangelegenheden (RDA). Vanmorgen vond ik in mijn elektronische brievenbus een ander persbericht van Ongehoord, waarin wordt aangegeven dat een een aantal andere boeren, ook aangesloten bij Caring Farmers, hun dieren verwaarlozen en mishandelen……

Oplichtersorganisatie ‘Caring Farmers’. 

Schande dat het waardeloze kabinet Rutte 3 nog steeds geen oplossing heeft voor het disfunctioneren dan wel frauderen van inspecties, adviesorganen en boerenorganisaties als Land- en Tuinbouw Organisatie Nederland (>> LTO Nederland), die dierenmishandeling blijkbaar zien als een onontkoombare bijzaak…. Zo zijn dierenartsen van het overheidsinspectieorgaan Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) betrapt bij het meedoen aan dierenmishandeling…… Trouwens ook particuliere organisaties als de Dierenbescherming zijn medeplichtig aan ernstige dierenmishandeling!!! (dus nooit meer geld geven aan dat geteisem!!)

Stop ajb met het gebruik van vlees en zuivel >> producten van de doodsindustrie die men aanduidt als intensieve veehouderij zijn niet alleen slecht voor het klimaat (Nederland is een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering** vanwege de 600 miljoen dieren die hier worden gehouden), maar zijn bovendien slecht voor de gezondheid, zo kunnen ze het grootste deel van de organen ernstig aantasten

Voorts is de intensieve veehouderij verantwoordelijk voor het groeiend probleem van antibioticaresistentie en zelfs het laatste antibioticium redmiddel voor de mens wordt al volop verstrekt in deze doodsindustrie…. Ook besmettelijke ziekten als de griep en BSE hebben hun oorsprong in de intensieve veehouderij……

Echter verreweg het belangrijkst is wel dat er enorm veel dierenleed wordt veroorzaakt in de intensieve veehouderij……. 

Lees het volgende onthutsende persbericht van Ongehoord en geeft het door!!

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

Zorgen om dierenleed bij ‘Caring farmers’

Onderzoeksgroep Ongehoord

mail@ongehoord.info

tel. 06-41828627 (Johan Boonstra)

Amsterdam, 12-11-2021

 

PERSBERICHT

 

Zorgen om dierenleed bij ‘Caring farmers’

 

Vandaag komt Ongehoord met het
derde deel van haar onderzoek naar veehouders die meer dierenwelzijn
claimen. Eerder deze week kwamen misstanden en onwaarheden bij
varkenshouders ten Have -Mellema (Beerta) en Broenink (Langeveen) naar
buiten, beide zijn lid van Caring Farmers. Deze belangengroep van boeren
verklaren naar een hoog niveau van dierenwelzijn te streven. Bij
pluimveehouders van Caring Farmers filmde de onderzoeksgroep kreupele,
gewonde en dode kippen.

Kaalgepikte en dode leghennen bij Martijn Vonk

Bij leghennenhouder Martijn Vonk in
Loil werden zwakke, zieke en dode dieren gefilmd. Veel hennen hadden
kale plekken door verenpikkerij, een gedragsstoornis die veroorzaakt
wordt door de onnatuurlijke groepsgroottes en leefomstandigheden in de
pluimveehouderij. Onder de luiken naar de overdekte uitloop lagen
meerdere dode hennen. Zij waren met hun nek bekneld geraakt bij het
sluiten van de luiken en door verstikking dood gegaan.

Kreupele vleeskuikens bij Johan Leenders

In twee vleeskuikenstallen van Johan
Leenders te Swifterbant filmde Ongehoord de leefomstandigheden van Beter
Leven kuikens. De beelden tonen gewonde en kreupele dieren. In een van
de stallen was het licht ’s nachts aan. Dit is in strijd met de
voorschriften van het Beter Leven keurmerk omdat slaapgebrek bij kippen
welzijns- en gezondheidsproblemen veroorzaakt.

Stop met veehouderij

De Caring Farmers zeggen “dieren te
erkennen als levende intelligente wezens met emoties en gevoelens. Er
wordt uitgegaan van de behoeften van dieren en daarnaar gehandeld.” Deze
visie van de Caring Farmers blijkt een contradictio in terminis.
Ongehoord roept Caring Farmers op om te stoppen met dierlijke productie.
“Dieren hebben niet de minste behoefte om voedsel te produceren voor
mensen en geslacht te worden” zegt woordvoerder Johan Boonstra. “In een
toekomstgericht, diervriendelijk landbouwmodel is geen plaats meer voor
veehouderij.”

[einde persbericht]

 

Meer informatie:

Perswoordvoerder Johan Boonstra 06-41828627

Verdere uitleg op https://www.ongehoord.info/onderzoek/dierenleed-gefilmd-bij-pluimveehouders-van-caring-farmers

======================================

*  Zie: ‘Hamletz-vlees Albert Heijn is bepaald geen 2 sterren waard: dierenmishandeling en verwaarlozing‘ 

** Zo staat de uitstoot van 1 liter melk gelijk aan 10 kilometer autorijden met een smerige benzineauto, voorts wordt voor de soja die in de intensieve veehouderij wordt gebruikt oerwoud platgebrand, Nederland is na China de nummer 2 importeur van soja uit o.a. het verbrand Amazonewoud, waar nog aan toegevoegd moet worden dat minstens 80% van de wereldsojaproductie voor diervoer wordt gebruikt…….

—————————————-

Dierenmishandeling op ernstige schaal: Kamerleden willen vandaag opheldering over export zieke dieren

In 2020 waren 575.000 ‘kippen’ al dood voor aankomst bij slachthuis, aldus NVWA…… Ook hier had de NVWA dus al voor het transport moeten ingrijpen……

Rechter’ beslist in
voordeel ‘boeren’: ernstig dierenleed middels zware dierenmishandeling
van moederkoe en kalf zou niet bestaan
‘ (in dit bericht nog geen censuur)

Albert Heijn belazert
de kluit met ‘scharrel-varkensvlees’: het Beter Leven keurmerk is niets
anders dan misdadige oplichting van klanten

Zuivel moet van het menu aldus Dier&Recht

NVWA zet zieke dieren op transport, terwijl het haar taak is dit tegen te gaan

Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws)

Von der Leyen
(voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP
maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Varkenshouder: MRSA bacterie is ongevaarlijk, maar ik zorg wel dat ik en mijn gezin vrij zijn van MRSA………..

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ (!!!!)

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (en dan de enorme bakken subsidie uit ook door ons opgebracht belastinggeld voor de intensieve veehouderij….

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland‘ (moet je nagaan….) Met een door YouTube gecensureerde
video, hetzelfde geldt voor een paar foto’s en daarvoor is Google
verantwoordelijk >> zover gaat de lobby voor de inhumane en
barbaarse intensieve veehouderij……..

Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ (en zie de andere berichten over de inhumane intensieve veehouderij onder de links in dat artikel!!) 

‘Beter leven ster promotie’ door Vroege Vogels voor melk en andere zuivel………

World Vegan Day, een dag die het bloed doet koken bij een fiks aantal lijkeneters‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronacrisis:
zware dierenmishandeling ‘tijdelijk’ gelegaliseerd en praktisch geen
controle op voedselveiligheid door lobby voedselindustrie
‘ 



Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt‘ 

Dierenmishandeling:
Ne
derlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het
zov
eelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Kees
Romijn (ex-voorzitter Melkveehouderij): de Nederlandse melkveehouderij
is de duurzaamste ter wereld….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wopke Hoekstra (CDA minister) wil diefstal van huurders gefaseerd afbouwen……..Met
aandacht voor het feit dat het CDA de grote promotor is van de
intensieve martelveehouderij; opvallend ook dat de ChristenUnie en de
SGP daar hetzelfde in staan, terwijl het om de ‘schepping’ van hun god
gaat: ChristenUnie kwaadaardigheid Carola Schouten, de minister van
Dierenmishandeling, heeft in de afgelopen jaren niets gedaan aan de
enorme dierenmishandeling in de intensieve veehouderij, sterker nog:
onder haar beleid is deze doodsindustrie met meer dan 80 miljoen dieren
toegenomen…..

De landbouwbegroting: één van de belangrijkste debatten van het jaar

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen’

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……

Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘ 

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende

Stikstof: de feiten op een rij‘ (zie ook de links in dat bericht)

Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Dierenbescherming is niet doof, dus worden de voorwaarden voor het ‘Beter Leven’ keurmerk afgezwakt……‘ (!!!!)

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Preventieve toediening antibiotica in de intensieve veehouderij moet stoppen!

