(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Zoals op deze plek in het verleden al vaak gemeld >> de Reclame Code Commissie (RCC) is een waardeloos instituut, minstens zo slecht als de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA)*, al moet gezegd dat mij niet alles bekend was over de RCC, zoals het feit dat het onderdeel van de commissie die over voedsel gaat, geen vertegenwoordiging heeft van burgers, ofwel de consumenten hebben daar niets te vertellen…. ha! ha! ha! ha! ha! Hoe is dat mogelijk, terwijl het gaat om de voedselveiligheid voor de burgers?? Je zou als leek juist verwachten dat de stem van de consument daar zwaarder zou wegen dan die van de andere partijen!!
In werkelijkheid zit het zo: er hebben vier partijen zitting in de RCC, te weten: reclamemakers, media, adverteerders (bestaande uit de leden van de [voedingsmiddelen-] industrie) en de consument, echter de rol die de vertegenwoordiging van de consument heeft is zeer beperkt, zoals zojuist al even aangegeven als het gaat om voedsel, waar de voedingsmiddelenindustrie dus zichzelf controleert…. Ook op het gebied van aanscherping van de regels aangaande de code bestaat er zwaar onrecht >> de consument mag daarover geen voorstellen indienen!! ha! ha! ha! ha! Wat een oplichtersbende!!
Je vraagt je werkelijk af hoe het mogelijk is dat er nog mensen zijn die de zaak van de consument willen behartigen….. ‘Je zou bijna denken’ dat die via omwegen worden betaald door de andere vertegenwoordigers in de RCC, immers waarom lees je nooit iets over die consumentenvertegenwoordigers in de media, als er weer eens een zaak is waar de consument aan het kortste eind trekt?? Je zou toch denken dat dit uitermate frustrerend is voor die vertegenwoordiger….
In 2021 heeft de Consumentenbond zich teruggetrokken uit de RCC uit onvrede met de Reclamecode Online Kansspelen (ROK) en andere laakbare zaken, zoals het niet optreden tegen reclames die gericht zijn op kinderen…. Ofwel de consumentenbond was en is al lange tijd ook flink gefrustreerd over de belachelijke regels ten aanzien van reclame voor ‘voedsel’ en snoep die is gericht op kinderen….. Carola Hageman, lid van de raad van toezicht bij de Consumentenbond en lid van de RCC, zou uit die bond zijn gestapt en is zitting blijven houden in de RCC, ondanks dat de consumentenbond zich terugtrok uit de RCC, ofwel de kans is levensgroot dat zij zich heeft bezondigd aan een vorm van corruptie…..
Het is zo zot dat de bewijslast voor ongeoorloofde reclames bij de klagers ligt, die moeten het signaleren, bewijslast verzamelen en een klacht indienen…. Ook de taak op de naleving van een oordeel, mocht een lid van de voedselindustrie een zaak verliezen, ligt bij de klagers, ofwel meestal bij Foodwatch en aanverwante organisaties….. Zo gebeurt het regelmatig dat kinderen al zijn geïndoctrineerd met reclames voor snoep en andere troep die slecht voor hen is, voordat zo’n reclame wordt teruggetrokken, of dat deze reclame zelfs wordt gehandhaafd nadat de producent is gemaand deze terug te trekken, daar het al te vaak gebeurt dat zo’n producent lak heeft aan de uitspraak die tegen diens reclame werd uitgesproken en er regelmatig toch niet wordt gehandhaafd…..
Als je ziet hoe lang de RCC al bestaat, intussen al 60 jaar, is het des te vreemder dat er nooit eerder een bericht is gepubliceerd waarin de consumentenvertegenwoordiger van de RCC zich pissig heeft geuit in de media en als reactie op de zoveelste frustrerende beslissing, uit deze waardeloze commissie is gestapt….. (althans ik heb dat bij mijn weten nooit gezien, behalve dan de stap van de Consumentenbond in 2021) Maar ja als je nagaat dat de consument eigenlijk amper wat heeft te vertellen is dat niet vreemd immers wie heeft er zin om als consument plaats te nemen in zo’n commissie, als je ziet dat de consument amper wat heeft te vertellen….
In de labels vind je ook de aanduidingen voor de vrijhandelsverdragen met de VS en Canada, te weten TTIP en CETA**, dit daar deze ook een groot gevaar zijn voor de volksgezondheid.
Het volgende bericht is van Foodwatch, hierin meer uitleg over de RCC.
Er was eens…een reclamecode
Zomerserie: een voedselsprookje met een goede afloop?
Foodwatch Nederland | Juke Fluitsma <juke@foodwatch.nl>
Er
was eens… Flipje uit Tiel, Van Nelles Piggelmee, Cora van Mora, het
Blue Band-meisje en het Drostemannetje. Er was eens een wereld waar
de Bokma altijd koud staat, melk de witte motor is en Paturain altijd
fijn. Waar de zon altijd schijnt en de mensen tevreden zijn. Er
was eens een wereld vol voedselreclames, maar leefden de mensen daar
ook lang en gelukkig?
Met
de enorme toename van de reclames in de tweede helft van de
twintigste eeuw groeide ook de argwaan. Consumenten voelden zich
steeds meer gemanipuleerd en eisten meer controle. In
1964 zag de Nederlandse Reclame Code daarom het licht om
het vertrouwen van de consument te herstellen.
De Nederlandse Reclame Code (NRC) bestaat dit jaar 60 jaar. De code bestaat uit een algemeen deel en een aantal codes gericht op specifieke branches. Zo duiken wij vaak in de Reclamecode voor Voedingsmiddelen en de Kinder- en Jeugdreclamecode.
Maar meestal hoeven wij niet verder te kijken dan artikel 2 en artikel 8 van de NRC. Deze artikelen worden al veelvuldig overtreden: Art 2 zegt dat reclame in overeenstemming dient te zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen. Art 8 zegt dat reclame niet misleidend mag zijn. Misleidend is elke reclame die gepaard gaat met onjuiste informatie of voor de gemiddelde consument onduidelijk of dubbelzinnig is.
De RCC heeft het druk!
Door de Reclame Code voor Voedingsmiddelen, (RVV) is de voedingsindustrie ontsnapt aan wettelijke maatregelen, die de overheid toentertijd van plan was in te voeren. De vier deelnemende partijen zijn de reclamemakers, media, adverteerders en de consument. Zij vormen ook samen de Reclame Code Commissie (RCC) en waken zo over de naleving van deze regels. Echter, de consument heeft een veel minder zware stem dan de andere drie. Zo mag deze vertegenwoordiger geen voorstellen doen om de code te aan te scherpen. Dat mag alleen de industrie. En nog erger: in de Reclamecode voor voedingsmiddelen is de consumentenpijler helemaal niet vertegenwoordigd. De slager keurt dus zijn eigen vlees.
Momenteel wordt er jaarlijks alleen al meer dan 1,5 miljard euro aan voedselreclames besteed door de industrie, zo heeft onderzoeksbureau Panteia becijferd. Dit geld gaat grotendeels naar marketing voor ongezonde voedselproducten, maar daar doet RCC bar weinig aan. Wel moet de RCC zich buigen over de vele klachten die consumenten, bedrijven en organisaties indienen over vermeende overtredingen.
De
NRC bestaat dit jaar 60 jaar: een geschiedenis met een goede
afloop? Helaas
is er geen reden tot juichen. Want
al zo lang als Foodwatch Nederland bestaat, en dat is dit jaar 15
jaar, hebben we talloze klachten moeten indienen en worden
consumenten niet voldoende beschermd. Vorig
jaar behandelde de RCC in totaal bijna 5.000
klachten!
Bijna
200 klachten in 15 jaar
Voor
deze zomerserie hebben we onze geschiedenis met de RCC eens op
een rijtje gezet. Wat bleek? We
hebben in 15 jaar tijd bijna 200 klachten ingediend! Een
feestje? Meer een koude kermis!
Waar
gingen onze klachten zoal over? We hebben talloze klachten
ingediend tegen kindermarketing voor
ongezonde voedingsmiddelen die vaak nog bekende
kinderidolen op
de verpakking hadden; tegen zogenaamde volkorenproducten die
niet 100% volkoren bleken te zijn; tegen mierzoetje producten
met ‘no
added sugar’ op
de voorkant van de verpakking; tegen voedings-
en gezondheidsclaims op
watertjes met aloë vera die je haar glanzender moeten maken,
maar vooral laxerend werken. En, als klap op de vuurpijl, tegen
de fastfoodreus McDonald’s,
die beweerde dat zijn frietjes alleen uit aardappel en een snufje
zout zouden bestaan, maar even de dinatriumdifosfaat en dextrose
vergat te vermelden. De RCC gaf ons in bijna alle gevallen
gelijk.
Hoewel we onvermoeibaar klachten blijven indienen en de RCC onze aantijgingen keer op keer serieus neemt, wordt het toch echt tijd om wakker te worden en te zorgen voor structurele oplossingen.
Dat zelfregulering zou werken, zoals de overheid maar blijft volhouden, is een mythe, een sage en een sprookje ineen. Dat lieten wij ook zien met ons rapport: ‘Beteugel het reclamemonster‘. Wat moet er dan wel gebeuren? Maak een einde aan de RCC, maak een wet tegen kindermarketing en bestraf misleiding! Zo leven we nog lang en gelukkig. The end!
Met vriendelijke groeten,
Juke
Fluitsma, campaigner.
=======================================
*De NVWA is een inspectieorgaan van de overheid dat allerlei misstanden wat betreft voeding, de walgelijke omgang met ‘nuts-dieren’ en andere misselijke zaken tegen zou moeten gaan. Echter in de praktijk doet de NVWA vaak pas iets als organisaties aan de bel trekken over een misstand en zelfs dat is geen garantie dat dit inspectie-orgaan daadwerkelijk optreedt…. Het is zelfs zo zot dat bij misstanden in slachthuizen bleek dat de dierenartsen van de NVWA hebben meegewerkt aan walgelijke mishandelingen van dieren….. Hier één van de resultaten bij het zoeken op het internet naar: ‘dierenartsen van de NVWA’:
Judith
van Denderen, senior inspecteur (dierenarts)
· Rood- of witvlees · Van aanvoer tot keuring na de slacht ·
Afwisselend, leuk en uitdagend · Aanspreekpunt.
“Afwisselend, leuk en uitdagend werk??” (dat laatste wordt bedoeld; Ap) Je moet er niet aan denken, zeker als je ziet dat medewerkers in slachthuizen keer op keer worden betrapt op zelfs zware mishandeling van de arme dieren die worden aangevoerd!! Deze van Denderen wijst erop dat ze ‘uiteraard’ niet alles kan controleren in een slachthuis, ‘daar alles zo snel gaat’, zij zou er dan ook op aan moeten dringen dat elk hoekje en elke gang, kortom het hele slachthuis waardoor dieren moeten gaan voor hun veel te vroege dood (door moord), wordt bewaakt met camera’s en dat deze van mijn part met AI op afstand kan worden gecontroleerd op misstanden. Een zaak waarvoor al vaak is gepleit maar die nog steeds niet volledig is doorgevoerd. Overigens over dat ‘zo snel gaan’ waar van Denderen over spreekt is ook nog het één en ander te zeggen: op hete dagen staan dieren vaak uren te wachten voor ze het slachthuis in worden getrapt dan wel met stroomstokken worden voortgedreven, uren in de hitte terwijl er geen water voor hen is en er regelmatig dieren zelfs zwaargewond in zo’n hellewagen staan daar ze tijdens het vervoer gewond zijn geraakt….. (de dieren horen daarnaast hun soortgenoten schreeuwen die in het slachthuis worden vermoord en ze ruiken het bloed van deze soortgenoten…..) Buiten dat is het bekend dat zoals gezegd dierenartsen van de NVWA in slachthuizen hebben meegewerkt aan grove mishandeling van dieren….. Voorts is de NVWA zwaar onderbezet, vooral als je ziet wat dit orgaan allemaal moet controleren….. Dit is dan ook met opzet zo georganiseerd door één van de kabinetten Balkenende, die een eind heeft gemaakt aan een flink aantal inspectieorganen en die heeft ondergebracht in de NVWA, echter de kers op de taart werd daar geplaatst door het kabinet Rutte 2 (VVD en PvdA) die in 2012 de meest belangrijke inspectie-organen had ondergebracht in de NVWA, dit met veel minder personeel….. (‘nog een geweldige prestatie’ op het conto van opperhufter Mark Rutte….) Bovendien zou de NVWA ongezond voedsel van de markt moeten weren, echter ook daarvan is geen sprake…. Neem fruit of groente van buiten de EU, die kunnen letterlijk propvol met gif zitten dat hier is verboden of nog niet is toegestaan….. Maar zelf groente en fruit van binnen de EU kunnen grote hoeveelheden kankerverwekkend landbouwgif bevatten, zo heeft de Europese Commissie onder leiding van de ondemocratische aangestelde topgraaier von der Leyen besloten dat glyfosaat nog 10 jaar mag worden gebruikt door de professionele markt….. Dit gif is niet alleen kankerverwekkend maar ook hormoon verstorend…… (glyfosaat is onderdeel van Roundup, geïntroduceerd begin 70er jaren van de vorige eeuw en oh toeval: sinds die tijd is twee derde van de wereldwijd bekende insectenpopulatie uitgestorven….) Onbegrijpelijk dan ook dat GroenLinks en de PvdA hebben gestemd voor het aanblijven van von der Leyen….. De NVWA is als al even aangehaald een orgaan dat moet toezien op zaken betreffende voedselveiligheid, dus eigenlijk nog een stap voordat er reclame gemaakt wordt voor bepaalde producten, je snapt het al >> ook daarin is en blijft de NVWA veelal nalatig….