Heb aan de labels direct onder dit bericht ook de naam toegevoegd van ChristenUnie minister van dierenmishandeling,
hufter Carola Schouten, zodat je meer artikelen kan vinden over deze verantwoordelijke voor dierenmishandeling. Aan deze labels heb ik ook ‘Beter leven sterren’ toegevoegd’, ook al zo’n oplichtersbende die de wat meer kritische kadavereter een goed gevoel moet geven, terwijl een iets beter leven voor dieren amper is te meten en amper iets afdoet aan de dierenmishandeling……. (waarom worden bijvoorbeeld koeien vermoord als ze 5 of 6 jaar oud zijn, terwijl ze wel 25 jaar oud kunnen worden?? En waarom denk men dat het normaal is om baby dieren te eten?? (lammetjes en kalveren…..) Wie geeft de mens ‘het recht’ om dieren te vermoorden en te eten?? De Dierenbescherming staat overigens achter deze ‘Beter leven sterren’ >> schande!!!

WeMoveEurope: ‘stop big tech’ met een foute oproep tot censuur

Steeds vaker zie je van actiegroepen petities die tegen ‘big tech’ zouden zijn en wie kan er nu tegen het afbreken van de macht van big tech bedrijven zijn?? Waarschijnlijk zijn heel veel mensen die het nieuws en achtergronden verzamelen op het internet zich niet bewust wat ze tekenen als ze dat voor zo’n petitie doen, juist omdat ze tegen de macht van big tech zijn (Google, Facebook, Twitter, enz.). Echter er zit een fikse adder onder het gras: deze petities gaan gepaard met een oproep tot censuur op platforms als Google, Facebook, enz. Zo ook bij de hieronder opgenomen petitie van WeMoveEurope, in de mail wordt daar niet over gesproken, maar pas in de tekst die bij de petitie zelf staat….. Een vorm van volksverlakkerij daar velen de petitie al tekenen als ze de mail hebben gelezen (zeker als ze al kennis hebben van het e.e.a.) en de tekst bij de petitie zelf laten zitten……

Haat prediken op het internet is al verboden, hetzelfde geldt voor oproepen tot geweld en uiteraard dient dit samen te gaan met het weren van fascisten van het net, juist daar deze geweld gebruiken tegen minderheden en andersdenkenden….. Het lijkt verdomme wel alsof de hele Coronacrisis mensen blind heeft gemaakt en niet meer begrijpen dat er niet maar één waarheid is als het gaat om dat klotevirus, instemmend hoor je ze reageren op inbelprogramma’s op de nationale radiozenders, zoals die van ons land, Duitsland, België, Groot-Brittannië en Canada, waarbij ze kritiekloos herkauwen wat de reguliere media en politici ze hebben voorgekauwd….. Voorgekauwd op een manier die sterk lijkt op hersenspoelen, ‘met dank’ aan de reguliere media….. Men wordt zelfs kwaad op mensen die anders over het vaccin denken en daar heel goede redenen voor hebben, dit gaat zover dat men stelt aangevallen te worden door mensen die geen vaccin wensen…. Buiten een paar psychopaten die in winkels en horeca mensen hebben aangevallen, daar hen om een vaccinatiebewijs werd gevraagd, is het overgrote deel van deze groep vreedzaam en verdraagzaam…. 

Het gaat al zover dat men ongevaccineerden ziet als een gevaar voor de rest van de mensheid, zelfs nu blijkt dat (dubbel) gevaccineerden even besmettelijk kunnen zijn dan ongevaccineerden….. Heel smerig spelen de media daarop in en beweren met grote regelmaat dat de tegenstanders van COVID-vaccins zich mengen met fascisten, waarbij men groepjes toont die met een vlag zwaaien die tot de nazi’s behoorden, of die dat verheerlijken, echter als je het volledige beeld ziet zie je duidelijk dat dit inderdaad kleine groepjes zijn, terwijl de grote meerderheid daar niets mee van doen heeft (zoals tijdens de grote demonstratie van eind augustus 2020 in Berlijn*) Je hoort regelmatig gevaccineerden in die inbelprogramma’s zeggen dat de ongevaccineerden maar overal geweerd moeten worden en men ze niet dezelfde ‘vrijheden’ mag geven die gevaccineerden hebben, terwijl als je het goed bekijkt de gevaccineerden een gevaar vormen voor de ongevaccineerden, juist daar ze fiks besmettelijk kunnen zijn en dat meestal niet eens doorhebben….. Benieuwd ook hoelang de gevaccineerden nog ongetest  mogen rondlopen met hun vaccinatiepaspoort (of QR code, wat je wilt) terwijl ze overduidelijk verkouden zijn en dus symptomen van  COVID vertonen……..

Terug naar de petitie van WeMoveEurope: wie maakt uit wat waar is of gelogen, deze zaken hebben totaal niets te maken met wat leden van een regering zeggen en zelfs niet wat artsen en andere deskundigen beweren en al helemaal niet wat men in de reguliere media brengt, als je ziet hoe vaak daar al is en nog steeds wordt gelogen, sla je stijl achterover, oh en dat geldt zeker ook voor politici….. Wie roept er bijvoorbeeld om de Volkskrant te verbieden daar dit ‘dagblad’ al zo vaak heeft gelogen dat je er een harde schijf mee kan vullen, neem alleen al de berichtgeving over de illegale oorlogen van de VS, gelegitimeerd met leugens waar men in die krant achterstond, vanaf de voorbereiding tot het vertrek, althans als er al een vertrek als uit Afghanistan heeft plaatsgevonden…… Nee dat zal niet gebeuren, ondanks dat deze mediaorganen zelfs nooit een rectificatie plaatsen voor de grootste leugens die ze hebben gebracht en dan te bedenken dat ook de reguliere media met grote regelmaat roepen om censuur op de sociale media…… (sociale media waar men o.a. wel objectief heeft bericht over de illegale oorlogen van de VS en haar NAVO-partners!!)

Actiegroepen hebben niet op te roepen tot censuur, tenzij het gaat om kinderporno of andere vormen van geweld die verheerlijkt worden en waartoe men bijvoorbeeld oproept, al is dat zoals gezegd al lang verboden…… En dan durft WeMoveEurope te zeggen dat het de democratie in Europa wil verbeteren…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het is prima om de macht van de big techbedrijven te breken en daar gaat het niet alleen om de aantasting van de privacy die deze bedrijven keer op keer schenden, of het verkopen van persoonsgegevens, maar juist ook om de censuur die deze bedrijven nu al doorvoeren, ze hebben zich niet te bemoeien met wat er gezegd wordt op hun platforms, nogmaals: tenzij het gaat om kinderporno of oproepen tot geweld, zaken die al lang en breed zijn verboden…….

Bij plaatsing vergeten (mijn excuus): ajb niet tekenen deze foute petitie!!!

Hé David Schwartz van WeMoveEurope: censuur maakt van democratie een dictatuur in plaats van deze te verbeteren, sufferd!!  

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Stop surveillance for profit

David – WeMove Europe

€97 million. That’s how much corporations, groups and business associations spend on lobbyists in Brussels.
It’s a huge amount of money. But it’s worth it to the big tech
platforms who fund the majority of the spending, because their profits
are vast in comparison.

Everyday we use a product developed by Facebook, Apple, Google,
Amazon, and/or Microsoft. And everyday these companies violate our
privacy, censor our speech, and/or spy on us. [1]

Right now, they’re spending all this money to make sure that the
DIgital Services Act doesn’t introduce new rules. [2] But while they’re
turning up the pressure on MEPs ahead of a crucial vote next week, there are dozens of organisations and hundreds of thousands of people across Europe encouraging MEPs to stand strong and make rules to control big tech platforms.

Big spending on lobbyists is no match for people power when we work together. Can you sign the petition, so MEPs can see how many of us want real rules to limit big platforms?

SIGN THE PEOPLE’S DECLARATION NOW

WeMove Europe is thinking about running this campaign but we need
your help in deciding whether we recommend it to the rest of the WeMove
Europe community. All we need to know from you is this: if you care
about this issue, please sign and forward the petition to your friends.
It takes one minute and as a valued member of our community, we really
want to know what you think!

Thank you for your support,

David (London) and the entire WeMove Europe team

 

References:

[1] https://www.hrw.org/news/2020/09/08/big-techs-heavy-hand-around-globe

[2] https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/digital-services-act-package

 

You Move Europe is an online action platform dedicated to help making Europe a more democratic, environmentally and socially just place. You Move Europe puts power in your hands. If you have an idea to make Europe a better place, You Move Europe
helps you make it a reality. Petitions on this platform are started and
run by civil society groups and members of the public. WeMove Europe
hosts these petitions and they are in line with our values but they are
not necessarily endorsed by WeMove
Europe. To unsubscribe, please click here. 

——————————–

Hier de tekst zoals die bij de petitie wordt weergegeven:

Stop big tech!

European Commission, European Parliament and Council of Europe

This petition is run by WeMove Europe

 

Petition

We demand that EU leaders implement a strong Digital Services Act
that stands as a first line of defence against the harms of Big Tech. It
must:

  1. Turn up the volume on the truth: by stopping Big Tech’s automatic systems from amplifying lies, scams and hate;
  2. Stop the spying: big tech companies track everything we do online and use that data to make billions on advertising;
  3. Put people in charge: corporations shouldn’t have more power than
    governments, or the people who vote them into power. We need new systems
    to help make sure it’s people, not corporations, who decide how our
    internet works.