——————————————————-
**CETA en TTIP zijn vrijhandelsverdragen de eerste met Canada en de tweede met de VS, de eerste zou intussen in werking zijn getreden en voor de tweede wordt nog steeds door de EU gelobbyd in Washington (intussen tegen een bedrag dat tientallen miljoenen euro’s aan onder andere ons belastinggeld groot moet zijn)….. Deze verdragen zijn in het belang van de grote bedrijven en kunnen landelijke wetgeving ondergraven als die in het nadeel zijn van bijvoorbeeld een bedrijf uit de VS of Canada…. Eén en ander wordt besloten in geheime rechtbanken waar deze bedrijven anoniem landen kunnen aanklagen…… (anoniem: zodat de consument zo’n bedrijf niet kan boycotten!!) Deze rechtbanken worden aangeduid als >> Investor–state dispute settlement >> ISDS (Investeerder-staatarbitrage). Als ik me niet vergis is het terugdraaien door hare kwaadaardigheid von der Leyen van een verbod op volledig onnodige dierproeven voor cosmetica een gevolg van het CETA-verdrag (VS bedrijven kunnen met ‘een brievenbus’ in Canada bijvoorbeeld de Nederlandse staat voor zo’n rechtbank dagen). De volledig mislukte PvdA ‘hippie’ Ploumen heeft als minister in Rutte 2 een paar jaar lang keihard gelogen dat ISDS geen gevolgen zou hebben voor de voedselveiligheid….. Zie verder onder andere:
‘Misdadige en corrupte bedrijfssponsoring van EU politici moet stoppen‘ (!!!!) Zo laat het EU bestuur de oren hangen naar bedrijven die hun producten afladen met suiker of de al helemaal kankerverwekkende zoetstoffen….. De suikermaffia (geholpen door CDA, VVD, D66, ChristenUnie en SGP) heeft meer dan 10 jaar lang het toestaan van stevia in levensmiddelen weten te voorkomen, de zogenaamde EU-politici van die partijen werden omgekocht door de lobby van de suikerbaronnen, terwijl stevia totaal geen gezondheidsproblemen veroorzaakten zelfs helpt om diabetes te stoppen in verdere ontwikkeling en die ziekte zelfs kan voorkomen; overigens als je er te veel van gebruikt in voedsel of frisdrank is het simpelweg niet meer te eten of te drinken…. (verder geen obesitas en tandbederf door stevia)
‘Tabaksprijs verhoging tot € 47,00 in 2040: zieke rokers worden gestraft door ChristenUnie staatssecretaris van Ooijen‘ (3 juni 2022) Verslaving is een ziekte waardoor velen niet kunnen stoppen met roken, niet in de laatste plaats vanwege armoede en financiële problemen, evenals zwaar verdriet….. Deze zaken zijn geen stimulans om te stoppen met roken, ofwel deze mensen worden gestraft door hun eigen overheid >> héél christelijk….. Nu (het is intussen 28 augustus 2024) is bekend geworden dat er veel meer doden vallen door luchtvervuiling dan door roken!!) (zie: ‘FN>4U: Luchtvervuiling eist meer dodelijke slachtoffers dan roken‘ (23 augustus 2024))Echter reken maar niet dat men bijvoorbeeld benzine en diesel in verhouding net zo duur zal maken als tabak….. Zo worden we dag in dag uit bedonderd door de overheid!!!!
‘Dijksma weigert een minimumprijs voor vlees in te voeren, zelfs al komt dit de voedselveiligheid ten goede……‘ (4 april 2014) Dijksma, het uitermate vervelende domme dikkerdje van de PvdA, destijds staatssecretaris Economische Zaken, waar deze enorme nitwit en lobbyist van foute boeren, jagers en ander tuig, zich vooral bezighield met landbouw, natuur en voedselkwaliteit….. ha! ha! ha! ha! Vooral dat laatste was in het bericht onder de link ‘goed te merken…..’ (maar niet heus!!)
——————————————————-
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Caitlin Johnstone heeft een prachtig sarcastisch artikel geschreven waarmee ze de verkiezingen in de VS verklaart. Op uiterst humoristische manier legt ze met een vergelijking uit dat het niet uitmaakt wie je kiest als VS burger. Het is in Australië, het thuisland van Caitlin, niet veel beter, ook daar 2 partijen die af en aan het land besturen, maar ook daar bijzonder weinig verschil in politieke besluitvorming. Het gaat hier om de Australian Labor Party en de Liberal/National Coalition, te vergelijken met de Republikeinse partij en de Democratische partij in de VS.
Voorts is het zo dat in de VS de kiezer misschien kan uitmaken wie er president wordt, maar het zijn de grote bedrijven en de spuugrijke miljonairs en miljardairs, die met hun geld het beleid bepalen dat de gekozen president zal voeren….. Anders gezegd: met dit geld bepalen deze plutocraten wat een president wel of niet mag doen…. Vandaar ook dat wanneer een kandidaat een maatregel belooft in te voeren mocht zij/hij gekozen worden, er niets van terechtkomt als dit de belangen van de plutocraten en grote bedrijven (met hun grootaandeelhouders) zal schaden…. Voorts is het zo dat de kandidaat met het meeste geld voor haar/zijn campagne de meeste kans maakt president te worden…. Immers: ‘hoe moeilijk’ is het om de grote massa leugens te laten geloven als die avond na avond worden herhaald?? (zoals het nazi-beest Goebbels al stelde: als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, wordt deze vanzelf waarheid (vrij vertaald)…..)
Gezien het voorgaande kan je dan ook niet anders dan de conclusie trekken dat de VS allesbehalve een democratie is (om nog maar te zwijgen over de manier waarop het een groot deel van de gekleurde stemmers onmogelijk wordt gemaakt te stemmen….)
‘Erg fijn ook’ te zien hoe snel Kamala Harris haar zorgen over wat er in de Gazastrook gebeurt (niets anders dan een volledige openlijk uitgevoerde genocide op de Palestijnen door de fascistische apartheidsstaat Israël) overboord heeft gezet en zelfs ongelofelijk onbeschoft stelt dat zij voor de bescherming van Israël staat, alsof dat de onderliggende partij is…. (al was ze als vicepresident al medeplichtig aan deze genocide, vanwege de enorme leveringen van bommen, raketten en ander oorlogstuig aan deze genocidaal psychopathische gestolen staat…) ICC let op: start een strafrechtelijk onderzoek naar deze presidentskandidaat (plus één tegen ‘genocide Joe’ Biden en de voorgaande VS presidenten!!) Laat zien wat jullie gerechtshof waard is!!
(als je de Engelse taal niet beheerst, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Prisoners: Hey, let us out of this prison! We didn’t do anything wrong!
Prison guard: Oh my god, you think you’re in prison?? You’re all free! You can leave whenever you want!
Prisoners: Okay well let us out then!
Prison guard: Sure thing! There are some keys hanging up next to the door. Should be a red one and a blue one.
[Long pause]
Prisoners: This key isn’t working! It’s made of plastic and it’s completely the wrong size. It’s clearly not designed to open this lock.
Prison guard: Which key did you try?
Prisoners: The red one.
Prison guard: Ohh, that must be the wrong one. Try the blue one.
[Long pause]
Prisoners: The blue key doesn’t work either! It’s also a fake plastic toy that isn’t built for this lock, just like the red one!
Prison guard: You must not be doing it right. You’ve got to try harder. Really jam them in there and wiggle them around a bit.
[Very long pause]
Prisoners: It’s not working!
Prison guard: Try harder!
Prisoners: We’ve been trying as hard as we can! We keep switching back and forth between the red key and the blue key and trying every different approach we can think of, and we’ve come nowhere close! These plastic keys are just fake children’s toys designed to distract us and keep us preoccupied so we’ll stay locked up! Give us the real keys!
Prison guard [sighs]: Okay, well, we don’t like to encourage this, but there is a third key handing on the wall to your left.
Prisoners: This giant green one?
Prison guard: That’s the one!
Prisoners: This thing’s four feet long and made of styrofoam! There’s not a chance in hell it can open that lock!
Prison guard: Okay well maybe just stick with the red and blue ones then.
Prisoner 1: I say we try the blue one!
Prisoner 2: Idiot! The red one is way better!
Prisoner 1: Blue one!
Prisoner 2: Red one!
Prisoner 1: Okay, well, let’s ask everyone here. Everyone who thinks we should keep trying the blue one come over here onto this side of the prison, and everyone who thinks we should try the red one go over there with him.
Prisoner 3: Uhh, guys? That door doesn’t look very thick. There are a whole lot of us, and there’s only one prison guard. I’m pretty sure if we all team up we could knock this door down and tie him up.
Prisoner 1: What are you, nuts??
Prisoner 2: Why go to all that trouble when we’ve got this perfectly good red key right here?
Prisoner 1: Blue key!
Prisoner 2: Red key!
Prisoner 1: Blue Key!
Prisoner 2: Red key!
Prison guard [leaning back and chuckling]: Gets ’em every time.
________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece here are some options where you can toss some money into my tip jar if you want to. Go here to find video versions of my articles. If you’d prefer to listen to audio of these articles, you can subscribe to them on Spotify, Apple Podcasts, Soundcloud or YouTube. Go here to buy paperback editions of my writings from month to month. All my work is free to bootleg and use in any way, shape or form; republish it, translate it, use it on merchandise; whatever you want. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. All works co-authored with my husband Tim Foley.
Voor meer berichten over verkiezingen, verkiezingen VS, Kamala Harris, Donald Trump, Palestijnen en/of genocide, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.
———————————————-
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Caitlin Johnstone heeft een prachtig sarcastisch artikel geschreven waarmee ze de verkiezingen in de VS verklaart. Op uiterst humoristische manier legt ze met een vergelijking uit dat het niet uitmaakt wie je kiest als VS burger. Het is in Australië, het thuisland van Caitlin, niet veel beter, ook daar 2 partijen die af en aan het land besturen, maar ook daar bijzonder weinig verschil in politieke besluitvorming. Het gaat hier om de Australian Labor Party en de Liberal/National Coalition, te vergelijken met de Republikeinse partij en de Democratische partij in de VS.
Voorts is het zo dat in de VS de kiezer misschien kan uitmaken wie er president wordt, maar het zijn de grote bedrijven en de spuugrijke miljonairs en miljardairs, die met hun geld het beleid bepalen dat de gekozen president zal voeren….. Anders gezegd: met dit geld bepalen deze plutocraten wat een president wel of niet mag doen…. Vandaar ook dat wanneer een kandidaat een maatregel belooft in te voeren mocht zij/hij gekozen worden, er niets van terechtkomt als dit de belangen van de plutocraten en grote bedrijven (met hun grootaandeelhouders) zal schaden…. Voorts is het zo dat de kandidaat met het meeste geld voor haar/zijn campagne de meeste kans maakt president te worden…. Immers: ‘hoe moeilijk’ is het om de grote massa leugens te laten geloven als die avond na avond worden herhaald?? (zoals het nazi-beest Goebbels al stelde: als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, wordt deze vanzelf waarheid (vrij vertaald)…..)
Gezien het voorgaande kan je dan ook niet anders dan de conclusie trekken dat de VS allesbehalve een democratie is (om nog maar te zwijgen over de manier waarop het een groot deel van de gekleurde stemmers onmogelijk wordt gemaakt te stemmen….)
‘Erg fijn ook’ te zien hoe snel Kamala Harris haar zorgen over wat er in de Gazastrook gebeurt (niets anders dan een volledige openlijk uitgevoerde genocide op de Palestijnen door de fascistische apartheidsstaat Israël) overboord heeft gezet en zelfs ongelofelijk onbeschoft stelt dat zij voor de bescherming van Israël staat, alsof dat de onderliggende partij is…. (al was ze als vicepresident al medeplichtig aan deze genocide, vanwege de enorme leveringen van bommen, raketten en ander oorlogstuig aan deze genocidaal psychopathische gestolen staat…) ICC let op: start een strafrechtelijk onderzoek naar deze presidentskandidaat (plus één tegen ‘genocide Joe’ Biden en de voorgaande VS presidenten!!) Laat zien wat jullie gerechtshof waard is!!
(als je de Engelse taal niet beheerst, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Prisoners:
Hey, let us out of this prison! We didn’t do anything wrong!
Prison
guard: Oh my god, you think you’re in prison?? You’re all free!
You can leave whenever you want!
Prisoners:
Okay well let us out then!
Prison
guard: Sure thing! There are some keys hanging up next to the door.
Should be a red one and a blue one.
[Long
pause]
Prisoners:
This key isn’t working! It’s made of plastic and it’s
completely the wrong size. It’s clearly not designed to open this
lock.
Prison
guard: Which key did you try?
Prisoners:
The red one.
Prison
guard: Ohh, that must be the wrong one. Try the blue one.
[Long
pause]
Prisoners:
The blue key doesn’t work either! It’s also a fake plastic toy
that isn’t built for this lock, just like the red one!
Prison
guard: You must not be doing it right. You’ve got to try harder.
Really jam them in there and wiggle them around a bit.
[Very
long pause]
Prisoners:
It’s not working!
Prison
guard: Try harder!
Prisoners:
We’ve been trying as hard as we can! We keep switching back and
forth between the red key and the blue key and trying every different
approach we can think of, and we’ve come nowhere close! These
plastic keys are just fake children’s toys designed to distract us
and keep us preoccupied so we’ll stay locked up! Give us the real
keys!
Prison
guard [sighs]:
Okay, well, we don’t like to encourage this, but there is a third
key handing on the wall to your left.
Prisoners:
This giant green one?
Prison
guard: That’s the one!
Prisoners:
This thing’s four feet long and made of styrofoam! There’s not a
chance in hell it can open that lock!
Prison
guard: Okay well maybe just stick with the red and blue ones then.
Prisoner
1: I say we try the blue one!
Prisoner
2: Idiot! The red one is way better!
Prisoner
1: Blue one!
Prisoner
2: Red one!
Prisoner
1: Okay, well, let’s ask everyone here. Everyone who thinks we
should keep trying the blue one come over here onto this side of the
prison, and everyone who thinks we should try the red one go over
there with him.
Prisoner
3: Uhh, guys? That door doesn’t look very thick. There are a whole
lot of us, and there’s only one prison guard. I’m pretty sure if
we all team up we could knock this door down and tie him up.
Prisoner
1: What are you, nuts??
Prisoner
2: Why go to all that trouble when we’ve got this perfectly good
red key right here?
Prisoner
1: Blue key!
Prisoner
2: Red key!
Prisoner
1: Blue Key!
Prisoner
2: Red key!
Prison
guard [leaning
back and chuckling]:
Gets ’em every time.
________________
My
work is entirely
reader-supported,
so if you enjoyed this piece here
are some options where
you can toss some money into my tip jar if you want to. Go
here to
find video versions of my articles. If you’d prefer to listen to
audio of these articles, you can subscribe to them on Spotify, Apple
Podcasts, Soundcloud or YouTube. Go
here to
buy paperback editions of my writings from month to month. All my
work is free
to bootleg and use in
any way, shape or form; republish it, translate it, use it on
merchandise; whatever you want. The best way to make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list on
Substack,
which will get you an email notification for everything I publish.
All works co-authored with my husband Tim Foley.
Voor meer berichten over verkiezingen, verkiezingen VS, Kamala Harris, Donald Trump, Palestijnen en/of genocide, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.
———————————————-
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Luchtvervuiling eist meer slachtoffers dan roken!!
Foto bij het artikel waarvan je de link onder de hieronder gegeven link kan terugvinden: ‘Thousands of doctors enz….’
Duizenden artsen van onder andere Doctors for the Environment Australia, hebben berekend dat wereldwijd meer doden vallen door luchtvervuiling dan door roken, het gaat dan niet alleen om longkanker, maar ook om (dodelijke) hartklachten, andere kankers en problematische geboorten….. Hoorde dit bericht op 18 augustus jl. in het nieuws van 22.00 u. (CET) op CBC Radio 1 Toronto*.
De artsen maakten één en ander bekend op 14 augustus jl. Ze eisen een totaalverbod op nieuwe projecten om ‘fossiele brandstoffen’ te winnen, een verbod op reclames voor ‘fossiele brandstoffen’ en een totale stop op subsidies voor de ‘fossiele industrie….’ Na jaren te hebben gelogen over de subsidies voor fossiele brandstoffen, heeft het kabinet Rutte 4** besloten dat deze subsidie de komende jaren afgebouwd zal worden…..
Rutte durfde zelfs op COP26 in Glasgow ten overstaan van de hele wereld te liegen dat Nederland 4,5 miljard per jaar aan subsidie steekt in de fossiele industrie (in werkelijkheid was en is het bijna 10 keer zoveel!!)….. Daarbij is op een foto te zien, die werd genomen tijdens deze klimaattop, dat hij een smartphone in de hand hield, later ontkende deze schoft dat hij een smartphone had, zodat hij nog makkelijker kon liegen over het (ook recente) verleden…
Rutte met Smartphone op COP26 (31 oktober 2021 – 12 november 2021)
Kortom >> je geeft onterecht rond de 40 miljard per jaar uit aan subsidies voor steenrijke bedrijven in de fossiele industrie en moet dit dan alsnog in een aantal jaren afbouwen, in plaats van dit met onmiddellijke ingang te stoppen: te schunnig voor woorden!!! En daarbij keihard liegen dat er geen extra geld is voor de zorg…..
Over zorg gesproken: in Nederland overlijden op jaarbasis, alleen als gevolg van jarenlange blootstelling aan auto-uitstoot, 18.000 mensen jaren eerder (de zittende kabinetten hebben dit cijfer ten onrechte omlaag gebracht naar 12.000….) Daaronder bevinden zich uiteraard ook rokers, neem bijvoorbeeld beroepschauffeurs, velen van hen roken, echter door continue blootstelling aan auto-uitstoot kunnen ook zij jaren eerder overlijden aan de gevolgen van die blootstelling…. (maar je snapt het al: artsen zullen zonder uitzondering stellen dat de longkanker, dan wel hartstilstand is te danken aan het roken….)
Wereldwijd overlijden jaarlijks 8,3 miljoen mensen aan de gevolgen van jarenlange blootstelling aan luchtvervuiling…..
Reken maar niet dat men benzine en diesel in verhouding net zo duur zal maken als tabak, terwijl uitlaatgassen en luchtvervuiling uit fabrieken, energiecentrales, vuilverbrandingsinstallaties en (cruise-) schepen werkelijk de grote vijand zijn van de volksgezondheid!! Nee geen extreme prijsverhogingen voor ‘fossiele brandstoffen’, tegelijkertijd betaalt het meestal arme deel van de bevolking dat rookt zich scheel aan de waanzinnig hoge prijs voor tabak***, waardoor ze in nog grotere financiële nood komen en al helemaal geen motivatie overhouden om te stoppen met roken, daarbij zijn er de laatste 30 jaar extra verslavende stoffen toegevoegd aan tabak…. Hare kwaadaardigheid Els Borst, eertijds minister van Volksgezondheid (D666), weigerde daar iets aan te doen, daar dit het roken zou stimuleren…. Alle bewindslieden daarna, ook de staatssecretarissen van dit ministerie (zelfs die van de ‘ChristenUnie’), hielden zich aan diezelfde zeer valse verdediging….
Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Af en toe krijg je een pop-up die vraagt of je een vertaling wilt hebben als de bewuste pagina in een andere taal is opgesteld.
** Mark Rutte, je weet wel de aartsleugenaar en premier van het kabinet Rutte 4, die van de VS nu toestemming heeft om secretarisgeneraal van de NAVO te spelen, heeft voor zijn sollicitatie naar die functie miljarden misbruikt van door ons opgebracht belastinggeld…..
—————————————————
*** Het is een grove leugen dat prijsverhogingen het aantal rokers terugbrengt, dat erkent men nu zelfs in Australië, waar tabak al helemaal niet meer is te betalen, daarentegen worden er enorme hoeveelheden tabak het land in gesmokkeld…. (nog zo’n leugen van de antirooklobby >> de georganiseerde misdaad zou niet profiteren van de prijsverhogingen op tabak…. ha! ha! ha! ha!)
========================================
Begrafenis van 2 Israëlische gijzelaars veel belangrijker dan de dood van een groot aantal Palestijnen
Rond 23.10 u. (CET) op CBC Radio 1 Toronto afgelopen woensdag besteedde men aandacht aan de begrafenis van 2 Israëlische gijzelaars. Uitgebreide berichtgeving met aandacht voor de nabestaanden. In hetzelfde programmaonderdeel ook aandacht voor de laatste psychopathisch genocidale Israëlische aanval op het totaal weerloze Palestijnse volk, echter dit was in ongeveer 10 seconden geklaard, zonder ook maar het aantal doden te noemen, doden waaronder zoals gewoonlijk weer kinderen….. Op die dag waren er 2 van deze laffe aanvallen te betreuren, 1 op een markt in Deir al Balah, waarbij minstens 9 doden vielen plus een tiental ook zwaar gewonden en 1 op een school in Gaza Stad. (dat was de 176ste school die werd aangevallen door de laffe psychopaten van het fascistische Israëlische leger) Bij die aanval vielen minstens 10 doden en een aantal gewonden, ook hier onder de doden weer kinderen….. Later die dag rapporteerde Al Jazeera dat er in Deir al Balah en Khan Younis in totaal 22 doden zijn gevallen dat betekent met het aantal doden in Gazastad het aantal doden boven de 30 lag (al is het werkelijke aantal Palestijnen die op 21 augustus werden vermoord hoogstwaarschijnlijk veel groter…..) Het is wel duidelijk >> ook de staatsradiozenders van Canada beschouwen de Palestijnen als kakkerlakken, die je ongehinderd in grote aantallen mag doden, dus waarom veel aandacht aan hun dood besteden??!!! En ook in Canada geldt: kritiek op Israel is antisemitisme……
Voor meer berichten over de genocide in de Gazastrook, klik het label Palestijnen, genocide, en/of Gazastrook, direct onder deze post.
========================================
NS gaat service verder terugbrengen en de prijs van de reis verhogen >> of hoe kan je wat al geen alternatief is voor de auto nog meer impopulair maken???
De NS heeft nogmaals duidelijk gemaakt dat de trein nooit echt een alternatief voor de auto mag worden, vandaar dat de directie met D666 sufferd Koolmees, de topgraaier van de NS, heeft besloten dat de service verder zal worden teruggebracht en de prijs van de reis verder zal worden verhoogd….. Koolmees mag nu al weer een paar jaar directeurtje spelen, zonder dat hij ook maar infrastructuur, openbaar vervoer (OV) dan wel een andere relevante studie heeft gevolgd….. Deze enorme flapdrol krijgt daarvoor maar liefst € 490.000,00 per jaar*, door ons allen opgebracht via de belastingen (de NS is een staatsbedrijf).
“Ja leuk hè dat ik zoveel verdien terwijl ik geen snars begrijp van de trein en het openbaar vervoer…..”
Eerder was partij collega van Koolmees: oplichter van Boxtel directeurtje bij de NS…. Ook hij wist van toeten noch blazen als het gaat om de NS en het openbaarvervoer…. En het dan vreemd vinden dat de NS maar niet als alternatief voor de auto op de rails is te krijgen….
Overigens zijn er gisteren stakingen bij de Canadese spoorwegen, uh stakingen? Nee Azijnpisser: de directies van de 2 spoorbedrijven in Canada, te weten: CN en VIA Rail hebben de leden van de Canadese Teamsters de toegang tot het werk ontzegd…. Ongelofelijk dan ook als je hoort hoe de staatradiozenders CBC (onder diverse noemers) al bij het eerste geluid over een staking afgelopen woensdag daarover de stakers en vakbond door het slijk meenden te moeten halen, schunnig!! Als je de smerige praatjes moest geloven gaat Canada volgende week failliet en daarbij een groot aantal bedrijven die afhankelijk zijn van de spoorwegen…. Gelukkig was het geluid gisteren een stuk genuanceerder, al kreeg de woordvoerder van CN (Canadian National Railway Company) veel meer tijd om z’n zegje te doen dan die van de Teamsters….. Vergeet hierbij niet dat de Bill & Melinda Gates Foundation de grootste aandeelhouder is van CN…. Men heeft zoals gewoonlijk met dit soort bedrijven dan ook meer over voor de (grote) aandeelhouders dan voor het personeel….
Visitors who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on the web you can find free translation apps with reasonable quality, which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times >> with lengthy articles)Sometimes when you open a new page in an other language you get a pop-up with the question if you need a translation.
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Luchtvervuiling eist meer slachtoffers dan roken!!
Foto bij het artikel waarvan je de link onder de hieronder gegeven link kan terugvinden: ‘Thousands of doctors enz….’
Duizenden artsen van onder andere Doctors for the Environment Australia, hebben berekend dat wereldwijd meer doden vallen door luchtvervuiling dan door roken, het gaat dan niet alleen om longkanker, maar ook om (dodelijke) hartklachten, andere kankers en problematische geboorten….. Hoorde dit bericht op 18 augustus jl. in het nieuws van 22.00 u. (CET) op CBC Radio 1 Toronto*.
De artsen maakten één en ander bekend op 14 augustus jl. Ze eisen een totaalverbod op nieuwe projecten om ‘fossiele brandstoffen’ te winnen, een verbod op reclames voor ‘fossiele brandstoffen’ en een totale stop op subsidies voor de ‘fossiele industrie….’ Na jaren te hebben gelogen over de subsidies voor fossiele brandstoffen, heeft het kabinet Rutte 4** besloten dat deze subsidie de komende jaren afgebouwd zal worden…..
Rutte durfde zelfs op COP26 in Glasgow ten overstaan van de hele wereld te liegen dat Nederland 4,5 miljard per jaar aan subsidie steekt in de fossiele industrie (in werkelijkheid was en is het bijna 10 keer zoveel!!)….. Daarbij is op een foto te zien, die werd genomen tijdens deze klimaattop, dat hij een smartphone in de hand hield, later ontkende deze schoft dat hij een smartphone had, zodat hij nog makkelijker kon liegen over het (ook recente) verleden…
Rutte met Smartphone op COP26 (31 oktober 2021 – 12 november 2021)
Kortom >> je geeft onterecht rond de 40 miljard per jaar uit aan subsidies voor steenrijke bedrijven in de fossiele industrie en moet dit dan alsnog in een aantal jaren afbouwen, in plaats van dit met onmiddellijke ingang te stoppen: te schunnig voor woorden!!! En daarbij keihard liegen dat er geen extra geld is voor de zorg…..