Why is this important?

We, the people of Europe, demand technology that serves us, instead of putting us, our
communities and our democracies at risk.

We call for an end to Big Tech’s destructive business model which has turned our own data into weapons against us.

We demand a better internet, where citizens are able to access vital
infrastructure and
information, and thrive off connection and participation, without being
reduced to products in an insidious surveillance economy.

We call for a world in which no small group of billionaires can tweak
an algorithm and change the fate of billions without constraints or
fear of consequence.

We urge all those involved in scrutinising and passing legislation in
Europe to stand on the side of the people you represent and take all
necessary measures to rein in Big Tech’s abuses whilst defending
people’s fundamental rights, critically – the right to free speech for
all.

We remind you that your job is to protect us, the people, and not the
profits of massive tech companies operating with impunity within our
borders.

==========================================

* Zie: ‘Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen‘ De beste video in dat bericht over deze demonstratie is intussen ook gecensureerd, een video met de toespraak van Kennedy……. Tja, de waarheid mag niet meer gezegd worden, laat staan herhaald worden……

Anti-Coronamaatregelen ‘activisten’ worden vergeleken met neonazi’s

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘  

——————————————-

Zie ook: ‘Julian Assanges proces tot uitlevering: de VS bijt in haar eigen staart‘ (en zie de links in dat bericht!!) Assange die werd en wordt besmeurd door de reguliere media, zijn eigen zogenaamde collega’s, waarbij men censuur van WikiLeaks niet uit de weg gaat, ook op de platforms van de grote techbedrijven…… (veelal via algoritmes)

Pro-Palestijns activisme de mond gesnoerd door ultra rechts en fundi-christenen‘ Facebook heeft daarnaast een enorm aantal accounts van Palestijnse mensen verwijderd van haar platform…..

Warren (democratisch presidentskandidaat) toont met hulp van Facebook aan dat dit bedrijf niet hoort te gaan over wat wel en niet is toegestaan‘ (en zie de links in dat bericht)

Facebook: uit gelekte
documenten worden de steeds veranderende regels voor censuur op dit
platform openbaar gemaakt: Facebook als geheime tak van de VS overheid
‘ (en zie de links in dat bericht)

Twitter verwijdert accounts vanwege ‘propaganda’, maar werkt zelf met een militair propagandist

Facebook keurde advertenties goed die waren gericht op neonazi’s

Australische politie valt kantoor ABC binnen vanwege gelekte documenten

Gelekte documenten tonen aan dat Google en Pinterest censuur uitoefenen

Twitter launches tool to report misleading content ahead of Indian & EU elections

Twitter meldpunt voor nepnieuws in aanloop EU verkiezingen

Starbucks CEO vergelijkt opofferingen van zijn bedrijf voor personeel als die van Joden om de concentratiekampen te overleven…..

Howard Schultz, topgraaier van Starbucks, had het gore lef om te stellen dat de opofferingen van zijn bedrijf voor het personeel te vergelijken zijn met die van de Joden voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII) om de concentratiekampen te overleven……. Hoe krankzinnig kan een ‘mens’ zijn??!!!

Starbucks opperschoft Schultz

Al weken is Starbucks bezig om te voorkomen dat haar zwaar onderbetaalde personeel zich verenigt in een vakbond, daarbij wordt dat personeel zwaar onder druk gezet……… Eén en ander vanwege de krapte op de arbeidsmarkt, waardoor arbeiders in de VS eindelijk hun eisen kracht bij kunnen zetten, zonder meteen te worden ontslagen….. Hogere betaling plus hervormingen voor humane arbeidsvoorwaarden moeten in de VS hoognodig doorgevoerd worden, zeker als je bedenkt dat de arbeiders daar bijvoorbeeld al decennia achterlopen wat betreft salarisverhogingen……

Ook in andere VS bedrijven wordt actie gevoerd door de arbeiders, er vinden zelfs stakingen plaats…… Zo willen de arbeiders van Amazon en Tesla zich verenigen in een vakbond, wat de eigenaren, behorend tot de rijkste mensen ter wereld, respectievelijk Bezos en Musk, ten allen koste voorkomen…. De arbeidsvoorwaarden in die bedrijven, plus de betaling zijn ten hemel schreiend zo slecht, ondanks de giga winsten die deze bedrijven maken…… Opvallend hoe goed deze bedrijven zijn voor hun aandeelhouders, voor het overgrote deel welgestelden…….

Ook Starbucks maakt hele dikke winsten op de veel te dure koffie en andere zaken die het verkoopt…… Gezien de prijzen kan ik niet anders concluderen dan dat je zwaar wordt opgelicht als je koffie van Starbucks drinkt!!

More Perfect Union is een Twitteractie begonnen, helaas kunnen wij daar niet aan meedoen, dus als je familie, vrienden of bekenden hebt in de VS wijs ze dan ajb op deze actie!! 

Het kunnen deelnemen aan een vakbond, zouden evenals goede arbeidsvoorwaarden, moeten behoren tot de mensenrechten!!

Boycot Starbucks!!

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

Um… What did Starbucks’ Howard Schultz say???

Faiz Shakir, More Perfect Union contact@perfectunion.us

For
weeks, Starbucks has been flying executives from its Seattle
headquarters to Buffalo, NY to apply direct pressure on workers to
reject forming a union.

This
past weekend, they took their anti-union campaign to another level —
closing several Buffalo Starbucks locations and forcing workers to
attend a speech by former Starbucks CEO Howard Schultz. During the
event, Schultz actually had the audacity to compare the
corporate sacrifices Starbucks makes on behalf of its employees to how
Jews sacrificed to survive in concentration camps during the Holocaust
.

Starbucks is getting desperate, because union organizers have the momentum now.

U.S.
Rep. Alexandria Ocasio-Cortez visited with Starbucks workers in Buffalo
to learn about what we can do to help the workers win.
In the words of AOC,
“the most powerful thing we have is solidarity.”

Click to Tweet

With
labor markets tightening for the first time in decades, workers are
rising up demanding fair pay with benefits. Whether it’s the ongoing
strikes at John Deere and Kellogg’s or major employers including Nabisco
and Frito-Lay agreeing to workers’ demands, More Perfect Union’s
reporting is highlighting the struggle of working people against greedy
corporations.

Together, our collective action is having a critical impact.

Click
here to tweet @Starbucks and their former CEO Howard Schultz. Tell them
that you support Starbucks workers’ right to organize a union.

Thank you for all you do to elevate the voices of millions of working people.

In solidarity,

Faiz Shakir, Co-founder

More Perfect Union

P.S. Not on Twitter, but still want to watch and share our latest report with AOC? Click here to check it out on YouTube instead.

Subscribe on YouTube

Paid for by More Perfect Union

 Sent via ActionNetwork.org.

=====================================

Zie ook: ‘Elon Musk en Jeff Bezos: tegenstanders van vakbonden en uitbuiters van arbeiders

Elon Musk (CEO Tesla en SpaceX) speelde een smerige rol in de Bolivia ‘Lithium Coup’

Elon Musk: de duistere kant van een genie en zijn bedrijf SpaceX

Elon Musk gaat met zijn bedrijf SpaceX een satelliet van genocide uitvoerder Saoedi-Arabië in de ruimte brengen‘ 

FalconHeavy: Carlos Latuff over het ruimte avontuur van Elon Musk

Amazons ‘gift’ van 10 miljard voor milieu lost niets op, het bedrijf blijft vervuilen


Jeff Bezos (Amazon): ‘gift’ van 10 miljard tegen de klimaatverandering, terwijl zijn personeel kan barsten

Amazon schendt de mensenrechten op 10 manieren……

Zo, tijd voor een heerlijke bak peperdure poepkoffie van Starbucks!‘ (28 juni 2017: poepbacterie in ijskoffie van Starbucks!!)

Gevaarlijke doses suiker gevonden in warme dranken…… Starbucks heeft de ‘hoofdprijs….’ 

Amazon heeft lak aan privacy en werkt mee aan natiegroot ‘veiligheidsnetwerk’ in de VS‘ 

Dijsselbloem (PvdA minister Financiën) hekelt Apple voor belastingontduiking……… tssssss

Amazon werknemers worden behandeld als slaven, alleen de zweep ontbreekt nog

Starbucks nu ook met peperdure koffie tussen ziekenhuisdeuren……………

Starbucks: Neil Young vraagt beleefd om uw boycot, van deze peperdure oplichter‘  

Europese rechter beslist tegen belang van consument‘ 

Neil Young zet Monsanto en Starbucks terecht te kakken!!

Sumatra en Borneo branden, levensgevaarlijke smog tot in Singapore……..‘ Starbucks is mede verantwoordelijk door het gebruikmaken van palmolie…..


Via RFID op naar een nieuwe wereldorde…….. Iedereen gechipt en de totale controle van Big Brother is daar…..