Over zorg gesproken: in Nederland overlijden op jaarbasis, alleen als gevolg van jarenlange blootstelling aan auto-uitstoot, 18.000 mensen jaren eerder (de zittende kabinetten hebben dit cijfer ten onrechte omlaag gebracht naar 12.000….) Daaronder bevinden zich uiteraard ook rokers, neem bijvoorbeeld beroepschauffeurs, velen van hen roken, echter door continue blootstelling aan auto-uitstoot kunnen ook zij jaren eerder overlijden aan de gevolgen van die blootstelling…. (maar je snapt het al: artsen zullen zonder uitzondering stellen dat de longkanker, dan wel hartstilstand is te danken aan het roken….)
Wereldwijd overlijden jaarlijks 8,3 miljoen mensen aan de gevolgen van jarenlange blootstelling aan luchtvervuiling…..
Reken maar niet dat men benzine en diesel in verhouding net zo duur zal maken als tabak, terwijl uitlaatgassen en luchtvervuiling uit fabrieken, energiecentrales, vuilverbrandingsinstallaties en (cruise-) schepen werkelijk de grote vijand zijn van de volksgezondheid!! Nee geen extreme prijsverhogingen voor ‘fossiele brandstoffen’, tegelijkertijd betaalt het meestal arme deel van de bevolking dat rookt zich scheel aan de waanzinnig hoge prijs voor tabak***, waardoor ze in nog grotere financiële nood komen en al helemaal geen motivatie overhouden om te stoppen met roken, daarbij zijn er de laatste 30 jaar extra verslavende stoffen toegevoegd aan tabak…. Hare kwaadaardigheid Els Borst, eertijds minister van Volksgezondheid (D666), weigerde daar iets aan te doen, daar dit het roken zou stimuleren…. Alle bewindslieden daarna, ook de staatssecretarissen van dit ministerie (zelfs die van de ‘ChristenUnie’), hielden zich aan diezelfde zeer valse verdediging….
Voor
de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog
gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je
zelf even een vertaalapp zoeken op het web er zijn gratis apps van
redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >>
bij lange artikelen). Af en toe
krijg je een pop-up die vraagt of je een vertaling wilt hebben als de
bewuste pagina in een andere taal is opgesteld.
** Mark Rutte, je weet wel de aartsleugenaar en premier van het kabinet Rutte 4, die van de VS nu toestemming heeft om secretarisgeneraal van de NAVO te spelen, heeft voor zijn sollicitatie naar die functie miljarden misbruikt van door ons opgebracht belastinggeld…..
—————————————————
*** Het is een grove leugen dat prijsverhogingen het aantal rokers terugbrengt, dat erkent men nu zelfs in Australië, waar tabak al helemaal niet meer is te betalen, daarentegen worden er enorme hoeveelheden tabak het land in gesmokkeld…. (nog zo’n leugen van de antirooklobby >> de georganiseerde misdaad zou niet profiteren van de prijsverhogingen op tabak…. ha! ha! ha! ha!)
========================================
Begrafenis van 2 Israëlische gijzelaars veel belangrijker dan de dood van een groot aantal Palestijnen
Rond 23.10 u. (CET) op CBC Radio 1 Toronto afgelopen woensdag besteedde men aandacht aan de begrafenis van 2 Israëlische gijzelaars. Uitgebreide berichtgeving met aandacht voor de nabestaanden. In hetzelfde programmaonderdeel ook aandacht voor de laatste psychopathisch genocidale Israëlische aanval op het totaal weerloze Palestijnse volk, echter dit was in ongeveer 10 seconden geklaard, zonder ook maar het aantal doden te noemen, doden waaronder zoals gewoonlijk weer kinderen….. Op die dag waren er 2 van deze laffe aanvallen te betreuren, 1 op een markt in Deir al Balah, waarbij minstens 9 doden vielen plus een tiental ook zwaar gewonden en 1 op een school in Gaza Stad. (dat was de 176ste school die werd aangevallen door de laffe psychopaten van het fascistische Israëlische leger) Bij die aanval vielen minstens 10 doden en een aantal gewonden, ook hier onder de doden weer kinderen….. Later die dag rapporteerde Al Jazeera dat er in Deir al Balah en Khan Younis in totaal 22 doden zijn gevallen dat betekent met het aantal doden in Gazastad het aantal doden boven de 30 lag (al is het werkelijke aantal Palestijnen die op 21 augustus werden vermoord hoogstwaarschijnlijk veel groter…..) Het is wel duidelijk >> ook de staatsradiozenders van Canada beschouwen de Palestijnen als kakkerlakken, die je ongehinderd in grote aantallen mag doden, dus waarom veel aandacht aan hun dood besteden??!!! En ook in Canada geldt: kritiek op Israel is antisemitisme……
Voor meer berichten over de genocide in de Gazastrook, klik het label Palestijnen, genocide, en/of Gazastrook, direct onder deze post.
========================================
NS gaat service verder terugbrengen en de prijs van de reis verhogen >> of hoe kan je wat al geen alternatief is voor de auto nog meer impopulair maken???
De NS heeft nogmaals duidelijk gemaakt dat de trein nooit echt een alternatief voor de auto mag worden, vandaar dat de directie met D666 sufferd Koolmees, de topgraaier van de NS, heeft besloten dat de service verder zal worden teruggebracht en de prijs van de reis verder zal worden verhoogd….. Koolmees mag nu al weer een paar jaar directeurtje spelen, zonder dat hij ook maar infrastructuur, openbaar vervoer (OV) dan wel een andere relevante studie heeft gevolgd….. Deze enorme flapdrol krijgt daarvoor maar liefst € 490.000,00 per jaar*, door ons allen opgebracht via de belastingen (de NS is een staatsbedrijf).
“Ja leuk hè dat ik zoveel verdien terwijl ik geen snars begrijp van de trein en het openbaar vervoer…..”
Eerder was partij collega van Koolmees: oplichter van Boxtel directeurtje bij de NS…. Ook hij wist van toeten noch blazen als het gaat om de NS en het openbaarvervoer…. En het dan vreemd vinden dat de NS maar niet als alternatief voor de auto op de rails is te krijgen….
Overigens zijn er gisteren stakingen bij de Canadese spoorwegen, uh stakingen? Nee Azijnpisser: de directies van de 2 spoorbedrijven in Canada, te weten: CN en VIA Rail hebben de leden van de Canadese Teamsters de toegang tot het werk ontzegd…. Ongelofelijk dan ook als je hoort hoe de staatradiozenders CBC (onder diverse noemers) al bij het eerste geluid over een staking afgelopen woensdag daarover de stakers en vakbond door het slijk meenden te moeten halen, schunnig!! Als je de smerige praatjes moest geloven gaat Canada volgende week failliet en daarbij een groot aantal bedrijven die afhankelijk zijn van de spoorwegen…. Gelukkig was het geluid gisteren een stuk genuanceerder, al kreeg de woordvoerder van CN (Canadian National Railway Company) veel meer tijd om z’n zegje te doen dan die van de Teamsters….. Vergeet hierbij niet dat de Bill & Melinda Gates Foundation de grootste aandeelhouder is van CN…. Men heeft zoals gewoonlijk met dit soort bedrijven dan ook meer over voor de (grote) aandeelhouders dan voor het personeel….
Visitors
who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on
the web you can find free translation apps with reasonable quality,
which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times
>> with lengthy articles)Sometimes when
you open a new page in an other language you get a pop-up with the question if you
need a translation.
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Let op: 18+
Hier een vreselijk verslag van wat de laffe psychopathisch gewelddadige Israëlische militairen een Palestijnse jongen met het syndroom van Down hebben aangedaan. Een jongen met het verstand van een éénjarige….. Mensen met het syndroom van Down zijn in mijn ogen de liefste mensen die er bestaan. Als je dit leest en je wist nog niet wat er eigenlijk gebeurt in de Gazastrook, zal je er niet van opkijken dat Israël bezig is een genocide uit te voeren op de Palestijnen in de Gazastrook en die op de West Bank, een genocide die wat betreft de Gazastrook in een stroomversnelling is geraakt….. Meer dan 40.000 vermoorde Palestijnen waaronder bijna de helft bestaat uit kinderen…..
Al kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit nog niet hebben begrepen, echter gezien de westerse berichtgeving in de reguliere (massa-) media, acht ik het niet onmogelijk dat er nog hele volksstammen zijn die inderdaad niet hebben begrepen dat er al tien maanden lang een genocide wordt uitgevoerd op de Palestijnen door de fascistische apartheidsstaat Israël….
In Duitsland is het al zo zot dat de politie als wild geteisem tekeergaat tegen demonstranten die zich vreedzaam verzetten tegen deze genocide… Zelfs het dragen van een t-shirt met daarop de Palestijnse vlag kan reden zijn tot arrestatie…. Weinig of geen nieuws over dit gedrag in de Duitse staatsmedia en commerciële media, waar men wel elke stem met kritiek op de genocide in de Gazastrook wegzet als antisemitisme….. SCHANDE!!
Ook Kamala Harris* moet zich de ogen uit de kop schamen, deze kwaadaardige politicus durfde kritiek te leveren op Israël toen Biden nog de kandidaat was voor de presidentsverkiezingen van aanstaande november, echter sinds zij de kandidaat is wil ze er niets meer over horen en wordt ze zelfs pissig als iemand haar daar naar durft te vragen…..
Als in Duitsland, de VS, Canada, Groot-Brittannië en andere westerse landen, wordt kritiek op het schunnige gedrag van Israël afgedaan als antisemitisme, waarbij vreedzame demonstranten worden weggezet als antisemieten die Joden belagen, een leugen van jewelste!! Terwijl men steeds meer sancties neemt tegen Rusland, heeft men Israel zelfs niet één sanctie opgelegd vanwege de genocide die dit land uitvoert op de Palestijnen…. Terwijl het geweld van Israel tegen het Palestijnse volk 1.000 stations verder gaat dan wat Rusland wordt verweten in Oekraïne, waarvan NB 99% is gelogen, wat bekend moet zijn bij de westerse geheime diensten en het overgrote deel van de westerse politici!! (en als ze dat niet weten zijn ze al helemaal geen knip voor de neus waard!!)
Joodse studenten voelen zich bedreigd door de vreedzame demonstraties op de campussen, zonder dat hen een haar is gekrenkt zochten en zoeken ze de politie en de media om hun beklag te doen over antisemitisme, terwijl er NB joodse studenten meedoen dan wel mee hebben gedaan aan de vreedzame demonstraties op de campussen van diverse universiteiten….. Wel kregen veel demonstrerende studenten te maken met geweld van groepen die zich geroepen voelden om deze vreedzame demonstraties met geweld op te breken, uiteraard niet in de laatste plaats door gewelddadige zionisten…..** Er bestaan zelfs video’s waarop uiterst agressieve psychopaten tekeer gaan tegen demonstranten en waarbij de politie op afstand toekijkt, zonder in te grijpen…..
Het volgende artikel werd geschreven door Maha Hussaini en werd eerder gepubliceerd op Middle East Eye (MEE). Let op heftige tekst: 18+
(als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Gaza:
Palestinian with Down syndrome ‘left to die’ by Israeli soldiers
after combat dog attack
Muhammed,
who was ‘like a one-year-old’, was separated from his family after an
Israeli dog mauled him. His decomposed body was found a week later
Muhammed
Bhar, 24, pictured in his home in Gaza City (Supplied)
By Maha
Hussaini in
Deir al-Balah, occupied Palestine
Published
date: July 12, 2024 12:02 BST | Last update: July 13, 2024
Editor’s
note: This article contains details and images that may be
disturbing to some readers
Desperate
screams as he struggled to free himself from a combat dog unleashed
by Israeli soldiers.
This
is the last image Nabila Ahmed Bhar recalls of her son Muhammed, 24,
who had Down syndrome.
The Palestinian family
were hiding in their home in eastern Gaza City’s Shujaiya
neighbourhood when Israeli troops stormed it, Bhar told Middle East
Eye.
Dogs
were sent in first, which attacked Muhammed and started mauling him.
Soldiers
then expelled everyone from the house, except for Muhammed, who was
taken to a separate room.
Unable
to see him, Bhar could only guess his fate from the screams as she
was forced to leave the area at gunpoint.
Seven
agonising days of waiting passed before Israeli troops finally
withdrew from Shujaiya.
The
family rushed back to the apartment on Wednesday. They found
Muhammed’s decomposing body with worms eating his face.
“I
cannot stop thinking of his screams and the image of him trying to
free himself,” said Bhar.
Muhammed’s
Down syndrome was severe, she explained. His mental development “was
at the level of a baby” according to her.
“Muhammed
was very innocent. He could not understand… He couldn’t grasp
anything.
“He
was like a one-year-old. I used to feed him and change his diaper.
“I
cannot bear to think of what they did to him, or how they left him to
die like this.”
Israeli
troops raided Shujaiya under the cover of heavy air strikes on 27
June.
For
two weeks, they continuously bombed the densely populated area,
stormed houses and expelled tens of thousands of people.
Many
families were trapped in their homes, like Bhar’s.
The
71-year-old told MEE the family was besieged for a week before
Israeli troops stormed it.