Amazon, het grote voorbeeld van de hervormde arbeidsmarkt, Pechtold let op!

Voor meer berichten over vakbonden en/of arbeidsvoorwaarden, klik op het betreffende label direct onder dit bericht. 

Pogromnacht: nazi-Duitsland 9 op 10 november 1938

Kristallnacht in Duitsland ook aangeduid als Reichskristallnacht of veelgebruikt Pogromnacht (Pogrom: vernietiging) vond gisteren en vandaag 83 jaar geleden plaats in nazi-Duitsland in de avond en nacht van 9 op 10 november 1938……

In deze nacht, of eigenlijk al vanaf 7 november 1938 werden honderden Joden vermoord, minstens 300 Joden benamen zich het leven en 1.400 synagogen, winkels, horeca gelegenheden en huizen van Joden werden in brand gestoken of op andere manieren vernield, wat ook gebeurde met veel Joodse begraafplaatsen…… Eén en ander duurde tot 13 november….. 

Vanaf 10 november werden zo’n 30.000 Joden gevangengenomen en in concentratiekampen opgesloten……

Toch durfde een goot deel van het Duitse volk na de Tweede Wereldoorlog te zeggen dat ze niet wisten dat zo’n 6 miljoen Joden (waaronder veel kinderen) werden vermoord in de concentratiekampen……

Ongelofelijk te zien dat de haat tegen minderheden ook in Duitsland weer als vervelend maar alledaags wordt gezien, waar men hooguit schande spreekt als er antisemitisme in het geding is…..

Vreemd ook dat het geschiedenisprogramma ZeitZeichen op WDR 5 gisteren en vandaag geen aandacht schonk aan deze vreselijke en barbaarse gebeurtenis…… Ook nogal bizar dat men gisteren op meerdere Duitse radiozenders vooral aandacht schonk aan het feit dat 9 november op meerdere momenten belangrijk is geweest voor Duitsland, de vervolging en massamoorden op Joden lijken me toch iets belangrijker dan bijvoorbeeld de val van de Muur in Berlijn…..

Vreselijk te zien dat de fanatieke zionisten in Israël nu het Palestijnse volk vervolgen, waarbij intussen al gesproken kan worden van etnische zuivering en genocide…….

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

Zie verder o.a.: ‘Auschwitz bevrijding 75 jaar en premier Ruttes excuus‘ De zoveelste blunder van deze VVD aartsleugenaar…..

En zie: ‘4,5 miljoen SA leden werden na de Tweede Wereldoorlog vrijgesproken van misdaden‘ Vergeten op te nemen bij plaatsing (mijn excuus), toegevoegd op 11 november 2021. De SA heeft o.a. meegewerkt aan de moorden, vernederingen en vernielingen tijdens de Pogromnacht…….

COVID-19: NIH expert is het niet eens met groeiend aantal verplichte vaccinaties

Matthew
Memoli is een expert die al 16 jaar is verbonden aan het
National Institute of Health (NIH) in de VS en leidt daar een onderzoeksteam van de afdeling National
Institutes of Allergy and Infectious Disease (NIAID), hij is het niet eens met het groeiende aantal verplichte vaccinaties. Wel is hij voor het vaccineren van groepen met een zwakke gezondheid, veelal de ouderen. Verder moet nog gemeld worden dat Memoli uiteraard geen anti vaxxer is. 

Op 1 december vindt er een ronde-tafel discussie plaats die middels een live stream zal zijn te volgen. In deze discussie zal de ethiek van verplichte vaccinaties worden besproken. David Wendler een senior bio-ethicus stelt dat er binnen de NIH veel discussie is of verplichte vaccinaties gepast zijn (ethisch verantwoord zijn die mijns inziens zeker niet, Ap).

Memoli heeft dr. Fauci (Fraudski), topgraaier van de NIAID, middels een memo laten weten verplichte vaccinaties buitengewoon problematisch te vinden….. Waar de conclusie van dat memo was dat Memoli vindt dat de vaccinaties verkeerd worden gebruikt….

Hoewel Memoli zoals gezegd voor het vaccineren is van kwetsbare groepen en zich heeft ingezet voor uitzonderingen van vaccinatie, stelt hij dat een vaccinatie van de hele bevolking een natuurlijke, robuuste groepsimmuniteit middels infectie tegengaat……

De 48 jarige expert zegt dat zijn kinderen hun vaccinaties tegen kinderziekten hebben gekregen en hij de resultaten van de ethische discussie zal steunen, ongeacht de uitkomst.

“Ik doe vaccinproeven en heb in feite geholpen bij het ontwikkelen van vaccins”, zo vertelde hij aan de Wall Street Journal (WSJ). “Deel van mijn werk is om mijn expert opinie te delen, goed of fout….” Waar hij mee bedoelt dat wanneer men concludeert dat hij fout zit dat prima is: “Ik wil (alleen, Ap) de discussie kunnen voeren”

De Centers for Disease Control and Prevention (CDC), publiceerde vorige maand nieuwe uitkomsten van onderzoek waaruit zou blijken dat vaccins het meest effectief zijn tegen het virus (COVID-19). (waar intussen nog heel wat meer over is te vertellen en die het tegendeel zouden aangeven….) De data van de studie laten zien dat vaccinatie een hoger en meer robuust en consistent niveau van immuniteit geeft tot het beschermen van mensen voor ziekenhuisopname dan alleen middels infectie, althans een bescherming voor een periode van 6 maanden, daar de vaccins tegen die tijd fiks hebben ingeboet op effectiviteit en werkzaamheid.

Ook over dat laatste is na de afgelopen maand heel wat meer te zeggen, zo publiceerde de Lancet een artikel* waarin wordt gesteld dat dubbel gevaccineerden even besmettelijk kunnen zijn dan ongevaccineerden, terwijl tot nu toe werd gesteld dat vaccinatie nodig was, niet alleen om jezelf te beschermen, maar ook anderen……. Tot nu toe werd er gesteld dat iedereen gevaccineerd moest worden om besmettingen te voorkomen, maar nu is het: iedereen moet gevaccineerd worden omdat vaccinatie besmetting niet tegengaat…….

In het bericht over het Lancet artikel dat ik overnam (en dat onder het artikel van The Hill is opgenomen) van Dimitri Georganas wordt de BBC geciteerd die onder meer meldde dat ongevaccineerden niet kunnen rekenen op de gevaccineerden om niet besmet te raken met het virus, zo zouden de onderzoekers hebben gewaarschuwd…..

Echter het voorgaande is niet de reden tot vaccinatie, als je besluit je te laten vaccineren doe je dat op basis van een risico analyse (ha! ha! ha! Was dat maar waar!!) Je calculeert in dat de negatieve effecten, bijwerkingen op de korte termijn en de onbekende bijwerkingen op de lange termijn, plus een ‘langzame afname van de effectiviteit’ van de vaccinatie, opwegen tegen het risico om COVID op te lopen, op te knappen (na besmetting) en daardoor een langere immuniteit op te bouwen. De risico balans is verschillend voor ieder individu, zo is het risico op ernstige gevolgen door een COVID besmetting voor kinderen en jong volwassenen bijzonder klein. 

Dubbel gevaccineerden worden besmet met COVID en geven het door aan degenen met wie ze samenleven, zo waarschuwt de BBC. Een waarheid als een koe, al geldt die ook voor andere omgevingen. Tot slot vraagt de schrijver zich af waarom de BBC niet de duidelijke conclusie uit haar eigen verhaal trekt dat vaccinatie paspoorten niet kunnen werken?? (!!!)

Het is uiteraard levensgevaarlijk dat dubbel gevaccineerden zieke en zwakke mensen in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen verplegen, immers doordat ze dubbel gevaccineerd zijn merken ze amper of niets als ze besmettelijk zijn door het virus!! Tja en de mensen die ze verplegen en die daardoor overlijden worden dan
waarschijnlijk niet meegerekend als COVID doden, de omgekeerde
situatie, zo niet en men ze wel meerekent als COVID doden geeft ook dat een vertekend beeld…… Ofwel je kan erop wachten dat men binnen afzienbare tijd weer testen zal verplichten, ook voor dubbel of driedubbel gevaccineerden…..

Oh nog een nieuwtje, hoorde vanmorgen dat  Albert Bourla, de CEO van Pfizer, desinformatie over vaccins misdadig vindt….** ha! ha! ha! ha! Terwijl Pfizer net is betrapt op het sturen van een onderzoek naar haar eigen vaccin…. Bovendien: een CEO van de farmaceutische maffia die een ander crimineel gedrag kwalijk neemt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

The Hill 8 november 2021

Senior NIH expert pushes back on growing vaccine mandates

Matthew Memoli favors vaccinations
in vulnerable populations but argues population level vaccination could
hinder the development of a natural, robust immunity gained through
infection.