There
were 16 people inside, including Bhar’s two sons, their wives and
children.
The
children hid in the bathtub to take cover from the heavy Israeli
fire.
But
Muhammed, who was heavy and often refused to move, was kept in the
safest corner of the living room the family could find.
“Before
this recent displacement, we had been displaced at least five other
times, and he wouldn’t understand where we were going,” she
explained.
“Because
he was obese, he would get tired and sit every few steps.”
Muhammed
Bhar was hiding in a corner in the living room when he was attacked
by an Israeli combat dog (Supplied)
When
Israeli troops arrived, they unleashed their dog first, which
immediately jumped on Muhammed.
“The
dog bit his chest, then started biting and mauling his arm. Muhammed
was screaming and trying to free himself as the blood poured,” Bhar
recalled.
“Muhammed
could not speak or say any word, but out of horror, he was screaming
at the dogs, sometimes saying ‘wala, wala’ [hey you], and sometimes
‘Khalas ya habibi’ [enough, my dear].
“I
don’t know how he uttered these words; we had never heard him speak
before.”
When
the soldiers entered, Bhar pleaded with them to take the dog off her
son as she tried to explain that he was disabled.
They
eventually did, but took Muhammed to a separate room from everyone
else.
“I
told the soldier ‘Let Muhammed come here’ but he told me ‘No, we will
treat him,'” said Bhar.
‘I could hear Muhammed humming in pain’ – Nabila Ahmed Bhar, Muhammed’s mother
When
she heard him scream for water hours later, she asked the soldier to
bring him some.
But
the soldier replied that there was a “specific [type] of water for
him”.
“I
could hear Muhammed humming in pain. Now and then, they would open
the door, look at him, and say ‘Oskot’ [Arabic for stay silent],
then close it again,” Bhar said.
‘There is no Muhammed’
“The
soldiers then gestured to each other. A doctor who came with them
entered the room, and Muhammed suddenly went silent.”
Bhar
suggests the doctor injected him with a sedative, but she could not
see or hear him after that.
“I
asked the soldier, ‘Where is Muhammed?’ He told me, ‘Muhammed is
gone.’ I asked again, ‘Gone where?’ He answered, ‘He’s gone. There is
no Muhammed,” she told MEE.
The
family was then forced to leave the house and head to the west of
Gaza City, leaving Muhammed behind.
Body
decayed
The
family contacted the Red Cross daily for the next seven days,
pleading for Muhammed’s release or medical treatment. The Red Cross
kept telling them the Israeli army was not cooperating.
Jebril,
Muhammed’s older brother, was the first to return to the house after
Israeli troops pulled out earlier this week.
When
he entered the room where Muhammed was kept, he saw it covered with
blood and fluids seeping from his body as it began to decompose.
“He
was lying on his stomach, his body had decayed and worms had begun to
eat his face,” Jebril, 43, told MEE.
A
tourniquet was put on his wounded left arm, probably to stop the
bleeding, he added.
“Based
on the state of his body, it was evident he had died several days
earlier.”
MEE
obtained footage of the body but could not publish it due to its
extremely graphic nature.
Blood
stains seen in the room where Muhammed Bhar was kept (Provided)
Since
the beginning of its ground invasion of Gaza, the Israeli army has
systematically used combat dogs to search buildings, including
hospitals.
In
many cases, the dogs were allowed to attack and maul civilians.
Last
month, Al Jazeera released leaked footage from a camera attached to
an Israeli military dog, which showed it biting and dragging an
elderly Palestinian woman in her home.
With
hospitals in Gaza not operating and roads devastated by Israeli
bombardment, Jebril said he was unable to call an ambulance or
transport Muhammed’s body to a cemetery.
It
was not even possible to register his death, he told MEE.
“I
had to bury him near the house,” he said.
“There’s
about a one-metre space between our house and my uncle’s.
“That’s
where I buried Muhammed.”
=========================================
*Kamala Harris zal op het gebied van de agressieve VS buitenland politiek amper anders gaan regeren dan Biden of Trump. Men doet net of Trump de VS troepen zal terugtrekken uit Europa, echter reken maar dat hij dit (jammer genoeg) niet zal doen, zoals hij dit ‘ook niet’ heeft gedaan toen hij eerder president was. Hooguit zal er in de VS een voor de grote onderlaag iets beter beleid worden gevoerd, echter ook daar moet men niet te veel van verwachten, zoals ook de leus van Obama toen hij in 2008 voor zijn eerste presidentschap opging ‘Yes we can’, geheel loos bleek te zijn (zeker als het ging om de gekleurde bevolking van de VS), verder begon hij twee illegale oorlogen, die tegen Libie en Syrië….. Om nog maar te zwijgen over de landen die hij illegaal, dus zonder VN resolutie, sancties heeft opgelegd…. Deze Obama had al voor de rest van zijn leven moeten vastzitten in Scheveningen vanwege de onder zijn leiding begane oorlogsmisdaden…. (en die gevangenisstraf geldt ook voor zijn destijds vicepresident Biden) Nu loopt deze kwal te schreeuwen: “Yes she can” en dat op het Democratische partijcongres in Chicago…… Zie wat betreft de illegale sancties opgelegd door de VS onder andere: ‘Honderdduizenden mensen zijn dodelijk slachtoffer van illegale sancties opgelegd door de VS (en overgenomen door EU, Canada en GB)‘
———————————————————–
**In Duitsland en meerdere westerse landen wil men het woord ‘zionist’ in combinatie met kritiek op Israel, als antisemitisch laten gelden >> te zot voor woorden!!
———————————————————–
Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Soms krijg je een pop-up met de vraag of je de geopende pagina vertaald wilt hebben.
Visitors who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on the web you can find free translation apps with reasonable quality, which can do the job (sometimes you have to do it 2 or more times >> with lengthy articles). It’s also possible you get a pop-up with the question if you want een translation of the page you opened.
Voorts zie: ‘He Called The Dog Habibi‘ (20 juli 2024) Een gedicht van Caitlin Johnstone naar aanleiding van het hierboven weergegeven artikel van MEE
‘Israeli
soldiers tell story of savage cruelty in Gaza – one hidden from
western publics‘
(!!!!)
(19 juli 2024) Women and children are being targeted intentionally,
say Israeli whistleblowers. From ground troops to commanders, the
rules of war have been shredded Een 18+
klokkenluidersverslag; auteur: Jonathan Cook >> het zoveelste
bewijs dat het Israëlische leger tekeergaat als de nazi-psychopaten
van het nazi-Duitse leger uit de Tweede Wereldoorlog
‘‘From the river to the sea…’: wat betekent het en waarom maakt het zoveel los?‘ (4 november 2023) Een lesje anti-Palestijnse propaganda van staatszender NOS….. Zie waarmee militairen van het Israëlische leger rondlopen, dat gaat heel wat verder dan van de ‘From the river to the sea’ (maar daarover lullen de westerse reguliere media en verreweg de meeste westerse politici niet):
‘The Media Skew Public Perception By Manipulating People’s Attention‘ Een artikel van Caitlin Johnstone aangaande de berichtgeving over de oorlog (lees: genocide) in de Gazastrook door de reguliere westerse massamedia, waar men het enorme aantal massamoorden ofwel verzwijgt, dan wel in raadselachtige woorden verpakt…..
‘New Research Details How Israel Has Used US Weapons to Commit War Crimes‘ Dit NB tegen de wetgeving van de VS in en bovendien zijn Biden en de VS daarmee op nog een manier mede hoofdverantwoordelijk voor de genocide die Israël uitvoert in de Gazastrook…… (vergeet niet dat wanneer Biden het echt wil morgen de genocide zal zijn afgelopen, immers zonder steun van de VS kan de illegale terreurstaat Israël haar bestaan vergeten…..)
‘Israeli hostage tells of captivity in Gaza‘: Hamas guards covered us with their bodies to protect us from our own forces’ shooting.” Het zoveelste bewijs dat de Hamasstrijders allesbehalve inhumane ‘beesten’ waren…. Zie wat dat betreft ook ////:
‘Westerse hypocrisie kent geen grenzen meer: sancties tegen UNWRA op basis van een beschuldiging…..‘ (29 januari 2024) Onder andere ook aandacht voor de VS, Britse en Nederlandse illegale oorlog tegen Jemen >> wel direct actie ondernemen als scheepvaart in gevaar dreigt te komen, zonder dat er ook maar één dode was gevallen door de acties van de Jemenitische Houthi rebellen, terwijl er toen al sprake was van meer dan 28.000 vermoorde Palestijnen, waaronder meer dan 10.000 kinderen (cijfers die ten tijde van het publiceren van dat bericht bekend waren), een genocide die zelfs wordt gesteund door dezelfde terreurcoalitie….. (ondertussen liggen er nog duizenden Palestijnse vermoorden onder het puin in de Gazastrook, waar meer dan 80% van de Palestijnen in die smalle strook land dakloos is geworden door de continu doorgaande bombardementen van het Israëlische terreurleger op burgerdoelen….) Zie ook het laatste blok met links over de situatie in Jemen en de Rode Zee///////.
‘‘Massacre’: Dozens killed by Israeli fire in Gaza while collecting food aid‘ (29 februari 2024 Al Jazeera)More than 100 killed and about 750 wounded after Israeli forces fired at Palestinians trying to get flour for their families as famine stalks the Strip. Ten tijde van de publicatie van het artikel onder deze link waren er al meerdere dode kinderen te betreuren door voedsel- en watertekorten…..)
‘Rutte was zogenaamd in Israël om te manen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken, terwijl hij dacht F-35 onderdelen te kunnen leveren‘ (13 februari 2024) Zo van: wij leveren jullie F-35 (JSF) onderdelen en vinden het logisch dat er veel burgerslachtoffers vallen, maar probeer het er voor het klootjesvolk zo uit te laten zien dat jullie met alle macht het aantal burgerslachtoffers proberen te beperken…… Vervolgens huilde Rutte een paar dagen later mee in de roedel van wolven over de dood van de neonazi-misdadiger Navalny, om dat daarna te herhalen bij de herdenking van de Russische inval in Oekraïne twee jaar geleden, wat zelfs al zouden alle leugens over Rusland waarheid zijn geweest, het alsnog honderd keer minder erg is dan wat de fascistische apartheids- en terreurstaat Israël de Palestijnen de laatste maanden heeft geflikt en daar dagelijks mee doorgaat >> zonder dat er ook maar één westerse sanctie werd of wordt getroffen…. SCHANDE!!!!
‘It May be Genocide, But it Won’t Be Stopped‘ The ruling by the International Court of Justice was a legal victory for South Africa and the Palestinians, but it will not halt the slaughter. (lezen mensen!!!) Een uitstekend artikel van Chris Hedges waarin hij aangeeft wat de betekenis is van de uitspraak die het Internationaal Hof van Justitie (ICJ) op 26 januari 2024 gaf en waarin hij onder andere betoogt dat landen die Israël steunen zich medeschuldig maken aan de genocide die dat land uitvoert op het Palestijnse volk…… Totaal belachelijk overigens dat het hof niet een onmiddellijk einde eist aan de oorlog die Israël voert tegen het Palestijnse volk, ofwel niet eist dat die genocide onmiddellijk moet worden beëindigd…… SCHANDE!!
‘Is Antisemitism ‘Rampant’ at Harvard? The Closer You Look, the Less You See‘ (een CounterPunch artikel geschreven door Glenn Sacks, gepubliceerd op 25 januari 2024)Antisemitisme als in kritiek uiten op gewelddadig optreden van zionisten en/of op de ronduit moorddadige omgang met Palestijnen….. Uiteraard is dat geen antisemitisme, elk land dat zo omgaat met een minderheid moet aan de paal worden genageld en moet worden geïsoleerd, onder andere middels vergaande sancties!!!
En zie de volgende korte videomet fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem:
Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. ):
‘Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….
Wat betreft Jemen, het enige land dat zich vanwege de genocide op de Palestijnen militair verzet tegen Israël door schepen aan te vallen met als bestemming Israël, dan wel schepen van landen die Israël blijven steunenn , zie onder andere:‘Nederlandse reders, niet zelden belastingontduikers, eisen marine bescherming in de Rode Zee…..‘ (5 februari 2024) En zie wat dat betreft ook het artikel van staatszender NOS onder de volgende link (deze 2 links zijn ook hierboven al weergegeven, maar ook de rest van dit blok met links heeft van alles met elkaar te maken, immers zonder de genocide in de Gazastrook zouden de Houthi’s géén schepen aanvallen met bestemming Israël, dan wel schepen van reders in landen die Israël steunen):
‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Vannacht (toen ik dit schrijven toevoegde aan de link was het 12 oktober 2022) hoorde ik op CBC Radio 1 Charlottetown, dat Biden sancties wil nemen tegen de Golfstaten vanwege de verlaging van de olieproductie….. ha! ha! ha! ha! Ja deze oorlogsmisdadiger heeft een blauwtje gelopen bij de Saoedische kroonprins, schoft de luxe en massamoordenaar Mohammad bin Salman (MBS). Biden deed tijdens de vorige presidentsverkiezingen de belofte om van Saoedi-Arabië en MBS paria’s te maken, dit naar aanleiding van de gruwelijke moord op Khashoggi. Echter toen Biden MBS bezocht om tevergeefs te bedelen voor een verlaging van de olieprijs, gaf hij hem een een vriendschappelijke vuist alsof het zijn beste vriend was…..:
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Op 5 augustus heeft Gerard Breedveld een facebook artikel geplaatst over de F-16, de aanpassingen op deze straaljager voor het vervoeren en afschieten van VS kernwapens, het B61 tactische kernwapen. Met Nederland hebben ook België, Duitsland, Italië en Turkije van deze aangepaste F-16’s (hoewel ik me dat afvraag als het over het laatst genoemde land gaat, maar Gerard zal het wel bij het rechte eind hebben). Deze landen hebben als Nederland met de VS het volgende verdrag getekend, het: NATO-nuclear sharing program (NATO-n.sp). Wat betekent dat in oorlogssituaties de Nederlandse luchtmacht moet meewerken aan de agressie van de VS en deze B61 kernwapens moet laden en moet afschieten op een door de VS aangewezen doel (uiteraard in Rusland)…..
De JSF met een B61 kernwapen onder de rechtervleugel (de foto zal wel worden verwijderd door Google)
Met dit verdrag hebben de leiders van deze landen hun bevolking een schietdoel op de rug bevestigd, immers mocht de Derde Wereldoorlog uitlopen op een nucleaire oorlog zal Rusland uiteraard deze landen als één van de eerste doelen aanvallen met kernwapens…..
Daarnaast hebben Groot-Brittannië (GB) en Frankrijk eigen kernwapens, ofwel ook die landen zullen tot de eerste doelen behoren. Voorts heeft de VS in Polen, Roemenië en Tsjechië een ‘raketschild’ gebouwd, een schild zogenaamd tegen inkomende raketten uit Iran en Noord-Korea, echter in werkelijkheid kunnen deze raketten worden voorzien van al aanwezige meerdere kernkoppen en daarmee de grote Russische steden vernietigen…. Het is wel zeker dat deze raketten al zijn voorzien van die kernkoppen, daar de VS allang oorlog zoekt met Rusland en deze oorlog in Europa wil uitvechten. De VS heeft het INF-verdrag (Intermediate-Range Nuclear Forces-verdrag) met Rusland opgezegd, zogenaamd omdat de nieuwe kernraketten van Rusland niet zouden voldoen aan de regels van dat verdrag >> een verbod op kernraketten met een bereik van 500 tot 5.500 kilometer. Met dit zogenaamde raketschild heeft de VS in feite kernraketten voor de deur van Rusland gezet en het INF-verdrag zwaar geschonden, daar die raketten ook doelen binnen de grenzen van dat verdrag kunnen treffen, een zaak waarover de reguliere westerse media in alle talen zwijgen….. (als Rusland dit voor de grens met de VS in Canada en/of in Mexico had gedaan, was de Derde Wereldoorlog [WOIII] al voorbij en waren wij allemaal dood, ofwel met dank aan Rusland en met name aan Putin leven we nog, vergeet dat nooit!!)
Rusland heeft al voor 2019, toen de psychopathisch fascistische kleuter Trump een eind maakt aan dat INF-verdrag, de VS meermaals uitgenodigd om haar nieuwe raketten te inspecteren zodat men kon zien dat deze raketten voldeden aan het INF-verdrag, een uitnodiging die evenzo vaak werd afgewezen door de VS…. Als reactie op het besluit van de VS om uit het INF-verdrag te stappen, werd deze stap kort daarna gevolgd door Rusland….
Kortom: Nederland, België, Duitsland, Italië, Turkije, Polen, Roemenië en Tsjechië hebben nucleaire wapens van de VS op hun grondgebied en hebben daarmee niet alleen hun volk tot doel van Russische (en Chinese) kernwapens gemaakt, maar in iets mindere mate ook volkeren van de landen aan wie deze landen grenzen….. (wat dan weer afhangt van hoe groot de nucleaire lading is van de afgeschoten kernraketten)
Belachelijk genoeg leveren Nederland en de VS F-16’s aan Oekraïne die voorzien zijn van apparatuur om kernraketten af te schieten…. Tel daarbij op dat er volgens zeggen 60 tot 140 van deze B61 tactische kernwapens zoek zijn en je hoeft er niet van op te kijken als Oekraïne er een aantal in haar bezit heeft…. Nu zou het zo zijn dat de landen die deze B61 kernwapens hebben, deze alleen mogen inzetten als de VS daarmee akkoord is, echter het is maar de vraag of de VS Oekraïne zal verbieden om dergelijke kernwapens in te zetten mocht blijken dat ‘Oekraïne’ de oorlog zal verliezen (in feite gaat het erom of de NAVO die oorlog zal verliezen, daar er een groot aantal NAVO-militairen zogenaamd vrijwillig zonder toestemming van de NAVO noch van het land van herkomst, samen met het Oekraïense nazi-leger vechten tegen Russische troepen. Bovendien zijn er nu al wapensystemen in Oekraïne die alleen door NAVO-personeel bediend kunnen worden…..
Over de toestemming van de VS gesproken: de JSF (of: F-35), de nieuwste VS ‘straaljager’, een peperduur onding, werd onder andere door Nederland aangeschaft met als één van de belangrijkste redenen dat deze ook de B61 kernwapens kunnen vervoeren, echter de VS kan op afstand deze ‘straaljager’ aan de grond houden als men in Washington het doel van een vlucht niet ziet zitten… ‘Straaljager’ tussen aanhalingstekens, daar deze enorme bak herrie niet voldoet aan de huidige eisen waaraan een straaljager moet voldoen, deze bak ellende kan niet snel genoeg: rennen, klimmen en wenden, het kan zich nog net meten met de A-10 Thunderbolt straaljager uit de 70er jaren van de vorige eeuw…. Echter wat betreft de afstand die dit straalvliegtuigje kan afleggen zonder te tanken, kan het weer niet op tegen de A-10 Thunderbolt, het onding is veel te zwaar… Bovendien is het stealth-systeem van de JSF al gekraakt door Rusland zodat men dit ding kan zien op de radar, terwijl China zelfs een volledige blauwdruk heeft van dit stuk oorlogsschroot, daar de servers van het Pentagon een aantal jaren geleden lange tijd open hebben gestaan voor iedere hacker die wat wilde weten over waar het Pentagon mee bezig is…..
De Nederlandse regering moest en zou, vooral onder druk van de VVD, de JSF hebben, ondanks dat men ook toen al moet hebben geweten dat deze nep-straaljager niet voldoet aan de moderne eisen…. Nee het was vooral van belang de JSF te bestellen daar deze de B61 kernwapens kan dragen en afschieten, ofwel met het maken van het Nederlandse volk tot doelwit in een kernoorlog, heeft men destijds besloten een enorme bak geld uit te geven, geld vooral opgebracht door datzelfde volk >> hoe cynisch wil je het hebben??!!!
Hier eerst het Facebookbericht van Gerard Breedveld, daaronder nog een Facebookbericht van Ton Geurtsen, een gedeeld bericht geschreven door Henk Suk met daarin de wensen van Rusland op een rij. Daaronder weer vind je nog eens de belangrijkste redenen voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen daar de reguliere westerse media keer op keer stellen dat Rusland geen reden had om Oekraïne binnen te vallen, een leugen van bijna ‘ongekende hoogte’
De mysterie van de
‘vermiste’ Amerikaanse B61 kernwapens opgeslagen in de EU. 60-140
Amerikaanse B61 tactische kernbommen vermist op Europese bodem. Het
creëren van ‘ground zero EU’?
Aan
mijn ‘boezem vrienden’ NAVO-secretaris-generaal ‘Slava’ Mark Rutte en
zijn VVD-partij (VVD) protégé de nieuwe Nederlandse minister van
Defensie Brekelmans ……………………. Welk
type F16’s krijgt Oekraïne??
Alleen
Nederland, België, Duitsland, Italië en Turkije tekenden het
‘NATO-nuclear sharing program’. Deze landen kwamen met de VS overeen
om B61 tactische kernwapens op hun grondgebied op te slaan. In geval
van een NAVO-noodsituatie moeten deze landen Amerikaanse B61
tactische kernwapens laden en bombardementen uitvoeren ………..
Dit
betekent dat deze landen hun F16’s moesten aanpassen. Dat betekent
toevoeging van een AMAC, Aircraft Monitoring Control System met een
‘CAT F’ PAL-schakelaar (PAL=Permissive Action Link) met een
12-cijferig cryptografisch beveiligingsslot in de cockpit, om
B61-kernwapens te bewapenen.
Na
een controle in de internationale wapenregisters SIPRI en UNROCA
doneerde Nederland de F16-C en F16-D. Deze types zijn omgebouwd met
de AMAC-firmware en hardware in de cockpit, neus en
rechtervleugel…….
In
2023 dook er een foto op van een Nederlandse F16-C op een Nederlandse
vliegbasis met waarschijnlijk een experimentele B61 model 12
tactische kernbom op de rechtervleugel.
Van
2015 tot 2021 raakten plotseling 60-140 Amerikaanse B61 tactische
kernwapens vermist in de EU…………
Oekraïne
ontvangt van België en Nederland F16C en F16D. Deze zijn
geconfigureerd met het AMAC, Aircraft Monitoring Control System met
een ‘CAT F’ PAL-schakelaar (PAL = Permissive Action Link) met een
12-cijferig cryptografisch beveiligingsslot in de cockpit, om
B61-kernwapens te bewapenen.
Gecontroleerd
in de VS en elders geverifieerd door een Oekraïense verslaggever.
the
mystery of the ‘missing’ US B61 nukes stored in EU. 60-140
unaccounted for. Creating ‘ground zero EU’?
To
my ‘pals’ NATO Secretary General ‘Slava’ Mark Rutte and his Party
(VVD) protégé the New Dutch Minister of Defense Brekelmans
…………………….
What
type F16’s Ukraine will get?? Dutch and Belgium nuke-capable F16-C
and F16-D. thx. (read international weapons registers SIPRI and
UNROCA)
Only
Netherlands, Belgium, Germany, Italy and Turkey signed ‘NATO-nuclear
sharing program’. These countries agreed with US to store B61
tactical nukes on their soil. In case of NATO-emergency, these
countries have load US B61 tactical nukes and carry out bombing
assignment ………..
This
means these countries had to have modify their F16’s. That means
addition of an AMAC, Aircraft Monitoring Control System with a ‘CAT
F’ PAL switch (PAL=Permissive Action Link) with a 12 digit
cryptographic security lock in the cockpit, to arm B61 nukes.
After
a check in the International Weapons registers SIPRI and UNROCA,
Dutch donated the F16-C and F16-D. These types are retrofitted with
the AMAC firmware and hardware in the Cockpit, Nose and right-wing
…….
In
2023 a photo turned up, with a Dutch F16-C at Dutch airbase with
probably an experimental B61 model 12 tactical nuke mounted on its
right wing.
From
2015 to 2021 suddenly 60-140 US B61 tactical nukes went missing in EU
……………
Ukraine
will receive from Belgium and Netherlands F16C and F16D. These have
been configured with the AMAC, Aircraft Monitoring Control System
with a ‘CAT F’ PAL switch (PAL=Permissive Action Link) with a 12
digit cryptographic security lock in the cockpit, to arm B61 nukes.
Checked
in the US and was verified by an Ukranian reporter.
Belangrijkste uitspraken van Vladimir Poetin tijdens een bijeenkomst met hooggeplaatste medewerkers van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken
De nieuwe gebieden horen voor altijd bij de Russische Federatie, deze kwestie kan niet eens besproken worden;
⏺ Rusland doet vandaag opnieuw een echt vredesaanbod, maar als het Westen en Kiev weigeren, zijn zij verantwoordelijk voor het bloedvergieten;
⏺ De DPR en LPR hadden het recht om hun onafhankelijkheid uit te roepen, maar het regime in Kiev ontketende een oorlog tegen hen. De Russische Federatie is de oorlog in Oekraïne niet begonnen, het was het regime in Kiev dat de vijandelijkheden is begonnen en voortzet, en dit is agressie;
⏺ Een voorwaarde voor onderhandelingen met Oekraïne – Oekraïense troepen moeten worden teruggetrokken uit het hele grondgebied van de nieuwe Russische regio’s, Kiev moet verklaren dat het geen plannen heeft om lid te worden van de NAVO;
⏺ De status van de Krim en Sevastopol, DPR en LPR, Zaporozhye en Kherson regio’s als gebieden van de Russische Federatie moet worden vastgelegd in internationale verdragen;
⏺ Als Kiev en het Westen het nieuwe vredesvoorstel weigeren, zullen de verdere voorwaarden anders zijn;
⏺ Rusland heeft acht jaar lang de onafhankelijkheid van de DPR en LPR niet erkend omdat Rusland tot een vergelijk wilde komen;
⏺ Voor de Russische Federatie waren de Minsk akkoorden niet iets om lichtvaardig op te vatten, maar al haar initiatieven en pogingen om tot een akkoord te komen zijn afgewezen;
⏺ De strafoperatie van het regime in Kiev tegen Donbass, waarvan Oekraïne de inwoners tot tweederangs volk heeft verklaard, is genocide;
⏺ Russische troepen stonden in maart 2022 in de buurt van Kiev, maar er was geen intentie om de Oekraïense hoofdstad te bestormen;
⏺ Kiev bereidde een aanval voor op Novorossiya en Donbass, dus erkende de Russische Federatie hun onafhankelijkheid en sloot een verdrag in overeenstemming met het internationaal recht;
⏺ In 2022 slaagden Moskou en Kiev erin tot wederzijds voordelige overeenkomsten te komen en complexe kwesties op te lossen, maar Oekraïne zelf schortte de dialoog op;
⏺ Nadat het Russische leger enkele delen van de regio’s Kherson en Zaporozhye had bevrijd, verklaarde een aantal landen zich bereid tot bemiddeling;
⏺ De Zwitserse top over Oekraïne zal geen fundamentele kwesties bespreken, alles zal worden gereduceerd tot demagogie en beschuldigingen aan het adres van Rusland;
⏺ Het is onmogelijk om tot een vergelijk te komen in Oekraïne zonder de deelname van Rusland en een eerlijke dialoog met Rusland.