By Adam Barnes | Nov. 8, 2021

Story at a glance

  • An unvaccinated doctor who heads a research team at the National
    Institutes of Allergy and Infectious Disease is leading a debate within
    the National Institute of Health over the ethics of COVID-19 vaccine
    mandates.
  • Matthew Memoli reportedly wrote in an email to NAID Director Anthony
    Fauci in July that he found mandated vaccinations “extraordinarily
    problematic.”
  • “I think the way we are using the vaccines is wrong,” he told Fauci.

An
unvaccinated doctor who heads a research team at the National
Institutes of Allergy and Infectious Disease (NIAID) is leading a debate
within the National Institute of Health (NIH) over the ethics of
COVID-19 vaccine mandates. 

Matthew
Memoli, a 16-year veteran at the NIH, will argue against vaccine
mandates in a Dec. 1 live-streamed roundtable session over the ethics of
mandates, which will be open for viewing within the agency, to patients
and to the public,
The Wall Street Journal reported

“There’s
a lot of debate within the NIH about whether [a vaccine mandate] is
appropriate,” David Wendler, a senior NIH bioethicist in charge of
planning the session, told WSJ. “It’s an important, hot topic.”

An appeals court on Saturday temporarily stopped President Biden’s mandate requiring employers to verify employee vaccination or ensure weekly testing. 

Memoli
reportedly wrote in an email to NIAID Director Anthony Fauci in July
that he found mandated vaccinations “extraordinarily problematic.” 

“I think the way we are using the vaccines is wrong,” he told Fauci.

Memoli,
who has reportedly applied for vaccine exemptions, favors vaccinations
in vulnerable populations but argues population level vaccination could
hinder the development of a natural, robust immunity gained through
infection. 

The 48-year-old has said his children have received
their childhood vaccinations, and he will support the results of the
ethics discussion regardless of the outcome. 

“I do vaccine
trials. I, in fact, help create vaccines,” he told WSJ. “Part of my
career is to share my expert opinions, right or wrong.…I mean, if they
all end up saying I’m wrong, that’s fine. I want to have the
discussion.”

The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) published new findings last month that suggest vaccines are the most effective protection against the virus. 

The
data in the study “demonstrate that vaccination can provide a higher,
more robust, and more consistent level of immunity to protect people
from hospitalization for COVID-19 than infection alone for at least 6
months.”

Our country is in a historic fight against the coronavirus. Add Changing America to your Facebook or Twitter feed to stay on top of the news.

========================================

* Zie het volgende bericht dat ik vond in een Linkedin bericht van Dimitri Georganas: 


The BBC has admitted what we’ve always known –
reporting on a Lancet study they showed that ‘Individuals who have had
two vaccine doses can be just as infectious as those who have not been
jabbed’.

Numerous studies have shown this to be the case. Some
also contradict the claim that vaccinated individuals are less likely to
test positive.

We have been told over and over again to ‘get
vaccinated to protect others as well as yourself’. This was the whole
basis on which vaccine passports were sold to the public.

But
these finding cannot be seen to hamper the rollout, so now instead of
being told everyone must get vaccinated because it prevents
transmission, we’re told everyone must be vaccinated because it DOESN’T
prevent transmission.

“Unvaccinated people cannot rely on those
around them being jabbed to remove their risk of getting infected, [the
researchers] warn.”

But that was never the reason for not getting
vaccinated. If you choose not to get vaccinated, it’s because you’ve
done a rational risk calculation. You calculate that the downside
(short-term adverse effects and unknown long-term risks, and limited,
waning immunity) doesn’t outweigh the risks of getting Covid,
recovering, and enjoying longer-lasting immunity. That risk balance is
different for every individual. For example the risk from Covid for
healthy children and young adults is vanishingly small.

“Double
jabbed people are catching Covid and passing it on to those they live
with,” warns the BBC. Of course, but also in all other settings.

Why won’t the BBC draw the obvious conclusion from it’s own story – that vaccine passports cannot work?

https://lnkd.in/djnG4Hbk

Zie wat dit betreft ook: ‘Anti COVID-19 vaccinaties: effectiviteit daalt na tweede vaccinatie snel naar 40%

 ————————————————

** Zie: ‘Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’‘ en zie ook het volgende bericht over dezelfde CEO:

Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccin‘ (!!!!) Een CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is…….

———————————————-

Zie voorts: ‘COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin… ha! ha! ha! ha! ha! 

Amish hebben groepsimmuniteit bereikt zonder enige maatregel te volgen noch door zich te laten vaccineren

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd
Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie
veranderde ten voordele van de COVID-vaccins…… Handig hè? Als een
definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg
die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor
luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling ten
koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook ‘voor de omwonenden’
van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de
geluidsoverlast…)….

COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert

COVID-19:
Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak
ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit
supermarkten…….
‘ (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen

COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië

COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos

COVID
vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken
gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan….

Sywert en Wopke: ‘De Cashende Christen’‘ (cartoon)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de ‘zorgstaking’ van gisteren

Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas

Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar‘ (en zie de links in dat bericht)

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi

Coronavirus:
motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en
intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie

(!!!!) Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown
en avondklok werden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten……

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld…… ha! ha! ha! ha!

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘ 

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19…….

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (en zie de links in dat bericht!!) Een
bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het
AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten
aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen
gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte,
middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun
eigen vaccin niet…… 

Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten ‘om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken’

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty’s voor jongeren…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt
‘ (en zie de links in dat bericht)

COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..

Kreeg vanmorgen een halleluja jutteperen bericht van ‘DeGoedeZaak’ waarin men meldde dat het kabinet en m.n. VVD aartsleugenaar en premier Rutte overstag was gegaan in Glasgow en in tegenstelling tot eerdere weigering nu heeft besloten om de subsidie voor de fossiele industrie met 4,5 miljard euro terug te schroeven……

Demonstratie tijdens COP26, waar je een Green Zone en Blue Zone had, zo hoorde ik een tutje vertellen in BNR ‘Duurzaam’, zij had geluk, ze mocht aanschuiven bij de Blue Zone, terwijl die voor bedrijven en politici is bedoeld….. Moet je nagaan wat een oplichterszooitje, de Green Zone is voor milieugroepen. Het tutje sprak er niet over, maar de Green Zone mag amper meedoen aan de besprekingen terwijl de grote vervuilers, bedrijven die onze aarde naar de gallemiezen helpen, zoals oliemaatschappijen voor minstens 90% van de tijd mogen deelnemen aan het overleg……

Als je nagaat dat het kabinet Rutte 3 jaarlijks al even 17,5 miljard euro subsidie geeft aan deze industrie, gaat er jaarlijks dus alsnog 13 miljard euro naar de energie maffia……. Kijk dat laatste meldt ‘DeGoedeZaak’ (een belachelijke naam) er niet
bij, nee die 4,5 miljard is te danken aan een petitie van deze groep en
dat is blijkbaar een feestje waard…. Een opvallend bedrag trouwens die 4,5 miljard, aangezien dat het bedrag is dat de eigenaren van de nieuwste kolencentrales krijgen voor het opkopen van bossen in Scandinavië en Noord-Amerika om daar houtpellets van te maken voor die centrales….. Schandelijk genoeg noemt men die houtpellets ‘biomassa’, terwijl het verbranden van die pellets nog een fractie vuiler is dan steenkoolverbranding. PvdA oplichter Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commissie (bijgestaan door PvdA volksverlakker Samsom) en verantwoordelijk voor de meer dan achterlijke en valse ‘green deal’, is groot voorstander van het verbranden van hout als biomassa, terwijl het nog een fractie smeriger is dan steenkoolverbranding.

PvdA EU grofgraaier en topoplichter Timmermans heeft dus actief meermaals
houtverbranding als biomassa gepropageerd…. Hoorde deze praatjesmaker
gisteravond in het NOS Radio1 programma Met het Oog op Morgen. Hier
durfde deze plork te stellen dat hij het eens is met Greta Thunberg,
terwijl hij NB stelt dat COP26 een succes is!!! Greta stelde dat COP26
een farce is, ofwel je reinste kul…… Er is al veel gebeurt zei
Timmermans, daarbij stelde hij dat COP26 ervoor heeft gezorgd, dat
de temperatuur niet met 2.7 graden Celsius zal zijn gestegen aan het
eind van deze eeuw, maar ‘slechts’ met 1,7 tot 1,9 graad Celsius……
ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een smerige oplichter!! Ten eerste is
het totaal onvoldoende en te laat wat men wil doen en heeft
afgesproken (zoals de achterlijke belofte van 100 landen om per 2030 te
stoppen met het kappen van bomen, anders dan voor bosbouw >>
totaal onvoldoende en dan nog veel te laat!!!) en ten tweede worden de
beloften van deze klimaattoppen voor het overgrote deel niet eens
nagekomen!! Geen woord van kritiek van presentator Chris Kijne, nee puur
walgelijk geslijm met Timmermans……

https://radio-images.npo.nl/w_1280,h_720//beb0a8b3-2c8f-4a89-9b27-176d3a3e7e96.jpgPvdA oplichter Timmermans, alsof het verbranden van hele bossen de klimaatverandering ‘sneller’ zal afremmen…….

Het is ronduit een schande dat de staat jaar in jaar uit vele miljarden aan subsidie heeft gegeven aan de fossiele industrie, zoals het ook een schande is dat VVD aartsleugenaar en premier Rutte met z’n: “Action, action, action” in Glasgow het gore lef had om te weigeren nog langer subsidie aan deze georganiseerde misdadigers te geven, alsof de oliemaatschappijen en energiebedrijven armlastig zijn en niet verantwoordelijk zijn voor het naar god helpen van onze planeet, ons aller thuis, waarbij ze nu al verantwoordelijk zijn voor miljoenen doden als gevolg van langdurige inademing van vervuilde lucht en de tienduizenden doden door weergerelateerde rampen als gevolg van de klimaatverandering….. 

Exxon, Total en Shell, leden van deze maffia wisten uit eigen diepgravend onderzoek al in de 70er en 80en jaren van de vorige eeuw, dat de snelle klimaatverandering is te danken aan de verbranding van fossiele brandstoffen, maar hebben dat willens en wetens in een diepe donkere kluis opgeborgen….. 

De genoemde bedrijven zijn verantwoordelijk voor massamoord, immers zij wisten dat de weergerelateerde rampen werden veroorzaakt door die klimaatverandering en hebben toch niets anders gedaan dan dit geheim te houden en hebben ‘wetenschappers’ betaald om te ontkennen dat de klimaatverandering het werk is van mensen……. ‘Niets gedaan’ dus geen maatregelen voorgesteld om de klimaatverandering af te remmen, integendeel: men is ‘vrolijk doorgegaan’ op de doodlopende weg van olie- en gaswinning, waarbij men ook nog eens enorm veel gas heeft afgefakkeld……. De top van deze bedrijven zou (ook met terugwerkende kracht) moeten
worden vervolgd door het Internationaal Strafhof (ICC)!!!! (ik word dan ook schijtziek als ik weer een vals spotje van Shell hoor op de radio, waarmee dit bedrijf zich probeert groen te wassen bij het grote publiek…..)

Over oliewinning en Shell gesproken: hoorde vanmiddag op BBC Scotland nogmaals dat de regering Boris Johnson toestemming heeft gegeven om in diepzee voor de kust van Schotland naar olie te boren, dit in een gebied dat vlak naast een zeereservaat ligt, waar o.a. mossels leven die 400 jaar oud zijn, ofwel behorend tot de langstlevende organismen op onze aarde…… Sterker nog: de gewonnen olie zal middels een pijpleiding worden afgevoerd naar het vast land, en die pijpleiding wordt dwars door het zeereservaat aangelegd….. Elke pijpleiding gaat lekken en niet zelden al het eerste jaar na ingebruikname….. Onder andere ‘Koninklijke Shell’ kreeg deze vergunning……. Ja, Shell is koninklijk daar ons koningshuis grootaandeelhouder is van dat aarde vernietigende bedrijf!! Kortom ons koningshuis verdient geld aan het naar de kloten helpen van ons aller thuis……. Trouwens heb je Boris Johnson nog vroom horen blazen over de klimaatverandering tijdens de eerste week van COP26, als je z’n valse oplichterspraatjes moet geloven is hij de weergekomen groene jezus….. 

Op ARD 1 hoorde ik gisteren na 2.30 u. dat men in Duitsland spreekt over het eerder sluiten van steenkool- en bruinkoolcentrales, een sluiting die gepland stond voor 2038….. Daar wordt dan wel de voorwaarde bij gesteld dat alle werknemers eerst ander werk moeten hebben, terwijl het afremmen van de klimaatverandering nu actie eist….. In Duitsland wordt de CO2 uitstoot voor 25% veroorzaakt door steenkool- en bruinkoolcentrales……. (en dan heeft het westen constant commentaar op de CO2 uitstoot van China…) Vandaar ook dat de de opwekking van duurzame energie in Duitsland minstens vier keer zo groot moet worden…… 

De Duitse smeerpijp-energie-opwekker RWE is ook bezig met groenwasserij (‘green washing’) en stelt dat de opwekking van alternatieve (duurzame) energie veel sneller moet, terwijl dit schoftenbedrijf de Nederlandse staat wil uitkleden voor het in 2030 sluiten van haar nieuwste kolencentrale in Nederland en die datum van sluiting is al veel te laat….. (let wel: ook dit bedrijf heeft al een paar miljard gehad voor het opkopen van bossen om deze als houtpellets te verbranden in haar steenkoolcentrale……) RWE heeft overigens in Duitsland meerdere kolen- en bruinkoolcentrales, het bedrijf wil zelfs doorgaan met het afbreken van dorpen voor de winning van bruinkool…..Moet je nagaan wat een ploerten……

Terecht stelde men overigens dat Duitsland meer moet inzetten op gas, niet zo vreemd als je bedenkt dat een heel groot deel van de Duitse cv installaties draait op stookolie……

In het ARD 1 nieuws van 4.30 u. het bericht dat de Duitse regering weigert om vuurwerk te verbieden komend oud & nieuw…. Dat moeten de deelstaten maar uitzoeken >> te schunnig voor woorden, niet alleen als je de meer dan schandalige maatregelen ziet die men neemt tegen COVID-19 (nu wil men de G2 regel, dus alleen ingeënte en genezen mensen krijgen een toegangspas voor een enorm aantal evenementen, openbare gebouwen en winkels) en natuurlijk ook gezien de enorme vervuiling die vuurwerk veroorzaakt, ook in Nederland wordt daar amper over nagedacht, terwijl het afsteken van vuurwerk hier een grotere vervuiling geeft dan wat de Tata Steel hoogovens in één jaar tijd uitstoten….. (en die uitstoot is ook nog eens giftiger dan die van Tata Steel!!)

Ook deze top was bij voorbaat gedoemd te mislukken, hoe men achteraf ook lovend zal spreken over de geweldige ‘voortgang’ geboekt op COP26, zoals men ook positief was over de mislukte klimaattoppen van Parijs en Madrid……

Hieronder het halleluja jutteperen bericht van ‘DeGoedeZaak’.

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 

 

4.5 miljard minder naar olie en gas

Sabine van DeGoedeZaak info@degoedezaak.org via amazonses.com

 

GOED NIEUWS! Zojuist werd bekend dat Nederland tóch stopt met publieke investeringen in de internationale fossiele industrie! [1]
Ons kabinet is gedraaid en sluit zich aan bij de verklaring op de
klimaattop in Glasgow om een einde te maken aan buitenlandse
investeringen in olie en gas. Dat betekent dat er ruim 4,5 miljard (!)
euro minder naar fossiele projecten gaat. Het is maar een van de vele
dingen die nodig zijn in de strijd tegen klimaatverandering, maar wel
een belangrijke en mooie overwinning.

En dit is niet zomaar gelukt: terwijl demissionair minister-president
Mark Rutte op de klimaattop nog weigerde de daad bij woord te voegen,
gingen zaterdag 40.000 mensen de straat op om actie te eisen bij de
Klimaatmars. [2] Honderden andere activisten, wetenschapper
s, lobbyisten
en organisaties knokken al jaren om dit voor elkaar te krijgen. En
in krap drie dagen tekenden ruim 10.000 van jullie de petitie die we
samen met de Jonge Klimaatbeweging startten om Nederland op te roepen
niet achter te blijven op de klimaattop.
 [3]

Dit laat zien: actievoeren werkt! Dit is wat we kunnen bereiken als we samen, massaal, van ons laten horen. De
klimaatbeweging is sterker dan ooit, en we zijn niet te stoppen. Daarom
werken we, samen met onze groene bondgenoten, hard aan een plan om de
klimaatbeweging nog breder en groter te maken. We vertellen je daar
later deze week graag meer over. Maar voor nu: bedankt voor je steun!

Strijdbare groet,

Sabine van DeGoedeZaak

PS. Wil je deze overwinning alvast met ons vieren en ons werk aan die
vervolgstappen steunen? Wij zijn afhankelijk van donaties van mensen
zoals jij om dit werk te kunnen doen en publieke druk te kunnen opvoeren
op de juiste momenten. Je zou ons enorm helpen met een bijdrage, als je het kunt missen!

[1] Lees hier meer over de draai van het kabinet om toch te stoppen met investeringen in de fossiele industrie.

[2] Lees hier verder over de GROOTSTE Klimaatmars ooit!

[3] Bekijk hier onze petitie om het kabinet tot deze draai op te roepen.

===============================================

Zie ook: ‘COP26: één grote oplichterij om de wereldbevolking zand in de ogen te strooien, o.a. misbruikt om met de vieze vingers naar Rusland en China te wijzen

COP26: Canadese ‘ontginning teerzanden’ is een catastrofe voor wild en natuur
Terwijl de Canadese premier Trudeau mooie duurzame praatjes verkoopt en
tegelijkertijd pijpleidingen financiert die de uit de teerzanden
gewonnen olie moeten transporteren, pijpleidingen die gegarandeerd gaan
lekken en dat vaak al in het eerste jaar…. Zie wat dat betreft:The Dakota Access Pipeline Is Already Leaking‘ en verder:List of pipeline accidents in the United States in the 21st century‘ (stuitend!!)