Hier nog eens de belangrijkste redenen voor de Russische inval in Oekraïne: In 2013 had de VS het voor elkaar >> de CIA heeft destijds een opstand georganiseerd en geregisseerd in Oekraïne, gevolgd door een staatsgreep tegen de wel democratisch gekozen regering Janoekovytsj, evenzeer georganiseerd en geregisseerd door de CIA, dit heeft de VS belastingbetaler in totaal maar liefst vijf miljard dollar gekost….. Na die staatsgreep zijn er meerdere massamoorden gepleegd op etnische Russen en is het nazi-leger van Oekraïne opgetrokken naar Oost-Oekraïne waar het begon met de voortdurende bombardementen op de afgescheiden staatjes daar, die het als De Krim niet pikten dat de door hen democratisch gekozen president werd afgezet voor de corrupte fascistische miljardair Porosjenko…. De vervolging van de etnische Russen in Oekraïne was dan ook één van de belangrijkste redenen voor Rusland om in te grijpen….. Hier een verdere opsomming van de redenen waarom Rusland Oekraïne is binnengevallen, zoals gezegd onder andere de massamoorden op de etnische Russen in Oekraïne (en het kan niet vaak genoeg worden gezegd gezien de enorme eenzijdige vloedgolf aan valse anti-Russische propaganda in het westen//////): Rusland heeft voor de inval in Oekraïne al een paar decennia met zich laten sollen door de VS en de meeste andere westerse NAVO-lidstaten (die de smerige bips van Washington met grote graagte likken)… Echter je kan een wereldkernwapenmacht lang tarten maar uiteindelijk zal zo’n macht ingrijpen…… De oorlog in Oekraïne is dan ook volledig te danken aan de machinaties van Washington en haar slaafse NAVO-partners en dat gaat nog heel wat verder dan de hiervoor al aangehaalde door de VS georganiseerde, geregisseerde en met 5 miljard dollar gefinancierde coup van 2014 tegen de democratisch gekozen Oekraïense regering Janoekovytsj…… Terwijl het agressieve terreurbondgenootschap NAVO bij oorlogshandelingen altijd onder opperbevel staat van de VS, ofwel de NAVO fungeert als een extra terreurleger van de VS…… Wat dat leger betreft nog eens de volgende alinea van mijn hand: Vannacht (27 februari 2024) werd bekend gemaakt dat Macron van zins is om troepen in te zetten in Oekraïne, mocht het er op lijken dat Rusland de oorlog zal winnen, het Witte Huis zou dit hebben afgewezen en verrassend genoeg liet het Witte Huis tegelijk weten dat dit ook voor de NAVO geldt (ofwel de Biden regering geeft in feite toe dat het de uiteindelijke leiding heeft over de NAVO, ofwel de NAVO troepen vormen inderdaad een extra leger voor de VS….)…. De volgende opsomming bevat de redenen voor de Russische inval in Oekraïne, een opsomming die ik overnam uit een ander bericht (maar op 15 februari 2023 heb ik een extra punt [zie het vierde hieronder weergegeven punt] toegevoegd aan dat eerder geplaatste bericht) Deze intussen vaker aangepaste opsomming gebruikte ik voor het eerst in het volgende bericht: ‘Ook GB wordt geregeerd door misdadigers en grote bedrijven die lak hebben aan vrede en de volksgezondheid‘ De belangrijkste redenen voor de Russische inval in Oekraïne:
Ten eerste: door de geschonden (volop bewezen) overeenkomst tussen de voormalige Sovjet president Gorbatsjov en o.a. de destijds Duitse premier Kohl, zijn minister van buitenlandse zaken Genscher en vertegenwoordigers van de regering Bush (de oude Bush), de overeenkomst dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting Moskou…… (geschonden door de VS en de oorlogshitsers van de andere NAVO-lidstaten) Zie o.a: ‘NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….‘ (!!!!)
Ten tweede: door de opstand en staatsgreep die de VS voor en tijdens 2014 bewezen in Oekraïne heeft georganiseerd, geregisseerd en gefinancierd (met 5 miljard dollar). Men hoopte dat Rusland daarop De Krim zou annexeren, maar daar stak de bevolking van dat schiereiland een dikke stok voor door een referendum te organiseren voor aansluiting bij Rusland, men was tegen de staatsgreep tegen de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj en wenste niet onder de corrupte neonazi-juntaleider Porosjenko te leven (die door de VS werd geparachuteerd als ‘president’ van Oekraïne)….. Het door internationale waarnemers als eerlijk en goed beoordeelde referendum werd door 80% van de bevolking gesteund, een bevolking bestaande uit de oorspronkelijke bevolking van De Krim, etnische Russen en Oekraïners!!! (hetzelfde geldt voor de zich van Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, die daarna 8 jaar lang werden gebombardeerd door nazi-bataljons van het Oekraïense leger….)
Ten derde: wat volgt uit het vorige punt: de 8 jaar lang durende bombardementen op de burgers van de volks republieken Luhansk en Donetsk, waarbij meer dan 14.000 mensen omkwamen (volgens de VN, eerder hield ik 13.000 moorden aan) ofwel deze werden vermoord, waaronder vooral etnische Russen….. Voor de Russische inval in Oekraïne heeft de regering Zelensky haar nazi-troepen opdracht gegeven om de aanvallen op de staatjes Luhansk en Donetsk te verhevigen, ofwel een grote troepenopbouw met zware wapens >> daar lulde men niet over in het westen, nee dat Rusland daarop meer troepen naar haar grens met Oekraïne stuurde leidde tot felle (uiterst hypocriete) reacties in het westen…… Hier moet nog aan worden toegevoegd dat Oekraïne na de coup van 2014 een groot aantal etnische Russen heeft vermoord, het enige nog toegestane tv station, een staatszender, riep zelfs op tot een genocide op etnische Russen en hun kinderen: ‘Rutte gaat Zelensky niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op de enige Oekraïense tv zender die nog is toegestaan heeft men opgeroepen elke Rus te vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te voeren op de etnische Russen in Oekraïne, die daar een grote minderheid vormen….. Rutte stelt niet te weten of dit waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken……. En zie wat dat betreft: ‘Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen toe tot moord op Russen‘ (!!!!) Genocide hoort niet thuis in een democratie om het maar zachtjes uit te drukken…….. Zie wat dat betreft ook:Neonazi bevolking en ‘regering van Oekraïne’ roepen op tot vermoorden van etnische Russen (die al generaties in Oekraïne wonen….)‘
Ten vierde: de akkoorden van Minsk waarbij ook Rusland partij was en waaraan Oekraïne zich niet heeft gehouden >> de corrupte fascist Porosjenko, destijds door de VS geïnstalleerde juntaleider van Oekraïne, stelde vlak na ondertekening zich er niet aan te zullen houden….. De westerse media en politiek durfden ook toen keihard te liegen dat de afgescheiden staatjes zich niet aan die akkoorden hielden, terwijl juist die staatjes en Rusland de partijen waren die ten onrechte geloofden in die akkoorden…… Eind december 2022 heeft oud-president van Frankrijk Hollande toegegeven dat hij en Merkel, die deelnamen aan de besprekingen in Minsk, die voorafgingen aan die akkoorden, deze akkoorden niet serieus namen, maar dat ze Oekraïne tijd wilden geven in de zwaar ongelijke strijd tegen de afgescheiden staatjes om zwaardere wapens in te zetten en meer troepen te vervoeren naar Oost-Oekraïne…. (terwijl in die akkoorden stond dat er geen zware wapens mochten worden ingezet….) Moet je nagaan!!
Ten vijfde: door de al jarenlang bijna het jaarrond durende militaire oefeningen van de VS en de rest van de NAVO langs de Russische westgrens (waar zelfs op het binnenvallen van Russisch grondgebied werd en wordt geoefend)……
Ten zesde: de militaire oefeningen die de NAVO laatste jaren heeft gehouden in Oekraïne uiteraard met het Oekraïense nazi-leger, terwijl men eerder de wereld wijs probeerde te maken dat Oekraïne niet zou toetreden tot de NAVO…… ha! ha! ha! ha! ha!
Ten zevende: het VS ‘raketschild’ in Polen, Roemenië en Tsjechië, een schild zogenaamd tegen raketten uit Iran en Noord-Korea, terwijl de afzonderlijke raketten van dat schild in een zeer korte tijd kunnen worden voorzien van meerdere al aanwezige kernkoppen, waarmee men Russische miljoenensteden kan vernietigen…. (dat zou Rusland eens moeten proberen in Canada en Mexico voor de grens met de VS…….) En zie ook de berichten onder de volgende links:
‘Beestachtige Kristallnacht in Odessa (anno 2014) en Oekraïne benoemt oligarchen-gangsters tot gouverneurs en ministers……….‘ (!!!!) (deze link is hierboven al meegenomen in de redenen die aangeven dat Oekraïne geen democratie is, maar hoort zeker ook in dit blok thuis) Massamoorden gepleegd op etnische Russen dit na de door de VS georganiseerde, geregisseerde en gefinancierde opstand die begon in 2013 en uitmondde in de door de VS gewilde staatsgreep van 2014 (een coup tegen de democratisch gekozen president Janoekovytsj!!)
Voor
de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog
gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je
zelf even een vertaalapp zoeken op het web er zijn gratis apps van
redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >>
bij lange artikelen). Soms
krijg je een pop-up met de vraag of je de geopende pagina vertaald
wilt hebben.
Visitors
who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on
the web you can find free translation apps with reasonable quality,
which can do the job (sometimes you have to do it 2 or more times >>
with lengthy articles). It’s also possible you get a pop-up with the
question if you want een translation of the page you opened.
Hier nog één en ander over de JSF: ‘Washington geeft nogmaals toe Israël te helpen met de genocide op de Palestijnen‘ (21 juni 2024) Onder andere over de Nederlandse leveringen van JSF onderdelen aan de fascistische apartheidsstaat Israël om de genocide op de Palestijnen verder te optimaliseren…. Hoofdverantwoordelijke: Mark Rutte, nu sg van de NAVO!!Let op ICC!! Zie wat dit betreft ook:
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Eerst een verklaring voor FN>4U: Forgotten News For You (Vergeten Nieuws Voor Jou). ‘Vergeten’ zou hier letterlijk tussen aanhalingstekens moeten staan daar het nieuws betreft dat niet of nauwelijks de reguliere westerse media heeft gehaald, meestal welbewust daar dit het bestaande narratief zou tegenspreken dan wel onderuit zou halen. (de reguliere westerse media hebben allang niets meer met onafhankelijkheid noch objectiviteit te maken) Echter het kunnen eveneens berichten zijn die deze westerse media wel hebben gehaald maar die bijzonder snel zijn verdwenen uit die media, dan wel berichten die verdraaid, of moedwillig zonder een aantal feiten werden gebracht. Het gaat hier om een nieuw project(je) dat ik de komende weken wil uitproberen. Daarbij wil ik korte berichten posten, korte berichten die wel degelijk van groot belang kunnen zijn.
Zionistische kolonisten gaan brandstichtend en moordend door Palestijns dorp
Zo hoorde ik gisternacht in het nieuws van 00.00 u. (CET*) op CBC Radio 1 Windsor het bericht dat zionistische (ofwel: fascistische) kolonisten die illegaal op de West Bank (Westelijke Jordaanoever) verblijven, in een gewelddadige tocht door een Palestijns dorp zijn getrokken daar huizen en auto’s in brand hebben gestoken.
Eén van de foto’s die op het internet zijn te vinden over het barbaarse geweld van de fascistische zionisten in het Palestijnse dorp Jit. Deze foto is te vinden bij de verwijzing naar de volgende YouTube video:
Daarbij hebben ze één Palestijnse man doodgeschoten en een ander zwaar verwond. Op BNR en de staatszendgemachtigde NOS sprak men gistermorgen over het neerschieten van een Palestijn, zonder daarbij te vertellen dat het fascistisch geteisem hem had doodgeschoten. De andere Palestijn die zwaargewond achterbleef is zwaar mishandeld…. Volgens de correspondent van de NOS is dit soort gedrag van de psychopathisch gewelddadige kolonisten van start gegaan na 7 oktober vorig jaar… Een enorme leugen, daar dit soort geweld al decennia lang doorgaat, waarbij deze zogenaamde kolonisten worden beschermd door het psychopatenleger van Israël…. Overigens ook de presentator van CBC (Canadese radio) stelde dat dit de zoveelste gebeurtenis is die na 7 oktober 2023 plaats heeft gevonden….. Deze voegde er verder aan toe dat de Israëlische overheid heeft gesteld dat de schuldigen zullen worden gestraft…. Lachen past hier niet, maar dat zou dan wel de eerste keer zijn dat ‘kolonisten’ worden gestraft voor hun moorddadige gedrag… Vergeet hierbij niet dat Netanyahu, de Palestijnenslachter die premier van Israël mag spelen, vorig jaar oktober heeft gezegd dat geen militair zal worden gestraft vanwege oorlogsmisdaden, ofwel een vrijbrief om: -te moorden, -te verkrachten, -te martelen en -diverse gebouwen/installaties op te blazen dan wel op andere manieren te vernietigen!! Een ‘carte blanche’ die de ‘kolonisten’ zichzelf al heel lang geleden hebben toegeëigend…..