COP26: Waorani leider Nemonte Nenquimo roept de leiders van de wereld op om eindelijk het Amazonegebied te beschermen

COP26: geen lobbyplatform voor bedrijven, als we willen dat deze klimaattop wel lukt

COP26:
gelekte documenten tonen aan dat de fossiele industrie landen en die
van de intensieve veehouderij deze klimaattop willen frustreren

Scott Morrison (premier Australië) en zijn regering proberen de klimaattop COP26 te saboteren‘ 

COP26 (nog) geen aandacht voor één van de grootste broeikasgasuitstoters: de intensieve veehouderij

COP26: Nederlandse overheid steunt fossiele industrie met € 17,5 miljard per jaar‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Vanaf 2000 tot 2020 is er elk jaar 267 gigaton ijs van gletsjers gesmolten

Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden
Intussen goedgekeurd door Boris Johnson en zijn afbraakregering en dan
doet hij alsof hijzelf de nieuwe duurzame goeroe is, de vuile oplichter
met z’n: “Bla, bla bla…”

Koninklijke Shell met haar valse reclames verwent aandeelhouders i.p.v. echt flink te investeren in duurzame energie

—————————————–

Voorts zie: ‘VS ministerie van ‘defensie’: één van de grootste klimaatverandering aanjagers, waarschuwt voor conflicten over water en voedsel

Total belazert investeerders met ‘duurzame olie- en gasboringen’ in Arctisch gebied

Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren‘ en zie wat dat betreft ook:

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….‘ (!!!!!) De schoft en dat een paar jaar na de olieramp in de Golf van Mexico!!

Top van oliemaatschappijen kunnen ongestoord hun vernietigend werk doen: klimaatactivist veroordeeld tot 8 jaar gevangenisstraf

Joe Biden heeft alweer een verkiezingsbelofte gebroken: toch olieboringen in Alaska

Joe Biden spreekt met gespleten tong over terugdringing klimaatverandering

Albert Heijn timmert aan de vals duurzame weg: greenwashing op grote schaal

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid

Total rules out Arctic oil drilling, citing 2C goal‘ De smerige oplichters!!!

Bescherm het Arctisch gebied tegen gasboringen!

Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘ (!!!!)
Terwijl Timmermans, de PvdA vicevoorzitter van de Europese Commissie,
met z’n valse Green Deal pleit voor het verbranden van hout als
biomassa…… Zie wat dat betreft:
Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland in verhouding zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren….)……

US Export-Import Bank financiert een grote levensbedreigende kolencentrale in India


Heavy metal band Sepultura zet zich in voor het redden van volkeren in het Amazonewoud


ForFarmers
veevoeder wil uitbreiden in meer Europese landen landen en zo het
stikstof probleem exporteren

Brandend
Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en
uiteindelijk de planeet

Het
Braziliaanse Amazonewoud staat alweer in brand

Oliemaatschappijen in Australië maken misbruik van de Coronacrisis om hun smerige wereldvernietigende agenda door te drukken

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……‘ (!!!!) Vergelijk dat eens met de oversterfte door het Coronavirus of een andere heftige griepgolf…….

Australië brandt weer…….’

Australië
staat in brand terwijl de regering milieuactivisten straft voor het
zich uitspreken tegen de oorzaken van de klimaatverandering
‘ (!!!!) 

Slavernij
in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij
bosbranden Californië

Braziliaans
Amazonewoud brandt met een niet eerder vertoond aantal brandhaarden,
terwijl de EU een vrijhandelsverdrag met Mercosur wil
tekenen


Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting‘ (!!!!)

Shell gaat verdienen aan ‘bio-LNG’ een brandstof die even ‘duurzaam’ is als de bio-diesel van Neste MY Renewable Diesel

ING,
Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het
Amazonegebied: u wordt opgelicht!!

Rabobank
en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware
gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud
‘ 

Coca-Cola ‘op de open en groene tour’ ofwel oplichting van klanten 5.0 met medewerking van o.a. de Efteling‘ 

Australië:
film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en
media misinformatie
‘ (en zie de links
in dat bericht naar veel meer berichten over de Australische
bosbranden)

Siberië
en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië
staan weer in brand…….

 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Een
meer dan 1.400 km lange oliepijpleiding in Oost-Afrika een gevaar voor
meer dan 30 miljoen mensen, een enorm aantal dieren en kwetsbare natuur
‘ (waarin Total een belangrijke en smerige rol speelt….)

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie

Ajax en PSV hebben lak aan bloedige slavernij in Qatar: WK Voetbal 2022…..‘ Ook Shell werkt mee aan de bouw van de stadions…

Shell:
greenwashing door dit bedrijf ten overvloede nog eens door de mand
gevallen >> bedrijf steunt klimaatsceptische lobbygroep

Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta

Negen Nigeriaanse milieuactivisten 25 jaar geleden opgehangen na een schertsproces met hulp van Shell

Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen‘ (!!!!)

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering‘ Ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek al eind tachtiger jaren wist dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….20 miljoen voor het naar de kloten helpen van de wereld en het belazeren van de kluit…..

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen‘ (!!!!)

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Cohen Stuart (ING) is
niet bang dat klanten weglopen vanwege investeringen in fossiele
brandstoffen…… Dat is ingewikkeld gemaakt door de de bankenlobby in
en buiten de politiek……..
‘ (!!!!) 

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Ralph Hamers: ING stopt met investeringen in steenkool energie, hoewel….???

Verkiezingen Nicaragua: één grote demonisering in de westerse media, vergelijk dat eens met verkiezingen in de VS

Afgelopen zondag vonden er presidentsverkiezingen plaats in Nicaragua en dat was zowel voor, tijdens als daarna reden voor de reguliere westerse media (vooral de massamedia in de VS) om het land en haar president Ortega te besmeuren. Maar ook in het Radio1 programma Met het Oog op Morgen van de zogenaamd onafhankelijke NOS werd Ortega op oneigenlijke gronden de maat genomen.

Ortega zou de belangrijkste oppositiepartijen monddood hebben gemaakt en hebben voorkomen dat ze mee mochten doen aan de verkiezingen, terwijl internationale waarnemers alle aantijgingen hebben weerlegd en voorts niets hebben gezien van intimidatie of andere manieren van intimidatie, ‘ook niet’ op de dag van de verkiezingen…… Ik moet wel zeggen dat e.e.a. niet echt fris is in Nicaragua, echter de paar incidenten in Nicaragua vallen in het niet vergeleken met die bij verkiezingen in bijvoorbeeld de VS, zeker als je nagaat dat vele miljoenen gekleurde kiezers in de VS niet eens kunnen stemmen en degenen die wel mogen stemmen op alle mogelijke manieren worden belemmerd hun stem uit te brengen….. 

Vergeet voorts niet dat een enorm aantal politici, niet alleen in Nicaragua, maar in een groot deel van Latijns-Amerika met één voet zwaar in de misdaad zitten en derhalve zo corrupt zijn als de pest, dit maar al te vaak gesteund door de CIA….. De CIA die deze politici in de hand heeft juist vanwege die corruptie, bovendien oefent de CIA op deze manier invloed uit in landen als Nicaragua, landen die niet gehoorzaam aan de hand van de VS terreurentiteit lopen en bovendien landen waar de VS niets te zoeken heeft!!

Opvallend dat de reguliere westerse media zich zo druk maken over de verkiezingen in Nicaragua, terwijl ze amper of geen commentaar hebben over hoe de verkiezingen in de VS worden gekocht door de grote bedrijven en hoe miljoenen niet mogen dan wel niet kunnen stemmen in dat land, omdat het ze simpelweg onmogelijk wordt gemaakt…… Nee, als een figuur als Trump wint omdat Hillary Clinton een uiterst smerige spel speelde (ten koste van Bernie Sanders) hebben diezelfde media er geen probleem mee om vier jaar lang en zelfs nu nog te beweren dat Rusland de verkiezingen van Clinton heeft gestolen, door advertentie ter waarde van 100.000 dollar voor advertenties t.b.v. ‘wodka en borsjt’, een bedrag van niets vergeleken met wat grote VS bedrijven in de verkiezingen steken….. Zonder enig bewijs blijft men deze leugens herhalen en dat gaat zover dat zelfs hare D666 kwaadaardigheid en thorbetert minister Ollongren meermaals heeft gesteld dat Rusland ook hier de verkiezingen manipuleert….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Erger nog is het feit dat de juist de VS al een archief heeft gevuld met manipulaties van verkiezingen elders en als die geen zin hadden, zelfs opstanden organiseert en regisseert om een niet welgevallige regering ten val te brengen, dit doet de VS meestal door tegelijk sancties in te stellen die het volk treffen waarmee men ontevredenheid tegen zo’n regering wil kweken…. Als zelfs dat niet helpt, probeert men het leger van zo’n land om te kopen een staatsgreep te plegen, mocht ook dat mislukken bedenkt de VS een false flag operatie waarmee het zich ‘legitimeert’ (zonder VN resolutie) om militair in te grijpen en zo’n regering zelf ten van te brengen, zogenaamd om democratie te brengen, waarna men meermaals gewoon fascistische dictators in het zadel heeft geholpen….. Keiharde bewijzen te over, bijvoorbeeld in WikiLeaks!! 