Arme fans van Taylor Swift geweerd buiten Wembley Stadion
In hetzelfde CBC Radio 1 Windsor nieuws van 00.00 u. (CET) het bericht dat fans van Taylor Swift, de artiest die ongelofelijk grote aanhang heeft onder de jeugd, die geen geld hebben om een kaartje te kopen voor het concert van Swift, niet meer mogen zingen voor het Wembley Stadion….. De politie zegt dat dit uit veiligheidsoverwegingen niet mag, daar vorige week concerten van Swift in Wenen werden afgelast vanwege terreurdreiging…. Dit zegt genoeg over Swift die een kapitaal vraagt voor een kaartje, dat loopt van meer dan € 500,00 tot meer dan € 1.100,00….. Swift zou zeer sociaal bewogen zijn…. ha! ha! ha! ha! ha! Bovendien is het zo moeilijk om jeugd die geen geld heeft een plek te geven die gecontroleerd kan worden en waar men bij wijze van spreken een groot scherm kan ophangen?? Deze zaak zegt niet alleen wat over Swift, maar ook over het totaal losgeslagen zijn van het inhumane, onethische en gedemoraliseerde Groot-Brittannië (GB), nu onder beheer van de neoliberale kwast Keir Starmer zogenaamd een ‘sociaal democraat’, waarbij er amper verschil is in zijn regeringsbeleid en dat van de Tories (in het buitenlandbeleid van Labour is al helemaal geen verschil te zien met dat van de Tories)….
Israëlische militairen hebben de watervoorzieningsinstallatie van Rafah opgeblazen
Nog één nieuwsbericht van CBC Radio maar dan in Toronto en deze van het nieuws van 1.00 u. (CET) gisternacht. Israëlische militairen ‘zijn betrapt’ op het opblazen van een watervoorzieningsinstallatie bij de Palestijnse stad Rafah in de Gazastrook. Deze psychopaten waren zo goed om één en ander op video vast te leggen en te posten op sociale media, zo trots waren ze op hun barbaarse vernietigende werk…. Dit gebeurde bijna 3 weken geleden, maar door het posten op sociale media van hun smerige werk door deze militairen zijn deze beelden verspreid en ook elders opgedoken, beelden die overduidelijk aangeven dat het Israëlische leger verantwoordelijk is voor deze schandelijke daad….. (ik zeg het er maar bij, daar men voor hetzelfde geld gaat beweren dat één en ander het werk is van Hamas)
De CBC presentator stelde dat Israel nog niet heeft aangegeven wat dit heeft te maken met de strijd tegen Hamas… (sorry:) ha! ha! ha! ha! Wat een ongelofelijk belachelijke opmerking!! Deze watervoorzieningsinstallatie was een ontwikkelingsproject van de Canadese overheidsorganisatie Canadian International Development Agency. Een uur later was dit bericht verdwenen uit het nieuws…. Wel werd gemeld dat Canada Oekraïne toestemming heeft gegeven om met haar geleverd oorlogsmaterieel te opereren in Rusland, dit gebruik van door Canada geleverd oorlogstuig zou volgens een regeringswoordvoerder ‘niet geologisch gebonden zijn’, aldus de presentator…. Ofwel als de fascistische misdadiger en volidioot Zelensky het in z’n kop krijgt om Polen of een ander aangrenzend land aan te vallen heeft hij de zegen van de Canadese premier-plork Trudeau plus zijn bende gangsters…. Daarmee heeft deze Trudeau Canada ten overvloede nog eens aangemerkt als ‘kerndoel’ van Rusland, mocht de Derde Wereldoorlog overgaan in een kernoorlog…. Nog even terug naar de Gazastrook: het vernielen van watervoorzieningsinstallaties laat geheel ten overvloede zien dat Israël willens en wetens geheel openlijk een genocide uitvoert, waarbij ook voedsel en medicijnen en medische hulpmiddelen worden tegengehouden voor ze de Gazastrook ingaan, dan wel simpelweg worden vernietigd….. (terwijl Israël met grote regelmaat Palestijnse waterbronnen onklaar heeft gemaakt op de West Bank, zijn die in de Gazastrook al bijna niet meer te vinden, die zijn jaren geleden al vernietigd….) Zie onder andere: ‘Israel to sink 10 wells in West Bank‘** (een artikel van 27mei 2020, gepubliceerd op Middle East Monitor >> MEMO)
Israeli soldiers surround a bulldozer as it destroys a Palestinian water well in the West Bank [Wagdi Eshtayah/ApaImages]
———————————————
* CET: Central European Time, ofwel ook Nederlandse tijd.
———————————————
**Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Soms krijg je een pop-up met de vraag of je de geopende pagina vertaald wilt hebben.
———————————————
Voor meer berichten over Palestijnen, genocide, honger, watertekort, Gazastrook, West Bank, Israël, armoede GB, Oekraïne, desinformatie en/of fake news, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.
———————————————
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Eerst een verklaring voor FN>4U: Forgotten News For You (Vergeten Nieuws Voor Jou). ‘Vergeten’ zou hier letterlijk tussen aanhalingstekens moeten staan daar het nieuws betreft dat niet of nauwelijks de reguliere westerse media heeft gehaald, meestal welbewust daar dit het bestaande narratief zou tegenspreken dan wel onderuit zou halen. (de reguliere westerse media hebben allang niets meer met onafhankelijkheid noch objectiviteit te maken) Echter het kunnen eveneens berichten zijn die deze westerse media wel hebben gehaald maar die bijzonder snel zijn verdwenen uit die media, dan wel berichten die verdraaid, of moedwillig zonder een aantal feiten werden gebracht. Het gaat hier om een nieuw project(je) dat ik de komende weken wil uitproberen. Daarbij wil ik korte berichten posten, korte berichten die wel degelijk van groot belang kunnen zijn.
Zionistische kolonisten gaan brandstichtend en moordend door Palestijns dorp
Zo hoorde ik gisternacht in het nieuws van 00.00 u. (CET*) op CBC Radio 1 Windsor het bericht dat zionistische (ofwel: fascistische) kolonisten die illegaal op de West Bank (Westelijke Jordaanoever) verblijven, in een gewelddadige tocht door een Palestijns dorp zijn getrokken daar huizen en auto’s in brand hebben gestoken.
Eén van de foto’s die op het internet zijn te vinden over het barbaarse geweld van de fascistische zionisten in het Palestijnse dorp Jit. Deze foto is te vinden bij de verwijzing naar de volgende YouTube video:
Daarbij hebben ze één Palestijnse man doodgeschoten en een ander zwaar verwond. Op BNR en de staatszendgemachtigde NOS sprak men gistermorgen over het neerschieten van een Palestijn, zonder daarbij te vertellen dat het fascistisch geteisem hem had doodgeschoten. De andere Palestijn die zwaargewond achterbleef is zwaar mishandeld…. Volgens de correspondent van de NOS is dit soort gedrag van de psychopathisch gewelddadige kolonisten van start gegaan na 7 oktober vorig jaar… Een enorme leugen, daar dit soort geweld al decennia lang doorgaat, waarbij deze zogenaamde kolonisten worden beschermd door het psychopatenleger van Israël…. Overigens ook de presentator van CBC (Canadese radio) stelde dat dit de zoveelste gebeurtenis is die na 7 oktober 2023 plaats heeft gevonden….. Deze voegde er verder aan toe dat de Israëlische overheid heeft gesteld dat de schuldigen zullen worden gestraft…. Lachen past hier niet, maar dat zou dan wel de eerste keer zijn dat ‘kolonisten’ worden gestraft voor hun moorddadige gedrag… Vergeet hierbij niet dat Netanyahu, de Palestijnenslachter die premier van Israël mag spelen, vorig jaar oktober heeft gezegd dat geen militair zal worden gestraft vanwege oorlogsmisdaden, ofwel een vrijbrief om: -te moorden, -te verkrachten, -te martelen en -diverse gebouwen/installaties op te blazen dan wel op andere manieren te vernietigen!! Een ‘carte blanche’ die de ‘kolonisten’ zichzelf al heel lang geleden hebben toegeëigend…..
Arme fans van Taylor Swift geweerd buiten Wembley Stadion
In hetzelfde CBC Radio 1 Windsor nieuws van 00.00 u. (CET) het bericht dat fans van Taylor Swift, de artiest die ongelofelijk grote aanhang heeft onder de jeugd, die geen geld hebben om een kaartje te kopen voor het concert van Swift, niet meer mogen zingen voor het Wembley Stadion….. De politie zegt dat dit uit veiligheidsoverwegingen niet mag, daar vorige week concerten van Swift in Wenen werden afgelast vanwege terreurdreiging…. Dit zegt genoeg over Swift die een kapitaal vraagt voor een kaartje, dat loopt van meer dan € 500,00 tot meer dan € 1.100,00….. Swift zou zeer sociaal bewogen zijn…. ha! ha! ha! ha! ha! Bovendien is het zo moeilijk om jeugd die geen geld heeft een plek te geven die gecontroleerd kan worden en waar men bij wijze van spreken een groot scherm kan ophangen?? Deze zaak zegt niet alleen wat over Swift, maar ook over het totaal losgeslagen zijn van het inhumane, onethische en gedemoraliseerde Groot-Brittannië (GB), nu onder beheer van de neoliberale kwast Keir Starmer zogenaamd een ‘sociaal democraat’, waarbij er amper verschil is in zijn regeringsbeleid en dat van de Tories (in het buitenlandbeleid van Labour is al helemaal geen verschil te zien met dat van de Tories)….
Israëlische militairen hebben de watervoorzieningsinstallatie van Rafah opgeblazen
Nog één nieuwsbericht van CBC Radio maar dan in Toronto en deze van het nieuws van 1.00 u. (CET) gisternacht. Israëlische militairen ‘zijn betrapt’ op het opblazen van een watervoorzieningsinstallatie bij de Palestijnse stad Rafah in de Gazastrook. Deze psychopaten waren zo goed om één en ander op video vast te leggen en te posten op sociale media, zo trots waren ze op hun barbaarse vernietigende werk…. Dit gebeurde bijna 3 weken geleden, maar door het posten op sociale media van hun smerige werk door deze militairen zijn deze beelden verspreid en ook elders opgedoken, beelden die overduidelijk aangeven dat het Israëlische leger verantwoordelijk is voor deze schandelijke daad….. (ik zeg het er maar bij, daar men voor hetzelfde geld gaat beweren dat één en ander het werk is van Hamas)
De CBC presentator stelde dat Israel nog niet heeft aangegeven wat dit heeft te maken met de strijd tegen Hamas… (sorry:) ha! ha! ha! ha! Wat een ongelofelijk belachelijke opmerking!! Deze watervoorzieningsinstallatie was een ontwikkelingsproject van de Canadese overheidsorganisatie Canadian International Development Agency. Een uur later was dit bericht verdwenen uit het nieuws…. Wel werd gemeld dat Canada Oekraïne toestemming heeft gegeven om met haar geleverd oorlogsmaterieel te opereren in Rusland, dit gebruik van door Canada geleverd oorlogstuig zou volgens een regeringswoordvoerder ‘niet geologisch gebonden zijn’, aldus de presentator…. Ofwel als de fascistische misdadiger en volidioot Zelensky het in z’n kop krijgt om Polen of een ander aangrenzend land aan te vallen heeft hij de zegen van de Canadese premier-plork Trudeau plus zijn bende gangsters…. Daarmee heeft deze Trudeau Canada ten overvloede nog eens aangemerkt als ‘kerndoel’ van Rusland, mocht de Derde Wereldoorlog overgaan in een kernoorlog…. Nog even terug naar de Gazastrook: het vernielen van watervoorzieningsinstallaties laat geheel ten overvloede zien dat Israël willens en wetens geheel openlijk een genocide uitvoert, waarbij ook voedsel en medicijnen en medische hulpmiddelen worden tegengehouden voor ze de Gazastrook ingaan, dan wel simpelweg worden vernietigd….. (terwijl Israël met grote regelmaat Palestijnse waterbronnen onklaar heeft gemaakt op de West Bank, zijn die in de Gazastrook al bijna niet meer te vinden, die zijn jaren geleden al vernietigd….) Zie onder andere: ‘Israel to sink 10 wells in West Bank‘** (een artikel van 27mei 2020, gepubliceerd op Middle East Monitor >> MEMO)
Israeli soldiers surround a bulldozer as it destroys a Palestinian water well in the West Bank [Wagdi Eshtayah/ApaImages]
———————————————
* CET: Central European Time, ofwel ook Nederlandse tijd.
———————————————
**Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Soms krijg je een pop-up met de vraag of je de geopende pagina vertaald wilt hebben.
———————————————
Voor meer berichten over Palestijnen, genocide, honger, watertekort, Gazastrook, West Bank, Israël, armoede GB, Oekraïne, desinformatie en/of fake news, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.
———————————————
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.