Benieuwd of de EU de sancties tegen Nicaragua zal versterken, zoals men eerder versterking van de illegale VS sancties (zonder VN resolutie) tegen Venezuela heeft gesteund en nog steunt, sancties die al aan meer dan 100.000 mensen het leven hebben gekost….. Reken maar dat een heel groot deel van de Nicaraguaanse bevolking de door de VS gesteunde terreur van de Somoza dictatuur nog lang niet is vergeten en alleen daarom al op Ortega heeft gestemd!! (Ortega heeft met zijn kameraden van het Sandinistisch Nationaal Bevrijdingsfront [FSLN >> nu de politieke partij van Ortega] in 1979 een eind gemaakt aan die dictatuur…..) Als er één land overrijp is voor sancties is het de VS wel, onder leiding van deze vereniging van terreurstaten zijn alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen vermoord!! (en ja ook met actieve moordhulp van Nederland….)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

All US Elections Are Fraudulent; Shut Up About Nicaragua


by Caitlin Johnstone

Western
media are blaring headlines today about a rigged election, not in the
United States or any of the other powerful nations allied with it whose
elections are consistently fraudulent from top to bottom, but in the
small Central American nation of Nicaragua.

A Google search brings up only news stories disparaging the Nicaragua election and its results. As flagged on Twitter by Left I on the News, CNN’s coverage of President Daniel Ortega’s victory featured a chyron with scare quotes around both
the words “election” and “wins”, and a newscaster flatly
stating “Ortega got 75% of the vote, results that we know are
illegitimate.”

New
York Times correspondent Natalie Kitroeff reported that Ortega has been
“arresting all credible challengers; shutting down opposition parties;
banning large campaign events; closing voting stations en masse” and
that “there were no billboards or campaign posters” for the opposition,
all claims that have been squarely refuted by observers reporting on the
scene like Wyatt Reed, Ben Norton, Margaret KimberlyAhmed Kaballo, Caleb Maupin and others.

Ben Norton

@BenjaminNorton

Absurd fake news from US gov’t mouthpiece NY Times: Unlike this propagandist I’m actually in Nicaragua, reporting on the elections

I went to 4 different voting stations; they were all full, with a totally calm, transparent process

There are 7 options on the ballot, 6 opposition

There are 7 options on the ballot, 6 opposition 

voor de video zie het origineel)

40.6K views

0:04 / 0:10

Quote Tweet

Natalie Kitroeff

@Nataliekitro

·

Nicaragua is holding what it calls an election today. Daniel Ortega has prepared by:

—arresting all credible challengers
—shutting down opposition parties
—banning large campaign events
—closing voting stations en masse

With ⁦@yubelkamendozagnytimes.com/2021/11/07/wor

Show this thread

6:53 PM · Nov 7, 2021 from NicaraguaTwitter for Android

1,016 Retweets

63 Quote Tweets

2,346 Likes


This
mass media concern trolling about Nicaragua’s elections would not be so
outrageously absurd were the elections of the US and its allies
anywhere remotely close to free from fraud and manipulation.

There’s
a common misconception that nothing ever changes in the US political
status quo because an ideological tug-of-war between two equal and
opposing factions keeps things in a state of stasis where it’s
impossible to advance changes which would benefit ordinary Americans. In
reality those two “factions” are in complete alignment in all but the most superficial ways, the electoral contests between them are dominated by a donor class with a vested interest in protecting the status quo, the candidates who compete in them are pre-selected by a corrupt and meticulously vetted
primary process to ensure the public only ever gets to cast votes for
those who will preserve oligarchy and empire, and third parties are constitutionally prevented from ever becoming politically viable.

All
US elections for positions of real power are fraudulent. None of them
ever permit real opposition. It’s a one-party system controlled by
plutocratic and military institutions fraudulently disguised as
democracy, and yet people who call themselves “journalists” have the
temerity to criticize the integrity of Latin American elections without
ever criticizing their own.

Just
once it would be great to hear widespread discussion of US election
rigging in the same alarmed tone we hear mass media concern trolls
talking about nations like Nicaragua, Bolivia or Venezuela. “Very
alarming how third parties are forbidden from participation in the US
presidential debate.” “Concerned about the way any real opposition to
the US power structure is banned from mainstream media.”

Left  on the News

@leftiblog

CNN running a piece on its reporters being denied entry into Nicaragua. No surprise given headlines like this. As usual, “global” in this case means “the US and its imperialist allies”.

 

Image

11:51 PM · Nov 8, 2021

490 likes

21 replies

Whenever
I raise this point I get people saying “Well the US doesn’t imprison
its political opposition leaders like other tyrannical countries!”

That’s only because the US doesn’t have
any political opposition leaders. There are no politicians in America
with any political purchase who oppose the ruling power structure in any
meaningful way. All true opposition has been quashed; all you ever get
is two virtually identical lackeys of the oligarchic empire bickering
over irrelevant narrative fluff like whether or not Critical Race Theory
is being taught in schools.

There
is no real opposition to the US power structure in electoral politics;
it has been too aggressively stomped out for generation after generation
since the days when it was openly incarcerating
political dissidents like Eugene Debs for “sedition”. And anyone who
comes anywhere close to threatening that power structure outside
electoral politics is indeed imprisoned, as we are seeing right now in
cases like Julian Assange.

There
is no valid reason to believe the official imperial narratives about
Nicaragua or any other empire-targeted nation, both because the US is
virtually always far more guilty of whatever it’s accusing its enemies
of doing and because its political/media establishment lies
constantly. If you believe the mainstream narrative about any
US-targeted nation you will wind up on the wrong side of debates about
that nation, because the US empire is the single most corrupt and
murderous institution on earth and its power is held in place by lies
and propaganda.

The sooner you have your “Are we the baddies?” moment, the faster you get to truth.

The
US empire—by which I also mean the client states around the world who
support its agendas of planetary domination—has no business criticizing
governments which are far less powerful, far less destructive, and far
less corrupt. Elections throughout this US-centralized power structure
are consistently rigged in myriad ways to ensure the survival of the
political status quo upon which it is built, and if the mainstream news
media existed for the purpose of practicing journalism this is something
we would all be acutely aware of.

Until
you are living in a nation with real political opposition and real
elections, maybe shut the fuck up about places like Nicaragua.

______________________


My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | November 9, 2021 at 1:52 am | Tags: democracy, elections, imperialism, media, nicaragua, ortega, propaganda
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2N6

Comment    See all comments

Hier nog twee door Caitlin toegevoegde video’s:

 

=================================

Zie ook: ‘VS propagandamachine onder de loep genomen door schrijver Nick Schou

VS legt nog meer sancties op aan de bevolking van Venezuela, Cuba en Nicaragua‘ 

Venezolaanse verandering van regime bekokstoofd door VS en massamedia

Bolivia: de coup heeft alles te maken met grondstoffen‘ (en zie de links in dat schrijven, o.a. naar meer berichten over fake news van de NOS!!)

VS coup in Nicaragua mislukt, een feit dat niet wordt gemeld door de reguliere media

VS zet Latijns-Amerikaanse landen tegen elkaar op en is bezig met voorbereiding invasie Venezuela

Nikki Haley (VS ambassadeur bij VN) dreigt Nicaragua met oorlog: “De VS zal niet lijdzaam toezien……”

George H.W. Bush overleden: weer wordt een grote oorlogsmisdadiger de hemel in geprezen

Venezolaanse verkiezingen door Maduro gewonnen, ondanks economische oorlogvoering VS

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela‘ (zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Venezuela)

9 ‘ex-FARC rebellen’ vermoord door leger Colombia: FARC-EP opgericht

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….

Koenders heeft vrijlating gegijzelde Spoorloos makers in Colombia bewerkstelligt……. AUW!!!

Paus Franciscus in Colombia om vrede te prediken……

People of Brazil: my sincere condolences with ‘your’ fascistic, psychopathic president Bolsonaro……

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

NAVO naar Zuid-Amerika? Weg met dit agressieve, terroristische bondgenootschap, NU!!!

Bolton geeft toe dat de VS een fascistisch beleid voert……

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp
‘ Een volkomen belachelijke claim!!
 

—————————-

Wat betreft VS terreur zie:  ‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ Daar moeten er voor deze eeuw nog 5 miljoen bij opgeteld te worden……

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………